Maar nooit altijd dezelfde, dat bedoelde ik ermee te zeggen. Hij gebruikt stereotypen in zijn grappen, dat is wat anders dan rascisme. Wat mij betreft wordt hier veeeeel te snel de 'rascisme'-kaart getrokken, weet je wel wat rascisme precies inhoudt?
"Vrijheid van meningsuiting" zegt dat je alles mag roepen, maar het zegt niet dat er geen consequenties aan mogen zitten, en naar mijn idee wordt deze kreet misbruikt door mensen die iets horen dat ze niet bevalt om een andere uitkomst af te dwingen.
Ja vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar wilt dus niet zeggen dat het OK is om maar dingen te blijven roepen die anderen gewoon kwetsen zonder enige consequenties. Dan hoeft niemand ooit verantwoording te dragen over hetgeen hij/zij uitspreekt.
Dat is juist wél wat vrijheid van meningsuiting is! Dat er geen consequenties zijn. Uiteraard kan het zijn dat mensen er aanstoot aan nemen en dat die dat uiten. Maar ook dat is weer vrijheid van meningsuiting. Ook hier heb je je definities niet helemaal op orde.
Dat er mensen zijn die vinden dat "slachtoffers" zich maar een schild moet vormen is min of meer onder het tapijt schuiven wat ze vinden/mogen voelen en ze moeten zich maar aanpassen. Ik persoonlijk vind het wel ver gaan dat wij zouden moeten gaan bepalen wat gedupeerden ervan zouden moeten vinden, in plaats van dat we proberen te begrijpen wat het onderliggende probleem is.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right." Waarom spreek je überhaupt van 'slachtoffers'? Waarom nemen deze mensen zo'n aanstoot aan hetgeen iemand zegt? Wederom verwijs ik naar de vrijheid van meningsuiting.
Het roepen dat jeremy terug moet komen en dat iedereen zich niet zo druk moet maken zou ik eerder ongevoelig en ook ongefundeerd vinden, dan Flyguy's mening.
We leven sowieso in een maatschappij waarop slachtoffers verteld wordt hoe ze ermee moeten dealen, in plaats van dat de dader consequenties krijgt van zijn gedrag en altijd ermee wegkomt.
Dus ik kan het heel goed vinden in het commentaar van Flyguy.
Wederom: waarom 'slachtoffers'? Je gaat er dus al automatisch van uit dat iemand die een grap maakt ten koste van iemand of iets fout is? Wie vertelt hier nou aan een groep mensen dat ze zich als slachtoffer moeten voelen?
Ieder z'n mening hoor, jij uiteraard ook maar doe niet net alsof jij ook gewoon deel uitmaakt van de maatschappij en dat jij dus ook een zekere mate van boter op je hoofd hebt.