[Simpel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 55.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Zaterdagavond online abonnement aangegaan en (mede door feestdagen) vanmiddag de simkaart ontvangen.
Tot nu toe zeer tevreden , alles (4G , data ) werkte na activeren. Voor 3 euro per maand 250 belmin en 250 mb en onbeperkt sms....) :)

Een nadeel is dat het gemakkelijk in te stellen maandplafond minimaal op 10 euro ingesteld kan worden. Dus geen harde Data grens bij 250 MB / 3euro !
Als je over die 250 MB heen gaat dan: ( buitenbundeltarief Internet per MB € 0,15) dan heb je met ruim 46 MB al die resterende 7 euro benut (tot aan het minimale plafond van 10 euro).
Mocht dat vaak gebeuren (midden in de maand) dan is de verleiding groot om te upgraden naar een abonnenent van 7,50 per maand / 1 GB + 50 cent voor 4g of een abonnement van 10 euro / 2 GB + 50 cent voor 4G......
Jammer dat de Simpel app de inlogcode niet onthoudt.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Cass schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:02:
Jammer dat de Simpel app de inlogcode niet onthoudt.... :|
De Simpel 'app' is gewoon een schil om de mobiele website heen, dus het kan zijn dat er iets mis gaat met de cookies (o.i.d.) ik heb er in ieder geval helemaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Poe zeg, zelden een organisatie gezien met zulke vernietigende online klachten/ recensies en nog actueel ook.
Zelfs Choozze was er niks bij. Nog steeds in flinke dubio of ik me hier geen koppijn dossier mee op de hals ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Heb er persoonlijk echt 0 problemen mee. Toegegeven de bundels veranderen zonder communicatie vond ik niet bepaald netjes, maar verder geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nu 2 jaar Simpel en recent verlengd met twee jaar. Betaalde eerst 9,50 voor 1GB/100min/100SMS en nu voor 0,50 ct meer naar 2GB/250min/onbp. SMS en 4G. Ik bel vrijwel nooit, SMS niet en data verbruik is nihil maar voor die 50ct meer...ben tevreden over het bereik, facturen, communicatie en alles dus waarom niet. Bij de concurrentie kon ik niet veel beter/meer krijgen voor wat ik zoek.

Mijn vrouw is nu ook overgestapt van Tele2 naar Simpel. Moest altijd met mijn telefoon bellen naar bijv. d'r oma omdat zij geen bereik heeft in ons dorp en met Simpel wel. Ben er tevreden over, zeker voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:54:
Ik heb nu 2 jaar Simpel en recent verlengd met twee jaar. Betaalde eerst 9,50 voor 1GB/100min/100SMS en nu voor 0,50 ct meer naar 2GB/250min/onbp. SMS en 4G. Ik bel vrijwel nooit, SMS niet en data verbruik is nihil maar voor die 50ct meer...ben tevreden over het bereik, facturen, communicatie en alles dus waarom niet. Bij de concurrentie kon ik niet veel beter/meer krijgen voor wat ik zoek.

Mijn vrouw is nu ook overgestapt van Tele2 naar Simpel. Moest altijd met mijn telefoon bellen naar bijv. d'r oma omdat zij geen bereik heeft in ons dorp en met Simpel wel. Ben er tevreden over, zeker voor dat geld.
Das inderdaad een goede aanbieding. Ik heb nu Youfone, 1750mb 4G, 100min/sms voor 12 euro... wat prettig is is dat Zwitserland ook binnen de EU zone valt qua roaming, dit vind ik belangrijk. Weet iemand of bij Simpel dit ook het geval is?

Verder het netwerk, T-Mobile vs KPN... zal intussen wel meevallen, zeker met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

xabre16v schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:31:
wat prettig is is dat Zwitserland ook binnen de EU zone valt qua roaming, dit vind ik belangrijk. Weet iemand of bij Simpel dit ook het geval is?
Simpel geeft aan 'in de hele EU' en hun Prijslijst is nog niet aangepast aan de nieuwe voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Simpel geeft aan 'in de hele EU' en hun Prijslijst is nog niet aangepast aan de nieuwe voorwaarden.
Helaas. Net contact gehad met Simpel. Zwitserland zit buiten de EU roaming. Dan blijf ik bij Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Simpel biedt vanaf vandaag tijdelijk gratis 4G aan (Tot 30 juni). Dit is ook voor bestaande klanten. Echter wordt onbeperkt bellen wel duurder, want dat kost nu 5 euro per maand extra.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 14-06-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 14:30
Als 1 GB met onbeperkt bellen wilt en 4G is de prijs gelijk aan hiervoor (€12,50/mnd)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 14:30
Vind het wel erg handig om voor de vakantie in Frankrijk even een maandje 4GB te nemen zonder dat contract verlengt.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:38
Ze hebben momenteel echt wel scherpe aanbiedingen! En nu "gratis" 4G echt niet verkeerd. Ik heb het abonnement van mijn zoon toch maar aangepast. Hij wilde meer internet en bellen doet hij niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:59:
[...]

Helaas. Net contact gehad met Simpel. Zwitserland zit buiten de EU roaming. Dan blijf ik bij Youfone.
Vreemd.. sinds vandaag is de tarievenkaart aangepast en nu lijkt het erop dat Zwitserland wel in zone 1 valt en dus in de EU qua roaming: https://www.simpel.nl/fil...ven-buitenland-simpel.pdf

Gisteren via de klantenservice kreeg ik nog wat anders te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:31

D_V

Gvd, 2 dagen geleden een dik abo afgesloten van 3 euro, krijg je nu de eerste 3 maanden voor 1 euro...

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

D_V schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:32:
Gvd, 2 dagen geleden een dik abo afgesloten van 3 euro, krijg je nu de eerste 3 maanden voor 1 euro...
Als je nog binnen de 14 dagen zit kan je het abonnement opzeggen en opnieuw afsluiten. Wellicht kan je ook met de klantenservice praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Inmiddels de app DataMan Next geinstalleerd om de 250 MB te bewaken, met waarschuwingsmeldingen standaard ingesteld op 50%, 70%, 90% en 100%. Omdat ondergrens van 10 euro niet volstaat.
https://www.iculture.nl/n...n-next-nederlands-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ik heb een mail gehad dat Simpel 10 jaar bestaat en dat iedereen vanaf 1-7 gratis 4G krijgt.

20 is 10

[ Voor 7% gewijzigd door jan groen op 23-06-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dat klopt inderdaad: nieuws: Virtuele provider Simpel geeft bestaande klanten kosteloos 4g. Ik weet alleen niet zeker of dit automatisch aan gaat of dat je dit zelf moet aanzetten.

Ik kreeg er zojuist ook een SMS'je over.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-06-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

Winkiller

De Mopperpot

rens-br schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:34:
Dat klopt inderdaad: nieuws: Virtuele provider Simpel geeft bestaande klanten kosteloos 4g. Ik weet alleen niet zeker of dit automatisch aan gaat of dat je dit zelf moet aanzetten.

Ik kreeg er zojuist ook een SMS'je over.
Automatisch, alleen even het toestel opnieuw opstarten op 1 juli als ik de e-mail moet geloven.
Om 4G te activeren moet je je telefoon op die datum even opnieuw met het netwerk verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggernl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-06 23:36
Mijn abbo bij simpel is afgelopen, zit nu in dubio om te verlengen vanwege die mooie actie van ze en opzich geen problemen gehad met simpel. Maar vanwege privé situaties was ik niet in de gelegenheid om de afgelopen twee jaar op vakantie te gaan (ziektes en verhuizing). Wij gaan dus altijd naar Spanje en daar heb ik dus geen ervaring mee hoe dat gaat met simpel, heeft iemand hier ervaring mee? Had je gewoon internet met 3G of 4g?

Mvg Hans

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggernl op 27-06-2017 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Fraggernl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:00:
Mijn abbo bij simpel is afgelopen, zit nu in dubio om te verlengen vanwege die mooie actie van ze en opzich geen problemen gehad met simpel. Maar vanwege privé situaties was ik niet in de gelegenheid om de afgelopen twee jaar op vakantie te gaan (ziektes en verhuizing). Wij gaan dus altijd naar Spanje en daar heb ik dus geen ervaring mee hoe dat gaat met simpel, heeft iemand hier ervaring mee? Had je gewoon internet met 3G of 4g?

Mvg Hans
Vanaf 15 juni 2017 kunnen alle Simpel-klanten die op reis zijn in de EU het huidige abonnement gebruiken zonder extra kosten. Dit heet ‘Roam like at Home’. Je maakt hier automatisch gebruik van zodra je in de EU bent, dus je hoeft hiervoor niets te doen. Simpel past een Fair Use Policy (FUP) toe om misbruik van verbruik in het buitenland te voorkomen.

https://www.simpel.nl/vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggernl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-06 23:36
Dank je voor je reactie.

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn met mijn vraag, want ik bedoel of internet het überhaupt wel goed doet in het buitenland. Ben altijd jaren lang klant geweest bij Vodafone en dat ging altijd goed in Spanje. Maar ik weet niet hoe dat zit met een virtuele provider.

Mvg Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Fraggernl schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:19:
Dank je voor je reactie.

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn met mijn vraag, want ik bedoel of internet het überhaupt wel goed doet in het buitenland. Ben altijd jaren lang klant geweest bij Vodafone en dat ging altijd goed in Spanje. Maar ik weet niet hoe dat zit met een virtuele provider.

Mvg Hans.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken met het T-Mobile netwerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 16:29
Ik zit nu in België maar mijn internet wil hier niet werken. Blijkbaar stond internet in het buitenland uit in Mijn Simpel, maar dat hebben ze aangezet bij de klantenservice. Nu een paar uur later heb ik nog steeds geen internet, morgen dus nog maar een keer bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Leuk wakker worden vanochtend! In plaats van dat 4G per 1 juli geactiveerd zou worden is het al sinds vanochtend actief geworden! :)

Toch leuk. Had de afgelopen 2 jaar een abonnement van 2GB op 3G+ met bellen en SMS voor €12,50 / maand. Onlangs verlengd met de huidige actie, en nu heb ik 2GB op 4G met bellen en SMS voor €10 / maand. :)

En afgezien van soms een kleine storing in de data-verbinding die meestal niet erg lang duurt heb ik geen klachten over Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

chielisdenaam schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:37:
Ik zit nu in België maar mijn internet wil hier niet werken. Blijkbaar stond internet in het buitenland uit in Mijn Simpel, maar dat hebben ze aangezet bij de klantenservice. Nu een paar uur later heb ik nog steeds geen internet, morgen dus nog maar een keer bellen.
Heb je het toestel al opnieuw opgestart en de APN instellingen gecheckt? Ik neem verder ook aan dat je Roaming hebt ingeschakeld?

Wel goed dat je dit even aangeeft, ik heb meteen gecheckt of de instelling bij mij aanstond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielisdenaam
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Heb je het toestel al opnieuw opgestart en de APN instellingen gecheckt? Ik neem verder ook aan dat je Roaming hebt ingeschakeld?

Wel goed dat je dit even aangeeft, ik heb meteen gecheckt of de instelling bij mij aanstond.
Roaming staat aan en opnieuw opstarten werkt niet. Als ik de simkaart in de telefoon van m'n vriendin doe werkt ie ook niet. De APN instellingen heb ik nog niet nagekeken dus dat ga ik even proberen.

EDIT: Het nakijken van de APN instellingen heeft geholpen, dankjewel voor de tip!

[ Voor 7% gewijzigd door chielisdenaam op 28-06-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

chielisdenaam schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:53:
EDIT: Het nakijken van de APN instellingen heeft geholpen, dankjewel voor de tip!
Graag gedaan! Je APN stond zeker op T-mobile o.i.d?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 28-06-2017 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielisdenaam
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Graag gedaan! Je APN stond zeker op T-mobile o.i.d?
Hij stond inderdaad op T-Mobile, nu heb ik die van de Simpel-site handmatig ingevoerd en dat werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

chielisdenaam schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Hij stond inderdaad op T-Mobile, nu heb ik die van de Simpel-site handmatig ingevoerd en dat werkt wel.
Dan ben ik wel benieuwd hoe of wat. Hier ook de APN op T-Mobile en ben recent in DUitsland en België geweest. Geen enkel probleem met internet.

Nu ook over op 4G, eindelijk ook in de 21e eeuw beland :P

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Ex Nunc wellicht zit er nog verschil in welke APN. Er zijn er verschillende, zoals "internet" maar ook "smartsites.t-mobile".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59

sjaool

Every life should have 9 cats

rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:23:
@Ex Nunc wellicht zit er nog verschil in welke APN. Er zijn er verschillende, zoals "internet" maar ook "smartsites.t-mobile".
Ik heb in België en Frankrijk de Simpel APN (internet.access.nl) moeten gebruiken, die van t-mobile (smartsites.t-mobile) werkte niet. In Nederland maakt het niet uit welke ik gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 29-06-2017 00:42 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Ik zag toevallig de aanbiedingen van Simpel toen ik las over het nieuws van de activatie van gratis 4G.
Ik zit nu bij Simyo, maar voor 50 cent per maand minder krijg ik wel 2GB ipv 1GB en 250 min bellen in plaats van 200, die heel soms opgaan.
Via CashbackXL krijg ik 20 euro terug (bedrag is gelijk aan de activatiekosten).

Zijn er meer mensen die van Simyo zijn overgestapt op Simpel? Ik zit al jaren bij Simyo en nooit problemen gehad. Mijn ma en zusje zitten ook bij Simyo, mijn bij heeft prepaid bij Simpel maar vind het abonnement van €2,50 per maand toch wel handiger.
Mijn vriendin zit nu bijna een jaar bij Simpel en heeft geen problemen, maar gebruikt haar telefoon niet veel.
Support van Simyo is goed (een enkele keer nodig gehad voor internet in het buitenland), verder geen ervaring. Hoe is de support bij Simpel?

Voor mijn vader wil ik dus van Simpel Prepaid naar abonnement, bij het afsluiten moet ik een Ideal transactie doen. Moet dit persee met zijn rekeningnummer? Hij is namelijk nog tot 3 juli in het buitenland en de aanbieding loopt tot 30 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Binnetie ik zit nu ruim 1,5 jaar bij Simpel. De support is aanwezig, maar via e-mail reageren ze altijd pas na een aantal dagen. Vind ik persoonlijk niet zo'n ramp, want mijn 'issues' hebben nooit haast. Via de telefoon heb ik ze ook een aantal keer benaderd en dan heb je al gauw een vriendelijk en behulpzaam iemand aan de telefoon.

Wat betreft je iDeal transactie moet dat inderdaad via zijn rekeningnummer, want daarmee verifiëren ze ook meteen het rekeningnummer voor de automatische incasso. Nu kan je dit rekeningnummer wel wijzigen via mijn.simpel.nl, dus dat is ook nog een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dankjewel voor de info.
Dus ik zou ook mijn rekeningnummer kunnen gebruiken en deze later weer aanpassen naar zijn rekeningnummer?

Aangezien de aanbieding goed is wil bijna iedereen van het gezin overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Binnetie dat denk ik inderdaad wel :) Maar je zou voor de zekerheid Simpel even kunnen bellen. (weet je ook meteen hoe de klantenservice is ;) )

Overigens kan het ook zomaar zijn dat de aanbieding langer doorloopt. De vorige actie 'Belrevolutie' zou ook maar tot december 2015 zijn, uiteindelijk is die actie elke maand verlengt en pas vorige maand aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat was direct een mooie test ja.
Ik heb ze gebeld en werd vrij vlot geholpen. Ze kunnen niet garanderen dat de aanbieding er de volgende maand ook nog is. Ik was vergeten te vragen of het rekeningnummer later makkelijk aangepast kan worden. Maar ik kan vanuit mijn ouders thuis wel de Ideal betaling doen met hun digipas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vorige week heb ik 2 abonnementen afgesloten bij Simpel.
Eentje voor mezelf van Simyo naar Simpel en eentje voor mijn vader van Simpel Prepaid naar Simpel abonnement.

Nu krijgt hij ineens onderstaande e-mail:
Beste xxx,

Onlangs heeft u een abonnement besteld bij Simpel en daarbij aangegeven dat u graag uw huidige nummer, 06xxxxxxxx, wilt meenemen.
Dit nummer is echter al actief bij ons onder een prepaid aansluiting. Het is niet mogelijk om uw Simpel prepaid nummer over te zetten naar een Simpel abonnement. Wanneer u toch een abonnement bij ons wilt, dan kunt u kiezen voor een nieuw nummer.
U ontvangt dan het 06-nummer dat u op de geleverde Simpel simkaart heeft ontvangen. Indien u dit wenst, kunt u dit aangeven via ons contactformulier.

Wij vragen u vriendelijk om binnen uiterlijk 5 werkdagen uw keuze aan ons door te geven. Indien wij binnen deze termijn niets van u vernemen dan zal uw abonnement worden geactiveerd met het nieuwe telefoonnummer wat aan uw abonnement is toegewezen.

Wanneer u om deze reden alleen uw prepaid aansluiting bij Simpel wilt behouden en geen abonnement wilt bij Simpel, willen wij u vragen om het nieuwe bestelde abonnement onder klantnummer cxxxxxxxx te laten annuleren via de klantenservice. Dit kan ook via het contactformulier.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik dacht dat dit gewoon kon? Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik heb contact opgenomen met Simpel, maar nu blijkt dat het technisch niet mogelijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Binnetie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:27:
Ik dacht dat dit gewoon kon? Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik heb contact opgenomen met Simpel, maar nu blijkt dat het technisch niet mogelijk is 8)7
Dat is wel een heel vreemd iets. Je zou verwachten dat het juist makkelijker is wordt op het moment dat het nummer al bij hun 'in bezit' is.

Overigens denk ik dat het een kwestie is van een prepaid kaartje bij een andere provider halen, daar het nummer op te zetten en daarna over te zetten naar Simpel. Beetje omslachtig, maar het werkt (waarschijnlijk) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Daar zat ik zelf ook aan te denken om te doen. Ik denk gewoon bij Vodafone even een simkaart bestellen en aangeven dat je nummerbehoud wilt.
Maar precies wat je zegt: als je al bij hun binnen bent dan is het toch makkelijker om er een abonnement aan te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:23
Binnetie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:43:
Daar zat ik zelf ook aan te denken om te doen. Ik denk gewoon bij Vodafone even een simkaart bestellen en aangeven dat je nummerbehoud wilt.
Maar precies wat je zegt: als je al bij hun binnen bent dan is het toch makkelijker om er een abonnement aan te koppelen?
Toen ik nog voor HN werkte kon dat ook niet. Eerst uitporteren naar ander netwerk, dan nummerbehoud aanvragen naar (in dit geval) Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een Vodafone sim aangevraagd, zodra deze binnen is vraag ik nummerbehoud aan. Als dit klaar is vraag ik opnieuw een abonnement aan bij Simpel. 10 werkdagen duurt de portatie tussen Simpel prepaid en Vofafone prepaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Hoe zijn de ervaringen met het plafond wat simpel aanbied hier? Mijn grootouders hebben nu beiden een prepaid simkaart maar het €2,50 abbo is wel aantrekkelijk voor hun, ik wil ze echter beschermen tegen buiten bundel kosten...... Werkt het plafond goed? Of wil dit ook wel eens mislukken waardoor je alsnog hoge kosten krijgt?

Daarnaast zal in een keer die €60 voor 2 jaar afrekenen wel niet mogelijk zijn zeker? Zou wel makkelijk zijn voor dit soort extreem goedkope abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:01:
Hoe zijn de ervaringen met het plafond wat simpel aanbied hier? Mijn grootouders hebben nu beiden een prepaid simkaart maar het €2,50 abbo is wel aantrekkelijk voor hun, ik wil ze echter beschermen tegen buiten bundel kosten...... Werkt het plafond goed? Of wil dit ook wel eens mislukken waardoor je alsnog hoge kosten krijgt?

Daarnaast zal in een keer die €60 voor 2 jaar afrekenen wel niet mogelijk zijn zeker? Zou wel makkelijk zijn voor dit soort extreem goedkope abonnementen.
Bij mij werkte het plafond gewoon goed. Bij het bereiken van het plafond kun je nog wel drie nummers blijven bellen. Je gaat op dat moment wel buiten je bundel en krijgt dus extra kosten. Is een abonnement van €2,50 met onbeperkt bellen voor €5,00 extra geen idee? Bij Simpel is het trouwens ook zo dat als je databundel op is dan die ook echt op en kun je niet meer het internet.
quote: Simpel
Hoe weet ik dat het Plafond is bereikt?
Wanneer je 80% van je ingestelde Plafond hebt gebruikt, ontvang je een gratis sms waarin dit wordt aangegeven. Wanneer je bijvoorbeeld een Plafond van €20 instelt, ontvang je bij een verbruik van ongeveer €16 (bel-, sms- en internetkosten) een waarschuwings-sms en een e-mail.

Wanneer je 100% van je Plafond hebt bereikt ontvang je een gratis sms en een e-mail waarin staat dat je je Plafond hebt bereikt. Dit betekent dat je simkaart is geblokkeerd voor uitgaand en inkomend verkeer dat zorgt voor extra kosten. Je kunt nog wel gebruik maken van resterend tegoed binnen je bundel(s).

Hoe stel ik 3 nummers in?
Op Mijn Simpel / plafond kun je 3 telefoonnummers invullen. Deze nummers kun je altijd bellen, ook als je het Plafond hebt bereikt. Handig voor ouders met kinderen!

Wanneer het Plafond is bereikt en je hebt ook je belbundel volledig opgebruikt, wordt het bellen naar deze 3 nummers tegen het buitenbundeltarief afgerekend. Daardoor wordt je factuur hoger dan het Plafond dat je hebt ingesteld.
Je hele abonnement in één keer betalen lijkt mij niet mogelijk aangezien per maand wordt gekeken wat je verbruikt hebt. Maar voor een goed antwoord daarop zou je Simpel moet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:03:
Bij mij werkte het plafond gewoon goed. Bij het bereiken van het plafond kun je nog wel drie nummers blijven bellen. Je gaat op dat moment wel buiten je bundel en krijgt dus extra kosten. ...
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:03:... Bij Simpel is het trouwens ook zo dat als je databundel op is dan die ook echt op en kun je niet meer het internet. ...
Volgens mij is dit in tegenspraak met elkaar en klopt de laatste stelling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

M66B schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:51:
[...]

[...]

Volgens mij is dit in tegenspraak met elkaar en klopt de laatste stelling niet.
Nee, data staat los van de belminuten. Databundel is echt op is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Nee, data staat los van de belminuten. Databundel is echt op is op.
Ik kan dit nergens op de website van simpel.nl vinden.
Waar heb je deze informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

M66B schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Ik kan dit nergens op de website van simpel.nl vinden.
Waar heb je deze informatie vandaan?
Zelf meegemaakt toen mijn databundel op was. Gebeld met Simpel maar aanvullen was/is niet mogelijk ik moest gewoon wachten tot de volgende maand begon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Zelf meegemaakt toen mijn databundel op was. Gebeld met Simpel maar aanvullen was/is niet mogelijk ik moest gewoon wachten tot de volgende maand begon. :)
Aangezien er (nu?) een buitenbundeltarief van 15 ct / MB is, klopt dit denk ik niet (meer?).
https://simpel.nl/files/P...n-nieuwe-abonnementen.pdf

Hier zijn de eerdere voorwaarden/tarieven:
https://simpel.nl/files/P...enten-tarieven-simpel.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door M66B op 09-07-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

M66B schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Aangezien er (nu?) een buitenbundeltarief van 15 ct / MB is, klopt dit denk ik niet (meer?).
https://simpel.nl/files/P...n-nieuwe-abonnementen.pdf

Hier zijn de eerdere voorwaarden/tarieven:
https://simpel.nl/files/P...enten-tarieven-simpel.pdf
Dat zou met de nieuwe regelgeving zomaar kunnen kloppen. Dan mag Simpel wel gauw hun website ook gaan aanpassen.

Ik heb er gelukkig geen "last" meer van aangezien ik voor de wijzigingen als over gestapt ben naar t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Dat zou met de nieuwe regelgeving zomaar kunnen kloppen. Dan mag Simpel wel gauw hun website ook gaan aanpassen.

Ik heb er gelukkig geen "last" meer van aangezien ik voor de wijzigingen als over gestapt ben naar t-mobile.
Het staat toch gewoon op de website onder 'klantenservice' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

M66B schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Het staat toch gewoon op de website onder 'klantenservice' ?
Je hebt gelijk. Maar echt duidelijk heb ik dat soort dingen ook nooit gevonden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:16:
[...]

Je hebt gelijk. Maar echt duidelijk heb ik dat soort dingen ook nooit gevonden. ;)
Volgens mij is dit best wel duidelijk:

"Wat zijn overige kosten bij verbruik?
Als er kosten buiten de bundel zijn gemaakt worden deze op Mijn Simpel / verbruik onder het kopje "Overige kosten" vermeld. Als je meer minuten, sms'jes of internet MB's verbruikt dan je bundeltegoed dan worden deze tegen het buitenbundeltarief in rekening gebracht.
"

Maar ik ben het met je eens dat dit soort zaken best wel prominenter vermeld mogen worden aangezien het onderdeel van de deal is en (zonder plafond) ongemerkt tot hoge kosten kan leiden (15 ct / MB = 150 euro voor 1 GB).

Edit: dit is dan ook van belang:

"Wat is de gebruikslimiet?
De gebruikslimiet van Simpel bepaalt hoeveel kosten je maandelijks (per mobiel nummer) buiten de bundel kunt maken. Deze limiet beschermt jou en Simpel tegen onverwachte kosten. Er zijn 4 verschillende limieten, je begint altijd in laag 1:

Laag 1: gebruikslimiet tot €50, waarschuwing per sms bij €40
Laag 2: gebruikslimiet tot €100, waarschuwing per sms bij €80
Laag 3: gebruikslimiet tot €350, waarschuwing per sms bij €280
Laag 4: gebruikslimiet tot €1000, waarschuwing per sms bij €800
"

[ Voor 26% gewijzigd door M66B op 09-07-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:03:
Ik heb een Vodafone sim aangevraagd, zodra deze binnen is vraag ik nummerbehoud aan. Als dit klaar is vraag ik opnieuw een abonnement aan bij Simpel. 10 werkdagen duurt de portatie tussen Simpel prepaid en Vofafone prepaid.
Even mezelf quoten.
Het nummer van mijn pa is vandaag van Simpel Prepaid overgezet naar Vodafone, overigens was het tijdelijke Vodafone nummer een hele mooie. Dit is goed gegaan.
Ik ga vanavond opnieuw een abonnement aanvragen bij Simpel om zo van Vodafone Prepaid -> Simpel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:09
Vraagje, als je in de eu bent met welke providers heeft simpel roaming overeenkomsten en is er mogelijkheid om op 4g te roamen (als je 4g in je abonnement hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@dutchnltweaker heb je al contact gehad met Simpel hierover? Die zullen je waarschijnlijk een stuk beter kunnen vertellen hoe het werkt dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:09
rens-br schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:43:
@dutchnltweaker heb je al contact gehad met Simpel hierover? Die zullen je waarschijnlijk een stuk beter kunnen vertellen hoe het werkt dan wij.
Dacht misschien iemand ervaring in de eu of er geroamed kan worden op 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:39:
Vraagje, als je in de eu bent met welke providers heeft simpel roaming overeenkomsten en is er mogelijkheid om op 4g te roamen (als je 4g in je abonnement hebt).
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Roaming met 4G op Belgische netwerken werkt in ieder geval prima.

[ Voor 34% gewijzigd door M66B op 09-08-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 18:55
Vriendin zit helaas nog anderhalf jaar vast aan Simpel. Op zich wel tevreden, en gelukkig betaald ze 10 euro p/m voor onbeperkt bellen en 1gb (nu 12,50). Maar meer data zou leuk zijn... maar is toch wel een stuk duurder dan bij de concurrentie nu.

Eigenlijk hoop ik dat ze de voorwaarden gaan wijzigen zodat ze er voortijdig vanaf kan. Laatst zelf met televisie gehad en dat kwam me ook wel goed uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:52:
Vriendin zit helaas nog anderhalf jaar vast aan Simpel. Op zich wel tevreden, en gelukkig betaald ze 10 euro p/m voor onbeperkt bellen en 1gb (nu 12,50). Maar meer data zou leuk zijn... maar is toch wel een stuk duurder dan bij de concurrentie nu.

Eigenlijk hoop ik dat ze de voorwaarden gaan wijzigen zodat ze er voortijdig vanaf kan. Laatst zelf met televisie gehad en dat kwam me ook wel goed uit ;-)
Onbeperkt bellen en 1 GB data voor 10 euro lijkt mij een goede deal.
Waar kan dat goedkoper dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
M66B schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Niet veel denk ik. Maar als je aan die 1gb nauwelijks genoeg hebt.... En niet meer GB kan nemen omdat je dan die onbeperkt bellen verliest (want onbeperkt wordt niet meer aangeboden) zit je wel een beetje klem. 250 minuten is te weinig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Niet veel denk ik. Maar als je aan die 1gb nauwelijks genoeg hebt.... En niet meer GB kan nemen omdat je dan die onbeperkt bellen verliest (want onbeperkt wordt niet meer aangeboden) zit je wel een beetje klem. 250 minuten is te weinig namelijk.
Misschien heb je gemist dat je onbeperkt bellen bij elke aanbieding voor 5 euro kunt bijkopen?
Zie hier https://bestel.simpel.nl/sim-only "Ja, ik wil onbeperkt bellen voor € 5 per maand"
Daarmee verlies je dan wel de bestaande aanbieding, maar het is dus wel mogelijk om te switches naar een nieuwe aanbieding met meer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
M66B schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

Misschien heb je gemist dat je onbeperkt bellen voor 5 euro kunt bijkopen?
Zie hier https://bestel.simpel.nl/sim-only "Ja, ik wil onbeperkt bellen voor € 5 per maand"
Daarmee verlies je dan wel de bestaande aanbieding, maar het is dus wel mogelijk om te switches naar een nieuwe aanbieding met meer data.
Ah ik was even in de war met Youfone (die zijn gestopt met onbeperkt bellen).

Nee dan kan ze evt wel een andere bundel ja. Maar die zijn dan weer best prijzig in verhouding. 20 euro voor 4gb VS 19 euro voor 10gb bij Tele2 bijvoorbeeld.

Maar goed volgende abbo voor haar wordt maandelijks opzegbaar. Heb ik zelf ook en bevalt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:06:
Mijn ervaring met roaming op mijn Simpel abonnement binnen de EU tijdens de zomervakantie:
Duitsland: 4G
Italië: 4G
Oostenrijk: 4G

Werkt super dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Dit is nieuw: "Voor klanten die op of na 8 augustus 2017 een abonnement hebben besteld geldt dat het gebruik van het Plafond €0,50 per maand kost, ongeacht het aantal dagen en hoeveel keer je Plafond actief is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
M66B schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:31:
Dit is nieuw: "Voor klanten die op of na 8 augustus 2017 een abonnement hebben besteld geldt dat het gebruik van het Plafond €0,50 per maand kost, ongeacht het aantal dagen en hoeveel keer je Plafond actief is."
Dat is inderdaad belachelijk...Nu ben ik al tijden klant maar ik vind het niet netjes van Simpel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:59
Zie dat Simpel meer aan het sleutelen is aan hun abonnementen.
De goedkoopste versie (bij 2jr) was 2,50 euro voor 250 minuten en 250mb, die is nu aangepast in 5 euro voor 125 minuten en 500mb. Jammer, had wel oren naar die 2,50 SIM

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Jammer hoor, het was een mooi abonnementje.

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
M66B schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Bij Vectone heb ik op het moment 3 GB (3G) en onbeperkt voor 7,50. Dat was nadat ik maandenlang (ergens vanaf maart) voor 2 GB (4G) en onbeperkt bij Lyca 5,00 heb betaald, maar de laatste tijd begon mijn standaard truuk te haperen en steeg het gemiddeld naar 7,50 (asymptotisch naar 10) vandaar de overstap, maar pas eind volgende maand kan ik zeggen of dat bedrag ook na de eerste maand blijft gelden (die indruk wordt wel gewekt).

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-06 21:56
tyson69 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:38:
De goedkoopste versie (bij 2jr) was 2,50 euro voor 250 minuten en 250mb, die is nu aangepast in 5 euro voor 125 minuten en 500mb. Jammer, had wel oren naar die 2,50 SIM
Enorm jammer, ik wilde dus per 1 september 250 minuten, 125 minuten is toch veel te weinig? Data boeit mij niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het abonnement van € 2,50 per maand is weer terug. Nu met 250 MB en 125 minuten, dus helaas niet meer zo voordelig als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Haay schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:29:
Mijn ervaring met roaming op mijn Simpel abonnement binnen de EU tijdens de zomervakantie:
Duitsland: 4G
Italië: 4G
Oostenrijk: 4G
Hier kan ik nog aan toevoegen:
Tsjechië: 4G
Slowakije: 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03
tyson69 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:38:
Hmm heb net vorige week dinsdag 22 augustus het 250 minuten en 250MB abonnement besteld voor 2,50 per maand 2 jaar lang en de eerste 3 maanden voor 1 euro :D

Ik wordt 29 september geporteerd vanaf Tele2. De 1GB data had ik niet nodig en ga ik in de toekomst nog minder nodig hebben ivm meer data op mijn zakelijke SIM (van 200MB naar 1GB). Ik ga het Simpel abonnement dan ook voornamelijk gebruiken om te bellen. Ik had bij Tele2 100 minuten per maand en ging daar zo nu en dan overheen. 125 Minuten had ik te krap gevonden om 2 jaar aan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@GH45T dat is geluk hebben! Het enige nadeel is nu wel dat je in de toekomst niet tijdelijk kan upgraden naar een hoger abonnement, want je kan daarna nooit meer terug naar het abonnement wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03
rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:21:
@GH45T dat is geluk hebben! Het enige nadeel is nu wel dat je in de toekomst niet tijdelijk kan upgraden naar een hoger abonnement, want je kan daarna nooit meer terug naar het abonnement wat je nu hebt.
Klopt. Maar hopen dat dit niet nodig gaat zijn. Ik mag mijn zakelijk nummer ook privé gebruiken maar wil mijn eigen oude nummer niet kwijt en ook niet overzetten naar de zaak. Zo kan ik werk en privé nog een beetje van elkaar scheiden. Verder is 250 minuten voor mijn doen best veel. Het komt maar zelden voor dat ik meer dan 5 minuten per dag bel met mijn privé nummer. Internet gebruik ik zo rond de 200 a 300 MB per maand maar gaat voortaan via de zakelijke SIM met KPN netwerk. Mocht ik daar een keer onvoldoende bereik mee hebben kan ik naar de Simpel SIM omschakelen om te kijken of daar wel voldoende bereik mee is. Heb een dual-sim toestel dus dat is zo geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@GH45T ah ok. Het is dus meer een abonnement voor erbij, zodat je het nummer kan behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:21:
Zo lang Simpel de abonnementen niet weer omgooit wel ja.
Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn vrouw is 3 dagen geleden naar Simpel geporteerd (nu 2Gb voor 10E) en vind de portal prettig werken. Indien Simpel nu over een paar weken weer met een nieuw marketing offensief komt met dito abonnementen, zijn deze dan te selecteren op de portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
GH45T schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:17:
[...]

Klopt. Maar hopen dat dit niet nodig gaat zijn. Ik mag mijn zakelijk nummer ook privé gebruiken maar wil mijn eigen oude nummer niet kwijt en ook niet overzetten naar de zaak. Zo kan ik werk en privé nog een beetje van elkaar scheiden. Verder is 250 minuten voor mijn doen best veel. Het komt maar zelden voor dat ik meer dan 5 minuten per dag bel met mijn privé nummer. Internet gebruik ik zo rond de 200 a 300 MB per maand maar gaat voortaan via de zakelijke SIM met KPN netwerk. Mocht ik daar een keer onvoldoende bereik mee hebben kan ik naar de Simpel SIM omschakelen om te kijken of daar wel voldoende bereik mee is. Heb een dual-sim toestel dus dat is zo geregeld :)
Ik doe precies hetzelfde, dual SIM Jiayu S3 met zakelijke SIM voor de data en zakelijke gesprekken, Simyo SIM met 100 minuten voor mijn prive nummer. Werkt perfect! Wellicht binnenkort dus met Simpel SIM, bespaar ik 50% per maand mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Je kan elke maand wisselen naar de dan geldende abonnementsvormen. Het kan dus voorkomen dat je een abonnement hoger gaat zitten voor één maand, maar de volgende maand dus niet meer terug kan naar het abonnement waar je vandaan bent gekomen.

Ik heb dit bijvoorbeeld gehad met mijn 'onbeperkt bellen, smsen + 1GB internet' voor 10 euro. Een aantal maanden geleden (toen 4G nog betaald was) wilde ik 4G uittesten, dus één maand overgestapt van:
'onbeperkt bellen, smsen + 1GB 3G' voor 10 euro naar 'onbeperkt bellen, smsen + 1GB 4G' voor €12,50.

Een maand later hebben ze echter alles omgegooid, waardoor onbeperkt bellen was afgeschaft en 5 euro extra per maand ging kosten. Ik kon dus niet meer terug naar mijn oude onbeperkt bellen, smsen + 1GB 3G abonnement, zonder meer te gaan betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-08-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:23:
[...]

Je kan elke maand wisselen naar de dan geldende abonnementsvormen. Het kan dus voorkomen dat je een abonnement hoger gaat zitten voor één maand, maar de volgende maand dus niet meer terug kan naar het abonnement waar je vandaan bent gekomen.
Bedankt, dan is het hopen op mooie nieuwe deals waar je naartoe kunt overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jer73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07-2022
Hierbij mijn ervaringen na meer dan 1 jaar abo:
Bellen/gebeld worden/internetten in NL: ok
Echter zeer slechte ervaringen met klantenservice in meerdere verschillende gevallen:
- niet kunnen bellen/gebeld worden in Guadeloupe (Franse Antillen = EU)
- ongevraagd werdmijn nummer gewijzigd (!!) en na heel veel aandringen werd dit na >1 wk teruggedraaid.
- telefoon niet door kunnen schakelen naar ander telefoonnummer

Elke keer begint de reactie van de klantenservice met: "Ik vind het zeer spijtig om te lezen" of "Vervelend om te horen dat". Er volgt helaas zelden een oplossing. Wel soms als doekje voor het bloeden 1 maand korting op het abonnement (al 2x gehad).
Conclusie: goedkoop abonnement maar geen service. Dus waarschijnlijk gaat het bij groot deel van de klanten goed en zien we op de verschillende fora het andere deel waarbij het niet goed gaat en dan ook niet wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Simpel heeft vanaf vandaag weer een nieuwe actie. De Simpel Verdubbeldagen, alle abonnementen worden vanaf nu verdubbeld. Dus 2x zoveel data en belminuten voor hetzelfde geld. Het abonnement van €2,50 en €12,50 is nu wel heel interessant.

Helaas kan er niet naar deze bundels geswitcht worden als je al een abonnement hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zeer interessant zeg, alle abo's nu.. ze zijn veruit de goedkoopste :o ben benieuwd of Youfone ze nog gaat aftroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

xabre16v schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:51:
Zeer interessant zeg, alle abo's nu.. ze zijn veruit de goedkoopste :o ben benieuwd of Youfone ze nog gaat aftroeven
Zeker interessant inderdaad. Vooral het €12,50 abonnement: 6GB, 500 belminuten en onbeperkt smsen. Overigens is met deze actie het abonnement van €15,- wel weggevallen. Anders had je 8GB, 500 belminuten en onbeperkt smsen gehad voor dat bedrag.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 05-09-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:58:
[...]

Zeker interessant inderdaad. Vooral het €12,50 abonnement: 6GB, 500 belminuten en onbeperkt smsen. Overigens is met deze actie het abonnement van €15,- wel weggevallen. Anders had je 8GB, 500 belminuten en onbeperkt smsen gehad voor dat bedrag.
Mijn abonnement bij Youfone loopt 1-10 af dus als Youfone met niks beters komt ben ik naar Simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

xabre16v schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:04:
Mijn abonnement bij Youfone loopt 1-10 af dus als Youfone met niks beters komt ben ik naar Simpel. :)
Dan hoop ik voor jou dat Simpel de actie verlengd, want deze actie is maar tot 30 september geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:05:
[...]

Dan hoop ik voor jou dat Simpel de actie verlengd, want deze actie is maar tot 30 september geldig.
Als je nummerbehoud aanvraagt kan je het abo 1-11 laten ingaan. :)

Althans, als ik zo de bestelprocedure doorloop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

xabre16v schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:10:
Als je nummerbehoud aanvraagt kan je het abo 1-11 laten ingaan. :)

Althans, als ik zo de bestelprocedure doorloop. :)
Dat zou dan inderdaad wel kunnen, maar je moet het abonnement wel voor 30-09 aanvragen. Als je het daarna aanvraagt zit je weer met andere tarieven / acties. Het kan overigens wel gewoon zijn dat de actie verlengd wordt, dat gebeurd wel vaker met de acties van Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

rens-br schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:15:
[...]

Dat zou dan inderdaad wel kunnen, maar je moet het abonnement wel voor 30-09 aanvragen. Als je het daarna aanvraagt zit je weer met andere tarieven / acties. Het kan overigens wel gewoon zijn dat de actie verlengd wordt, dat gebeurd wel vaker met de acties van Simpel.
@rens-br dit weet jij vast wel, ik kon het niet zo snel vinden bij Simpel.

Hoe zit het eigenlijk als je een huidig pakket veranderd naar iets beter voor het zelfde geld, zit je dan er weer 2 jaar aan vast ? of blijven ze de looptijd hanteren van het huidige abonnement ? Ik zit nog vast voor 11 maanden.

Ik zou van 1GB met 100 min. + onbeperkt SMS kunnen gaan naar 1GB, 250 min. + onbeperkt SMS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Winkiller schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:09:
@rens-br dit weet jij vast wel, ik kon het niet zo snel vinden bij Simpel.

Hoe zit het eigenlijk als je een huidig pakket veranderd naar iets beter voor het zelfde geld, zit je dan er weer 2 jaar aan vast ? of blijven ze de looptijd hanteren van het huidige abonnement ? Ik zit nog vast voor 11 maanden.

Ik zou van 1GB met 100 min. + onbeperkt SMS kunnen gaan naar 1GB, 250 min. + onbeperkt SMS.
In Mijn Simpel heb je twee opties:
  • Bundels wijzigen
  • Abonnement verlengen
Op het moment dat je kiest voor Bundel wijzigen blijft je einddatum hetzelfde. Als je kiest voor Abonnement verlengen dan veranderd je einddatum wel.

Ik ben de afgelopen maanden bijna elke maand van bundel gewisseld en mijn einddatum is hetzelfde. Deze nieuwe aanbieding kan je alleen niet kiezen bij het wijzigen van de bundels en alleen kiezen bij verlengen.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 05-09-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Berekenen ze nu daadwerkelijk die 0,50 per maand voor het instellen van het plafond? Ik zie het echt nergens op de website, alleen in de kleine lettertjes stond het ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
ASW1 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:13:
Berekenen ze nu daadwerkelijk die 0,50 per maand voor het instellen van het plafond? Ik zie het echt nergens op de website, alleen in de kleine lettertjes stond het ergens.
Ik vind het niet moeilijk om het op de website te vinden:
Het Plafond is gratis voor alle klanten die een abonnement besteld hebben vóór 8 augustus 2017.

Voor klanten die op of na 8 augustus 2017 een abonnement hebben besteld geldt dat het gebruik van het Plafond €0,50 per maand kost, ongeacht het aantal dagen en hoeveel keer je Plafond actief is. Dit betekent dat er €0,50 op de komende factuur in rekening wordt gebracht, ook als je het Plafond in dezelfde bundelperiode weer uitzet. Wanneer je het Plafond gedurende een bundelperiode niet instelt wordt het bedrag van €0,50 niet in rekening gebracht op de betreffende maandfactuur. Je betaalt dus alleen €0,50 voor de maanden waarin je het Plafond hebt gebruikt.
https://simpel.nl/klantenservice (onder 'Plafond')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 22:31
Ik snap dat ze ergens geld willen verdienen, maar best wel listig dit. Ik wilde een 2e abo afsluiten bij simpel, maar had niet opnieuw de lettertjes gelezen.

Over het maandelijks wisselen van de bundel: de telefonische klantenservice vertelde mij eerst dat ik zelf de nieuwe "dubbele bundels" kon kiezen bij wijzigen van de bundel.
Toen ik die er niet bij zag staan, nog maar eens gebeld. En inderdaad zijn deze alleen voor nieuwe klanten af te sluiten.

Dat betekent dus dat je na een hogere bundel nooit meer terug kan switchen naar dezelfde dubbel-aanbieding.
Dan direct maar een bundel kiezen die hoog genoeg is, dat is dan wel duurder dan de abo die ik eigenlijk had willen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@djiedjee dat is inderdaad wel het nadeel met zo'n aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Heb een tweede nummer momenteel op een prepaid Vodafone sim staan, maar nu met de verdubbeling 500MB, 250 minuten en onbeperkt SMS voor €2,50 per maand, of 1GB voor €5 per maand, is wel erg aantrekkelijk ook al zit je er twee jaar aan vast. :o Van het weekend maar even goed uitzoeken, maar denk dat ik een van de twee wel ga afsluiten. :) Heb een unlimited Tele 2 abbo, dus 500MB klinkt het meest logische, maar 1GB voor €5 per maand klinkt wel erg aantrekkelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 06-09-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:12
Anoniem: 483276 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:48:
Heb een tweede nummer momenteel op een prepaid Vodafone sim staan, maar nu met de verdubbeling 500MB, 250 minuten en onbeperkt SMS voor €2,50 per maand, of 1GB voor €5 per maand, is wel erg aantrekkelijk ook al zit je er twee jaar aan vast. :o Van het weekend maar even goed uitzoeken, maar denk dat ik een van de twee wel ga afsluiten. :) Heb een unlimited Tele 2 abbo, dus 500MB klinkt het meest logische, maar 1GB voor €5 per maand klinkt wel erg aantrekkelijk.
Je moet je afvragen of je het gaat gebruiken anders gooi je elke maand tegoed en dus geld weg ;) Ik kies 2,50 want ik heb overal wifi, zelfs in de supermarkt... dus 500mb is goed en gewoon datalimiet op je telefoon zetten van 400mb, zit je altijd safe.

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 11:56
Op het moment biedt Simpel een extra optie aan bij alle abonnementen: onbeperkt bellen voor € 5.- per maand. Voor kinderen en the lady (of oma) is dan een abonnement met 500 MB én onbeperkt bellen maar € 7,50 per maand. Dat is een hele goeie deal!

• rens-br

rens-br

@vw23a die optie bieden ze sinds ze het onbeperkt bellen eruit hebben gehaald al heel erg lang aan.

• Binnetie
Balen zeg dat je niet kunt switchen naar de nieuwe aanbieding. Ben net vorige maand naar 2GB/250 belminuten gegaan. Had altijd voldoende aan 1GB, maar sinds dat we veel varen en geen wifi hebben gaat de data ook wat sneller op.

• rens-br

rens-br

@Binnetie dat vind ik inderdaad ook. Was graag nog 2,50 minder gaan betalen dan dat ik nu al doe. Maar dat zit er helaas niet in. Volgens de klantenservice waren er ook geen plannen voor.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie