Aaah kijk: http://order-order.com/ komt dus daarvandaan. Het is een blog.ToolkiT schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:22:
[...]
precies...
Voor de niet britten op tweakers (99.9% dus) Het zou hetzelfde zijn als een petitie opzetten onder de naam Balthasar Gérard in NL..
[...]
die petitie weet ik van, ik betwijvel alleen dat die naam echt is.. en ook dus of dat tank verhaal echt is..
Nee juist niet... Guy Fawkes is een cult figuur in UK geschiedenis.. er is zelfs een GF dag...MAX3400 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:26:
[...]
/Clarkson-modus: als je dan toch in 2015 een statement wil maken, zeg dan Mohammed B. die een petitie opzet voor het vrije woord!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En vergeet "V for Vendetta" niet !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Je vergeet de caravan liefhebbers nog...downtime schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:53:
[...]
Ik heb bijvoorbeeld weinig problemen met de opmerkingen over fietsers, politici, voetballers, mensen uit Essex, Mexicanen, Albaniërs, Duitsers, en weet ik wie nog meer, omdat hij consequent iedereen beledigd, niemand is veilig, en het wordt grappig omdat het bij die lompe karikatuur hoort.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
*knip* off topic
[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2015 13:36 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Alphalorne schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:26:
http://www.independent.ie...ves-by-tank-31082013.html
The vehicle, apparently driven by the motoring show's enigmatic professional driver The Stig, made its way from Westminster, through central London and towards New Broadcasting House near Oxford Street.
But organisers almost had to call a halt to the stunt when the tank broke down just short of its intended destination.
Harry Cole, a journalist with Guido Fawkes, said: "There was a slight technical difficulty, bu t The Stig got his jump leads out."
Zal vast niet deze zijn:
[afbeelding]

zo nu weten we ook hoe de stig eruit ziet
but seriously:
http://www.theguardian.co...guido-fawkes-bbc-top-gear
the Guardian staat bekend als een meer betrouwbare minder senstationele krant en zij hebben ook vraagtekens.. maar mogelijk is het wel waar..
toch wel dus:

https://twitter.com/Guido...78890414243102720/video/1
[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 20-03-2015 13:51 ]
Meestal is het niet zo koud omdat er veel grote bonfires georganiseerd wordenCapTVK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:42:
History snapshot!![]()
Voor de meeste Britten is het niet echt een boeiende dag. Meer een excuus om op een koude novemberavond wat hamburgers te eten en vuurwerk af te steken.
@ToolkiT
Die pics!
Better to go out with a bang than with a whimper!
Die pics!
For the record: die eerste pic met Clarkson, May en Hammond is een oude en niet van vandaag...CapTVK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:59:
@ToolkiT
Die pics!![]()
Die 2e met papier mache 'stig' is wel van vandaag begrijp ik..
http://www.itv.com/news/2...rives-at-the-bbc-by-tank/
http://www.telegraph.co.u...kson-petition-to-BBC.html
http://www.independent.co...-to-the-bbc-10122539.html
[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 20-03-2015 14:06 ]
Dit is dus Britse humour zoals ik het gewend ben!ToolkiT schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01:
[...]
For the record: die eerste pic met Clarkson, May en Hammond is een oude en niet van vandaag...
Die 2e met papier mache 'stig' is wel van vandaag begrijp ik..
http://www.itv.com/news/2...rives-at-the-bbc-by-tank/
http://www.telegraph.co.u...kson-petition-to-BBC.html

Idd een goed publiciteits stunt..
Wat me opvalt is dat de BBC news app verdacht weinig over de Clarkson sage meld... geen toeval natuurlijk..
Wat ook grappig detail is, is dat je met een UK rijbewijs ook automatisch een provisional 'tank' (eigenlijk tracked vehicle) rijbewijs hebt.. ik mag onder begeleiding en met L plates dus ook in een tank rijden

+1 voor je spelling van humoUrCapTVK schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:04:
[...]
Dit is dus Britse humour zoals ik het gewend ben!
Dat niet alleen, je bent ook congestion exempt!!ToolkiT schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:08:
[...]
Wat ook grappig detail is, is dat je met een UK rijbewijs ook automatisch een provisional 'tank' (eigenlijk tracked vehicle) rijbewijs hebt.. ik mag onder begeleiding en met L plates dus ook in een tank rijden
Alphalorne schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:11:
[...]
Dat niet alleen, je bent ook congestion exempt!!
Yup, UK spelling.
Wat kan ik zeggen. Ik ben van kinds af aan anglofiel. Toen ik klein was altijd al BBC gekeken (inclusief de teleac cursussen in de vroege ochtend). Ik kan me nog de clangers met de soupdragon, danger mouse, snooker (in the crucible natuurlijk), dr who, maid marian & merry men, Red dwarf en vele andere programma's herinneren.
BBC1 pilots motoring format

""BBC1 is to pilot a motoring format in which members of the public travel abroad to take part in a series of driving challenges.
A non-TX pilot for the show, dubbed The Getaway Car, will be produced by the broadcaster’s in-house production division.
The format has been in development for some time and is not being lined up as a replacement for the embattled BBC2 show Top Gear, but the pilot indicates the broadcaster is keen to find success with other car projects.
The Getaway Car will set pairs of married couples, grandparents and grandchildren, brothers and sisters, friends and work colleagues a series of “hilarious” driving challenges.
“Anything goes as long as you know each other pretty well and think you would make great TV together,” said the BBC casting call.
The Getaway Car is being developed by BBC’s entertainment commissioning team, which is run by Mark Linsey.
The pilot will be filmed later this spring in a “very glamorous” location."

""BBC1 is to pilot a motoring format in which members of the public travel abroad to take part in a series of driving challenges.
A non-TX pilot for the show, dubbed The Getaway Car, will be produced by the broadcaster’s in-house production division.
The format has been in development for some time and is not being lined up as a replacement for the embattled BBC2 show Top Gear, but the pilot indicates the broadcaster is keen to find success with other car projects.
The Getaway Car will set pairs of married couples, grandparents and grandchildren, brothers and sisters, friends and work colleagues a series of “hilarious” driving challenges.
“Anything goes as long as you know each other pretty well and think you would make great TV together,” said the BBC casting call.
The Getaway Car is being developed by BBC’s entertainment commissioning team, which is run by Mark Linsey.
The pilot will be filmed later this spring in a “very glamorous” location."
[ Voor 80% gewijzigd door Alphalorne op 20-03-2015 14:55 ]
Paywall of is het maar 2 zinnen daar?
Thanks voor je edit hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 20-03-2015 14:58 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Site laat bij mij het hele artikel zien.. Zal wel even copy/pasten in mij vorige bericht..
Wat een ruk-bericht; een soort Boer zoekt Auto maar dan met een hilarisch iemand naast je maar dan wel uit je eigen familie/vrienden. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat welke overtreding je ook zou begaan, dat de BBC je gewoon aan je lot overlaat en er geen multilingual producer meegaat die, in de schaduw van een Aventador, even met de lokale politie gaat praten.
Doc-bestandje om je in te schrijven met wat suggestieve vragen erin
Doc-bestandje om je in te schrijven met wat suggestieve vragen erin
Probeer al een tijdje iets van een reactie te typen op dat artikel van het nieuwe programma..
... tevergeefs.
... tevergeefs.
[ Voor 17% gewijzigd door Alphalorne op 20-03-2015 15:37 . Reden: typo ]
De petitie actie is toch bij BBC News geweest:
"New Top Gear host to be announced at 15:00 (GMT)
Stay tuned."
Stay tuned."
Linkje zou fijn zijn bij dit soort berichten.SilentSimon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:00:
Stay tuned."
"Jeremy clarkson sacked, replaced by Dutch 'entertainer' Gordon.
Stay tuned"
Bedankt heSilentSimon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:00:
Stay tuned."
Volgens de facebook van Hammond 
edit: oh overheen gelezen met vorige bericht...
[ Voor 43% gewijzigd door SilentSimon op 20-03-2015 16:05 ]
Geen 'official' facebook in ieder geval. Ik zou er niet op rekenenSilentSimon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:05:
Volgens de facebook van Hammond
16:17.. Ik voel een anticlimax opkomen.
https://www.facebook.com/...9/699712706824370/?type=1
https://www.facebook.com/JenniferClarksonFanClubIt's official.
James May and I welcome new Top Gear host: Jennifer Clarkson
(The BBC will be happy)
[ Voor 85% gewijzigd door Woy op 20-03-2015 16:20 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Guttegut; zo veel tijd gehad voor een goede soep... Komen ze met een baviaan met MS Paint...

En daar is ie, de anti-climax! Slechts 18min. te laat. Tenminste wel op tijd.
[ Voor 21% gewijzigd door Alphalorne op 20-03-2015 16:44 ]
Hij stond er al om 16u, daarom ook mijn reactieAlphalorne schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:21:
En daar is ie, de anti-climax! Slechts 18min. te laat.
Ik ben benieuwd naar het vervolg op dit verhaal. We kunnen enkel afwachten. Van mij zou de BBC ook gewoon de clips mogen uitzenden zonder het studio gedeelte, dan hebben we toch iets
I stand corrected!ETzPliskin schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:43:
[...]
Hij stond er al om 16u, daarom ook mijn reactie
[ Voor 3% gewijzigd door Alphalorne op 20-03-2015 16:48 ]
Impulsief, veel zwart-wit denken (de BBC nu keihard afkraken), irriteerbaar, sterke emoties, overmatig zelfvertrouwen.Alphalorne schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:32:
![]()
Jeremy Clarkson in foul-mouthed rant against BBC bosses
And I'll drive somebody around in whatever I can get hold off, I'm sacked so it's probably a Nisan Micra. So who knows. But anyway it will be my last ever lap of the Top Gear test drive. There was an 18 year waiting list to be in the audience of Top Gear, but the BBC has f***** themselves. It was a great show and they've f***** it up, tonight's the night when you have the opportunity. I didn't foresee my sacking but I would like to do one last lap. So I'll go down to Surrey and I'll do one last lap of that track before the fucking bastards sack me. I'll be a bit tearful when I do it, but fuck it, let's do it."
Video
Ik heb een theorie. Clarkson is misschien een borderliner die altijd door zijn omgeving in de waan is gelaten dat hij een soort halfgod is. Als die theorie klopt dan gaat hij nu (als hij definitief ontslagen is) heel hard instorten. Nouja dat, of hij komt ergens anders aan de bak waar ze hem nog als halfgod willen behandelen.
Ik ben benieuwd of dat zo gaat uitkomen.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dat gaat sowieso gebeuren danW3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:55: hij komt ergens anders aan de bak waar ze hem nog als halfgod willen behandelen
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Denk dat we moeten op het "News at 6"... In-house produktie van de BBC en einde werkdag/werkweek voor de meeste hoge bazen van dit soort toko's.
Dat Clarkson zelf nog niks gezegd heeft, lijkt erop dat hij inderdaad ontslagen is en een boycot op media is?
Dat Clarkson zelf nog niks gezegd heeft, lijkt erop dat hij inderdaad ontslagen is en een boycot op media is?
Dat Clarkson zelf niets zegt lijkt mij enerzijds een advies van zijn advocaat en anderzijds een verplichting van de BBC. "in afwachting van het onderzoek"
Edit: Nvm, er is een reactie
Edit: Nvm, er is een reactie
Many many thanks to all of the people who have called for my reinstatement. I'm very touched. We shall all learn next week what will happen.
[ Voor 46% gewijzigd door Moofnor op 20-03-2015 20:00 ]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Laat mij dat even vertalen:Yonix schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 00:38:
Ik wil mijn Top Gear terug! Get your sh*t together BBC!
"Ik wil dat Jeremy Clarkson gevrijwaard wordt van alle blaam, en hij mag er wat mij betreft gewoon mee wegkomen omdat ik zo nodig Top Gear wil kijken"
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Volgens mij is het enige wat met enige zekerheid is te zeggen dat er gescholden is nadat er na een lange dag werken geen eten was. Eten dat wel beloofd was. Ik heb de nodige lange dagen "mogen" werken tot nu toe en ik kan je vertellen dat als daarbij geen eten geregeld was ik ook uit mijn plaat zou gaan.
Dus laten we nou aub een stoppen met alle speculaties dat hij iemand in elkaar gestompt heeft tot er een officieel bericht komt. TG komt er echt niet sneller door terug.
Dus laten we nou aub een stoppen met alle speculaties dat hij iemand in elkaar gestompt heeft tot er een officieel bericht komt. TG komt er echt niet sneller door terug.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Knap hoor.Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Laat mij dat even vertalen:
"Ik wil dat Jeremy Clarkson gevrijwaard wordt van alle blaam, en hij mag er wat mij betreft gewoon mee wegkomen omdat ik zo nodig Top Gear wil kijken"
Even nuanceren:Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Normaal gesproken is het natuurlijk zo dat als je een collega slaat, je op straat moet worden gezet. Dit geldt voor 99,9% van alle situaties, namelijk waarbij de betreffende medewerker misbaar is (en dat wil niet zeggen dat je er geen last van hebt, maar dat diegene in principe wel te vervangen is).
Echter, het gaat hier om iemand die onmisbaar is. Zonder JC geen Top Gear. Er is volgens mij niemand die hem (of hun drieën for that matter) kan vervangen zonder dat Top Gear een heel ander programma wordt. Dat is ook de reden waarom die mensen exorbitante salarissen kunnen vragen. Ze worden nou eenmaal anders behandeld dan die overige 99,9% van de mensheid. Vaak gaat dat gepaard met een extravert en zeer uitgesproken karakter. En ja, ook zij hebben een bepaalde verantwoordelijkheid om zich 'te gedragen'. Maar als ze dat nou niet doen (hoeveel bekende mensen vliegen er wel niet eens uit de bocht, drugsgebruik, paparazzi in elkaar slaan etc.), is het dan direct over en klaar? Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod; de vraag naar die mensen is erg hoog (zie kijkcijfers/omzet Top Gear), maar het aanbod erg laag (er is maar 1 JC). Dus dan 'moet' je wel, je kunt weinig anders dan dit door de vingers zien. Of je houdt vast aan je principes zoals de BBC nu probeert te doen -en dat snap ik wel gezien de recente berichten over bijv. Jimmy Saville- maar dan is het dus over en sluiten voor Top Gear.
Persoonlijk heb ik liever wél Top Gear, dus van mij mag JC terugkomen. Niet goedpratend wat hij heeft gedaan en dus zeker geen 'vrijwaring', maar puur omdat ík daar zelf inderdaad meer belang bij heb dan dat Top Gear stopt.
[ Voor 10% gewijzigd door Icephase op 21-03-2015 12:08 ]
En jouw post is dan weer te vertalen naar:Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Clarkson en TopGear moeten verdwijnen omdat mijn recht op me ten aller tijde over alles gekwetst te kunnen voelen moet zegevieren.
Wat zijn verdere uitlatingen betreft: De BBC werkt al jaren met Clarkson en weet dus ook al jaren hoe hij is, het is nooit een echt probleem geweest.. Clarkson is Clarkson, je mag hem of je mag hem niet. Dat jij hem graag met pek en veren wil bewerken en "wij" het daar niet mee eens zijn betekend niet dat wij hem volledig heilig achten en dat alle fouten maar standaard vergeven moeten worden. Vind je dat zelf ook niet een beetje kortzichtig?
niemand zegt dat Clarkson (en nogmaals, het zijn tot nu toe uiteenlopende verhalen, nog geen 100% waarheid bekend) er zomaar mee weg moet komen als hij daadwerkelijk geslagen heeft, maar de poppenkast die er nu is is imo ook nergens voor nodig. Dit kun je prima intern oplossen.
Als we er vanuit moeten gaan dat hij die producer inderdaad geslagen heeft (wat nogmaals niet 100% vast staat in die zin dat er teveel uiteenlopende verhalen zijn), dan roep je beide (Clarkson en de producer) op het matje, je laat beiden hun verhaal vertellen en als inderdaad blijkt dat Clarkson een mep verkocht heeft vraag je de producer wat-ie ermee wil. Die producer snapt dat met het verdwijnen van Clarkson en TopGear zijn eigen baan er hoogstwaarschijnlijk ook op zit (zo niet tijdelijk), dus een vertrek van Clarkson zal zijn eis ook niet zijn. Nogmaals, dit had intern opgelost kunnen worden. Dat wij als publiek nu betrokken raken bij het feit dat er kennelijk geen deugdelijk diner was verzorgd voor de heren na een lange dag van opnames, vind ik zelfs nog ietwat triest ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 21-03-2015 12:34 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Het wórd intern opgelost. Daarom brengt de BBC ook bijna geen nieuws naar buiten. Het is de rest van de wereld die er dit circus van maakt...Destruction schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:31:
niemand zegt dat Clarkson (en nogmaals, het zijn tot nu toe uiteenlopende verhalen, nog geen 100% waarheid bekend) er zomaar mee weg moet komen als hij daadwerkelijk geslagen heeft, maar de poppenkast die er nu is is imo ook nergens voor nodig. Dit kun je prima intern oplossen.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Hiermee dismiss je dus andermans gevoelens en dat ze zich vooral niet gekwetst moeten voelen. Niemand mag beslissen hoe anderen zich zouden moeten voelen. Ik hoop dat je beseft dat je vanuit een privilege-positie spreekt? Lees: dat je waarschijnlijk spreekt als iemand die nooit zelf gekwetst is geweest op basis van je afkomst, etniciteit, geloof, ras en/of andere vormen van racisme/discriminatie; en gelukkig maar.Destruction schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:31:
[...]
En jouw post is dan weer te vertalen naar:
Clarkson en TopGear moeten verdwijnen omdat mijn recht op me ten aller tijde over alles gekwetst te kunnen voelen moet zegevieren.
Because you don't think it's a problem doesn't mean there is no problem
Het punt is dat Clarkson niet 1, niet 2, niet 3 maar wel 20x onnodig ondoordachte, kwetsende opmerkingen gemaakt heeft. Je hoeft geen show te cancellen of het kopstuk weg te halen als ie eens of 2x uit te bocht gevlogen is, maar dit is wel een andere situatie, en het incident met zijn mede-collega is gewoon de druppel. Ik vond topgear altijd een leuk programma, op die opmerkingen na, maar ik kan het goed begrijpen als hij ontslagen zou worden.
Dat deze poppenkast eromheen niet hoeft, ben ik volledig met je eens. Dit kan idd intern opgelost worden, maar het feit dat hij herhaaldelijk onwenselijke en racistische opmerkingen maakt, en daarmee dus andere mensen flink kwetst, is wat mij betreft genoeg om hem te ontslaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 21-03-2015 17:11 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je hebt een recht op vrijheids van meningsuiting.
Je hebt geen recht om je niet beledigd te hoeven voelen.
Houd alsjeblieft die Tumblr-privileges daar, en niet hier.
Je hebt geen recht om je niet beledigd te hoeven voelen.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Ik ben niet Destruction, maar ik ben vaak genoeg "gekwetst" omdat ik lid ben van een bepaalde groep/afkomst/etc. Zowel persoonlijk als in de media.Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:08:
[...]
Hiermee dismiss je dus andermans gevoelens en dat ze zich vooral niet gekwetst moeten voelen. Niemand mag beslissen hoe anderen zich zouden moeten voelen. Ik hoop dat je beseft dat je vanuit een privilege-positie spreekt? Lees: dat je waarschijnlijk spreekt als iemand die nooit zelf gekwetst is geweest op basis van je afkomst, etniciteit, geloof, ras en/of andere vormen van racisme/discriminatie; en gelukkig maar.
Maar daar moet je dan een schild voor ontwikkelen, niet de kwetsende bron verbieden. Anders smoor je uiteindelijk iedere vorm van kritiek in de kiem. Natuurlijk mag je je gekwetst voelen. Je mag het smakeloos vinden, je mag het dom vinden. En de BBC mag besluiten dat het niet bij hun netwerk past.
Maar je moet het niet verbieden.
Je kan het natuurlijk ook omdraaien: Dat je een probleem ziet betekend natuurlijk niet dat het er is.Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:08:
[...]
Hiermee dismiss je dus andermans gevoelens en dat ze zich vooral niet gekwetst moeten voelen. Niemand mag beslissen hoe anderen zich zouden moeten voelen. Ik hoop dat je beseft dat je vanuit een privilege-positie spreekt? Lees: dat je waarschijnlijk spreekt als iemand die nooit zelf gekwetst is geweest op basis van je afkomst, etniciteit, geloof, ras en/of andere vormen van racisme/discriminatie; en gelukkig maar.
Maar goed, ik ben een blanke nederlandse man die geen enkel geloof aanhangt, dus ik heb helemaal geen recht van spreken over je beledigd voelen en in deze soort discussies buiten spel staat, want ik heb nooit met racisme, fascisme of noem maar op te maken gehad. Ik mag vooral niet zeggen dat ze zich niet mogen aanstellen of zo fijngevoelig mogen zijn 'want ik weet niet wat het is'.
Ik ben een Fries en ik weet niet of je New Kids Nitro wel eens hebt gezien? Gisteravond was hij er toevallig nog op. Friesland komt er niet zo heel erg best vanaf. Op zo'n manier waarop je je best wel beledigd zou kunnen voelen als Fries zijnde. Ben ik dat? Nee. Waarom niet? Een gezonde dosis zelfspot en zelfreflectie. Tegenwoordig wordt er bij het minste of geringste al een stokpaardje uit de kast getrokken waar een bordje aan komt te hangen van racisme, discriminatie o.i.d.. Dat vind ik jammer, want het devalueert de échte gevallen van racisme of discriminatie. Maar ja, ik ben een blanke, ongelovige blanke man, dus ik heb die problemen niet.
Daarbij vind ik dit altijd wel een leuke:
The ramblings of an idiot
Ik ben een Brabander en ik vind dat ik er ook niet zo goed vanaf kom met die New Kids. Sinds ze populair zijn denken ze in de rest van het land dat heel Brabant overloopt van de mongolen en de aso's.McBoom schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:59:
Ik ben een Fries en ik weet niet of je New Kids Nitro wel eens hebt gezien? Gisteravond was hij er toevallig nog op. Friesland komt er niet zo heel erg best vanaf. Op zo'n manier waarop je je best wel beledigd zou kunnen voelen als Fries zijnde. Ben ik dat? Nee. Waarom niet? Een gezonde dosis zelfspot en zelfreflectie. Tegenwoordig wordt er bij het minste of geringste al een stokpaardje uit de kast getrokken waar een bordje aan komt te hangen van racisme, discriminatie o.i.d.. Dat vind ik jammer, want het devalueert de échte gevallen van racisme of discriminatie. Maar ja, ik ben een blanke, ongelovige blanke man, dus ik heb die problemen niet.
De Belgen maken mij als Nederlander uit voor gierig en de Engelsen denken dat we allemaal potheads zijn. De Amerikanen geloven dat er hier op iedere hoek van de straat een bordeel zit en dat alle Nederlandse mannen hoerenlopers zijn.
Ik ben diep beledigd!
Daarbij vind ik dit altijd wel een leuke:
[video]
Ik woon op nog geen 5 kilometer van Maaskantje. Kom er dus ook niet echt goed vanaf 
Maar veel mensen verwarren tegenwoordig beledigd zijn met racisme of bedreiging en dat is gewoon bullshit. Je hoeft niet rekening te houden met iedereen, er mogen best wat mensen beledigd worden, zolang je ze maar met respect behandeld.
Aan de andere kant zijn er weer mensen die denken dat de vrijheid van meningsuiting alles dekt. Maar dat biedt je alleen de mogelijkheid te zeggen wat je wilt, niet voor de gevolgen ervan. Als jij zegt tegen iemand "je moeder is een hoer" dan wordt je daarvoor niet opgepakt, maar dekt je niet in voor als de ander je een hengst verkoopt. Je kunt er niet voor naar de gevangenis, maar kan niet voorkomen dat je nooit in het ziekenhuis zult belanden (overigens kan iemand je wel weer mishandelen en daarvoor opgepakt worden, maar dat is een andere kwestie).
We hebben er echter ook als samenleving voor gekozen dat we niemand zullen kwetsen voor het geven van zijn/haar mening. Dat we het niet accepteren dat huizen van PVVers beklad worden. Dat we tijdens protesten geen geweld gebruiken. Dat we leven en laten leven. Niet direct met rechterlijke sancties, maar meer als in: dat doe je niet. Je gebruikt je gezonde verstand en neemt dergelijke stappen niet.
Groter probleem vind ik momenteel het ontbreken van moraal. Geenstijl kwam een lange tijd geleden al met het idee om op scholen het vak Ethiek te geven en dat lijkt me een goed idee. Ik heb genoeg van graaiers, van uitbuiters, van loze beloften en gesjoemel. Het ontbreekt aan ruggengraat en zelfreflectie. De top bij veel bedrijven en overheidsinstanties geeft zichzelf salarisverhogingen en bonussen, maar ondertussen moet er wel bezuinigd worden. Er worden allerlei potjes opgezet om allerlei leuke dingen van te doen, maar er wordt wel weer bezuinigd op zorg en veiligheid. Dat is momenteel een groter probleem dan iemand die zich beledigd voelt en meteen racisme blaat.
Maar veel mensen verwarren tegenwoordig beledigd zijn met racisme of bedreiging en dat is gewoon bullshit. Je hoeft niet rekening te houden met iedereen, er mogen best wat mensen beledigd worden, zolang je ze maar met respect behandeld.
Aan de andere kant zijn er weer mensen die denken dat de vrijheid van meningsuiting alles dekt. Maar dat biedt je alleen de mogelijkheid te zeggen wat je wilt, niet voor de gevolgen ervan. Als jij zegt tegen iemand "je moeder is een hoer" dan wordt je daarvoor niet opgepakt, maar dekt je niet in voor als de ander je een hengst verkoopt. Je kunt er niet voor naar de gevangenis, maar kan niet voorkomen dat je nooit in het ziekenhuis zult belanden (overigens kan iemand je wel weer mishandelen en daarvoor opgepakt worden, maar dat is een andere kwestie).
We hebben er echter ook als samenleving voor gekozen dat we niemand zullen kwetsen voor het geven van zijn/haar mening. Dat we het niet accepteren dat huizen van PVVers beklad worden. Dat we tijdens protesten geen geweld gebruiken. Dat we leven en laten leven. Niet direct met rechterlijke sancties, maar meer als in: dat doe je niet. Je gebruikt je gezonde verstand en neemt dergelijke stappen niet.
Groter probleem vind ik momenteel het ontbreken van moraal. Geenstijl kwam een lange tijd geleden al met het idee om op scholen het vak Ethiek te geven en dat lijkt me een goed idee. Ik heb genoeg van graaiers, van uitbuiters, van loze beloften en gesjoemel. Het ontbreekt aan ruggengraat en zelfreflectie. De top bij veel bedrijven en overheidsinstanties geeft zichzelf salarisverhogingen en bonussen, maar ondertussen moet er wel bezuinigd worden. Er worden allerlei potjes opgezet om allerlei leuke dingen van te doen, maar er wordt wel weer bezuinigd op zorg en veiligheid. Dat is momenteel een groter probleem dan iemand die zich beledigd voelt en meteen racisme blaat.
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 21-03-2015 20:41 ]
Apart om te zien dat de BBC wel gewoon nu op BBC3 een oude Top Gear uitzendt... zou toch denken dat ze Top Gear in z'n geheel uit het uitzendschema gehaald zouden hebben.
Verwijderd
Als je mensen opzettelijk beledigd, behandel je ze juist respectloos.Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:37:
Je hoeft niet rekening te houden met iedereen, er mogen best wat mensen beledigd worden, zolang je ze maar met respect behandeld.
Voel je je beledigd dat ik dat zei? Moet je niet doen, je kunt er nog wat van lerenkrvabo schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:14:
Nee, het irriteert me dat je er vanuit gaat dat we hier allemaal bevoorrechtte witte mannen zijn die het geld naar hen toe krijgen gegooid en dat we hosanna in den hoge op ons blote knietjes mogen bedanken dat we een penis hebben in plaats van een vagina.
Dat heeft echter geen enkele relatie met het onderwerp van dit topic, en daarom zou het fijn zijn als je je discriminerende opmerkingen op je tumblr zou zetten, en niet hier probeert mensen uit te lokken.
Dat heeft echter geen enkele relatie met het onderwerp van dit topic, en daarom zou het fijn zijn als je je discriminerende opmerkingen op je tumblr zou zetten, en niet hier probeert mensen uit te lokken.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Mwoah, er is een verschil. Je kunt iemand bewust een Mongool noemen, maar dan is dat nog niet met respectVerwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:48:
[...]
Als je mensen opzettelijk beledigd, behandel je ze juist respectloos.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 21-03-2015 23:25 ]
En wat zou dan een belediging met respect zijn dan? Want wat je nu zegt bewijst je punt niet.Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:25:
[...]
Mwoah, er is een verschil. Je kunt iemand bewust een Mongool noemen, maar dan is dat nog niet met respect(ook al heeft ie Down Syndroom of komt ie uit Mongolië)
The devil is in the details.
Het beledigd voelen is iets wat vanuit de ontvangende partij komt, het respect tonen komt van de afzender. Ik kan best een vriend uitmaken voor idioot als hij iets geks/ondoordachts uithaalt, maar ik heb nog altijd respect voor hem. Als het toevallig een keer in het verkeerde keelgat schiet en hij zich beledigd voelt, dan kan iemand dus beledigd zijn terwijl de ander zeker wel respect heeft en alleen iets gekscherend zegt.Hahn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:27:
[...]
En wat zou dan een belediging met respect zijn dan? Want wat je nu zegt bewijst je punt niet.
Ik volg de vorderingen in dit topic voor de gein en vind het tekenend voor hoe mensen de laatste jaren in het algemeen reageren. Steeds vaker zijn mensen heel snel beledigd en wordt direct moord en brand geschreeuwd, moeten mensen aangeklaagd en zaken verbannen worden of trekt men iets als de racisme kaart. Waarschijnlijk komt dit (groten)deels door de (gedeeltelijke) anonimiteit van het internet en het feit dat de mens graag wat te klagen heeft. Ik denk dat wanneer mensen die problemen hebben met de uitspraken van Clarkson dit persoonlijk, face to face, tegen hem zouden kunnen melden in plaats van hun gal via het internet uit te spuwen het heel anders zou lopen. In zo'n geval zou iemand eerder zeggen dat hem/haar de uitspraken niet aanstaan, ze het onbeschoft vinden en dat was het dan. Ofwel komt men tot consensus of men blijft van mening verschillen, met als resultaat dat de boel met een sisser afloopt of men denkt "Clarkson bekijk het je" en men simpelweg de programma's niet meer kijkt.
En dat laatste is een punt wat men, zij die zich beledigd voelen, gewoon moet doen: staat het programma of de presentatoren je niet aan, kijk het dan niet. Zijn de opmerkingen dusdanig over de schreef dan wordt de persoon in kwestie intern wel terug geroepen, of kan je op een niet overdreven dramatische manier een klacht indienen. Want stel dat in dit geval Clarkson doelbewust erop uit is om individuele mensen of complete groepen te kwetsen (wat ik eerlijk gezegd niet denk), dan zou je hem alleen maar meer genoegdoening geven door zo overdreven en opgefokt te reageren. Clarkson kan af en toe een botte boer zijn en in 99% van de tijd is dat wat hem (en daarmee de show) leuk, interessant en grappig maakt. Bij die laatste 1% wordt het onderscheid gemaakt tussen de mensen die snel op de teentjes getrapt zijn en die mensen die alleen denken "wat een sukkel" en daarna voor zichzelf bepalen of ze een show met een persoon die dergelijke uitspraken doet nog willen zien.
Persoonlijk heb ik zoiets van waar maakt men zich druk over. Als ik mij over al dit soort dingen druk zou moeten maken, dan moet ik op mijn bloeddruk gaan letten. In dit soort gevallen denk ik wel eens terug aan de basis- en middelbare school en alle dingen die je plagerijen die je daar te voortduren had. Daar ging je ook niet bij elk akkefietje de leraar of lerares erbij halen. In plaats van je druk te maken over zo'n presentator, ga wat leuks doen: kijk een andere show of film, lees een boek, ga een wandeling in het bos maken of wat dan ook. Al die dingen zijn leuker en zinvoller dan op internet lopen klagen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Schijndel kut! Zonne grotte vuurbal jongen!Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:37:
Ik woon op nog geen 5 kilometer van Maaskantje. Kom er dus ook niet echt goed vanaf
Oh jammer, Berlicum volgens je profiel.
Beetje cabaretier kan uitstekend mensen opzettelijk beledigen en ondertussen gewoon respect hebben voor diezelfde mensen.Hahn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:27:
[...]
En wat zou dan een belediging met respect zijn dan? Want wat je nu zegt bewijst je punt niet.
In onze wereld kan je zelfs beledigen alleen maar om je punt te maken. Steek een stapel heilige boeken in de fik en dan doodsbedreigingen turven. Die mensen en geloven kan je ondertussen prima respect voor hebben, maar je weet dan wel wie er het makkelijkste is te beledigen.
Je kan ook The Evolution of Species in de hens doen. Als een gelovige dat doet gewoon om te zien hoeveel doodsbedreigingen dit op gaat leveren, dan kan ie tegelijk nog gewoon respect hebben voor ongelovigen.
Steek je een boek in de hens zuiver om te schofferen dan is het respectloos. Wil je ermee aantonen hoe makkelijk een partij op de teentjes is getrapt, dan hoeft het al niet meer respectloos te zijn. Beetje cartoonist heeft ook gewoon respect voor gelovigen, maar wil dat het tegelijk wel toegestaan blijft om dingen te ridiculiseren.

Zo kunnen we nu weer naar het topic?
Die zocht ik inderdaad. Verder ben ik t ook met je eens, dit is het top Gear topic, niet het 'huilie huilie over politiek incorrecte onzin' topic.General_Snuss schreef op zondag 22 maart 2015 @ 08:48:
[afbeelding]
Zo kunnen we nu weer naar het topic?
Ik vind Stephen Fry wel een mooie gozer, maar geen goede vervanger voor Clarkson (ging ergens eerder in dit topic rond). Hij is wat te stijf en ik vind zijn humor wat flauw (naast dat ie niet zo heel vaak grapjes maakt).
Ik zou Dara Ó Briain wel gaaf vinden. Leuke gozer, erg grappig en ook niet bang om zijn mening te geven. Verder ook een top cabaretier.
En omdat het toch zondag is en we al een lange tijd offtopic gaan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=an_r6cAaxI8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RYND3UCeZts]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8YIzoLkStDM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b4RvX17J1rE]
Ik zou Dara Ó Briain wel gaaf vinden. Leuke gozer, erg grappig en ook niet bang om zijn mening te geven. Verder ook een top cabaretier.
En omdat het toch zondag is en we al een lange tijd offtopic gaan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=an_r6cAaxI8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RYND3UCeZts]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8YIzoLkStDM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b4RvX17J1rE]
Dat dacht ik ook toen ik hoorde dat Ashton Kutcher zijn vervanger werd, maar ik vind hem geweldig en kijk nog steeds Two and a Half Men. De humor en insteek met Walden zijn totaal anders dan met Charlie en Ashton acteert dat perfect (sowieso vind ik hem gewoon een goede acteur), dus wat dat betreft hangt het er gewoon vanaf wie er komt en hoe het gaat worden.LOTG schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:38:
Top Gear zonder Clarkson is als Two and a Half Men zonder Charlie Sheen.
Maar Top Gear is inderdaad Clarkson en andersom en met zijn unieke karakter is ie haast niet te vervangen, want de chemie tussen die drie is uniek en zal zonder Clarkson nooit meer hetzelfde zijn. Dus ik hoop dat deze soap z.s.m. eindigt en we gewoon weer Top Gear kunnen kijken. En wat mensen vinden van zijn grapjes en getroll, zal me een wordt wezen, ik lig altijd dubbel van het lachen. Mensen zeggen vaak "racistisch" maar het is maar net hoe je het opvat. Ik denk niet dat Clarkson een racist is, die doelbewust mensen probeert te beschadigen. Het is gewoon Engelse humor van de bovenste plank. Mensen zoeken snel een reden om hun eigen frustratie te uiten en zo ook hier. Ze kunnen niet tegen een grapje.
[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 22-03-2015 11:59 ]
Verwijderd
Cabaretier. Het is zijn vak en het "beledigen" heeft een doel.W3ird_N3rd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 06:06:Beetje cabaretier kan uitstekend mensen opzettelijk beledigen en ondertussen gewoon respect hebben voor diezelfde mensen.
Cartoonist. Wederom het is zijn vak. Maar het punt dat je hier maakt is geheel correct. Nutteloos schofferen en beledigen 'is just that" en is respectloos. Als het een doel heeft en je wil er een punt mee maken, dan moet je het in zijn context zien. Opzettelijk beledigen omdat je wil aantonen dat bepaalde mensen gemakkelijk beledigd zijn heeft geen (weinig) context.Steek je een boek in de hens zuiver om te schofferen dan is het respectloos. Wil je ermee aantonen hoe makkelijk een partij op de teentjes is getrapt, dan hoeft het al niet meer respectloos te zijn. Beetje cartoonist heeft ook gewoon respect voor gelovigen, maar wil dat het tegelijk wel toegestaan blijft om dingen te ridiculiseren.
Vriend. Respect hebben voor iemand en iets met respect zeggen zijn twee verschillende zaken.Moi_in_actie schreef op zondag 22 maart 2015 @ 00:20:
[...]
Het beledigd voelen is iets wat vanuit de ontvangende partij komt, het respect tonen komt van de afzender. Ik kan best een vriend uitmaken voor idioot als hij iets geks/ondoordachts uithaalt, maar ik heb nog altijd respect voor hem. Als het toevallig een keer in het verkeerde keelgat schiet en hij zich beledigd voelt, dan kan iemand dus beledigd zijn terwijl de ander zeker wel respect heeft en alleen iets gekscherend zegt.
Begrijp me goed, ik ben het echt wel eens dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn en de hele zwarte piet discussies ed. gaan helemaal nergens over. Het wil nog niet zeggen dat alles maar gezegd moet worden, omdat het kan. Om het daarna maar af te schuiven als zijnde grap of schoffering om reacties op te roepen.
Stephen Fry heeft een punt en soms ook niet. Het is niet zwart/wit, aan regels gebonden.
De anonimiteit van het internet zorgt er ook voor dat mensen veel mondiger zijn en makkelijker hun meningen verdedigen zonder rekening te houden met een ander. Clarkson heeft overigens wel eens een taart in zijn gezicht gekregen. Die hij overigens als een heer accepteerde.Waarschijnlijk komt dit (groten)deels door de (gedeeltelijke) anonimiteit van het internet en het feit dat de mens graag wat te klagen heeft. Ik denk dat wanneer mensen die problemen hebben met de uitspraken van Clarkson dit persoonlijk, face to face, tegen hem zouden kunnen melden in plaats van hun gal via het internet uit te spuwen het heel anders zou lopen.
Om maar eens OT te zijn. Iemand op zijn bek slaan is respectloos. Hoeveel respect je ook beweert te hebben voor diegene.
Was ook niet als vervanger bedoeld, maar gewoon die uitspraak om t gezeik van de vorige X aantal posts te stoppenMartinspire schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:36:
Ik vind Stephen Fry wel een mooie gozer, maar geen goede vervanger voor Clarkson (ging ergens eerder in dit topic rond). Hij is wat te stijf en ik vind zijn humor wat flauw (naast dat ie niet zo heel vaak grapjes maakt).
Verder, mocht JC vervangen worden moet het wel iemand zijn die auto-minded is, en Dara ó Briain is dat volgens mij niet echt.
Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij is in ieder geval voor de buitenwereld nog altijd niet duidelijk wat er gebeurd is dus hou dan ook op met te zeggen dat er gemept is.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:15:
Om maar eens OT te zijn. Iemand op zijn bek slaan is respectloos. Hoeveel respect je ook beweert te hebben voor diegene.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Haha, nouja ik denk dat het geen groot probleem is om het hem aan te leren. Hij kan in ieder geval presenteren en heeft humor die ook wel bij Top Gear past volgens mij.mark-k schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Was ook niet als vervanger bedoeld, maar gewoon die uitspraak om t gezeik van de vorige X aantal posts te stoppen
Verder, mocht JC vervangen worden moet het wel iemand zijn die auto-minded is, en Dara ó Briain is dat volgens mij niet echt.
Hij had in ieder geval al zitten geinen: http://www.mirror.co.uk/t...nded-dara-obriain-5373719
*knip* off topic
[ Voor 80% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2015 13:25 ]
*knip* off topic
[ Voor 86% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2015 13:25 ]
Verwijderd
"Je kunt nooit goed zijn in iets wat je niet leuk vindt, daarom kunnen de meeste vrouwen niet autorijden."
En nu quote ik ook nog Jeremy
Dat laatste valt nog te bezien. Als het gaat om die boeken, dan zou je kunnen zeggen dat de persoon met de aansteker geen respect heeft voor het geloof (of voor evolutietheorie).Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:15:
Cartoonist. Wederom het is zijn vak. Maar het punt dat je hier maakt is geheel correct. Nutteloos schofferen en beledigen 'is just that" en is respectloos. Als het een doel heeft en je wil er een punt mee maken, dan moet je het in zijn context zien. Opzettelijk beledigen omdat je wil aantonen dat bepaalde mensen gemakkelijk beledigd zijn heeft geen (weinig) context.
Maar dat mag!
Je velt ermee namelijk geen enkel oordeel over de aanhangers van dat boek. Het is een belediging voor het geloof, niet voor de gelovigen. Je kan een boek verbranden omdat je denkt dat het volslagen onzin is en daarmee geen respect voor het boek tonen, maar je kan dan nog steeds respect hebben voor de aanhangers ervan.
Het is niet anders dan een iPhone met opzet kapot gooien. Misschien wil ik daarmee publiek uiten dat het in mijn ogen een kutding is. Tegelijk kunnen mijn beste vrienden een iPhone hebben!
Ik beledig ook zo vaak concepten en mischien zelfs groepen. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor ieder individu van die groep. Misschien heb ik geen/weinig respect voor de groep als geheel, maar geen enkel individu van die groep hoeft zich persoonlijk gekwetst te voelen.
En ietwat terug naar het topic: dat zal toch niet anders zijn voor Clarkson? Hij zal groepen beledigen zoals ik kan zeggen dat scientology niet goed snik is. Dat is een belediging right there. Maar zoals ik daarmee alleen dat geloof beledig en nog steeds respect kan hebben voor ieder individu daarbinnen, zo zal dat voor Clarkson toch ook zijn?
Technisch gezien is dat volgens mij precies het verschil tussen racisme en discriminatie. Bij discriminatie behandel je individuen anders. Bij racisme scheer je een volledige groep over één kam. Bij discriminatie ga je een individu erop beoordelen.
Bij extreme discriminatie beoordeel je ieder individu van een groep gelijk, maar daarmee is het niet opeens weer terug racisme. Het komt in de praktijk ook vrijwel niet voor: zelfs bij de Jodenvervolging (geen Godwin, ik vergelijk met niemand) kregen niet alle Joden dezelfde behandeling. Er lag racisme aan ten grondslag, maar uiteindelijk was het discriminatie op gigantische schaal.
En niemand hoeft te luisteren naar wat ik zeg. Scientologyleden hebben nu misschien geen respect meer voor mij. Dat mag. Moet je stoppen met lezen. Vind je Clarkson niet leuk? Zap weg!
Ik denk dat juist groepen (maar soms ook individuen) die makkelijk op de teentjes getrapt zijn juist extra veel en extra harde beledigingen krijgen, juist omdat ze zo makkelijk op de kast zijn te krijgen. En mensen als Clarkson worden dan op het matje geroepen..
Clarkson heeft, bij mijn weten, zich nooit schuldig gemaakt aan discriminatie. Zelfs als het slaan van de producer waar is, dan heeft hij de producer een mep gegeven omdat hij in zijn ogen verantwoordelijk was voor het verzorgen van eten. Niet omdat het een Ier was! (geweld op de werkvloer is daarmee overigens nog steeds not done, maar discriminatie was het waarschijnlijk niet)
Klopt. Daar zit ook precies het verschil. Iets zonder respect zeggen moet te allen tijde zijn toegestaan.Vriend. Respect hebben voor iemand en iets met respect zeggen zijn twee verschillende zaken.
Respect voor iemand, dat heb je of dat heb je niet. Daar kan je met woorden niets aan veranderen. Je kan iemand de hemel inprijzen terwijl je er totaal geen respect voor hebt (genoeg mensen die dat doen met bijvoorbeeld hun baas) en je kan iemand beledigen terwijl je wel respect hebt voor de persoon: "Waarom laat je dat nu vallen sukkel!".
Volgens mij is het uiteindelijk wel aan regels gebonden, maar niet iedere situatie is daar eenvoudig op terug te voeren.Stephen Fry heeft een punt en soms ook niet. Het is niet zwart/wit, aan regels gebonden.
Stephen heeft een punt, maar ook weer niet. Als Stephen als grap een vriend regelmatig zou uitmaken voor, ja, noem eens wat. Gierige Hollander, domme Belg of wat dan ook. Als die vriend dan zegt "Weet je, ik weet dat je het niet zo bedoelt, maar ik voel me toch wel gekwetst door die opmerking." dan kan Fry daarop reageren door te zeggen "Sorry, ik wist niet dat het vervelend overkwam voor jou. Ik zal erop letten.".
Natuurlijk hoeft Fry er niks mee te doen. Hij mag ook zeggen "Ja so fucking what?". Maar dan is hij waarschijnlijk een vriend kwijt. Het op zichzelf opmerken dat je ergens door gekwetst bent is niet nutteloos.
Het grote verschil hier is dat mensen, zoals Clarkson (en Fry) die publiek spreken dat "Ik ben gekwetst" zinnetje te horen krijgen na het beledigen van een groep. Ze krijgen het te horen van individuen die ze helemaal niet kennen. Dan is het ook volslagen nutteloos.
Godverdomme! Er is vast wel een gelovige die nu gekwetst is. Dit is wat ik net eerder zei: het kwetsen om een punt te maken, verder nutteloos. Ben jij een gelovige en ben je nu gekwetst? "Well, so fucking what." Ik beledigde jou helemaal niet. Ik beledigde je geloof. Misschien beledigde ik je groep. Maar ik beledigde jou niet. Voel je je toch aangesproken? Dat is dan jouw probleem. Heb je nu geen respect meer voor mij? Dat mag. Zeg ik dit op een steng gelovig forum en krijg ik nu een permban? Ook dat mag. Niemand is verplicht om mij een podium te geven.
Het is niet anders voor Clarkson. Niemand is verplicht om hem een podium te geven, niemand is verplicht om het leuk te vinden. Ik heb hem nooit een individu zien benadelen omdat die onderdeel is van een een groep (discriminatie).
Hoewel waar, zal zoiets ook niet gelden op TV? Zou je bij de opnamen ook niet de illusie hebben dat je onder vrienden bent? Zelfs het Top Gear publiek valt daaronder, want die weten ook waar ze voor komen. Ik weet niet of het zo werkt, maar ik kan me voorstellen dat je vergeet rekening te houden met echt alle mensen die thuis kijken.De anonimiteit van het internet zorgt er ook voor dat mensen veel mondiger zijn en makkelijker hun meningen verdedigen zonder rekening te houden met een ander.
En zo ga je daar sportief mee om.Clarkson heeft overigens wel eens een taart in zijn gezicht gekregen. Die hij overigens als een heer accepteerde.
True. Maar met racisme of discriminatie heeft het bar weinig te maken. En als die fracas het enige was geweest dan zou zijn baan niet op de tocht staan.Om maar eens OT te zijn. Iemand op zijn bek slaan is respectloos. Hoeveel respect je ook beweert te hebben voor diegene.
Het sluit elkaar overigens niet uit. Je kan in een impuls iemand op zijn bek slaan en daarna spijt krijgen. De actie is dan respectloos, maar je kan nog altijd respect hebben voor die persoon.
Je hoeft het niet te lezen he.mark-k schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:50:
Was ook niet als vervanger bedoeld, maar gewoon die uitspraak om t gezeik van de vorige X aantal posts te stoppen
Haha, het is nog waar ook.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:51:
"Je kunt nooit goed zijn in iets wat je niet leuk vindt, daarom kunnen de meeste vrouwen niet autorijden."
Als vrouw kan je dat opvatten als belediging of zelfs racisme. Het woord "racisme" dekt de lading niet, tenzij je vrouwen/gelovigen/etc als apart ras ziet. Maar het is geen discriminatie. Hij scheert een hele groep over één kam maar zegt er zelfs specifiek bij dat het geen betrekking heeft op een individu. Geen enkele vrouw hoeft zich aangesproken te voelen.
Waarom deze opmerking dan amper controversieel is? Vrouwen laten zich niet zo makkelijk beledigen als rassen en gelovigen.
Verder bewijs daarvoor? Stel dat het Nederlandse woord "hoer" (ook een belediging) in het Engels "helling" zou betekenen en er had een Nederlandse vrouw op de brug gelopen. "There a hoer on the bridge". Had iemand daar een probleem van gemaakt? Geloof ik nooit. Terwijl het exact hetzelfde is. Alleen laten vrouwen zich niet zo makkelijk beledigen. De ontvangende kant bepaald dus of iets een belediging is.
Jazeker.Brilsmurfffje schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:17:
Vanavond Boer zoekt vrouw kijken, is daar al een topic van ?
Laat dit aub aan moderators over. Er is niet voor niets een Topic Report functie...
[ Voor 79% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2015 13:23 ]
De Britse krant The Sunday Times -waarvoor Clarkson columns schrijft- stelt dat hij een programma wil maken over het leven op het platteland. In 2012 had hij blijkbaar al een gelijkaardig voorstel gedaan.
Clarkson zou praten met zijn goede vriend (én "Top gear"-producent) Andy Wilman over een reeks documentaires over de landbouw.
"Ik hou van het idee dat ik een landbouwer zou zijn. Maar de landbouw is een complex gegeven. Het is een industrie, maar voor mij is het ook belangrijk dat de gronden mooi blijven", vertelde Clarkson aan Radio Times in 2012. Of het gerucht nu klopt of niet, de Britse pers grapt vandaag maar al te graag over "Top tractor" in plaats van "Top gear".
Clarkson zou praten met zijn goede vriend (én "Top gear"-producent) Andy Wilman over een reeks documentaires over de landbouw.
"Ik hou van het idee dat ik een landbouwer zou zijn. Maar de landbouw is een complex gegeven. Het is een industrie, maar voor mij is het ook belangrijk dat de gronden mooi blijven", vertelde Clarkson aan Radio Times in 2012. Of het gerucht nu klopt of niet, de Britse pers grapt vandaag maar al te graag over "Top tractor" in plaats van "Top gear".
Tja, het zou naast TG kunnen (net zoals de bijklussende May & Hammond). Op zich is landbouw een ontzettend boeiend en historisch significant onderwerp voor de Engelsen; ik zou het wel kijken!Alphalorne schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:22:
Ik heb het idee dat dit een gerucht is gebaseerd op een uitspraak in 2012. Dat gezegd hebbende, een prima side-project wat mij betreft. Zou ik ook kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Alphalorne op 23-03-2015 12:16 ]
Jezza op een giga combine harvester die "MORE POWER!" schreeuwt.
Ik zie het al helemaal voor me
Ik zie het al helemaal voor me
Ik lees hier dat het rapport van Ken MacQuarrie zich puur beperkt tot de feiten en geen aanbevelingen bevat. Hall is de enige is die hier een oordeel over zal vellen (van Cohen zou het ook geen verassing zijn).
[ Voor 4% gewijzigd door Alphalorne op 23-03-2015 13:26 ]
en terecht. Je moet dit soort dingen baseren op feiten, niet op "misschien is het zo dat hij ooit lief gaat doen". Tenminste, dat is mijn mening
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Boris Johnson throws his hat into the ring as Jeremy Clarkson's Top Gear replacement.
Leuke vent hoor, maar nee.
Leuke vent hoor, maar nee.
Denk je serieus dat de burgemeester van London (een gehucht van maar 8 miljoen inwoners), de op één na belangrijkste politicus in de UK (na de premier), en iemand die getipt wordt als een mogelijk toekomstig premier, zijn baan opgeeft om TV-presentator te worden?
Iemand slaan op de werkvloer is natuurlijk not done en het is goed dat er wat mee gedaan wordt door de BBC. Maar om nou alle uitspraken van JC er bij te halen. Die hebben toch helemaal niks te maken met het incident dat er nu uitgezocht wordt? Tenzij het vermeende slachtoffer niet blank was en JS hem daarom een mep heeft verkocht.
Ik heb zelf niet zo veel met auto's, maar kijk vaak wel TG als ik het toevallig langs zie komen. Gewoon omdat het leuke entertainment (is dat een pleonasme?) is.
Persoonlijk vind ik Jeremy wel grappig. Juist omdat hij zo vaak grappen maakt over verschillende landen en hun inwoners. Daarom vind ik Clint Eastwood en al zijn personages ook geniaal.
Dat ze uitspraken doen, die door mensen als beledigend worden ervaren, wil nog niet zeggen dat ze geen respect kunnen hebben voor de mensen waarover ze de uitspraken doen. Ik denk echt wel dat Jeremy heeft genoten van zijn reizen naar andere landen (tenzij er geen biefstuk was natuurlijk
).
Ik zeg ook altijd dat blanke Nederlanders gierig zijn en dat je op moet passen voor je vingers als je een koekje uit de trommel pakt, omdat de trommel zo snel weer dicht gaat. Dat is gewoon een stereotype (net als alle andere stereotypes gebaseerd op vooroordelen, maar grotendeels toch kloppend). Maar dat betekend niet dat ik geen respect kan hebben voor een blanke Nederlander die bijvoorbeeld heel goed is in zijn werk.
Ik ben zelf Surinaams en maak zelf ook de grap dat Surinamers lui zijn. Kan ik makkelijk doen, want ik weet van mezelf dat ik niet lui ben (ok, ok, sommige klusjes in huis stel ik altijd uit). Dat betekent niet dat ik mijn Surinaamse vrienden of mezelf niet respecteer.
Waar ik niet tegen kan zijn domme opmerkingen die nergens op slaan en zomaar uit de lucht komen vallen, zonder context. Zoals "Ching, chang, chong" roepen naar willekeurige Aziaat (drie keer meegemaakt met mijn vrouw, die Vietnamees is. En het waren niet alleen kinderen die dat deden). Dat is zoiets als "domme sukkel" roepen naar een willekeurige voorbijganger.
“Just because you're offended, doesn't mean you're right.” - Ricky Gervais
Ik heb zelf niet zo veel met auto's, maar kijk vaak wel TG als ik het toevallig langs zie komen. Gewoon omdat het leuke entertainment (is dat een pleonasme?) is.
Persoonlijk vind ik Jeremy wel grappig. Juist omdat hij zo vaak grappen maakt over verschillende landen en hun inwoners. Daarom vind ik Clint Eastwood en al zijn personages ook geniaal.
Dat ze uitspraken doen, die door mensen als beledigend worden ervaren, wil nog niet zeggen dat ze geen respect kunnen hebben voor de mensen waarover ze de uitspraken doen. Ik denk echt wel dat Jeremy heeft genoten van zijn reizen naar andere landen (tenzij er geen biefstuk was natuurlijk
Ik zeg ook altijd dat blanke Nederlanders gierig zijn en dat je op moet passen voor je vingers als je een koekje uit de trommel pakt, omdat de trommel zo snel weer dicht gaat. Dat is gewoon een stereotype (net als alle andere stereotypes gebaseerd op vooroordelen, maar grotendeels toch kloppend). Maar dat betekend niet dat ik geen respect kan hebben voor een blanke Nederlander die bijvoorbeeld heel goed is in zijn werk.
Ik ben zelf Surinaams en maak zelf ook de grap dat Surinamers lui zijn. Kan ik makkelijk doen, want ik weet van mezelf dat ik niet lui ben (ok, ok, sommige klusjes in huis stel ik altijd uit). Dat betekent niet dat ik mijn Surinaamse vrienden of mezelf niet respecteer.
Waar ik niet tegen kan zijn domme opmerkingen die nergens op slaan en zomaar uit de lucht komen vallen, zonder context. Zoals "Ching, chang, chong" roepen naar willekeurige Aziaat (drie keer meegemaakt met mijn vrouw, die Vietnamees is. En het waren niet alleen kinderen die dat deden). Dat is zoiets als "domme sukkel" roepen naar een willekeurige voorbijganger.
“Just because you're offended, doesn't mean you're right.” - Ricky Gervais
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
op 9gag staat dat top gear gewoon verder gaat met Jeremy Clarkson en dat Hammond en May geen shows op wilden nemen als Jeremy er niet bij was.
Nukezone FTW
wat op 9gag staat is de waarheid
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WL89aNPeucs]
ps zou niet op het linkje klikken, dan wordt het nogal zoetsappig
[ Voor 11% gewijzigd door Powrskin op 23-03-2015 17:13 ]
Nukezone FTW
Heel eenvoudig, het is een optelsom... JC heeft voor de BBC de afgelopen jaren stukje bij beetje hun goodwill beschadigd en nu is de koek gewoon op, de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Het heeft niet direct met het incident te maken dat is waar, maar het is dus zeker wel bagage die zwaar meetelt.Xyphoid schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:31:
Iemand slaan op de werkvloer is natuurlijk not done en het is goed dat er wat mee gedaan wordt door de BBC. Maar om nou alle uitspraken van JC er bij te halen. Die hebben toch helemaal niks te maken met het incident dat er nu uitgezocht wordt? Tenzij het vermeende slachtoffer niet blank was en JS hem daarom een mep heeft verkocht.
Dat hij foute grappen maakt weten we allemaal en dat is ook een van de redenen waarom men graag naar hem kijkt, wat mij betreft wordt er alleen veel te veel gehoor aan de klagers gegeven en nemen ze zijn uitspraken veel te serieus. Donderse politieke correctheid ook altijd, je kan ook gewoon niet kijken als je aanstoot neemt aan zijn grappen... iemand slaan is uiteraard geheel wat anders, wat dat betreft zouden ze dat idd wel apart van elkaar kunnen zien... maar het zijn ook mensen
Je kan van mij wat dat betreft echt niet zeggen: 'maar ik vind Top Gear verder zo leuk!, alleen die grappen af en toe bevallen mij niet.' Dat is een scheve beredenering want er worden aldoor foute grappen gemaakt, het zijn dan eigenlijk net die momenten dat iemand zich dan persoonlijk beledigd voelt door die ene foute grap maar wel 1000x heeft gelachen om de vorige foute grappen... erg hypocriet. Wat dat betreft sparen ze niemand en als ze iets of iemand een veeg uit de pan kunnen geven dan doen ze dat, iedereen zal zich op een gegeven moment beledigd kunnen voelen als je TG kijkt.
Ik denk dat dit allemaal met een sisser gaat aflopen, JC is veel te veel geld waard voor de BBC en ze weten hoe hij is... dan hadden ze 15 jaar geleden moeten ingrijpen en hem moeten ontslaan. JC zal zeker wel een berisping krijgen in de vorm van een boete oid, wss wordt hij er ook wel iets wijzer van en dan is het verhaaltje uit
[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 23-03-2015 17:23 ]
Wat een kansloos artikel
Alleen maar geruchten gebracht als feit.. Maar ja, nederlandse kranten, niets nieuws toch?
Alleen maar geruchten gebracht als feit.. Maar ja, nederlandse kranten, niets nieuws toch?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heeft hij nu eigenlijk echt geslagen? Want eerst zij iedereen van niet, en nu schijnbaar van wel. Het lijkt me niet iemand die andere mensen neerhoekt, misschien een beetje duwen ofzo
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nog geen 100% duidelijkheid helaas, geruchten gaan nu allebei de kanten op.
Verwijderd
Ik zal er niet wakker van liggen als Top Gear stopt, een paar jaar terug keek ik het regelmatig en vooral de specials waren wel grappig. Tegenwoordig vind ik het eigenlijk geen hol meer aan en is het niveau gedaald tot de categorie 'Sinterklaasjournaal'. Zelfs de 'grapjes' en lauwe one-liners die ze tussendoor maken komen ingestudeerd over en dat publiek wat er vervolgens een beetje dom en schaapachtig omheen staat te gniffelen is helemaal te idioot voor woorden. Sowieso komt zo'n staand publiek raar over op TV, 90% van de mensen weet zich geen houding te geven en staat er ongemakkelijk bij.
Over het Sinterklaasjournaal/Top Gear gesproken: Clarkson er uit, Dieuwertje er in!
Over het Sinterklaasjournaal/Top Gear gesproken: Clarkson er uit, Dieuwertje er in!
RIP Top Gear: http://www.telegraph.co.u...be-sacked-by-the-BBC.html
Mogelijk wel doorgaan, maar zonder Jeremy en nog niks bekend over Richard en James.
Hopelijk komt er een zender die hun allemaal overneemt en zorgt dat ze weer verder kunnen. Er zullen genoeg zenders zijn die hem/hen willen hebben.
* wontcachme hoopt dat in elk geval er nog kerstspecials gaan komen
Mogelijk wel doorgaan, maar zonder Jeremy en nog niks bekend over Richard en James.
Hopelijk komt er een zender die hun allemaal overneemt en zorgt dat ze weer verder kunnen. Er zullen genoeg zenders zijn die hem/hen willen hebben.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Richard en James hebben al eerder geweigerd. Dus dat zal nu wel niet anders zijn.wontcachme schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:16:
RIP Top Gear: http://www.telegraph.co.u...be-sacked-by-the-BBC.html
Wel vindt ik het grappig dat de nieuwssites dit nieuws snel allemaal overnemen terwijl het maar van 1 bron komt. De Telegraph. De BBC is nog niet naar buiten gekomen met nieuws.
Ben trouwens erg benieuwd naar de contracten die JC heeft met de BBC. Mag hij zomaar naar een andere zender gaan, of mag hij geen autoprogramma meer maken en wordt het eerder toptractor...
Hoezo? Contract afgelopen is toch afgelopen. Als ze niet willen dat ie ergens anders aan de slag gaat dan moeten ze hem maar niet ontslaan.
Als BBC Clarkson ontslaat (zoals het er nu naar uit ziet), is er dan in de UK geen andere zender die Top Gear wil overnemen? Of in ieder geval de presentatoren? BBC zal wel de merknaam op Top Gear hebben, maar ik neem aan dat het ze vrij is om Fast Gear te gaan presenteren.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
http://www.ad.nl/ad/nl/56...-ontslagen-door-BBC.dhtml
paar gems;
Denken ze nou echt dat JC een kans maakt met een rechtzaak.. lol
paar gems;
Daarmee is de zaak echter nog niet af. Clarkson sleept de BBC voor de rechter, wegens onrechtmatig ontslag.
Hoe weet je dat het foute info isIn het rapport staat dat Jeremy de producent twintig minuten lang heeft uitgescholden, voordat hij hem 30 seconden lang aanviel

Denken ze nou echt dat JC een kans maakt met een rechtzaak.. lol
Dit topic is gesloten.