WCG is met heel veel dingen anders dan de meeste BOINC projecten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:36:
[...]
Ik vermoed dat WCG de back end van BOINC wat meer beveiligt heeft.
Maar ook instellingen veranderen daar werkt allemaal wat anders.
Leuk stampproject overigens! Ik ben al over.
Voor de stampede van start gaat hebben we wel een startpost klaar voor de nieuwelingen.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Integratie met boincstat BAM is ook niet al dat. Je moet zelf account aanmaken en aangeven dat hij GPU werk mag doen op de site van WCG zelf. geen immense opgave, maar het zou jammer zijn als men vergeet de GPU mee te laten zweten
Hoe zit het bij WCG met GPU vs. CPU? Heeft het uberhaupt zin om met CPU's mee te doen? Of is dat project afhankelijk?
Evo155 AKA Uplinksweetlake
Geen GPU projecten?!?! Hoe haalt Division Brabant dan zulke hoge scores?
Verwijderd
Hmm veel PC's inzetten of zo. Ben eergisteren overgeschakeld naar WCG and ben daar nu qua output vandaag de tweede (oh boy that's gonna change) met 3 cores van mijn 2600k. 
http://members.chello.nl/j.bliek/dpc/wcg/wcg_dpch.htm
Edit: Ehh kan ook zijn dat mijn naamswijziging dat heeft bewerkstelligd.
Edit2: De scores van bovenstaande site komen niet overeen met de werkelijke scores.
Iets wat men in het verleden heeft verzonnen...
Edit3: http://boincstats.com/en/stats/15/user/list/0/0/245
http://members.chello.nl/j.bliek/dpc/wcg/wcg_dpch.htm
Edit: Ehh kan ook zijn dat mijn naamswijziging dat heeft bewerkstelligd.
Edit2: De scores van bovenstaande site komen niet overeen met de werkelijke scores.
Iets wat men in het verleden heeft verzonnen...
Edit3: http://boincstats.com/en/stats/15/user/list/0/0/245
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 20:43 ]
Hoei, ik mag mijn account bij WCG wel eens gaan afstoffen. M'n laatste werk daar was eind 2010, dik 5 jaar geleden. Ik ben benieuwd wat m'n huidige collectie aan pc's voor elkaar kan krijgen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Stom trouwens dat de link vanuit WCG een oude Boinc versie is
Windows® (7.2.47)
heb je hem net geïnstalleerd, blijkt er al een nieuwe versie te zijn.
BOINC 7.6.22
waarom linken ze niet gewoon naar de boinc pagina ?
Windows® (7.2.47)
heb je hem net geïnstalleerd, blijkt er al een nieuwe versie te zijn.
BOINC 7.6.22
waarom linken ze niet gewoon naar de boinc pagina ?
Viper, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46612791
Maakt het nog uit wat voor een werk ik binnen haal van WCG?
Nee het maakt niet veel uit. Het enige project wat zwaarder is en lange runtimes heeft is The Clean Energy Project, maar dat project verbruikt ook flink wat geheugen en een max van 1 taak per queue tegelijk tenzij je het hardhandig anders instelt.
Ik heb zelf alles behalve "The Clean Energy Project - Phase 2" aan staan vanwege het beperkte beschikbare geheugen van mijn laptops.Sterkwachtwoord schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:51:
Viper, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46612791
Geen idee of een bepaald sub-project het beter doet dan een ander wat punten betreft. Heeft iemand een lijstje paraat met (gemiddelde) graastijden per WU (sub-project, OS, cpu, ram, punten, hoe meer info hoe beter)? Bij sommige (sub-) projecten zijn os en/of cpu favoriet, waarbij het soms zelfs loont om boinc in een VM te draaien. Geen idee of dit ook bij WCG geldt, ik heb die weide tot vandaag al in geen jaren bezocht.
Zag dat "Outsmart Ebola Together" ook op ARM/Android draait. Morgen maar eens een oude tablet opgraven om te kijken of het werkt.
nope
Ik krijg geen werk van WCG momentaan

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Heb je ondertussen werk? Ik heb net een desktop toegevoegd en die heeft gewoon werk verkregen.
nee, nog steeds niet. Projekt maar eens aan- en afgemeld maar nog niks.
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Even een aantal dingen in 1 keer dan maar.
Komt dit een beetje overeen?

Selecteer zonodig een keer het project en druk op update, let op dat er wel nieuw werk toegestaan wordt.
Als dit allemaal klopt zou ik een keer inloggen op de website van WCG en kijken naar de 'devices' en de 'Device profiles' op https://secure.worldcommu.../ms/device/viewDevices.do
Komt dit een beetje overeen?

Selecteer zonodig een keer het project en druk op update, let op dat er wel nieuw werk toegestaan wordt.
Als dit allemaal klopt zou ik een keer inloggen op de website van WCG en kijken naar de 'devices' en de 'Device profiles' op https://secure.worldcommu.../ms/device/viewDevices.do
Kijk ook even in het logboek van BOINC (ctrl+shift+e). Vaak kan je daarin lezen wat er aan de hand is. Gisteren aangemeld bij WCG en die loopt sindsdien zonder problemen.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ik heb het hele device profiel weer gereset - nu gaat het weer. Misschien te lang geleden. Bedankt!
Xanquezer schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:33:
Geen subteams dit keer?
Net zoals vorig jaar vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?
Verwijderd
Ik heb zelf een Xperia Z draaien. Lijkt het tot nu toe goed te doen, hoewel aantal punten per uur nog niet duidelijk is. Ik heb 'm liggen op 1 van de casefans van mn PC om warmteproductie in toom te houden en hij draait maximaal op 50% vermogen. Als ik de telefoon meer rekentijd geef loopt ie sneller leeg dan het USB kabeltje kan opladenongekend41 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:06:
[...]
Ik heb zelf alles behalve "The Clean Energy Project - Phase 2" aan staan vanwege het beperkte beschikbare geheugen van mijn laptops.
Geen idee of een bepaald sub-project het beter doet dan een ander wat punten betreft. Heeft iemand een lijstje paraat met (gemiddelde) graastijden per WU (sub-project, OS, cpu, ram, punten, hoe meer info hoe beter)? Bij sommige (sub-) projecten zijn os en/of cpu favoriet, waarbij het soms zelfs loont om boinc in een VM te draaien. Geen idee of dit ook bij WCG geldt, ik heb die weide tot vandaag al in geen jaren bezocht.
Zag dat "Outsmart Ebola Together" ook op ARM/Android draait. Morgen maar eens een oude tablet opgraven om te kijken of het werkt.
Qua punten:
Fight aids @ home 180 punten per uur
Outsmart ebola together 172 punten per uur
Uncovering genome mysteries 177 punten per uur
Mapping cancer markers 174 punten per uur
The clean energy project 162 punten per uur
Ik weet niet precies welke setup ze hiervoor nemen, maar deze getallen dienen vooral ter illustratie welke task hoeveel ten opzichte van de anderen opleveren. Volgens mij nemen ze gewoon gemiddelden dus de kans bestaat ook dat er bij het ene project gewoon snellere CPU's meedoen. Ik weet dat niet zeker tbh
Niet alle projecten hebben even lange runtimes though, dus je moet zelf uitrekenen welke projecten je het beste kan doen om te voorkomen dat je een 12 uur durende task 5 minuten na de deadline inlevert.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 12:16 ]
Lijstje zou inderdaad wel handig zijn.ongekend41 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:06:
[...]
Ik heb zelf alles behalve "The Clean Energy Project - Phase 2" aan staan vanwege het beperkte beschikbare geheugen van mijn laptops.
lijstje, sort of
https://www.worldcommunit...c.do?shortName=minimumreq
Had nog even gezocht voor een Synology Boinc client, maar schijnt niet echt 'rendabel' te zijn:
https://forum.synology.co...0b50a89de8711bdb&start=15
[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 25-04-2016 16:08 ]
Ik heb ook weer een systeempje aangezet voor de stampede
Mooi nu al een stijging te zien in output, hoop dat met de daadwerkelijke start het echte geweld ineens opduikt
Ik was die ene POEM stem (2e project vorig jaar qua stemmen vandaar), mocht niet stemmen op WCG. Maar mijn koeien draaien lekker door op WCG nu
Ik kies ook voor World Community Grid
Deadline voor voten was afgelopen donderdag/vrijdagnacht. Maar het project is sowieso WCG geworden dus je kan meegrazen!Tallguy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:
Ik kies ook voor World Community Grid
Zo een koe draait nu al weer een week WCG, de andere vier koppige wordt straks de wei ingestuurd.
mijn systemen
intel i5 2500k
Intel Core 2 Quad Q9550
mijn systemen
intel i5 2500k
Intel Core 2 Quad Q9550
Moeten we nog apart aanmelden om mee te doen voor de stats of gaat alles via de normale stats?
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
ik denk dat er wel een aparte stampede stats komen en daarnaast de gewone
hmm ind aanmelden dat is een goede!
hmm ind aanmelden dat is een goede!
[ Voor 20% gewijzigd door grass460 op 27-04-2016 11:49 ]
Aanmelden voor stats is niet nodig, aangezien er geen stampedeteams worden gevormd. We doen gewoon gezellig met z'n allen mee in team DPCjeroenathome schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:44:
Moeten we nog apart aanmelden om mee te doen voor de stats of gaat alles via de normale stats?
Verder zijn Dukebox en A-Jay bezig met het maken van stats voor de stampede, zodat iedereen dan op een virtueel 0-punt kan beginnen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
En is je artikel nog gelukt? Ik hoop het welSuicyder schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:06:
Vanavond even tijd nemen om nog wat meer artikel te typen voor de horde koeien die passeren op de FrontPage. Minder tijd eraan gespendeerd vooralsnog dan gepland.
Benieuwd welk project het wordt!

Het artikel, zij het zakelijker en korter herschreven gepost. Zie nieuws: Dutch Power Cows maken zich op om World Community Grid te begrazen
Suicyder schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:31:
[...]
Het artikel, zij het zakelijker en korter herschreven gepost. Zie nieuws: Dutch Power Cows maken zich op om World Community Grid te begrazen
Waar dacht je dan dat die stoot aan nieuwe leden van de laatste dagen vandaan is gekomen??
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子