Afgelopen week, nog de laatste updates binnen gekregen m.b.t. drivers etc. , alles lijkt nu wat soepeler te werken.
Onder windows 10.
Onder windows 10.
Verwijderd
Naar mijn idee krijgt de niet-pro lijn geen update op korte termijn. MS is nog niet zo heel lang geleden begonnen met het uitleveren van het LTE model, dus een revisie laat vast nog even op zich wachten.Bartjuh schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:22:
Ik was net bij de BCC, en daar stond een surface 3 demomodel. Na wat wikken en wegen besloten om de 2GB/64GB surface 3 te kopen voor 453 euro, maar wat blijkt: niet op voorraad (op demomodel na), en kan niet meer besteld worden. Ook de 4GB/128GB surface 3 niet. Volgens hen gaan ze er uit. Is dat zo, of is het een 21% btw smoes?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
ik zie ik zie wat jij niet ziet
-Te huur
Je kunt een schone installatie downloaden van MS, en op usb of dvd zetten voor later gebruik.Yagermeister schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:55:
Is er iemand die toevallig een NL recovery ter beschikking heeft voor een Surface 3 Windows 8.1 en/of Windows 10. Ik bedoel daarmee de originele die bij de surfaces zitten.
Ik heb zelf 1 Windows 8.1 variant en 1 Windows 10 variant die ik in italie gekocht heb maar echter geen NL op te vinden is. Met de originele recovery van microsoft zelf krijg ik alleen dezelfde (onbruikbare) talen terug en ik wil liever geen language pack gebruiken als mijn ouders een keer dat ding moeten resetten.
Die microsoft installatie heb ik weinig aan aangezien ik dan weer een italiaanse recovery krijg. Daarbij zijn de gebruikelijke tools ook in het italiaans dus ook daar heb ik vrij weinig aan. Ik vraag juist specifiek voor een NL recovery zodat ik die kan erop zetten.poststamp schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:55:
[...]
Je kunt een schone installatie downloaden van MS, en op usb of dvd zetten voor later gebruik.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Verder zijn er binnen windows de gebruikelijke tools om backups te maken in control panel.
-Te huur
Zitten deze images niet vast aan je Surface? Ik moet nl inloggen en mijn Surface kiezen? Ik kan hem voor je downloaden maar de image is bijna 6gig... hoe krijg ik hem bij je? Ps er is inmiddels ook een keuze bijgekomen voor een Windows 10 imageYagermeister schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:12:
[...]
Die microsoft installatie heb ik weinig aan aangezien ik dan weer een italiaanse recovery krijg. Daarbij zijn de gebruikelijke tools ook in het italiaans dus ook daar heb ik vrij weinig aan. Ik vraag juist specifiek voor een NL recovery zodat ik die kan erop zetten.
Ook met de gekoppelde versie is die meertalig en tijdens de install is die dan in het italiaans.fredgroes schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:55:
[...]
Zitten deze images niet vast aan je Surface? Ik moet nl inloggen en mijn Surface kiezen? Ik kan hem voor je downloaden maar de image is bijna 6gig... hoe krijg ik hem bij je? Ps er is inmiddels ook een keuze bijgekomen voor een Windows 10 image
-Te huur
Heb hem inmiddels gedownload en gesplit in 1.75 GB bestanden en zal ze morgen uploaden via wetransferYagermeister schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:05:
[...]
Ook met de gekoppelde versie is die meertalig en tijdens de install is die dan in het italiaans.
De enigste optie die werkt is van een geinstalleerde variant recoverydrive.exe starten en dan een image maken met systeembestanden op een usb stick. Deze dan inpakken en je hebt een kopie van een NL recovery.
Als je dit kunt doen kunnen we even kijken hoe we deze hier krijgen. Dat zou eventueel met gedeeltes via wetransfer ofzo kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door fredgroes op 09-04-2016 20:58 ]
Helaas, het moeten echt de bestanden zijn van de gewone aangezien die de normale home editie heeft. Toch bedankt voor het proberen.fredgroes schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:41:
[...]
Heb hem inmiddels gedownload en gesplit in 1.75 GB bestanden en zal ze morgen uploaden via wetransfer
Ik heb trouwens een pro variant, kan je waarschijnlijk dus niet helpen..
-Te huur
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Mooi verhaal maar verkeerde topic. Beter hier: [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 3Diigii schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:38:
Ik heb vorige week een 2e hands (1 maand oude Surface inclusief garantie) Surface Pro 3, Core i7, 256GB SSD aangeschaft.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Whoops, bedankt. Ik was al enige tijd aan het zoeken waar nu de Windows 10 Surface Pro 3 besproken kan worden, maar zo'n topic is er ook niet. Zelf een topic maken hoeft ook niet perse. Soms een klein beetje onduidelijk hier op het forum.GerCor schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:00:
[...]
Mooi verhaal maar verkeerde topic. Beter hier: [W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 3
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik vraag me af of Microsoft nog met hardware zoals de Surface of Lumia komt. Lumia is afgelopen en MS zegt met iets nieuws te komen maar of dat een telefoon is moet nog maar blijken. In ieder geval is de S3 niet meer bij MM Zwolle en ook niet meer in de Nederlandse MS store te koop.rookie no. 1 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:46:
Het begint er op te lijken dat de Surface 3 (LTE/4GB/128GB) end-of-life is, in elk geval heel slecht leverbaar. Iemand bekend met een opvolger en wanneer die dan verwacht wordt?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 11:06 ]
En zwaarder en geen 4:3 scherm.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:04:
Is het nu beter om een tweedehandse Surface Pro (of Pro 2) te kopen dan een Surface 3 ? De Pro en Pro 2 lijken mij beiden sneller dan de 3. En ze zijn zo een 100 euro goedkoper.
De snelheid is voor mij het meest belangrijke. En 4GB ramm, dat is bij de 3 niet standaard.
Voor snelheid moet je absoluut niet bij de Surface 3 zijn. Ik heb hem zelf aangeschaft omdat ik mijn 15" Macbook Pro te duur en te zwaar vind om overal mee naar toe te slepen en de Surface 3 juist lekker compact is (ook kleiner en lichter dan de pro serie). Maar ik stoor me af en toe mateloos aan de snelheid (4GB/128gb versie). Of eigenlijk dus de niet-snelheid, je kan echt merken dat er een Atom in zit en goedkoper eMMC geheugen. Een website zoals Facebook gooit alle resources al in 't rood..Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:04:
Is het nu beter om een tweedehandse Surface Pro (of Pro 2) te kopen dan een Surface 3 ? De Pro en Pro 2 lijken mij beiden sneller dan de 3. En ze zijn zo een 100 euro goedkoper.
De snelheid is voor mij het meest belangrijke. En 4GB ramm, dat is bij de 3 niet standaard.
[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 11-08-2016 16:00 ]
Verwijderd
Ik heb eigenlijk een vraagje over de Surface 3, ik heb er eentje, maar heb nu dat de 'down arrow' en de FN-toets niet werken, plus dat Windows Update niet kan updaten, omdat hij steeds fouten weergeeft... Ik vermoed dat dit wat met elkaar te maken heeft, want slijtage, vuil of vocht zijn onmogelijke redenen in mijn gevalVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:53:
Bedankt, ik ga eens kijken of ik hem in de lokale mediamarkt goed aan zijn tand kan voelen.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Ligt dat ook niet aan chrome?pimsaint schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:58:
[...]
Voor snelheid moet je absoluut niet bij de Surface 3 zijn. Ik heb hem zelf aangeschaft omdat ik mijn 15" Macbook Pro te duur en te zwaar vind om overal mee naar toe te slepen en de Surface 3 juist lekker compact is (ook kleiner en lichter dan de pro serie). Maar ik stoor me af en toe mateloos aan de snelheid (4GB/128gb versie). Of eigenlijk dus de niet-snelheid, je kan echt merken dat er een Atom in zit en goedkoper eMMC geheugen. Een website zoals Facebook gooit alle resources al in 't rood..
Ik ken de Miix 310 niet maar van iedere convertible die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad krijg ik toch steeds het gevoel dat het aanschaffen van mijn Surface 3 de juiste keuze was.ChiMan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:43:
Is de MS 3 een betere toestel dan de Miix 310?
Thanks!pimsaint schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:06:
[...]
Ik ken de Miix 310 niet maar van iedere convertible die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad krijg ik toch steeds het gevoel dat het aanschaffen van mijn Surface 3 de juiste keuze was.
Als je veel op schoot werkt, dan lijkt de Mixx 310 me comfortabeler. In alle andere opzichten zou ik de surface verkiezen boven de Mixx 310. 2GB is misschien wat aan de krappe kant (heb zelf het model met 4GB) maar ik denk dat niet het werkgeheugen, maar de processor de beperkende factor is voor de snelheid. Verwacht van beide tablets geen PC/Laptop prestaties!
Daarnaast is windows nog steeds geen optimaal touch-os. Gebruik ik mijn surface als tablet, dan doe ik dat met de stylus. Niet om te tekenen maar om kleine links te kunnen openen en optimaal gebruik te kunnen maken van het web (mouse-hover, etc) en precisie bij het textverwerken, etc. Een windows tablet zonder stylus is gewoon een heel vervelende tablet..
Is meer windows 10 denk ik, mijn desktop heeft er ook last van.pimsaint schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:04:
En, wat is het geworden?
Ik heb een probleempje met mijn Surface 3; het duurt soms meer dan een minuut voordat deze automatisch verbonden is met WiFi nadat deze uit slaapstand ontwaakt. Zijn er meer gebruikers met dit probleem en weet iemand misschien de oplossing?
Overigens dikke punten voor Microsoft support. Mijn pen werd steeds lastiger, vaak maakte de tip geen 'verbinding' en reageerde de knoppen niet meer. Zit momenteel in Korea maar spreek geen Koreaans dus waagde een gokje op de Engelstalige (USA) chat support. Na uitleg van het probleem stuurde ze mij zonder enig gedoe (niet eens een factuur overlegd) een nieuwe pen toe. En die werkt uitstekend...
Dan is er in ieder geval nog de hoop dat Microsoft dit snel aanpakt.icecreamfarmer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:03:
[...]
Is meer windows 10 denk ik, mijn desktop heeft er ook last van.
Eerlijk gezegd positief zeker na de anniversary update.Wouter Lucassen schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:40:
Zijn er mensen die hun Surface hebben geüpgrade naar W10? Lees verhalen over mensen die hier spijt van hebben gekregen. Wat is jullie ervaring?
Dit is het verkeerde topic maar ik zou voor windows altijd minimaal 8gb aanschaffen als je iets meer wilt doen dan surfen.Awesomo4k schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:36:
Ik twijfel of ik een pro 3 of 4 moet kopen en misschien kunnen/willen jullie mij helpen.
Hij gaat voor mij als office pc dienen samen met mijn 26” monitor als dual screen opstelling. Af en toe speel ik erop en zal ik hem meeneem op hotel als ik voor het werk weg moet. Spellen die ik speel zullen voornamelijk oude klassiekers zijn(WC3 stijl) die draaien zowel op de HD4400 als op de HD515 chipset… maar je weet maar nooit welke spel ik nog wil spelen. Thuis game ik voornamelijk op de Xbox one dus als een spel het er niet op doet is dat geen ramp.
Ik heb +/- 700 euro budget.... nu twijfel ik eraan of ik een kale pro4 zal kopen of een oudere uitgebreidere pro 3. Voor dit budget lijk ik hetvolgende te krijgen:
Pro4:
Pro's:
- Nieuwste Skylake proc
- HD 515 GFX
- Groter scherm
Cons:
- M3 proc
- 4gb ram
- Weinig opties / Dock duur in V&A
Pro3:
Pro's:
- i5/i7
- 8gb ram
- 256gb
- Meer opties in de V&A erbij zoals een dock.
Cons:
- Oude proc Haswell
- Kleiner scherm
- Niet zo nieuw/gebruikerssporen
Een dock is leuk maar voor het prijsverschil sluit ik ook wel een usb hub aan en steek ik het scherm in…. Maar is het verschil in performance groot tussen een i5 8gb en een m3 4gb?
Groet
Ik heb mijn surface inclusief dock te koop staan. Wellicht een interessante optie voor je?Awesomo4k schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:36:
Ik twijfel of ik een pro 3 of 4 moet kopen en misschien kunnen/willen jullie mij helpen.
Hij gaat voor mij als office pc dienen samen met mijn 26” monitor als dual screen opstelling. Af en toe speel ik erop en zal ik hem meeneem op hotel als ik voor het werk weg moet. Spellen die ik speel zullen voornamelijk oude klassiekers zijn(WC3 stijl) die draaien zowel op de HD4400 als op de HD515 chipset… maar je weet maar nooit welke spel ik nog wil spelen. Thuis game ik voornamelijk op de Xbox one dus als een spel het er niet op doet is dat geen ramp.
Ik heb +/- 700 euro budget.... nu twijfel ik eraan of ik een kale pro4 zal kopen of een oudere uitgebreidere pro 3. Voor dit budget lijk ik hetvolgende te krijgen:
Pro4:
Pro's:
- Nieuwste Skylake proc
- HD 515 GFX
- Groter scherm
Cons:
- M3 proc
- 4gb ram
- Weinig opties / Dock duur in V&A
Pro3:
Pro's:
- i5/i7
- 8gb ram
- 256gb
- Meer opties in de V&A erbij zoals een dock.
Cons:
- Oude proc Haswell
- Kleiner scherm
- Niet zo nieuw/gebruikerssporen
Een dock is leuk maar voor het prijsverschil sluit ik ook wel een usb hub aan en steek ik het scherm in…. Maar is het verschil in performance groot tussen een i5 8gb en een m3 4gb?
Groet
Heb inmiddels een SP3 toch bedankt voor je aanbodsinasappel schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:04:
[...]
Ik heb mijn surface inclusief dock te koop staan. Wellicht een interessante optie voor je?
Over welke dock heb je het dan?Awesomo4k schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:35:
[...]
Heb inmiddels een SP3 toch bedankt voor je aanbodIk denk dat ik er voor 40 euro een dock met 2 usb/ethernet/displaypoort bijhaal via Amazon! lijkt prima en kost nauwelijks tov het originele dock van 160-200 euro... (de standaard wil ik niet)
160 EUR(Origineel dock):
Hij is EOL.Jordymt schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:59:
https://www.amazon.de/dp/...-4&keywords=surface+pro+3
Zit hier een catch aan of is de tablet gewoon een stukje goedkoper in Duitsland? Ik val een beetje over het typenummer in de titel: 7G7-00004. Als ik daar op Google kom ik eigenlijk alleen op Amazon uit, heeft iemand een idee of het om een speciaal type o.i.d. gaat?
Daarbij, is het kopen van een Surface 3 nog aangeraden gezien de relatieve oudheid van het product?
[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 30-01-2017 13:53 ]
Ik had het eigenlijk over deze dockingstation waar je de surface in clickt
De 2GB zal ik inderdaad over het hoofd, ging uit van 4icecreamfarmer schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:51:
[...]
Hij is EOL.
Zal opruiming zijn.
Plus het is de versie met 2gb. Zou ik persoonlijk niet pakken.
Als ik dan zou moeten kiezen, dan zou ik echt oor de Surface Dock gaan en niet voor de specifieke '3' variant. Stel je voor dat je over een paar jaar een Surface Pro 4, 5 of 6 wilt kopen....moet je ook een nieuw dock kopen. de Surface Dock is in ieder geval compatible met de Surface Pro 3 en 4.sinasappel schreef op Monday 30 January 2017 @ 17:21:
[...]
Ik had het eigenlijk over deze dockingstation waar je de surface in clickt
https://www.microsoft.com...surface-3-docking-station
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 21-02-2017 10:17 ]
Apart bij mij kan ik elke telefoonlader gebruiken om op te laden. Het gaat dan wel langzamer maar het werkt wel.RobWu schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:39:
Hoi Allen,
Om deze thread na een half jaar weer wat leven in te blazen, ik ben op zoek naar een reserve lader en kabel voor mijn Surface 3. Natuurlijk alweer twee keer op de zaak laten liggen op vrijdag....
Ik heb al wat lopen zoeken, maar originele zijn blijkbaar nergens meer te krijgen. Dus hebben mensen ervaringen met andere laders? Het is wat verwarrend qua specs. De originele is blijkbaar 2.5A en 2V, maar de S3 laadt maar met 0.5A? Mijn USB laders thuis doen niks helaas.
Alvast bedankt voor tips en links!
rob
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq