topic weer dicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen fake webshop

Nu is dit topic weer gesloten, het vorige is gewoon helemaal weg, we bespreken daar een aanbieding van een website, zoals er al vele topics zijn op tweakers. Waarom gaat het topic nu weer dicht?

Paar voorbeelden, sommige zijn al veranderd in afhandelingstopics.

[afhandeling] [systeemfout] 50% korting bij teufelaudio.nl
[afhandeling][Otto] Panasonic TX-L42B6 voor 149 euro
Aanbieding belsimpel Htc m8 met vodafone abo
[actie] Typhone topdeals mobiele abo's + telefoon
[prijsfout][afgelopen] Reebok Crossfit Nano voor 12 euro
[Aanbieding] BelCompany, HTC One M8, €399

En zo zijn er nog veel meer.

Misschien staat het topic op de verkeerde plek maar het zou toch fijn zijn als er gewoon op tweakers gesproken kan worden over deze aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Heb je deze al gelezen? Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen?

De laatste hier geeft ook wat inzicht overigens: Geen fake webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Volgens mij gaat het hier over een aanbieding van een shop en niet over een shopreview.

En ik loop al zeer lang mee op tweakers en als een moderator een topic sluit reageer ik daar op in het moderator subforum.
Subforum lieve adjes zegt mij helemaal niks, en zou dat ook niet weten wat ik daar zou moeten doen als ik iets over moderatie wil bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij is zijn eerste topic gewoon niet gelukt dus niet heropend, gezien ik dit niet in zijn posthistorie zie. TMF is het topic voor frontpage moderatie door users, niet voor vragen en problemen bij moderatie van de moderators op het forum (ja, soms wat vaag :) ). Lieve adjes of eventueel schop een modje zou een betere plek zijn (of de desbetreffende moderator een DM sturen).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat eerste topic is inderdaad helemaal verdwenen, mijn reacties daarin staan ook niet in mijn post history.

Maar als het hier verkeerd staat, zou je het misschien op de goede plek willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zie hierboven. Move → LA :)

offtopic:
Ai, titel vergeten te verduidelijken :X

[ Voor 21% gewijzigd door Cloud op 30-03-2015 11:28 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat eerste topic is inderdaad helemaal verdwenen, mijn reacties daarin staan ook niet in mijn post history.
Dat is wel interessant, want dan heeft die user ook helemaal geen instructies gehad waarom het topic dicht is (eventueel DM). Gewoonlijk gaat er een slotje op, want dan weten andere users ook gelijk waarom.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kixtart schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Dat is wel interessant, want dan heeft die user ook helemaal geen instructies gehad waarom het topic dicht is (eventueel DM). Gewoonlijk gaat er een slotje op, want dan weten andere users ook gelijk waarom.
Het oorspronkelijke topic staat in de prullenbak, omdat het een slecht onderbouwde "is dit een fake webshop"-topic betrof. Topicstarter heeft daar een DM over gehad.

Inmiddels heeft de topicstarter blijkbaar contact gehad met de shop en heeft hij inmiddels wat meer vertrouwen in de winkel, wat hij in de tweede poging in het Shopping Forum schreef. Maar zoals Verwijderd in "Geen fake webshop" correct aangeeft horen ervaringen in de Shopreview thuis, niet in het forum.

Verwijzen naar "afhandelingstopics" is niet heel relevant, aangezien er hier op dit moment nog helemaal geen sprake is van discussie rond een problematische afhandeling.

Als het gaat om het delen van de aanbieding, dan hoort dat in Aanbiedingen en Kortingscodes, maar bedenk je dan wel even of het handig is om een aanbieding waarbij je zelf zo je twijfels hebt te gaan aanbevelen aan je mede-tweakers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:37:
[...]

Het oorspronkelijke topic staat in de prullenbak, omdat het een slecht onderbouwde "is dit een fake webshop"-topic betrof. Topicstarter heeft daar een DM over gehad.

Inmiddels heeft de topicstarter blijkbaar contact gehad met de shop en heeft hij inmiddels wat meer vertrouwen in de winkel, wat hij in de tweede poging in het Shopping Forum schreef. Maar zoals Verwijderd in "Geen fake webshop" correct aangeeft horen ervaringen in de Shopreview thuis, niet in het forum.

Verwijzen naar "afhandelingstopics" is niet heel relevant, aangezien er hier op dit moment nog helemaal geen sprake is van discussie rond een problematische afhandeling.

Als het gaat om het delen van de aanbieding, dan hoort dat in Aanbiedingen en Kortingscodes, maar bedenk je dan wel even of het handig is om een aanbieding waarbij je zelf zo je twijfels hebt te gaan aanbevelen aan je mede-tweakers.
Precies om die laatste alinea is nu juist dat topic handig.

PS, dit topic mag wel dicht, een mening veranderen van een mod gaat je hier nooit lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 30-03-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ernemmer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:03:
[...]

Precies om die laatste alinea is nu juist dat topic handig.
Dat is prima, maar dat was niet echt de insteek van Geen fake webshop. Die bestond voor 2/3 uit commentaar op de mod-actie en dan twee linkjes en de opmerking dat ze wellicht toch niet zo fake zijn als hij oorspronkelijk dacht.

Ik zou zeggen: maak een fatsoenlijke topicstart met alle nuttige info over deze aanbieding en plaats die in AK. Of vraag aan de topicstarter of hij (met hulp van Floppus) het topic nieuw leven in kan blazen door de topicstart aan te passen naar iets dat geschikt is voor AK, waarna Floppus het topic kan verplaatsen en heropenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 30-03-2015 12:17 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn twee type topics:
1) is dit te vertrouwen? > topicstarter heeft zelf geen voorwerk gedaan > niet topicwaardig.
2) dit is te vertrouwen > topicstarter heeft het goed uitgezocht en nagevraagd > AK-melding of -topic.

Het verwijderde topic was 1), het gesloten topic stond op verkeerde plek, titel concentreert zich of wel of niet fake, en de topicstarter begint al over "overijverige moderator". Ook niet topicwaardig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn visie, ik was de mod die het oorspronkelijke topic heeft verwijderd. Met overweging daarbij was dat de insteek van het topic een zeer summiere verdachtmaking was (die ook nog eens in het verkeerde subforum stond, maar dat terzijde). Het bespreken van een aanbieding was imo niet de aanleiding voor het openen van het topic.

Sluiten kan wel, maar dan blijft de verdenking staan en ook te vinden via google. Zonder gefundeerde achtergrond leek me dat geen goed idee.

Afijn, TS heeft na verwijderen meteen een DM gehad met uitleg. Daarmee leek mij de kous af.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 30-03-2015 12:45 ]

Pagina: 1