Ik heb uiteraard al het nodige gegoogeld over het niet opladen. Er blijken nogal wat klachten in allerlei vormen en maten vooral over de SP3 (uiteraard want die is al wat langer op de markt) maar de antwoorden van MS gaan er steeds vanuit dat de tablet standby staat want er wordt altijd verwezen naar de batterij icon. Of die toont dat er wordt bijgeladen. Geen enkel antwoord gaat er vanuit dat de tablet helemaal uitstaat. Misschien is dat dan toch niet de bedoeling...oscarwashere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:10:
Maar er zijn toch ook apparaten (zoals tablets en smartphones) die automatisch een soort van 'Aan' gaan als je de oplader er in stopt? Of in ieder geval op het scherm weergeven dat ze opgeladen worden?
Misschien zou dat een oplossing zijn voor MS, als het apparaat echt aan moet. Gewoon aan laten gaan als je de oplader er in doet en een mooi "Aan het opladen..."-schermpje weergeven.
Maar het blijft natuurlijk gek. Nu weet ik niet wat gewone laptops doen als die worden opgeladen? Blijven die dan verder wel echt gewoon helemaal uit? Of gaan ze 'stiekem' toch een beetje aan?
Venue Pro 8 ook. HP Elite laptops. En zijn er wel meer. Met al dan niet een lampje in de lader als wel op het device.
Bij m,ij was de kabel niet goed. Met mijn telefoon kabel geen enkel probleem.BaT schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:48:
Dat laatste is idd erg zorgwekkend, dat kan ik niet gebruiken als ik hem voor werk ga gebruiken: dat ik de gehele dag op pad moet en met slechts 10% batterij de deur uit ga. Ik ben ook benieuwd of dit met een firmware update valt te fixen, aangezien het als ik jou goed begrijp niet aan Windows kan liggen (hij staat immers helemaal uit).
Wellicht ligt het aan het standaard kabeltje van de oplader: die wiebelt een beetje, wellicht maakt hij dan wel contact dat het lampje van de lader aangaat, maar hij dus niet daadwerkelijk oplaadt (waarschijnlijk niet, maar je moet toch wat verzinnen)... Ik vind de standaard usb kabel van de lader sowieso een misser: het lampje voegt niets toe (brand altijd ongeacht of hij volledig opgeladen is of niet) en loopt vervelend weg als je hem in kickstand hebt staan (had liever gezien dat hij naar achteren weg liep).
Overigens als ik de tablet uitzet en ik plug hem in krijg ik ook een batterijlaadscherm als ik de powerbutton indruk.
[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 26-05-2015 09:43 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Had hem eigenlijk vandaag moeten binnen krijgen maar helaas morgen pas. Ook jammer dat de pen nog niet op voorraad is, die krijg ik nageleverd. Ach nog heel even wachten en dan eindelijk kijken of alle reviews gelijk hebben 
update:
En eindelijk binnen.... Helaas dus nog zonder pen maar ik kan in ieder geval aan de snal om alles te installeren.
Begon lekker met een niet werkend toetsenbord, na het inloggen werkte de mouspad wel maar de keys niet meer. Bleek dat te op filter keys aan stond, toen die eenmaal uit stond werkte het prima. Nu office weer van taal zien te veranderen, die staat om de 1 of andere manier op nederlands maar moest toch echt engels zijn.
we gaan weer even lekker aan de slag ;-)
update:
En eindelijk binnen.... Helaas dus nog zonder pen maar ik kan in ieder geval aan de snal om alles te installeren.
Begon lekker met een niet werkend toetsenbord, na het inloggen werkte de mouspad wel maar de keys niet meer. Bleek dat te op filter keys aan stond, toen die eenmaal uit stond werkte het prima. Nu office weer van taal zien te veranderen, die staat om de 1 of andere manier op nederlands maar moest toch echt engels zijn.
we gaan weer even lekker aan de slag ;-)
[ Voor 52% gewijzigd door RoelsRules op 27-05-2015 23:10 ]
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Oh ja? Als ik de powerknop indruk terwijl hij laadt (en uitstaat) - start ie gewoon op (als in Windows booten): kan je een foto maken van hoe dat laadscherm er uit zou moeten zien?icecreamfarmer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:41:
[...]
Overigens als ik de tablet uitzet en ik plug hem in krijg ik ook een batterijlaadscherm als ik de powerbutton indruk.
Een keer starte de S3 spontaan uit zich zelf op toen ik hem aan de lader legde: ik probeerde dat direct nog een keer te reproduceren - maar toen bleef ie wel uit: toen ik de powerknop vervolgens indrukte kreeg ik dus geen 'oplaad scherm' te zien, maar startte hij gewoon op.
Heb je dan wel of niet de powercover aangesloten - ik altijd wel namelijk: wellicht dat dat ook nog een rol speelt? Ik heb tevens een Surface Pen (wellicht dat die ook onderwater een verbinding blijft houden (?)).
Over de Surface Pen nog het volgende: het valt me op dat hij soms niet reageert: je moet hem dan ca. 30 cm van je scherm afhouden en er opnieuw naar toe brengen voordat ie hem dan weer pakt (pen cursor verschijnt gewoon niet eerder). Ik lees dat heel veel mensen met een SP3 hier ook last van hebben - wat is jullie ervaring hiermee of hoe kan je hem gebruiken om dit te voorkomen (storing van andere apparaten?) - ik zie dat het vooral speelt als je hem even hebt weggelegd/niet gebruikt (soms zelfs voor slechts een paar seconden!) - beetje apart: ik hoop dat Windows 10 al deze 'features' glad strijkt, want dit verdiend geen schoonheidsprijs.
edit: ik zal de batterij voor de zekerheid eens vervangen, maar heb de pen nog bijna niet gebruikt (vandaar dat het me nu pas opvalt).
Update: ik heb dezelfde batterij er opnieuw ingedaan en nu lijkt ie niet meer weg te vallen.. ik kijk het even aan...
[ Voor 7% gewijzigd door BaT op 27-05-2015 22:01 ]
Het is een zwart/wit logo bestaande uit een cirkel met een lege batterij erin.
oscarwashere schreef zojuist in het 'Meld hier uw kortingscodes'-topic:
€100 korting op de Surface Pro 3 (alle modellen), bij Expansys.
[ SURF100PRO ]
Of je maakt natuurlijk gebruik van de 10% korting (ook op accessoires) die studenten in de Microsoft Store krijgen.
In de MS Store krijg je nu ook een gratis Type Cover en Wireless Display Adapter (soort Chromecast) bij je Surface Pro 3, tenzij je gebruik maakt van de studentenkorting.
Nog nooit gezienicecreamfarmer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:06:
Het is een zwart/wit logo bestaande uit een cirkel met een lege batterij erin.

zo mn eerste dag met de s3 achter de rug, tpp apparaat! Stukken beter als de surface 1 die ik een tikd geleden heb verkocht
moet nog wel wat tweaken maar dat komt de komende dagen wel. Ook nog even eem goede bluetooth muis vinden, iemand een tip?
moet nog wel wat tweaken maar dat komt de komende dagen wel. Ook nog even eem goede bluetooth muis vinden, iemand een tip?
Geniale BT muis. Zeker voor dat geld: http://tweakers.net/price...rt-mouse-(h3s-00002).htmlRoelsRules schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:36:
zo mn eerste dag met de s3 achter de rug, tpp apparaat! Stukken beter als de surface 1 die ik een tikd geleden heb verkocht
thx! meteen besteld, schappelijke prijs en goede reviewsVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:02:
[...]
Geniale BT muis. Zeker voor dat geld: http://tweakers.net/price...rt-mouse-(h3s-00002).html
Ik heb eindelijk ook het battery icoon gezien: dat krijg je blijkbaar alleen te zien wanneer de Surface helemaal leeg is - wanneer je dan de power button indrukt zie je idd kort de batterij indicator.. pas na een tijdje laden gaat ie dan ook daadwerlijk aan (bij 5% opgeladen zie ik) - wat overigens wel raar is - ding kan toch gewoon opstarten wanneer ie aan het net hangt (?)
Kan natuurlijk best dat de accu zo leeg geraakt is dat het even duurt voordat 'ie weer genoeg power kan geven om op te starten.BaT schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:17:
Ik heb eindelijk ook het battery icoon gezien: dat krijg je blijkbaar alleen te zien wanneer de Surface helemaal leeg is - wanneer je dan de power button indrukt zie je idd kort de batterij indicator.. pas na een tijdje laden gaat ie dan ook daadwerlijk aan (bij 5% opgeladen zie ik) - wat overigens wel raar is - ding kan toch gewoon opstarten wanneer ie aan het net hangt (?)
Of het is een beveiliging om te voorkomen dat 'ie direct weer uitvalt omdat je 'm na 1% al van de lader haalt. Sommige accu's houden er niet zo van om volledig leeg te raken.
The devil is in the details.
Normaal gesproken had ik je gelijk gegeven
Bij de Surface weet je het alleen niet echt zeker: kijk bijvoorbeeld naar de mensen die het icoon ook krijgen terwijl het apparaat al x uur aan de lader zit (Surface Pro3, aangezien die er al wat langer is)... om vevolgens na een magische herstart er achter te komen dat de batterij allang vol was... Microsoft heeft echt een hele mooi lijn neergezet, maar ze zijn er nog niet helemaal wmb...
Edit: nu ook weer zoiets: batterij is bijna leeg (5%) terwijl de lader er al een uur aan hangt: icoontje in systray toont ook gewoon het stekkertje bij de batterij: hoover ik er echter met m'n muis over heen: "plugged-in , not charging" ?? ... en nu ik er een paar keer op heb geklikt (stekker niet eens aangeraakt! ledje brand uiteraard) wordt het op eens charging en schiet binnen het pecentage in no time naar 9%
Bij de Surface weet je het alleen niet echt zeker: kijk bijvoorbeeld naar de mensen die het icoon ook krijgen terwijl het apparaat al x uur aan de lader zit (Surface Pro3, aangezien die er al wat langer is)... om vevolgens na een magische herstart er achter te komen dat de batterij allang vol was... Microsoft heeft echt een hele mooi lijn neergezet, maar ze zijn er nog niet helemaal wmb...
Edit: nu ook weer zoiets: batterij is bijna leeg (5%) terwijl de lader er al een uur aan hangt: icoontje in systray toont ook gewoon het stekkertje bij de batterij: hoover ik er echter met m'n muis over heen: "plugged-in , not charging" ?? ... en nu ik er een paar keer op heb geklikt (stekker niet eens aangeraakt! ledje brand uiteraard) wordt het op eens charging en schiet binnen het pecentage in no time naar 9%

[ Voor 25% gewijzigd door BaT op 30-05-2015 15:33 ]
Herken dit totaal niet met mijn Surface Pro 3. Ik zie het batterij-schem alleen als de batterij echt laag is.BaT schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:25:
Normaal gesproken had ik je gelijk gegeven![]()
Je kan een reset naar fabrieksinstellingen proberen en als dat niet werkt zou ik hem omruilen. Je gebruikt wel de officiële lader?Edit: nu ook weer zoiets: batterij is bijna leeg (5%) terwijl de lader er al een uur aan hangt: icoontje in systray toont ook gewoon het stekkertje bij de batterij: hoover ik er echter met m'n muis over heen: "plugged-in , not charging" ?? ... en nu ik er een paar keer op heb geklikt (stekker niet eens aangeraakt! ledje brand uiteraard) wordt het op eens charging en schiet binnen het pecentage in no time naar 9%
Overigens heb je het hierboven ook over een Power Cover. Misschien dat daar ook wat raar gedrag door ontstaat (omdat 'ie niet voor de S3 bedoeld is)? Zou zeggen probeer eerst zonder.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 30-05-2015 16:32 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb geen Power Cover - enkel een Type Cover. Gebruik idd de officiele lader.
Edit: ik zie nu dat ik m'n eerdere post powercover had geschreven - heb het even aangepast.
Edit: ik zie nu dat ik m'n eerdere post powercover had geschreven - heb het even aangepast.
[ Voor 37% gewijzigd door BaT op 30-05-2015 23:10 ]
Ik heb een S2 en inderdaad, batterij leeg, stekker er in en je kunt gelijk aan de slag. Dus dat 5% herken ik in ieder geval niet. Lijkt mij niet goed bij jou.BaT schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:17:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zoals eerder gezegd ik heb mijn usb kabel terug gestuurd. Het zou mij niets verbazen als er in meerdere kabels een fout zit.
al verholpen rare glitch
[ Voor 93% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-06-2015 18:58 ]
Het apparaat heb ik nu een kleine week en ook veel op mn werk gebruikt. Het is echt een top ding! Outlook, chrome met diverse tabbladen, word, ppt ed tegelijkertijd open en draait als een zonnetje.
Ben blij dat ik voor de 4gb versie ben gegaan, het geheugen zit door het (zware?) gebruik 90 procent vol.
Ik laad hem in nacht op en kan er een hele dag mee doorkomen. (regelmatig vergaderingen waar het scherm dus niet continue hoeft aan te staan)
Qua laden problematiek gaat het hier op 1 keer na goed, een nacht aan de lader en de volgende dag was er niets bij gekomen (en ja stekker zat er goed in
)
Nu op zoek naar een goedkoop kabeltje om een scherm aan te hangen.
Ben blij dat ik voor de 4gb versie ben gegaan, het geheugen zit door het (zware?) gebruik 90 procent vol.
Ik laad hem in nacht op en kan er een hele dag mee doorkomen. (regelmatig vergaderingen waar het scherm dus niet continue hoeft aan te staan)
Qua laden problematiek gaat het hier op 1 keer na goed, een nacht aan de lader en de volgende dag was er niets bij gekomen (en ja stekker zat er goed in
Nu op zoek naar een goedkoop kabeltje om een scherm aan te hangen.
Ik verlies sinds vandaag opeens continue mijn netwerkverbinding. Na het opstarten werkt het netwerk even een minuut of twee en dan valt die weer weg. Het heeft echt met de adapter te maken aangezien ik zelfs de default gateway niet kan pingen. Ten opzichte van gisteren heb ik een aantal Windows updates geïnstalleerd, maar na systeemherstel blijft het probleem zich voor doen....
Hebben meer mensen last van dit probleem?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Iemand last van crashes na een tijdje 'in rust' te hebben gelegen? Start weer op en komt in BIOS terecht en de sp3/i3 wordt goed warm.
Hier geen last van. Kun je die laatste updates niet verwijderen of gebeurt dat al met systeemherstel?StefanvanGelder schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:34:
Ik verlies sinds vandaag opeens continue mijn netwerkverbinding. Na het opstarten werkt het netwerk even een minuut of twee en dan valt die weer weg. Het heeft echt met de adapter te maken aangezien ik zelfs de default gateway niet kan pingen. Ten opzichte van gisteren heb ik een aantal Windows updates geïnstalleerd, maar na systeemherstel blijft het probleem zich voor doen....
Dit is het forum voor de S3. De SP3 heeft een eigen forum. Overigens geen last van crashes op m'n S3.Edgarz schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:01:
Iemand last van crashes na een tijdje 'in rust' te hebben gelegen? Start weer op en komt in BIOS terecht en de sp3/i3 wordt goed warm.
Dat doet systeemherstel inderdaad aljanchtw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:19:
[...]
Hier geen last van. Kun je die laatste updates niet verwijderen of gebeurt dat al met systeemherstel?
Verwijderd
Ik heb ook de Surface 3 serieus overwogen maar ik neig ernaar hem toch niet aan te schaffen. De redenen?
1. Te duur voor wat je krijgt. Het 4Gb is de beste (toekomstbestendige) optie. Ik wil er toch wel een jaar of 5 mee doen. De 4GB optie is behoorlijk prijzig, ook al is het een geweldig design...
2. Nog meer te duur. Want de typecover is eigenlijk een must-buy, en kost ook weer (te) veel geld...
3. Geen geweldig snelle SSD maar het langzamere eMMC.
4. Geen toekomstbestendige zekere processor.
5. Geen uitmuntende batterijtijd maar eerder net (niet) aan.
6. Langzaam chargen wat ook echt te lang duurt.
Hierbij aantekenend dat de processor en de accuduur de main bottlenecks zijn. Ik zou een SP3 ook interessant vinden maar vooral als multifunctionele tablet en daarvoor is de SP3 eigenlijk net te groot. De S3 heeft juist de perfecte maat voor mij en de kickstand en bouwkwaliteit is echt perfect. Als de componenten en de accuduur nou ook van hetzelfde niveau zouden zijn dan zou ik de hoge prijs nog wel redelijk vinden en het er voor over hebben.
Ik wacht nu liever een jaartje op de Surface 4. Hopelijk hebben ze dan deze punten aangepakt en dan wil ik die hoofdprijs nog best betalen.
PS. Overigens zie ik dit ding meer als een Tablet+ dan als een desktopvervanger, want ik zal er altijd een goeie Ultrabook bij houden. (in mijn geval de Dell XPS 13 FHD) Juist daarom is de accuduur zo belangrijk, op vakantie wil je gewoon minstens 9-10 uur kunnen doen met een charge.
1. Te duur voor wat je krijgt. Het 4Gb is de beste (toekomstbestendige) optie. Ik wil er toch wel een jaar of 5 mee doen. De 4GB optie is behoorlijk prijzig, ook al is het een geweldig design...
2. Nog meer te duur. Want de typecover is eigenlijk een must-buy, en kost ook weer (te) veel geld...
Hierbij aantekenend dat de processor en de accuduur de main bottlenecks zijn. Ik zou een SP3 ook interessant vinden maar vooral als multifunctionele tablet en daarvoor is de SP3 eigenlijk net te groot. De S3 heeft juist de perfecte maat voor mij en de kickstand en bouwkwaliteit is echt perfect. Als de componenten en de accuduur nou ook van hetzelfde niveau zouden zijn dan zou ik de hoge prijs nog wel redelijk vinden en het er voor over hebben.
Ik wacht nu liever een jaartje op de Surface 4. Hopelijk hebben ze dan deze punten aangepakt en dan wil ik die hoofdprijs nog best betalen.
PS. Overigens zie ik dit ding meer als een Tablet+ dan als een desktopvervanger, want ik zal er altijd een goeie Ultrabook bij houden. (in mijn geval de Dell XPS 13 FHD) Juist daarom is de accuduur zo belangrijk, op vakantie wil je gewoon minstens 9-10 uur kunnen doen met een charge.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 14:11 ]
Tsja, reken voor de 4GB incl. Typecover op een € 850 euro gedeeld door 5 jaar is 170 per jaar, € 14 per maand. Ik weet niet of je dat duur moet noemen. Uiteraard kun je alles 'te duur voor wat je krijgt' vinden maar dat is een mening die ik in ieder geval niet deel.
[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 08-06-2015 14:55 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Sorryjanchtw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:20:
[...]
Dit is het forum voor de S3. De SP3 heeft een eigen forum. Overigens geen last van crashes op m'n S3.
Vond het te duur argument best wel steekhoudend in mijn eigen beslissing, maar het blijft een punt dat erg persoonlijk is. Wat mij vooralsnog tegenhoud een S3 aan te schaffen is de tegenvallende batterijduur. 9-10 uur is natuurlijk niet verkeerd, maar nu zelfs laptops langzaamaan richting dergelijke tijden gaan verwacht ik van een tablet met een 2W TDP wel meer dan 9-10 uur. Wat mij betreft een misser om de accu niet net even wat groter te maken om zo 12 uur te kunnen geven.GerCor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:54:
Tsja, reken voor de 4GB incl. Typecover op een € 850 euro gedeeld door 5 jaar is 170 per jaar, € 14 per maand. Ik weet niet of je dat duur moet noemen. Uiteraard kun je alles 'te duur voor wat je krijgt' vinden maar dat is een mening die ik in ieder geval niet deel.
De keuze voor een kleinere accu is echter wel begrijpen, minder gewicht en minder kosten. Een iets kortere accuduur is dan ook best mee te leven, ware het niet voor de te lange duur om de S3 op te laden. Ik heb laadtijden voorbij zien komen van 6+ uur vanaf 5% tot 100%. Leuk om een gestandaardiseerde poort te hebben, maar met dergelijke 'drawbacks' is het voor mij een no-go.
Over micro-USB gesproken; de backwards compatibility is natuurlijk erg makkelijk, maar als ik zie hoe snel USB-C toch begint op te komen in andere producten dan denk ik toch: 'was het niet meer future-proof geweest om meteen voor USB-C te gaan?'.
Tot zover mijn 'rant' over de S3. Het is absoluut een mooi en degelijk apparaat. Maar het heeft, zoals zoveel producten, wel een paar vervelende pijnpunten die voorkomen hadden kunnen worden. Bovendien zijn het juist de pijnpunten die IMHO ervoor zorgen dat de prijs ook lastiger te verkroppen is.
Ojee, 6+ uur om te laden. Ik heb zelf de S2 en volgens mij, maar ik zal het eens in de gaten houden, is die van 5% toch na een uurtje wel weer vol. Nou ja goed, zoals gezegd door jou: het is persoonlijk. Ik hoop dat de SP4 jou wel alles brengt wat je wenst al zou het me niet verbazen als MS ook daar weer de hoofdprijs voor vraagt.
Heb zelf ook een S2 (en een S1) en die is meestal met 2 uur tot 75-80% geladen vanaf 10%. De laatste 20% laden kan dan soms nog een krap uur duren, maar precies weet ik ook niet. Dat het sneller is dan wat de S3 doet is in elk geval wel met enige zekerheid te stellen.
Ter referentie de review van Anandtech http://anandtech.com/show/9219/the-surface-3-review/8
Laadtijd 5,5 uur vanaf 0%, wat eigenlijk 5% is aangezien een Surface zichzelf doorgaans afsluit bij 5%. Geen idee of het technisch mogelijk is, maar ben benieuwd of MS daar nog iets mee kan middels een FW update.
Ter referentie de review van Anandtech http://anandtech.com/show/9219/the-surface-3-review/8
Laadtijd 5,5 uur vanaf 0%, wat eigenlijk 5% is aangezien een Surface zichzelf doorgaans afsluit bij 5%. Geen idee of het technisch mogelijk is, maar ben benieuwd of MS daar nog iets mee kan middels een FW update.
Hebben andere mensen al een Windows 10 icoontje rechtsonderin? Ik heb hem op mijn pc wel, maar mijn Surface is up-to-date maar toont geen icoon.
Op mijn desktop met W7 staat 'ie er. Op mijn SP1 ook, maar op mijn (werk)laptop met W7 niet...SuikerBrood schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:52:
Hebben andere mensen al een Windows 10 icoontje rechtsonderin? Ik heb hem op mijn pc wel, maar mijn Surface is up-to-date maar toont geen icoon.
Op mijn Pro2 ook niet.SuikerBrood schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:52:
Enterprise editions van Windows (en dat zal je werklaptop draaien vermoed ik) zullen het icon in ieder geval niet laten zien. Maar er zijn nog een aantal extra scenario's waarin het icon niet getoond zal worden.Iridium schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:45:
[...]
Op mijn desktop met W7 staat 'ie er. Op mijn SP1 ook, maar op mijn (werk)laptop met W7 niet...
Ik heb het Windows 10 icon wel op mijn Surface 3. Alleen op mijn HP Stream 7 nog niet.
Ik snap er niks van. Zit er wel logica achter dan?
Wanneer zouden nu eindelijk eens de 4G modellen leverbaar of op zijn minst bestelbaar worden?
zumba
Zelfde hier, op desktop al wel, maar op Surface 3 nog niet.SuikerBrood schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:52:
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Dat is voor zover ik weet nog niet bekend gemaakt... en ook nog niet in welke landen ze die gaan verkopenzumba schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:37:
Wanneer zouden nu eindelijk eens de 4G modellen leverbaar of op zijn minst bestelbaar worden?
Als je een Windows Phone 8.1 hebt, mis je volgens mij in veel gevallen ook niet eens zo heel veel. Het te sharen internet van mijn Lumia staat altijd in de WLAN lijst als je binnen bluetooth bereik bent vanaf de telefoon... en dan is internet sharing op de telefoon vanaf de pc/tablet aan te zetten door gewoon dat netwerk te kiezen. Windows krijgt dan ook meteen de status door van het type verbinding en gaat dus niet blind updates downloaden als je dat niet wilt.
Native 4g zal vast wel iets beter werken... maar een extra abonnement aanhouden is voor mij een stap te ver.
Mhh het probleem heeft zich naar een paar dagen en wederom nieuwe updates vanzelf opgelost... Raar maar gelukkig niets ernstigs.StefanvanGelder schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:34:
Ik heb hem al wel op mijn Surface, maar nog niet op mijn desktop.SuikerBrood schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:52:
Ik kan je goed voorstellen dat je hem niet wilt bestellen. Het is inderdaad nog niet de perfecte hybride, en dat mag voor zo'n prijs wel verwacht worden.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:07:
Ik heb ook de Surface 3 serieus overwogen maar ik neig ernaar hem toch niet aan te schaffen. De redenen?
Ik heb al mijn bevindingen in een uitgebreide review beschreven. Feedback of andere vragen over de Surface zijn natuurlijk welkom
productreview: Microsoft Surface 3 WiFi 2GB ram, 64GB opslag Aluminium review door Stefanovic45
Op zich een mooie uitgebreide review maar de vele taalfouten/typefouten storen mij. Hoe kun je 'gewend' nou met een 't' schrijven? Ik wil geen taalnazi zijn maar misschien even iemand anders de tekst laten lezen en de fouten aanpassen. Dat maakt het minder storend.
En als minpunt noem je dat de typecover standaard zou moeten zijn. Nou, dat is de typecover toch? Of bedoel je gratis? De prijs is in euro's, noem je ook een minpunt. Wat moet het dan zijn? Dollars?
En als minpunt noem je dat de typecover standaard zou moeten zijn. Nou, dat is de typecover toch? Of bedoel je gratis? De prijs is in euro's, noem je ook een minpunt. Wat moet het dan zijn? Dollars?
[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 14-06-2015 08:21 ]
Ben echt, zoals ook eerder aangegeven, helemaal content met mijn S3. Ik merk op het werk dat velen er ook nu over zitten te denken om er 1 aan te schaffen.
Ik ben nu nog op zoek naar een goede bescherming van de achterkant (het grijze deel). Scherm kant is wel aardig beschermd door de typecover maar ik wil hem ook eenvoudig op de achterkant kunnen neerleggen. En dat 'durf' ik nu toch niet echt.
Nu zijn er diverse skins op internet te koop, alleen tot nu toe alleen in VS en dan zijn de verzendkosten duurder als de skin (die zelf al 20$ is)
Iemand een goede suggestie? Ik krijg het niet gevonden...
overigens zie ik dat sommige aangeven dat het laden traag is? Ik gooi hem in de nacht aan de lader, volgende ochtend ready to go en eigenlijk de hele dag geen stroom meer nodig. Heb een simpele 2a telefoonlader bij me voor noodgevallen die ik pas 1 keer nodig heb gehad om de S3 op 20% te houden. Laden doet ie niet maar leger wordt hij ook (haast) niet. Als het scherm uit is zal hij zelfs een beetje laden (en ja dat is echt traag maar ook alleen voor noodgevallen)
Ik ben nu nog op zoek naar een goede bescherming van de achterkant (het grijze deel). Scherm kant is wel aardig beschermd door de typecover maar ik wil hem ook eenvoudig op de achterkant kunnen neerleggen. En dat 'durf' ik nu toch niet echt.
Nu zijn er diverse skins op internet te koop, alleen tot nu toe alleen in VS en dan zijn de verzendkosten duurder als de skin (die zelf al 20$ is)
Iemand een goede suggestie? Ik krijg het niet gevonden...
overigens zie ik dat sommige aangeven dat het laden traag is? Ik gooi hem in de nacht aan de lader, volgende ochtend ready to go en eigenlijk de hele dag geen stroom meer nodig. Heb een simpele 2a telefoonlader bij me voor noodgevallen die ik pas 1 keer nodig heb gehad om de S3 op 20% te houden. Laden doet ie niet maar leger wordt hij ook (haast) niet. Als het scherm uit is zal hij zelfs een beetje laden (en ja dat is echt traag maar ook alleen voor noodgevallen)
Precies... daarom heb ik nu voor de Pro 3 met i3 gekozen. Had een T100 en het grotere beeldscherm bevalt mij prima. Verwacht ook niet teveel van de 4 trouwens.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:07:
tja, 20 dollar voor de sticker vind ik nog wel ok maar dan 15 dollar verzendkosten
Zoek iets betaalbaarders qua verzenden
Overigens nieuwe oplaadkabel gekregen en die functioneert warempel veel beter.
Als ik mijn tel er mee oplaad blijft de led uit dus hij detecteert de te leveren spanning.
Als ik mijn tel er mee oplaad blijft de led uit dus hij detecteert de te leveren spanning.
[ Voor 37% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-06-2015 09:39 ]
Omdat ik op mijn PC een abonnement op Photoshop CS6 heb, heb ik ook de mogelijkheid om dat op een 2e device te installeren. Dus vanochtend maar eens op mijn S3 gedaan. Ik kan zeggen dat het mij alles meevalt. Het opstarten gaat wel wat langzamer dan op mijn PC i5+ssd maar het werken met Bridge en PS gaat, hoewel ook iets langzamer, toch nog verrassend snel. Ik werk met RAW foto's van plusminus 25 MB en dat is dus geen enkel probleem.
Ik heb de S3 - 4GB en geniet er dagelijks heel wat uurtjes van.
Ben het eigenlijk niet helemaal eens met je post, maar dat is dan ook mijn eigen mening.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:07:
1: Hij is relatief gezien (tov andere atom tablets/hybrids) wel prijzig, maar je krijgt wel uitstekende bouwkwaliteit, goed scherm, kickstand en digitizerlaag voor terug. Als deze dingen natuurlijk niet zo van belang zijn is een goedkope(re) (atom) tablet natuurlijk een (betere?) optie.
2: Typecover ben ik het half mee eens. Gebruik mijne inmiddels al 1,5week zonder de typecover en mis hem eigenlijk niet tenzij ik echt 'productief' wil zijn (aka web development in mijn geval), maar voor al het casual werk, is het prima te doen.
3: Vrij normaal uitgaande van een Atom tablet/hybrid, maar ben het met je eens dat voor de prijs een cheapo-SSD (toshiba, micron o.i.d.) ook had gekunnen.
4: Ja en nee, qua 'raw' performance misschien niet, maar je bent wel voorzien van 4 cores en met multithreaded optimalisaties kan je daar in de toekomst natuurlijk nog (extra) voordeel van hebben.
5: Ligt eraan wat je qua accu verwachte, ik ging uit van ~8uur en dat kreeg ik ook. Meestal varieerend tussen de 7,5 en de 8,5 met casual gebruik.
6: Valt mij nog mee, opladen duurt ~4uren, zeker niet kort, maar ach avondje in de lader en je kan de dag weer door toch.
Zelf juist compleet de andere kant op gegaan
Toch altijd nog het idee dat veel mensen denken dat een Atom niet vooruit te branden is. Toevallig laatst een vriend die verbaasd was dat ik een Atom apparaat gekocht had. Performance is zoals je zegt iets langzamer, maar toch echt nog prima te doen. We zijn gewoon verwend met onze desktop quadcore i5/i7's en super snelle SSD'sjanchtw schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:45:
Omdat ik op mijn PC een abonnement op Photoshop CS6 heb, heb ik ook de mogelijkheid om dat op een 2e device te installeren. Dus vanochtend maar eens op mijn S3 gedaan. Ik kan zeggen dat het mij alles meevalt. Het opstarten gaat wel wat langzamer dan op mijn PC i5+ssd maar het werken met Bridge en PS gaat, hoewel ook iets langzamer, toch nog verrassend snel. Ik werk met RAW foto's van plusminus 25 MB en dat is dus geen enkel probleem.
[ Voor 18% gewijzigd door blmp op 17-06-2015 22:48 . Reden: reactie toegevoegd ]
Punt blijft dat hij gewoon veel te duur is voor een instap tablet van Microsoft. Dat was met de Surface RT en 2 wel anders en die deden (doen) uitstekend hun werk als (meer dan) tablet.
Ik verwacht of eigenlijk hoop op een price drop. Hij is nu gewoon niet te adviseren aan.
Ik verwacht of eigenlijk hoop op een price drop. Hij is nu gewoon niet te adviseren aan.
Raar hij is in vergelijking met andere tablets (ipad etc) helemaal niet zoveel duurder.rookie no. 1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:00:
Punt blijft dat hij gewoon veel te duur is voor een instap tablet van Microsoft. Dat was met de Surface RT en 2 wel anders en die deden (doen) uitstekend hun werk als (meer dan) tablet.
Verder is dit geen instaptablet.
Dat valt toch wel mee? Zeker als je bekijkt wat je nog steeds voor een ipad betaald met meer opslag capaciteit.rookie no. 1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:00:
Zoals al gezegd is dit verre van een instap tablet. Het is een betere deal om voor de Surface 3 te gaan voor ~630 euro dan voor een Apple iPad Air 2 WiFi 128GB (~650 euro) IMHO. En dan heeft de Surface 3 het nog extra's zoals een digitizer (voor teken/schrijf werk), meer RAM, microSD slot, displayport voor extern beeldscherm, usb 3.0 en de vrijheid van Windows, dus alles te installeren ... iemand die een iPad als een betere deal ziet is gewoonrookie no. 1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:00:

Zag ze vandaag bij de Saturn in Duitsland liggen, 2gb/64gb versie met typecover en stylus voor 555€. Helaas met Duitse typecover. Mogelijk dat deze deal binnenkort ook in NL is.
555,- is nog wel een schappelijke prijs. Voor de rest is het natuurlijk gewoon te duur voor wat je krijgt.
Jammer dat er geen aanbiedingen meer zijn waarbij je het toetsenbord gratis krijgt, dat was wel nice aan die pre-order deals.
Jammer dat er geen aanbiedingen meer zijn waarbij je het toetsenbord gratis krijgt, dat was wel nice aan die pre-order deals.
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Te duur voor wat je krijgt ?Las Vegas schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:40:
555,- is nog wel een schappelijke prijs. Voor de rest is het natuurlijk gewoon te duur voor wat je krijgt.
Welke andere Tablet van deze kwaliteit en snelheid en mogelijkheden zou jij dan kopen die goedkoper is ??
Geen, maar ik zie de Surface dan ook niet persé als een tablet, maar meer als een laptop met tabletfunctionaliteit (hoewel je andersom ook kan stellen dat het een tablet met laptopfunctionaliteit is, het is maar wat je het beste uitkomt).Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:05:
[...]
Te duur voor wat je krijgt ?
Welke andere Tablet van deze kwaliteit en snelheid en mogelijkheden zou jij dan kopen die goedkoper is ??
De prijs voor de Surface 3 an sich vind ik nog niet eens zo hoog. Het probleem zit hem wat mij betreft in de additionele kosten voor het toetsenbord (wat m.i. toch wel noodzakelijk is wil je alle functies ten volle benutten), en eventueel de pen. Dan praat je toch al snel over ruim 800,- (bij de Microsoft store), voor een laptop/tablet instapmodel met ''slechts'' 2gb ram en 64gb opslagruimte (wat voor een tablet ok is, maar voor een laptop te weinig).
M.i. was het logischer geweest als Microsoft de Surface 3 als ''package deal'' aanbood, met in ieder geval het toetsenbord als standaard accessoire. Microsoft adverteert met de slogan ''The tablet that can replace your laptop'', dan vind ik het absurd dat je voor de feature die laptops laptops maakt (het toetsenbord) 150 euro mag bijbetalen.
Dat zijn mijn 2 cents verder, en iedereen moet vooral kopen wat hij of zij leuk vindt.
Tesla M3LR '21
Het gaat ook om het woordje 'can'. En ik ben morgen in de MediaMarkt, volgens mij nog steeds een SP3 en S3 met gratis Typecover. Zal het wel even melden hier.
Edit: volgens mij niet meer.
Edit: volgens mij niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 21-06-2015 08:53 ]
Dat zijn Microsoft's adviesprijzen. Inmiddels liggen de straatprijzen lager. Net even gekeken op Tweakers pricewatch en daar staat de S3/2gb al vanaf 533,- met de type cover komt dat op 682,-Las Vegas schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:59:
[...]
De prijs voor de Surface 3 an sich vind ik nog niet eens zo hoog. Het probleem zit hem wat mij betreft in de additionele kosten voor het toetsenbord (wat m.i. toch wel noodzakelijk is wil je alle functies ten volle benutten), en eventueel de pen. Dan praat je toch al snel over ruim 800,- (bij de Microsoft store), voor een laptop/tablet instapmodel met ''slechts'' 2gb ram en 64gb opslagruimte (wat voor een tablet ok is, maar voor een laptop te weinig).
Edit: De S3/4gb staat er voor 633,- incl type cover is dat dus 782,-
[ Voor 3% gewijzigd door janchtw op 20-06-2015 09:59 ]
Uiteindelijk dit weekend toch maar de deal bij de Saturn in Duitsland meegepikt. Surface 3 (2gb/64gb) incl. typecover en stylus voor EUR 555.
Ga proberen het QWERTZ toetsenbord te verkopen en er een QWERTY voor terug te kopen. Denk dat dit een prima deal is.
Ervaringen so far zijn louter positief.Tot nu toe vooral bezig geweest om te zien op welke manier Gmail en Google Calendar handig te syncen zijn. Hoop later deze week wat meer te kunnen testen qua performance.
Ga proberen het QWERTZ toetsenbord te verkopen en er een QWERTY voor terug te kopen. Denk dat dit een prima deal is.
Ervaringen so far zijn louter positief.Tot nu toe vooral bezig geweest om te zien op welke manier Gmail en Google Calendar handig te syncen zijn. Hoop later deze week wat meer te kunnen testen qua performance.
Is het nog een beetje te lezen met 100% scaling of is die 125% toch wel minimaal?
Zal zelf eens gaan kijken bij de MM bij mij in de buurt.
Het is te lezen als je het een beetje gewend bent en goede ogen hebt. Maar gewoon voor wat extra comfort zet ik hem toch vaak gewoon op 125 of zelfs 150% (standaard geloof ik). En het ligt denk ik ook een beetje aan je gebruik, ben zelf nogal een touch gebruiker (ook op de desktop) en dan is de desktop op 100% toch best wel klein voor sommige dingen aan te raken.bitshady schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:47:
Is het nog een beetje te lezen met 100% scaling of is die 125% toch wel minimaal?
[ Voor 21% gewijzigd door blmp op 22-06-2015 16:52 . Reden: wat ervaring ]
Bedankt voor je antwoord, ik kon niet wachten en ben zelf even langs de MM geweest en het wordt wel erg klein op 100%. Ik dacht dat het standaard 125% was op de Surface 3, maar het is idd 150%. De reden van mijn vraag is vooral voor applicaties die niet goed omgaan met scaling.blmp schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:39:
[...]
Het is te lezen als je het een beetje gewend bent en goede ogen hebt. Maar gewoon voor wat extra comfort zet ik hem toch vaak gewoon op 125 of zelfs 150% (standaard geloof ik). En het ligt denk ik ook een beetje aan je gebruik, ben zelf nogal een touch gebruiker (ook op de desktop) en dan is de desktop op 100% toch best wel klein voor sommige dingen aan te raken.
Verder erg mooi ding moet ik zeggen het kleinere scherm spreekt me zeker aan t.o.v. de pro, die vind ik persoonlijk toch niet lekker vasthouden (zal wel iets mentaals zijn
Maar goed, gelukkig moet ik nu niets dus ga ik nog even de surface 4 aankondiging afwachten. Wat mij betreft mag het een lichte, platte Core M worden
Verwijderd
Kan blijkbaar wel goedkoper. Kijk maar eens naar de tablet die Microsoft voor Real Madrid in elkaar heeft gezet. Die is voor €249,- te koop.rookie no. 1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:00:
http://www.neowin.net/new...-its-not-the-surface-mini
Alleen dat is gewoon een chinees model. Zit geeneens MS branding op het device zelf. Lijkt ook niet van VaporMg te zijn, plus je krijgt een oude Atom. Ik geef dan liever 600 euro uit aan een Surface 3Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 01:38:
[...]
Kan blijkbaar wel goedkoper. Kijk maar eens naar de tablet die Microsoft voor Real Madrid in elkaar heeft gezet. Die is voor €249,- te koop.
http://www.neowin.net/new...-its-not-the-surface-mini
Eigenlijk is hij dan nog best prijzig gezien ook de 32GB en het ontbreken van Full-size USB 3.0,Ramon schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:53:
[...]
Alleen dat is gewoon een chinees model. Zit geeneens MS branding op het device zelf. Lijkt ook niet van VaporMg te zijn, plus je krijgt een oude Atom. Ik geef dan liever 600 euro uit aan een Surface 3
Mini-DisplayPort en een microSD-kaartlezer.
Verwijderd
Is de Surface 3 soms geen Chinees model dan?Ramon schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:53:
[...]
Alleen dat is gewoon een chinees model. Zit geeneens MS branding op het device zelf. Lijkt ook niet van VaporMg te zijn, plus je krijgt een oude Atom. Ik geef dan liever 600 euro uit aan een Surface 3
Lees de info uit die link eens. Dan lees jeVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:51:
[...]
Is de Surface 3 soms geen Chinees model dan?
It looks like the company used an existing reference design from Chinese ODM Chiwu, called the V89.
Na de update van gisteren heb ik een tijdje op m'n S3 gewerkt en daarna weggegelegd. Toen ik hem na een paar uurtjes weer uit de slaapstand haalde verscheen een blauw scherm met de melding dat er iets fout was gegaan en dat gegevens werden verzameld. Na een tijdje was dat gebeurd en kon ik weer zonder problemen verder. Helaas ben ik vergeten wat de foutmelding was. Ik vraag mij af of er wellicht een bugje in de update zit.
Nee. De Surface 3 is ontworpen door MS en gefabriceerd in lagelonenlanden. Dit model wat door jou aangeprezen wordt als "goedkoop" (Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:51:
[...]
Is de Surface 3 soms geen Chinees model dan?

Zoals janchtw al aangeeft is het helemaal niet zo goedkoop (of op z'n minst niet vergelijkbaar qua prijs) omdat het allerlei functionaliteit mist die de S3 wel heeft.
Als je echt goedkope china-tablets wil zou ik hier eens rondkijken: Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets - vast wel iets van jouw gading te vinden.
Ter informatie: paar dagen geleden is er een firmware update uitgekomen voor de SP3 en S3. Zojuist geïnstalleerd en tot nu toe alles prima. Hoop updates: http://www.winbeta.org/ne...surface-3-available-today (ook WiFi drivers!)
Verwijderd
Gaat er niet om of ik iets van mijn gading vind hoor. Kan me gemakkelijk welke PC of tablet dan ook permitteren.Ramon schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:26:
[...]
Nee. De Surface 3 is ontworpen door MS en gefabriceerd in lagelonenlanden. Dit model wat door jou aangeprezen wordt als "goedkoop" () is ontworpen én gefabriceerd door een Chinees bedrijf. Enkel op de verpakking staat een MS logo.
Zoals janchtw al aangeeft is het helemaal niet zo goedkoop (of op z'n minst niet vergelijkbaar qua prijs) omdat het allerlei functionaliteit mist die de S3 wel heeft.
Als je echt goedkope china-tablets wil zou ik hier eens rondkijken: Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets - vast wel iets van jouw gading te vinden.
Jouw insteek dat dat ding van Real Madrid een goedkoop Chinees ding is mag zo zijn. Maar dat is de Surface van Microsoft net zo goed. Je betaalt er alleen meer voor omdat er Microsoft op staat.
Heb jij een matte (satin) of een glanzende (high gloss) skin gekocht? Ik zou er nl. twee willen bestellen (er is momenteel tot 25% korting).BaT schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:10:
[...]
Update 3: inmiddels ook de Digital Navy Camo Skin van DecalGirl om m'n Surface 3 zitten, kan hem nu eindelijk met een gerust hart overal neerleggenVind het er ook nog eens strak uitzien, materiaal van de skin voelt ook niet goedkoop aan en het aanbrengen ervan ging ook nog eens heel makkelijk (eerste keer dat ik uberhaubt zoiets op een apparaat aanbreng).
[...]
Wat is trouwens het materiaal waaruit dit gemaakt is? En kan je deze nadien nog terug verwijderen?
Alvast bedankt voor de extra info!
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Ik heb bewust een matte gehaald: 't is precies wat ik er van had verwacht. Top dus.
Het materiaal zelf lijkt eerder op vinyl dan op een stikker (plakkant is rubberig zwart). Het is dan ook wat dikker dan een stikker en beschermd dus ook heel goed tegen krassen (uiteraard niet tegen vallen).
Ja, het is heel makkelijk te verwijderen: heb hem zelfs een paar keer los gehaald (zat een paar uur tussen zelfs) om hem net iets strakker te plaatsen. Geen lijmresten wanneer je het verwiijdert en laat ook niet los wanneer je het opnieuw plaatst (mits er geen stof en rommel tussen komt).
Houdt er rekening mee dat het ook ietswat elastisch is: mocht je het los willen trekken (om bv beter te plaatsen) doe dat dan met beleid, want anders rek je hem uit. Bij de randen heb ik hem bewust iets uitgerekt om hem rondom naadloos te plaatsen.
Samenvatting: ik zou een surface niet zonder willen gebruiken.
Het materiaal zelf lijkt eerder op vinyl dan op een stikker (plakkant is rubberig zwart). Het is dan ook wat dikker dan een stikker en beschermd dus ook heel goed tegen krassen (uiteraard niet tegen vallen).
Ja, het is heel makkelijk te verwijderen: heb hem zelfs een paar keer los gehaald (zat een paar uur tussen zelfs) om hem net iets strakker te plaatsen. Geen lijmresten wanneer je het verwiijdert en laat ook niet los wanneer je het opnieuw plaatst (mits er geen stof en rommel tussen komt).
Houdt er rekening mee dat het ook ietswat elastisch is: mocht je het los willen trekken (om bv beter te plaatsen) doe dat dan met beleid, want anders rek je hem uit. Bij de randen heb ik hem bewust iets uitgerekt om hem rondom naadloos te plaatsen.
Samenvatting: ik zou een surface niet zonder willen gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door BaT op 25-06-2015 15:38 ]
Vooreerst bedankt voor de snelle feedback!BaT schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:31:
...
Het is dan ook wat dikker dan een stikker en beschermd dus ook heel goed tegen krassen (uiteraard niet tegen vallen).
...
Je vermeld dat deze geen bescherming geeft tegen vallen. Wat ik me vooral afvraag is of deze hetzelfde beschermend vermogen heeft als bvb. een siliconen cover die je bvb. op een iPad of smartphone plaatst... Het doel van de skin is namelijk om toch ergens het toestel een beetje meer te gaan beschermen (niet enkel tegen krassen).
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Iets gevonden?hutch schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:34:
Uiteindelijk dit weekend toch maar de deal bij de Saturn in Duitsland meegepikt. Surface 3 (2gb/64gb) incl. typecover en stylus voor EUR 555.
Synchen met Gmail en Google calendar gaat prima. Is even zoeken maar daarna werkt het prima. Verder smooth performance met multi tasken tussen MS Office, films kijken en diverse apps open.
Maar welk programma gebruik je daar dan voor? Want met de standaard kalenderapp werkt het niet.hutch schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:14:
Synchen met Gmail en Google calendar gaat prima. Is even zoeken maar daarna werkt het prima. Verder smooth performance met multi tasken tussen MS Office, films kijken en diverse apps open.
Dat is een app die in de windows store te vinden is OneCalendar (http://www.onecalendar.nl/#/onecalendar/overview).
Biedt ook ondersteuning voor LiveTiles
Die hebben toch een abbo model voor het ontvangen van google calc?hutch schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:29:
Dat is een app die in de windows store te vinden is OneCalendar (http://www.onecalendar.nl/#/onecalendar/overview).
Ja als je alles wat in China gemaakt is een "goedkoop chinees ding" gaat noemen, dan bestaat 99% van de electronica winkel uit goedkope Chinese troep. Moet je zelf weten natuurlijk. Mij lijkt het logisch dat je onderscheid maakt in waar en door wie iets ontworpen is (wat weer invloed heeft op o.a. features, materiaalkeuze, support). En daar zit dan ook het verschil in tussen die Real Madrid tablet en de Surface.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:27:
[...]
Jouw insteek dat dat ding van Real Madrid een goedkoop Chinees ding is mag zo zijn. Maar dat is de Surface van Microsoft net zo goed. Je betaalt er alleen meer voor omdat er Microsoft op staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 04-07-2015 09:06 ]
Hallo allemaal,
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik graag een Surface wil gaan kopen.
Vandaag ben ik bij de Media Markt geweest. Hier stonden de Surface Pro 2 (i5, 4gb ram, 64 gb ssd) en de Surface 3 (atom, 4 gb ram, 128 gb ssd).
Beide apparaten zaten aan de zelfde prijs.
Welke kan ik in dit geval het beste kopen?
Vandaag ben ik bij de Media Markt geweest. Hier stonden de Surface Pro 2 (i5, 4gb ram, 64 gb ssd) en de Surface 3 (atom, 4 gb ram, 128 gb ssd).
Voordat we met z'n allen alle voor- en nadelen gaan opsommen lijkt het me handig als jij ook even je eigen overwegingen en je beoogde gebruik met ons deelt, zodat we een beter advies kunnen geven.Jelmar1990 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:31:
Hallo allemaal,
Het apparaat zal voornamelijk als tablet gebruikt worden. De typecover zal later gekocht worden, maar is voor mij geen vereiste.
Ik zal de surface gaan gebruiken om te internetten, mailen, video's te kijken en hier en daar een spel als Hearthstone te spelen.
Persoonlijk vind ik het scherm van de Surface 3 erg prettig met zijn beeldverhouding. De vraag is dan ook of het extra beetje power van de Pro 2 waardevoller is dan het mooiere scherm en de fijnere kickstand van de Surface 3.
Ik zal de surface gaan gebruiken om te internetten, mailen, video's te kijken en hier en daar een spel als Hearthstone te spelen.
Persoonlijk vind ik het scherm van de Surface 3 erg prettig met zijn beeldverhouding. De vraag is dan ook of het extra beetje power van de Pro 2 waardevoller is dan het mooiere scherm en de fijnere kickstand van de Surface 3.
En de betere accuduur, lager gewicht, lagere warmte ontwikkeling en langere hardware ondersteuning van Microsoft (de Surface Pro 2 gaat al even mee).Jelmar1990 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:44:
De vraag is dan ook of het extra beetje power van de Pro 2 waardevoller is dan het mooiere scherm en de fijnere kickstand van de Surface 3.
Voor de gebruiksdoeleinden die je aangeeft, lijkt me voor jou de Surface 3 (4GB 128GB SSD) de beste optie.
Helemaal mee eens. De Surface 3 is net iets meer tablet dan de Pro. Iets kleiner en lichter. De Pro versies bewijzen hun meerwaarde met name bij zwaarder gebruik.rookie no. 1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:45:
[...]
En de betere accuduur, lager gewicht, lagere warmte ontwikkeling en langere hardware ondersteuning van Microsoft (de Surface Pro 2 gaat al even mee).
Voor de gebruiksdoeleinden die je aangeeft, lijkt me voor jou de Surface 3 (4GB 128GB SSD) de beste optie.
zumba
Net mijn S3 geupgrade naar W10. Downloaden duurde 20 minuten. Installatie daarna ruim 1,5 uur. Draait nu als een zonnetje!
De Windows product licentiecode zit tegenwoordig toch in de BIOS? Ik zou graag een schone installatie van Windows 10 op mijn Surface 3 willen uitvoeren. Dan kan ik direct de recovery partitie verwijderen en 32-bits Windows installeren. Ik zou dat toch nog graag eens proberen in verband met de standaard 64GBG opslagcapaciteit en 2GB intern geheugen
Je moet hoe dan ook 1x upgraden om een 'windows 10 key' te krijgen die gekoppeld wordt aan je hardware. Na die upgrade kan je dan een refresh/clean install uitvoeren via control panel of als je het fijner vindt via de ISO.StefanvanGelder schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:41:
De Windows product licentiecode zit tegenwoordig toch in de BIOS? Ik zou graag een schone installatie van Windows 10 op mijn Surface 3 willen uitvoeren. Dan kan ik direct de recovery partitie verwijderen en 32-bits Windows installeren. Ik zou dat toch nog graag eens proberen in verband met de standaard 64GBG opslagcapaciteit en 2GB intern geheugen
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 01-08-2015 22:31 . Reden: hoe dan ook 1malig upgraden uitbreiding ]
Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
Wil je echt boeken lezen: old skool papier of een e-reader zijn het beste en meest prettige voor je ogen.dreester schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:38:Zou iemand zijn ervaringen willen delen van het lezen van boeken op de S3?
Ik zou vooraf even goed checken of je dan geschikte drivers voor alle hardware hebt. Ik ben bang dat Microsoft firmware updates enzo niet uitgebreid test op die configuratie.StefanvanGelder schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:41:
Dan kan ik direct de recovery partitie verwijderen en 32-bits Windows installeren. Ik zou dat toch nog graag eens proberen in verband met de standaard 64GBG opslagcapaciteit en 2GB intern geheugen
Ik gebruik het af en toe voor reisboeken maar voor je ogen is de analoge variant nog steeds fijner.dreester schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:38:
Zou iemand zijn ervaringen willen delen van het lezen van boeken op de S3?
Hebben er meer mensen last van dat na de laatste update van W10 het afspelen van media niet meer werkt? Het gaat hierbij om zowel filmpjes als muziekbestanden.
Gisteren de upgrade naar W10 gedaan en het heeft een paar uur meer dan prima gewerkt, maar nu werkt dit opeens niet meer. Vreemd?
Gisteren de upgrade naar W10 gedaan en het heeft een paar uur meer dan prima gewerkt, maar nu werkt dit opeens niet meer. Vreemd?
Buiten het lezen van manga (wat ik al erg veel op de Surface 3 gedaan heb) niet echt. Maar heb er goede ervaringen mee, Surface 3 heeft een lekker formaat perfect om wat te lezen.dreester schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:38:
Zou iemand zijn ervaringen willen delen van het lezen van boeken op de S3?
Geen problemen hier.SuikerBrood schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:16:
Hebben er meer mensen last van dat na de laatste update van W10 het afspelen van media niet meer werkt? Het gaat hierbij om zowel filmpjes als muziekbestanden.
En ik kreeg een update en nu is het verholpen. Opgelost dus.
Na de upgrade naar Windows 10 loopt mijn Surface af en toe vast. Dit kan bij van alles gebeuren, gewoon internet browsen of spelen van een spel. Hebben meer mensen hier last van? Bij Windows 8.1 is me dit nooit opgevallen.
Ik heb sinds 2 weken een Surface 3, maar het opladen van de accu gaat niet altijd goed.
Krijg vaak de melding "plugged in, not charging"
Ik heb al een reset gedaan, maar het opladen van de S3 gaat zeer moeizaam.
Heeft iemand nog tips, of moet de S3 retour?
Thanks.
Krijg vaak de melding "plugged in, not charging"
Ik heb al een reset gedaan, maar het opladen van de S3 gaat zeer moeizaam.
Heeft iemand nog tips, of moet de S3 retour?
Thanks.