Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
We wonen inmiddels 5 jaar in ons huis.
Toen we het net gekocht hadden vroeg mijn broer mij, "Heb je aan een lichtplan gedacht". Nee ,tuurlijk had ik dat niet vertelde ik hem lachend, wat een onzin.
Achteraf had hij natuurlijk gelijk en erger ik me steed meer aan het fletse witte licht dat van de action spaarlamp komt en aan de andere kant weer het veel te felle witte licht van de Ikea LED lamp.
Ik was erg enthousiast toen de LIFX lampen aangekondigd werden en heb de ontwikkelingen op de voet gevolgd. Achteraf is het enthousiasme wel wat getemperd door met name de hoge prijs.
Toen Philips met de Hue kwam verwachte ik eigenlijk dat dit een gesloten systeem zou worden maar door het vrijgeven van de API zijn er heel veel innovatieve toepassingen.

Ik zelf wil het gaan toepassen als DIY Ambilight icm XBMC, als sfeerverlichting voor 's avonds op de bank en ik zou helemaal los gaan met IFTT.
Kijken of ik een koppeling kan maken met mijn Slimme meter met eventueel een knipper waarschuwing als er over een periode van 30 minuten of meer meer dan 2kwh getrokken wordt, andersom ook, als mijn zonnepanelen meer dan 3kwh terugleveren, een melding (gele li
Whatsapp/Facebook notificatie wellicht? Lijkt me prachtig om dit soort zaken in te regelen.
Volgens mij zijn de mogelijkheden onbeperkt en kan ik mijn "inner nerd" helemaal los laten.

Ik hoop een kans te maken om mee te mogen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Binnenkort hoop ik de Homey te kunnen verwelkomen, en hiermee zou ik graag willen gaan spelen met Hue.
Het lijkt me super om bijvoorbeeld kleuren te kunnen gebruiken in verlichting om notificaties te kunnen weergeven of de verlichting aan te passen naar de tijd van de dag.

Ook de juiste sfeer creëren tijdens een filmpje kijken of andere activiteiten lijkt me een hele mooie mogelijkheid waar ik graag mee zou experimenteren.

En tot slot is het natuurlijk een pluspunt dat er bespaard kan worden op het totale stroomverbruik :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSp_Loop
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08 20:06
create purple rain van Prince!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Na het kopen van een nieuwe woning heb ik 1 kamer ingericht als een studeer/gamekamer met in toekomst nog plek voor een zonnebank.
Om hier leuke en praktische sfeer te maken betekend dat ik verschillende lampen moet ophangen en schakelingen maken.
Aan het werk betekend genoeg wit licht.
Tijdens het gamen is een gedimde sfeer wenselijk.
Ga je zonnen dan een warme sfeer.

Met Philips kan je dit allemaal creeeren met een druk op de knop. Dus een multifuntionele kamer met multifunctionele verlichting

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Ik zou de Hue lichten gebruiken om een op een Japanse poort geinspireerde houten constructie in m'n tuin te voorzien van verlichting. Komt mooi uit dat de set bestaat uit 3 lichten, we hadden al 3 posities voorzien om lampionnen in op te hagnen. Zo kunnen we 's avonds nog wat in de tuin lanterfanteren onder het genot van wat sfeerverlichting.

De lightstrip zou ik gebruiken om de lichtkoof boven de tv te voorzien van wat meer sfeer verlichting naast de bestaande halogeen spots.

De Bloom zal dan gebruikt worden voor wat extra (sfeer) verlichting in de woonkamer. We hebben nog een redelijk dood hoekje wat nu nog opgevuld wordt door een "ouderwetse" Grolsch Beugellamp (wie kent 'm nog? 2001 tijdperk ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben bezig een huis te bouwen en daar moet nog verlichting in. Ik vind alleen de Hue LED strips een beetje kort. Mijn kastenwand in de keuken wordt dan wel 1.8m, maar ik wil aan de overliggende wand ook een LED strip plaatsen. Die wand is 4.3m lang. Dus daar moeten 2 LED strips komen, maar of dit nog steeds een mooi lichtbeeld opleverd zonder onderbreking vraagt om een test. Verder moet er boven het keukenblok ook spotjes komen, dus de GU10 Hue spotjes komen dan goed van pas. En ook op de badkamer komen spotjes en LED strips in nisjes en het plafond.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delio Nijmeijer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-07-2024
Hue hue hue, waar ben je nou? 15 april krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, welke kleuren moeten we gebruiken, groen, geel of toch blauw?

Ik zie de reclame met verlichting van vroeger naar het heden, zie nu voor ons... de toekomst toetreden.

Een nieuwe start met nerd dingen, zoals een nas, netwerk en nuc… met nieuwe hue lampen erbij kan dat niet meer stuk.

En dan de social media met al hun berichten, wie gaat me waarschuwen door ons huis met meldingen te verlichten?

Ooh hue kom naar ons toe en we zullen je omarmen met een installatie zonder veel gedoe!

Winners don't use drugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
Ik ben wel benieuwd naar het effect van bepaalde kleuren in bv. de keuken, eettafel badkamer etc.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Decipher666 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:27:
Tja ik vind het gewoon een leuk systeem, kan er niets meer van maken. Dus stuur mij maar een setje op dan zal ik 'em eens testen :+
Ik vind dat Decipher666 hem verdient omdat dit het meest eerlijke antwoord is in dit topic.

Verder ken ik deze Tweaker niet en ik verwacht niet dat ik met een "creatief" antwoord dit ga winnen.
Mocht ik nou toch uit de grabbelton komen graag het setje aan Decipher666 geven.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hue verlichting stond al op het programma voor de aankomende verbouwing einde van deze zomer. Rondom de hele woonkamer led strips langs een verlaagd plafond voor een indirecte verlichting. Dit past goed bij het karakter van de thuisbioscoop (icm beamer + scherm). De led strips komen in een koof rondom een verlaagd plafond waarbij de strips omhoog schijnen en zo via de muur een indirect licht geven. In het verlaagde plafond zelf komen dan nog 6 of 8 spots om wat directer licht te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijger
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik zou Hue gebruiken om mijn zelfgebouwde ruimteschipbrug (schaal 1:1) waarmee via meerdere computers en ingebouwde schermen door de ruimte gevlogen kan worden (als spel, zie Artemis) van verlichting te voorzien die zich aanpast aan de situatie waarin het ruimteschip zich bevind (zoals Rood voor Red Alert, Blue voor shields up, knipperen als geraakt, etc..)

En/Of zou ik als wetenschapper (ruimteonderzoek) een Hue lamp installeren in de ingang van mijn bedrijf en goede spectrometer richten op deze Hue lamp, zodat bezoekers met de Hue settings kunnen spelen en kunnen zien hoe het spectrum (op beeldscherm) veranderd als functie van de kleur.

En/Of zou ik de Hue in mijn slaapkamer installeren die mij met langzaam aangaan wekt, maar wel met een kleur die aangeeft hoeveel regen er die ochtend gaat vallen en of het zin heeft iets eerder op te staan (om zo de regen voor te zijn) of juist uit te slapen tot na de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Simpel:
Mijn vrouw wil het niet in huis hebben, ik heb het al diverse keren aangekaart.

Als die is te overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

Ik zou graag de Hue willen testen icm mijn Fibaro Homecenter domotica systeem. Dit lijkt me een mooie manier.

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMonk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:16

MasterMonk

Clan: Monestary -UT 2K3-

Ik zou de Hue lampen koppelen aan mijn Ambilight TV en Nest.
Op deze manier kan ik met nog meer diepgang van films genieten en mocht ik niet thuis zijn, houden de Hue het huis in de gaten.

Daarnaast is het de bedoeling om bij het DJen wat disco lights toe te voegen!

[ Voor 17% gewijzigd door MasterMonk op 13-04-2015 15:52 ]

2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre-s
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 09:18
JAAAAA!!! Er staat bij ons een grote verbouwing voor de deur en ik speel al een hele tijd met de gedachten om dan ook een aantal Hue lampen aan te schaffen. Het zou natuurlijk geweldig zijn wanneer we door deze actie onze ideeën ook kunnen uitvoeren.
We denken aan een verlaagd plafond met 4 of 5 Hue GU10 inbouwspots, achter de gordijnkoof 2 Hue LightStrips, een Hue Beyond boven de eetkamertafel en een Bloom onder de trap om de nieuw gestucde muur een kleurtje te geven. Natuurlijk ontbreekt de Hue Tap, die dan een plaatsje naast de deur moet krijgen, in onze plannen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

Voor op mijn kantoor!
Van mn ouders mocht ik de kamer op zolder gebruiken als kantoor toen mn broer uit huis ging.
Hij liet het echter zo achter dat ik eerst de hele kamer moest opknappen, dat heb ik dus gedaan. Met als resultaat dat ik nu een mooi kantoor heb.
Het is echter helemaal wit/zwart. De muren, mn bureau, het houtwerk. Zelfs de lampen die ik heb zijn zwart of wit.

Met de philips heu zou ik er een beetje kleur in kunnen krijgen zonder de boel (nog een keer) te schilderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-03 15:20
Ik zou graag mee doen aan het hue test paneel door de ambilight van de televisie door te voeren in de rest van het huis

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik zou de HUE serie door ons hele huis willen toepassen.

1. Wake-Up modus op de slaapkamers. Op die van de kleintjes zou ik een lichte kleurzweem meegeven zodat ze weten welke dag van de week het is. (Op school / peuterklas wordt hier mee gewerkt. Maandag blauw, dinsdag groen, etc)

2. Onze slaapkamer zou ik een mooi gouden ochtendgloren kleur kiezen.

3. De badkamer worden enkele profielen voor aangemaakt. A- wakker worden blauwwit licht . B- zacht warm wit licht en als laatste C- een roulerend wit --> geel --> rood --> enkele keer blauw wisselend lichtpratroon (ondergaande zon effect).

4. Alle gangen worden wisselend uitgelicht. per spot 2x wit en 1x kleur.

5. De woonkamer zou ik helemaal voorzien van GU10 spots en uiteraard de lampen (naam ff kwijt) die meekleuren met de philips tv. Zodat elke TV ervaring van Soap tot Wii U geheel in sfeerlicht afspeeld.

6. De keuken wil je eigenlijk alleen maar hard wit licht hebben bij het koken en vervolgens warm gedempt licht voor bij het eten.

7. Ik zou ook buitenshuis dit willen doortrekken en alle buitenverlichting aanpassen. Vooral onze mooie witte kunstof lamp. (mooie vorm waggelbal).

Dan rest ons alleen nog de extra functies, zoals een kleursverandering als er iemand aanbelt. dat er dan bijvoorbeeld drie rode flitsen getoond worden. ipv zo'n triiiiiing geluid.

De volgende stap (is nog niet mogelijk denk ik maar zouden ze zeker moeten ontwikkelen is het koppelen met allerlei meetsystemn qua Co2 / Gassen etc. Mocht de luchtkwaliteit onder de norm zakken dan bijvoorbeeld een lichtpatroon waardoor met gewaarschuwd wordt. Maar dat is de toekomst.

Dus kom maar voorrijden met die truck! Moet helemaa gaan lukken met ongeveer 32-40 lampen ;-)
Kan niet wachten!

Oh ja, ons huis is overal hagelwit. Dus beetje kleur kan het wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 10:30
Koolstofdraad lampen ! die geven behoorlijk wat sfeer.. ach die paar euro meer per jaar.
Heb nog geen led verlichting gezien die de ouderwetse lampen aan de kant schuiven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij ons in huis hebben we reeds een slimme thermostaat die de verwarming aanzet als we thuiskomen. Alleen, dan is het huis wel warm qua temperatuur, maar de lichten zijn nog steeds uit. Hoe mooi zou het zijn als naast het opwarmen van het huis, de thermostaat automatisch via een commando ook de mooie Hue verlichting aanzet, afgesteld op de buitentemperatuur? Is het zonnig, dan gaat de verlichting op een wat koudere blauwe kleur; regent het? Dan een warme geel/witte kleur. Is er een nieuwe aflevering van een serie binnen op die we volgen; zet dan de achtergrond verlichting in die kleurstelling neer. Etc, etc.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvandent
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07 23:33
Ik ben altijd op zoek naar een manier om de huiskamer (en andere kamers) te verlichten op de wijze zoals ik het wil. Geen spotjes in het plafond van de huiskamer (=lelijk), wel wandlampen die optisch wegvallen, indirecte verlichting op de kast, spotje in een (origineel uit '36) inbouwkast met glas in lood. Hoe kan Hue ervoor zorgen dat ik de mix tussen traditioneel en modern kan behouden, zonder dat het een teveel in-your-face neon speelkasten hal gaat worden. Bij voorkeur lijkt me dat het een traditioneel uitziende oplossing (i.e. niet alle armaturen vervangen door nieuwe techniek) waarbij je met een druk op de knop kan zorgen voor totale ommekeer, nl. bij het afspelen van muziek kun je een disco-effect creëren op de beat uiteraard of juist een soort kleur die past bij rock, bij het afspelen van de film kleurt subtiel de huiskamer mee, bij een diner warm licht, bij het studeren blauw licht (ik begreep dat dat zou werken?). Al met al, genoeg lichtexperimenten, die direct moeten passen bij in het normale leven in een huis en je er dus direct aan went en het mist als het er niet is - zoveel mogelijk geautomatiseerd waar zelfs een bejaarde geen werk aan heeft. Gebruiksgemak voorop dus.

De hue lampen in de tuin doen overigens al prima hun werk als ik laat thuiskom en licht nodig heb voor het wegzetten van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik zou de Hue willen gebruiken om mijn balkon en huiskamer optisch met elkaar te verbinden. Mijn balkon is semi-geintegreerd in mijn huis: er is een 'hap' van mijn huiskamer genomen, en er is een raam geplaatst. Overdag is dat fijn: het balkon lijkt onderdeel van mijn huiskamer. 's avonds is dat helaas niet het geval, waardoor mijn badkamer kleiner lijkt. Door dezelfde kleuren toe te passen, zou ik 's avonds een optisch ruimer huis kunnen krijgen. Dat wil ik proberen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap siegers
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
We willen thuis een saaie wand van 4 meter opleuken en direct de verlichting aanpassen. We zoeken een kleur voor een vullend ontbijt, de kleur van een effectieve werkplek en voor de avond een warme sfeer om een woonkamer idee te creëren Dat zou met Hue-ify your life goed kunnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeltje35
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-06 19:53
ik zou wel graag wat sfeer aan mn kamer willen geven:)
ik bedoel die gloeilampen die er nu zitten zijn toch niet meer van deze tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:42
Momenteel zijn de woonkamer en keuken in ons nieuwbouwhuis voorzien van Philips Ledino lampen. Geeft prima licht voor LED, maar achteraf heb ik spijt dat ik toch niet gekozen heb voor een Hue systeem.

Ik zou de lampen graag willen inzetten voor een natuurlijk verloop van het verlichten van een ruimte. Oftewel koppelen aan de tijden van zonsop- en ondergang.

Een tweede voorbeeld wat ik met de Hue lampen zou doen, is deze koppelen aan het wattage wat ik op een moment opwek aan stroom met onze zonnepanelen. Als ik niets opweg, dan moet de Hue rood branden. Hoe meer ik opwek, zou ik een "gradient" willen hebben van Rood naar Groen. Bij vol vermogen moet de lamp dus vol groen gaan branden. :) Dit moet mogelijk zijn met de API, en anders wel via IfThisThenThat

Daarnaast hebben we een zwevend TV meubel, die schreeuwt natuurlijk om een mooie Hue LEDstrip!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil met de Hue onze woonkamer wat meer sfeer willen geven. tevens kan mijn vrouw niet tegen direct licht en moet het indirect zijn daardoor kan de Hue ook weer beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:26
Kom zelf maar kijken hoe troosteloos het hier is qua verlichting. Jullie producten zullen goed besteed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek97
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 18:49
Ik zou onze oude gloeilampen gaan vervangen en genieten van het lagere energiegebruik, de sfeerveerlichting en het Tech-gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milte001
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-08 08:45
Ik moet verhuizen omdat mijn huis gesloopt moet worden. Ik kan dus nog niet zeggen hoe ik mijn huis wil belichten of wat dan ook. Neemt niet weg dat ik erg blij zou zijn met verlichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik kan er lang over kletsen.

maar geef maar gewoon zo'n setje. lijk me leuk gewoon lekker alles aanpassen uit je luie stoel lijkt me wel chill.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYTJ
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 13:58
Het zou een erg leuk systeem zijn voor in de Sauna en Jacuzzi. Via (bestaande) temperatuur sensors de kleur aan laten passen, en dat weer integreren met DigitalSTROM en IFTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
Zoals zovelen wil ik graag beginnen met domotica. Voornamelijk Loxone als basis en beetje bij beetje gaan uitbreiden. De Philips Hue lampen zouden een goede start zijn. Voornamelijk de juiste mood creëren zoals deze youtube video toont: https://www.youtube.com/watch?v=qZujj8L17XI.

Als ideaal zie ik ook dat het te koppelen is aan mijn Onkyo receiver. Ga ik gamen dan de Game scene, ga ik met mijn vrouw een serie of film kijken (via thuisnetwerk) dan een serie/film scene, zetten we dansmuziek op voor onze bijna 3-jarige dochter dan een dansmuziek scene. De mogelijkheden zullen eindeloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in een appartement met een groot schuin wit geschilderd puntdak. Er lopen mooi wit geschilderde balken over het plafond. Met de juiste uitrichting en plaatsing van de Philips Hue lampen, kan ik het er uit laten zien als een fantastisch verlichte kathedraal. Er zijn daarnaast ruime muren, die ook wit zijn. In combinatie met een goede beamer kun je daar een fantastisch effect creëren. Dit alles word super gereflecteerd door de gelakte duren. Wanneer er een super goede actie film draait zullen waarschijnlijk de overburen voor de tweede keer de brandweer bellen, omdat ze denken dat het hele huis in brand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 07:25
Gekleurde verlichting is een geweldige manier om de sfeer in huis op gemakkelijke wijze aan te passen. Al jaren ben ik in de weer met RGB LED-strips en lampen van alle soorten en maten. Van IKEA tot Chinese websites overal vind je wel RGB lampen. Alleen al deze lampen hebben ernstige nadelen en zijn bovendien niet op elkaar af te stemmen. Zelfs een poging om verlichting met behulp van een Arduino te koppelen had weinig zin. Ik ben dan ook erg blij dat Philips met zijn hue lijn eindelijk een serie producten op de markt brengt waarmee het grootste probleem van reeds bestaande middelen verholpen wordt.
Niet langer hoef ik 20 knoppen om te zetten om een hele kamer een blauwe gloed te geven, slechts een app op de telefoon kan alles aansturen. Het zou prachtig zijn als er een applicatie zou bestaan om de verlichting als ambilight voor mijn tv/computer te laten functioneren. Maar wat misschien nog wel het mooiste is aan de Philips hue serie, is dat er een complete SDK is vrijgegeven voor enthousiaste developers zoals ik. Hierdoor is het mogelijk om, als er al een nadeeltje is aan de standaard methoden om hue te gebruiken, je zelf een programma te schrijven.
Ik zou het fantastisch vinden als ik Philips hue een keer kan uitproberen, maar ik vind het vrij prijzig om aan te schaffen voor testdoeleinden.
Als ik deze prijsvraag zou winnen, en het product bevalt me erg goed. Dan zal ik zeker meer lampen aanschaffen en kijken of ik een applicatie kan maken om Philips hue als ambilight voor mijn computer te gebruiken (als dit niet al bestaat).

Ze noemen mij de GeizMeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 19:34
Wij zouden deze lampen willen gebruiken om diverse ruimtes te kleuren. Ik heb gelezen en ooit eens gezien bij Philips lightning dat als je in een werk/leer omgeving ander ligt nodig hebt dan wanneer je aan het ontspannen bent.
De leer omgeving van de kinderen verbeteren kan denken ik geen kwaad. Misschien kunnen ze dan zich beter concentreren.
En als ze zich willen ontspannen kunnen ze een andere kleur gebruiken.
Wij als ouders zien dan aan de kleur van hun kamer waar ze mee bezig zijn zonder het te vragen....

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik zou graag de hue willen gaan combineren met mijn domotica systeem zodat ik aan de hand van de kleur kan zien of het koud is of regent (of bekend maar iets zo gek en het is mogelijk). Daarnaast natuurlijk met opstaan een kleur die wat fijner is voor de ogen.
Ik wil dit alles dan gaan combineren met mijn HomeSeer installatie.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben net verhuisd en heb überhaupt nog weinig licht op het moment. Ik woon in een appartement en zou eigenlijk álles willen ver-hue-en. Behalve de kleuren en bijvoorbeeld strips achter een grote lijst die ik in de gang heb hangen, zou ik lichtplannen maken zodat ik nooit in het donker thuis kom. Mijn huisgenoot en ik komen door werk vaak laat thuis, en bij de deur zit geen schakelaar. Met Hue zou ik nooit meer in het donker naar de lichtschakelaar hoeven tasten. En een wat roder licht zou dan ook erg fijn zijn. Verder moet er ook nog een goede housewarming komen, dus daarbij zouden Hue lampen ook geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Nu online
Een hue nachlamp voor kinderen of volwassenen

Een hue nachtlamp zou een mooie aanvulling zijn. Momenteel werk ik met een hue bloom als nachtlamp maar das niet echt ideaal. Ik moet dan telkens mijn smartphone nemen om de hue bloom uit te schakelen ( smartphone licht is slecht voor in slaap te geraken).

- De nachtlamp zou een aantal knoppen moeten hebben zodat je verschillende geprogrammeerde thema's kan instellen en evt. uitzetten.
- De nachtlamp zou voorzien kunnen worden van wisselbare covers zodat je deze kan gebruiken voor verschillende doelgroepen. Bijvoorbeeld voor kinderen mooie tekeningen erop en voor volwasenen een witte of gekleurde cover.
- een klein klokje in de voet zou ook wel makkelijk zijn (zo moet je niet je smartphone nemen om te kijken naar de tijd)

De nachtlamp kan als wake-up licht gebruikt worden (zowel voor volwasenen als voor kinderen -> zachter wakker worden en daardoor minder chagrijnig). Het nachtlampje voor kinderen kan je op voorhand programmeren zodat het aangaat op een bepaald moment (bed tijd) en kan je uitzetten na een bepaalde tijd (als de kinderen slapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou HUE graag willen installeren in ons studentenhuis. Naast dat het ideaal is voor feestjes, lijkt het me leuk om bijv. bij iedere huisgenoot een lamp te zetten. Dan kunnen we elkaar signalen geven als het eten klaar is, of we iemand 's nachts willen trollen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aha! Een kans op Hue lampen te winnen!

Om de een of andere reden heb ik best veel Philips producten in huis.. Scheerapparaat, koffiemasjien, keukenradio en nog veel meer:

Naast mijn monitor (van Philps...) staat zo'n grote ronde bol van de ikea met daarin een spaarlamp. Deze is erg fel en wit, niet ideaal voor late night gamen en nutteloos op internet rondhangen. Voor mijn scherm gebruik ik al jaren Flux om in de avonduren het kijken wat fijner te maken. Hier een Hue lamp aan koppelen lijkt mij ideaal! Use case 1 is dus gevonden!
Buro
Nog langer geleden kocht ik mijn eerste flatscreen. Ambilight was toen de 'killer-feature' en dus kwam er een Philips tv. Helaas staat mijn tv in een schouw en straalt er erg weinig licht langs. Nog steeds absoluut de moeite waard maar met een hue lamp zou ik hier veel meer van kunnen profiteren. Use case 2 is dus gevonden!
TV
Ook heb ik een wake-up light van Philips. Sinds ik deze heb ben ik nog nooit zo fijn wakker geworden. Helaas heb ik het model waar de iPhone in moet en dat werkt minder goed sinds de laatste iOS update. Een ander nadeel van dit model is dat zodra ik een nieuwe telefoon koop er ook een andere wake-up light moet komen. Use case 3 is ook gevonden!
Wake-Up
In de douche heb ik een spaarlamp. Dat is onderhand al een oudje en hij gaat maar heel langzaam branden. Ideaal als ik 's morgen duf onder de douche sta maar wat minder handig als ik nog even snel mijn tanden wil poetsen. Ook denk ik dat je doormiddel van de bepaalde kleuren bepaalde stemmingen op kunt roepen. Een hue lamp in de douche zou een uitkomst zijn om afhankelijk van hoe ik mij voel of wat ik moet doen een bepaalde kleur licht te gebruiken. 's Morgens eerst relaxt wat roder licht wat dan langzaam blauw wordt zodat ik duf onder de douche ga en er helemaal energiek en klaar voor de dag onderweg kom. Use case 4 is dus ook gevonden!
Douche

Ik ben eigenlijk al maanden overtuigd van deze lampen en heb ik heb zelfs al eens een setje lampen gekocht. Helaas was dat via Marktplaats, iets wat kennelijk een slecht idee is. Geld weg, geen lampen en aangifte gedaan. Een setje winnen en testen zou dus absoluut mijn dag maken!

[ Voor 21% gewijzigd door engessa op 13-04-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Ik ben recent verhuisd naar een nieuw appartement en kan hier onbepaalde tijd blijven zitten. M'n vorige woonplek was maar voor een jaar en ik had daarom geen zin om te investeren in een compleet HUEs (Hue-huis).

Nu ik m'n eigen plekje heb, kan ik het eindelijk zo inrichten en instellen als ik wil, dit betekent:

- HUE LED-strips onder m'n bureau van 318cm (ja, twee strips dus!)
- HUE LED-strips bovenop m'n IKEA Billy-muur (260cm, dus daar lijkt me één strip genoeg)
- HUE LED-strip bovenop en onder m'n keukenkastjes
- HUE E24-peer in m'n badkamer (zo'n gedoe om elke dag die knop om te zetten! Net zo makkelijk om de lamp aan te laten gaan als m'n alarm gaat)
- HUE spotje in m'n bureaulamp
- 2 HUE E24-peren in de lampen boven m'n bureau
- 1 HUE E24-peer in de slaapkamer
- 2 LUX E24-peren in de keuken (zie geen reden om daar kleuren te willen wisselen, haha!)
- 2 HUE E14-peren (als die ooit komen) in de bedlampjes
- 2 HUE E24 lampen in (nog te kopen) staande lampen naast m'n TV, om het Ambilight NOG intenser te maken
- 1 HUE E24-peer om een geheel nieuw effect te creëren in mijn PH5-lamp
- Als klap op de vuurpijl ook nog een Hue Go, voor als ik een keer een avondje aan het strand ga zitten met een wijntje en wat goede muziek (en moeder de vrouw)

Bovenop de Billy-muur zou ik ook wel 1 of 2 Hue Blooms kwijt kunnen in plaats van LED-stripjes, die kunnen de kamer misschien net wat mooier vullen met licht.

Dit alles zou natuurlijk prachtig te synchroniseren zijn met de HUE-app en IFTTT. 's Ochtends een half uur voordat ik op moet staan gaan de lampen in de slaapkamer in een warme, witte gloed langzaam aan, waarbij ook de keukenlampen en badkamerlamp aan gaat op het moment dat ik op moet staan.

Een kwartier later springt de LED-strip onder m'n keukenkastjes aan, zodat ik kan zien in welke schaal ik m'n muesli doe en ik geen yoghurt naast m'n schaaltje gooi. Ondertussen gaan ook de lampen in de woonkamer aan, zodat ik daar lekker rustig m'n schaaltje muesli kan opeten.

Zodra ik vertrek en m'n telefoon de verbinding verliest met m'n WiFi-netwerk, gaan alle lampen uit totdat ik 's avonds thuis kom en (mits na zonsondergang) alle lampen in een warmrode gloed aangaan.

's Avonds een filmpje kijken terwijl alle lampen in de woonkamer gesynchroniseerd zijn met m'n Ambilight TV (ook de Bloom of LED-strips op de Billy-kasten) en als het tijd is om te slapen start ik een timer, waarin de lampen langzaam steeds minder fel worden totdat ze uit zijn.

Als ik op vakantie ben, zet ik een mooi alarmsysteem op, zodat de lampen op een natuurlijke manier aan en uit gaan en inbrekers mijn stekkie over zullen slaan.

Ik doe trouwens alleen mee voor de 2e en 3e plek, gezien ik in het buitenland woon en Philips dus (in het geval van winnen van de eerste prijs) niet langs kan komen om m'n huis te pimpen. Ik heb wel nog een adres in Nederland waar de 2e of 3e prijs naartoe gestuurd kan worden, dus ik jaag Tweakers niet het faillissement in met de (nog steeds) absurde verzendkosten binnen Europa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartaxi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 00:04
Ik zou graag wat kleur in mijn zwart-witte huis aanbrengen met de Philips Hue set. Ik ben een beginner met domotica, maar begin het wel echt leuk te vinden. En volgens mij heeft Philips echt prachtproducten die zeer gebruikersvriendelijk zijn. Dat zou ik graag uitproberen om op die manier mijn huis wat op te fleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:21

Wvr

wij zouden geen kit willen gebruiken om onze woon kamer goed te kunnen verlichten tijdens een film kijken,of als we een verjaardag vieren, maar ook als mijn vrouw geprikkeld (ze heeft PPD-NOS) is kan ze dan de verlichting makkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik zou mijn auto van binnen lekker sfeervol willen maken:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BVv1bvQIAAA827b.jpg
Natuurlijk vraagt dit wel wat tweaking om de lampen ervoor geschikt te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door jooproo op 13-04-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpretorius
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 00:30
In mei verwachten we onze eerste baby. Het lijkt mij interessant om te zien wat we alles kunnen doen om de babykamer een beetje (zachte) kleur te geven. En nog interessanter: kunnen we licht slim toepassen om straks de baby te troosten als ze huilt, of gewoon een beetje laten ontspannen terwijl papa dieper in de domotica duikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemert
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 19:57
Wij gaan binnenkort onze woonkamer volledig vernieuwen.
Daarbij willen we graag bij de tijd blijven en zijn we altijd op zoek naar de nieuwste technieken op het gebied van interactiviteit, koppelingen naar het netwerk en bedieningsapparatuur zoals een smartphone.
Zo lees ik alle artikelen over domotica om te zien wat er allemaal mogelijk is. Ik vraag me af in hoeverre Hue daarmee geïntegreerd kan worden.
Gelukkig is onze woning zodanig dat we niet gebonden zijn aan bepaalde lichtpunten. Wat dat betreft alle vrijheid. Hoe we het precies gaan inrichten is nog niet helemaal duidelijk maar mogelijk kunnen we samen met specialisten van Philips hier een bijzondere invulling aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123luuk123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 21:20
Mijn vriendin en ik krijgen 1 mei a.s. de sleutel van ons nieuwe huis. De opties voor Hue zijn enorm in onze nieuwe woning. We hebben namelijk een mooie open trap die we willen accentueren met licht en onze open haard niet te vergeten. Het Hue-systeem zou het leven niet alleen makkelijker maken, maar ook onze begaande grond "slim" zodat we de lampen op afstand aan en uit kunnen doen en kleuren kunnen combineren natuurlijk.

Ik heb via de link een plattegrond en een aantal foto's bijgevoegd om te verduidelijk wat we graag zouden willen creëren. http://imgur.com/a/JqhMQ

Aan de voorzijde van de woning hangt in de hal de Philips Hue Phoenix aan de muur die de hal geheel verlicht en gelijk de toon zet voor de woonkamer.
Vanuit de hal komen we in de kamer waarbij de schouw van de open haard en de open trap gelijk opvallen.

De open trap wordt van onderuit verlicht door middel van Philips Hue LivingColours Bloom
Boven de eetkamertafel hangt een Philips Hue Phoenix hanglamp en tegen de buitenmuur komt de wandvariant hiervan. We plaatsen hier twee lichtpunten dicht op elkaar. Omdat er ook aan de tafel gewerkt, gepuzzeld en gelezen wordt waarvoor de hanglamp ideaal is. Als we voor de tv zitten kunnen we dan de wandlamp aanzetten voor het effect.

In de keuken hangt als algemeen licht een Philips Hue Beyond plafonnière. Verder komen er onder het aanrechtblad Philips Lightstrips.

In de zitkuil hangt wederom een wandlamp uit de Philps Hue Phoenix serie. Rondom de open haard is een rand gecreëerd waaronder ook weer Philips Lightstrips bevestigd worden.
Ons eigen te maken tv-meubel die bestaat uit staande planken waaraan de tv opgehangen wordt hangt een paar cm van de muur waardoor er een Ambilight-achtig effect ontstaat op de muur. Ook de gordijnen mogen niet onverlicht blijven en worden beschenen van achter de bank zodat als we televisie kijken geen last hebben van licht dat ongewild in onze ogen schijnt.

De Philips Hue Go wordt gebruikt voor het lezen van een boek of het globaal verlichten van de zitkuil, natuurlijk gaan we ook de app gebruiken als romantische setting om lekker met z'n tweeën samen te zijn. De plaatsing op de salontafel is er ideaal voor. Mochten we in de zomer buiten gaan zitten kunnen we de Go natuurlijk meenemen voor het zelfde effect.

[ Voor 6% gewijzigd door 123luuk123 op 13-04-2015 22:16 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroensurft
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 10:10
In onze woonkamer hebben wij een surfboard aan de muur hangen, hij valt van zichzelf al lekker op maar met Hue Lightstrip aan de achterkant springt hij er nog meer uit.

Overdag willen we de kleuren overeen laten komen met de windvoorspellingen van de huidige dag, dan weten we direct of we het water op kunnen of niet!

Wind (Bft) kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.windguru.cz/nl/images/barvy.jpg

's avonds stellen wij de kleuren in op een iets 'relaxtere' modus tijdens de film, aqua blauw :9~ . Ook lijkt het ons tof om dezelfde Hue Lightstrip onder de keuken te plaatsen!

Zie hier ons surfboard die nu tot rust aan het komen is na zijn lange reis door Australië 8)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8688/16930792757_94e3c1e045_c.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door jeroensurft op 14-04-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• distroyer117
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik zou de Hue lampen graag in mijn slaapkamer ophangen om s'morgens lekker wakker te worden met moodlighting in plaats van een schijnwerper van een lamp in mijn slaperige gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Geen bijster complex idee misschien, maar ik zou dolgraag Hue lampen willen gebruiken om toe te passen bij mijn (inmiddels bijna dagelijkse) productfotografie voor mijn productreviews. Niet alleen om te helpen met betere kleurbalans, maar ook om tot mooie kleureffecten te komen met de vele producten. Had ze graag in mijn continue/daglicht verlichting set gezet, maar de prijs van de benodigde hoeveelheid lampen was mij toch iets te stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGrim
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-12-2018
Ik ben bezig in mijn nieuwe huis, de langste wand is 7,5 mtr. er worden 8 inbouwspots over de wand verdeeld zodat ik de wand continue van een andere kleur kan voorzien. De ledstrips ga ik toepassen rondom het kookeiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heb al veel armaturen van hue in huis, waaronder een hue beyond hanglamp, 2x hue lux, 2x living whites plug, 1x hue e27 bulb, 2 tap's, 2x livingcolors en 3x pwm dimmers met zigbee link voor 15m led koof.
Met een extra set hue zou ik een extra ledlijn achter de tv maken om dmv de 'hue camera' app een ambilight te creëren, verder zou ik nog een hue lamp in een melkwit kunstof plantenbak plaatsen, en nog 2 in de hal. En de bloom gebruiken om nog een wand aan te lichten.
Dit alles stuur ik momenteel aan met diverse apps en de eneco toon.
maar ik wacht vol spanning op de Apple watch met homekit.

Ps, als de planten water nodig hebben gaan de hue's ook los, thxz to parrot flower power ;)

Als philips langs zou komen met de vrachtwagen vol hue goodies dan hangen we er nog wat hue's bij en geven we een goed feestje hier met de 'hue disco app' ^_^

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
In onze woning al veel Philips Led lampen geplaatst maar nog geen in de woonkamer. Nog steeds op zoek naar warme sfeerverlichting zoals je die vroeger had met de flame gloeilamp. De flame spaarlamp geprobeerd maar in het begin lijkt het of ie het niet doet en later weer veel te fel is. Ik ben benieuwd of je met zo`n Hue set diezelfde warme sfeer kunt creëren als met de eerder genoemde flame gloeilamp?

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngverhoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 00:21
Ik woon nu sinds kort in Barcelona en ik ben nu bezig met langzamerhand mijn appartement op te leuken.
Wil graag veel doen met kleur. Ik heb daarvoor ook al mijn muren wit geschilderd en een melkglas achtige wandafscheiding neergezet. Ik heb spots waar de HUE inkunnen en ik wil de strips gebruiken om en rond mijn afscheiding. verder in mijn kasten verlichting bij het opendoen van de deuren en als ik slaap erg zacht licht wat me leidt naar de plekken waar ik heen wil zonder dat ik het licht aan moet zetten.

Dankzij deze witte achtergrond kan ik makkelijk kleur geven denk ik. verder wil ik dat laten contrasteren met mijn bonsai bomen.

Ik heb echter 0 verstand van kleurgebruik dus ik zou er mee moeten gaan spelen om te zien wat past. Wat ik echter wil is dat ik per stemming een kleur kan kiezen.
Als ik thuis werk groen voor productiviteit en rood als mijn vriendin op bezoek is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Stadsvilla (4 onder 1 kap).
Nieuwbouw woning uit 2008. 3 verdiepingen hoog.
Plafond in woonkamer: 4 meter - 4.75 meter hoog
Woonkamer is gesitueerd op de 3e verdieping van de woning. Slaapkamers zijn op de 2e verdieping gesitueerd. Begane grond heb je de hoofdingang en tuinkamer.

Droomwens:
Plafond is vanwege de hoogte (hang)lamploos. Niet zozeer vanwege de hoogte maar meer om het feit dat verwisselen van een spaarlamp of halogeenlamp dan veel moeite en geld gaat kosten. De eerdergenoemde lampen zijn niet erg betrouwbaar als het gaat om langdurigheid van de werking van een lamp. Het inhuren van een steiger is namelijk gewenst. Mocht ik dit Philips Hue pakket winnen dan zal ik de Philips Hue lampen in een 2 tal grote ronde hanglampkappen met een diameter van 60cm en/of in mijn Dark Crosslight 3P plaatsen. De hanglampkappen en Crosslights liggen al 2 jaar in een doos om het ooit op te hangen. Naar gelang wat ik heb mogen winnen of testen zal het idealiter zijn om ook 1 Philips Hue lamp in mijn zoon zijn kamer te plaatsen. Hij heeft een hele lange tafel en zal in een hoek geplaatst worden. Wat betreft de Philips Hue lightstrip...die zal onder de tv meubel of achter de tv die aan de muur hangt opgehangen worden.

Je ziet..ik zal dus dankzij het merk, het verschafte informatie en gebruikte technologie met vol vertrouwen een steiger huren om lampkappen op mijn plafond te gaan plaatsen.

Ben benieuwd!

[ Voor 12% gewijzigd door ZuzZoo op 14-04-2015 01:54 ]

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
We hebben net een nieuw tuinhuisje gebouwd en we willen er nog verlichting in en wat is er mooier als een beetje sfeerverlichting voor in de zomerdagen.
Lekker relaxen onder rustgevende kleuren vanuit de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik zou graag een aantal Hue lampen in mijn woon/eetkamer plaatsen, om bij het kijken van films of het hebben van etentjes een gezelligere kleur licht aan te kunnen zetten. Vorige week heb ik alvast een Logitech Harmony gekocht met het idee om in de toekomst hier ook mijn Hue lampen mee te gaan besturen. Als ik van Tweakers en Philips deze set krijg, kan dat idee een stuk vervroegd uitgevoerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G007
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 20:26
Ik ben een paar weken geleden op me zelf gaan wonen en mis her en der nog sfeer verlichting.
Nu is de philips hue precies wat ik zoek omdat deze ook aan te sluiten is op mijn domotica project.
Tevens kan het me heel goed helpen in deze dure tijden met de verlichting :9

En zeker belangrijk dat ik dan eindelijk is mijn tv meubel is van de benodigde led strip kan voorzien :P _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img908/7835/3McK44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomxc
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2023
Met de HUE lightstrip zou ik een te gekke DIY ambilight voor mijn tv en woonkamer bouwen zoals in het filmpje hieronder:

Verder zou ik de lampen in de woonkamer gebruiken om op te lichten in een bepaalde kleur wanneer ik een nieuw mailtje krijg of voor andere specifiek geselecteerde meldingen op mijn telefoon (niet alle meldingen, dan word ik gek). Daarnaast zou ik in mijn slaapkamer een lamp willen gebruiken om een soort DIY wake-up light te bouwen op basis van mijn wekker die ingesteld is op mijn telefoon.

PSN: thomxc | Twitter: thomaswnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 19:06
Soms hebben geuren kleuren.
Neem bijvoorbeeld mij nou:
Na een bad ruik ik licht blauw.

Roze geurt mijn tante,
rood ruik ik als ze me zoent.
Groen hangt om geraniums,
oranje om een gepoetste schoen.

Paars snoof ik eens op
toen ik naast een opa stond.
Wie een toverbal eet ademt
gekleurde wolkjes in het rond.

Uit een Philips Hue lampenset
komen ongelogen
honderd kleine regenbogen.
-----------------------------

En waarom zou ik de Hue lampen kunnen gebruiken? Er moet nog een nieuwbouwhuis volledig worden ingericht, inclusief verlichting. Hiervoor kunnen dus nog de ideale plaatsen worden gekozen!
Bij de inrichting van het huis zien besteden veel mensen te weinig aandacht aan de verlichting. Het juiste licht is echter heel belangrijk. Je kunt met licht verschillende sferen creëren, interessante effecten bereiken of spelen met dimensies in een ruimte. Licht maakt of breekt een interieur. Een te wit, hard licht maakt een kamer kil, hoe sfeervol je het ook inricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik ben van plan om Philips HUE binnenshuis te gebruiken, en te combineren in een Zigbee domotico compatible systeem. Ik wil het systeem in de keuken, hal en huiskamer opzetten, en linken aan mijn DJ tafel.

Hier even een filmpje op 2min 45 over hoe het onder in de keuken zou kunnen:

Zelf wil ik het ook boven aanbrengen zodat het zachte kleurrijke licht van de HUE, het gevoel van de keuken overbrengt.

Ik heb geen TV }:O . We zijn in mijn huis best kunstzinnig, dus we zullen de HUE voornamelijk gebruiken om schilderijen en kunstwerken te benadrukken. We zullen de lampen in situaties plaatsen zodat ze juist een kunstvoorwerp laten oplichten, of een beschilderd gitaar. Daar hebben we zelfs een bedrijf van.

Verder wil ik kijken hoe het combineert met mijn DJ tafel. Ik heb hier ook een alternatief licht en geluidssysteem vanuit het kickstarter project LightFreq besteld. Hier wil ik graag kijken hoe elke systeem het beste tot zijn recht komt rondom mijn DJ tafel. Voordeel van de Philips Hue is dat ik die lichten tegen de boxen aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 08:18

MazeWing

The plot thickens...

Primair zou ik de babykamer voorzien van enkele hue-lampen en een koppeling proberen te maken met een raspberry pi en een philips avent babyfoon. Mijn doel is om te bewerkstelligen dat wanneer de baby geluid maakt, de verlichting hierop gaat reageren. DIt zou mijn inziens redelijk makkelijk te doen moeten zijn.

Een hele mooie manier zou zijn om middels een programma de verschillende soorten geluiden (huilen, lachen, etc.) te herkennen en deze middels een IFTTT script de hue-lamp een specifieke kleur te geven.

Wie weet gaat de baby reageren op de verschillende kleuren en zelf een link gaat leggen met als ik lach wordt de lamp groen (oid) en als ik huil wordt de lamp rood.
Ik zie baanbrekene psychologische doeleinden :o

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubguy
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Ooit ben ik begonnen in mijn woonkamer wat kleur/sfeer aan te brengen met decoleds, deze heb achter een schilderij verwerkt.
[YouTube: http://youtu.be/kbCeNCMRLi4]
Het heeft altijd een zeer sfeer verhogend effect om hem aan te zetten.

Het lijkt mij erg leuk om de "muzikale" sfeer in de kamer verder te versterken met de Hue, als een verdere uitbreiding van het projekt "kip".
Dit verwacht ik te kunnen doen door de kleur effecten in de kamer door trekken tot een de hele kamer in een kleur variatie wordt gedoopt, indien mogelijk zelfs tot in de gang en andere woonruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
ver-hue-en is zóóóó 2014!!!

Het idee wat ik en mijn vriendin aan het uitwerken zijn noemen we ondertussen al O-ver-Hue-en...

Philips Hue is een prachtig product. Led-verlichting is absoluut de toekomst. Na eerst begonnen te zijn met een aantal led-spots via een dag-actie, zijn we overgestapt op Philips Dimtone. De eerste spots zijn aan familie en vrienden weggegeven, want de prullenbak vonden ze zonde.

De eerste starters-set heeft een tijdje met maar een paar lampjes gedraaid om te bedenken wat we hiermee konden. We hebben eind vorig jaar een woonhuis gekocht, en zijn deze gaan verbouwen.

Vanaf het begin hebben we alle mogelijkheden van Hue meegenomen in het ontwerp en materiaal-keuze. Natuurlijk niet alleen voor verlichting, maar voor alles wat met comfort te maken heeft (ondertussen hebben we openslaande deuren, vloerverwarming en speakers in elke kamer, ja, zelfs in het toilet).

Het domotica-systeem wordt dusdanig aangepast, zodat alles gepersonaliseerd en geautomatiseerd wordt. Mijn vriendin houdt van andere kleuren dan ik, waardoor we met behulp van plaatsbepaling "eigen" scene's op kunnen roepen. Ook komt er een RGB-sensor op het dak, waarmee dag-licht simulatie mogelijk moet worden.

Wat is het plan per ruimte:
- Keuken
Spots in het plafond, waarbij we hebben gekozen om geen bovenkastjes (behalve de afzuigkap) te nemen, zodat de spots beter hun licht kunnen spreiden op de muren.
Ledstrips onder de keuken (ik weet al lang dat dit kan, maar mijn vriendin "eist" deze strips, omdat ze deze gezien heeft op pinterest)

- Woonkamer
Doordat er een beamer hoog komt te hangen kunnen we geen lampen aan het plafond hangen. Doordat het een betonnen plafond is kunnen hier ook geen spots in. Hierom hebben we gekozen voor enkele uplights zoals Bloom en Iris. Om de gordijn-rails te verbergen hebben we kleine koofjes gemaakt aan de voor- en achterkant. Gelukkig hebben we deze wat breder gemaakt dan noodzakelijk, hier ontstond namelijk achteraf ons idee: 1 lichtdicht gordijn om de ruimte goed te kunnen verduisteren + 1 wit gekleurde vitrage. Door in de koof ook een ledstrip te verwerken, kunnen we het zo maken dat de ledstrip zijn licht goed kwijt kan op de witte vitrage. Dit alles zonder de ledstrip zelf te zien!

- Toilet
Deze ruimte heeft ons nachten wakker gehouden. Wat is dat hokje klein, en wat wilden we er veel in kwijt! Ondertussen zijn we het wel overal over eens geworden. Muren zijn tot half-hoog getegeld, en daarboven is het (gelijk met de tegels) gestuct, zodat er geen rand zichtbaar is. Boven het spoelmechanisme hebben we een nis gemaakt en deze betegeld met parelmoer/wit mozaïek. In de nis en in het gewone plafond komt een spot, zodat we de nis met een andere kleur kunnen belichten dan de rest van het toilet. Een scene in het toilet wordt ook aangesloten op de RGB-sensor voor daglicht. Hoe grappig zal het zijn om in het toilet, zonder buitenlicht, te merken wanneer er bijvoorbeeld een vliegtuig overvliegt? Er zal nog wel een oplossing moeten worden bedacht voor eventuele duivenpoep.

- Slaapkamers
De slaapkamers krijgen spots in het plafond, en een Bloom/Iris als nachtlampje. Ook moet er een led-strip onder het bed komen om tijdens de nachtelijke toilet-gang het pad naar de deur te verlichten zonder de ander wakker te hoeven maken. Het geheel zal dan als een soort van collectieve wake-up light moeten gaan werken als het weer tijd is om uit bed te gaan.

- Hal
Zelfs deze ruimte ontkomt niet aan het O-ver-Hue-en... Gekoppeld aan bewegings-sensoren zal deze lamp automatisch scene's aan moeten nemen. Echter zal bij binnenkomst als het alarm nog ingeschakeld is, moet deze lamp rood gaan knipperen. Zodra het alarm dan gedeactiveerd is eventjes groen weergeven, om daarna weer terug te springen naar de "normale" scene.

- Badkamer
Deze laten we eventjes zoals het is... Naar alle waarschijnlijkheid gaan we deze volgend jaar verbouwen. Eerst even genieten van het huis zonder verbouwing/aannemer/stucadoor (= muurvarken)...

- Tuin
Ja, maar deze krijgt pas Hue NA de badkamer...

Deze zomer zijn we van plan om een mooie zonnige dag "op te nemen", zodat we in de winter kunnen blijven genieten van de warme realistische kleuren van de zomer. Geheel afhankelijk van deze prijsvraag zullen we niet zijn. Ondertussen hebben we al een klein vermogen aan deze lampjes uitgegeven (zie bijvoorbeeld deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43428539). Alle benodigde lampen hebben we nog niet. De lampjes zijn het geld absoluut waard, maar een verbouwing is ook niet gratis...

Mochten we de hoofdprijs winnen, dan zou ik de mensen van Philips met groot enthousiastme binnen laten. Ik ben vooral geïnteresseerd in wat er nog beter zou kunnen en hoe ik het systeem verder kan optimaliseren. Zo twijfel ik bijvoorbeeld of ik wel genoeg heb aan 1 bridge.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcdokter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 10:10
ik zou 'm gebruiken om mijn radiostudio van wat sfeerlicht te voorzien :)

[ Voor 0% gewijzigd door pcdokter op 14-04-2015 12:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 08:36
Ik zou de hue gebruiken in combinatie met mijn Philips tv om de hele kamer mee te kleuren om zo van het film kijken een echte belevenis te maken. Graag zou ik de lampen ook gebruiken om sfeer te maken in huiskamer, aangestuurd door een arduino/raspberry om de sfeer aan te passen aan het seizoen en de tijd van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeyssensD
  • Laatst online: 08-05-2024
Allereerst zou de Hue set geweldig kunnen samenwerken met mijn Ambilight tv. Deze is 55" groot en heeft driezijdig Ambilight.
Door dit te kunnen combineren met Hue zou het zorgen voor de ultieme bioscoopervaring (of zelfs beter).

Aangezien mijn vrouw heel dikwijls haar sms'en en telefoons niet hoort doordat haar toestel niet luid genoeg hoorbaar is, zou ik willen zorgen dat alle lichten flikkeren in een bepaalde kleur als ze een gesprek binnen krijgt of een sms krijgt.

Ook als ik thuis aankom dat de lichten even aan en uit gaan, zodat ze weet dat ik er bijna ben.

Ik werk momenteel met de Moto 360 met Android Wear en zou graag mijn lichten bedienen door spraakcommando's te geven aan mijn horloge.

Het automatisch uitgaan van lichten om 24u zou ook super zijn aangezien we deze soms vergeten uit te doen in de living.

En last but not least. Als er thuis een feestje is de Hue lampen als "disco lights" gebruiken om het feest compleet te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zou Hue gebruiken om mee te gaan testen en uiteindelijk met behulp van verschillende soorten sensoren mijn kamers te verlichten op basis van temperatuur, (natuurlijk) licht, geluid, beweging en tijdstip van de dag. Als dat allemaal werkt wil ik het laten samenwerken met andere domotica zoals blinderingen en muziek en dit samenvoegen in een centrale app zodat ik vanuit een app alles kan bedienen. Kortom: communicatie en veel uitproberen waarbij de Hue lampen centraal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-08 19:54
De huidige led-lampen vind ik maar niks. Ik heb er een aantal geprobeerd en ze geven een koud en flets licht. De hele kamer voelt gewoon dood en ongezellig aan. Gloeilampen geven gewoon een veel mooier, warmer licht. Maar ik wil eigenlijk wel graag zuinigere verlichting hebben. Gekleurde verlichting is nieuw voor mij, dus dat wil ik graag proberen. Wellicht dat ik met gekleurde led-lampen wel in staat ben om de kamer een gezellige warme sfeer te geven.

Ik heb witte muren en veel houten meubels, ben vooral benieuwd naar hoe ik dat hout uit kan lichten met kleur. Verder heb ik een prachtige open trap met een indrukwekkende schaduw-werking, ideaal voor de bloom denk ik. In de keuken heb ik al een led-strip, maar die geeft dus lelijk flets wit licht, ondanks dat ik de versie "warm wit licht" gekozen had. Wellicht dat ik deze vervang voor de gekleurde ledstrip. Of misschien dat ik een led-strip in de open glazenkast verwerk of in m'n vitrine met stenen en schelpen.

Sinds kort ben ik bezig met Domoticz op een Raspberry Pi. Ik gebruik momenteel 433MHz zenders om m'n verlichting aan en uit te schakelen. Door middel van geofencing weet het systeem dat ik thuiskom en als het ook donker is, doet hij automatisch de verlichting aan. Ik ben nu PIR bewegingssensors aan het installeren zodat het systeem ook weet in welke kamer ik ben. Als er dus beweging is terwijl ik niet thuis ben, kunnen alle lichten rood gaan knipperen. Tot slot heb ik een beamer die draait met XBMC. Als ik een film aanzet, gaan automatisch de lichten uit, en als ik de film op pauze zet, gaan ze weer aan. Lijkt me erg vet om hier een beetje ambilight aan toe te voegen. Zoals je ziet hoeft het van mij alleen als het volledig automatisch is. Als je je telefoon moet pakken en de app moet opstarten om de lamp aan te doen, ben je namelijk langer bezig dan wanneer je gewoon de handmatig de de knop indrukt. Dat heeft dus geen zin. Ik wil ook nog meerder scenes kunnen activeren met verschillende licht-standen, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit volledig automatisch zou kunnen laten doen...

Tot zover de ideeën die ik nu kan verzinnen, er komen er vast nog meer, ik ben benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bijna af van een landelijke inrichting met bijbehorende verlichting. We zijn overgegaan naar industrieel, met een kleine bijkomstigheid...het is wat killer. Adhv de HUE verlichting wil ik toch proberen dit geheel of gedeeltelijk weg te nemen. Dan denk ik aan mooie verlichting op de betonlook muur en dan het uitlichten van de oude LP's dmv de strips aan de achterkant waarbij indirekt licht de oplossing moet worden. 2 Oude lampen aan de beide kanten van de oude chesterfield moeten nieuw licht werpen op deze zaak. Tevens willen we voor de eethoek de lampen uit een fabriekshal voorzien van dimbare verlichting. In Juli krijgen we een nieuwe keuken waarbij geen bovenkastjes worden geleverd, die ruimte willen opvullen met de spotjes van HUE. Zoals jullie lezen genoeg ideeen voor onze nieuwe inrichting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Mijn visie wat Hue voor mij en mijn gezin zou kunnen toevoegen in een stukje creatief proza:

Het is woensdagmorgen vroeg en het is nog donker in het hele huis.
De heer des huizes wordt langzaam gewekt door de Hue Go die op zijn nachtkastje staat en langzaam steeds iets feller wordt. Dat was vroeger wel anders wakker worden als de wekkerradio aansloeg en er net een druk nummer werd gedraaid. Terwijl hij zich uitrekt begint op de overloop een tweetal Lightstrips te branden, die heel subtiel de weg naar de badkamer wijzen, zonder de overige huisgenoten te wekken en er tegelijkertijd voor te zorgen dat hij niet op de tast naar de badkamer moet en zich misschien zelfs stoot.

In de badkamer aangekomen straalt de Hue Phoenix plafonnière een zacht donkerblauw licht uit.
Voordat hij onder de douche springt, drukt hij op de Hue Tap om tijdens het douchen langzaam van kleur te wisselen, tegelijkertijd wordt het licht op de overloop uitgeschakeld. Door het warme water gecombineerd met de verfrissende kleuren wordt hij langzaamaan goed wakker. Als hij onder de douche vandaan is en afgedroogd en volledig aangekleed kiest hij voor een feller licht om zich goed te kunnen scheren. Wanneer hij hiermee klaar is drukt hij op de Hue Tap die er voor zorgt dat de Hue Phoenix langzaam uitgaat en de 2 Lightstrips op de overloop + 2 strips langs de trap subtiel beginnen te branden.

Beneden aangekomen wordt hij begroet door de oranje brandende Hue Phoenix staande lamp op het dressoir en de Hue Beyond hangende lamp boven de eettafel die ook deels de open keuken verlicht. De CV is een tijdje geleden al aangegaan waardoor het nu behaaglijk warm is.
Het koffiezetapparaat staat inmiddels ook al te pruttelen door de ingestelde tijdschakelaar. Hij pakt een broodje uit de broodtrommel en belegd deze met kaas en loopt naar de zithoek naast het dressoir.
Hij pakt de tablet uit het docking station wat staat op het dressoir, waarop de Hue Phoenix staande lamp naast hem zich aanpast om meer comfort te geven tijdens het lezen.
Terwijl hij onder het genot van een kopje koffie en zijn broodje het laatste nieuws aan het lezen is knipperen de lampen kort. Hij switcht van de nieuws-app naar zijn email-app en ziet een mail van zijn goede vriend die bevestigd dat ze zaterdag langskomen.

Wanneer hij hier mee klaar is zet hij beide lampen uit en switcht naar de Hue Beyond plafonnière in de keuken met een wat feller oranje licht wat langzaam overgaat naar geel om zijn brood klaar te maken. “Wat heerlijk!”, denkt hij bij zichzelf, “dit is net een mooie zonsopgang”.
Als hij klaar is doet hij de laatste lamp uit met de Hue Tap naast de keuken en loopt naar boven om zijn vrouw en kind gedag te zeggen. Bij het wegrijden schakelen ook de Lightstrips op de overloop en de trap uit doormiddel van geofencing.

Een uur later worden vrouw en zoon ook gewekt door hun Hue Beyond plafonnière (kind) en Hue Beyond staande lamp (vrouw).
(De rest van de ochtend zal ik voor de variatie verder niet beschrijven).

De vrouw des huizes komt ’s middags thuis van haar werk en haalt zoonlief met een vriendje uit school. Als ze binnenstappen zijn net de lamp boven de eettafel en die op het dressoir aangesprongen, omdat het regent buiten en zij zorgen zo met hun kleuren voor een warm welkom.
Buiten spelen is nu geen optie dus ze spelen binnen spookhuis. Met de Hue Go van papa zijn nachtkastje kunnen ze de meest spookachtige kleuren maken. Na een paar uur spelen gaat zijn vriendje weer weg en moet zoonlief aan het huiswerk. Terwijl de regen tegen het raam klettert, zit hij aan de eettafel bij een speciaal aangepast licht van de Hue Beyond zijn rekensommen te maken.
Zijn moeder zit op de bank tegenover het dressoir met twee Hue Phoenix wandlampen achter haar die een blauw licht uitstralen. Ze zit een boek te lezen totdat de lampen knipperen. Een Whatsapp bericht van haar moeder of ze morgen nog mee boodschappen gaat doen.

De radio staat zachtjes aan totdat hun favoriete dansnummer voorbij komt. “Hey mam! U and I!”
Moeder zet de muziek harder en alle lampen aan en laat ze knipperen als in een disco.
Samen dansen ze op de muziek totdat het nummer is afgelopen.
Tijdens het koken is moeder afgeleid door een moeilijke vraag over het huiswerk van zoonlief waardoor ze het vet te lang in de pan laat zonder het vlees er in te doen. Dit begint nu te roken, waardoor de brandmelder af gaat en de lampen hier ook op reageren door rood te knipperen. Geschrokken haalt moeder de pan van het vuur. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

Als vader thuis komt is het al laat en volledig donker geworden en kunnen ze gaan eten bij een fris groen licht wat rustgevend werkt en de spijsvertering bevorderd. Na het inruimen van de vaatwasser doen ze nog een bordspelletje bij een wat blauwer licht om tot rust te komen. Altijd handig zo’n smartphone dichtbij om de lampen te kunnen bedienen.
Als het licht donkerblauw wordt beseffen ze dat het tijd is voor zoonlief om naar bed te gaan.
Bij het spookachtige limegroene schijnsel van de Hue Go leest vader nog een spookverhaal voor en met een angstaanjagende lach die langzaam weg sterft dimt hij langzaam het licht en verlaat de slaapkamer met een laatste welterusten.

Vader zet de Hue Go weer op zijn plek en koppelt het netsnoer weer aan.
Vader en moeder kruipen vervolgens beneden tegen elkaar aan op de bank met een kopje verse muntthee en kijken samen een film. De Lightstrips achter de televisie en de 2 Living Colors Bloom aan weerszijden geven een spectaculair effect aan het geheel en het voelt aan alsof ze in een bioscoop zitten.
Na de film kijken ze nog wat vakantiefoto’s van een paar jaar geleden, totdat de lichten weer donkerblauw worden en het tijd is om naar bed te gaan. De Lightstrips langs de trap en de overloop leiden hen naar de badkamer en uiteindelijk naar hun bed.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

super deze actie!
zou graag mijn 21:9 philips TV met ambilight met hue willen aanvullen.
tevens heb ik een wat minimale home domotica in de zin van KAKU, en ik zou dit graag door Philips Hue willen vervangen / aanvullen :)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Naast dat ik al een lange tijd de HomeWizard gebruik om mijn ouderlijk huis mee te bedienen, krijg ik binnenkort mijn eigen huis. Uiteraard wil ik het gelijk goed aanpakken zodat het een feest zou moeten zijn om via de HomeWizard alles te kunnen bedienen. Daar komt natuurlijk Philips met zijn Hue lijn goed bij van pas. De vriendin laat haar vertrouwde wereld achter haar om samen verder te gaan. Met bijpassende verlichting kun je de avonden extra gezellig maken en het licht er op afstemmen.

Daarom zou ik graag in aanmerking komen voor een Philips Hue set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Een collega van mij gaat na 40 jaar dienst over een week met pensioen en hij zoekt nog een hobby. :)
Zelf thuis al een meerdere type Hue lampen in gebruik maar de beyond hanglampen zouden nog een mooie aanvulling zijn. Bediening met Hue App en/of Logitech Ultimate (en binnenkort nog uitbreiding met Kickstarter Homey) maakt de Philips Hue een mooi en continue vernieuwend product.

[ Voor 68% gewijzigd door BenEco op 14-04-2015 21:08 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itv
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-09 21:45

itv

Momenteel gebruik ik 6 hue lampen.

Ik ben er erg mee aan het experimenteren heb de lampen op mij: slaapkamer
Badkamer, gang , woonkamer en keuken.

Heelaas ben ik geen programmeur want vooral de software van heu kan in mij ogen veel beter.

Het zou mij leuk lijken om de lampen te pas en te onpas te gebruiken.
een licht strip zou ik achter mij bed plakken als wake up licht.
een lux lamp zijn erg handig als buiten lamp gebruik ze nu ook omdat ze automatisch aan gaan als ik thuis kom.
Ook vraag ik me af wat heu in mij tuin zou kunnen doen met dit mooie weer zit je toch veel buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liesvan88
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Wij wonen sinds 2 jaar in ons eerste eigen huis. Een mooi huis uit 1890 waar we heel blij mee zijn, maar verlichting is één van die dingen waar we nog aan werken. In de woonkamer hebben we een paar staande lampen (mede omdat er geen electra in het plafondornament zit) en op heel veel plekken hangt er alleen nog een LED peertje. Het is met name mijn vriend zijn mancave waar verlichting het meeste werk nodig heeft, daar hangen nu nog TL balken van de vorige eigenaren (dramatisch onprettig licht) en daar moet echt nog en hoop aan gebeuren. Daarvoor lijkt dit systeem me dan ook echt ideaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 14:20

Qck

Bazinga

Al tijden ben ik me aan het oriënteren op multi-color verlichting voor in mijn woning. Ideeën over LED inbouwen in plinten stralend richting het plafond, indirecte verlichting in het plafond bouwen en ook de huiskamerlampen zelf. Uiteraard wil ik deze verlichting individueel kunnen besturen zowel qua lichtsterkte als kleur. Om een start hiermee te maken ben ik begonnen met een kitje van een welbekend zweeds meubelbedrijf.
Nu wij in een mooi huis wonen wat schreeuwt om mooie verlichting wordt het tijd om het nu eens goed aan te pakken. De Hue sluit perfect aan bij onze wensen om ons huis mooi te verlichten!

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik zou het Hue systeem gebruiken om eindelijk weer eens mijn verlichting aan te kunnen zetten in mijn huis. Mijn huidige kikasysteem doet het vaker niet dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromabove
  • Laatst online: 14-04-2015
De Hue is een mooie oplossing voor veel mensen (ook voor mij), daar ben ik van overtuigd.

Ik ben al een ruime tijd op zoek naar goede verlichting in mijn huis. Dit is onder andere een reden waarom ik nog verlichting heb met twee draadjes en een (spaar)lamp eraan. Ook heb ik een beperkt aantal kamers (helaas), daarom gebruik ik mijn kamer voor meerdere doeleinden. Mijn woonkamer fungeert natuurlijk als woonkamer, maar ook als eethoek, studiehoek, leeshoek, loungehoek en filmhoek. De verlichting schiet tekort voor bijna alle doelen. Als ik bijvoorbeeld een boekje lees, is de verlichting te diffuus. Dit leest niet lekker. Om lekker te loungen, is de lamp weer te fel. Bovendien wordt de ambiance in mijn woonkamer niet verbetert. De Hue kan daar zeer zeker verandering inbrengen, want ik heb begrepen dat er veel vormen en maten van de Hue-lampen leverbaar zijn.

Wat ik ideaal vind van de Hue, is dat deze te besturen is met een smartphone. Zo wil ik de Hue lampen in heel mijn huis plaatsen zodat ik altijd controle heb over mijn verlichting. Dit vind ik een extra 'pro' aan de Hue.

Soms vind ik het fijn om een romantische sfeer te creëren, zonder al te veel tumult. Ik ben van mening dat dit met de Hue App zonder veel problemen uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Net een nieuw huis (mijn eerste) gekocht. 1 kamer gaat omgetoverd worden tot een geluidsstudio i.v.m. mijn vriendin die geluidstech is. Met dit systeem zouden we een vet effect kunnen creeren binnen de studio!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Wij gaan aankomende zaterdag verhuizen, en ik ben erg benieuwd hoe dez verlichting samenwerkt met mijn Logitech Smart Control afstandsbediening. Uiteraard beteid daar dan een leuke, eerlijke review over te schrijven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51
Ik zou het Hue systeem gebruiken om middels de HUE brug een aantal lightstrips aan te sturen. De HUE brug zou ik wederom aansturen via MediaPortal.

Op die manier zou ik, in combinatie met de AtmoHue - BETA - (Philips Hue support for AtmoLight & AtmoWin) plugin voor MediaPortal, een complete huiskamer setup willen maken voor het kijken van films en series.

Ik heb daarom mijn met een rode lijn aangegeven waar ik wel een HUE lightstrip zou willen plaatsen.

Achter mijn TV:
http://1drv.ms/1JHQjMe

rondom mijn speakers en in mijn insparingen in de muur waarin de radio en playstation staam:
http://1drv.ms/1JHQsz9
http://1drv.ms/1JHQEOU

En ten slotte onder en achter de bank:
http://1drv.ms/1FG6qG5
http://1drv.ms/1JHQqHN

Dit lijkt mij voor de 'immersiveness' van een serie of film erg goed te zijn en zou een extra dimensie geven aan deze activiteit. Een voorbeeld van een uitwerking van dit idee kan hier bekeken worden, maar dit wordt bij mij dan natuurlijk op woonkamer formaat ipv alleen rondom de TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Damandan op 14-04-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Zou het mooi vinden voor in de slaapkamer die op het moment verbouwt wordt. Had iets in de planning met indirecte verlichting op het plafond d.m.v. led strips. RGB lampen op de kasten. Uiteraard te bedienen via tablet/smartphone/PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moehaha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-08 14:37
Coole actie!

Zoals velen waarschijnlijk ;) heb ik samen met mijn vriendin net een huisje gekocht. Nu zat ik al een tijdje te dubben over Hue, omdat ik veel domotica funderingen al heb geplaatst. Zo heb ik de Almond + destijds via kickstarter al gesteund en als laatste de Homey waar jullie vorige week aandacht aan hebben besteed. Heb ik reeds een Nest geinstalleerd. En heb ik mijn speakers ook gekocht met domotica in mijn achterhoofd. (De bluetooth van de Fidelio E5 zal hele grote maatjes gaan worden met Homey, verwacht ik.)

Het startsetje, wat gewonnen kan worden, zou precies passen in de huiskamer. Ik heb een redelijk goed lichtplan uitgewerkt dat mooi licht geeft, al is het nu met Ikea ledlampen. De 3 lampen zouden de twee staande lampen voor en achter in het huis vervangen en de eettafellamp ook. De lichtstrip kan ik op zoveel plekken kwijt, maar ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het er uit zou zien als ik deze plaats in de putconvector. Verder heb ik hoeken en open plekken op de muren voor de Bloom genoeg.

Het zou perfect zijn als ik dit allemaal kan combineren met de Homey voor de review. Afstandbediening/App is leuk maar commando's roepen is voor mij meer het huis van de toekomst.

Dat brengt mij bij de droom. Een goed lichtplan is één stap. Het licht automatiseren is een tweede. Ik zou samen met Philips (en Homey als die niet te veel vertraging oploopt :-( ) een stap richting volledige automatisering willen zetten waar apps en afstandbedieningen als reserve gebruikt worden. Simpele processen, zoals dat er licht aanspringt bij het thuiskomen om te zien waar de sleutel in moet. Alleen voor mij en uiteraard niet om de inbreker even bij te lichten. 8)7 Daarna springt de ganglamp aan en vervolgens het hele huis op basis van wat commando's.

Uiteindelijk wil je op de bank ploffen en het licht besturen zonder afstandbediening of telefoon te zoeken. Door simpele commando's te gebruiken in staat zijn om de gewenste lamp aan te zetten en sfeerverlichting voor die spannende film. Allemaal heel basic voor domotica maar wel het belangrijkste in mijn optiek.

Als je licht domotica plan goed zit, kun je de rest er met gemak bij in hangen. Als jullie mij kiezen zou het mijn domotica avontuur in een stroomversnelling kunnen brengen en wil ik ook heel graag een review schrijven voor de Philips Hue en een icm. Homey :)

Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Als student woon ik nog bij mijn moeder, maar maak ik er van mijn kamer het beste van. Een eigen plekje wat je ook zou hebben als je op jezelf woont. Ik heb een mooie kamer van, ik gok, 24 vierkante meter en een balkon. Elke week heb ik mijn vriendengroep over de vloer. Ik vind het tof om een nette en unieke kamer te hebben wat écht voelt als je eigen plek.

Hue kan van mijn kamer iets speciaals maken wat je niet zo vaak ziet bij een student. Sinds een aantal jaar ben ik verzot op sneakers en heb dus een tweetal kasten met sneakers. Zelf heb ik met IKEA ledstrips daar ledjes achter gemaakt die je ook van kleur kan verwisselen. Dit gaat helaas met 2 handschakelaars die op een erg onhandige plek zitten. Met Hue zou ik hier ledstrips achter kunnen plaatsen die mee kleuren met de kamer en waar ik niet zoveel moeite voor hoef te doen. Ik heb een aantal lampen die ik graag zou voorzien van Hue lampen om een coolere sfeer te creëren. Een hele groene kamer als er we weer een FIFA toernooitje houden of verschillende warme kleuren (of de disco app :D) wanneer we een biertje drinken voor we naar de stad gaan op de zaterdagavond.

Zelf ben ik ook sinds kort bezig met het programmeren in JavaScript en lijkt het me vet om met de Hue API aan de slag te gaan om zelf met vette toepassingen te komen. Het zou dus ook een stimulans zijn om weer extra bezig te zijn met coderen en daar beter in te worden!

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krolls
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-04 10:41
Allereerst bedankt voor de toffe prijzen die te winnen zijn. Ok nu stop ik met slijmen.
Nu zou ik een heel verhaal kunnen ophangen over wat ik allemaal met Philips Hue wil, maar dat doe ik niet.

Philips Hue is mooi spul, waarmee ik iedereen jaloers kan maken. Om jullie tegemoet te komen ben ik al tevreden met een starter pack. Dit was waarschijnlijk een slechte motivatie...

Nou oké, 1 reden waarom ik Philps Hue zo dolgraag wil. Er is een tijdje geleden bij ons ingebroken en het hele huis is beter beveiligd, om een inbraak te voorkomen of te vertragen. Nu zie ik in de Philips Hue serie een mooi preventief middel om een inbreker buiten te houden. Door gebruik te maken van meerdere lampen in het huis met een wisselende kleurstelling zal het altijd lijken of er iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imaxus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 13:51
Ik zat er al een tijdje aan te denken om hue zelf aan te schaffen, ik zou mijn slaapkamer pimpen op alle plaatsen waar dit mogelijk is. Een led-strip onder het bureau. De bloom op het nachtkastje en de lampen in het plafond! Het zou natuurlijk ook supervet zijn als mijn ambilight tv die verlichting zou kunnen beïnvloeden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou graag een intelligent lampensysteem hebben voor mijn kinderen. Ze slapen op de eerste verdieping, maar het toilet is beneden. Maar 's nachts is de weg ernaar toe natuurlijk donker, en zit potentieel vol met monsters en trollen. Wat enorm zou helpen is een systeem waarbij met een bewegingsdetector de weg naar de wc verlicht wordt (via ledstrips langs de trap en gangpad zou erg mooi zijn). Het moet natuurlijk geen tl-licht bedoening worden, dus ik zoek naar warme kleuren die net fel genoeg zijn om eventuele draken en trollen weg te jagen. In de ideale wereld zou ik de bewegingsdetector vervangen door afstandsmeters (bijvoorbeeld http://www.hackerstore.nl/PDFs/HC-SR04.pdf), waarmee ik precies kan bepalen waar een kind op dat moment loopt. De ledstrips kunnen dan 'meelopen' met het kind, bijvoorbeeld door het gebied rond het kind met fellere gelige kleuren te verlichten en de vervolgweg naar de wc (of de slaapkamer) te verlichten met groene en/of rode kleuren. Het systeem moet slim genoeg zijn om het licht lang genoeg aan te houden, om te voorkomen dat het opeens helemaal donker is als het kind lang op de wc zit.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verlicht mijn huis al deels met livingcolors, maar sinds vrijdag staat er een nieuwe Philips 6000 serie in huis. Ik zou de hue dan ook gebruiken om te koppelen aan de TV om zo meer te genieten van de TV. Ook zou ik er 1 buiten indraaien. Hoewel mijn (Philips ;) ) buitenlamp veel licht geeft, vind ik hem toch nog niet echt sfeervol. Op een zomeravond een warme kleur buiten lijkt mij top. Verder zou ik met de API een app maken met snooze functie. Net als een wakeup light, maar dan een lamp die van wit steeds roder wordt. Waar rood betekend, je moet nu echt opstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de Hue set waarschijnlijk niet binnen het huis gebruiken (mits de fiets in de garage staat). Ik zou de ledstrip op de onderkant van een buis van mijn fietsframe plakken, en met een schakelaar en een batterijpack verbinden. Zo kan ik, als ik 's avonds/ 's nachts aan het fietsen ben, een beetje showen met mijn fiets :) Ik heb op mijn ventielen al speciale 'dopjes' gezet met ledje's erin, welke aan gaan als je fietst, maar een ledstrip op mijn frame zou het wel afmaken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjankoot
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 11:34
Veel voorkomende vraag en waar nog niet naar mijn mening een goed antwoord op gekomen is hoe dit systeem goed kan werken met meerdere personen in huis. En dan met name in combinatie met mijn vrouw en 2 kinderen. Je ziet de systemen vaak worden toegepast/gereviewed door 1 persoon.

Ik zou het huis zo willen inrichten dat mijn vrouw en ik via de apps op de telefoon (of sensoren of planning via geschikte apps zoals Tasker bijv) de stemming ('mood') in huis kunnen bepalen naar dagritme of weer buiten.

Maar ook dat mijn dochter zelf haar verlichting kan bepalen op haar kamertje. Hiermee wil ik benadrukken dat ik dit niet als speelgoed wil installeren maar wil laten zien dat dit product door iedereen gebruikt kan gaan worden.

Dit kan ook weer marketingtechnisch mooi beeldmateriaal opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Omdat er straks een kleine komt had ik het volgende in gedachten.

's nachts als die kleine begint te huilen drukt de aangewezen ouder op hun tap. Hiermee wordt onder het bed de ledstrip geactiveerd waardoor de grond verlicht wordt. Wordt de ander niet wakker van het licht. Ondertussen springt op de overloop het licht aan en in de kinderkamer komt het licht ook langzaam tot leven. Natuurlijk moet die kleine een flesje hebben dus is de verlichting in de gang beneden en de keuken ook al aangesprongen.

Als we toch de keuken aanpakken zou ik wat spotjes onder de kastjes doen zodat we licht op het blad hebben. Natuurlijk ook een mood "diner" die een mooi romantisch licht laat verspreiden tijdens etentjes.

Gezien we op de slaapkamer ook lezen staat op elk nachtkastje een Hue Go die we ook nog in een romantischer setting kunnen gebruiken.

Zo zou ik iig de hue producten gaan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door MeneerKrab op 15-04-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Curly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 07:54
Voor mij is verlichting een van de belangrijkste elementen die bijdragen tot de gezelligheid van een ruimte. In mijn pas gerenoveerde badkamer heb ik dan ook RGB led spots voorzien. Maar dit zijn gewoon simpele spots met een RGB controller

In de woonkamer wil ik nog een stapje verder gaan, en dit lijkt me perfect te verwezenlijken met de Philips Hue lampen. Twee hanglampen met een Hue LED lamp, een paar LED strips in de rand van het verlaagde palfond en misschien nog een tweetal Hue Bloom lampen op een kast of bijzettafel en het geheel is compleet.

De kinderen worden al wat groter, een disco feestje is dan ook geen probleem meer.

Ik heb nog geen ervaring met IFTTT maar je kan hier precies best wel veel voorwaarden kiezen om een actie te laten uitvoeren, nog meer mogelijkheden dus!

Nu alleen nog de hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-10-2021
Wat een gave actie. Het lijkt wel of dit voor mij bedoeld is.
Op dit moment zit ik in een tijdelijk woning te wachten totdat mijn eigen appartement volgende maand gerenoveerd is. Dat is hèt moment om met een schone lei mijn huis in te richten. Er komt dus nieuw behang op de muren, een andere vloerbedekking, gordijnen, meubels en natuurlijk nieuwe verlichting.
De Hue lampen vind ik eerlijk gezegd erg duur maar ik ben al jaren in het bezit van twee ‘Living Colors’ lampen van Philips en een TV met ambilight aan beide kanten. Ook staat er een wake up light op het nachtkastje. Je kunt dus stellen dat ik een fan ben van de verlichtingsmogelijkheden van Philips. Ik hoop dat mijn huidige lampen compatibel zijn met het nieuwe hue systeem.

Het is heel grappig om het systeem te gebruiken als kookwekker of als notificatie voor email. Toch zal ik dit minder snel gebruiken. Wel vind ik het geweldig om het in de slaapkamer als ‘wake up-call’ te gebruiken met een koelblauwe tint. Ook de mogelijkheid om je licht aan te laten gaan op het moment dat je niet thuis bent, om potentiele inbrekers af te schrikken, ga ik zeker gebruiken. En misschien als waarschuwing dat mijn tv-programma dat ik wil zien over 5 minuten begint.
Maar belangrijkst is natuurlijk om die prettige sfeeromgeving te creëren als ik in mijn nieuwe, nog aan te schaffen Eames lounge chair (nee, geen echte, daar heb ik geen geld voor) zit met een goed boek en een goed glas whisky. Een logische plek voor de lightstrips lijkt me in mijn grote boekenkast van Lundia: aan de onderkant van een plank om de inhoud van de kast te verlichten of juist aan de bovenkant om zo via het plafond indirecte verlichting te creëren. Ook achter de bank zal een strip geplaatst worden. Ook vraag ik me af of het mogelijk is om de Hue verlichting mee te laten veranderen met het beeld op de ambilight-tv. Maar misschien is dat wel te onrustig.
Daarnaast lijkt me sowieso fijn om overal dezelfde Hue Beyond lampen in huis te hebben zoals een bureaulamp in de werkkamer, de Beyond hanglamp en plafonnièrres aan het plafond in woonkamer, gang en slaapkamer. De 3D lamp Entity is prachtig maar helaas ver boven mijn budget.

Het zal mooi zijn als ik op 30 april niet alleen de sleutel van mijn nieuwe appartement krijg, maar tegelijkertijd gebeld wordt door Philips om een afspraak te maken. :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Raindog op 15-04-2015 21:56 . Reden: kleine opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afgelopen maand ben ik in de lichtstad (Eindhoven) gaan samenwonen met mijn vriendin, graag zou ik als Tweaker haar graag laten zien wat er allemaal voor gave features nieuwe technologieën bieden, waaronder ook Hue. In het verleden heb ik al eens eerder met een Hue gestoeid en heb ik het volgende script geschreven dat door middel van een cronjob en IFTTT je verlichting groen maakt als je Fifa opstart op je Xbox 360.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
// Een script om je Philips Hue lampen van kleur te veranderen zodra je Fifa 14 opstart.
// Stel een cronjob in die dit script iedere X aantal minuten draait en stel een IFTTT in met de tag #xboxon die je Hue van kleur veranderd naar bijvoorbeeld groen
// Geschreven door Fixer

// Variabelen, vul tussen de aanhalingstekens je gegevens in. Je Xbox gamertag en het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd bij IFTTT.
$gamertag = 'GAMERTAG';
$email    = 'IFTTTE-MAIL';

$json     = file_get_contents('http://www.xboxleaders.com/api/profile.json?gamertag='.$gamertag);
$to       = 'trigger@ifttt.com';
$subject  = '#xboxon';
$message  = $subject;
$headers  = 'From: '.$email . "\r\n" . 'Reply-To: '.$email . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

// Decodeer de JSON
$data = json_decode($json);

// Echo's om te laten zien wat er gebeurd. Kunnen voor cron worden uitgecommend.

echo '<h2>Online status</h2>';
echo '<p><strong>Xbox Gamertag:</strong> ', $data->data->gamertag;
echo '<p><strong>Status:</strong> ', $data->data->presence;
echo '</br></br>';

if (preg_match('/Online playing FIFA 14/',$data->data->presence)):
    echo 'Je speelt Fifa, lampen  worden groen.';
    mail($to, $subject, $message, $headers);

else:
    echo 'Je bent offline, er gebeurt niets';
endif;
?>

Helaas ben ik zelf niet in het bezit van een Hue set en zou daarom graag weer aan de slag gaan met nieuwe toepassingen bedenken met verlichting in mijn nieuwe woning. d:)b

Voor iedereen, met het scriptje mag je doen wat je wilt. Geen idee of het nog werkt, het is inmiddels een hele poos geleden geschreven. Dit zal ongetwijfeld ook op een minder omslachtige wijze kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk echt van de nieuwste technische dingen en mijn 50+ ouders ook, toevallig ben ik de laatste weken informatie aan het opdoen over de philips hue lampen omdat ik een smartwatch heb gekocht en daar de app voor hue in zag staan. Waarom speciaal ik? geen flauw idee :) zou het wel heel gaaf vinden.

~janbas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn leven willen ver-hue-en met maar liefst een setje Hue kleurlampen en een setje Hue Living colors bloom:
Een Huelamp in de woonkamer voor op de tafel en een setje Living colors bloom. Een Huelamp op onze slaapkamer en eentje op de slaapkamer van ons zoontje.

Ik zie het zo voor me:

6.30: Bij het wakker worden gaat de lamp naast ons bed langzaam aan ons mee te wekken.
7.00: De lampen schakelen automatisch aan in de Energize-stand
8.00: De lampen schakelen zichzelf automatisch uit op een werkdag
17.00: De lampen gaan aan zodat het gezellig thuiskomen is in de relaxstand
17.30: Gezellig eten onder het genot van een Hue-lamp
18.00: Stoei en dansuurtje met ons bijna 2-jarig zoontje. De Huelampen geven een disco-effect door ze te koppelen aan zijn favoriete liedjes.
19,00:Dan is het tijd om op zijn kamertje de lamp langzaam te laten gloeien in de kleur van zijn favoriete knuffel tot hij langzaam in slaap valt.
20.00: Is het tijd om te studeren aan de tafel en de Hue op "concentrate-stand" te zetten
21.00:Lekker samen een serie kijken met de Hue lampen in een gezellige sfeer stand
22.00: Lampen gaan op standje "romantiek" in de kleur van een warm haardvuurtje.
23.00: De lampen geven een signaaltje: bedtijd

Tja, genoeg om te bedenken om ons leven op te leuken met Hue-licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik Hue wil... is in woordjes lastig uit te drukken...
daarom heb ik een video geknutseld...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uPEC577MkZw]

YouTube: HUE my life

[video]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/uPEC577MkZw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/video]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik ben een enthiausiaste Philips Hue gebruiker. Graag zie ik deze uitgebreid met een commandocentrum functionaliteit. Naast de mogelijkheden die Philips Hue me nu al biedt, zou ik graag zien dat mijn woonkamer van kleur veranderd als ik nodig ben voor een (spoed) activiteit. En dit is nog maar het begin.
Verschillende collega's van me maken ook gebruik van Philips Hue.
Samen met deze collega's ben ik bezig om op ons kantoor een commandocentrum in te richten waarbij Philips Hue voor ons een essentieel onderdeel is.

Het kantoor waar ik het over heb, betreft een IT dienstverlener met 20 werknemers. Wij beheren een cloudomgeving voor onze honderden klanten en duizenden eindgebruikers.
Met de software PRTG hebben we (met gebruik van de Philips Hue API) ingesteld dat de lampen op de bureau's bepaalde kleuren aannemen, afhankelijk van gebeurtenissen op de cloudomgeving.
Dit betreft bijvoorbeeld het plotseling stoppen van services op een server (lampen knipperen dan rood), het vollopen van een disk (lampen knipperen dan oranje), het binnenkomen van een Prio-64 ticket van een klant (lampen knipperen dan paars), etc.
Het instellen/beheren van de PRTG-sensoren om de acties te triggeren, beheren we zelf. Hier verwachten we geen ondersteuning/activiteit van Philips.

Wat ik wel graag zou zien, is het samenbrengen van de Hue-functies op kantoor en thuis.
Zo rouleert wekelijks de standbydienst tussen de diverse collega's. De collega's hebben een VPN-verbinding met kantoor. Het aanspreken/bedienen van Philips Hue lampen bij deze collega's thuis, vanaf kantoor (het commandocentrum) is hierdoor mogelijk.
Graag zie ik gebeuren dat de standby-medewerker van de betreffende week, automatisch getriggerd wordt dmv Hue-verlichting bij hem/haar thuis, zodra er zich op kantoor (het commandocentrum) zich een calamiteit voordoet. Dit zal eenvoudig in te richten zijn, omdat we elke week de naam van de actieve standbymedewerker instellen binnen PRTG, de software die ook de Hue-acties triggert.

Daarnaast zie ik graag op kantoor de Philips Hue mogelijkheden uitgebreidt. De commandocentrum functies beperken zich nu tot de bureau's, waar (afhankelijk van de functie/verantwoordelijkheid van de collega) de Hue-verlichting een bepaalde kleur aanneemt, als er zich iets voordoet waar hij/zij actie op moet ondernemen.
Tijdens de lunchpauze, op de afdeling verkoop, in de vergaderruimten en in de ontvangstruimte zien we ook graag Philips Hue gerealiseert. Zo kunnen we met LED-strips, Blooms en andere Hue-verlichting, onze commandocentrum behoefte compleet maken en zijn we, onafhankelijk van de plaats binnen ons kantoor, onze problemen (dankzij Philips Hue) altijd een stap voor.

Naast mijn eigen huis, leent ons kantoorpand zich uitstekend voor videoopnames om onze commandocentrum-oplossing (na het plaatsen van extra Hue-verlichting) in uitvoer te zien.
Let dan maar eens op hoe snel mijn andere collega's (thuis) gebruik gaan maken van Philips Hue!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb grote stukken witte muren waar alles mooi gekleurd kan worden met de hue lampen. Romantische stand tijdens dinner en woestijn kleuren voor tijdens chillmomenten! Licht zachtjes aan om wakker te worden. Alles goed te zien vanaf de straat aangezien ik aan een drukke weg woon en grote ramen heb.

Looney--> Live your life!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.