Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

nec1560 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:24:
Ik heb sinds 2 weken een Surface 3, maar het opladen van de accu gaat niet altijd goed.

Krijg vaak de melding "plugged in, not charging"

Ik heb al een reset gedaan, maar het opladen van de S3 gaat zeer moeizaam.

Heeft iemand nog tips, of moet de S3 retour?

Thanks.
Gebruik je de bijgevoegde lader? En belast je je Surface 3 terwijl je hem oplaad?

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Ik gebruik uiteraard de originele lader, zet hem pas af als de melding plugged in not charging uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

nec1560 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:06:
Ik gebruik uiteraard de originele lader, zet hem pas af als de melding plugged in not charging uitgaat.
Zou dan wel zeggen dat er iets niet helemaal 100% is. Hier laad hij eigenlijk altijd op, tenzij ik bijv. aan het gamen ben. Niet toevallig iets draaien wat de CPU/GPU zwaar belast? :+

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 26-08-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Sinds ik windows 10 draai ben ik het automatische toetsenbord kwijt als ik de surface gebruik zonder de typecover. Weet iemand hoe ik dit weer terug krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Monalisa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:00:
Sinds ik windows 10 draai ben ik het automatische toetsenbord kwijt als ik de surface gebruik zonder de typecover. Weet iemand hoe ik dit weer terug krijg.....
Hmm kan mij iets herinneren dat ik er ooit een vinkje voor heb aangezet. Maar anyways dit zijn twee manieren waarop het kan:

- Rechtermuisknop op taakbalk en 'show touch keyboard button'. Dan kan je hem rechts in systray gewoon altijd oproepen door erop te klikken.
- Overschakelen naar tablet mode. Dat forceert het touchkeyboard geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
Dat forceren dat gebeurt dus helaas niet meer in tablet mode, en dan is het touch keyboard button ook weer weg, maar dank je in ieder geval voor de andere tip want dan zet ik hem gewoon niet in tablet mode als ik zonder typecover werk.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Mensen die er w10 op hebben gezet: Blijft drawboard dan geinstalleerd? Ook bij een schone installatie?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
icecreamfarmer schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:06:
Mensen die er w10 op hebben gezet: Blijft drawboard dan geinstalleerd? Ook bij een schone installatie?
Bij gewone upgrade blijft hij geinstalleerd. Ook de update kwam daarna gewoon binnen.
(Schoon niet geprobeerd)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

rhuijben schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:07:
[...]

Bij gewone upgrade blijft hij geinstalleerd. Ook de update kwam daarna gewoon binnen.
(Schoon niet geprobeerd)
Ok, want hij staat niet gelinked aan de windowsstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaaps2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 22:24
Heeft hier iemand ervaring met turn by turn navigatie op de Surface 3? Dat doe ik nu met mijn iPad 2 (Sygic). Ik wil over naar de Surface 3 als daar ook navigatie goed werkt. Aangezien de Surface niet leverbaar lijkt met ingebouwde GPS, heb ik alvast een losse dongle gekocht (Navilock NL-601US) om te proberen met mijn laptop. Maar ik krijg geen goede navigatiesoftware gevonden en wat er is (NAVMII) ziet de GPS van mijn dongle niet.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jaaps2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:31:
Heeft hier iemand ervaring met turn by turn navigatie op de Surface 3? Dat doe ik nu met mijn iPad 2 (Sygic). Ik wil over naar de Surface 3 als daar ook navigatie goed werkt. Aangezien de Surface niet leverbaar lijkt met ingebouwde GPS, heb ik alvast een losse dongle gekocht (Navilock NL-601US) om te proberen met mijn laptop. Maar ik krijg geen goede navigatiesoftware gevonden en wat er is (NAVMII) ziet de GPS van mijn dongle niet.
De 3g versie zou gps moeten hebben. Echter heb ik het ook geprobeerd maar kreeg het ook niet werkend via de gps op mijn telefoon.

Wat je zou kunnen proberen is om duos te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaaps2
icecreamfarmer schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:40:
[...]

De 3g versie zou gps moeten hebben. Echter heb ik het ook geprobeerd maar kreeg het ook niet werkend via de gps op mijn telefoon.

Wat je zou kunnen proberen is om duos te draaien.
Er is toch geen 3g versie van de Surface 3 in Nederland? :'(
Staat in ieder geval niets over op de Microsoft Store.
Duos (Android) erop gaat me wat ver, kan me voorstellen dat die de com poort voor mijn GPS Dongle al helemaal niet pakt.
Ik hoop nog op toevoeging van wat Windows Phone/Mobile apps die aangepast worden aan de reguliere win10 nadat Windows Mobile 10 uitkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaaps2 op 16-09-2015 18:30 ]

• TheBorg
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Na 4 maanden ben ik over de hardware nogsteeds content, echter Windows 10 vind ik een drama. Geen enkel probleem mee op m'n PC maar op de Surface heb ik het gevoel dat het touchscreen minder lekker reageert. Ook is het ontbreken van de Metro IE browser gewoon drama. De adres balk en de weergave van de tabs aan de onderkant was gewoon veel fijner. En juist internetten is waar ik het ding voor gebruik. :(

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wacht ook nog even met Windows 10 op mijn Surface 3. Het apparaat bevalt me 100%, maar zodra ik er Windows 10 op zet en OneNote ga gebruiken wordt elke tik op het scherm een rechtsklik. Zeer irritant... In Windows 8.1 geen enkel probleem.
Jaaps2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:27:
[...]
Er is toch geen 3g versie van de Surface 3 in Nederland? :'(
Ze staan wel regelmatig nieuw voor een goede prijs op eBay. Garantie loopt toch via Microsoft, dus ik zou dat zeker eens overwegen gezien die GPS ingebouwd hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Frietsaus op 16-09-2015 22:17 ]

• Jaaps2
[
Ze staan wel regelmatig nieuw voor een goede prijs op eBay. Garantie loopt toch via Microsoft, dus ik zou dat zeker eens overwegen gezien die GPS ingebouwd hebben.
Ik ga kijken, dank voor de tip. Blijft het tweede deel van mijn vraag: Is er eigenlijk wel goede turn bij turn navigatie voor de reguliere windows? Navmii ziet er een stuk knulliger uit dan bijv Sygic voor mijn iPad of Nokia Drive voor mijn windows Phone. Websites noemen "Microsoft Autoroute", maar dat bestaat niet meer en kende geen gratis updates van de kaarten. Ik wil wel betalen voor de software, maar niet voor elke update. Sygic Europe was eenmalig €20,- en daarmee had ik op de ipad eeuwig updates van de software en de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

In Nederland is de 3G variant inderdaad nog niet verkrijgbaar, maar dat zal niet lang meer duren..

Wel is deze al te koop bij de MS stores in de UK, Duitsland en Frankrijk. Wij hebben MS business telefonisch benaderd. En de 3G versie is vandaag verzonden naar ons. Duurt een dag of 5, dus dat zal wel via een der genoemde landen verlopen.

Turn-by-turn navigatie is nog een ondergeschoven kindje bij Windows. Wellicht dat de unified app aanpak de zaak verbeterd. Voor Windows Phone is wel al het een en ander verkrijgbaar.
Jaaps2 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:38:
[...]

Ik ga kijken, dank voor de tip. Blijft het tweede deel van mijn vraag: Is er eigenlijk wel goede turn bij turn navigatie voor de reguliere windows? Navmii ziet er een stuk knulliger uit dan bijv Sygic voor mijn iPad of Nokia Drive voor mijn windows Phone. Websites noemen "Microsoft Autoroute", maar dat bestaat niet meer en kende geen gratis updates van de kaarten. Ik wil wel betalen voor de software, maar niet voor elke update. Sygic Europe was eenmalig €20,- en daarmee had ik op de ipad eeuwig updates van de software en de kaarten.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik heb nog steeds regelmatig last van vastlopers sinds de upgrade naar Windows 10. Niemand die er last van heeft dat die soms spontaan vast loopt? Ik heb het idee dat het vooral gebeurd als die zwaarder belast wordt. Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden en bij een procerssorgebruik van 70 tot 100% langere tijd dan loopt de temperatuur op naar iets boven de 80 graden. Loopt de temperatuur bij jullie ook zo hoog op?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb geen last van vastlopers bij m'n Surface 3 op Windows 10. Wat is zwaar belasten volgens jou? Ik gebruik het apparaat alleen voor mediaconsumptie, office en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bij simpele games loopt de belasting al snel continue op tot 50%+

Ik heb het in ieder geval niet over zware CPU benchmarks of iets dergelijks.

Ik had het probleem net ook al zelfs toen ik terug kwam en hij dus idle was. We gaan het nog maar eens even aanzien en kijken of het te reproduceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaaps2
Eerste 4G modellen staan op tweakers! Wel €260,- meerprijs!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Wat zijn uberhaupt de ervaringen van win10 op de surface. Ik ben een beetje huiverig omdat ze sommige handige functies geschrapt hebben. Verder vraag ik mij af wat er bv met de ingebouwde pdf app (die je met de pen kunt gebruiken) gebeurd wanneer ik een clean install doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
StefanvanGelder schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:45:
Ik heb nog steeds regelmatig last van vastlopers sinds de upgrade naar Windows 10. Niemand die er last van heeft dat die soms spontaan vast loopt? Ik heb het idee dat het vooral gebeurd als die zwaarder belast wordt. Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden en bij een procerssorgebruik van 70 tot 100% langere tijd dan loopt de temperatuur op naar iets boven de 80 graden. Loopt de temperatuur bij jullie ook zo hoog op?
Ja heb ik ook en dan altijd als ik Chrome aan het gebruiken ben.(combi met outlook) Processorgebruik van Chrome is ook erg hoog valt me op. Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Jaaps2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:13:
Eerste 4G modellen staan op tweakers! Wel €260,- meerprijs!
Kan je dan niet beter via je mobiel tetheren of een 4G dongel gebruiken?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaaps2
Señor Sjon schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Kan je dan niet beter via je mobiel tetheren of een 4G dongel gebruiken?
Kun je GPS tetheren dan? Wifi hotspot heb ik wel.

Ik heb al een GPS dongle (Navilock NL-601US.) gekocht om te proberen op mijn laptop. Als dat goed ging, wilde ik de Surface 3 kopen en gebruiken icm met die dongle. De enige redelijke turn by turn navigatie die ik voor windows 10 kon vinden (Navmii), accepteert mijn dongle niet. De helpdesk van Navmii verwijst me naar de dongle leverancier en die reageert niet op mijn mail. De bij de dongle geleverde software werkt wel, die wil dat ik een com port opgeef, in Navmii kan ik die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb zelfs nog een BT gps muis uit mijn iPAQ tijdperk. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miffer09
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik lees op dit forum en elders op internet dat er een aantal mensen zijn die problemen ondervinden met hun surface 3 na het installeren van de Windows 10 update. Zijn hier meer mensen die hier ervaring (positief of negatief) mee hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door miffer09 op 05-10-2015 15:10 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:20
Heb eerst de upgrade gedaan naar Windows 10, dat ging goed, daarna clean install, dat gaat ook goed. Na het installeren van W10 moet je wel meteen het Surface 3 driver package installeren (http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=49040) anders krijg je binnen de kortste keren te maken met vastlopers. Nadat je die hebt geïnstalleerd doet ook je WiFi het, dus meteen Windows Update z'n werk laten doen.
Wat ik begrepen heb is dat mensen die een Surface 3 kopen met Windows 10 pre-installed ook een herstelkopie kunnen downloaden (https://www.microsoft.com...image?productId=110101340) met het originele Windows 10 Surface 3 image, dus ook incl. Drawboard pdf. Mensen die de Surface 3 met Windows 8.1 pre-installed hebben gekocht kunnen helaas ook alleen een herstelkopie met Windows 8.1 image downloaden. Dit gebeurt aan de hand van serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 17:12
Heb het volgende ook al gepost op het aanbiedingenforum, maar aangezien ik hier al wat posts voorbij heb zien komen over kopen in Duitsland:

Korting voor Tweakende student:

Surface 3 met 64 GB schijfruimte en 4 GB RAM + Surface pen + zwarte Duitse (QWERTZ) Type Cover voor € 629 + € 12 verzendkosten (geldig t/m 16 oktober)

(Type Cover zou je kunnen verkopen en dan een andere kopen, +/- 100 euro op eBay).

Specs hier: http://www.cotec.de/hardw...ft-und-type-cover-schwarz, maar daar kan je niet bestellen. Bestellen door een mail te sturen naar info@cotec.de met als bijlage kopie geldige collegekaart of inschrijfbewijs (via chat bevestiging gehad dat dit zo kan/moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaaps2
Voor mijn GPS dongle werkt zoiets:
http://www.arcgis.com/hom...07c40c3996bc0c43948f050#!
Deze zet de com port communicatie om in een Location API

Apps en kaarten zijn nog wel slecht vergeleken met ios/windows mobile/android. Ik heb NAVMII en Mapfactor (de versie met openstreetmap kaarten) geprobeerd.

Heeft iemand ervaring met de betaalde Mapfactor met teleatlas kaarten?
http://www.mapfactor.com/...dard/navigator-12-europe/

[ Voor 53% gewijzigd door Jaaps2 op 07-10-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:16
soganta schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:22:
Heb eerst de upgrade gedaan naar Windows 10, dat ging goed, daarna clean install, dat gaat ook goed. Na het installeren van W10 moet je wel meteen het Surface 3 driver package installeren (http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=49040) anders krijg je binnen de kortste keren te maken met vastlopers. Nadat je die hebt geïnstalleerd doet ook je WiFi het, dus meteen Windows Update z'n werk laten doen.
Wat ik begrepen heb is dat mensen die een Surface 3 kopen met Windows 10 pre-installed ook een herstelkopie kunnen downloaden (https://www.microsoft.com...image?productId=110101340) met het originele Windows 10 Surface 3 image, dus ook incl. Drawboard pdf. Mensen die de Surface 3 met Windows 8.1 pre-installed hebben gekocht kunnen helaas ook alleen een herstelkopie met Windows 8.1 image downloaden. Dit gebeurt aan de hand van serienummer.
Moet je na een clean install niet een serienummer invoeren? Ik heb een upgrade gedaan vanaf w8.1, en ik zou wel een clean install willen doen. Waar of hoe vind ik het serienummer van mijn huidige w10 installatie? Ik kan niks zinnigs hierover vinden, en de keyfinders die ik probeerde genereren bij verschillende installaties hetzelfde serienummer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Geen problemen ondervonden met de installatie van W10 op mijn S3. Draait als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

soganta schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:22:
Je verliest Drawboard dus? Of kun je dat via de store weer ergens halen?
Overigens lijkt er een update te komen van het updaten naar win10 in november je zou dan gelijk een schone install kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 13-10-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:20
poststamp schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:44:
[...]

Moet je na een clean install niet een serienummer invoeren? Ik heb een upgrade gedaan vanaf w8.1, en ik zou wel een clean install willen doen. Waar of hoe vind ik het serienummer van mijn huidige w10 installatie? Ik kan niks zinnigs hierover vinden, en de keyfinders die ik probeerde genereren bij verschillende installaties hetzelfde serienummer :/
Als je eerst een succesvolle upgrade uitvoert hoef je tijdens een clean install geen cd-key in te voeren ("enter later" of iets dergelijks). Zodra je online bent activeert hij vanzelf:
The biggest change of all is that the Windows 10 activation status for a device is stored online. After you successfully activate Windows 10 for the first time, that device will activate automatically in the future, with no product key required.
icecreamfarmer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:37:
[...]
Je verliest Drawboard dus? Of kun je dat via de store weer ergens halen?
Overigens lijkt er een update te komen van het updaten naar win10 in november je zou dan gelijk een schone install kunnen doen.
Correct, het gaat dan wel om de gratis versie. Geen idee of je de betaalde versie krijgt bij een Surface 3 met Windows 10 pre-installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

soganta schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Als je eerst een succesvolle upgrade uitvoert hoef je tijdens een clean install geen cd-key in te voeren ("enter later" of iets dergelijks). Zodra je online bent activeert hij vanzelf:

[...]

[...]

Correct, het gaat dan wel om de gratis versie. Geen idee of je de betaalde versie krijgt bij een Surface 3 met Windows 10 pre-installed.
Hmm bummer en raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

soganta schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:44:
Hoezo gratis? Je hebt Windows 8 gewoon bij je Surface erbij gekocht, dus heb je recht op een gratis upgrade naar een normale versie Windows 10...

"Gratis" is de Windows versie met Bing op kleine tablets tot 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

gauchov6 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:09:
[...]

Hoezo gratis? Je hebt Windows 8 gewoon bij je Surface erbij gekocht, dus heb je recht op een gratis upgrade naar een normale versie Windows 10...

"Gratis" is de Windows versie met Bing op kleine tablets tot 8"
Hij heft het over Drawboard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ah, niet goed gelezen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Wat is jullie ervaring met de X7-Z8700 processor?

Ik vind het toch minder krachtig dan gedacht. Ik heb nu 4 tabbladen open in Erge, met name op Tweakers en mijn processorgebruik schommelt tussen de 25 en 70%. Een beetje hoog voor wat browsen vinden jullie niet?

Ik heb afgelopen weekend een clean instelt proberen te doen maar dat is helaas niet gelukt; ik kon met geen mogelijkheid van USB booten. Ik heb meerdere USB sticks geprobeerd en een USB stick gemaakt met de Windows 7 USB tool. Ook heb ik netjes in de EUFI de boot volgorde aangepast. Op een andere PC kan ik wel van de sticks booten dus die zijn in principe goed.

Bij de Surface hoef je verder toch geen knoppen zoals volume up / down in te houden om te willen booten vanaf een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Ik heb het ff geprobeerd, 8 tabbladen open met 1 filmpje op youtube en hij zit rond 15%, zet ik een filmpje op full hd, dan schommelt hij tussen 15 en de 20%.
Ik heb vandaag ook een clean install gedaan, vanaf een usb dvd speler. Ik moest wel in de verkenner de dvd speler toestemming geven om veranderingen te maken. Het proces verliep probleemloos, ik hoefde zelfs geen drivers te installeren alles ging automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

StefanvanGelder schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:14:
Wat is jullie ervaring met de X7-Z8700 processor?

Ik vind het toch minder krachtig dan gedacht. Ik heb nu 4 tabbladen open in Erge, met name op Tweakers en mijn processorgebruik schommelt tussen de 25 en 70%. Een beetje hoog voor wat browsen vinden jullie niet?
Niet andere processen die het opslokken? Hier verbruikt Edge zo'n 10-15% in de meeste gevallen, met pieken naar 25-30%. Algemeen CPU verbruik valt natuurlijk iets hoger uit door andere processen (in elk geval op mijn Windows 10 Insider Preview build).

CPU is best krachtig (relatief dan). Had al ervaring met de Atom Z3735F dus wist wat ik ongeveer kon verwachten, en dat is zeker niet slecht voor het meeste casual gebruik. De x7 chip is net 5 a 10% sneller dan die chip (CPU deel), maar de GPU is wel een heel stuk beter (meer cores). Heb trouwens het idee dat vaak de 'traagheid' van het eMMC komt en niet perse het gebrek aan performance.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 16-10-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Het grootste gedeelte wordt inderdaad door andere achtergrondprocessen opgeslokt, maar dat die continue zo'n belasting hebben zegt wel iets over de totale capaciteit van de processor. Ik heb nog geen eerdere ervaring met Atom processoren en ben vooral desktop / laptop processoren gewent.

De eMMC module is inderdaad een vaak een oorzaak van eventuele traagheid, die is in mijn ogen echt te traag voor het systeem.

Vant weekend maar weer een clean install doen want wie weet zit er al teveel rommel in van de upgrade van 8.1 naar 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
StefanvanGelder schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:33:

Vant weekend maar weer een clean install doen want wie weet zit er al teveel rommel in van de upgrade van 8.1 naar 10 :)
En hoe doet 'ie het nou? Is je processorverbruik verminderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04
Ik heb mijn Asus Vivotab Note 8 inmiddels als onderzetter in gebruik en ben over op de Surface 3.

Mijn tip: MyCom heeft de 128GB SSD/4GB RAM in de uitverkoop voor € 599,-

Daar de garantie via Microsoft loopt is dat een goede deal lijkt me.

Het gaat om een Windows 8.1 model, en door de ervaring met de Asus met OneNote en Windows 10 blijf ik daar nog even op. Hand detectie werkt beter en de IE Metro ervaring is superieur aan Edge IMHO.

Mocht dit wijzigen dan hoor ik het graag van jullie :)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Die batterij opladen zuigt trouwens behoorlijk. Hij stopt gewoon met laden terwijl hij niet eens gebruikt wordt. Als ik 's avonds wil lezen en opladen tegelijk, ben ik de hele avond aan het checken of 'ie nog wel laadt, dat is toch wel een erg grote irritatie.
Ik heb hem laatst 's nachts willen opladen, is er helemaal niets bij geladen. Prul was gewoon onbruikbaar, hij was nodig die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

poststamp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:53:
Die batterij opladen zuigt trouwens behoorlijk. Hij stopt gewoon met laden terwijl hij niet eens gebruikt wordt. Als ik 's avonds wil lezen en opladen tegelijk, ben ik de hele avond aan het checken of 'ie nog wel laadt, dat is toch wel een erg grote irritatie.
Ik heb hem laatst 's nachts willen opladen, is er helemaal niets bij geladen. Prul was gewoon onbruikbaar, hij was nodig die dag.
Ook wel eens eerder gehad. Een reboot fixed het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
poststamp schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

En hoe doet 'ie het nou? Is je processorverbruik verminderd?
Het is me nog niet gelukt om van USB te booten :(

Via van alles geprobeerd om hem van USB te booten maar zonder succes. Heb de Windows 7 USB boot gebruikt, Rufus met GPT table, FAT32, Secure boot uit alles wat zou moeten maar hij pakt geen enkele usb stick...

Ik ga nu een herstel kopie proberen maar die moet ik eerst even binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
blmp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:56:
[...]

Ook wel eens eerder gehad. Een reboot fixed het dan.
Rebooten helpt niet, dan laadt 'ie nog niet betrouwbaar. Ik heb zelfs de batterijdriver opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet.
Dit had 'ie trouwens ook op windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
StefanvanGelder schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:00:
[...]

Het is me nog niet gelukt om van USB te booten :(

Via van alles geprobeerd om hem van USB te booten maar zonder succes. Heb de Windows 7 USB boot gebruikt, Rufus met GPT table, FAT32, Secure boot uit alles wat zou moeten maar hij pakt geen enkele usb stick...

Ik ga nu een herstel kopie proberen maar die moet ik eerst even binnenhalen.
Wat raar joh. Kun je niet gewoon handmatig starten? Gewoon vanuit de verkenner de stick openen en starten? Heb ik hier ook gedaan, zonder aanpassingen. Dan laadt hij de files en daarna loopt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik wil eigenlijk de 32bit proberen en die kun je niet in de verkenner starten..

Maarja dan maar 64-bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Zo de nieuwe installatie is gelukt. De processorbelasting is flink verminderd dus dat gaat mij nog wel een hoop opleveren hoop ik qua snelheid. Ik heb nog niet hele spannende dingen gedaan maar ik heb dr nu wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Ik heb gisteren tombraider 2013 geïnstalleerd, dat loopt als een zonnetje. Settings op normaal, anti-aliasing uit en het beeld is mooi en vrij van lagging.
Dat processortje is een mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Deze week is de surface 3 in de aanbieding bij de mediamarkt ;444 Euro. Is het nog de moeite waard om deze te kopen? Ik ben aan het twijfelen, het enige nadeel wat ik zo kan bedenken is het formaat en gewicht.
Ik gebruik m uiteindelijk voornamelijk echt als tablet (op de bank, in bed etc). Wat mij vooral aantrekt is het open systeem (t.o.v. Apple) en de wss gegarandeerde updates en stabiliteit (t.o.v. Android)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

-tom-562 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:19:
Deze week is de surface 3 in de aanbieding bij de mediamarkt ;444 Euro. Is het nog de moeite waard om deze te kopen? Ik ben aan het twijfelen, het enige nadeel wat ik zo kan bedenken is het formaat en gewicht.
Ik gebruik m uiteindelijk voornamelijk echt als tablet (op de bank, in bed etc). Wat mij vooral aantrekt is het open systeem (t.o.v. Apple) en de wss gegarandeerde updates en stabiliteit (t.o.v. Android)
Dat is wel de 2gb versie let daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:19:
Heb je al naar de Chuwi Hi10 gekeken? Bijna dezelfde specs maar slechts 166 euro. Je kan m bij Gearbest/BangGood/AliExpress etc vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik heb na een schone installatie met Windows 10 volgens mij een paar drivers die nog niet optimaal zijn. Mijn geluidsknoppen werken namelijk niet goed (systeem loopt er zo ongeveer door vast) en mijn geluid doet het ook niet...

Ik zie in apparaatbeheer geen missende drivers, de herkende audio drives: Speakers/Headphones (Intel SST Audio Device (WDM)). Hardware id: MMDEVAPI\AudioEndpoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
StefanvanGelder schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:15:
Ik heb na een schone installatie met Windows 10 volgens mij een paar drivers die nog niet optimaal zijn. Mijn geluidsknoppen werken namelijk niet goed (systeem loopt er zo ongeveer door vast) en mijn geluid doet het ook niet...

Ik zie in apparaatbeheer geen missende drivers, de herkende audio drives: Speakers/Headphones (Intel SST Audio Device (WDM)). Hardware id: MMDEVAPI\AudioEndpoints
Is de datum van de speaker drivers 09-07-2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

StefanvanGelder schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:15:

Dat heb ik ook wel eens in win 8.1. Een herstart verhelpt het probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
poststamp schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:23:
[...]

Ja dat wel...

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Gisteren op pad geweest om met iemand te kijken naar een Surface 3 , deze moet een desktop pc (12 jaar oud) en een Android tablet (4 jaar oud) gaan vervangen.

Dit doormiddel van de docking station (gemak dient de mens) een los typecover is hierdoor niet nodig. Nu lees ik in de reviews hier en daar dat door het eMMC geheugen de tablet wat traag kan aanvoelen, zelf heb ik daar (snel in de winkel) gisteren niets van gemerkt. Kan er iemand aangegeven wanneer dit vooral moet opvallen?

Gaat het gewoon om algemene performance bij kopieren van data / browsen / gamen / opstarten van apps of merk je dat bepaalde (interface) acties / functies van het OS ook echt niet soepel aanvoelen (waardoor je vaker gaat klikken / of waardoor het beeld hapert etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ward85 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:55:
Gisteren op pad geweest om met iemand te kijken naar een Surface 3 , deze moet een desktop pc (12 jaar oud) en een Android tablet (4 jaar oud) gaan vervangen.

Dit doormiddel van de docking station (gemak dient de mens) een los typecover is hierdoor niet nodig. Nu lees ik in de reviews hier en daar dat door het eMMC geheugen de tablet wat traag kan aanvoelen, zelf heb ik daar (snel in de winkel) gisteren niets van gemerkt. Kan er iemand aangegeven wanneer dit vooral moet opvallen?

Gaat het gewoon om algemene performance bij kopieren van data / browsen / gamen / opstarten van apps of merk je dat bepaalde (interface) acties / functies van het OS ook echt niet soepel aanvoelen (waardoor je vaker gaat klikken / of waardoor het beeld hapert etc.) ?
Als hij echt een desktop moet vervangen zou ik eerder voor de 4 pro gaan.

Ik merk het met kopieren van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Weet iemand of hier Age of Empires II HD op werkt? Op mijn Transformer T100 niet namelijk en die heeft ook een Atom Quad Core

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Dothan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:14:
Weet iemand of hier Age of Empires II HD op werkt? Op mijn Transformer T100 niet namelijk en die heeft ook een Atom Quad Core
Ik kan er niets over vinden of dat goed loopt, maar de cherry trail in de surface is grafisch echt veel krachtiger dan zijn voorgangers.
Ik denk wel dat hij age of empires draait, gezien hij dit ook allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Treshold 2 zit er nu ook op, edge is inderdaad een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:03:
[...]

Als hij echt een desktop moet vervangen zou ik eerder voor de 4 pro gaan.

Ik merk het met kopieren van bestanden.
Het gaat er meer om dat er gewoon "lange" mails op geschreven kunnen worden en dat er een toetsenbord / muis en grotere monitor aan gekoppeld kunnen worden. Er hoeven geen 14 tabbladen in Edge open te kunnen staan samen met Outlook en nog 20 actieve applicaties of iets dergelijks.

Heb nog wel naar de Pro 3 gekeken ook even (had alleen verwacht / gehoopt dat de prijs nog wel wat zou dalen nu onder andere de Surface Pro 4 er aan komt). Het gaat, zo lijkt het, toch de gewone Surface 3 worden helaas. Of verwacht iemand dat de prijzen de komende maand nog omlaag zullen gaan (75+ euro) ?

[ Voor 8% gewijzigd door Ward85 op 16-11-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Ik heb zelf de S3 - 128GB maar vermoed dat je voor het schrijven van lange mails genoeg hebt aan de 64GB. Hoe dan ook, ik zie dat beide een aanbieding hebben bij Paradigits waarbij je kunt kiezen tussen een gratis pen of 50% korting op het dockingstation. De 64GB heeft bovendien nog eens een korting van 50,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagermvd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-08 20:46
janchtw schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:18:
Ik heb zelf de S3 - 128GB maar vermoed dat je voor het schrijven van lange mails genoeg hebt aan de 64GB. Hoe dan ook, ik zie dat beide een aanbieding hebben bij Paradigits waarbij je kunt kiezen tussen een gratis pen of 50% korting op het dockingstation. De 64GB heeft bovendien nog eens een korting van 50,-
Ik heb zelf sinds een week of 4 de Surface 3 - 128Gb en die is snel genoeg voor de genoemde taken. Mijn Surface 3 heb ik aan geschaft bij Mycom waar deze nog steeds €599 voor de 128Gb versie is.

De 4Gb aan geheugen is mijn inziens minimaal voor een goed werkende Windows PC.

Enige minpunt wat ik op dit moment ondervind is de duur waarmee ik op de batterij kan werken. Iemand een suggestie om dat te kunnen monitoren?

Update: Je krijgt daar ook nog eens 3-jaar garantie (moeten ze wel blijven bestaan natuurlijk, maar das een ander punt...)

[ Voor 6% gewijzigd door slagermvd op 17-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:43
Ik ben aan het kijken voor een surface 3 om mijn ipad 3 te vervangen.

Nu zie ik modellen met 2gb ram en 4gb, ik ga voor de 4gb want 2gb is wel vrij minimaal met 8.1

Kom je tegenwoordig goed uit te voeten met 64gb of is 128GB raadzaam ?
Word geen grote applicaties op geinstalleerd, alleen documenten internet en rest in de cloud gepoft.

Verder nog dingen waar ik op moet letten met de aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
bd-casemod schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:54:
Ik ben aan het kijken voor een surface 3 om mijn ipad 3 te vervangen.

Nu zie ik modellen met 2gb ram en 4gb, ik ga voor de 4gb want 2gb is wel vrij minimaal met 8.1

Kom je tegenwoordig goed uit te voeten met 64gb of is 128GB raadzaam ?
Word geen grote applicaties op geinstalleerd, alleen documenten internet en rest in de cloud gepoft.

Verder nog dingen waar ik op moet letten met de aanschaf?
Als je geen grote applicaties installeert kom je wel uit de voeten met 64gb, maar het prijsverschil met de 128gb is niet zo groot in de pricewatch. Als er een aanbieding komt is de 128 versie vaak zelfs goedkoper. Maar echt nodig heb je het niet, een racespelletje zit al snel rond de 1 gigabyte.
Verder is er niet veel om op te letten denk ik, of je moet heel voorzichtig zijn en in de winkel de doos openen om de tablet te controleren op beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
poststamp schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:23:
[...]

Met de nieuwe Windows 10 1511 Build gaat het wel beter :) Driver is nu van 29-10-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
StefanvanGelder schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:00:
[...]

Met de nieuwe Windows 10 1511 Build gaat het wel beter :) Driver is nu van 29-10-2015.
Mooi :)
Bij mij is de mail app niet geweldig. Syncen staat ingesteld op zodra items binnen komen, maar dat werkt dus niet. En de live tile blijft maar op 1 staan, zelfs als ik de "nieuwe" mail delete. Ik draai nog gewoon th2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Niet online
Toch de 128 / 4 GB versie bij MyCom in bestelling staan, ben benieuwd, bedankt voor jullie reacties iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suusje2306
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:19
Nu in de aanbieding bij MS zelf. De 64 GB van €609 voor €499 en de 128 GB van €730 voor €580.
Ik ben helaas net te vroeg geweest |:( heb voor de 128 €650 betaald bij Paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 20:14
Heb er 3 dagen geleden ook een gekocht. Eerste alleen maar aan het updaten geweest dus batterij ging redelijk snel leeg.

Maar wat duurt dat opladen bizar lang.. Hij is al ruim, 4 uur bezig en zit nog maar op 53%.Of ik hem nu veel gebruik tijdens het laden of weinig het maakt geen verschil. Mijn vorige Surface 2 rt ging een stuk sneller.

Gebruik uiteraard de mee geleverde oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Net een nieuwe update binnen gekregen (KB3120677). Wat mij gelijk opvalt is dat de apps nu vrijwel instant openen. Je hebt je vinger nog niet van je scherm of de app staat al geopend naar je te glimlachen en zo hoort het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Het lijkt erop dat het apparaat niet meer gemaakt wordt. Bij Microsoft zelf is ie uitverkocht (ook in de USA, alle varianten) en andere retailers hebben het apparaat nauwelijks meer op voorraad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik ben ook op zoek en het valt inderdaad op dat hij niet veel verkrijgbaar is. Vooral de 128gb versie. Een paar weken terug zag ik hem veel vaker (en goedkoper). Als iemand weet waar ik die voor een nette prijs kan vinden, graag.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik mocht voor €600 shoppen van de werkgever als eindejaarsgeschenk en ben nu voor €600 de trotse eigenaar van een Surface 3 LTE.

Wat ik niet heb is het toetsenbord. Eigenlijk heb ik dat nauwelijks nodig, maar het is een leuk hebbeding (net als de tablet trouwens... ik gebruik dat alleen om de krant te lezen in bad of op het toilet...). Weet iemand of de Touch Covers van de Surface 2 werken met de Surface 3? Zoeken bij welke search provider dan ook met eenvoudige getallen is een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij wil je die touch cover van de 2 niet hebben. Op marktplaats zie ik geregeld de type cover voor 75-100 euro langskomen en ook de verbeterde versie van de SP4 kan erop.

We zijn bezig met de implementatie van de SP3, maar die touch cover heeft iedereen een hekel aan.

Edit: dôh, dacht in het SP3 topic te zitten. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 14-12-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

YellowOnline schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:35:
Ik mocht voor €600 shoppen van de werkgever als eindejaarsgeschenk en ben nu voor €600 de trotse eigenaar van een Surface 3 LTE.

Wat ik niet heb is het toetsenbord. Eigenlijk heb ik dat nauwelijks nodig, maar het is een leuk hebbeding (net als de tablet trouwens... ik gebruik dat alleen om de krant te lezen in bad of op het toilet...). Weet iemand of de Touch Covers van de Surface 2 werken met de Surface 3? Zoeken bij welke search provider dan ook met eenvoudige getallen is een drama...
Zijn andere afmetingen, dat zou ik dus niet doen.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
D-TECH schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:33:
Het lijkt erop dat het apparaat niet meer gemaakt wordt. Bij Microsoft zelf is ie uitverkocht (ook in de USA, alle varianten) en andere retailers hebben het apparaat nauwelijks meer op voorraad. :(
Lijkt mij sterk, ik denk eerder dat MS de vraag niet aankan!

https://opensea.io/seaart

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
enomiss schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:24:
[...]

Lijkt mij sterk, ik denk eerder dat MS de vraag niet aankan!
Ik heb even gechat met Microsoft in de USA en zij geven aan dat de tablet nog wel in productie is maar dat de vraag inderdaad hoger is dan verwacht. Midden Januari hebben ze hem pas weer op voorraad, dus over een maand ongeveer. Dat vind ik best wel lang duren.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Sjekster schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 08:54:
Ik ben ook op zoek en het valt inderdaad op dat hij niet veel verkrijgbaar is. Vooral de 128gb versie. Een paar weken terug zag ik hem veel vaker (en goedkoper). Als iemand weet waar ik die voor een nette prijs kan vinden, graag.
http://www.mediamarkt.de/...hne-tastatur-2027876.html

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

D-TECH schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:27:
[...]

Ik heb even gechat met Microsoft in de USA en zij geven aan dat de tablet nog wel in productie is maar dat de vraag inderdaad hoger is dan verwacht. Midden Januari hebben ze hem pas weer op voorraad, dus over een maand ongeveer. Dat vind ik best wel lang duren.
Apart om hem dan overal in de aanbieding te doen. Het leek er nu op of ze een nieuw model wilde gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij bcc via de site en sommige winkels nog leverbaar:

http://www.bcc.nl/compute...t-surface-3-128gb(144714)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• GerCor
  • Laatst online: 17:26

GerCor

Zonder dallen geen pieken

S3 weer in de MS store: de 64 met € 110 en de 128 met € 150 korting.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Asus T100 met Windows 10. Helaas is hiervan het touchscreen defect geraakt, dus ga ik op zoek naar iets anders. Windows 10 op een tablet bevalt me beter dan Android of iOS. Vnl. omdat je er alle windows applicaties op kunt draaien, wat het productiever maakt.

Ik zou dus weer een Windows tablet willen hebben. De Asus T100 had wel wat nukken (oa. battery drain als je het keyboard-dock aangesloten hebt). Na wat rondkijken steken de Microsoft tablets toch wel uit boven de (vaak wat goedkoop ogende) Windows-tablets van andere merken. Gezien de prijs ligt de goedkoopste Surface 3 nog net binnen mijn budget. Je krijgt dan een Atom met 64GB opslag en 2GB ram. Aangezien mijn Asus T100 gelijwkaardige specs had en ik daarmee wel uit de voeten kon voor simpel werk verwacht ik op dat punt geen issues.

Toch zit ik nog even te twijfelen. Is dit Surface 3 de beste keuze (tot zo'n 500 euro) of zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Andere vraag, hoe lang gaat de Surface 3 mee in standby op de accu? Als je hem 2 dagen onaangeroerd laat liggen is ie dan leeg of slechts paar procent eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Weet iemand wat de firmwareupdate die ik vandaag kreeg inhoudt?

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
was even benieuwd of iemand anders hier ook al iets mee te maken heeft gehad..

ik had een Surface 2 en die deed het niet meer. garantie erop, prima dus.
opsturen met advanced warranty maar nu hebben ze me een Surface 3 in ruil voor mijn 2 gestuurd.. moet mijn 2 nog wel opsturen... dat is toch raar?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk eens aan, dat is een mooie ruil.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:04
KorneelB schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:16:
was even benieuwd of iemand anders hier ook al iets mee te maken heeft gehad..

ik had een Surface 2 en die deed het niet meer. garantie erop, prima dus.
opsturen met advanced warranty maar nu hebben ze me een Surface 3 in ruil voor mijn 2 gestuurd.. moet mijn 2 nog wel opsturen... dat is toch raar?
Ik had het ook met de Surface Pro. Kreeg netjes een Surface Pro 2 opgestuurd. Verschil is kleiner maar ik zou er blij mee zijn !

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:23

Freak187

geen

Sinds een paar dagen eigenaar van de Surface 3. Gekocht bij de Mediamarkt en gelukkig mag ik nog profiteren van de BTW actie van de MM.

Het ding zelf werkt perfect. Ben echt blij dat ik voor het Windows platform heb gekozen, ipv Apple of Android. Veel meer vrijheid. Kwalitatief zit het ook lekker in elkaar. Superscherp scherm en lekker snel.
Alleen de oplaadkabel vind ik een beetje brakkig. Sluit niet lekker aan op de Surface en heeft vrij veel speling als ie aangesloten zit. Maar goed, ik laat em alleen op als ik er niet mee werk. De batterij gaat voor m'n gevoel lekker lang mee als ik met de Surface aan het werk ben. Bevalt uitstekend.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Freak187 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:46:
Sinds een paar dagen eigenaar van de Surface 3. Gekocht bij de Mediamarkt en gelukkig mag ik nog profiteren van de BTW actie van de MM.

Het ding zelf werkt perfect. Ben echt blij dat ik voor het Windows platform heb gekozen, ipv Apple of Android. Veel meer vrijheid. Kwalitatief zit het ook lekker in elkaar. Superscherp scherm en lekker snel.
Alleen de oplaadkabel vind ik een beetje brakkig. Sluit niet lekker aan op de Surface en heeft vrij veel speling als ie aangesloten zit. Maar goed, ik laat em alleen op als ik er niet mee werk. De batterij gaat voor m'n gevoel lekker lang mee als ik met de Surface aan het werk ben. Bevalt uitstekend.
Het grootste probleem vind ik idd de oplaadoplossing, te traag en een te korte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Freak187 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:46:
Leg eens uit als je wilt? De BTW actie begint woensdag a.s. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

GerCor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Leg eens uit als je wilt? De BTW actie begint woensdag a.s. :?
Check de MM site. Je mag tot max 14 dagen voordat de actie begint, de korting claimen. Dus als jij je product 14 dagen geleden hebt gekocht voordat MM begint met de BTW actie, wordt de korting alsnog verrekend op vertoon van je factuur.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, tenks voor de uitleg. Trouwens, succes en sterkte om je geld tijdens de BTW dagen terug te vragen. Moet je wel veel geduld hebben, denk ik.

[ Voor 69% gewijzigd door GerCor op 27-01-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

icecreamfarmer schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Het grootste probleem vind ik idd de oplaadoplossing, te traag en een te korte kabel.
Ja de kabel is ook wat kort, maar dat doen wel meer producenten. Scheelt weer kosten natuurlijk.
Ik verbaasde me er ook over dat, toen de batterij op 60% was, het nog 4 uur duurde voordat de Surface was opgeladen. Ik ging bijna denken dat ik een maandagochtend modelletje had, maar wereldwijd heeft iedereen hetzelfde. Nou ja, de batterij gaat (eenmaal opgeladen) wel een uurtje of 9 mee, dus wat dat betreft valt het wel mee.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik was net bij de BCC, en daar stond een surface 3 demomodel. Na wat wikken en wegen besloten om de 2GB/64GB surface 3 te kopen voor 453 euro, maar wat blijkt: niet op voorraad (op demomodel na), en kan niet meer besteld worden. Ook de 4GB/128GB surface 3 niet. Volgens hen gaan ze er uit. Is dat zo, of is het een 21% btw smoes?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste