Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Inleiding

De Surface 3 is de 3de in de reeks van de kleinere Surfaces.
Waar de Surface RT en Surface 2 een ARM SOC hebben en Windows RT draaien, draait de Surface 3 met een Intel SOC de volledige Windows 8.1 versie.

Zodra Windows 10 beschikbaar is, kan een Surface 3 gratis geupgrade worden naar Windows 10.
Of dat een inplace upgrade of een nieuwe Surface 3 install/image is, is nog niet bekend.

Een Surface 3 kan zowel een kleine laptop als een tablet vervangen. En beide samen vervangen.
.

Belangrijkste kenmerken

De Surface 3 lijkt heel veel op zijn grotere broer de Surface Pro 3. Heeft nu ook een 3:2 scherm en kan ook alle software draaien. Zowel Windows apps als desktop applicaties.

Met de 3de versie heeft de kleinere Surface ook een digitizer met Surface Pen gekregen.
De Typecover lijkt ook weer die van de Surface Pro 3. Inclusief magneet waarmee de Typecover schuin gezet geworden.
De kickstand is niet variabel geworden zoals bij de Surface Pro 3. De kickstand heeft wel een een extra standpositie gekregen ten op zichte van de Surface 2. Een standpositie waarmee de Surface 3 een positie vlakker gezet kan worden.

Wederom ontbreekt een full USB poort niet. De nieuwe charging MicroUSB poort kan ook als data USB poort gebruikt worden.
.

Specificaties

Scherm: 10.8" Full HD Plus
Resolutie: 1920 x 1280
Hoogte-breedteverhouding: 3:2
Aanraken: 10-punts multi-aanraking
Ondersteuning Surface-pen

Processor: Intel Atom x7-Z8700-processor
Quad Core 2 MB cache, 1.6 GHz met Intel Burst tot 2.4 GHz
14nm Cherry Trail.
Vers van de pers. De Surface 3 is het eerste device met deze nieuwe Atom x7

Afmetingen: 267 mm x 187 mm x 8,7 mm
Gewicht: 622 g

Wi-Fi (802.11 a/b/g/n/ac)
Bluetooth 4.0
Poorten
USB 3.0 van normale grootte
Mini DisplayPort
microSD kaartlezer
Micro USB-laadpoort
Headset-aansluiting
Coverpoort

Camera aan de voorkant met 3.5 megapixels
Camera aan de achterkant met 8.0 megapixels
Microfoon
Stereoluidsprekers met Dolby®-geluidskwaliteit

Sensoren
Omgevingslichtsensor
Proximiteitssensor
Versnellingsmeter
Gyroscoop
Magnetometer

Er is een model met 2 GB RAM en 64 GB opslag en een model met 4 GB RAM met 128 GB opslag.
De opslag kan simpelweg uitgebreid worden met een MicroSD kaartje.
Daarnaast komen er modellen met 4G+GPS.

Voor de zakelijke markt komen er ook modellen. Die hebben de Pro versie van Windows.
Voor met name het kunnen joinen van een Active Directory(Domein)

Voor de plaatjes en verdere details:
http://www.microsoft.com/surface/nl-nl/products/surface-3
.

Video

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vPto6XpRq-U]

Pre order

De Surface 3 wordt 7 mei verwacht.
Een aantal shops hebben als eerste preorders aktie, dat je een gratis Typecover krijgt.
Bij sommige shops alleen in het zwart en bij een andere shop kan je ook de kleur kiezen.

.

[Voor 93% gewijzigd door 614 op 16-04-2015 18:53]

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:02
Ik ben een SP3 owner, maar deze topic ga ik ook in de gaten houden...

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Sake, ik snap niet veel van jouw inleiding.

Met Windows 10 kan gratis geupgrade worden naar Windows 10.

Pardon?

Een Surface 3 kan zowel een kleine laptop als een tablet vervangen. En beide samen vervangen..

Het is een tablet, wat vervangt de S3 dan?

---

Ik vind de ass.trouwens belachelijk duurder geworden.

[Voor 13% gewijzigd door GerCor op 16-04-2015 02:40]

Me.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-09 21:37
Is er bekent hoe snel die Intel Atom x7-Z8700 processor is? Ik vind de prijs vanaf 600 euro behoorlijk en met een Atom processor is dat geen snelle bak. Maar omdat het een nieuwe generatie is hoop ik stiekem dat de processor zich kan meten met een Core M-5Y10.

De grootste reden om voor een Surface te gaan in plaats van andere convertabels is de 3:2 scherm verhouding :)

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 10:43
StefanvanGelder schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:57:
Is er bekent hoe snel die Intel Atom x7-Z8700 processor is? Ik vind de prijs vanaf 600 euro behoorlijk en met een Atom processor is dat geen snelle bak. Maar omdat het een nieuwe generatie is hoop ik stiekem dat de processor zich kan meten met een Core M-5Y10.

De grootste reden om voor een Surface te gaan in plaats van andere convertabels is de 3:2 scherm verhouding :)
Goede vraag. De Atom x7-Z8700 moet feitelijk nog uitgebracht worden.
Tot nu toe zijn er alleen vergelijkingen met de Core i3. En daarmee vergeleken komt de Atom x7 een heel eind.
Vergeleken met een Core-M heeft de nieuwe Atom x7 met een 2.4Gz burst een hogere clockfrequentie.
En een Atom x7 heeft meer cores. Ik zou niet verbaasd zijn als de Atom x7 sneller als een Core-M is. En uiteraard een stuk zuiniger. Waarmee geen fan nodig is, waar een een Core-M hoogstwaarschijnlijk een fan nodig had gehad in de dunne behuizing van een Surface 3.

Het enige negatieve is de naam Atom. Uit ervaring met de recentere Z3 modellen weet ik dat de huidige Atoms al een whole different kind of cookie zijn.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

kevinl

Yellow van

Hebben hier mensen zich voor een preorder aangemeld?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

kevinl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:23:
Yep. Bij Paradigit met de gratis Typecover actie. Voor mij met de kleur Cyan.
In het Surface Pro 3 topic kun je lezen dat het er nog een paar zijn hier op Tweakers.net, die gepreordered hebben.

De preorder aktie met de gratis Typecover heeft me doen besluiten niet te wachten, maar direct te bestellen. Nu kan ik bijna niet wachten om er mee te spelen :9~

Edit: mijn Surface 2 blijft voorlopig. De Surface 3 gaat een Venue Pro 8 (heeft ook een digitizer) vervangen. En voor in bepaalde situaties mijn werk laptop.
.

[Voor 13% gewijzigd door 614 op 16-04-2015 18:48]

• flashingst
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 22:26
Er staan wat benchmarks van de nieuwe Z8700 Atom CPU in Geekbench. Deze scoort zo rond de 950 punten bij Single Core en rond de 3200 punten bij Multi-Core. Ter vergelijking; de i3-4020Y uit de SP3 scoort rond de 1500 Single Core en ongeveer 3200 punten bij Multi-Core.

Single-core performance van de i3 is dus sneller, maar qua multi-core schijnt de Atom zich dus te kunnen meten met de i3 versie van de SP3. Wat ik wel opvallend vind, is dat de nieuwe Atom Z8700 CPU ongeveer gelijk scoort met de Z3775 Bay Trail Atom van de vorige generatie die in o.a. de €300 goedkopere Asus T100 zit...

[Voor 17% gewijzigd door flashingst op 16-04-2015 18:58]

GerCor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 02:39:
Sake, ik snap niet veel van jouw inleiding.

Met Windows 10 kan gratis geupgrade worden naar Windows 10.

Pardon?
Aangepast. Is het zo duidelijker?
Een Surface 3 kan zowel een kleine laptop als een tablet vervangen. En beide samen vervangen.[/i].

Het is een tablet, wat vervangt de S3 dan?
Op deze open deur ga ik niet antwoorden.
Ik vind de ass.trouwens belachelijk duurder geworden.
Met de Paradigit actie is een Typecover gratis.
flashingst schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:56:
Er staan wat benchmarks van de nieuwe Z8700 Atom CPU in Geekbench...
Interessant. Beide Atoms hebben een burst van 2.4 Ghz dus het CPU zou dan gelijk zijn. Met 14nm ipv 22nm heeft de x7 wel het zuinigheid/warmte/accuduur voordeel. Naast de die shrink is het GPU deelt verbeterd. Volgens het Intel marketing materiaal met 50 to 200%. Daarnaast is de geheugenbandbreedte groter geworden.

[Voor 41% gewijzigd door 614 op 16-04-2015 19:42]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Sake, je maakt het jezelf alleen maar moeilijker. Microsoft beweert dat de Surface tablet een laptop KAN vervangen. Dat is namelijk afhankelijk van wat je met een laptop gewend bent te kunnen doen. Zware spelletjes, dat kan de Surface (welke dan ook) niet aan. En dan zijn er mensen die dan zeggen: Nee, het kan mijn laptop niet vervangen want op mijn laptop kan ik die zware spelletjes wel spelen. Maar het gros van de laptopgebruikers gebruikt de laptop voor dagelijks werk en heeft daarnaast nog een desktop of laptop voor zware spelletjes of heeft geen behoefte aan zware spelletjes. Dus, gewoon een taalkundig 'handigheidje' om bijvoorbeeld claims te voorkomen. Ik heb MS nog negens zie schijven dat de Surface een tablet kan vervangen want de Surface 3 IS een tablet. Je zegt ook niet: een Volkswagen Golf kan een personenauto vervangen. Slaat ook nergens (taalkundig) op.

Maar verder prima informatie hoor. Ik vind de Surface 3 zeer aantrekkelijk maar ik ben nog zeer tevreden met mijn Surface 2.

Me.

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:02
Hij kan wel je desktop vervangen, tenminste de SP3. Die gebruik ik als desktop en daarnaast als mobiel device als laptop en soms als tablet...

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• Stefanovic45
kevinl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:23:
Zeker :) Gisteravond toch maar gepreorderd met gratis typecover.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-09 17:44
GerCor schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 02:50:
Sake, je maakt het jezelf alleen maar moeilijker. Microsoft beweert dat de Surface tablet een laptop KAN vervangen. Dat is namelijk afhankelijk van wat je met een laptop gewend bent te kunnen doen. Zware spelletjes, dat kan de Surface (welke dan ook) niet aan. En dan zijn er mensen die dan zeggen: Nee, het kan mijn laptop niet vervangen want op mijn laptop kan ik die zware spelletjes wel spelen. Maar het gros van de laptopgebruikers gebruikt de laptop voor dagelijks werk en heeft daarnaast nog een desktop of laptop voor zware spelletjes of heeft geen behoefte aan zware spelletjes. Dus, gewoon een taalkundig 'handigheidje' om bijvoorbeeld claims te voorkomen. Ik heb MS nog negens zie schijven dat de Surface een tablet kan vervangen want de Surface 3 IS een tablet. Je zegt ook niet: een Volkswagen Golf kan een personenauto vervangen. Slaat ook nergens (taalkundig) op.

Maar verder prima informatie hoor. Ik vind de Surface 3 zeer aantrekkelijk maar ik ben nog zeer tevreden met mijn Surface 2.
Hoezo is een surface 3 alleen een tablet? Als je een toetsenbord eraan klikt is het gewoon een dunne mini laptop. Microsoft en Intel zet deze apparaten neer als 2 in 1 device. Zonder toetsenbord is het een tablet en met is het een mini laptop.

Daarbij kan het zeker andere tablets vervangen. Ik zie genoeg klanten bij mij in de winkel overstappen van IOS naar Windows omdat ze nu geen twee devices hoeven te gebruiken. Sterker nog, ik sommige klanten doen zelfs hun desktop weg. Ze sluiten de mini laptop aan op hun scherm en doen daar hun ding op.

[Voor 4% gewijzigd door vali op 17-04-2015 09:32]

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09 11:22
Zo ik heb dan maar even het product aan dit topic gekoppeld is wel zo makkelijk :)

Maar zo te zien krijg je de type keyboard alleen gratis bij Paradigit (alleen de eerste 100) en bij Coolblue (voor 7 mei besteld)

• BaT
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-04 13:33
Ga hem uiterlijk volgende week pre-orderen. Dat je die typecover er bij krijgt maakt hem net een stukje interessanter.

Creative Director - The Virtual Dutch Men

• soganta
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-09 08:47
Heb ook een pre-order staan voor de 4/128GB-versie. Had bijna een i3 SP3 gekocht, die kostte tijdens een BTW-vrije actie 693 euro, maar het formaat is voor mij te groot om ook als tablet te kunnen fungeren en ik had aan de i3 wel genoeg maar aan 64GB opslag niet. Voor mij is de S3 dus het beste compromis (dat blijft het wel) tussen een tablet en netbook, voor de zwaardere taken gebruik ik mijn laptop. Hoop wel dat de performance van de Atom x7 me niet gaat teleurstellen. Heb een trauma overgehouden aan de eerste Atom N270, die was echt niet vooruit te branden. En ik hoop dat ze VT-x gaan enable-en (staat nu in de firmware uit) aangezien de x7 dat ondersteunt, zou voor Visual Studio handig zijn.

• RoelsRules
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Topic ga ik zeker volgen. Heb zeer veel interesse in de S3 door de maatvoering. Vind het persoonlijk erg jammer van de kickstand maar het lijkt me een interessant alternatief voor mijn laptop en mijn notitieblok (ja ik schaf dan ook meteen een pen aan)
Helaas komt de pre order midden in mijn vakantie anders had ik hem ook nu besteld...

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Zojuist besteld met het dark blue typecober en pen 120gb 4gb model

Ben benieuwd. Gaat mijn venue pro 8 vervangen.

• DC_Vincent
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:24
Niet compatible met sp3 dockingstation zeker?

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:56
DC_Vincent schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:04:
Niet compatible met sp3 dockingstation zeker?
Nee het formaat is compleet anders.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• foekebooij
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 21:46
Wat een moeilijke keuze
De prijs, formaat spreken me meer aan dan de SP3, maar 2GB is me te weinig en als je naar 4GB gaat is het verschil met de SP3 i3 weer erg klein. Hierbij komt dan ook nog dat je bij de SP3 de stylus "krijgt" welke ik toch een mooie toevoeging vind.

Meerdere mensen die zich in een spagaat voelen staan?

• BaT
Nee, totaal niet. Ik snap je punt, maar het gewicht/fanless design en compacter formaat zijn voor mij de redenen om voor de S3 te gaan.

Als je 'echt' zware taken wilt doen voldoet het instap model van de SP3 namelijk ook niet (in mijn geval).

Doordat de typecover voor de S3 nu nog gratis is, zit er voor mijn gevoel nog wel degelijk een prijs verschil met de SP3 (ook al zit daar de pen wel standaard bij).

Ik ga proberen om hem via werk aan te schaffen (wil hem voor zowel werk als prive gaan inzetten). Dan wordt het helemaal een strakke deal. Wanneer ik hem heb gepreorderd zal ik wel mijn usecase van het apparaat beschrijven - die sluit nl perfect aan bij de S3.

• Ramon
foekebooij schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:31:
Wat een moeilijke keuze
De prijs, formaat spreken me meer aan dan de SP3, maar 2GB is me te weinig en als je naar 4GB gaat is het verschil met de SP3 i3 weer erg klein. Hierbij komt dan ook nog dat je bij de SP3 de stylus "krijgt" welke ik toch een mooie toevoeging vind.

Ik heb zelf al een SP3 maar ik zou de S3 bijna kopen gewoon als erbij :) Het enige wat me tegenhoud is Windows 10, en dan met name de Windows Hello functionaliteit, dat lijkt me erg handig en het lijkt mij dat MS met een aangepaste S3 (S4?) komt zodra Windows 10 uit is.....

Ramon schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:27:
[...]
...Het enige wat me tegenhoud is Windows 10, en dan met name de Windows Hello functionaliteit.....
Lijkt me niet. Want dan zou er na 4 maanden al een nieuwe model komen. Dan eerder een nieuw model over een jaar waarin Intel intellisense o.i.d. in zit. Dat zou heel lang wachten zijn. En wie weet heeft de Surface 3 er ook al wat voor ingebouwd.

Anyway, ik heb er ook aan gedacht, maar het is voor mij in ieder geval geen reden om te wachten.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-09 16:05
foekebooij schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:31:
Wat een moeilijke keuze

`
Ja ontzettend. Plus dat de i3 variant waarschijnlijk veel sneller is en beter bruikbaar voor lichte spelletjes omdat met name de gpu beter is.
Ander puntje, het gerucht gaat dat op 1 mei de surface pro 4 wordt aangekondigd.

[Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 20-04-2015 14:42]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• RoelsRules
  • Nu online
Ik heb wat (pre) reviews gelezen en heb toch besloten om er 1 met een gratis toetsenbord te bestellen. Dat maakt het voor mij nu interessant. Heb het nu zo geregeld dat ie na mn vakantie wordt geleverd :)
Het is in it land altijd wel wachten op de volgende versie maar zoek echt een tablet waar ik wat office taken op kan doen, goed op kan schrijven met pen, een stand heeft etc. De pro was me altijd net te duur (en iets minder portable). We zullen zien! Mooi ding volgens mij...!

• icecreamfarmer
Iemand trouwens een idee of android emuleren goed werkt op zo'n atom?

Dit dus:
http://www.amiduos.com/#features

[Voor 25% gewijzigd door icecreamfarmer op 20-04-2015 20:11]

• MASiR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 09:42
Ik vond hem te duur t.o.v. in de US. waar hij maar $499 kost. ECHTER, Coolblue geeft er bij pre-order een gratis toetsenbord bij! Dat scheelt weer 150 euro, dat verzacht de pijn want toetsenbord heb je toch nodig.

(ik had de S1 RT, nu de S2 RT en zat te wachten op de 3)

[Voor 12% gewijzigd door MASiR op 21-04-2015 17:30]

f/m fotomatthijs.nl

• oli4b
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:59
MASiR schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:29:
Ik vond hem te duur t.o.v. in de US. waar hij maar $499 kost. ECHTER, Coolblue geeft er bij pre-order een gratis toetsenbord bij! Dat scheelt weer 150 euro, dat verzacht de pijn want toetsenbord heb je toch nodig.

Paradigit doet ook aan deze actie met het verschil dat je zelf de kleur mag kiezen.

• Ramon
MASiR schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:29:

Die $499 is wel exclusief taxes, dus ook in de VS is 'ie wat duurder voor de meesten.

• BaT
Ik heb nu ook een pre-order staan bij Coolblue (128GB/4GB). Ik wil hem behalve thuis ook voor werk inzetten - ik mocht hem dan ook via de zaak aanschaffen: dat scheelt aanzienlijk. Tel daarop het gratis hoesje van de pre-order actie en een leuke bijdrage voor mijn verjaardag en dan heb ik de volledige S3 ervaring met alle accessoires voor 500 euro :D

Use case:
Ik ben manager bij een creatieve studio en maak erg veel gebruik van papier (notities conference calls, vergaderingen en aantekeningen/schetsen uit brainstorm sessies buiten kantoor). Deze werk ik meestal later op de dag digitaal uit, omdat het anders een onoverzichtelijk boel met papier wordt: sommige trajecten worden pas maanden later opgepakt - dan is het toch handig dat je weer snel die aantekeningen bij de hand hebt, vandaar. Schetsen en schema's worden dan meestal zo omschreven dat ik me die meestal weer voor de geest kan halen zonder de moeite te hoeven doen om ze digitaal in te scannen / te embedden in het digitale document (wat bijna altijd werkt).

Daarnaast werken we op werk met Office 365 en is het handig dat ik continu bij mijn agenda en die van mijn collega's kan en ook tevens ten alle tijden Word bij me heb om eventuele offertes in uit te werken. Ik zeg ten alle tijden, want soms ben ik een paar dagen niet op kantoor vanwege een hoeveelheid aan afspraken: dan vind ik het fijn om 's avonds even thuis het e.e.a. uit werken/voor te bereiden (voor de volgende dag, ben soms een kleine workaholic wat dat betreft :)). Ik vind het dus fijn om soms mijn werk mee naar huis te kunnen nemen: mobiel welteverstaan.

Tot slot houd ik van post-its en todo lists: niks beter dan je dag te beginnen met een todo list die je gedurende de dag kan wegstrepen - de minder dringende zaken krabbel ik op een post-it en vinden hun weg naar mijn monitor totdat ze er van af vallen, verscheurd worden of uiteindelijk toch een weg vinden naar mijn todo list. Ik doe dit al deels digitaal, maar toch: de meeste krabbels zet je sneller en voelen beter aan als je ze met een pen zet.

Bovenstaande werk doe ik nu allemaal met een logge workstation en een iPad 2 - de workstation draait Windows 7 en voldoet aan al mijn Office taken en andere productiviteit (beetje 3DS Max, Photoshop, webbrowsen, Skypen ed) en de iPad 2 is er vooral om mobiel te zijn: mail en aantekeningen. Deze laatste begint wel een beetje gedateerd aan te voelen (als in traag).

Toen ik de Surface Pro 3 zag dacht ik al: dat zou wel eens handig kunnen zijn, echter vond ik het een te duur apparaat voor wat ik er mee zou doen en vond ik hem net iets te groot. Grote plus van van de iPad destijds vond ik ook het fanless design: geen geluid en vooral geen bewegende onderdelen waar stof in kan komen. Laat duidelijk zijn dat ik nog nooit iets met laptops 'heb gehad' - in het verleden wel eens een paar gehad (altijd kleine modellen, ik zie een laptop net als een tablet als een 2nd device) - maar nooit 'echt' veel plezier van gehad. Een iPad was voor mij toentertijd een zegen: weliswaar beperkte functionaliteit, maar wel het mobiele/compacte formaat wat ik zoek in een 2nd device, waar ik thuis ook nog eens lekker mee op de bank kon surfen. Andere Hybrid concepten spraken mij totaal niet aan, ik stond daarom dan ook op het punt om een nieuwe (lees: snellere) iPad te gaan halen.

En toen werd de Surface 3 aangekodigd: ik was meteen verkocht, alles wat ik hierboven heb beschreven zie ik mezelf op dit apparaat doen:

+nieuwe Atom lijkt me meer dan voldoende voor wat ik er mee van plan ben.
+de digitizer en pen voor aantekeningen / schetsen en todo lists.
+ik zag je dat zelfs post-its met krabbels op je bureaublad kan posten: ideaal, want ik neem ze zo tevens overal mee naar toe!
+de vertrouwde Windows omgeving om al mijn Office zaken op te doen zoals ik ze gewend ben
+een beetje simpel Photoshop werk.
+makkelijke connectivity op werk aangezien ik voortaan gewoon 'normaal' bij alle netwerk shares kan
+fatsoenlijk RDP-en naar m'n thuis machine

Natuurlijk kunnen bovenstaande taken voor iemand anders ook prima op een ander willekeurig (en goedkoper) Windows apparaat, maar ik zelf zie geen ander compact apparaat waar ik mee zou willen rondlopen (het helpt natuurlijk ook dat de Surface 3 dezelfde gelikte afwerking heeft als die ik van Apple gewend ben, het oog wil ook wat - daar heb ik wel een zwak voor). Ik zal na een aantal weken gebruik wel even mijn bevindingen posten, of deze idd voldoen aan m'n verwachtingen. Laat maar komen dat ding!

• kevinl
  • Nu online

kevinl

Yellow van

Je moet nog wel een pen aanschaffen. Maar ik ben huiverig voor de prestaties. Een i3 kan je met een beetje geluk voor rond de 660 krijgen. Maar daar krijg je wel de pen bij.

• BaT
Pen had ik al meegenomen in de berekening ;) En bij die i3 krijg je overigens geen gratis typecover (die ik dus wel wil hebben).

Daar komt bij: wat ben je precies van plan op een i3 dat je huiverig bent voor de prestaties van de Atom? Als het voor geen meter loopt op een Atom zal een i3 het er waarschijnlijk ook moeilijk mee krijgen.

Maar goed in mijn geval gaat de Surface 3 een iPad 2 vervangen, dus ik zit niet zo met die prestaties. 'Echt' werken en gamen doe ik wel op een fatsoenlijke desktop.

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 10:43
kevinl schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:22:
...maar ik ben huiverig voor de prestaties...
Waarom? Wat ga je doen dat je huiverig bent?

Heb je de eerste ervaringen en benchmarks nog niet gelezen? Ik ben helemaal niet huiverig. Komt misschien ook door mijn ervaring met de Baytrail Atoms.

Maar vertel: wat wil je met een Surface (Pro) 3 gaan doen?.

[Voor 39% gewijzigd door Tweaker1234 op 22-04-2015 14:05]

• kevinl
  • Nu online

kevinl

Yellow van

Ik ging een potje Poe spelen en merkte dat bij minimale settings ik niet fullscreen moest spelen. Maar windowed. Toen ging het wel. Maar de fan ging toch merkbaar draaien.
Ik ben bang dat de S3 minder vooruit te branden is.
Waar ik met BaT ronduit eens ben is dat het formaat tov de SP3 beter is voor mobiel gebruik. Ik vind de SP3 in me Maroo sleeve niet in alle gevallen handig om mee te nemen vanwege het formaat.
Ik twijfel wel hoor. Heb nog even de tijd om te beslissen of ik 650 eur ga uitgeven.

• MASiR
oli4b schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:10:
[...]

Paradigit doet ook aan deze actie met het verschil dat je zelf de kleur mag kiezen.
Hmm dat had ik wel eerder willen weten. Bij Coolblue staat op de site zwart maar de helpdesk zegt dat je 33% kans op een kleur hebt die je wil. Ik heb ze gevraagd bij mijn bestelling mijn voorkeur op te laten nemen. Misschien helpt het.

EDIT: ik lees net dat alleen de eerste 100 een toetsenbord krijgen

[Voor 7% gewijzigd door MASiR op 22-04-2015 15:56]

f/m fotomatthijs.nl

• BaT
Ik wil juist een zwarte - ik hoop dat ik niet opeens een andere kleur krijg opgestuurd (!) Werd bij het bestellen ook verder niet gevraagd (voorkeur kleur).

Sterker nog: ik zie uberhaubt niet bij de order bevestiging een gratis Typecover vermeld staan (Coolblue dus)? Heb jij dat ook (niet)?

[Voor 8% gewijzigd door BaT op 22-04-2015 15:29]

• MASiR
BaT schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:24:
Ik wil juist een zwarte - ik hoop dat ik niet opeens een andere kleur krijg opgestuurd (!) Werd bij het bestellen ook verder niet gevraagd (voorkeur kleur).

Sterker nog: ik zie uberhaubt niet bij de order bevestiging een gratis Typecover vermeld staan (Coolblue dus)? Heb jij dat ook (niet)?
Het staat wel in een blokje onderaan de productpagina vermeld. Ik had dezelfde vraag, heb ze via webcare benaderd. Alle voor 6 mei bestelde Surface 3's krijgen een toetsenbord meegeleverd zeiden ze: https://twitter.com/Coolblue_NL/status/590536899179192322

f/m fotomatthijs.nl

• BaT
Ah duidelijk.. Hadden ze toch nog wel even extra bij de bevestiging mogen vermelden.

Jij hebt je voorkeur (kleur typecover) via een DM aan hun doorgegeven? Edit: zie nu pas de hele conversatie: helder ;)

[Voor 13% gewijzigd door BaT op 22-04-2015 17:42]

• RoelsRules
  • Nu online
Dat was ook de reden dat ik hem bij paradigit heb besteld, kun je gewoon de gewenste kleur opgeven voor het gratis toetsenbord.

• icecreamfarmer
Omdat de reviews langzaam aan binnen druppelen heb ik eens een vergelijk gemaakt van de verschillende opties die ik heb.

Omdat Google Docs de namen afkapt hier het lijstje op volgorde:
Core 7 3770k/GTX670 (eigen PC)
Macbook 2015 Core M-5y31(A)
Surface pro 3 i5-4300u
Venue 11 Core M-5y71
Surface pro 3 i3-4020y (qua prijs een goede kanshebber)
Ipad air 2 A8x
HP 8510W C2D-T9300/Quatro fx570m (huidige laptop)
Surface 3 Atom-z8700
Asus T100 Atom-z3740

[Voor 67% gewijzigd door icecreamfarmer op 22-04-2015 20:41]

• Ramon
Kraken is niet echt een eerlijke benchmark omdat je daarmee toch vooral de javascript performance van de verschillende browsers test.

• icecreamfarmer
Ramon schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:19:
Kraken is niet echt een eerlijke benchmark omdat je daarmee toch vooral de javascript performance van de verschillende browsers test.
Klopt maar ik moet het doen met wat voorhanden is :+ .
Wat mij opvalt is dat soms de oudere atom sneller is maar dat vooral de grafische prestaties flink omhoog geschroefd zijn.

Hij kan zich meten met mijn workstation laptop uit 2008 waarop cod mw2 en bf2 speelde.
Maar geen van allen komen ook maar in de buurt van mijn pc uit 2012.

Ik vraag mij af of het de beste optie is om de verouderde laptop te vervangen en om filmpjes in de trein te kijken.

[Voor 15% gewijzigd door icecreamfarmer op 22-04-2015 20:42]

• MASiR
RoelsRules schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:59:
Dat was ook de reden dat ik hem bij paradigit heb besteld, kun je gewoon de gewenste kleur opgeven voor het gratis toetsenbord.
alleen de eerste 100 bestellingen

f/m fotomatthijs.nl

• RoelsRules
  • Nu online
MASiR schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:05:
[...]

alleen de eerste 100 bestellingen
dan was ik blijkbaar (net) op tijd :) Ik heb een rood toetsenbord en rode pen besteld

icecreamfarmer schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:27:
[...]
Klopt maar ik moet het doen met wat voorhanden is :+ .
Wat mij opvalt is dat soms de oudere atom sneller is maar dat vooral de grafische prestaties flink omhoog geschroefd zijn.
Precies. Wat de boel nog verwarrender maakt, is dat bijvoorbeeld de Icestorm benchmark een groot verschil maakte toen PCWorld en Paul Thurrot de benchmark nog eens deden na een herstart.
Bij beide ging de score van ~13000 naar ~25000. Het lijkt erop dat een aantal benchmarks de Atom x7 nog niet goed herkennen of dat pas na een herstart doen.

However, PC World, and Paul Thurrott in particular, seem to indicate that something went wrong with Ars Technica's benchmark. Thurrott originally got a lowly 12000 - 13000 on Ice Storm Unlimited, but once he rebooted his Surface 3, it was getting a whopping score of 25590. PC World's benchmark proved the same, this time exceeding the score of iPad Air 2.

Waar heb jij de nummers vandaan?

Hier staat ook heel veel info.
http://www.surfaceforums....nus-snapdragon-810.14885/

En hier een opsomming uit de AMA op Reddit met een paar vergelijkingen met de SP3 Core i3 versie:
http://winsupersite.com/h...face-team-reddit-ama-wrap
- Performance of Surface 3 is 85% of Surface Pro 3 (i3) in PC Mark 8 Creative Benchmark for video editing.
- Performance for gaming/graphics is 70% of the Surface Pro 3 (i3), in 3D Cloud Gate.
- Performance of eMMC on Surface 3 is 50% of the SSD on Surface Pro 3
.

Omdat ik de nummers nog verwarrend vind, had ik ze hier nog niet geplaatst.
Zeker de 3D Mark Icestorm zaait flink wat verwarring.
.

[Voor 27% gewijzigd door 614 op 22-04-2015 22:36]

• RoelsRules
  • Nu online
Valt me op bij diverse reviews dat de cijfers van benchmarks tegenvallen maar dat over het algemeen gesproken de meeste erg positief zijn over het formaat en de prestaties die het levert. Gewoon voor regulier office en browsen werkt het prima.
bijvoorbeeld: 1 2

RoelsRules schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:35:
Valt me op bij diverse reviews dat de cijfers van benchmarks tegenvallen maar dat over het algemeen gesproken de meeste erg positief zijn over het formaat en de prestaties die het levert..
Zo lees ik het ook. Met name de zeer positieve amerikaanse press reviews vind ik opvallend.
Net alsof ze na de Surface Pro 3 een omslag gemaakt hebben.

Edit: blijkbaar wordt de Surface 3 al goed in de praktijk getest.
'reclame filmpjes', maar toch:

[Voor 29% gewijzigd door 614 op 22-04-2015 23:27]

• icecreamfarmer
Sake schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:19:
[...]

Precies. Wat de boel nog verwarrender maakt, is dat bijvoorbeeld de Icestorm benchmark een groot verschil maakte toen PCWorld en Paul Thurrot de benchmark nog eens deden na een herstart.
Bij beide ging de score van ~13000 naar ~25000. Het lijkt erop dat een aantal benchmarks de Atom x7 nog niet goed herkennen of dat pas na een herstart doen.

However, PC World, and Paul Thurrott in particular, seem to indicate that something went wrong with Ars Technica's benchmark. Thurrott originally got a lowly 12000 - 13000 on Ice Storm Unlimited, but once he rebooted his Surface 3, it was getting a whopping score of 25590. PC World's benchmark proved the same, this time exceeding the score of iPad Air 2.

Waar heb jij de nummers vandaan?

Hier staat ook heel veel info.
http://www.surfaceforums....nus-snapdragon-810.14885/

En hier een opsomming uit de AMA op Reddit met een paar vergelijkingen met de SP3 Core i3 versie:
http://winsupersite.com/h...face-team-reddit-ama-wrap
- Performance of Surface 3 is 85% of Surface Pro 3 (i3) in PC Mark 8 Creative Benchmark for video editing.
- Performance for gaming/graphics is 70% of the Surface Pro 3 (i3), in 3D Cloud Gate.
- Performance of eMMC on Surface 3 is 50% of the SSD on Surface Pro 3
.

Omdat ik de nummers nog verwarrend vind, had ik ze hier nog niet geplaatst.
Zeker de 3D Mark Icestorm zaait flink wat verwarring.
.
Cijfers komen van anandtech , ars en eigen pc en laptop.

Ik doe dit trouwens omdat ik erg in dubio ben om de i3 versie te halen. Echter lijkt mij die net iets te groot.
Verder zijn de anderen geen optie vanwege het ontbreken van een kickstand. Een core m versie zou voor mij perfect zijn.
Ik zie nu idd ook andere cijfers.

Dit zijn de reviews die ik tot nu toe gelezen
heb.
http://www.anandtech.com/...enue-11-pro-7000-review/5
http://arstechnica.com/ga...-slower-cheaper-better/2/
http://www.notebookcheck....raphics-4200.93336.0.html
http://www.neowin.net/new...ion-to-the-surface-family
http://www.trustedreviews.../macbook-pro-2015-vs-2014
http://www.neowin.net/new...rking-the-younger-brother
http://www.wired.com/2015/04/review-microsoft-surface-3/
http://mashable.com/2015/04/17/microsoft-surface-3-review/
http://www.neowin.net/new...-time-really-is-the-charm
http://browser.primatelab...E2%9C%93&q=Intel+i3+4020y

Qua prijzen (+€80 inc toetsenbord) ligt hij erg dicht bij de dell die veel krachtiger is maar de kickstand mist.

[Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-04-2015 10:34]

• icecreamfarmer
Net even de MS store gebeld maar bij de studentenstore krijg je het toetsenbord er niet bij. Coolblue heeft dus de beste actie. Dat is wel jammer want dat had €79 gescheeld.

Verder:
http://nl.hardware.info/r...-eindelijk-gewoon-windows

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:07

The_Scarabial

MTB for life!

Dit klinkt goed, volledig windows erop, heb nog een Surface RT, gebruik deze erg veel, maar soms wel last van de beperking van RT.

• Ramon
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:45:
[...]

Ik doe dit trouwens omdat ik erg in dubio ben om de i3 versie te halen. Echter lijkt mij die net iets te groot.
Te groot voor wat? :)

• icecreamfarmer
Mee te nemen. De 10 inch versie zal er al om hangen om in mijn rugzak te passen.

• Ramon
icecreamfarmer schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:21:
[...]

Mee te nemen. De 10 inch versie zal er al om hangen om in mijn rugzak te passen.
Hm dan zou ik toch eerder gewoon een grotere rugzak aanschaffen. :+

• icecreamfarmer
Ramon schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:38:
[...]

Hm dan zou ik toch eerder gewoon een grotere rugzak aanschaffen. :+
Het is een dure lowepro camera rugzak die ik voor het handbagage gebruik. Daar ga ik dus niet aan beginnen.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Net zoals mijn zwager destijds. Hij had, volgens hem, een mooie autoradio. En zocht hij een nieuwe auto die bij zijn autoradio pastte.

Me.

• icecreamfarmer
GerCor schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:10:
Net zoals mijn zwager destijds. Hij had, volgens hem, een mooie autoradio. En zocht hij een nieuwe auto die bij zijn autoradio pastte.
Hier kost de tas over de €100 en een nieuwe waar wel elke tablet in past dichtbij de €200.
Daar ga ik dus niet aan beginnen.

• MrManuel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-09 22:29

MrManuel

The impossible is easy...

Al een lange tijd twijfel ik of ik een Surface Pro 3 zal halen of niet.. De grote reden die me tot nu toe tegen houd is de prijs.

Zelf wil ik eigenlijk minimaal een i7. De redenen hiervoor zijn dat ik verschillende apps die zwaar zijn wil kunnen draaien. (Lees o.a. Photoshop en Lightroom.). Het liefst wil ik ook erop kunnen gamen. (Oude games en League of Legends).

IK vraag me af of bovenstaande goed gaat op de i7. :D

ManuelBijen.nl - Fotografie - Process Coördinator / Quality Assurance

MrManuel schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:10:
Al een lange tijd twijfel ik of ik een Surface Pro 3 zal halen of niet..
Dit topic gaat over de Surface 3. Voor de Surface Pro 3 moet je hier zijn [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 3

[Voor 7% gewijzigd door 614 op 26-04-2015 22:31]

• MaDLiVe
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-09 11:16

MaDLiVe

.-Observer-.

Heeft iemand een idee wanneer de 4G versie uitkomt? Ik lees over mei in de VS maar voor NL kan ik het nergens vinden. Hoewel de implementatie van mobiel internet het bij lange na niet haalt bij Android en/of iOS vind ik het een nuttige toevoeging.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• zumba
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 20:22
MaDLiVe schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:58:
Heeft iemand een idee wanneer de 4G versie uitkomt? Ik lees over mei in de VS maar voor NL kan ik het nergens vinden. Hoewel de implementatie van mobiel internet het bij lange na niet haalt bij Android en/of iOS vind ik het een nuttige toevoeging.
Dat zou ik ook graag willen weten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04:55
Ben ook erg geïnteresseerd in de Surface 3. Twijfel alleen of de 2gb ram genoeg is? Hebben anderen hier ervaring mee met een eerdere Surface?

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
DaveD1109 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:02:
Ben ook erg geïnteresseerd in de Surface 3. Twijfel alleen of de 2gb ram genoeg is? Hebben anderen hier ervaring mee met een eerdere Surface?
Hangt er vanaf wat voor programma's je gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04:55
Ramon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Hangt er vanaf wat voor programma's je gebruikt.
Netflix, popcorn time, office, mail, internrt, deezer, enz. Geen zware programma's volgens mij maar wel programma's tegelijkertijd. Heb nu een laptop met 4gb ram en die is vaak traag, komt alleen eerder denk door de hdd.

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:05

nielsvv

100% Afol

DaveD1109 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:02:
Ik twijfel ook nog tussen 2 of 4gb ram. Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het bekijken van hd films en het spelen van (indie) games op steam.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
DaveD1109 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:02:
[...]

Netflix, popcorn time, office, mail, internrt, deezer, enz. Geen zware programma's volgens mij maar wel programma's tegelijkertijd. Heb nu een laptop met 4gb ram en die is vaak traag, komt alleen eerder denk door de hdd.
Ja een SSD, ook de (relatief) langzame zoals die in de Surface 3 zit, is al heel snel sneller dan een harddisk.
nielsvv schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:47:
[...]

Ik twijfel ook nog tussen 2 of 4gb ram. Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het bekijken van hd films en het spelen van (indie) games op steam.
Ik hoop dat die indie games erg licht zijn want ik denk dat voor gaming de Surface 3 niet echt handig is. Films zullen natuurlijk prima draaien.

Voor beide geldt eigenlijk: Als je twijfelt, ga voor de variant met het meeste geheugen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Het lijkt me een interessant apparaat Is bekend of men eventueel installeren van andere besturingssystemen/dual booting niet tegenwerkt of faciliteert? Anders is een VM wellicht een optie, al is de hardware natuurlijk wel wat krap bemeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op WindowsCentral is te lezen dat sommigen al een verzend bevestiging hebben gekregen.
De levering lijkt dus op tijd te beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
Ik heb hem ook besteld bij coolblue. De 4gig versie. Krijg alleen geen bevestiging van de gratis type cover.

Verder is er een goede combi deal voor de pen bij coolblue.

Overigens wisten ze mij te melden dat je zwart krijgt.

[Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 03-05-2015 19:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Voor mede audio producerende tweakers hier een goede video over de mogelijkheden

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bestaande commercial aangepast met review opmerkingen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Bchpt85YV_o]

[Voor 17% gewijzigd door 614 op 05-05-2015 16:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 06-09 07:58
Zijn ze on track met de uitleveringen in de Benelux? Ikzelf ben er eentje verwachtende en zou hem uiterlijk tegen 17 mei dienen te/willen hebben (betreft cadeau voor een communicant). Ik heb nog geen bericht gehad terwijl hij leverbaar vanaf 7 mei zou zijn.

De status van het order staat nog steeds op 'Wordt verwerkt'.

Lumia 930-950 / Galaxy S8+ / SP2(i5-256-8)-SP4(i7-512-16) / HP spectre x360

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
shizoframia schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:18:
Zijn ze on track met de uitleveringen in de Benelux? Ikzelf ben er eentje verwachtende en zou hem uiterlijk tegen 17 mei dienen te/willen hebben (betreft cadeau voor een communicant). Ik heb nog geen bericht gehad terwijl hij leverbaar vanaf 7 mei zou zijn.

De status van het order staat nog steeds op 'Wordt verwerkt'.
Coolblue zegt uitlevering morgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Paradigit geeft aan dat ze waarschijnlijk vanavond verzonden worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Even via de Chat aan Paradigit gevraagd.
Antwoord:
De order zal vanavond verstuurd worden, u ontvangt in de loop van de avond (tussen 22:00u en 0:00u) een traceernummer om de bestelling te volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
Net binnen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lijkt erop dat de pennen nog niet binnen zijn maar de tablets wel :?

Acties:
  • 0Henk 'm!
@shizoframia Zojuist heb ik de tracking gegevens ontvangen van Paradigit.

Ze zijn dus on track met de uitleveringen in de Benelux.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-03 13:09
Al denk ik niet dat WindowsCentral snel negatief zou zijn over een Windows tablet. ;)

Maar als ik alle reviews een beetje bekijk dan is het algemene beeld vrij positief. Al wordt vaak wel aangeraden om de 4gb versie te nemen. (Zit ik dan met m'n 2gb-versie.)

Cijfers variëren van een 7 tot een 8,5. Al had Tweakers eerst een 6. Ook wel logisch dat in Nederland de cijfers lager zijn dan in de VS, aangezien hij daar een stuk betaalbaarder is.
Nergens is de 2GB versie gereviewed dus 'ze zeggen maar wat' zonder het te weten ;)

• SuikerBrood
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-03 13:09
Sake schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:06:
Nergens is de 2GB versie gereviewed dus 'ze zeggen maar wat' zonder het te weten ;)
Dat is waar. Het zijn inderdaad aannames. De reviews die ik gezien heb zijn met de 4gb versie. Maar zouden ze het 'zomaar' zeggen?
Wat moeten ze anders. Het is zoals je zelf ook zegt: aannames. De komende weken zullen er vast reviews tussen de 2 en 4GB model komen en dan zullen we het weten.

Langere versie:
Voor nu is the simpelweg: als je geen meerdere geheugen intensieve applicaties gaat draaien, dan zal 2GB voldoende zijn en bespaar je ~120 euro. Ik ben dat niet van plan en heb dus de 2GB versie besteld.
Daarnaast heb ik al een 2GB Windows tablet en heb daarmee geen geheugen tekort gehad. En zal dat dus met een 2GB Surface 3 ook niet hebben.

Wat me wel interessant lijkt, is om te kijken wanneer de 2GB te weinig zou worden. Door zoveel mogelijk apps en applicaties te openen.

En dan nog. Mocht de 2GB te weinig blijken, dan haal ik toch gewoon de 4GB versie. Kost me dan alleen wat meer. Maar zoals ik zei: ik denk dat dat dus niet nodig is voor wat ik met mijn Surface 3 zal gaan doen.

• Stefanovic45
Paradigit is inderdaad begonnen met de levering, die van mij is ook onderweg :)

• begintmeta
  • Niet online
SuikerBrood schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:46:
... Ook wel logisch dat in Nederland de cijfers lager zijn dan in de VS, aangezien hij daar een stuk betaalbaarder is.
Men heeft in de VS ook wat minder een zesjescultuur ;) , dat speelt ook mee zou ik vermoeden.

[Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 07-05-2015 08:29]

• icecreamfarmer
SuikerBrood schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:16:
[...]

Dat is waar. Het zijn inderdaad aannames. De reviews die ik gezien heb zijn met de 4gb versie. Maar zouden ze het 'zomaar' zeggen?
Anandtech heeft de 2gig gereviewd.

• janchtw
  • Laatst online: 21-09 21:09
Ik laat m'n S3 afleveren in een winkel van Paradigit en heb nog geen bericht gehad.

Wel heb ik inmiddels al een aantal amerikaanse gebruiker reviews gelezen die vrijwel allemaal zeer lovend (jubelend zelfs) zijn. Dat was bij de RT wel wat anders. ;-)
Wat ik ook tegenkwam was een filmpje van iemand die liet zien welke mooie functies er allemaal in OneNote zitten". Ongelofelijk dat dat er allemaal in zit! Zoals bv het met de pen maken van wiskundige formules en teksten die dan vervolgens keurig worden omgezet in de normale tekenset terwijl ondertussen ook nog gesproken tekst kan worden opgenomen die ook kan worden omgezet in geschreven tekst.
Zie onderstaande link:
http://www.amazon.com/rev...EKKSTL/ref=cm_cr_rdp_perm

• BaT
Die van mij is binnen :D moet alleen wachten tot na werk :( Surface Pen wordt als het goed is vandaag ook nog bezorgd.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier is hij ook binnen, lijkt als 2 druppels water op de surface1/2 die ik ook ooit heb gehad, lekker robuust! Nu kijken hoe het bevalt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• oli4b
Heb hem nu zo'n anderhalf uur binnen en in gebruik. Heb nog nooit een surface gehad, wel altijd gewild maar had al een zeer goede all in one en goede en lichte ultrabook (Sony VAIO pro 13). Echter zie ik hier nog plek voor als tablet, wel een beetje een dure tablet. Ben de android tablets zat, apple hoef ik sowieso niet.

Eerste indruk: WOW! Wat een fantastisch mooi apparaat, echt een juweeltje. Hij voelt responsive aan, alles installeren gaat uiteraard door de atom en het langzame flash geheugen niet zo snel.
Had hem bij coolblue gepreorderd met pen in een bundel.

• MASiR
Mijne is binnen!!! Ik ga hem eerst qua formaat vergelijken met de S2, dat vond ik eigenlijk best fijn. Nu issie een stuk groter maar amper minder breed.

Hij is ook niet dunner dus 'de dunste surface' is stierenpoep.

Ik heb een zwart toetsenbord gekregen, ik wilde blauw. Coolblue wil hem echter niet ruilen :(. Als iemand graag zwart wil maar het nog niet heeft besteld, laat het me weten dan kan je misschien blauw bestellen zodat we kunnen ruilen? Pls?. Ik laat hem in de doos zitten en gebruik zolang het S2 toetsenbord.

f/m fotomatthijs.nl

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

oli4b schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:
Heb hem nu zo'n anderhalf uur binnen en in gebruik. Heb nog nooit een surface gehad, wel altijd gewild maar had al een zeer goede all in one en goede en lichte ultrabook (Sony VAIO pro 13). Echter zie ik hier nog plek voor als tablet, wel een beetje een dure tablet. Ben de android tablets zat, apple hoef ik sowieso niet.

Eerste indruk: WOW! Wat een fantastisch mooi apparaat, echt een juweeltje. Hij voelt responsive aan, alles installeren gaat uiteraard door de atom en het langzame flash geheugen niet zo snel.
Ik neem aan dat jij de pen ook nog nageleverd krijgt? Let op dat wanneer je de bundel bij coolblue heb bestelt dat je standaard de blauwe pen krijgt. Je moet dan even contact met ze opnemen om een andere kleur te regelen.

Ik ben erg tevreden tot nu toe, maar blijf het toch moeilijk vinden om de prijs van 609 euro te rechtvaardigen. De surface RT/2 zaten meer rond de 520 euro incl. keyboard-cover. Ondanks dat deze tablet 64GB geheugen heeft en een atom processort + digitizer laag blijf ik hem te duur vinden.

[Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 07-05-2015 13:36]

• MASiR
Ik had het ook NIET gedaan als Coolblue er geen gratis toetsenbord bij deed. Dan hield ik de Surface 2 gewoon tot de eerste kortingsactie.

Trouwens: De pen kon ik niet bestellen bij CB en heb m rechtstreeks via de MS store besteld. Was gisteren al binnen! Mooi ding, jammer dat het bovenkantje van plastic is. Zal wel te maken hebben met de Bluetooth antenne.

f/m fotomatthijs.nl

• Rips10
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-09 21:36
MASiR schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:34:
Hij is ook niet dunner dus 'de dunste surface' is stierenpoep.
De tablet is volgens de specificaties wel degelijk 0,2 mm dunner dan de S2, dus een verwaarloosbaar verschil, maar wel leuk voor marketing :P

• icecreamfarmer
oli4b schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:25:

Heb jij de pen wel ontvangen? Bij mij staat hij op nalevering.

• Stefanovic45
Zo hij is binnen. Mooi ding :Y) Binnenkort maart eens uitgebreid reviewen.

• oli4b
icecreamfarmer schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Heb jij de pen wel ontvangen? Bij mij staat hij op nalevering.
Gisteren eind van de middag kreeg ik een berichtje dat de combi met blauwe pen was gesplitst. Destijds vertelde een cb medewerker mij dat het handmatig met een andere kleur ook mogelijk was. Toen ik zag dat de blauwe als enige niet op voorraad was, heb ik gebeld of ze een rode konden toesturen. Die heb ik ook meegeleverd gekregen dus in een aparte cb envelop.

• icecreamfarmer
oli4b schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:25:
[...]

Gisteren eind van de middag kreeg ik een berichtje dat de combi met blauwe pen was gesplitst. Destijds vertelde een cb medewerker mij dat het handmatig met een andere kleur ook mogelijk was. Toen ik zag dat de blauwe als enige niet op voorraad was, heb ik gebeld of ze een rode konden toesturen. Die heb ik ook meegeleverd gekregen dus in een aparte cb envelop.
Apart ik heb een zwarte besteld maar die staat ook op nalevering.

• BaT
Ben nu even bezig m'n Surface 3 'eigen' te maken. Enige wat me tot nu toe tegenstaat is dat ie met een NL windows werd geleverd: voor de rest top apparaat! Werkt veel lekkerder dan verwacht! Ook die type cover is iets waar ik lekker lappen tekst op kan typen... En nu snel verder :P

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True