Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Toch blijf ik het hele verhaal wat vaag vinden, hij zou zelf naar de BBC zijn gestapt naar aanleiding van het incident.
Heeft zelfs nog gepoogd bij de producer thuis het uit te praten, maar die weigerde open te doen?

Van die producer is er verder niks gehoord over een aanklacht of een bewijs dat het echt gebeurd is (lijkt mij toch niet zo gek als iemand je op je smoelwerk timmert).
BBC heeft vanaf het begin gepoogd hem eruit te wippen wat verergerd is nadat hij de Top Gear rechten aan de BBC heeft verkocht. (anders had hij gewoon samen met Hammond en May ergens anders kunnen gaan werken bij wijze van spreken want het zit wel iets gecompliceerder)

Verder toch jammer dat Clarkson bij TG verdwijnt want het was in mijn ogen de smaakmaker van het programma.
Ik verwacht ook eigenlijk dat hij (waarschijnlijk samen met Hammond en May) op een andere zender een vergelijkbaar programma wil gaan uitzenden en dat het straks alleen nog een gevecht gaat worden met betrekking tot de rechten op het programmaformat en naam.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
http://downloads.bbc.co.u...investigation-summary.pdf
- over the subsequent days, Jeremy Clarkson made a number of attempts to apologise to Oisin
Tymon by way of text, email and in person; and
- it is the case that Jeremy Clarkson reported the incident to BBC management.
- It was not disputed by Jeremy Clarkson or any witness that Oisin Tymon was the victim of an
unprovoked physical and verbal attack.
Dit dus. Het is duidelijk dat Clarkson wist dat hij fout zat, het zelf gemeld heeft en geprobeerd heeft zichzelf te verontschuldigen.
Combineer dat met de berichten dat hij een drank probleem heeft.

Dan had ik het beter gevonden om hem te schorsen, een boete te geven en verplichten dat hij wat doet aan zijn drank probleem.

Nu is iedereen, inclusief die producer de dupe.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Reactie van May:

Reactie

Embedding lukt niet :(

[ Voor 58% gewijzigd door ETzPliskin op 25-03-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lanerios schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:06:
heeft JC wel respect gewonnen bij me. Zo netjes te zijn in zo iets, zie je niet vaak.
Klopt, je ziet het vooral als iemand weet dat het wel eens de laatste druppel kan zijn geweest, en wanhopig nog probeert wat damage control te doen.

Wat mij betreft: good riddance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:24
"as much as I think he's a knob, I quite like working with Jeremy" Gelukkig neemt May de reporters ook niet al te serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Leo1010 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:48:

Nu is iedereen, inclusief die producer de dupe.
Daar heb je op zich een punt, maar op iedere werkplek moet je je gedragen. Als ik een collega uitscheld en belaag word ik op staande voet ontslagen. Voor hem zou hetzelfde moeten gelden als het aan mij ligt, maar de gevolgen zijn groter dan wanneer ik ontslagen word.
Probleem is ook dat je meteen weer een groep mensen krijgt die om het hardst roepen dat er klassejustitie wordt toegepast omdat een goedbetaalde beroemdheid niet ontslagen wordt, maar iemand die 50 cent van de baas steelt wel.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Het schijnt toch moeilijk te zijn om een niveau aan te houden dat op Gathering of Tweakers gebruikelijk is buiten de Huiskamer. Laatste waarschuwing...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
A member of staff – who is a completely innocent party – took himself to Accident and Emergency after a physical altercation accompanied by sustained and prolonged verbal abuse of an extreme nature.
Dat is ernstig genoeg en bevestigd ook de geruchten.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Rubman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:48:
Toch blijf ik het hele verhaal wat vaag vinden, hij zou zelf naar de BBC zijn gestapt naar aanleiding van het incident.
Heeft zelfs nog gepoogd bij de producer thuis het uit te praten, maar die weigerde open te doen?
Dat je even geen trek hebt om met diegene met wie je een aanvaring hebt gehad te spreken kan ik wel begrijpen. Het resultaat van het onderzoek brengt eindelijk iets van duidelijkheid over wat er gebeurd is, maar zover ik weet is het nog niet helemaal duidelijk wat de aanleiding is geweest. Dat wat JC gedaan heeft staat nu uitgebreid beschreven en is zo op het eerste gezicht inderdaad iets waarvoor je iemand op staande voet zou kunnen ontslaan.

Echter, ondanks dat Jeremy bij gebrek aan betere benaming af en toe wel een mafketel is, denk ik niet dat hij zo maar uit het niets zoiets heeft gedaan. Uit het korte filmpje van James May krijg ik ook de indruk dat hij denkt dat hoewel hij waarschijnlijk ook inziet dat Jeremy's reactie niet kan, hij nog enigszins kan begrijpen waarom het gebeurd is. Oftewel, de aanleiding moet wel iets dusdanigs zijn geweest dat iemand zich daar behoorlijk kwaad over zou kunnen maken. Tussen de woorden door kon ik namelijk wel al bespeuren dat James en Richard waarschijnlijk samen met Jeremy vertrekken en zij dus, na alles wat gebeurd is, nog steeds achter hem staan. Als Jeremy 0 komma 0 aanleiding zou hebben gehad om tot zo'n uitbarsting te komen, dan lijkt James mij de persoon die dat faliekant zou afkeuren.
Maar ja, dit blijft nog koffiedik kijken totdat we alles weten en de vraag is maar of dit ook allemaal wel naar buiten komt. En sowieso, ook al is de aanleiding dusdanig absurd dan vind ik dat je jezelf daarboven moet stellen en niet iemand te lijf moet gaan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Obelink schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:05:
[...]
Dat is ernstig genoeg en bevestigd ook de geruchten.
Ja, maar wat was de aanleiding? Als jij iets lelijks zegt over mijn gezin/familie/vriend, dan mag je blij zijn als ik je alleen de huid vol scheld. Als je vervolgens, ondanks de woorden doorgaat met bloedzuigen kan het wel eens gebeuren dat je een knal voor je harses krijgt. Zo vreemd is dat niet.

Geen idee of ik de context benader of dat JC gewoon een vreselijke man is die je omver schopt voor het niesen op de set, maar dat weten we allemaal niet....

Jammer!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
vind het jammer dat ze zijn contract niet vernieuwen en dat er geen nieuwe TG meer komt met de dynamische trio :(

Zou toch wel grappig zijn als dit 1 groot publiciteit stunt blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dit is voor mij toch wel genieten geblazen hoor.
Hoe arroganter de persoon hoe plezanter de val.

Blij dat BBC haar ethisch kader geoptimaliseerd heeft.
Hopelijk nu geen pedo's en geweldplegers meer op de BBC hopelijk.

Jammer dat ik May en Hamster niet meer samen op TV zal zien, die arrogante bal van een clarkson kan me gestolen worden.

Gezien de reactie hier onder 200% correcte besluit.

[ Voor 34% gewijzigd door eL_Jay op 25-03-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Er is geen redelijk aanleiding. Jullie zoeken een verontschuldiging voor Clarkson die er niet is. Tony Hall schrijft:
Second – This has obviously been difficult for everyone involved but in particular for Oisin. I want to make clear that no blame attaches to him for this incident. He has behaved with huge integrity throughout. As a senior producer at the BBC he will continue to have an important role within the organisation in the future.
In het onderzoeksrapport van Ken MacQuarrie staat ook nog eens:
It was not disputed by Jeremy Clarkson or any witness that Oisin Tymon was the victim of an unprovoked physical and verbal attack.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

albino71 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Ja, maar wat was de aanleiding? Als jij iets lelijks zegt over mijn gezin/familie/vriend, dan mag je blij zijn als ik je alleen de huid vol scheld. Als je vervolgens, ondanks de woorden doorgaat met bloedzuigen kan het wel eens gebeuren dat je een knal voor je harses krijgt. Zo vreemd is dat niet.
Zo vreemd is dat wel. Als iemand je de huid vol scheldt of je familie beledigt stap je naar je meerdere, als er überhaupt al niemand heeft ingegrepen. Ik ga er vanuit dat er daar allemaal volwassen mensen werken (op eentje na dan :P ) die om weten te gaan met dom gedrag.
Jammer!
Bijzonder jammer inderdaad.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Jammer!

Ik vond Jeremy Clarkson altijd wel een beetje de gangmaker in het programma, puur alleen al met zijn humor en het interviewen van de sterren. En vol gas natuurlijk! ik denk niet dat Top Gear het zonder hem overleeft. :/

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
JC heeft ook zijn Twitter status aangepast van "probably" naar "used to be".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

F$CK zullen we dan niet weten welke hybrid supercar er de snelste is :( daar zat ik echt op te wachten op die showdown!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat als wat alssss als als als (wat heel waarschijnlijk alleen in mijn gedachte gebeurt) dit allemaal een zotte bbc stunt is om top gear in nog 17 andere landen te lanceren waaronder noord-korea en hie ook hun winst met 200% kan stijgen... (fantasien toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik benieuwd of James May en Richard Hammond daad bij woord houden en ook niet verder gaan met Top Gear. Ben benieuwd hoe Top Gear dan verder gaan. Een volledig nieuwe crew betekend einde van de show denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
timmert26 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:59:
Ik benieuwd of James May en Richard Hammond daad bij woord houden en ook niet verder gaan met Top Gear. Ben benieuwd hoe Top Gear dan verder gaan. Een volledig nieuwe crew betekend einde van de show denk ik zo.
Of ze krijgen dikke bonus dat ze het toch gaan doen maar dat gaat dan denk ik toch nog steeds niet doorgaan want james ziet er me wel de man uit die geld niet zo veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
May zei vandaag alleen dat ze een package deal waren en zei niets concreets over de toekomst. Of May en Hammond eventueel wel doorgaan in een nieuw seizoen is niets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
May: "I have to write an eBay listing for my Ferrarri"

Lees ik als: Waarschijnlijk zit ik straks zonder werk, dus zet ik mijn Ferrari al vast in de verkoop. Hij acht de kans zelf niet zo groot dat hij met Richard samen door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Een top gear met alleen may en hammond zou ik nog wel kijken (alhoewel ik er niet meer naar uit zou kijken elke week), als ze een nieuw persoon erbij zetten wordt de kans dat t me iets gaat boeien een stuk minder. Sowieso zullen de reizen nooit meer zo goed worden.

Jammer, het einde van een era is hiermee gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En hopla naar NetFlix met dat trio.
Kan Netflix een enorme boost geven en financieel kunnen ze het makkelijk trekken.

Gewoon een paar specials per jaar ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

VictordeHolland schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:07:
[...]

May: "I have to write an eBay listing for my Ferrarri"

Lees ik als: Waarschijnlijk zit ik straks zonder werk, dus zet ik mijn Ferrari al vast in de verkoop. Hij acht de kans zelf niet zo groot dat hij met Richard samen door gaat.
Alle 3 kunnen zo aan de slag bij een andere zender als ze dat willen, er staan straks vast en zeker genoeg zenders te springen om die 3 binnen te halen.
Die Ferrari hoeft hij niet te verkopen en dat doet hij ook niet, dit is gewoon zijn manier om te zeggen hoe hij er over denkt.
Mag er van de BBC waarschijnlijk niet inhoudelijk over praten, dus dan maar zo :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
arsimo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Ben het niet met je eens. De humor van Clarkson is voor mij de minst boeiende, de meest platvloerse, de meeste domme.
Dat had je al gezegd, jij gaf je mening erover en ik ook... herhalen is niet nodig :) Juist dat platvloerse... heerlijk, hij zegt een hoop dingen die anderen soms niet eens durven denken... prachtig vind ik het.
eL_Jay schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Ja, maar het scheelt dat ik werkzaam ben in een collectief van eigenaren (geen enkele medewerker) waarbinnen wij onze visie op het ideale bedrijf proberen te realiseren (geinspireerd door Valve, Semco e.d.). En aangezien het geld haast voor het oprapen ligt (web en app customs) vind ik het realiseren van een ehtisch verantwoorde bedrijfscultuur belangrijker.
In ons geval zou het een doorstart betekenen met 1 venoot minder.
Dat moet je dan ook in eerste instantie erbij zeggen, dat is zogezegd geen standaard bedrijfsvoering... 8)7 Een partner die niet in het plaatje past is idd een probleem...

Maar wat ik probeerde aan te geven en dat blijft in principe nog staan en dat is dat er voor bedrijven het belangrijkste = geld... ook al ligt het voor het oprapen moet je het wel weten op te rapen (wat al bijzonder is tegenwoordig, de meeste bedrijven het van de marges doen)... en het maakt het ook een compleet andere situatie en zie nu de aansluiting met het topic totaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
ScrooLoose schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Alle 3 kunnen zo aan de slag bij een andere zender als ze dat willen, er staan straks vast en zeker genoeg zenders te springen om die 3 binnen te halen.
Die Ferrari hoeft hij niet te verkopen en dat doet hij ook niet, dit is gewoon zijn manier om te zeggen hoe hij er over denkt.
Mag er van de BBC waarschijnlijk niet inhoudelijk over praten, dus dan maar zo :)
Er is een zender die vrijwel compleet draait op goede oud BCC medewerkers, ik vermoed dat Clarkson die kant op gaat... daar vind je tegenwoordig ook bijvoorbeeld Jonathan Ross die onder enigszins vergelijkbare omstandigheden moest vertrekken bij de BBC terwijl hij op dat moment de meest populaire en best betaalde presentator was bij de BBC. Ze hebben er toch een handje van om hun gouden eieren te dumpen bij de BBC :+

Dat zal voor het trio dan wss ITV of Channel 4 worden...

Edit: excuus... 2x achter elkaar gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
Als ze ergens heen gaan ben ik erg blij dat NL en BE nog ruim binnen het verzorgingsgebied van de Astra 2 satelliet liggen... Goed excuus om eindelijk die schotel eens op te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik had niet verwacht dat het hier op zou uitlopen. Sowieso vind ik alle drama om wat hij zegt en doet, met uitzondering van fysiek geweld tegen een collega, enorm overdreven. Wow, hij maakt een geintje over vrachtwagenchauffeurs die een prostituee vermoorden of noemt Mexicanen dik en lui; wat een wereld toch dat men hier zo ontzettend verongelijkt over is.

En wat een organisatie is de BBC dat ze hier maar elke keer in meebuigen. Jammer allemaal. Vooruitlopend op een nieuw programma van de 3 heren hoop ik dat ze daar nog wel het budget hebben om iets mooi te maken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit is helaas een 'oplossing' die m.i. alleen maar verliezers heeft en die daarom niet mijn respect kan verdienen, temeer omdat er naar mijn mening zeer wel een alternatief mogelijk is waarbij nagenoeg het omgekeerde het geval zou zijn. "Nagenoeg" omdat foute gedragingen natuurlijk gevolgen mogen/moeten hebben maar niet meer dan in verhouding staat tot de 'gepleegde daad'. Maar wat mij betreft is er dus wel degelijk een oplossing mogelijk die heel dicht bij een 'everybody wins' situatie zou komen.

"Had geen andere keuze"? Zei Tony Hall dat echt zelf? Dan is dit weer typisch zo'n 'standard-' 'unimaginative-' en 'knee-jerk-reaction' die helaas typerend is voor, en het gevolg is van, het lage niveau van functioneren van zowel 'de media' als 'het management'. Ik heb sterk de indruk dat te veel van wat tegenwoordig doorgaat voor 'journalistiek' niet meer is dan de (a)sociale media afstruinen naar de meest sappige en vooral 'controversiële' berichten en die dan in de 'reguliere' media een onevenredige en volstrekt onverdiende aandacht geven. Die 'reguliere' media verliezen daarmee echter wel volledig mijn respect.

Door dit gebeuren moest ik ter vergelijking terugdenken aan een in magnitude toch eigenlijk volstrekt onvergelijkbare gebeurtenis m.b.t. iemand anders 'in the public eye'. Namelijk het veroorzaken van een dodelijk verkeersongeval door Patrick Kluivert mede door een forse overschrijding van de maximum snelheid. Heeft dat hem zijn voetbalcarrière gekost? Nee. Hij kon rustig doorgaan en kon daarna trainer worden. Nou zou ik toch denken dat iemands dood veroorzaken wel even een paar tandjes erger is dan iemand een bloedlip bezorgen maar blijkbaar denken 'de media' en 'het management' daar in hun 'wijsheid' anders over.

Laat ik me daar nou over verbazen. Ben ik nou gek of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:07:
Dit is helaas een 'oplossing' die m.i. alleen maar verliezers heeft en die daarom niet mijn respect kan verdienen, temeer omdat er naar mijn mening zeer wel een alternatief mogelijk is waarbij nagenoeg het omgekeerde het geval zou zijn. "Nagenoeg" omdat foute gedragingen natuurlijk gevolgen mogen/moeten hebben maar niet meer dan in verhouding staat tot de 'gepleegde daad'. Maar wat mij betreft is er dus wel degelijk een oplossing mogelijk die heel dicht bij een 'everybody wins' situatie zou komen.

*knip*
A member of staff – who is a completely innocent party – took himself to Accident and Emergency after a physical altercation accompanied by sustained and prolonged verbal abuse of an extreme nature. For me a line has been crossed. There cannot be one rule for one and one rule for another dictated by either rank, or public relations and commercial considerations.
(vetgedrukt aangebracht door mij)
Werknemer A valt werknemer B verbaal en fysiek aan, waardoor B naar de spoedeisende hulp/huisartsenpost moet. Er was meer nodig (onderzoek en/of behandeling) dan een pleister plakken of een icepack op een zwelling. Getuigen zijn het er over eens dat het een "unprovoked attack" was, dus geen gedrag van B die er enige duidelijke aanleiding toe gaf. Wat kan je dan anders dan A de deur wijzen? Je hebt als werkgever een verplichting naar B: een veilige werkplek.

Wat miij betreft staat de consequentie prima in verhouding met de 'gepleegde daad'. Zoals aangegeven: er is een grens overschreden, waarna het niet uitmaakt wie of wat je bent: als je dit doet sta je buiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 25-03-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Nu is echter heel de discussie te niet gedaan als je er van uit gaat dat het niet op het werk was maar na het werk....
Stel dat je op training gaat in het buitenland met collega's...
Na de sessie gaan jullie naar het hotel... je krijgt ruzie over het een of het ander en slaat de andere... Hoort dit onder bevoegdheid van de werkgever?

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2015 18:24 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het was tijdens een door het werk georganiseerde activiteit. De maaltijd was namelijk geregeld (of volgens JC juist niet geregeld) door Oisin en zijn team. Uit het rapport: "The incident occurred on a patio area of the Simonstone Hall Hotel, where Oisin Tymon was working on location for Top Gear": op de tijdelijke werkplek van Oisin.

Dus ja, daar heeft de BBC zeker wat mee van doen. Het was niet na de training in het hotel maar tijdens de afsluitende borrel die in het draaiboek staat.

Ik weet niet wat jouw werkgever doet als je iemand daar de huid volscheldt, op zijn gezicht slaat, en dan verder scheldt, maar voor mij is dat zonder enige twijfel een staande voet. En dat zou het voor mijn baas, of diens baas ook zijn.

"...resulting in swelling and bleeding to his lip. The verbal abuse was sustained over a longer period, both at the time of the physical attack and subsequently."

[ Voor 29% gewijzigd door Bundin op 25-03-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:24:
Nu is echter heel de discussie te niet gedaan als je er van uit gaat dat het niet op het werk was maar na het werk....
Na de sessie gaan jullie naar het hotel... je krijgt ruzie over het een of het ander en slaat de andere... Hoort dit onder bevoegdheid van de werkgever?
Heb mij eens even een beetje ingelezen, vond het ook wel een interessante vraag. Ik kwam het volgende blog tegen wat het vrij duidelijk uitlegt volgens mij.

Als het verband heeft met de werksfeer dus in dit geval met een collega of eigendom van de zaak of een relatie/klant en ook al is het buiten werktijd gebeurd: ja, zonder twijfel. Kan zelfs ontslag op staande voet zijn mits het voorval ernstig genoeg is.

Heeft het geen betrekking op de werksfeer en speelt het dus puur in de privésfeer, ja... maar eigenlijk nee want het blijkt in de praktijk vrijwel niet uitvoerbaar te zijn want dan moet de werkgever een hele sterke zaak hebben. Sterker nog, het opgelegd krijgen van een gevangenisstraf is blijkbaar niet eens direct reden om een werknemer te mogen ontslaan, stopzetten van het salaris is blijkbaar het enige wat mag en ontslag moet dan heel goed onderbouwd zijn... bij een werknemer met een goede staat van dienst zal het vrijwel onmogelijk zijn.

http://www.kernkamp.nl/nl...afbare-feiten-privesfeer/

In dit blog ook de verwijzingen naar de uitspraken... maar dit is uiteraard in Nederland, al kan ik mij moeilijk voorstellen dat de regels in de UK milder zijn, ik denk eerder het omgekeerde aangezien we in Nederland relatief softe arbeidsvoorwaarden hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 25-03-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:24:
Ja, absoluut, je blijft, ook in je vrije tijd in dit geval, onder enige verantwoordelijkheden richting je baas/werk. Je bent er immers "vanuit de zaak".

Los daarvan weten wij allemaal ook niet precies wat er die dag gebeurd is en wat er nog meer in de weken, maanden of jaren daarvoor gebeurd is. Na het "nigger" incident werd hem ook duidelijk aangegeven dat dat zijn laatste waarschuwing was. Nu weet ik niet of je kinderen hebt, maar als je steeds maar weer een "laatste waarschuwing" geeft, geef je dus eigenlijk niets. En dat hebben ze razendsnel door.

Een laatste waarschuwing moet gevolgen hebben bij het weer overtreden van de regels, en dan heb je inderdaad geen enkel andere keuze.
http://www.theguardian.co...on-warned-bbc-tv-top-gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Fly-guy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:45:
Een laatste waarschuwing moet gevolgen hebben bij het weer overtreden van de regels, en dan heb je inderdaad geen enkel andere keuze.
http://www.theguardian.co...on-warned-bbc-tv-top-gear
Helaas lijkt de BBC alleen nog nooit gehoort te hebben van een timeout of zakgeld inhouden.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Leo1010 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:49:
[...]

Helaas lijkt de BBC alleen nog nooit gehoord te hebben van een timeout of zakgeld inhouden.
Waarschijnlijk is toen al gedreigd met ontslag en dat volgt dan ook.

Die man is al schatrijk, een boete of een tijdje geen loon voelt hij niet. Een timeout, het is geen kind (al laat zijn gedrag anders denken) dat je een uur op de trap kan zetten.

Bij 9 van de 10 mensen zou geweld (op de werkvloer) ontslag tot gevolg hebben, alleen omdat we met z'n allen zo genieten van top gear zou het voor hem anders moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:07:
(...)
"Had geen andere keuze"? Zei Tony Hall dat echt zelf? Dan is dit weer typisch zo'n 'standard-' 'unimaginative-' en 'knee-jerk-reaction' die helaas typerend is voor, en het gevolg is van, het lage niveau van functioneren van zowel 'de media' als 'het management'. Ik heb sterk de indruk dat te veel van wat tegenwoordig doorgaat voor 'journalistiek' niet meer is dan de (a)sociale media afstruinen naar de meest sappige en vooral 'controversiële' berichten en die dan in de 'reguliere' media een onevenredige en volstrekt onverdiende aandacht geven. Die 'reguliere' media verliezen daarmee echter wel volledig mijn respect.

Door dit gebeuren moest ik ter vergelijking terugdenken aan een in magnitude toch eigenlijk volstrekt onvergelijkbare gebeurtenis m.b.t. iemand anders 'in the public eye'. Namelijk het veroorzaken van een dodelijk verkeersongeval door Patrick Kluivert mede door een forse overschrijding van de maximum snelheid. Heeft dat hem zijn voetbalcarrière gekost? Nee. Hij kon rustig doorgaan en kon daarna trainer worden. Nou zou ik toch denken dat iemands dood veroorzaken wel even een paar tandjes erger is dan iemand een bloedlip bezorgen maar blijkbaar denken 'de media' en 'het management' daar in hun 'wijsheid' anders over.

Laat ik me daar nou over verbazen. Ben ik nou gek of....?
Zeg je nou echt dat het ontslaan van Clarkson door de BBc na meermalen en vortdurend misdragen zwak management is, en de carriere van een doodrijder als Kluivert een lichtend voorbeeld is van hoe het wel zou moeten?

Afgezien van het fet dat jouw vergelijking werkelijk helemaal nergens op slaat, is het geval Kluivert typisch een voorbeeld van hoe verziekt en verrot de hele voetbalwereld is. Of je dan gek bent als je de laatste een betere oplossing vind weet je hoop ik zelf het antwoord al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fly-guy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:59:
[...]

Waarschijnlijk is toen al gedreigd met ontslag en dat volgt dan ook.

Die man is al schatrijk, een boete of een tijdje geen loon voelt hij niet. Een timeout, het is geen kind (al laat zijn gedrag anders denken) dat je een uur op de trap kan zetten.

Bij 9 van de 10 mensen zou geweld (op de werkvloer) ontslag tot gevolg hebben, alleen omdat we met z'n allen zo genieten van top gear zou het voor hem anders moeten zijn?
Sterker nog, iig in Nederland zou je je gedrag wel eens mogen uitleggen aan een rechter.

Zou helemaal een grap zijn, Clarkson in de rechtbank :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Denk dat JC al een tijd in een spiraal naar beneden zit. Vraag is of "rock bottom" voor hem al bereikt is.
Top Gear is waarschijnlijk een verslaving.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

OgWok schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:19:
Denk dat JC al een tijd in een spiraal naar beneden zit. Vraag is of "rock bottom" voor hem al bereikt is.
Top Gear is waarschijnlijk een verslaving.
Waar baseer je dat op?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Als-ie idd in scheiding ligt en als die scheiding een vechtscheiding is, dan kun je je indenken dat je wat sneller geprikkeld bent. Dat praat natuurlijk een collega slaan niet goed, maar dat kan een achterliggend iets zijn. Ik denk dat OgWok bedoeld dat er vanaf hier 2 dingen kunnen gebeuren: Clarkson is zijn laatste strohalm (nml TopGear) kwijt en niemand zal ooit meer wat van 'm horen, of dit schudt hem wakker en we zien hem over korte tijd terug bij een andere zender met een programma lijkend op TopGear.

Iets zegt mij dat dat laatste gaat gebeuren, al dan niet met een sabbatical ertussen. Als zijn prive leven echt zo'n zooi is atm zoals gezegd wordt kan ik me ook indenken dat-ie nu een tijdje vrijaf neemt.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je kijkt : YouTube: This Is Your Life - Jeremy Clarkson

Ik hoop hem toch echt weer terug te zien op de buis.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

prutser001 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:25:
Als je kijkt : YouTube: This Is Your Life - Jeremy Clarkson

Ik hoop hem toch echt weer terug te zien op de buis.
Tuirlijk zien hem terug. Let op... binnen nu en een paar weken zit die bij ITV of Sky samen met Hamster en Capt Slow.

Vergeet niet dat er 400 Mio mensen naar die show kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 25-03-2015 21:34 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:03:
[...]

Sterker nog, iig in Nederland zou je je gedrag wel eens mogen uitleggen aan een rechter.

Zou helemaal een grap zijn, Clarkson in de rechtbank :X
Kan nog komen:
http://www.nu.nl/media/40...ling-jeremy-clarkson.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dreamscape schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:35:
[...]

En wanneer heb jij voor het laatst iemand op tv 'Tien kleine negertjes', of 'Moriaantje, zo zwart als roet' horen zingen?
En wanneer is dit dan op tv geweest? Dat is juist het bijzondere, het is niet op tv geweest en waarom de BBC dit naar buiten gebracht werd blijft een raadsel. Ik gok dat de 4 miljoen die JC kreeg een beetje te veel was voor de BBC.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Vreselijk jammer. Dit besluit van de BBC is rationeel bekeken het enige juiste maar eerlijk gezegd maakt het me geen donder uit wat JC allemaal uitspookt. Voor mijn part had hij het hele productieteam op hun bek geslagen, ik had met onverminderd plezier naar TG gekeken omdat ik de man gewoon geniaal vind om naar te kijken :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De ruzie met de producent is het zoveelste deel in een reeks van vermeend racistische opmerkingen en provocerende woordgrappen die Clarkson tijdens zijn Top Gear-tijd maakte.
En dit is nou zo'n typisch voorbeeld waardoor ik chronisch niet goed wordt van de praktijken van de 'hedendaagse media'. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:57
Toch wel jammer dat hij nu weg moet! Ik ben nooit echt fan geweest van het programma, maar als ik keek dan vond ik Clarkson toch wel de leukste presentator, zeker de scene waar de auto met drie wielen op z'n zij belandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Deze bedoel je. Hij is inderdaad leuk :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:57
Ja, inderdaad! Vooral op 3:10, hoe hij aankomt bij die fanclub die al die auto's behandeld als juweeltjes, en dan JK die zo'n ding half sloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Voor zo ver ik begrijp heeft die producer niet eens bij de BBC melding gemaakt dat heeft clarkson zelf gedaan. Kans dat ie aangifte doet bij de politie zal ook wel klein zijn. BBC besluit was terecht, maar wordt weer lekker opgeblazen zo.

Benieuwd of de drie heren zelfde truucje ergens anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik hoor hier May in elk geval zeggen dat-ie zonder Clarkson niet verder gaat met TopGear:

Ook zegt hij dat-ie per email op de hoogte is gesteld van het ontslag van Clarkson :? Dat vind ik ook wel ietwat slordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:08:
Ik hoor hier May in elk geval zeggen dat-ie zonder Clarkson niet verder gaat met TopGear:

[video]

Ook zegt hij dat-ie per email op de hoogte is gesteld van het ontslag van Clarkson :? Dat vind ik ook wel ietwat slordig..
Het nieuws werd volgens mij tegelijk aan iedereen bekend gemaakt.. ik zat naar de BBC2 radio (toevallig het programma dat TG laatst belachelijk zat te maken ;)) te luisteren en de presentator zat zelf ook op de telex (oid hij noemde het de news printer) te kijken of er al nieuws was...
Ik gok dat JM+RH dat bericht net iets eerder via email te horen kregen omdat dat sneller/makkelijker was en er zo geen leak zou kunnen komen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat is het toch ook allemaal een vreselijk uit proporties getrokken gezeur. Ik zou er zwaar door in de verleiding komen om het aanbod te doen om samen met het presentatietrio en evt. Andy Wilman een nieuw productiemaatschappijtje op te richten en een nieuw programma te gaan maken met de geheel originele titel 'Next Gear' ©. ;)

Of heb ik dat zojuist gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Crazyanz schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:04:
Voor zo ver ik begrijp heeft die producer niet eens bij de BBC melding gemaakt dat heeft clarkson zelf gedaan. Kans dat ie aangifte doet bij de politie zal ook wel klein zijn. BBC besluit was terecht, maar wordt weer lekker opgeblazen zo.
Ik ken de Britse wet niet goed maar volgens mij hoef je geen aangifte van mishandeling te doen. Geweldsmisdrijven kan de politie ook zonder aangifte onderzoeken. Hoe zou je dat anders kunnen doen bij misdrijven waar het slachtoffer niet meer in staat (of te bang) is om aangifte te doen?
Nee, dat zegt ie niet, hij legt uit dat die drie als "package" heel goed werken en "that would require a lot of careful thought". Hij laat feitelijk alle opties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

CaptJackSparrow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:41:
Wat is het toch ook allemaal een vreselijk uit proporties getrokken gezeur. Ik zou er zwaar door in de verleiding komen om het aanbod te doen om samen met het presentatietrio en evt. Andy Wilman een nieuw productiemaatschappijtje op te richten en een nieuw programma te gaan maken met de geheel originele titel 'Next Gear' ©. ;)

Of heb ik dat zojuist gedaan? :P
Is niet nodig. JE, RH en JM hebben niet de rechten voor Top Gear maar zijn wel eigenaar van het productie bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

backupdevice schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 06:49:
[...]

Is niet nodig. JE, RH en JM hebben niet de rechten voor Top Gear maar zijn wel eigenaar van het productie bedrijf.
Is het serieus teveel gevraagd om de namen voluit te typen in plaats van (verkeerde) afkortingen te gebruiken :?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ow well, drama voorbij. De wereld gaat door. heerlijk hoe je op 9gag e.d. ziet dat mensen zich drukker maken om een gevallen ego dan een vliegramp tegenwoordig <3

Het is maar een TV show, denk je echt dat Clarkson zo iets heeft van "maar m'n fans"? Nee, wat hij denkt is "maar m'n geld". Dat is alles. Zo werkt de wereld nou eenmaal.

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 26-03-2015 09:03 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Zo kan je alles relativeren... 9gag is vooral Amerikaans, dus wat hebben die met een interne Europese vlucht te maken? :S

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Mij interesseert het echt niet wat Clarkson denkt of doet.

Voor mij draait Top Gear vooral rond hem, en zonder hem betwijfel ik of ik nog een volgend seizoen zal zien. Ik vind het ook zonde van de laatste afleveringen die niet meer uitgezonden worden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
9gag zit ook vol met 12 jarige kindjes.

Anyway OT: Persoonlijk mogen ze van mij ook naar netflix gaan en het hele reviewen van auto's/reasonably priced car etc. eruit halen. Laat ze een netflix serie maken waarbij ze alleen road trips doen of naar een bout land gestuurd worden om daar met een 2e handsje doorheen te cruisen enzv.

Dat zou ik al prima vinden !

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

De productiemaatschappij/TV-zender die dat trio binnen haalt heeft goud in handen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
-tom-562 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:35:
De productiemaatschappij/TV-zender die dat trio binnen haalt heeft goud in handen.
Of ze slopen zichzelf door zo veel te vragen dat niemand ze kan/wil betalen :+ Dat zou ook goed kunnen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Laatst online: 06-07 22:06
-tom-562 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:35:
Zolang ze maar een nanny voor Clarkson regelen :+ Ik zou het leuk vinden als er nog van die road trips komen, die vond ik echt geniaal :D

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Open brief van Piers Morgan, zijn vorige slachtoffer. Best leuk om te lezen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Alphalorne schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:44:
Open brief van Piers Morgan, zijn vorige slachtoffer. Best leuk om te lezen imo.
Best nette brief eigenlijk. Geen haat erin, gewoon een sociaal iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Best nette brief eigenlijk. Geen haat erin, gewoon een sociaal iets.
Inclusief het soort humor waar Clarkson zelf hard om kan lachen. Beter gezegd, hij pinkt een traantje weg terwijl hij dit leest:
As the only other human being that you've ever punched, I think you could have successfully argued that you hit with such pathetic weakness that it doesn't actually constitute a punch.

As you yourself admitted afterwards, when your third wild blow careered into my head, I laughed and said: 'Is that it? My 3-year-old son hits me harder than that!'

It was, frankly, like being slapped over the face with a wet Cod

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik erger me een beetje aan de grote groep mensen die in dit topic continu opmerkingen plaatzen zoals "Ow well, drama voorbij. De wereld gaat door." van hierboven (geen persoonlijke aanval, gewoon voorbeeld van de laatste post).

We zitten in een topic wat hier specifiek over gaat, dus het is niet nodig om mensen er aan te herinneren dat er belangrijkere dingen zijn. Dat kan men ongetwijfeld voor zichzelf bepalen en als dat niet zo is is dat ook aan het individu, absoluut niet nodig en eerder ongewenst om hier steeds een belerende relativering te gaan plaatsen.

Ik vind het persoonlijk jammer dat Top Gear in haar huidige vorm niet meer gaat bestaan. Ik geniet er al vele jaren van en het is inmiddels een beetje een zondagavond ritueel geworden. Persoonlijk vind ik Clarkson een geweldige vent en waardeer het lompe, botte en platvloerse. Zeker wanneer dat wordt gecombineerd en afgewisseld met Captain Slow en The Hamster. Men is m.i. véél te gemakkelijk op de culturele teentjes getrapt, en mede die overgevoeligheid voor zelfs de meest subtiele opmerkingen hebben er denk ik toe geleid dat hij nu al in een soort zero-tolerance situatie zat.

Hoe dan ook, "Fracas-gate" is voorbij en wellicht zien we een nieuwe aanwinst voor Top Gear of een nieuw programma met het oude trio. Uiteindelijk loopt de formule al ERG lang en is het misschien ook wel zo dat hier ooit een einde aan moet komen.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 26-03-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is toch altijd zo bij vernieuwing? Iedereen raakt in paniek, maar uiteindelijk is het totaal niet nodig om te stressen erover, en soms is het zelfs nog beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

xavento schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:31:
Anyway OT: Persoonlijk mogen ze van mij ook naar netflix gaan en het hele reviewen van auto's/reasonably priced car etc. eruit halen. Laat ze een netflix serie maken waarbij ze alleen road trips doen of naar een bout land gestuurd worden om daar met een 2e handsje doorheen te cruisen enzv.
Wat waarschijnlijk veruit het duurste is wat ze doen. Vandaar dat je ook niet in elke aflevering zo'n road trip ziet. Met een crew van (pakweg) 30 man een paar weken naar de andere kant van de wereld reizen is nu eenmaal extreem duur. Ik verwacht eerlijk gezegd juist een goedkoper programma als ze naar een commerciele zender gaan. De lucratieve internationale deals moeten dan weer opnieuw verdiend worden en er zal de eerste jaren waarschijnlijk niet meer zo'n groot budget beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Alphalorne schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:44:
Spot on, Ik mag Piers niet zo maar hier heeft hij helemaal gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat ik me afvraag is of de laatste 3 afleveringen nog afgemaakt worden... zijn contract is niet verlengd maar hij is ook niet op staande voet onslagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Metalfreak schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Is het serieus teveel gevraagd om de namen voluit te typen in plaats van (verkeerde) afkortingen te gebruiken :?
Als het zo belangrijk voor je is dat je er een post voor maakt, dan zal ik het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik zie het niet gebeuren dat hij daarvoor terug komt dan wel terug gevraagd wordt. Kun je PR-technisch ook niet hardmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ToolkiT schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:32:
Wat ik me afvraag is of de laatste 3 afleveringen nog afgemaakt worden... zijn contract is niet verlengd maar hij is ook niet op staande voet onslagen..
Zijn contract loopt over een kleine week af.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Long shot, Hugh Laurie. Wat een baas blijft dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
Karl Pilkington.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:53:
Long shot, Hugh Laurie. Wat een baas blijft dat :D
DAT... is wel een heel interessante suggestie..

[ Voor 63% gewijzigd door Alphalorne op 26-03-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tsja, normvervaging, mooi iets. Je ziet het in dit topic ook wel een beetje: "het maakt me niet uit wat hij doet, al rost hij het hele team op zijn bek, hij is geweldig en ik blijf fan!". Jammer dat mensen hun normen en waarden de deur uit doen als het om plat entertainment gaat. Brood en spelen, kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Maar toch, die miljoenen ponden per jaar zullen wel lokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kansloos volk helaas.. beetje wat je nu ook ziet met dat Cut for Zayne gebeuren oid van 1 direction.

Zelfde niveau fanboys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Tja, zolang we nog steeds waarschuwingen als "niet opdrinken" op een fles bleekmiddel moeten zetten zullen dit soort mensen blijven bestaan. We hebben als samenleving de evolutietheorie teniet gedaan, daar plukken we nu de vruchten van met dit soort randdebielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Vooropgesteld dat je van je medemens af moet blijven, zeker je collega's, ga ik de beste man toch missen.. Hoop dan ook dat hij/zij snel weer op de buis komen. Een kleine compilatie die ik net tegen kwam (vertaald):

'Kleine mensen. Wanneer je een auto gebruikt hebt, zet de verdomde stoel terug, zodat mensen het daarna kunnen gebruiken.'
- Via Twitter

'De enige persoon die er ooit goed uit zag in zo'n auto is Adolf Hitler.'
- Over een vierzits cabrio

'Op een typisch Franse manier geeft-ie gewoon op! Een beetje zoals de Fransen met de Duitsers deden.'
- Over het stuurgedrag van de Renault Clio V6

'Wat ik me nou afvraag. Als je nou zoveel moeite hebt gedaan om een chemische bom te maken, waarom zou je hem dan laten ontploffen in een bus uit Preston?'
- Over een vermeende terroristische aanslag op een bus in 2012

'Ik zou ze allemaal afschieten. Ik zou ze naar buiten nemen en ze executeren onder toezicht van hun families'
- Over ambtenaren in publieke functies in 2011

'Ik begrijp busbanen niet. Waarom moeten arme mensen sneller op plekken zijn dan ik?'
- Tijdens een uitzending van Top Gear over zijn favoriete onderwerp

'Als alle wezens op aarde dezelfde grootte waren geweest, dan zou een kreeft de kleinste hersens hebben. Maar toen vond iemand Wayne Rooney uit.'

- Over de Engelse voetballer die niet bepaald een lampje is.

'Ze zijn in Amerika gemaakt, natuurlijk, zodat vette Amerikanen naar de koelkast kunnen zonder energie te gebruiken.'
- Over zijn andere favoriet, de Segway

'Super cars behoren over Arthur Scargill heen te rijden en nog een keer voor de zekerheid. Ze zijn ontworpen om poolkappen te doen smelten, de armen te doden, grondwater te vervuilen, de ozonlaag te vernietigen, om dieren te decimeren, om de Falkland eilanden te heroveren en om de hele derde wereld te transformeren in één enorme, onbewoonbare woestijn. En dat allemaal voordat ze alle olie in de wereld hebben opgemaakt.'
- Over zijn eigen visie op de functie van vlotte mobiliteit

'Als we eerlijk zijn over HIV, dan is het maar een zielig virus. Het kan maar zes seconden leven in open lucht en doet in tien jaar wat ebola binnen tien dagen heeft opgelost.'
- In een uitleg over de verschillen tussen twee dodelijke ziektes

'Deze auto is nog leuker dan de complete Franse luchtmacht die in een vuurwerkfabriek crasht.'
- Over de Lotus Elise

'Mensen denken: "Oh, zij moet mooi zijn." Maar dat is het niet - ze ziet eruit als een gekookt paard'
- Over actrice Sarah Jessica Parker

'Als je echt gek bent, waarmee ik bedoel dat je 's ochtends wakker wordt en denkt dat je een ui bent, dan alsjeblieft, hier is je auto!'
- Over de BMW Z3

'Het is als God die echt heel ongewone seks heeft... hij zou met een wc-rol geleverd moeten worden.'- Over de Ferrari 430 Scuderia'

'Het probleem met tv-bazen is dat ze altijd in hun hoofd hebben dat wanneer de ene presentator een blonde heteroseksuele man is, de ander meteen een zwarte, lesbische moslim moet zijn.'
- Over het type collega dat hem deze week op non-actief zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Vertaald naar het Nederlands en zonder de intonatie van Clarkson zijn ze eigenlijk helemaal niet zo grappig...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Bot en grof, dat wel.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
'Ik begrijp busbanen niet. Waarom moeten arme mensen sneller op plekken zijn dan ik?'
Over bussen, ach, als hij zo door gaat (dus meer mishandelingen etc) dan zit hij daar zelf binnenkort in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dreamscape schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:23:
Vertaald naar het Nederlands en zonder de intonatie van Clarkson zijn ze eigenlijk helemaal niet zo grappig...
Ach, ik heb zelden een grap gehoord die nog steeds leuk was als je hem later nog eens na las, humor werkt blijkbaar wat complexer. Het is vaak de persoon die het vertelt die het leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Sommigen van die voorbeelden van zijn uitspraken in TG zijn best wel grappig - in het orgineel door hemzelf uitgesproken dan. Maar enkelen illustreren daarentegen zo'n tenenkrommende dom- en beperktheid, dat die zijn wel grappige en goeie uitspraken onderuit halen omdat die - voor mij althans - de gesuggereerde adrem- en slimheid enorm ondermijnen. Zo jammer.

Oh ja, dit gezien? http://www.nu.nl/media/40...jeremy-clarkson-baan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Had het ook al gelezen... er wordt gezegd dat hij er serieus op in zal gaan maar lijkt mij niet zo'n goed plan voor hem met zijn uitspraken etc. Het wordt denk ik een van de andere twee grote kanalen ITV of Channel4... anders zie ik hem ook nog wel eens voor een Amerikaans productiebedrijf aan de slag gaan.

Maar nu nog steeds... ik wacht het allemaal eerst maar eens even af, ik kijk het een tijdje aan. Als de gemoederen allemaal weer wat bekoeld zijn dan zullen er sowieso genoeg opties voor hem zijn... zelfs nog wel bij de BBC. Er zijn meerdere 'verbannen' presentatoren geweest die later gewoon weer voor de BBC werkten, soms dan op inhuurbasis oid. Geld blijft een ding en TopGear in het huidige format was een enorme melkkoe voor de BBC... als ze dat niet in stand weten te houden dan bestaat er volgens mij nog een beste kans dat ze terugkomen op hun woorden... het zal niet de eerste keer zijn.

Maarrrrr.... de enige echte vraag die ik op het moment relevant vind en waar volgens mij nog geheel geen antwoord op is gegeven: wordt dit seizoen nog afgemaakt? Ik hoop van wel, dat heeft het programma wel verdiend los van de controverse rondom JC... in ieder geval een afscheidsaflevering oid... ze moeten eruit gaan met een grote knal!
downtime schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:17:
[...]

Ach, ik heb zelden een grap gehoord die nog steeds leuk was als je hem later nog eens na las, humor werkt blijkbaar wat complexer. Het is vaak de persoon die het vertelt die het leuk maakt.
Helemaal met je eens, sommige mensen weten een grap gewoon niet te brengen... humor is timing en intonatie, de inhoud is daar zelfs een beetje ondergeschikt aan omdat je grap nog zo goed doordacht kan zijn... als je het niet weet te brengen komt het ook niet aan. Want wat dat betreft bestond het gros van de grappen van JC uit belachelijke superlatieven en vergelijkingen... en overige nonsens, JC had enorm goede timing en vooral intonatie. Dan is er ook nog eens de factor dat je het van sommige personen gewoon niet kan hebben, de ene vind bijvoorbeeld bepaalde cabaretiers fantastisch en dan rollen de tranen over de wangen van het lachen, de volgende haalt daar de neus weer voor op.... zie de uiteenlopende meningen over JC in dit topic maar eens, spreekt boekdelen.

Ehh ja, humor is héél complex. :)

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 26-03-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MicGlou schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:59:
Maarrrrr.... de enige echte vraag die ik op het moment relevant vind en waar volgens mij nog geheel geen antwoord op is gegeven: wordt dit seizoen nog afgemaakt? Ik hoop van wel, dat heeft het programma wel verdiend los van de controverse rondom JC... in ieder geval een afscheidsaflevering oid... ze moeten eruit gaan met een grote knal!
Misschien zou het leuk zijn om een show te maken met de opnamen die nog niet uitgezonden zijn maar dan met gasten van de afgelopen jaren als de presentatoren om de filmpjes aan elkaar te praten. Daar zitten genoeg bekende komieken tussen om er wat leuks van te maken en het merendeel ervan werkt toch al voor de BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

downtime schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Misschien zou het leuk zijn om een show te maken met de opnamen die nog niet uitgezonden zijn maar dan met gasten van de afgelopen jaren als de presentatoren om de filmpjes aan elkaar te praten. Daar zitten genoeg bekende komieken tussen om er wat leuks van te maken en het merendeel ervan werkt toch al voor de BBC.
Een soort van comic relief oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ToolkiT schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:23:
Een soort van comic relief oplossing?
Ja. Doe er ook meteen wat hoogtepunten van de laatste 15 jaar bij en je hebt een avondvullende show om deze periode in het bestaan van Top Gear af te sluiten. Op die manier hoef je geen nieuwe opnamen met May en Hammond meer te schieten en voorkom je ongemakkelijke situaties.

Maar eerlijk gezegd, het BBC management zal zoiets wel niet meer willen, en de kans lijkt me groter dat we die opnamen later pas als bonus op een DVD ofzo gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

MicGlou schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:59:
anders zie ik hem ook nog wel eens voor een Amerikaans productiebedrijf aan de slag gaan.
Nope, dat lijkt me heel sterk. Teveel bedrijfsjuristen die je vertellen wat je niet mag zeggen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

downtime schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 01:08:
[...]

Nee, dat zegt ie niet, hij legt uit dat die drie als "package" heel goed werken en "that would require a lot of careful thought". Hij laat feitelijk alle opties open.
Subtekst, achterliggende toon... Kijk en luister nog maar 's een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Destruction schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:17:
Subtekst, achterliggende toon... Kijk en luister nog maar 's een keer.
Nope. Ik heb nog een keer geluisterd en hoor precies hetzelfde. Hij vertelt dat hij graag met Jeremy werkt, dat ie niet precies weet hoe het zonder die drie "as a package" moet werken, maar trekt daar geen duidelijke conclusies uit. Hij klinkt als iemand die echt nog niet weet hoe het nu verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Overigens wat eigenlijk ook niet veel wordt genoemd; buiten het feit dat JC heeft geslagen, vind ik dat hij er verder wel heel respectvol mee omspringt en zich tot nu toe als een heer gedraagt. Hij wordt voor hork en van alles uitgemaakt, maar hij heeft zichzelf 'aangegeven en vraagt nu ook via en aan de media om de producer met rust te laten omdat het niet zijn schuld is. Hij trekt wat dat betreft compleet het boetekleed aan en heeft nog geen enkel onvertogen woord gezegd dat hij vind dat hij onjuist wordt bejegend etc. wat compleet in de lijn van verwachting lag... dat moeten zelfs de anti-JC personen toegeven.
Ethirty schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:14:
[...]

Nope, dat lijkt me heel sterk. Teveel bedrijfsjuristen die je vertellen wat je niet mag zeggen.
Genoeg goede zenders daar waar gewoon alles gezegd mag worden en naakt te zien is... niet heel Amerika is preuts :) Het ligt er vooral aan hoe laat je programma op tv is en bij welke zender en of het public/cable etc is. Maar je denkt denk ik nog iets teveel binnen de ouderwetse kaders... om maar een voorbeeld te noemen, Netflix is enorm de vleugels aan het spreiden met diverse programma's... het trio schaken voor een Netflix original auto entertainment programma? Ik zie het best gebeuren...

[ Voor 36% gewijzigd door MicGlou op 26-03-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, onverstaanbare interviews krijg je dan zeg :X

Lijkt me wel raar om dan opeens 3 pro-motorpresentatoren te hebben :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.