Ik wil gewoon een vet lijpe space-futuristische kamer die er Super modern uit ziet. Net als in de film Tron of iets dergelijks.
Ik zou graag Philips Hue willen koppelen aan mijn Crestron domotica installatie.
De LED strip zou ik gebruiken rondom mijn TV meubel. Ik zou deze dan aan kunnen sturen via Crestron zodat ik bijvoorbeeld bij het kijken van TV sfeer verlichting kan creeeren.
De rest van de verlichting zou ik uitvoeren op de slaapkamers, waar ik nu heel simpel een halogeen lamp aan het plafond heb hangen.
De LED strip zou ik gebruiken rondom mijn TV meubel. Ik zou deze dan aan kunnen sturen via Crestron zodat ik bijvoorbeeld bij het kijken van TV sfeer verlichting kan creeeren.
De rest van de verlichting zou ik uitvoeren op de slaapkamers, waar ik nu heel simpel een halogeen lamp aan het plafond heb hangen.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
zo nu ik jullie aandacht heb zal ik even uitleggen hoe ons huis verrijkt wordt met Hue lampen.
Homewizard en Ambilight TV zijn al een feit in huis.
Nu nog een Hue set die samenwerkt met deze twee.
De ambilight verlichting komt achter de staande speakers vandaan met de Hue led strips waardoor Ambilight een nog grote bereik heeft.
Hue bloom naast de bank voor de romantische avonden en goede gespreken op de bank
En in de keuken de huidige spots vervangen door Hue lampen zodat vrouw lief het juiste licht heeft als ze staat te koken (of ik zelf natuurlijk) en het warme sfeer licht als we zitten te eten en dit alles stellen we in met de Homewizard zodat we de ultieme sfeer per activiteit kunnen creeeren.
- Heerlijk een film avond met een groter bereik van de ambilight.
- Een avond tafelen met vrienden bij een sfeer licht boven de eettafel en in de woonkamer.
- Kinderen helpen met hun huiswerk onder het juiste heldere licht aan de keukentafel.
- thuis komen en de lampen in huis al aan hebben staan.
Het schijnt zo te zijn dat de stemming van een persoon kan worden aangepast. Laat mijn vriendin nou eens in de maand humeurig kunnen zijn, en die lampen er goed van pas kunnen komen! hahaha
Daarbuiten zou ik uitgebreid testen of dit ook werkt met wakker worden, en in slaap vallen.
En tuurlijk staat het erg mooi voor de sier, ben ik bereid om een mooi filmpje te maken.
Ik gebruik namelijk ook al een klik-aan-klik-uit systeem waar deze set erg mooi mee zou aansluiten.
GEWELDIG!
Daarbuiten zou ik uitgebreid testen of dit ook werkt met wakker worden, en in slaap vallen.
En tuurlijk staat het erg mooi voor de sier, ben ik bereid om een mooi filmpje te maken.
Ik gebruik namelijk ook al een klik-aan-klik-uit systeem waar deze set erg mooi mee zou aansluiten.
GEWELDIG!
Ik heb een tussenwoning, die voor en achter is uitgebouwd. Super blij mee, maar je merkt door de diepte van het huis, dat het soms vrij donker is, wat nu met ''sfeer'' lampen word gecorrigeerd. Het zou uiteraard geweldig zijn als ik door middel van de HEU lampen een levendigere sfeer kan creëren in mijn woonkamer.
Ik en mijn vriendin zijn liefhebbers van film en series kijken, en ik denk dat je door de HEU lampen dat nog beter beleefd.
Ik zou naast mijn tv een lamp plaatsen, in de uitbouw voor, en bij de bijzet tafel, waardoor je een sfeer driehoek krijgt.
Stiekem altijd al een Ambilight tv willen hebben maar die wat ik nu heb werkt nog, en ja dan koop je niet gelijk wat anders!
Dit zou een prachtige vervanger zijn!
Ik en mijn vriendin zijn liefhebbers van film en series kijken, en ik denk dat je door de HEU lampen dat nog beter beleefd.
Ik zou naast mijn tv een lamp plaatsen, in de uitbouw voor, en bij de bijzet tafel, waardoor je een sfeer driehoek krijgt.
Stiekem altijd al een Ambilight tv willen hebben maar die wat ik nu heb werkt nog, en ja dan koop je niet gelijk wat anders!
Dit zou een prachtige vervanger zijn!
Ik zou mijn mancave / gameroom graag willen voorzien van een sfeerverlichting die zich aanpast aan het spanningsniveau van films maar vooral games op de TV. De lampen zouden zich bij gebrek aan muziek standaard moeten aanpassen aan de heersende lichtkleuren van het beeldscherm, om vervolgens die kleur te vervormen n.a.v. geluiden/ambiance/muziek van de game of film.
Denk aan een spannend moment in een game waarbij de muziek reflecteert dat je in direct gevaar bent. Meestal gaat dit gepaard met een hoog BPM en specifieke heersende instrumenten en tonen die je hart harder doen kloppen. Als de sfeerverlichting daarop reageert door meer naar het rood te neigen, dan beklemtoont dat bijv. het gevaar waarin je game-personage verkeert.
Een ander voorbeeld is een horror game zoals Outlast. Stel je voor dat de kamer rood kleurt wanneer je achternagezeten wordt, wetende dat ze je elk moment kunnen grijpen.
Nu heb ik alleen maar rood genoemd, maar wat als een game of film onderwater geluiden maakt en de kamer daarbij naar het blauw neigt? Of wat als je bij natuurgeluiden je in het groen waant?
Denk aan een spannend moment in een game waarbij de muziek reflecteert dat je in direct gevaar bent. Meestal gaat dit gepaard met een hoog BPM en specifieke heersende instrumenten en tonen die je hart harder doen kloppen. Als de sfeerverlichting daarop reageert door meer naar het rood te neigen, dan beklemtoont dat bijv. het gevaar waarin je game-personage verkeert.
Een ander voorbeeld is een horror game zoals Outlast. Stel je voor dat de kamer rood kleurt wanneer je achternagezeten wordt, wetende dat ze je elk moment kunnen grijpen.
Nu heb ik alleen maar rood genoemd, maar wat als een game of film onderwater geluiden maakt en de kamer daarbij naar het blauw neigt? Of wat als je bij natuurgeluiden je in het groen waant?
De Hue zou ik koppelen aan mijn Fibaro system om zo automatisch het licht aan te passen aan de situatie.
In mijn slaapkamer gebruiken als wakeup light and de kleur aanpassen aan de temperatuur buiten zo dat ik met warm rood licht wakker word in de winter en in de zomer met koelere kleuren zo als blauw.
Wij kijken veel film,in de woonkamer, op een groot scherm geprojeteerd en daar is moodlighing voor nodig, zacht licht zo dat je nog wel wat kan zien. Als de film op pauze gaat dan komt er wat meer licht om een glas wijn of biertje te kunnen pakken. Maar als audiofiel zou ik echt graag de kleur licht in de kamer willen aanpassen aan de genre muziek. Bij een live opname alle lichten met een gele kleur van spot lichts waar bij er een echt fel brand als spot op de artiest. En bij meer pop muziek verschillende kleuren die verlopen.
Lijkt me een leuk experiment.
In mijn slaapkamer gebruiken als wakeup light and de kleur aanpassen aan de temperatuur buiten zo dat ik met warm rood licht wakker word in de winter en in de zomer met koelere kleuren zo als blauw.
Wij kijken veel film,in de woonkamer, op een groot scherm geprojeteerd en daar is moodlighing voor nodig, zacht licht zo dat je nog wel wat kan zien. Als de film op pauze gaat dan komt er wat meer licht om een glas wijn of biertje te kunnen pakken. Maar als audiofiel zou ik echt graag de kleur licht in de kamer willen aanpassen aan de genre muziek. Bij een live opname alle lichten met een gele kleur van spot lichts waar bij er een echt fel brand als spot op de artiest. En bij meer pop muziek verschillende kleuren die verlopen.
Lijkt me een leuk experiment.
Ik heb momenteel al 2 Hue lampen, en vind het geweldige producten.
- Ik zou dit graag uitbreiden met ledstrips onder iedere trede van de trap
- De boekenkast inrichten met Ledstrips, zodat het open gedeelte ook mooi verlicht is.
- In iedere lamp op de benedenverdieping mooie hue lampen zodat alle lampen met gemak te bedienen zijn, en uiteraard voor feestjes, of andere speciale gelegenheden mooie scenes in te stellen zijn om de sfeer op te krikken.
Als laatste zou ik nog een PHilips bloom achter de TV willen, om mijn TV op te lichten, aangezien mijn TV niet over Ambilight beschikt (wat uiteraard ook mooi is)
En aangezien alles LED is, zou het ook nog kosten besparen op de stroomrekening, wat mooi meegenomen is.
- Ik zou dit graag uitbreiden met ledstrips onder iedere trede van de trap
- De boekenkast inrichten met Ledstrips, zodat het open gedeelte ook mooi verlicht is.
- In iedere lamp op de benedenverdieping mooie hue lampen zodat alle lampen met gemak te bedienen zijn, en uiteraard voor feestjes, of andere speciale gelegenheden mooie scenes in te stellen zijn om de sfeer op te krikken.
Als laatste zou ik nog een PHilips bloom achter de TV willen, om mijn TV op te lichten, aangezien mijn TV niet over Ambilight beschikt (wat uiteraard ook mooi is)
En aangezien alles LED is, zou het ook nog kosten besparen op de stroomrekening, wat mooi meegenomen is.
Ik ben zelf op dit moment bezig met muziek te produceren!
hiervoor heb ik de benodigde studio equipment allemaal al staan zoals een mooi meubel en de benodigde hardware.
het lijkt me tof om de studio zo aan te vullen met het Hue systeem van Phillips.
ik denk dat ik met verschillende kleuren de kamer zo mooi kan aanpassen dat ik inspiratie eruit kan halen om zo mijn creativiteit goed te kunnen uitwerken.
Lijkt me tof om met de kleuren elke keer verschillende 'moods' te creeeren.
Naast mijn mooi beginnende studio heb ik nu net een nieuwe woning samen met mijn vriendin.
lijkt me tof om de huiskamer hier ook mee aan te vullen om zo extra dimensies te brengen in onze huiskamer bijvoorbeeld om zo zelf een soort 'ambilight' effect te maken als we een filmpje kijken op de bank!
Dit zou het huis en studio afmaken zoals ik het nu nog als idee in mijn hoofd heb;)
Nu duimen maar!
hiervoor heb ik de benodigde studio equipment allemaal al staan zoals een mooi meubel en de benodigde hardware.
het lijkt me tof om de studio zo aan te vullen met het Hue systeem van Phillips.
ik denk dat ik met verschillende kleuren de kamer zo mooi kan aanpassen dat ik inspiratie eruit kan halen om zo mijn creativiteit goed te kunnen uitwerken.
Lijkt me tof om met de kleuren elke keer verschillende 'moods' te creeeren.
Naast mijn mooi beginnende studio heb ik nu net een nieuwe woning samen met mijn vriendin.
lijkt me tof om de huiskamer hier ook mee aan te vullen om zo extra dimensies te brengen in onze huiskamer bijvoorbeeld om zo zelf een soort 'ambilight' effect te maken als we een filmpje kijken op de bank!
Dit zou het huis en studio afmaken zoals ik het nu nog als idee in mijn hoofd heb;)
Nu duimen maar!
Ik gebruik Domoticz als domotica software, waar mogelijk wordt mijn elektronische apparatuur daaraan toegevoegd om te kunnen uitlezen, besturen of om input te geven aan bepaalde statussen.
Ik wil Hue ook toevoegen om daarmee scenes te kunnen schakelen , en uiteraard ter vervanging van een paar oldskool energie verslindende peertjes.
Ik wil Hue ook toevoegen om daarmee scenes te kunnen schakelen , en uiteraard ter vervanging van een paar oldskool energie verslindende peertjes.
intentionally left blank
Ondanks de vele problemen die ik heb ondervonden met nieuwe Philips Tv's afgelopen jaar heb ik interesse om dit product eens goed aan de tand te voelen en te reviewen. Ik heb op drie verschillende kamers nieuwe Philips tv's staan die Hue ondersteunen. Meerdere settings/locaties kan ik dus uitproberen.
Met Hue willen we de juiste sfeer creëren om onze muziekavonden nog intenser te kunnen beleven. Als liefhebbers van diverse zeer uiteenlopende muziekgenres zitten we regelmatig avonden lang alleen maar te luisteren naar muziek. Gekleurd licht zal deze muziek beleving in ons strakke moderne interieur intensiveren en de ruimte intiemer maken, daarnaast kunnen we de sfeer in de woonkamer aanpassen op de stemming/muziek van die avond. Door een Hue strip aan de boven-achterkant van ons nieuwe audiomeubel waarin de mogelijkheid is aangebracht om een lichtstrip te plaatsen voor indirecte verlichting en 2 lampen achter de hoge staande boxen aan weerszijde, zou onze muziekwand sfeervol worden uitgelicht. Een lichtstrip onder de overhangende rand van het stuk aanrechtblad wat de afscheiding vormt tussen de woonkamer en keuken, zou de zitruimte s ‘avonds intiemer maken. Door het verder uitlichten van de elpee-wissellijsten die we achter de zithoek als wanddecoratie hebben geplaats zal onze woonkamer s ‘avonds in een ultieme muziek beleving veranderen.
Door het plaatsen van de verlichting op deze wijze kunnen ook de andere functie’s die onze leef/woonruimte heeft naar behoefte sfeervol worden uitgelicht.
Zo kunnen we door het spelen met licht en kleur de ruimte veranderen in gezellige ruimte voor een etentje met familie/vrienden, thuisbioscoop beleving met de kinderen, het opdelen van de ruimte in werk en een relax/tv gedeelte op hetzelfde moment.
Door het plaatsen van de verlichting op deze wijze kunnen ook de andere functie’s die onze leef/woonruimte heeft naar behoefte sfeervol worden uitgelicht.
Zo kunnen we door het spelen met licht en kleur de ruimte veranderen in gezellige ruimte voor een etentje met familie/vrienden, thuisbioscoop beleving met de kinderen, het opdelen van de ruimte in werk en een relax/tv gedeelte op hetzelfde moment.
[ Voor 16% gewijzigd door GalileoVero op 18-04-2015 14:39 ]
Mijn idee is relatief simpel maar toch erg leuk en handig. Wat ik graag zou willen is dat de hue lampen bij een inkomende notificatie op mijn telefoon tijdelijk van kleur veranderen naar de kleur van het icoontje van de app.
Voorbeeldje;
Momenteel staan de lampen op wit. Ik krijg een WhatsApp bericht binnen, de lampen vloeien over in groen voor + / - 5 seconden, daarna worden ze wit. Niet veel later krijg ik een mention op Twitter en de lampen vloeien naar blauw en gaan over + / - 5 seconden weer terug naar wit.
Ik heb even gekeken in hoeverre dit uitvoerbaar is en tot mijn verassing is dit relatief makkelijk te ontwikkelen. In iOS kun je door middel van Bluetooth Low Energy push notificaties sturen en uitlezen. Met deze API kun je vervolgens vrij makkelijk de kleur doorgeven aan de Hue lampen.
Voorbeeldje;
Momenteel staan de lampen op wit. Ik krijg een WhatsApp bericht binnen, de lampen vloeien over in groen voor + / - 5 seconden, daarna worden ze wit. Niet veel later krijg ik een mention op Twitter en de lampen vloeien naar blauw en gaan over + / - 5 seconden weer terug naar wit.
Ik heb even gekeken in hoeverre dit uitvoerbaar is en tot mijn verassing is dit relatief makkelijk te ontwikkelen. In iOS kun je door middel van Bluetooth Low Energy push notificaties sturen en uitlezen. Met deze API kun je vervolgens vrij makkelijk de kleur doorgeven aan de Hue lampen.
Zou graag de philips lampen intregreren met domotica/arduino om bv te reageren op status van klimaat en apperatuur zoals: temperatuur (staat CV aan/uit etc) luchtkwaliteit, deurbel en andere notificaties zoals inbraakalarm, rook/COmelders etc. Lijkt me wel wat om een compleet rood knipperend huis te hebben als een alarm afgaat. (makkelijk voor de hulpdiensten ook) Dus naast de sfeerverlichting vooral ook als informatieve belichting gebruiken
[ Voor 21% gewijzigd door -36- op 18-04-2015 17:11 ]
Anoniem: 668847
Knipperdeknip.com bied lampen goedkoop aan, vond het eerst een beetje te goedkoop maar het gokje toch gewaagd. Uiteindelijk is die wel de volgende dag thuisbezorgd dus was er erg tevreden mee. Die Hue lampen zijn een echte speeltje haha
[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 19-04-2015 15:57 ]
Zelf heb ik een drumstel op mijn kamer staan. Het zou echt gaaf zijn als ik dan een lamp richting mijn bladmuziek zou kunnen schijnen en dan de andere voor een mooi effect bij het drummen. Zeker als de lampen door middel van een raspberry pi mee kunnen kleuren op de muziek. En natuurlijk ook makkelijk bij het studeren of bij het opstaan om 6 uur 's ochtends
![]() | ||
Ons plan voor de Philips Hue verlichting | ||
Ons plan gaat niet over de woonkamer, maar over de ruimte waar wij eigenlijk veel meer tijd doorbrengen het kantoor dat wij zelf gebouwd hebben. En met gebouwd bedoel ik ook echt alles. Van de bureaus tot de bar en de rest van het meubilair en zelfs de lampen. Aan de hand van dit foto overzicht, zal ik per onderdeel onderbouwen hoe wij de Philips Hue verlichting in willen zet om enerzijds de productiviteit te bevorderen, maar anderzijds ook om de "innernerd" in ons tevreden te stellen. May many Nerdgasms ensue!! | ||
De Bar | ||
![]() | ||
Het centrale item bij ons op kantoor. Gebouwd van robuuste materialen zoals je kan zien, is dit een uitstekende bar waar wij veel overleggen, maar ook gezamenlijk lunchen en op vrijdagmiddag natuurlijk ons en onze klanten en vrienden belonen op smakelijke pinten. De Philips Hue verlichting kan hier ideaal zijn, zodat de sfeer voor iedere gelegenheid aangepast kan worden. Daarnaast hadden wij ook het idee om de verlichting in te zetten tijdens de bordspellen die er gespeeld worden. Door bijvoorbeeld boven elke stoel een Hue lamp te hangen, kan bijvoorbeeld met Risk iedere speler belicht worden in zijn of haar eigen kleur. Voegt meteen wat extra's toe aan de spel beleving. Nu is dat een sporadisch gebruiksmoment, dus daarom zouden we de verlichting ook meteen in kunnen zetten als teller om aan te geven hoever wij op target zitten. Als er dan een mutatie is in het systeem kunnen wij direct de Hue verlichting laten verspringen van rood naar oranje of groen als de betaling voldaan is. Als pièce de résistance willen we de Hue verlichting combineren met geofencing om zo de verlichting alvast aan te laten gaan voordat wij het kantoor betreden en vice versa. Zo kunnen we meteen beginnen met werken. | ||
Onze bureaus | ||
![]() | ||
Onze eigen gebouwde bureaus zijn de kers op de taart. Echte stevige bureaus gemaakt van echte "mannelijke" materialen; eikenhout en staal. Geen wonder dat ze ook 280kg per stuk wegen. Om ondernemerschap in de regio te stimuleren is er gekozen om een aantal extra bureaus te bouwen en deze zijn beschikbaar voor ZZP'ers wanneer er behoefte is aan een flexibele werkplek en is er een coworking concept aangehangen. Om te zorgen dat het duidelijk is welke bureaus en werkplekken gereserveerd zijn die dag willen we de Hue lampen inzetten om dat met licht te coderen. Denk hierbij aan groen is beschikbaar, rood gereserveerd voor de hele dag, geel voor een dagdeel en oranje voor 2 tot 4 uur. Daarnaast is er ook een vergaderruimte beschikbaar die mooie verlichting kan gebruiken. Een idee waar we al langer mee spelen is de Hue Ledstrips inzetten om bijvoorbeeld bij binnenkomst van een afspraak de ruimte te verlichten in de kleuren van de huisstijl van de bezoekende klant of van de kleuren van het product wat gepresenteerd gaat worden. Dit straalt betrokkenheid en extra professionaliteit uit. | ||
Voor meer informatie over de bureaus en de bouw hiervan: Men neme eiken balken Staal voor het fame Het resultaat | ||
Flipperkast | ||
![]() | ||
Recentelijk is er ook een flipperkast aanwezig. Helaas, niet in volle pracht en praal, maar daar wordt aan gewerkt. De Hue verlichting kan mooi ingezet worden om de sfeer beleving, naast de het nodige geluid dat het ding produceert, te vergroten. Het zou geweldig zijn dat naarmate de highscore benaderd wordt de verlichting hier automatisch op inspeelt. Door de flipperkast te koppelen met een Arduino zou deze implementatie te realiseren moeten zijn. | ||
Mediacentre | ||
![]() | ||
Elke Tweaker moet haast wel eens stel retro consoles hebben. Een stukje jeugdsentiment van uren lang vroeger button smashen in Mortal Combat of het eerste slaapfeestje en tot diep in de nach Mariokart spelen. Nou dat is precies de reden dat wij onze collectie ook meegesleept hebben. Prachtig om na een lange dag werken even de controllers op te pakken en de boel de boel te laten. Het idee voor de Hue verlichting hier was om deze te gebruiken om enerzijds dit stukje nostalgie extra te belichten. Eventueel zelfs de rol van de Philips Ambilight TV die er hangt te versterken natuurlijk. | ||
2 Woorden, 9 Letters.... | ||
... BIER HALEN! Er staan een paar koelkasten op kantoor waarin eingelijk altijd wel een paar biertjes te vinden zijn. We zijn fervente speciaalbier fans en krijgen dan ook vaak een kratje cadeau. Nu is het soms lastig om van buiten de koelkast de zien welk bier waar in zit. Nu leek het ons handig als wij onder de bar met Ledstrips de koelkast deur konde verlichten met de kleur van het etiket van de biertjes. Denk bijvoorbeeld bij Vedet aan lichtblauw, Grolsch groen, Irish Murphy's red Rood of LaChouffe aan geel. |
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Mooie actie van Philips en Tweaker 
Ik zou dit graag willen gebruiker voor mijn woonkamer en computerruimte. Loop nog steeds met sfeer verlichting te klooien. Verlichting, Dat is toch best lastig. Vaak is het nog veel te donker in huis. Mogelijk kan de Philips Hue mijn probleem verhelpen.
En meer kleur in huis geeft ook een fijner gevoel... :-)
Ik zou dit graag willen gebruiker voor mijn woonkamer en computerruimte. Loop nog steeds met sfeer verlichting te klooien. Verlichting, Dat is toch best lastig. Vaak is het nog veel te donker in huis. Mogelijk kan de Philips Hue mijn probleem verhelpen.
En meer kleur in huis geeft ook een fijner gevoel... :-)
Ik zat er eigenlijk al aan te denken, Ik wil het Hue systeem in mijn computerkamer gebruiken om een warmere sfeer te creëren s'avonds wanneer ik een film zit te kijken of een blauwere kleur wanneer ik bijvoorbeeld een moba speel of aan het werk ben.
Ik zou graag de wake-up functie willen gaan gebruiken om eens relaxed wakker te worden ipv herrie van mijn wekker
Mijn huis is erg licht. Wit. Door middel van dit systeem zou ik graag wat sfeer voor verschillende doeleinden willen creeren. Bijvoorbeeld tijden het gamen blauw licht, wat rustgevend werkt. Rood licht voor als ik mij moet concentreren op mijn examenwerk voor mijn opleiding. Etc. Ik zou hier heel graag mee willen experimenteren en uitgebreid testen.
Het zou een hele eer mogen zijn om mijn huis Hue-ify ready te maken!
Allereerst een centrale plek voor de Hue Tap, vanwaar ik de lichten kan bedienen!
Vervolgens in de woonkamer een aantal Hue lampen in de reeds aanwezige fittingen plaatsen.
Achter de tv is voldoende plaats om een Hue lamp te plaatsen, om de ogen wat meer rust te geven tijdens het kijken.
Vervolgens de rest van de kamer...
Onder en boven de houten kast een aantal mooie strips plaatsen, voor de sfeer.
In de zithoek de bestaande lampen vervangen door Hue om ook hier sfeer te creëren.
Bij de keukentafel gebruik maken van Hue Phoenix om optimaal gebruik te maken van het witte licht.
Aangezien er meerdere activiteiten plaatsvinden aan de keukentafel is er voor ieder wat wils.
Tot slot aan het bureau een Hue Beyond om de focus te houden tijdens het werk.
En in de keuken een aantal Hue Strips plaatsen langs de kastenrand en de bestaande spots vervangen door Hue.
Overigens is er nog voldoende ruimte in de woonkamer voor een Bloom of Iris...
Kortom please Philips, Hue-ify my life!
Allereerst een centrale plek voor de Hue Tap, vanwaar ik de lichten kan bedienen!
Vervolgens in de woonkamer een aantal Hue lampen in de reeds aanwezige fittingen plaatsen.
Achter de tv is voldoende plaats om een Hue lamp te plaatsen, om de ogen wat meer rust te geven tijdens het kijken.
Vervolgens de rest van de kamer...
Onder en boven de houten kast een aantal mooie strips plaatsen, voor de sfeer.
In de zithoek de bestaande lampen vervangen door Hue om ook hier sfeer te creëren.
Bij de keukentafel gebruik maken van Hue Phoenix om optimaal gebruik te maken van het witte licht.
Aangezien er meerdere activiteiten plaatsvinden aan de keukentafel is er voor ieder wat wils.
Tot slot aan het bureau een Hue Beyond om de focus te houden tijdens het werk.
En in de keuken een aantal Hue Strips plaatsen langs de kastenrand en de bestaande spots vervangen door Hue.
Overigens is er nog voldoende ruimte in de woonkamer voor een Bloom of Iris...
Kortom please Philips, Hue-ify my life!

Anoniem: 669288
Mijn driejarige dochter (Mara) is eenzijdig doof. Omdat de oorzaak niet te achterhalen is, maken we ons zorgen over mogelijk verlies van “goede” oor. Gelukkig is hier op dit moment geen sprake van, Maar Mara heeft wel moeite met het vasthouden van haar concentratie. Waarschijnlijk een gevolg van haar eenzijdige doofheid.
Het concept wat ik graag zou toepassen heeft alles te maken met mijn dochter. Een opstelling waarbij in iedere kamer een Philips Hue product aanwezig is, creëert veel mogelijkheden.
Concentratie
Mara is nog te jong om een gevoel te hebben bij tijd. Als ik een activiteit met haar onderneem: (samen puzzelen, verstoppertje,kleuren etc) dan vraagt ze al snel om iets anders te doen.
Door middel van de Hue verlichting is het mogelijk om aan te geven dat de kleur geel betekent dat we samen gaan kleuren totdat de lamp een andere kleur krijgt. Gaat de lamp over naar groen, dan is het tijd om samen te puzzelen)
Als Mara’s favoriete tekenfilm begint, is dat altijd dikke pret. Maar omdat Mara geen idee heeft hoelang het nog duurt voordat het tijd is voor de T.V, vraagt ze er vaak naar, en raakt dus afgeleid van de activiteit van dat moment. Door aan te geven dat het tijd voor T.V. is als de lamp kort alle kleuren laat zien (regenboogeffect) geeft dit de ruimte om de focus te houden op de activiteit van dat moment.
Aanvullend zou de lamp één keer per uur even kunnen knipperen om Mara te herinneren om naar de toilet te gaan. Daar moeten we Mara nog net aan herinneren, maar een signaal zou haar net wat meer eigen regie laten namen naar totale zindelijkheid.
Recreatie
Verstoppertje is leuk. Maar echt samen spelen is het niet. Waarom zouden we niet samen op zoek gaan? Op zoek naar de groen gekleurde lamp? In welke kamer komen de deze keer terecht?
Papa is bijna thuis. Het mooiste moment van mijn dag is als ik thuis kom en dat stralende gezicht zie. Hoe mooi is het als Mara door middel van IFTTT een signaaltje krijgt dat ik bijna thuis ben?
Domotica
Het is niet te hopen dat het goede oortje van mijn dochter achteruit gaat. Maar er zijn geen garanties. Hoe praktisch is het dan om een visuele prikkel te krijgen op momenten waarop normaal een audiosignaal heel gewoon is?
Rookmelder gaat af
Telefoon gaat
Deurbel gaat
Hue laat dit weten door middel van een kleur of het laten knipperen van de lampen?
Het mooie van dit alles is dat we geen lelijke domotica nodig hebben. En ook kunnen genieten van de standaardfunctionaliteiten van de Philips Hue.
Als we dan ook nog kunnen aanleren dat Mara op zondagochtend op haar kamer mag blijven spelen tot de lamp op groen gaat, kunnen we misschien ook een keertje uitslapen
Voor deze opstelling zou nodig zijn;
Woonkamer:
Vier E27 lampen
Hue Personal Wireless Lighting Tafellamp
LightStrip
Keuken:
Drie GU10 lampen
Gang op begane grond en eerste verdieping:
Ik heb daar in 7 spots. Maar 4 lijkt me voldoende
Badkamer:
2 spots
Slaapkamer Mara:
één E27 lamp
Slaapkamer ouders:
één E27 lamp
Het concept wat ik graag zou toepassen heeft alles te maken met mijn dochter. Een opstelling waarbij in iedere kamer een Philips Hue product aanwezig is, creëert veel mogelijkheden.
Concentratie
Mara is nog te jong om een gevoel te hebben bij tijd. Als ik een activiteit met haar onderneem: (samen puzzelen, verstoppertje,kleuren etc) dan vraagt ze al snel om iets anders te doen.
Door middel van de Hue verlichting is het mogelijk om aan te geven dat de kleur geel betekent dat we samen gaan kleuren totdat de lamp een andere kleur krijgt. Gaat de lamp over naar groen, dan is het tijd om samen te puzzelen)
Als Mara’s favoriete tekenfilm begint, is dat altijd dikke pret. Maar omdat Mara geen idee heeft hoelang het nog duurt voordat het tijd is voor de T.V, vraagt ze er vaak naar, en raakt dus afgeleid van de activiteit van dat moment. Door aan te geven dat het tijd voor T.V. is als de lamp kort alle kleuren laat zien (regenboogeffect) geeft dit de ruimte om de focus te houden op de activiteit van dat moment.
Aanvullend zou de lamp één keer per uur even kunnen knipperen om Mara te herinneren om naar de toilet te gaan. Daar moeten we Mara nog net aan herinneren, maar een signaal zou haar net wat meer eigen regie laten namen naar totale zindelijkheid.
Recreatie
Verstoppertje is leuk. Maar echt samen spelen is het niet. Waarom zouden we niet samen op zoek gaan? Op zoek naar de groen gekleurde lamp? In welke kamer komen de deze keer terecht?
Papa is bijna thuis. Het mooiste moment van mijn dag is als ik thuis kom en dat stralende gezicht zie. Hoe mooi is het als Mara door middel van IFTTT een signaaltje krijgt dat ik bijna thuis ben?
Domotica
Het is niet te hopen dat het goede oortje van mijn dochter achteruit gaat. Maar er zijn geen garanties. Hoe praktisch is het dan om een visuele prikkel te krijgen op momenten waarop normaal een audiosignaal heel gewoon is?
Rookmelder gaat af
Telefoon gaat
Deurbel gaat
Hue laat dit weten door middel van een kleur of het laten knipperen van de lampen?
Het mooie van dit alles is dat we geen lelijke domotica nodig hebben. En ook kunnen genieten van de standaardfunctionaliteiten van de Philips Hue.
Als we dan ook nog kunnen aanleren dat Mara op zondagochtend op haar kamer mag blijven spelen tot de lamp op groen gaat, kunnen we misschien ook een keertje uitslapen
Voor deze opstelling zou nodig zijn;
Woonkamer:
Vier E27 lampen
Hue Personal Wireless Lighting Tafellamp
LightStrip
Keuken:
Drie GU10 lampen
Gang op begane grond en eerste verdieping:
Ik heb daar in 7 spots. Maar 4 lijkt me voldoende
Badkamer:
2 spots
Slaapkamer Mara:
één E27 lamp
Slaapkamer ouders:
één E27 lamp
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 669288 op 24-04-2015 15:22 ]
Als ik heel druk bezig ben (vaak), en mijn laptop toch van zichzelf wel licht geeft, merk ik amper dat het een beetje donker aan het worden is. Op deze manier worden mijn ogen vermoeid, wat natuurlijk kapot irritant is. De oplossing is Philips Hue en IFTTT. Bij zonsondergang gaan de lampen aan. Deze oplossing werkt natuurlijk ook beneden, nooit meer ouders die zeuren dat de lampen niet aanstaan als je tv aan het kijken bent, daar heb ik niet eens aan hoeven denken.
"We have nothing to fear but running out of beer"
vorig jaar heb ik een gu10 starter pak aangeschaft. Drie richtbare spotjes op 1 staande lamp. Deze lamp staat naast onze philips ambilight (3 zijden).
Met deze set is al voldoende sfeer te creëren in huis, wens is uiteraard om uit te breiden. Daar de lampen in aanschaf prijzig zijn laat de portomonee dit vaak niet toe bij de meeste huishoudens.
Het zo mooi zijn om met meerdere sets kleur harmony te verkrijgen in de gehele ruimte.
Ultieme wens : Hey Homey, Hue romantic activeren. 😉
Met deze set is al voldoende sfeer te creëren in huis, wens is uiteraard om uit te breiden. Daar de lampen in aanschaf prijzig zijn laat de portomonee dit vaak niet toe bij de meeste huishoudens.
Het zo mooi zijn om met meerdere sets kleur harmony te verkrijgen in de gehele ruimte.
Ultieme wens : Hey Homey, Hue romantic activeren. 😉
Ik zou heel graag willen experimenteren met licht... lijkt me ideaal om te kunnen spelen met licht. Bijvoorbeeld als je een film gaat kijken en een sfeer wil creëren... Of het licht laten verkleuren en knipperen met behulp van IFTTT als mijn dochter haar bloedsuiker moet meten, want dat vergeet je nog wel eens.
Dus kom maar op met die HUE verlichting , dat wil wel graag testen.
Dus kom maar op met die HUE verlichting , dat wil wel graag testen.
Anoniem: 669250
Ik zou een mooie kunstwand willen maken in de woonkamer, met Hue lampen erachter die geleidelijk in verschillende kleuren veranderen. Dit voor een absolute Zen-beleving @MyZentime

Ik ben gewoon lui. Vanuit de luie bank licht en sfeer in huis te brengen lijkt me wel leuk.
Ik zou het testen op mijn eigen kamer. Kijken met welke kleuren ik het beste kan studeren of muziek kan produceren. Waarschijnlijk is het ook fijner opstaan in plaats van 3 spotjes die in één klap voluit aangaan.
Kort verhaal, maar meer dan dit zou ik op het moment niet weten
Kort verhaal, maar meer dan dit zou ik op het moment niet weten
Tsja.. Licht in huis. Vroeger was het simpel. Even naar de lokale bouwmarkt, zoek een lampje uit waarvan je het design wel aardig vind, bijpassend lampje erbij (misschien even op het energie verbruik letten) en afrekenen.
Eigenlijk met die instelling ging ik een paar weken geleden samen met mijn vrouw naar de bouwmarkt om een compact sta-lampje voor in de woonkamer te kopen. We wonen in een fijn, karakteristiek jaren '20 huis (de vorige eeuw dus, geen fututistisch huis in 2020 stijl
), vrij strak en industrieel ingericht, in een leuk dorp in Zeeland. In de keuken echter een netjes weggewerkte 21e eeuw LEDstrip, zodat je ziet wat je doet. In de woonkamer hangen twee echt 'praktische' plafondlampen, van die dingen die lekker veel licht geven. Eén halogeenlamp, en één met ledpeertje erin (goed voor de energierekening). Dit dus:

Dat is pas een fittingmaat hè
..! E147 geloof ik.
Ideaal voor opruimen van kinderspeelgoed wat in de meest gekke hoeken terecht komt, stofzuigen, afstoffen (denk ik tenminste, dat werk besteed ik altijd uit aan de betere wederhelft). Minder ideaal voor gezellige gesprekken tijdens visite. Lees: totaal ongeschikt. Met andere woorden: er moest een alternatief komen, zijne anders dan de drie kaarsen die op tafel staan, waardoor er meer sfeer in de woonkamer zou komen. En ja, sfeer in de woonkamer bereik je natuurlijk door een leuke inrichting, maar wat heb je eraan als je mooie inrichting niet goed is uitgelicht? Met andere woorden: de opdracht bij vertrek naar de bouwmarkt was duidelijk. Koop één of twee leuke kleinere lampjes die beperkt, warm licht geven en bijdragen aan een mooie, warme huiskamer uitstraling wanneer het binnen wat donker wordt.
'Koud kunstje', dacht ik. Nou, niet echt dus. De helft van de oppervlakte in een bouwmarkt beslaat tegenwoordig uit lampen, fittingen, armaturen, kappen, LEDstrips, afstandsbedieningen, allerhande domotica en wat dies meer zij. Even snel een leuk lampje kopen was er dus niet bij. Er zat niks anders op: stuk voor stuk alle gangpaden langs op zoek naar een geschikt, klein sta lampje, passend bij de inrichting. Maar ja [iets met veel bomen en een onzichtbaar bos], met zoveel keuze wordt het wel echt lastig. Ik had wel een paar eisen:

Grote voordeel van de eerste twee: passend binnen ons wat krapper gesteld budget voor verlichting. Groot voordeel van Hue: je kunt alle sfeer maken die je wilt, want niet alleen kleurtemperatuur en intensiviteit is instelbaar, maar je hebt de hele regenboog aan kleuren tot je beschikking. Dat sprak mij enorm aan, want iedere stemming of sfeer heeft een eigen kleur. De Hue kan, denk ik dan, daar moeiteloos (op afstand! En straks met smartphone, sowieso nu al mijn universele afstandsbediening voor beeld en geluid. Kan licht vast nog wel bij) op aangepast worden. Perfect passend bij de inrichting ook, waarin we vaak voor neutraal wit gaan (alle muren zijn wit) en hoogglans wit of stalen meubels. Alle ruimte dus om met kleur te spelen. Zou ook gelijk mooi aansluiten bij de kunst (drieluik in primaire kleuren) die aan de muur hangt. Mijn hart had de keuze al lang gemaakt. Maar ja, de prijs.. Kort gezegd, om de hele in de winkel gevoerde discussie niet nog een keer te herhalen, eigenlijk toch te duur voor ons.. We hebben gekozen voor het goedkopere alternatief; lamp van 19,95 en een peertje van 4,95. Dit is'm, op de plek waar hij staat:

Moet je nagaan hoe mooi je dat drieluik en de knalrode banken in kleur zou kunnen uitlichten..
Maar ja.. de ideeën blijven. Ik ben ervan overtuigd dat een helemaal instelbaar Hue set de uitstraling van de woonkamer nog veel mooier kan maken. Hij is dus nog niet verdwenen van mijn wensenlijst. Ik wil graag onze bestaande lamp alsnog vervangen door een Iris (kom alstublieft snel, belastingteruggave!) en in/achter het TV meubel wil ik graag een LEDstrip gaan plaatsen zodat mooi indirect licht vrijkomt.
En dan de muziekstudio die ik aan het bouwen ben.. Die komt hoe dan ook vol te hangen met LEDstrips (weinig warmteproductie, laag energieverbruik) zodat de hele uitraling van de ruimte (kleur, intensiviteit etc.) aan kan sluiten bij het creatieve proces van muziek maken
. Beetje bij beetje. Sowieso; in ieder geval tot ziens, Hue!
Eigenlijk met die instelling ging ik een paar weken geleden samen met mijn vrouw naar de bouwmarkt om een compact sta-lampje voor in de woonkamer te kopen. We wonen in een fijn, karakteristiek jaren '20 huis (de vorige eeuw dus, geen fututistisch huis in 2020 stijl

Dat is pas een fittingmaat hè
Ideaal voor opruimen van kinderspeelgoed wat in de meest gekke hoeken terecht komt, stofzuigen, afstoffen (denk ik tenminste, dat werk besteed ik altijd uit aan de betere wederhelft). Minder ideaal voor gezellige gesprekken tijdens visite. Lees: totaal ongeschikt. Met andere woorden: er moest een alternatief komen, zijne anders dan de drie kaarsen die op tafel staan, waardoor er meer sfeer in de woonkamer zou komen. En ja, sfeer in de woonkamer bereik je natuurlijk door een leuke inrichting, maar wat heb je eraan als je mooie inrichting niet goed is uitgelicht? Met andere woorden: de opdracht bij vertrek naar de bouwmarkt was duidelijk. Koop één of twee leuke kleinere lampjes die beperkt, warm licht geven en bijdragen aan een mooie, warme huiskamer uitstraling wanneer het binnen wat donker wordt.
'Koud kunstje', dacht ik. Nou, niet echt dus. De helft van de oppervlakte in een bouwmarkt beslaat tegenwoordig uit lampen, fittingen, armaturen, kappen, LEDstrips, afstandsbedieningen, allerhande domotica en wat dies meer zij. Even snel een leuk lampje kopen was er dus niet bij. Er zat niks anders op: stuk voor stuk alle gangpaden langs op zoek naar een geschikt, klein sta lampje, passend bij de inrichting. Maar ja [iets met veel bomen en een onzichtbaar bos], met zoveel keuze wordt het wel echt lastig. Ik had wel een paar eisen:
- Energiezuinig, dus waarschijnlijk LED
- Warm licht, kleurtemperatuur ergens tussen 2800 en 4500K
- passend bij inrichting, dus vrij strak danwel industriele uitstraling.
- Kleine afmetingen (maximaal 16x16 cm), want plaatsing in de vensterbank.

Grote voordeel van de eerste twee: passend binnen ons wat krapper gesteld budget voor verlichting. Groot voordeel van Hue: je kunt alle sfeer maken die je wilt, want niet alleen kleurtemperatuur en intensiviteit is instelbaar, maar je hebt de hele regenboog aan kleuren tot je beschikking. Dat sprak mij enorm aan, want iedere stemming of sfeer heeft een eigen kleur. De Hue kan, denk ik dan, daar moeiteloos (op afstand! En straks met smartphone, sowieso nu al mijn universele afstandsbediening voor beeld en geluid. Kan licht vast nog wel bij) op aangepast worden. Perfect passend bij de inrichting ook, waarin we vaak voor neutraal wit gaan (alle muren zijn wit) en hoogglans wit of stalen meubels. Alle ruimte dus om met kleur te spelen. Zou ook gelijk mooi aansluiten bij de kunst (drieluik in primaire kleuren) die aan de muur hangt. Mijn hart had de keuze al lang gemaakt. Maar ja, de prijs.. Kort gezegd, om de hele in de winkel gevoerde discussie niet nog een keer te herhalen, eigenlijk toch te duur voor ons.. We hebben gekozen voor het goedkopere alternatief; lamp van 19,95 en een peertje van 4,95. Dit is'm, op de plek waar hij staat:

Moet je nagaan hoe mooi je dat drieluik en de knalrode banken in kleur zou kunnen uitlichten..
Maar ja.. de ideeën blijven. Ik ben ervan overtuigd dat een helemaal instelbaar Hue set de uitstraling van de woonkamer nog veel mooier kan maken. Hij is dus nog niet verdwenen van mijn wensenlijst. Ik wil graag onze bestaande lamp alsnog vervangen door een Iris (kom alstublieft snel, belastingteruggave!) en in/achter het TV meubel wil ik graag een LEDstrip gaan plaatsen zodat mooi indirect licht vrijkomt.
En dan de muziekstudio die ik aan het bouwen ben.. Die komt hoe dan ook vol te hangen met LEDstrips (weinig warmteproductie, laag energieverbruik) zodat de hele uitraling van de ruimte (kleur, intensiviteit etc.) aan kan sluiten bij het creatieve proces van muziek maken
Ik ben al een tijdje van plan om mijn Star Wars X-Wing miniatures in een mooie hangar omgeving (aan boord, Hoth, Endor, etc., veel opties) neer te zetten.
Met de juiste achterwanden en zij panelen moet dat er best goed uit kunnen zien. Wie weet kunnen een paar goede lampen helpen.
Met de juiste achterwanden en zij panelen moet dat er best goed uit kunnen zien. Wie weet kunnen een paar goede lampen helpen.
Ik heb zelf al vaker naar Phillips Hue lampen gekeken maar vond ze te duur om aan te schaffen. Ik zou ze heel graag eens uitproberen! Momenteel heb ik 2 multicolor-led lampjes van een chinese site die het opzich goed doen maar zich waarschijnlijk niet zullen kunnen meten met de Hue Lampen. Als ik de lampen zou mogen testen zou ik ze het liefste in mijn slaapkamer verspreiden, daar heb ik momenteel een tekort aan sfeerverlichting en is het 's avonds erg donker. Ik denk dat iedereen die zich aanmeldt ongeveer even graag wint dus bij deze alvast een felicitatie voor de winnaar, ik hoop dat deze er veel plezier aan zal beleven.
Anoniem: 628125
Ik zou graag een Philips heu set willen hebben, Ik heb een prachtig appartementje, heb overal witte muren, en natuurlijk een fantastische philipsTV met ambilight.
Enkel de tv zorgt al voor zoveel leven in mijn living, maar met een set zou het nog bangelijker moeten zijn.
Vooral als ik fifa speel vindt ik het fantastisch dat mijn muur achter mijn tv helemaal groen kleurt.
Voor feestjes bij mij thuis zou het ook fantastisch kunnen zijn, moest heel mijn appartement aangekleed worden met philips ambilight, of natuurlijk voor een romantisch avondje,de vrouwtjes zullen daar gelukkig van worden
.
Ik heb een mooi hoog houten plafond met witte balken, overal witte muren(ideal voor ambilight)een prachtig interieur met grijs een paarse toetsen, prachtige glazen tafels waar de ambilights op kunnen reflecteren, ideaal opnamelocatie voor philips in ieder geval. So Philips you're welcome!!! ik zorg wel voor de heineken(of ander bier
)!!!
Hopelijk tot snel.
Enkel de tv zorgt al voor zoveel leven in mijn living, maar met een set zou het nog bangelijker moeten zijn.
Vooral als ik fifa speel vindt ik het fantastisch dat mijn muur achter mijn tv helemaal groen kleurt.
Voor feestjes bij mij thuis zou het ook fantastisch kunnen zijn, moest heel mijn appartement aangekleed worden met philips ambilight, of natuurlijk voor een romantisch avondje,de vrouwtjes zullen daar gelukkig van worden
Ik heb een mooi hoog houten plafond met witte balken, overal witte muren(ideal voor ambilight)een prachtig interieur met grijs een paarse toetsen, prachtige glazen tafels waar de ambilights op kunnen reflecteren, ideaal opnamelocatie voor philips in ieder geval. So Philips you're welcome!!! ik zorg wel voor de heineken(of ander bier
Hopelijk tot snel.
Wij zijn volop bezig met een nieuwbouw woning. Zoals het een echte tweaker beaamd zou ik niets liever willen dan de ledverlichting te kunnen bedienen of zelf volledig automatiseren zodat deze naadloos aansluit op hetgeen we op dat moment aan het doen zijn. een filmpje zien, werken, gezellig iets drinken met vrienden, enz....
Jammer genoeg werken we samen met een sleutel op de deur firma en zouden ze voor een domotica systeem al vlug +8.000€ meerkost aangerekend. Het overal voorzien van aansluitkabels op 12/24V kring is ook geen optie, want dit is niet standaard en wordt dus ook dik doorgerekend.
De beste optie en tevens de goedkoopste is stopcontacten voorzien en overal waar ik wil Philips Hue toepassen. Zodat ik via een raspberry pi of mijn gsm alles kan aansturen.
Enkele zaken die ik in gedachten had:
Jammer genoeg werken we samen met een sleutel op de deur firma en zouden ze voor een domotica systeem al vlug +8.000€ meerkost aangerekend. Het overal voorzien van aansluitkabels op 12/24V kring is ook geen optie, want dit is niet standaard en wordt dus ook dik doorgerekend.
De beste optie en tevens de goedkoopste is stopcontacten voorzien en overal waar ik wil Philips Hue toepassen. Zodat ik via een raspberry pi of mijn gsm alles kan aansturen.
Enkele zaken die ik in gedachten had:
- Lightstrip aan het tv meubel en Bloom achter de zetel dia via een plugin van xbmc werken als een ambilight systeem
- Lightstrip onderaan het bad in een verdoken plint om sfeer te creëren tijdens een ontspannend bad na een lange werkdag.
- In de slaapkamer de verlichting automatisch laten sturen a.d.h.v. een raspberry pi alarm om als wakeup light te dienen
- En ook in onze overdekte relax ruimte achteraan de tuin kunnen we sfeerlicht gebruiken op een mooie zomeravond. Dus waarom zou ik kabels leggen doorheen de tuin, schakelaar en lichtpunt voorzien als een Philips Hue Go alles in zich heeft.
Goede verlichting is zo verdraaid moeilijk. Ik heb een aantal mooie op maat gemaakte armaturen waar ik heel erg aan gehecht ben en ook erg blij mee ben. Alleen ben ik er nu niet tevreden over omdat ze geen mooi licht geven. Toch wil ik ze graag kunnen blijven toepassen maar dan met mooi en goed licht. De peertjes die er nu inzitten geven geen mooi licht. Ook heb ik al goedkope gekleurde led peertjes gebruikt die geen goed resultaat geven. Ik zou daarom graag mijn bestaande armaturen waar ik zo aan gehecht ben willen 'upgraden' met Hue zodat ze eindelijk goed en mooi licht geven.
Anoniem: 290507
Ik zou deze lampen gebruiken om op m'n HomeWizard te koppelen.
Elke keer de bel gaat kan bvb de kleur van de kamer een andere kleur krijgen.
Ben van plan om een Homey controller aan te schaffen, de combinatie zou leuk zijn!
Elke keer de bel gaat kan bvb de kleur van de kamer een andere kleur krijgen.
Ben van plan om een Homey controller aan te schaffen, de combinatie zou leuk zijn!
-
[ Voor 100% gewijzigd door Jlip op 23-04-2015 16:36 ]
Wat ik zou willen uitproberen is om een koppeling te maken met een digitale thermostaat welke draadloos de temperatuur doorgeeft aan de Hue. Met koud water kleuren de lampen dan blauw en met heet rood. Met de perfecte temperatuur zullen de lampen groen kleuren. Leuk project om dynamische verlichting in mijn badkamer te hebben.
Een andere toepassing die ik wel zou willen testen is een combinatie maken met de kinect 2 en deze dan als controller te gebruiken om de verlichten in te schakelen van kleur te laten veranderen etc.
Kortom genoeg uit te testen
Een andere toepassing die ik wel zou willen testen is een combinatie maken met de kinect 2 en deze dan als controller te gebruiken om de verlichten in te schakelen van kleur te laten veranderen etc.
Kortom genoeg uit te testen
Ik zou graag een Philips heu set willen testen, wij hebben een prachtig appartementje, maar op twee muren na is allles wit. Een beetje kleur in ons nieuwe( nog geen jaar) huis zou zeker welkom zijn. Sochtends het gevoel van opstaan in een groen huis en in de loop van de dag meer en meer naar het rood oranje toe om savonds lekker af te kunnen sluiten met een heerlijke "ondergaande zon".
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Hue systeem aansluiten connecten met f.lux en Sleep as Android, zodat het 's nachts reageert op de zonsondergang en 'sochtends langzaam licht wordt als de wekker afgaat.
Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR
Anoniem: 645977
Als ontwikkelaar zie ik genoeg mogelijkheden om de Hue lampen in te zetten. Door de lampen te koppelen aan Domoticz (op de Raspberry PI) wil ik de volgende scenario's uitwerken.
- Wanneer een device niet in huis aanwezig is, na een bepaalde tijd (in de avond) een lamp richting het raam laten schijnen zodat het lijkt alsof er iemand thuis aanwezig is.
- Door middel van de binnen temperatuur de buitenste 2 Hue lampen laten kleuren van blauw (koud) naar rood (warm). De middelste lamp laten rood kleuren op het moment dat de ketel aan het draaien is.
- In een voor mij belangrijke situatie (important mail, gemiste oproep of deurbel) een van de Hue lampen in een specifieke felle kleur laten oplichten.
Ik ben van mening dat producten als de Hue lampen het leven van mensen makkelijker kunnen maken en zie de lamp zeker niet alleen voor de gezelligheid in en om het huis.
- Wanneer een device niet in huis aanwezig is, na een bepaalde tijd (in de avond) een lamp richting het raam laten schijnen zodat het lijkt alsof er iemand thuis aanwezig is.
- Door middel van de binnen temperatuur de buitenste 2 Hue lampen laten kleuren van blauw (koud) naar rood (warm). De middelste lamp laten rood kleuren op het moment dat de ketel aan het draaien is.
- In een voor mij belangrijke situatie (important mail, gemiste oproep of deurbel) een van de Hue lampen in een specifieke felle kleur laten oplichten.
Ik ben van mening dat producten als de Hue lampen het leven van mensen makkelijker kunnen maken en zie de lamp zeker niet alleen voor de gezelligheid in en om het huis.
Wat ik graag zou doen in huis met Hue:
- Beneden, in aanvulling op de Hue-lampen in de wandarmaturen, zou ik boven de kast LightStrips plaatsen, om het plafond s'avond een beetje te verlichten. De lampen boven de eettafel vervangen, dan kun je je eten er net zo lekker uit laten zien als je zelf wil en heb je ook nog het juiste licht om bij te werken. Een bloom als strijklichtje op de muur
Onder de eettafel LightStrips voor een echt feestelijke sfeer.
In het raam op het zuiden aan de west kant een LightStrip op de ondergaande zon te rekken. - Boven: In de slaapkamers de leeslampjes vervangen door Hue als wakeup light en leeslamp. Onder de bedden LightStrips met bewegingssensor als nachtlampje en sfeer verlichting.
In de badkamer de lamp vervangen voor Hue om eenvoudig het verschil te kunnen maken tussen actief opstaan en ontspannen in bad.
[ Voor 8% gewijzigd door mrdr op 23-04-2015 23:15 ]
Anoniem: 660445
ik zou in elke kamer een lamp ophangen en dan instellen op berichten bijvoorbeeld als ik een fb bericht krijg dan word de lamp blauw en krijg ik een whatsapp bericht maak ik de lampen groen zo bedenk ik met alles wat.
Ik ben net verhuisd, dus mijn huis kan wel wat kleur gebruiken. Eigenlijk is het qua verlichting nog een blank canvas. Het is letterlijk een blank canvas want alle muren en plafond zijn wit, dus HUE zou hier uitstekend tot zijn recht komen.
Het liefste zou ik van mijn woonkamer/huis een grootte ambilight systeem maken. Aangestuurd door mijn tv (non-ambilight) en natuurlijk door mijn telefoon/pc.
Maar graag zou ik Philips willen uitdagen om hier te komen om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met HUE!
Het liefste zou ik van mijn woonkamer/huis een grootte ambilight systeem maken. Aangestuurd door mijn tv (non-ambilight) en natuurlijk door mijn telefoon/pc.
Maar graag zou ik Philips willen uitdagen om hier te komen om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met HUE!
Als eerste zou ik graag een ouderwetse tijdschakelaar willen vervangen door philps Hue in combinatie met de website: https://ifttt.com/ (If This than That)
en daar o.a. aan- en uitschakelen van de lamp regelen.
Daarnaast komt er meteen wat kleur bij ons in de huiskamer.
Mijn zoon zag het ook wel zitten om 1 lamp bij hem in zijn kamer te zetten en vooral met de kleuren te gaan spelen. Deze komt dan in plaats van zijn living colors lamp
en daar o.a. aan- en uitschakelen van de lamp regelen.
Daarnaast komt er meteen wat kleur bij ons in de huiskamer.
Mijn zoon zag het ook wel zitten om 1 lamp bij hem in zijn kamer te zetten en vooral met de kleuren te gaan spelen. Deze komt dan in plaats van zijn living colors lamp
Wat een gave lampen, gezellige kleurtjes - voor iedere stemming een eigen sfeer - met m'n telefoon alles bedienen en de juiste sterkte instellen. Ik zou alle lampen wel willen vervangen, en een ledstrip onder mijn televisie meubel plaatsen. Wellicht zelfs een ambilight erbij om het compleet te maken ☺️
De gang naar mijn slaapkamer is ongeveer 6 meter lang (en 90cm meter breed). Op dit moment is dit enkel een functionele (en dus neutrale) ruimte om te gebruiken wanneer we ons naar onze slaapkamer willen begeven. Graag had ik deze plaats opgevrolijkt door een lange foto-houder te installeren waarop ik vervolgens een hele reeks fotokaders zou plaatsen (zie zwarte foto houder die ik 'grofweg' via photoshop heb toegevoegd). De vorm van deze foto-houder kan u zien in de linkerbovenhoek van de foto. Hierbij is aangeduid waar de Philips Hue Lightstrip zou moeten geïnstalleerd worden. Liefst wordt hierbij lichtjes in het hout gefreesd zodat de Lightstrip niet of nauwelijks kan gezien worden van de zijkant.
Om weerkaatsing te vermijden, zou ik geen kaders gebruiken met glazen wand.
Aan elke zijde van de gang zou ik ook een bewegingsdetector willen plaatsen, zodat de Lightstrip automatisch oplicht wanneer we de gang gebruiken.
Dank alvast om dit initiatief op Tweakers te organiseren. Ik speel al lang met dit idee en zou het fantastisch vinden om dit gerealiseerd te zien. Hopelijk komen er in de toekomst foto-houders met geïntegreerde lightstrips, zodat het knutselen overbodig wordt…
Met vriendelijke groeten

PS: hoe kan ik rechtstreeks de foto opladen ipv een link te sturen?
Om weerkaatsing te vermijden, zou ik geen kaders gebruiken met glazen wand.
Aan elke zijde van de gang zou ik ook een bewegingsdetector willen plaatsen, zodat de Lightstrip automatisch oplicht wanneer we de gang gebruiken.
Dank alvast om dit initiatief op Tweakers te organiseren. Ik speel al lang met dit idee en zou het fantastisch vinden om dit gerealiseerd te zien. Hopelijk komen er in de toekomst foto-houders met geïntegreerde lightstrips, zodat het knutselen overbodig wordt…
Met vriendelijke groeten

[ Voor 3% gewijzigd door csaeys op 25-04-2015 10:41 . Reden: Vraag gesteld: hoe kan ik foto opladen ipv link naar foto? ]
Ik heb een huis van 32 m2 tegenover een bejaardentehuis dus wil die oudjes een lichtshow gaan geven waardoor ze wat langer blijven leven. Stereo staat al klaar om Johnny Jordaan te knallen
Mijn huis is redelijk standaard uitgerust met gebroken wit geschilderde muren.
Met de Philips hue lampen zou ik hier ik wat meer kleur en sfeer mee willen aanbrengen.
Tevens zou ik dit dan ook willen doorvoeren naar mijn tuin zodat je een geheel krijgt.
En het past denk ik ook wel mooi bij mijn philips tv met ambilight
Met de Philips hue lampen zou ik hier ik wat meer kleur en sfeer mee willen aanbrengen.
Tevens zou ik dit dan ook willen doorvoeren naar mijn tuin zodat je een geheel krijgt.
En het past denk ik ook wel mooi bij mijn philips tv met ambilight
Anoniem: 442166
Het Hue systeem zou ik wel eens in werking willen zien in mijn woonkamer welke overloopt in keuken en eetkamer. Eetkamer is voorzien van shutters en weet zeker dat de Hue lampen perfect hun sfeerverlichting daarop weerkaatsen. Voorts een mooie spot op de (fotografie)kunst aan de muur.
De Philips LivingColors komt al goed tot zijn recht in onze woning echter weet ik zeker dat de finishing touch het Hue systeem is.
Lijkt me zeer tof om met de tonen en contrast een ideale sfeer te creëren en dit alles onder het genot van een goede cocktail en relaxte loungemuziek.
Zou onwijs gaaf zijn wanneer Philips langs onze woning komt om alles perfect op elkaar af te stemmen en ons van advies te voorzien. De cocktails staan in ieder geval klaar!
Camiel Muurmans
https://www.dropbox.com/s..._2.jpg?oref=e&n=415754245
De Philips LivingColors komt al goed tot zijn recht in onze woning echter weet ik zeker dat de finishing touch het Hue systeem is.
Lijkt me zeer tof om met de tonen en contrast een ideale sfeer te creëren en dit alles onder het genot van een goede cocktail en relaxte loungemuziek.
Zou onwijs gaaf zijn wanneer Philips langs onze woning komt om alles perfect op elkaar af te stemmen en ons van advies te voorzien. De cocktails staan in ieder geval klaar!
Camiel Muurmans
https://www.dropbox.com/s..._2.jpg?oref=e&n=415754245
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 442166 op 26-04-2015 10:21 ]
Mijn mancave (kamer) kan wel wat kleur gebruiken wanneer ik Star Trek (Online) speel.
Zo zou ik bijvoorbeeld wanneer ik in gevecht ben met de Borg, of rondloop in een Borg schip het licht op groen zetten.
DIt zou alles wel nog een stuk leuker maken.
Zo zou ik bijvoorbeeld wanneer ik in gevecht ben met de Borg, of rondloop in een Borg schip het licht op groen zetten.
DIt zou alles wel nog een stuk leuker maken.
Het lijkt me prachtig om in een huis van 1880 de sfeer te combineren met de moderne comfort en techniek.
De buitenverlichting aan laten gaan wanneer de kinderen thuis komen, zodat ze nooit bij een donker huis staan.
Schakelaars te kunnen plaatsen waar je ze nodig hebt zonder te breken met de hue tap.
De slimme preset voor concentreren gebruiken als de kinderen hun huiswerk maken aan de keukentafel.
De verlichting aan laten springen als je met een volle wasmand de wasruimte in loopt.
De sfeer verlichting aan als je samen wil relaxen op de bank en alles snel uit als je schoonmoeder in aantocht is.
De buitenverlichting aan laten gaan wanneer de kinderen thuis komen, zodat ze nooit bij een donker huis staan.
Schakelaars te kunnen plaatsen waar je ze nodig hebt zonder te breken met de hue tap.
De slimme preset voor concentreren gebruiken als de kinderen hun huiswerk maken aan de keukentafel.
De verlichting aan laten springen als je met een volle wasmand de wasruimte in loopt.
De sfeer verlichting aan als je samen wil relaxen op de bank en alles snel uit als je schoonmoeder in aantocht is.
Wat een fantastisch product dat Philips Hue. Als wij alles mochten aankleden met Hue lampen zou het er als volgt uitzien: In de huiskamer zou ik de bestaande gloei en spaarlampen vervangen voor Hue Led-lampen. Dat zijn 6 lampen. Naast de TV zou ik aan beide zijden een Hue bloom plaatsen. Onderin het meubel van onze sfeerhaard zou ik een led strip plaatsen. Een avondje tv kijken zou vanaf nu een echte belevenis zijn. Ook in onze keuken zou ik de lampen zoveel mogelijk vervangen voor Hue lampen. Onze kinderen van 13 en 10 zouden het fantastisch vinden om de lampen op hun kamers te vervangen voor Hue lampen. Dat is pas disco! Op de ouderslaapkamer zou ik de 3 lampen vervangen door Hue lampen en 's morgens heerlijk ontwaken met de wake-up functie. In de hal zou ik ook zeker een Hue lamp neerhangen, die automatisch aangaat op het moment dat ik, mijn, vrouw of 1 van de kinderen thuis komt. In de badkamer tot slot zou ik ook een Led-strip plaatsen en natuurlijk de bestaande plafondlamp vervangen door Hue, voor een heerlijke avond ontspanning in bad... Al met al, mogelijkheden en ideeën genoeg hier, dus hartelijk welkom!
Samen met mijn vriendin hebben wij afgelopen jaar een kavel weten te bemachtigen. Daar willen we een huis gaan bouwen, en daar heeft onze architect iets erg moois van weten te maken.

De zoektocht
Tijdens het hele traject van-0-tot-huis kregen wij vele ideëen over de features die wij graag in ons huis terug zien. Één van de belangrijke punten is de verlichting, zowel binnen als buitenshuis. Na enig onderzoek kwamen enkele producten boven drijven die kunnen wat wij willen, en Philips Hue is daar één van.
Al is het veel goedkoper om zelf leds te kopen en aan te sturen, kleurwarmte blijft een probleem. Daar wij van plan zijn nog wel even in dit huis te wonen, is de kleurtemperatuur zeer van belang wat. Dit beperkt het aantal mogelijkheden tot slechts een handjevol leveranciers.
Tegenwoordig zijn er allerhande apps beschikbaar om dergelijke lampen aan te sturen. Echter, na veel nadenken kwamen wij tot de conclusie dat het simpelweg niet fijn is om de volgende stappen te moeten doorlopen om een lamp aan te doen of een scene te wijzigen;
-telefoon unlocken
-app openen
-ruimte selecteren
-licht aan/uit/scene selectie
Het gemak
Het gemak van een kamer binnenlopen en simpelweg de knop om kunnen zetten blijft groot. Philips zelf heeft daarvoor inmiddels de Tap beschikbaar. Al is dit een interessant stukje techniek, voornamelijk door de stroom opwekking; de oplossing is voor ons te karig.
Wij zochten een oplossing die in elke kamer aan de muur hangt, waarop zichtbaar is in welke staat het huis of de specifieke kamer zich bevindt en waarmee makkelijk zaken kunnen worden bedient, met name de verlichting.
Onze aandacht was vorig jaar al snel gevestigd op Goldee. Op dat moment nog puur een aansturing voor verlichting maar er was potentie en het design was top. Helaas heeft Goldee het niet gered.

Het idee
Daar ikzelf niet onbekend ben met programmeren, en Philips een API biedt voor de bridge, kregen wij de volgende ideëen;
Goldee was een apparaat wat men voor rond de 250 euro aanbood en eigenlijk nog redelijk beperkte functionaliteit leverde. Voor die 250 euro kan ik een smartphone aanschaffen en daar mijn eigen software op laten draaien. Smartphones hebben tegenwoordig bijna alles wat je kan wensen in een relatief goedkoop package;
-een groot scherm waar je nagenoeg alles op weer kunt geven
-een touchscreen waar je vele acties aan kan koppelen
-een klein package wat bijna overal te integreren is, zolang de achterkant openkan
-een rappe cpu/gpu om grafische effecten van de interface interessant te maken
-stroom verbruik valt mee
-wifi om te praten met het netwerk
-microfoon & API voor spraakherkening
-gesture sensor voor leuke acties
-een lichtsensor om eventueel de verlichting aan te passen aan de omgeving
-een (front-facing) camera die gebruikt kan worden voor beveiliging en live chat
-alles valt softwarematig te integreren zolang het maar een api heeft of desnoods via een raspberry aan te sturen is.
De uitwerking
Tot op heden hebben we alvast 4 Oneplus One's aangeschaft. Het idee is om in totaal 9 tot 10 van deze telefoons te gebruiken in het huis. Dat komt neer op ééntje per kamer/functie, waarbij zaken als het toilet en de gangkast niet zullen worden meegenomen.

We moeten nog kijken hoe we deze telefoons aan de muur gaan bevestigen. Daar de detailontwerp fase van het huis nog niet is begonnen, kunnen we dit daar mooi meenemen. Wel heb ik reeds het eea ontwikkeld aan de 'front-end' van de app, waarvan het doel is dat deze met een centrale server gaat praten die de hue bridge en andere zaken aanstuurt.
Daar ik voornamelijk een html/css/javascript developer ben met serverside veel ervaring in javascript (node.js + mongodb), betreft het een android webview met enkele interfaces om de proximity, gesture & lightsensor aan te spreken. Tevens zit er een javascript interface in om spraak vanuit android naar de webapp te krijgen die vervolgens bepaald wat er moet gebeuren. Zo houd ik de ontwikkeling van alle telefoons in het huis centraal.

Wat momenteel verder onze interesse wekt is een smartlock zoals havenlock;

Er zijn andere mogelijkheden zoals August, echter vereisen deze dat het slot in de deur een specifieke (amerikaanse) deadbolt is waardoor je politiekeurmerk ed kan vergeten. Havenlock omzeilt dit, door simpelweg de hele deur te blokkeren terwijl je de 'normale' sloten kan laten waar ze zitten.
En uiteraard moet er een overdaad aan sensoren/camera's in en rond het huis worden geïntegreerd.
Al met al duurt het nog een jaar voordat ons huis klaar is. Naar verwachting wordt in April 2016 opgeleverd. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dit een reden is om ons buiten de boot te laten vallen.
Overigens hoop ik er wel op dat Philips tot die tijd de prijs van de Hue laat zaken of een bulk aankoop mogelijk maakt. Bij de aantallen die wij vereisen loopt de prijs anders aardig op ;-)

De zoektocht
Tijdens het hele traject van-0-tot-huis kregen wij vele ideëen over de features die wij graag in ons huis terug zien. Één van de belangrijke punten is de verlichting, zowel binnen als buitenshuis. Na enig onderzoek kwamen enkele producten boven drijven die kunnen wat wij willen, en Philips Hue is daar één van.
Al is het veel goedkoper om zelf leds te kopen en aan te sturen, kleurwarmte blijft een probleem. Daar wij van plan zijn nog wel even in dit huis te wonen, is de kleurtemperatuur zeer van belang wat. Dit beperkt het aantal mogelijkheden tot slechts een handjevol leveranciers.
Tegenwoordig zijn er allerhande apps beschikbaar om dergelijke lampen aan te sturen. Echter, na veel nadenken kwamen wij tot de conclusie dat het simpelweg niet fijn is om de volgende stappen te moeten doorlopen om een lamp aan te doen of een scene te wijzigen;
-telefoon unlocken
-app openen
-ruimte selecteren
-licht aan/uit/scene selectie
Het gemak
Het gemak van een kamer binnenlopen en simpelweg de knop om kunnen zetten blijft groot. Philips zelf heeft daarvoor inmiddels de Tap beschikbaar. Al is dit een interessant stukje techniek, voornamelijk door de stroom opwekking; de oplossing is voor ons te karig.
Wij zochten een oplossing die in elke kamer aan de muur hangt, waarop zichtbaar is in welke staat het huis of de specifieke kamer zich bevindt en waarmee makkelijk zaken kunnen worden bedient, met name de verlichting.
Onze aandacht was vorig jaar al snel gevestigd op Goldee. Op dat moment nog puur een aansturing voor verlichting maar er was potentie en het design was top. Helaas heeft Goldee het niet gered.

Het idee
Daar ikzelf niet onbekend ben met programmeren, en Philips een API biedt voor de bridge, kregen wij de volgende ideëen;
Goldee was een apparaat wat men voor rond de 250 euro aanbood en eigenlijk nog redelijk beperkte functionaliteit leverde. Voor die 250 euro kan ik een smartphone aanschaffen en daar mijn eigen software op laten draaien. Smartphones hebben tegenwoordig bijna alles wat je kan wensen in een relatief goedkoop package;
-een groot scherm waar je nagenoeg alles op weer kunt geven
-een touchscreen waar je vele acties aan kan koppelen
-een klein package wat bijna overal te integreren is, zolang de achterkant openkan
-een rappe cpu/gpu om grafische effecten van de interface interessant te maken
-stroom verbruik valt mee
-wifi om te praten met het netwerk
-microfoon & API voor spraakherkening
-gesture sensor voor leuke acties
-een lichtsensor om eventueel de verlichting aan te passen aan de omgeving
-een (front-facing) camera die gebruikt kan worden voor beveiliging en live chat
-alles valt softwarematig te integreren zolang het maar een api heeft of desnoods via een raspberry aan te sturen is.
De uitwerking
Tot op heden hebben we alvast 4 Oneplus One's aangeschaft. Het idee is om in totaal 9 tot 10 van deze telefoons te gebruiken in het huis. Dat komt neer op ééntje per kamer/functie, waarbij zaken als het toilet en de gangkast niet zullen worden meegenomen.

We moeten nog kijken hoe we deze telefoons aan de muur gaan bevestigen. Daar de detailontwerp fase van het huis nog niet is begonnen, kunnen we dit daar mooi meenemen. Wel heb ik reeds het eea ontwikkeld aan de 'front-end' van de app, waarvan het doel is dat deze met een centrale server gaat praten die de hue bridge en andere zaken aanstuurt.
Daar ik voornamelijk een html/css/javascript developer ben met serverside veel ervaring in javascript (node.js + mongodb), betreft het een android webview met enkele interfaces om de proximity, gesture & lightsensor aan te spreken. Tevens zit er een javascript interface in om spraak vanuit android naar de webapp te krijgen die vervolgens bepaald wat er moet gebeuren. Zo houd ik de ontwikkeling van alle telefoons in het huis centraal.

Wat momenteel verder onze interesse wekt is een smartlock zoals havenlock;

Er zijn andere mogelijkheden zoals August, echter vereisen deze dat het slot in de deur een specifieke (amerikaanse) deadbolt is waardoor je politiekeurmerk ed kan vergeten. Havenlock omzeilt dit, door simpelweg de hele deur te blokkeren terwijl je de 'normale' sloten kan laten waar ze zitten.
En uiteraard moet er een overdaad aan sensoren/camera's in en rond het huis worden geïntegreerd.
Al met al duurt het nog een jaar voordat ons huis klaar is. Naar verwachting wordt in April 2016 opgeleverd. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dit een reden is om ons buiten de boot te laten vallen.
Overigens hoop ik er wel op dat Philips tot die tijd de prijs van de Hue laat zaken of een bulk aankoop mogelijk maakt. Bij de aantallen die wij vereisen loopt de prijs anders aardig op ;-)
Ik kom thuis en de lampen in de hal gaan aan, uiteraard geldt dit ook voor iedereen in mijn gezin. Ik kom binnen en de lampen gaan naar mijn favoriete sfeer. ook hiervoor geldt wie als eerste thuis is dan blijft de sfeer zoals hij dan als is. In de loop van de avond passen de lampen zich aan aan het soort programma wat op de televisie is. Ook bewegen de lampen zich meer met het weer, als het donker wordt gaan de lampen wat feller branden. Als ik naar bed ga kunnen de lampen met 1 druk op de knop uit en boven gaat een lampje zachtjes branden zodat niet iedereen wakker wordt. Dit kun je natuurlijk allemaal instellen via je telefoon en het werkt voor diverse personen in het gezin anders. Als er een alarm in het huis is gaan de lampen fel knipperen en alarmeren. Kortom de lampen zijn persoonlijk en reageren verschillenbd in andere situaties.
Een goede vriendin van me heeft sinds een paar maanden een huisje, niet heel groot, maar wel leuk. Het enige dat er nog een beetje aan ontbreekt is fatsoenlijke verlichting, en helemaal gaaf zou zo'n Philips Hue set zijn, en wel om een paar verschillende redenen.
De benedenverdieping van het huis ziet er ongeveer zo uit

(ja, dat zijn mijn epische paintskills).
Het roze gedeelte is de plek waar het plafond hoger is, en schuin oploopt (en dus niet heel bruikbare ruimte is).
De grijze stukken zijn balken die op een net niet helemaal niet op een logische manier in het huis zitten, namelijk zo'n 20 cm van de muur af. Maar dit lijkt mij een prachtige plek om een multicolor lightstrip te monteren.

Omdat de muur lichtgrijs is, en het de bedoeling is dat deze vol komt te hangen met witte fotolijstjes, geeft dit een mooie ondergrond om met indirect licht ervoor te zorgen dat je wat afwisselende kleuren
Het schuine stuk van het plafond is wit, dus ook daar zou het prachtig zijn om gebruik te maken van indirect licht, om de ruimte wat extra sfeer te geven, maar daarnaast ook te zorgen voor wat meer licht.

Momenteel hangt er een kroonluchter, maar de kaarsen erin geven nou ook weer niet bijzonder veel licht. Vandaar dat het ideaal zou zijn, om op de balk 2 spotjes te monteren, op de hoogte van de gele sterretjes, waarbij de linkse tegen de muur rechtse muur gericht is en de rechtse wat meer naar beneden, waarmee je met 2 spotjes al snel het gedeelte waar de bank, stoelen en tafel staan goed kunt verlichten.
De reden waarom ik hier Hue-lampen zou plaatsen is omdat als je TV aan het kijken bent, het prettig is zacht gekleurd licht te laten zien, terwijl als je er zit te gamen (wat we vrij regelmatig doen), wat meer licht wel handig is, iets dat er nu nog niet zo heel erg veel is, omdat je in deze hoek geen fatsoenlijk lichtpunt hebt. Op de plattegrond kun je zien dat er maar 2 lichtpunten zijn, en die zijn wat onhandig geplaatst.
Op het plattegrondje zou ik het dan ongeveer zo plaatsen zoals met lichtblauw aangegeven.

Hiermee kan het voornaamste leefgedeelte leuk verlicht worden, zeker omdat de ruimte niet zo heel gek groot is.
Het mooie zou natuurlijk zijn om hiermee gewoon een paar modussen vast te stellen. Lekker goed licht voor als je de kaarten en het bord van je games goed wilt kunnen zien, wat gedimder licht op het moment dat je TV aan het kijken bent, maar juist weer wat gekleurd licht op het moment dat je aan het eten bent, of even wilt relaxen.
Een extra optie die nog gaaf zou zijn is om strips bij de trap aan te brengen.

Ten eerste omdat de katten dit waarschijnlijk heel gaaf vinden, maar daarnaast ook omdat je op die manier de trap sfeervol kan verlichten (want ook daar is niet echt een fatsoenlijk lichtpunt aanwezig).
Het grappige hiervan lijkt me dat je met een paar LivingColours Blooms op de balk onder het plafond al een groot deel van de ruimte een sfeer kan geven, en je de hele muur in de woonkamer met een flexibele Hue-Lighstrip al door middel van indirect licht gaaf kan verlichten.
En als dit eenmaal hangt dan zou ik me waarschijnlijk helemaal uit gaan leven op de API van die lampen. Gezien we vrij fervente boardgame liefhebbers zijn, zou het gelijk gaaf zijn om voor de meest gespeelde boardgames een gelijken kleurenpatroon te gaan gebruiken. Dus een wat zonnigere setting voor games zoals Tobago dat zich afspeelt op tropische eilandjes, een wat duisterdere sfeer voor de talloze zombiegames en juist weer wat roder voor de wat bloederige spellen. En als je dan toch bezig bent met zoiets, dan is het nog gaver een appje te bouwen, waarin je de kleuren van de spelers in te voeren zijn en je met 1 druk op de knop kunt switchen, zodat je aan de kleur licht in je kamer, kan zien wie er op dat moment aan de beurt is
De benedenverdieping van het huis ziet er ongeveer zo uit

(ja, dat zijn mijn epische paintskills).
Het roze gedeelte is de plek waar het plafond hoger is, en schuin oploopt (en dus niet heel bruikbare ruimte is).
De grijze stukken zijn balken die op een net niet helemaal niet op een logische manier in het huis zitten, namelijk zo'n 20 cm van de muur af. Maar dit lijkt mij een prachtige plek om een multicolor lightstrip te monteren.

Omdat de muur lichtgrijs is, en het de bedoeling is dat deze vol komt te hangen met witte fotolijstjes, geeft dit een mooie ondergrond om met indirect licht ervoor te zorgen dat je wat afwisselende kleuren
Het schuine stuk van het plafond is wit, dus ook daar zou het prachtig zijn om gebruik te maken van indirect licht, om de ruimte wat extra sfeer te geven, maar daarnaast ook te zorgen voor wat meer licht.

Momenteel hangt er een kroonluchter, maar de kaarsen erin geven nou ook weer niet bijzonder veel licht. Vandaar dat het ideaal zou zijn, om op de balk 2 spotjes te monteren, op de hoogte van de gele sterretjes, waarbij de linkse tegen de muur rechtse muur gericht is en de rechtse wat meer naar beneden, waarmee je met 2 spotjes al snel het gedeelte waar de bank, stoelen en tafel staan goed kunt verlichten.
De reden waarom ik hier Hue-lampen zou plaatsen is omdat als je TV aan het kijken bent, het prettig is zacht gekleurd licht te laten zien, terwijl als je er zit te gamen (wat we vrij regelmatig doen), wat meer licht wel handig is, iets dat er nu nog niet zo heel erg veel is, omdat je in deze hoek geen fatsoenlijk lichtpunt hebt. Op de plattegrond kun je zien dat er maar 2 lichtpunten zijn, en die zijn wat onhandig geplaatst.
Op het plattegrondje zou ik het dan ongeveer zo plaatsen zoals met lichtblauw aangegeven.

Hiermee kan het voornaamste leefgedeelte leuk verlicht worden, zeker omdat de ruimte niet zo heel gek groot is.
Het mooie zou natuurlijk zijn om hiermee gewoon een paar modussen vast te stellen. Lekker goed licht voor als je de kaarten en het bord van je games goed wilt kunnen zien, wat gedimder licht op het moment dat je TV aan het kijken bent, maar juist weer wat gekleurd licht op het moment dat je aan het eten bent, of even wilt relaxen.
Een extra optie die nog gaaf zou zijn is om strips bij de trap aan te brengen.

Ten eerste omdat de katten dit waarschijnlijk heel gaaf vinden, maar daarnaast ook omdat je op die manier de trap sfeervol kan verlichten (want ook daar is niet echt een fatsoenlijk lichtpunt aanwezig).
Het grappige hiervan lijkt me dat je met een paar LivingColours Blooms op de balk onder het plafond al een groot deel van de ruimte een sfeer kan geven, en je de hele muur in de woonkamer met een flexibele Hue-Lighstrip al door middel van indirect licht gaaf kan verlichten.
En als dit eenmaal hangt dan zou ik me waarschijnlijk helemaal uit gaan leven op de API van die lampen. Gezien we vrij fervente boardgame liefhebbers zijn, zou het gelijk gaaf zijn om voor de meest gespeelde boardgames een gelijken kleurenpatroon te gaan gebruiken. Dus een wat zonnigere setting voor games zoals Tobago dat zich afspeelt op tropische eilandjes, een wat duisterdere sfeer voor de talloze zombiegames en juist weer wat roder voor de wat bloederige spellen. En als je dan toch bezig bent met zoiets, dan is het nog gaver een appje te bouwen, waarin je de kleuren van de spelers in te voeren zijn en je met 1 druk op de knop kunt switchen, zodat je aan de kleur licht in je kamer, kan zien wie er op dat moment aan de beurt is
Anoniem: 667942
Een erg leuke actie en ik denk dat het Hue systeem ook voor de vrouwen onder ons een veelzijdig en praktisch product is.
Mijn vriend en ik hebben samen ons eerste appartement gekocht in Amsterdam. Dit pand heeft nog zijn originele schuine balkenconstructie van een oude waxinefabriek. Anno 2015 willen we dit graag in een nieuwe jasje steken. Momenteel zitten we ook middenin de verbouwingen en de verlichting is nog niet aangepakt.
We hebben al een Hue lichtstrip aangeschaft en willen deze graag in de balken van het dak verwerken. Deze strip valt namelijk precies uit zicht voor het blote oog en als deze eenmaal aan gaat dan springt het dak tot leven!
Daarnaast hebben we nog andere ideeën, zoals een verhoogde richel van de houten vloer bij de ingang verlichten met een lichtstrip. Niet alleen omdat dit een mooi effect geeft maar ook om veiligheidsredenen: onze gasten vallen letterlijk met de deur (in hun hand) in huis.
Ook buiten het huis, zoals het dakterras willen we het licht aanpakken. In sommige hoeken van het terrasvloer zouden we spotjes willen verwerken, om een mooie oude stenen muur te verlichten. Tevens een lichtbol bevestigen onder het afdakje voor de bel of telefoon die afgaat zodat we ook buitenshuis van het licht en de functionaliteiten kunnen genieten.
Tot slot, is onze housewarming al in mei gepland, ideaal om het Hue licht systeem gelijk uit te testen…
Mijn vriend en ik hebben samen ons eerste appartement gekocht in Amsterdam. Dit pand heeft nog zijn originele schuine balkenconstructie van een oude waxinefabriek. Anno 2015 willen we dit graag in een nieuwe jasje steken. Momenteel zitten we ook middenin de verbouwingen en de verlichting is nog niet aangepakt.
We hebben al een Hue lichtstrip aangeschaft en willen deze graag in de balken van het dak verwerken. Deze strip valt namelijk precies uit zicht voor het blote oog en als deze eenmaal aan gaat dan springt het dak tot leven!
Daarnaast hebben we nog andere ideeën, zoals een verhoogde richel van de houten vloer bij de ingang verlichten met een lichtstrip. Niet alleen omdat dit een mooi effect geeft maar ook om veiligheidsredenen: onze gasten vallen letterlijk met de deur (in hun hand) in huis.
Ook buiten het huis, zoals het dakterras willen we het licht aanpakken. In sommige hoeken van het terrasvloer zouden we spotjes willen verwerken, om een mooie oude stenen muur te verlichten. Tevens een lichtbol bevestigen onder het afdakje voor de bel of telefoon die afgaat zodat we ook buitenshuis van het licht en de functionaliteiten kunnen genieten.
Tot slot, is onze housewarming al in mei gepland, ideaal om het Hue licht systeem gelijk uit te testen…
Ik zou hem gebruiken om mijn boeddhabeeld in huiskamer mooi uit te lichten. De verschillende kleuren zouden hier een mooi effect aan geven.
Verder zou ik de set gebruiken om de huiskamer qua sfeer levendiger te maken. Ook rondom mijn bank en rond de TV zou de hue set iets toevoegen.
Hierbij ook wat foto's van de woonkamer met het beeld:

Verder zou ik de set gebruiken om de huiskamer qua sfeer levendiger te maken. Ook rondom mijn bank en rond de TV zou de hue set iets toevoegen.
Hierbij ook wat foto's van de woonkamer met het beeld:

Dit topic is gesloten.