Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:08:
[...]

Lol, onverstaanbare interviews krijg je dan zeg :X

Lijkt me wel raar om dan opeens 3 pro-motorpresentatoren te hebben :D
Ik vind hem wel ok verstaanbaar, maar ik woon ook al 10+ jaar in de UK dus ben wat meer accenten gewend

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hij is briljant. En als ik Clarkson was zou ik ook alleen nog maar op die manier reageren als het over Top Gear gaat.

Maar hij heeft blijkbaar al een nieuwe baan http://www.dumpert.nl/med...t_al_een_nieuwe_baan.html

(ik begrijp dat dit One Direction is en dat eentje daarvan eruit gestapt is. Maar Clarkson zijn gezicht geeft wel aan hoe ik One Direction zie)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heeft iemand serieus goed zitten zoeken door alle bestaande afleveringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 14:14
*knip* ad hominem

[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 27-03-2015 09:10 ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Jammer , maar laten we wel wezen , progamma had zn beste tijd wel gehad. Laatste seizoenen beetje vervallen in een overgeproduceerde show met flauwe door redactiemeisjes bedachte humor. Miste de spontaniteit die er eerder wel was. Laatste 2 seizoenen ofzo waren zelfs de roadtrips van a Tot z uitgeschreven geloof ik. Héél af en toe zag je tussen het script oplezen nog iets spontaans , maar verder. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik moet zeggen dat juist het laatste seizoen weer beter was dan de voorgaande. Daarvoor wel vaak dipjes gezien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
DutchFLC schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:48:
Jammer , maar laten we wel wezen , progamma had zn beste tijd wel gehad. Laatste seizoenen beetje vervallen in een overgeproduceerde show met flauwe door redactiemeisjes bedachte humor. Miste de spontaniteit die er eerder wel was. Laatste 2 seizoenen ofzo waren zelfs de roadtrips van a Tot z uitgeschreven geloof ik. Héél af en toe zag je tussen het script oplezen nog iets spontaans , maar verder. ...
Ik hoor/lees dat vaker, maar de massa is het niet eens met die vaak gepapegaaide mening; Top Gear trekt wereldwijd nog absurd veel kijkers en is bijzonder populair. Overigens vond ik dit seizoen juist erg goed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
http://www.telegraaf.nl/p...-iconen_weer_samen__.html

Jeremy, zijn medepresentator James May en de uitvoerend producent van de autoshow Andy Wilman hadden gisteren een stiekem samenzijn on Londen. Ze werden samen, hoe ironisch, in een auto gespot, schrijft de Daily Mail. Richard Hammond, het derde Top gear-icoon, ontbrak omdat hij ergens anders verbleef.

[ Voor 67% gewijzigd door Alphalorne op 27-03-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals James ook al aangaf zijn het goede vrienden en hebben ze al enorm lang samengewerkt. Naast het werk zagen ze elkaar niet veel, je gaat je anders ook weer irriteren aan elkaar.
Het drietal lijkt een gezonde communicatie/irritatie/werksfeer te hebben, het werkt gewoon. Denk dat ze eerder loyaal zijn aan elkaar dan aan de BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Alphalorne schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:52:
http://www.telegraaf.nl/p...-iconen_weer_samen__.html

Jeremy, zijn medepresentator James May en de uitvoerend producent van de autoshow Andy Wilman hadden gisteren een stiekem samenzijn on Londen. Ze werden samen, hoe ironisch, in een auto gespot, schrijft de Daily Mail. Richard Hammond, het derde Top gear-icoon, ontbrak omdat hij ergens anders verbleef.
JC was met de fiets gekomen :o

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ja z'n mercedes was ontploft:

Top Gear suspension: Megane Renault Sport 275 Trophy-R beats paparazzi

JEREMY CLARKSON The Times March 28, 2015 12:00AM00AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Abbadon schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Ik hoor/lees dat vaker, maar de massa is het niet eens met die vaak gepapegaaide mening; Top Gear trekt wereldwijd nog absurd veel kijkers en is bijzonder populair. Overigens vond ik dit seizoen juist erg goed.
Om dit nog even kracht bij te zetten:

The Guinness Book of World Records has described "Top Gear" as the world's most widely watched factual program. It broadcasts to 214 territories worldwide and has an estimated global audience of 350 million.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

wel wat oneerlijk geclasificeerd, meer een "factual" program.

doet me ook een beetje denken aan die reactie toen ze best unscripted show ever hadden gewonnen :
"yeah i heard about it while i was writing next weeks script"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
Abbadon schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Dus als 'de massa' er naar kijkt betekent dat automatisch dat het goed is? Lijkt mij niet , hoef je de voorbeelden denk Ik niet te noemen.

Er zullen vast meer mensen zijn die top gear niet meer zo leuk vinden, geloof geen moment dat ik daar de enige in ben. Maar om die mening dan gepapegaaid te noemen snap ik niet echt. Zeg je dat tegen iedereen met een ander idee dan 'de massa ' ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Dusssss..... Miljoenen mensen kijken naar een programma wat ze niet leuk vinden? Ik weet het niet, maar als ik een programma niet leuk vind kijk ik er gewoon niet naar, laat staan dat ik m'n gal erover ga spugen. Een leuk programma hoeft niet 'goed' te zijn (whatever that is), maar je kan niet met droge ogen beweren dat TG niet een goed geproduceerde show is.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Ik ken nog wel een plek waar genoeg vervangers voor Jezza zijn: https://youtu.be/DMuO-8S_0Wg

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zr9sudU.png

Ze ontslaan Jezza, maar gebruiken hem nog wel om zieltjes te winnen _O-

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe bedoel je? Het enige wat ik uit dat fuzzy gedeelte kan lezen (waarom is dat fuzzy?) is dat JC veel heeft betekent en dat het wegvallen een groot gat is. Hoe gebruiken ze hem dan om zieltjes te winnen?

[edit]
Oh wacht, ik zie het. Dat plaatje rechts.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 28-03-2015 08:21 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maasluip schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 08:02:
Hoe bedoel je? Het enige wat ik uit dat fuzzy gedeelte kan lezen (waarom is dat fuzzy?) is dat JC veel heeft betekent en dat het wegvallen een groot gat is. Hoe gebruiken ze hem dan om zieltjes te winnen?

[edit]
ah nu zie ik het ook pas..
Dat plaatje zal er vast wel al voor fracas-gate zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maasluip schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 08:02:

[edit]
Ik had op mijn tablet niet zoveel mogelijkheden om de aandacht te leggen op de relevante zin en het plaatje. Gisteravond leek het logisch om dat met een blur te doen :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Soms twijfel ik wel aan het aantal hersencellen bij bepaalde mensen

http://www.hln.be/hln/nl/...t-doodsbedreigingen.dhtml

Hoe dom kun je zijn?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wybo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:37:

Hoe dom kun je zijn?
doodsbedreigingen is wel opkloppen IMHO, did waren doodverwensingen... nog steeds een kwalijke zaak maar wel een significant verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:43:
[...]

doodsbedreigingen is wel opkloppen IMHO, did waren doodverwensingen... nog steeds een kwalijke zaak maar wel een significant verschil..
"Veel fans gaan een stap verder en dreigen de producer iets aan te doen als hij niet opstapt."

Dat is geen verwensing hoor, dat is gewoon een bedreiging.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wybo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:46:
[...]

"Veel fans gaan een stap verder en dreigen de producer iets aan te doen als hij niet opstapt."

Dat is geen verwensing hoor, dat is gewoon een bedreiging.
ah dat had ik niet gezien..

kwalijke zaak idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Ach, emotionele toetsenbordhelden. Geen pretje om naar je hoofd geslingerd te krijgen maar nou ook weer niet serieus nemen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

steveman schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:46:
Ach, emotionele toetsenbordhelden. Geen pretje om naar je hoofd geslingerd te krijgen maar nou ook weer niet serieus nemen.
Er hoeft maar ééntje tussen te zitten die niet alleen emotioneel maar ook gestoord is. De wereld is helaas vol met zieke geesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
En dat voor een TV programma. Hoe moeten al die helden dan wel niet reageren als het echt belangrijk gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Tja, en dat terwijl Clarkson opgeroepen heeft de producer met rust te laten omdat hem niets te verwijten valt..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Inderdaad, Clarkson heeft van zijn kant opgeroepen hem gewoon met rust te laten.

En wat is dreigen precies in deze situatie? Wat twitter /facebook rumoer schaal ik wat lager in dan (doods)bedreigingen per post of dat mensen hem thuis staan opwachten.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

jeronimo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:59:
En dat voor een TV programma. Hoe moeten al die helden dan wel niet reageren als het echt belangrijk gaat worden...
Dan gebeurt er niks want dan snappen ze 90 procent van die woorden niet. Dit soort kansloze randdebielen heeft meestal het IQ van een doperwt en zijn alleen in leven omdat de maatschappij ze ervan behoedt dood te gaan (iets met geen vork in het stopcontact en je moet geen shampoo drinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
DutchFLC schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:56:
[...]

Dus als 'de massa' er naar kijkt betekent dat automatisch dat het goed is? Lijkt mij niet , hoef je de voorbeelden denk Ik niet te noemen.

Er zullen vast meer mensen zijn die top gear niet meer zo leuk vinden, geloof geen moment dat ik daar de enige in ben. Maar om die mening dan gepapegaaid te noemen snap ik niet echt. Zeg je dat tegen iedereen met een ander idee dan 'de massa ' ? :-)
Jij denkt serieus dat jouw mening de immense wereldwijde populariteit van het programma overtroeft? Met papegaaien bedoel ik dat ik regelmatig hoor/lees waarom TG achterhaald, sleets of overbodig is, maar er wordt dan telkens voorbij gegaan aan het keiharde feit dat TG absurd populair is.

Het is hetzelfde als zeggen 'Laten we wel wezen, bier is achterhaald en niet meer te drinken' en vervolgens de wereld volstrekt negeren, ja die echte wereld waarin bier extreem populair is. Het is gewoon met je eigen oogkleppen op elitair lopen zijn, alsof een paar mensen het beter weten dan de massa.
Als je nou stelt 'Ik vind het niks aan', dan is daar niets mis mee. Maar beginnen met 'Laten we wel wezen' is hoog van de toren blazen en er vervolgen plat op je gezicht vanaf donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

jeronimo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:59:
Wie ben jij om te bepalen wat belangrijk is voor iemand anders?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:22:
[...]
Wie ben jij om te bepalen wat belangrijk is voor iemand anders?
Ik word liever niet door iemand die hoger in de sociale pikorde staat op de bek geslagen terwijl die daar ongestraft mee weg kan komen. Dus ja, het lijkt me een goede zaak om voor bepaalde mensen te bepalen wat belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zie het verband niet. Mijn punt is dat jeronimo nogal elitair is. Voor de "gewone" hard werkende man die met moeite de maand aan elkaar knoopt is zijn zondagavond Top Gear belangrijker dan wereldzaken. Jeronimo is daar nogal denigrerend over en dat vind ik een erg slechte eigenschap om te hebben.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
MrVegeta schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:50:
Ik zie het verband niet. Mijn punt is dat jeronimo nogal elitair is. Voor de "gewone" hard werkende man die met moeite de maand aan elkaar knoopt is zijn zondagavond Top Gear belangrijker dan wereldzaken. Jeronimo is daar nogal denigrerend over en dat vind ik een erg slechte eigenschap om te hebben.

Dus jij neemt het voor deze "fans" op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wybo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:37:

Hoe dom kun je zijn?
Dat is helaas normaal gedrag anno 2015.

[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 29-03-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee natuurlijk niet. Maar wat heeft dat er mee te maken? Ik hoef niet aan dezelfde kant van deze mensen te staan om te vinden dat jij elitair en denigrerend overkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Is iemand die van voetbal houdt ook voorstander van al het voetbalvandalisme? Of is iemand die van bier houdt een alcoholist? Nee, ik ga er gemakshalve vanuit dat je dat absoluut niet vindt :) Waarom dan in dit geval wel zo doordraven met zo'n doorzichtige drogreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
Abbadon schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Jij denkt serieus dat jouw mening de immense wereldwijde populariteit van het programma overtroeft? Met papegaaien bedoel ik dat ik regelmatig hoor/lees waarom TG achterhaald, sleets of overbodig is, maar er wordt dan telkens voorbij gegaan aan het keiharde feit dat TG absurd populair is.

Het is hetzelfde als zeggen 'Laten we wel wezen, bier is achterhaald en niet meer te drinken' en vervolgens de wereld volstrekt negeren, ja die echte wereld waarin bier extreem populair is. Het is gewoon met je eigen oogkleppen op elitair lopen zijn, alsof een paar mensen het beter weten dan de massa.
Als je nou stelt 'Ik vind het niks aan', dan is daar niets mis mee. Maar beginnen met 'Laten we wel wezen' is hoog van de toren blazen en er vervolgen plat op je gezicht vanaf donderen.
Wauw je gaat er wel hard in tegen iemand met 2 posts op een forum over een autoprogamma. Wist niet dat andermans mening over een televisieprogamma je zo hoog zou zitten. Je weet nu al dat ik elitair ben? Admin onwaardig...

Veel plezier verder, mij zie je hier niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Volgens mij begrijp je me niet. Het gaat mij erom dat je met 'Laten we wel wezen' jouw mening als een feit neerzet en daar je verdere betoog aan hangt. 'Laten we wel wezen', 'eerlijk is eerlijk', 'laten we er niet omheen draaien', allemaal inleidingen naar een veronderstelde waarheid.

Over smaak valt niet te twisten, maar ga niet doen alsof jouw smaak de feitelijke waarheid is, dat is gewoon verwaand gedrag. Maar ren gerust weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Abbadon schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Een heel groot gedeelte van de wereld eet ook bij MC Donalds maar dat maakt het niet direct goed.

Voor mij persoonlijk was (al voor dit gedonder begon) Top Gear al over zijn hoogte punt heen. De grappen herhalen zich al een tijdje en het is de laatste seizoenen allemaal wel heel erg scripted geworden wat mij persoonlijk soms best kan storen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:51:
[...]

Een heel groot gedeelte van de wereld eet ook bij MC Donalds maar dat maakt het niet direct goed.

Voor mij persoonlijk was (al voor dit gedonder begon) Top Gear al over zijn hoogte punt heen. De grappen herhalen zich al een tijdje en het is de laatste seizoenen allemaal wel heel erg scripted geworden wat mij persoonlijk soms best kan storen.
Wat is de definitie van goed? McDonalds is op veel fronten 'niet goed' te noemen maar doet wel een ding heel goed, een behoefte van mensen vervullen. Datzelfde doet Top Gear zeer sterk aangezien het nog steeds mateloos populair is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
"En laten we wel wezen" >:) dat ze hun plek hebben verdient. Dat ze na al die jaren/afleveringen nog steeds op de televisie buis te zien zijn is een mooie prestatie die niet iedereen ze na kan doen.
RIP
22 Oktober, 2002 t/m 8 Maart, 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kan de bron zo even niet meer terug vinden, maar ik heb iets gelezen over geruchten dat de heren inmiddels met andere zenders in gesprek zouden zijn.. Iemand daar ook iets over gelezen, en/of een bron?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Het zijn slechts geruchten. Wel is Wilman & May gespot tijden het ophalen en droppen van Clarkson medio vorige week meen ik.

Wel lees ik net dat Wilman officieel afscheid heeft genomen van de show:
http://www.mirror.co.uk/t...-boss-andy-wilman-5431246

Edit: Statement is idd alweer ingetrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Alphalorne op 31-03-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

^^ Volgens nu.nl heeft Wilman dat al weer ontkend.

Ik bedacht net: Hoe briljant zou het zijn als Clarkson z'n naam verandert naar Jennifer en zo opnieuw wordt aangenomen :D :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Statement van Wilman

"Natuurlijk neem ik geen ontslag. Ik heb alleen iedereen even een hart onder de riem gestoken. En hou eens op met dit soort interne mails naar buiten te flikkeren. En nu verdomme gewoon weer aan het werk!"

Dat dus.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Vingers opsteken, wie verstond hem? :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT steekt zijn vinger op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Verstond hem prima, maar als ie zo ook Top Gear zou presenteren snap ik best dat er mensen zijn die geen plat iers verstaan :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Damian schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:02:
Verstond hem prima, maar als ie zo ook Top Gear zou presenteren snap ik best dat er mensen zijn die geen plat iersNorth Lincolnshires verstaan :P
FTFY
"The son of TT motorcycle racer Ian, aside from a summer living in Ireland, Martin has always lived in North Lincolnshire. "
Wikipedia: Guy Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verstond het wel, maar moest toch aardig mn best doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James May for president.
Top Gear werkt niet als ze er niet als setje zitten, Clarkson vind ik eigenlijk maar lul, maar ik moet wel steeds om hem lachen.
Top Gear gaat ongetwijfeld gewoon door met een andere bezetting, wellicht ga ik het zelfs gewoon kijken, maar ik denk niet dat het ze gaat lukken iets te maken dat het kan evenaren. Daar heb je toch echt deze drie klapjosti's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bron? Of vertaal je nu het interview van een week terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Edit: ohnee dit is weer een nieuwe :P

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 31-03-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
'I feel rude for asking, but what you gonna do?'
- I'm gonna cook a sheppards pie and make a film for youtube, uhm, gardening, got a couple of diy jobs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
De Daily mail is wat betreft het volgen van de ontwikkelingen bij Top Gear en Jeremy heel wat betrouwbaarder geweest dan de rest van de journalistiek. Het is 1 april maar ik denk dat het wel eens kan kloppen. De BBC heeft geen zin in claims als die shows worden afgezegd. Morele verontwaardiging telt niet hard zo meer als je het in je portemonnee voelt. ;)

P.s
James May video :D

Dit is ook een mooie :P

http://www.theguardian.co...or-fossil-fuel-divestment
The disgraced former Top Gear presenter Jeremy Clarkson has become the latest celebrity to support the Guardian’s campaign for fossil fuel divestment.

Following what he described as a “dark night of the soul”, Clarkson said he hoped to “regain the trust of the British public” by dedicating his time and financial resources to sustainable energy, road safety and forging mutual understanding and tolerance between people of different cultures and religions.

The 54-year-old said that the “fracas” last month, in which he punched a producer on the patio of a North Yorkshire hotel, had prompted him to “re-evaluate his priorities” and reflect deeply on his life, behaviour and carbon footprint.
Beter je best doen Guardian, ik heb betere april fools gezien! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CapTVK op 01-04-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 14:48

Ypho

Allround Nerd

Het zou pas een mooie 1 april grap zijn als de hele ophef rondom Jeremy Clarkson een grap was :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ypho schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:29:
Het zou pas een mooie 1 april grap zijn als de hele ophef rondom Jeremy Clarkson een grap was :)
Yeah....That's not gonna happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Leaked CCTV footage shows Jeremy Clarkson's fracas
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1gPtcUKDRJs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Alphalorne schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:56:
Leaked CCTV footage shows Jeremy Clarkson's fracas
[video]
Eén van de leukere van vandaag d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Teckna schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:18:
'I feel rude for asking, but what you gonna do?'
- I'm gonna cook a sheppards pie and make a film for youtube, uhm, gardening, got a couple of diy jobs...
Hij liegt iig niet...

YouTube: JM's unemployment tube

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Die man moet zich verschrikkelijk vervelen..

Lijkt er dus wel op dat ook Hammond en May niet verlengd hebben? Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de toekomst van TopGear (wat, zoals een voormalige Stig al zei "damaged goods" is) en of de 3 nu ook met wat nieuws komen. Ik zou ernaar kijken, ook als het niet over auto's zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Destruction schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:32:
Die man moet zich verschrikkelijk vervelen..

Lijkt er dus wel op dat ook Hammond en May niet verlengd hebben? Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de toekomst van TopGear (wat, zoals een voormalige Stig al zei "damaged goods" is) en of de 3 nu ook met wat nieuws komen. Ik zou ernaar kijken, ook als het niet over auto's zou gaan.
James May zou oprecht jammer zijn want die heeft nog veel nevendingen naast zijn Top Gear dingen. Zoals Man Lab en Toy Stories. Zoiets mag die best op doorgaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
Zouden dat geen separate contracten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk ook dat ze gewoon hebben aangegeven hun contract voor Top Gear niet te verlengen. En dus wel met iets anders verder zouden kunnen gaan voor de BBC.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wildfire schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:58:
Ik denk ook dat ze gewoon hebben aangegeven hun contract voor Top Gear niet te verlengen. En dus wel met iets anders verder zouden kunnen gaan voor de BBC.
Of een goede onderhandelingspositie creeëren voor alle 3, willen jullie verder, dan moeten jullie toch ook echt om de tafel met JC. Er zijn maar 2 verliezers en dat is het publiek en die producer, ondanks dat hij echt niet voor die ruzie gekozen heeft, zal ie niet populair zijn onder zijn collega's gok ik zo.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MeNTaL_TO schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:58:
Of een goede onderhandelingspositie creeëren voor alle 3, willen jullie verder, dan moeten jullie toch ook echt om de tafel met JC. Er zijn maar 2 verliezers en dat is het publiek en die producer, ondanks dat hij echt niet voor die ruzie gekozen heeft, zal ie niet populair zijn onder zijn collega's gok ik zo.
"Maar 2 verliezers"? Kom even.

1: De BBC is een zeer lucratieve show kwijt want een 'nieuw' Top Gear zal waarschijnlijk lang niet zo populair zijn en daar kunnen ze dus véél minder voor vragen áls er al interesse voor is in het buitenland. BBC verliest.

2: Buiten JC zijn ook de andere twee presentatoren hun zéér aantrekkelijk baantje bij TG kwijt terwijl ze er part noch deel aan hadden. Alle presentatoren verliezen.

3: Ik wéét niet hoeveel miljoenen kijkers raken een van hun favoriete TV programma's kwijt. Al díe mensen verliezen.

4: Oisin Tymon heeft ook geen ene malle moer aan de huidige 'oplossing' want die wordt door een zooitje idioten uitgescholden en met de dood bedreigd en zijn toekomstige baan bij de BBC zal door hem zelf waarschijnlijk niet zo geliefd zijn als die bij het huidige TG was. Ook hij verliest.

Andy Wilman, nog veel meer medewerkers, alle andere netwerken die TG uitzonden en daar ook aan verdienden, en nog veel meer verliezen ook allemaal.

Dus 5, 6, 7..... veel. HEEL VEEL!

Heel veel verliezers dus, en alleen maar verliezers. Helemaal niemand 'wint' bij deze 'oplossing' van de BBC. Daarom is het ook zo'n afgrijselijk slechte keuze die dit management heeft gemaakt. Terwijl ik een prima alternatief zou weten waarbij al die verliezen NIET zouden optreden en waarbij alleen de direct betrokken personen geraakt zouden worden. De een op een ietwat negatieve manier en de ander op een ietwat positieve manier, zoals het zou moeten naar mijn mening.

Dit is..... broddelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Het klopt dat er alleen maar verliezers zijn. Maar die zijn er niet dankzij de BBC, maar dankzij Clarkson die vond dat hij een producer mocht slaan. De BBC deed daarna wat elke werkgever wettelijk verplicht is: zorgen voor een veilige werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Pooh schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:34:
Het klopt dat er alleen maar verliezers zijn. Maar die zijn er niet dankzij de BBC, maar dankzij Clarkson
Juist. Only one to blame. De rest is een onfortuinlijk resultaat van zijn stupide actie.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Het is maar een man. Hammond vond ik ook niet leuk in het begin. En met two-and-a-half-men was ook sprake dat het helemaal zou floppen. Maar omdat er zoveel geld en belang bij is zullen ze tot het uiterste gaan om dat te voorkomen. Sean Lock zou goeie vervanger zijn voor hem denk ik.

De tijd zal het leren. :-(
Gaan ze nog wel wat uitzenden of hoe zit dat eigenlijk? :)
Brad Pitt schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:41:
Juist. Only one to blame. De rest is een onfortuinlijk resultaat van zijn stupide actie.
The term 'baffoon' come to mind. :N

[ Voor 25% gewijzigd door MrMonkE op 06-04-2015 12:46 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De BBC deed daarna wat elke werkgever wettelijk verplicht is: zorgen voor een veilige werkomgeving.
Als we er even van uit gaan dat dát het doel zou zijn, wat ik lichtelijk simplistisch vind maar goed. Dan zou de enige manier om dat te bereiken zijn door JC niet meer in die werkomgeving te hebben? Dat zou dan betekenen dat elke werkomgeving met hem per definitie als 'onveilig' zou moeten worden bestempeld en dat hij dus nergens meer zou kunnen werken.

En dat zou dan voor héél veel meer mensen moeten gelden.

Werkbaar/houdbaar? Tikkie lastig lijkt me.

De huidige situatie is in laatste instantie ontstaan door de keuze die de BBC heeft gemaakt hoe met dit incident om te gaan en hoe er uiteindelijk op te reageren. Er zijn véél meer wegen die naar Rome leiden en hier zijn er vele, en vooral veel bétere, alternatieve wegen die de BBC had kunnen kiezen zonder al die verliezers te creëren.

Eén grote faalpartij wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

CaptJackSparrow schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:45:
[...]
Als we er even van uit gaan dat dát het doel zou zijn, wat ik lichtelijk simplistisch vind maar goed. Dan zou de enige manier om dat te bereiken zijn door JC niet meer in die werkomgeving te hebben? Dat zou dan betekenen dat elke werkomgeving met hem per definitie als 'onveilig' zou moeten worden bestempeld en dat hij dus nergens meer zou kunnen werken.
Dat zeg ik niet. Het gaat niet om Clarkson alleen, het gaat erom dat je in het algemeen geen omgeving wilt waarin fysiek geweld getolereerd wordt vanwege het bedrijfsbelang. Hoe hoog iemand ook in de pikorde staat, en hoe groot de belangen ook zijn, sommige gedragingen zijn niet te tolereren en leiden uiteindelijk tot ontslag. Dat is een minimale voorwaarde voor een veilige werkomgeving,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
CaptJackSparrow schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:32:
[...]

"Maar 2 verliezers"? Kom even.

1: De BBC is een zeer lucratieve show kwijt want een 'nieuw' Top Gear zal waarschijnlijk lang niet zo populair zijn en daar kunnen ze dus véél minder voor vragen áls er al interesse voor is in het buitenland. BBC verliest.

...

3: Ik wéét niet hoeveel miljoenen kijkers raken een van hun favoriete TV programma's kwijt. Al díe mensen verliezen.
Het zijn er een hoop. TG was echt een internationaal fenomeen met een publiek van zo'n 350 miljoen en dan moet je nog bedenken dat een opmerkelijk deel (40%) daarvan vrouw was.

http://www.spiked-online....ue-internationalist/16822

Ik vond het opmerkelijk dat TG zelfs een voiceover in Farsi (Perzisch) had voor Iran!
...When Clarkson’s suspension was announced, one of the first to express sadness was his Farsi voiceover, Mozaffar Shafeie, who helps to translate Top Gear for the benefit of the show’s multitude of viewers in Iran. As much as it might grate on the tender sensibilities of Clarkson’s detractors in the UK, his oafish, crass manner is actually fundamental to his popularity in the Islamic Republic. ‘His humour is so inappropriate and not at all what you hear on state TV’, said the BBC’s Darius Bazargan, who made a documentary in 2008 about motor racing in Tehran, before adding, ‘that must account for some of [Top Gear’s] appeal’.
Het is opmerkelijk hoe populair een show als TG was. Niet alleen Europa maar ook daarbuiten zoals het midden oosten. De les voor mij als (westerse) kijker is dat het daar ook mensen gek zijn op auto's en de humor van TG zo te zien wel konden waarderen. Het team was er in die zin nog net op tijd bij toen ze die trek door Irak, Turkije en Syrië gingen maken op weg naar Bethelem als de drie wijzen. O-) O-) O-)
Indeed, the show is huge in the Middle East. Before Syria descended into catastrophe, we saw on their 2010 trip from Iraq to Israel Clarkson and his co-presenters, James May and Richard Hammond, being mobbed by adoring passers-by in the now beleaguered country. The BBC correspondent Daniel Adamson recalls once pulling into a roadside cafe in the Jordan Valley, not far from Jericho in the West Bank. It was late at night, but there were still 20-or-so Palestinian men sitting around on plastic chairs, smoking shisha pipes and watching the ‘Star in a Reasonably Priced Car’. Adamson recounts a similar scene beneath tin roofs in the slums of Mumbai.

On another occasion, he found himself in a taxi on a Peruvian dirt road near the old Inca city of Sayhuite. His driver, a Quechua Indian, having discovered that he was British, asked him but one question: ‘Who is the Stig?’

The BBC’s decision not to renew Clarkson’s contract this week consequently made headlines outside Britain. La Repubblica, the equivalent of the Guardian in Italy, speculated on the consequent gloomy outlook for ‘lo show dedicato alle auto più popolare al mondo’. While Italian viewers like to jest that the British don’t even make their own cars any more, this doesn’t detract from Top Gear’s essential appeal in Italy and elsewhere: its larks, hijinks, risk-taking and challenges. Keep in mind also that Top Gear’s blokeish tenor is not offputting to women: 40 per cent of the show’s viewers are female.

On Wednesday, France’s Le Figaro also wondered what would happen to ‘l’émission culte’ of which ‘chaque semaine, 6.5 millions de téléspectateurs regardent le magazine’. ‘Clarkson is gone and Top Gear leaves a hole in my motoring life’, ran a headline in the Irish Independent, a newspaper that published no less than 11 articles about the affair online yesterday.

Most impressive of all, and a vivid indication that Germans understand Top Gear’s semi-serious, knockabout humour somewhat better than the liberal-left halfwits in the UK, Stern magazine included in its report a link to ‘Top Gear’s best quotes’; topping the list was ‘Only Hitler thought open-top cars were good’.
De magie is hoe dan ook weg. Ik betwijfel of een toekomstige TG dat gaat evenaren (als het überhaupt nog terugkomt in TG form).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Pooh schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:29:
[...]

Dat zeg ik niet. Het gaat niet om Clarkson alleen, het gaat erom dat je in het algemeen geen omgeving wilt waarin fysiek geweld getolereerd wordt vanwege het bedrijfsbelang. Hoe hoog iemand ook in de pikorde staat, en hoe groot de belangen ook zijn, sommige gedragingen zijn niet te tolereren en leiden uiteindelijk tot ontslag. Dat is een minimale voorwaarde voor een veilige werkomgeving,.
"geen omgeving wilt waarin fysiek geweld getolereerd wordt vanwege het bedrijfsbelang". In dat geval, zou dat "bedrijfsbelang" bijvoorbeeld ook gelden voor iemand bijten?
Mark Thompson, the BBC's director general, is gaining a reputation as something of a rottweiler as he slashes into the corporation's staffing structure.

Yesterday this image took on a physical manifestation when allegations emerged that, when he was editor of the Nine O'Clock News, Mr Thompson sank his teeth into the arms of a colleague in a canine-like display of workplace frustration.

The BBC yesterday played down the incident, which has been the subject of frenzied gossip within the BBC as the story was passed around by email this week, as "high jinks and horseplay".

...
In jouw systeem zou Mark Thompson inmiddels bij de BBC ontslagen zijn. Nu hoeft dat laatste echter niet meer. Hij is sinds 2012 inmiddels CEO bij de New York Times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ja, in 2015 was Thompson ontslagen bij de BBC om zo'n incident. In 1988 was dat heel anders. Er is nogal wat veranderd in de cultuur sinds die tijd, niet alleen bij de BBC, maar in heel de westerse wereld, als het gaat om de manier waarop problemen op de werkvloer worden aangepakt, en de vrijheden die 'hogeren' zich kunnen permiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pooh schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:06:
Ja, in 2015 was Thompson ontslagen bij de BBC om zo'n incident. In 1988 was dat heel anders. Er is nogal wat veranderd in de cultuur sinds die tijd, niet alleen bij de BBC, maar in heel de westerse wereld, als het gaat om de manier waarop problemen op de werkvloer worden aangepakt, en de vrijheden die 'hogeren' zich kunnen permiteren.
Vergeet de politieke factor niet. In 1988 was de BBC nog een instituut. In 2015 hebben ze een reeks schandalen achter de rug en komen er bijna wekelijks nieuwe onthullingen naar buiten. De BBC zit echt niet op kritiek te wachten dat ze beroemdheden die hun boekje te buiten gaan (nog steeds) de hand boven het hoofd houden. Vooral niet als het gaat om mensen nog maar pas geleden nog een "laatste waarschuwing" kregen. Je kan niet laatste waarschuwingen blijven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik denk dat mensen in deze beslissing niet uit het oog mogen verliezen dat BBC nog steeds een diepe, diepe crisis doorgaat voor zover het compliancy en gedragingen van hun personeel betreft. Ik denk dat het Savile-schandaal het besef heeft doen laten rijzen dat hoe groot de ster ook is, er grenzen zijn. En dat die grenzen moeten worden bewaakt. Hoewel de casus-Savile zich op een volstrekt ander niveau heeft afgespeeld, denk ik dat de BBC zich heeft gerealiseerd dat het Savile nooit in de weg heeft gelegen. Dat zal ze nooit meer gebeuren, zal de gedachte zijn.

In die zin is het ook niet verwonderlijk dat JC niet is ontslagen door een beledigende opmerking, maar door een fysiek optreden. Wederom, van volstrekt andere orde, maar toch. Welk modderfiguur zou BBC hebben geslagen als ze 'nooit meer Savile' roepen, maar langs de andere kant zich net zo soft tonen tegenover fysiek geweld?

Toch vind ik de hele situatie sneu ten opzichte van de TG medewerkers die verder niets met de situatie te maken hadden, met name May en Hamond. Ja, ze hadden beide snabbels buiten de TG franchise. Maar dat laatste zal nooit meer het zelfde zijn. En juist daarop stoelde de toegevoegde waarde van Hamond en May. Het zal erg lastig voor ze zijn elders aan de bak te komen, zullen zichzelf opnieuw moeten ontdekken. De bendeleden van De Zwarte Hand zullen zich zonder Pietje Bell moeten bewijzen. En dat kon nog wel eens lastig blijken...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yep, de BBC kon hier niet anders gezien de historie en het huidige politieke klimaat. Ik heb met May en Hammond minder medelijden, je vraagt je af waarom ze Clarkson niet wat beter onder controle hebben gehouden. Het was namelijk een optelsom gezien zijn vele misstappen; beledigingen konden ze nog een beetje negeren, maar Clarkson stond al een tijd op scherp.

Uiteindelijk is het diva-gedrag wat de ondergang heeft ingeleid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Het klopt dat er alleen maar verliezers zijn. Maar die zijn er niet dankzij de BBC, maar dankzij Clarkson die vond dat hij een producer mocht slaan. De BBC deed daarna wat elke werkgever wettelijk verplicht is: zorgen voor een veilige werkomgeving.
Man, de drie hadden een aflopend contract bij de BBC. Ze hebben een goud concept in handen en hebben twee keuzes;

Verlengen bij de BBC en in een keurslijf zitten.

Niet verlengen en met je productiebedrijf wachten op het gouden aanbod.

De BBC komt "makkelijk" van JC af.

Enige wat een bombshell werd is de manier waarop.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

backupdevice schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:11:
Man, de drie hadden een aflopend contract bij de BBC. Ze hebben een goud concept in handen en hebben twee keuzes;

Verlengen bij de BBC en in een keurslijf zitten.

Niet verlengen en met je productiebedrijf wachten op het gouden aanbod.
Ze hebben geen concept. Het TG-concept is eigendom van de BBC. Het eerste wat een commerciele partij gaat doen is hun advocaten aan het werk zetten om na te gaan hoeveel van het TG-concept gekopieerd kan worden zonder dat de BBC een rekening stuurt. En als het risico te groot is dan wordt het "gouden aanbod" al snel een stuk minder royaal.
Al zou het me niet verbazen als de BBC de formule nu ook in de etalage zet aangezien die zonder presentatoren ook een stuk minder waard wordt. Voor de nodige miljoenen kan een commerciele partij misschien wel formule én presentatoren overnemen.

En ik denk dat dat keurslijf van de BBC wel meevalt. Dat gaat een stuk erger zijn bij de commercielen. Adverteerders betalen daar voor de programmering en krijgen zo ook een flinke vinger in de pap. De relatie met adverteerders is voor een commerciele zender belangrijker dan de "artistieke vrijheid" van het programma. Grapje over Peugeot maken? Eerst even Peugeot bellen en vragen of het mag. De BBC heeft daar veel minder last van en kan zich permitteren om af en toe een bedrijf voor het hoofd te stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

De rechten van Top Gear liggen bij de BBC idd. Echter het productie bedrijf is van de drie mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

backupdevice schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:58:
Echter het productie bedrijf is van de drie mannen.
Ik vraag me af wat dat productiebedrijf inhoudt. Die producer waar JC ruzie mee maakte was immers gewoon BBC-personeel. Dus blijkbaar doet dat productiebedrijf niet alles zelf. Voor hetzelfde geld is het niet meer dan een lege BV voor belastingdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
De politie heeft aangegeven dat het onderzoek is afgerond en de 'fracas' geen staartje zal krijgen, dus ik kan me zo voorstellen dat JC weer een stukje aantrekkelijker wordt voor andere zenders die wellicht aanvankelijk de kat uit de book keken:

http://www.belfasttelegra...kson-attack-31123627.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

downtime schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:54:
[...]

Ik vraag me af wat dat productiebedrijf inhoudt. Die producer waar JC ruzie mee maakte was immers gewoon BBC-personeel. Dus blijkbaar doet dat productiebedrijf niet alles zelf. Voor hetzelfde geld is het niet meer dan een lege BV voor belastingdoeleinden.
Klopt helemaal. Maar diegene die de contacten heeft met alle fabrikanten enzo zijn van de drie. Ze nemen alles mee en starten onder een nieuwe naam. Precies hetzelfde maar dan anders.

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 07-04-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

It said: " Now that all the interviews are complete, we have properly established that there is no need for further police action."
En dat bedoel ik dus. Het is primair de taak van de overheid als wetsmaker en -handhaver om de mensen tegen elkaar te beschermen. Mensen met een baan brengen nu eenmaal een groot deel van hun tijd in werktijd door en alleen daardoor zal er dus altijd een aanzienlijk deel van dergelijke incidenten in die werktijd plaatsvinden maar dat betekent niet dat de werkgever dan meteen de taak van een rechter over moet nemen. Die is er in dit geval niet aan te pas gekomen en daarmee zou de zaak in grote mate afgedaan behoren te zijn.

Zeg ik dat de BBC helemaal geen gevolgen aan zijn handelen mag verbinden? Absoluut niet. Iets als: "Mijnheer Clarkson. Los van wat politie en justitie evt. al dan niet doen vinden wij dat dit niet geheel zonder gevolgen kan blijven. Want WIJ zijn "De BBC" en WIJ hanteren bepaalde normen en waarden en standaarden".

Volkomen terecht. Maar dat had in een véél betere vorm gegoten kunnen worden dan nu gebeurd is. Een vorm waarbij JC de nodige sancties had moeten slikken als hij in dienst van TG/de BBC zou willen blijven en waarbij Oisin Tymon op een correcte manier een vorm van compensatie had kunnen ontvangen.

De 'dader' wordt dan gestraft en het 'slachtoffer' krijgt hulp. Dát is hoe het in mijn boekje behoort te gaan. En dan hoeft verder niemand van de 'omstanders' schade te lijden door het gebeurde wat nu wel op gigantische schaal is gebeurd.

Echt zó ontzettend slecht hoe dit is afgehandeld door de BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:14:
Echt zó ontzettend slecht hoe dit is afgehandeld door de BBC.
Zolang je niet precies weet wat er is gebeurt kun je hier niets van zeggen. Als hij echt iemand heeft geslagen kan dat voor een bedrijf een goede reden zijn om een contract niet te verlengen of iemand zelfs te ontslaan terwijl het voor de politie niet genoeg reden hoeft te zijn om er verder wat mee te doen.

En wat hebben de 'omstanders' hier mee te maken ? Die moeten juist totaal buiten beschouwing worden gelaten en zouden dan ook totaal niets uit moeten maken voor de sancties.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Net gehoord op BBC radio.

Jeremy Clarkson to host Have I Got News For You
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-32214799
The controversial broadcaster will appear as the guest host of Have I Got News for You on 24 April.

"Jeremy's contract has not been renewed on Top Gear but he isn't banned from appearing on the BBC," a BBC spokesman said.

Clarkson has hosted the satirical news quiz on numerous occasions.

During one appearance in 2008, he threw a pen at regular panellist Ian Hislop that left the latter with a cut on his face.

Clarkson was suspended by the BBC on 10 March following a "fracas" with Top Gear producer Oisin Tymon in a hotel in North Yorkshire.

Mr Tymon suffered swelling and a split lip in the assault on 4 March and visited a hospital A&E department for his injuries.

Following an internal investigation, the BBC announced on 25 March Clarkson's contract on Top Gear would not be renewed.

More than a million fans signed a petition to reinstate the presenter, but BBC director general Tony Hall said "a line has been crossed" and "there cannot be one rule for one and one rule for another".

On Tuesday, North Yorkshire Police said there was "no need for further action" against Clarkson following an inquiry into the "fracas".

Top Gear is watched by some 350 million viewers worldwide and is one of the BBC's biggest properties - with overseas sales worth an estimated £50m a year.

The BBC has said the show will continue without Clarkson, however it is unclear whether co-presenters James May and Richard Hammond will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]
En dat bedoel ik dus. Het is primair de taak van de overheid als wetsmaker en -handhaver om de mensen tegen elkaar te beschermen. Mensen met een baan brengen nu eenmaal een groot deel van hun tijd in werktijd door en alleen daardoor zal er dus altijd een aanzienlijk deel van dergelijke incidenten in die werktijd plaatsvinden maar dat betekent niet dat de werkgever dan meteen de taak van een rechter over moet nemen.
Wait wut? De werkgever speelt voor eigen rechter? Is het alleen maar een reden tot ontslag (niet eens ontslag, maar niet verlengen van contract) als de politie er mee verder gaat? Als ik op mijn werk opeens mijn broek uit trek, Allah Akhbar begin te schreeuwen, en zwierend met mijn geslacht een vliegtuig na ga doen dan komt de politie er ook niet bij kijken, kwets ik niemand, maar hoef ik echt niet te verwachten dat ik terug kan komen. Idem met als ik iemand op z'n bek sla. Als je iets strafbaars doet dan komt de politie erbij kijken, maar voor al het andere kan een werkgever prima redenen hebben je contract niet te verlengen zonder "als eigen rechter" te gaan spelen.
Die is er in dit geval niet aan te pas gekomen en daarmee zou de zaak in grote mate afgedaan behoren te zijn.
Dus ik mep je op je bek op het werk, voor wat voor een reden dan ook, maar de politie vind het niet strafbaar. Dan vind jij het geen enkel probleem dat ik de volgende dag weer naast je zit op kantoor, af en toe even wat naar je taunt, want de zaak is al afgedaan omdat de politie het niks vond.

Juist.

Als het Kanye West of Bieber geweest was die dit had gedaan dan had men staan gillen om z'n ontslag, maar bij Jeremy is het geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-04-2015 11:39 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker hypocriet ook... Niet met Top Gear, maar wel met een ander programma |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:39:
Lekker hypocriet ook... Niet met Top Gear, maar wel met een ander programma |:(
Niks hypocriet. Ander programma, andere productiecrew, andere sfeer. En op deze manier heeft Clarkson's gedrag consequenties gehad voor 'm. Leermoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

armageddon_2k1 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:37:
Dus ik mep je op je bek op het werk, voor wat voor een reden dan ook, maar de politie vind het niet strafbaar. Dan vind jij het geen enkel probleem dat ik de volgende dag weer naast je zit op kantoor, af en toe even wat naar je taunt, want de zaak is al afgedaan omdat de politie het niks vond.
Beetje moeite met lezen? :+ Selectief quoten kun je ook tot een kunst verheffen. ;)
Zeg ik dat de BBC helemaal geen gevolgen aan zijn handelen mag verbinden? Absoluut niet. Iets als: "Mijnheer Clarkson. Los van wat politie en justitie evt. al dan niet doen vinden wij dat dit niet geheel zonder gevolgen kan blijven. Want WIJ zijn "De BBC" en WIJ hanteren bepaalde normen en waarden en standaarden".
En
Volkomen terecht. Maar dat had in een véél betere vorm gegoten kunnen worden dan nu gebeurd is. Een vorm waarbij JC de nodige sancties had moeten slikken als hij in dienst van TG/de BBC zou willen blijven en waarbij Oisin Tymon op een correcte manier een vorm van compensatie had kunnen ontvangen.
En
De 'dader' wordt dan gestraft en het 'slachtoffer' krijgt hulp. Dát is hoe het in mijn boekje behoort te gaan. En dan hoeft verder niemand van de 'omstanders' schade te lijden door het gebeurde wat nu wel op gigantische schaal is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wacht even, wat voor "schade" lijden de omstanders nu? Dit is toch echt redeneren naar "de BBC mag geen maatregelen nemen die mijn kijkplezier bederven".

Aangaande HIGNFY, ik kan jullie nu al verzekeren dat dit geen pretje voor Clarkson's ego gaat zijn. Toen de originele quizleider Angus Deayton in het nieuws kwam voor hoerenbezoek en cocaine-gebruik, werd hij werkelijk genadeloos afgezeken door Ian Hislop en Paul Merton, inclusief grappig verpakte oproepen tijdens de show om op te stappen. Hislop en Merton kennen echt geen genade, en Clarkson gaat een "MTV Roast" tegemoet, maar dan eentje die grappig is.

[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 08-04-2015 12:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.