Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Afgesplitst van Top Gear & Fifth Gear Deel 9

.
Top Gear host Jeremy Clarkson has been suspended by the BBC "following a fracas" with a producer.

The corporation said the presenter had been suspended "pending an investigation".

"No one else has been suspended. Top Gear will not be broadcast this Sunday," it said.

"The BBC will be making no further comment at this time."

More details to follow.
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-31824040

and that is the end of Top Gear, gok ik zo.

[ Voor 74% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2015 14:55 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat, mag je nou ook al niet meer ruzien met je collega's?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:04:
Wat, mag je nou ook al niet meer ruzien met je collega's?
Hij niet nee

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Dus, wanneer start Sixth Gear op ITV met als coureur The gitS :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand anders zal het wel weer oppakken lijkt mij :X Denk dat het imperium te waardevol is daarvoor?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Wie gaat er nu powerrrrr zeggen dan? -O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haha, wat een onzin allemaal.

Top Gear is het geld parade paartje van de BBC. Het moet wel heel raar lopen willen ze dat stop zetten.
Wereld draait maar om 1 ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:18
Jammer, ik denk dat Top-Gear echt dood is zonder Clarkson. Lijkt me toch haast niet dat ze dat zomaar laten gebeuren?

Persoonlijk geniet ik elke aflevering wel van de chemie tussen die 3, soms is het een beetje overdreven met elkaar in de zeik nemen, maar vaak is het gewoon wel leuk, en weet je ook dat het (gedeeltelijk) voor de show is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Het zal zo'n storm niet lopen denk ik. Er zal excuses en een afkoelperiode gehanteerd worden, evt. met een boete voor Clarkson. En dan zal het weer business as usual zijn, want TG wordt door zoveel mensen bekeken en levert de BBC zoveel geld op aan de doorverkoop van rechten aan het buitenland dat ze daar echt niet zomaar de stekker uittrekken. Het is dat JC in 2012 zijn deel van de rechten op TG verkocht heeft aan de BBC, anders zouden ze zonder hem echt niets kunnen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als Top Gear stopt met Clarkson dan is dat misschien wel een goed zetje voor mij om er ook mee te stoppen.
Ik kijk steeds vaker maar de helft van de aflevering merk ik.

Afgelopen week ben ik ook afgehaakt toen de "ster" kwam en ik kan me herinneren dat dit de afgelopen seizoenen wel vaker het geval was.

Op een of andere manier is de rek er een beetje uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Het is niet gezegd dat hij na excuses/salarisverlaging/donatie-aan-anti-violence-charity niet alsnog weer door mag.

Maargoed je weet het niet. Ik durf niet te zeggen of Clarkson vervangbaar is.
Viper® schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:53:
Top Gear is het geld parade paartje van de BBC. Het moet wel heel raar lopen willen ze dat stop zetten.
Wereld draait maar om 1 ding
Ja, zie Two and a half men. Er viel niet meer te werken met Charlie Sheen, maar de show ging gewoon door. Nu was Charlie daarin in mijn ogen ook zo goed als onvervangbaar, maar zijn replacement (Ashton Kutcher) was ook wel een uitzonderlijk slechte keuze.

Zo bekeken denk ik dat Jeremy Clarkson in Top Gear makkelijker is te vervangen dan Charlie in TAAHM. Maar eenvoudig zal dat niet zijn, de manier waarop je dat zou brengen en wie je als replacement inzet zou je zeer goed moeten uitkristalliseren.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ze hebben the Stig nog....

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De show loopt sowieso redelijk op z'n einde aan. De heren worden oud, het concept menigmaal uitgemolken.

Ik denk dat het tijd wordt voor iets nieuws.
Dat mag gezegd worden met trots, de mannen hebben het ongekend lang volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Viper® schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:16:
De show loopt sowieso redelijk op z'n einde aan. De heren worden oud, het concept menigmaal uitgemolken.

Ik denk dat het tijd wordt voor iets nieuws.
Dat mag gezegd worden met trots, de mannen hebben het ongekend lang volgehouden.
Dat is ook wel waar. Als de BBC het goed doet denk ik dat ze met een nieuw programma zelfs wel over Top Gear heen zouden kunnen. Maar dat is een risico, bij Top Gear blijven is natuurlijk veiliger.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
BBC heeft destijds ook b.v. Jonathan Ross ontslagen die je wel een beetje kan vergelijken met JC. Ross zit nu bij ITV.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Stel dat de BBC hem ontslaat, heeft hij per se een omroep nodig om Top Gear te blijven produceren? Kan hij dan b.v. geen eigen BV starten die Top Gear produceert en die rechten vervolgens aan omroepen verkoopt?

Denk ik nou te simpel of? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Zeker weten dat de rechten op TopGear nu bij de BBC liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TG moet het vaak juist hebben van dat nét op het randje. Je kan JC volgens mij niet van racisme beschuldigen als hij in een andere aflevering Hamilton of Will Smith hartelijk ontvangt en een manhug geeft (om maar wat te noemen).

Je mag wel rednecks in de zeik nemen, maar geen Aziaten? :N

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
De TV-gids is -op dit moment- nog niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De naam van het programma maakt waarschijnlijk niet zoveel uit. BBC zal ongetwijfeld de rechten op de naam houden. Het probleem ontstaat als Clarkson een vergelijkbaar programma gaat maken. En de BBC kan moeilijk een auto-journalist ontslaan en hem dan verbieden om elders als auto-journalist te werken. Desnoods stapt hij over naar Top Gear USA, de VS heeft het echt niet op concurrentie-bedingen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat ligt aan de contracten natuurlijk.

Als daarin staat dat Clarkson geen Auto programma mag presenteren dan moet hij iets anders gaan doen. Iets leuks met klussen in de tuin ofz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ach ja, tegenwoordig is iedereen meteen op zijn teentjes getrapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:19:
Dat ligt aan de contracten natuurlijk.

Als daarin staat dat Clarkson geen Auto programma mag presenteren dan moet hij iets anders gaan doen. Iets leuks met klussen in de tuin ofz :p
Hangt er vanaf hoe duur het is om af te kopen denk ik. Ik denk dat er aardig wat tv-maatschappijen de serie willen overnemen en daar aardig wat voor neer kunnen tellen. En Clarkson is ook niet bepaald arm.

Ik gok dat ze wel wat verzinnen, als er maar genoeg geld mee gemoeid is.
Maar je moet je afvragen wat er nou precies mis is gegaan en wat voor acties er zijn gemaakt.

Ik weet overigens niet of er wat dat betreft nog een verschil is als hij ontslagen wordt, volgens mij kan ie dan toch gewoon verder omdat de werkgever het contract opzegt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Ik bedenk me net dat de opnames voor de aflevering van zondag nog moeten plaatsvinden. Dat was altijd op woensdag dacht ik. Ze moeten dus ook dat publiek afzeggen. Er moet dan toch wel wat aan de hand zijn als ze zo ver gaan. Hoewel de BBC natuurlijk erg kleinzielig en politiek correct kan zijn soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:19:
Zoiets dus? :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OBb55nh1D6o]

Maar on-topic, ik hoop dat ze er nog iets aan kunnen doen, zou zonde zijn als dit het einde van Top Gear is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

http://www.radiotimes.com...clarkson-punches-producer
Gaat dus waarschijnlijk om het slaan van één van de producers.. en kennelijk de komende 3 afleveringen "on hold"...

Moet ik dan nu echt zondagavond verplicht BZV kijken?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Oh oh oh oh. This is not good.

Goed gevonden DaRoot. Als het om TG gaat is dit topic altijd top geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Andere bronnen hebben inmiddels hetzelfde nieuws:

http://www.dailymail.co.u...-BBC-fracas-producer.html

Ze hebben wel foto's van Clarkson die boodschappen doet en wat drinkt bij een cafe (niet dat het verder veel toevoegt)
Jeremy Clarkson's BBC career is hanging in the balance tonight after he was suspended from Top Gear for allegedly throwing a punch at a producer.

Clarkson, 54, who was pictured outside his west London home today, was put on a final warning by BBC bosses last year following a racism row in which he appeared to use the n-word while reciting the nursery rhyme Eeny, Meeny, Miny, Moe during the show's filming.

However, the BBC confirmed this afternoon that he has now been suspended pending an investigation following a 'fracas' with a male producer.

The Corporation also confirmed that Top Gear would not be aired on Sunday and doubt now hangs over whether the further two remaining episodes of this year's season will go ahead.
Zou erg jammer zijn als TG zo ten onder moet gaan. Veel blijft er niet meer over op de BBC 1&2 naast, veilingshows, kookprogramma's en natuur documentaires.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DaRoot schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:57:
http://www.radiotimes.com...clarkson-punches-producer
Gaat dus waarschijnlijk om het slaan van één van de producers.. en kennelijk de komende 3 afleveringen "on hold"...

Moet ik dan nu echt zondagavond verplicht BZV kijken?
Mijn god...
Er kan ook echt helemaal niks meer tegenwoordig.

Vandaag las mijn Aardrijkskunde docent stukjes voor uit een AK boek uit de jaren '50, woorden als "vieze zwarten debielen" en "achterlijke buitenlanders" kwamen er veelvuldig in voor, toen was dat nog normaal. Nee nu mag je geen "n-word" meer mompelen...

Buiten dat, een producer geslagen, pffft... Zal ook wel echt te keer zijn gegaan daar 8)7
Zeker meneertje de producer die iets te veel van zichzelf denkt en is gaan huilen bij het baasje.

Vinden jullie dit echt een reden om iemand op non-actief te stellen? Dit is echt grote onzin, imho dan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:46
"And On That Bombshell..."

Ik denk dat de BBC, welke al een historie met JC heeft, geen risico wil lopen en daarom dit zware scenario uit de kast trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

kuusj98 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:14:
[...]

Mijn god...

Vandaag las mijn Aardrijkskunde docent stukjes voor uit een AK boek uit de jaren '50, woorden als "vieze zwarten debielen" en "achterlijke buitenlanders" kwamen er veelvuldig in voor, toen was dat nog normaal. Nee nu mag je geen "n-word" meer mompelen...

Buiten dat, een producer geslagen, pffft... Zal ook wel echt te keer zijn gegaan daar 8)7
Zeker meneertje de producer die iets te veel van zichzelf denkt en is gaan huilen bij het baasje.

Vinden jullie dit echt een reden om iemand op non-actief te stellen? Dit is echt grote onzin, imho dan.
Hij schijnt vorig jaar al zijn laatste waarschuwing gehad te hebben na een "rascistische" opmerking. Hij mocht geen enkele fout meer maken in geen enkele situatie. Je eigen collega's slaan valt daar kennelijk ook onder. Na het Argentinië drama kon de BBC dit niet ook nog gebruiken zonder daadkrachtig op te treden. Hoe succesvol TG ook is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 10-03-2015 22:39 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je hebt, net als de rest van ons, geen idee wat er gebeurd is maar je weet al dat het allemaal onzin is? De modale producer bij Top Gear zal heel goed weten wie de ster van de show is en ik vermoed dat wat duwen en trekken niet eens gemeld zou worden, want dat is ook slecht voor hun eigen boterham, dus misschien is er toch wat meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Feit is, er is niemand die Clarkson zou kunnen vervangen samen met May en Hammond, en ik denk ook niet dat May en Hammond met een vervanging akkoord zouden gaan.

Dus dan zouden ze heel het team moeten wippen, dan hou je niets meer over.

Het format is niet de overheersende reden waarom de meeste mensen Top Gear kijken, het zijn de presentators en de dynamiek tussen de 3.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Leo1010 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:32:
Feit is, er is niemand die Clarkson zou kunnen vervangen samen met May en Hammond, en ik denk ook niet dat May en Hammond met een vervanging akkoord zouden gaan.

Dus dan zouden ze heel het team moeten wippen, dan hou je niets meer over.

Het format is niet de overheersende reden waarom de meeste mensen Top Gear kijken, het zijn de presentators en de dynamiek tussen de 3.
Als je Top Gear USA kijkt dan zie je 3 mannen die dezelfde dingen doen als de mannen uit de UK maar toch is er geen ene kut aan omdat heel de chemie mist. Je ziet dat ze het in de USA een beetje proberen maar het komt gewoon totaal niet uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:38:
[...]

Als je Top Gear USA kijkt dan zie je 3 mannen die dezelfde dingen doen als de mannen uit de UK maar toch is er geen ene kut aan omdat heel de chemie mist. Je ziet dat ze het in de USA een beetje proberen maar het komt gewoon totaal niet uit de verf.
En niet alleen de USA, ook de andere variaties van TG slaan (bij mij in ieder geval) niet aan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Clarkson eruit. Chris Harris erin en dan weer een echte show over auto's en vooral het rijden in auto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Het was net op Newsnight, ik zag de laatste seconden van een filmpje met Clarkson maar ik geloof dat dat een eerder excuusfilmpje was. Toen was er een gesprekje met twee dames over grote ego's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ethirty schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:40:
[...]

En niet alleen de USA, ook de andere variaties van TG slaan (bij mij in ieder geval) niet aan.
Dat autoprogramma met Eddy Zoey vind ik dan ook echt helemaal niks. Niet perse vanwege Eddy, maar het format werkt gewoon niet. Het is een soort Top Gear Light, maar dan met de verkeerde dingen eruit gehaald en/of erin gelaten.

Na 2 keer een stukje gezien te hebben, was ik er wel klaar mee. SBS schijnt ook een autoprogramma te hebben. Ken ik eigenlijk helemaal niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Langzaam dringt bij mij het besef door dat de deze serie van Top Gear is afgelopen. Of de geplande afleveringen ooit nog komen weet nu niemand maar ze zullen zeker niet binnen korte tijd te zien zijn.

Ik vermoed dat Clarkson een van de medewerkers gewoon een knal voor de harses heeft gegeven en dat is natuurlijk ook onacceptabel. Ik hoop dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Slecht nieuws. Dat een keer de bom echt zou barsten verrast me echter niet.

JC is een enorm goeie presentator maar het is helaas buiten het auto-gebeuren een simplistische man die zichzelf net een tikje te fantastisch vindt en te makkelijk over zaken heen stapt. Een grote mond en wat arrogantie is wel leuk maar je moet als publiek figuur je net voldoende kunnen beheersen - het lijkt er op dat hem dat te vaak niet lukt. Nu verknalt hij het erdoor voor iedereen, inclusief hemzelf. Als hij echt fysiek aan het knokken is gegaan met een producer heeft de BBC gewoon geen andere keus - dan heb je een onwerkbare situatie,

JM en RH zijn mijn inziens duidelijk wat intelligenter, hebben ook wat breder beeld over diverse zaken en hebben minder een ego-controle probleem. Het is ook te zien aan hun projecten buiten TG - die van JC mogen nauwelijks naam hebben terwijl JM en RH heel veel boeiende andere projecten doen en deden waarbij ze vaak naast presentatie ook inhoudelijk mee produceren of zelfs de productie aanvoeren.

JC vervangen binnen TG zal extreem moeilijk zijn maar niet perse onmogelijk. Hoewel me de kans groter lijkt dat ze TG zullen stoppen als ze er met JC niet tot een structurele oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:54:
Clarkson eruit. Chris Harris erin en dan weer een echte show over auto's en vooral het rijden in auto's maken.
Top Gear was geen show over auto's maar met auto's daarom had/heeft het zo'n breed publiek. Met een show over auto's trek je een heel ander publiek. Vele kijkers zullen dan afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:58

TommieW

Numa numa.

Er is een petitie om Clarkson terug te brengen: https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
LordSinclair schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:51:
[...]

Top Gear was geen show over auto's maar met auto's daarom had/heeft het zo'n breed publiek. Met een show over auto's trek je een heel ander publiek. Vele kijkers zullen dan afhaken.
Precies dit. Ik vind auto's heel interessant, maar een autoprogramma puur over auto's, daar ga ik geen tijd aan verspillen. Top Gear daarin tegen, prachtig stukje vermaak op de zondag :)
En ik ben vast niet de enige die zo denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Nou, klinkt als einde van TG inderdaad. Zonder JC gaan May en Hammond niet verder lijkt me. En een andere presentatie wordt een ander programma. Kan overigens best leuk zijn, BBC maakt natuurlijk veel meer topproducties. Maar het zal geen Top Gear zijn.

Aanleiding volgens de Daily Mail (dus 99% speculatie lijkt me) was een 'catering issue':
A source told the Daily Mirror: 'It was all over a catering issue. They came to the end of filming after a long day and Jeremy discovered that no food had been laid on.

'He just saw red and hit the assistant producer, who he blamed for not having organised the food. He snapped.'
Mogelijk uit de hand gelopen geintje?

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Mijn god...

Jij vind het dan normaal dat iemand geslagen word? Alleen op zich is dit meestal grond voor ontslag of waarschuwing, Clarkson was al gewaarschuwd voor andere zaken daarvoor . Duidelijk dat hij dacht alles te mogen, beetje verantwoordelijkehid zal hem geen kwaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Natauurlijk kan het niet door de beugel maar het is wel erg draconisch om gelijk de hele show de nek om te draaien. Clarkson is dan wel het gezicht van de show, maar tientallen mensen samen maken het programma die worden nu allemaal gedupeerd, samen met de kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 14:18
Ach, we zullen zien wie het langer uithoudt, jeremy zonder salaris of de bbc zonder top gear. Ik gok die eerste, want jeremy heeft toch wel genoeg geld. Ik hoop dat de bbc inziet dat ze zich compleet aan het aanstellen zijn nu.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Er is helemaal geen show de nek om gedraaid, er is een onderzoek gaande, en tijdens dat onderzoek zijn de uitzendingen gestaakt en is Clarkson geschorst. De BBC had ook echt geen andere optie, als je iemand niet zou schorsen na zo'n incident, mag je meteen aan de rechter uitleggen wat je verstaat onder je zorgplicht voor een veilige werkomgeving.

Het enige waar je over kunt twisten is of je, als er uitzendingen klaar op de plank liggen, die moet uitzenden alsof er niets aan de hand is, of die tijdelijk stop zetten. Ik vermoed dat die keus vooral met sponsors te maken heeft, in die contracten zal wel staan dat de show gestaakt wordt in zulke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het siert de BBC dat ze niet voor iemand's bekendheid en rol in een enorm goed bekeken programma nalaten gepaste actie te ondernemen op iets waar iedereen voor ontslagen zou worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 14:18
k995 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:36:
[...]

Jij vind het dan normaal dat iemand geslagen word? Alleen op zich is dit meestal grond voor ontslag of waarschuwing, Clarkson was al gewaarschuwd voor andere zaken daarvoor . Duidelijk dat hij dacht alles te mogen, beetje verantwoordelijkehid zal hem geen kwaad doen.
Wat een aanstellerij in de wereld zeg, dit soort dingen moet clarkson dan maar met die producer uitpraten of uitvechten, t zijn toch zeker geen vrouwen.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Het doet er niet toe of het een catering issue was of iets anders. Clarkson is een onbeholpen baviaan en er komt gewoon een moment dat mensen dat niet meer accepteren. Als ik mijn collega op zijn bek sla, sta ik ook op non-actief.

Hopelijk gaan ze verder met Top Gear in een ander format. En met nog steeds een combinatie van entertainment en auto's (dat kan met Hammond en May ook prima), maar zonder het puberale bokito-gedrag van Clarkson. In het verleden kon hij zijn lompe gedrag nog compenseren met spitsvondigheden en een fijne sarcastische opmerking tussendoor, maar dat lukt hem de laatste jaren steeds minder goed. Dat lompe kreeg steeds meer de overhand en ik ben vast niet de enige die zich daaraan stoorde.

edit:
Ah, er was nog een pagina. Met als belangrijkste bijdrage:
IJzerlijm schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:57:
Het siert de BBC dat ze niet voor iemand's bekendheid en rol in een enorm goed bekeken programma nalaten gepaste actie te ondernemen op iets waar iedereen voor ontslagen zou worden.
Juist. Ieder ander zou gewoon op straat staan met dit soort gedrag.

[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 11-03-2015 09:24 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waar 2 vechten hebben er 2 schuld ?
Zolang niemand weet hoe het gegaan is (en daily mail komt niet eens in de buurt van een betrouwbare bron. ) kun je ook moeilijk stellen dat het alleen JC zijn fout is.
Pooh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:57:
Het enige waar je over kunt twisten is of je, als er uitzendingen klaar op de plank liggen, die moet uitzenden alsof er niets aan de hand is, of die tijdelijk stop zetten. Ik vermoed dat die keus vooral met sponsors te maken heeft, in die contracten zal wel staan dat de show gestaakt wordt in zulke gevallen.
De filmpjes zullen vast wel klaar liggen, maar het hele studio gedeelte word meen ik pas 1 of 2 weken voor de zondag opgenomen en uitgezonden. Dus ik denk niet dat er al een kant en klare show ligt om uit te zenden

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2015 09:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wow, https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson stond toenstraks op iets meer dan 2000, inmiddels is de 100k in zicht :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Raven schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:35:
Wow, https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson stond toenstraks op iets meer dan 2000, inmiddels is de 100k in zicht :o
hij is al 200k+

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Is het Top Gear format sowieso niet van Clarkson? Dus als ze hem er uit gooien moeten ze met een nieuwe Top Gear komen? De naam zal wel van BBC zijn (er was immers al een Top Gear voor deze), maar de opzet en invulling volgens mij niet.

Edit:
Die enquête gaat wel erg hard. Druk op F5, en +1K...

[ Voor 11% gewijzigd door LOTG op 11-03-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rechten heeft hij allang verkocht als ik mij niet vergis. Toen is ook Top Gear US en dergelijke om de hoek komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Op dit moment zijn het vooral een hoop geruchten. Bij het Daily Mail artikel wordt verstandig genoeg gesproken over allegedly 'smacked'. Ik zou eerst maar eens de feiten afwachten.

En 100k? Je bedoeld 200K? :)

Valt mij vooral dat James May en Richard het vrij rustig opnemen. En tweets van direct betrokkenen daaromheen ook.

His daughter Emily also tweeted: 'Oh God, BBC please take him back... He's started cooking'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Woops, zat naar het verkeerde getal te kijken |:( :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Obelink schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:49:
Natauurlijk kan het niet door de beugel maar het is wel erg draconisch om gelijk de hele show de nek om te draaien. Clarkson is dan wel het gezicht van de show, maar tientallen mensen samen maken het programma die worden nu allemaal gedupeerd, samen met de kijkers.
Wie zegt dat de show geannuleerd word?
WoutervOorschot schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Wat een aanstellerij in de wereld zeg, dit soort dingen moet clarkson dan maar met die producer uitpraten of uitvechten, t zijn toch zeker geen vrouwen.
Jij hebt zeker nooit werk gehad? Dit is niet een speelplaats he ?

Iemand aanvallen is een misdrijf elk zichzelf respecterend bedrijf treed daar tegen op. Of de aanvaller nu bekend is of niet of het een mellkoe voor het bedrijf is of niet.

Wat omdat hij bekend is moet dat maar kunnen?
heuveltje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:32:
Waar 2 vechten hebben er 2 schuld ?
Zolang niemand weet hoe het gegaan is (en daily mail komt niet eens in de buurt van een betrouwbare bron. ) kun je ook moeilijk stellen dat het alleen JC zijn fout is.
2 schuld? Niet noodzakelijk hoor . Daarom de schorsing en het onderzoek , lijkt mij doodnormaal.

[ Voor 17% gewijzigd door k995 op 11-03-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja wel gelijk, je kunt Clarkson natuurlijk niet zo maar overal mee weg laten komen. En laten we wel wezen, als Clarkson wat doet dan word de BBC daar op aangekeken, misschien nog wel meer als Clarkson zelf.

Ergens moet je de lijn trekken en hij is natuurlijk ook meerdere malen gewaarschuwd. Als werkgever mag je toch wel van je personeel verwachten dat ze zich aan de gestelde regels houden.

En ze doen dit natuurlijk ook niet om dat ze hem zo graag kwijt zijn, Top Gear is een goudmijn voor de BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 12-09 10:40
[...]

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand zijn collega een klap verkoopt en dat de werkgever dan de andere kant uit kijkt. Als werkgever moet je daar wat mee. Vaak staat daar ontslag op. Logisch ook, want collega's verwachten een veilige en prettige werkomgeving en geen klappen. Als Clarkson inderdaad iemand heeft geslagen moet ook zijn werkgever er dus wel wat mee. En als je hem in dienst wilt houden moet je wel een heel goed verhaal hebben (in ieder geval naar je medewerkers toe).

Begrijp me niet verkeerd, ik zit ook elke zondagavond om 21:00 voor de buis en ik hoop dus dat ze gewoon doorgaan met TopGear, maar je kunt gewoon niet doorgaan alsof er niets is gebeurd. En als je dat niet begrijpt: Betrek het maar eens op je eigen werkomgeving en bedenk maar hoe fijn je je werk nog doet als een collega van je losse handjes heeft en je gewoon met hem moet blijven werken alsof er niets aan de hand is.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

CapTVK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:41:
Op dit moment zijn het vooral een hoop geruchten. Bij het Daily Mail artikel wordt verstandig genoeg gesproken over allegedly 'smacked'. Ik zou eerst maar eens de feiten afwachten.

En 100k? Je bedoeld 200K? :)

Valt mij vooral dat James May en Richard het vrij rustig opnemen. En tweets van direct betrokkenen daaromheen ook.

His daughter Emily also tweeted: 'Oh God, BBC please take him back... He's started cooking'.
Ja dat is imho gewoon de prachtige (Britse) Top Gear humor :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ik vraag me ook af wat de BBC nu precies van plan is als Top Gear echt zou stoppen. Want ze zitten inmiddels zelf in grote problemen dankzij de Savile-case. Ook de BBC zelf heeft een stroom van claims binnen. Waar-of-Niet, dat allemaal goed uitzoeken gaat een fortuin kosten aan advocaten en juristen.
Health Secretary Jeremy Hunt is to issue a humiliating apology after The Mail on Sunday exposed him for misleading the House of Commons over who will foot the huge compensation bill for victims of Jimmy Savile.

In a statement to the House last week, Mr Hunt pledged that Savile’s charities are responsible for paying up to £40 million due. But this newspaper can reveal that the charities are exempt – and that it is the NHS which is liable.

The Mail on Sunday has also learnt that a further bill, which may eventually be as large, will be met by BBC licence fee payers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

De BBC heeft Top Gear niet nodig om te overleven hoor. Hoe succesvol ook, Top Gear is een heel klein onderdeel van het miljardenbedrijf BBC. BBC heeft een omzet van 5 miljard pond en 20 000 medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
En hoeveel daarvan is dankzij de BBC licence fee? De BBC moet het voor zijn primaire inkomsten (3,726 £m) hiervan hebben. De Top Gear formule zit bij de commerciele inkomsten van de BBC (1,340 £m). Geen idee hoeveel de inkomsten daarvan zijn maar ze zijn zeker niet verwaarloosbaar.

Er is al een hoop gemor onder het Britse publiek. Dat men Top Gear opeens zou opzeggen gaat echt niet goed vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat gemor is precies waarom Jimmy Saville zo lang ongestraft is gebleven. Wat Clarkson nu zou hebben gedaan is veel minder ernstig maar niet straffen omdat iemand een celebrity is kan echt niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

CapTVK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:33:
Er is al een hoop gemor onder het Britse publiek. Dat men Top Gear opeens zou opzeggen gaat echt niet goed vallen.
Nee, iemand laten rondlopen die eigenlijk niet hanteerbaar is omdat 'the show must go on', dat valt lekker bij het publiek sinds Saville.

De BBC heeft geen keus. Iemand op de positie van Clarkson hoort verantwoordelijkheid te kunnen dragen voor een veilige werkomgeving. Als hij dat niet kan wordt hij geschorst en zo nodig ontslagen. Natuurlijk is dat pijnlijk, ook financieel. Samen met Doctor Who zal Top Gear het 'grootste' merk van de BBC zijn. Die wil je niet kwijt, maar juist sinds Saville kun je dit soort geintjes niet meer ongestraft laten gebeuren. Het gaat hier niet om gekwetste Argentijnen, maar om de werkomgeving van je eigen medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pooh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:22:
De BBC heeft Top Gear niet nodig om te overleven hoor. Hoe succesvol ook, Top Gear is een heel klein onderdeel van het miljardenbedrijf BBC. BBC heeft een omzet van 5 miljard pond en 20 000 medewerkers.
Maar de meeste programma's kosten geld (95%) en deze levert geld op. Dat is nogal een belangrijk verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja dat is gewoon een groot probleem voor de BBC, Top Gear en Doctor Who zijn export producten en daar halen ze veel geld mee binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je moet BBC Earth ook niet vergeten. Die docu's worden in veel landen uitgezonden en zijn ook op DVD en Blu-ray te koop. Er zijn echt wel meer grote series bij de BBC.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

LOTG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:52:
Ja dat is gewoon een groot probleem voor de BBC, Top Gear en Doctor Who zijn export producten en daar halen ze veel geld mee binnen.
Top Gear, Dr Who en BBC Earth halen samen zo'n 150 miljoen pond binnen, dat is ongeveer 3% van de 5 miljard die de BBC omzet. (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Omzet zegt niets, belangrijker is dat ze 51,5 miljoen pond winst maakten op die programma's.
150 miljoen omzet draaien op een programma dat je 151 miljoen kost is namelijk niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Dubbel gevoel. Ik kijk Top Gear al jaren heel graag, en zit ook steevast om 21:00 voor de buis. Clarkson's "interview techniek", hun (en voornamelijk zijn) ongezouten mening, botheid en trek richting het absurdistische dragen voor mij echt bij aan mijn plezier van de serie.

Iemand op zijn gezicht meppen omdat het eten niet op tafel staat is uiteraard fout, fout, fout.

Clarkson is een lompe en botte diva die vaak over de schreef gaat. Zijn zogenaamd racistische uitspraken vind ik zwaar overtrokken, en die zouden wat mij betreft ook niet bij mogen dragen aan de afhandeling van deze zaak. Als men acht dat hij hiervoor ontslagen moet worden zie ik hem graag terug op een andere zender, maar helaas gaat dat dan wel lastiger worden om te kijken, want de BBC wordt hier gewoon uitgezonden en gelukkig zonder reclames. Sky heb ik niet en volgens mij krijg je daar ook afleveringen van 1 uur en 45 min; waarvan 45 min aan daadwerkelijke content.

Echter: wat me nu enorm stoort is dat de laatste 3 afleveringen zomaar ingetrokken lijken te worden. Er werken honderden - zo niet duizenden mensen aan Top Gear, en hiermee wordt een gigantische groep mensen gedupeerd. En dan hebben we het nog niet eens over de kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

LOTG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:04:
Omzet zegt niets, belangrijker is dat ze 51,5 miljoen pond winst maakten op die programma's.
150 miljoen omzet draaien op een programma dat je 151 miljoen kost is namelijk niet zo handig.
Omzet zegt veel meer als het gaat over hoe belangrijk een programme voor ze is. Zonder Top Gear hebben ze 1% minder omzet, en een stuk minder kosten. Dat is dus geen 'onoverkomelijk probleem' voor de BBC. Andersom, stel dat top gear 50% van hun omzet was, maar geen winst maakte, dan zou het juist WEL heel vervelend zijn als het wegviel, want dan moesten ze meteen 50% van hun mensen ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Pooh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Omzet zegt veel meer als het gaat over hoe belangrijk een programme voor ze is. Zonder Top Gear hebben ze 1% minder omzet, en een stuk minder kosten. Dat is dus geen 'onoverkomelijk probleem' voor de BBC. Andersom, stel dat top gear 50% van hun omzet was, maar geen winst maakte, dan zou het juist WEL heel vervelend zijn als het wegviel, want dan moesten ze meteen 50% van hun mensen ontslaan.
2009/2010 Omzet: £1,158m winst: £188m
2010/2011 Omzet: £1,085m Winst: £104m
wikipedia
The exploitation of everything from TV programme sales to live events, DVDs and magazines from Doctor Who, Top Gear and BBC Earth – an umbrella brand for natural history output – raked in £147.3m in revenue for BBC Worldwide, the corporation's commercial arm, in the year to the end of March.

This represented a 15% year-on-year increase in revenues, while profits from these brands rose 33.8m year on year to £51.5m.
Het gaat dus beide over BBC Worldwide.
Een substantieel deel van de winst moet dus komen van die drie programma's.

Omzet is leuk, maar je hebt er verder niets aan als je onder de streep er niets aan overhoud. Schrap Top Gear en je omzet daalt weliswaar vrij weinig, maar je winst gaat onderuit.

Iets anders wat je niet moet vergeten is hoe TV zenders hun uitzendingen structureren. Top Gear trekt veel kijkers, dus proberen ze er programma's om heen te zetten die ze willen pushen. Je kijkt Top Gear dus de kans is groot dat je ook kijkt wat er na komt. Misschien ook wel wat er voor komt.
Streep Top Gear weg en je hebt een grote kans dat mensen rond dat tijdstip naar een andere zender gaan kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door LOTG op 11-03-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

De BBC is geen commerciele zender. Ze hebben geen kijkers nodig, ze hebben geen reclame. Alleen 'BBC worldwide' is commercieel, die verkopen de rechten van een aantal programma's. Maar daar heeft de BBC, waar Clarkson voor werkt, weinig mee te maken. De BBC levert aan Worldwide programma's om te verkopen, maar andersom heeft Worldwide nul invloed op de besluiten van de BBC. Dat zou ook absoluut niet mogen, de BBC mag geen commerciele belangen laten meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

LOTG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:15:
Omzet is leuk, maar je hebt er verder niets aan als je onder de streep er niets aan overhoud. Schrap Top Gear en je omzet daalt weliswaar vrij weinig, maar je winst gaat onderuit.
Hoezo heb je aan omzet niets als je onder de streep niets over houdt!?
Wat Kapitalisme niet begrijpt is dat winst geen enkele zin heeft als je je bedrijf moet minimaliseren om het te bereiken. Het doel van een bedrijf is namelijk niet winst maken; het doel is veel breder. En als je de helft van je personeel moet ontslaan omdat je OMZET gedaalt is, is dat vele malen erger dan iets minder geld uit te kunnen betalen aan je aandeelhouders omdat de WINST gedaalt is.

Omzet die geen winst is betekend mensen die aan het werk zijn en diepere doelen die bereikt worden. In the long run is dat veel belangrijker voor het voortbestaan van een bedrijf dan het uitkeren van divident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
In theorie misschien, in de praktijk zie ik alleen het omgekeerde.
Er worden bonussen aan alle kanten uitgekeerd omdat omzet stijgt, maar omdat de winst is gedaald moet toch het personeel eruit want de aandeelhouders blablabla.

Aandeelhouders staan het hoogst in het vaandel bij veel bedrijven, en de top moet gewoon dik betaald krijgen.
Er word ook vaak kortzichtige winst gegenereerd door schulden heen en weer te slepen of door tijdelijk personeel te ontslaan en onderdelen te verkopen (en het jaar erop is dat van de balans dus weer slechte cijfers).

Kijk bijvoorbeeld eens naar Sony, veel takken die omzet draaien tot het verrekt maar geen cent winst. Daar willen ze dus vanaf.

De BBC is misschien een uitzondering omdat het met belastinggeld word gefinancierd, maar de mensen met het hoogste salaris zijn daar zeker in de centjes geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En terecht, geen TopGear zonder Jezza, imho...

En dus ook maar "meegedaan" aan die actie.
Hahahaha ook nog echt...

[ Voor 27% gewijzigd door Kuusj op 11-03-2015 11:56 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Ik kan niet eens beginnen met te benoemen waar de WTF zit.

Anyway, hier nog eentje die (incidenteel weliswaar) ook enkel keek vanwege de 3 presentatoren. De auto's kunnen me gestolen worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik kijk zelf sporadisch top gear, keek vroeger meer. Maar de manier waarop iedereen nu Clarkson heilig loopt te verklaren slaat nergens op.

Laten we eerlijk zijn, er is een verschil tussen humor, en kansloos trappen omdat het kan. En het laatste is meer en meer zijn stijl geworden.
Elke keer als ik keek, en ze waren in een ander land, kon ik er al vanuit gaan dat er racistische opmerkingen door hem zouden worden gemaakt.

En natuurlijk, racisme is hilarisch, ik zie het verkeerd. Helaas is dat totaal niet mijn soort humor.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lanerios schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:23:
Ik kijk zelf sporadisch top gear, keek vroeger meer. Maar de manier waarop iedereen nu Clarkson heilig loopt te verklaren slaat nergens op.

Laten we eerlijk zijn, er is een verschil tussen humor, en kansloos trappen omdat het kan. En het laatste is meer en meer zijn stijl geworden.
Elke keer als ik keek, en ze waren in een ander land, kon ik er al vanuit gaan dat er racistische opmerkingen door hem zouden worden gemaakt.

En natuurlijk, racisme is hilarisch, ik zie het verkeerd. Helaas is dat totaal niet mijn soort humor.
Het probleem is meer dat de BBC heel erg policor probeert te zijn en dat op alle vlakken probeert te handhaven. Clarkson is niet het eerste slachtoffer hiervan; er zijn de afgelopen decennia wel vaker "zaken" geweest die betrekking hadden op BBC-verslaggeving (in zijn algemeenheid) die iets te correct waren.

Ja, Clarkson discrimineert misschien. Ja, dat moet je eigenlijk niet doen op TV. Maar als hij op zijn visitekaartje ook had staan "stand-up comedian for the weekend", dan was het ineens wel leuk & toegestaan.

De BBC heeft/had ook een contract met Jimmy Carr. Geen idee of je die wel eens hebt horen praten in een publieke show/uitzending; daar is Clarkson een koorknaapje bij als het aankomt op allerlei fronten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat ik ook een beetje schrijnend vind is heel de ophef over bepaalde uitspreken. Gewoon even teniet gelaten of het nu wel/niet kan is Top Gear - geen- live uitzending.. Allerlei uitspraken zijn gewoon wel uitgezonden, dan heeft de BCC daar in zekere zin aan mee geholpen. Iemand dan achteraf aan de schandpaal nagelen is dan ook wel een beetje onzin. Als je het zo 'erg' vindt als partij, en je kan er niets aan doen; dan doe je direct al iets voordat de publieke opinie begint te janken.
Nee, alles is prima, totdat ze commentaar krijgen. Dan laten ze hem vallen. Een beetje zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
Ik loop mij echt vol verbazing reacties in deze thread te lezen.
[...]

Mijn god...

Hallo, als jij de kantine juffrouw op der bek slaat op school of werk wordt je ook meteen van school/werk getrapt. Of je nou vuilnisman bent of premier van Groot Britannië of een presentator bij de BBC bent.

"Er kan ook echt helemaal niks meer tegenwoordig." Zullen we dit eens in het perspectief van een NS medewerker plaatsen? Geweld op een werkplek is altijd fout.
SndBastard schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:04:
Dubbel gevoel. Ik kijk Top Gear al jaren heel graag, en zit ook steevast om 21:00 voor de buis. Clarkson's "interview techniek", hun (en voornamelijk zijn) ongezouten mening, botheid en trek richting het absurdistische dragen voor mij echt bij aan mijn plezier van de serie.

Iemand op zijn gezicht meppen omdat het eten niet op tafel staat is uiteraard fout, fout, fout.

Clarkson is een lompe en botte diva die vaak over de schreef gaat. Zijn zogenaamd racistische uitspraken vind ik zwaar overtrokken, en die zouden wat mij betreft ook niet bij mogen dragen aan de afhandeling van deze zaak. Als men acht dat hij hiervoor ontslagen moet worden zie ik hem graag terug op een andere zender, maar helaas gaat dat dan wel lastiger worden om te kijken, want de BBC wordt hier gewoon uitgezonden en gelukkig zonder reclames. Sky heb ik niet en volgens mij krijg je daar ook afleveringen van 1 uur en 45 min; waarvan 45 min aan daadwerkelijke content.

Echter: wat me nu enorm stoort is dat de laatste 3 afleveringen zomaar ingetrokken lijken te worden. Er werken honderden - zo niet duizenden mensen aan Top Gear, en hiermee wordt een gigantische groep mensen gedupeerd. En dan hebben we het nog niet eens over de kijkers.
Ownee, duizenden mensen werkloos. En dat allemaal de schuld van de BBC! Want de BBC heeft teveel uitzendingen geschrapt. Sorry hoor, maar als hier één de schuld van moet krijgen is het Clarkson zelf wel. Hij deelt de klappen uit en legt daardoor de show stil en zorgt dat mensen zonder werk komen te zitten. Hij verdient tonnen per jaar en draagt die verantwoordelijkheid en dankzij zijn falen wordt de boel nu stilgelegd. En niet door de BBC.

En dat verhaal over de financiële kant is nog de minst boeiende. Als Clarkson schuldig is bevonden, dan is hij gewoon een crimineel. De vraag is of de Britse Staats TV geld wil neerleggen om met een crimineel in zee te gaan. "Ja maar het levert miljoenen op". Ja en? Als de NPO Willem Holleeder in dienst neemt vanwege zijn geweldige interview technieken en daardoor een show met 2 miljoen kijkers kan maken, moeten we dat dan ook maar doen? Als Staatsomroep moet je dit niet willen.
arsimo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 02:25:
Slecht nieuws. Dat een keer de bom echt zou barsten verrast me echter niet.

JC is een enorm goeie presentator maar het is helaas buiten het auto-gebeuren een simplistische man die zichzelf net een tikje te fantastisch vindt en te makkelijk over zaken heen stapt. Een grote mond en wat arrogantie is wel leuk maar je moet als publiek figuur je net voldoende kunnen beheersen - het lijkt er op dat hem dat te vaak niet lukt. Nu verknalt hij het erdoor voor iedereen, inclusief hemzelf. Als hij echt fysiek aan het knokken is gegaan met een producer heeft de BBC gewoon geen andere keus - dan heb je een onwerkbare situatie,

JM en RH zijn mijn inziens duidelijk wat intelligenter, hebben ook wat breder beeld over diverse zaken en hebben minder een ego-controle probleem. Het is ook te zien aan hun projecten buiten TG - die van JC mogen nauwelijks naam hebben terwijl JM en RH heel veel boeiende andere projecten doen en deden waarbij ze vaak naast presentatie ook inhoudelijk mee produceren of zelfs de productie aanvoeren.

JC vervangen binnen TG zal extreem moeilijk zijn maar niet perse onmogelijk. Hoewel me de kans groter lijkt dat ze TG zullen stoppen als ze er met JC niet tot een structurele oplossing komen.
Jullie, als kijker van Top Gear zijn hier net zo verantwoordelijk voor. De keren dat ik Top Gear kijk, is het al jaren een "Clarkson-moet-altijd-winnen-show". Clarkson heeft altijd gelijk, hij komt overal mee weg, hij wint elke race tegen Richard en James. Jullie hebben dit jarenlang geaccepteerd en geslikt als zoete koek. En nu opeens begrijpt niemand hoe dit heeft kunnen gebeuren. Misschien moeten jullie deze "simplistische man" of "baviaan" (jullie quotes) eens van zijn voetstuk halen. Maar gezien het feit dat er 300K keer getekend is bij de petitie, geeft wel weer aan hoe kortzichtig de gemiddelde fan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Volgens het Radio 2 journaal worden de komende 3 afleveringen geschrapt, werd het toch weer een kort seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

LordSinclair schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
Volgens het Radio 2 journaal worden de komende 3 afleveringen geschrapt, werd het toch weer een kort seizoen.
Fuck, en die test tussen de Porsche, Ferrari en McLaren dan :'(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De BBC probeert er wel meteen op te cashen. Frontpage op de site: Top Gear: Clarkson's most controversial moments

Clickbait tot en met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Robkazoe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:03:
Ik loop mij echt vol verbazing reacties in deze thread te lezen.

[...]

Jullie, als kijker van Top Gear zijn hier net zo verantwoordelijk voor. De keren dat ik Top Gear kijk, is het al jaren een "Clarkson-moet-altijd-winnen-show". Clarkson heeft altijd gelijk, hij komt overal mee weg, hij wint elke race tegen Richard en James. Jullie hebben dit jarenlang geaccepteerd en geslikt als zoete koek. En nu opeens begrijpt niemand hoe dit heeft kunnen gebeuren. Misschien moeten jullie deze "simplistische man" of "baviaan" (jullie quotes) eens van zijn voetstuk halen. Maar gezien het feit dat er 300K keer getekend is bij de petitie, geeft wel weer aan hoe kortzichtig de gemiddelde fan is.
Hallo, dat zijn typetjes, grapjes, ies humor om te lachen, ik kan er toch niets aan doen dat hij buiten de show ook de 'baboon' is zoals hij in de show wordt genoemd.
Dat constante winnen (Wat best mee valt volgens mij) is gewoon hoe het hoort, hij is de hetero man die horse power wil en altijd de snelste wil zijn met gebruik van speed en power, de andere 2 zijn wat gematigder maar daardoor ook niet zo geliefd als Clarkson.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pooh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:31:
De BBC is geen commerciele zender. Ze hebben geen kijkers nodig, ze hebben geen reclame. Alleen 'BBC worldwide' is commercieel, die verkopen de rechten van een aantal programma's. Maar daar heeft de BBC, waar Clarkson voor werkt, weinig mee te maken. De BBC levert aan Worldwide programma's om te verkopen, maar andersom heeft Worldwide nul invloed op de besluiten van de BBC. Dat zou ook absoluut niet mogen, de BBC mag geen commerciele belangen laten meewegen.
Voor de BBC top zal nu de politieke factor stukken zwaarder wegen dan de commerciele. Het is nu eenmaal een publieke omroep die afhankelijk is van de license fee en dus rekening moet houden met wat er leeft in de politiek. En over een paar maanden zijn er verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Laten we overigens wel wezen, de BBC zend dit wel allemaal mooi uit. Ze gaan zelf pas lopen mekkeren als iemand anders klaagt.

Als ze het er niet mee eens zijn dat Clarkson opmerkingen maakt die als racistisch ervaren worden, waarom word dat dan niet gecensureerd tijdens het editen? Nee, ze zenden het uit en laten het ook in de export en dvd exemplaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Ik heb geen probleem met de omstreden grappen. Ik vind ze niet altijd leuk en ook niet alles aan de show leuk zoals ik een paar dagen terug nog heb geschreven. Maar TopGear is voor mij altijd nog TV programma nr. 1.

Clarkson lijkt nu niet te beseffen wat hij heeft gedaan of daar berouw over te tonen. Als het zo is als we nu denken te weten hoe het is dan is hij over de schreef gegaan en moet daar een passende sanctie op staan. Daarom ga ik de petitie niet tekenen. Hij is 54 jaar en bij zijn vrouw weg en zit misschien in een midlife crisis. Maar dat geeft hem geen recht de medewerker op die manier te behandelen.

Ze kunnen de show niet maken zonder Clarkson en Clarkson is geschorst daarom is er geen show, zoveel is mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afvalzak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:23:
[...]

Hallo, dat zijn typetjes, grapjes, ies humor om te lachen, ik kan er toch niets aan doen dat hij buiten de show ook de 'baboon' is zoals hij in de show wordt genoemd.
Dat constante winnen (Wat best mee valt volgens mij) is gewoon hoe het hoort, hij is de hetero man die horse power wil en altijd de snelste wil zijn met gebruik van speed en power, de andere 2 zijn wat gematigder maar daardoor ook niet zo geliefd als Clarkson.
MMm daar ben ik het dan weer net niet mee eens.
Het is de verhouding tussen die drie die het interessant houd. met 3 JC's zou ik topgear waarschijnlijk ook niet willen zien :) Persoonlijk vind ik james net de leukste van de 3 :P

Maar ik heb JC ook wel eens in niet topgear gerelateerde docu's gezien. Dan is hij een stuk genuanceerder en nog steeds een goede presentator

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LOTG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:26:
Laten we overigens wel wezen, de BBC zend dit wel allemaal mooi uit. Ze gaan zelf pas lopen mekkeren als iemand anders klaagt.

Als ze het er niet mee eens zijn dat Clarkson opmerkingen maakt die als racistisch ervaren worden, waarom word dat dan niet gecensureerd tijdens het editen? Nee, ze zenden het uit en laten het ook in de export en dvd exemplaren zitten.
Waarbij wel opgemerkt moet worden dat het vaak allerminst duidelijk is. Denk aan die opmerking in de Birma special: "There is a slope on the bridge" (of zoiets). Letterlijk betekent dat dat de brug niet recht is, al is het grammaticaal wel een rare zin. Slope is alleen ook een racistische term, die de meeste mensen gewoon niet meer kennen, die zoveel als spleetoog betekent. Dat moet je maar net weten om te begrijpen dat die opmerking racistisch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Obelink schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:34:
Ze kunnen de show niet maken zonder Clarkson en Clarkson is geschorst daarom is er geen show, zoveel is mij duidelijk.
Het studio gedeelte nemen ze geloof ik op de woensdag voor de uitzending op, dus zonder Clarkson is er helemaal niks uit te zenden. Alleen wat items zonder "live" commentaar of inleiding is helemaal niet interessant, het is de totaalformule die TG maakt tot wat het is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik zou het verschrikkelijk jammer vinden als dit het einde zou zijn van JC binnen Top Gear.

Los van het feit dat de man dusdanig zelfingenomen en arrogant is, ken ik niemand anders die op zijn manier een reportage tot een kunst weet te verheffen.
De manier waarop hij verslag doet en hopelijk ook betrokken is bij montage is in mijn ogen een ware kunstvorm.
Alleen hij kan woorden als "astonishing", "Staggering" en "Mind boggling" gebruiken om een eigenschap of zelfs uitzicht te beschrijven. Er zit veel gevoel, liefde, passie en emotie in zijn verslagen. Richard komt in de buurt maar JC is de ware artiest.

Overigens is het interview van Eric Bana met JC een leuke inkijk in de manier waarop JC echt de wereld in kijkt. zie:

Zoals eerder al genoemd is de chemie tussen de drie niet te versmaden en absoluut het behouden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
downtime schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:37:
[...]

Waarbij wel opgemerkt moet worden dat het vaak allerminst duidelijk is. Denk aan die opmerking in de Birma special: "There is a slope on the bridge" (of zoiets). Letterlijk betekent dat dat de brug niet recht is, al is het grammaticaal wel een rare zin. Slope is alleen ook een racistische term, die de meeste mensen gewoon niet meer kennen, die zoveel als spleetoog betekent. Dat moet je maar net weten om te begrijpen dat die opmerking racistisch was.
Nou ja, zijn commentaar over Mexicanen was toch echt niet te missen, en dat werd gewoon uitgezonden.
Ik probeer hier zijn gedrag niet mee goed te keuren, maar ik vind het een beetje hypocriet als de BBC er achteraf over loopt te klagen terwijl ze het hadden kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan gingen mensen wel weer bitchen over "vrijheid van meningsuiting!!!!111!!!!"

Zelf zou ik TG wss prima te kijken vinden zonder Clarkson, In den beginne was hij wel grappig, maar nu werkt het gewoon niet meer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wow, die petitie gaat inmiddels al hard richting de 350k ondertekenaars :o
Gaat best rap met een paar 100 per seconde.
https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson

#team_UTC+1

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.