Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 14:42
Nu ik net een appartement heb gekocht met mijn vriendin leek mij dit het ideale moment op de verlichting eens flink om te gooien en compleet te vernieuwen. Het is een schone lei... er hangt op dit moment maar een lamp in het appartement (anders zien de klussers helemaal niks). Het appartement is de bovenste verdieping van een grachtenpand en alles is krom of gebogen en het geheel vraagt dus om een unieke oplossing om op een leuke en gezellige manier te verlichten.

De balken in ons huis lenen zich uitstekend voor de Hue Lichtstrips. Deze, in combinatie met een aantal Hue Bulbs of spotjes in een paar stalampen, zullen er voor zorgen dat we ons huis kunnen verlichten in elke sfeer die we maar kunnen bedenken! Chillen op de bank? Rustgevende gloed. Housewarming? Pulserende kleuren. Thuiswerken/studeren? Heldere verlichting om te helpen concentreren.

Wij (mijn vriendin en ik) hebben al veel ideeen... maar uiteindelijk zal het wel experimenteren worden. Gelukkig hebben we daar toe alle mogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530236

De Hue verlichting zal mijn huis laten praten:
Wanneer er post in de brievenbus ligt, wordt een lamp in de huiskamer TPG Post rood, via sensoren in de mailbox. Als er aan de deur wordt gebeld gaat het licht in de het hele huis uit, want de enige mensen die bellen zijn collectanten. Als onze kinderen een Facebook post doen ga ik snel even kijken want dit wordt via IFTT aan de Hue lampen doorgegeven. Ons huis verwelkomt mij hartelijk en warm door aan te gaan als ik thuiskom via een geofence-koppeling met Domoticz.

De Hue verlichting zal de sfeer in his vergroten:
Mijn vrouw kan de lichtstrip onder de bank blauw op laten lichten alsof ik opstijg en de andere Hue lampen gekoppeld aan ons multiroom media systeem laten "dansen" om aan te geven dat er een sfeer momentje aan zit te komen. Een oranje licht onder de bank betekent, dat de deadline voor een klus nadert. De totale bioscoop ervaring mag niet ontbreken in de serre door de Hue verlichting en lichtstrip onder de bank aan onze AmbiLight televisie te koppelen. Wij hoeven alleen de drank en chips zelf te halen. Mijn zoon zou het zelfde op zijn kamer willen om ondergedompeld te worden in game-play.

Zo zijn er nog genoeg ideeën om de momenten in ons leven te verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 08:57
Mijn kamer heeft een muur waarop New York is geplakt zo'n 2,5 meter hoog bij 4 meter breed, dat wil ik graag uitlichten met een light strip, welke ik het liefste verwerk in de plint.
Verder had ik het idee om boven mijn bed een goede leeslamp op te hangen.
Boven mijn bureau wil ik twee industriële lampen hangen zodat ik savonds goed aan mijn schoolwerk kan zitten.
Mijn balkon is best groot zo'n 3 meter diep bij 6 meter breed, hier zit ik vaak in de avond als het lekker warm is, en daar is het gewoon super om nog een zacht lampje te hebben die niet al te veel op valt en romantisch ligt geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickkit
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik ben sinds een aantal jaar actief als DJ en dit is uiteraard ook bekend bij mijn vrienden en kennissen. Wanner er zich dus een mogelijkheid voordoet tijdens een gezellig avondje borrelen bij mij thuis wordt ik altijd verplicht om de mijn hele studio te verplaatsen naar de woonkamer. Om vervolgens daar mijn kunsten te vertonen. oOo

Dus naast een geluidsisolerende woonkamer wand (wat mijn buren ook erg op prijs zouden stellen) is dit het next best thing op mijn verlanglijstje om het ultieme club gevoel te ervaren tijdens de woonkamer houseparty's. *O*

Dus zo'n setje hippe ledlampen heb ik al een tijdje op mijn verlanglijstje staan voor mijn gadget gevoelige honger te stillen. :Y Maar heb mij vriendin nog niet kunnen overtuigen dat haar romantische avondje bankhangen ook hiermee perfect belicht zou kunnen worden. ;) Zonder dat de overburen het idee hebben dat ze op de zeedijk zijn beland. En met mijn energie zuinige bullshit verhaal heb ik haar ook nog niet over de brug doen komen. |:(

Dus jullie zijn mijn laatste hoop om de ultieme DJ huiskamer experience te creëren. ;w

Ben uiteraard niet van de halve maatregelen dus wanneer dit mag gaan plaats vinden wil ik wel het hoogst haalbare uit die beleving halen.

Ook zal ik helemaal los gaan met de DIY voor Kodi om daarmee die bioscoop ervaring te creëren waar menig bioscoop eigenaar jaloers op gaat zijn.

Hierbij mijn HUE houseparty boodschappen lijstje:
Lightstrips - 8x ( TV meubel, keuken 2x, computer meubel 2x, bank 3x)
Living Colors bloom - 2x
Impulse pendant - 1x (de keuken lamp ben ik al een tijdje beu)
Impulse table light - 1x
Hue lampen - 6x
Hue tap - 1x (aangezien mijn vriendin het ook weer uit kan zetten. Om ons voor mogelijke break-ups te behoeden)

[ Voor 4% gewijzigd door trickkit op 22-04-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik heb een hele waslijst aan zaken die ik zou doen met Hue in mijn woning maar nooit aan ben begonnen tot nu toe omdat mijn plan (en dan bedoel ik alle onderdelen ervan) een enorme investering zou zijn.
Sowieso ben ik een gadget-freak, dus het idee mijn volledige verlichting te kunnen programmeren en besturen vanuit mijn PC of smartphone is gewoon geweldig.

Wat ik sowieso zou doen:
  • Een Ambilight TV aanschaffen.
  • De woonkamer en slaapkamer spaarlampen vervangen door Hue lampen.
  • Hue Tafellampen in hoeken van woon-, en slaapkamer plaatsen.
  • Hue ledstrips onder PC-bureau plaatsen.
  • Hue ledstrips onder de salontafel plaatsen.
  • Hue ledstrips onder de bedrand plaatsen.
  • Hue ledstrips onder en op de keukenkast plaatsen.
  • Hue ledstrips onder de trapleuning plaatsen.
Woonkamer:
Hoe ik het voor mij zie is dat de woonkamer hue's sowieso dusdanig geconfigureerd worden dat ze icm de ambilight van de TV (die ik icm een hue-upgrade zou halen) werken. Beetje zonde als je de hele woonkamer van Hue voorziet en geen gebruik maakt van de immersive-mogelijkheden die het icm Ambilight biedt.
De combinatie van Hue in de plafondlampen en tafellampen in de hoeken zou ik op verschillende standen programmeren voor moodlighting en gewone verlichting.
De ledstrips voor de salontafel dienen voornamelijk als ondersteuning van bovengenoemde programma's als ook als verlichting voor onder de tafel (je kunt bij mij onder de tafel spullen leggen, en in het donker vindt je daar niets).
De ledstrips onder de PC tafel gaan net als bij de salontafel deels dienen als ondersteuning van de gehele compositie, maar ook voor dat kleine beetje verlichting dat je tijdens het gamen wilt. Ik game graag in een donkere ruimte, maar bij voorkeur niet in totale duisternis. Door de tafel van een ledstrip te voorzien kan ik net de juiste hoeveelheid extra licht in die hoek krijgen.

Slaapkamer:
De slaapkamer heeft iets minder 'praktische' doeleinden dan de ambilight-combinatie van de woonkamer, en meer een mood-doel. Zo zou ik ook in de slaapkamer de plafondlamp van hue voorzien en er een of twee tafellampen in de hoeken plaatsen. Dat in combinatie met een ledstrip rondom onderaan het bed juist afgesteld biedt de ideale mood-verlichting. Ik heb overal witte muren, en met een lamp aan is het dus behoorlijk fel verlicht overal, en met de lampen uit is het simpelweg duister. Beiden net te extreem, vooral voor een slaapkamer waar je het over het algemeen (ik in ieder geval) 'rustig' wilt hebben.

Gang:
De ledstrips onder de trap hebben minder een praktisch doel en meer een 'mooi' doel. Gezien het mij niet praktisch lijkt om de verlichting bij de trap met alleen een ledstrip te doen, maar het wel mooi oogt als er onder de reling licht vandaan komt.

Keuken:
De ledstrips in de keuken hebben zowel een praktisch als mooi doel. Zo dienen de ledstrips op de keukenkasten vooral als moodverlichting, als je een avond met vrienden thuis zit, en iemand even iets uit de keuken moet hebben terwijl de rest een film kijkt (oid), is geen volledige verlichting nodig (die ook mijn woonkamer in schijnt (nogmaals: Overal witte muren, flink wat licht weerkaatsing) en is subtiele verlichting in de vorm van naar het plafond schijnende leds voldoende.
De ledstrips onder de keukenkastjes bieden net dat extra licht voor tijdens het koken. Het is met normaal witlicht goed verlicht in mijn keuken, echter vind ik het bij het koken juist prettig als ik in een door en door goed verlichte keuken sta, en goed geplaatste strips onder de keukenkast bieden net dat beetje extra verlichting waar toch een beetje schaduw valt.

Programmering:
Wat betreft de programmering van de Hue's heb ik ook al enkele ideeën (al kun je dat pas zeker weten en finetunen als je het daadwerkelijk in huis hebt). Maar wat ik nu vooral voor mij zie zijn:
  • De woonkamer Hue's afgestemd op het Ambilight van de TV
  • De woonkamer Hue's op een gedimde, rustige stemming voor het gamen aan de PC
  • De woonkamer Hue's op enkele kleurtinten als 'moodlight'
  • De woonkamer simpelweg helder en goed verlicht (moet ook kunnen, toch?)
  • De slaapkamer met verschillende programma's voor moodlighting
  • De slaapkamer simpelweg helder en goed verlicht
  • De gang ingesteld op geheel verlicht (op tijd geschakeld voor als ik thuis kom)
  • De keuken op een programma dat enkel de top-leds werken
  • De keuken op een geheel verlichte stand
  • Een specifiek programma dat op bepaalde tijden lampen aan en uit zet als ik op vakantie ben of langer weg ben (dat het altijd lijkt alsof iemand thuis is van buiten)

Het is een heel plan. En ik zit nog met meer ideeën dan dit, maar dan ga ik een beetje té over de top (wat ik nu al bijna doe denk ik). Sinds de introductie van de eerste Hue lampen was mijn interesse altijd al geprikkeld. Echter vond ik het geld altijd beter besteed (of noodzakelijk besteed) aan andere zaken simpelweg omdat Hue een behoorlijke investering blijft omdat ik er geen half werk van zou willen maken met slechts één of twee lampjes hier of daar. Als je iets als Hue in je woning introduceert moet je er gelijk alles uithalen naar mijn mening, en niet zomaar een lampje ergens plaatsen. Dat is zo 'net-niet' en daar zou ik mij meer aan storen dan alles andere en spijt krijgen van mijn aankoop.

8)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 13-04-2015 10:20 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 14:13
In ons knus huisje van mij en me vriendin die deels woonkamer/game kamer is wil ik dan achter de monitoren en de hoeken van de kamer wel voorzien van de HUE lampen. Vervolgens met een tool op een van de monitoren synce dat de lichten aanpassen op de kleur intensiteit van de monitor en dan met ze tweetjes de WOW wereld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Astronomie is mijn hobby en mijn leven, en hier gebruik ik een professionele telescoop voor.

Universa / planeten en sterren hebben alle kleuren van de regenboog.
Het ontstaan van de mensheid, beginnende bij de oerknal, was een zeer mooi kleurenspektakel.

Onze levensbron zien wij als geel licht, maar andere sterren zijn weer blauw of rood.
Onze hemel is overdag mooi blauw, en in de avond verandert deze naar rood en uiteindelijk donker.
Wat is er mooier voor een astronoom, dan alle kleuren in je huis terug te kunnen laten komen?

Door alle kleuren van de regenboog zowel door mijn telescoop, als via mijn Philips Hue te kunnen waarnemen, zal deze ervaring versterk worden.

Dit lijkt mij een prachtige ervaring, om die reden zou ik het super waarderen om hiervoor in aanmerking te komen.

Vriendelijke groeten van een kleurrijk persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik wil Hue graag inzetten voor een aantal doeleinden inzetten:

* Wake up light slaapkamer (icm wekker telefoon).
* Stroboscoop voor wanneer ik muziek luister (of een feestje geef).
* Bij bass-detectie: Auto gordijnen dicht en stobo aan :)
* Kleurenschema's voor wanneer ik films kijken.
* Auto-uit wanneer ik het huis verlaat of ga slapen (GPS en NFC).
* Auto-aan wanneer het zonnescherm uitgaat.
* LED-strips onder de keuken kastjes, hier zitten nog TL balken als niet laatste LED lampen in mijn huis.

Tevens is mijn huis erg wit en kan het wel een beetje kleur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarGo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 13:07
Lijkt me er gaaf om in combinatie met mijn Philips Ambilight televisie een sfeer in huis te creëren. Dus 's morgens lekker fris licht, 's avonds warm, en met de de kleuren gecombineerd met Ambilight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 23:05
Hebben een aantal spots(12) in huis welke zijn voorzien van standaard GU10 lampen welke een warm witte kleur hebben. Hier heb ik al vaker zitten kijken naar de hue lampen echter moet ik er dan 12 hebben en dat is een beetje een dure aangelegenheid voor een test, als Philips mij de kans geeft dit te laten zien en het is echt iets wil ik zeker gaan investeren in een aantal lampen en zaken om naast de al aanwezige colorliving lamp meer kleur te maken. Momenteel aangesloten met een dimmer maar deze wil ik dan nog wel vervangen voor een standaard schakelaar echter is deze wellicht niet meer nodig.

Momenteel bezig met een verbouwing van 2 toilet ruimtes en de badkamer waarin ik meer sfeer wil maken dan kale saaie ruimtes. Hierin zouden de hue lampen en de led strip rond de badkamer in een verlaagd plafond wel mooi uitkomen.

Dit alles is natuurlijk ook om de stroom rekening te verlagen om de standaard verlichting te vervangen voor LED verlichting. Hierdoor komt er weer geld vrij om het huis naast de bestaande domotica verder te uit te breiden en eventueel de kaku te vervangen voor een meer geavanceerd systeem met terug koppeling zodat er 1 systeem komt waarmee alles te bedienen is(verlichting, rolluiken\screens, thermostaat en dergelijke).

Philips jullie zijn welkom met de camera ploeg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Ik heb net een nieuw huis gekocht. Ik zou graag zien hoe HUE in mijn nieuwe huis integreert. Samen met mijn NEST wil ik met HUE de volgende stap zetten in Domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stofferr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 12:41
Ben recentelijk begonnen met domotica en zou graag willen expirimenteren met de intergratie met mijn domotica controller, IF (IFTTT) en andere diensten om mijn huis sfeerverlichting en ook functionele kleuren te geven.
Ben al tijden 'fan' van Hue echter hik tegen de prijs aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManDeJan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-06 14:19

ManDeJan

Vaak vrolijk

Al heeeel lang een fan van Philips producten, m'n vader heeft vroeger op de Philips school gezeten en ik heb vanaf kleins af aan te horen gekregen dat Philips = beste merk = hoog kwaliteit, ik ben hier heel lang sceptisch over geweest natuurlijk. Maar ik heb recentelijk een paar Philips FB815 Speakers opgepikt voor 0 hele euros op marktplaats en ze gerefoamd en het klinkt gewoon naar geweldigheid _/-\o_ . Nu zou ik natuurlijk erg graag een Hue setje op mijn kamer willen installeren om in combinatie met de muziek er een heuse lichtshow bij te maken :D . Ik luister vaak hele middagen naar oude dance muziek (voornamelijk bands als The Prodigy) en naar mijn mening kan die muziek wel wat flitsende lichten gebruiken O-) .
Bedankt voor het organiseren van deze toffe actie. Met vriendelijke groet, Jan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ppYOvv7.jpg?1
*fluisterd* geef ze lichtjes! Doe het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATomBoom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 10:55
Woon zelf al een tijdje in een groot studentenhuis (22 mensen)

Als studentenhuis hebben we regelmatig feestjes, zowel in de woonkamer als rond het huis.
Hiervoor bouwen we vaak de ruimtes om voor feestjes, en weer terug om er nog een beetje te kunnen wonen.
En ook zelfs tijdens "regulier" wonen zitten we toch vaak in verschillende settings.(film kijken,bord spel,bank hangen,bar hangen enz.)

Nu is het ombouwen altijd wel te doen, maar met een goed werkende Hue installatie is de verlichting altijd al aanwezig, en de sfeer in seconden aangepast naar de situatie.

groet, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirotilc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb vorige maand de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen, en ik ben al lange tijd op zoek naar leuke technische snufjes om toe te passen in mijn nieuwe huis.

Ik heb laatst via marktplaat een philips aurea tv aangeschaft ( YouTube: My Aurea Part 1 ) waarvan ik verwacht dat het tv kijken naar een nieuw niveau wordt getild :D, maar daarnaast ben ik nog op zoek naar lampen die zich automatisch aanpassen van kleur naarmate de dag vordert;

- Zo wil ik in de ochtend wat meer blauw licht hebben om wakker te worden,
- waar deze naarmate de dag vordert meer richting de oranje/geel (voor een stimulerend effect) en uiteindelijk richting rood gaat.

Ik ben ook al een tijdje aan het rommelen met een Arduino, welke volgens mij geschikt is om Hue aan te sturen. Hue-ify my ife tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Onze gezinswoning is grijs, de buurt is grijs en de tuin is grijs. Wat is de oplossing? Licht! Kleurrijk licht. De Philips Hue kan ons helpen om in de sombere dagen (en wees eerlijk, het is bijna iedere dag bewolkt/slecht weer) weer wat vrolijker te maken. Van warme tinten tot houseparty's aan toe. De Philips Hue brengt sfeer in huis en dat is nu net wat wij nodig hebben.

Met de zomer opkomst zal het langer licht blijven, maar wat dacht je als het winter wordt? Ook dan is de Philips Hue de redder in nood tijdens sombere dagen.

De Philips Hue zal 7 dagen per week gebruikt worden, 365 dagen per jaar. Het ideale cadeau dat een Tweaker kan krijgen. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep90
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-06 10:18
Zelf ben ik woonende in een studenthuis (2 straten van het plein waar aankomend jaar het glazenhuis zal staan & hier veel buitenstaanders zullen verblijven), dagelijks komen hier veel studenten over de vloer en regelmatig is hier een feest of filmavond.
Nu vraag ik mij af of de hue in staat is om de gangen en algemene ruimtens van het huis goed te verlichten, dit door overdag feller licht te leveren en 'snachts een nacht stand in te schakelen als orientatie licht. Natuurlijk hoort bij een studentenhuis ook feestavonden oOo en hierbij daag ik de Hue uit om een leuke sfeer neer te zetten door verschillende kleuren en zo dus verschillende sferen :Y .

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie1239
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 13:28
Het automatiseren van de verlichting op een dergelijke manier dat er licht is waar en wanneer het nodig is en niet meer. Bij het opstaan gaat de verlichting onder het bed aan (Heb hier al een LED strip geplaatst).

Of wanneer er een film gekeken wordt de lampen veranderen van kleur en gedimd worden. Wanneer ik op pauze druk de verlichting in de keuken en de gang aangaan (voor een snackje en plasje). Hiervoor heb ik een RPi welke deze functie mogelijk zou moeten maken.

Ook wanneer ik in mijn mancave zit wil ik graag een melding krijgen wanneer er aangebeld wordt (ik kan de deurbel niet horen in de cave).

Ook wanneer het huis leeg is zou alle verlichting uit moeten gaan en wanneer we thuis komen weer aan op de juiste plekken.

In het aquarium zou de verlichting op gezette tijden aan moeten en in de avond alleen een gedimde enkele kleur voor de sfeer.

Dus bij elke activiteit de juiste verlichting ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Flappie1239 op 13-04-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenskocpol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 22:13
Wauw Tweakers, jullie bieden de laatste tijd wel echt éxact de testproducten aan die ik zeer graag wil testen!

Korte versie:

Ik wil Philips Hue gebruiken om zonsondergang te simuleren. Een boek lezen totdat ik slaperig wordt van de zonsondergang en dan hopelijk beter in slaap te vallen.

In combinatie met de Sleep Cycle App wil ik een zonsopkomst simuleren om het wakkerworden te simuleren.

In combinatie met XBMC/Kodi wil ik Philips Hue gebruiken voor Ambilight bij mijn films in de woonkamer.

En natuurlijk: Sfeerlicht, sfeerlicht everywhere!

Ik wil graag voor alle slapeloze, moeilijk-wakkerwordende, wannabe-intelectuele tweakers met een HTPC testen of Philips Hue inderdaad de perfecte oplossing is. In alle onderstaande situaties kan Philips Hue elke andere oplossing overtreffen. Ik wil graag voor al mijn mede-tweakers testen of echt Philips Hue zo goed werkt als ik verwacht, om ze meer vertrouwen te geven als ze overwegen de Hue-lampen te kopen.

En natuurlijk zal ik uitzoeken wat de makkelijkste manier is om al deze dingen bij jou thuis ook in te stellen!

Philips Hue wordt Ambilight met XBMC/Kodi!

Ik heb al een mooie HTPC in mijn woonkamer die is verbonden met mijn LAN. Hierop kijk ik regelmatig films. Echter mis ik al een tijdje de geschikte sfeerverlichting. Met Philips Hue wil testen of ik dit niet alleen kan zorgen voor sfeerverlichting, maar of ik hem ook kan koppelen aan XBMC/Kodi zodat ze als Ambilight fungeren. Ideaal voor iedere tweaker!

Gesimuleerde zonsondergang wanneer het jou uitkomt!

Jouw lichaams dacht/nacht ritme wordt sterk beïnvloed door het licht om je heen. De trigger voor jouw lichaam om moe te worden is zonsondergang. De unieke combinatie van kleuren die aan het begin van de avond de hemel doen oplichten, vertellen jouw ogen en hersenen dat het bijna nacht is. Philips Hue verlichting kun je programmeren om een zonsondergang te simuleren.

Ik wil een HUE LED-strip boven mijn hoofdeinde plakken en het peertje in de plafondlamp vervangen met een Hue-lamp. De zonsondergang zou een halfuur/drie kwartier duren, waarbij het handig is om iets te doen waar geen ander kunstmatig licht bij komt. Mijn oplossing: Ik lees een boek. Heb ik eindelijk weer tijd om een boek te lezen!

Gesimuleerde zonsopkomst op het juiste moment met de Sleep Cycle App!

Ook voor het wakkerworden kun je kleur- en lichtovergangen gebruiken om je dag/nachtritme te beïnvloeden. In combinatie met de bekende Sleep Cycle app wil ik kijken of een gesimuleerde zonsopkomst samen het vertrouwde Sleep Cycle mij nóg beter wakker kan krijgen ’s ochtends, op het moment dat ík dat wil.

En natuurlijk voor sfeerlicht in de slaapkamer. De toegevoegde waarde daarvan hoef ik je niet uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennwa
  • Laatst online: 03-07 11:24
Ik al enkele jaren bezig met het ontwerpen en bouwen van meubilair en staanlampen. Aan de hand van een Hue zou ik mijn ontwerpen tot een volgend niveau kunnen tillen. Mijn laatste ontwerp betreft kubus die dienst doet als inloopkast. Een Philips Hue zou het visuele effect van deze kubus kunnen perfectioneren. Via deze iet of wat vage omschrijving hoop ik toch genoeg interesse te hebben opgewekt om als winnaar uit de bus te komen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelcon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 20:47
Ik zou graag meedoen, Heb van mijn vriendin al een moodlight gehad, zelf een ambilight in elkaar gesleuteld voor mijn desktopmonitor, en altijd wel een voorkeur gehad voor kleurbaar licht.
Het lijkt mij erg gaaf om zo een starterkit te winnen. Maar mijn studentenkamer is een beetje klein om een videoproductie in te maken :X

Ik zou graag wat verlichting in mijn kast inbouwen en onder de kleine inham die ik in mijn muur heb, Origineel was het een soort boog waar een muurtje in gebouwd is naderhand om de kamer te halveren.

[ Voor 23% gewijzigd door jelcon op 13-04-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scippio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 15:10
Mijn woonkamer heb ik al voorzien van Ledstrips en de eerste versie van de Philips Livingcolors lamp, dus mijn huiskamer heeft al aardig wat kleur. Mijn slaapkamer daarintegen kan wel wat kleur gebruiken! Zien is beleven dus met een uitprobeer setje kan ik ook mijn vrouw overhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:40
Mijn Philips 48PFS8109 met vierzijdige ambilight rechts aan de muur en mijn Philips 32PFK6509 met tweezijdig ambilight links aan de muur voor gaming in mijn woonkamer kan zeker een back-up krijgen om de spectaculaire belevenis en ervaring van Philips Ambilight + Hue volledig te beleven in huis met het kijken van mijn +/- 2500 film collectie en het spelen van games.

En natuurlijk Philips Hue ook ideaal wanneer je niet thuis bent en een weekend weg bent en de verlichting in de woning van afstand met een klik kan inschakelen.

Heb Ambilight al 8 jaar in gebruik en een Hue toevoeging en beleving zal dit one of a kind exclusieve Philips verlichting mijn 7.1 kleine thuisbioscoop in de avonduren compleet maken.

[ Voor 20% gewijzigd door beezjeh op 13-04-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 23:52
Wij hebben een klassieke 20-jaren woning, aangepast naar de huidige tijd maar nog wel met veel vooroorlogse elementen. Boven tafel hangen bij ons drie mooie hanglampen in glazen kappen. Daarin hue lampen die automatisch naarmate het later wordt het blauw steeds meer wegdraaien lijkt me goed idee - zitten nu nog dimbare sier globe gloeilampen in. Tijdens tv kijken kunnen ze helemaal naar schemer-stand. Kleuren als paars, rood, groen zien we nu niet zitten - hoewel jongste zoon al fantasieën heeft over feestjes thuis.

Led strip - denk dat die alleen in keuken tot zijn recht komt, in plaats van een tl balkje.

Hue bloom - ooit met voorganger daarvan gespeeld maar was niet onder de indruk. Nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-07 15:28
Ik zou graag een setje willen proberen omdat ik erg veel moeite heb met slapen en opstaan dus ik zou die wake up functies wel willen proberen.

Ook heb ik al eerder een setje willen kopen maar het is voor mij gewoon nog te duur als student.

Lijkt me een leuke kans om het eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 18:37
Gewoon omdat ik nu 4 saaie witte lampen in mijn slaapkamer heb en ik jaloers ben op mn vriend met 3 Hue lampen :)

(En ik vind IFTTT heel mooi)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danierl7koster
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 17:39
Ik zou een speelhoek voor de kinderen maken die hun creativiteit stimuleert.
De verschillende visuele effecten die de lampen kunnen maken moeten daarvoor zorgen.
En als ze wat ouder worden, kunnen ze zelf leren hoe ze de lampen kunnen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF-Maffe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 10:25
Ik zou dit willen gebruiken voor de verlichting van mijn beneden verdieping (in eerste instantie). Verder moet dit dan gecombineerd met Homey geautomatiseerd worden zodat voortaan alles meekleurd met de activiteiten die in huis plaatsvinden, denk dan aan films kijken, muziek luisteren. En daarnaast kleurt het licht mee met de tijd van de dag.
Het geheel zou een mooie test-case zijn voor een nieuwbouw project waarbij 23 woningen zo energie-neutraal mogelijk gerealiseerd gaan worden, en waarbij domotica een grote rol gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evincar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 19:52
Ook voor mij geld dat ik op 30 April mijn nieuwe huis in ga en daar met een schone lei ga beginnen aan de inrichting. Ik zat sowieso al na te denken over het slim maken van mijn huis (gordijnen, verwarming) en daar dan dus ook de verlichting slim bij maken is natuurlijk een simpele inkopper. Ik doe graag mee aan de grote test!

Nerdnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lRedPosion
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-01-2021
Ik heb een hele kleine kamer, die vol zit met posters. Als je deze lichten in mijn kamer plaatst dan word het plotseling een disco versie van Harry Potter zijn kleerkast. Dat is toch awesome?

Jim.K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 20:28
Mijn 2 zoontjes slapen op 1 kamer en zijn vaak wat lastiger in slaap te krijgen en zijn elke dag vroeg wakker (lees 06:00 uur). Ik zou graag willen proberen of het door middel van licht mogelijk is de kids makkelijker in slaap te krijgen 's avonds. En in de ochtend met licht proberen ze te stimuleren om iets langer te blijven liggen. Daarnaast lijkt het me zelf ook wel fijner om op te staan met een gesimuleerde zonsopkomst ipv een harde wekker toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldewit
  • Laatst online: 05-03 13:16
Mijn vriendin en ik wonen in een wit huis (net als veel Tweakers, krijg ik de indruk). Voor ons is dat prima. Geen behoefte aan bonte kleurtjes in de woonkamer, dus daar geen toegevoegde waarde voor Hue voor ons.

Maar... we verwachten in de nazomer een kleintje. De kinderkamer is ook helemaal wit en dat is natuurlijk wel een beetje saai.

Het zou heel mooi zijn om met de Hue-lampen de kinderkamer kleur te geven. De kleuren zouden het kindje kunnen helpen ontspannen en kunnen worden afgestemd op het slaapritme. Liefst zou ik ook willen dat de verlichting kan reageren op geluid: als het kindje begint te huilen, zou de verlichting kunnen worden aangepast om ontspanning te bieden (warme tinten) en afleiding (wisselende kleuren).

En als bonus: er zou één (niet meer) Hue lamp in de woonkamer mogen komen die met kleur aangeeft of de kleine huilt. Dat is voor ons een stuk minder stresserend dan een blerrende babyfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinascus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 17:19
Ik zou het Hue systeem gebruiken om mijn Slaap/Game kamer wat op te leuken.
Er staat 1 saaie lamp die eigenlijk nooit aan gaat omdat de schakelaar aan de andere kant van de kamer zit.

Hiermee kan ik een leuke sfeer aanbrengen in mijn kamer voor tijdens het gamen (en misschien zelf wel lekker slapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ik wil de Hue koppelen aan mijn arcadekast die in mijn werkruimte moet komen. Leuk om sfeer mee te maken als 'ambilight'.

Daarnaast zoek ik kleurrijke lichteffecten om te gebruiken in mijn fotostudio. Niets zo makkelijk als de lightstrips i.c.m. een app daarvoor. Ik kan dan nemlijk mijn foto-studioverlichting En de HUE's eenvoudig bedienen en presets maken. Dat maakt het leven wel wat eenvoudiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chouten
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn doorzon-appartement sfeervol te verlichten. Het resultaat is dat mijn huiskamer in de avond erg donker is (te fel wit licht is echt een sfeer killer). Ik wil dus graag meer sfeer in huis brengen en ik denk dat dit met een Hue set perfect te doen is.

Waarom heb je het dan nog niet zelf aangeschaft? Ik twijfel omdat ik bang ben dat het niet (goed) werkt en vind de aanschafprijs voor een dergelijk "experiment" dan toch te hoog.

Dit is dus een mooi kans om het te testen en ik denk een ideale uitdaging voor de Hue set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Op dit moment vind er in onze woonkamer een grote verbouwing plaats waardoor er 2 meter bij onze woonkamer wordt getrokken. Deze ontwikkeling brengt een compleet nieuwe lichtsituatie met zich mee met de nodige uitdagingen voor lichtbeleving. In een huis wat wordt gebruikt door een gezin met jonge kinderen is er een wisselende behoefte qua lichtsituatie. Deels voor sfeer, maar ook omdat er 's avonds sfeer moet zijn naast het feit dat er wekelijks ook een vergadering thuis is. Graag wil ik de Hue zo inzetten dat het voor alle situaties geschikt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingmenow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01-2023
Vorige week zijn de palen van mijn nieuwe huis de grond in gegaan en wat ik daar graag zou willen bereiken is vergelijkbaar met wat Philips heeft gedaan met de Eiffeltoren...

Het licht dusdanig wegwerken dat je bijna nergens rechtstreeks de lichtbron ziet, maar dat de woonkamer/keuken/slaapkamers wel aangenaam verlicht zijn. Daarnaast zou ik dit HUE systeem heel mooi willen integreren met de Homey die dan de aansturing moet gaan doen van o.a. het lichtsysteem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firescorpion
  • Laatst online: 30-06 11:54
Hier kan ik heel kort over zijn...

Mijn vriendin is altijd eerder thuis van haar werk.

Ik zou graag de verlichting willen afstemmen op haar stemming of gevoel. De lampen moeten wel van buitenaf zichtbaar zijn zodat ik hier ruim van tevoren op kan anticiperen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04
Ik zou graag voorzien worden van de Philips HUE set, omdat ik nu nog gebruik maak van verschillende chinese/kruidvat/action lampen om mijn huiskamertje gezellig te maken.

De helft van de tijd reageren ze niet op de afstandsbedieningen ( ik heb er nu 4 ! ).
Wat zou het een verademing zijn als ik dan alles wel met 1 makkelijke app zou kunnen omtoveren tot een gezellige boel!

Nu heb ik ook een Led strip achter mijn tv met afstandbediening van Kruidvat ( heb geen geld voor een Ambilight van Philips die ik graag zou willen ) dus heb ik mijn vriendin opdracht gegeven om op de corresponderende kleur te drukken van de uitzending op tv.
Dit maakt haar erg chagrijning, en dit zou met Philips HUE ook opgelost zijn! :D

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/288bjwg.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door jpg97 op 13-04-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648938

Voor in mijn nieuwe woning zijn wij nog opzoek naar een aantal verlichting mogelijkheden. Mijn vriendin is sceptische over het idee dat er lampen met kleuren in huis hangen, en dit id dus een uitgelezen kans zijn om haar te overtuigen van de mooie kleuren en sfeer die het in huis brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648938

Firescorpion schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:59:
Hier kan ik heel kort over zijn...

Mijn vriendin is altijd eerder thuis van haar werk.

Ik zou graag de verlichting willen afstemmen op haar stemming of gevoel. De lampen moeten wel van buitenaf zichtbaar zijn zodat ik hier ruim van tevoren op kan anticiperen ;)
En uiteraard niet naar binnen als het licht rood brand he! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Ik woon sinds 1 april samen met mijn vriendin, ik hou wel van een beetje kleur maar mijn vriendin is vooral van het wit en grijs. Ik heb al een aantal lux lampen in huis en zou het geweldig vinden om wat meer kleur toe te voegen met hue als ik thuis ben, hebben we ook geen discussie meer of we de muur in een kleurtje gaan verven of niet! Kunnen we ook een kleurrijke housewarming houden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik zou de lampen gebruiken om de lichtkleur en hiermee de sfeer in de ruimte aan te passen. Minder wit/blauw licht in de avond zodat je lichaam al in de slaap modus komt en je beter slaapt.
De LED strips wil ik al lang zelf kopen. Ik heb een kast waarin mijn rolluik zit. Hierboven is een ruimte.
Hierop wou ik een LED strip of TL lamp leggen zodat wanneer we tv kijken ik het gewone licht kan uitdoen en die kan aandoen en je wat meer verstrooid licht hebt en het wat fijner zitten is.
Nu doen we het groot licht uit en de lamp boven de eet tafel aan (die is wat verder).
In de slaapkamer heb ik een zelfde bak en wou ik hetzelfde doen, voor wanneer het niet zo licht moet zijn in de slaapkamer maar ook weer niet donker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat een kermis zeg :p Ik vind het ambilight op TV's wel tof en heb zefls een rood/groen/blauwe led op mijn kraan. Misschien nog een in de afzuigkap die van kleur veranderd als het eten gaar is. Of op de toilet een die begint te knipperen en te piepen als iemand het te lang bezet houdt. Of een felle gele lamp voor boven op het balkon voor de regenachtige dagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 17:38
Ik woon in een soort van studio met muren van 4.5 meter hoog. Het is er altijd grauwig, aangezien er maar 1 muur is waar ramen in zitten. Ik ben zelf een enorme fan van de Philips kleurlichtlijn, maar heb het budget niet om hierin te investeren.

Door deze actie kan ik de hoge ruimte op een prachtige manier warm en kleurrijk te maken. De kleuren en het licht zullen de hoogte van het appartement ten goede doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 19:50
Ik heb al een homewizard en gebruik dus al de functionaliteit om verlichting te schakelen met mn mobiel.
mocht ik tester worden, zou ik hem daar in integrereb

Maar ik heb wel 3 redenen om een gedeelte hiervan te voorzien van philips hue lampen ipv klikaanklikuit

1. Ik heb al een philips TV met ambilight. Juist omdat ik het cool vind dat de kleur van mn muur meekleurt met de kleuren van de TV
Wat ik echter veel cooler zou vinden, als ik niet alleen rond mn tv (+- 20 cm) de kleuren kan weergeven, maar dat ik bijvoorbeeld heel mijn muur (of kamer, weet niet in hoeverre dat meer als storend zou werken dan als gave toevoeging) kan mee kleuren met mnTV
Er is een app voor gemaakt die dit mogelijk maar (http://www.iculture.nl/ap...t-iphone-app-philips-hue/)
Maar om nou even 200 euro uit te geven om die ene keer per week dat ik een film kijk (en deze functionaliteit zou gebruiken) is toch wat veel van t goede, dan zijn er in een gezin toch vaak wat andere financiele prioriteiten.
Maar dat zou de main reden zijn om philips hue aan te schaffen (hou van gimmicks)

2. ik zal t zo netjes mogelijk beschrijven :) , maar ik denk dat het in de slaapkamer ook wel een leuke nieuwe dimentie kan geven aan het xxx-leven. Niet dat het hard nodig is, maar leuk zou het zeker zijn

3. Gewoon omdat het leuk is om in de woonkomer eens een andere sfeer te kunnen creeeren dan het standaard wit (mn buren hebben kleurenleds, en vind dat toch wel cool op zijn tijd en op de juiste plek in de kamer om een bijzonder effect te creeeren) ik denk bij mij dan bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 14:43
We zijn nog aan het verbouwen en ben bijna klaar met de woonkamer.
daar hebben we nu een voorzet wand geplaats waar de TV verzonken is opgehangen. rond het voorzet wandje loopt nu een standard licht slang. en daar zijn nu al een aantal lampjes van kapot. zou natuurlijk gewelding zijn on dit geheel uit te voeren met de lightstrips van hue. kunnen we iets van een ambilight effect creeren. natturlijk zou ik overall waar mogenlijk ook de hue lampen willen gebruiken. dan kan ik eindelijk de juiste sfeer in huis creeren en niet meer alles te hoeven na lopen of overal het licht wel uit is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 20:56
Ik wil het hue systeem gaan gebruiken voor op de babykamer, het mannetje wordt rustig bij het zien van zachtroze kleuren. Mede door het gebruik van de Hue lampen hoop ik hierdoor weer wat nachtrust terug te krijgen. Hij wordt er ook rustig van en valt hopelijk ook makkelijk in slaap ermee.

Dit alles te bedienen vanaf afstand zodat ik de kamer niet inhoef zodat hij niet wakker wordt van de deur.

Ik heb geen idee hoe het komt dat hij rustig wordt van roze, kan te maken hebben met de pink panther knuffel die hij heeft gehad van oma, deze is roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 21:33

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tuurlijk zijn de lampen leuk en tweakerswaardig. Tuurlijk is het leuk om ze af te stemmen op muziek, mood, temperatuur of seizoen. En dat zal ik zeker allemaal uitproberen.

Mij lijkt het gaaf om midden in de winter, liefst als er sneeuw ligt een flink Hawaii feest te organiseren voor al mijn vrienden met behulp van hue. Denk aan oranje (hue verlichte) muren met cocktailbar eronder. Denk aan dit soort muziek (YouTube: HAWAIIAN MUSIC ~ Mellow & Chill out (Mixed) \[NON_STOP_VER]) waar het licht op meedeint. De zon gaat langzaam onder (hue verlichting dimt en verandert naar oranje\rood). Meedere hue lampen die gezamenlijk een bloemenketting (verschillende kleuren in een rondje) uitstralen op de muur waaronder wat hapjes liggen. En alle mensen gehuld in rieten rokje\bloemenketting\hawaii outfit uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-07 17:18
Hebben een systeemplafond van 3.20 hoog in de woonkamer. In de woonkamer staat alleen 1 staande lamp en een kleine schemer lamp dat is het wat we aan licht binnen hebben staan.
Dus zou wel willen zien of de lampen van philips ook in een hoge ruimte tot hun recht komen.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zou de Philips Hue gebruiken in onze woonkamer van onze nieuwe woning, momenteel is alles "netjes" wit ingericht, zelfs de Philips LED lampen zijn wit. Nu merk je dat in de avond je toch wat warmte van kleur mist en met de Philips Hue zou het gemakkelijk zijn om de woonkamer de kleur te geven die bij het moment hoort. Zo kan je je kamer aanpassen aan het moment/sfeer die je wilt zonder meteen je muren te gaan schilderen. Mijn overbuurman heeft wel het Hue systeem en je merkt echt grote verschillen in sfeer door alleen de lamp van kleur te wijzigen. Ik wil dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-07 14:25
Ons huis kan wel wat meer kleur gebruiken.
We hebben al een ambilight tv , maar verder dan een paar groene planten is het nog erg saai.
Verder zou ik graag de Hue willen koppelen aan mijn fibaro systeem, zodat als er bijv. mail binnen komt of er iemand voor de deur staat de lampen van kleur veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Wij hebben net onze grote verbouwing afgerond. Nieuwe moderne keuken, vloerverwarming en gietvloer, strak gestucte muren, moderne gashaard en zwevend tv meubel met de tv mooi aan de muur en uiteraard nieuwe meubels.

Ons volgend project is de verlichting. Ik heb al geruime tijd interesse in de Philips Hue lampen en ben enorm benieuwd naar het effect en potentieel in onze moderne inrichting en de samenwerking met andere domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Hallo,

Alle muren in onze woonkamer zijn wit, ik en mijn vrouwke houden beiden heel van van raggae en ik ben ook een NBA fanaat (LA LAKERS). Ik zou graag de mogelijkheid hebben om kleur aan te brengen in desbetreffende woonkamer. Aangezien mijn keuken mee in de living staat en er dus ruimte genoeg is zou ik graag deze kamer willen opfleuren met wat licht van hue. Tijdens het kijken van een lakers match paars en geel om helemaal in de supporter sfeer te komen. Wanneer we muziek luisteren (wat eigenlijk heel de dag door is) zou het fijn zijn om de living rood groen geel te kleuren.

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 19:02
Een eeuwig durende discussie bij ons thuis is het lichtniveau wat gevoerd moet worden. Ik zal kort de situatie schetsen waarom ik denk dat HUE verlichting hier voor eens en altijd een einde aan zou kunnen maken.

Wij hebben op dit moment niet echt een lichtplan bij ons in de woonkamer. Ik maak wel regelmatig gebruik van wat sfeerverlichting (lees led strip die achter de tv kast ligt) maar mijn vrouw vindt dat allemaal veel te weinig licht. Het liefste maakt zij gebruik van onze 60W lamp die in de woonkamer hangt. Alle vorm van sfeer is daarmee helemaal bekeken. Het eerste wat ik dan weer doe als ik de kamer binnen kom is die lamp uit maken. Dit knippert zo letterlijk een paar keer op en neer.

De oplossing voor ons probleem is dus meer licht in de woonkamer maar dan wel met meer sfeer! Bij uitstek komt dan Philips Hue om de hoek kijken met diverse oplossingen voor verlichting. Heel graag zou ik dan ook kans maken om één van de gelukkigen zijn om deze schitterende (tweakerwaardige) lampen uit te proberen.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 22:49
Pas een nieuw huisje gekocht en aangezien ik al een Philips ambilight tv heb en de Hue starterkit(2 hue lampen) zou ik mijn setup uitbredeiden met de hue lightstrips en nog wat hue lights.

de lights strips zou ik onder mijn bank, tv-meubel zetten en om het af te maken in mijn verlaagd plafond.

de extra hue lights zou ik in de eetkamer, in de gang en in de slaapkamer.

dit wil ik allemaal gaan controlen met de Homey zodra deze uit is en ik hem kan bestellen.

**En dan alles in de woonkamer & keuken in combinatie met me Ambilight TV, kan niet wachten**

Sergio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Laatst online: 30-06 22:08

trithemis

Dragonfly

Op dit moment beschik ik over een Hue lux startpakket en ik ben daar erg blij mee. Maar het zou wel erg sfeervol zijn om wat kleur toe te voegen. Zo lijkt het me leuk om de lampen naast de ambilight tv zich te laten aanpassen aan de tv kleur. En met het Zigbee protocol zou het mogelijk moeten zijn om ook de lamp van de schuur een prettige en welkome lichtgloed te laten uitstralen. Dan zou het helemaal mooi zijn als die gecombineerd kan worden met een Hue sensor, die blijkbaar ook dit jaar uit komt. Het Hue lichtsnoer zou ik gebruiken voor licht in de trapkast. Dat klinkt misschien saai, maar dat lijkt me wel heel handig, want nu staan er altijd dingen voor de lamp, waardoor er amper licht uitkomt.
Onze eetkamerlamp heeft nu een spaarlamp. Daar zou ook een mooie Hue lamp in kunnen voor wat subtieler licht. Door het grote matglaze armatuur zal dat een prachtige gloed geven!

[ Voor 11% gewijzigd door trithemis op 13-04-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 10:54

Fremske

and change the world

Beste Philips en Tweakers,

Onlangs zijn mijn vriendin en ik verhuist naar een nieuwe woning.
Voor de inrichting en samenstelling van de kleuren hebben wij als basis drie bijzondere schilderijen gebruikt, verdeeld over de woonkamer, zithoek en keuken.

Wij vinden het eindfresultaat prachtig alleen ontbreekt momenteel nog de juiste sfeerverlichting. Wij zouden heel graag Philips Hue willen toepassen om het plaatje compleet te maken door het juist palet aan kleuren te vinden die de ruimtes kunnen verlichten.

Tevens zouden wij willen testen of het mogelijk is om de Philips Hue lampen aan te sturen via de Logitech Smart Control hub die momenteel als basis dient om alle apparaten in huis te regelen.

Met vriendelijke groet,
Fremske.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik kan 2 dingen bedenken, beiden voor mijn ouders bedoeld. Zij hebben een woonkamer die wat kleur kan gebruiken en de badkamer zou er ook zeker baat bij hebben.

Het weekend een week geleden heb ik bij mijn ouwelui thuis een 2 persoons stoom/douchkabine geinstallerd. Heerlijk dat ding, alleen jammer dat de verlichting een witte ledstrip is op het plafond in die kabine. Zij hebben behalve de stoom/douche een kleine sauna en een mooi bad. De badkamer zelf is verlicht met een paar hallogeen spotjes. Het zou een oase van relaxen kunnen zijn met die Hue lampen ipv het steriele witte licht wat er nu is. Zij hebben een apparte vloer en muur "verflaag" die bestaat uit een soort van kleine vlokken die zwart, wit en zilver gekleurd zijn met op de vloer voornamelijk zwart en de muren voornamelijk wit. De lichtstrips zouden hier perfect zijn. De badkamer is een plek waar je geheel tot rust zou kunnen komen, alleen de sfeerverlichting mist.

Een andere kamer in huis is de begaande grond. Dat is 1 grote kamer met in het midden een open haard. De kamer bevat in 1 hoek de keuken, een aangrenzende hoek een eetgedeelte met een grote tafel en de andere helft is de woonkamer met tv. De vloer bestaat uit grote donker leikleurige stenen (soort van kasteelvloer) en de muren/plafond is wit. Neem daar bij dat de enige kleur die je kan vinden komt van de onbewerkte houten tafels, 2 grote kleden en een paar schilderijen en je hebt een grote ruimte die erg wit/grauw/kleurloos is. De verlichting helpt ook niet mee, dit zijn wat "ijsblokjes" met witte/lichtwarme lampen en een rails met witte led halogeen lampen. Ook hier zou een hue systeem leven kunnen toveren in de kamer.

De verlichting is in de kamer overigens of aan, of uit. Als je 's avonds TV kijkt heb je last van het felle licht in de tv (bij donkere scenes). Omdat zij ook alweer tegen pensioen aan zitten kwa leeftijd is het voor ze te donker om zonder licht te kijken. De minder felle Hue lampen zijn dan een hele verbetering ook op dat gebied.

Niet alleen zij hebben er wat aan, maar ook ik aangezien ik vaak bij ze over de vloer kom. Filmen van een installatie zou geen probleem zijn. Mijn moeder is een behoorlijke gadget fan en vindt dit soort dingen altijd wel interessant/leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door RadioKies op 13-04-2015 11:47 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 08:48

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik zou graag de E27 proberen, met meer sfeer verlichting in hoeken.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
's Ochtend een inpandige zonsopgang verspreid over een uur, zodra ik het huis verlaat worden middels geo fencing (gps) verlichting uit gedaan, zodra ik in de buurt van mijn huis ben gaat verlichting weer aan.

Gedurende langdurige afwezigheid op strategische tijden verlichting aan en om indruk van bewoning te creëren veranderen regelmatig de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik droom er al een tijdje van om met Philips Hue lampen mijn woonkamer om te toveren tot een soort persoonlijke discotheek. Ik wil al een tijdje daar voor wat Philips Hue lampen aanschaffen, maar het ontbreekt mij aan de financieën daar voor momenteel.

Ik baal er wel een beetje van dat er geen E14 Philips Hue lampen bestaan, want ik heb best veel sfeerlampjes met E14-fitting waar in het ideaal zou zijn om Philips Hue lampen te stoppen.

Mijn plan van aanpak:
  • Mijn plafondventilator heeft 3 GU10-schroefdraaifittingen waarbij elk hoekje van de kamer zijn eigen licht kan krijgen vanuit de Philips Hue GU10 lampen.
  • Een Hue LightStrip over de rand van de lambrisering langs de achterwand van de woonkamer waar het altijd wat donker is (ondanks de witte muren).
  • Enkele Hue Blooms op diverse plekken in de kamer om nog wat meer verschillende lichtpunten te hebben om de disco compleet te maken.
  • En dan heb ik nog een looplamp over waar een E27 fitting Hue lamp in kan.
  • Ook heb ik nog spotlight over waar ik een E27 fitting Hue lamp in kan doen. Vooral deze spotlight geeft in het kader van het disco thema natuurlijk een leuke sfeer.
  • En dan natuurlijk 1 van de vele disco apps uit de Google Play Store om die disco aan te sturen.
  • Wanneer de disco niet actief is alle verlichting gewoonweg sfeerverlichting met hier en daar een enkele lamp die als notificatielamp optreed voor bijvoorbeeld nieuwe e-mail, belangrijk nieuws op websites, etc.
En als het mooi weer is heb ik voor buiten ook nog een idee:
  • Aangezien de Hue LightStrip voor binnen misschien vastgeplakt moet worden zou ik een 2e Hue Lightstrip buiten neer willen leggen. Of misschien zelfs 4 Hue Lightstrips om aan elke rand van mijn terras leuk licht te hebben.
  • Dit valt dan ook weer uit te breiden met een E27 Hue lamp voor mijn looplamp en een E27 Hue lamp voor mijn spotlight.
  • En wat Hue Blooms zouden de buiten disco compleet kunnen maken door het feit dat die weer verschillende andere kleuren tegelijk kunnen schijnen.
Uiteraard is voor zowel de woonkamer als het terras een eenvoudige geluidsinstallatie aanwezig. :)

Indien hier overdag opnames van gemaakt zullen worden moet men wel voor verduistering zorgen, want ik heb momenteel geen budget voor verduisterende gordijnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roopd
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09-2019
Als filmfanaat en met 2 jonge kids, is het instellen van de juiste lichteenheid en helderheid voor mij een uitdaging. Te veel licht verpest de film, inval en sfeer.

Bij jonge kids is het met flesje drinken of in de box laten slapen (in de avond), is ook de juiste hoeveelheid licht van essentieel belang. Je wil immers niet dat ze afgeleid worden door het licht en bij het slapen te veel licht hebben in de woonkamer :)

Nu met Led lampen is het gewoonweg te veel en niet de juiste inval!
Philips I need your help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:27
Ik zou mijn woonkamer flink gaan verbeteren. Sinds ik overgestapt ben van een "normale" tv (lees: zonder ambilight) naar een tv met ambilight wil ik niks anders meer! Ik vind het een veel grotere beleving omdat de muur naast en boven de tv live meekleuren met de beelden op tv. Enige nadeel aan mijn opstelling is dat de lampen naast de tv en achter/naast de bank gewoon warm wit licht uitstralen. Hoe cool zou t zijn als je hele woonkamer 1 grote lichtshow wordt als je lekker aan het gamen bent of een goede thriller aan t kijken bent!

Ik heb in totaal 3 lampen die ik graag zou willen voorzien van de Hue lampen en omdat ik een tv met ambilight heb aan 3 zijden (2 zijkanten en boven) is de Hue Lightstrip een mooie aanvulling op de donkere onderkant van de tv!

Als de setup in de woonkamer goed bevalt zal ik dit zeker ook door gaan voeren op de slaapkamer om zo elke avond de juiste mood te kunnen selecteren.

Als laatste feature wil ik nog benoemen dat t me erg tof lijkt als je je notificaties op tablet/telefoon kan laten koppelen aan je Hue lampen. Bijvoorbeeld dat ze even knipperen als je een smsje/whatsapp bericht krijgt of meekleuren met de status van je batterij bijvoorbeeld :P

Kortom, de Hue lampen zouden enorm veel kleur/beleving/sensatie en zelfs adrenaline in niet alleen mijn leven, maar dat van iedereen die op bezoek komt brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 13:35
Er was eens… in 2013… in de lichtstad Eindhoven… een gewone jongen met een passie voor audio en video, die op zijn 27e besloot een eigen huis te gaan bouwen. En in maart 2015 vond dan eindelijk de sleuteloverdracht plaats. Het huis inclusief 18 gaten voor spots, zodat het verlicht kan worden zonder grote lamp armaturen. Maar hoe bijzonder zou het zijn om de verschillende vertrekken apart van elkaar te kunnen verlichten? Verschillende kleuren en lichtsterktes voor een mooie aankleding van het nu nog kale nieuwbouwhuis. Dat wordt duimen om de set te winnen… op de bank in een groot, kaal huis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik wil de Philips Hue inzetten om de juiste sfeer te creeren in de woonkamer, vooral bij het kijken van een film, maar ook tijdens het eten.

Wij hebben nu gewoonweg spaarlampen en dat is behoorlijk saai!

Ik wil een thuisbioscoop ervaring met mijn gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profdavidoff
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 14:59
Stel je voor: Een appartement in Amsterdam op de begane grond.,gebouwd in de jaren '30, Amsterdam School architectuur. Vorige bewoner was een huurder, zonder CV en een groepenkast met maar liefst 2 groepen. Een jong stel met gevoel voor stijl en gezelligheid besluiten dit appartement te strippen en te renoveren. Enige maanden en vele euro's verder is het goed en wel opgeknapt en ingericht. Echter is er over de inrichting en het renoveren meer aandacht besteedt dan over fatsoenlijke verlichting.

Na enige tijd leven, merkt het jonge stel dat (vooral 's winters) verliching in de keuken niet afdoende is. Om te voorkomen dat persoon A in de woonkamer zich niet in een hashkwekerij waant, wanneer persoon B aan het koken is. Zou ik de keuken pretig verlichten zodat het aan tafel gezellig is, en degene die kookt niet met zijn telefoon hoeft bij te schijnen. Onderwijl kunnen de gasten genieten van heerlijke muziek waar de verlichting in de woonkamer op afgesteld is. Om het hele plaatje compleet met maken zou ik het met zachte verlichting in de tuin doortrekken. Deze is immers in het verlengde van de keuken. Zodoende in de zomer na het BBQ-en heerlijk onder het genot van sfeer verlichting nageborreld kan worden. De herïntroductie van de mid-winter BBQ is dan een kwestie van tijd.
Briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Pfff, wat fijne verlichting zou mij wel goed uitkomen... Afgelopen week hebben we getekend voor een nieuwbouwwoning wat in oktober opgeleverd zal worden. Helaas waren ze al even begonnen aan de bouw en was het ook niet meer mogelijk om een dakkapel of een dakraam te laten plaatsen.. Dat betekend geen natuurlijk licht, dus opzoek naar alternatieven. Wat lichtjes hier, wat lichtjes daar en dat terwijl alles van kleur te veranderen is met één simpele beweging? Ideaal!!

De zolder zou mijn "mancave" worden, nou weet ik dat die ruimte zo donker mogelijk zou moeten zijn maar ik zou het toch graag wat lichter hebben zodat ik niet het gevoel krijg écht in een grot te zitten :+

[ Voor 18% gewijzigd door leonvw op 13-04-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:18
Naast mijn bestaande verlichting zou ik nog graag mijn gang voorzien van ledstrips als een soort nachtverlichting. Samen met de sensoren hier al eens kort langs gekomen zou dit licht dan automatisch aan gaan als ik de gang in kom lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shulaf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou de lightstrips onder mijn keukenkastjes plakken zodat je een mooie gloed krijgt onder de witte keukenbalk. Daarnaast zou ik de slaapkamers van mijn kinderen voorzien van bloom lampen. In de woonkamer zou ik een witte brede kap kopen en daar 4 hue pitten inhangen zodat ik de kleur van mijn woonkamer kan instellen(is wit) Verder zou ik mijn witte hooglans meubels voorzien van lampen, zodat de kleuren reflecteren op het glanzende oppervlak. Daarnaast zou ik mijn schakelaars willen vervangen door hue taps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:00
Ik zou de hue lampen graag willen gebruiken in mijn woonkamer om zo de uitstraling van het huis te bepalen.
Ook in welke setting je bent zou ik het dan mooi aankunnen passen.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667847

Wij zouden deze willen plaatsen zodat het lijkt dat er iemand de trap afgaat en het licht op de beneden verdieping aandoet a.d.v. onze smartphone. Dit zodat de volgende keer men probeert in te breken wat rapper gaat lopen. Hierbij wordt de gang gelijk wat sfeervoller verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07 23:55
Toffe actie!

Ik wil al een paar jaar een goed feestje geven, in mijn appartement, hartje Jordaan... dit zegt natuurlijk al genoeg: buren die hier anders over denken... Geluidsoverlast in overvloede...

De oplossing: Een silent disco!

Middels een goede installatie, voldoende opgeladen koptelefoons, de juiste voorbereiding en leuke deuntjes zou dit wel moeten lukken. En wat is er nu toffer dan deze silent disco aan te vullen met een goede disco app en de lampen uit de hue-lijn. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over 'licht-overlast' ;-)

Wij blij, buren blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 16:19
Ik zou graag de led strips in mijn slaapkamer willen plaatsen onder de randen van het bed en onder de garderobekasten, om sfeer verlichting te creëeren.

Daarnaast op de nachtkastjes de hue lampen gebruiken als sfeerverlichting s avonds en als wake up light om 's-ochtends uitgerust wakker te worden.

Tenslotte naast de slaapkamer tv nog een paar Hue Bloom lampen om het effect van mijn ambilight tv te versterken, om gezellig in bed samen een filmpje in volledige sfeer te kunnen ondergaan!

De Hue Go lamp kan dan dienen als extra 'zak' lamp voor mijn vrouw om s nachts veilig de weg naar het toilet te kunnen vinden, zodat ik niet wakker wordt van de lichten die ze aandoet.....

Bovendien kunnen we deze Hue Go meenemen als verlichting op het aangrenzende dakterras om op een mooie zomeravond bij de zachte sfeerverlichting van de Hue Go een wijntje te drinken na een dag hard werken.....

[ Voor 13% gewijzigd door Isheara op 13-04-2015 12:38 . Reden: Aanvulling ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOne2000NL
  • Laatst online: 02-07 16:06
Wonen is zoveel meer met mooi licht, ik gebruik nu al Ambilight voor mijn woonkamer om de sfeer te bepalen, deze zou ik vervangen door de Hue verlichting, als het bevalt zou ik het uitbreiden naar de rest van het huis, de Ambilight zou voorlopig goed te gebruiken zijn in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coebergh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06-2020
Hoi,

Ik woon in een oud fabriekspand van Philips in een grote open ruimte (loft op Strijp S in Eindhoven, met uitzicht op het klok gebouw) ik denk dat dit een super plek is om iets met deze toffe lichten te doen! Zeker gezien de locatie en de historie. Zou zomaar kunnen dat in ons huis vroeger gloeilampen werden geblazen.

Verder vind ik de techniek erg tof om een keer te proberen!

Groetjes

[ Voor 8% gewijzigd door Coebergh op 13-04-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signalman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04-2021
Zou het echt mogelijk zijn om een huis (uit eindelijk) schakelaar vrij te krijgen?

Overweeg al een jaar om Philips Hue aan te schaffen, maar een test zou uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Mijn ex heeft de inboedel gehouden. Binnenkort betrek in een nieuw appartement. Ik moet dus alles nieuw hebben.

Zelf heb ik al gekeken naar de lampen van Philips. Zou een mooie start zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioMike
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:55
Ik twijfel al maanden over smart-lighting. Nu eindelijk doelstellingen genoeg, denk ik...

Ik heb een voorzet-wandje van oud hout gemaakt waar mijn TV aan hangt, en daarachter zit nu een goedkoop warm-white ledstripje achter, die alleen aan en uit kan. Dat kan dynamischer en beter. Ik gebruik ouderwetse klokschakelaars om lampen aan en uit te laten gaan voor het 'anti-inbraak effect'. Dat is echt niet van deze tijd. IFTTT moet worden ingezet om het licht aan te passen aan het weer, een studiemoment, of juist ontspannen sferen. Mijn wake-up light is versleten. En tenslotte: Ik wil geofencing gebruiken om mij te waarschuwen of mijn vrouw in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 13:13
Sinds een maand ben ik eigenaar van mijn eigen rijtjes huis, mijn eigen stekkie, een MANCAVE!!! voor mij en mij alleen!

Inmiddels ben ik ook begonnen om het huis te verbouwen naar mijn eigen wensen en wat ook inhoud dat ik de woonkamer in een heuse thuisbioscoop ervaring wil ombouwen, met onder andere een complete 7.1 surround set en een 4K (op z'n minst 55inch) 3D LCD tv.

Om te beste film ervaring te maken zal er in het Hue systeem een voorgedefineerde 'Ultimate Movie Experience' setting komen, hierin zullen de LEDstrips achter de bank en achter de tvmeubel (beide schuin naar bovengericht tegen de muur) in een kleurstand schieten dat het beste de film matched. De hoofdverlichting in de woonkamer/eethoek/keuken zullen gedimmed worden. Alleen de hoofdverlichting van de woonkamer zal licht branden in de zelfde kleurstand. Voor the lady's zal er uiteraard wel een romantische stand komen die ervoor zorgt dat alles in het pad richting de slaapkamer (if you get what i mean ;) ) toepasselijk verlicht zal worden.

Alles van de spots in de gang en keuken tot aan de led-strips onder de trap treeën, alles zal op elkaar worden afgestemd om overal de ultime sfeer te creëren.

Dit allen zou dan aangestuurd gaan worden met de Nederlandse Homey domotica controller

[ Voor 3% gewijzigd door Ijsklont op 13-04-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardiv
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06-2022
Ik heb nu al voor alle verlichting in huis Philips Hue Lampen.
maar zit echt te wachten op intergratie met Apple Homekit.

Er zijn wel workarounds te verzinnen maar echt lekker werkt het allemaal niet.
In de bediening voor de lampen zoek ik echt toch nog meer opties die gewoon werken zonder zelf te moeten hobbyen.

-=OoO=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 15:52
Dit lijk mij de ultieme manier om met demotica te beginnen. Ik zou hem in de woonkamer plaatsen om wat meer sfeer te creëren. Aangezien ik nog thuis woon denk dat mijn ouders dit ook wel leuk vinden, maken we meteen meeredere mensen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 21:33
Wij zouden de Hue graag gebruiken om met de variatie de baby af te leiden en in slaap te bewegen
Vervolgens gaan papa en mama dan lekker genieten van een mooie zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 21:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Een bijzonder leuk initiatief! Graag wil ik ook meedoen, de reden is als volgt:

Onze dochter is heel erg druk, ze staat altijd te springen en te dansen, ze heeft heel erg veel energie. En specifieke aandacht is vaak erg kort. Gelukkig zit ze af & toe wel eens rustig en alleen te spelen.
Maar naar bed gaan is altijd een probleem, ze heeft ook nog teveel te doen, ze is er gewoon niet klaar voor.. Opstaan is daarentegen nooit lastig, ze zit direct vol energie, van slapen naar "volgas" gaat binnen één µseconde.

Het schijnt dat je met licht en kleuren een bepaalde stemming kunt beïnvloeden of maken. Het lijkt ons nuttig om eens te kijken of we met sfeerverlichting meer rust kunnen creëren.
Langzaam lichter worden zodat ze langzamer en rustiger wakker wordt. En ook overdag op speciale momenten met licht & kleuren een bepaalde stemming oproepen en/of vasthouden. Bijvoorbeeld om te rekken als ze wel even rustig zit te spelen. En natuurlijk tijdens het eten.
Daarbij ook 's avonds heel rustig en vloeiend een stemming maken die de gang "naar bed" makkelijker maakt, vooral voor haarzelf natuurlijk, maar ook voor ons. ;)

Het mooiste is als dit deels automatisch gaat. Volgens mij is dit allemaal wel te realiseren met Philips Hue. Daarom is deze wedstrijd voor ons een uitstekende manier om te proberen of we met licht en kleuren wat meer rust in dat koppie kunnen krijgen..

EDIT:
Het is niet zo dat ik dit als een heilig makend middel zie, maar wel als een leuke en nuttige manier om de sfeer in ons model gezinnetje -mogelijk- te beïnvloeden :)
Zowel voor mijn dochtertje als voor mijn zoon als voor ons. Ik ben benieuwd! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door bord4kop op 21-04-2015 16:35 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyOn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-10-2018
Ik werk al een tijdje als hobby aan een eigen framework voor het semantische web, en begin nu net met het sleutelen aan de eerste toepassingen. Het framework is erop gericht om gemakkelijk om via een 3D web interface je eigen data structuren op te zetten en daar gemakkelijk user interfaces bij te maken. Denk bijv een eigen muziek collectie, contact personen georganiseerd zoals jij het wilt, foto albums of een blog, en de data daarvan in 3D te bekijken op verschillende manieren. Maar ik vind het ook vooral leuk om te spelen met andere vormen van input zoals handgebaren en voice. Ik heb daarom onlangs een Leap motion (https://www.leapmotion.com/) een Myo (https://www.thalmic.com/en/myo/) en een Kinect (https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/) aangeschaft. Ik ga met de API's van die aparaten en de google chrome voice API spelen om via stem en gebaren op een afstand van een grote tv dingen te kunnen besturen en data te kunnen visualiseren. Hier een voorbeeldje van toen ik 2 jaar geleden met 3D visualisaties begon te experimenteren, toen nog in flash: YouTube: 3D demo's - Image circle

Het lijkt me leuk om ook een koppeling te maken met de hue API en dat te combineren met waar ik nu mee bezig ben. Ik zie al verschillende toepassingen voor me:

Het meest voor de hand liggende is het aanpassen van de groepen en van de belichting per groep / lamp met handgebaren of stem. Je kunt bijv met je hand omhoog of omlaag de brightness instellen, en met je andere hand de kleur. Of je kunt bepaalde handgebaren maken voor bepaalde presets. Dit werkt dan via je TV met één van bovengenoemde apparaatjes, maar ik wil ook in de toekomst een systeempje knutselen waarvan de microfoon altijd aan staat, zodat je dus gewoon kunt zeggen: "woonkamer verlichting aan" of "maak de woonkamer sfeervol" of "Yoo Hue, could you dim the lights a bit please?"

Daarnaast kan je in die interactieve wereld zelf bijvoorbeeld met handgebaren switchen tussen verschillende modes. Van 'normale user' naar de modus waarin je content kan editen naar de modus waarin je de weergave kan veranderen... Het lijkt me cool als de Hue die modus kan aangeven met een bepaalde kleur licht. Je maakt dat een bepaald ninja gebaar in je huiskamer, de Hue Bloom maakt de hele muur blauw en je gaat dingen aanpassen. Of de hele muur groen als je iets gaat toevoegen.
En de Hue lightstrips zouden bijvoorbeeld kunnen aangeven hoe groot of klein, of hoe snel / langzaam een instelling is die je met je hand aan het instellen bent.

Kortom: veel ideeën om de hue te combineren met andere api's en menselijke interfaces! lijkt me leuk om ermee te sleutelen, en een bruggetje maken zodat ander mensen er ook iets mee kunnen (chrome plugin voor voice controlled hue lamps ofzo) is ook niet geheel ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 30-06 22:37

Shapeshifter

Get it over with

Natuurlijk kun je met Hue een "leuk sfeertje" creëren, maar ik denk dat een van de belangrijkste aspecten van Hue tamelijk onderbelicht blijft; namelijk dat deze lampen een effect kunnen hebben op jou als persoon. Verlichting speelt een rol in hoe je je voelt en dus ook in welke beslissingen je maakt. Je kunt ervoor kiezen om je verlichting hierop aan te laten sluiten, maar wat veel interessanter zou zijn is om te proberen je gedrag te beïnvloeden door de verlichting, om bijvoorbeeld productiever te zijn of juist meer ontspannen.

Net zoals verlichting een invloed uit kan oefenen op mij zou ik graag zien dat mijn aanwezigheid invloed uitoefent op mijn verlichting. Waar ik ben, hoe laat het is en wat voor dag het is zijn allemaal parameters die mijn verlichting kunnen helpen met het creëren van de juiste omstandigheden voor wat ik probeer te bereiken.

Dit is precies waar ik mee bezig ben gegaan toen ik mijn eerste Hue set heb gekocht. Deze paste perfect in mijn op automatisering gerichte levensstijl. De eerste stap was de verlichting automatisch aan laten gaan als het buiten donker wordt doormiddel van de lichtsensor in mijn weerstation en de gordijnen automatisch dichtgaan, maar uiteindelijk wil ik er veel meer uithalen. Mijn huis zou als een geheel moeten reageren op mij, mijn vrouw en mijn kinderen. Nu al zie ik hoe ontzettend veel plezier mijn zoontje heeft als hij de trap op stapt en de treden oplichten en hoe mijn dochtertje haar ogen uitkijkt als de lampen langzaam van kleuren wisselen. Ook merk ik hoe mijn vrouw alerter is tijdens het kijken van een film in onze thuisbioscoop door de lichten goed in te stellen, maar het geheel is nog niet intelligent genoeg.

Daarom zou ik willen proberen het automatiseren van verlichting nog veel verder door te trekken zodat het adequaat reageert op situaties. Met behulp van nog meer sensoren in huis (beweging, temperatuur, luchtvochtigheid, microfoons, lichtsterkte) en met behulp van de infrastructuur die er al ligt wil ik proberen het licht ons te laten vertellen wat er aan de hand is en ons laten volgen door ons huis en het te kunnen gebaren, vertellen of via een al bestaande zelfgemaakte app wat het moet doen als het dat niet al zelf uitgevogeld heeft. Elke Hue lamp is een prachtig product, maar een geheel van Hue lampen die samenwerkt om de gebruiker te helpen is meer dan de som van zijn onderdelen.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Tijd geleden begonnen met het maken van een game-room op zolder en deze is inmiddels volledig af. Heb een hele poos nagedacht over het Hue systeem en uiteindelijk besloten dat het prijskaartje op dit moment het doel niet rechtvaardigt.

Dat probleem zal hiermee dus volledig opgelost zijn!

Daarnaast word onze badkamer ook vervangen naar een moderne variant, met deze verlichting er in zal het niet heel veel moderner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Boven de bank wil ik een groot Hue kunstwerk die tevens een analoge klok in een modern jasje is :Y
Ik denk aan bijvoorbeeld:
  • 12 Hue lampen met 16 miljoen kleuren voor de uren 1 tot en met 12. Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/smiley_face_clock.t.gif
  • De felst brandende lamp (of afwijkende kleur) geeft het uur aan (kleine wijzer) Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/1.gif
  • De daarna felst brandende lamp (of andere afwijkende kleur) geeft de 5 minuten aan (grote wijzer)
    Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/HueColors.gif
  • De andere lampen zijn sterk gedimd (of overdag/'s nachts instelbaar uit)
    Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/lamp.gif
  • Hue LightStrips om de grote en kleine wijzer aan te geven Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/sjaal.gif
  • Een Hue LivingColors Bloom in het midden voor extra sfeer
    Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/huebloomsfeer.gif
  • De kleur van de lampen verandert in de loop van de dag, zonsopgang, overdag wit licht, zonsondergang en sfeerlicht 's avonds bij het televisiekijken Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/sunset.gif
  • Er kan een alarm ingesteld worden, de klok gaat dan knipperen, bijvoorbeeld voor het instellen van het begin van een TV programma Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/97.gif
  • Een mooi kunstwerk als achtergrond waarop de lampen bevestigd zijn Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35461579/tweakers/smileys/pirateshipff.gif

[ Voor 29% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-04-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Als ik denk aan de redenen waarom ik HUE zou nemen kom ik op 3 dingen:

1) Kleuren toevoegen aan de kamer wanneer gewenst

Ik zou de HUE set in de woonkamer gebruiken van ons nieuw appartement, waar alles voorlopig nog een neutrale kleur heeft. Hier komt nog wel een accentkleur in het behang of de schilderwerken, maar daar is nog niets van beslist. Hoe dan ook is HUE een makkelijke manier om sfeer te brengen in de kleur die je wil.
Vooral de HUE lightstrip zou voor dit doeleinde geschikt zijn: die kan boven de keukenkastjes gemonteerd worden en zou desgewenst een subtiele gloed geven over het plafond van de (open) keuken.

2) Functioneel licht onderscheiden van sfeerlicht

Ik zou op mijn smartphone verschillende modes zetten, analoog het geluidsprofiel. Als ik thuiswerk heb ik graag wit licht, op avonden mag het wat warmer aangekleed worden, 's nachts mogen alle lichten uit, bij bezoek mogen de accessoires wat meer belicht worden in een bepaalde kleur.

3) De mogelijkheid om het van op afstand te bedienen of automatische protocollen te schrijven (IFTTT)

Ik zou bijvoorbeeld een lamp hangen in de slaapkamer, en als er vertragingen zijn op de lijn van mijn vriendin die dagelijks met de trein naar het werk gaat, kan dat licht wat vroeger dan de wekker fel beginnen branden, waardoor we vroeger gealarmeerd worden en daardoor nog steeds op tijd op het werk kunnen zijn.

Als we beiden niet thuis zijn (op stap/vakantie/...) kan het licht allemaal uit overdag en 's avonds in een bepaald schema gaan branden om de indruk te wekken dat er wel iemand thuis is.

Een andere toepassing waar ik aan denk is wanneer de smartphone bijna geen accu meer heeft een kort rood signaal te geven. Als de wasmachine of het afwasmachine klaar is een ander kleurtje,...

Kortom, alle dingen waarvan het belangrijk is dat ze snel onder de aandacht komen, kunnen gesignaliseerd worden door middel van lichtsignalen en het licht vergeten uitzetten is ook verleden tijd!

Ik ben dan ook al geruime tijd aan het denken om HUE aan te schaffen, maar na aankoop van het appartement en bijhorende essentiële dingen is het budget voor extra luxe beperkt... Ik zou dus heel tevreden zijn met een setje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjetten
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-03 08:12
Al thuiskomend gaat mijn verlichting in de hal automatisch aan d.m.v. geoforcing.
Zittend in de woonkamer geniet ik van een goede film waarbij mijn hue lampen bij de tv d.m.v. Ambilight de sfeer en genot van kijken verhogen.
Mijn vriendin zit intussen op de bank in een hoek een boek te lezen badend in een geelachtig licht gereeerd door de scene read van de hue applicatie.
De keuken is gedompeld in een azuurblauwachtige gloed waarbij je het idee krijgt dat je aan een subtropisch strand ligt gecreerd d.m.v. de hue lichtstrip.
In de eetkamer wordt er gestudeerd en jawel hier ook een hue lamp met een lichtinstelling die de concentratie verhoogd.
Zaterdag komt de familie zal voor deze dag via de app een scene gaan maken waarbij de diversen hue lampen afonderlijk ingesteld worden op kleur en intensiteit.
Ik zie het al helemaal voormij ze komen binnen en zeggen WOW wat een sfeer.

Ja dat zijn mooie dromen maar met een complete set van Hue is dat wel te creeren wie weet waan ik mij dadelijk op een subtropisch eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 18:34

Argarath

MasterBlaster

Wij zitten inmiddels een maandje in ons nieuwe huis. Mijn vriendin is niet van de "nieuwerwetse technieken" en heeft het liefst gewoon overal gloeilampen...

Echter, om mijn domoticaproject te laten slagen én om haar in te laten zien dat Philips Hue niet alleen techniek, maar ook esthetiek is, zou het ideaal zijn om door middel van deze actie dit iets makkelijker te laten verlopen!

Daarnaast zou het ook een mooi effect kunnen hebben op andere vrouwen/vriendinnen van heren die graag met nieuwe technieken knutselen...

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 09:40
4 manieren om de lampen te gebruiken bij mij thuis. Voor als de kleine naar bed gaat een sfeervol nachtlampje creeren zodat niet altijd hetzelfde saaie nachtlampje aan gaat. En tijdens het verhaaltje lezen de kleur af(laten)stemmen op het verhaal.
Als er een feestje is een app gebruiken die de lampen op het ritme van de muziek mee laten kleuren.

En is het tijd voor mij en mijn vriendin om naar bed te gaan kan ik de lampen een mooi rood kleurtje geven om aan te geven dat ik
zin heb 😉

En dan 's ochtends weer wakker worden door de lampen als wake-up light in te stellen.

Oh ja en ook niet heel onbelangrijk. Vanaf een andere locatie mijn lichten uitzetten als ik weer eens vergeet mijn lichten uit te zetten als ik weg ga.

[ Voor 19% gewijzigd door Ray! op 13-04-2015 14:00 ]

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
Wij wonen sinds kort in een nieuw huisen we zijn het nog steeds naar onze zin aan het maken. We hebben al een mooie inrichting, alleen de lampen die we nu hebben geven net niet het licht wat je wil hebben. De spotjes zijn te wit, de leds zijn te fel en de lamp knoppen zitten net niet op de fijne plekken. Met hue zou dat allemaal opgelost zijn natuurlijk. Maar los dat het dan heel mooi en sfeervol verlicht is en makkelijk te bedienen, is het eigenlijk een gewone hue setup. Om daar iets speciaals mee te doen wat de moeite waard is om daar een mooi filmpje van te maken. Lijkt mij het gaaf om een soort motion sensors in huis te maken zodat je helemaal geen knoppen meer hoeft te gebruiken. Zodra je een kamer inloopt gaat het licht aan, als ik dan van de huiskamer naar de (open) keuken loopt gaan de keuken lampen aan en dimmen de huiskamer lampen. Maar omdat ik nog niet heel ver weg ben gaan ze niet helemaal uit. Eigenlijk een beetje zoals de tegels in de michael jackson clip die lichtgeven alleen dan anders :-D hue lijkt mij daar de beste kandidaat voor.

Ik hoop dat ik de hue vrachtwagen aan zie komen bij ons huis :-)

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Laatst online: 01-07 13:38

Frituurman

Mjam!

De afgelopen weken hebben wij beetje bij beetje ons gehele interieur vervangen; nu is het tijd om ook met een goed lichtplan te komen en daar is Philips Heu ook een uitgelezen mogelijkheid voor. We willen graag af van onze huidige (kwantum)spotjes. We hebben een aantal mooie lampen op het oog en een Philips Hue als lichtbron past daar dan perfect bij. Wat mij dan ideaal lijkt is m.b.v. sensoren bij bijvoorbeeld slecht weer de Hue's wat feller te laten branden en 's avonds bij het starten van een film of serie vanaf Netflix het licht net wat terugbrengen (of wellicht uit bij een Horror ;)).

Ik hou me aanbevolen! :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eetgerink
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik wil meer kleur in mijn leven . . . . .
(na die eindeloze donkere grijze dagen)
Maar die wil ik wel graag zelf kunnen regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluePress
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-02 15:41
Op dit moment hebben we nogal wat probleempjes met de verlichting in de woonkamer (huisje dat nog verbouwd moet worden) en Philips HUE lijkt me een uitstekende oplossing om de woonkamer weer goed en ook mooi te verlichten. Zeker in combinatie met de ambilight TV die daar al wel staat (haast alle verlichting die we op dit moment hebben) en de consoles die daarop aangesloten zitten. Lijkt me ook een heel mooi gezicht om te gamen in een hele kamer die meekleurt met je spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 22:34

Guldan

Thee-Nerd

Ik zou het philips hue systeem gebruiken in combinatie met mijn bestaande hue verlichting om mijn hele huis over te zetten op hue verlichting. Hierdoor is het mogelijk om het hele huis in bijvoorbeeld een disco te veranderen. Daarnaast is er in combinatie met ambilight TV's mogelijk om mijn volledige woonkamer te veranderen in een ambilight thuis bioscoop. Dit kan ook zonder ambilight door gebruik te maken van een XBMC plugin die de HUE lampen ook kan bedienen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 18:50
Ik zou graag de Hue lichten willen gebruiken om een natuurlijk sferen na te bootsen dmv van kleurtemperaturen. Het liefste met mogelijke presets als: volle zon uit de tropen, matige zon uit Alaska, volle maan licht in de nacht, zonsopgang wanneer je aan het ontbijten bent en zonsondergang 's s avonds wanneer je bourgondisch een biertje of een wijntje drinkt :) .

Op deze manier kun je huissfeer beter aanpassen aan je gemoedstoestand of aan een film die je aan het kijken bent. Ook kun je je concentratie verhogen door een rustieke sfeer te creëren. Daarnaast zorg je er zo voor dat je meer in lijn staat met je bioritme en de natuur buiten je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-06 17:43
Ik heb 3 kinderen in de leeftijd dat ze nogal eens vergeten het licht uit te doen. Dan kom ik 's middags uit mijn werk en dan heeft er de hele dag een lamp aan gestaan.
Graag zou ik met behulp van de Philips HUE lampen dit willen kunnen regelen, dat zodra wij het huis verlaten, de lampen automatisch uitgaan en dat, mochten we 's avonds in het donker weer thuis komen de lampen weer aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 14:10
waar ik de hue voor wil gebruiken:
  • musts:
  • Bij films kijken, spotjes en lampen automatisch dimmen tot een minimaal niveau zodat er wel nog naar het toilet gegaan kan worden.
  • Bij schermering via een lux meter mijn lampen automatisch als take-over aan laten gaan en geleidelijk feller worden hoe donkerder het wordt.
  • Bij diner een aangename "gelige" kleur zodat de kaarsen op tafel een complete romantische setting geven ipv "geel" led licht.
  • Bij het naar bed gaan de wake-up light functie overnemen zodat de zonsondergang gesimuleerd wordt.
  • Bij het opstaan de wake-up light functie overnemen zodat de zonsopkomst gesimuleerd wordt.
  • De game zolder een extra diepgang geven ipv steriel tl licht.
  • optional:
  • Bij mijn helloween party aan het einde van het jaar onweer/schrik effecten maken die op de muziek mee gaan / een automatisch programma afwerken in wisseling van kleuren of uit/aan.
  • Een follow-me systeem die weet in welke ruimte ik ben en daarmee aan en uit gaat zonder dat ik schakelaars aan hoef te raken.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.