Zie de topicwarning.
[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 08:49 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 08:49 ]
Nee hoor, ik zeg toch ook dat er enkele uitzonderingen tussen lopen. Een Atheïstische Turk die een goede, en voor NL economie nuttige (ie bedrijf en baan waar geen NL'er voor te vinden is), opleiding heeft gevolgd en verder een redelijk westers wereldbeeld heeft, past hij hier prima en mag van mij een NL paspoort.aardebewoner schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:06:
[...]
Waarom trek je generalisaties over een hele groep? Waarom moeten ze jouw wil opgelegd krijgen? Het zijn toch ook mensen, en geen perfecte wezens? Als wij jouw generalisaties door zouden trekken naar een andere bevolkingsgroep, zouden de volgende vragen gesteld kunnen worden, en aan de hand daarvan bepaald worden of deze groep in Nederland achter mag blijven:
Dan verschillen we enorm van mening. Ik ben meer van: als je je in de positie bevindt waarin je een ander kan helpen, dan moet je dat proberen te doen. Gastvrijheid vind ik ook altijd een mooi ding, maar dat is niet heel Nederlands. Of mijn eigen situatie zou verslechteren: die kans lijkt me vrij klein. Maar zelfs dat heb ik nog liever dan de boot afhouden en toekijken hoe gezinnen geslacht worden. De andere kant opkijken is net zo erg als meedoen. Voor ons zijn het misschien ongemak en wat kosten. Voor andere mensen is het een kwestie an leven en dood.Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:02:
[...]
Groot gelijk dat ze het proberen ja, en ik en niemand hier zouden in hun schoenen willen staan. Als je toevallig daar geboren bent heb je het recht te proberen je te verbeteren. Als je toevallig hier geboren hebt heb je het recht te proberen te behouden wat je hebt en invloeden waarvan je denkt dat ze jou situatie significant verslechteren niet wilt en ze tegen wilt houden. Vluchtelingen uit Syrië zijn hier welkom tot ze terug kunnen, de migranten wat mij betreft niet.
De huidige generatie 65+ mensen zijn niet de harde bikkels van de generatie ervoor. Dit zijn de mensen met een afbetaald huis dat ze voor een paar tientjes kochten en die van alle gunstige zaken hebben geprofiteerd. En de generaties erna met de rekening hebben opgezadeld. Niks opgelost alleen doorgeschoven.Ik heb er wel eens last van, maar het beheerst me niet. Blijkbaar leef jij in een andere demografische context dan ik. Heb jij of ik dan gelijk? Nee, daar gaat het hier niet om. We kunnen deze migranten stroom opvangen en gaan onderhouden, maar ik wil dat niet omdat ik vrees dat West-Europa als culturele eenheid verdwijnt, en dat wens ik simpelweg niet.
Die kakelende bejaarden hebben allemaal gewerkt en hun bijdrage geleverd. Hun belastinggeld ging naar de gepensioneerden, voorzieningen, en hulpbehoevenden uit hun tijd, en jou geld gaat naar die van nu.
Dan hebben we wel bijzonder veel gestoorde einzelgangers. Maar als ze een andere afkomst hadden gehad, dan weet jij net zo goed als ik dat er heel anders gereageerd zou zijn. Dan was het de schuld van de religie/afkoms/cultuur. Maar je hoort niemand over dat Tristan misschien wel is doorgedraaid door de individualistische samenleving van Nederland met relatief weinig sociale controle. Dat kan tenslotte niet.Geen vergelijk (hoewel ik met je eens ben dat Hooligans en dat ander zich misdragend volk veel te soft worden aangepakt). Wat je verder opsomt zijn allemaal gestoorde einzelgängers. IS is een georganiseerde (gestoorde) grote beweging die haar doelen niet bepaald verhuld, en bereid is het als grootste goed ziet te sterven met medeneming van een zo groot mogelijk aantal ongelovigen of andersdenkenden. Ik denk dat dat zowat artikel 1 in hun Handboek Soldaat is. Dat is een reële dreiging voor Europa die de samenleving ernstig kan ontwrichten. Vindt je nou echt dat je dat kunt vergelijken met wat dan ook in je rijtje?
Maar waarom moeten er andere eisen gesteld worden enkel op basis van afkomst of huidskleur? Wist jij dat Nederland een land is van immigranten? Waarom hebben zij minder recht om zich ergens anders te verplaatsen? Waarom zijn blanke Nederlandes beter in jouw ogen?Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:28:
[...]
Nee hoor, ik zeg toch ook dat er enkele uitzonderingen tussen lopen. Een Atheïstische Turk die een goede, en voor NL economie nuttige (ie bedrijf en baan waar geen NL'er voor te vinden is), opleiding heeft gevolgd en verder een redelijk westers wereldbeeld heeft, past hij hier prima en mag van mij een NL paspoort.
Daarnaast is eisen stellen aan immigranten iets dat de hele wereld doet, hell, veel en veel sterker dan wij. USA, Australië, Japan, allen veel strikter. Probeer jij maar eens een UAE paspoort als niet-Moslim te verkrijgen, veel succes. En van mij staat de UAE in ALLE recht om dat te doen. Geen enkel probleem mee.
Maar goed, aangezien 'zielig' een belangrijk criterium wordt voor toelating: wanneer schepen we bootladingen Afrikanen, Pakistani, Indiers, Bangladeshi, etc hierheen? Allen arm, en praktisch allemaal willen ze wel hierheen
De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.
Wtf lul je nou? Waar heb ik het over huidskleur? Ik heb het over passend in de cultuur en waarden. Dat er in het midden-oosten meisjes worden gestenigd omdat ze een blote voet hebben laten zien vind ik vreselijk, maar dat is hun land en cultuur. Hun keuze, hun soevereiniteit, en zij mogen mij een paspoort weigeren als ik sterk tegen hun cultuur ben. Als ik daar niet pas. Punt.aardebewoner schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:42:
[...]
Maar waarom moeten er andere eisen gesteld worden enkel op basis van afkomst of huidskleur? Wist jij dat Nederland een land is van immigranten? Waarom hebben zij minder recht om zich ergens anders te verplaatsen? Waarom zijn blanke Nederlandes beter in jouw ogen?
People as things, that’s where it starts.
De intolerantie van bepaalde figuren in dit topic steekt daar schrijnend tegen af. Het verschil is niet geitenwollensokken vs egoisten, maar tussen mensen die een oplossing zoeken en mensen die het aan hun derriere zal roesten omdat ze bang zijn dat er zowaar ietsejepietsje minder welvaart hebben en dat het straatbeeld niet meer is zoals in hun zelfverzonnen herinnering. Daarbij en passant even generaliserend alsof alle migranten een vijfde colonne zijn."The real dividing line," he goes on, "is not between Christianity and Islam, Sunni and Shia, East and West. It is between people who believe in coexistence and those who don't."
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 27-08-2015 03:49 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 26-08-2015 22:10 ]
Ach, alle moslims in een trein douwen en van de rots van gibraltar laten afdonderen is ook een oplossing.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:
De vertrekkende Britse ambassadeur in Libanon heeft het wel mooi gezegd:
[...]
De intolerantie van bepaalde figuren in dit topic steekt daar schrijnend tegen af. Het verschil is niet geitenwollensokken vs egoisten, maar tussen mensen die een oplossing zoeken en mensen die het aan hun derriere zal roesten omdat ze bang zijn dat er zowaar ietsejepietsje minder welvaart hebben en dat het straatbeeld niet meer is zoals in hun zelfverzonnen herinnering.
Wat zei ik nou over kortzichtigheid? Moderne moslims een oxymoron noemen, maakt imo vooral van jou een moron.Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:09:
Dus, moeten we ze daarom binnen hengelen? Prima als er ook iets modernere moslims zijn (al klinkt dat bijna als een oxymoron, zeker als je naar de inhoud van de Koran kijkt. Wellicht zijn het onbewust al halve afgevallenen... wat positief is), wil niet zeggen dat we ze daarom een paspoort moeten geven. Ze zullen ook nog iets bij moeten dragen, anders wordt onze economie gewoon uitgehold.
Dus met andere woorden, als je voorstander bent van de manier van leven zoals je die hier hebt geleerd en opgebouwd, hieraan vast wil houden omdat het je eigen cultuur is ben je dus iemand die bang is en nog meer onzin die je hier neer zet.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:
De vertrekkende Britse ambassadeur in Libanon heeft het wel mooi gezegd:
[...]
De intolerantie van bepaalde figuren in dit topic steekt daar schrijnend tegen af. Het verschil is niet geitenwollensokken vs egoisten, maar tussen mensen die een oplossing zoeken en mensen die het aan hun derriere zal roesten omdat ze bang zijn dat er zowaar ietsejepietsje minder welvaart hebben en dat het straatbeeld niet meer is zoals in hun zelfverzonnen herinnering.
Making an ass of myself since the 70's
Anoniem: 257719
En wanneer is er in Vaticaanstad voor het laatst iemand opgehangen of gestenigd vanwege deze "vergrijpen"?RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:58:
Ken je de paus? Die heeft het ook niet zo op homo's. En die beste man is de leider van een groepje die je misschien wel kent onder de naam Rooms Katholieke kerk. En flink hardleerse protestanten? Die hebben ook nog een redelijke hekel aan de "paapsen", dus een hekel aan christenen. En vergeet niet wat de gereformeerden vinden van vrouwenrechten. En die gezellige mensen hebben zelfs een eigen politieke partij!
Overigens ken ik ook atheïsten die het niet zo op Joden en homo's hebben....
Wordt dat gezegd? Kap nou eens met de hyperbolen en de verzinsels, bedoeld om je eigen angst en haat aan de gang te houden.Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:09:
Dus, moeten we ze daarom binnen hengelen?
Nee, niet automagisch. Daar moet je ook zelf wat voor doen, zoals dergelijke teksten hier neerplempen.shaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:28:
Dus met andere woorden, als je voorstander bent van de manier van leven zoals je die hier hebt geleerd en opgebouwd, hieraan vast wil houden omdat het je eigen cultuur is ben je dus iemand die bang is en nog meer onzin die je hier neer zet.
Ook jij bent zo lekker bezig met de hyperbolen en overdrijvingen. Juist het doen alsof cultuur een statisch iets is (inclusief de roze wolk dat het 50 jaar terug beter was), en alsof elke verandering negatief is, maakt dat het alleen negatieve emotie is. Er wordt niet gezegd dat alle vluchtelingen zomaar hier naar toe mogen komen, er wordt niet gezegd dat we jihadisten met open armen ontvangen, etc.Daarentegen lopen we wel allemaal te gillen dat nieuwkomers hier juist welkom zijn om hun cultuur en leefwijze te houden, dit kan immers in het vrije Nederland, we moedigen het aan zelfs. Maar als je als geboren en getogen Nederlander je eigen cultuur en leefwijze wil behouden ben je verkeerd bezig ( of intolerant zoals je zelf zegt )...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wikipedia: Stropopredeneringshaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:28:
[...]
Dus met andere woorden, als je voorstander bent van de manier van leven zoals je die hier hebt geleerd en opgebouwd, hieraan vast wil houden omdat het je eigen cultuur is ben je dus iemand die bang is en nog meer onzin die je hier neer zet.
Daarentegen lopen we wel allemaal te gillen dat nieuwkomers hier juist welkom zijn om hun cultuur en leefwijze te houden, dit kan immers in het vrije Nederland, we moedigen het aan zelfs. Maar als je als geboren en getogen Nederlander je eigen cultuur en leefwijze wil behouden ben je verkeerd bezig ( of intolerant zoals je zelf zegt )...
Jaja, nu snap ik het helemaal....
Lang geleden indeed, maar wat jaartjes terug kreeg men nog wel de horen dat condooms slecht waren, driemaal raden hoe AIDS zich zo goed verspreidt. Maar, om eens de boel om te draaien: Wanneer is er voor het laatst iemand buiten SA en IS gestenigd voor homo-zijn?Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:30:
[...]
En wanneer is er in Vaticaanstad voor het laatst iemand opgehangen of gestenigd vanwege deze "vergrijpen"?
Daar gaan we weer. "Maar als ze een andere afkomst hadden......" Degenen die het meest moorden en op grootste schaal achterlijke denkbeelden op na houden HEBBEN geen andere afkomst, het zijn grote en groeiende groepen radicalen die in naam van de islam moorden en achterlijke er interpetaties op na houden of de teksten letterlijk nemen die teksten staan nu eenmaal in de Koran, dat is toch gewoon een feit, of heb ik het mis?).BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:33:
Dan hebben we wel bijzonder veel gestoorde einzelgangers. Maar als ze een andere afkomst hadden gehad, dan weet jij net zo goed als ik dat er heel anders gereageerd zou zijn. Dan was het de schuld van de religie/afkoms/cultuur. Maar je hoort niemand over dat Tristan misschien wel is doorgedraaid door de individualistische samenleving van Nederland met relatief weinig sociale controle. Dat kan tenslotte niet.
Je hebt een te versimpeld denkbeeld, meneer.En nu is IS ineens het grote gevaar, maar ik heb ze hier niet veel zien doen. Waar vliegen die drones en bommen ons om de oren? 250.000 Syriërs dood, Irak destijds ongeveer hetzelfde. We zijn zelfs aan het experimenteren met een nieuwe vorm van oorlog voeren: niet eens voet aan de grond zetten, gewoon van een veilige afstand met drones een land onder vuur nemen. Als mensen bang zijn voor IS: moet je nagaan hoe andere volkeren zich voelen als we wat onbemande vliegtuigjes boven ze laten cirkelen.
Wat heeft dat met de migratie problematiek te maken?De VS is het enige land dat ooit atoombommen heeft gebruikt.
Er is geen "één maat" voor alle problemen. Grow up. Al dat geneuzel over de historie is achterhaald. Je moet dit benaderen vanuit het hier en nu.Het meten met twee maten is wat me voornamelijk stoort.
Ja, wie denken ze wel dat ze zijn, die westerlingen! Met hun tanks, met hun drones, met hun kruisraketten! Met hun denkbeeld dat hun wereldvisie de enige is die goed is, de rest zijn slechts mensen die bevrijdt moeten worden, en willen ze dat niet, zijn het terroristen!Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
Daar gaan we weer. "Maar als ze een andere afkomst hadden......" Degenen die het meest moorden en op grootste schaal achterlijke denkbeelden op na houden HEBBEN geen andere afkomst,
Oh, je had het over mosloms, foutje.het zijn grote en groeiende groepen radicalen die in naam van de islam moorden en achterlijke er interpetaties op na houden of de teksten letterlijk nemen die teksten staan nu eenmaal in de Koran, dat is toch gewoon een feit, of heb ik het mis?).
Topargument![...]
Je hebt een te versimpeld denkbeeld, meneer.
Het laat slechts de pijnlijke waarheid zien: 70 jaar geleden waren wij ook fout. En toen deden de moslims "niets"[...]
Wat heeft dat met de migratie problematiek te maken?
Zegt iemand die dingen graag wilt houden zoals ze zijn.[...]
Er is geen "één maat" voor alle problemen. Grow up. Al dat geneuzel over de historie is achterhaald. Je moet dit benaderen vanuit het hier en nu.
Woehoe, 1 land. Heb je al eens beelden gezien van Libanon? Syrië voor de oorlog? Hell, zelfs Iran is moderner dan SA."Sinds 2013 mogen vrouwen fietsen, zolang ze maar zijn vergezeld door een mannelijk familielid en 'volledig eerbaar gekleed' zijn".
Wow, het gaat inderdaad de goede kant op daar, en we hebben het hier over het moderne Saudi-Arabië (alhoewel.....vrouwen en verkeer). Optiefen die handel. Daarom zeg ik: screenen en indien gezakt-> exit. Je weet helemaal niet waar je over praat en wat we ons op de hals halen.
Mooi gezegd, ben het met je eens.BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:31:
Het is de tokkie schreeuwcultuur van tegenwoordig die me het meest stoort. Waren Nederlanders eerst nog gewoon direct, tegenwoordig is het lomp, luid en onbeschoft. Vroeger konden we scherpe grappen maken over afkomst, maar tegenwoordig kan je totaal bekrompen racistische onzin eruit knallen zonder dat ook maar iemand opkijkt.
Nuanceren is onmogelijk. Je moet of geen enkele vluchteling hebben, of je wil heel Afrika erin proppen. Politieke partijen die een elkaar proberen te overtroeven met hoeveel ze willen bezuinigen op ontwikkelingshulp. Woedende pro en anti- zwarte pieten die met elkaar op de vuiist gaan.
Dit vind ik zelf een veel grotere verpaupering van het land dan welke vluchteling dan ook. Te gênant voor woorden.
Maar als de Nederlanders veel meer gekke dingen uithalen, dan valt het toch wel mee met die enorme dreiging? Waarom zou ik die radicalen moeten vrezen als de kans groter is dat een Nederlander ineens het vuur opent?Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
Daar gaan we weer. "Maar als ze een andere afkomst hadden......" Degenen die het meest moorden en op grootste schaal achterlijke denkbeelden op na houden HEBBEN geen andere afkomst, het zijn grote en groeiende groepen radicalen die in naam van de islam moorden en achterlijke er interpetaties op na houden of de teksten letterlijk nemen die teksten staan nu eenmaal in de Koran, dat is toch gewoon een feit, of heb ik het mis?).
Zaken vanuit een ander perspectief bekijken is vrij belangrijk bij immigratie. Anders verzand je snel in een angstig geschetst doemscenario waarbij andere volken niets anders willen dan ons land kapot te maken.Wat heeft dat met de migratie problematiek te maken?
Sinds wanneer staan de mensen uit Saudi Arabië bij ons aan de grens?Er is geen "één maat" voor alle problemen. Grow up. Al dat geneuzel over de historie is achterhaald. Je moet dit benaderen vanuit het hier en nu.
"Sinds 2013 mogen vrouwen fietsen, zolang ze maar zijn vergezeld door een mannelijk familielid en 'volledig eerbaar gekleed' zijn".
Wow, het gaat inderdaad de goede kant op daar, en we hebben het hier over het moderne Saudi-Arabië (alhoewel.....vrouwen en verkeer). Optiefen die handel. Daarom zeg ik: screenen en indien gezakt-> exit. Je weet helemaal niet waar je over praat en wat we ons op de hals halen.
[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 16:50 ]
Meester in de kunsten van...
Man man...Lees je überhaupt wat hier zoal geschreven wordt of sta je op de boegsteven van MS Mient-Jan Faber??RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:54:
[...]
Ja, wie denken ze wel dat ze zijn, die westerlingen! Met hun tanks, met hun drones, met hun kruisraketten! Met hun denkbeeld dat hun wereldvisie de enige is die goed is, de rest zijn slechts mensen die bevrijdt moeten worden, en willen ze dat niet, zijn het terroristen!
Ja, vroeger. Ik heb het over nu en hier.Of had jij het over de Europeanen? Stalin en Hitler hebben in 20 jaar tijd iets van 20-30 miljoen doden gemaakt. Mao deed het ook wel lekker trouwens, zijn democide-teller zou volgens sommigen zelfs op 50 miljoen eindigen. Die chinezen toch ook!
Nee, ik had het NIET over moslims in het algemeen maar over IS en de achterlijke denkbeelden die in de islam voorkomen en die grotere groepen onder hen als evangelie zien wordt.Oh, je had het over mosloms, foutje.
Ik lees de bijbel niet want het is een vod, net zoals alle ander religieuze documenten van duizenden jaren oud. Ik ben een wereldburger en hoef dat soort troep niet te raadplegen om te weten hoe ik een goed mens moet zijn. Dat weet ik van mezelf. Als jij vindt dat er *de afgelopen 20 jaar* christelijk radicalisme is geweest dat te vergelijken is met IS, dan spoor je niet.Ja, die teksten staan in de koren. Maar, ook jij: lees eens een bijbel, het zijn echt niet een stel hippies die niks doen in dat boek hoor.
Nee serieus! Wat heeft dat te maken met de huidige migratie problematiek? Leg het eens uit dan.Topargument!
Ik volg je niet.Het laat slechts de pijnlijke waarheid zien: 70 jaar geleden waren wij ook fout. En toen deden de moslims "niets"
Wat bedoel je?Zegt iemand die dingen graag wilt houden zoals ze zijn.
Ja, Iran is in zekere zin modern en moderaat. Maar ook daar worden homo's opgehangen. Kan echt niet.Woehoe, 1 land. Heb je al eens beelden gezien van Libanon? Syrië voor de oorlog? Hell, zelfs Iran is moderner dan SA.
Ja dat kan. Toch is het niet te vergelijken met IS, of de achterlijke denkbeelden die ik aanhaalde. Dat kun je weg rationaliseren zoveel je witl.Ik kan ook een land als de VS pakken en laten zien hoe slecht het westen is.
TheAncientDovah schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:07:
Even iets peilen....
Wie van jullie is van plan PVV te stemmen en wie van jullie is voor het herinvoeren of gedeeltelijk herinvoeren van grenscontroles?
Niks op tegen, maar bedenk je wel dat al deze overheidsorganen die controle op controle uitvoeren best wel wat kostenRobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:14:
Ik ben voor het invoeren van PVV-controles!![]()
[en alle andere politieke partijen, vooral om te kijken hoe partijen aan hun geld komen, wel zo fijn voor de democratie]
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 16:53 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Sorry, ik wist niet dat "neerplempen" alleen aan jou was voorbehouden, mijn excuses hiervoor.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:41:
Nee, niet automagisch. Daar moet je ook zelf wat voor doen, zoals dergelijke teksten hier neerplempen.
Een cultuur is zeker geen statisch iets, het is aan verandering onderhevig. Maar er zit een heel verschil in een subtiele verandering/aanpassing/evolutie van een cultuur door de jaren heen en het plotsklaps op enorme schaal moeten aanpassen van je leefwijze en cultuur. Is het dan zo vreemd dat mensen zichzelf hiertegen willen beschermen?gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:41:
Ook jij bent zo lekker bezig met de hyperbolen en overdrijvingen. Juist het doen alsof cultuur een statisch iets is (inclusief de roze wolk dat het 50 jaar terug beter was), en alsof elke verandering negatief is, maakt dat het alleen negatieve emotie is. Er wordt niet gezegd dat alle vluchtelingen zomaar hier naar toe mogen komen, er wordt niet gezegd dat we jihadisten met open armen ontvangen, etc.
Wel wordt er gezegd dat er een probleem is, en dat we niet kunnen doen alsof we er niets mee te maken hebben. Maar ik zal eerlijk zijn: ik ruil graag de "cultuur" van een aantal reaguurders hier in voor wat anders, want slechter zal het er niet van worden.
Ja, dat klopt, die redenatie grijpt men wel vaker aan om mee te gooien als iemand een andere mening uitspreekt
Ben ik niet met je eens. Nederlanders willen in de wereld altijd het beste jongetje van de klas spelen, en nooit het beestje bij de naam noemen. De politie wilde dit niet tot die Fortuyn en zijn nazaten om de hoek kwamen kijken en men sinds die tijd opeens wel wat "directer" kan zijn in het benoemen van de problemen die er soms spelen.BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:31:
Het is de tokkie schreeuwcultuur van tegenwoordig die me het meest stoort. Waren Nederlanders eerst nog gewoon direct, tegenwoordig is het lomp, luid en onbeschoft. Vroeger konden we scherpe grappen maken over afkomst, maar tegenwoordig kan je totaal bekrompen racistische onzin eruit knallen zonder dat ook maar iemand opkijkt.
Nuanceren is onmogelijk. Je moet of geen enkele vluchteling hebben, of je wil heel Afrika erin proppen. Politieke partijen die een elkaar proberen te overtroeven met hoeveel ze willen bezuinigen op ontwikkelingshulp. Woedende pro en anti- zwarte pieten die met elkaar op de vuiist gaan.
Dit vind ik zelf een veel grotere verpaupering van het land dan welke vluchteling dan ook. Te gênant voor woorden.
De PVV lijkt mij echter meer daadkracht te hebben dan welke Nederlandse politieke partij dan ook.Baserk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:20:
[...]
Er lijken me hier toch wel een aantal reaguurders aanwezig, die obsessief voor de badkamer spiegel het zinnetje 'Minder, minder, minder!' blijven oefenen.
En dan heel erg verbaasd en vooral tot in hun tenen verontwaardigd zijn als hun enthousiasme niet overal weerklank vindt.
Terwijl ze zo braaf hebben geoefend.
Ik heb graag wat voor mijn democratie en rechtstaat over. Ik hou van mijn land, niet persé van alle mensen die erin wonen, en wil niet dat mensen met een onzuivere agenda, of die nou van links of rechts komen, geleidt door wat lobbyisten mijn land verprutsen. Dan kost het maar miljoenen, het is een mooie toevoeging aan ons land.TheAncientDovah schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:20:
[...]
Niks op tegen, maar bedenk je wel dat al deze overheidsorganen die controle op controle uitvoeren best wel wat kosten
Ja sorry. Nou ben ik klaar met jou. Hou eens op met je hypothetische stellingen, wat voegt dat nou toe. Als, als, als. Think, my man.BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:05:
[...]
Maar als de Nederlanders veel meer gekke dingen uithalen, dan valt het toch wel mee met die enorme dreiging? Waarom zou ik die radicalen moeten vrezen als de kans groter is dat een Nederlander ineens het vuur opent?
Daar heb je gelijk in. Alleeen is het nu vrij gemakkelijk. Je hoeft alleen naar de feiten te kijken en daan weet je dat wij aardig wat te verliezen hebben als er teveel migranten uit Afrika of MO binnen komen, althans, als ik er naar kijk vanuit van hoe ik persoonlijk graag wil dat West-Europa er nu uitziet, en wat ik zo wil houden.[...]
Zaken vanuit een ander perspectief bekijken is vrij belangrijk bij immigratie. Anders verzand je snel in een angstig geschetst doemscenario waarbij andere volken niets anders willen dan ons land kapot te maken.
Ik ga daar verder niet op in. Je mist het punt en dat is niet erg.[...]
Sinds wanneer staan de mensen uit Saudi Arabië bij ons aan de grens?
Tja inderdaad.Prima prins daar:
Saudi prince to donate $32bn fortune to charity
Geen gezeur, geen eisen, gewoon geven. En vrouwen die mogen fietsen. Tsja,ze worden daar nu eenmaal beschermd. Hier zetten we vrouwen achter het raam waar ze dag in dag uit lamme toeristen kunnen afwerken.
Misschien kunnen we wat bezuinigen op de controle op de politie.RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:24:
[...]
Ik heb graag wat voor mijn democratie en rechtstaat over. Ik hou van mijn land, niet persé van alle mensen die erin wonen, en wil niet dat mensen met een onzuivere agenda, of die nou van links of rechts komen, geleidt door wat lobbyisten mijn land verprutsen. Dan kost het maar miljoenen, het is een mooie toevoeging aan ons land.
Inderdaad, je weet het niet meer. Je wil bronnen. Ik stel Google voor. Informeer jezelf, heb ik ook gedaan.RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:03:
Je doet er anders zelf hard aan mee.
Een paar posts terug maak je er nog van dat alle afrikanen alles met haar neuken [dus ook dieren] en een stel kinderverkrachters zijn.
Ook zouden Moslims volgens jou op de grootste schaal moorden [zonder bron] en het meest achterlijke denkbeelden erop na houden.
Als dat niet richting het toppunt van de bekropmen, kortdenkende, racistische schreeuwcultuur gaat, weet ik het niet meer.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 257719 op 26-08-2015 23:34 ]
"Een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest"shaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:21:
Een cultuur is zeker geen statisch iets, het is aan verandering onderhevig. Maar er zit een heel verschil in een subtiele verandering/aanpassing/evolutie van een cultuur door de jaren heen en het plotsklaps op enorme schaal moeten aanpassen van je leefwijze en cultuur. Is het dan zo vreemd dat mensen zichzelf hiertegen willen beschermen?
Ik ben het volledig met je oneens dat wat jullie willen "beschermen", mijn cultuur zou zijn. Die intolerantie en angst zijn namelijk geen onderdeel van mijn cultuur.En als je dan zo graag afstand wil doen van je cultuur, wie houd je tegen?,
Hij die eist, bewijst.Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:30:
[...]
Inderdaad, je weet het niet meer. Je wil bronnen. Ik stel Google voor. Informeer jezelf, heb ik ook gedaan.
Dat was vroeger. Nu leven we in een maatschappij waarin je zelf geacht wordt pro-aktief te zijn. Get with the program.
Tja, het is aan jou om je grijze masse in te zetten om te filteren en te bepalen wat waar is.RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:33:
[...]
Hij die eist, bewijst.
Op Google kan ik ook vast vinden dat IS stiekem maanmannetjes zijn, die in hollywood voor een green screen staan. Overigens kan ik ook vinden dat de maan gewoon niet bestaat, hollywood niet bestaat en green screens niet bestaan.
Er staat zelfs op internet dat Bielefeld en Amersfoort wél bestaan, dat internet toch.
Misschien op nujij of fok.nl. Maar je presenteert nu herhaaldelijk absurde punten als feiten. Ik zou ook graag wat bronnen en onderbouwing zien voor de absurditeiten die je hier de wereld in slingert als algemene waarheden. Tot dan: bitch please..... (Ik had een linkje kunnen geven vwb betekenis maar blijkbaar is dat de taak voor degene aan wie mijn plempsel is gericht dus bij deze: google ze!)Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:36:
[...]
Tja, het is aan jou om je grijze masse in te zetten om te filteren en te bepalen wat waar is.
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-P op 26-08-2015 23:48 ]
En als je idd je je kop in het zand steekt en zo de problemen die staan te wachten bij massale instroom niet wenst te zien is er idd geen probleem.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:31:
[...]
"Een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest"
Welke "enorme" schaal van aanpassing heb je het over? Dat er een paar moskees in Nederland zijn, tussen al die kerken? Dat er mensen halal voedsel kopen naast het glutenvrij en het kosjer? Wat is er nou echt veranderd aan de leefwijze dat je daar zo bang voor moet zijn dat je liefst een hoge muur wilt oprichten en zo alles buiten wilt houden?
Internet en mobieltjes (en schreeuwlelijken als Wilders en consorten) hebben de cultuur in korte tijd ontstellend meer veranderd dan mensen uit het midden-oosten en Afrika ooit gedaan hebben.
[...]
Ik ben het volledig met je oneens dat wat jullie willen "beschermen", mijn cultuur zou zijn. Die intolerantie en angst zijn namelijk geen onderdeel van mijn cultuur.
Wat vindt je absurd? Ik ben modern, maar ik begrijp je punt niet. Is het soms jouw manier aan te geven dat je er anders over denkt? Geen probleem hoor.Jay-P schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:45:
[...]
Misschien op nujij of fok.nl. Maar je presenteert nu herhaaldelijk absurde punten als feiten. Ik zou ook graag wat bronnen en onderbouwing zien voor de absurditeiten die je hier de wereld in slingert als algemene waarheden. Tot dan: bitch please..... (Ik had een linkje kunnen geven vwb betekenis maar blijkbaar is dat de taak voor degene aan wie mijn plempsel is gericht dus bij deze: google ze!)
[Edit] moest weer even denken aan je negerzoen argument. Dat in combinatie met je bovenstaande quote is ehmmm... Laten we het maar op grappig houden.
Wordt jouw wereldbeeld alleen bepaald wordt door wat hier op Tweakers gepost wordt met "bewijs" links? Joh, je mist zoveel!RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:49:
Nee joh, alles moet bij het oude blijven, behalve discusseren, dat moet op zijn manier, met zijn argumenten![]()
Ik wil best een normale discussie voeren, maar dat blijkt hier lichtelijk hopeloos te zijn.
"Google het maar"
Tsst, niet op Tweakers
Gelukkig zijn dat inderdaad enkelen, aardbewoner. Oproepen tot een boycot omdat ik een andere mening toegedaan ben dan jij?aardebewoner schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:06:
Ik stel voor, dat iedereen met een beetje verstand en zelf-respect, het racistisch getroll van karakters zoals Grunt69 en Bartjeh negeren. Voorzover de moederatie nog niks over heeft gedaan. En nee, het gaat hier niet enkel om vrijheid van meningsuiting, dat zullen enkelen het met mij ook eens zijn.
*You owe it to yourself.
JE hebt niet veel druppels nodig om te verzuipen natuurlijkgambieter schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:05:
Bang voor ontevreden mensen... Die lopen er al heel veel rond in Nederland, die paar vluchtelingen zijn druppels in de oceaan. Het enige verschil is dat die autochtone ontevredenen eerst boos waren op moslims, toen op de EU, nu op vluchtelingen, en over een paar maanden zijn ze weer ergens anders boos over. Beroepsontevredenen.
Maar je zou ook eens positief kunnen zijn. Als je mensen verwelkomt en probeert er het beste van te maken, zonder "subtiel" te laten merken dat je zo vrijgevig bent, dan heb je de kans dat ze dat waarderen en proberen er samen wat van te maken. Wat in ieder geval geen goede start is, is duidelijk te laten merken hoezeer je ze niet hier wilt hebben, ze zo sterk mogelijk het gevoel geven onwelkom te zijn, en bij alles gelijk gaan schreeuwen hoe ondankbaar ze zijn.
Niets beter om een doemscenario werkelijkheid te laten worden, dan de houding te hebben dat het toch gaat gebeuren en dat het andermans schuld is.
Hoe is dat anders dan de haat en angst die wordt uitgestraald door de doemdenkers, die geen kans verloren laten gaan om de vluchtelingen/migranten zwart te maken en doemscenario's voorschilderen? Het enige verschil is dat het hier om mensen gaat die het heel erg goed hebben, en bang zijn iets van die eigen welvaart te verliezen, versus mensen die echt oorlog en armoede hebben meegemaakt.shaggy8675 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:21:
De haat en angst die sommige van deze volkeren met zich meedragen heeft daar geen boodschap aan natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 27-08-2015 00:45 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Behalve dat het niet hypothetisch is, maar de realiteit. Er zijn dus blijkbaar meer dan genoeg gekken die geïnspireerd raken terwijl ze in een keurige westerse familie zijn opgegroeid. Of Breivik die geïnspireerd was door onze eigen Geert. Dat is waarom generalisaties zo gevaarlijk zijn. Sommige mensen zien een ander niet meer als individu, maar als onderdeel van een grotere groep. Als ze zich bedreigd voelen, dan kunnen ze heel rare dingen doen.Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:26:
[...]
Ja sorry. Nou ben ik klaar met jou. Hou eens op met je hypothetische stellingen, wat voegt dat nou toe. Als, als, als. Think, my man.
Maar dit is echt de grootste Dagobert Duck opmerking die ik ooit heb gehoord. We hebben teveel geld om het te delen. 86% van de vluchtelingen wordt opgevangen door ontwikkelingslanden:Daar heb je gelijk in. Alleeen is het nu vrij gemakkelijk. Je hoeft alleen naar de feiten te kijken en daan weet je dat wij aardig wat te verliezen hebben als er teveel migranten uit Afrika of MO binnen komen, althans, als ik er naar kijk vanuit van hoe ik persoonlijk graag wil dat West-Europa er nu uitziet, en wat ik zo wil houden.
Je mist nog steeds het punt. Wat jij doet is doemscenario's werkelijkheid maken. Er is een verschil tussen voorzichtig en doordacht manoeuvreren zodat je goed oplet waar je loopt, en zo druk te zijn met jammeren over de aanstaande val dat je het ravijn instapt.shaggy8675 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:06:
Doemscenario's zijn natuurlijk ook zaken die ooit werkelijkheid kunnen worden.
Vast en zeker heel veel. Met het verschil dat zij dat zijn als ze vechten voor die plek en de kans, en men hier intolerant is voordat ze er zijn.Salvatron schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:31:
Ik vraag me af hoeveel vluchtelingen en migranten zelf intolerant zijn naar anderen.
Anoniem: 627966
Men had toen 'last' van andere bevolkingsgroepen.aardebewoner schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:24:
Volgens mij was de allermoeilijkste, geweldadigste, en ellendigste periode van Europa tijdens Wereldoorlog 2, toen Europa overwegend blank was, en weinig 'last' (om zomaar de termen van die schreeuwers te gebruiken) van zwarten of moslim's hadden.
Die Joden dus.Anoniem: 627966 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:33:
[...]
Men had toen 'last' van andere bevolkingsgroepen.
In hun thuisland voordat er oorlog uitbrak. In een evangelische kerk die vrijwel volledig uit zwarten (surinamers e.d.) bestaat waar ik vroeger kwam liep de voorganger nog wel eens te roepen dat hij het zo vervelend vond dat hij werd aangesproken op zijn zwarte huidskleur. Maar als je die lui over vrouwen en homo's hoort praten dan doen ze zelf precies hetzelfde (man is het hoofd van het gezin, homo's moeten hetero worden, etc).gambieter schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:33:
[...]
Vast en zeker heel veel. Met het verschil dat zij dat zijn als ze vechten voor die plek en de kans, en men hier intolerant is voordat ze er zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 27-08-2015 01:52 ]
[ Voor 14% gewijzigd door aardebewoner op 27-08-2015 01:58 ]
Nee ik zal niet beginnen met woorden in je mond te leggen. Ik ga beginnen te zeggen dat de situaties zo totaal verschillend zijn dat de vergelijking geen hout snijdt. We hebben hier nu niet te maken met een agressor, allianties en oorlogszucht.Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:01:
[...]
Ik zie een parallel in de politieke ontkenning en naïviteit destijds en nu, aan de vooravond van gebeurtenissen die een behoorlijk deel van de wereld onze wereld op hun kop kunnen zetten, en Europa geen goed zullen doen. De geschiedenis zal leren of het terecht in me opkwam of niet.
En begin aub niet van "dus je beweert dat er een nieuwe oorlog aankomt", dat beweer ik niet.
Met alle respect, dit is klassiek xenofobie. Neem het niet verkeerd op, er is niks mis mee dat je angst hebt voor het vreemde, daar kan je ook niks aan doen, maar kom er dan gewoon voor uit.Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:45:
Nee hoor, ik ben niet tegen immigratie an sich. Als de immigrant daadwerkelijk iets kan bijdragen en niet teveel afwijkt van westerse waarden als homotolerantie, ongelovige kunnen worden zonder probleem, geen kindhuwelijken, geen burka, en respectvol omgaan als je hulp (eten) wordt aangeboden. Al heb je een groene huidskleur en 3 armen, dat is niet relevant.
En wat voor de deur staat valt veelal niet in die categorie... op z'n zachtst gezegd.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Serieuze vraag : Hoeveel vluchtelingen heb jij ooit zelf gesproken?Obelink schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:59:
Ik hoor nou nooit een vluchteling zoiets zeggen als: "We werden voortdurend bestookt en waren in levensgevaar. Wij zijn blij dat we hier onderdak en verzorging krijgen en zonder levensgevaar naar buiten kunnen." Maar altijd word er geklaagd over van alles.
En komt dat omdat er zo ongelooflijk veel moslims zijn of omdat een gigantische hoop blanke Nederlanders hun kinderen naar een "witte" school sturen?Predje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:18:
Mijn neefje kan met rammadan niet naar school want dan is de klas leeg.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Nee toch....schrijf ik dat niet min of meer letterlijk zelf al? Er gaat / ging een dreiging uit van beide situaties / periodes. Meer valt er over mijn vergelijking niet te zeggen en meer is ook niet nodig.Hippocampus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 05:33:
[...]
Ik ga beginnen te zeggen dat de situaties zo totaal verschillend zijn dat de vergelijking geen hout snijdt. We hebben hier nu niet te maken met een agressor, allianties en oorlogszucht.
Bij dit soort vraagstukken komt er nu eenmaal emotie en onderbuikgevoel bij dat bij veel mensen een belangrijke factor is bij hun beeldvorming. Als je denkt dat je alles (en zeker dit vraagstuk) wetenschappelijk kunt oplossen zal je verrast worden.aardebewoner schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:55:
Sorry hoor, maar ik vind enorme generalisaties maken over een hele volk op basis van het gedrag van een enkeling van een totaal kinderachtig niveau getuigen, en totaal ongepast voor dit forum zijn, waar we, naar mijn gevoel tenminste, een nogal inhoudelijke, onderbouwde, en wetenschappelijk niveau nastreven.
Nee. Je bent als persoon verantwoordelijk voor je gedrag, onafhankelijk van je afkomst. Zodra er buitenproportioneel veel mensen uit jouw afkomst groep negatief opvallen krijg je dat jouw afkomst groep argwanend wordt bekeken onafhankelijk van jouw individueel gedrag. It's that simple. Niet eens pure emotie, want gebaseerd op statistiek (of die nu klopt of niet). Zie je? Tóch wetenschap voor jou.Ben jij als een enkele persoon uit je afkomst verantwoordelijk voor het gedrag van een boef die tot jouw afkomst behoort?
Nee, want dat is dis-proportioneel. Alle IS / terrorismeverdachten preventief opsluiten is dat niet gezien hun track-record en aankondigingen.Als voorbeeld, moeten alle blanke westerlingen opgesloten worden vanwege Breivik en zijn extremistisch gedachtengoed?
Dat er niemand bij gebaat wordt is een mening, geen vaststaand feit. Dat hangt af van je perspectief. Het gaat hier niet alleen om boeven maar de discussie gaat ook over of we migranten die geen vluchtelingen zijn op een zeer grote schaal willen opvangen en kunnen onderhouden.[/quote]Dat zijn nou eenmaal de parallelen die hier getrokken worden. Er wordt een of andere boef uit het midden oosten geplukt om vervolgens de schuld daarvoor op een hele volk of volkeren toe te schuiven. Ik zou graag willen dat dit gedrag stopt. Er wordt niemand bij gebaat.
Dat zou jammer zijn. Je moet je niet zo laten ontmoedigen alleen omdat sommigen er in jouw ogen domme denkbeelden op na houden. Wat bereik je door weg te gaan?Het heeft echt niets meer met een discussie te maken maar een zeer primitief, kinderachtig gebabbel van herhaaldelijke verdachtmakingen over en weer zonder enige grond of logica. Ik denk, dat ik op een gegeven moment, zelf voor kies om vrijwillig van dit forum weg te gaan.
En dat is precies hetzelfde wat veel mensen hier denken. Die willen vechten voor een kans op behoud van hún welvaart en vrijheid. Waarom zijn veel mensen benauwd om ze binnen te laten? Kan het zijn dat ze negatieve ervaringen hebben opgedaan, of zijn het echt allemaal domoren die zich laten leiden door stemmingmakerij?gambieter schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:33:
[...]
Vast en zeker heel veel. Met het verschil dat zij dat zijn als ze vechten voor die plek en de kans, en men hier intolerant is voordat ze er zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 257719 op 27-08-2015 11:24 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
En wat doe jij hier en nu dan? Je trekt vier stempels uit je la: *Bam*, *Bam*, *Bam*, en *Bam*, en ik ben ineens een racist en neonazi. Ik wil geen brandende asielzoeker centra, ik wil vluchtelingen helpen, maar ik wil ook dat de culturele eenheid van West-Europa op termijn niet ten onder gaat. Ik discussieer hier en zet uiteen wat ik denk en waarom. Net als de rest. Ik haat ook niemand, ik sluit echter niet mijn ogen voor mijn eigen waarnemingen, statistieken, en berichtgeving.hexta schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:40:
Volgens mij is wat er in dit topic aan de hand is al een enorme reden om het migratieprobleem serieus te nemen.
Wij tweakers, die aan 2 kanten tegenover elkaar staan. Racisten versus boomknuffelaars. Links tuig versus xenofobe neonazis.
Ik zie nergens meer een zoektocht naar een oplossing in dit topic. Enkel steeds harder gebash, mensen die door de manier van discussieren steeds meer hun hakken in het zand zetten, en daardoor een steeds harder wordende discussie.
Als dit in heel nederland gaat gebeuren zie ik het niet al te positief in. AFA en FA demo's, rellen, Azielzoekerscentra die worden afgebrand, verdeeldheid en haat.
Vreselijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 27-08-2015 12:06 ]
Ѫа$тёя чѳця аят
Dan wordt het tijd dat men gaat meedenken en constructief mee gaat praten, ipv het doemdenken, geschreeuw e.d. Predje geeft hierboven precies het verkeerde voorbeeld, alleen maar angst en haat (maar zeker niet de enige die dat doet).Anoniem: 257719 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:01:
Ik wil dat er eerst een goed plan komt, ipv eerst alles binnen te halen en dan te kijken waar het schip strand. Tot dan ben ik zéér terughoudend om de poorten te openen.
Wat veelal niet voldoende wordt beseft is dat integratie een stuk moeilijker verloopt als er eenmaal groepen zijn gevormd. Een individu in een omgeving zal een continue druk ervaring om zich aan te passen, anders valt hij buiten de boot. Maar in een groep is die druk er niet meer en werkt het vaak omgekeerd en wordt er eenheid geschapen door je af te keren van de meerderheid.Mosin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:05:
Wij Nederlanders mogen ook wel iets harder optreden tegen het intimiderende gedrag van sommige allochtonen of ''Nederlanders''. Natuurlijk doen wij ook foute dingen, maar hun mentaliteit is anders en vaak vervelender voor ons. Het is een kwestie van geven en nemen. Zo voorkom je ook racisme.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Nee dat doet hij niet, hij maakt een goed punt hoe hier veelvuldig mensen die een andere mening hebben worden weggezet als racisten/xenofoben danwel linkse boomknuffelaars/geitenwollensokken. Het helpt de discussid niet en het is een makkelijke en laffe manier om de ander zijn punten te ontkrachten. Ik heb ook het idee dat veel lui hier alleen komen om hun mening(het liefst in een korte gevatte oneliner) even snel neer te plempen zonder het debat aan te gaan of alleen bevestiging van hun mening zoeken. Het mooie aan Tweakers is de redelijk diverse samenstelling in tegenstelling tot sites als joop.nl of geenstijl.nl waar alle kopjes één kant op staan en van debat ook geen sprake is.Anoniem: 257719 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:01:
[...]
En wat doe jij hier en nu dan? Je trekt vier stempels uit je la: *Bam*, *Bam*, *Bam*, en *Bam*, en ik ben ineens een racist en neonazi. Ik wil geen brandende asielzoeker centra, ik wil vluchtelingen helpen, maar ik wil ook dat de culturele eenheid van West-Europa op termijn niet ten onder gaat. Ik discussieer hier en zet uiteen wat ik denk en waarom. Net als de rest. Ik haat ook niemand, ik sluit echter niet mijn ogen voor mijn eigen waarnemingen, statistieken, en berichtgeving.
Ik wil dat er eerst een goed plan komt, ipv eerst alles binnen te halen en dan te kijken waar het schip strand. Tot dan ben ik zéér terughoudend om de poorten te openen.
Ik noem je geen racist en ik noem je geen neonazi. Ik vel geen oordelen in mijn post, ik geef enkel aan dat het steeds feller is geworden.Anoniem: 257719 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:01:
[...]
En wat doe jij hier en nu dan? Je trekt vier stempels uit je la: *Bam*, *Bam*, *Bam*, en *Bam*, en ik ben ineens een racist en neonazi. Ik wil geen brandende asielzoeker centra, ik wil vluchtelingen helpen, maar ik wil ook dat de culturele eenheid van West-Europa op termijn niet ten onder gaat. Ik discussieer hier en zet uiteen wat ik denk en waarom. Net als de rest. Ik haat ook niemand, ik sluit echter niet mijn ogen voor mijn eigen waarnemingen, statistieken, en berichtgeving.
Dat 2e is niet van mij, quote aub correct.Anoniem: 627966 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:05:
[...]
Is er al lang een boerka verbod (of deze is in de maak).
[...]
Als je statestieken erbij wil pakken doe dat dan vanuit een onafhankelijke bron en niet al dat populistische geneuzel. Zoals:
https://majorityrights.com/
https://muslimstatistics.wordpress.com
http://www.vrijechroniqueurs.nl/
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Anoniem: 627966
Niet van jou inderdaad, maar even goed populistisch geneuzel.Anoniem: 257719 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:45:
[...]
Dat 2e is niet van mij, quote aub correct.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 627966 op 27-08-2015 12:48 ]
Het spijt me dat ik verkeerd opgevat heb.hexta schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:25:
[...]
Ik noem je geen racist en ik noem je geen neonazi. Ik vel geen oordelen in mijn post, ik geef enkel aan dat het steeds feller is geworden.
Verder ben ik het overigens met jou eens.
Daar ben ik het niet mee eens, collectivistische samenlevingen zijn niet beter bestand tegen (maatschappelijke) problemen. Want hoewel er misschien meer overeenkomst lijkt te zijn, gaat dat meestal gepaard met nadelige bijeffecten zoals tunnelvisie, conformisme en vergroting van macht bij de gene die aan het hoofd staan van het collectief.-Bonalds schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:37:
Door individualisering groeit het onvermogen om met maatschappelijke problemen om te gaan, het draait om het individu, het verplaatsen in een ander wordt dan erg lastig.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Ik zou graag weten wat ze nu eigenlijk schreeuwen. Zou het ergens vertaald te vinden zijn?Anoniem: 257719 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:16:
En ja hoor, de eerste bakstenen vliegen en de eerste vlaggen wapperen. En dat moeten we binnen laten? No Effing Way als het aan mij ligt.
http://www.liveleak.com/view?i=f83_1440370859
Dan ben ik daar niet duidelijk in geweest, ik bedoelde ook niet te zeggen dat een collectivistische samenleving er beter mee omgaat. Men kan als collectief ook een verkeerde beslissing nemendefiant schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:51:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, collectivistische samenlevingen zijn niet beter bestand tegen (maatschappelijke) problemen. Want hoewel er misschien meer overeenkomst lijkt te zijn, gaat dat meestal gepaard met nadelige bijeffecten zoals tunnelvisie, conformisme en vergroting van macht bij de gene die aan het hoofd staan van het collectief.
En om bij migratie te blijven, Aziatische landen zijn meer collectivistisch, maar staan veelal niet positief tegenover migratie en integratie verloopt er moeilijk. Met als meest extreme voorbeeld Japan.
Misschien dat je het uit de commentaren kunt halen.hexta schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:26:
[...]
Ik zou graag weten wat ze nu eigenlijk schreeuwen. Zou het ergens vertaald te vinden zijn?
Als je het tweede filmpje bekijkt van de NOS reportage, Zie je dat ze weg willen uit het kamp en daarom boos zijn.hexta schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:26:
[...]
Ik zou graag weten wat ze nu eigenlijk schreeuwen. Zou het ergens vertaald te vinden zijn?
Dit zijn toch allemaal vluchtelingen die voor hun leven gevlucht zijn ? Waarom zou je met de vlag zwaaien van het land waar je uit gevlucht bent en verder willen naar Duitsland ?twerk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:35:
[...]
Als je het tweede filmpje bekijkt van de NOS reportage, Zie je dat ze weg willen uit het kamp en daarom boos zijn.
http://nos.nl/artikel/205...ije-dat-red-ik-nooit.html
And to think they once said that computers would take away jobs.
Haha die man.twerk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:35:
[...]
Als je het tweede filmpje bekijkt van de NOS reportage, Zie je dat ze weg willen uit het kamp en daarom boos zijn.
http://nos.nl/artikel/205...ije-dat-red-ik-nooit.html
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
"Uiteindelijk krijgt ongeveer 92% van de vluchtelingen een verblijfsvergunning voor vijf jaar," zegt ze. "We weten niet hoe het gaat lopen. Een groot deel van de vluchtelingen kan in Nederland blijven, maar de rest zal uiteindelijk terug moeten. Wanneer dat is, is nu nog niet te zeggen." Veel hangt af van hoe de situatie in Syrië over vijf jaar is. Alleen als iemand kan aantonen dat hij of zij dan persoonlijk gevaar loopt, is er kans dat ze dan langer mogen blijven.
Volgens de jongens verlaten inmiddels vooral hoogopgeleide mensen Syrië. Er ontstaat zo daar een enorme braindrain, die voor Nederland zelfs voordelig zou kunnen zijn als het goed wordt opgepakt. Maar vooralsnog gaan daar de koppen in de kranten daar niet over. Wel over overlast van de vluchtelingen. Maar waar bestond die nou eigenlijk uit?
Wat een onzinnige borrelpraat weer zeg? Kan je überhaupt _iets_ onderbouwen van wat je uitspuwt? Dingen feiten noemen die je niet eens aan kan tonenPredje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:44:
http://www.powned.tv/nieu...islamofobie_registre.html
Maar antisemitisme wordt niet gemeten...
Alleen het feit al dat er zoveel moslims en zoveel afkeer voor moslims is in Nederland geeft al aan dat het land overgenomen wordt.
Waarom MOET Islam onderdeel van Nederland worden (is het al)?
Ok, heeft niks met de immigranten te maken. Dat zijn gewoon hoogopgeleiden Syriers.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Denk je aan je bloeddruk? Zo te lezen heb ze zelf geen last van vooroordelen.BarôZZa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:09:
Het land wordt overgenomen? Oei, nu maak ik me toch wel even zorgen hoor. Heb je wat details? Dan kan ik me even voorbereiden.
Je komt toevallig toch niet uit de provincie he? Want die mensen mogen niks zeggen.
Dat stoort me altijd het meest. Fanatieke PVV'ers/xenofoben/moslimbashers die ergens ver weggedoken zitten op dat boerenland en nog nooit een moslim in het echt hebben gezien. Mensen uit zo'n klein vies incestdorpje Van die mensen die ondertiteld worden op tv, brrrrrrrr. Spreek Nederlands, landverrader.
Niet dat er geen mensen met een andere etnische achtergrond in de provincie zitten, maar het is toch anders.Er zijn weinig dingen minder intimiderend dan een Brabantse Marokkaan met een zachte G. Asl die ons land komen overnemen, dan zullen we het wel verdiend hebben en bekeer ik me.
mag ik me bij die persoonlijke noot aansluiten?Virtuozzo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:41:
Als persoonlijke noot, wat een reacties in dit topic. Onvoorstelbaar.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 16:52 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq