[Stampede 15] Planning Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:28

smoking2000

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48

iisschots

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

Afbeeldingslocatie: http://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 15 - het derde lustrum!

15 stampedes, we gaan extra hard knallen!
Jawel, we zijn aangekomen bij nummer 15, ons derde lustrum :) .
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die meestampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen, en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Voor mensen met meer projecten, geldt dat je niet op het project mag stemmen waar je meer dan 50% van je power op hebt. Op die manier kom je ook nog eens ergens anders :)

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. Je mag nu stemmen, tot 21 april 23:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 mei klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand mei om er iets moois van te maken, en op 31 mei om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 mei echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaar staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

Aanbevolen:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, DPAD-Muon, factorisatie, en Evolution@home
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)
GPUGRID - AMD/NVidia wrapper, met verschillende projecten, biologisch van aard.
OGR-28 - Rekenwerk aan wiskundig rekenwerk, in dit geval voor Optimal Golomb Rulers, waarbij de afstand van maatstreepjes nergens hetzelfde mag zijn.
SETI@home - NVidia/Intel Vind je eigen alien! Project luistert naar signalen uit de ruimte, en analyseert deze.
POEM@Home - AMD/NVidia Proteine-simulaties, en een database van de meest waarschijnlijke structuren. Tot volgend jaar geen WU's voor OpenCL. Eigenlijk dus een CPU-only project
Asteroids@Home - Astroiden opsporen, en eigenschappen ervan berekenen.
Minder geschikt:
NFS - Niet geschikt voor oudere pc’s en vraagt zeer veel geheugen. Voordeel voor Linux Number Field Sieve, oftewel het ontbinden van getallen in factoren, maar dan groot. Heel groot.
PSP-PRP - Handmatig in te stellen client, registratie moet door admin doorgevoerd worden. Gerelateerd aan Seventeen or Bust, berekent dit project ook priemgetallen, maar van net iets andere typen.
SZTAKI - Komen maar heel weinig taken op binnen. Hongaars wrapper-project dat verschillende typen simulaties doet, wiskundig, natuurkundig, en blijkbaar linguistisch.
Voorgesteld door onze Vault-koeien:
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Citizen Science Grid, Diverse wetenschappelijke projecten. o.a. Wildlife@home, DNA@Home
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen
Voorgaande (nog) beschikbare stampede projecten:
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten.
Folding@Home, Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
SeventeenOrBust, Wiskundig, onderzoek naar Sierpinski priemgetallen
WorldCommunityGrid, diverse projecten o.a. Tubercoluse, AIDS, Ebola
Einstein@Home, Astronomie, onderzoek aan pulsars m.b.v. diverse telescopen/satellieten
Cosmology@Home, Astronomie, het ontwikkelen van modellen die leiden tot een goede beschrijving van de structuur van het heelal
TheSkynetPOGS, Astronomieproject waar het spectrale dekkingsgebied van GALEX, Pan-STARRTS1 en WISE bij elkaar wordt geharkt, om een multi-wavelength UV-optical-NIR melkweg-atlas te maken van het 'nabije' universum.
Primaboinca, Wiskundig, onderzoek aan twee hypotheses uit de getallenleer.

Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van smoking2000, op de welbekende plaats. Er waren wat problemen ontstaan met het script wegens het stoppen van XML aanbieden door Tweakers, maar de vote-counter is daar inmiddels op aangepast.

Errata: Sztaki gedegradeerd naar minder geschikt.

TS schaamteloos gejat van vorig jaar, en aangepast waar nodig

[ Voor 1% gewijzigd door smoking2000 op 15-04-2016 00:39 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
Sztaki kan van de lijst af, daar komen bijna geen taken van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Heb hem naar minder geschikt geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jaja, de lente is begonnen, zomer is in zicht. De temperaturen gaan richting de 20 a 30 graden, tijd voor de Stampede >:)

Met zweet in je bilnaad op de zolderkamer :+

Project maakt mij niet heel veel uit.
Zelf lijkt mij de medische onderzoeken altijd wel interessant:
POEM@Home
Rosetta@Home
Folding@Home

[ Voor 36% gewijzigd door Viper® op 14-04-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Universe@home

Het stemscript moet nog wel even aangepast worden. Er staat nog steeds stampede nummer 14.

[ Voor 70% gewijzigd door Cow_tipping op 14-04-2016 14:06 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Cow_tipping schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:05:
Universe@home

Het stemscript moet nog wel even aangepast worden. Er staat nog steeds stampede nummer 14.
draait het (binnenkort geupdate), inmiddels befaamde, voting counter script van smoking2000, op de welbekende plaats.
Volgens mij laat hij nog de status zien van vorig jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
De koeien maar eens klaar gaan zetten! Dit jaar iets meer power, maar vooral minder verbruik :P

Project voor stem
POEM@Home

edit:
Ik hoop dat we dit jaar ook wat extra FrontPage aandacht kunnen krijgen. Merk toch dat de aandacht/interesse wat lager is laatste jaren, een boost vanuit de FrontPage zou goed zijn voor DPC.

[ Voor 69% gewijzigd door Suicyder op 14-04-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Cow_tipping schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:05:
Universe@home

smoking2000 kan het script pas aanpassen nadat het topic geplaatst is. Hij heeft het ID van het topic nodig, inclusief de lijst van beschikbare projecten. Hij weet er al wel vanaf, dus geef het een dagje ofzo. :)
Viper® schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:07:
[...]

[...]

Volgens mij laat hij nog de status zien van vorig jaar 8)
Want topic ID in het script. ;)
Suicyder schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:40:
De koeien maar eens klaar gaan zetten! Dit jaar iets meer power, maar vooral minder verbruik :P

Project voor stem
POEM@Home

edit:
Ik hoop dat we dit jaar ook wat extra FrontPage aandacht kunnen krijgen. Merk toch dat de aandacht/interesse wat lager is laatste jaren, een boost vanuit de FrontPage zou goed zijn voor DPC.
Zou inderdaad mooi zijn, maar dat gaat niet automatisch. Daarvoor zullen we echt zelf een stuk tekst moeten aanleveren aan de redactie. Ik zie iemand die zich geroepen voelt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik wil best voor het eerst een FP stuk proberen te schrijven, maar ik denk dat ik daarvoor dan het beste kan wachten tot het Stampede project bekend is. Dat schrijft makkelijker denk ik, daarnaast is het vooruitlopen op de stampede vast niet populair bij de redactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Artikel voor de frontpage kan inderdaad het beste geschreven worden als het stampede-project bekend is. Maar een algemene opzet is al wel te maken lijkt me, kan je aanvullen met een verhaaltje over het project :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Mei i.p.v. April wil zeggen dat we er één dag extra tegenaan gaan. oOo

Van de genoemde projecten lijkt me Citizen Science Grid het meest geschikt voor een Stampede.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 20:40

ongekend41

Division Brabant

*O* Stampede *O*

Ik ga dit jaar voor Universe@home.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Schijnbaar is de XML functionaliteit van t.net uitgefaseerd. smoking2000 ging er in zijn script van uit, dus dat moet nu flink worden omgebouwd. Het kan dus wat langer duren voordat die gaat werken. :(

Nouja, we kunnen altijd nog met de hand tellen als het moet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Snap ik, wie gebruikt er nu nog XML.
Ouwe kak uit 1998, nog steeds versie 1.0
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Mijn voorkeur gaat uit naar medische projecten. Aangezien ik het meeste kan bijdragen met mijn GPUs kies ik dan voor GPUGRID World Community Grid. Sowieso hoop ik op een GPU project, daar kan ik de meeste punten op scoren. ;)

Kijk er weer uit om dit jaar weer mee te doen. De laatste keer is alweer 8 jaar geleden met de SeventeenOrBust stampede.

[ Voor 4% gewijzigd door JosBonsio op 19-04-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
15 jaar stampede en nog steeds geen SETI@home ?

Wordt eens tijd! :) Zeker nu net het breakthrough initiatief gestart is.

[ Voor 51% gewijzigd door secoh op 14-04-2016 22:46 ]

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:28

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Topicstarter
Bubbles schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:29:
Schijnbaar is de XML functionaliteit van t.net uitgefaseerd. smoking2000 ging er in zijn script van uit, dus dat moet nu flink worden omgebouwd. Het kan dus wat langer duren voordat die gaat werken. :(

Nouja, we kunnen altijd nog met de hand tellen als het moet. O-)
Handwerk, altijd -1.

De topic parser is geheel herschreven m.b.v. WWW::Mechanize & Mojo::DOM
i.p.v. LWP::UserAgent & XML::Simple:

WWW::Mechanize wordt gebruikt voor de cookiewall, en Mojo::DOM voor het parsen van de HTML (HTML::HTML5::Parser i.c.m. XPath gaf teleurstellende resultaten).

De rewrite had een positief effect op de SLOC:
code:
1
2
 count-stampede-votes.pl |  439 +++++++++++++++++++++---------------------------
 1 file changed, 201 insertions(+), 238 deletions(-)

De multi-pagina support kan er waarschijnlijk ook nog uitgesloopt worden, dat zou niet meer nodig moeten zijn met de ?limit=999 query string.

Voor nu vind ik het wel weer even gezegend }:O

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
KuuKe schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:00:
Artikel voor de frontpage kan inderdaad het beste geschreven worden als het stampede-project bekend is. Maar een algemene opzet is al wel te maken lijkt me, kan je aanvullen met een verhaaltje over het project :)
Ik ga mij er komend weekeind over buigen. Eens kijken of ik de woorden kan vinden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
Universe@home lijkt me wel wat. En het is nog eens goed voor de Vault ook }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Laatst online: 30-11-2024
Een paar opmerkingen van mijn kant

PSP-PRP, Sztaki en Primaboinca maken geen deel meer uit van de DC Vault, dus lijken mij niet zo interessant om te kiezen voor de stampede.

Citizen Science Grid heeft regelmatig perioden zonder werk gehad wanneer de beheerder het druk had met andere zaken, zie bijvoorbeeld deze grafiek. Hoewel er nu behoorlijk wat werk aanwezig is weet ik niet of dit de hele stampede zo blijft.

Universe@home draait de laatste maanden stabiel, maar hier kan ik niet op stemmen omdat dit mijn belangrijkste project is.

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

smoking2000 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:14:
[...]

Handwerk, altijd -1.

De topic parser is geheel herschreven m.b.v. WWW::Mechanize & Mojo::DOM
i.p.v. LWP::UserAgent & XML::Simple:

WWW::Mechanize wordt gebruikt voor de cookiewall, en Mojo::DOM voor het parsen van de HTML (HTML::HTML5::Parser i.c.m. XPath gaf teleurstellende resultaten).

De rewrite had een positief effect op de SLOC:
code:
1
2
 count-stampede-votes.pl |  439 +++++++++++++++++++++---------------------------
 1 file changed, 201 insertions(+), 238 deletions(-)

De multi-pagina support kan er waarschijnlijk ook nog uitgesloopt worden, dat zou niet meer nodig moeten zijn met de ?limit=999 query string.

Voor nu vind ik het wel weer even gezegend }:O
Bedankt voor je werk! _/-\o_

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
Tijd om mijn Boinc-clients maar weer eens te installeren.
Ik stem voor Universe@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Inmiddels heb ik 12 Gb geheugen, dus nu kan ik SkyNet ook draaien.

Destijds vrat elke thread 400 Mb geheugen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritflyer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 14:12
Ik ga sowieso voor een medisch programma.
Welk maakt me niet zoveel uit.

Voor de vorm zeg ik: Rosetta@Home

Grtz, Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Seti@home zou ik voor stemmen, was een van de eerste Boinc-achtige projecten en mooi tijd om er weer eens naar terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Hoe zit het met Enigma@Home, staat niet in de lijst?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Dit jaar stem ik voor Citizen Science Grid

[ Voor 11% gewijzigd door A-Jay op 15-04-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
Ik zou graag een stampede op seti@home zien, maar aangezien ik daar altijd 50% heb draaien stem ik voor Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Het heelal verkennen is leuk maar ik wil wat medisch gaan doen:

World Community Grid oftewel WCG. Ze hebben een deelproject wat onderzoek doet aan Tuberculose en dat lijkt me wel wat om het aantal badges nog eens aan te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Ik stem voor Asteroids@Home

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stem voor Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem voor World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mag WCG voor een tweede keer meedoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49

jeroenathome

Een regel tekst

In de startpost staat het aangegeven dat een oud stampede project ook tot de mogelijkheden behoort. Voornamelijk omdat er projecten zijn waarbij de DPC wel een boost kan gebruiken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 09:34
Mijn stem is voor Rosetta@Home Ik vind persoonlijk medische programma's een grotere maatschappelijke meerwaarde hebben dan kosmologische projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:32

jpiwf

licenced pepernootaddict

oeh, leuk weer stampen :)

Rosetta@Home is alweer lang gelden en medisch, doe die maar

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wellicht het overwegen waard is, is dat bij Primegrid de kans groot is dat je een 'eigen' priemgetal ontdekt gedurende de stampede. Dat kan misschien meer mensen trekken. Ik heb er zelf niet op gestemd omdat ik de bulk van mijn rekenkracht daar al op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Asteroids@Home

[ Voor 7% gewijzigd door Mulder_fox op 18-04-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn stem gaat naar Numberfields@home. Bij dit project kunnen we snel een aantal teams inhalen en daarna met behulp van de stampede-koeien het gat naar de top 5 overbruggen wat anders nogal lang gaat duren :)

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Cow_tipping schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:00:
Mag WCG voor een tweede keer meedoen?
Yep, dit jaar doen alle oud-stampede projecten (voor zover nog actief) weer mee dus ook good old WCG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ey!!! Kom op zeg: 19 stemmen pas?? Dat kan toch wel véél beter hoor! Laat van je horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

Ik zou al heel lang graag zien dat het PrimeGrid wordt. Dit project kan het zeker aan qua hoeveelheid werk, is bijzonder stabiel, geschikt voor snelle en langzame pc's, ook nog eens voor CPU's en GPU's van zowel AMD als NVidia en kan daarnaast ook nog eens gesneakernet worden. Alleen is het minder direct maatschappelijk relevant dan medische projecten.

En wie weet kom je ook nog eens in de recordboeken als je een groot genoeg priemgetal vindt!

Alleen mag ik er zelf niet op stemmen helaas.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrus schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:07:
Ik zou al heel lang graag zien dat het PrimeGrid wordt. Dit project kan het zeker aan qua hoeveelheid werk, is bijzonder stabiel, geschikt voor snelle en langzame pc's, ook nog eens voor CPU's en GPU's van zowel AMD als NVidia en kan daarnaast ook nog eens gesneakernet worden. Alleen is het minder direct maatschappelijk relevant dan medische projecten.

En wie weet kom je ook nog eens in de recordboeken als je een groot genoeg priemgetal vindt!

Alleen mag ik er zelf niet op stemmen helaas.
Wat zouden we trouwens doen met Primegrid? Hier heb je keuze uit vele subtasks die elk een verschillend aantal punten per rekentijd opleveren. Zouden we aanraden bijvoorbeeld PPS-extended / Sophie Germain (lekker kort) te doen of?

Tweede vraagje: is dit topic bedoeld puur om te stemmen of mag er ook gediscussieerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De nadruk ligt op het stemmen. Zolang discussies niet uit de klauwen lopen, moet dat volgens mij wel kunnen.

* Bubbles kijkt naar KuuKe. Jij bent de moderator. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
Als je niet op een project kan stemmen omdat je daar al koeien heb lopen kan je toch wel een alternatief zoeken om op te stemmen. Het idee is om achterstand in te halen als dpc zijnde en om eens kennis te maken met een ander project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebaris
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 02:42
Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:51:
[...]

Wat zouden we trouwens doen met Primegrid? Hier heb je keuze uit vele subtasks die elk een verschillend aantal punten per rekentijd opleveren. Zouden we aanraden bijvoorbeeld PPS-extended / Sophie Germain (lekker kort) te doen of?

Tweede vraagje: is dit topic bedoeld puur om te stemmen of mag er ook gediscussieerd worden?
Ik zou juist het advies geven ieder dit voor zich te laten bepalen aan de hand van een gidsje "wat is geschikt voor mijn computer". De oudere/non-AVX cpu's op sieves, de nieuwere/AVX cpu's op LLR (aan het begin de langere, aan het eind de kortere) en GPU's massaal op GFN-17 mega tm GFN-20. (Of als je een oud beestje heb op 15 of 16)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Primegrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

KuuKe schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:37:
Het heelal verkennen is leuk maar ik wil wat medisch gaan doen:

World Community Grid oftewel WCG. Ze hebben een deelproject wat onderzoek doet aan Tuberculose en dat lijkt me wel wat om het aantal badges nog eens aan te vullen :)
Hier nog een stem voor World Community Grid.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Bubbles schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:58:
De nadruk ligt op het stemmen. Zolang discussies niet uit de klauwen lopen, moet dat volgens mij wel kunnen.

* Bubbles kijkt naar KuuKe. Jij bent de moderator. ;)
Met hem hier boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Laatst online: 11-09 05:47

Grandmasg

What ever!!!!

Laten we dan maar World Community Grid doen :)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Waarom loopt er geen poll?

Voor mij is alles goed als het maar heel goed op een AMD gpu kaart draait :+

[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 19-04-2016 20:37 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Er loopt een poll. Geen manipuleerbare Tweakers-poll maar een eigen script dat telt wat iedereen roept. Zie startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
KuuKe schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:40:
Er loopt een poll. Geen manipuleerbare Tweakers-poll maar een eigen script dat telt wat iedereen roept. Zie startpost :)
Als ik nu een nickchange aanvraag kan ik nog een kaar stemmen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Laatst online: 11-09 05:47

Grandmasg

What ever!!!!

Viper® schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:59:
[...]

Als ik nu een nickchange aanvraag kan ik nog een kaar stemmen >:)
Dan verandert je nick bij je andere posts ook ...... :+

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59

grass460

[DPC] Division_Brabant

Ik zou graag seti@home zijn maar is mijn hoofd project.
daarom kies ik World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

World Community Grid it is... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Ik ga voor World Community Grid

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En WCG haalde ineens Universe in. Nog 2 dagen en dan weten we welk project het gaat worden. :9

* Bubbles heeft er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
* Viper® vindt Universe maar een stom project :+

WCG is medisch, da's kewl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik heb WCG al continu draaien, en dat bevalt me prima.
Hier ook een stem voor niets _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door PeaceFreak op 20-04-2016 15:53 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
rikdegraaff schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:54:
Ik heb WCG al continu draaien, en dat bevalt me prima.
Hier ook een stem voor World Community Grid!
Zolang je huidige gemiddelde output minder dan 50% op WCG is, dan mag je daarop stemmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Bubbles schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:11:
[...]

Zolang je huidige gemiddelde output minder dan 50% op WCG is, dan mag je daarop stemmen. ;)
Oeps dat is niet zo.
Moet ik dan effe schakelen van project?
Of hoe los ik dit op 8)7

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Een ander project stemmen, of niet stemmen als je niet van plan bent een ander project te willen doen tijdens de stampede. ;)

Pas dus in ieder geval je post aan op een manier.

[ Voor 17% gewijzigd door Bubbles op 20-04-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Bubbles schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:40:
Een ander project stemmen, of niet stemmen als je niet van plan bent een ander project te willen doen tijdens de stampede. ;)

Oke, dan stem ik maar een keertje niet :P
Bedankt voor de info, Bubbles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
rikdegraaff schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:50:
[...]

Oke, dan stem ik maar een keertje niet :P
Bedankt voor de info, Bubbles!
Gaarne dan je stem in je eerdere post verwijderen.

Het stond overigens ook vrij duidelijk aangegeven in de startpost bij de 2 spelregels bijna bovenaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Zo beter?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Jep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Vanavond even tijd nemen om nog wat meer artikel te typen voor de horde koeien die passeren op de FrontPage. Minder tijd eraan gespendeerd vooralsnog dan gepland.

Benieuwd welk project het wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
Mijn stem gaat naar Universe@home

Heb ik meteen een goed excuus om een Raspberry Pi 3 te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Bubbles schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:40:

Mag je ook je al uitgebrachte stem nog aanpassen?

Aangezien mijn gestemde project het niet gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof van wel A-Jay, maar de uitslag is nog echt niet zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
A-Jay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:59:
[...]

Mag je ook je al uitgebrachte stem nog aanpassen?

Aangezien mijn gestemde project het niet gaat worden...
We kunnen het niet tegenhouden, maar over het algemeen wordt het niet gewaardeerd. Als iedereen dat vervolgens gaat doen, wordt het één grote chaos tot de einddatum/tijd voor het stemmen.

Bij tweedekamerverkiezingen kan je je stem ook niet meer wijzigen als blijkt dat je voorkeurspartij geen kans heeft om in de regering te komen. Nou is dat natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, omdat daar blind wordt gestemd en pas na afloop de resultaten zichtbaar zijn, maar met tussentijdse polls kan men nog een aardig eind komen, en dat is natuurlijk wel weer vergelijkbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
World Community Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09-2023
Universe@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Spannend!

Afbeeldingslocatie: http://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Laat me raden, het is zijn hoofdproject? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterBE
Suicyder schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:05:
[...]

Laat me raden, het is zijn hoofdproject? }:O
World Community Grid en PrimeGrid zijn de projecten waar ik aan mee doe momenteel.
I denk gewoon dat Viper liever WGC ziet winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
TwisterBE schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:44:
[...]

World Community Grid en PrimeGrid zijn de projecten waar ik aan mee doe momenteel.
I denk gewoon dat Viper liever WGC ziet winnen :)
:>
Ik dacht idd dat Universe je hoofd project was :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Bubbles op 21-04-2016 09:50 . Reden: nevermind. cache foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Results: count-stampede-votes.pl output at 2016-04-21 07:04:50
Niet snel quick editen >:)

damn, net te laat :')

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 21-04-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

hansR

koffie zwart graag

Als ik zou moeten kiezen tussen Universe en World Community Grid, dan gaat mijn voorkeur uit naar: World Community Grid.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:52:
[...]

[...]

Niet snel quick editen >:)

damn, net te laat :')
Yeah. Ninja-editten for the win. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisterBE
Indien WGC wint, gaan we dan voor 1 project of gewoon alles door elkaar ?
Keuze bestaat momenteel uit:
  • Help Stop TB
  • FightAIDS@Home - Phase 2
  • Outsmart Ebola Together
  • Uncovering Genome Mysteries
  • Mapping Cancer Markers
  • The Clean Energy Project - Phase 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Lijkt me dat mensen dat zelf mogen kiezen. Iedereen zal eigen motivatie kunnen hebben om een specifiek project binnen WCG te willen doen. Maargoed, zover is het nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gaan de ambetanterik uithangen OGR-28 :+

[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 21-04-2016 16:10 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:04:
Gaan de ambetanterik uithangen OGR-28 :+
Als je die keuze niet vetgedrukt maakt, wordt 'ie niet meegenomen in het automatische telscript. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
In dat geval
World Community Grid
-O- hij telt niet

*O* toch wel
MSG ID: 46598837 (Viper® @ donderdag 21 april 2016 15:16 | 1461251760)
Bold: World Community Grid
+ Vote: World Community Grid (11)
grafiek loopt achter

[ Voor 76% gewijzigd door Viper® op 21-04-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bubbles schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:12:
[...]

Als je die keuze niet vetgedrukt maakt, wordt 'ie niet meegenomen in het automatische telscript. ;)
pff stom script :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:16:
In dat geval
World Community Grid
-O- hij telt niet

*O* toch wel

[...]

grafiek loopt achter
Caching probleempje? O-)
Niks stom aan. Anders heb je veels te veel kans op false positives. Ook voor handmatig tellen door mensen maakt het op deze manier een stuk eenvoudiger om te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Stampede #15
Results:

count-stampede-votes.pl output at 2016-04-22 06:32:53

World Community Grid : 11 (33.33%)
Universe@home : 9 (27.27%)
Rosetta@Home : 3 (9.09%)
Citizen Science Grid : 2 (6.06%)
BOINC Seti@Home : 2 (6.06%)
Asteroids@Home : 2 (6.06%)
OGR-28 : 1 (3.03%)
PrimeGrid : 1 (3.03%)
POEM@Home : 1 (3.03%)
NumberFields@home : 1 (3.03%)
MilkyWay@Home : 0 (0.00%)
GPUGRID : 0 (0.00%)
Einstein@Home : 0 (0.00%)
RC5-72 : 0 (0.00%)
GIMPS : 0 (0.00%)
SoB : 0 (0.00%)
PSP-PRP : 0 (0.00%)
Collatz Conjecture : 0 (0.00%)
Cosmology@home : 0 (0.00%)
Primaboinca : 0 (0.00%)
Folding@Home : 0 (0.00%)
SZTAKI : 0 (0.00%)
Yoyo@home : 0 (0.00%)
NFS@home : 0 (0.00%)
theSkyNet : 0 (0.00%)
-----------------------------------
Total Votes : 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
En de winnaar is: *O* *O* *O* World Community Grid *O* *O* *O*

Met Universe@Home als goede tweede d:)b
Universe@Home is daarmee het backup-project mocht er onverhoopt met iets mis gaan aan de zijde van WCG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Dat wordt binnenkort dus World Cow Grid }:O }:O }:O

[ Voor 18% gewijzigd door Evo155 op 22-04-2016 08:02 ]

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Kan er nog over de uitslag gecorrespondeerd worden :+

Wie poetst even een mooi WCG avatar in elkaar 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 22-04-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Je mag er van mij hele epistelsels over schrijven. :+

Dat maakt de keuze niet anders, overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Ik heb er zin in, we kunnen zelf een subproject kiezen?
Dan ga ik vandaag al eens warm draaien denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vanaf morgen wordt het weer lekker koud, richting vriespunt
O+ Lekker warmstoken dus met die cpu load *;

Wat een poep trouwens het aanmelden bij IBM wcg
}:|
Password Format Requirements:
Projects History6 characters minimum (alphanumeric: A-Z, a-z, 0-9)
Projects History32 characters maximum
Projects HistoryNo "special" characters (!@#$%^&*_+=:;, etc...)
:')

[ Voor 91% gewijzigd door Viper® op 22-04-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mulder_fox schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:20:
Ik heb er zin in, we kunnen zelf een subproject kiezen?
Dan ga ik vandaag al eens warm draaien denk ik
Ja dat moet goed gaan, let wel op dat Help Stop TB een beperkt bereik qua WU's heeft nog, dus voorkom dat je die als soloproject inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:23:
Vanaf morgen wordt het weer lekker koud, richting vriespunt
O+ Lekker warmstoken dus met die cpu load *;

Wat een poep trouwens het aanmelden bij IBM wcg
}:|
Password Format Requirements:
Projects History6 characters minimum (alphanumeric: A-Z, a-z, 0-9)
Projects History32 characters maximum
Projects HistoryNo "special" characters (!@#$%^&*_+=:;, etc...)
:')
Ik vermoed dat WCG de back end van BOINC wat meer beveiligt heeft.
Maar ook instellingen veranderen daar werkt allemaal wat anders.

Leuk stampproject overigens! Ik ben al over.
Pagina: 1 2 Laatste