[Stampede 15] World Community Grid Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56

Bubbles

Okay, dit jaar is de meimaand de stampedemaand. Al weer voor de 15-de keer gaan de koeien los om op één project een maand lang zo veel mogelijk punten te pakken. Dat punten pakken klinkt banaal maar de wetenschap is er zeer mee gebaat :)

Afbeeldingslocatie: https://www.worldcommunitygrid.org/images/homepage-images/wcglogo.png

World Community Grid is gekozen tot het stampedeproject van dit jaar. De stampede begint op 1 mei 2016 00.00 uur en eindigt op 1 juni 2016 om 00.00 uur.

Wat is World Community Grid?
Het World Community Grid (WCG) is een grid waarin verschillende projecten draaien. Het is gestart in 2004 en het is een filantropisch initiatief van het IBM Corporate Citizenschip en het maakt gebruik van de BOINC client. Sinds de oprichting in 2004 zijn er 26 research projecten ondersteund.

Op dit moment zijn er zes verschillende onderzoeken actief. Meer informatie over deze onderzoeken vindt je via de links.

De deelprojecten
Help stop TB (Tubercoluse)
Gestart in maart 2016. Udate 24-04-2016: er worden per half uur 100 WU's uitgegeven (Om xx:03hr en xx:33hr). Lastig dus om er te bemachtigen,

FightAIDS@Home - Phase 2
Gestart in september 2015.

Outsmart Ebola Together
Gestart in december 2014. De verwachting is dat medio mei 2016 al het beschikbare rekenwerk is gedaan.

Uncovering Genome Mysteries
Gestart in oktober 2014. De verwachting is dat het beschikbare rekenwerk in augustus 2016 is gedaan.

Mapping Cancer Markers
Gestart in november 2013. De verwachting is dat het beschikbare rekenwerk in oktober 2016 is gedaan.

The Clean Energy Project - Phase 2
Gestart in juni 2010. Degenen die hier aan mee willen doen moeten er rekening mee houden dat dit geheugenintensieve taken zijn. Update 24-04-2016: er is weinig werk beschikbaar. Per computer wordt maximaal slechts 1 WU per keer vrijgegeven.

Je kan zelf aangeven aan welke deelprojecten je wilt deelnemen. Wil je een continue stroom van wetenschappelijke data produceren dan is het verstandig om meer dan één deelproject te selecteren. Zo voorkom je dat je computer staat te niksen.

Hoe kan ik de client installeren?
WCG maakt gebruik van de zogenaamde BOINC client. De gehele installatie procedure staat beschreven in de BOINC Faq

Hoe word ik lid van DPC bij WCG?
Teams worden bij WCG geïdentificeerd door de teamnaam, in ons geval voluit "Dutch Power Cows". Nadat je de client hebt geïnstalleerd en geregistreerd bent bij WCG kun je lid worden van DPC. Ga hiervoor naar onze teampagina op de WCG-site en klik op de "join this team" button.

Een snelle manier om te registreren met DPC als team reeds ingevuld is Dit Registratie Formulier. Joinen is dan automatisch.

Hoe kan ik samen met anderen een subteam vormen?
Er zijn twee manieren om samen met anderen onder een naam te werken ofwel een subteam te vormen.

De eerste manier kan door alle leden van je subteam hetzelfde WCG account te laten gebruiken. Het nadeel van deze methode is dat je dan dus ook het wachtwoord maar ook de instellingen voor dat account moet delen. Het voordeel is dat het subteam behalve in de DPC hitparades op Got ook in de statistieken pagina's van WCG te zien is.

De tweede manier is door je naam als volgt aan te maken: subteamnaam.gebruikersnaam. Hierbij hebben alle leden dus dezelfde subteamnaam gevolgd door een punt maar een andere gebruikersnaam. Bijvoorbeeld MijnTeam.Jantje en MijnTeam.Pietje. Het voordeel van deze methode is dat ieder een eigen account en instellingen heeft bij WCG. Het nadeel is dat de subteams alleen zichtbaar zijn binnen de statistieken van DPC. Bij WCG en eventueel andere sites op internet zullen de leden individueel worden weergegeven.

Let op! Bij WGC moet je dus een punt (.) gebruiken om de subteamnaam te scheiden van je gebruikersnaam en niet een tilde (~) zoals gebruikelijk is bij andere BOINC-projecten.

WCG met BOINC Manager?
Je hebt een WCG member-account nodig, registreer je hiervoor op http://www.worldcommunitygrid.org/reg/viewRegister.do Je kan dan je membername ingeven eventueel voor subteams zoals hierboven beschreven. Het gebruikte password heb je ook nodig om het project op te starten met de BOINC-Manager, verder moet je een werkend email-adres opgeven.

Je kan de laatste versie van BOINC Manager downloaden op boinc.berkeley.edu of de WCG custom skin met extra feature (under the hood) ophalen: Download Again. Na installatie kan je een Project toevoegen onder Projectbeheer. Geef hiervoor als project-url op: http://www.worldcommunitygrid.org/ Bij nieuwere versies van BOINC kan je het project selecteren. Vervolgens je membername en password zoals geregistreerd bij WCG.

Vergeet niet DPC als team te kiezen. De 'Join' quick link is Join This Team

Hoe kan ik zien wat de Status is van mijn project werkstukken?
Het werk dat ontvangen wordt, alhier benaamd met woorden als taak, blokje, werkstuk, assignment en zelfs projecten ter meerdere verwarring worden in het 'taken' venster van de BOINC Manager uitgelijst. Aldaar is de voortgang der werkzaamheden zichtbaar. Nadat het werk af is en geretourneerd kan op My Grid > Result Status bekeken worden of het resultaat goed ontvangen is en of het al goedgekeurd is en of andere condities als wachtende op goedkeuring (Pending Validation). Dat kan dagen en sporadisch tot een week of langer duren. Voor een uitgebreide omschrijving moge verzocht worden op het WCG Start Here FAQ forum het relevante topic te bezoeken. Ga daarvoor direct naar hier.

De Stats
Dagelijks wordt er een overzicht gegenereerd van de behaalde resultaten.
De officiele stats van Jis vindt je hier
A-Jay heeft backupstats gemaakt en die vindt je hier
Ook Dukebox heeft WCG-stats draaien. De stats van Dukebox vindt je hier.
Daarnaast geeft WCG badges uit als dank voor je blijvende inzet. Die badges vindt je hier maar ze worden ook met de stats van Jis meegepost.
(lijk wel de commentator van Binnenstebuiten :P )

Bovenstaande is grotendeels overgenomen uit onze, deels verouderde wiki. Aanvullingen zijn van harte welkom en mocht er een ervaren, enthousiaste DPC-er mee willen helpen met het onderhouden van de startpost dan horen we dat uiteraard graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door KuuKe op 26-04-2016 17:59 ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
KuuKe schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:28:
World Community Grid is gekozen tot het stampedeproject van dit jaar. De stampede begint op 1 mei 2016 00.00 uur en eindigt op 31 mei 2016 om 00.00 uur.
Niet 31 mei 2016 23:59 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
A-Jay schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:18:
[...]

Niet 31 mei 2016 23:59 ??
Hmm? O-)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42
Nice, ik ben weer aangemeld, het vaste maandje DC voor mij (heb alleen een laptop ter beschikking, en die blaast wat te hard om 12 maanden per jaar mee te doen!). Even een WU'tje testen, daarna on hold tot 1 mei :).

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Pyrus

Hardknock life

Misschien nuttig om in de OP te vermelden is dat er voor Help Stob TB bijna geen werk is. 100 WU's per half uur. (Beschikbaar om xx:03 en xx:33)

Clean Energy heeft nog minder wu's beschikbaar op het moment en áls ze er zijn geloof ik dat je er maar één per machine krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyrus op 24-04-2016 11:45 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat er een Android client beschikbaar is: \ link naar de play store
Heeft iemand hier ervaring mee / gaan we hier ook op aansturen? Gevoelsmatig heb ik het idee dat een telefoon/tablet niet echt gemaakt is voor full load voor langere tijd, maar misschien heb ik dat mis of is daar rekening mee gehouden bij het ontwerp van de app

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
@ Pyrus: check!

@ Herr Roedy: speciaal op aansturen lijkt me niet. Degenen die het willen proberen zijn met je link geholpen. Daar staat duidelijk uitgelegd hoe het werkt en als er mensen zijn die het op een oude tablet/telefoon willen proberen weten ze nu hoe dat moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Oke ben begonnen met Uncovering Genome Mysteries en Outsmart Ebola Together maar ik krijg geen werk binnen iets met wrs de vuurmuur "communication deferred". Verkeerde tab |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Damic op 24-04-2016 21:17 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Oops vergeten om mij aan te melden bij dpc.

Frisianj doet weer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:39
De Dpc Chef kok ook :) }:O :Y)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor de volgende projecten heb ik misschien wat toevoegingen;

- FightAIDS@Home - Phase 2. 'Vereist' voor zover ik weet nog een constante internetverbinding. Iets met de validator wat ze helaas nog steeds niet opgelost hebben of willen oplossen. Onderbroken internetverbinding kan 'invalid results' geven. Een reden waarom ik dit project nog links laat liggen.

- The Clean Energy Project - Phase 2. Hierbij wordt standaard per keer 1 WU uitgegeven. Meerdere WU's zijn in te stellen maar dit vraagt dus ook meer geheugen. Dit project is ook erg intensief met schrijven naar de schijf, soms een paar GB per WU per uur.

- Android: Outsmart Ebola Together. Op dit moment het enige Android project. Ik heb zelf de app en met de standaard instellingen wordt er uiteraard alleen rekenwerk verricht waneer de lader is aangesloten. Kan ook op de accu maar dan is het redelijke snel gedaan. Het aantal te gebruiken cores is naar wens in te stellen maar het is wijsheid om de temperatuur van de cpu daarbij in de gaten te houden. Standaard is bijvoorbeeld 3 cores bij een hexacore snapdragon 808. De vierde 'kleine' core erbij gaat nog, maar met 5 of 6 (de 2 snellere A57 erbij) gaat de cpu throttle'en en de accu gaat snel richting 40 graden waarbij de app tijdelijk stopt. Deze waarde is ook te wijzigen maar wordt dus ook sterk afgeraden. De WU's zijn minder groot dan voor de desktop en dus ook een stuk minder credits mee te verdienen. Een nieuwe badge halen gaat gelijk op met de rekentijd per core en even snel.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannukjan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-05 22:56
Hier nog wat grafieken voor de liefhebbers, de output begint al aardig te stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En voor degenen die de statspagina vaan FreeDC niet kennen: http://stats.free-dc.org/...e=team&proj=bwcg&team=245

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 10:51
Ik ben van de partij }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaXGS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-02 20:07
Leuk, ik ben ditmaal ook van de partij.

Ingeschreven voor:
- Uncovering Genome Mysteries
- Outsmart Ebola Together
- Mapping Cancer Markers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Zit nu te overwegen om ook mee te doen dit jaar aangezien ik nu geen Core2Duo meer heb :')
Maar nu vraag ik mij af...... is een Dual Quadcore 2,26Ghz Xeon met 16Gb ECC ram (mac pro) een toevoeging? Dat is dus 8 cores / 16 Threads.

Ik snap dat 100 druppels een glas vullen..... met wat voor rekenkracht doen anderen mee?

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat nu op de FP: nieuws: Dutch Power Cows maken zich op om World Community Grid te begrazen

Ik deed al mee met WCG, en blijf dat gewoon doen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Mijn rekenkracht bestaat uit een i5 3570k en een i5 6400, samen levert het nog wel aardig wat vermogen op.
Jouw CPU heeft misschien minder kloksnelheid, maar is zeker geen mietje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
dmvdberg schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:45:
Zit nu te overwegen om ook mee te doen dit jaar aangezien ik nu geen Core2Duo meer heb :')
Maar nu vraag ik mij af...... is een Dual Quadcore 2,26Ghz Xeon met 16Gb ECC ram (mac pro) een toevoeging? Dat is dus 8 cores / 16 Threads.

Ik snap dat 100 druppels een glas vullen..... met wat voor rekenkracht doen anderen mee?
Ik zat destijds met een intel C2Q Q9450 op ~12.000 PPD. Dat zat op 2,66 GHz en had 4 cores/threads. Lijkt me dat dat van jou daar wel fors overheen moet kunnen komen. Ik doe een gok en zeg rond de 30-40k per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 19:07
Ik doe ook terug mee, dit keer met mijn i5 4670k en mss mijn oude q9450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Zijn er problemen met het project ? Ik krijg telkens in boinc Project toevoegen mislukt, probeer het later nog eens.
Ok.. na 10 keer proberen eindelijk gelukt..

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2016 14:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Woohoo Ik doe ook weer mee!

Iemand enig idee of dit CPU of GPU based draait? Kan er niet helemaal achter komen... O-)

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Caelyn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:24:
Woohoo Ik doe ook weer mee!

Iemand enig idee of dit CPU of GPU based draait? Kan er niet helemaal achter komen... O-)
Alle projecten zijn CPU based op dit moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Suicyder schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:25:
[...]

Okido, thnx.

Zal morgen eens op het werk vragen of ik een rackje met vrije servers mag claimen ;)

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al mijn reacties zijn weg :o

Ownee, ander topic :')

Ik heb me aangemeld bij het tweakers.net team, is dat de juiste

[ Voor 37% gewijzigd door Viper® op 26-04-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Viper® schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:28:
Al mijn reacties zijn weg :o

Ownee, ander topic :')
Bakkie nodig?

Afbeeldingslocatie: http://www.dekoffieboer.nl/img/images/koffie-thee-benodigdheden.jpeg3
offtopic:
hopen dat linken zo mag

edit:
Ik heb me aangemeld bij het tweakers.net team, is dat de juiste
http://www.worldcommunity...nfo.do?teamId=025RSMBR9N1
Dit is het juiste team

[ Voor 22% gewijzigd door Suicyder op 26-04-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Done 8)

Apart trouwens, sommige workload hebben een zeer korte tijd
In Progress 22-4-16 19:30:46 26-4-16 19:30:46
De website is stoek
http://www.dutchpowercows.org/

[ Voor 106% gewijzigd door Viper® op 26-04-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

*Heeft ook z'n koetje de wei in gestuurd.
Als 't lukt, dan komt er nog een 2e bakkie bij. Eens kijken wat de output wordt !

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-07 20:13
Tijd om de koeien weer de stal uit te schoppen, ik ga de gehele maand mee grazen! Eens kijken welke bakken ik allemaal kan resourcen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:33:
Done 8)

Apart trouwens, sommige workload hebben een zeer korte tijd

[...]

De website is stoek
http://www.dutchpowercows.org/
De website is al een flinke tijd uit de lucht. Welkom bij DPC. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Bubbles op 26-04-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Bubbles schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:16:
[...]

De website is al een flinke tijd uit de lucht. Welkom bij DPC. ;)
Oktober 2012 deed ie het nog :+
http://web.archive.org/we...//www.dutchpowercows.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
Na 5 jaar inactiviteit ga ik ook maar weer eens een maandje meedoen :)

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 12:58
Ik doe dit jaar ook weer eens mee met de stampede. Ik deed al WCG op een laag pitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik doe ook weer eens mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wat een drukte... staat zeker een artikel op de FP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Zijn er nog instellingen waar je op moet letten of aan kan passen om het maximale uit je systeem te halen voor bijdrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Cowamundo schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:00:
Zijn er nog instellingen waar je op moet letten of aan kan passen om het maximale uit je systeem te halen voor bijdrage?
Je kan even op de website door het profiel heen lopen of je aparte dingen ziet of projecten uit wil hebben.

Let op dat je niet als enige project Help Stop TB aan zet, deze heeft nog maar een heel beperkt aantal WorkUnits (WU's) per 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Bubbles schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:58:
[...]

Ik zat destijds met een intel C2Q Q9450 op ~12.000 PPD. Dat zat op 2,66 GHz en had 4 cores/threads. Lijkt me dat dat van jou daar wel fors overheen moet kunnen komen. Ik doe een gok en zeg rond de 30-40k per dag.
Eerst start gemaakt als test. Ik zie +/- 60 belasting op alle 16 threads dus das mooi. Zal de max belasting wat hoger zetten en kijken of de machine eindelijk boven 1200rpm fan speed komt want tot nu toe doet ie dit met twee vingers in z'n neus heb ik het idee }:O

M1 Max user

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Ah gevonden,
Projectbeheer > Verwerkings Voorkeuren.
Hier kun je onder andere de maximale CPU usage invullen.

Alle overige CPU power aanvullen tot 100% Gas met die zooi, mijn kast en koeler zijn gelukkig toch erg stil! :)
Zo lang mijn GPU maar niet gebruikt wordt maar daar zijn geen projecten voor dus komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Cowamundo schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:17:
Ah gevonden,
Projectbeheer > Verwerkings Voorkeuren.
Hier kun je onder andere de maximale CPU usage invullen.

Alle overige CPU power aanvullen tot 100% Gas met die zooi, mijn kast en koeler zijn gelukkig toch erg stil! :)
Zo lang mijn GPU maar niet gebruikt wordt maar daar zijn geen projecten voor dus komt wel goed!
Ik zou profielaanpassingen doen op de website van WCG @ Device manager (wel even inloggen met WCG account natuurlijk)
Daar zijn de profielen voor en het is een stuk minder bewerkelijk als je meer dan 1 machine laat draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 26-04-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mijn koetjes zullen mee grazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai met een i5 6500 en een Sony Xperia Z :+ Maar wat je zegt - druppel voor druppel krijgen we die emmer wel vol, dus gewoon mee doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zelf draai ik mee met een Core i7-5820K (6 cores/12 threads, 3.3 Ghz), deze zal gemiddeld 12 uur per dag aanstaan. Daarnaast heb ik nog een server draaien met een Xeon E3-1245v3 (4 cores, 8 threads) op 3.4 Ghz. Deze staat 24/7 aan.

Maar al had je maar een oude singlecore P4, alle beetjes helpen en zijn zeker welkom natuurlijk! Als jij straks de cure for cancer uitgevonden hebt met je PC, maakt het echt niet uit of dat op een oude single-core P4 gebeurde of een hyperdelue Core i60 met 128 cores op 5 Ghz ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:44
Ik doet dit jaar ook weer gezellig mee.
De koeien staan ongeduldig te wachten. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:42:
[...]

Ik draai met een i5 6500 en een Sony Xperia Z :+ Maar wat je zegt - druppel voor druppel krijgen we die emmer wel vol, dus gewoon mee doen!
K'heb het eens nagezocht. Schijnbaar ben ik twee Xeon E5520 2.26Ghz op 45nm chips er in. Mijn wens is om dat nog eens naar 2x hexacore te brengen. Tot middernacht iig deze run afmaken. Dan 1 mei de volle maand zo veel mogelijk los }:O

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Al jaren zie ik dit voorbij komen, nu maar een keer ook meedoen.

Ik zie echter dat je je nu al kan aanmelden voor projecten?
Heb ik het goed dat je eigenlijks het hele jaar mee kan doen maar dat DPC er in mei het extra onder de aandacht brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:43

OB1

2998 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
7566 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Zal wel geen aanzienlijke bijdrage worden, maar als ik maar niet bij de laatste drie eindig zoals vorig jaar ben ik al blij :P

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ehvc schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:38:

Heb ik het goed dat je eigenlijks het hele jaar mee kan doen maar dat DPC er in mei het extra onder de aandacht brengt?
Dat klopt, WCG loopt het hele jaar door (gelukkig maar) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje volgens taakbeheer lopen de projecten zelf op 13% cpu maar staat wel elke cpu core op 100%, wie moet ik nu geloven?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
Cool server 1 draait.

Kan je dit ook gewoon via CLI draaien of heb je altijd de BOINC manager nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:55:
Vraagje volgens taakbeheer lopen de projecten zelf op 13% cpu maar staat wel elke cpu core op 100%, wie moet ik nu geloven?
Deel 100 door je aantal beschikbare threads. Dan weet je hoeveel procent je per proces kan gebruiken van de 100% beschikbare rekenkracht.

In jouw geval zal je waarschijnlijk 8 threads beschikbaar hebben (quadcore met HT?) Dan is dus per thread ~13% rekenkracht beschikbaar van de 100% (100/8 = 12,5). Als je vervolgens 8 threads hebt draaien, belast je je processor 100%. Iedere afzonderlijke core/thread wordt dan ook 100% belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Quadcore met HT, pfff ik heb geen intel zenne, lekker 8 "echte" cores :+
hazo ja dan klopt het wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 26-04-2016 18:59 . Reden: Octacore |:( ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-07 20:13
OK, 3 koeien, 1 stier en een kalf in de wei gezet. Zouden deze nu ook vanzelf extra koeien aantrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49

jeroenathome

Een regel tekst

Damic schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:55:
Zijn er geen andere programma's actief die veel rekenkracht vergen? De virusscanner was bij mij vaak de boosdoener voor zulke dingen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

jeroenathome schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:02:
[...]

Zijn er geen andere programma's actief die veel rekenkracht vergen? De virusscanner was bij mij vaak de boosdoener voor zulke dingen.
Reactie van Bubbles gelezen? Het enigste programma dat nog veel kracht vereist draait op de gpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Later deze week ga ik bij mij de stal ook aanslingeren.

In de aanbieding:
2x Intel i7 4930k
1x AMD FX-8350
1x Intel C2Q Q4950
1x AMD Phenom II X4 965
1x Intel i3 4130T

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
i7 860 (jaja, oud beestje, first generation whoohoo)
i7 mobile

Mijn gpu doet trouwens niks atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Ik ga zo ook eens even de koe buiten gooien. i7-2600@3.4GHz (4 cores, 8 threads), 32GB RAM en een GTX970 (die dus niets mag/kan?).
Misschien de laptop nog bijschakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
GTX960 hier, ook nog een hd5770 liggen, maar beide trekt me voeding slecht denk ik :P

Ik krijg geen gpu werk, heb wel het vinkje aanstaan
If my computer can process work on my graphics card, then please send me work to run on my graphics card for the projects that I have selected above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Wellicht hierdoor? :)
Suicyder schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Heeft iemand al een post op het wcg forum gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ook de laptop aangezwengeld, i7-5600U@2.6GHz en 16GB RAM.
Overigens voor alle projecten open gezet omdat ik geen echte voorkeur heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:01
Tijdje inactief, maar ik zet de koe ook alvast aan het hooi. Intel i5 6600k@4.2GHz, 16GB RAM. Gelukkig heb ik zo'n hele grote koeler op het ding gezet, waardoor het stofzuigergehalte mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49

jeroenathome

Een regel tekst

Damic schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:08:
[...]
Reactie van Bubbles gelezen? Het enigste programma dat nog veel kracht vereist draait op de gpu ;)
Blijkbaar er compleet overheen gekeken. 8)

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
In een van de voorgaande edities ook meegedaan geloof ik, maar de maand niet volgemaakt. Nu eens beter proberen met m'n 1090T op 3.6GHz én m'n Nexus 5. >:)

Zoals gezegd, alle beetjes helpen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
i5-2500k@3,6Ghz en 2x Athlon 250@3,0Ghz aan het grazen gezet.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickske
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 01:56
Ik ben er ook bij!

Mijn 6 core Xeon + GPU van mijn werk, en mijn 2 Android telefoons tijdens het laden.

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook mee! Helaas heb ik alleen een goedkope laptop. Ik draai het nu op een Intel Celeron N2480@2.16GHz en mijn 2 Android telefoons.

Is het ook mogelijk om het op een Raspberry Pi te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik kom ook m'n steentje bijdragen. Voor de goede zaak!
2 stuks i5-4430, en een HTC One M8 voor wat extra druppeltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik kom ook na 9 jaar weer eens mee doen. Net even join ingeklikt.
Heb nu net, actief op dit moment 2 Centos VM's draaien met totaal 6x CPU (2x Xeon E5504 2Ghz en 4x Xeon X5650 2,6Ghz)

Draait in het datacenter, dus stroom en koeling geen issue :Y) Misschien dat ik binnenkort nog een cpu'tje of 2 bijschakel O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Barreljan op 27-04-2016 15:48 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Worden er nog virtuele teams samen gesteld?
Dus teams bij elkaar optellen in aparte stats tabellen voor de maand mei?

Ik moet leren lezen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Tao op 27-04-2016 20:14 . Reden: heb een bril nodig ]

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nadat ik vorig jaar niet mee kon doen zoals gebruikelijk, kan ik dit jaar weer wel. Ik heb mij vanmiddag ingeschreven en al een paar koetjes (2x Linux, 1x FreeBSD) aangeslingerd. Wel onder een andere username dan hier, want die was bij WCG helaas al bezet.

Overigens zowel op FreeBSD als Debian Jessie problemen gehad met contact te leggen met de server om WUs op te halen. SSL certificaat problemen omdat mijn ca-bundle blijkbaar incompleet of te oud was. Terwijl dat in beide gevallen de bijbehorende CA-bundle was van de distri... Vervangen voor de ca-bundle.crt van mijn Fedora thuismachine, toen liep het meteen.

}:O
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:11:
Is het ook mogelijk om het op een Raspberry Pi te draaien?
Ik heb het met Debian armhf geprobeerd, maar BOINC blijft aangeven dat WCG geen workunits voor de betreffende CPU/machine heeft.

Het Outsmarting Ebola sub-project heeft wel Android ondersteuning. Mogelijk kun je die draaien als je Android op de Raspberry Pi installeert en daarop weer de BOINC app. Daar ben ik niet aan begonnen.

[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 27-04-2016 20:57 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserdesign
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 20:59
ik doe ook weer mee 1 x fx 8350 watercooled

moooooooooh fx8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Ultraman schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:53:
Overigens zowel op FreeBSD als Debian Jessie problemen gehad met contact te leggen met de server om WUs op te halen. SSL certificaat problemen omdat mijn ca-bundle blijkbaar incompleet of te oud was. Terwijl dat in beide gevallen de bijbehorende CA-bundle was van de distri... Vervangen voor de ca-bundle.crt van mijn Fedora thuismachine, toen liep het meteen.
Ik heb ook een paar koetjes getest voordat ik ze straks vrij laat, maar die op debian lieten ook allemaal (alle twee :9) communicatie fouten zien.

Blijkt idd te liggen aan de geïnstalleerde versie van ca-certificates, volgens https://einstein.phys.uwm.edu/forum_thread.php?id=11768. Dat is een ander project, maar WCG staat ook in dat draadje genoemd. Na het downgraden van het ca-certificates pakket kon er weer gecommuniceerd worden met de WCG servers. Zijn toch VM's die ik speciaal voor dit doel heb aangemaakt, dus qua onveiligheid maak ik me in dit geval niet echt zorgen.

[ Voor 29% gewijzigd door wizzkizz op 27-04-2016 23:14 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
Kan iemand uitleggen hoe het stats bijwerken werkt. Vandaag staat de bende al even te draaien maar ik zie de stats niet om hoog gaan.
Ook mis ik in de Boinc client een scherm waarbij je ziet wat die betreffende PC verwerkt heeft?
Klopt het dat het transfer veld ook leeg blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz

wizzkizz

ehvc schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:15:
Kan iemand uitleggen hoe het stats bijwerken werkt. Vandaag staat de bende al even te draaien maar ik zie de stats niet om hoog gaan.
Ook mis ik in de Boinc client een scherm waarbij je ziet wat die betreffende PC verwerkt heeft?
Klopt het dat het transfer veld ook leeg blijft?
Ik vermoed dat je even geduld moet hebben en dat dingen niet real-time verwerkt worden. Ben nu op twee laptops en mijn NASje aan het testen, daar lijkt het wel prima te gaan.

BOINC BOINC

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
wizzkizz schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:25:
[...]

Ik vermoed dat je even geduld moet hebben en dat dingen niet real-time verwerkt worden. Ben nu op twee laptops en mijn NASje aan het testen, daar lijkt het wel prima te gaan.

[afbeelding]
Ja ik zie het zelfde.
Draaien nu negen machines hier maar had wel sneller of accurater de stats verwacht.
Ook is het jammer dat je niet terug kan zie wat een machine verwerkt heeft op de bak zelf.

Nachtje slapen en dan ziet de wereld er morgen weer anders uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Je kan wel zien wat je machine heeft verwerkt. Log daarvoor in op je pagina bij WCG. Daar kan je zien hoeveel punten je hebt gescoord, welke units nog wachten op validatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritflyer
  • Laatst online: 05-08 14:12
Ik werk al jaren mee met alle beschikbare projecten van WCG.
Ik zal in mei 24/7 meedoen, al ga ik tussendoor wel even 8 dagen op vakantie.
Dan zet ik de machines toch maar uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Ultraman schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:53:Overigens zowel op FreeBSD als Debian Jessie problemen gehad met contact te leggen met de server om WUs op te halen. SSL certificaat problemen omdat mijn ca-bundle blijkbaar incompleet of te oud was. Terwijl dat in beide gevallen de bijbehorende CA-bundle was van de distri... Vervangen voor de ca-bundle.crt van mijn Fedora thuismachine, toen liep het meteen.
Precies hetzelfde hier op een paar Jessie VM's, vreemd genoeg werkt het op Wheezy wel. De SSL versie van de WCG site zelf gebruikt gewoon een Thawte certificaat, dus die URL zal het wel niet gebruiken? Volgens mij doen ze aparte dingen met hun SSL als een standaard CA bundel van het OS het niet pakt... Uiteindelijk ook maar de wel werkende bundle gekopieerd en in de map gezet.

Voor mij de eerste keer dat ik meedoe, ik zal de komende dagen nog zoveel mogelijk servertjes die zich vervelen proberen op te sporen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzkizz

wizzkizz

KuuKe schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:23:
Je kan wel zien wat je machine heeft verwerkt. Log daarvoor in op je pagina bij WCG. Daar kan je zien hoeveel punten je hebt gescoord, welke units nog wachten op validatie etc.
En die worden geupdate 00:00 UTC en 12:00 UTC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrogun
  • Laatst online: 09-09 09:29
Ik was al een half jaartje niet meer actief op WCG, maar heb op mijn nieuwe Gaming NB de client maar eens geinstalleerd om te kijken hoeveel mijn machine kan produceren. Ook de boinc client op mijn nexus 7 tablet gezet om eens te kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nog mensen met problemen op Android?
Alle WU's gaan hier in error (segmentation violation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

eh..wat was ook al weer de optie om de BOINC client niet automatisch te laten flushen? OF is dat niet de bedoeling?
Vroegah was het zo dat we de output dicht zetten en op de laatste dag massaal gingen uploaden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:37:
eh..wat was ook al weer de optie om de BOINC client niet automatisch te laten flushen? OF is dat niet de bedoeling?
Vroegah was het zo dat we de output dicht zetten en op de laatste dag massaal gingen uploaden.
Ik geloof dat megaflushes tegenwoordig verboden zijn, kan me herinneren dat er ook iets over stond in het artiekel van tweakers m.b.t. deze actie.

Link naar artiekel: https://tweakers.net/nieu...ity-grid-te-begrazen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Tallguy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:37:
Niet de bedoeling en bovendien onverstandig: de meeste BOINC projecten hebben redelijk korte deadlines wanneer WU's weer moeten zijn ingeleverd. Stampedes zijn wat anders dan de MegaFlushes. Die laatste werden met name vroeger nog wel eens georganiseerd, maar dat was alleen op specifieke projecten die dat ook goed ondersteunden zoals RC5 en DistributedFolding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere dag een megaflush is toch wel toegestaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:12:
Iedere dag een megaflush is toch wel toegestaan :-)
Iedere dag flushen is prima, maar dan zou ik het geen megaflush meer noemen :+

Daarnaast heeft het hooguit nut om je netwerk tijdens werkuren te ontlasten, voor de rest zie ik niet zoveel voordelen van 1x per dag flushen.

[ Voor 22% gewijzigd door Suicyder op 28-04-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrogun
  • Laatst online: 09-09 09:29
Slonzo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:00:
Ik heb 2x een error gehad, maar vervolgens wel 8 results met succes kunnen insturen. Mijn nexus 7 wordt wel iets warm, maar valt me heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nitrogun schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:55:
Ik heb 2x een error gehad, maar vervolgens wel 8 results met succes kunnen insturen. Mijn nexus 7 wordt wel iets warm, maar valt me heel erg mee.
Er zit een 'advanced' setting in waardoor 'ie gaat throttlen als de batterij +40 graden wordt ;)
(gelukkig maar, warmte en batterijen zijn geen goede vrienden)

Ik krijg momenteel zelfs geen WU's meer op Android... Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Heeft er iemand nog tips omtrent je computer aan de gang houden?

Op het moment heb ik alleen out smart ebola en help stop tb geselecteerd, omdat ik aan die badges wil werken. Van die laatste is afgerond geen werk, waardoor ik effectief alleen op ebola zit. Die units zijn vaak binnen de 2 minuten van elkaar klaar, waardoor de tweede request voor nieuw werk niet geaccepteerd wordt.

Zelfs met een ingestelde buffer van 3 dagen krijg ik niet meer dan 1 wu/core met deze mededeling in m'n boinc logs:
Not requesting tasks: don't need (CPU: job cache full; NVIDIA GPU: job cache full)

Dat terwijl 1 unit ongeveer een uur duurt en echt geen 3 dagen.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Onder Device manager kan je Device profiles instellen.
Als je het Default profile wijzigt kan je deze aanvinken:
If there is no work available for the project(s) I have selected above, please send me work from another project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Pyrus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:44:
Heeft er iemand nog tips omtrent je computer aan de gang houden?

Op het moment heb ik alleen out smart ebola en help stop tb geselecteerd, omdat ik aan die badges wil werken. Van die laatste is afgerond geen werk, waardoor ik effectief alleen op ebola zit. Die units zijn vaak binnen de 2 minuten van elkaar klaar, waardoor de tweede request voor nieuw werk niet geaccepteerd wordt.

Zelfs met een ingestelde buffer van 3 dagen krijg ik niet meer dan 1 wu/core met deze mededeling in m'n boinc logs:
Not requesting tasks: don't need (CPU: job cache full; NVIDIA GPU: job cache full)

Dat terwijl 1 unit ongeveer een uur duurt en echt geen 3 dagen.
Je kan in je profiel op de website van WCG aanvinken dat je WU's van andere projecten krijgt als er niets te leveren is voor de projecten die je hebt geselecteerd. Staat bij het kopje "Intermittent Projects". Wellicht dat dat helpt om je pc in ieder geval aan de gang te houden.

edit:
Wat Viper® hierboven in minder woorden zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Mja, maar dat is het probleem niet volgens mij. Want boinc geeft lokaal aan dat de cache vol is, niet dat er geen werk is.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slonzo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:00:
Ik heb geen problemen op Android.
Slonzo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:05:
[...]

Er zit een 'advanced' setting in waardoor 'ie gaat throttlen als de batterij +40 graden wordt ;)
(gelukkig maar, warmte en batterijen zijn geen goede vrienden)

Ik krijg momenteel zelfs geen WU's meer op Android... Raar.
Ik krijg extra WU's als ik in het menu op `Projecten` klik, dan op `World Community Grid` klik en uiteindelijk op `Bijwerken` klik.

Mijn laptop heeft een CPU met 2 cores volgens Intel ARK en Taakbeheer, maar hij draait maar 1 WU tegelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Heb ook geen probleem op Android.
Gisteren m'n foon ingeschakeld en het werkt.
Overigens krijg je onder Android vooralsnog alleen Outsmart Ebola WU's.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

@wb9688
Mijn laptop heeft een CPU met 2 cores volgens Intel ARK en Taakbeheer, maar hij draait maar 1 WU tegelijk...

1. Kijk eens op de WCG website bij Device manager. Heb je daar ingesteld:
Maximum Output: Set my profile so that it will do the maximum amount of research possible on my computer ?

2. Kies anders voor Custom profile, en scroll naar
If you are using version 6.2 of the software, then the number of processors used will be the lesser of the two fields below. If you are using a version before 6.2, then only the 'at most' field will be used.
On multiprocessors, at most use: ..... processors
On multiprocessors, use: ..... % of processors

Vul ten minste 2 cpu's in en een percentage, en het zou moeten werken volgens mij.

off topic: waar is die edit knop gebleven :(

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
ik doe dit jaar ook mee met een i5 4690.
en een laptop met een i7 5500U 3ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:11:
@wb9688

1. Kijk eens op de WCG website bij Device manager. Heb je daar ingesteld:
Maximum Output: Set my profile so that it will do the maximum amount of research possible on my computer ?

2. Kies anders voor Custom profile, en scroll naar
If you are using version 6.2 of the software, then the number of processors used will be the lesser of the two fields below. If you are using a version before 6.2, then only the 'at most' field will be used.
On multiprocessors, at most use: ..... processors
On multiprocessors, use: ..... % of processors

Vul ten minste 2 cpu's in en een percentage, en het zou moeten werken volgens mij.

off topic: waar is die edit knop gebleven :(
Ik heb hem op `Maximum Output` gezet en nu doet hij nog steeds geen 2 WU's tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Druk in de client op het Projects tabblad nog even op de update knop. Daarna zou hij nieuwe configuraties van de WCG website moeten binnenhengelen en gaan toepassen.

Daarnaast heb je in de client zelf ook nog mogelijkheden om het aantal cores/load te beperken (Tools>Computing Preferences).

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste