Ik loop mij echt vol verbazing reacties in deze thread te lezen.
kuusj98 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:14:
[...]
Mijn god...
Er kan ook echt helemaal niks meer tegenwoordig.
Vandaag las mijn Aardrijkskunde docent stukjes voor uit een AK boek uit de jaren '50, woorden als "vieze zwarten debielen" en "achterlijke buitenlanders" kwamen er veelvuldig in voor, toen was dat nog normaal. Nee nu mag je geen "n-word" meer mompelen...
Buiten dat, een producer geslagen, pffft... Zal ook wel echt te keer zijn gegaan daar
Zeker meneertje de producer die iets te veel van zichzelf denkt en is gaan huilen bij het baasje.
Vinden jullie dit echt een reden om iemand op non-actief te stellen? Dit is echt grote onzin, imho dan.
Hallo, als jij de kantine juffrouw op der bek slaat op school of werk wordt je ook meteen van school/werk getrapt. Of je nou vuilnisman bent of premier van Groot Britannië of een presentator bij de BBC bent.
"Er kan ook echt helemaal niks meer tegenwoordig." Zullen we dit eens in het perspectief van een NS medewerker plaatsen? Geweld op een werkplek is altijd fout.
SndBastard schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:04:
Dubbel gevoel. Ik kijk Top Gear al jaren heel graag, en zit ook steevast om 21:00 voor de buis. Clarkson's "interview techniek", hun (en voornamelijk zijn) ongezouten mening, botheid en trek richting het absurdistische dragen voor mij echt bij aan mijn plezier van de serie.
Iemand op zijn gezicht meppen omdat het eten niet op tafel staat is uiteraard fout, fout, fout.
Clarkson is een lompe en botte diva die vaak over de schreef gaat. Zijn zogenaamd racistische uitspraken vind ik zwaar overtrokken, en die zouden wat mij betreft ook niet bij mogen dragen aan de afhandeling van deze zaak. Als men acht dat hij hiervoor ontslagen moet worden zie ik hem graag terug op een andere zender, maar helaas gaat dat dan wel lastiger worden om te kijken, want de BBC wordt hier gewoon uitgezonden en gelukkig zonder reclames. Sky heb ik niet en volgens mij krijg je daar ook afleveringen van 1 uur en 45 min; waarvan 45 min aan daadwerkelijke content.
Echter: wat me nu enorm stoort is dat de laatste 3 afleveringen zomaar ingetrokken lijken te worden. Er werken honderden - zo niet duizenden mensen aan Top Gear, en hiermee wordt een gigantische groep mensen gedupeerd. En dan hebben we het nog niet eens over de kijkers.
Ownee, duizenden mensen werkloos. En dat allemaal de schuld van de BBC! Want de BBC heeft teveel uitzendingen geschrapt. Sorry hoor, maar als hier één de schuld van moet krijgen is het Clarkson zelf wel. Hij deelt de klappen uit en legt daardoor de show stil en zorgt dat mensen zonder werk komen te zitten. Hij verdient tonnen per jaar en draagt die verantwoordelijkheid en dankzij zijn falen wordt de boel nu stilgelegd. En niet door de BBC.
En dat verhaal over de financiële kant is nog de minst boeiende. Als Clarkson schuldig is bevonden, dan is hij gewoon een crimineel. De vraag is of de Britse Staats TV geld wil neerleggen om met een crimineel in zee te gaan. "Ja maar het levert miljoenen op". Ja en? Als de NPO Willem Holleeder in dienst neemt vanwege zijn geweldige interview technieken en daardoor een show met 2 miljoen kijkers kan maken, moeten we dat dan ook maar doen? Als Staatsomroep moet je dit niet willen.
arsimo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 02:25:
Slecht nieuws. Dat een keer de bom echt zou barsten verrast me echter niet.
JC is een enorm goeie presentator maar het is helaas buiten het auto-gebeuren een simplistische man die zichzelf net een tikje te fantastisch vindt en te makkelijk over zaken heen stapt. Een grote mond en wat arrogantie is wel leuk maar je moet als publiek figuur je net voldoende kunnen beheersen - het lijkt er op dat hem dat te vaak niet lukt. Nu verknalt hij het erdoor voor iedereen, inclusief hemzelf. Als hij echt fysiek aan het knokken is gegaan met een producer heeft de BBC gewoon geen andere keus - dan heb je een onwerkbare situatie,
JM en RH zijn mijn inziens duidelijk wat intelligenter, hebben ook wat breder beeld over diverse zaken en hebben minder een ego-controle probleem. Het is ook te zien aan hun projecten buiten TG - die van JC mogen nauwelijks naam hebben terwijl JM en RH heel veel boeiende andere projecten doen en deden waarbij ze vaak naast presentatie ook inhoudelijk mee produceren of zelfs de productie aanvoeren.
JC vervangen binnen TG zal extreem moeilijk zijn maar niet perse onmogelijk. Hoewel me de kans groter lijkt dat ze TG zullen stoppen als ze er met JC niet tot een structurele oplossing komen.
Jullie, als kijker van Top Gear zijn hier net zo verantwoordelijk voor. De keren dat ik Top Gear kijk, is het al jaren een "Clarkson-moet-altijd-winnen-show". Clarkson heeft altijd gelijk, hij komt overal mee weg, hij wint elke race tegen Richard en James. Jullie hebben dit jarenlang geaccepteerd en geslikt als zoete koek. En nu opeens begrijpt niemand hoe dit heeft kunnen gebeuren. Misschien moeten jullie deze "simplistische man" of "baviaan" (jullie quotes) eens van zijn voetstuk halen. Maar gezien het feit dat er 300K keer getekend is bij de petitie, geeft wel weer aan hoe kortzichtig de gemiddelde fan is.