Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Welke heb je? De 2 of 4GB versie?StefanvanGelder schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:18:
Zo hij is binnen. Mooi dingBinnenkort maart eens uitgebreid reviewen.
Had niet door dat dat bij Windows 8 nu bij elke versie kan: thnx!
Heb de language pack wel 4 keer afgebroken omdat ik het te lang vond duren... vijfde keer maar eens door laten draaien: duurde idd langer dan 10 minuten... lekker ongeduldig weer
Alleen bij het inloggen zie je dan nog een paar dingen in het NL: waar je je wachtwoord in moet vullen staat "wachtwoord" ipv "password" en als je dan in logt zie je "Welkom" ipv "Welcome"... is dat nog aan te passen, want voor de rest is alles nu in het engels (klein detail, maar stoort me wel
Edit: al gefixxed - wat duf dat je dat apart moet instellen in een of ander verborgen panel in Region options - maar nu ben ik helemaal blij
[ Voor 9% gewijzigd door BaT op 08-05-2015 00:11 ]
Ik kan me totaal niet vinden in de review van Tweakers. Ik geef dit ding een dikke 8. Heb ooit een Android tablet gehad maar dat blijft gehandicapt werken.
Straks even One Note proberen met de stylus. Als dat goed werkt dan ben ik helemaal content.
--edit--
Eén punt van kritiek dan. De Micro USB connector voor de oplader is nogal weird. De zijkant van de Surface loopt schuin maar het stekker blokje is recht waardoor het niet lekker aansluit.
--edit--
De Office die er bij zit mag je ook nog eens op een PC installeren!
[ Voor 26% gewijzigd door TheBorg op 08-05-2015 00:19 ]
De 2GB versie.
Mijn verdere eerste ervaringen: de Atom, eMMC module en 2GB geheugen maken het apparaat wel tot een vrij langzaam apparaatje. Dat merk je met name bij het installeren van software, Windows updates, noem maar op. De eMMC module haalt sequentiële schrijfsnelheden van slechts 40 MB/s dus daar zit wel een stevige bottleneck. Verder loopt het geheugen vrij snel vol als je meerdere taken tegelijkertijd uit voert. Maar nogmaals, tijdens de installatie van Software en updates wordt de tablet natuurlijk ook vrij zwaar belast.
De Micro-usb zit inderdaad een beetje raar, maar ze hebben hem met opzet flexibel gemaakt zo te zien. De connector beweegt zelf niet, het enige wat beweegt is het rubberen omhulsel van de micro-usb dus het lijkt fragieler dan het in werkelijkheid is.TheBorg schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:05:
Heb er vandaag ook één gehaald. Nog heel even met een Acer Switch 10 in m'n handen gestaan maar de kwaliteit is niet te vergelijken. De Surface Pro 3 is voor mijn doel ondanks het kleine prijsverschil niet de juiste keuze. Voor een fanless en dunner ontwerp lever ik graag 20% performance in. Daarnaast wil ik het ding casual gebruiken en niet als laptop en dan is het lagere gewicht ook wel een voordeel.
Ik kan me totaal niet vinden in de review van Tweakers. Ik geef dit ding een dikke 8. Heb ooit een Android tablet gehad maar dat blijft gehandicapt werken.
Straks even One Note proberen met de stylus. Als dat goed werkt dan ben ik helemaal content.
--edit--
Eén punt van kritiek dan. De Micro USB connector voor de oplader is nogal weird. De zijkant van de Surface loopt schuin maar het stekker blokje is recht waardoor het niet lekker aansluit.
--edit--
De Office die er bij zit mag je ook nog eens op een PC installeren!
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Daar zie je ook de vergelijking met de USB charger en hoe mooi de HDMI stekker van de Surface 2 wel was afgewerkt.
http://imgur.com/gallery/mrTU5/
[ Voor 27% gewijzigd door MASiR op 08-05-2015 11:08 ]
Tevens wil hij niet opladen vanaf een reguliere USB poort die >1A @ 5V kan leveren. Dat zorgt er toch weer voor dat je een speciale lader moet meezeulen. Ongeacht kabel wil hij niet meer ontvangen dan 5V/500mA, dit zorgt ervoor dat de tablet niet laadt. Jammer, werkt ook niet met andere telefoon laders, zoals die van de sony Z3C (2.1A/5V)
Ik vraag me ook altijd af waarom er nog steeds zo gekloot moet worden qua google services. Zo kinderachtig van google. Googlemaps and gmail werken redelijk matig in IE.
[ Voor 36% gewijzigd door MaDLiVe op 08-05-2015 12:43 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ben tevreden over de performance van media playback.
Welke Windows 8.1 versie staat op de 2GB versie? (Kan ik online nergens vinden)
Op de 4GB/128GB versie staat Windows 8.1 x64.
Mijn ervaring met de HP Stream 7 was dat de 32 bit Windows 8.1 daar redelijk soepeltjes op liep maar de 1 GB van de stream 7 is erg krap. Dat in kombinatie met het kleine scherm en de batterij die geen dag mee ging zorgde er voor dat ik telkens wisselde tussen de Surface RT en Stream 7. Met 2 GB zou die veel soepeler lopen.
Windows x64 vraagt net wat meer. Op de 4 GB Surface 3 draait alles heel soepeltjes als ik het zo vergelijk, met zowel Surface RT als Stream 7.
Beide versies draaien een x64 versie van 8.1. Volgens mij draait het werkgeheugen wel in dual channel (dus zijn het 2 dimms). Met MS Word open, IE open (5 tabs) de photo app en OneDrive die flink staat te syncen heb ik nu nog 510MB/2GB over.rhuijben schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:50:
[...]
Mijn ervaring met de HP Stream 7 was dat de 32 bit Windows 8.1 daar redelijk soepeltjes op liep maar de 1 GB van de stream 7 is erg krap. Dat in kombinatie met het kleine scherm en de batterij die geen dag mee ging zorgde er voor dat ik telkens wisselde tussen de Surface RT en Stream 7. Met 2 GB zou die veel soepeler lopen.
Windows x64 vraagt net wat meer. Op de 4 GB Surface 3 draait alles heel soepeltjes als ik het zo vergelijk, met zowel Surface RT als Stream 7.
[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 08-05-2015 14:49 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
De 2GB komt (helaas) ook met x64. 32-bit gaat kost wat minder resources en zou in mijn ogen een betere keuze zijn geweest.rhuijben schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:50:
[...]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Hoe zet je trouwens het snelste bestanden van een pc naar de surface over
Overigens hoe doe je een middle mousebutton actie (open on a new tab)
[ Voor 28% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-05-2015 22:13 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik doe dat via een USB 3.0 stick.icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:41:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zelfde als hoe je bestanden van PC naar PC overzet?icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:41:
Mijne is ook binnen. Nu aan het spelen maar hij voelt na de eerste initialisatie rap aan. Weet wel wat mensen met weinig apps bedoelen. zelf de banken hebben niet allemaal de moeite genomen.
ctrl + left-clickOverigens hoe doe je een middle mousebutton actie (open on a new tab)
daar doe ik dat niet mee.Ramon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:35:
[...]
Zelfde als hoe je bestanden van PC naar PC overzet?netwerk, onedrive, usb stick, e-mail, etc.
en met alleen touch want met lang inhouden gaat het nogal eens fout.[...]
ctrl + left-click
Wat gaat er fout dan? Is wel de manier namelijk. In Modern IE doe je een long press en dan verschijnen er aan de onderkant 3 opties, waaronder "Open in new tab"icecreamfarmer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:37:
[...]
daar doe ik dat niet mee.
[...]
en met alleen touch want met lang inhouden gaat het nogal eens fout.
Heb je hier iets aan? https://www.microsoft.com...ft-office-and-surface-proDavy1982 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:47:
Vraagje ik kan bij mij office niet vinden?
Bij de Appjes staat "Microsoft office". Klik je daarop dan wordt het hele spul geïnstalleerd.Davy1982 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:47:
Vraagje ik kan bij mij office niet vinden?
64-bit lijkt me toch echt de betere keuze. Al is het alleen maar zodat je gewoon de laatste versies van alle software kan draaien. 32-bit is gewoon passé.StefanvanGelder schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:55:
[...]
De 2GB komt (helaas) ook met x64. 32-bit gaat kost wat minder resources en zou in mijn ogen een betere keuze zijn geweest.
Ik heb dit geprobeerd maar die optie verschijnt niet
http://www.addictivetips....ndows-8-hibernate-option/
Als je gaat vliegen is dat wel makkelijk want standby mag dan niet.
Airplane mode aanzetten. Bij tablets met mEMC geheugen staat de hibernate functie standaard uit. Kun je aanzetten, maar het is sneller om hem helemaal uit/aan te zetten. Ook moet je ongeveer 1,5GB aan vrije ruimte reserveren voor hibernate;icecreamfarmer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:49:
Overigens hoe krijg je hibernate aan?
Ik heb dit geprobeerd maar die optie verschijnt niet
http://www.addictivetips....ndows-8-hibernate-option/
Als je gaat vliegen is dat wel makkelijk want standby mag dan niet.
http://www.transformerfor...nable-hibernate-t100.html
Ja en ja. De laatste kost natuurlijk wel je enige USB aansluiting...The_Scarabial schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:25:
Er staat in de pricewatch ook een 4G versie, houdt dit in dat je rechtstreeks een SIM-kaartje in de tablet kan steken? Neem aan dat je bij de WIFI versie ook gewoon een dongle erin kan steken.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik zat te denken aan een USB hubje erbij, ben deze tablet aan het overwegen, omdat ik nu een RT heb, maar loop nu wel tegen de beperkingen op van de RT. En wellicht ook gaan gebruiken voor m'n werk.Swerfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:44:
[...]
Ja en ja. De laatste kost natuurlijk wel je enige USB aansluiting...
Hmm bij mij duurt vooral afsluiten lang.MaDLiVe schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:10:
[...]
Airplane mode aanzetten. Bij tablets met mEMC geheugen staat de hibernate functie standaard uit. Kun je aanzetten, maar het is sneller om hem helemaal uit/aan te zetten. Ook moet je ongeveer 1,5GB aan vrije ruimte reserveren voor hibernate;
http://www.transformerfor...nable-hibernate-t100.html
Er zitten 2 USB aansluitingen op een Surface 3.Swerfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:44:
[...]
Ja en ja. De laatste kost natuurlijk wel je enige USB aansluiting...
En dan kan je ook nog een USB hub aansluiten.
O, dat wist ik niet. Positieve ontwikkeling...Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:48:
[...]
Er zitten 2 USB aansluitingen op een Surface 3.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Niet zo sarcastischSwerfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:51:
[...]
O, dat wist ik niet. Positieve ontwikkeling...
Je hebt een full USB en microUSB aansluiting, waarbij de microUSB ook voor andere zaken als opladen gebruikt kan worden.
Was niet sarcastisch. Ik heb zelf geen S3, maar een SP3 en die heeft maar 1 USB aansluiting. Dat ze een microUSB aansluiting in de S3 hebben geplaatst om te laden EN voor andere aansluitmogelijkheden wist ik niet...Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:00:
[...]
Niet zo sarcastisch![]()
Je hebt een full USB en microUSB aansluiting, waarbij de microUSB ook voor andere zaken als opladen gebruikt kan worden.
Dat klopt, afsluiten duurt ook het langst--> een image van het RAM naar de eMMC disk schrijven.icecreamfarmer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:08:
[...]
Hmm bij mij duurt vooral afsluiten lang.
Heeft iemand al andere usb lader getest? Ik krijg mijn surface 3 dus alleen geladen met de orginele lader. De rest weigert hem op te laden. De surface vraag dan namelijk niet meer dan 0.5A van de oplader, ook al kan deze >2.1A leveren op de 5V.
Nee ik bedoel dat regulier afsluiten lang duurt. Hibernaten niet.MaDLiVe schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:37:
[...]
Dat klopt, afsluiten duurt ook het langst--> een image van het RAM naar de eMMC disk schrijven.
Heeft iemand al andere usb lader getest? Ik krijg mijn surface 3 dus alleen geladen met de orginele lader. De rest weigert hem op te laden. De surface vraag dan namelijk niet meer dan 0.5A van de oplader, ook al kan deze >2.1A leveren op de 5V.
Daar heb ik nog geen last van gehad.icecreamfarmer schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:10:
[...]
Nee ik bedoel dat regulier afsluiten lang duurt. Hibernaten niet.
De enige manier om hier dan uit te komen is door de powerbutton heel lang in te drukken waarna hij uitvalt.
Heel vervelend dit. Morgen ga ik een maand naar China en kan dit echt niet gebruiken.
Iemand suggesties? Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door oli4b op 10-05-2015 10:24 ]
Misschien even een factory reset proberen?oli4b schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:23:
Ik heb voortdurend het probleem dat mijn surface 3 blijft hangen in de slaapstand. Zodra hij een paar minuten in slaapstand staat kan ik hem niet meer ontwaken. Je ziet wel dat het toetsenbord nog stroom krijgt door de verlichting maar het scherm is zwart.
De enige manier om hier dan uit te komen is door de powerbutton heel lang in te drukken waarna hij uitvalt.
Heel vervelend dit. Morgen ga ik een maand naar China en kan dit echt niet gebruiken.
Iemand suggesties? Alvast bedankt!
Dat hij niet op prijs concurreert dat je weet je toch al voordat je hem koopt?MaDLiVe schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:51:
Right, ik heb besloten dat hij toch retour gaat. Mooi apparaat, maar vind de prijsstelling gewoon niet goed genoeg. Wat mij betreft had hij max. 500 euro incl. keyboard mogen kosten. Ik vind 609 euro eigenlijk gewoon te veel geld voor deze tablet. Hier word hij dan ook echt als tablet gebruikt aangezien ik al ene krachtige compacte ultrabook heb.
Voor 500 euro inclusief Type Cover zou de Surface 3 de complete budgetmarkt opslokken. Niemand koopt meer een crappy plastic T100 voor 350 of Acer Switch met crappy scherm met lage resolutie als ze voor 500 een S3 met superieure bouwkwaliteit, fantastisch scherm en goede support kunnen kopen.
En aangezien MS geld verdient aan het verkopen van licenties aan die bedrijven, moeten ze wel vrienden blijven.
Kijk ook eens in deze lijst: http://tweakers.net/categ...TexQsnK1AjOzcxTsjI2MKgFAA
Ik zie daar echt geen goede alternatieven tussen hoor. De resolutie is over het algemeen crap en waarschijnlijk in de meeste gevallen een slecht TN paneel. Bouwkwaliteit in de meeste gevallen ook slecht. Ik zie niet in waarom MS ineens voor 350 (S3) + 150 (Type Cover) euro zoveel kwaliteit moet leveren als de rest allemaal crap maken?
Kijk ook naar Apple met de iPad. Die iPad is er niet gekomen omdat Steve zo'n visionair was, maar omdat Apple op zoek was om iets van kwaliteit in de crap-PC-categorie te kunnen leveren en dat lukt gewoon niet met een volledige laptop.
Tevreden of denken een aantal om toch de 4G/128GB versie te nemen?
Zit namelijk zelf weer op de schopstoel waar ik eerst overtuigd was over de 2GB versie, omdat ik waarschijnlijk toch meer met een Surface 3 zal doen dan wat ik met een Surface 2 doe...
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Dat is een uitdrukking, betekent dat 'ie weer twijfelt. Eigenlijk dat je ontslagen kunt worden, maar hier gebruikt 'ie het als twijfelenkevinl schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:46:
Verklaar je nader omtrent schopstoel?
[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 10-05-2015 19:48 ]
The devil is in the details.
Eerste indruk van mij is iig helemaal positief! Sterker nog: het overtreft zelfs mijn realistische verwachtingen die ik er van had: voor het massa publiek wellicht een niche product, maar hij sluit perfect aan op mijn wensen. De Surface 3 voelt heel rap aan voor wat er in zit. Daarnaast valt de enige game die ik met regelmaat nog online speel (Company of Heroes 1) er ook nog eens fatsoenlijk op te spelen (daar was ik niet eens van uit gegaan).
Top apparaat! Voor mij echt een alles in-1 vervanger van m'n iPad en de wat minder zware taken van m'n PC!
[ Voor 6% gewijzigd door BaT op 10-05-2015 23:29 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Hier heb ik ook soms last van, na een aantal pogingen reageert ie meestal wel weer. De eerste keer dat je inlogd reageert hij sowieso niet omdat je je desktop dan nog niet hebt geopend (zo ervaar ik het tenminste).Davy1982 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:34:
Bij mij werkt af en toe de windows key niet. Enige oplossing is dan om hem te herstarten. Heb ook een factory restore gedaan maar zonder resultaat. Iemand een idee?
Lijkt me niet te horen, brand het lampje dus dan niet op je lader stekkertje? Zal het binnenkort zelf eens testen.janchtw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:26:
Mijn Surface 3 laadt niet bij als hij uitstaat. Wel in standby mode dus er valt goed mee te leven maar ik vraag mij af of dit zo hoort of dat het een foutje is.
Moet het lampje sowieso nog wat anders doen wanneer hij helemaal opgeladen is? Bij mij brandt hij nl altijd.
[ Voor 33% gewijzigd door BaT op 11-05-2015 11:15 ]
Bij mij ook heb gisteren cod aw2 er op gespeeld en dat ging vloeiend.BaT schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:35:
Bij twijfel upgraden is mijn advies, vooral als je denkt er meer mee te gaan doen. 't is niet voor niks dat al die reviewers het 4GB model kregen opgestuurd. Daarnaast vind ik zelf 64GB - OS wel heel erg karig voor opslag.
Eerste indruk van mij is iig helemaal positief! Sterker nog: het overtreft zelfs mijn realistische verwachtingen die ik er van had: voor het massa publiek wellicht een niche product, maar hij sluit perfect aan op mijn wensen. De Surface 3 voelt heel rap aan voor wat er in zit. Daarnaast valt de enige game die ik met regelmaat nog online speel (Company of Heroes 1) er ook nog eens fatsoenlijk op te spelen (daar was ik niet eens van uit gegaan).
Top apparaat! Voor mij echt een alles in-1 vervanger van m'n iPad en de wat minder zware taken van m'n PC!
Enige minpunt is, is dat virtualisatie is uitgezet zo dual os werkt niet zo goed.
Ja het lampje brandt wel en, inderdaad, altijd.BaT schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:13:
[...]
Lijkt me niet te horen, brand het lampje dus dan niet op je lader stekkertje? Zal het binnenkort zelf eens testen.
Moet het lampje sowieso nog wat anders doen wanneer hij helemaal opgeladen is? Bij mij brandt hij nl altijd.
Gisteravond heb ik hem voor de 3e keer (shut down) aan de lader gehangen. Tot mijn aangename verrassing was hij vanochtend wel opgeladen. Misschien heeft het te maken met optionele updates die ik gisteren heb geïnstalleerd. Enfin, weer een zorg minder.janchtw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:26:
Mijn Surface 3 laadt niet bij als hij uitstaat. Wel in standby mode dus er valt goed mee te leven maar ik vraag mij af of dit zo hoort of dat het een foutje is.
Surface was net opgestart (stond dus niet in sleep oid): na 3 keer het keyboard loskoppelen deed ie het gelukkig weer. Ik hoop dat een aantal van dit soort fratsen met Windows 10 verleden tijd zullen zijn, want het is verder een prachtig apparaat!
Ik heb er nog niet echt mee getest, maar de touchcovers (1 en 2) detecteren hoe de cover gehouden wordt. Als het een onwaarschijnlijk type scenario is (ondersteboven; heel scheef t.o.v. scherm) dan staat hij uit. Los en vast helpt meestal aardig ja.BaT schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:07:
Laat m'n Surface 3 net aan een collega zien: reageert de Type Cover totaal niet... lekker dan.
Ik vind de typecover wennen na jaren touchcover. Veel voordelen (eindelijk echte feedback), maar toch ook wat onwennig over wat er wel en niet mee kan. De touchcover was met een doekje altijd weer schoon, terwijl ik met de typecover banger ben voor vervuiling.
Bij mij ook. De typecover is een ander verhaal maar dat lijkt idd aan de stand te liggen.janchtw schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:49:
bluetooth/wifi werken hier perfect.
Lijkt wel of hij slecht contact maakt aan de zijde van de tablet.
Edit:
Er lijkt wel een soort van kabelbreuk in te zitten want wanneer ik de kabel optil gaat het lampje wel aan.

[ Voor 23% gewijzigd door icecreamfarmer op 12-05-2015 18:43 ]
Virtualisatie is niet uitgezet, de Atom x7 ondersteunt gewoon geen virtualisatie.icecreamfarmer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:55:
[...]
Bij mij ook heb gisteren cod aw2 er op gespeeld en dat ging vloeiend.
Enige minpunt is, is dat virtualisatie is uitgezet zo dual os werkt niet zo goed.
SuikerBrood schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:46:
Met wifi nog totaal geen probleem gehad. Doet het stabiel. Bluetooth wil ie soms niet verbinden met m'n muis, maar ik weet niet of dat aan de muis of aan de Surface ligt.
Voor iedereen met wifi/bluetooth problemen: Probeer als het op je router mogelijk is een apart 5Ghz te maken en verbind dan daarmee. Bluetooth draait op 2,4Ghz en als WiFi dan op 5Ghz zit zouden ze elkaar niet in de weg moeten zitten.DJ-Promo schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:58:
Ik vind het ook een prachtig apparaat met die wifi/bluetooth adapter die erin zit is echt niks. Welke driver ik ook probeer soms connect ie gewoon geen netwerk. Moet je rebooten.
Atom x7 ondersteund wel virtualisatie. Het staat alleen in BIOS uit.Ramon schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:57:
[...]
Virtualisatie is niet uitgezet, de Atom x7 ondersteunt gewoon geen virtualisatie.
Dan klopt intel's ark dus niet? http://ark.intel.com/prod...r-2M-Cache-up-to-2_40-GHzVerwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:52:
[...]
Atom x7 ondersteund wel virtualisatie. Het staat alleen in BIOS uit.
Staat geen nee bijRamon schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:56:
[...]
Dan klopt intel's ark dus niet? http://ark.intel.com/prod...r-2M-Cache-up-to-2_40-GHz
Genoeg tools hebben al aangegeven dat Intel VTx ondersteund is.
Edit: hier meer http://forums.windowscent...lization-surface-3-a.html
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 21:07 ]
Ah. Goed om te weten dat intel's ark ook niet altijd het bij het goede eind heeft...Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:02:
[...]
Staat geen nee bij
Genoeg tools hebben al aangegeven dat Intel VTx ondersteund is.
Maar dan rest niet anders dan afwachten tot MS met een firmware update komt.
Ik had een Surface Pen besteld bij een andere winkel en tot mijn verbazing zat er ook nog de Surface Loop bij in de kleur van mijn Type Cover (zwart - pen was standaard grijs). Ik heb dat lusje nog in de verpakking zitten: wie van jullie gebruikt deze, of is van plan om deze wel te gebruiken? Voor degene die hem hebben gebruikt en weer hebben verwijderd (beetje kort dag in dit topic): beschadigd de 'adhesive' meuk je Type Cover?
En dan het volgende: wie van jullie weet waar je dit soort leuke covers (al dan niet met print) voor de Surface 3 kan halen? Het gaat om wat deze meneer op de achterkant van zijn Surface Pro 3 heeft zitten: klikkerdeklik (wordt vrijwel direct aan het begin getoond).
Op mijn SP3 heb ik dat loopje idd op de Type Cover geplakt. Ik weet niet wat er gebeurt als je hem weer weghaalt...BaT schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:23:
Even een paar cosmetische vraagjes:
Ik had een Surface Pen besteld bij een andere winkel en tot mijn verbazing zat er ook nog de Surface Loop bij in de kleur van mijn Type Cover (zwart - pen was standaard grijs). Ik heb dat lusje nog in de verpakking zitten: wie van jullie gebruikt deze, of is van plan om deze wel te gebruiken? Voor degene die hem hebben gebruikt en weer hebben verwijderd (beetje kort dag in dit topic): beschadigd de 'adhesive' meuk je Type Cover?
In het filmpje lijkt het wel een custom ding. DecalGirl heeft iig al skins: https://www.decalgirl.com/skins/Microsoft-Surface-3-SkinsEn dan het volgende: wie van jullie weet waar je dit soort leuke covers (al dan niet met print) voor de Surface 3 kan halen? Het gaat om wat deze meneer op de achterkant van zijn Surface Pro 3 heeft zitten: klikkerdeklik (wordt vrijwel direct aan het begin getoond).
Net even een tweede account gecreeerd voor werk, Office 365 ed geinstallleerd: bij het binnenhalen van alle mail (syncen van alle inboxen) werd ik doodleuk getrakteerd op een display driver die crashde - recoverde gelukkig wel meteen. Ik hoop dat het eenmalig/toeval was
[ Voor 21% gewijzigd door BaT op 13-05-2015 11:44 ]
Ik wil inloggen op de website maar dat lukt niet met het hotmailaccount waarmee ik geregistreerd ben
Er zijn meerdere office 365 sites en sommige pikken mijn account wel en andere niet. Ik vermoed dat dit komt door de personal license vs bedrijf licenses op domain. https://office.live.com lijkt een algemene portal die wel werkt. De ingang via Microsoftonline die ik vindt via de search engines wil meestal niet,ook al kom je daar uiteindelijk wel uit.icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:27:
Gebruiken meer mensen hier office 365.
Ik wil inloggen op de website maar dat lukt niet met het hotmailaccount waarmee ik geregistreerd ben
Verwijderd
Elders attendeerde ik je ook reeds op de Click Mini van Toshiba wat in mijn ogen wel degelijk een alternatief is voor de 2GB uitvoering van de Surface 3. Heeft heel wat langere batterijduur en is bepaald goedkoper: http://tweakers.net/price...-l9w-b-102/specificaties/Ramon schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:07:
[...]
Dat hij niet op prijs concurreert dat je weet je toch al voordat je hem koopt?
Voor 500 euro inclusief Type Cover zou de Surface 3 de complete budgetmarkt opslokken. Niemand koopt meer een crappy plastic T100 voor 350 of Acer Switch met crappy scherm met lage resolutie als ze voor 500 een S3 met superieure bouwkwaliteit, fantastisch scherm en goede support kunnen kopen.
En aangezien MS geld verdient aan het verkopen van licenties aan die bedrijven, moeten ze wel vrienden blijven.
Kijk ook eens in deze lijst: http://tweakers.net/categ...TexQsnK1AjOzcxTsjI2MKgFAA
Ik zie daar echt geen goede alternatieven tussen hoor. De resolutie is over het algemeen crap en waarschijnlijk in de meeste gevallen een slecht TN paneel. Bouwkwaliteit in de meeste gevallen ook slecht. Ik zie niet in waarom MS ineens voor 350 (S3) + 150 (Type Cover) euro zoveel kwaliteit moet leveren als de rest allemaal crap maken?
Kijk ook naar Apple met de iPad. Die iPad is er niet gekomen omdat Steve zo'n visionair was, maar omdat Apple op zoek was om iets van kwaliteit in de crap-PC-categorie te kunnen leveren en dat lukt gewoon niet met een volledige laptop.
Ook daar herinnerde je mij eraan dat die geen pen had noch een digitizer. Wat zeker zo is. Al moet je je denk ik wel afvragen hoe vaak je die werkelijk gebruikt (zijn niet voor niets optioneel bij de Surface 3).
Of de gebruikte materialen maatgevend zijn voor de brouwkwaliteit weet ik niet 1-2-3. De Apple fanboys willen daar nog wel eens hoog van op geven. Bij mijn weten presteren welke computers dan ook bepaald niet beter van aluminum of magnesium cases, toch? Hoor niemand over het plastic van de mobieltjes van Microsoft/Nokia klagen.
Ziet er zeker leuk uit voor die prijs. Toch zou ik hem zelf niet nemen omdat ik 32GB nogal krap vind en hij, zo te zien aan de specs, geen cardslot heeft om dat uit te breiden. Ook het feit dat je het toetsenbord niet gewoon kan omklappen maar er af moet halen wanneer je hem als tablet wilt gebruiken staat me niet aan. Maar er zijn vast ook weer anderen die dit geen bezwaar vinden. Zo biedt de markt voor elk wat wils.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 04:42:
[...]
Elders attendeerde ik je ook reeds op de Click Mini van Toshiba wat in mijn ogen wel degelijk een alternatief is voor de 2GB uitvoering van de Surface 3. Heeft heel wat langere batterijduur en is bepaald goedkoper: http://tweakers.net/price...-l9w-b-102/specificaties/
Ook daar herinnerde je mij eraan dat die geen pen had noch een digitizer. Wat zeker zo is. Al moet je je denk ik wel afvragen hoe vaak je die werkelijk gebruikt (zijn niet voor niets optioneel bij de Surface 3).
Of de gebruikte materialen maatgevend zijn voor de brouwkwaliteit weet ik niet 1-2-3. De Apple fanboys willen daar nog wel eens hoog van op geven. Bij mijn weten presteren welke computers dan ook bepaald niet beter van aluminum of magnesium cases, toch? Hoor niemand over het plastic van de mobieltjes van Microsoft/Nokia klagen.
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen voorkeuren en daarom andere opties. Daarom zijn er ook zoveel laptops,tablets en convertibles op de markt. Ik zeg ook absoluut niet dat de Surface voor iedereen het beste is.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 04:42:
[...]
Elders attendeerde ik je ook reeds op de Click Mini van Toshiba wat in mijn ogen wel degelijk een alternatief is voor de 2GB uitvoering van de Surface 3. Heeft heel wat langere batterijduur en is bepaald goedkoper: http://tweakers.net/price...-l9w-b-102/specificaties/
Als je inderdaad de mogelijk om te schrijven of te tekenen met de pen niet interessant vind, komen er een hele er een hele hoop opties bij, maar dat maakt die opties dan niet direct vergelijkbaar voor anderen.
Wat betreft bouwmaterialen heb ik ook geen definitief onderzoek, maar misschien is het ook gewoon een gevoel. In een auto van 2000 euro kom je ook van a naar b, maar in eentje van 30.000 is het misschien gewoon leuker?
Die toshiba heeft overigens een 8,9" scherm. Dat geeft een totaal ander gevoel als je erachter zit. Net zoals mijn 10,6" Surface Pro een ander gevoel geeft als mijn 12" Surface Pro 3. Of misschen is het een signaal naar andere OEMs: Maak eens echt iets moois! Want OEMs zijn decennia lang bezig met een race to the bottom om maar zo goedkoop mogelijke hardware af te kunnen leveren.
Ik heb zelf overigens genoeg goedkope en dure laptops gehad dat ik weet dat aan beide kanten serieuze steken worden laten vallen. Een goedkope HP die na een jaar gewoon blue screens kreeg vanwege de hitte. Een dure Sony die met geen mogelijkheid Windows 8 kon draaien omdat Sony custom drivers had gemaakt die niet op W8 werkten. Door het kopen van MS hoop ik langere support te krijgen voor dit soort zaken en tot nu toe lijkt dat ook wel zo te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 16-05-2015 11:34 ]
OMG dit meen je niet!Monalisa schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:01:
@BaT Dat heb ik helaas ook regelmatig dat de displaydriver crasht en weer recovered. Tijd voor een update van MS
Ik werd er gek van bij mijn Surface 2 dus ik dacht na de upgrade er vanaf te zijn. Niet dus??? Lekker dan voor zoveel geld.

Wat bij de S2 wel eens hielp, was om via task manager explorer te herstarten.
Heb ook een Surface 2 en heb dit nog nooit gehad. Of het moet in het aller begin > 1jaar geleden geweest zijn. Zal vast met geupdate drivers opgelost worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 12:21 ]
Trouwens zijn me een aantal zaken bij Google diensten opgevallen:
1) Klopt het dat Google Maps heeel traag is? Pannen ed vd map vooral? Bing maps werkt nl wel super soepeltjes.
2) Ik kan bij Youtube via Metro IE niks fatsoenlijks typen in de zoekbalk (zonder Type Cover aangesloten en zonder ingezoomed te zijn): enkel wanneer je een klein beetje inzoomed op de site werkt het wel.
Nee bij bij niet in het begin, heb t tot ik de s3 gebruikte nog gehad. Kon er niets over vinden ook.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:53:
[...]
Heb ook een Surface 2 en heb dit nog nooit gehad. Of het moet in het aller begin > 1jaar geleden geweest zijn. Zal vast met geupdate drivers opgelost worden.
Tip gebruik voor YouTube, Hyper of Tubecast app werkt echt zoveel beter dan de gewone website van YouTube.BaT schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:55:
Heb het nog maar 1 keer gehad overigens.
Trouwens zijn me een aantal zaken bij Google diensten opgevallen:
1) Klopt het dat Google Maps heeel traag is? Pannen ed vd map vooral? Bing maps werkt nl wel super soepeltjes.
2) Ik kan bij Youtube via Metro IE niks fatsoenlijks typen in de zoekbalk (zonder Type Cover aangesloten en zonder ingezoomed te zijn): enkel wanneer je een klein beetje inzoomed op de site werkt het wel.
Ik gebruik nu wintube maar zal ook eens naar die kijken.CokeZero schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:02:
[...]
Tip gebruik voor YouTube, Hyper of Tubecast app werkt echt zoveel beter dan de gewone website van YouTube.
Overigens ander raar punt: na twee weken is de zwarte pen nog steeds niet op voorraad bij coolblue
[ Voor 15% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-05-2015 09:33 ]
YouTube: Why I Love My Microsoft Surface 3 : Ultimate Tips and Tricks
.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 17:01 ]
Hmm als ik de berichten hier zo lees in dit topic ben ik matig positief over de surface 3 gezien de klachten en dan de prijs, maar dit biedt inderdaad veel mogelijkheden zo.
Zag er gisteren een liggen bij de Mediamarkt. Als ook een rode en blauwe.icecreamfarmer schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:32:
[...]
Overigens ander raar punt: na twee weken is de zwarte pen nog steeds niet op voorraad bij coolblue
PS Ik heb toch voor de 4GB/128GB gekozen. Helaas duurt retour+bijleggen weer veel te lang (mede vanwege Hemelvaart) voor een ongeduldige harry zoals mij.
PS2 Dat idee van de Battery Pack in de video is wel een tof idee. Gewoon onderweg opladen.
Eigenlijk best wel geniaal
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 23:37 ]
Verwijderd
Die Toshiba viel mij overigens op vanwege de wens van veel cliënten waar ik mee te maken heb een nieuwe computer aan te schaffen voor zichzelf en hun kind(eren) terwijl zij daar eigelijk amper het geld voor hebben vanwege schuldsaneringstrajecten. Idem geldt voor die Microsoft/Nokia mobieltjes. Vooral voor die kinderen valt het waarachtig niet mee wanneer ouder(s) in een dergelijk traject zitten.Ramon schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:30:
[...]
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen voorkeuren en daarom andere opties. Daarom zijn er ook zoveel laptops,tablets en convertibles op de markt. Ik zeg ook absoluut niet dat de Surface voor iedereen het beste is.
Als je inderdaad de mogelijk om te schrijven of te tekenen met de pen niet interessant vind, komen er een hele er een hele hoop opties bij, maar dat maakt die opties dan niet direct vergelijkbaar voor anderen.
Wat betreft bouwmaterialen heb ik ook geen definitief onderzoek, maar misschien is het ook gewoon een gevoel. In een auto van 2000 euro kom je ook van a naar b, maar in eentje van 30.000 is het misschien gewoon leuker?
Die toshiba heeft overigens een 8,9" scherm. Dat geeft een totaal ander gevoel als je erachter zit. Net zoals mijn 10,6" Surface Pro een ander gevoel geeft als mijn 12" Surface Pro 3. Of misschen is het een signaal naar andere OEMs: Maak eens echt iets moois! Want OEMs zijn decennia lang bezig met een race to the bottom om maar zo goedkoop mogelijke hardware af te kunnen leveren.
Ik heb zelf overigens genoeg goedkope en dure laptops gehad dat ik weet dat aan beide kanten serieuze steken worden laten vallen. Een goedkope HP die na een jaar gewoon blue screens kreeg vanwege de hitte. Een dure Sony die met geen mogelijkheid Windows 8 kon draaien omdat Sony custom drivers had gemaakt die niet op W8 werkten. Door het kopen van MS hoop ik langere support te krijgen voor dit soort zaken en tot nu toe lijkt dat ook wel zo te zijn.
Tuurlijk heb je gelijk dat zo'n Surface 3 dan wel die Surface Pro 3 veel fraaier zijn. Zal niemand betwisten. Idem geldt voor die Apple dingen. Maar er zijn dus mensen die zich dat niet kunnen permitteren.
Ondersteuning van de grote merken (Microsoft, HP, Dell, Fujitsu en welke ik nog vergeet) is inderdaad vele malen beter. Kon voor iemand nog alles vinden voor een Fujitsu laptopje van 10 jaar geleden, een LifeBook. Op de eigen site van Fujitsu.
Zoals die van Anker. Die schijnt zelfs power te leveren afhankelijk van wat een op te laden device vraagt.
En met microUSB uiteraard ook geschikt voor vele andere devices buiten een Surface 3.
.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 23:40 ]
Wanneer ik Windows 10 wil installeren geeft de setup aan dat het niet kan worden geinstalleerd op de schijf die ik geselecteerd heb.
[ Voor 33% gewijzigd door Mentox op 21-05-2015 18:39 ]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik heb hier nu ook last van gehad: gisteren de Surface 3 met zo'n 16% uitgedaan en op de lader gezet. Lampje brandde en de lader heeft er 10 uur aan gehangen. Wil de Surface 3 nu net weer starten: zwart scherm na het tonen van het 'Surface boot scherm' : echter de touch Windows knop reageerde wel (trilde, maar scherm bleef zwart)... toen het apparaat uitgezet door de power knop ingedrukt te houden en vervolgens opnieuw opgestart. Kom ik in Windows: nog steeds 16% batterij.... vreemd..janchtw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:26:
Update: blijkbaar speelde dit ook al bij de SP3 - iemand beschrijft iig exact hetzelfde geval: klik
Dat is eigenlijk best wel zorgwekkend - dat een apparaat random niet oplaadt wanneer je hem netjes een nacht aan de voeding hebt liggen...
Update 2: weet eigenlijk niet zeker of ik hem had uitgedaan of dat ik hem in sleep had gezet. Heb hem nl eerder eens opgeladen toen hij uit was gegaan en dat werkte prima. Wellicht dat er alleen problemen optreden wanneer je hem lang in sleep hebt zitten (?)
Update 3: inmiddels ook de Digital Navy Camo Skin van DecalGirl om m'n Surface 3 zitten, kan hem nu eindelijk met een gerust hart overal neerleggen

Tot slot heb ik net nog een mooie sleeve van Incipio besteld: de ORD Sleeve voor Surface 3. Deze verwacht ik eind deze maand (ik heb de zwarte besteld). Wel fijn dat ik hem straks zo overal makkelijk mee naar toe kan nemen - zo'n "naakt" apparaat meezeulen vind ik maar niks
[ Voor 58% gewijzigd door BaT op 24-05-2015 01:22 ]
Bij mij laadt ie tot nu toe altijd bij als ik hem niet heb uitgezet. Langer dan 12 uur heeft hij nog niet geslapen dus ik weet niet of dat wat uitmaakt.BaT schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:10:
[...]
Dat is eigenlijk best wel zorgwekkend - dat een apparaat random niet oplaadt wanneer je hem netjes een nacht aan de voeding hebt liggen...
Update 2: weet eigenlijk niet zeker of ik hem had uitgedaan of dat ik hem in sleep had gezet. Heb hem nl eerder eens opgeladen toen hij uit was gegaan en dat werkte prima. Wellicht dat er alleen problemen optreden wanneer je hem lang in sleep hebt zitten (?)
Inmiddels heeft hij ook in uitstand een paar keer bijgeladen maar dat doet hij dus niet altijd en daar kan ik dus niet van op aan.

Wellicht ligt het aan het standaard kabeltje van de oplader: die wiebelt een beetje, wellicht maakt hij dan wel contact dat het lampje van de lader aangaat, maar hij dus niet daadwerkelijk oplaadt (waarschijnlijk niet, maar je moet toch wat verzinnen
[ Voor 5% gewijzigd door BaT op 24-05-2015 01:20 ]
Tuurlijk valt er om heen te werken dat je er 'haast' geen last van hebt, maar laten we eerlijk zijn: we hebben het hier over een premium product en dat zou gewoon niet een issue moeten zijn. Ik ga MS nog wel even een mailtje sturen - kijken wat ze officieel hier over te zeggen hebben.
Edit: ik ga nog eerst wel even een ander usb kabeltje testen.
[ Voor 5% gewijzigd door BaT op 25-05-2015 14:28 ]
Is bij de Surface 2 ook zo, dat het lampje blijft branden. Betekent dat de stekker in het stopcontact zit. Handiger was natuurlijk dat er een ander kleurtje gaat branden zodra het toestel is geladen.janchtw schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:35:
Nouja, een echt probleem is het niet, toch? Je kunt hem toch ook is standby laten staan? Ja, wel vreemd dat het lampje niet uit gaat als hij is bijgeladen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben. Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat het probleem zich alleen bij ons voordoet. Dat zou wel heel erg toevallig zijn. Hopelijk is het dus wijd verspreid en zijn ze al aan het onderzoeken hoe dit op te lossen. Liefst via een firmware update dan.BaT schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:21:
Ik vind het wel degelijk een probleem: als ik de lader aansluit moet ie gewoon opladen - is toch van de zotte dat ik na een lange werken (en hij dus echt op en uit is) ik hem eerst weer aan moet zetten voordat ie fatsoenlijk oplaadt. Vooral omdat het af en toe wel werkt vind ik verdacht.
Tuurlijk valt er om heen te werken dat je er 'haast' geen last van hebt, maar laten we eerlijk zijn: we hebben het hier over een premium product en dat zou gewoon niet een issue moeten zijn. Ik ga MS nog wel even een mailtje sturen - kijken wat ze officieel hier over te zeggen hebben.
Edit: ik ga nog eerst wel even een ander usb kabeltje testen.
Ja, zo werkt het bij de accu oplader voor mijn camera ook.GerCor schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:11:
[...]
Betekent dat de stekker in het stopcontact zit. Handiger was natuurlijk dat er een ander kleurtje gaat branden zodra het toestel is geladen.
[ Voor 8% gewijzigd door janchtw op 24-05-2015 23:56 ]
Misschien zou dat een oplossing zijn voor MS, als het apparaat echt aan moet. Gewoon aan laten gaan als je de oplader er in doet en een mooi "Aan het opladen..."-schermpje weergeven.
Maar het blijft natuurlijk gek. Nu weet ik niet wat gewone laptops doen als die worden opgeladen? Blijven die dan verder wel echt gewoon helemaal uit? Of gaan ze 'stiekem' toch een beetje aan?
Lader MBP heeft dat weloscarwashere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:10:
Maar er zijn toch ook apparaten (zoals tablets en smartphones) die automatisch een soort van 'Aan' gaan als je de oplader er in stopt? Of in ieder geval op het scherm weergeven dat ze opgeladen worden?
Misschien zou dat een oplossing zijn voor MS, als het apparaat echt aan moet. Gewoon aan laten gaan als je de oplader er in doet en een mooi "Aan het opladen..."-schermpje weergeven.
Maar het blijft natuurlijk gek. Nu weet ik niet wat gewone laptops doen als die worden opgeladen? Blijven die dan verder wel echt gewoon helemaal uit? Of gaan ze 'stiekem' toch een beetje aan?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi