Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 50.279 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:57
Salvatron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 01:15:
[...]

Hoezo makkelijk? Een lange reis, zonder voedsel, kans op verzuipen, met z'n allen op 1 boot. Jij denkt dat dat makkelijk is?
Ik denk dat jij je baseert op de beelden van 1 tot 1.5maand geleden.

Laatste beelden die ik heb gezien zijn een stuk comfortabeler te noemen met wat jij bedoelt.

Je mist trouwens de hoofdinhoud van de post, de manier van aanpak van de EU.

Nu is het makkelijker dan vroeger is wat ik wil aangeven. We gaan hopelijk geen spel beginnen met pakken op één woord zoals ik al zei de hoofdinhoud van de post negeren..

[ Voor 42% gewijzigd door Rubberen op 02-06-2015 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wil je nu serieus gaan zeggen "ik zag er eentje met een iPhone 6 en een Ray-Ban, dus het zijn veelal rijke en weldoorvoede mensen"? Dat komt toch erg dichtbij onderbuiksverhalen om het eigen geweten te sussen. Heb je een goede bron voor die claims? :)

Uberhaupt, "makkelijk maken" suggereert een mening die op wat journaalbeelden is gebaseerd. En da's niet erg positief bedoeld.

Wat je helaas hier ook weer ziet is een poging tot dehumanisatie van de vluchtelingen om zo gemakkelijk te kunnen doen alsof het poppetjes zijn ("dump ze maar weer in Afrika").

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Jay-P schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:12:
Niets, als dat een mogelijkheid zou zijn zou het ook een oplossing kunnen zijn. Maar we weten allemaal hoe het werkt, vluchteling gooit paspoort weg zodra die aan de oversteek begint en zie dan maar eens zo een persoon ergens 'kwijt te raken'. Omgekeerd gaan wij ook geen paspoortlozen binnenlaten die volgens het land dat ze weggestuurd heeft Nederlanders zouden moeten zijn.
Je zegt dus dat we IEDEREEN zonder paspoort binnenlaten, TENZIJ ze zeggen dat ze Nederlander zijn? Zie je zelf ook wat er niet klopt?

Maar als een willekeurig land in Afrika ze niet wil binnenlaten, is dat simpel op te lossen door ze een paspoort te geven. Pools bijvoorbeeld, alleen geldig op de dag van vertrek. Daarna paspoort intrekken. Of drop ze gewoon op het strand, zo komen ze ook de zee over.
Salvatron schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 01:15:
Hoezo makkelijk? Een lange reis, zonder voedsel, kans op verzuipen, met z'n allen op 1 boot. Jij denkt dat dat makkelijk is?
Denk je dat de mensensmokkelaars die 10.000 euro per persoon krijgen dat adverteren? Of acht je het waarschijnlijker dat ze Europa luilekkerland laten zien?
gambieter schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 02:45:
Wat je helaas hier ook weer ziet is een poging tot dehumanisatie van de vluchtelingen om zo gemakkelijk te kunnen doen alsof het poppetjes zijn ("dump ze maar weer in Afrika").
Er wonen daar meer mensen dan in Europa, en het ziet er niet naar uit dat de bevolkingstoename daar afneemt... Waarom denk jij dat in Europa dumpen dan wel een goede oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met ze als mensen te zien, en ze nergens te dumpen. Nu doe je alleen een "als ik ze niet zie, dan bestaan ze niet en hoef ik me er niet druk om te maken".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:33:
[...]

En ik mij maar afvragen waarom de VS en de EU constant weer oorlog opzoeken en troepen naar Afghanistan/Irak sturen om weer een regime omver te werpen.

[...]

Spreek voor jezelf als je het over vooroordelen hebt. Je maakt problemen die er niet zijn, bespot mensen die juist andere problemen als dan niet in proportie zien en roept teveel "wolf" om vervolgens mensen de tering toe te wensen.
Jouw welvaart is niet alleen deels afhankelijk van onze welvaart maar ook gewaardborgder wanneer er stabiele regime's om je heen liggen. Niet de gepacificeerde dictaturen waar de VVD graag mee in zee gaat en ook niet met een zoek-het-maar-uit mentaliteit waardoor je zeker je waarden niet mee overbrengt. Maar wel iets met eerlijker of duurzamer omgaan zonder je zooi over de heg te gooien. In dat licht is een CO2-taks op kolen/olie zoals voorgesteld een stap in de goede richting, dan kan de vervuiler betalen en de slachtoffers van de vervuiling (oa Afrika) daar beter van worden.
Er zijn wel degelijk problemen met de integratie van bestaande groepen immigranten uit die regio. De culturen botsen. De spanningen in Europa worden steeds tastbaarder. Nog meer uit die regio toelaten is olie op het vuur gooien.

Het Westen weet niet hoe er in het buitenland mee om te gaan, en het Westen weet niet hoe er in het binnenland mee om te gaan. Daarbovenop komt nog de financiële crisis. Daarom is het nu niet verstandig om grote groepen immigranten uit die regio's Europa binnen te laten.

Als het humaan is om een Westerse bevolking met massa immigratie te confronteren, dan is het ook humaan om andere Afrikaanse landen deze massa immigratie te laten opnemen. Er kleven nauwelijks risico's aan toch? In ieder geval zijn het volgens jou risico's die we in Europa zouden moeten nemen. Ik wens het geen enkel land toe, omdat ik denk aan de mensen. Het is niet humaan, niet voor de immigranten en niet voor de bestaande bevolking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
gambieter schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:11:
Begin eens met ze als mensen te zien, en ze nergens te dumpen.
Richt je niet alleen op de gebruikte term, genoeg Nederlanders "dumpen" hun kinderen bij het kinderdagverblijf.
Nu doe je alleen een "als ik ze niet zie, dan bestaan ze niet en hoef ik me er niet druk om te maken".
Vind je het heel erg dat ik me niet geroepen voel het lot van miljarden mensen aan te trekken? Of beter: het lot van de fractie hiervan die Europa weet te bereiken? Of denk je dat ze daar in Afrika stilstaan bij hetgeen ze hier in Europa veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Misschien moeten we iets doen aan het 'probleem' daar ipv ze massaal hierheen laten komen. Imo is IS een van die problemen, dus z.s.m. oplossen. Anders doe je maar wat aan symptoombestrijding en schieten we er in de long run niets mee op.

Afrika zou net zo goed welvarend kunnen worden als West-Europa, maar dan moeten we er wel wat aan doen. Geld uitgeven om ze veilig hierheen te halen hebben we (en zij) niets aan, dat is maar een héél klein stukje van het hele proces om een fatsoenlijk bestaan te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
IS is ontstaan door machtsvacuum bij bemoeienis van het westen. Je hoort niemand meer over de rebellen tegen Assad, het is allemaal IS geworden. Het is wachten totdat Turkije erin getrokken wordt, die wil al die vluchtelingen ook niet hebben. Als 1% een vermomde IS-strijder is, heb je toch al een klein leger in de landsgrenzen op dit moment.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
De_Bastaard schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:22:
Afrika zou net zo goed welvarend kunnen worden als West-Europa, maar dan moeten we ze er wel wat aan doen.
Fixed that for you! Decennia ontwikkelingshulp heeft wel aangetoond dat "we" het niet kunnen en "ze" er niet aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:22:
Misschien moeten we iets doen aan het 'probleem' daar ipv ze massaal hierheen laten komen. Imo is IS een van die problemen, dus z.s.m. oplossen. Anders doe je maar wat aan symptoombestrijding en schieten we er in de long run niets mee op.

Afrika zou net zo goed welvarend kunnen worden als West-Europa, maar dan moeten we er wel wat aan doen. Geld uitgeven om ze veilig hierheen te halen hebben we (en zij) niets aan, dat is maar een héél klein stukje van het hele proces om een fatsoenlijk bestaan te kunnen hebben.
Daar komt het uiteindelijk wel op neer ja. Het onvermogen om de problemen in die landen op te lossen, is hetzelfde onvermogen om de immigratiestromingen in Europa aan te kunnen. Ons ingrijpen die groepen te helpen in het buitenland heeft averrechts gewerkt. En zal daarom ook averechts werken in onze eigen landen wanneer we die groepen hier toelaten.

Inzicht in hoe IS daar gekomen is, maar ook hoe IS er in onze eigen landen gekomen is, en breder nog, hoe de honderden soortgelijke clubjes er gekomen zijn, waar ze vandaan komen en waarom er zo veel steun voor bestaat in de islamitische gemeenschap, is een vereiste om dit probleem te kunnen aanpakken. We hebben nog niet eens het punt bereikt dat we hier openlijk over mogen praten.
Señor Sjon schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:20:
IS is ontstaan door machtsvacuum bij bemoeienis van het westen. Je hoort niemand meer over de rebellen tegen Assad, het is allemaal IS geworden. Het is wachten totdat Turkije erin getrokken wordt, die wil al die vluchtelingen ook niet hebben. Als 1% een vermomde IS-strijder is, heb je toch al een klein leger in de landsgrenzen op dit moment.
Er is genoeg gewaarschuwd tegen het perspectief dat de Arabische Lente zou gaan om "rebellen tegen dictators". Met dat perspectief wordt steun voor hele foute groepen opeens denkbaar, en uiteindelijk realiteit. Destijds hebben de meesten, ook hier, gejuicht om de "Arabische Lente", en aangedrongen op oorlog.

De Arabische Lente zijn geen rebellen die overgegaan zijn in IS. Je moet verder kijken dan de namen van groepen, naar hun ideologie. En die ideologie was hetzelfde aan het begin van de Arabische Lente en nu.
Het Westen heeft dit ideologisch streven gesteund, en het Westen steunt het nog altijd. De grootste tegenstanders van IS missen het inzicht om te zien dat als ze IS bestrijden, ze het ideologisch streven steunen door allerlei andere groepen te bewapenen. Die groepen vechten wel tegen IS, maar zijn onderdeel van dezelfde ideologische beweging waarbinnen zij de macht willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RemcoDelft schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:37:
[...]

Fixed that for you! Decennia ontwikkelingshulp heeft wel aangetoond dat "we" het niet kunnen en "ze" er niet aan toe zijn.
Afrika zit volgens mij economisch in de lift, ik zie niet in waarom de ontwikkelingshulp niet heeft gewerkt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Salvatron schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:41:
[...]

Afrika zit volgens mij economisch in de lift, ik zie niet in waarom de ontwikkelingshulp niet heeft gewerkt.
Advocaat van de duivel: Wie zegt dat dit komt door ontwikkelingshulp? En niet gewoon door eigen kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Robkazoe schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:05:
[...]

Advocaat van de duivel: Wie zegt dat dit komt door ontwikkelingshulp? En niet gewoon door eigen kracht?
Vraag dat aan Remcodelft, die zegt: Decennia ontwikkelingshulp heeft wel aangetoond dat "we" het niet kunnen en "ze" er niet aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Dat vind jij een logischer verklaring?

De media is niet geinteresseerd in berichtgeving als het ergens goed gaat dus daar horen we niet zoveel van. Maar er zijn landen in Afrika die het gewoon goed doen intussen, en dan mag je natuurlijk denken dat al die miljoenen, miljarden die daar naartoe zijn gegaan vast geen rol hebben gespeeld, maar da's net zoiets als zeggen "ja ik heb dan wel 20 miljoen gewonnen en nu heb ik ineens een jacht, maar wie zegt dat ik dat jacht heb betaald met m'n gewonnen geld en niet met m'n eigen geld?". Da's toch niet logisch. :P

Het probleem is een beetje de onwetendheid (en dat is geen verwijt verder), en onze luiheid waarmee we aannemen dat zonder ander bericht het vast nog hetzelfde is als het was. Hierover was laatst een interessant item op de radio, maar dat is toch heel anders dan wanneer er een reportage van wordt gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 04-06-2015 09:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Je vergeet dat hulp afhankelijk maakt en houdt. Als ze het goed doen, is dat "dankzij de hulp" en krijgen ze meer geld. Als ze het slecht doen, "hebben ze meer geld nodig"...
Vergelijk het met landen die veel minder hulp hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RemcoDelft schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:24:
Je vergeet dat hulp afhankelijk maakt en houdt.
Dat ben ik niet vergeten; dat denk ik uberhaupt niet.
Als ze het goed doen, is dat "dankzij de hulp" en krijgen ze meer geld. Als ze het slecht doen, "hebben ze meer geld nodig"...
Vergelijk het met landen die veel minder hulp hebben gekregen.
Volgens heb ik niet genoeg inzicht in de verdeelsleutel van de ontwikkelingshulp om het hier mee eens of oneens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 23:18
Cyphax schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:20:
[...]

Dat vind jij een logischer verklaring?

De media is niet geinteresseerd in berichtgeving als het ergens goed gaat dus daar horen we niet zoveel van. Maar er zijn landen in Afrika die het gewoon goed doen intussen, en dan mag je natuurlijk denken dat al die miljoenen, miljarden die daar naartoe zijn gegaan vast geen rol hebben gespeeld, maar da's net zoiets als zeggen "ja ik heb dan wel 20 miljoen gewonnen en nu heb ik ineens een jacht, maar wie zegt dat ik dat jacht heb betaald met m'n gewonnen geld en niet met m'n eigen geld?". Da's toch niet logisch. :P

Het probleem is een beetje de onwetendheid (en dat is geen verwijt verder), en onze luiheid waarmee we aannemen dat zonder ander bericht het vast nog hetzelfde is als het was. Hierover was laatst een interessant item op de radio, maar dat is toch heel anders dan wanneer er een reportage van wordt gemaakt.
Het zou kunnen, maar het hoeft niet. De OESO landen gaven 103 miljard euro hulp in 2007. Het BNP van Afrika kan ik niet zo snel vinden. Maar als ik dit lijstje http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp wat landen (stuk of 20 rijksten) bij elkaar optel dan kom ik al dicht tegen de 2.000 miljard euro BNP aan. Dan praat je dus over 5% over de totale economie van Afrika. Nu heb je een aantal effecten die niet meegenomen worden:
1. Worden de donaties 100% goed besteed? Of blijft er nog wat aan de strijkstok hangen. Dat zal de 5% naar beneden trekken.
2. Door geld door te geven, wordt het aandeel in het BNP groter. Als ik één euro krijg, dan geef ik die uit bij een winkel. De winkelier kan met die euro een broodje kopen bij de winkel. En die bakker kan van die euro weer nieuwe spullen voor zijn winkel kopen. Dan telt die één euro voor drie euro in je BNP mee. Dat zal die 5% omhoog zetten.

Maar goed, ik zit zelf een beetje in het kamp tussen de voor en tegenstanders van giften. Aan de ene kant vind ik dat mensen het zelf moeten doen. En als iedereen besluit om de oversteek te maken om daar hun geluk te zoeken, dan zal het nooit wat met Afrika worden. Maar als we met de rijke landen besluiten om even geen geld meer te geven aan Afrika, dan worden de omstandigheden ook weer slechter en komen er alleen maar meer gelukszoekers naar Europa toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Robkazoe schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:43:
[...]
Maar goed, ik zit zelf een beetje in het kamp tussen de voor en tegenstanders van giften. Aan de ene kant vind ik dat mensen het zelf moeten doen. En als iedereen besluit om de oversteek te maken om daar hun geluk te zoeken, dan zal het nooit wat met Afrika worden. Maar als we met de rijke landen besluiten om even geen geld meer te geven aan Afrika, dan worden de omstandigheden ook weer slechter en komen er alleen maar meer gelukszoekers naar Europa toe.
Ik heb dat gevoel ook. Ik vermoed dat de beste resultaten ook worden behaald door niet gewoon geld te geven maar door er bijvoorbeeld daadwerkelijk scholen te bouwen. Als je eenmaal een school hebt en je hebt een basis (dat duurt jaren), dan kunnen die mensen dat zelf in stand houden. Misschien gaat dat beter dan zelf laten opzetten, maar het moet ook niet betekenen dat je er nooit meer wegkomt, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

[...]
Jullie maken beiden een fout door het te hebben over een heel breed woord "ontwikkelingshulp". Het bevat veel. Geld sturen heeft zo ver ik mee gekregen heb heeft zo goed als niks geholpen of dingen zelfs erger gemaakt. Wat wel heeft geholpen zijn investeerders die geinvesteerd hebben door daar ter plekke wat op te bouwen. Zo zijn in Johannesburg westerse bedrijven gekomen die banen aanbieden. Johannesburg is erg aan het stijgen in ontwikkeling.

Ontwikkelingshulp kan in meerdere vormen, de slechte en de goede oftewel: Vis geven voor paar dagen eten waar men afhankelijk van is/wordt, of leren vissen zodat ze zelf kunnen onderhouden ? Investeren in blijvende dingen zoals scholen en werkgelegenheid. Zorgen dat de mensen niet naar de EU gaan door ze in te lichten dat in andere delen van Afrika er kansen voor ze liggen. Kansen die meer te bieden hebben dan de onzekerheid en gevaarlijke reis naar de EU.

Een ander iets wat mij opvalt is dat men het hier heeft over Afrika. Afrika is immens groot en niet overal is woestijn met krotten, drugs/wapen/diamanten baronnen en ellende.

De mensen die oversteken hebben het beeld dat het in de EU allemaal geweldig is zoals anderen al gemeld hebben. De mensen die oversteken hebben het ellendig en krijgen te horen dat zij naar "het beloofde land" kunnen gaan. Sommigen zien daardoor niets rationeel in of weten ook echt niet beter. Niet iedereen heeft beschikking over informatie voorziening. Wat zou jij doen?

Zoals Youp van 't Hek al zei een ~16 jaar geleden: Als jullie niet komen helpen, dan komen wij wel halen.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Cyphax schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:47:
Ik heb dat gevoel ook. Ik vermoed dat de beste resultaten ook worden behaald door niet gewoon geld te geven maar door er bijvoorbeeld daadwerkelijk scholen te bouwen. Als je eenmaal een school hebt en je hebt een basis (dat duurt jaren), dan kunnen die mensen dat zelf in stand houden.
Zeg maar zoals ambulances geven die vervolgens niet gebruikt worden?
Of waterputten bouwen waarna blijkt dat het hele land giftige arsenicum binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien moeten we eens beginnen met de ontwikkelingshulp niet te bedoelen om er zelf ook beter van te worden, geliefde staatshoofden aan de macht te houden, of om Westerse bedrijven te bevoordelen (Shell bijvoorbeeld). Het moet bedoeld zijn om Afrika te helpen, niet meer en niet minder, en ook niet als een aalmoes worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Er zijn twee mogelijkheden: of je hebt een verzorgingsstaat of je hebt vrije migratie. Als je een verzorgingsstaat hebt dan zal je restricties moeten zetten op migratie.

Om mensen te importeren terwijl je als continent een enorme werkloosheid hebt is compleet gestoord. Elke boot moet linea recta worden teruggestuurd door oorlogsschepen. Wanneer je asiel wilt aanvragen dan kom je naar Schiphol, dat is nog goedkoper dan mensensmokkel. Maar omdat de meeste 'vluchtelingen' nooit asiel toegewezen zouden krijgen wanneer ze dat zouden doen komen ze met bootjes. Dat vertelt al genoeg, het zijn geen vluchtelingen, het zijn arbeidsmigranten. En als er iets is waar Europa TOTAAL geen behoefte aan heeft dan is het ongeschoolde arbeid. Het is geen 1950 meer.
Voor Europa heeft het geen zin om deze mensen op te nemen. Klaar. Wij hebben een verzorgingsstaat, wij betalen en wij hebben soevereiniteit en mogen mensen dus gewoon wegsturen.

Weet je wie pas asociaal zijn? Mannen van 20-25 die wegtrekken uit gebieden met de hoogste economische groei op aarde die kapitaal sparen en dat dan weggeven aan criminele organisaties om zo naar Europa te komen en belastingontvanger te worden in een continent met chronische werkloosheid onder laaggeschoolden. Ik heb nul komma nul medelijden met bootmigranten, ik vind het belachelijk dat er wordt gedaan alsof het vluchtelingen zijn.

Migratie? PRIMA, maar dan wel zoals het in de VS in de 19de eeuw was: keihard werken en 100 procent op je eigen benen staan met een overheid die nog geen 5 procent van het BBP uitmaakt. Dan krijg je integratie want anders verhonger je.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomm13 op 04-06-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Tomm13 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:34:
En als er iets is waar Europa TOTAAL geen behoefte aan heeft dan is het ongeschoolde arbeid.
Aan ongeschoolde arbeid voor een minimumloon + sociale lasten is er geen behoefte nee, maar voor illegale ongeschoolde goedkope arbeid is er een gigantische vraag. En daar zit hem het probleem, er zijn altijd werkgevers of particulieren die dit faciliteren en daarmee de financiële en sociale situatie in een land ondermijnen. Als dat harder zou worden aangepakt neem je ook een voedingsbodem weg, laat betrapte werkgevers of particulieren naast een boete maar de complete lasten tot een minimumloon terugbetalen (in Nederland per jaar toch al gauw zo'n 23.000 euro).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
gambieter schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:29:
Misschien moeten we eens beginnen met de ontwikkelingshulp niet te bedoelen om er zelf ook beter van te worden, geliefde staatshoofden aan de macht te houden, of om Westerse bedrijven te bevoordelen (Shell bijvoorbeeld). Het moet bedoeld zijn om Afrika te helpen, niet meer en niet minder, en ook niet als een aalmoes worden gegeven.
Of we moeten concluderen dat altruïsme er gewoon niet in zit. Of dat de natiestaat niet het juiste niveau is om dat te regelen.
Tomm13 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:34:

Om mensen te importeren terwijl je als continent een enorme werkloosheid hebt is compleet gestoord.
Misschien dat we ons eens af moesten vragen wie er toch altijd moraliseert over het binnenlaten van vluchtelingen. Misschien is er ergens een perverse baat bij het binnenhalen van nog goedkopere arbeidskrachten. Ik snap niet hoe rechten van arbeiders en migratie ethisch gecombineerd kunnen worden. Het effect van verreweg de meeste migratie is tenslotte het uithollen van lonen aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Dat staat diametraal tegenover opkomen voor arbeiders.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad! Las toevallig net dit artikel, het is gewoon één grote graaipot!
Wat wel jammer is want ik denk dat een hoop mensen graag willen bijdragen, maar na het lezen van dit soort berichten ontmoedigd worden:
Hulp Haïti: Rode Kruis krijgt half miljard, bouwt zes huizen
...
in heel Haïti zijn in totaal pas zes huizen gebouwd, terwijl het Rode Kruis zegt voor in totaal 130.000
mensen geregeld te hebben.
...
Waar ging het mis?
In de eerste plaats is er volgens het onderzoek veel mis gegaan in de uitvoering van projecten. Hoewel het geld aanwezig was, was er niet genoeg ervaring en expertise om de projecten op een juiste manier uit te voeren. Verder zou de taalbarrière voor grote problemen hebben gezorgd, maar lijsten van de werknemers op de verschillende projecten laten zien dat er weinig Haïtianen tot de best betaalde banen doordrongen. De hoogste baan die bekleed werd door iemand uit Haïti, leverde 42.000 dollar per jaar op, tegenover 140.000 dollar voor een projectmanagerspositie die gereserveerd was voor expats.

Volgens het onderzoek van NPR en ProPublica is ontzettend veel geld alle kanten opgegaan, behalve de kant van de Haïtiaanse bevolking. Doordat er veel projecten werden uitbesteed aan andere partijen die meer expertise zouden hebben, ging veel geld verloren...
http://www.hpdetijd.nl/20...miljard-bouwt-zes-huizen/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Wat wel jammer is want ik denk dat een hoop mensen graag willen bijdragen, maar na het lezen van dit soort berichten ontmoedigd worden:

[...]

Het is altijd oppassen geblazen met goede doelen omdat men op de gevoelens in probeert te werken terwijl je opgelicht wordt waar je bij staat. Bij mij in de kerk vonden ze het ook nodig om huizen te bouwen voor arme afrikanen, vervolgens zijn er miljoenen verdwenen...... Zeker in landen waar de overheid minder invloed heeft dan in noord-west-europa krijg je al snel FIFA-taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Maar dat "helpen" moet naar onze maatstaven gebeuren. WIJ bepalen waar dat geld terechtkomt, en WIJ bepalen wat WIJ nodig vinden. Een belastingsysteem opzetten bijvoorbeeld in een willekeurig arm land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RemcoDelft schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:19:
[...]

Maar dat "helpen" moet naar onze maatstaven gebeuren. WIJ bepalen waar dat geld terechtkomt, en WIJ bepalen wat WIJ nodig vinden. Een belastingsysteem opzetten bijvoorbeeld in een willekeurig arm land.
Ah, een soort 21e eeuwse vorm van kolonisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Salvatron schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:28:
[...]

Ah, een soort 21e eeuwse vorm van kolonisatie...
Maar kolonisatie is nog prima van de 21e eeuw :) we noemen het alleen anders. Denkt of handelt een land anders dan dat je wilt? Val het binnen, zet de huidige leider af, en stel eentje aan die wel doet wat je zegt.

Zie Irak i.v.m. kernwapens Saddam, en Libië met Kaddafi. :|

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:25:
[...]

[...]

Hier wat het Rode Kruis er zelf over zegt:

http://nos.nl/artikel/203...rode-kruis-miljarden.html

Met het geld zouden onder meer acht ziekenhuizen en klinieken zijn gebouwd, scholen zijn herbouwd en schoon drinkwater zijn geregeld. Ook konden 100.000 mensen van tenten verhuizen naar tijdelijke woningen.

De organisatie zegt teleurgesteld te zijn in ProPublica. De journalisten daar zouden hun huiswerk niet goed hebben gedaan. Het Rode Kruis stelt dat het platform de lijn voortzet van negatieve berichtgeving over de organisatie.
GS88 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 03:52:
[...]

Maar kolonisatie is nog prima van de 21e eeuw :) we noemen het alleen anders. Denkt of handelt een land anders dan dat je wilt? Val het binnen, zet de huidige leider af, en stel eentje aan die wel doet wat je zegt.

Het gaat mij er meer om dat mensen door middel van het geven van geld proberen om macht over anderen te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Salvatron op 05-06-2015 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS88 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 03:52:
[...]

Of werkt het via (im)migratie?
Denkt of handelt een land zoals je het zelf zou willen hebben? Loop naar binnen en neem het gewoon.
Werken wij immers niet allemaal om de immigranten in levensonderhoud te voorzien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

quote: tweaklol
Of werkt het via (im)migratie?
Denkt of handelt een land zoals je het zelf zou willen hebben? Loop naar binnen en neem het gewoon.
Werken wij immers niet allemaal om de immigranten in levensonderhoud te voorzien?
Want immigranten werken niet ;) toch? Zowat elke immigrant die ik ken werkt, dus:
Nee, we werken wel met z'n alle om vooral de staatskas te spekken, iets met koning Willem en frauderende politici, ambtenaren etc.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS88 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:12:
[...]

Want immigranten werken niet ;) toch? Zowat elke immigrant die ik ken werkt, dus:
Die ken je zeker van je werk...
Maar de kolonisators werkten ook hoor. Er hangt een kostenplaatje aan immigranten van €36.000 p./jaar. Iedereen die legaal werkt, betaalt daaraan mee. En door het behoud van eigen cultuur, geven we letterlijk stukken land weg aan andere culturen.
Nee, we werken wel met z'n alle om vooral de staatskas te spekken, iets met koning Willem en frauderende politici, ambtenaren etc.
Dat ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

http://www.volkskrant.nl/...oekers-neemt-af~a4078436/

De EU laat weer eens zien dat ze compleet gescheiden van de werkelijkheid leven. Als er 1000 nieuwe vluchtelingen aankomen in Italie gaan degenen die naar Roemenie worden gestuurd echt daar niet blijven. Ze willen naar Engeland, Nederland of Zweden en niet een Oostblok land. En Roemenie gaat niet echt hun best doen ze daar te houden. Waarom zouden ze ? Als ze een bedrag van de EU ontvangen voor een vluchteling die al vertrokken is houden ze er nog wat aan over ook.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
kleine bump:

De vluchtelingen migratie gaat ondertussen flink door, de afgelopen dag zijn er meerdere persberichten in de ether geslingerd over dit probleem:

1. Kos, daar komen de laatste tijd veel vluchtelingen aan, er wonen daar 10000 mensen en er lopen daar 7000 vluchtelingen rond. 1000 hiervan zitten schijnbaar opgesloten in een stadion 8)7

2. rellen in Salou nadat er een senegalees uit het raam gesprongen is om te vluchten voor de politie.

Nu heb ik het idee dat de journalistiek bepaalde dingen wel wat uitvergroot maar ik begin langzaam toch te denken hoe we nu verder moeten met deze stroom vluchtelingen.

Ik ben een voorstander van het feit dat er vluchtelingen opgevangen moeten worden uit oorlogsgebieden, ik zou zelf ook vluchten als ik midden in een oorlogsgebied zou leven maar hoe lang kunnen wij als Europa deze stromen blijven opvangen?

Om deze stroom tegen te gaan moet het rustig worden in de oorlogsgebieden maar ik zie dit nog niet 1 2 3 gebeuren. Gaat het dan op den duur echt fort Europa worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
'Fort Europa', zo wordt het al genoemd door de Volkskrant. Oplossing, tsja, die is er op dit moment praktisch gezien niet. Mensen vluchten massaal weg van de oorlogen, die 9 van de 10 keer hun oorsprong kennen bij de CIA of dergelijke partijen. Een burgemeester in Macedonië zei ook wel: eigenlijk zou ik willen dat we alle vluchtelingen uit de oorlogsgebieden rechtstreeks kunnen door transporteren naar de VS. Jammer dat de VS te ver weg is voor de bootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RoricNormannum schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:07:
ik zou zelf ook vluchten als ik midden in een oorlogsgebied zou leven
Van Frankrijk naar Engeland bedoel je? Dat heeft niets met een oorlogsgebied te maken.
Gaat het dan op den duur echt fort Europa worden?
Ik mag het hopen, voordat half Afrika hier zit! "Fort Europa" bestaat al jaren, voor mensen die op legale wijze willen binnenkomen. Voor illegalen is het Vergiet Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tuurlijk, al die landen zouden geen last hebben van religieuze waanzin, machtsmisbruik, corruptie, etnische haat en onderdrukking als de CIA daar niet voor zou hebben gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Je zult versteld staan hoeveel macht dergelijke partijen hebben achter de schermen. Als onze eigen geheime dienst al in staat is om super undercover, achter de schermen in Afghanistan te opereren incl. vervalsing van allerlei papieren, dan is de CIA e.d. tot veeeel meer in staat. Die Afghanistan case met de geheim agent was dit jaar of vorig jaar uitgelekt. Die geheimagent heeft voorbereidend werk gedaan voor de militaire aanwezigheid van NL in Afghanistan.

Daarnaast heeft het westen geen baat bij een sterk, verenigd midden-oosten natuurlijk. Dat zou namelijk de welvaart hier afbreken. De enkele tienduizenden vluchtelingen worden dan op de koop toe genomen. Het is niet louter een kwestie van sjiieten vs soennieten, ook fikkie steken van buitenaf komt erbij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Afgezien van de financiële ellende die zoveel vluchtelingen met zich meebrengen, hebben jullie wel eens stil gestaan over de culturele effecten? Bijna alle vluchtelingen zijn moslim en als dit in dit tempo doorgaat bestaat de meerderheid van de Nederlandse bevolking uit moslims. Dit feit wordt vaak weggewuifd door de politiek, maar blijkbaar ook door de meerderheid op dit forum. De hoge heren in Den Haag merken nergens wat van, want de AZC's zijn een ver van hun bed show. Maar de normale burger wordt de dupe van al die asielzoekers. Ze krijgen immers overal voorrang, ook bij de toewijzing van sociale huurwoningen. Ze krijgen alles in die AZC's, gratis eten, gratis onderdak, gratis kleding, gratis zorg zonder eigen risico en gratis smartphone. Als Nederlander kun je achteraan sluiten. Daarom blijf ik er bij dat Europa dicht moet. Alle bootjes die binnenkomen moeten weer teruggestuurd worden. Niemand er meer bij. Overigens door ze maar te blijven binnenhalen geef je ook compleet een verkeerd signaal, een signaal voor de resterende miljard Afrikanen om ook maar deze kant op te komen. Ik voorzie het nog wel als het zo doorgaat; in 2020 komt er sociale onrust, in 2025 een nieuwe recessie en in 2030 godsdienstoorlogen tussen de dan 50% christelijke en 50% moslim bevolking.

Brrr

Mijn YouTube Channel

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Feit? Ik neem aan dat je dat aan kan tonen met harde cijfers? Zelf heb ik die namelijk nog niet gezien en het lijkt me ook wat overtrokken. In 2014 vroegen iets meer dan 17.000 mensen asiel aan in Nederland, in dat tempo hoeven we niet zo bang te zijn dat asielzoekers een meerderheid gaan vormen. Laat staan Islamitische asielzoekers.
RemcoDelft schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:02:
[...]
Voor illegalen is het Vergiet Europa.
Asielzoekers zijn geen illegalen (de semantische discussie of mensen überhaupt illegaal zijn buiten wegen gelaten).
RoricNormannum schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:07:
maar hoe lang kunnen wij als Europa deze stromen blijven opvangen?
Best lang, er is op het moment inderdaad een piek, maar op de totale bevolking van Europa is het een vrijwel te verwaarlozen aantal. Daar is echt wel plek voor, maar die plek moet wel gegund worden. Dat is voor veel mensen tegenwoordig echter veel te veel gevraagd. Wat overigens niet betekent dat we iedereen in oorlogsgebieden in moeten laten vliegen, maar voor degenen die nu naar Europa komen, moet gewoon een humane oplossing gezocht worden.

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:43:
Afgezien van de financiële ellende die zoveel vluchtelingen met zich meebrengen, hebben jullie wel eens stil gestaan over de culturele effecten?
1968, powel

Wikipedia: Rivers of Blood speech

1995, janmaat.

2002, pim fortuyn.

En gerust, 100 anderen voorbeelden in waarin mensen terecht waarschuwen voor de gevolgen van massa cultuur import. In landen zoals Duitsland, VK, Belgie, Frankrijk en dergelijk zijn de gevolgen namelijk ook uitstekend zichtbaar geweest in de afgelopen 20 jaar wat massa import nu teweeg brengt.

http://nationalinterest.o...xic-immigration-mix-12122

http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1391
Op gevaar af dat u uw buik inmiddels boordevol heeft van gezeik over de multiculturele samenleving, wil ik u toch iets vertellen wat u nog niet weet. Namelijk dat de massale moslim-immigratie naar West-Europa niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Zij is een rechtstreeks gevolg van een Europese richtlijn, die in 1975 geruisloos is bekokstoofd.
http://www.thecommentator...omy_and_the_end_of_europe
It would also, of course, be cultural suicide, as most of the immigrants would have to be non-Europeans. Is that what the Herr Schaeubles and Ken Clarkes of this world want?
En als klap op de vuurpijl:
For example, the German magazine Spiegel On Line reported a study of Germany’s main non-European immigrant group, the Turks. The study found they were very badly integrated into German society (no surprise there) and estimated that failed immigration costs the German tax payer $20 billion per year.
Gezien de local wijken in Nederland in hoeverre denk je dat die geintegreerd zijn?

Ik denk zelf dat er iets heel anders aan de gang is. Een weloverwogen en uitgedacht besluit in waarin het halve europese continent binnen aanzienlijke tijd omgetoverd moet worden. Het is een extreem gevaarlijk spel wat de huidige elite speelt hier in europa. Er is vaak genoeg voor gewaarschuwd, echter, men is zo druk bezig met het overleven, rondkomen dat oog voor aandacht waar het echt zijn moet vergeten wordt ...

Politiek is gewoon niet meer te vertrouwen. Transparatie my ass. Er is een coup gepleegd en democratie telt niet meer. Je denkt dat je een stem hebt, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde allemaal neer.

George Carlin. :) Rip.

http://www.independent.co...ld-scare-you-9779688.html

Dat hele TTIP verdrag overigens, waarom denk je dat dat niet gepubliceerd wordt? Waarom is de europese burger niet hun stem hiervoor gevraagd? TTIP kan zomaar eens verregaande gevolgen hebben... Omdat je in het nieuws hoort een handelsverdrag betekend niet dat het goed is. Ik denk dat we op dit moment in zo'n upshift zitten die de geschiedenis ooit heeft gekend...

Verwijderd

Afgezien van de financiële ellende die zoveel vluchtelingen met zich meebrengen, hebben jullie wel eens stil gestaan over de culturele effecten? Bijna alle vluchtelingen zijn moslim en als dit in dit tempo doorgaat bestaat de meerderheid van de Nederlandse bevolking uit moslims.
Je zegt het alsof het iets slechts is. Waarmee ik overigens niet bedoel dat het iets goeds is, maar je lijkt er voetstoots vanuit te gaan dat een land waar de bevolking bestaat uit moslims intrinsiek verkeerd is, terwijl ik met geen mogelijkheid kan verzinnen waarom dat anders is dan een land vol protestanten, katholieken, scientologen... je snapt me wel.

Het enige bezwaar dat ik zou kunnen verzinnen is dat de oorspronkelijke cultuur misschien het risico loopt uit te sterven, zoals klederdracht ook uit aan het sterven is. Dat lijkt me nog lang, heel lang niet aan de orde - zelfs als je 45 miljoen asielzoekers opvangt is ~20 procent nog steeds van 'oorspronkelijke cultuur'.

Nog even los van dat culturen een vloeibaar iets zijn en dat bij uitstek de Nederlandse cultuur een samenraapsel is van invloeden uit iedere windstreek, en ook nog even los van de ietwat curieuze vaststelling dat vluchtelingen en moslims in jouw boekje hetzelfde ding zijn.
Ze krijgen alles in die AZC's, gratis eten, gratis onderdak, gratis kleding, gratis zorg zonder eigen risico en gratis smartphone. Als Nederlander kun je achteraan sluiten
Laat me niet lachen. Voor de woonkazernes waar die mensen in opgevangen worden en de spullen die ze toegewezen krijgen haalt zelfs een Nederlander op het minimumloon zijn neus op. Daarvoor zijn we veel te verwend. Iedereen die daadwerkelijk zou ruilen zou binnen drie dagen gillend naar huis lopen.

Denk je echt dat een gewone autochtoon hier graag zou willen slapen? Natuurlijk niet, een autochtoon wil gewoon een tweekamerappartement of zelfs een huis met een tuintje.

Afbeeldingslocatie: http://static3.trouw.nl/static/photo/2015/3/8/11/20150421055000/media_xl_2927561.jpg

Verwijderd

Wat moet je er nou van zeggen als iemand tegen immigratie ageert met de term c'est ça? _O- Nederland hangt nu eenmaal van de Franse, Duitse, Engelse, Spaanse (en noem alle andere landen maar op) culturen aan elkaar. Ons volkslied refereert nota bene in het eerste refrein aan Duits bloed en Spanje. Dat ging lang niet altijd even soepel of vrijwillig, maar het heeft ons gemaakt wie we zijn. Nu maken we hetzelfde mee met Turkse, Marokkaanse en andere invloeden, die echter veel minder dominant zijn ten opzichte van de autochtone bevolking, maar nu is het opeens kwalijk, vies en het begin van het einde.

Nederland is een land van vele invloeden en dat is het altijd al geweest. Nederland, handelsland. C'est ça!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 04:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 03:49:
Denk je echt dat een gewone autochtoon hier graag zou willen slapen? Natuurlijk niet, een autochtoon wil gewoon een tweekamerappartement of zelfs een huis met een tuintje.

[afbeelding]
:')

Wat je laat zien is een tussenstation. Maar het is wel zo geregeld dat zo'n familie een huis, inkomen, allerlei subsidies en dergelijk toegewezen krijgt. Hier in Nederland moet de woningbouw in elke gemeente een x aantal migranten hier kunnen huisvesten. Dat ten koste van de wachtlijst op sociale of vrije sector huur. Geen grap.

http://www.dailymail.co.u...ist-hits-record-high.html

2 feiten voor je in de UK:
1.8million families are now on the waiting list on social housing
Nearly 470,000 of the 4million migrants who arrived in the last ten years were given council homes.
Dat zijn dus 470.000 toegewezen huizen in de laatste 10 jaar, terwijl er een wachtlijst van 1.8 miljoen locals zijn. In duitsland is / was er een crisis zoverre dat hotels op kosten van de staat betaald moesten worden om de stroom aan migranten te kunnen opvangen: http://www.armstrongmywir...using_crisis_in_german-ap

Ook hier in nederland blijven mensen niet permanent in een AZC of een opvang tehuis, maar wordt door de overheid een inkomen, huisvesting, scholing en wat nog meer verzorgd. Er is ook een familieregeling waarbij familie uit een ander land kan worden gehaald, inclusief kinderen en wat nog meer.

Kan je het voorstellen dat er gezinnen zijn die elke week of maand de eindjes aan elkaar moeten knokken en er een groep hier komt die alles in de schoot geworpen krijgt? En dat dat in heel europa plaatsvind, dat de hand bovenop de nieuwe gasten gehouden wordt en de groep die er wat van zegt als populist of racist wordt afgeschilderd?

Er wordt per immigrant dat nederland opneemt, 6k betaald vanuit brussel. Dit is een schijntje met de groep immigranten die niet voor zichzelf kunnen zorgen op gebied van arbeid, zorg en het betalen van hun eigen onderkomen. Ik wil niet veel roepen, maar de huidige vorm van immigratie kost NL op dit moment 7 miljard per jaar. Naar mijn inziens een te door geslagen groene linkse hobby die van mij eens mag ophouden nog bovenop de ontwikkelingshulp die naar het buitenland ieder jaar wordt gestuurd.

Dat staat los van de splijtzwam die op dit moment in ieder land plaatsvind waarvan het 'hun tegen ons' is. En dat we daar dagelijks nog met veel vreugde de vruchten van plukken nietwaar.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JwPFyx899ao]

Let vooral op dat verontwaardigd gezicht van diederik. En het stukje over een maakbare samenleving. Je kunt mensen niet een identiteit aandringen. En dat is precies wat de europese unie doet. Stop zoveel mogelijk nieuwe mensen erbij die helemaal geen binding hebben met de 'oude' identiteit van ooit europa, en men krijgt vanzelf een vredige culturele assimilatie in waarin we meer en meer europees zouden moeten voelen.

Ik ben voor het huisvesten van immigranten, neem me niet verkeerd, niets mis mee. We doen het al sinds de jaren 60 als ik me niet vergis, maar de mate in waarin het nu gebeurd is explosief hoog. En ze vertrekken niet allemaal omdat het oorlog is, maar ze vertrekken omdat er notabene flyers rondgaan door mensenhandelaren in waarin staat welk land het meeste financieele voordelen heeft, en dat men ook een iphone, een huis en toegang tot welvaart hebben wil. De staat betaald. En europa doet er geen reet aan het signaal daarin te veranderen. Juist die mensen die hard nodig zijn in eigen land voor wederopbouw vertrekken...

De vertegenwoordige uit eigen land waaronder timmermans is te druk met het rotzooien met z'n mobiel. Dezelfde timmermans die openlijk pleit voor het terugdraaien van huidige democratie: http://www.voxeurop.eu/en...post-democracy?xtor=RSS-9

Ik heb een hard hoofd in een goede toekomst met europa in z'n geheel op dit moment. Die zorgen zijn terecht, en er zullen tienduizenden met mij er zo over denken dat dit gewoon niet het europa is van wat het zijn moest. Europa stond sterk als ieder een eigen land met eigen regels en eigen mensen. Niet een opgedrongen dictatuur in waarin het doel openlijk een unites states of europe is. Er zijn mensen die wederom, studies hebben verricht in waarom een systeem zoals deze niet werken zal.

De financieele crisis is bewust aangegrepen om tot een europese unie te komen. Een zeer wel doordacht en uitgekookt plan waar je serieus jaloers nog op kunt zijn ook. Die mensen in brussel zijn nog gevaarlijker dan dat je denkt.

http://speisa.com/modules...-major-war-in-europe.html

Er zijn ernstige signalen van een opkomende oorlog die zijn weerga niet kent. Met een land zoals rusland en hun arsenaal in de achtertuin, spot je niet mee.

Overigens; ik zie op straat met regelmaat de onderlinge spanningen tussen immigranten. Ook zij verkeren in Ons tegen hun groepen en botvieren zijn hun woede van de oorlog in thuisland hier in Nederland op medelanders van andere afkomst. Met regelmaat escaleert het ook in nederlandse AZC's omdat het compleet verschillende nationaliteiten zijn die wederom, in 1 plek worden gestopt. Als dat op zulks kleinschalige niveau al escaleert, wat denk je dat het met een land doet op zulks grote wijze?

Men moet het doseren, niet overspoelen. Ik zie hier nieuwbouw wijken bewoond worden door nieuwkomers... hele dag zittend, verder niet zo bijzonders veel doen. Hoe denk je dat dat betaald wordt? Er zijn genoeg gezinnen die een fatsoenlijk huis wel kunnen gebruiken en benutten.

Eigen volk wordt gewoon gediscrimineerd waar je bij staat. Denk daar maar eens over na.
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 05:07:
[...]

Dat is het hele punt juist: dat is een belachelijke voorstelling van zaken. Wat politieke populisten die gegevens voor eigen gewin kleuren er ook van mogen zeggen.
Dat is de werkelijkheid van nu! Er zijn mensen opgegroeid met de gedachte, wil je iets dan moet je daar voor werken. Diezelfde mensen hebben in hun leven moeten knokken om te bereiken wat ze hebben bereikt vandaag de dag. En dagelijks kampen mensen hier met grote mate nog steeds mee met bureaucratisch gedrochten. Het is een beetje krom niet dat aan de buitenwereld toe verkocht wordt hier alles gegeven wordt op een dienblad bekant waaronder huisvesting, inkomen, inboedel, medische zorg en wat nog meer terwijl diezelfde groep zich scheel moet betaling in allerlei vormen van belasting.

Pluis eens uit in hoeverre diezelfde groep die het gegeven krijgt daadwerkelijk een eigen bedrijf begint, netjes belasting betaald en mee zal doen in de samenleving? Weeg die kosten nu eens op aan de groep die het wel welletjes zo vind?

Ik maak me er verder niet druk meer om ook. Ik acht mezelf binnen een aantal jaren gewoon binnen te zijn en kan mijn migratie naar een ander land gewoon permitteren in waarin ik zelf de keuze kan maken in welk land het beste bij mij past (het liefst buiten de europese unie eigenlijk). Ik stoor me dagelijks hier aan alle europese bullshit bestuurd door een groep onverkozen clowns die bekant de oorlog op eigen volk beticht.

Politiek luisterd niet. De beweging pegida wordt in duitsland als een racistische groepering afgezet terwijl het terecht is grotendeels duitsland het zat is plaats te moeten blijven maken voor een specifieke groep dat niet aanpast maar haaks op de normen en waarden van het westen ingaat.

Mensen zijn niet gek. :) Mensen voelen het aan hun wateren. En zij zijn de racisten?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 05:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 04:56:
een groep hier komt die alles in de schoot geworpen krijgt?
Dat is het hele punt juist: dat is een belachelijke voorstelling van zaken. Wat politieke populisten die gegevens voor eigen gewin kleuren er ook van mogen zeggen.
Eigen volk wordt gewoon gediscrimineerd waar je bij staat. Denk daar maar eens over na.
Dacht jij er maar over na, en zocht je er maar feiten die statistisch in de haak zijn bij.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 05:11 ]

Verwijderd

Ik heb geen tijd om allerlei feiten te moeten gaan verzamelen over iets wat men al langer weet. Ik grijp een zeer korte selectieve aantal aan links om in het klein aan te kaarten wat mijn punt is. En wat denk ik het punt van vele mensen ook is.

Er is zoveel informatie op internet gaande dat dat je niet kunt bijhouden, en ook niet in een post van maximaal 65.000 chars kunt proppen. De discussie ging hier specifiek over de massale toestroom aan immigranten die de laatste jaren explosief zijn gestegen. En dat bepaalde cultuur in de toekomst een minderheid zal verkrijgen. Niet alleen in thuisland, maar ook andere landen. True, er speelt een afgrijselijke oorlog in landen op dit moment en mensen hebben het recht om te vluchten in een ander land.

Maar de oplossing, is niet het openstellen van grenzen. De huidige oplossing zal in de toekomst leiden tot verregaande gevolgen, waarbij je nu even niet kunt zeggen "wir haben das nicht gewusst".

In hoeverre wil je cijfers hebben dat een groot deel van immigratie een mislukt project is? Hoevaak moet die discussie nog op dit forum worden aangehaald voordat jij vanuit je heilige stoel overtuigd bent dat mensen die hier studie over doen, de cijfers er ook niet om liegen, dat er mischien toch wat anders aan de hand is...

De werkelijke vrees van de volgens jouw zegge populisten is dat dit land omtovert tot iets wat nooit meer hersteld kan worden. Een toekomst in waarin de mensen van een bepaalde generatie zich ook compleet niet meer in herkennen. Mischien moet je eens aan je moeder of vader gaan vragen wat hiermee wordt bedoeld.

Er zijn genoeg mensen op deze aardkloot die je een stempel kan geven als gevoelsmens, en de huidige verandering totaal ook niet zinnen. Er een slecht voorgevoel bij hebben. Er niet van kunnen slapen. Er oprecht angstig over zijn over wat die toekomst met zich teweeg brengt. Die populisten verwoorden mischien wel eens wat een merendeels van die mensen denken.

Echter... de kans op een premier hebben wij inmiddels wel gehad, die op klaarblijkelijke dag voor z'n raap is geschoten wegens gebrek aan beveiliging. Dit was zo'n beetje voor de groep die jij nu afzet als populisten een gemiste kans in waarin nederland het tij gekeerd kon worden... In een nieuwe frisse wind.

Ik begreep het toen de dag eerlijk gezegd ook allemaal niet, maar nu ik wat ouder ben geworden besef ik dondersgoed waar deze mensen het toen over hadden. Het afschilderen als populist is een zulks soort domme zet dat je kunt doen voor de mensen die dit land ooit een warm hart toe hadden gedragen. Immigranten waren altijd welkom, zolang ze maar deelnamen aan de samenleving camacha. Hun steentje bijdragen. Dat geldt ook voor duitsland, verenigd koninkrijk, belgie, frankrijjk, spanje, portugal, en elk ander aangesloten land in de europese unie.

Echter... dat is allang niet meer. En er dreigt gewoon een ernstige splijtzwam waarvoor jaren geleden gewaarschuwd is.

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Afgezien van de financiële ellende die zoveel vluchtelingen met zich meebrengen, hebben jullie wel eens stil gestaan over de culturele effecten? Bijna alle vluchtelingen zijn moslim en als dit in dit tempo doorgaat bestaat de meerderheid van de Nederlandse bevolking uit moslims. Dit feit wordt vaak weggewuifd door de politiek, maar blijkbaar ook door de meerderheid op dit forum. De hoge heren in Den Haag merken nergens wat van, want de AZC's zijn een ver van hun bed show. Maar de normale burger wordt de dupe van al die asielzoekers. Ze krijgen immers overal voorrang, ook bij de toewijzing van sociale huurwoningen. Ze krijgen alles in die AZC's, gratis eten, gratis onderdak, gratis kleding, gratis zorg zonder eigen risico en gratis smartphone. Als Nederlander kun je achteraan sluiten. Daarom blijf ik er bij dat Europa dicht moet. Alle bootjes die binnenkomen moeten weer teruggestuurd worden. Niemand er meer bij. Overigens door ze maar te blijven binnenhalen geef je ook compleet een verkeerd signaal, een signaal voor de resterende miljard Afrikanen om ook maar deze kant op te komen. Ik voorzie het nog wel als het zo doorgaat; in 2020 komt er sociale onrust, in 2025 een nieuwe recessie en in 2030 godsdienstoorlogen tussen de dan 50% christelijke en 50% moslim bevolking.

Brrr
Haha als moslim vind ik het nodig hier op te reageren... Wat is et zo eng aan moslims of aan mij? Ik werk betaal me belasting, kom op Tweakers net als jij, alleen ik bid 5x per dag drink geen alcohol en eet geen varkensvlees.
Kun je mij wat doemscenarios geven wat er zeg maar ken gebeuren bij teveel moslims. Jij verward moslims net die idioten van IS die jij op TV ziet dit zijn geen moslims ze noemen zich misschien zo, maar doen alles wat in de islam verboden is. Net zoals breivik zich een christelijke man met en missie noemde. Maar ik weet wel beter wat het christendom ons leert, dus oordeel ik niet en zie ik niet alle christenen als eng... Als jij dit nou ook deed dan zag de wereld er een stuk beter uit.

PS alle vluchtelingen hebben vele 10000 euro's betaald voor de reis vaak hun hele vermogen hadden en goed en luxe leven in hun land en geven dit op voor onzekerheid maar wel en stuk veiligheid.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 05:44:
Ik heb geen tijd om allerlei feiten te moeten gaan verzamelen over iets wat men al langer weet. Ik grijp een zeer korte selectieve aantal aan links om in het klein aan te kaarten wat mijn punt is. En wat denk ik het punt van vele mensen ook is.
Kortgeleden waren er asielzoekers aan het demonstreren omdat ze niet naar een mooi huisje in Goes wilden! De grote steden zijn al decennia >50% allochtoon. De kleinere steden zijn al onderweg, en nu zijn de dorpjes aan de beurt.
Het afschilderen als populist is een zulks soort domme zet dat je kunt doen voor de mensen die dit land ooit een warm hart toe hadden gedragen.
't Is toch pas een jaar of 40 dat links alles wat ze niet aanstaat uitmaakt voor dom, populist, of erger...

De EU wil helemaal geen democratie, en Nederland ook niet, dat is wel duidelijk na het negeren van de uitkomst van zo'n beetje elk referendum (en dat waren er al niet veel) ooit! Zwitserland doet dat veel beter: gewoon een referendum: meer of minder. Zeker voor dingen die de samenleving totaal kunnen ontwrichten, zoals massale immigratie van mensen die hier niet passen.

• RoricNormannum
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 04:07:
[...]

Ons volkslied refereert nota bene in het eerste refrein aan Duits bloed en Spanje.
even een kleine maarrrr....... ;)

Duits bloed klopt niet. Voor de 2e wereldoorlog stond er namelijk in het eerste refrein geen duits bloed maar diets bloed (wat betekent dit/ons bloed). Jammer genoeg gebruikte de NSB "diets" om zichzelf te identificeren met duits en hierin een link te leggen.

Het woord was na de 2e wereldoorlog zodoende "verneukt" dat ze het aangepast hebben naar duits bloed. Waarom? al sla je me dood.... 8)7

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Voor sommigen zou je haast hopen dat hier de pleuris een keer uitbreekt en dat wij massaal moeten vluchten voor de Russen ofzo.

Kunnen ze zelf een keer ervaren hoe het is. :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• lateef
RoricNormannum schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:21:
[...]

Duits bloed klopt niet. Voor de 2e wereldoorlog stond er namelijk in het eerste refrein geen duits bloed maar diets bloed (wat betekent dit/ons bloed). Jammer genoeg gebruikte de NSB "diets" om zichzelf te identificeren met duits en hierin een link te leggen.

Het woord was na de 2e wereldoorlog zodoende "verneukt" dat ze het aangepast hebben naar duits bloed. Waarom? al sla je me dood.... 8)7
Niet geheel on-topic, maar nee, dit klopt niet...

• RoricNormannum
bedankt voor het verbeteren, weer wat geleerd. :)

• Snowwie
Falastine schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 06:33:
Haha als moslim vind ik het nodig hier op te reageren... Wat is et zo eng aan moslims of aan mij? Ik werk betaal me belasting, kom op Tweakers net als jij, alleen ik bid 5x per dag drink geen alcohol en eet geen varkensvlees.
Kun je mij wat doemscenarios geven wat er zeg maar ken gebeuren bij teveel moslims. Jij verward moslims net die idioten van IS die jij op TV ziet dit zijn geen moslims ze noemen zich misschien zo, maar doen alles wat in de islam verboden is. Net zoals breivik zich een christelijke man met en missie noemde. Maar ik weet wel beter wat het christendom ons leert, dus oordeel ik niet en zie ik niet alle christenen als eng... Als jij dit nou ook deed dan zag de wereld er een stuk beter uit.
Tot op heden gaat het allemaal nog redelijk prima, zo lang 'jullie' in de minderheid zijn. Maar de kleine 'overnames' zijn al bezig. Aparte gebedsruimtes in Walibi, aparte zwemuurtjes voor moslima's, het niet willen behandeld worden door een vrouwelijke arts, klein straatterreur in de grotere steden, het niet kunnen verdragen van kritiek en spot, en zo nu en dan de verschijning van groepen als de Hofstadgroep en Sharia4Holland. Combineer dat met de ellende die je ziet op tv en alle andere ellende die je voornamelijk ziet in moslimlanden, zoals stenigingen van vrouwen en kinderen, onthoofdingen van ongelovigen en complete moordpartijen door islamitische milities in centraal Afrika, ja, dat maakt mij huiverig voor moslims in het algemeen.

Er zit een groot verschil tussen christenen en moslims zoals jij dat noemt, christenen kunnen veel meer verdragen dan jullie. Die kunnen wel tegen een verbaal stootje, tegen wat grappen, grollen en spot. Maar bij jullie moet je gewoon verdoemd goed uitkijken wat je zegt, want voordat je het weet wordt je gelyncht. Hoezo moderne beschaving?

Ongetwijfeld, het gros van de moslims in Nederland zijn goede hardwerkende mensen, en ook jij zult vast een prima gozer zijn. Maar het ontneemt niet het feit dat ik altijd een beetje op m'n hoede blijf als ik tussen moslims sta. Mij zie je dan ook nooit naar landen als Turkije gaan op vakantie, ook al kon ik er gratis heen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Toch typisch hoe het rechts populisme weer een groep heeft gevonden om tegen aan te trappen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

PS alle vluchtelingen hebben vele 10000 euro's betaald voor de reis vaak hun hele vermogen hadden en goed en luxe leven in hun land en geven dit op voor onzekerheid maar wel en stuk veiligheid.
Wat er eng is aan de islam is dat die stompzinnige leefregels meer waarde hebben dan mensen, oftewel mensen zijn er om die leefregels te volgen, ipv dat die leefregels er zijn om het leven van mensen te verbeteren. Daarnaast heeft de Islam waarschijnlijk een rechtlijnige, kortzichtige manier van denken, zal er ongezonde onderdrukking van relaties en seksualiteit zijn, etc. Oftewel, de Islam streeft een onderdrukkend totalitair systeem na, dat niet tot God zal leiden, maar gebaseerd is op het hersenloos volgen van nutteloze tradities, net als alle andere godsdiensten.

• lateef
Snowwie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:40:
[...]
Tot op heden gaat het allemaal nog redelijk prima, zo lang 'jullie' in de minderheid zijn.
Op de vorige pagina vroeg ik je al om je 'feit', dat 'zij' in de meerderheid gaan komen, te onderbouwen met cijfers. Dat blijkt je dus niet te lukken.

Maar buiten enkele excessen gaat het gewoon uitstekend met de Moslims in Nederland. Excessen vinden er echter ook onder Christenen, Joden, Hindoes of atheïsten plaats. Daar rekenen we toch ook niet hele gemeenschappen op af?

Ik heb trouwens ook ernstig het idee dat 'zij' een nogal ver van je bedshow zijn? Misschien moet je daar eens verandering in brengen. Hoeveel van 'hen' ken je persoonlijk? Met de Moslims of mensen met Islamitische achtergrond in mijn sociaal netwerk deel ik veel meer normen en waarden dan met een hele hoop autochtone Nederlanders.

Maar misschien moeten we wel onderscheid maken op andere eigenschappen. Rokers bijvoorbeeld of obese mensen. Die laatste groep vind ik bijvoorbeeld veel zorgelijker en zij vormen inmiddels al de meerderheid van onze samenleving. Ze zijn een aanslag op onze volksgezondheid, minder productief, vreten te veel en ga zo maar door. 'Zij' vormen al de meerderheid, misschien moeten we daar eerst iets aan doen. Er zit een groot verschil tussen obese mensen en gezonde mensen...

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Juist de ervaring met het christendom is waarom de Islam met argusogen moet worden bekeken: het christendom heeft in het verleden totalitaire, onderdrukkende systemen voortgebracht waarbij het de bedoeling is om zo kortzichtig mogelijk te worden en zonder nadenken de tradities te volgen die in de kerk worden gepropageerd. De islam is gewoon meer van hetzelfde, de regels zijn anders, de namen zijn anders, maar de manier van denken en doen is in wezen hetzelfde.

• lateef
Salvatron schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:48:
Juist de ervaring met het christendom [...]
En kijk eens hoe verlicht de meeste Christenen nu zijn, gaat helemaal goed komen met de Moslims dus... :)

Verwijderd

RoricNormannum schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:21:

Linksom of rechtsom klopt het. Het is inderdaad waar dat een eeuw of wat geleden het verschil tussen Diets en Duits waarschijnlijk minder expliciet was, of zelfs helemaal niet zo bestond. Dat dat zo was geeft echter wel aan dat onze identiteit verweven met entiteiten buiten ons eigen territorium en land. Onze cultuur is ook die van anderen.

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
[...]

Respect voor je reactie! Ik hoop dat je meer kunt toelichten.

Zelf heb ik ook het idee dat landen waar veel moslims wonen een grote puinhoop zijn (uitzonderingen bevestigen juist de regel).
Komt dat door bemoeienis van het verdomde westen? Of door onderdrukking onderling, stammen met andere interpretatie van het heilige boek, eerwraak? Etc.

Wordt Nederland mooier met 50% moslims welke problemen hebben met mijn biertje op het terras?
Problemen met het rokje van mijn dochter?

Of valt het allemaal echt wel mee en krijgen we gematigde en begripvolle moslims welke alle vrijheid in hun geloof genieten, maar ook naar Westers gebruik verder IEDEREEN (van homo tot wilders) in hun waarde laten?

• RoricNormannum
Snowwie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:40:
[...]
Er zit een groot verschil tussen christenen en moslims zoals jij dat noemt, christenen kunnen veel meer verdragen dan jullie. Die kunnen wel tegen een verbaal stootje, tegen wat grappen, grollen en spot. Maar bij jullie moet je gewoon verdoemd goed uitkijken wat je zegt, want voordat je het weet wordt je gelyncht. Hoezo moderne beschaving?
ben jij al eens in de biblebelt geweest? die kunnen ook zeer slecht tegen grappen en grollen. Buitenstaanders die niet gelovig zijn worden daar gewoon niet geholpen en dat weet ik uit eigen ervaring.

Al die religieuze gekkies (welk geloof dan ook) mogen van mij heel snel op 1 eiland gegooid worden en laat ze daar maar lekker ruzien.

Het merendeel van de vluchtende moslims/christelijke syriers/irakezen en weet ik wat nog meer zullen gewoon normaal hun geloof willen praktiseren. Maar tussen die 10000en heb je altijd wel weer een groep die minder flexibel is. Hoe haal je die eruit? is dan gelijk die hele religie gevaarlijk?

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
[...]

Hoe zit het dan met dat vrouwen minder recht hebben dan mannen binnen de islam? En ben jij voor de invoering van de Sharia wetgeving?

Er is namelijk niks mis met moslim zijn, maar wel met de sharia wetgeving. Ik hoop ook dat deze wetgeving NOOIT in ons land of EU zal voorkomen.

• Predje
mugenmarco schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:14:
[...]

Hoe zit het dan met dat vrouwen minder recht hebben dan mannen binnen de islam? En ben jij voor de invoering van de Sharia wetgeving?

Er is namelijk niks mis met moslim zijn, maar wel met de sharia wetgeving. Ik hoop ook dat deze wetgeving NOOIT in ons land of EU zal voorkomen.
Dat dus.

Ik heb een dochter en een vrouw.. hoop echt niet dat die ooit onder de sharia moeten leven.
Overal in wijken in UK, DE maar ook de schilderswijk zie je dat het al geëist wordt op agressieve manier.

Meer en meer moslims met eisen... is een burgeroorlog te verwachten?
Ik heb daar echt geen trek in!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
mugenmarco schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:14:
[...]

Dat vonden tot niet zo heel lang geleden ook enkele politieke christelijke partijen...

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheJason schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:54:
[...]

Dat vonden tot niet zo heel lang geleden ook enkele politieke christelijke partijen...
Dat waren geen echte christenen en dat telt dus niet.

(of mag je dat maar zeggen alleen als moslims iets slechts doen ?)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheJason schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:54:
Die christelijke partijen vinden dat nog steeds, alleen vonden ze hun financien belangrijk genoeg om het niet meer openbaar te zeggen.
IJzerlijm schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:12:

Die is ook goed om te draaien: als een groep mensen die moslim zijn wat doen, dat is het een groep moslims, als het een autochtone christelijke tokkies zijn, dan zijn het gewoon personen. Die huichelarij doe je iets te graag aan mee.

Maar kan het weer on-topic gaan ipv de fobieen van Snowwie en co? Daar zijn al genoeg topics over.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IJzerlijm schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:12:
[...]

En datzelfde geld voor 'moslims' die aanslagen plegen, dat zijn ook niet echt moslims, en telt dus niet.

Of mag je dat alleen zeggen in gevallen waar het toevallig goed uitkomt voor jou? ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

lateef schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

En kijk eens hoe verlicht de meeste Christenen nu zijn, gaat helemaal goed komen met de Moslims dus... :)
offtopic:
verlichte christenen worden de kerk uitgejaagd door de niet-verlichte

• lateef
Predje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:11:
[...]
Wordt Nederland mooier met 50% moslims welke problemen hebben met mijn biertje op het terras?
Als eerste, ik zie geen enkele aanleiding dat de Nederlands bevolking voor 50% uit Moslims zal gaan bestaan. Hoe komen jullie toch aan die ideeën. Maar mocht dat zo zijn, verwacht ik geen problemen. Ik drink regelmatig met Moslims een biertje. Van alle bruiloften waar ik ben geweest, waren het de Turkse waar het meest werd gedronken. Er zijn genoeg Moslims die de religieuze regels niet zo heel strikt nemen, naar zichzelf, maar ook naar anderen.
Predje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:11:
[...]
Of valt het allemaal echt wel mee en krijgen we gematigde en begripvolle moslims welke alle vrijheid in hun geloof genieten, maar ook naar Westers gebruik verder IEDEREEN (van homo tot wilders) in hun waarde laten?
Niemand die dat kan voorspellen, maar ik verwacht dat de gematigde en begripvolle Moslims de meerderheid zullen blijven houden.

Voor wat betreft de sharia, vrezen jullie dat nu echt? Ten eerste bestaat de sharia niet - er zijn veel verschillende interpretaties - en ten tweede zijn er maar twee landen waar een integrale toepassing van de religieuze en seculiere rechtbanken zijn - Iran en Saoudi-Arabië - waarom zou die vorm in Nederland komen als er een (tweederde) meerderheid van de bevolking Islamitisch is? Ook daar zie ik geen enkele aanleiding toe…
Salvatron schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:58:
[...]
offtopic:
verlichte christenen worden de kerk uitgejaagd door de niet-verlichte
Wanneer je echt denk dat alle gelovigen fundamentalistische fanatici zijn, denk ik een serieus discussie echt geen enkele zin heeft. Blijf dan vooral in de waanillusie leven.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

lateef schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:40:

Wanneer je echt denk dat alle gelovigen fundamentalistische fanatici zijn, denk ik een serieus discussie echt geen enkele zin heeft. Blijf dan vooral in de waanillusie leven.
Mensen worden de kerk uitgejaagd door leiders die hun leefregels opdringen aan anderen, bij de Islam zal dit ook wel zo zijn........

• RemcoDelft
Als eerste, ik zie geen enkele aanleiding dat de Nederlands bevolking voor 50% uit Moslims zal gaan bestaan.
50 jaar geleden had je hetzelfde gezegd over 10%...

• lateef
RemcoDelft schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:31:
[...]

50 jaar geleden had je hetzelfde gezegd over 10%...
Ach, 100 jaar geleden waren we het grootste Islamitische land ter wereld, dus het valt allemaal wel mee. En mocht het wel gebeuren, dan maak ik maar niet zo veel zorgen over, de Moslims die ik ken, zie ik een stuk liever dan een hoop autochtone Nederlanders, de xeno-/islamofobe voorop.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een aspect van fundamentalisme is het verwerpen van ook maar de mogelijkheid dat met de religie iets mis is en liever geloven in enorme complotten. Dat zal de islamitische wereld ook arm, onderdrukt en vol conflicten houden, de zekerheid dat alle ellende van buitenaf komt. En de stroom mensen naar het deel van de wereld waar religieuze dogma's bij het grof vuil gezet zijn en waar veel meer welvaart en vrijheid is. Helaas houdt men hier ook vast aan illusie's als 'ISIS zijn geen moslims'.

• Trishul
lateef schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:45:
[...]

Ach, 100 jaar geleden waren we het grootste Islamitische land ter wereld, dus het valt allemaal wel mee. En mocht het wel gebeuren, dan maak ik maar niet zo veel zorgen over, de Moslims die ik ken, zie ik een stuk liever dan een hoop autochtone Nederlanders, de xeno-/islamofobe voorop.
Die xenofobie, is echt gevaarlijk. Gevaarlijk omdat de mensen die xenofoob zijn heel erg generaliseren. Er wordt in veel gevallen zelfs geen verschil meer gezien tussen asielzoekers en geboren en getogen medelanders. Een getinte medelander wordt welhaast automatisch gezien als moslim (zwart/wit). Dit is zeer verontrustend, zoals ze ook al in Duitsland betoogden, omdat je bv. genoeg gekleurde mensen in de bevolking hebt die hier geboren, getogen, opgeleid zijn en niks anders kennen dan de westerse, Nederlandse maatschappij. Maar helaas lopen ook die grote kans om slachtoffer te worden van xenofobie. Er zou harder hier tegen opgetreden moeten worden, zoals een politica in Duitsland al zei; nee, dat is niet normaal, dergelijke xenofoben moet je gewoon aan de digitale schandpaal nagelen. Bijv. de xenofoben die op facebook gaan zitten joelen over weer honderden vluchtelingen die verdronken zijn. Ik vind dat even erg als pedofilie, om maar even een voorbeeld te noemen van iets dat wel massaal aan de schandpaal genageld wordt.

• Snowwie
RoricNormannum schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:13:
ben jij al eens in de biblebelt geweest? die kunnen ook zeer slecht tegen grappen en grollen. Buitenstaanders die niet gelovig zijn worden daar gewoon niet geholpen en dat weet ik uit eigen ervaring.
Er zit nogal wat verschil tussen 'niet geholpen worden' of 'vermoord worden', afhankelijk van welke religie je te kak zet.
lateef schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:37:
Op de vorige pagina vroeg ik je al om je 'feit', dat 'zij' in de meerderheid gaan komen, te onderbouwen met cijfers. Dat blijkt je dus niet te lukken.
Wikipedia: Islam in Nederland
Duidelijk is dat het aantal moslims in Nederland toenemende is.
Maar buiten enkele excessen gaat het gewoon uitstekend met de Moslims in Nederland. Excessen vinden er echter ook onder Christenen, Joden, Hindoes of atheïsten plaats. Daar rekenen we toch ook niet hele gemeenschappen op af?
Nee natuurlijk niet, maar wat als die gemeenschappen in de toekomst de overhand krijgen en jou gaan verbieden alcohol te drinken, je vrouw in een boerka te stoppen en al die andere rare fratsen...?
Ik heb trouwens ook ernstig het idee dat 'zij' een nogal ver van je bedshow zijn? Misschien moet je daar eens verandering in brengen. Hoeveel van 'hen' ken je persoonlijk? Met de Moslims of mensen met Islamitische achtergrond in mijn sociaal netwerk deel ik veel meer normen en waarden dan met een hele hoop autochtone Nederlanders.
Mooi voor jou, ik heb er niets mee. Ik wil er ook niets mee hebben. Het is simpelweg niet mijn cultuur. Ben ze liever kwijt dan rijk. Maar dat geldt net zo voor bumperklevers in het verkeer en dikbetaalde topmanagers.
Maar misschien moeten we wel onderscheid maken op andere eigenschappen. Rokers bijvoorbeeld of obese mensen. Die laatste groep vind ik bijvoorbeeld veel zorgelijker en zij vormen inmiddels al de meerderheid van onze samenleving. Ze zijn een aanslag op onze volksgezondheid, minder productief, vreten te veel en ga zo maar door. 'Zij' vormen al de meerderheid, misschien moeten we daar eerst iets aan doen. Er zit een groot verschil tussen obese mensen en gezonde mensen...
Dat is toch geen vergelijking, rokers en dikke mensen veranderen onze Nederlandse cultuur toch niet? Als we nu de grenzen eens dichtzetten en onze centen hier houden kunnen we wellicht meer voor deze groepen doen. En niet alleen die groepen, maar ook andere groepen zoals ouderen, gehandicapten en werklozen. Want die hebben momenteel wat te lijden van al die bezuinigen. Maar voor asielzoekers is er altijd geld zat. Vreemd niet?

[ Voor 72% gewijzigd door Snowwie op 13-08-2015 21:49 ]

Mijn YouTube Channel

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Snowwie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:42:
[...]

Klik anders eens op je eigen link (hint: en lees eens het tabelletje bij 'aantallen moslims in Nederland' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Daar ben ik weer, was even met wat vrienden in de moskee plannen aan het smeden hoe wij binnen 10 jaar 50% moslims in Nederland konden realiseren, de vluchtelingen hebben niet het beoogde effect veel te traag allemaal... Maar goed als ik die doemscenario hier lees schrik ik wel, komt deze denkwijze door de mensen waarmee je omgaat snowwie of door de media die je volgt? Je lijkt me een typische GeenStijl/postonline/ reaguurder je smijt met totaal onrealistische doemscenario's en ziet een vluchteling, Nederlandse Marokkaan of ISIS strijder als 1 persoon namelijk ' die evil moslim' die van plan is de boel over te nemen en de sharia in te voeren. Er zijn 1,2 miljard moslims nu en die sharia is in welgeteld 1 land volledig in gebruik namelijk Saudi Arabië alle andere islam landen gebruiken voor familierecht en geldzaken bijvoorbeeld shariawetgeving maar strafrecht hun eigen wetgeving. Wist je nog niet maar de shariawetgeving is veel en veel meer dan alleen handjes afhakken stenigen. In Marokko krijgt een dief dezelfde straf als ik Nederland.. In Saudi Arabië gaat zijn hand eraf nou is daar iets voor te zeggen de tientallen keren dat ik in Saudi Arabië was ben ik niemand tegengekomen die een hand miste. Een afschuwelijk maar goed afschrikmiddel. Verder is het goed wellicht een keer een moslim aan te spreken en wat dingen te vragen die je niet begrijpt of die je eng vind. Waar ik me aan Stoor is dat bij elk wissewasje nu als eerst word gekeken 'was het een moslim?' ja..... Zie je wel de islam die zegt dat hangjeugd voor de HEMA meisjes moet lastigvallen... Ik wil alleen zeggen met dit betoog ga op onderzoek uit en plaats jezelf eens in mijn huid hoe ik hier geboren en getogen en docent dit topic met afschuw doorneem. Het ging over vluchtelingen en we zijn wederom via een omweg beland bij die evil moslims...

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Falastine schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:50:
Daar ben ik weer, was even met wat vrienden in de moskee plannen aan het smeden hoe wij binnen 10 jaar 50% moslims in Nederland konden realiseren, de vluchtelingen hebben niet het beoogde effect veel te traag allemaal...
Ha. 75.000, volgens mij gaat die stroom best lekker hoor. ;)
In 2006 is ongeveer 5 procent van de Nederlandse bevolking moslim. Dat komt overeen met ruim 850 duizend personen. In 2012 was ongeveer 4 procent van de Nederlandse bevolking moslim.
Een lichte afname dus. Nu met de enorme migranten instroom zal nog maar moeten blijken of het blijft dalen, gelijk zal blijven, of zal stijgen, maar daar doe ik geen uitspraken over die ik niet kan onderbouwen met bronnen.
Maar goed als ik die doemscenario hier lees schrik ik wel, komt deze denkwijze door de mensen waarmee je omgaat snowwie of door de media die je volgt? Je lijkt me een typische GeenStijl/postonline/ reaguurder je smijt met totaal onrealistische doemscenario's en ziet een vluchteling, Nederlandse Marokkaan of ISIS strijder als 1 persoon namelijk ' die evil moslim' die van plan is de boel over te nemen en de sharia in te voeren.
Wat voor mij beangstigend is, is dat er wijken in nederland zijn waar christenen en atheisten gewoon niet echt meer welkom zijn. De zogenaamde Sharia driehoeken.
Waar uit lijkt te blijken dat sommige wijken niet gewoon bestaat uit moslim, maar echt uit moslim extremisten.
Dit is een groot deel van de beeldvorming en zorgt voor angst, wat niet geheel onbegrijpelijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door hexta op 14-08-2015 09:14 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
L1nt schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:27:
Voor sommigen zou je haast hopen dat hier de pleuris een keer uitbreekt en dat wij massaal moeten vluchten voor de Russen ofzo.

Kunnen ze zelf een keer ervaren hoe het is. :N
Wij... Ze...
Ben je geen Nederlander? En ben je zelf gevlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:19:
Er zou harder hier tegen opgetreden moeten worden, zoals een politica in Duitsland al zei; nee, dat is niet normaal, dergelijke xenofoben moet je gewoon aan de digitale schandpaal nagelen.
Eens.
Dat het gebeurt op bepaalde rechts populistische blogs soit, maar dat hier een platform gegeven wordt aan dat soort geluiden zonder enige onderbouwing en met aan Nostradamus grenzende speculatie is imo Tweakers onwaardig. Het compassie gebrek voor je medemens is bij sommige schokkend, de grote dikke ikke regeert blijkbaar.
Ik wil alleen zeggen met dit betoog ga op onderzoek uit en plaats jezelf eens in mijn huid hoe ik hier geboren en getogen en docent dit topic met afschuw doorneem. Het ging over vluchtelingen en we zijn wederom via een omweg beland bij die evil moslims...
Het gebeurt structureel en wordt getolereerd, blijkbaar hoort het er bij tegenwoordig en zijn dit soort onderwerpen onbespreekbaar geworden zonder bijkomende stigmatisering en spuien van onderbuik gevoelens. Gelukkig zie je ook nog vaak genoeg een tegengeluid maar ik begrijp en deel je afschuw.
hexta schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:10:
...maar daar doe ik geen uitspraken over die ik niet kan onderbouwen met bronnen.
Wat voor mij beangstigend is, is dat er wijken in nederland zijn waar christenen en atheisten gewoon niet echt meer welkom zijn. De zogenaamde Sharia driehoeken.
Waar uit lijkt te blijken dat sommige wijken niet gewoon bestaat uit moslim, maar echt uit moslim extremisten.
Dit is een groot deel van de beeldvorming en zorgt voor angst, wat niet geheel onbegrijpelijk is.
Toch maar wat bronnen dan om maar even een deel van die beeldvorming door te prikken:
http://www.volkskrant.nl/...n-schilderswijk~a4023652/
http://www.nrcreader.nl/a...ifaat-in-de-schilderswijk
http://www.rijksoverheid....ende-sharia-driehoek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Hier heb ik nooit iets van meegekregen. Bedankt voor de linkjes.
Wel heb ik persoonlijke ervaringen met een wijk (Blerick in Limburg). Ik weet dat de -ik ken een plek/persoon/iets dus...- een enorme drogreden is, en ik kan dus niet spreken over de schilderwijk of dergelijken.
Wel zijn er mensen weggejaagd uit die buurt (Blerick), mensen bedreigd en aangevallen, enkel omdat ze blank waren en dus niet welkom waren in de buurt. Stelselmatige vernielingen van autos, ramen, spullen, het doodmaken van katten, honden en konijnen. Alles om de blanke medemens uit die buurt geweerd te krijgen.

Het is niet altijd enkel overdrijvingen en afhankelijke slechte nieuwsvergaring die een toon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

hexta schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Wij... Ze...
Ben je geen Nederlander? En ben je zelf gevlucht?
Ben gewoon een Nederlander. en met ze bedoel ik de minder goed nadenkende Nederlanders.

EO heeft daar tijd terug nog wel goed programma over gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 14-08-2015 10:54 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 11:20
Volgens mij is dit niet een discussie over geloof maar over de flinke stroom migranten en een deel daarvan zijn inderdaad moslim. Ik denk dat hier eigenlijk twee discussies door elkaar heen lopen.

Allereerst is het een discussie over hoe wij in Europa en in Nederland om moeten gaan met de enorme stroom migranten (lees geen vluchtelingen) die op dit moment Europa binnen komen. Mensen uit Oost Afrika en uit de westkust van Afrika, maar ook een deel uit het Midden Oosten en Noord Afrika die niet direct te herleiden zijn van het IS geweld. Deze mensen komen hier om een welvarend bestaan op te bouwen, maar beschikken in de meeste gevallen niet over de middelen kennis om dit dan ook te kunnen. Niet of laag opgeleid, komende uit een zeer andere cultuur met andere normen en waarden en vaak ook niet bekend met de regels en omgangsvormen van het land waar ze naar toe migreren. Dan hebben we het nog niet eens over de adequate beheersing van de taal.
Dat ze het doen kun je ze eigenlijk ook niet kwalijk nemen; ze horen geweldige verhalen van reeds gemigreerde landgenoten en de uitstekende marketing van de smokkelbusiness maakt het dan ook netjes af. Onze sociale voorzieningen vormen al een droomsituatie voor ze.
Willen we deze stroom migranten dan toch een plaats geven, dan gaat dat onherroepelijk een grotere druk leggen op onze reeds onder druk staande sociale voorzieningen. Of we moeten er voor kiezen om bepaalde overheidsuitgaven te stoppen en belastingen te verhogen. Lijkt me een moeilijk keuze; immers we moeten namelijk ook nog een grijze golf, en de daarbij behorende maatschappelijke kosten opvangen. Kort gezegd; dit gaat ons als maatschappij een flinke bak geld kosten en veel van onze (maatschappelijke) zekerheden zullen dan hiervoor moeten wijken.

Tweede discussie gaat over de vluchtelingen die IS geweld ontvluchten. Gelukkig wordt nog steeds het grootste gedeelte van deze vluchtelingen opgevangen in de regio (Libanon, Turkije en Jordanie) en reist er maar een klein maar aanzienlijk deel van deze stroom door naar Europa. Volgens mij kunnen we deze stroom best wel in Europa opvangen (als we niet zo verdeeld zouden zijn). Echter wanneer IS haar gebied gaat vergroten en de voormalige inwoners inzien dat ze niet binnen een paar jaar terug kunnen, zullen ze inderdaad accepteren dat ze een nieuw bestaan moeten gaan opbouwen. Ik vermoed dat Europa, met al haar veiligheid, toegankelijkheid en welvarendheid dan een erg aantrekkelijk gebied zal zijn. En dan hebben we het niet over een 200k mensen, maar daadwerkelijk over miljoenen mensen die op ons af komen. Ook deze vluchtelingen beschikken over het algemeen niet over het koffertje met de nodige westerse kennis, kunde, ervaring en competenties om een welvarend bestaan op te bouwen in onze samenleving. Met als gevolg dat ook met deze stroom mensen aanzienlijke maatschappelijke kosten gepaard zal gaan. Kunnen we en willen we dat dragen als maatschappij?

Wat uit beide punten naar voren komt, is dat deze groepen mensen in de eerste decennia aan de onderkant van de samenleving zullen gaan leven en een claim zullen leggen op de schaarse middelen die door de maatschappij worden gefaciliteerd. Het is dan ook niet verassend dat deze discussie ook haarfijn laat zien dat er een grote kloof bestaat tussen de hoogopgeleide burgers in hun witte wijken met koopwoningen en de minder hoog of laag opgeleide burgers in de vogelaarwijken met voornamelijk sociale huurwoningen (beetje gechargeerd, maar je snapt het wel). Dat die laatste groep nu flink benauwd krijgt, vind ik niet verwondelijk; hun welvaartsniveau wordt bedreigd en ze kunnen dit niet op korte termijn zelf beinvloeden.

Dus voor alle mensen die niet snappen dat Pim of Geert zoveel steun krijgt van deze mensen; hier even een korte quote van een politicus van de Christen Unie in een sneer naar D66, maar geeft wel de essentie weer van deze kloof:
" D66’ers zijn het soort mensen met een universitaire opleiding, goed inkomen, voldoende zelfvertrouwen voor een zzp-bestaan, met een wijde blik over grenzen, een vaardigheid om zich steeds aan nieuwe omstandigheden aan te passen en het gemak om in verschillende landen te kunnen leven. Maar het is ook het soort mensen dat maar niet kan begrijpen dat niet iedereen een D66-wereldburger is zoals zijzelf. En toch is dat de realiteit." [link]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Daar ben ik weer, was even met wat vrienden in de moskee plannen aan het smeden hoe wij binnen 10 jaar 50% moslims in Nederland konden realiseren, de vluchtelingen hebben niet het beoogde effect veel te traag allemaal... Maar goed als ik die doemscenario hier lees schrik ik wel, komt deze denkwijze door de mensen waarmee je omgaat snowwie of door de media die je volgt? Je lijkt me een typische GeenStijl/postonline/ reaguurder je smijt met totaal onrealistische doemscenario's en ziet een vluchteling, Nederlandse Marokkaan of ISIS strijder als 1 persoon namelijk ' die evil moslim' die van plan is de boel over te nemen en de sharia in te voeren. Er zijn 1,2 miljard moslims nu en die sharia is in welgeteld 1 land volledig in gebruik namelijk Saudi Arabië alle andere islam landen gebruiken voor familierecht en geldzaken bijvoorbeeld shariawetgeving maar strafrecht hun eigen wetgeving. Wist je nog niet maar de shariawetgeving is veel en veel meer dan alleen handjes afhakken stenigen. In Marokko krijgt een dief dezelfde straf als ik Nederland.. In Saudi Arabië gaat zijn hand eraf nou is daar iets voor te zeggen de tientallen keren dat ik in Saudi Arabië was ben ik niemand tegengekomen die een hand miste. Een afschuwelijk maar goed afschrikmiddel. Verder is het goed wellicht een keer een moslim aan te spreken en wat dingen te vragen die je niet begrijpt of die je eng vind. Waar ik me aan Stoor is dat bij elk wissewasje nu als eerst word gekeken 'was het een moslim?' ja..... Zie je wel de islam die zegt dat hangjeugd voor de HEMA meisjes moet lastigvallen... Ik wil alleen zeggen met dit betoog ga op onderzoek uit en plaats jezelf eens in mijn huid hoe ik hier geboren en getogen en docent dit topic met afschuw doorneem. Het ging over vluchtelingen en we zijn wederom via een omweg beland bij die evil moslims...
Ongetwijfeld heb je gelijk. Het merendeel van de moslims belijdt zijn of haar geloof op een moderne, liberale manier, en zal best in een Westerse cultuur passen.

Echter, de moslim-excessen (handjes afhakken zoals jij dat noemt) worden vrij breed vergoelijkt, ook in Nederland. Jij doet dat ook door te stellen dat het een 'goed afschrikmiddel' is. Waarom zet je er in godsallahsnaam 'goed' bij 8)7

Hoe moeten wij, domme westerlingen dan onderscheid maken?
Verder vraag je wat ik eng vind? Lees en huiver. Wat ik vooral eng vind, is dat als het aankomt op het geloof het zelf nadenken uitgeschakeld lijkt te worden. Niet bij een enkeling, maar bij een gigantische groep.
Nog enger is dat een steeds groter worden groep het kalifaat met al zijn narigheden verkiest boven een rechtsstaat zoals wij die kennen.
http://www.demorgen.be/bu...n-charlie-hebdo-a2210931/
http://www.elsevier.nl/Bu...talisme-steunen-1716213W/
http://www.nrc.nl/nieuws/...nten-isis-blijft-groeien/

Maar dit is off-topic. Het ging over het de migratiegolf en hoe hier mee om te gaan, en eerlijkheidshalve heb ik daar geen oplossing voor. De welvaartsverschillen (en veiligheidsverschillen) zijn dermate groot dat mensen bereid zijn alles wat ze hebben op te geven en de gok te wagen.
De stroom vluchtelingen zal alleen maar minder worden als deze verschillen kleiner worden, maar dat zal in het gunstigste geval decennia duren.

[ Voor 14% gewijzigd door Witte op 14-08-2015 11:44 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
righthand schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:15:
Dus voor alle mensen die niet snappen dat PIm of Geert zoveel steun krijgt van deze mensen; hier even een korte quote van een politicus van de Christen Unie in een sneer naar D66, maar geeft wel de essentie weer van deze kloof:
Volledig mee eens. De bovenlaag van de samenleving bekommert zich steeds minder om de onderlaag en hierdoor ontstaat er steeds minder onderling begrip, hier is afgelopen jaar onderzoek naar gedaan door het SCP en de WRR:
WRR en SCP: tweedeling dreigt in Nederlandse samenleving

Nederland dreigt zichzelf sociaal en cultureel in tweeën te delen. Er is een groeiende groep van hoogopgeleiden die ‘open’ denken over Europa en migratie, en die het liefst met elkaar omgaan. De laagopgeleiden delen met elkaar het wantrouwen over politiek, een gebrekkig zelfvertrouwen en het gevoel dat hun sociaal-economische positie bedreigd wordt door de Europese eenwording en de globalisering.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
defiant schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:01:
Volledig mee eens. De bovenlaag van de samenleving bekommert zich steeds minder om de onderlaag en hierdoor ontstaat er steeds minder onderling begrip, hier is afgelopen jaar onderzoek naar gedaan door het SCP en de WRR:
Fine, en die polarisering zal er ook best zijn en is ongewenst.

Echter hebben we het over xenofobie en vreemdelingenhaat of zelfs demonisering van groepen gebaseerd op geloof of etnische achtergrond (voorbeelden genoeg in alleen al dit topic) en dat staat dat los van de polarisatie tussen hoger en lager opgeleiden maar dat gaat over zaken als verdraagzaamheid of niet je eigen belang boven alles stellen.

Dat is namelijk niet meer te valideren met de sentimenten die jij beschrijft en werkt polariserend an sich en is zelf een directe oorzaak van veel problematiek. Dat zijn selectieve uitingen en effecten van die sentimenten die in alle opleiding / welvaart niveaus ongewenst zouden moeten zijn. Dit valideren met niet gehoord worden of je bedreigt voelen in je positie gaat voorbij aan heel veel normen en waarden die we met zijn allen hebben afgesproken en waar iedereen van profiteert.

Als een bovenlaag zich minder bekommert om een onderlaag dan is het niet terecht dat dat sentiment wordt omgezet naar onverdraagzaamheid jegens een hele andere, ook zwakke groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Inderdaad!

Ik maak me echt zorgen over al die mensen die zo anders zijn dan ons Nederlanders.
Wanneer deze straks massaal in de maatschappij geïnjecteerd worden en zich moeten aanpassen.
Dat gaat echt gigantisch wringen en wanneer ze geen goede baan krijgen (want 0 scholing/taal) is er spraken van discriminatie.
Dat gaat een gigantische kliek van onvrede vormen wat een open deur is voor criminaliteit (want daar past hun cultuur/mentaliteit/taalgebrek vaak beter).
Kijk maar naar de criminaliteitscijfers, opsporing verzocht, etc.

De vraag voor mij is dan moeten wij deze mensen (ja want dat zijn het!) op alle manieren helpen en meehelpen echt mee te draaien in onze maatschappij.
Of moeten ze dat op eigen kracht doen en moeten wij accepteren dat niet iedereen daarin slaagt.

Is mijn gevoel dat er straks geen huis en zorg meer over is voor de Nederlander terecht of is dat typisch tokkie onderbuik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
[...]
Volgens de door jouw aangehaalde wikipedia is dat zo duidelijk nog niet, er is een daling (geweest) en onder gelijkblijvende omstandigheden zal het aantal moslims in 2050 uitkomen op 8%, dat is heel wat anders dan meer dan de helft. Jouw feit lijkt meer een fabel

Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Het aantal moslims daalde daarna verder tot zo'n 825.000 in 2008,[13] Dit is ongeveer 5% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[14] Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.
[...]
Nee natuurlijk niet, maar wat als die gemeenschappen in de toekomst de overhand krijgen en jou gaan verbieden alcohol te drinken, je vrouw in een boerka te stoppen en al die andere rare fratsen...?
Er is dus geen enkele aanleiding om te denken dat die gemeenschappen in de toekomst de overhand gaan krijgen, maar als dat al zou gebeuren, is hetgeen je schets een nog onreëler scenario. Van de zo'n 900.000 moslims in Nederland zijn er vrijwel geen vrouwen die een boerka dragen en slechts zo'n 100 tot 400 met een niqab. Je angst is echt volledig irrationeel.
[...]
Mooi voor jou, ik heb er niets mee. Ik wil er ook niets mee hebben. Het is simpelweg niet mijn cultuur. Ben ze liever kwijt dan rijk. Maar dat geldt net zo voor bumperklevers in het verkeer en dikbetaalde topmanagers.
Maar omdat je ergens niets mee hebt of omdat het simpelweg niet je cultuur is, betekent niet dat die maar verbannen moeten worden. Als iedereen zo zijn zin zou krijgen, wordt het wel erg rustig in Nederland...
[...]
Dat is toch geen vergelijking, rokers en dikke mensen veranderen onze Nederlandse cultuur toch niet?
Natuurlijk veranderen die de Nederlandse cultuur wel. 50 jaar geleden was er nauwelijks iemand te zwaar, nu geldt dat voor meer dan de helft van de bevolking en wordt dat zelfs normaal gevonden. Onze normen en waarden zijn verandert en daarmee ook onze cultuur. Overigens niet mis mee, een cultuur is constant en per definitie aan verandering onderhevig.
[...]
Als we nu de grenzen eens dichtzetten en onze centen hier houden kunnen we wellicht meer voor deze groepen doen. En niet alleen die groepen, maar ook andere groepen zoals ouderen, gehandicapten en werklozen. Want die hebben momenteel wat te lijden van al die bezuinigen. Maar voor asielzoekers is er altijd geld zat. Vreemd niet?
Waarom zou we ons geld aan dikke mensen verspillen? Geef het liever uit aan asielzoekers...

Ik weet overigens niet over er altijd geld zat is voor asielzoekers, maar ik vind het niet vreemd dat er wel geld voor is. Dat is je morele verplichting van een vrij en welvarend land.

Wat overigens niet wil zeggen dat andere zwakke groepen in onze samenleving buitenspel gezet moeten worden, maar het hoeft niet of/of te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Predje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:10:
De vraag voor mij is dan moeten wij deze mensen (ja want dat zijn het!) op alle manieren helpen en meehelpen echt mee te draaien in onze maatschappij.
Of moeten ze dat op eigen kracht doen en moeten wij accepteren dat niet iedereen daarin slaagt.
Tja, hiermee geef je toch al antwoord op je volgende vraag:
Is mijn gevoel dat er straks geen huis en zorg meer over is voor de Nederlander terecht of is dat typisch tokkie onderbuik?
Wat denk je dat er met de zwakkere die zorg of een dak boven hun hoofd nodig hebben gaat gebeuren als we accepteren dat niet iedereen daar in slaagt? Dat is een glijdende schaal, al helemaal als je hem selectief toegepast wilt zien op basis van afkomst of welk kenmerk dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

defiant schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:01:
Eigenlijk zeg je dan dat het de schuld is van de bovenlaag dat de onderlaag zo vol haat en ressentiment zit? Waren het geen moslims, dan waren het Polen of andere oostblokkers, zigeuners, homoseksuelen etc. Het probleem zit hem in de ressentiment van die mensen, en dat is niet de schuld van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
gambieter schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:23:
[...]

Eigenlijk zeg je dan dat het de schuld is van de bovenlaag dat de onderlaag zo vol haat en ressentiment zit? Waren het geen moslims, dan waren het Polen of andere oostblokkers, zigeuners, homoseksuelen etc. Het probleem zit hem in de ressentiment van die mensen, en dat is niet de schuld van anderen.
Bij de onderlaag ligt het toch vaak aan anderen?
Het is de schuld van de Rabobank hoor ik een tokkie nog roepen!
Marokkanen gaan de criminaliteit in omdat ze geen stageplek krijgen.
De mensen die afdalen naar het kalifaat doen dat toch ook omdat ze daar een respectabele krijger zijn i.p.v. een "nutteloos" iemand hier in NL?
Alle economische vluchtelingen die we in EU opnemen komen denk ik toch in de eerste instantie in die onderste laag. Dan wordt het aantal ontevreden en laaggeschoolde mensen toch wel heel groot.

Ik zou ook liever zien dat iedere immigrant in EU succesvol wordt en alle vindt wat hij zoekt.
Ik ben alleen bang dat de meeste van een koude kermis thuiskomen en het al snel zat zijn 2e rangs burger te zijn.

De gevolgen zijn niet te voorspellen, maar ik zat in om rellen, verwarde mannen, criminaliteit, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
Maar beste djengizz, welke keuze zou jij dan voor staan. Elk mens helpen die in ons land wil gaan wonen? Dat we het niet kunnen maken om ze niet te helpen? Want ik lees nu ook dat je niet die glijdende schaal op wilt gaan. Logisch gevolg:dat gaat ons ontzettend veel schaarse middelen kosten. En dat moet toch ergens van betaald worden..downside van een kapitalistische democatie :)

Wanneer we dit niet doen, dan voorzie ik het volgende secenario:

Allereerst zal de onderkant van de samenleving worden geraakt. Toegang tot geld (in de vorm van uitkering, subsidie etc etc), woning maar ook sociale interactie zal steeds meer onder druk komen te staan. Ok..jammer, maar dan gaan we daar toch als samenleving de schouders onder zetten?

Dat betekent dus dat de zogenaamde sterkste schouders (lees de bovenkant van de samenleving) zaken zal moet gaan opofferen. En daar heb ik een hard hoofd in. De laatste decennia zie ik juist die maatschappelijke betrokkenheid en soldariteit bij deze bovenlaag verdwijnen. Hoe vaak wordt er in je omgeving niet gepiept om de hoge belastingdruk? Dat je wel een hoog inkomen hebt, maar er zo weinig van overhoudt?

Sterker nog, met de huidige globalisering van arbeid en de dan toenmenende belastingdruk zie ik de deze bovenkant van de samenleving al snel de biezen pakken (heb dit nu al een paar keer van dichtbij mogen meemaken). Want als je ergens anders een nog betere kans kan krijgen, waarom zou je dan niet vertrekken? Het land waar je naar toe gaat zal, door je kennis en kunde je met open armen ontvangen. Kortom; je voelt je wereldburger en wanneer je omgeving je niet meer zint, kan jij en je gezin naar groenere weides vertrekken. (Kijk eens hoeveel tweakers nu al buitenland werken, ook omdat daar de betere salarissen, maar ook leuker werk wordt geboden)

Uiteindelijk houden we dan een maatschappij over waar er nog enkele idealisten bereidt zijn om deze offers te brengen, maar waar meerderheid hun welvaart verder ziet afbrokkelen.

Dat de onderkant van de samenleving wecht voor hun bestaan en daarbij de recht van de sterkste geldt is niet anders dan het gevecht boven in de samenleving. Alleen de bovenkant van de samenleving hoeft nog tot echt onredelijke argumentatie over te gaan om hun gedrag te verantwoorden (tenminste niet in het openbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
djengizz schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:08:
Als een bovenlaag zich minder bekommert om een onderlaag dan is het niet terecht dat dat sentiment wordt omgezet naar onverdraagzaamheid jegens een hele andere, ook zwakke groep.
Dat impliceer ik ook niet en ik praat het ook niet goed. Maar het is wel zo dat dit soort processen een bekende oorzaak hebben in de oorsprong van sociologie, zet mensen in deze omstandigheden en je krijgt soortgelijke resultaten. In die zin vind ik dat de oorzaak van het bestaan van die processen niet gezocht moet worden in die groep, maar bij de mensen die ervoor gezorgd hebben dat het ideale klimaat is ontstaan waardoor dit kon gebeuren.

Met andere woorden, als je wilt dat xenofobie of zelfs racisme geen kans krijgt, moet je het niet alleen bestrijden, maar ook de oorzaak wegnemen.
Het is een groep die zich makkelijk laat beïnvloeden door een beperkt wereldbeeld, vroeger zaten ze bij vakbond en de PvdA maar tegenwoordig bespeeld Wilders en kornuiten die groep bijzonder goed. Ik ben van mening dat het aanpakken van Wilders en de onderliggende oorzaak veel meer succes heeft dan de groep weg te zetten als ressentimentele xenofoben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Buiten dat dit topic over vluchtelingen gaat en niet over expliciet moslims wil ik toch even mijn zegje doen.

Ik woon in een dorp, waar je een paar jaar geleden bij wijze van spreken 1 buitelands gezin had op 5000 inwoners. Nu krijg je wat meer "buitenlanders" in het dorp wonen en je hoort direct van de buren en van je medebewoners dat ze het zo raar vinden, en waarom dit, waarom dat en het is belachelijk enz.

Mensen in de hoofdsteden zullen inmiddels gewend zijn een groter aandeel buitenlanders te hebben, maar mensen die op het platteland wonen vinden dit raar en hebben omdat de criminaliteit voornamelijk door deze bevolkingsgroepen komt al een vooroordeel.

Ikzelf heb niet alleen een vooroordeel, ik heb verschillende negatieve ervaringen met vooral mensen uit Marokko, ik ben een keer geslagen toen ik nog wat jonger was terwijl ik zelf niks deed om hem te provoceren, maar de mate van agressie en indruk die het toen op mij gemaakt heeft laat mij gewoon permanent anders denken over deze mensen.

Het gaat er dus om dat verschillende mensen andere mensen beter accepteren dan anderen, ik ben helemaal niet blij met de vluchtelingenstroom, omdat ik bang ben dat "ons dorp" steeds verder volstroomd met deze mensen en ellende veroorzaken doordat vrijwel niemand ze accpeteerd. Deze mensen gaan zich net zoals de Marrokanen en Turken tientallen jaren geleden en gaan dus ook 'groeien' c.q. voortplanten en dus permanent in onze samenleving gaan zitten wat geen probleem is ALS men zich aanpast aan het Nederlandse volk, en DAT is het punt waar veel "buitenlanders" lak aan hebben en dat verzwaart mijn negativiteit naar deze groepen toe terwijl er ook genoeg goede buitenlanders zijn die ik ken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
defiant schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:38:
[...]

Met andere woorden, als je wilt dat xenofobie of zelfs racisme geen kans krijgt, moet je het niet alleen bestrijden, maar ook de oorzaak wegnemen.

[...]

Het is een groep die zich makkelijk laat beïnvloeden door een beperkt wereldbeeld, vroeger zaten ze bij vakbond en de PvdA maar tegenwoordig bespeeld Wilders en kornuiten die groep bijzonder goed. Ik ben van mening dat het aanpakken van Wilders en de onderliggende oorzaak veel meer succes heeft dan de groep weg te zetten als ressentimentele xenofoben.
Dit dus; binnen een sociaal democratie is het de taak van de elite (the have's) zorg te dragen voor de ontwikkeling van de onderlaag (the have not's). Persoonlijk vind ik het verbazingwekkend dat veel van de hogeropgeleide mensen zo oppervlakkig naar het probleem kijken. Enkel alleen hun vingertje wijzen vanaf hun 'moral high ground' en veilige witte wijken, maar niet het analytisch vermogen willen inzetten om de problematiek aan de onderkant van de samenleving te ontleden en aan te tonen. Nee enkel principes van oude dogma's roepen (is rascisme, xenofobie etc etc) en dan weer snel de andere kant op kijken.

Ik zou zeggen; ga eens praten met de oude bewoners in de volkswijken en vraag je af of, de problemen die zij ervaren en de achterliggende motivatie van hun uitspraken in de kern daadwerkelijk rascisme of xenofobie betreft. Wonende in Delfshaven kan ik je meegeven, dat hun zorgen om hele elementaire en primaire behoeften gaan. Omdat hun economische en maatschappelijke mobiliteit zo beperkt is, kijken ze juist naar zaken als herkenbaarheid, veiligheid en genegenheid. Hun sociale netwerken, elkaar helpen in moeilijke tijden dat soort zaken. Ook omdat ze historisch gezien al vaak op elkaar waren aangewezen.
Dit soort belangrijke zaken en instituties zijn voor hun verdwenen door de grote influx van culturen die vooral elkaar opzoeken in deze wijken (en ook begrijpelijk trouwens; stel je bent laag opgeleid, kent maar één cultuur en spreekt de taal niet, wat zou jij doen?).
Maar ik zie ze niet een raar gevoel van superioteit of angst voor deze influx van migranten of moslims hebben. Het is vooral wat ze is ontnomen en mogelijk verder zal worden ontnomen...

Waarschijnlijk worden de capaciteiten van het zogenaamde hogere deel van de maatschappij alleen nog maar gebruikt om de nodige centen te verdienen of je eigen situatie te verbeteren.

[ Voor 18% gewijzigd door righthand op 14-08-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
[...]

Lees alsjeblieft de 2 posts van Righthand.
Ik wilde hier op in gaan en had een enorm verslag getikt, maar zo goed als hij het weet te verwoorden kan ik niet snel evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hexta schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:13:
Lees alsjeblieft de 2 posts van Righthand.
Ik wilde hier op in gaan en had een enorm verslag getikt, maar zo goed als hij het weet te verwoorden kan ik niet snel evenaren.
Die posts gaan daar niet op in, het gaat er juist om dat in eerdere posts werd gedaan alsof dat ressentiment de schuld is van andere bevolkingslagen. En dat is niet zo, voor dat ressentiment is die "onderlaag" zelf verantwoordelijk. Want de lijst van groepen wiens schuld het is, is eindeloos.
righthand schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:50:
Dit dus; binnen een sociaal democratie is het de taak van de elite (the have's) zorg te dragen voor de ontwikkeling van de onderlaag (the have not's). Persoonlijk vind ik het verbazingwekkend dat veel van de hogeropgeleide mensen zo oppervlakkig naar het probleem kijken. Enkel alleen hun vingertje wijzen vanaf hun 'moral high ground' en veilige witte wijken, maar niet het analytisch vermogen willen inzetten om de problematiek aan de onderkant van de samenleving te ontleden en aan te tonen. Nee enkel principes van oude dogma's roepen (is rascisme, xenofobie etc etc) en dan weer snel de andere kant op kijken.
Dit is uiteindelijk erg Amerikaans: het moet de schuld van een andere groep zijn, maar er is alleen uitwaardse schuld maar geen inwaardse kritiek op de groep zelf. Wat dat betreft zijn de verschillen met de marokkanen waarover geklaagd wordt minder groot dan men doet voorkomen.
Dit soort belangrijke zaken en instituties zijn voor hun verdwenen door de grote influx van culturen die vooral elkaar opzoeken in deze wijken (en ook begrijpelijk trouwens; stel je bent laag opgeleid, kent maar één cultuur en spreekt de taal niet, wat zou jij doen?).
Oftewel: ze verwijten die andere culturen dat ze doen wat de volkswijken altijd ook deden: een gesloten kliek zijn.

Dat er economische mobiliteits- en opleidingsproblemen zijn: absoluut. En daar moet gezamenlijk actie ondernomen worden. Het is niet de verantwoordelijkheid van de bovenlaag om dat te doen, het is iedereens verantwoordelijkheid. Alleen maar roepen dat het oneerlijk is en andermans schuld (de ressentiment) gaat niemand helpen, maar het is wel een stuk gemakkelijker. Dat is de slachtofferrol altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dus, dezelfde elite waar ze zo'n pesthekel aan hebben en telkens tegenaan trappen, moet het maar oplossen?

Terwijl zij, al die klagers, [ik vind het niet de onderkant van de samenleving, economisch gezien zit ik daar ook, maar qua opleiding en denkbeeld ben ik behoorlijk "elitair"] toch echt wel in de meerderheid zijn, en omdat zij veel dichter bij het probleem staan, kunnen zij het probleem ook veel beter oplossen.

Maar wat 99% van hen doet: Totaal geen discussie voeren omdat niks met bronnen onderlegt wordt, alleen maar met drogredenen aankomen, geen oplossingen of niet werkbare oplossingen bieden, hypocriet bezig zijn en stemmen op iemand die precies hetzelfde doet.

En vervolgens het vreemd vinden dat er niks veranderd.

Natuurlijk, een deel van de zogenaamde elite is er inderdaad alleen maar om geld te verdienen en verder weinig te doen, net als een deel van de uitkeringsgerechtigden geen ene zak doen om echt werk te krijgen, maar er zijn ook zat mensen die wel willen werken aan oplossingen, maar zij hebben geen kans omdat de klagers niet op ze stemmen, want dan moeten zij ook iets inleveren, en de elite die niks doet, tja, die wilt niets blijven doen.

Kortom: er veranderd niets, omdat niemand wil veranderen. Water bij de wijn doen, niet in zwart-wit denken en zowaar compromissen sluiten lijkt nagenoeg onmogelijk geworden.

Zoals Gambieter dus zegt: Het is ieders verantwoordelijkheid, verbeter de wereld, of je eigen wijk: begin bij jezelf.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
gambieter schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Die posts gaan daar niet op in, het gaat er juist om dat in eerdere posts werd gedaan alsof dat ressentiment de schuld is van andere bevolkingslagen. En dat is niet zo, voor dat ressentiment is die "onderlaag" zelf verantwoordelijk. Want de lijst van groepen wiens schuld het is, is eindeloos.
Waarom ga je uit van boosheid en schuld, in plaats van angst voor groeiende problematiek in de toekomst en last van problematiek in het nu?

Ze verwijten, ze zijn boos, ze geven de schuld aan..
Het komt een beetje over alsof jij deze mensen de schuld geeft van de bestaande onrust. :)
RobinHood schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:23:
Maar wat 99% van hen doet: Totaal geen discussie voeren omdat niks met bronnen onderlegt wordt, alleen maar met drogredenen aankomen, geen oplossingen of niet werkbare oplossingen bieden, hypocriet bezig zijn en stemmen op iemand die precies hetzelfde doet.
En 99% van de Marrokanen zijn criminelen. 8)7
Zie je wat je doet? :)

Ik vind het neerkijken op de onderste laag van de samenleving wel heel erg makkelijk hier. Ze zijn met meer, ze moeten het zelf maar oplossen, ze zijn zelf ook stom.. Etc.
Terwijl de problemen voor de onderlaag toch echt wel groot zijn. Waarom zo negatief over deze mensen?

Er zijn een hoop idioten tussen ja. De juichers bij berichten over zinkende negers. De tokkies die op facebook schelden en schreeuwen.
Maar scheer ze niet over 1 kam. De overgrote meerderheid zijn harde werkers, die vaak voor hun 50e al kapot zijn aan zwaar lichamelijk werk. Die het moeilijk hebben met woningen vinden, soms hulp nodig hebben in de vorm van een uitkering wanneer ze ontslagen zijn en nog geen nieuwe baan hebben. Die moeite hebben met rondkomen.
Waarom zoveel haat en zo weinig begrip? Soms lijkt het alsof ik berichten lees van tokkies die op buitenlanders schelden, in plaats van berichten van de hoger opgeleide die het hebben over de probleme van de onderlaag.

[ Voor 50% gewijzigd door hexta op 14-08-2015 14:28 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denigrerende bewoordingen mogen achterwege blijven.