Welke landen beschouw jij als HET midden oosten ? Er zijn daar ook nog landen waar het 'normaal' leven is.
Mede dankzij het achterlijke geloof wat daar heerst.
En wat zijn zoal de andere redenen dat het daar een puinhoop is ? Of stel je nu dat religie de hoofdoorzaak is ?
Dat achterlijke* geloof moet nu mengen met de ongelovigen kenniswerkers in dit land.
Dit komt nogal kortzichtig (en discriminerend) over; wij zijn slim, hun zijn dom.
* Yes I said it! Islam is achterlijk zoals elk geloof.
Bravo, je hebt het gezegd. Maar ik snap niet goed wat je met deze uitspraak wil bereiken. Aangezien dit een niet onderbouwde mening is voegt het verder niet meer toe dan laten zien dat je niet bereid bent om er dieper over na te denken.
De "vluchtelingen" flikkeren andere stammen al over boord tijdens de tocht naar het beloofde land, maak mij dan maar wijs dat je niet achterlijk bent en een plekje verdient naast mij.
Wie ben jij dan dat je meer recht hebt op een goed leven dan een ander ? Heb jij al eens een land moeten ontvluchten vanwege (burger) oorlog, vervolging of misschien wel een uitzichtloos bestaan ?
Elke week wordt er wel een volledig dorp in stukken gehad met kapmessen daar in afrika.
Natuurlijk, alleen horen en zien we daar niks over toch ? Of roeptoeter je nu gewoon maar wat ?
Ik zeg ook niet dat elke inwoner van EU (of het volledige westen for that matter) een engel is.
Maar elke "incident" zoals jij het wil zien gepleegd door immigranten komt bovenop alle ellende die er al is.
Dus in feite maakt het weinig uit, ellende is er toch al. Maakt het echt uit welk pluimage de tasjesdief heeft ?
Echt onzin! Er is plek genoeg! En we zouden zo een miljoen Westerse immigranten erbij kunnen hebben.
Liefst allemaal atheist en universitair geschoold.
Dat stellen is pas onzin. Ook goed opgeleide immigranten komen uiteindelijk bij een McDonalds te werken als er ineens in zulke grote getallen extra inwoners bijkomen. Er komt niet ineens magisch meer hoog opgeleid werk bij.
Een miljoen moslims zonder enige zinnige scholing is iets heel anders!
De mensen die we nu opnemen zijn voor het grootste deel afhankelijk van onze zorg.
En die wel willen werken zullen vaak richting de baantjes gaan waar we al teveel mensen voor hebben.
Dat is het verschil tussen een economisch vluchteling en een oorlogsvluchteling, die eerste groep wil blijven mits het goed toeven is, die laatste willen vaker wel weer terug naar huis, mits het er nog staat.
Jammer dat je zowat alles in de schoenen van religie wil schuiven, alsof het de bron is waardoor alle vluchtelingen onze kant op komen. Sommige uitspraken mag je best eens onderbouwen of achterwege laten als dat niet kan, want nu komt het nogal ongefundeerd over.