Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:29
Mede-auteur:
  • Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AHXIzueZl1hG0c9F8a9oIN3y/full.jpg

Philips en Tweakers zijn op zoek naar jullie. Tweakers die wel wat kleur in hun woning kunnen gebruiken. Voor dit testpanel heeft Philips vijf setjes Hue-verlichting ter beschikking gesteld. Om te kunnen winnen horen we graag waarom en hoe jij je huis zou willen 'ver-hue-en'. De Hue is echt zo'n product waar je als gebruiker het nut direct van inziet of juist totaal niet. Hoewel het productaanbod in het begin nogal magertjes was met één enkele lamp, is het Hue-systeem de afgelopen jaren flink uitgebreid. Philips wil graag van jullie horen wat voor moois jullie kunnen bedenken met al die Hue producten.

Voor dit testpanel vragen we dan ook iets meer dan simpelweg op een poll klikken. In dit speciale forumtopic horen we graag hoe jij je huis, woonkamer of mancave zou willen 'ver-hue-en' en waarom? Daarbij mag je alle artikelen uit het Hue assortiment van Philips gebruiken en elk artikel zo vaak als je wil. Maarrrrr ... je inzending moet wel uitvoerbaar zijn. Want alleen die plannen maken kans op de hoofdprijs. Wil je meer weten over Philips Hue? Ga naar de actiepagina.

Uit alle inzendingen worden de vijf leukste, creatiefste, meest bijzondere uitgekozen. Deze users ontvangen als dank voor hun deelname een Philips Hue-prijzenpakket: de hoofdprijs bestaat uit een Hue Lamp Starterkit met drie lampen, een Hue Lightstrip én een Hue Bloom. Daarnaast is er nog een pakket met een Starterkit en Lightstrip en drie maal een losse Starterkit.

Wat bovendien bijzonder is, is dat de user die de hoofdprijs wint ook bezoek krijgt van Philips. Philips gaat dan zijn best doen om het idee van die winnaar ook daadwerkelijk uit te voeren. Van die installatie en het eindresultaat wordt dan een video gemaakt. Hoewel Philips de vrachtwagen met Hue-goodies na afloop wel weer meeneemt, kan het maar zo zijn dat er nog iets achter mag blijven.

Voorwaarden:
  • Deelnemen kan tot en met 26 april 2015 23:59 uur.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Je mag één inzending doen in dit forum. Die mag je zo vaak aanpassen als je wil binnen de inzendperiode.
  • Het is niet de bedoeling om op elkaar te reageren.
  • Vragen en opmerkingen kun je kwijt in het feedback topic.
  • Alleen volledige inzendingen worden in behandeling genomen.
  • De winnaars krijgen uiterlijk op 30 april bericht. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • De hoofdwinnaar is bereid om mee te werken aan een videoproductie bij hem/haar thuis.
  • De winnaars worden geselecteerd op basis van inzending.
  • Werknemers van Philips en Tweakers (ook de crew) zijn uitgesloten van deelname.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilbert de Vries op 10-04-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 22:00
In mijn huis is alles wit. Witte muren, witte keuken, zelfs 2 grote witte bloempotten (mijn vrouw houdt van wit en schoon)
Ik zou met de philips Hue lampen eindelijk wat kleur en warmte kunnen aanbrengen.

[ Voor 35% gewijzigd door Philos31 op 13-04-2015 08:07 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Laatst online: 02-07 22:34

Sneek

Tweaker

Mijn gamekamer flink wat opkleuren, op het moment omringt door schermen en grote lijsten met posters maar serieuze aanpasbare sfeerverlichting zou natuurlijk een supervette aanwinst zijn.

Helaas niet de tijd om mijn idee volledig uit te werken, ben benieuwd waar de video opgenomen zal worden. Mocht Philips geen vette locatie vinden dan mogen ze mijn huis wel overhoop gooien voor de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:57

steven1191

Play fair, live longer.

Ik zou dit gaan gebruiken in de woonkamer, We hebben een spanplafond met Ledlampen, waar mogelijk zou ik dit vervangen.
Onze TVkast heeft ruimte achter de kast, wat een mooi effect kan creëren, achter de Philips TV:)
In de Keuken hebben we een ingebouwde kast, met half glazen deurtjes waarbij overal spotjes zitten en op glazen ect schijnt, ook hier is een aanpassing mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 13:51
Graag zou ik mijn slaap en gamekamer er leuker mee maken. Zo creëer ik er veel meer sfeer en ziet het er veel leuker uit :) . Met Hue kan dat denk ik zeker lukken :Y Ook zou ik door middel van Hue zorgen dat er ook een beter leersfeer is voor mijn schoolwerk, en ja hoor, dat kan Hue ook :Y
Dat zou ik als volgt doen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/odzfa0bJ6ZKOTQO0TL6Z1z6m/full.jpg

Zoals dit plaatje aangeeft is dit mijn slaap/gamekamer.

Rechts van de deur staat mijn bed, aan het einde ervan een plankje waar je mooi 2x een Hue bloom kan zetten :) Bijvoorbeeld op de paarse vlekken ;)

Links in het beeld zie je een dikke zwarte streep met een bruine vlek, dat is een vensterbank waar je mooi op de bruine vlek een Hue Beyond kan neerzetten ;) Of eventueel een Bloom :*)

Onder mijn bed loopt een soort gat, daar kan je mooi een Hue lightstrip plaatsen voor mooi indirect licht.

Dat geld ook voor achter het bureau, daar zou je achter ook mooi een lightstrip kunnen plaatsen voor een mooi effect op de muur :9 En de gele stip op het bureau kan ook een mooie Bloom of Beyond staan. Of een nieuwe Hue Phoenix tafellamp.

Ook onder de kast zou je een lightstrip kunnen plakken om het er nog gaver uit te laten zien 8) Dan kom je direct binnen met mooi licht.

En de drie blauwe stipjes stellen Hue GU10 lampjes voor. Daar zit een lamp met drie fittingen en momenteel zitten daar gewoon drie weinig lichtgevende spotjes, die zou je erg mooi door Hue kunnen vervangen :D Ook kan je er zelfs de Hue Beyond Plafonnière kunnen doen :D

En niet te vergeten :P Een Hue Tap naast de deur voor mooie scenes met alle lampen er in _/-\o_ Misschien zelfs nog eentje op mijn bureau :P

Ik zou uiteindelijk willen bereiken dat alles er heel mooi uit gaat zien (met Hue lukt dat :D) en dat alles mooi opvalt :9

[ Voor 76% gewijzigd door Jochemd13 op 14-04-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 15:04
Ik zou het verder willen koppelen aan mijn Homewizard en mijn huis verder op afstand in kleur besturen :)
Nog meer Domotica en kleur met Philips Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:29
Het witte licht is natuurlijk oeisaai. Het is super om doormiddel van de juiste kleuren een gezellige en warme sfeer te Maken. Dit gecombineerd met de juiste ifttt commando's is het erg leuk om veel te automatiseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Net een nieuw huis gekocht waar we volgende maand intrekken; zou leuk zijn om vanaf het begin met het licht rekening te kunnen houden en Hue uit te proberen voordat ik beslis welke verlichting we gaan aanschaffen.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Nadat bij mijn vriendin en ik een paar maanden geleden uit elkaar zijn gegaan heb ik de helft inboedel over,
er zijn onder andere ook leuke schemerlampen weg.
Met de philips Hue wil ik weer wat sfeer en gezelligheid in mijn huiskamertje aanbrengen, verder zou ik ook graag de Hue aan mijn google nest willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps_pat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 18:02
Heb laatst een Mandala boeken kast gebouwd met een rand er achter voor een ledstrip ,dus dit komt perfect uit .Het sluit ook weer verder goed aan om mijn livingcolors lamp .Mijn muren zijn wit dus met hue zou dit de boel mooi pimpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heartbreaker89
  • Laatst online: 18-03 18:43
Op dit moment heb ik de Hue Lux lampen in de woonkamer, die ik door wat kleur Hue lampen zou vervangen om te kunnen spelen met de kleur in de nu wat witte woonkamer. Ook de inbouwspotjes in de kinderkamer en de keuken zouden met sfeerbediening, timers en dimmers een erg leuk effect opleveren.

In de badkamer zou er een zeer relaxende sfeer gecreëerd kunnen worden om na de lange werkdagen de zorgen nog beter weg te kunnen spoelen.

Wat de slaapkamer betreft zou de Bloom in combinatie met de Lightstrip het een stuk leuker doen dan het kleine spaarlampje dat daar nu brand en een veel betere sfeer neerzetten voor de 'speciale momenten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heckie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik zou de Lightstrip (bovenop hoofdeinde) en Bloom op de slaapkamer zetten voor wat meer sfeer en afwisseling te creeëren. De starterkit zou net genoeg moeten zijn om de huiskamer en woonkeuken te verlichten/verfraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik had van een inferieur merk een led strip aan mijn plafond bevestigd en het verbaasde me eigenlijk hoe mooi verlichting een ruimte kan maken. Ik woon in een 2 kamperappartement waarvan binnenkort een groot gedeelte gerenoveerd word, het lijkt me heerlijk om dan weer in een fris verlichte omgeving te wonen..
Ben erg bezig met gadgets en deze Hue serie is voor mij nog even te kostbaar om zelf aan te schaffen. Ik zou m graag testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 16:12

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Mijn huis heeft een groote zilverren muur waar een ambilight tv aan hangt, en kan ultiem gebruikt worden als hue democenter , ik was al van plan om hue aan te schaffen met 3x inbouw hue spot.
Deze zal dan gecombineerd worden met de amblight philips tv.
En tevens heb ik 2 witte muren waar diverse gekleurde schilderijen aan hangen en zou deze graag met hue uitlichten.
Mijn gang naar de woonkamer is rondom ultiem geschikt voor de hue ledstrip waardoor met met diverse kleuren van de hue je een kleurijke woning kan creeren .Nu deze mogelijk aandoet zou ik graag meedoen aan jullie acktie!

[ Voor 15% gewijzigd door Fe® op 13-04-2015 08:28 ]

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumYum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 09:48
Ik wil ze ingraven in mijn tuin en aansturen als landingsbaan zodat ik mijn drone beter kan laten landen tijdens nachtelijke missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

In oktober vorig jaar ben ik verhuisd, wij hebben een huis gekocht en ingericht.
Het gene waar we nog niet aan toe gekomen zijn, is het plaatsen van sfeer verlichting.

Dit biedt een "Blank Canvas" om een fantastische showcase te maken.

Ons TV meubel en dressoir zijn strak hoogglans wit en bieden door de hoogte een leuke plek om een LED installatie met kleur weg te werken om zo sfeer te brengen in de huiskamer.
Ook in de slaapkamer, waar naast een bed en TV nog weinig te vinden is zou een Hue set flink sfeer kunnen brengen.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 14:08
Leuke actie!, ons huis staat op het punt opgeleverd te worden.
Dus met deze set kan ik direct kleur geven aan de compleet witte nieuwbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 11:26
Tja ik vind het gewoon een leuk systeem, kan er niets meer van maken. Dus stuur mij maar een setje op dan zal ik 'em eens testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:53
Mijn nieuwbouwhuis wordt heel binnenkort opgeleverd.
Samen met mijn Philips Cinema tv (21:9 verhouding) met ambilight zou Hue er geweldig bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank060272
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb een vrouw die nu een eigen zaak aan het opstarten is.
Zij is dagelijks zo moe van de vele uren die daar in gaan zitten en dan ie er volgens mij niets lekkerder dan een heerlijk verlicht badkamertje vol met bubbels en een glaasje wijn. Daarna een lekker filmpje op de bank met een romatische verlichting setting, voor mij kan dat ook zeer gunstig uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:35

Tylocke

[Team Carrack]

Ik heb sinds kort een raspberry pi icm Domoticz, Openzwave en een RFXCOM-E module. Ik wil graag de philips Hue gaan integreren in dit systeem zodat zodra de energymeter van de televisie merkt dat deze aan staat dat de Hue kleuren automatisch aangepast worden. Dit is maar één van de dingen die ik nu kan voorstellen maar ik vermoed dat er nog veel meer mogelijk gaat worden!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik had van een inferieur merk een led strip aan mijn plafond bevestigd en het verbaasde me eigenlijk hoe mooi verlichting een ruimte kan maken. Deze hielden er helaas na een tijdje mee op. Ik woon in een 2 kamperappartement waarvan binnenkort een groot gedeelte gerenoveerd word, het lijkt me heerlijk om dan weer in een fris verlichte omgeving te wonen..
Ben erg bezig met gadgets en deze Hue serie is voor mij nog even te kostbaar om zelf aan te schaffen. Ik zou m graag testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Sinds onze verhuizing zijn bijna alle muren nog strak wit, niks aan de muur hangen ook.
Dit zou een enorm fijne stap zijn in het meer 'huiselijk' maken en zeker meer welkom ipv steriel.

De net geplaatste Ikea 'IVAR' zou ook een perfect slachtoffer zijn voor deze HUE set omdat die in de keuken staat, een plek waar ik veel ben voor koken, smoothies, drankjes etc. Koffie zetten met moodlighting. Topper.

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eibbor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 12:38
Ik zou graag een set willen gebruiken voor mijn profiel-werkstuk. Korte uitleg:
Wij willen een manier zoeken waarmee basisschool leerlingen het leuker vinden om te leren. Dus minder uit boeken etc. hiervoor gaan we zelf een apparaat ontwerpen, en gekleurd licht doet het altijd goed bij kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-07 12:11

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zou het Hue systeem gebruiken om m'n hele appartement (en zodra m'n huis klaar is, m'n huis) te voorzien van verlichting.
Deze wordt natuurlijk ook geschakeld aan m'n HTPC met Arduino DIY Ambilight.
Op de HTPC draait OpenELEC met Boblight. Deze kan dan tijdens films en series de hele woonkamer/keuken mee laten kleuren met de film.

Zodra er muziek gedraaid wordt kan het natuurlijk lekker mee gaan op de muziek.

En is er een keer geen muziek of film/serie....
Dan kan er een heerlijke passende sfeer gecreëerd worden die bij het moment past.
En opstaan gaat dan natuurlijk ook niet meer met een wekker, maar met een mooie kunstmatige zonsopkomst in de slaapkamer :D
En lampen handmatig aan/uit zetten??? Dát is natuurlijk verleden tijd dan! alles IFTTT en dus automatisch.

[ Voor 7% gewijzigd door HellStorm666 op 13-04-2015 08:32 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Inmiddels ben ik al aan het ontwikkelen voor mijn HUE zet:
[Hue] Huepp

Het zou geweldig zijn om een extra set te kunnen hebben die ik online beschikbaar kan maken met een webcam er op. Zodat mede programmeurs zonder huepp set ook mee kunnen ontwikkelen.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144489

In de woonkamer hebben we GU10 spots en een E27 hanglamp. Daarnaast staat er een 9000-reeks ambilight televisie met wifi en een 2 strakke witte kasten.

Ik zou de kasten voorzien van HUE strips, de GU10 spots vervangen door HUE spots en de hanglamp voorzien van een E27 HUE lamp.
Op deze manier kan ik mooie kleuraccenten geven op het witte meubilair, maar ook de HUE+Ambilight app gebruiken om films kijken en games te spelen een extra dimensie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 00:07
In de komende weken ga ik verhuizen naar een nieuwe woning. Hierbij verhuis ik naar een loft waarbij de grootste ruimte meerdere functies gaat krijgen. (Denk niet alleen aan een woon- en eetkamer, maar ook een werk- en game ruimte. De Philips Hue lampen lijken mij een ideaal product om deze ruimte met de druk op een knop van uitstraling te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik zou de woonkamer sfeervol in willen richten met de Hue lampen set zodat mijn vrouw eindelijk haar romantisch paradijsje heeft.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen73
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Aanstaande vrijdag komt de ikea met een witte garderobekast en een wit bed voor in mijn slaapkamer met witte muren. Het lijkt me fantastisch om de garderobekast (over de hele breedte van de kamer) met een lichtstrip uit te lichten aan de bovenkant en het bed met de bloom aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 13:16
Sinds enkele weken mijn lava-lamp van vroeger weer eens opgedoken bij mijn ouders en een mooi sfeerverhogend plekje gegeven in ons huis. Echter heeft mijn vriendin al enkele malen aangegeven dat hij wel een eens "per ongeluk" van de kast zou kunnen vallen. Een mooi sfeerverhogend alternatief is daarom erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:28
Wij zijn sinds 8 maanden ouders en licht interesseert onze dochter mateloos. Ze gaat op alles af wat licht geeft en kleurtjes zijn daarbij geweldig. In onze woonkamer (volledig wit) hebben we al een living color lamp en ambilight. Wij zouden graag met meer verlichting een speelsere omgeving voor onze dochter creëeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb al Hue in mijn huis op meerdere plaatsen (8 lampen) maar de truc die ik uit wil halen is om er 1 geheel van te maken. Nu zie ik het nog teveel als losse "lampen" en ik wil er graag 1 mooi rustgevend geheel van maken :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik wil een beginnend domotica systeem uitbouwen. Ik weet dat Hue te linken is met de IFTTT app "if". Dit zou ik willen linken aan een bewegingssensor bij de voor en achterdeur om inbrekers af te schrikken onderin. Ook zou ik de Hue willen proberen te linken aan een rPi media center om een live ambilight setting te creeeren.

Verder de basisdingen: Mail notificaties! Sunset/dawn verlichting, wake-up light via dimmer, ...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayumi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 08:46
Mijn huiskamer is voor een groot deel al Japans ingericht. De boekenkast is verborgen achter 4 Shoji (schuifdeuren uit Japan). Er zittten plakstrips op de boekenkast waarvan ik de aansluitingen zelf moest solderen en het heeft helaas maar een paar dagen gewerkt. De wirwar van draden maakt het niet makkelijk om het te repareren. Het Hue strip-systeem lijkt mij perfect om het weer werkend te krijgen zonder rompslomp.
Toen het nog werkte:
https://www.dropbox.com/s...Wj6fEkln4vCS1Fo2JIQa?dl=0 :9~
De rest van de verlichting kan ook wel een Hue upgrade gebruiken. Bijvoorbeeld de lampen boven de eettafel met mijn naam in Kanji.

[ Voor 12% gewijzigd door Mayumi op 13-04-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the ed
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:12
Ik ben zeer tevreden met de Philips wake-up light, het zou heel gaaf zijn als ik met behulp van de Hue lampen mijn hele studenten kamer zou kunnen omtoveren tot een wake-up light!
Verder wordt er bij ons in het studentenhuis nog wel eens een 'klein' feestje gegeven; ideaal dus als je met een druk op de knop de normale verlichting in party-modus kunt zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bij deze wil ik (en mijn huisgenoten) graag deelnamen aan de win-actie!
Ik woon op dit moment in de enige echte Philips stad (Eindhoven) en ik woon hier in een studentenhuis. We zijn 4 mannen, waarvan er 2 studeren aan de TU/e en 2 studeren aan Fontys hogescholen.

Helaas is het (zoals bij wel meer studentenhuizen) erg saai en kaal in de gedeelde ruimtes, zoals de keuken en de gangen etc. Wij hebben in alle gedeelde ruimtes nog (Philips) tl-verlichting hangen. Op een plaats zoomt (met tijden) de tl-verlichting zo hard, dat we hem met gesloten kamerdeuren nog horen, deze staat dus haast nooit aan.

Het lijkt ons enorm gaaf om deze tl-verlichting met hue te vernieuwen! Oftewel, de oude tl-verlichting er uit, en de nieuwe super moderne hue-verlichting er in! Het lijkt ons ook geweldig om met een app lampen aan en uit te zetten. Ik weet niet precies in hoeverre het mogelijk is, maar het zou wel heel gaaf zijn om op basis van locatie lampen in- of uit te schakelen!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Wij hopen binnenkort te gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning. In ons oude huis heeft domotica enigszins haar intrede gedaan in de vorm van een Nest Thermostaat en Rookmelder. Dit maakt i.c.m. protocollen als IFTTT diverse slimme toepassingen mogelijk.

In ons nieuwe huis is het de bedoeling om alle verlichting "slim" te maken, gebruik makend van diverse sensors en bediening via mobiele apps. We zouden het heel erg leuk vinden, als Philips ons van planning tot uitvoering zou willen helpen met advies en hun slimme producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeaMea
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 21:33
Ik ben benieuwd hoe onze bbaby reageerde op licht en van kleur veraandereend licht. Hij is erg nieuwsgierig en andere situaties is hij helemaal fan van veranderende licht patronen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 08:19
Binnenkort is mijn eerste woning helemaal verbouwd en kan ik op mij zelf gaan wonen. Echter de verlichting die ik toto nu toe heb aangeschaft is zeer standaard ook omdat het budget bijna op is na een grote verbouwing. Met de Philips Hue set zou ik sfeer in de kamer en in de slaapkamer kunnen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 20:25
Graag zou ik de gloeilampen op mijn kast vervangen voor een mooie Philips Hue set, om het huis nog wat meer kleur te geven :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3i5uuf.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

De Philips Hue is voor mij behoorlijk multifunctioneel:
Bestaande functionaliteiten
- Bij afwezigheid kan ik de indruk wekken dat er toch leven in huis is (erg fijn gevoel als je last hebt gehad van inbraken..);
- Omdat de Hue lampen ook daglicht kunnen simuleren kan ik ook 's avonds mooie foto's van producten maken (voor mijn reviews);
- Hue kan aan mijn Nest en Nest Protect gekoppeld worden zodat ik ook visueel gewaarschuwd word bij onraad;
- Sfeer creëren natuurlijk!

Idee voor nieuwe functionaliteit
- Ik zou dolgraag de Hue aan mijn Sonos systeem koppelen om het licht automatisch af te stemmen op mijn muziekbelevenis. Een beetje vergelijkbaar met die kleureffecten van Windows Media Player maar dan veel cooler. Afhankelijk van de soort muziek moet het licht zich aanpassen: disco = veel kleurrijke wisselingen, rustige muziek = rustige overgangen van zachte kleuren.
NB: ik weet niet hoe ik zoiets zou moeten programmeren of iets dergelijks maar het idee lijkt mij fantastisch. Ook lijkt het mij best realistisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 368013 op 13-04-2015 12:57 . Reden: Stijl aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou het erg gaaf vinden om onze normale woonkamer in een echte bioscoop te kunnen veranderen. Het geluid en beeld heb ik al, maar wat mooie subtiele verlichting is altijd leuk om mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 12:51
Ik zou graag de bloom, hue lightstrips en de hue lampen kopppelen aan een ifttt schema dat zodra de zonder onder gaat en ik thuis kom de lampen aan gaan. Verder zou ik een strip en een lamp willen koppelen een mijn tv zodat mijn ambilight uitgebreid gaan worden.

De wekker functie zodat de lampen gaan voorzien als een wakeup light is natuurlijk ook nog een optie.
Verder is het leuk om te kijken wat er nog meer mogelijk is, bijvoorbeeld als er een mail binnenkomt die voldoet aan een afzender of beschrijving de lampen een signaal laten geven.

Tevens zou ik in de toekomst deze lampen verder willen koppelen een mijn bestelde homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Laatst online: 10:47
Waarom ik kans wil maken op een Philips hue set: Simpel omdat ik er klaar mee ben, dat het vrouwtje elke drie maanden een nieuw kleurtje tegen de muur wil.

Als oplossing kan ik de set dan aan mijn homewizard koppelen en ben ik klaar😎 heb ik meer tijd om te gamen en bier drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Ik ontwikkel de app Smart Home for OS X en zou graag Hue support er aan toe voegen maar heb zelf geen Hue zet om mee te kunnen experimenteren.

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnniezen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2020
Ik wil hem graag in mijn huiskamer gaan testen samen met onze ambilight TV.
Lijkt me grappig om de verlichting mee te zien kleuren.

Verder zou ik hem willen gebruiken om in de slaapkamer de sfeer aan te kunnen passen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
Ik zou de Heu willen gebruiken om mijn katten aan te sporen, overdag zijn zijn ze niet van de vensterbank af te krijgen maar 's avonds volgens ze gewoon het licht (rood en geel) en bij donkere kamers gaan ze weg...

Dus voor meer sfeer, me katten in beweging te krijgen in de avonduren lijkt het me fantastisch ze via een app door het huis te laten rennen (daarbij moet er eentje een beetje afvallen :P)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 10:54
Ik zou m'n kantoor waar ik afstudeer wel willen uitlichten met blauw licht. Men zegt dat dit de concentratie en productiviteit ten goede komt. Ik ben benieuwd of er met de Hue sneller een eind aan mijn onderzoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De mogelijkheden met Philips Hue zijn onbegrensd. Dit zou ik graag zelf willen ervaren.

Momenteel maak ik gebruik van een Philips Livingcolors Micro, wat erg leuke verlichting geeft, maar helaas enkel op de lamp zelf en niet op afstand te bedienen is.

Met de Philips Hue Starterkit zou ik graag de regie in handen willen nemen over de verlichting in mijn slaap- en badkamer. Op termijn zal ik dit uitbreiden naar meerdere locaties in mijn woning, zodat ik het door mij beoogde idee kan realiseren.

Naast de prachtige kleuren en sfeervolle programma's wil ik ook de mogelijkheid hebben om de lampen te programmeren, zoals ook het geval is bij de Philips Hue. Het komt regelmatig voor dat ik een oproep mis op mijn telefoon of dat ik een berichtje over het hoofd zie. Met behulp van de Philips Hue wil ik het mogelijk maken om de kamer te laten verlichten in een bepaalde kleur bij het ontvangen van een dergelijke notificatie, zodat ik direct weet dat ik een berichtje heb.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het lijkt me erg praktisch om een slimme deurbel te kunnen koppelen aan de Philips Hue, zodat het altijd mogelijk is om door middel van de verlichting te zien wanneer er iemand de deurbel heeft gebruikt. Een veelvoorkomende situatie is dat ik de pakketbezorger niet opmerk. Door de slaapkamer op zolder en een nog vrij oude deurbel hoor ik niet wanneer de deurbel wordt gebruikt. Indien het mogelijk is om een Philips Hue te koppelen aan een nieuwe slimme deurbel, dan kan ik wellicht instellen dat de kamer oplicht wanneer er iemand de deurbel gebruikt. Perfect!

Zelfs tijdens het douchen of badderen moet het dan mogelijk zijn om te weten wanneer je een berichtje hebt of dat er iemand bij de deur staat. Erg praktisch als er een belangrijk berichtje of belangrijk pakketje wordt verwacht.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 23:11
Met het arriveren van het mooie weer zou ik deze Philips Hue set niet in mijn woonkamer willen gaan toepassen, maar in ons heerlijke lounge tuinhuis waar we de komende maanden meer tijd gaan slijten als in de woonkamer. De kleuren van de Hue verlichting zou een mooie aanvulling kunnen zijn van de zomerse buiten kleuren waar we met z'n alle al van kunnen genieten.

De Hue starter kit zou ik willen gebruiken voor basis en aanlichting van het tuinhuis. De bloom voor aanlichting van de achterwand en de led strip zou mijn buitenkeuken mooi kunnen verlichten.

Uitbreidingen naar Hue ledstrips onder de boeidelen, en meer Hue verlichting voor buiten zou het plaatje compleet kunnen maken.

Philips naar binnen is nu ook buiten aan de beurt, de zomer is in aantocht!!

[ Voor 14% gewijzigd door Twanv op 13-04-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
In mijn nieuwbouw huis is alles nog een beetje kaal, veel wit. Ik zou graag wat meer kleur in ons huis aanbrengen door middel van de Philips Hue. Ik heb ook een nieuw Somfy Domotica systeem, en ik zou heel graag de Philips Hue lampen hiermee koppelen zodat ik alles remote kan bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Mijn huis is ook helemaal wit gemaakt door moeder de vrouw, was al van plan om nieuwe lampen te kopen. Vooral de kleuren en het tweakers gehalte spreekt mij enorm aan van de hue lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 16:33
Wil graag door middel van de Hue API mijn slaap-/gamekamer omtoveren in één grote Ambilight kamer. Door middel van Hue lampen achter de monitor van m'n PC probeer ik een gave setup te creëren. Daarnaast de 'hoofdlamp' in de kamer voorzien van een Hue lamp die zich aanpast aan de kleur van de TV (bij het kijken van een serie bijvoorbeeld).

Met de Hue lampen en API gaat dat zeker lukken. Verder gebruik maken van IF(TTT) om bijvoorbeeld op basis van het weertype de lampen een kleur te geven, automatisch aan/uitzetten op bepaalde tijden en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Laatst online: 10:42
Ik ben net verhuist in een nieuwbouw woning: alles is strak en wit. Nadat ik mijn whisky hoek had ingericht en mijn living colors lamp hierop had gesteld schrok ik van het effect: de hele kamer kleurt mee. Dat een aantal lampen zo intens de sfeer veranderen, dat moet ik hebben!
Op het moment ben ik hard aan het sparen, doch moet ook de bank vervangen worden en ben ik "maar" een arme starter. Ik wil dolgraag de opkomende zon als wekker, 'savonds na het eten verlichtig die langzaam naar groen kleurt zodat ik weer actiever wordt en ga sporten. Led strips onder de keuken wanneer het kooktijd wordt. En de whisky hoek die zelf aangeeft of het al tijd is om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschaake
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 22:31
Ik zou graag de verlichting in mijn boot willen vervangen. Mijn boot is 9 meter lang en heeft een stuurhut, woonkamer en slaapkamer. De ruimtes zijn klein maar met de juiste verlichting zou er een veel grotere sfeer gecreeerd kunnen worden. Zeker voldoende ruimte voor de Philips jongens om hun creativiteit kwijt te kunnen.
En dat is eens wat anders dan alleen woonhuizen en kantoren.
Er zou dan wel een omvormer naar 230 volt aan boord moeten komen, maar dat is snel geregeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.schaake.nu/img/tweakers/DSCF6899.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schaake.nu/img/tweakers/DSCF7101.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schaake.nu/img/tweakers/DSCF7102.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phomer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:59
Om ons stulpje te voorzien van domotica heb ik mijn vrouwtje een flexe samsung pro tab 8.4 cadeau gedaan. "Kijk schat, de tv, de verwarming, de stereo en muziek!! Allemaal binnen handbereik!!

Zes maanden later en een flinke laag stof later.. "Dat snap ik toch allemaal niet.."

Met de Philips Hue set, wil ik het plan om mijn vrouw het nut van domotica in te laten zien, tot het volgde level brengen. Lamp aan, Lamp uit moet ze kunnen begrijpen! En daarnaast hoop ik dat de Philips Hue set deze eindeloze discussie over alle aankopen rondom domotica kan sluiten en onze huiskamer met wat romantica kan vullen.

Philips help!! Jullie zijn mijn laatste hoop op lang, gelukkig, technisch aangestuurd huishouden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Nu online

Mickey77

Allround ICT-er

Ik woon in een bos en daar woon ik doorgaans heel rustig. Maar in het zomerseizoen worden hier droppings georganiseerd en onze hond hoort dan midden in de nacht gillende studenten. Daar wordt ze erg onrustig van. Dit is zo erg geworden dat ze onrustig wordt als we naar bed gaan en het licht uit doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.building.nl/temp/hue1.jpg

Al voor deze actie zat ik te denken aan de mogelijkheid om verlichting in te zetten. Als eerste zou ik na het naar bed gaan een uur lang licht willen hebben, dat geleidelijk zwakker wordt (80% naar 0%). Maar natuurlijk moet het ook rustgevend zijn, zodat de hond echt ontspant. Wellicht een mooie uitdaging voor Hue?

Voor de hoofdprijs heb ik ook een leuke (fysiek grotere) uitdaging. Ik heb een overdekte kapschuur, die op dit moment wordt verlicht met TL lampen. Daar staat een lounge set, wat er overdag heel gezellig uit ziet. Maar voor de avonduren zou daar natuurlijk mooie sfeerverlichting moeten komen. Ik heb direct naast de schakelaar voor de TL verlichting al een schakelaar met het label "sfeerverlichting". Nu de lampen nog!

Afbeeldingslocatie: http://www.building.nl/temp/hue2.jpg

Ik ben benieuwd. Ik kan geen betere kleine (fysiek kleine) en grote (fysiek grote) uitdaging bedenken!

[ Voor 34% gewijzigd door Mickey77 op 25-04-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:44
Ik woon in een hoge oude studentenkamer waar ik al veel heb nagedacht over de belichting(ik heb een studie lichtontwerp behaald bij mijn vorige studie theatertechniek). Ik volg Philips Hue al een tijdje en vindt het een zeer interessant idee om intensiteiten en kleuren op afstand te kunnen besturen in mijn woonruimte.

In dit huis zijn een aantal witte muren die nog niet beschenen worden, deze zou ik graag willen kleuren. Ook is er een schouw die niet gebruikt wordt, dit is natuurlijk een uitstekende plek om verhuld lampen te plaatsen zodat deze een mooi rode gloed geeft!

[ Voor 29% gewijzigd door djoenez op 13-04-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 13:34
Waarom ik graag kans wil maken op de Philips Hue prijzen:

Ik houd van licht, veel licht.

Mijn bureaulamp zou perfect zijn om een heu-lamp in te verwerken.
Een LED-strip zou ik onder mijn bureau en achter mijn beeldschermen verwerken. Wanneer het donker is vind ik licht achter mijn schermen erg fijn. Eerder heb ik een el-cheapo LED-strip opgehangen maar die heeft het na 2 maanden al begeven. Ik verwacht dat een Philips strip het langer volhoud.

Als ik het mij goed herinner zijn er mogelijkheden om de Heu lampen (of LED-strip) te laten samenwerken met beeldschermen en zo een soort ambilight te creëren, dit lijkt mij een mooie toevoeging aan mijn setup.

Daarnaast lijkt Wakeup Light mij ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 17:18
In mijn appartement heb ik alleen halogeen en TL lampen. Al lang speel ik met de gedachte om naar "iets" energiezuinigers over te stappen, het ontbreekt me echter aan motivatie en financiën om die gedachte in realiteit om te zetten. Daarnaast woon ik alleen, en aan de rand van een stadspark. Daarom zou het ideaal zijn als ik wat automatisering kon toepassen op de verlichting, en wat kleurenspel zou er geweldig uitzien van buitenaf, entertainment voor de voorbijgangers. Het zou het ook straatbeeld mooi opfleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis.passage
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 12:08
Dit zou zo cool zijn in mijn Mancave! Ik heb nu een mooie gewelfkelder, waar ik films kijk en game, alleen de verlichting in deze ruimte kan wel een upgrade gebruiken. Dat zou echt de cherry on the experience pie zijn. Daarnaast kan ik het ook nog koppelen aan mijn Toon, dus dan is alles lekker connected! Kortom, volgens mij een prima plek voor Philips om een super Hue kamer in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phomer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:59
Om ons stulpje te voorzien van domotica heb ik mijn vrouwtje een flexe samsung pro tab 8.4 cadeau gedaan. "Kijk schat, de tv, de babycam, de verwarming, de stereo en muziek!! Allemaal binnen handbereik!!

Zes maanden later en een flinke laag stof later.. "Dat snap ik toch allemaal niet.."

Met de Philips Hue set, wil ik het plan om mijn vrouw het nut van domotica in te laten zien, tot het volgde level brengen. Lamp aan, Lamp uit moet ze kunnen begrijpen! En daarnaast hoop ik dat de Philips Hue set deze eindeloze discussie over alle aankopen rondom domotica kan sluiten en onze huiskamer met wat romantica kan vullen.

Philips help!! Jullie zijn mijn laatste hoop op lang, gelukkig, technisch aangestuurd huishouden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerezzz
  • Laatst online: 03-07 11:55
Een hoek in mijn woonkamer waar een grote buffetkast staat mist licht. Op de kast wil ik sowieso een ledstrip plaatsen om meer licht en sfeer te creëren.
Om verschillende 'zones' te maken wil ik alle E27 vervangen door hue lampen en daar scènes voor te verzinnen.
Ook wil ik het 'afsluiten' van de woonkamer vergemakkelijken door alle lampen in keer uit te schakelen in plaats van 10 schakelaars uit te doen.
Ik zou graag meedoen aan de test om te kijken wat er allemaal mogelijk is, en om te zien wat ik precies nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Op mijn game/slaap/mijn kamer waar ik veel vrije tijd besteed, is niet veel boeiend licht. Als ik een film kijk zet ik liever mijn spotjes uit want dat is teveel licht en dag licht is natuurlijk dan helemaal niks. ik zou Philips HUE gebruiken voor meer sfeer dan 2 spotjes, maar ook om te zorgen dat ik bijvoorbeeld makkelijker wakker word door fel licht.

Ik heb mijn kamer op zolder en ik zou graag op het schuine plafond licht willen laten schijnen en een LED-strip willen verwerken onder een balk zodat je de strips niet ziet zitten. Bij mijn bed zou ik een licht plaatsen op mijn nachtkastje om natuurlijk wakker te worden. Natuurlijk om het af te maken een led strip achter mijn bureau langs.

Ben benieuwd wat jullie van mijn plan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 29-06 22:21
Ik zou het dolgraag testen om meer apparaten te hebben om deze via de mobiele app die ik aan het ontwikkelen ben, te testen (http://homehandler.net).

Hierbij kan ik Hue lampen (etc) aansturen en nu ben ik vrij beperkt in het testen (met 2 Hue lampen).

Deze lampen zouden me mooi de mogelijkheid geven om scenes en IFTTT te testen. Lijkt me geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janger12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 08:40
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het Philips Hue-systeem! Ik volg het al een tijdje, houd prijzen in de gaten en heb ook al aardig wat filmpjes op YouTube bekeken waarin anderen de mogelijkheden van het systeem laten zien. Eén van de meest praktische dingen lijkt me toch wel het gebruik van IFTTT, waardoor bijvoorbeeld de verlichting automatisch aangaat als het buiten begint te schemeren (of natuurlijk dat alle lampen groen knipperen bij ontvangst van een WhatsApp berichtje, mijn vriendin zal gek worden ;-) ).

Verder heb ik voor mijn kleine appartementje ook al lang de opstelling bedacht: twee lampen symmetrisch naast de TV en 1 lamp in de grote staande lamp die nu achter mijn bank staat. Zo kan ik in mijn kleine woonkamertje toch al aardig wat sfeer creëren. Met voetbal bijvoorbeeld een groene gloed bij de TV of gedimd licht als we een gezelschapsspel doen aan de eettafel. En natuurlijk ben ik ook heel benieuwd naar de Hue Disco-apps, waarmee de kamer op maat van de muziek verlicht kan worden!

Ik ben echt ontzettend enthousiast en ik hoop dan ook dat ik de kans krijg om met dit prachtige systeem aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Momenteel gebruik ik nog KaKu schakelaars om mijn verlichting te schakelen. Dit i.c.m. met een Logitech Afstandsbediening, deze kan tevens ook direct de Hue lampen aansturen wat natuurlijk ontzettend handig werkt! De ledstrip zou perfect zijn achter op mijn TV heb hier al eens naar zitten kijken, maar als je het kan winnen is dat perfect^^. De andere lampen passen perfect in een zelfgemaakt bloembak waar die verlichting echt op zijn plaatst zal zijn en in de woon of slaap kamer ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:00
Na een recente verhuizing is de wake-uplight van mijn vriending afgeschreven. Ze wordt nu wakker met de smartphone maar is daar zeer ongelukkig mee. Ik zou de hue set graag gebruiken om de slaapkamer te voorzien van verlichting die 's ochtends een zonsopgang simuleert.
Het grote voordeel van hue versus de wake-up light is dat ik hue gelijk zou kunnen inzetten om 's avonds een aantal romantische sfeer settings in de slaapkamer te creeëren om goed in de stemming te komen. Dat moet wel kunnen met de lampjes op de nachtkastjes, plafondlamp en wellicht hue led achter het bed.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 23:15
Mijn vriendin en ik zouden graag het Hue systeem bij ons willen testen voor de kleine kinderen. Mijn vriendin is gastouder en het is lastig om te controleren of kinderen goed slapen in een donkere kamer. Met Hue zou zij in staat zijn om het licht anders in te stellen zodat de kinderen wel lekker kunnen slapen (donker genoeg), maar zij de kinderen nog wel in de gaten kan houden.

Daarnaast is het in de woonkamer ook leuk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667802

Ik en mn vriendin zitten midden in de bouw van ons nieuwe huis.
Ons hele huis word voorzien van Philips Hue.
Alle schakelaars krijgen een extra signaalkabel naar de meterkast.
Al deze signaalkabels zijn aangesloten op een Raspberry Pi.
De Raspberry Pi stuurt het desbetreffende licht aan middels de Hue Hub.

Op deze manier zijn schakelaars en lichten apart van elkaar te bedienen.
De mogelijkheden zijn eindeloos!

Ik ga bezig met de volgende gave features:
- Dubbel tab op de schakelaar bij de uitgang om alle lampen uit te doen in het huis.
- Verlichting (blauw / rood) met de warmte van het douchewater in de badkamer. Je kunt niet zien hoe warm water is van je douche, dit wil je graag weten als je gaat douchen (vooral als je de douche net aangezet hebt).
- Een kleuren 'heat map' van iedere ruimte zodra ik de thermostaat bedien (iedere ruimte heeft een eigen vloerverwarmingsgroep met sensor). Blauw koud, Rood warm.
- Verlichtings-app met een platte grond van het huis.
- Ambilight to the next level.
- Wekker

Dit moet allemaal zo verwerkt zijn in mn toekomstige huis zodat mn (minder technische) vriendin er ook zonder problemen mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojpascal
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 13:15
Ik zou met het Hue systeem mijn hele studentenhuis verlichten en hiermee zorgen voor nog betere huisfeesten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-07 22:51

Barryke

blauw

Hoe wij onze woonkamer zouden ver-heu-en!? :*)

Best eenvoudig eigenlijk, want hij is er al op ingericht. Alleen Hue ontbreekt echter nog. Nu schakelen we de sfeer om met eenvoudige sfeerlampen en ledstrips op kaku. De kleur die we nu toevoegen komt van een Philips Ambilight en een Philips Living Colors lamp, en de (IKEA) ledstrip is RGB regelbaar.

We hebben dus eigenlijk dus letterlijk al een woonkamer voor ingericht, maar nog met goedkoper materiaal moeten ingevullen. Mijn vriendin zou indoor architect moeten worden, is door menig bezoek geopperd. Foto heb ik niet, maar een impressie: witte muren, donkere strakke meubels, sommige zwevend, geen donkere hoeken, (eik?) houten vloer. De accentkleur is Cecemel/Jumbo/Jupilerkrat geel, net als de flinke salontafel.

Even wat praktische info. Als men het 1-op-1 naar Heu omzet betreft het 3m RGB ledstrip, 3 E27 lampen, en een Bloom. (exact de prijs, jeej als dat geen teken is :> ) De plafondlampen zijn hallogeen en dimbaar, maar gebruiken we zelden in tv hoek ivm de goede sfeerverlichting.

Ik ben overtuigd dat ze hier een mooie demo kunnen maken, het kan zo eenvoudig zijn als plug & play.

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
In en om mijn huis zou ik verschillende Philips Hue producten plaatsen met elk een RFID-ontvanger. Gasten die zich registreren krijgen een persoonlijke RFID-chip en geven hun voorkeuren door (bijvoorbeeld dmv een Guest-app).

Bij het naderen van een Philips Hue product, bijvoorbeeld bij het binnentreden van een kamer, zal de gast vervolgens gedetecteerd worden en zal de lamp zich automatisch aanpassen aan zijn of haar voorkeuren.

Doordat deze opzet bijna geen interactie vereist zal elke gast zich in no-time thuis voelen. Helemaal tof is het wanneer een gast een aantal weken later terugkomt, vergeten dat hij het pasje nog in zijn portemonnee heeft, en het systeem treed in werking.

Philips Hue producten die al een tijd niets registreren zullen automatisch terugvallen naar een neutrale kleur. En uiteraard zal alles te beheren zijn dmv een Owner-app. De mogelijkheden met zo'n systeem en beschikbare informatie zijn eindeloos.

Note: Mogelijk is een andere technologie dan RFID beter vanwege het beperkte bereik van RFID. Hier moet mee geëxperimenteerd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door SaphuA op 15-04-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoops
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 08:39
Ik zou drukgevoelige matten op de grond leggen, die op de een of andere manier koppelen aan een aantal Hue lampen waardoor als ik ga lopen er een mooi mee-wisselende kleur verschijnt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Voor mij zou dit ideaal zijn in de woonkamer , witte muren , ik probeer al tijden aan een hue set te komen , een Arduino DIY Ambilight systeem is te ingewikkeld voor mij :$
Ik ben al in bezit van rgb ledstripje a 5 meter om een kleurtje te geven maar dat is natuurlijk niet hetzelfde , zou graag hue willen gebruiken in combinatie met een ambilight philips tv.
Vrouwtje wisselt nog wel eens van accessoires en is het leuk als de kleur van de lampen mee kunnen wisselen. (zoals pas geleden van groen naar rood)
Als aanstaande vader kan ik mij daarnaast geen grote aanschaffen meer permitteren O-)
Gezien het een meisje wordt , zou een hue lamp de baby kamer een leuke sfeer kunnen geven (roze).

[ Voor 66% gewijzigd door JayJay op 13-04-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gebruik al enige tijd de applamp/milight varianten omdat de hue in verhouding flink meer kost. Ik zou er graag een testen om te kijken waar dit prijsverschil vandaan komt en of het gerechtvaardigd is.
Ik zou ze voornamelijk willen testen in mijn woonkamer, slaapkamer en de slaapkamer van mijn zoon (3 jaar). Hij kan prima overweg met de huidige applamp/milight dus ook een leuke test case voor het gebruiksgemak.

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 13-04-2015 09:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:38
Ik zou graag mee willen doen met deze test! :)

Ik heb op 't moment een hoop LED-verlichting thuis, welke in de woonkamer voorzien zijn van een dubbele LED-dimmer. Alleen, die LED-dimmer werkt niet altijd even goed met de LED's om de één of andere reden. Met een paar witte meubels en een aantal neutrale muren zou zo'n Philips Hue set een hoop extra sfeer in huis brengen. Plus 't zou een mooie basis kunnen worden voor een meer geautomatiseerd huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:40
Wij gaan verhuizen naar een prachtige nieuwe woning in het leuke dorpje dronten. Al langer hebben wij Hue op ons wenslijstje staan. Heel graag willen we alle lampen vervangen dor hue modellen. De woonkamer willen wij doen opvullen door hue lampen af te stemmen op de ambilight van onze Philips televisie! En het idee van twee Hue Iris lampen op een mooie muurposter lijkt me erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik zou de HUE lampen graag willen koppelen aan mijn agenda en de daarbij passende emoties.
Voordat ik een wedstrijd ga spelen kleurt het huis rood, zodat ik alvast in de sfeer kom
Komen mijn neefjes langs, word alles paars zodat ze tot rust komen en de boel niet afbreken
Heb ik een feestje, komen er wisselende kleuren.
Als ik opsta is alles mooi groen, zodat ik rustig op kan staan.
Kom ik thuis van het werken, is alles geel.
Is het buiten hartstikke warm, word alles blauw zodat het koeler lijkt binnen.

Dit alles wil ik zowel in de slaapkamer als in de huiskamer plaatsen, dit zijn wat mij betreft de ruimtes waar het meeste effect behaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 17:39
Sinds kort heb ik een AMX-systeem gekocht, hiermee kan ik momenteel mijn geluid bedienen en de lichtgroepen D.M.V. een relais volledig aan uit zetten. Een Hue set is hier perfect voor natuurlijk.

Mijn doel is om verschillende senario's te maken. Denk hierbij aan slapen, wakker worden, studeren, film kijken, naar de wc lopen etc.

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemsTM
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Wat een timing! Aanstaande vrijdag krijgen wij de sleutel van het nieuwe huis en ik ben al wat plannetjes aan het maken geweest met daarin ook hue lampen. Ik zou graag experimenteren met 'indirect' licht, kijken hoe ik de open haar kan uitlichten en de donkere keuken wat lichter zou kunnen maken.

En natuurlijk met het oog op mijn domotica systeem waar in ieder geval de voorbereiding voor gemaakt gaat worden van de week zou dit perfect passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 17:54
Wij hebben een lichte (hoofdzakelijk) wit bemuurde woon- en slaapkamer. We zijn erg dol op film kijken, en de standaard (gele/ witte) lampen geven niet erg veel sfeer. Met de Philips Hue kunnnen we de sfeer aanpassen aan het type film, en meer warmte creëren in huis.
Of juist in de zomer meer "koele kleuren" toepassen, wanneer het erg warm is.

Daarbij zou ik willlen bereiken een soort van Wake-Up light te creëren op basis van de Hue icm een telefoonwerkker/ planning met de plafondlamp op de slaapkamer. Net alsof de zon opkomt en je in het gras ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:06
ik heb nog niet zo lang geleden de woonkamer laten verbouwen van een donker herberg achtige omgeving naar nu witte muren lichtbruine vloer en nog weinig tot niks op de muren.
nu zoek ik nog steeds een paar leuke lampen om wat sfeer te brengen in de nieuwe woonkamer.

Maar het Hue systeem zou natuurlijk helemaal het einde zijn
een kleurtje hier een kleurtje daar en dan soms wat afwisseling zou het helemaal af maken.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb net een nieuw huis gekocht en daarbij is het zo dat ik erg van strak en wit hou. Toch vind ik een verlichtingsplan erg belangrijk en lijkt het me super om dit met de Hue verlichting te doen.

Ik kan dit in iedere kamer in huis ophangen en gebruiken het liefst zou ik namelijk in de slaapkamer en woonkamer / keuken gebruik maken van mee kleurende verlichting bij films / televisie. Daarnaast in mijn kantoor kamer toepassen dat de verlichting mee gaat met het spelen van games.

Het zou voor mij ideaal uit komen ivm. de aanschaf van mijn huis zodat ik alles gelijk goed weg kan werken en gelijk goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj31
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 14:50
Laatst heb ik een Moto 360 gekocht, met de IFTTT App zou ik super handig automatisch de mooie Hue lampen aan kunnen zetten als ik thuis kom in het donker zodat ik niet thuis kom in het donker en de lampenknop zoek om het saaie normale licht dat veelste fel is aan te zetten, maar dat ik binnen kom en mijn huis een leuke sfeer heeft door de mooie gekleurde lichten. Mijn moeder zou er trouwens ook blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 18:07
Ik heb een HTPC en ben een echte serie-fan. Ik zou graag Philips Hue gebruiken om niet alleen mijn ruimte te verlichten, maar ook omdat ik deze vervolgens kan koppelen aan XBMC waardoor hij lichten kan dimmen wanneer een film start, of mee kan kleuren met de film zelf. Philips Hue is het beste licht-platform met de breedste support en daardoor beter dan al die Chinese LED-verlichting die er momenteel op de markt is.

Daarnaast kan ik niet wachten tot ik een Apple Watch heb met een Philips Hue app :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Dannydekr op 13-04-2015 09:50 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy Henc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-07 22:11
Ik wil de hue lampen gebruiken om sfeerverlichting aan te brengen in de woonkamer samen met de bloom. Lampen die vanzelf aan en uit gaan als het donkerder wordt. de lichtstrip komt onder de bar en geeft daar een een extra kleurtje.

Verder wil ik er voor gaan zorgen dat berichten zoals email een lichtsignaal geven. Ook wil ik kijken of ik de deurbel van een visueel signaal kan voorzien zodat ik de bel ook waarneem als ik een koptelefoon met te veel geluid gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 14:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik woon pas in mijn nieuwe huis. Woonkamer van 100m2 maar alleen voorzien van saaie inbouwspots in het plafond. Eén lichtgrijze muur en de rest spierwit, evenals het plafond.

Supersaai zo, geen enkele sfeer. Philips Hue kan dit helemaal oplossen. Het is de enige oplossing die 100% zal werken voor mijn probleem!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 08:36
Wij zijn een gebouw in hartje Rotterdam genaamd Caland I. Na een brand op de bovenste verdieping is er door de sprinklerinstallatie veel waterschade ontstaan. Door deze brand is onze "woonkamer" voor 270 man compleet verwoest. Na een paar maanden van renovatie en opknappen, hebben wij als vereniging een nieuwe bar gekocht.

De bar gaat na het opknappen verhuurd worden voor zowel bijeenkomsten als feesten.
Op mijn studentenkamer heb ik zelf een Hue-installatie en met Hue voor in de bar willen wij een multifunctionele inrichting maken voor de bewoners. Enerzijds omdat we de verlichting door de huurder van de ruimte kunnen laten instellen, anderzijds zodat we er ook een feestje kunnen geven (Hue Disco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench2011
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik was ook van plan om in mijn nieuwe huis een Hue-setje voor mijn verjaardag te vragen..
Helaas is dit pas einde zomer klaar.
Ik heb ook nog wat moeite met de welbekende WAF, dit zou dus een ideale test kunnen zijn.
Ik zou eerst wat meer opzoekwerk moeten verrichten, maar heb hier al 24/7 een Linux (plex) server draaien dus daar zou ik eventueel wel iets op kunnen zetten om automatisch het licht aan te doen als mijn vrouw (met nachtblindheid) thuis komt na het donker.
Ook de ledstrip in combinatie met onze tv zou leuk zijn. HTPC aan: ledstrip mee laten werken, hoewel ik denk dat de acceptance factor hier nog niet voldoende voor is, dan plaats ik hem aan mijn pc voor als ik aan het spelen ben.
Het zou alleszinds een zeer mooi begin zijn van een uitgebreider systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmoria
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 14:35
Mijn woonkamer kan aardig wat licht-sfeer gebruiken. Ik zit me al een tijdje af te vragen of ledstrips dit kunnen doen als ze discreet weggewerkt kunnen worden achter, onder kasten, aquarium, banken enz.
Ik zou het ook graag in mijn caravan willen uitproberen, dan kan ik de concurentie aan met de kinderdisco. Plus dat ik hem makkelijker kan terug vinden in de nacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Old meets New

In ons jaren '30 huis zet ik graag moderne technieken in om de sfeer van toen en het comfort van nu te combineren. Ik ben er van overtuigd dat ik dat met Philips Hue kan bereiken. Het staat al langer op de verlanglijst maar is er (nog) niet van gekomen.

De "normale" Hue lampen zou ik inzetten in schemerlampen. De ledstrips worden verwerkt in de schilderijlisten die door de vertrekken lopen. De combinatie van klassieke jaren 30 elementen (hoge plafonds, veel hoeken en nisjes, etc.) zou optimaal geaccentueerd moeten worden.
Daarnaast kan Hue de multimediabeleving van onze Ambilight TV versterken.

Daarnaast zijn de woonvertrekken groot genoeg om ook het domotica element te implementeren.
Dit gecombineerd met het energiezuinige van LED verlichting maakt dit wat mij betreft een ultieme testcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Heel mijn appartement in Hue..
Sowieso een schakeling qua verlichting en tijd, een soort van zonsopkomst in mijn slaapkamer en de woonkamer naarmate de avond valt in een steeds rustiger licht.
Verder een foto van mij en een foto van mijn vriendin in de gang welke verlicht worden zodra we binnen zijn (IFTTT afhankelijk van de GPS positie van je telefoon)
Indien mogelijk zelfs zo afgesteld dat de foto zo verlicht is dat we kunnen zien hoe lang het duurt voordat de ander thuis is (thuis is volledig wit verlicht, op het werk is niet verlicht, onderweg van werk naar huis een gradueel verlichte afbeelding) zodat we het koken en dergelijke daarop af kunnen stemmen.

Verder nog een agenda (Hue in combinatie met een beamer zoals https://www.kickstarter.c...that-fits-in-any-light-so) waarbij onze agenda's op de muur geprojecteerd worden en da agenda een bepaalde kleur heeft die hoe later op de dag veranderd zodat zichtbaar is welke agenda punten nu van toepassing zijn.

En als laatste geen zichtbare lampen in de gangen en kleine kamers (allemaal LED strips weggewerkt aan het plafond) en in de slaapkamer LED strips en 2 mooie Hue Beyond lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon24
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-06 10:20
Als PhD student houd ik mij bezig met de fluorescentie van nanodiamant kristallen. Op regelmatige basis houd ik een wetenschappelijk café in mijn huiskamer, waar ik de essentie van mijn onderzoek via een lekentaal aan familie, vrienden en geïnteresseerden probeer uit te leggen. De mogelijkheden van Philips Hue kunnen mijn uitleg ondersteunen en helpen om het principe over te brengen aan de toehoorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 16:24
Ik zou het willen koppelen aan XBMC (boblight) zodat mijn hele kamer Ambilight wordt EN aan mijn Homewizard zodat ik nog meer met scenes kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yao
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 17:15

Yao

Constant al aan het sleutelen met Domotica, Hue zou een zeer mooie aanvulling zijn op het systeem. Ik zou graag een LED-strip onder mijn bank en tv-meubel hebben en is er ruimte boven mijn televisie om ook een LED strip of spotjes in te bouwen. Daarnaast de GU10 spotjes voor in mijn lampen aan het plafond met daarop diverse kleuren geprogrammeerd bijvoorbeeld voor whatsapp meldingen.

Tevens de gang kan wat Hue liefde gebruiken dat als je binnenkomt ook de diverse kleuren je tegemoet stralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-07 20:32
In de woon en studeerkamer hebben we al zo een stuk of wat Hue lampen. (spots op het plafond, sfeerlampen) Fantastisch hoe je de sfeer met een druk op de smartphone helemaal aanpast aan je stemming. (Of om het licht te veranderen om je stemming aan te passen natuurlijk) ;)

Tijd voor de finishing touch om nu ook Hue in de tuin en op het terras aan te sluiten? Ik kan wel wat hulp gebruiken om ze goed af te stellen en te automatiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvanRooy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 14:43
Ik zou het Hue systeem gebruiken om mijn kamer wat meer kleur te geven, en meer sfeer. Momenteel is alles wit, waardoor het erg saai is. Met gebruik van de Hue lampen zijn er veel meer mogelijkheden qua kleur en hoe ik mijn kamer kan en zou opkleuren. Je kunt namelijk het Hue systeem gebruiken om andere kleuren in de kamer weer te geven bij een zomerse film, dan bij een winterse film. Heel erg veel mogelijkheden, ik zou ze graag uittesten om te zien wat de beste sfeer crëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroenboom
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 13:29
Ik zou de Hue lichten gebruiken om mijn pasgeboren baby te plezieren. Ik zou een raspberry pi met geluidssensor maken die het omgevingsgeluid meet. Zo kan de hue reageren op 'gebrabbel' van baby, maar ook op kinderliedjes.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.