Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
En wie weet kom je ook nog eens in de recordboeken als je een groot genoeg priemgetal vindt!
Alleen mag ik er zelf niet op stemmen helaas.
Verwijderd
Wat zouden we trouwens doen met Primegrid? Hier heb je keuze uit vele subtasks die elk een verschillend aantal punten per rekentijd opleveren. Zouden we aanraden bijvoorbeeld PPS-extended / Sophie Germain (lekker kort) te doen of?Pyrus schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:07:
Ik zou al heel lang graag zien dat het PrimeGrid wordt. Dit project kan het zeker aan qua hoeveelheid werk, is bijzonder stabiel, geschikt voor snelle en langzame pc's, ook nog eens voor CPU's en GPU's van zowel AMD als NVidia en kan daarnaast ook nog eens gesneakernet worden. Alleen is het minder direct maatschappelijk relevant dan medische projecten.
En wie weet kom je ook nog eens in de recordboeken als je een groot genoeg priemgetal vindt!
Alleen mag ik er zelf niet op stemmen helaas.
Tweede vraagje: is dit topic bedoeld puur om te stemmen of mag er ook gediscussieerd worden?
* Bubbles kijkt naar KuuKe. Jij bent de moderator.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Ik zou juist het advies geven ieder dit voor zich te laten bepalen aan de hand van een gidsje "wat is geschikt voor mijn computer". De oudere/non-AVX cpu's op sieves, de nieuwere/AVX cpu's op LLR (aan het begin de langere, aan het eind de kortere) en GPU's massaal op GFN-17 mega tm GFN-20. (Of als je een oud beestje heb op 15 of 16)Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:51:
[...]
Wat zouden we trouwens doen met Primegrid? Hier heb je keuze uit vele subtasks die elk een verschillend aantal punten per rekentijd opleveren. Zouden we aanraden bijvoorbeeld PPS-extended / Sophie Germain (lekker kort) te doen of?
Tweede vraagje: is dit topic bedoeld puur om te stemmen of mag er ook gediscussieerd worden?
Hier nog een stem voor World Community Grid.KuuKe schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:37:
Het heelal verkennen is leuk maar ik wil wat medisch gaan doen:
World Community Grid oftewel WCG. Ze hebben een deelproject wat onderzoek doet aan Tuberculose en dat lijkt me wel wat om het aantal badges nog eens aan te vullen
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Met hem hier bovenBubbles schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:58:
De nadruk ligt op het stemmen. Zolang discussies niet uit de klauwen lopen, moet dat volgens mij wel kunnen.
* Bubbles kijkt naar KuuKe. Jij bent de moderator.
I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats
Voor mij is alles goed als het maar heel goed op een AMD gpu kaart draait
[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 19-04-2016 20:37 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Als ik nu een nickchange aanvraag kan ik nog een kaar stemmenKuuKe schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:40:
Er loopt een poll. Geen manipuleerbare Tweakers-poll maar een eigen script dat telt wat iedereen roept. Zie startpost
Dan verandert je nick bij je andere posts ook ......Viper® schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:59:
[...]
Als ik nu een nickchange aanvraag kan ik nog een kaar stemmen
I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats
daarom kies ik World Community Grid
Evo155 AKA Uplinksweetlake
* Bubbles heeft er zin in.
Hier ook een stem voor niets
[ Voor 15% gewijzigd door PeaceFreak op 20-04-2016 15:53 ]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Zolang je huidige gemiddelde output minder dan 50% op WCG is, dan mag je daarop stemmen.rikdegraaff schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:54:
Ik heb WCG al continu draaien, en dat bevalt me prima.
Hier ook een stem voor World Community Grid!
Oeps dat is niet zo.Bubbles schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:11:
[...]
Zolang je huidige gemiddelde output minder dan 50% op WCG is, dan mag je daarop stemmen.
Moet ik dan effe schakelen van project?
Of hoe los ik dit op

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Pas dus in ieder geval je post aan op een manier.
[ Voor 17% gewijzigd door Bubbles op 20-04-2016 15:41 ]
Oke, dan stem ik maar een keertje nietBubbles schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:40:
Een ander project stemmen, of niet stemmen als je niet van plan bent een ander project te willen doen tijdens de stampede.
Bedankt voor de info, Bubbles!
Gaarne dan je stem in je eerdere post verwijderen.rikdegraaff schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:50:
[...]
Oke, dan stem ik maar een keertje niet![]()
Bedankt voor de info, Bubbles!
Het stond overigens ook vrij duidelijk aangegeven in de startpost bij de 2 spelregels bijna bovenaan.
Benieuwd welk project het wordt!
Heb ik meteen een goed excuus om een Raspberry Pi 3 te kopen
Mag je ook je al uitgebrachte stem nog aanpassen?Bubbles schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:40:
Een ander project stemmen, of niet stemmen als je niet van plan bent een ander project te willen doen tijdens de stampede.
Aangezien mijn gestemde project het niet gaat worden...
We kunnen het niet tegenhouden, maar over het algemeen wordt het niet gewaardeerd. Als iedereen dat vervolgens gaat doen, wordt het één grote chaos tot de einddatum/tijd voor het stemmen.A-Jay schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:59:
[...]
Mag je ook je al uitgebrachte stem nog aanpassen?
Aangezien mijn gestemde project het niet gaat worden...
Bij tweedekamerverkiezingen kan je je stem ook niet meer wijzigen als blijkt dat je voorkeurspartij geen kans heeft om in de regering te komen. Nou is dat natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, omdat daar blind wordt gestemd en pas na afloop de resultaten zichtbaar zijn, maar met tussentijdse polls kan men nog een aardig eind komen, en dat is natuurlijk wel weer vergelijkbaar.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
World Community Grid en PrimeGrid zijn de projecten waar ik aan mee doe momenteel.
I denk gewoon dat Viper liever WGC ziet winnen
TwisterBE schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:44:
[...]
World Community Grid en PrimeGrid zijn de projecten waar ik aan mee doe momenteel.
I denk gewoon dat Viper liever WGC ziet winnen
Ik dacht idd dat Universe je hoofd project was
[ Voor 99% gewijzigd door Bubbles op 21-04-2016 09:50 . Reden: nevermind. cache foutje ]
Niet snel quick editenResults: count-stampede-votes.pl output at 2016-04-21 07:04:50
damn, net te laat
[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 21-04-2016 09:53 ]
Yeah. Ninja-editten for the win.Viper® schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:52:
[...]
[...]
Niet snel quick editen
damn, net te laat![]()
Keuze bestaat momenteel uit:
- Help Stop TB
- FightAIDS@Home - Phase 2
- Outsmart Ebola Together
- Uncovering Genome Mysteries
- Mapping Cancer Markers
- The Clean Energy Project - Phase 2
[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 21-04-2016 16:10 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Als je die keuze niet vetgedrukt maakt, wordt 'ie niet meegenomen in het automatische telscript.
World Community Grid

grafiek loopt achterMSG ID: 46598837 (Viper® @ donderdag 21 april 2016 15:16 | 1461251760)
Bold: World Community Grid
+ Vote: World Community Grid (11)
[ Voor 76% gewijzigd door Viper® op 21-04-2016 15:29 ]
pff stom scriptBubbles schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:12:
[...]
Als je die keuze niet vetgedrukt maakt, wordt 'ie niet meegenomen in het automatische telscript.
Caching probleempje?Viper® schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:16:
In dat geval
World Community Grid
hij telt niet
toch wel
[...]
grafiek loopt achter

Niks stom aan. Anders heb je veels te veel kans op false positives. Ook voor handmatig tellen door mensen maakt het op deze manier een stuk eenvoudiger om te doen.
Results:
count-stampede-votes.pl output at 2016-04-22 06:32:53
World Community Grid : 11 (33.33%)
Universe@home : 9 (27.27%)
Rosetta@Home : 3 (9.09%)
Citizen Science Grid : 2 (6.06%)
BOINC Seti@Home : 2 (6.06%)
Asteroids@Home : 2 (6.06%)
OGR-28 : 1 (3.03%)
PrimeGrid : 1 (3.03%)
POEM@Home : 1 (3.03%)
NumberFields@home : 1 (3.03%)
MilkyWay@Home : 0 (0.00%)
GPUGRID : 0 (0.00%)
Einstein@Home : 0 (0.00%)
RC5-72 : 0 (0.00%)
GIMPS : 0 (0.00%)
SoB : 0 (0.00%)
PSP-PRP : 0 (0.00%)
Collatz Conjecture : 0 (0.00%)
Cosmology@home : 0 (0.00%)
Primaboinca : 0 (0.00%)
Folding@Home : 0 (0.00%)
SZTAKI : 0 (0.00%)
Yoyo@home : 0 (0.00%)
NFS@home : 0 (0.00%)
theSkyNet : 0 (0.00%)
-----------------------------------
Total Votes : 33

Met Universe@Home als goede tweede
Universe@Home is daarmee het backup-project mocht er onverhoopt met iets mis gaan aan de zijde van WCG.
Wie poetst even een mooi WCG avatar in elkaar
[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 22-04-2016 10:05 ]
Dat maakt de keuze niet anders, overigens
Dan ga ik vandaag al eens warm draaien denk ik

Wat een poep trouwens het aanmelden bij IBM wcg
Password Format Requirements:
Projects History6 characters minimum (alphanumeric: A-Z, a-z, 0-9)
Projects History32 characters maximum
Projects HistoryNo "special" characters (!@#$%^&*_+=:;, etc...)
[ Voor 91% gewijzigd door Viper® op 22-04-2016 13:32 ]
Ja dat moet goed gaan, let wel op dat Help Stop TB een beperkt bereik qua WU's heeft nog, dus voorkom dat je die als soloproject inzet!Mulder_fox schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:20:
Ik heb er zin in, we kunnen zelf een subproject kiezen?
Dan ga ik vandaag al eens warm draaien denk ik
Verwijderd
Ik vermoed dat WCG de back end van BOINC wat meer beveiligt heeft.Viper® schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:23:
Vanaf morgen wordt het weer lekker koud, richting vriespunt
Lekker warmstoken dus met die cpu load
Wat een poep trouwens het aanmelden bij IBM wcg
Password Format Requirements:
Projects History6 characters minimum (alphanumeric: A-Z, a-z, 0-9)
Projects History32 characters maximum
Projects HistoryNo "special" characters (!@#$%^&*_+=:;, etc...)
Maar ook instellingen veranderen daar werkt allemaal wat anders.
Leuk stampproject overigens! Ik ben al over.
WCG is met heel veel dingen anders dan de meeste BOINC projecten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:36:
[...]
Ik vermoed dat WCG de back end van BOINC wat meer beveiligt heeft.
Maar ook instellingen veranderen daar werkt allemaal wat anders.
Leuk stampproject overigens! Ik ben al over.
Evo155 AKA Uplinksweetlake
Verwijderd
http://members.chello.nl/j.bliek/dpc/wcg/wcg_dpch.htm
Edit: Ehh kan ook zijn dat mijn naamswijziging dat heeft bewerkstelligd.
Edit2: De scores van bovenstaande site komen niet overeen met de werkelijke scores.
Iets wat men in het verleden heeft verzonnen...
Edit3: http://boincstats.com/en/stats/15/user/list/0/0/245
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 20:43 ]
Windows® (7.2.47)
heb je hem net geïnstalleerd, blijkt er al een nieuwe versie te zijn.
BOINC 7.6.22
waarom linken ze niet gewoon naar de boinc pagina ?
Maakt het nog uit wat voor een werk ik binnen haal van WCG?
Ik heb zelf alles behalve "The Clean Energy Project - Phase 2" aan staan vanwege het beperkte beschikbare geheugen van mijn laptops.Sterkwachtwoord schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:51:
Viper, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46612791
Maakt het nog uit wat voor een werk ik binnen haal van WCG?
Geen idee of een bepaald sub-project het beter doet dan een ander wat punten betreft. Heeft iemand een lijstje paraat met (gemiddelde) graastijden per WU (sub-project, OS, cpu, ram, punten, hoe meer info hoe beter)? Bij sommige (sub-) projecten zijn os en/of cpu favoriet, waarbij het soms zelfs loont om boinc in een VM te draaien. Geen idee of dit ook bij WCG geldt, ik heb die weide tot vandaag al in geen jaren bezocht.
Zag dat "Outsmart Ebola Together" ook op ARM/Android draait. Morgen maar eens een oude tablet opgraven om te kijken of het werkt.
nope

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Komt dit een beetje overeen?

Selecteer zonodig een keer het project en druk op update, let op dat er wel nieuw werk toegestaan wordt.
Als dit allemaal klopt zou ik een keer inloggen op de website van WCG en kijken naar de 'devices' en de 'Device profiles' op https://secure.worldcommu.../ms/device/viewDevices.do
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
DPC Chef-kok :)
Xanquezer schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:33:
Geen subteams dit keer?
Net zoals vorig jaar vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?
Verwijderd
Ik heb zelf een Xperia Z draaien. Lijkt het tot nu toe goed te doen, hoewel aantal punten per uur nog niet duidelijk is. Ik heb 'm liggen op 1 van de casefans van mn PC om warmteproductie in toom te houden en hij draait maximaal op 50% vermogen. Als ik de telefoon meer rekentijd geef loopt ie sneller leeg dan het USB kabeltje kan opladenongekend41 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:06:
[...]
Ik heb zelf alles behalve "The Clean Energy Project - Phase 2" aan staan vanwege het beperkte beschikbare geheugen van mijn laptops.
Geen idee of een bepaald sub-project het beter doet dan een ander wat punten betreft. Heeft iemand een lijstje paraat met (gemiddelde) graastijden per WU (sub-project, OS, cpu, ram, punten, hoe meer info hoe beter)? Bij sommige (sub-) projecten zijn os en/of cpu favoriet, waarbij het soms zelfs loont om boinc in een VM te draaien. Geen idee of dit ook bij WCG geldt, ik heb die weide tot vandaag al in geen jaren bezocht.
Zag dat "Outsmart Ebola Together" ook op ARM/Android draait. Morgen maar eens een oude tablet opgraven om te kijken of het werkt.
Qua punten:
Fight aids @ home 180 punten per uur
Outsmart ebola together 172 punten per uur
Uncovering genome mysteries 177 punten per uur
Mapping cancer markers 174 punten per uur
The clean energy project 162 punten per uur
Ik weet niet precies welke setup ze hiervoor nemen, maar deze getallen dienen vooral ter illustratie welke task hoeveel ten opzichte van de anderen opleveren. Volgens mij nemen ze gewoon gemiddelden dus de kans bestaat ook dat er bij het ene project gewoon snellere CPU's meedoen. Ik weet dat niet zeker tbh
Niet alle projecten hebben even lange runtimes though, dus je moet zelf uitrekenen welke projecten je het beste kan doen om te voorkomen dat je een 12 uur durende task 5 minuten na de deadline inlevert.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 12:16 ]
Lijstje zou inderdaad wel handig zijn.ongekend41 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:06:
[...]
Ik heb zelf alles behalve "The Clean Energy Project - Phase 2" aan staan vanwege het beperkte beschikbare geheugen van mijn laptops.
lijstje, sort of
https://www.worldcommunit...c.do?shortName=minimumreq
Had nog even gezocht voor een Synology Boinc client, maar schijnt niet echt 'rendabel' te zijn:
https://forum.synology.co...0b50a89de8711bdb&start=15
[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 25-04-2016 16:08 ]
Deadline voor voten was afgelopen donderdag/vrijdagnacht. Maar het project is sowieso WCG geworden dus je kan meegrazen!Tallguy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:
Ik kies ook voor World Community Grid
mijn systemen
intel i5 2500k
Intel Core 2 Quad Q9550
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
hmm ind aanmelden dat is een goede!
[ Voor 20% gewijzigd door grass460 op 27-04-2016 11:49 ]
Aanmelden voor stats is niet nodig, aangezien er geen stampedeteams worden gevormd. We doen gewoon gezellig met z'n allen mee in team DPCjeroenathome schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:44:
Moeten we nog apart aanmelden om mee te doen voor de stats of gaat alles via de normale stats?
Verder zijn Dukebox en A-Jay bezig met het maken van stats voor de stampede, zodat iedereen dan op een virtueel 0-punt kan beginnen.
En is je artikel nog gelukt? Ik hoop het welSuicyder schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:06:
Vanavond even tijd nemen om nog wat meer artikel te typen voor de horde koeien die passeren op de FrontPage. Minder tijd eraan gespendeerd vooralsnog dan gepland.
Benieuwd welk project het wordt!

Het artikel, zij het zakelijker en korter herschreven gepost. Zie nieuws: Dutch Power Cows maken zich op om World Community Grid te begrazen
Suicyder schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:31:
[...]
Het artikel, zij het zakelijker en korter herschreven gepost. Zie nieuws: Dutch Power Cows maken zich op om World Community Grid te begrazen