Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 50.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Gomez12 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:31:
[...]

Het probleem is alleen dat we ze leren vissen en ondertussen bieden we onze vis op de markt onder de kostprijs aan, waardoor het vissen niet lonend meer is. Maar o, o, oh wat zijn we toch goed dat we ze wel hebben leren vissen...

Wij hoeven geen wereldwijde afzetmarkt te creeeren, maar we zouden bijv wel eens goed kunnen nadenken of wij ook echt afrika als afzetmarkt willen zien. Het probleem daarmee is enkel dat het grote gevolgen gaat hebben, want het is niet voor niets dat wij etenswaren etc onder kostprijs daar kunnen verkopen, dat kunnen wij doen doordat wij profiteren van de arbeid daar die vanwege lage voedselprijzen ook goedkoop is.
Ik snap je insteek in commerciële handel van ons naar hun in deze niet. Ik heb het over het helpen van landen/gebieden/volkeren in hun basale levensvoorzieningen als het kunnen verbouwen van eigen voedsel en het aanleggen van vers drinkwater en zo een beter leven kunnen krijgen en zelfvoorzienend kunnen worden.

En volgens mij heb jij het standpunt dat wij mensen die niets bezitten alles willen/moeten verkopen voor eigen gewin. Ik denk niet dat dit de uitgangspositie is van de geboden hulp in de voorbije decennia.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
shaggy8675 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:08:
Ik snap je insteek in commerciële handel van ons naar hun in deze niet. Ik heb het over het helpen van landen/gebieden/volkeren in hun basale levensvoorzieningen als het kunnen verbouwen van eigen voedsel en het aanleggen van vers drinkwater en zo een beter leven kunnen krijgen en zelfvoorzienend kunnen worden.
Voorbeeld: een arme boer die koffie verbouwt omdat wij daar voor betalen, i.p.v. voedsel te verbouwen voor de lokale markt. Goed voor ons, slecht de lokale markt.
Maar vergeet ook vooral niet dat gewassen verbouwen planning vereist. In Afrika (en Azie ook trouwens) werken veel mensen slechts zodat ze genoeg hebben voor die dag. Als ze 2 dagen vooruit kunnen, komen ze 2 dagen niet opdagen (die klacht lees ik vooral veel van Westerlingen die in Azie iemand inhuren). Zimbabwe had onder Mugabe alle blanke boeren verdreven/vermoord, waardoor het land van "graanschuur in de regio" veranderde in arm hongerig land, omdat de lokale bevolking niet de wil, kennis en planning heeft om het over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:15
Salvatron schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:20:
[...]

Waarom is het overal een puinhoop in afrika? Volgens mij is het alleen in bepaalde gebieden een puinhoop, maar niet overal.
shaggy8675 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

De mensen hebben de hulp zeker aangeboden gekregen dat is een feit. Mens heeft in vele landen mensen kennis en apparatuur gezet om het op te bouwen. En vervolgens wordt er klaarblijkelijk niets mee gedaan. Een heel simpele observatie. Want in de afgelopen 50 jaar is het alleen van kwaad naar erger gegaan lijkt het wel.
Ik krijg persoonlijk het idee dat afrika gewoon een verloren continent is waarin mensen wel geholpen willen worden, maar er zelf het liefste zo weinig mogelijk voor hoeven te doen. Anders had men de hulp en kennis die er was wel gebruikt om zichzelf te redden.
Ah Af
Sjurm schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

De hulp is vaak wel effectief, maar wel op (te) kleine schaal zodat er nog veel problemen overblijven. Vergeet niet dat Afrika 1,1 miljard mensen telt en dat aantal snel stijgt.
rika, We
aardebewoner schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:48:
[...]

Het werd in de meeste regio's van Afrika pas een puinhoop na de komst van de blanken. De kolonisator heeft verdeeldheid en haat gezaaid, door mensen te onderwerpen in het kader van slavernij, het terrein uit te buiten voor eigen gewin (beroven dus, denk aan het stelen van uranium uit de Belgische Kongo), en volkeren tegen elkaar op te zetten.

En bovendien was Europa een grote puinhoop in de jaren 40, letterlijk dan, en Amerika was een puinhoop in de jaren 30. Ga je alvast de schuld daarvan aan de Afrikanen geven?
We pretenderen al decennia dat we Afrika helpen. Het continent wordt nog steeds leeggeroofd. Kunnen onze overheid wel een dubbeltje geven als de multinationals een euro pakken heeft het geen zin. +-$60bn op jaarbasis.

Jaarlijks gaat er zo'n $130bn aan leningen,investeringen en hulp naar afrika maar zolang er ook $190bn uit stroomt heeft het weinig zin.
Bron: Aid to Africa: donations from west mask '$60bn looting' of continent

Uit een ander onderzoek bleek dat er tussen 1970 en 2008 $1.8tn gemiddeld illegaal uit afrika stroomde.
Ja maar, Ja maar corruptie. Nee dat was slechts 3%. 60-65% was tax evasion.
Bron: Africa may have lost £1tn in illegal flows of money, researchers say

Een leuk voorbeeld is Areva haalt 25% van de energie productie in heel Frankrijk uit Niger (Uranium).
De wereldwijde omzet van areva 4 keer is groter dan de hele nigerese economie.
Ze betalen nauwelijks tot geen belasting en slechts 5,5% van de opbrengst is voor niger
De Fransen hebben gezegd dat als ze uranium mogen delven Arlit het tweede Parijs wordt......
Arlit, deuxième Paris is een leuke docu om ogen te openen.
Bron

Ik kan nog zat voorbeelden noemen, Diamanten in Siera Leone (Antwerpen), Koper in Zambia (Glencore), Olie Nigeria (shell) etc. etc.
Als we Afrika willen helpen laten we dan de multinationals tot verantwoordelijkheid dwingen.
Wil je Afrika echt helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
RemcoDelft schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:21:
[...]
Zimbabwe had onder Mugabe alle blanke boeren verdreven/vermoord, waardoor het land van "graanschuur in de regio" veranderde in arm hongerig land, omdat de lokale bevolking niet de wil, kennis en planning heeft om het over te nemen.
Bron?

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
twerk schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:24:
Als we Afrika willen helpen laten we dan de multinationals tot verantwoordelijkheid dwingen.
Wil je Afrika echt helpen
Dat is ongeveer even makkelijk als alle asielzoekers gewoon in huis nemen. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 21:44
Misschien is het handig om je te realiseren dat uitbuiting en corruptie ontstaat door een gebrek aan institutionalisering van de behoeften en ontwikkeling van de burger. Als er geen wetgeving is, geen handhaving en geen instemming, dan is uitbuiting en corruptie een logisch gevolg.

Afrika is bij lange na niet zielig, in meerdere opzichten ontzettend rijk...maar de wil, kennis ervaring en kunde om zich nu eens echt te organiseren, daar zit het echte probleem van veel Afrikaanse landen. En dat is een probleem waar het Westen wel kan adviseren, maar de Afrikanen zullen het toch ook echt zelf moeten doen. Een klein maar belangrijk begin is onderwijs, leren lezen en schrijven, combineer dat met de informatie gedeeld op het Internet. Dit zal de drang van de bevolking naar rechtvaardigheid, handhaving en burgerparticipatie vergroten. Of deze groei op een vreedzame manier zal gaan, ik betwijfel het, maar het zou Afrika en haar bewoners wel enorm helpen in hun emancipatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03

Dido

heforshe

Klein beetje kennis van recente geschiedenis, eventueel ondersteund door vriend Google, die als je "Zimbabwe ex" intikt, dit automatisch aanvult tot "zimbabwe expulsion of white farmers".
Dat levert als eerste twee linkjes dit op
http://www.telegraph.co.u...-farmers-in-Zimbabwe.html
en
http://whiteresister.com/...rs-has-destroyed-zimbabwe

Met name die laatste is geen al te frisse bron, natuurlijk, maar er zijn genoeg resultaten om je uit te leven in de verschillende berichten en visies op Mugabes agrarische beleid :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Dido schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Klein beetje kennis van recente geschiedenis, eventueel ondersteund door vriend Google, die als je "Zimbabwe ex" intikt, dit automatisch aanvult tot "zimbabwe expulsion of white farmers".
Dat levert als eerste twee linkjes dit op
http://www.telegraph.co.u...-farmers-in-Zimbabwe.html
en
http://whiteresister.com/...rs-has-destroyed-zimbabwe

Met name die laatste is geen al te frisse bron, natuurlijk, maar er zijn genoeg resultaten om je uit te leven in de verschillende berichten en visies op Mugabes agrarische beleid :)
Die tweede link van jou is een White Power website, dus zeker geen objectief melder van nieuws.

Uit die eerste kan ik nog niet opmaken dat het volk geen "wil, kennis en planning heeft om het over te nemen." Dat was dus de conclusie van bovengenomde user.

Dus jij hebt de stelling gestaaf met een bron, maar niet de conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zimbabwe de vroegere graanschuur van de regio noemen is zo'n onzin, het is altijd tabak geweest dat de export beheerste terwijl er ongeveer genoeg graan enzo werd verbouwd om het eigen land te voeden, Waarom zou je in hemelsnaam graan exporteren als je op hetzelfde stuk land tabak kan verbouwen ?

Maar de gevolgen van het beleid van Mugabe was wel een catastrofe voor zowel de tabaksexport als de productie van voedsel voor lokale consumptie.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:57:
[...]

Overbodige kleinerend bedoelde opmerking om? Je argumenten meer gewicht te geven? Wat voegt dit toe aan de discussie? Hebben wij vroeger geknikkerd?
Jij vermeldde je leeftijd, niet ik. Ik vond het ook al raar dat je dat deed. Maar de de oudere generaties kijken altijd wat vreemder naar de moderne wereld.
Waar heb je het precies over? Die paar op Guantanamo? Het begin van het kolonialisme? Welke ontwikkelingen gaan hard? Noem er eens 1.
Economische groei in de meeste landen buiten centraal-Afrika? De groeiverwachtingen voor de komende decennia.
Ik ben meerdere malen in Vietnam en Cuba geweest. Arm...niet vrij.... En wat deden ze daar? Keihard werken, en bouwen aan hun toekomst en verbeteren van de welvaart. In Afrika zie ik alleen maar handjes ophouden, eisen, kapot maken (ZA / Zimbabwe). Dan heb ik het niet over de periodieke droogten met hongersnoden, maar de landen die daar geen last van hebben.
Klopt. Niemand werkt in Afrika, alles hebben ze gekregen van ons door hun hand op te houden.

Hoe vaak ben je door de jaren heen op verschillende plekken in Afrika geweest? Dat moet wel vaak zijn geweest als je geen enkele verandering hebt weten te spotten in 50 jaar tijd.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/9581/nai22nk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.nl/nairobi-01.jpg
Yep, Shell is het eigenlijk allemaal schuld. Heel Afrika hebben ze verpest 8)7
Ah ja, voorbeelden kunnen niet meer, want het gaat niet over heel Afrika. Goed zo. Prachtig ook hoe selectief mensen altjd zijn.
Nee, het is een mega-klap in het gezicht van die mensen die willen helpen, en drijft nog meer mensen naar 'mijn' kamp
Mensen met xenofobische trekjes hebben wel vaker iets met kampen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

BarôZZa schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:03:
[...]

Ah ja, voorbeelden kunnen niet meer, want het gaat niet over heel Afrika. Goed zo. Prachtig ook hoe selectief mensen altjd zijn.
Met die foto's uit Nairobi ben je ook aardig selectief. Dat hoofdsteden veranderen betekent niet dat dezelfde vooruitgang ook te zien is in de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Persoon A: er is niks veranderd
Persoon B: dit is veranderd
Persoon C: nu ben je selectief

Overigens doet Kenya het naar mijn weten vrij aardig en wordt er wel degelijk gewerkt aan het verbeteren van de levensstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Klopt. Niemand werkt in Afrika, alles hebben ze gekregen van ons door hun hand op te houden.

Hoe vaak ben je door de jaren heen op verschillende plekken in Afrika geweest? Dat moet wel vaak zijn geweest als je geen enkele verandering hebt weten te spotten in 50 jaar tijd.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie fotos van Nairobi.
Dit is ook Nairobi.

Afbeeldingslocatie: http://befreerevolution.org/wp-content/uploads/2012/08/1-Kibera-Slum.jpg

Selectief zijn kunnen we allemaal. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ja, maar lezen blijkbaar niet :>

Als iemand zegt dat er niks is veranderd, dan heeft het weinig nut om dingen te posten die niet zijn veranderd. Dan ben je altijd selectief als je de verschillen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
BarôZZa schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:27:
Ja, maar lezen blijkbaar niet :>

Als iemand zegt dat er niks is veranderd, dan heeft het weinig nut om dingen te posten die niet zijn veranderd. Dan ben je altijd selectief als je de verschillen pakt.
:D

Je bent moe he? Ik ook hoor. Ik vind het ook weer mooi geweest voor vandaag. Tijd om naar huis te gaan en morgen weer verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 21:59
ThomasXIV schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:10:
[...]

Met die foto's uit Nairobi ben je ook aardig selectief. Dat hoofdsteden veranderen betekent niet dat dezelfde vooruitgang ook te zien is in de rest van het land.
hexta schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

Mooie fotos van Nairobi.
Dit is ook Nairobi.

[afbeelding]

Dit begrijp ik dus niet hè. Het had jullie evenveel tijd gekost om te googlen op "economic growth africa" en daarmee de discussie inhoudelijk voort te zetten in plaats van het te verlagen naar schoolplein niveau. Het punt dat Barozza maakt lijkt me vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Jay-P schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

[...]

Dit begrijp ik dus niet hè. Het had jullie evenveel tijd gekost om te googlen op "economic growth africa" en daarmee de discussie inhoudelijk voort te zetten in plaats van het te verlagen naar schoolplein niveau. Het punt dat Barozza maakt lijkt me vrij duidelijk.
Dat was de grap. Door het te laten zien leek me dat hij het direct zou begrijpen. Spiegel idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik heb anders nog geen foto van die wijk van 50 jaar terug gezien :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jay-P schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

[...]

Dat lijkt reuze mee te vallen als ik naar het (gecorrigeerde) GDP kijk , en zeker als ik naar het percentage inwoners per land dat onder de armoedegrens leeft;

Hmm, wacht even. Heb je post verkeerd gelezen maar blijft nog steeds een feit dat in veel Afrikaanse landen het grootste deel van de bevolking écht straatarm is.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Percentage_population_living_on_less_than_$2_per_day_2009.png

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 25-08-2015 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 257719

Je kunt elke berichtgeving ontkrachten met voorbeelden van andere berichtgeving uit het verleden waar het "ook zo was / compleet anders bleek te zijn" (de Ukraïner met het knuffeltje bijvoorbeeld). Dat doet NIETS af aan dit filmpje waar een groep vluchtelingen zich belachelijk opstelt.

Alweer wordt er gebagatelliseerd. Neem het toch eens gewoon op en erken dat er behalve integere vluchtelingen ook een hele hoop bloedzuigende troep tussen zit. Die moeten we buiten houden.

En dan nog: er is minstens zoveel "we moeten ze binnenlaten" propaganda als de andere vorm.
Dido schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Propaganda hoeft niet op leugens gebaseerd te zijn, hoor. Het gaat er gewoon om hoe bepaalde zaken belicht worden.

Dat kan inderdaad door zaken toe te voegen (de juichende moslims na de aanslagen van 11 september, die gefilmd bleken te zijn op een bruiloft), maar het kan ook door feiten te omkleden met politiek gekleurde stellingname en insinuaties wat betreft schaal. Zo herinner ik me nog dat ik tijdens de Balkanoorlog exact hetzelfde beeldmateriaal zag van een Bosnische(?) wapenopslag op twee zenders. Op de ene zender vertelde erbij dat dit de wapenopslag was van zwaarbewapende rebellen die oorlog veroorzaakten, de andere gebruikte hetzelfde beeld om te schetsen met wat voor achterhaald wapenarsenaal deze vrijheidsstrijders zich tegen de aggressor probeerden te verdedigen.

De waarheid ligt in het midden. Beide interpretaties bestempel ik als propaganda. Wat betreft die vluchtelingen die eten weggooien, daar zijn genoeg achterliggende redenen voor te bedenken die niet interessant zijn voor een journalist die ze als ondankbaar tuig wil afschilderen.

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er situaties zijn waarin eten geen issue is, maar waarin je oprecht kriegel wordt als je alleen maar eten aangeboden krijgt terwijl wat je nodig hebt onderdak, sanitaire voorzieningen, verwerking van je asielaanvraag, en een stukje zekerheid over je toekomst en je veiligheid en die van je kinderen is. Vluchtelingen zijn soms net mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Sinds de hongersnood in Ethiopië (jaren 80) denken we maar al te vaak aan het beeld van kinderen met bolle buikjes bedolven onder de vliegen als we het over Afrika hebben. Terwijl dat ondanks er wel hongersnood voorkomt dit niet representatief is voor heel het continent.

In veel van de 50+ landen die na WOII zelfstandig werden, waarvan de laatste pas rond 1980 (Zimbabwe), brak vrijwel meteen oorlog uit om de macht te grijpen. De burgeroorlog in Angola bv. van 1975 tot 2002. Sommige van deze landen waren ook nog eens het strijdtoneel van de koude oorlog waar in andere landen de coloniale landsgrenzen werden betwist.

Het is erg lastig om je als land te ontwikkelen als iedereen voornamelijk bezig is met vechten. Veel van wat ooit op opgebouwd was werd weer afgebroken, niet alleen infrastructuur/onroerend goed maar ook de staatsinrichting.

Daarnaast is het ook nog eens erg moeilijk om je eigen economie op te zetten als een van het grootste export product jarenlang de inwoners zelf waren (de slavenhandel uit Afrika die al eeuwen aan de gang was) of je geen grondstoffen (meer) hebt om te verhandelen.

Door al die chaos gaat ook nog eens een hele hoop kennis en ervaring verloren waardoor veel Afrikaanse landen hun eigen inwoners nauwelijks in leven konden houden, en door de kosten van oorlog voeren was er ook weinig geld om in tijden van nood ergens boodschappen gaan doen (importeren).

Vervolgens moeten we ook niet verwachten dat als we 200 tractoren naar een land brengen en daar een paar mensen uitleggen hoe die dingen werken dat zulke projecten zichzelf staande kunnen houden.
Als de boer geen benzine meer kan krijgen, of er valt een wiel af, dan staat dat ding vaak gewoon stil.
Of als de oogst mislukt dan wordt ie misschien wel verpatst voor eten. De boer vertrekt vervolgens maar naar de stad om daar door het afval van een ander te zoeken naar iets van waarde.

Dan het probleem van de omvang van zulke landen. Als wij het hier over het platte land hebben dan hoeven we niet eens ver te rijden, maar in sommige Afrikaanse landen ben je gewoon drie dagen onderweg. Waar ga je dan je schooltje, dokterspost, voedseldepot neerzetten?

Als ik dan zie dat er vandaag de dag het grootste deel van het continent een stabiele regering heeft, dan ben ik in ieder geval hoopvol op ontwikkeling en zelfredzaamheid. Het is nog verre van perfect, maar zolang ze in ieder geval maar stoppen met oorlog voeren komen ze er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

hexta schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

Mooie fotos van Nairobi.
Dit is ook Nairobi.

[afbeelding]

Ze hebben in ieder geval een dak boven het hoofd.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:53:
Je kunt elke berichtgeving ontkrachten met voorbeelden van andere berichtgeving uit het verleden waar het "ook zo was / compleet anders bleek te zijn" (de Ukraïner met het knuffeltje bijvoorbeeld). Dat doet NIETS af aan dit filmpje waar een groep vluchtelingen zich belachelijk opstelt.

Alweer wordt er gebagatelliseerd. Neem het toch eens gewoon op en erken dat er behalve integere vluchtelingen ook een hele hoop bloedzuigende troep tussen zit. Die moeten we buiten houden.

En dan nog: er is minstens zoveel "we moeten ze binnenlaten" propaganda als de andere vorm.

[...]
Er wordt niet gebagatelliseerd. Er wordt terechtgewezen dat je geen generalisaties moet trekken over een hele groep. Wat is precies jouw punt dat er, om het maar op een minder denigrerende manier te verwoorden als jij met je 'bloedzuigende troep', 'rotte appels' onder de vluchtelingen zitten? Dat alle vluchtelingen slecht zijn en bloed zuigen?

Er zitten ook rotte appels onder politieagenten. Dus? Zijn alle politieagenten slecht?

Ik vrees dat je zelf echt niets verschilt van een of andere laagopgeleide, onwetende vluchteling als je steeds met woedende, slecht onderbouwde, onbewezen, of generaliserende meuk komt. In dat geval, heb ik liever de onopgeleide vluchteling dan jij. Misschien gaat die tenminste geen gal spuwen, en zal ook een flink stuk onder de 50 zitten, waardoor die energieker kan arbeiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Jij vermeldde je leeftijd, niet ik. Ik vond het ook al raar dat je dat deed. Maar de de oudere generaties kijken altijd wat vreemder naar de moderne wereld.
IJZERSTERK argument inderdaad! _/-\o_
Economische groei in de meeste landen buiten centraal-Afrika? De groeiverwachtingen voor de komende decennia.
Nee toch. Noem nou eens wat voorbeelden van Afrikaanse landen die sinds het einde van het kolonialisme zelfstandig in eigen beheer een significante structurele langdurige verbetering van de welvaart van de bevolking hebben gerealiseerd, ipv met statistieken te gooien

[afbeelding]

[afbeelding]
Tjonge jonge jonge. Deze mooie foto's tonen wat precies aan? Ik neem niet eens de moeite contra foto's te zoeken, mag je zelf doen.
JIJ generaliseert met Shell in Afrika, niet ik.
Mensen met xenofobische trekjes hebben wel vaker iets met kampen ja.
Mensen met ontbrekend realiteitsgevoel en oogkleppen ook wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom misschien ongenuanceerd over in sommige posts. Zo mooi als jij had ik het niet kunnen brengen, maar zo denk ik er ook over.
righthand schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:11:
Misschien is het handig om je te realiseren dat uitbuiting en corruptie ontstaat door een gebrek aan institutionalisering van de behoeften en ontwikkeling van de burger. Als er geen wetgeving is, geen handhaving en geen instemming, dan is uitbuiting en corruptie een logisch gevolg.

Afrika is bij lange na niet zielig, in meerdere opzichten ontzettend rijk...maar de wil, kennis ervaring en kunde om zich nu eens echt te organiseren, daar zit het echte probleem van veel Afrikaanse landen. En dat is een probleem waar het Westen wel kan adviseren, maar de Afrikanen zullen het toch ook echt zelf moeten doen. Een klein maar belangrijk begin is onderwijs, leren lezen en schrijven, combineer dat met de informatie gedeeld op het Internet. Dit zal de drang van de bevolking naar rechtvaardigheid, handhaving en burgerparticipatie vergroten. Of deze groei op een vreedzame manier zal gaan, ik betwijfel het, maar het zou Afrika en haar bewoners wel enorm helpen in hun emancipatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het feit dat er in afrika armoede is betekent niet dat ze daarom perse ongelukkiger zijn. Levensgeluk afmeten aan welvaart is weer typisch zo iets westers. Misschien zijn ze wel blijer met hun familie dan wij hier in nederland. Vergeet niet dat de westerse maatschappij zoveel bekritiseert kan worden, dat hou je gewoon niet voor mogelijk. Daarnaast leveren arme mensen minder bijdrage aan de CO2 in de lucht wat natuurlijk een goede zaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik deel je mening maar zie het nog niet zwart in (no pun intended). Het is zeker niet te laat maar we mogen onze ogen niet sluiten en moeten veel selectiever worden en de instroom drastisch beperken, en alleen mensen binnenlaten met moderne denkbeelden, gezonde hersens, en goede intenties. Hoe? Geen idee. Maar voor nu: stoppen en niet binnenlaten.
Dennahz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:39:
Ik begin me echt zorgen te maken over de toekomst. Meer en meer vluchtelingen komen binnen, terwijl we hier zelf al last hebben van een financiële crisis. De druk op de werkende mens gaat alleen maar omhoog. Dingen worden onbetaalbaar, zelfs voor 2-verdieners.

De mix tussen religies en verschillende culturen levert nu al flinke problemen op, dit gaat alleen maar erger worden.

Nee, heb er geen goed gevoel over... en hoop dat "ze" dit op tijd inzien (als het al niet te laat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:14:
Ik kom misschien ongenuanceerd over in sommige posts. Zo mooi als jij had ik het niet kunnen brengen, maar zo denk ik er ook over.
Oh, dan vergeef me als ik dat zo niet uit jouw eerdere uitspraken kan opmaken:
Anoniem: 257719 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:42:
Ik ben tegen de 50. Zo lang ik me kan herinneren is er stront aan de knikker in Afrika en MO. Nooit, nooit had ik het idee dat ze lokaal echt een effort maakten er iets van te bakken
ELK land in Afrika waar de blanke werd verjaagt / ging was het binnen no-time bananen-gedoe. ZONDER uitzondering.
Hoe kan je verwachten dat een land na decennia lange onderdrukking en uitbuiting gevolgd door 20 jaar burgeroorlog zich in 20 jaar even op de rit kan zetten ?

En hoe slecht het ook is, sloppenwijken is ook een vorm van groei. (tenzij die mensen eerst een echt huis hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
*knip* ook dat is dus niet de bedoeling. Discussieren doe je met argumenten, niet met flames.

[ Voor 105% gewijzigd door gambieter op 25-08-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P

[...]
Dat heet context, vrij essentieel in een politiek/publiek debat en in een democratie.

Voorbeeldje, je zou een facebook pagina tegen kunnen komen die voor het behoud van de naam 'negerzoen' strijdt omdat surinamers daar tegen ageren. Je kan dan A. Gaan zeiken op 'negers' en hun korte teentjes en het als argument blijven gebruiken dat onze 'cultuur' verloren gaat aan de import van buitenlanders. Of je kan B. De krant openslaan en lezen dat het allemaal onzin was en enkel door wat creatieve marketing lui bij Buys is verzonnen voor de publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat kan. Alleen is je voorbeeld totaal verzonnen, en het bewuste filmpje niet. It's that simple.
Jay-P schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:32:
[...]

Dat heet context, vrij essentieel in een politiek/publiek debat en in een democratie.

Voorbeeldje, je zou een facebook pagina tegen kunnen komen die voor het behoud van de naam 'negerzoen' strijdt omdat surinamers daar tegen ageren. Je kan dan A. Gaan zeiken op 'negers' en hun korte teentjes en het als argument blijven gebruiken dat onze 'cultuur' verloren gaat aan de import van buitenlanders. Of je kan B. De krant openslaan en lezen dat het allemaal onzin was en enkel door wat creatieve marketing lui bij Buys is verzonnen voor de publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondedrukking en uitbuiting door hun eigen machthebbers,lokale cowboys, desperado's (die toegegeven multinationals uit het westen van goedkope grondstoffen en arbeid voorzien).
Hippocampus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:26:
[...]

Oh, dan vergeef me als ik dat zo niet uit jouw eerdere uitspraken kan opmaken:
Ik begrijp even niet wat je hier bedoelt.
Hoe kan je verwachten dat een land na decennia lange onderdrukking en uitbuiting gevolgd door 20 jaar burgeroorlog zich in 20 jaar even op de rit kan zetten ?

En hoe slecht het ook is, sloppenwijken is ook een vorm van groei. (tenzij die mensen eerst een echt huis hadden)
Dat kan niet even, dat heb ik al meerdere malen aangehaald. Maar ik zie ook geen begin van zo'n ontwikkeling. Dat is een belangrijk punt voor mij. Nog erger: ik zie vooral verslechtering, zoals de achteruitgang van ZA en Zimbabwe.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 257719 op 25-08-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:20:
Ja dat kan. Alleen is je voorbeeld totaal verzonnen, en het bewuste filmpje niet. It's that simple.

[...]
Zucht.... Zou fijn zijn als je zelf ook wat moeite zou doen om informatie te vergaren als je stellingen als feiten poneert.

www.trouw.nl/tr/nl/4324/N...acht-door-marketing.dhtml

En voor de 'geloofwaardigheid' nog een Geenstijl cc'tje:

www.geenstijl.nl/mt/archi...oenenverbod_was_hoax.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:25
Tweakers die zich een beetje informeren, beseffen dat migratie van het platteland naar de stad/sloppenwijken voor de meesten een enorme toename van schoon drinkwater per hoofd van de bevolking, medische zorg/ #dokters phb, mogelijkheden tot economische ontwikkeling etc. inhoud.
Wijzen op een huidig wereld-armoede kaartje is zinloos zonder vergelijking met eerdere decennia.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Jay-P schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:33:
[...]

Zucht.... Zou fijn zijn als je zelf ook wat moeite zou doen om informatie te vergaren als je stellingen als feiten poneert.

Er staat dat ik geen toestemming heb om je eerste link te bekijken:

Access Denied
You don't have permission to access "http://
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/
detail/1703567/2006/12/19/Negerzoen-rel-
bedacht-door-marketing.dhtml" on this server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:12:

Nee toch. Noem nou eens wat voorbeelden van Afrikaanse landen die sinds het einde van het kolonialisme zelfstandig in eigen beheer een significante structurele langdurige verbetering van de welvaart van de bevolking hebben gerealiseerd, ipv met statistieken te gooien
Namibië? Zuid-Afrika? Kenya? Botswana? En in veel andere plekken zijn ze er ook op vooruit gegaan.

Dat er nog armoede is lijkt me zich spreken. Ik weet alleen niet precies wat je maatstaf is, waarschijnlijk het rijke West-Europa. In dat geval klopt het: Afrika doet het niet zo goed als Europa.

Voor de rest weet ik ook niet precies wat voor punt je probeert te maken. Het klinkt alsof je met een soort betoog komt om vooral geen hulp aan Afrika te geven. Zodat we nog rijker zouden kunnen worden.
Tjonge jonge jonge. Deze mooie foto's tonen wat precies aan? Ik neem niet eens de moeite contra foto's te zoeken, mag je zelf doen.
Eerst beweer je dat ze alleen een handje ophouden, bouwen ze een moderne miljoenenstad is het ook niet goed.
Salvatron schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:21:
Het feit dat er in afrika armoede is betekent niet dat ze daarom perse ongelukkiger zijn. Levensgeluk afmeten aan welvaart is weer typisch zo iets westers. Misschien zijn ze wel blijer met hun familie dan wij hier in nederland. Vergeet niet dat de westerse maatschappij zoveel bekritiseert kan worden, dat hou je gewoon niet voor mogelijk. Daarnaast leveren arme mensen minder bijdrage aan de CO2 in de lucht wat natuurlijk een goede zaak is.
Het westen is natuurlijk de grootste verbruiker, vervuiler en agressor op de planeet. Dat lijkt me vrij duidelijk. Een systeem waarbij het uitgangspunt blijft draaien om nog meer rijkdom verwerven kan nooit houdbaar en gezond zijn voor de planeet en alles wat erop leeft.
Het blijft ook lastig te geloven dat we de wereld een plezier doen door deg grote gevaarlijke vijanden aan te pakken, als die elke paar jaar wisselen. Leg het aantal bommen dat op ons is gevallen naast die van hoeveel we er zelf hebben gegooid en het is ook lastig om de andere partij als grote agressor te zien. Misschien een gevaar voor onze portemonnee/consumeringspatroon, aan de olie moet je natuurlijk niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
aardebewoner schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:36:
[...]

Er staat dat ik geen toestemming heb om je eerste link te bekijken:

Access Denied
You don't have permission to access "http://
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/
detail/1703567/2006/12/19/Negerzoen-rel-
bedacht-door-marketing.dhtml" on this server.
Dan google je even zelf een bron. Kom op man, het is 2015, je hebt geen bibliotheekpasje of krantenabonnement meer nodig om jezelf te informeren, die intelectuele luiheid hier..... Notabene van mensen die pretenderen productiever/slimmer/beter opgeleid te zijn dan het hele Afrikaanse continent(voor hier weer op gereageerd wordt: nee niet jij aardbewoner en ja ik chargeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Jay-P schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:41:
[...]

Dan google je even zelf een bron. Kom op man, het is 2015, je hebt geen bibliotheekpasje of krantenabonnement meer nodig om jezelf te informeren, die intelectuele luiheid hier..... Notabene van mensen die pretenderen productiever/slimmer/beter opgeleid te zijn dan het hele Afrikaanse continent(voor hier weer op gereageerd wordt: nee niet jij aardbewoner en ja ik chargeer)
Dat heb ik dus ook zojuist gedaan en kon het artikel lezen dmv een forum. Het was meer bedoeld om te zien of jou wist dat je link er niet werkte.
http://www.wspforum.nl/ws...pic.php?style=19&p=175223

En bovendien niet ieder stuk nieuws stat op meerdere sites (wel de meesten aangezien cut and paste journalisme) dus wie de bron plaatst kan best het zelf eens checken. Kleine moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:26:
[knip]
Ik begrijp even niet wat je hier bedoelt.
Sorry ik was niet heel duidelijk hier. Ik doelde erop dat je je nogal negatief en ietwat ongenuanceerd uitsprak over Afrika, met name de mate waarin de inwoners ontwikkeld zouden zijn of uberhaubt wel zin hadden om iets aan hun situatie te doen.
Vervolgens ben je het wel eens met de post van righthand, waar hij toch een iets constructievere houding aanneemt door zaken toe te lichten en te nuanceren.

Vandaar mijn opmerking dat je soms heel anders overkomt dan dat je (waarschijnlijk) zelf zou willen.
Dat kan niet even, dat heb ik al meerdere malen aangehaald. Maar ik zie ook geen begin van zo'n ontwikkeling. Dat is een belangrijk punt voor mij.
Inderdaad, er zijn pas twee/drie generaties die daar iets zouden kunnen opbouwen (voor veel afrikanen)
Daarnaast is de het woordje ontwikkeling ook belangrijk. Neem bv. Griekenland, dan denken we ook niet meteen aan een derde wereld land, ook al is dat land momenteel ook zo goed als terug bij af. En het is ook niet dat we dan zeggen dat de Grieken niet 'modern' denken of het probleem niet willen oplossen.

Dus er is wel degelijk vooruitgang en ontwikkeling in Afrikaanse landen, alleen leggen we misschien de lat te hoog door daar onze maatstaven toe te passen op een onderontwikkeld land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht inderdaad.
Jay-P schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:33:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

BarôZZa schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:40:
[...]

Namibië? Zuid-Afrika? Kenya? Botswana? En in veel andere plekken zijn ze er ook op vooruit gegaan.
Thanks, dat zijn er drie waar het heel aardig gaat. Hopelijk een voorbeeld voor de rest in de toekomst. ZA vindt ik niet zo.
Dat er nog armoede is lijkt me zich spreken. Ik weet alleen niet precies wat je maatstaf is, waarschijnlijk het rijke West-Europa. In dat geval klopt het: Afrika doet het niet zo goed als Europa.

Voor de rest weet ik ook niet precies wat voor punt je probeert te maken. Het klinkt alsof je met een soort betoog komt om vooral geen hulp aan Afrika te geven. Zodat we nog rijker zouden kunnen worden.
Nee dan ben ik of niet duidelijk geweest, of je hebt te selectief gelezen. Ik wil Afrika wel helpen, maar IN Afrika, en ik hoef niet rijker te worden. Als ik het half zo goed heb als nu heb ik het nog 20 keer beter dan zij.

Het / mijn punt is: de verandering moet van binnen komen, in die landen zelf. Gebeurt dat niet, verandert er niets, nooit. Door ze hier binnen te halen verandert er daar ook niets. Hier wel, en niet ten goede. Daar ben ik tegen, that's all.
[...]

Eerst beweer je dat ze alleen een handje ophouden, bouwen ze een moderne miljoenenstad is het ook niet goed.
Ik beweer dat decennia ontwikkelingshulp (NL voorop) en noodhulp niet tot een structurele verbetering hebben geleid, en ik beweer dat de Afrikaans versie van De Arbeider / Boer niet in dat plaatje van jou woont. Niet meer en niet minder.

Dat komt omdat men decennia lang niet in staat is gebleken structureel iets op te bouwen, uit te bouwen, en in stand te houden. Iets wat veel andere landen in Azië en Midden America wel is gelukt.
[...]

Het westen is natuurlijk de grootste verbruiker, vervuiler en agressor op de planeet. Dat lijkt me vrij duidelijk. Een systeem waarbij het uitgangspunt blijft draaien om nog meer rijkdom verwerven kan nooit houdbaar en gezond zijn voor de planeet en alles wat erop leeft.
Het blijft ook lastig te geloven dat we de wereld een plezier doen door deg grote gevaarlijke vijanden aan te pakken, als die elke paar jaar wisselen. Leg het aantal bommen dat op ons is gevallen naast die van hoeveel we er zelf hebben gegooid en het is ook lastig om de andere partij als grote agressor te zien. Misschien een gevaar voor onze portemonnee/consumeringspatroon, aan de olie moet je natuurlijk niet komen.
Nogmaals, ik hoef niet meer rijkdom. Ik wil dat West-Europa zo blijft zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Het was off-topic dus als het aan mij ligt komt het onderwerp 'negerzoen' niet meer ter sprake(en als je slim bent en serieus genomen wilt worden jij ook niet in andere discussies). Maar het zou wel fijn zijn als je reageert op bovenstaande heren die de moeite hebben genomen jouw posts te lezen en er, toegegeven, de één wat eloquenter en to-the-point dan anderen, op te reageren met hun eigen argumenten. Voor de rest is het ook wel fijn om jouw 'feiten'(bijv dat je nergens in Afrika vooruitgang ziet) te staven met wat betere onderbouwingen en bronnen en ze niet kracht bij probeert te zetten door vervolgens tegen de mensen die hier (onderbouwde) vraagtekens bij zetten te zeggen 'bewijs maar het tegendeel'.

[Edit] fijn dat je toch nog reageert.
Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:39:
[...]

Ik beweer dat decennia ontwikkelingshulp (NL voorop) en noodhulp niet tot een structurele verbetering hebben geleid, en ik beweer dat de Afrikaans versie van De Arbeider / Boer niet in dat plaatje van jou woont. Niet meer en niet minder.

Dat komt omdat men decennia lang niet in staat is gebleken structureel iets op te bouwen, uit te bouwen, en in stand te houden. Iets wat veel andere landen in Azië en Midden America wel is gelukt.
Zo'n Afrikaanse kippenboer gaat vroeg of laat ook naar die stad aangezien je als lokale kippenboer totaal geen kans maakt tegenover scheepsladingen zwaar gesubsidieerde afvalvlees uit de EU. Die Zimbabwaanse graanboer die het, in tegenstelling tot de veel rijkere en opgeleide witte boer met 200x grotere stukken land(schaalvergroting) en fancy irrigatiesystemen, moet doen met oud of geen werktuig en veel minder kennis en geld om te investeren gaat het ook niet redden. Laat staan dat ze met het huidige EU landbouwbeleid, en bijbehorende protectionistische maatregelen, ooit een kans gaan maken om hun producten te exporteren. Maw. De constatering dat veel gebiexen in afrika zich slecht ontwikkelen is een simpel te meten feit, hoe dat komt is een véél ingewikkelder vraagstuk dat meer oorzaken heeft dan alleen binnelandse.

[ Voor 50% gewijzigd door Jay-P op 25-08-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Zo te zien komen ze wel degelijk om de geldmogelijkheden, dat moge duidelijk zijn. Ik ben dan ook van mening, zoals ik telkens weer aangegeven heb in dit topic, dat de vluchtelingenstroom niet op basis van ras of afkomst gebreideld moeten worden, maar op basis van de economie.

Van gisteren:
[quote]
http://www.spiegel.de/pol...uechtlinge-a-1049624.html

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.spiegel.de/images/image-887928-breitwandaufmacher-zwvs.jpg

\Serbiens Ministerpräsident Vucic will, dass Deutschland Asylbewerbern weniger Geld zahlt. So werde sich das Problem mit den Migranten vom Westbalkan schnell lösen, so Vucic in einem Interview.

Tausende Flüchtlinge versuchen, über Mazedonien und Serbien nach Deutschland zu gelangen. Laut Zahlen des Uno-Flüchtlingswerks UNHCR waren es allein am vergangenen Wochenende 7000 Menschen, die auf diesem Weg Europa erreichen wollten. Der serbische Ministerpräsident Aleksandar Vucic hat nun Deutschland aufgefordert, seine finanziellen Leistungen für Asylbewerber aus dem Westbalkan zu reduzieren. "Dann wird sich das Problem mit den Migranten vom Westbalkan sehr schnell lösen", sagte Vucic dem "Handelsblatt".

Seine Überzeugung: Weniger Geld würde Migranten aus dem Westbalkan auch weniger ermutigen, nach Deutschland zu kommen. Sein Land ist eines der am stärksten betroffenen Länder auf der Balkanroute. Rund 45 Prozent der Flüchtlinge kamen im ersten Halbjahr über diesen Weg nach Mittel- und Nordeuropa.
Griechenland warf Vucic vor, Flüchtlinge einfach passieren zu lassen: "Es ist schon unglaublich feststellen zu müssen, dass die Migranten den Boden der EU in Griechenland betreten und dort die Behörden offenbar keine Verpflichtung verspüren, die Flüchtlinge zu registrieren." Viele würden von Griechenland über Mazedonien nach Serbien ohne irgendwelche Papiere kommen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.spiegel.de/images/image-887715-videoposter16-txmk.jpg

Sein Vorschlag ist nicht neu: Vergangene Woche hatte bereits der Präsident des Bundesamtes für Emigration, Manfred Schmidt, dafür plädiert, Geldzahlungen stärker durch Sachleistungen zu ersetzen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.spiegel.de/images/image-869604-panoV9free-jibm.jpg
[/quote}

Dus we moeten hen niet uitlokken met lolly's en snoep alsof ze kinderen zijn, maar geld in natura verlenen (medische verzorging, voedselpakketten, tenten). Zo te zien geeft Duitsland geld aan ieder vluchteling die daar zijn heil zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03

Dido

heforshe

Een groep, die iets doet wat inderdaad belachelijk lijkt, gebaseerd op de informatie die we krijgen.
Een hele hoop? Niemand ontkent dat er uitschot tussenzit, hoor. Hell, er proberen oorlogsmisdadigers als vluchteling binnen te komen.

Hoe we dat weten?

Omdat we ontzettend ons best doen om die eruit te filteren. Omdat we een enorm strikt toelatingsbeleid hebben.

Als er iemand bagatelliseert is het wel degene doe doet alsof het hele Nederlandse immigratiebeleid een wassen neus is en de IND alles en iedereen die aanklopt zomaar naar binnen laat.
Oh, vast wel. Ben ik ook geen voorstander van.

Wel ben ik voorstander van het handhaven van mensenrechten waar we ons als land, als natie en als volk aan gecommiteerd hebben. Ondanks het feit dat de onderbuik, daarbij geholpen door politieke partijen (waaronder minimaal een regeringspartij), kennelijk liever ziet dat we het hele idee ervan maar overboord zetten, of op zijn minst beperken tot "eigen volk".

offtopic:
Zou je kunnen proberen om eerst de tekst die je quote neer te zetten, om daar onder te reageren? Op die manier weten mensen waar je op reageert, in plaats van jouw tekst zonder context te lezen om vervolgens iemand anders' tekst als "afterthought" tegen te komen.
offtopic:
Als ik twee linkjes post, als voorbeeld van de vele bronnen die er te vinden zijn, en nota bene vemeld dat een ervan niet fris is, dan kom je niet verder dan concluderen dat dat linkje inderdaad niet fris is, en je komt kennelijk niet op het idee om op mijn google link te klikken om een wereld aan andere brinnen te ontdekken.

Als iemand anders twee linkjes plaatst kom je niet verder dan klagen dat een van de twee achter een paywall zit.

Maar als jij een hele lap tekst in het Duits plaats verwacht je wel dat ik even Duits ga leren? Je verwacht van anderen alles op een presenteerblaadje maar bent te lui om even een onleesbare test te vertalen of samen te vatten.

Al met al geen aanmoediging om te proberen op enige manier een normale discussie aan te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Dido op 25-08-2015 21:28 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 361222

Dido schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:16:
[...]

Een groep, die iets doet wat inderdaad belachelijk lijkt, gebaseerd op de informatie die we krijgen.

[...]

Een hele hoop? Niemand ontkent dat er uitschot tussenzit, hoor. Hell, er proberen oorlogsmisdadigers als vluchteling binnen te komen.

Hoe we dat weten?

Omdat we ontzettend ons best doen om die eruit te filteren. Omdat we een enorm strikt toelatingsbeleid hebben.

Als er iemand bagatelliseert is het wel degene doe doet alsof het hele Nederlandse immigratiebeleid een wassen neus is en de IND alles en iedereen die aanklopt zomaar naar binnen laat.
Er komen er 1700 per week binnen en dat aantal groeit. Een strikt toelatingsbeleid is dan geen knip voor de neus waard. "Proberen" is geen knip voor de neus waard. Dat zijn woorden die de realiteit niet benaderen.
Oh, vast wel. Ben ik ook geen voorstander van.

Wel ben ik voorstander van het handhaven van mensenrechten waar we ons als land, als natie en als volk aan gecommiteerd hebben. Ondanks het feit dat de onderbuik, daarbij geholpen door politieke partijen (waaronder minimaal een regeringspartij), kennelijk liever ziet dat we het hele idee ervan maar overboord zetten, of op zijn minst beperken tot "eigen volk".
Geen enkel land of continent kan deze migratiegolf aan. Genoeg mensen zien de existentiële aard van deze dreiging in. Insinueren dat deze mensen racistisch zijn of dat zij de mensenrechten willen afschaffen is vals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Je kan ook niet van een land of regering verwachten dat zij ten koste van hun eigen inwoners, cultuur en maatschappij alles maar eventjes opzij zetten om een exodus als deze met open armen te verwelkomen aan de landsgrenzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Artikel dat laat zien hoe het er vaak aan toe gaat in Afrika (en een van de redenen dat ik vind dat vluchtelingen zoveel mogelijk daar moeten blijven aangezien we die corrupte rotcultuur niet in europa binnen moeten halen)

http://nos.nl/artikel/205...-en-onveilig-nigeria.html

"Ik wil niet roomser lijken dan de paus, maar als het feitelijk onmogelijk wordt zaken te doen zonder de regelgeving te overtreden en onze medewerkers fysiek in gevaar komen, dan is het einde verhaal", zegt Van Barneveld in het FD. Volgens hem zijn medewerkers zwaar fysiek bedreigd. Ook zijn vestigingen van het bedrijf in het land dichtgetimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het lijkt me niet dat ze vluchten omdat ze het zo mooi en veilig is in hun eigen land.

Het wordt ook wel raar als we gaan eisen dat vluchtelingen uit een stabiel land komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:39:
Het lijkt me niet dat ze vluchten omdat ze het zo mooi en veilig is in hun eigen land.

Het wordt ook wel raar als we gaan eisen dat vluchtelingen uit een stabiel land komen.
Ik heb gewoon geen behoefte aan oplichters en mensen zonder respect voor leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
Salvatron schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 Want alle vluchtelingen hebben geen respect voor leven en zijn oplichters.

Edit:
Salvatron schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:02:
Artikel dat laat zien hoe het er vaak aan toe gaat in Afrika (en een van de redenen dat ik vind dat vluchtelingen zoveel mogelijk daar moeten blijven aangezien we die corrupte rotcultuur niet in europa binnen moeten halen)

http://nos.nl/artikel/205...-en-onveilig-nigeria.html

"Ik wil niet roomser lijken dan de paus, maar als het feitelijk onmogelijk wordt zaken te doen zonder de regelgeving te overtreden en onze medewerkers fysiek in gevaar komen, dan is het einde verhaal", zegt Van Barneveld in het FD. Volgens hem zijn medewerkers zwaar fysiek bedreigd. Ook zijn vestigingen van het bedrijf in het land dichtgetimmerd.
Overal komt corruptie voor dit is niet iets wat vast zit in een cultuur, Als je al van 1 cultuur kan spreken op een continent. De culturen van Azië, Afrika en zuid-Amerika zijn totaal verschillend. Toch zijn er op alle 3 de continenten grote corruptie schandalen.

[ Voor 63% gewijzigd door twerk op 26-08-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

twerk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 Want alle vluchtelingen hebben geen respect voor leven en zijn oplichters.
Legt me geen woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik hoop dat het ooit het besef binnendringt dat deze situatie onhoudbaar is.
Wat mij betreft laten ze lekker de natuur hun gang gaan en trekt de EU de reddingsvloot terug uit de middelandse zee. Dan zal het ook niet meer lang duren voordat die stroom vanzelf (goedschiks of kwaadschiks) ophoud of op minder ongeschikte plekken plaatsvind.

Uiteraard moet dit gecombineerd worden met inschrijving op locatie, veerdiensten/vluchten/busreizen voor geregistreerde vluchtelingen en deportatie van illegalen met de effectiviteit van de Nazi's (als in ze ook echt de EU uit krijgen), maar daar durven ze vrees ik niet aan. (daarnaast eerlijke verdeling van geregistreerde vluchtelingen door Europa en het afschaffen van importhuwelijken voor vluchtelingen en eerste generatie Nederlanders)

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 26-08-2015 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:39:

Vergeet niet dat die enorme mensenmassa die er nu op de been is niet alleen bestaat uit vluchtelingen, maar ook uit migranten op zoek naar "een beter leven".

Imo zou je daar al een makkelijke scheiding kunnen maken tussen de gelukszoekers en de mensen die vrezen voor vervolging in hun eigen land. Maar dan is iedereen natuurlijk opeens zijn paspoort kwijt en komen ze allemaal uit oorlogsgebied...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

twerk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:48:
Overal komt corruptie voor dit is niet iets wat vast zit in een cultuur, Als je al van 1 cultuur kan spreken op een continent. De culturen van Azië, Afrika en zuid-Amerika zijn totaal verschillend. Toch zijn er op alle 3 de continenten grote corruptie schandalen.
Corruptie zit zowel in de culturen van afrika, azie en zuid-amerika. Vooral in noord-europa zijn we minder corrupt omdat de overheid hier sterk op toe ziet. Eigenlijk is men overal corrupt behalve op enkele eilandjes in de wereld, zoals de EU (hoewel je je kunt afvragen in hoeverre de zuidelijke landen zoals italie en griekenland voldoende kosjer zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

shaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:58:
Je kan ook niet van een land of regering verwachten dat zij ten koste van hun eigen inwoners, cultuur en maatschappij alles maar eventjes opzij zetten om een exodus als deze met open armen te verwelkomen aan de landsgrenzen.
Exactly. Ik moet aan hem denken als ik veel van de argumenten lees waarom we de migranten massaal in de EU zouden moeten opvangen.Hoe kun je zo blind zijn voor de risico's die dat met zich meebrengt voor de maatschappijen in de EU, waar zo lang aan gebouwd is.

Ook het signaal naar achterblijvers in de 'getroffen' gebieden: "oh, ze laten ons er massaal in, dan gaan wij ook" zal niet helpen het probleem te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Anoniem: 361222 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:21:
[...]

Er komen er 1700 per week binnen en dat aantal groeit. Een strikt toelatingsbeleid is dan geen knip voor de neus waard. "Proberen" is geen knip voor de neus waard. Dat zijn woorden die de realiteit niet benaderen.

[...]

Geen enkel land of continent kan deze migratiegolf aan. Genoeg mensen zien de existentiële aard van deze dreiging in. Insinueren dat deze mensen racistisch zijn of dat zij de mensenrechten willen afschaffen is vals.
Niemand 'insinueert' dat de afwijzing van vluchtelingen racistisch is.
Maar wat wel racistisch is, en wat namelijk in dit topic telkens weer geponeerd werd, het is allemaal inmiddels door de moderatie vewrijderd, god zij dank, dus ik zal ook niet die termen weer precies noemen,
is mensen uitmaken voor een bepaald soort dier, laagontwikkeld, bloedzuigende troep, geen gezonde hersens, holbewoners en dergelijke.

Dat is wel racistisch, en aangezien een deel van de users die termen in de mond hebben genomen voordat ze door de moderatie eruit geschopt werden, neem ik aan dat bij hen, tenminste, de afwijzing van de vluchtelingen vooral te danken is aan een ras-gebaseerd superioriteitsgevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

aardebewoner schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Niemand 'insinueert' dat de afwijzing van vluchtelingen racistisch is.
Maar wat wel racistisch is, en wat namelijk in dit topic telkens weer geponeerd werd, het is allemaal inmiddels door de moderatie vewrijderd, god zij dank, dus ik zal ook niet die termen weer precies noemen,
is mensen uitmaken voor een bepaald soort dier, laagontwikkeld, bloedzuigende troep, geen gezonde hersens, holbewoners en dergelijke.

Dat is wel racistisch, en aangezien een deel van de users die termen in de mond hebben genomen voordat ze door de moderatie eruit geschopt werden, neem ik aan dat bij hen, tenminste, de afwijzing van de vluchtelingen vooral te danken is aan een ras-gebaseerd superioriteitsgevoel.
Racisten heb je er zeker tussen, net zoals er tussen de voorstanders radicale geiten-wollen kledingstukken types zitten die bereid zijn 10 vluchtelingen bij hun bejaarde moeder te laten intrekken als het moet.

Het is verstandig beide uitersten niet deel uit te laten maken van deze discussie omdat het kleine minderheden binnen de 'getroffen' bewonersgroep van de EU zijn.

Achter schreeuwers zullen altijd volgelingen aan lopen, maar ik denk dat de meerderheid van de mensen in de EU prima rationeel naar dit probleem kan kijken en toch niet willen dat er een vloedgolf aan opportunistische (non-Syrische / Iraakse oorsprong) gelukszoekers deze kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:39:
[...]

Exactly. Ik moet aan hem denken als ik veel van de argumenten lees waarom we de migranten massaal in de EU zouden moeten opvangen.Hoe kun je zo blind zijn voor de risico's die met meebrengt voor de maatschappijen in de EU, waar zo lang aan gebouwd is.

Ook het signaal naar achterblijvers in de 'getroffen' gebieden: "oh, ze laten ons er massaal in, dan gaan wij ook" zal niet helpen het probleem te verminderen.
Kan je toelichten hoe Neville Chamberlain in relatie staat tot vluchtelingenproblematiek?
Ik zie het zo één twee drie niet, maar ik ga voornamelijk uit van zijn rol met betrekking tot de tweede wereld oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hippocampus schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:31:
[...]

Kan je toelichten hoe Neville Chamberlain in relatie staat tot vluchtelingenproblematiek?
Ik zie het zo één twee drie niet, maar ik ga voornamelijk uit van zijn rol met betrekking tot de tweede wereld oorlog.
Ik zie een parallel in de politieke ontkenning en naïviteit destijds en nu, aan de vooravond van gebeurtenissen die een behoorlijk deel van de wereld onze wereld op hun kop kunnen zetten, en Europa geen goed zullen doen. De geschiedenis zal leren of het terecht in me opkwam of niet.

En begin aub niet van "dus je beweert dat er een nieuwe oorlog aankomt", dat beweer ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:01:
Ik zie een parallel in de politieke ontkenning en naïviteit destijds en nu, aan de vooravond van gebeurtenissen die een behoorlijk deel van de wereld onze wereld op hun kop kunnen zetten, en Europa geen goed zullen doen. De geschiedenis zal leren of ik het terecht in me opkwam of niet.
Waarom zie je dan niet de kwaadaardigheid van de anti-immigratie groepen, en bagatelliseer je die meningen en acties? Daar kun je namelijk ook goed een Chamberlain voor gebruiken, "ze maken zich alleen zorgen", "nee, zijn niet islamofoob" etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baserk
eL_Jay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:53:Uiteraard moet dit gecombineerd worden met inschrijving op locatie, veerdiensten/vluchten/busreizen voor geregistreerde vluchtelingen en deportatie van illegalen met de effectiviteit van de Nazi's (als in ze ook echt de EU uit krijgen), maar daar durven ze vrees ik niet aan.
Zo, ik merk nu toch wel een generatie-kloof.
Tamelijk zeldzaam om iemand zich te zien beroepen op gewenste Nazi-effectiviteit.
Je hebt wellicht ook al een fraaie 'Endlosung' in gedachten mocht het niet zo gaan als jij wenst?

Brrr. Wat een godsgruwelijk empathie-arme wind waait er door dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:01:
[...]

Ik zie een parallel in de politieke ontkenning en naïviteit destijds en nu, aan de vooravond van gebeurtenissen die een behoorlijk deel van de wereld onze wereld op hun kop kunnen zetten, en Europa geen goed zullen doen. De geschiedenis zal leren of ik het terecht in me opkwam of niet.

En begin aub niet van "dus je beweert dat er een nieuwe oorlog aankomt", dat beweer ik niet.
Ondanks het feit dat de meeste historici en de publieke opinie toenertijd er ook zo over dachten zijn de historici van nu veel milder over zijn softe beleid richting Hitler. Zowel de tijdsgeest toen (1ste wereldoorlog net geweest, erkenning negatieve kanten versailles voor DUI) als de realiteit (onvoldoende sterk legerapparaat) maakte het pragmatisch gezien (misschien) wel de beste plan van aanpak op dat moment. Maar daar zal DanielWW2 wel meer over weten.

On-topic: ik denk dat het probleem eerder politieke besluiteloosheid is dan ontkenning. Plus het feit dat elk enigzins ambitieus plan in de VN een veto aan zijn broek krijgt, de EU veel mooie praatjes houdt maar niet in staat lijkt zich te verenigen laat staan een militair machtsblok weet te vormen. Europa zal linksom of rechtsom met de gevolgen om moeten gaan en moeten accepteren dat we niet meer in de jaren 60 wonen en de wereld veranderd is en veeeel kleiner is geworden. Tenzij je denkt dat terug de zee op sturen van mensen om ze te laten verdrinken voor de afschrikwekkende werking een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Waarom zie je dan niet de kwaadaardigheid van de anti-immigratie groepen, en bagatelliseer je die meningen en acties? Daar kun je namelijk ook goed een Chamberlain voor gebruiken, "ze maken zich alleen zorgen", "nee, zijn niet islamofoob" etc.
Ik bagatelliseer ze niet, waar doe ik dat? Ook is niemand in dat licht kwaadaardig of islamofoob (de kleine groep radicalen, in beide kampen, daargelaten). Zie mijn eerdere post hierover. Ik ben gewoon van andere mening. Bovendien is je redenatie vwb de parallel niet zuiver.

Chamberlain maakte zich geen zorgen en de pleuris brak toch uit = de angst van de anti-immigratie groep

Chamberlain maakte zich geen zorgen en de pleuris bleef uit = de geruststelling van de pro-immigratie groep

Het eerste was het geval, dus slaat de parallel op de mensen die zich zorgen maken en niet op die die zich geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Baserk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:10:
Arrogant. Er heerst ter compensatie een hoog allochtonenknuffelgehalte. En die personen leveren net zo min een zinvolle bijdrage aan een humane en betaalbare oplossing.

Maar een begin zou kunnen zijn een paar *snip* in huis te nemen tot men aan de beurt is een woonverblijf te betrekken.
En eventueel een aanmerkelijk deel van het inkomen boven bijstandsniveau af te staan aan Vluchtelingenwerk Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik stel voor dat we een lijndienst naar Afrika opzetten en alle 1 miljard hierheen halen. Praktisch iedere Afrikaan wil wel hierheen, de meesten hebben echter geen (financiële/gezondheid) mogelijkheden, waarom discrimineren we dan en laten we de mensen die het proberen en wel halen wel toe?

Dat is krom, en oneerlijk tegenover de thuisblijvers. Kortom, lijndiensten opzetten en ophalen die hap. Levert vast geen problemen op voor onze economie en sociale voorzieningen. Van de belasting van één belastingbetaler kunnen we makkelijk 10 uitkeringen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jay-P schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:09:
[...]

[knip].

On-topic: ik denk dat het probleem eerder politieke besluiteloosheid is dan ontkenning. Plus het feit dat elk enigzins ambitieus plan in de VN een veto aan zijn broek krijgt, de EU veel mooie praatjes houdt maar niet in staat lijkt zich te verenigen laat staan een militair machtsblok weet te vormen. Europa zal linksom of rechtsom met de gevolgen om moeten gaan en moeten accepteren dat we niet meer in de jaren 60 wonen en de wereld veranderd is en veeeel kleiner is geworden.
Voor een deel heb je gelijk. Aan de andere kant moeten we ook accepteren dat we de problemen in die landen niet voor hen kunnen oplossen. Ze zullen het uiteindelijk zelf moeten doen, linksom of rechtsom, en daarmee hun eigen heile wereld scheppen.
Tenzij je denkt dat terug de zee op sturen van mensen om ze te laten verdrinken voor de afschrikwekkende werking een oplossing is.
Natuurlijk niet. Iedereen in acute nood dient geholpen te worden. Voor de migratiegolf van nu zou ik een snel werkend screening systeem willen opzetten, en systematisch vluchtelingen van migranten scheiden, en de laatsten gedwongen terug sturen (hou replies in de zin van net als in Auschwitz svp voor je). Heb je geen paspoort of kun je niet aantonen wie je bent en waar je vandaan komt kom je in de laatste groep en ga je terug. Migranten kunnen later via de geijkte weg proberen hier te komen volgens de bestaande procedures. Dat wordt dan vrij snel afschrikking genoeg.

Ik kan dat bedenken en zeggen als privé persoon, maar ik besef dat het waarschijnlijk niet gebeurt omdat Europa nooit tot die consensus zou kunnen komen want dat is (voorlopig) niet populair. Velen zullen daar blij om zijn en dat is oké :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zo, ik merk nu toch wel een generatie-kloof.
Tamelijk zeldzaam om iemand zich te zien beroepen op gewenste Nazi-effectiviteit.
Je hebt wellicht ook al een fraaie 'Endlosung' in gedachten mocht het niet zo gaan als jij wenst?

Ik geloof niet dat dat bedoeld wordt, waarom trek je het op deze manier uit zijn verband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Voor een deel heb je gelijk. Aan de andere kant moeten we ook accepteren dat we de problemen in die landen niet voor hen kunnen oplossen. Ze zullen het uiteindelijk zelf moeten doen, linksom of rechtsom, en daarmee hun eigen heile wereld scheppen.

[...]

Natuurlijk niet. Iedereen in acute nood dient geholpen te worden. Voor de migratiegolf van nu zou ik een snel werkend screening systeem willen opzetten, en systematisch vluchtelingen van migranten scheiden, en de laatsten gedwongen terug sturen (hou replies in de zin van net als in Auschwitz svp voor je). Heb je geen paspoort of kun je niet aantonen wie je bent en waar je vandaan komt kom je in de laatste groep en ga je terug. Migranten kunnen later via de geijkte weg proberen hier te komen volgens de bestaande procedures. Dat wordt dan vrij snel afschrikking genoeg.

Ik kan dat bedenken en zeggen als privé persoon, maar ik besef dat het waarschijnlijk niet gebeurt omdat Europa nooit tot die consensus zou kunnen komen want dat is (voorlopig) niet populair. Velen zullen daar blij om zijn en dat is oké :)
Hoe achterhalen we waar iemand vandaan komt zonder papieren en zorgen we dat het land van herkomst hen naar binnenlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Salvatron schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Iedereen hulp weigeren en vervolgens beginnen over respect voor het leven :D
shaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:54:
[...]

Vergeet niet dat die enorme mensenmassa die er nu op de been is niet alleen bestaat uit vluchtelingen, maar ook uit migranten op zoek naar "een beter leven".

Imo zou je daar al een makkelijke scheiding kunnen maken tussen de gelukszoekers en de mensen die vrezen voor vervolging in hun eigen land. Maar dan is iedereen natuurlijk opeens zijn paspoort kwijt en komen ze allemaal uit oorlogsgebied...
Gelukszoekers vind ik ook altijd zo'n overdreven woord. Alsof ze hier goud komen graven. Het enige wat ze doen is een totaal uitzichtloze situatie ontvluchten in de hoop op een wat menswaardiger bestaan. Groot gelijk.

Ik ben verrre van een linkse boomknuffelaar, aardig rechts als het aankomt voor mensen die met dezelfde kansen zijn opgegroeid in dit land. Voor mensen die dat voorrecht niet hebben gehad ben ik een stuk milder. Ik zou nooit van schoenen willen ruilen, dus wie ben ik om ze de deur te wijzen omdat ik hier toevallig geboren ben?

Voor de rest heb ik nog nooit last gehad van een asielzoeker, zijn het er behoorlijk weinig in de westerse wereld en heb ik meer last van de kakelende bejaarden in de trein waar een veel groter deel van m'n loon heen gaat. De grootste gekken de afgelopen jaren waren ook gewoon Hollanders. Tristan die een winkelcentrum overhoop knalde, Volkert van der G, die kerel die inreed op de menigte met koninginnedag, Joran, de zwemleraren en dergelijke die aan kindjes zitten, knuffelcrimineel Holleeder, hooligans die de steden afbreken, kampers die niet aangepakt worden door de bange gemeentes etc. Over de grens nog een mooie duitser die even een vol vliegtuig laat neerstorten en de donermoorden. Ik heb dus maar weinig angst voor die paar asielzoekertjes. De grootste bende maken we zelf.

Wat maakt mij die paar asielzoekers zou uit? Ik stooor me meer aan mijn xenofobe landgenoten. Elkaar proberen te overschreeuwen met kortzichtige statements en ongefundeerde angst. Bah. Het lijkt wel alsof het in de mode is om zo dom mogelijk te zijn. Schud een paar wereldvreemde vooroordelen uit je mauw en je hebt een sloot likes op je Facebook pagina.

[ Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 26-08-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:28:
Ik stel voor dat we een lijndienst naar Afrika opzetten en alle 1 miljard hierheen halen. Praktisch iedere Afrikaan wil wel hierheen, de meesten hebben echter geen (financiële/gezondheid) mogelijkheden, waarom discrimineren we dan en laten we de mensen die het proberen en wel halen wel toe?

Dat is krom, en oneerlijk tegenover de thuisblijvers. Kortom, lijndiensten opzetten en ophalen die hap. Levert vast geen problemen op voor onze economie en sociale voorzieningen. Van de belasting van één belastingbetaler kunnen we makkelijk 10 uitkeringen betalen.
Ik weet niet of dit sarcastisch is bedoeld hoor maar vooral jij schijnt een enorme vreemdelinghaat op na te houden. Misschien moet dat eens onderzocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twerk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:34:
[...]

Hoe achterhalen we waar iemand vandaan komt zonder papieren en zorgen we dat het land van herkomst hen naar binnenlaat?
Ik heb geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hoe je het ook doet, je doet het toch nooit goed in een kwestie als deze, te weinig empathie vermogen, te veel, je bent racist of boomknuffelaar het is altijd iets.

En ik denk dat er empathie genoeg is, alleen zitten ook vele empathische mensen niet te wachten op zoveel nieuwe buren. Zijn het dan empathische racisten, huichelaars, D66 stemmers of hoe noem je die mensen ;)

Op het moment dat er het woordje buitenlanders, migranten oid bij komt kijken en je zegt dat je er niet op zit te wachten ben je eigenlijk al afgedaan in bepaalde groepen en ben je bijna een racist, wil je de grenzen openstellen en iedereen een gouden picknickmand meegeven val je ook weer buiten de boot.

Feit blijft dat een dergelijke grote instroom voor de landen waar ze voor de duer staan voor hele grote problemen zorgt, en die zullen waarschijnlijk niet kleiner worden, dus de onvrede en angst van de inwoners van deze landen kan ik meer dan begrijpen. En onvrede en angst kan hele rare dingen doen met mensen heeft het verleden ons al geleerd.
BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:35:

Gelukszoekers vind ik ook altijd zo'n overdreven woord. Alsof ze hier goud komen graven. Het enige wat ze doen is een totaal uitzichtloze situatie ontvluchten in de hoop op een wat menswaardiger bestaan. Groot gelijk.

Ik ben verrre van een linkse boomknuffelaar, aardig rechts als het aankomt voor mensen die met dezelfde kansen zijn opgegroeid in dit land. Voor mensen die dat voorrecht niet hebben gehad ben ik een stuk milder. Ik zou nooit van schoenen willen ruilen, dus wie ben ik om ze de deur te wijzen omdat ik hier toevallig geboren ben?

Voor de rest heb ik nog nooit last gehad van een asielzoeker, zijn het er behoorlijk weinig in de westerse wereld en heb ik meer last van de kakelende bejaarden in de trein waar een veel groter deel van m'n loon heen gaat. De grootste gekken de afgelopen jaren waren ook gewoon Hollanders. Tristan die een winkelcentrum overhoop knalde, Volkert van der G, die kerel die inreed op de menigte met koninginnedag, Joran, de zwemleraren en dergelijke die aan kindjes zitten, knuffelcrimineel Holleeder, hooligans die de steden afbreken, kampers die niet aangepakt worden door de bange gemeentes etc. Over de grens nog een mooie duitser die even een vol vliegtuig laat neerstorten en de donermoorden. Ik heb dus maar weinig angst voor die paar asielzoekertjes. De grootste bende maken we zelf.
Gelukkig heeft ieder mens andere ervaringen. Mijn persoonlijke ervaringen omtrent onze gasten zijn in het verleden ( en soms nog het heden ) een stuk minder rooskleurig. Het feit dat je het zelf niet hebt meegemaakt is natuurlijk geen staving dat het niet bestaat, of dat er geen problemen zijn met bepaalde groepen, het integratie traject en de problemen met de diverse culturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

aardebewoner schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet of dit sarcastisch is bedoeld hoor maar vooral jij schijnt een enorme vreemdelinghaat op na te houden. Misschien moet dat eens onderzocht worden.
Nee hoor, ik ben niet tegen immigratie an sich. Als de immigrant daadwerkelijk iets kan bijdragen en niet teveel afwijkt van westerse waarden als homotolerantie, ongelovige kunnen worden zonder probleem, geen kindhuwelijken, geen burka, en respectvol omgaan als je hulp (eten) wordt aangeboden. Al heb je een groene huidskleur en 3 armen, dat is niet relevant.

En wat voor de deur staat valt veelal niet in die categorie... op z'n zachtst gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 26-08-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
stresstak schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:16:
Maar een begin zou kunnen zijn een paar van de goedgekeurde langeafstandslopers in huis te nemen tot men aan de beurt is een woonverblijf te betrekken.
Goedgekeurde langeafstandslopers?
Mmm, expliciet racisme oftewel, welkom op m'n shit-list.

Of was het een grapje?
Dan neem ik natuurlijk mijn woorden terug, beste Adolf. (Grapje van mijn kant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Iedereen hulp weigeren en vervolgens beginnen over respect voor het leven :D

[...]

Groot gelijk dat ze het proberen ja, en ik en niemand hier zouden in hun schoenen willen staan. Als je toevallig daar geboren bent heb je het recht te proberen je te verbeteren. Als je toevallig hier geboren hebt heb je het recht te proberen te behouden wat je hebt en invloeden waarvan je denkt dat ze jou situatie significant verslechteren niet wilt en ze tegen wilt houden. Vluchtelingen uit Syrië zijn hier welkom tot ze terug kunnen, de migranten wat mij betreft niet.
Voor de rest heb ik nog nooit last gehad van een asielzoeker, zijn het er behoorlijk weinig in de westerse wereld en heb ik meer last van de kakelende bejaarden in de trein waar een veel groter deel van m'n loon heen gaat.
Ik heb er wel eens last van, maar het beheerst me niet. Blijkbaar leef jij in een andere demografische context dan ik. Heb jij of ik dan gelijk? Nee, daar gaat het hier niet om. We kunnen deze migranten stroom opvangen en gaan onderhouden, maar ik wil dat niet omdat ik vrees dat West-Europa als culturele eenheid verdwijnt, en dat wens ik simpelweg niet.

Die kakelende bejaarden hebben allemaal gewerkt en hun bijdrage geleverd. Hun belastinggeld ging naar de gepensioneerden, voorzieningen, en hulpbehoevenden uit hun tijd, en jouw geld gaat naar die van nu.
De grootste gekken de afgelopen jaren waren ook gewoon Hollanders. Tristan die een winkelcentrum overhoop knalde, Volkert van der G, die kerel die inreed op de menigte met koninginnedag, Joran, de zwemleraren en dergelijke die aan kindjes zitten, knuffelcrimineel Holleeder, hooligans die de steden afbreken, kampers die niet aangepakt worden door de bange gemeentes etc. Over de grens nog een mooie duitser die even een vol vliegtuig laat neerstorten en de donermoorden. Ik heb dus maar weinig angst voor die paar asielzoekertjes. De grootste bende maken we zelf.
Geen vergelijk (hoewel ik met je eens ben dat Hooligans en dat ander zich misdragend volk veel te soft worden aangepakt). Wat je verder opsomt zijn allemaal gestoorde einzelgängers. IS is een georganiseerde (gestoorde) grote beweging die haar doelen niet bepaald verhuld, en bereid is het als grootste goed ziet te sterven met medeneming van een zo groot mogelijk aantal ongelovigen of andersdenkenden. Ik denk dat dat zowat artikel 1 in hun Handboek Soldaat is. Dat is een reële dreiging voor Europa die de samenleving ernstig kan ontwrichten. Vindt je nou echt dat je dat kunt vergelijken met wat dan ook in je rijtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Vluchtelingen komen zich meestal niet permanent vestigen. Die geef je een bed en eten zolang ze in Syrië en dergelijke elkaars koppen eraf blijven zagen. Aan mensen die geweld ontvluchten moet je geen al te rare eisen stellen. Als mensen zich hier willen vestigen en werken, dan stel je uiteraard andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:45:
[...]

Nee hoor, ik ben niet tegen immigratie an sich. Als de immigrant daadwerkelijk iets kan bijdragen en niet teveel afwijkt van westerse waarden als homotolerantie, ongelovige kunnen worden zonder probleem, geen kindhuwelijken, geen burka, en respectvol omgaan als je hulp (eten) wordt aangeboden. Al heb je een groene huidskleur en 3 armen, dat is niet relevant.

En wat voor de deur staat valt veelal niet in die categorie... op z'n zachtst gezegd.
Waarom trek je generalisaties over een hele groep? Waarom moeten ze jouw wil opgelegd krijgen? Het zijn toch ook mensen, en geen perfecte wezens? Als wij jouw generalisaties door zouden trekken naar een andere bevolkingsgroep, zouden de volgende vragen gesteld kunnen worden, en aan de hand daarvan bepaald worden of deze groep in Nederland achter mag blijven:

Kunnen blanke Nederlanders stoppen met bier en harde drugs misbruik?
Kan er eens een einde komen aan alle blanke pedofiliegevallen?
Kan de blanke corporate top eens stoppen met frauderen en liegen? (Geldt ook voor politici trouwens)
Kunnen blanken eens stoppen massale schietpartijen te verrichten? (in verhouding gebeurt het meer)

Dus ik snap echt niet wat jouw punt is, aangezien we allemaal toch mensen zijn en fouten maken.

"To err is human, to forgive divine."

-Alexander Pope

[ Voor 40% gewijzigd door aardebewoner op 26-08-2015 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:28:
Ik stel voor dat we een lijndienst naar Afrika opzetten en alle 1 miljard hierheen halen.
Sodeju. Dat wordt me nog eens Noord-Zuidlijn. :)

Maar ze willen niet allemaal hierheen. Sommigen hebben het er goed en ik begreep dat sommigen zelfs een mobieltje hebben en dat heb ik niet eens. Als alternatief kunnen we misschien wel wat extra Syriers hierheen laten komen. Die hebben het ook moeilijk.

Liefst had ik overigens dat iedereen daar bleef maar dan zitten de (eigen)welzijnswerkers hier weer met hun duimen te draaien en dat is dan ook weer slecht voor de economie. Keuzes. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Zie de topicwarning.

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

aardebewoner schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Waarom trek je generalisaties over een hele groep? Waarom moeten ze jouw wil opgelegd krijgen? Het zijn toch ook mensen, en geen perfecte wezens? Als wij jouw generalisaties door zouden trekken naar een andere bevolkingsgroep, zouden de volgende vragen gesteld kunnen worden, en aan de hand daarvan bepaald worden of deze groep in Nederland achter mag blijven:
Nee hoor, ik zeg toch ook dat er enkele uitzonderingen tussen lopen. Een Atheïstische Turk die een goede, en voor NL economie nuttige (ie bedrijf en baan waar geen NL'er voor te vinden is), opleiding heeft gevolgd en verder een redelijk westers wereldbeeld heeft, past hij hier prima en mag van mij een NL paspoort.

Daarnaast is eisen stellen aan immigranten iets dat de hele wereld doet, hell, veel en veel sterker dan wij. USA, Australië, Japan, allen veel strikter. Probeer jij maar eens een UAE paspoort als niet-Moslim te verkrijgen, veel succes. En van mij staat de UAE in ALLE recht om dat te doen. Geen enkel probleem mee.

Maar goed, aangezien 'zielig' een belangrijk criterium wordt voor toelating: wanneer schepen we bootladingen Afrikanen, Pakistani, Indiers, Bangladeshi, etc hierheen? Allen arm, en praktisch allemaal willen ze wel hierheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Groot gelijk dat ze het proberen ja, en ik en niemand hier zouden in hun schoenen willen staan. Als je toevallig daar geboren bent heb je het recht te proberen je te verbeteren. Als je toevallig hier geboren hebt heb je het recht te proberen te behouden wat je hebt en invloeden waarvan je denkt dat ze jou situatie significant verslechteren niet wilt en ze tegen wilt houden. Vluchtelingen uit Syrië zijn hier welkom tot ze terug kunnen, de migranten wat mij betreft niet.
Dan verschillen we enorm van mening. Ik ben meer van: als je je in de positie bevindt waarin je een ander kan helpen, dan moet je dat proberen te doen. Gastvrijheid vind ik ook altijd een mooi ding, maar dat is niet heel Nederlands. Of mijn eigen situatie zou verslechteren: die kans lijkt me vrij klein. Maar zelfs dat heb ik nog liever dan de boot afhouden en toekijken hoe gezinnen geslacht worden. De andere kant opkijken is net zo erg als meedoen. Voor ons zijn het misschien ongemak en wat kosten. Voor andere mensen is het een kwestie an leven en dood.
Ik heb er wel eens last van, maar het beheerst me niet. Blijkbaar leef jij in een andere demografische context dan ik. Heb jij of ik dan gelijk? Nee, daar gaat het hier niet om. We kunnen deze migranten stroom opvangen en gaan onderhouden, maar ik wil dat niet omdat ik vrees dat West-Europa als culturele eenheid verdwijnt, en dat wens ik simpelweg niet.

Die kakelende bejaarden hebben allemaal gewerkt en hun bijdrage geleverd. Hun belastinggeld ging naar de gepensioneerden, voorzieningen, en hulpbehoevenden uit hun tijd, en jou geld gaat naar die van nu.
De huidige generatie 65+ mensen zijn niet de harde bikkels van de generatie ervoor. Dit zijn de mensen met een afbetaald huis dat ze voor een paar tientjes kochten en die van alle gunstige zaken hebben geprofiteerd. En de generaties erna met de rekening hebben opgezadeld. Niks opgelost alleen doorgeschoven.

Voor de rest verdwijnt er niks, de wereld verandert gewoon continu. Hou je niet tegen, geforceerd iets in stand proberen te houden heeft nooit gewerkt.
Geen vergelijk (hoewel ik met je eens ben dat Hooligans en dat ander zich misdragend volk veel te soft worden aangepakt). Wat je verder opsomt zijn allemaal gestoorde einzelgängers. IS is een georganiseerde (gestoorde) grote beweging die haar doelen niet bepaald verhuld, en bereid is het als grootste goed ziet te sterven met medeneming van een zo groot mogelijk aantal ongelovigen of andersdenkenden. Ik denk dat dat zowat artikel 1 in hun Handboek Soldaat is. Dat is een reële dreiging voor Europa die de samenleving ernstig kan ontwrichten. Vindt je nou echt dat je dat kunt vergelijken met wat dan ook in je rijtje?
Dan hebben we wel bijzonder veel gestoorde einzelgangers. Maar als ze een andere afkomst hadden gehad, dan weet jij net zo goed als ik dat er heel anders gereageerd zou zijn. Dan was het de schuld van de religie/afkoms/cultuur. Maar je hoort niemand over dat Tristan misschien wel is doorgedraaid door de individualistische samenleving van Nederland met relatief weinig sociale controle. Dat kan tenslotte niet.

En nu is IS ineens het grote gevaar, maar ik heb ze hier niet veel zien doen. Waar vliegen die drones en bommen ons om de oren? 250.000 Syriërs dood, Irak destijds ongeveer hetzelfde. We zijn zelfs aan het experimenteren met een nieuwe vorm van oorlog voeren: niet eens voet aan de grond zetten, gewoon van een veilige afstand met drones een land onder vuur nemen. Als mensen bang zijn voor IS: moet je nagaan hoe andere volkeren zich voelen als we wat onbemande vliegtuigjes boven ze laten cirkelen. De VS is het enige land dat ooit atoombommen heeft gebruikt.

Het meten met twee maten is wat me voornamelijk stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Nee hoor, ik zeg toch ook dat er enkele uitzonderingen tussen lopen. Een Atheïstische Turk die een goede, en voor NL economie nuttige (ie bedrijf en baan waar geen NL'er voor te vinden is), opleiding heeft gevolgd en verder een redelijk westers wereldbeeld heeft, past hij hier prima en mag van mij een NL paspoort.

Daarnaast is eisen stellen aan immigranten iets dat de hele wereld doet, hell, veel en veel sterker dan wij. USA, Australië, Japan, allen veel strikter. Probeer jij maar eens een UAE paspoort als niet-Moslim te verkrijgen, veel succes. En van mij staat de UAE in ALLE recht om dat te doen. Geen enkel probleem mee.

Maar goed, aangezien 'zielig' een belangrijk criterium wordt voor toelating: wanneer schepen we bootladingen Afrikanen, Pakistani, Indiers, Bangladeshi, etc hierheen? Allen arm, en praktisch allemaal willen ze wel hierheen
Maar waarom moeten er andere eisen gesteld worden enkel op basis van afkomst of huidskleur? Wist jij dat Nederland een land is van immigranten? Waarom hebben zij minder recht om zich ergens anders te verplaatsen? Waarom zijn blanke Nederlandes beter in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

aardebewoner schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:42:
[...]

Maar waarom moeten er andere eisen gesteld worden enkel op basis van afkomst of huidskleur? Wist jij dat Nederland een land is van immigranten? Waarom hebben zij minder recht om zich ergens anders te verplaatsen? Waarom zijn blanke Nederlandes beter in jouw ogen?
Wtf lul je nou? Waar heb ik het over huidskleur? Ik heb het over passend in de cultuur en waarden. Dat er in het midden-oosten meisjes worden gestenigd omdat ze een blote voet hebben laten zien vind ik vreselijk, maar dat is hun land en cultuur. Hun keuze, hun soevereiniteit, en zij mogen mij een paspoort weigeren als ik sterk tegen hun cultuur ben. Als ik daar niet pas. Punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weet je was pas echt eens zal helpen, als je eens niet zo alles op 1 grote hoop flikkerde. Het midden-oosten een nogal ruim begrip, waar behoorlijk tolerante landen, zoals Libanon [hell, Syrië was knap modern], en behoorlijk a-tolerante landen als Saudi-Arabië en de-jure Iran in liggen.

En dat de overheid van SA het leuk vind om dat soort dingen te doen, betekend ook nog niet dat iedere SA'er dat leuk vindt, en al helemaal niet dat iedere moslim in het MO dat goedkeurt.

Er is simpelweg niet 1 moslimcultuur, net als dat er niet 1 Europese of zelfs Westerse cultuur is. Ja, er zijn overeenkomsten tussen SA en Libanon, maar ook heel veel verschillen.

Ook zeg jij dat je mensen een paspoort wilt weigeren op godsdienst, waarschijnlijk alleen moslims overigens. Heb je ook problemen met een Joodse Israëlier? Een Rasta? Een Hindoe? Een natuurgeloof? Vast niet.

"Maar de Islam botst met ons geweldige landje! Want ze mogen homo's niet zo, en Joden, en christenen" Nu zal ik je een geheimpje vertellen: Ken je de paus? Die heeft het ook niet zo op homo's. En die beste man is de leider van een groepje die je misschien wel kent onder de naam Rooms Katholieke kerk. En flink hardleerse protestanten? Die hebben ook nog een redelijke hekel aan de "paapsen", dus een hekel aan christenen. En vergeet niet wat de gereformeerden vinden van vrouwenrechten. En die gezellige mensen hebben zelfs een eigen politieke partij!

Overigens ken ik ook atheïsten die het niet zo op Joden en homo's hebben....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De vertrekkende Britse ambassadeur in Libanon heeft het wel mooi gezegd:
"The real dividing line," he goes on, "is not between Christianity and Islam, Sunni and Shia, East and West. It is between people who believe in coexistence and those who don't."
De intolerantie van bepaalde figuren in dit topic steekt daar schrijnend tegen af. Het verschil is niet geitenwollensokken vs egoisten, maar tussen mensen die een oplossing zoeken en mensen die het aan hun derriere zal roesten omdat ze bang zijn dat er zowaar ietsejepietsje minder welvaart hebben en dat het straatbeeld niet meer is zoals in hun zelfverzonnen herinnering. Daarbij en passant even generaliserend alsof alle migranten een vijfde colonne zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 27-08-2015 03:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dus, moeten we ze daarom binnen hengelen? Prima als er ook iets modernere moslims zijn, en die zijn er ook wel, (al klinkt dat bijna als een oxymoron, zeker als je naar de inhoud van de Koran kijkt. Wellicht zijn het onbewust al halve afgevallenen... wat positief is), wil niet zeggen dat we ze daarom een paspoort moeten geven. Ze zullen ook nog iets bij moeten dragen, anders wordt onze economie gewoon uitgehold.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 26-08-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:

[...]

De intolerantie van bepaalde figuren in dit topic steekt daar schrijnend tegen af. Het verschil is niet geitenwollensokken vs egoisten, maar tussen mensen die een oplossing zoeken en mensen die het aan hun derriere zal roesten omdat ze bang zijn dat er zowaar ietsejepietsje minder welvaart hebben en dat het straatbeeld niet meer is zoals in hun zelfverzonnen herinnering.
Ach, alle moslims in een trein douwen en van de rots van gibraltar laten afdonderen is ook een oplossing.

De vraag is meer: is het een wenselijke en werkbare oplossing, en da's vooral het probleem. Nee, half Afrika hierheen halen is geen wenselijke en werkbare oplossing. Nee, doen alsof moslims evil zijn en ze buiten de deur houden is geen wenselijke en werkbare oplossing.

En welvaart? Welke welvaart :+ Op de overheid hoef ik iig niet meer te rekenen, maar ik hoop dat mensen die vluchten voor een oorlog, van welk ras, kleur, geloof whatever ook, hier in Europa een, liefst tijdelijke, veilige haven kunnen vinden. Ik heb het al vele malen gezegd, maar nogmaals: de nu vluchtende Syriërs zijn geen extremisten waar je geen ruk aan hebt. Het is een deel van de "elite" die nog geld hebben/hadden om de vlucht te maken. Ze spreken behoorlijk Engels, een andere taal is dan vast ook wel haalbaar, en ze kunnen hier opzich prima aan de bak.
Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:09:
Dus, moeten we ze daarom binnen hengelen? Prima als er ook iets modernere moslims zijn (al klinkt dat bijna als een oxymoron, zeker als je naar de inhoud van de Koran kijkt. Wellicht zijn het onbewust al halve afgevallenen... wat positief is), wil niet zeggen dat we ze daarom een paspoort moeten geven. Ze zullen ook nog iets bij moeten dragen, anders wordt onze economie gewoon uitgehold.
Wat zei ik nou over kortzichtigheid? Moderne moslims een oxymoron noemen, maakt imo vooral van jou een moron.

Lees de bijbel eens, die is ook verre van modern, het punt is: hoe lees je hem. En de meerderheid van de moslims ziet hem als een product van zijn tijd, een tijd waarin ongelovigen vermoorden inderdaad nog kon, mocht, en misschien wel nodig was, al hield men zich toen er niet eens aan: denk aan de handelsrelaties die vikingen/noorderlingen en arabieren hadden. Dan praat je over rond het jaar 1000.

Ja, er zijn mafketels die die dingen letterlijk lezen, net als er christenen zijn die dat doen. Hell, er zijn mafketels die zelfs een handleiding nog letterlijk lezen "er staat niet in dat ik mijn hond niet in de magnetron mag doen....", maar om daarom nou een hele bevolkingsgroep, bestaande uit miljarden mensen weg te zetten als een soort untermenschen, die minder modern, zelfs middeleeuws zijn?

Sowieso, wat is modern? Zoals ik al zei: dé westerse cultuur bestaat niet. Homohuewelijken en euthanasie ga bij onze oosterburen niet vinden, terwijl wij er juist prat op gaan dat dat beschaving is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:

[...]

De intolerantie van bepaalde figuren in dit topic steekt daar schrijnend tegen af. Het verschil is niet geitenwollensokken vs egoisten, maar tussen mensen die een oplossing zoeken en mensen die het aan hun derriere zal roesten omdat ze bang zijn dat er zowaar ietsejepietsje minder welvaart hebben en dat het straatbeeld niet meer is zoals in hun zelfverzonnen herinnering.
Dus met andere woorden, als je voorstander bent van de manier van leven zoals je die hier hebt geleerd en opgebouwd, hieraan vast wil houden omdat het je eigen cultuur is ben je dus iemand die bang is en nog meer onzin die je hier neer zet.

Daarentegen lopen we wel allemaal te gillen dat nieuwkomers hier juist welkom zijn om hun cultuur en leefwijze te houden, dit kan immers in het vrije Nederland, we moedigen het aan zelfs. Maar als je als geboren en getogen Nederlander je eigen cultuur en leefwijze wil behouden ben je verkeerd bezig ( of intolerant zoals je zelf zegt )...

Jaja, nu snap ik het helemaal.... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RobinHood schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:58:
Ken je de paus? Die heeft het ook niet zo op homo's. En die beste man is de leider van een groepje die je misschien wel kent onder de naam Rooms Katholieke kerk. En flink hardleerse protestanten? Die hebben ook nog een redelijke hekel aan de "paapsen", dus een hekel aan christenen. En vergeet niet wat de gereformeerden vinden van vrouwenrechten. En die gezellige mensen hebben zelfs een eigen politieke partij!

Overigens ken ik ook atheïsten die het niet zo op Joden en homo's hebben....
En wanneer is er in Vaticaanstad voor het laatst iemand opgehangen of gestenigd vanwege deze "vergrijpen"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
Het is de tokkie schreeuwcultuur van tegenwoordig die me het meest stoort. Waren Nederlanders eerst nog gewoon direct, tegenwoordig is het lomp, luid en onbeschoft. Vroeger konden we scherpe grappen maken over afkomst, maar tegenwoordig kan je totaal bekrompen racistische onzin eruit knallen zonder dat ook maar iemand opkijkt.

Nuanceren is onmogelijk. Je moet of geen enkele vluchteling hebben, of je wil heel Afrika erin proppen. Politieke partijen die een elkaar proberen te overtroeven met hoeveel ze willen bezuinigen op ontwikkelingshulp. Woedende pro en anti- zwarte pieten die met elkaar op de vuiist gaan.

Dit vind ik zelf een veel grotere verpaupering van het land dan welke vluchteling dan ook. Te gênant voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bartjuh schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:09:
Dus, moeten we ze daarom binnen hengelen?
Wordt dat gezegd? Kap nou eens met de hyperbolen en de verzinsels, bedoeld om je eigen angst en haat aan de gang te houden.
shaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:28:
Dus met andere woorden, als je voorstander bent van de manier van leven zoals je die hier hebt geleerd en opgebouwd, hieraan vast wil houden omdat het je eigen cultuur is ben je dus iemand die bang is en nog meer onzin die je hier neer zet.
Nee, niet automagisch. Daar moet je ook zelf wat voor doen, zoals dergelijke teksten hier neerplempen.
Daarentegen lopen we wel allemaal te gillen dat nieuwkomers hier juist welkom zijn om hun cultuur en leefwijze te houden, dit kan immers in het vrije Nederland, we moedigen het aan zelfs. Maar als je als geboren en getogen Nederlander je eigen cultuur en leefwijze wil behouden ben je verkeerd bezig ( of intolerant zoals je zelf zegt )...
Ook jij bent zo lekker bezig met de hyperbolen en overdrijvingen. Juist het doen alsof cultuur een statisch iets is (inclusief de roze wolk dat het 50 jaar terug beter was), en alsof elke verandering negatief is, maakt dat het alleen negatieve emotie is. Er wordt niet gezegd dat alle vluchtelingen zomaar hier naar toe mogen komen, er wordt niet gezegd dat we jihadisten met open armen ontvangen, etc.

Wel wordt er gezegd dat er een probleem is, en dat we niet kunnen doen alsof we er niets mee te maken hebben. Maar ik zal eerlijk zijn: ik ruil graag de "cultuur" van een aantal reaguurders hier in voor wat anders, want slechter zal het er niet van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

shaggy8675 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:28:
[...]

Jaja, nu snap ik het helemaal.... :F
Wikipedia: Stropopredenering
Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

En wanneer is er in Vaticaanstad voor het laatst iemand opgehangen of gestenigd vanwege deze "vergrijpen"?
Lang geleden indeed, maar wat jaartjes terug kreeg men nog wel de horen dat condooms slecht waren, driemaal raden hoe AIDS zich zo goed verspreidt. Maar, om eens de boel om te draaien: Wanneer is er voor het laatst iemand buiten SA en IS gestenigd voor homo-zijn?

Ga je overigens nog in op de rest? Leuke manier van discussie voeren is dit namelijk, je gaat nitpicken op 1 dingetje, en de rest negeer je lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:33:

Dan hebben we wel bijzonder veel gestoorde einzelgangers. Maar als ze een andere afkomst hadden gehad, dan weet jij net zo goed als ik dat er heel anders gereageerd zou zijn. Dan was het de schuld van de religie/afkoms/cultuur. Maar je hoort niemand over dat Tristan misschien wel is doorgedraaid door de individualistische samenleving van Nederland met relatief weinig sociale controle. Dat kan tenslotte niet.
Daar gaan we weer. "Maar als ze een andere afkomst hadden......" Degenen die het meest moorden en op grootste schaal achterlijke denkbeelden op na houden HEBBEN geen andere afkomst, het zijn grote en groeiende groepen radicalen die in naam van de islam moorden en achterlijke er interpetaties op na houden of de teksten letterlijk nemen die teksten staan nu eenmaal in de Koran, dat is toch gewoon een feit, of heb ik het mis?).
En nu is IS ineens het grote gevaar, maar ik heb ze hier niet veel zien doen. Waar vliegen die drones en bommen ons om de oren? 250.000 Syriërs dood, Irak destijds ongeveer hetzelfde. We zijn zelfs aan het experimenteren met een nieuwe vorm van oorlog voeren: niet eens voet aan de grond zetten, gewoon van een veilige afstand met drones een land onder vuur nemen. Als mensen bang zijn voor IS: moet je nagaan hoe andere volkeren zich voelen als we wat onbemande vliegtuigjes boven ze laten cirkelen.
Je hebt een te versimpeld denkbeeld, meneer.
De VS is het enige land dat ooit atoombommen heeft gebruikt.
Wat heeft dat met de migratie problematiek te maken?
Het meten met twee maten is wat me voornamelijk stoort.
Er is geen "één maat" voor alle problemen. Grow up. Al dat geneuzel over de historie is achterhaald. Je moet dit benaderen vanuit het hier en nu.

"Sinds 2013 mogen vrouwen fietsen, zolang ze maar zijn vergezeld door een mannelijk familielid en 'volledig eerbaar gekleed' zijn".

Wow, het gaat inderdaad de goede kant op daar, en we hebben het hier over het moderne Saudi-Arabië (alhoewel.....vrouwen en verkeer >:) ). Optiefen die handel. Daarom zeg ik: screenen en indien gezakt-> exit. Je weet helemaal niet waar je over praat en wat we ons op de hals halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Het is de tolerantie en ruimdenkendheid dat de Nederlanders een sympathiek volkje maken. Dat is in mijn ogen wat Nederland maakt. Als je dat weggooit dan heb ik geen idee wat je wil beschermen van onze cultuur.

Met Zwarte piet, Frans Bauer, gabbermuziek en stamppot gooien we in ieder geval geen hoge ogen in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hou het even gezellig.

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Daar gaan we weer. "Maar als ze een andere afkomst hadden......" Degenen die het meest moorden en op grootste schaal achterlijke denkbeelden op na houden HEBBEN geen andere afkomst,
Ja, wie denken ze wel dat ze zijn, die westerlingen! Met hun tanks, met hun drones, met hun kruisraketten! Met hun denkbeeld dat hun wereldvisie de enige is die goed is, de rest zijn slechts mensen die bevrijdt moeten worden, en willen ze dat niet, zijn het terroristen!

Of had jij het over de Europeanen? Stalin en Hitler hebben in 20 jaar tijd iets van 20-30 miljoen doden gemaakt. Mao deed het ook wel lekker trouwens, zijn democide-teller zou volgens sommigen zelfs op 50 miljoen eindigen. Die chinezen toch ook!
het zijn grote en groeiende groepen radicalen die in naam van de islam moorden en achterlijke er interpetaties op na houden of de teksten letterlijk nemen die teksten staan nu eenmaal in de Koran, dat is toch gewoon een feit, of heb ik het mis?).
Oh, je had het over mosloms, foutje.

Ja, die teksten staan in de koren. Maar, ook jij: lees eens een bijbel, het zijn echt niet een stel hippies die niks doen in dat boek hoor.
[...]

Je hebt een te versimpeld denkbeeld, meneer.
Topargument!
[...]

Het laat slechts de pijnlijke waarheid zien: 70 jaar geleden waren wij ook fout. En toen deden de moslims "niets"
[...]

Er is geen "één maat" voor alle problemen. Grow up. Al dat geneuzel over de historie is achterhaald. Je moet dit benaderen vanuit het hier en nu.
Zegt iemand die dingen graag wilt houden zoals ze zijn.
"Sinds 2013 mogen vrouwen fietsen, zolang ze maar zijn vergezeld door een mannelijk familielid en 'volledig eerbaar gekleed' zijn".

Wow, het gaat inderdaad de goede kant op daar, en we hebben het hier over het moderne Saudi-Arabië (alhoewel.....vrouwen en verkeer >:) ). Optiefen die handel. Daarom zeg ik: screenen en indien gezakt-> exit. Je weet helemaal niet waar je over praat en wat we ons op de hals halen.
Woehoe, 1 land. Heb je al eens beelden gezien van Libanon? Syrië voor de oorlog? Hell, zelfs Iran is moderner dan SA.

Ik kan ook een land als de VS pakken en laten zien hoe slecht het westen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:31:
Het is de tokkie schreeuwcultuur van tegenwoordig die me het meest stoort. Waren Nederlanders eerst nog gewoon direct, tegenwoordig is het lomp, luid en onbeschoft. Vroeger konden we scherpe grappen maken over afkomst, maar tegenwoordig kan je totaal bekrompen racistische onzin eruit knallen zonder dat ook maar iemand opkijkt.

Nuanceren is onmogelijk. Je moet of geen enkele vluchteling hebben, of je wil heel Afrika erin proppen. Politieke partijen die een elkaar proberen te overtroeven met hoeveel ze willen bezuinigen op ontwikkelingshulp. Woedende pro en anti- zwarte pieten die met elkaar op de vuiist gaan.

Dit vind ik zelf een veel grotere verpaupering van het land dan welke vluchteling dan ook. Te gênant voor woorden.
Mooi gezegd, ben het met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je doet er anders zelf hard aan mee.

Een paar posts terug maak je er nog van dat alle afrikanen alles met haar neuken [dus ook dieren] en een stel kinderverkrachters zijn.

Ook zouden Moslims volgens jou op de grootste schaal moorden [zonder bron] en het meest achterlijke denkbeelden erop na houden.

Als dat niet richting het toppunt van de bekropmen, kortdenkende, racistische schreeuwcultuur gaat, weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 257719 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Daar gaan we weer. "Maar als ze een andere afkomst hadden......" Degenen die het meest moorden en op grootste schaal achterlijke denkbeelden op na houden HEBBEN geen andere afkomst, het zijn grote en groeiende groepen radicalen die in naam van de islam moorden en achterlijke er interpetaties op na houden of de teksten letterlijk nemen die teksten staan nu eenmaal in de Koran, dat is toch gewoon een feit, of heb ik het mis?).
Maar als de Nederlanders veel meer gekke dingen uithalen, dan valt het toch wel mee met die enorme dreiging? Waarom zou ik die radicalen moeten vrezen als de kans groter is dat een Nederlander ineens het vuur opent?
Zaken vanuit een ander perspectief bekijken is vrij belangrijk bij immigratie. Anders verzand je snel in een angstig geschetst doemscenario waarbij andere volken niets anders willen dan ons land kapot te maken.

Sinds wanneer staan de mensen uit Saudi Arabië bij ons aan de grens?

Prima prins daar:

Saudi prince to donate $32bn fortune to charity

Geen gezeur, geen eisen, gewoon geven. En vrouwen die mogen fietsen. Tsja,ze worden daar nu eenmaal beschermd. Hier zetten we vrouwen achter het raam waar ze dag in dag uit lamme toeristen kunnen afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Reageer er gewoon niet op.

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2015 16:50 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denigrerende bewoordingen mogen achterwege blijven.