Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Ik verwacht vandaag niet veel, t is daar pas nacht nu, om 19 u vanavond is t daar pas negen uur s ochtends of zo. En aangezien Ierland in de pas loopt met ons qua tijd zon beetje, zullen die niet eerder gaan verzenden dan dat ze van pebble groen licht krijgen... t zal dan pas morgen zijn denk ik .
ik hoop inderdaad hem dan loop volgende week binnen te krijgen, woensdag waarschijnlijk als ik mazzel heb..
Kunnen we vanavond ws wel alvast de app downloaden :)

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 27-05-2015 10:56 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik neem aan dat Pebble iets van tijdverschil snapt, en als de Pebbles er al zijn zie ik geen enkele reden waarom Ierland niet vandaag kan beginnen met verzenden. Als we dan eens zeer optimistisch naar de zaak kijken dan duren die 5 tot 7 dagen natuurlijk nooit 5 tot 7 dagen, omdat deze schattig voor heel Europa hetzelfde was en wij toch een stukje dichterbij zitten dan de meesten. Volgens mij bezorgt DHL niet op zaterdag, dus dan zullen we uit gaan van volgende week maandag...

Oke, dit is een beetje te optimistisch.

Trouwens, als iemand nog een Pebble time in het echt wil zien voordat je er zelf eentje krijgt:
http://www.meetup.com/PebbleAMS/events/222362523/

[ Voor 12% gewijzigd door eew op 27-05-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooojeee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:13
Eergisteren blijkt bij mij de shipping kosten afgeschreven te zijn na vrijdag de mail ontvangen te hebben om mijn definitieve keuze te maken.

Backer #48266

Status op kickstarter is ook nog "Your order is processing".

Op kickstarter staat wel "Note: Your card will not be charged until your reward ships". Laat die bevestiging dus maar komen! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Dat zegt allemaal niet zo heel veel.

Best leuk,die "Your card will not be charged until your reward ships", maar bij mij zijn die extra kosten voor shipping al op 12 mei afgeschreven. En hij is echt nog niet verzonden. Als ik principieel ga doen, dan vind ik dat eigenlijk niet zo netjes van ze, maar zo'n enorm issue is het nou ook weer niet ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Ze hadden het natuurlijk nooit zo moeten stellen, en het is volkomen begrijpelijk dat ze het rond die datum al hebben afgeschreven. Deze kosten zijn voor de belasting, en Pebble heeft dat geld dus nodig om de Pebbles Europa binnen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Precies. Maar daardoor zouden we wel kunnen aannemen dat ze al naar Ierland verscheept zijn en dat ze dus vanaf vandaag van daaruit gaan shippen...

En face it: het is bij mij natuurlijk nog niet echt afgeschreven... ik ben dat geld pas kwijt zodra de CC voor deze maand wordt afgeschreven en dat duurt nog even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Ze hebben zeer duidelijk opgeschreven dat verzending naar consumenten vandaag begint, dus ja, ik denk dat we daar vanuit mogen gaan. Tenzij ze heel flauw zijn en dat alleen voor Singpost blijkt te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Ook vanuit singpost klanten zie ik nog geen verzenddingen... dus het zal allemaal weer even op zich laten wachten. Op zich hebben ze nog 4 dagen de tijd om het ook in mei te verzenden.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Dutec loopt een uur op ons achter, en dat soort bedrijven zenden heel veel. Als ze tracking nummers hebben geven ze die waarschijnlijk laat in de avond, en dan moet Pebble ze zelf nog verwerken. Vandaag is voor ons dus nog niet verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Ach, bij bol.com zie je toch ook vaak dat ze pas laat in de avond die notificaties geven? Waarschijnlijk krijg je die pas als de pallet opgehaald word bij het distributiecentrum en dus DHL/Singpost/whatever de paketten ook aanmeld in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl

wpuntnl

Coolblue verwacht de pebble in de week van 8 tot 12 juni. De prijs staat daar nog op 199 euro. Daar zit ik ruim 10 euro onder nu.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
wpuntnl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:19:
Coolblue verwacht de pebble in de week van 8 tot 12 juni. De prijs staat daar nog op 199 euro. Daar zit ik ruim 10 euro onder nu.
Het lijkt mij sterk dat ze die 199 euro gaan halen, tenzij Pebble opeens normale Europese prijzen gaat hanteren. Als je de Pebble prijzen met die van Andoid Wear vergelijkt is Pebble altijd relatief duur geweest in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
De originele Pebble staat bij Pebble zelf nu voor 99 dollar en 129 euro. De steel is echter wel weer 199 dollar en 199 euro. Kan zijn dat ze hier ook wel weer dollar en euro gelijk hanteren. Als bijvoorbeeld de PTS meer dan 299 euro gaat kosten word het ook allemaal best een prijzig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
jip_86 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:36:
De originele Pebble staat bij Pebble zelf nu voor 99 dollar en 129 euro. De steel is echter wel weer 199 dollar en 199 euro. Kan zijn dat ze hier ook wel weer dollar en euro gelijk hanteren. Als bijvoorbeeld de PTS meer dan 299 euro gaat kosten word het ook allemaal best een prijzig verhaal.
Ja, de enige mogelijkheid voor Pebble om in Europa enig succes te hebben is om lagere marges te hanteren dan ze in de VS doen en gewoon te accepteren dat een deel van de winst naar de belasting gaat. Als je naar de prijzen van alle andere technologie kijkt is dit ook het geval, zo lang Pebble dat niet door heeft zullen ze niet veel uit kunnen richten in Europa. 199 euro is denk ik ook absoluut de maximale prijs die een Pebble time mag kosten om te concurreren, en dan is het al lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Amerikanen krijgen nu verzendbevestigingen.

[ Voor 3% gewijzigd door eew op 27-05-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooojeee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:13
Even dacht ik vanochtend bij het zien van de afzender "Kickstarter" dat het zover was maar helaas... Alleen update #20.

Hoort iemand hier bij de gelukkige eerste 10.000?

Ik ga er nu maar van uit dat de mijne op z'n vroegst half juni verstuurd wordt zoals Pebble al een tijdje beloofd dat ie dan voor iedereen verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Op de 1e pagina van dit topic kan je van een aantal backers hier zien of ze er bij horen :+
Ik zit dus met spanning te wachten op n shipping notice... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

Ik zit bij de eerste 10000 maar het staat nog altijd op processing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Het is verdeeld over 5 distributiecentra, dus eigenlijk maar iets van 2000 hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Ik zit bij de eerste paar honderd. Ga er vanuit dat de verzend bevestiging pas zal worden verstuurd wanner ze vanuit Ierland worden verstuurd (heb tweede verzend methode). Iemand enige ervaring met hoelang verzenden van Azië naar Ierland, uitpakken en weer versturen kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Laatst online: 14-08 18:56
Ik zit sowieso bij de eerste 10.000, maar ik heb nog geen bericht gehad. Ik heb ook Ierland gekozen. Zal t wel ff laten weten wanneer het veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 10:22
Dit staat in de update van vannacht:
The first 10,000 Pebble Time rewards will ship from our five distribution centers around the world this week.
Als het DHL gaat zal het 3 werkdagen duren dat ze in NL aankomen dus ik verwacht hem toch volgende week ergens te ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Als ze t netjes doen en inderdaad de 1e 10k backers op backer volgorde m versturen dan moet t goed komen :) maar lees ook al geruchten dat ze niet op backer volgorde lijken te versturen.... Omdat niet alle kleuren beschikbaar waren voldoende en dat ze 2e keer backers voortrekken, ook al hadden die een juni slot...
Weet niet hoever t waar is, maar dat zal de komende dagen wel blijken uit de Posts op oa reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Voorlopig wachten we nog op de eerste Europeaan met een verzendbevestiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo

Kaalaamaazoo

Blackstone

Deze thread op Reddit bevestigt wel dat het niet echt op volgorde gaat in ieder geval: http://www.reddit.com/r/p.../pebble_has_been_shipped/

Opvallend genoeg stond er tot gister "shipping in May" onderaan in mijn Pledge Portal. Nu is dat weg en staat er slechts "Shipping by Singapore Post from Hongkong."

[ Voor 34% gewijzigd door Kaalaamaazoo op 28-05-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Waarom heb je voor Singpost gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo

Kaalaamaazoo

Blackstone

Voornamelijk omdat ik een cheapskate ben :). En ik heb vanwege mijn afstuderen toch nog geen tijd om er mee te spelen, de 4-6 weken die het duurt om te shippen kan ik dan mooi gebruiken omdat af te ronden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Kaalaamaazoo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:01:
Voornamelijk omdat ik een cheapskate ben :). En ik heb vanwege mijn afstuderen toch nog geen tijd om er mee te spelen, de 4-6 weken die het duurt om te shippen kan ik dan mooi gebruiken omdat af te ronden ;)
Je weet dat het waarschijnlijk duurder uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Niemand nog updates neem ik aan? Ik iig niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Lijkt er op dat de EU er wat langer over doet inderdaad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Dit staat zojuist op Reddit:

I've just got off the phone from DuTec Ltd in Limerick, Ireland. They have received approximately 1,000 units already, and are expecting 2,000 more today and 2,000 more on Tuesday next week. They are currently just awaiting confirmation from Pebble to begin shipping out with DHL. Unfortunately, Monday is a national holiday in Ireland, so these are expected to go out on Tuesday next week. The man I spoke to was able to estimate a delivery time to the UK of around two days. SO - if you are in the first batch of 5,000 PTs in Europe, you will get your PT next week.
I hope that helps... I for one am glad I know at least, but a little miffed I had to be the one to do the legwork to find out. Hope that puts some minds at ease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Dat betekent dus pas dinsdag of woensdag wordt geshipped.... :( begin onderhand er wel van te balen dat ze dingen zeggen en niet nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl

wpuntnl

verklaarbaar... logisch... klinkt plausibel... maar wel een mega MEH manier van deze verzending aanpakken... deze week 10000 units... me hoela!

Maar goed.. ik verwacht hem dus eind volgende week, begin de week erna... oftewel... half juni.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Ik vrees dat er iets aan de hand is met de iOS app waar Pebble op dit moment om strategische redenen niets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl

wpuntnl

eew schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:57:
Ik vrees dat er iets aan de hand is met de iOS app waar Pebble op dit moment om strategische redenen niets over kan zeggen.
Lijkt me niet meer dan een gegeven dat die niet probleemloos door de Apple-dressuur-sensuur heen zal komen... vraag is alleen of je als bedrijf niet gewoon moord en brand moet gaan schreeuwen als je app er niet doorheen komt.... zeker als je device zonder app niks waard is.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
wpuntnl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:11:
[...]

Lijkt me niet meer dan een gegeven dat die niet probleemloos door de Apple-dressuur-sensuur heen zal komen... vraag is alleen of je als bedrijf niet gewoon moord en brand moet gaan schreeuwen als je app er niet doorheen komt.... zeker als je device zonder app niks waard is.
Als deze app onherroepelijk door Apple geweigerd wordt is Pebble volgende week failliet en zijn er heel veel mensen boos op Pebble. Dit is de ideale situatie voor Apple, dus ze zullen het waarschijnlijk zo hard spelen, het zou best kunnen dat ze ook al maanden updates voor de normale Pebble app aan het weigeren zijn.

Pebble kan niet eerst moord en brand gaans schreeuwen en het vervolgens diplomatiek op proberen te lossen, ze het dus andersom doen. Moord en brand schreeuwen kan altijd nog.

Ik vrees het ergste |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl

wpuntnl

mwah... ook in de play store is de app nog niet te vinden.

wel dus.

Ja... spannend. Ik ben benieuwd.

[ Voor 32% gewijzigd door wpuntnl op 29-05-2015 15:23 ]

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
wpuntnl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:23:

wel dus.

Ja... spannend. Ik ben benieuwd.
Google Play: Pebble Time Watch :P

Edit: Ooh je had hem zelf al gevonden :P

[ Voor 6% gewijzigd door SkyThes op 29-05-2015 15:25 . Reden: Ooh je had hem zelf al gevonden :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl

wpuntnl

ja... verder zoeken dan je neus lang is, is inderdaad wel een must.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
wpuntnl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:23:
Jawel, maar niet met een search. Hij staat bij andere andere apps van Pebble, en de direct link werkt ook gewoon. Ik gebruik hem nu met mijn Pebble Time.

Google Play: Pebble Time Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
eew schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:17:
[...]

Als deze app onherroepelijk door Apple geweigerd wordt is Pebble volgende week failliet en zijn er heel veel mensen boos op Pebble. Dit is de ideale situatie voor Apple, dus ze zullen het waarschijnlijk zo hard spelen, het zou best kunnen dat ze ook al maanden updates voor de normale Pebble app aan het weigeren zijn.

Pebble kan niet eerst moord en brand gaans schreeuwen en het vervolgens diplomatiek op proberen te lossen, ze het dus andersom doen. Moord en brand schreeuwen kan altijd nog.

Ik vrees het ergste |:(
Best kinderachtig eigenlijk maar heel logisch van Apple. Vind je uitspraak dat ze dan volgende week falliet zijn wat ver gaan maar een domper voor Pebble zou het zeker inhouden. Er zijn (gelukkig) ook zat niet-Apple gebruikers. :+ Ik moet eerlijk zeggen dat het me totaal niks verbaasd, het is wel een beetje ala Apple om concurrenten proberen uit te schakelen. Jammer, beide bedrijven kunnen zoveel van elkaar leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Druss schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:31:
[...]

Best kinderachtig eigenlijk maar heel logisch van Apple. Vind je uitspraak dat ze dan volgende week falliet zijn wat ver gaan maar een domper voor Pebble zou het zeker inhouden. Er zijn (gelukkig) ook zat niet-Apple gebruikers. :+ Ik moet eerlijk zeggen dat het me totaal niks verbaasd, het is wel een beetje ala Apple om concurrenten proberen uit te schakelen. Jammer, beide bedrijven kunnen zoveel van elkaar leren.
Ze kunnen ieder geval niets verzenden voor dat die App gepubliceerd is, en de mensen worden nu steeds bozer en bozer. Stel dit duurt nog een maand, wat dan? Op gegeven moment moeten ze de helft van hun backers dus een waardloos device op gaan sturen, en accepteren dat 90% van deze mensen heel boos op ze gaan worden, in plaats van boos op Apple?

[ Voor 12% gewijzigd door eew op 29-05-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
eew schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Ze kunnen ieder geval niets verzenden voor dat die App gepubliceerd is, en de mensen worden nu steeds bozer en bozer. Stel dit duurt nog een maand?
Je hebt gelijk, ik moest er even langer over nadenken |:( . Dit zou een grote terug-stuur-actie / order-cancel-actie kunnen betekenen, en kijkend naar het huidige markt aandeel van Apple zal dat toch algauw de helft Apple gebruiker zijn. Ja das een strop, mee eens. Sorry ik was wat te snel in mn conclusie. Je kan ze bijna horen lachen daarin California.. Triest dat een bedrijf het dan zo moet gaan spelen.

Dit is, zonder me de grote Apple-discussie op de hals te willen halen, echt de voornaamste redenen is dat ik het bedrijf al jaren op een afstandje lachend en hoofdschuddend aanschouw en verder heeeel ver links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

eew schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Ze kunnen ieder geval niets verzenden voor dat die App gepubliceerd is, en de mensen worden nu steeds bozer en bozer. Stel dit duurt nog een maand, wat dan? Op gegeven moment moeten ze de helft van hun backers dus een waardloos device op gaan sturen, en accepteren dat 90% van deze mensen heel boos op ze gaan worden, in plaats van boos op Apple?
Ik denk dat dat boos worden op Pebble wel mee zal vallen. Ik ga er even vanuit dat dit komt door die nieuwe regelgeving over het noemen van "any other mobile platform" in zowel de beschrijving als meta data ivm concurrentie voor de Apple Watch?! Dan moet Pebble alle branding er namelijk uit halen. Op zich zie ik ze dat als noodoplossing wel doen. Maar als ze dit probleem met Apple dmv een kickstarter update oid kenbaar maken aan de community dan kan ik me voorstellen dat er juist veel mensen boos worden op Apple. Vind het allemaal een beetje jammer.
Druss schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:44:
[...]
Dit is, zonder me de grote Apple-discussie op de hals te willen halen, echt de voornaamste redenen is dat ik het bedrijf al jaren op een afstandje lachend en hoofdschuddend aanschouw en verder heeeel ver links laat liggen.
Daar sluit ik me bij aan, 4 jaar geleden geswitcht naar Android en het bevalt me prima. Ze steken wat mij betreft hun hoofd iets te diep in het zand daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Yosecret schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:17:
Ik denk dat dat boos worden op Pebble wel mee zal vallen. Ik ga er even vanuit dat dit komt door die nieuwe regelgeving over het noemen van "any other mobile platform" in zowel de beschrijving als meta data ivm concurrentie voor de Apple Watch?! Dan moet Pebble alle branding er namelijk uit halen. Op zich zie ik ze dat als noodoplossing wel doen. Maar als ze dit probleem met Apple dmv een kickstarter update oid kenbaar maken aan de community dan kan ik me voorstellen dat er juist veel mensen boos worden op Apple. Vind het allemaal een beetje jammer.
Dit is voor alle andere Apps met Pebble support een oplossing, omdat die ook nog iets anders doen. Als Pebble alle Pebble branding uit de Pebble app weet te halen dan zal deze waarschijnlijk geweigerd worden omdat hij geen duidelijke functie heeft.

Maar het lijkt er nu echt op dat er Pebble Times aan het bewegen zijn door de VS. We zullen zien of er en iOS app is wanneer de eerste mensen deze ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door eew op 31-05-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
wpuntnl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:56:
verklaarbaar... logisch... klinkt plausibel... maar wel een mega MEH manier van deze verzending aanpakken... deze week 10000 units... me hoela!

Maar goed.. ik verwacht hem dus eind volgende week, begin de week erna... oftewel... half juni.
Als je bedenkt dat de productie verdeeld wordt over 5 centra is het nog aardig netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Pebble heeft toch blijkbaar Amerikaanse orders verzonden zonder dat er een iOS app is. Daten we hopen dat er dan vandaag ook begonnen wordt het het verzenden van Europese orders. Ik zou het niet onbegrijpelijk vinden als ze dat toch niet doen, omdat je je op deze manier wel heel erg veel gedoe op de hals haalt. Bij Apple zullen ze ondertussen gewoon doen alsof ze niet heel veel haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

eew schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:21:
Pebble heeft toch blijkbaar Amerikaanse orders verzonden zonder dat er een iOS app is. Daten we hopen dat er dan vandaag ook begonnen wordt het het verzenden van Europese orders. Ik zou het niet onbegrijpelijk vinden als ze dat toch niet doen, omdat je je op deze manier wel heel erg veel gedoe op de hals haalt. Bij Apple zullen ze ondertussen gewoon doen alsof ze niet heel veel haast hebben.
misschien bij keuze van kleur ook vragen naar je mobiele besturingssysteem :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
mucuracat schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:37:
[...]

misschien bij keuze van kleur ook vragen naar je mobiele besturingssysteem :)
Haha, de huidige portals zijn al kapot. Mensen hebben Pebbles ontvangen terwijl hij portal nog steeds op "prosessing" staat. Een extra complexiteitslaag lijkt mij niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Lijkt me ook niet heel logisch om daar op te gaan wachten. In de week (of langer als je singpost gebruikt) dat je PT onderweg is had die app allang goedgekeurd kunnen zijn. Blijkbaar is dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Op Twitter zijn er een aantal mensen boos omdat Pebble de Android App niet achter heeft gehouden totdat de iOS app gepubliceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Want als iOS-gebruikers hun Pebble Time nog niet kunnen gebruiken, dan gunnen ze dat Android-gebruikers ook niet? De arrogantie van die Apple-fanboys never ceases to amaze me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
dreamscape schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:52:
Want als iOS-gebruikers hun Pebble Time nog niet kunnen gebruiken, dan gunnen ze dat Android-gebruikers ook niet? De arrogantie van die Apple-fanboys never ceases to amaze me.
En in plaats van boos te worden op Apple dat die App zo lang op zich laat wachten worden ze dus boos op Pebble omdat deze Android gebruikers niet ook laat wachten. Er is een categorie mensen waarvoor Apple niets fout kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

dreamscape schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:52:
Kansloos gedrag, en vervolgens zeuren over Pebble in plaats van Apple natuurlijk. Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Lijkt er schot in de zaak te komen?
http://www.reddit.com/r/p...bmit_your_details/crsviw4

Is wel net als de meeste USA shipments een 2x backer dus ik als 1x backer kan nog steeds buiten de boot vallen de eerste ronde. Zijn jullie 1e of 2e x backer?

[ Voor 6% gewijzigd door SkyThes op 02-06-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Ik ben ook 1x backer, maar fijn dat er schot in de zaak komt. Ze zijn dus daadwerkelijk vandaag gaan verzenden. Dat distributiecentrum moet volgens die persoon op Reddit die ze gebeld heeft nu al zeker 5000 Times hebben. Ik neem aan dat dat niet alleen maar zwarte 2x backers zijn.

Omdat het nu wel duidelijk is dat het tracking systeem dat Pebble heeft opgezet totaal niet werkt vrees ik dat velen verrast worden.

Ik zit in de luxe positie dat ik mij er niet meer druk over hoef te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik ben 2x backer met een zwarte, maar heb nog niks gehoord. Maar het kan nu niet lang meer duren, dus ik wacht gewoon nog even rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
dreamscape schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:07:
Ik ben 2x backer met een zwarte, maar heb nog niks gehoord. Maar het kan nu niet lang meer duren, dus ik wacht gewoon nog even rustig af :)
Als we die ene Zweed mogen geloven is de jouwe onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Als ze het netjes in volgorde doen, dan wel. Maar ik heb inmiddels geleerd me maar niet rijk te rekenen op zo'n manier.
En zoals ik schreef: ik ben 2x backer, dus ik ben het van een paar jaar geleden al lang en breed gewend om (heel lang) op mijn Pebble te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Er zijn zo veel variabelen dat er nauwelijks sprake is van volgorde als het gaat om wanneer je order gaat ontvangen.

- Tier (early bird, enz)
- Backer nummer (nummers zitten nu overal door elkaar heen na heen en weer geflipper door PTS)
- Kleur
- Locatie (5 distributiecentra)
- Verzendmethode

Je zal hem wel een keer krijgen, maar wanneer is maar de vraag.

edit:
Op Reddit zegt Pebble dat ze het overal posten als de app online komt.
http://www.reddit.com/r/p...d_awaiting_review/crsd0bp

[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 02-06-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Early Bird, nummer 2420, 2x backer, zwart, niet geswitcht en DHL vanuit Ierland.

Je zou zeggen dat van alle voorwaarden de mijne het meest gunstig zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ah, mijn pledge portal is nu gelockt, kan alleen nog payment method aanpassen. #86.XXX btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
De mijne is zojuist naar status "processing" DHL. Verzendkosten staan gereserveerd op mijn CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
prutksy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:37:
De mijne is zojuist naar status "processing" DHL. Verzendkosten staan gereserveerd op mijn CC
Wat bedoel je? Staat er nu iets anders dan processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
REWARD SUMMARY
Your order is processing.
Shipping Address:

Dit staat er bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat staat er bij mij al drie weken, dus dat zegt nog niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Wat @phoenix_555 ook heeft inderdaad. Hiervoor stond deze regel er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Op Reddit meld iemand dit:
Hi guys. Although my pebble status says 'Your order is processing', I found I already have a DHL tracking number View the source code of the pledge page. There is a line starting with '<div data-react-class="OrdersContainer"' (here line 156). Somewhere there it says 'state":"shipped'.
In the same line, after 'time_tracking_number', it gives me a tracking number. Entering on the DHL site gives me my shipping status (currently Shipment information received).
btw: backer #373, 2x black
Kan een 2x backer met zwart en een laag nummer dit proberen? Bij mij staart er null.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
2x, zwart, 2420 meldt zich:
time_tracking_number":"9015518481
Volgens mij geen heel gevoelige info. Jullie weten nu alleen dat hij naar Nijmegen gaat.

En, bij DHL staat 'Zending informatie ontvangen'. Dat is waarschijnlijk net zoiets als 'Zending is aangemeld bij PostNL'. Een beetje verzender met eigen frankeermachine en eigen codes kan een hele batch alvast bij DHL in het systeem gooien. Hij is dus gereed voor verzending en dus nog niet verzonden.

Maar goed, ik heb in ieder geval een tracking number, dat is ook wat waard :)

Er staat nog meer interessants in die regel, al is die info waarschijnlijk al bekend:
approx_shipping_time":"3-5 days

[ Voor 11% gewijzigd door dreamscape op 02-06-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennizzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08 15:41
Bij mij staat er wel een tracking number, maar ach ik ben ook 'backer #373, 2x black' :)
Shipment label is 28 aangemaakt. Had voor de middelste verzendoptie gekozen, dus zonder express maar met prepaid taxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ah, volgens reddit krijgen first time backers via deze methode nu ook een tracking number te zien :)

http://www.reddit.com/r/p..._pebble_time_has_shipped/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Kijk eens wat hierboven staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
Wie heeft al een bevestiging uit Ierland en is een early bird? Ik zie helaas nog niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 06:56
Mijn Pebble Time zou volgens de site van DHL vandaag moeten aankomen in België. Was een early bird (2x) met backernummer rond de 11000 als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
En dat is met shipping via Ierland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
Ja inderdaad. Er staat op de site van DHL dat het pakketje gisteren vertrokken is uit Shannon, Republic of Ireland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Nog "null" met backernumber 81494. Maar goed, ik heb ondertussen begrepen dat een hoog of laag backernumber niet veel uit maakt. En of er processing staat ook niet. En soms staat er al heel lang processing en wordt er plotseling een Pebble bezorgt...

Een trackingnumber zou wel fijn zijn, dat geeft in ieder geval een indicatie die niet van Pebbles afkomstig is >:)

Maar zolang Apple nog geen app vrijgeeft heb je een mooie deurstop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
jefdecuypere schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:44:
Ja inderdaad. Er staat op de site van DHL dat het pakketje gisteren vertrokken is uit Shannon, Republic of Ireland.
Hmm... dan is het wel jammer dan mijn early bird 2x backer met 2xxx nog op 'zending informatie ontvangen' staat, dus nog niet vertrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
Tja... de logica achter de volgorde is voor mij ook helemaal onduidelijk. Ik laat jullie weten of ik hem ook effectief vandaag geleverd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Muchachooo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:03:
Ah, volgens reddit krijgen first time backers via deze methode nu ook een tracking number te zien :)

http://www.reddit.com/r/p..._pebble_time_has_shipped/
Tot nu toe alleen nog Amerikanen. Bij mij staat er nu nog steeds null. Als ze zwarte 1x backers gaan verzenden zit ik waarschijnlijk wel bij de eerste serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik wilde typen dat first time backers misschien wel gewoon mensen zijn die de first time ook hadden ge-backed, en dus 2x backers zijn. Maar in dat plaatje staat 'champion":false', dus je hebt een punt. En mijn post van 8:23 was dus niet zo heel valide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
dreamscape schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:32:
Ik wilde typen dat first time backers misschien wel gewoon mensen zijn die de first time ook hadden ge-backed, en dus 2x backers zijn. Maar in dat plaatje staat 'champion":false', dus je hebt een punt. En mijn post van 8:23 was dus niet zo heel valide :)
Wacht, heb je nou wel of niet de eerste Kickstarter gebackt? Als dat niet het geval is dan ben je namelijk de eerste in Europa waarvan we weten dat deze een tracking nummer heeft die niet de eerste Kickstarter gebackt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Zo te lezen wel (als hij champion":false heeft staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nee, dat gaat om die kerel van Reddit hierboven. Die heeft 'champion":false' en die is geen 2x backer.

Ik heb de eerste Pebble gebackt en ben nu dus 2x backer. En ik heb dus ook een tracking nummer, maar dat zegt dus nog steeds niet zo heel veel...

De verwarring komt door dat die lui op Reddit (uit de post van Muchachooo) het hebben over 'first time backers'. Want zijn dat mensen die nu voor het eerst backer zijn, of die de eerste keer ook backer waren...? Het blijkt daar dus om 1x backers te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
Bij mij is hij daarstraks geleverd. Aangezien het pakketje pas gisteren verzonden is (verzendlabel werd pas aangemaakt in de namiddag), mag je er volgens mij van uitgaan dat de leveringstijd voor België en waarschijnlijk ook Nederland zeker geen 3-5 werkdagen is. Voor de duidelijkheid ik had niet gekozen voor de duurste verzendoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
jefdecuypere schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:08:
Bij mij is hij daarstraks geleverd. Aangezien het pakketje pas gisteren verzonden is (verzendlabel werd pas aangemaakt in de namiddag), mag je er volgens mij van uitgaan dat de leveringstijd voor België en waarschijnlijk ook Nederland zeker geen 3-5 werkdagen is. Voor de duidelijkheid ik had niet gekozen voor de duurste verzendoptie.
Dat is wel erg snel. En vreemd dat dat zo uiteen loopt. Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan houd ik stiekem hoop dat hij ook bij mij voor mijn vakantie eind volgende week binnen is. Al is mijn backingnummer een stuk hoger. Hoop doet leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
Hierbij twee foto's. Heb jammer genoeg weinig tijd om er verder mee te spelen aangezien ik examens heb :-(
https://onedrive.live.com...bdK-E&ithint=folder%2cjpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
jefdecuypere schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:27:
Hierbij twee foto's. Heb jammer genoeg weinig tijd om er verder mee te spelen aangezien ik examens heb :-(
https://onedrive.live.com...bdK-E&ithint=folder%2cjpg
Nice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
Volgens DHL wordt die van mij morgen bezorgd. Ik ben backer 55XX, is mijn 2e Kickstarter Pebble, en hij komt uit Ierland. Heb wel een paar keer van pledge geswitcht.
Status op de Pledge Portal is nog steeds "your order is processing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Andere Nederlander met nummer 58xx heeft hem ook binnen, ook zonder aankondiging:
https://www.kickstarter.c...10038193#comment-10038192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
Het lijkt er dus op dat zodra ze daadwerkelijk vertrekken daar je hem binnen een dag in huis hebt. Dan vraag mij mij af waar die extra snelle DHL optie voor was, komen ze hem dan brengen met een helikopter ofzo? Ik zou mij zeer bekocht voelen als ik daar voor had betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Als hij geleverd wordt.. moet je dan thuis zijn? Het doosje zie er uit alsof het gewoon door de brievenbus past, maar als je ervoor moet tekenen dan kan dat weer niet.

Ik kan het afleveradres al een tijdje niet meer aanpassen, het staat op mijn thuisadres, maar omdat ik tijdens kantooruren niet zo vaak thuis ben was mijn werk misschien handiger geweest.

Ik heb net maar een scriptje gemaakt wat de pebble order page checked, parsed, en mij een boxcar notification stuurt zodra er een tracking number in de source verschijnt... (wachten duurt lang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Martijn02 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:11:
Als hij geleverd wordt.. moet je dan thuis zijn? Het doosje zie er uit alsof het gewoon door de brievenbus past, maar als je ervoor moet tekenen dan kan dat weer niet.
Ik heb een hekel aan DHL. Zij bieden het pakket twee keer aan. En dan staat er op het briefje dat je dan een pakketje kan ophalen bij een distributiecentrum 30KM verderop. Misschien is het tegenwoordig beter, maar de bitterheid van toen zit er bij mij nog in.

Hoe gaat het tegenwoordig. Ik ben er benieuwd naar het antwoord op Martijn02 zijn vraag.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Precies om die reden laat ik hem maar op mijn werk afleveren. In het ergste geval duurt het nog een week en dan wordt hij afgeleverd als ik een paar dagen vrij heb. Dan fiets ik wel even op en neer naar de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefdecuypere
Je moet inderdaad tekenen. Vraag me ook af hoe die snellere verzending nog sneller zou kunnen zijn. Op het verzendlabel staat wel DHL Express en het toeval wilde dat ik vandaag nog een gewoon pakket kreeg van DHL. Op een halfuur tijd zijn hier twee verschillende mensen aan de voordeur geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Bij mijn tracking code van DHL staat nog steeds 'zending informatie ontvangen', dus hij lijkt nog niet onderweg, maar er is wel iets toegevoegd nu:
Verwachte levertijd: Donderdag, juni 04, 2015 Voor het einde van de dag
Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bij mij willen ze nog wel eens leveren bij de buren, tenminste dat doet TNT wel vaak. Heb nog geen idee wat DHL doet als je niet hoeft te betalen, tot nu toe via hen altijd nog aan de deur moeten betalen, dan nemen ze hem sowieso mee terug als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Is op de portal het bedrag wat jullie moesten betalen ook aangepast nadat het bedrag is betaald via de Creditkaart?

Op 27 mei heeft Pebble de 31 dollar afgeschreven. Op de Pledge pagina is nog niets veranderd.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennizzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08 15:41
dreamscape schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:41:
Bij mijn tracking code van DHL staat nog steeds 'zending informatie ontvangen', dus hij lijkt nog niet onderweg, maar er is wel iets toegevoegd nu:

[...]

Ik ben benieuwd ;)
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook zending info ontvangen en sinds vandaag verwachte levertijd morgen
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste