Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:48:

Dat dus. Ik heb ook wel een enkele keer een programma van JC gezien en tja, dat vind ik dan toch niet zo interessant.

James May maakt dan (voor mij) wel weer interessante programma's. Richard Hammond zit qua niveau (om het even plat te zeggen) wat lager (denk Brainiac), maar als je zulke programma's graag ziet doet hij het alleen ook prima.
Ken je deze serie van hem?

YouTube: Jeremy Clarkson - War Stories

Als je dit niet interessant vindt kan het natuurlijk ook zijn omdat je in meer wetenschappelijke onderwerpen geïnteresseerd bent. Dat soort programma's zie ik JM & RH vaker in terug dan historisch/culturele programma's.

[ Voor 4% gewijzigd door Erwin op 16-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

lanerios schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Dat is zeker waar, maar om vooraf al te gaan roepen dat hij onvervangbaar is, is natuurlijk onzin. De kans is er altijd dat er een betere komt.
Het kan altijd, maar je hebt wel een flinke checklist:

-Loudmouth
-Politiek incorrect
-Maar niet al te zeer omstreden!
-Petrolhead
-Goed op camera
-Goede interviewer
-En dan moet die ook nog samen met RH en JM een goede combinatie vormen.

Alles kan, maar ik zou geen kandidaat aan durven te dragen.

Wat betreft presentatoren vervangen, met Jack Spijkerman, toen Kopspijkers Koppensnellers was geworden - werkte toch niet. En dan was de presentator nog niet eens weg! The damage had been done.

En als Kopspijkers bij de NPO was gebleven, zelfde format, maar met een andere presentator.. Had dat gewerkt? Denk het niet.

Wat is ervoor in de plaats gekomen? Effectief voor mijn gevoel: De Wereld Draait Door. Ondanks dat DWDD dagelijks ipv. wekelijks is trekt het volgens mij een vergelijkbaar aantal kijkers. DWDD is natuurlijk een totaal ander programma, maar heeft in Nederland wel de positie van "niet-journaal of soap programma dat iedereen kijkt" overgenomen.

Het concept van Kopspijkers zelf is (of ik heb het gemist/zie het over het hoofd) nooit echt vervangen. Een programma met opvallende televisiefragmenten (De TV Draait Door binnen DWDD), cabaret (Koefnoen), het nieuws vanuit komische invalhoek bekeken (De Kwis/Cojones/Zondag met Lubach), een luchtig wedstrijdelement (De Kwis), opvallende/eigenaardige mensen een podium geven op een respectvolle manier (Joris' Showroom, in mindere mate Man Bijt Hond) en hilarische misstanden aan de kaak stellen (Kanniewaarzijn). En dan alles in één programma.

Natuurlijk zijn niet al die programma's het resultaat van Kopspijkers. Kanniewaarzijn bijvoorbeeld is meer de opvolger van "Ook dat nog!", wat ouder is dan Kopspijkers. Maar alle losse onderdelen van Kopspijkers zijn nu niet meer gecombineerd in één programma.

Er zo over nadenkende, zou dat met Top Gear ook kunnen gebeuren? Onderdelen feitelijk afsplitsen waarbij de delen groter worden dan de som ooit was?
Erwin schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Ken je deze serie van hem?

YouTube: Jeremy Clarkson - War Stories

Als je dit niet interessant vindt kan het natuurlijk ook zijn omdat je in meer wetenschappelijke onderwerpen geïnteresseerd bent. Dat soort programma's zie ik JM & RH vaker in terug dan historisch/culturele programma's.
Wetenschappelijke programma's vind ik inderdaad interessanter. De tweede helft van die video (Greatest Raid of All Time) heb ik volgens mij wel eens gezien. Inderdaad, dat weet JC dan wel op een boeiende manier te brengen. :)

Waar ik dan ook meer op doelde waren de Top Gear achtige video/DVD's die hij heeft gemaakt zonder May en Hammond. Of in bepaalde gevallen, alleen zonder May. Dat werkt (voor mij persoonlijk dan) niet goed.

JC zal ook zeker niet werkeloos zijn zonder TG, maar ik denk dat Hammond en May wat breder zijn met hun kwaliteiten. Het is, naar mijn idee dan, toch lastiger om JC ergens in te passen. Maargoed, voor het geld hoeft ie het natuurlijk allang niet meer te doen, dus hij kan eigenlijk ook maken wat ie zelf wil.

Zo bekeken, als JC stopt met TG, dan hoop ik dat ie dat soort geschiedenis docu's gaat maken. En zich dus minder bezig gaat houden met keiharde humor. Want die keiharde humor werkt volgens mij een stuk minder goed zonder contragewicht van Hammond en May.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:48:
[...]
James May maakt dan (voor mij) wel weer interessante programma's. Richard Hammond zit qua niveau (om het even plat te zeggen) wat lager (denk Brainiac), maar als je zulke programma's graag ziet doet hij het alleen ook prima.
James May heeft meer input bij de producties waaraan hij meewerkt - hij is geregeld zelfs de geestelijke vader er van en dat levert vaak mooie producties op. Ik krijg de indruk dat hij er waarschijnlijk niet zo extreem veel geld maar wel heel veel persoonlijke voldoening uit haalt. Ik bekijk ze altijd met veel plezier.

Richard Hammond presenteert vaak techniek-met-lol shows (zoals Braniac in het verleden, maar ook zeer recent diverse anderen) maar ook geregeld serieuze en wetenswaardig boeiende documentaire series - wel met Engelse relativerende humor erbij - zoals bijvoorbeeld Engineering Connections, How to Build a Planet en Richard Hammond's Invisible Worlds. Echte aanraders.
Maar JC? Hij kan zomaar de Jack Spijkerman van GB worden.
Inderdaad. Wel met een hele dikke bankrekening ongetwijfeld, maar in feite uitgerangeerd - het zou zo maar kunnen binnen een paar jaar. Top Gear is op zijn lijf geschreven (en deed dat erg goed) maar als je de rest van zijn werk bekijkt dan is het in mijn ogen niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

arsimo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Inderdaad. Wel met een hele dikke bankrekening ongetwijfeld, maar in feite uitgerangeerd - het zou zo maar kunnen binnen een paar jaar. Top Gear is op zijn lijf geschreven (en deed dat erg goed) maar als je de rest van zijn werk bekijkt dan is het in mijn ogen niet veel soeps.
Als hij vandaag de BBC verlaat, heeft hij morgen een mega contract bij de concurrent. JC is echt niet uitgerangeerd. De BBC is te correct, wilt ze eigenlijk niet kwijt. Nu heeft JC er genoeg van en gaat lekker cashen bij de commerciële omroep. Of hij blijft, steekt een dikke middelvinger op en krijgt opslag.

Het concept JC, Hammond en May kan best nog wel een jaar of 5 door. Bij de BBC of Sky, ITV etc

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 16-03-2015 15:40 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
ik klik aan: Top Gear season 22 cancelled: Jeremy Clarkson leaving BBC

Blijkt het alleen maar over zaken te gaan die reeds bekend zijn.. Clickbait... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
backupdevice schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:39:
[...]
Als hij vandaag de BBC verlaat, heeft hij morgen een mega contract bij de concurrent.
Ongetwijfeld.
JC is echt niet uitgerangeerd.
Ik zeg ook niet nu, maar mogelijk wel dan binnen een jaar. Of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

backupdevice schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Als hij vandaag de BBC verlaat, heeft hij morgen een mega contract bij de concurrent. JC is echt niet uitgerangeerd.
Dat zou ik niet zo stellig zeggen. Jack Spijkerman dacht ook beter te zitten bij Talpa en had daar dus ook een mooi contract.

Zonder twijfel zal JC een vet contract aangeboden krijgen - maar dan kan ie alsnog zijn uitgerangeerd. Daarbij is nog de vraag of JC wel zo'n contract wil tekenen. Ik weet niet hoeveel JC waard is, maar hij kan vast ook wel voor zichzelf beginnen.
De BBC is te correct, wilt ze eigenlijk niet kwijt. Nu heeft JC er genoeg van en gaat lekker cashen bij de commerciële omroep. Of hij blijft, steekt een dikke middelvinger op en krijgt opslag.
Dat laatste zie ik niet gebeuren, dat zou teveel publieke onrust veroorzaken.
Het concept JC, Hammond en May kan best nog wel een jaar of 5 door. Bij de BBC of Sky, ITV etc
Bij een andere zender denk ik dat dat niet gaat werken. Als het alleen een verhuizing van zender is wel, maar de naam en onderdelen van het programma moeten waarschijnlijk ook aangepast worden.

Dan is er een groot risico dat hetzelfde zal gebeuren als met Kopspijkers-Koppensnellers. Het maakt niets uit of het kwalitatief nog goed is, het programma komt over als een ripoff en weet de kijker niet aan zich te binden.
arsimo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:12:
Richard Hammond presenteert vaak techniek-met-lol shows (zoals Braniac in het verleden, maar ook zeer recent diverse anderen) maar ook geregeld serieuze en wetenswaardig boeiende documentaire series - wel met Engelse relativerende humor erbij - zoals bijvoorbeeld Engineering Connections, How to Build a Planet en Richard Hammond's Invisible Worlds. Echte aanraders.
Zeker, Hammond kan ook serieuze programma's maken. Alleen is hij er (naar mijn idee) veel minder bekend mee bij het grote publiek. :)

Het geeft wel aan hoe ze allebei het ook prima doen zonder TG. Het repertoire van JC buiten TG.. Da's een stuk minder.
Nou, zoiets als "War stories", dat is een prima programma - maar ik denk dat je rustig kan zeggen dat ~90% van JC's reputatie in Top Gear zit. (ik weet niet of een gemiddelde Brit dat ook zo ziet) Hammond en May zijn daarin heel anders, zonder TG gaan die gewoon meer tijd in hun andere projecten steken.

[ Voor 31% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Piers Morgan lijkt me de perfecte vervanger voor Clarkson bij Top Gear :)

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Obelink schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:16:
In October 2003, journalist and television personality Jeremy Clarkson reportedly emptied a glass of water over Morgan during the last flight of Concorde.[80] In March 2004, at the British Press Awards, Clarkson punched Morgan three times in a clash over The Mirror's coverage of his private life, and accusations that Clarkson did not write for his column in The Sun himself.
En over 11 jaar dan de nu geslagen producer als presentator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Bij een andere zender denk ik dat dat niet gaat werken. Als het alleen een verhuizing van zender is wel, maar de naam en onderdelen van het programma moeten waarschijnlijk ook aangepast worden.
Precies. En JM en RH hebben ook cont(r)acten met de BBC, en of zij die ook zomaar willen verbreken en dan verkassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ja, die lopen dus ook af eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Alphalorne schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:33:
Ja, die lopen dus ook af eind deze maand.
Die contracten (ik neem aan dat dat algemene contracten zijn, niet specifiek voor TG) mogen dan wel aflopen, maar ik zie geen reden waarom de BBC hun contracten niet zou willen verlengen.

Dat JC en de BBC niet verder willen, dat kan natuurlijk. Maar waarom zouden Hammond en May dan samen met Clarkson naar een andere zender overlopen? Voor Clarkson is dat niet zo moeilijk, die heeft niet zoveel te verliezen.

Hammond en May zitten waarschijnlijk prima bij de BBC, in andere woorden: what's in it for them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ik zie JC hun komst rustig als voorwaarde op tafel gooien bij een commerciële zender. Dat zie ik er dan nog wel komen dat aanbod bij JM & RH. En dan is het simpelweg aan de beide heren om het beste aanbod uit te kiezen. Maar ik vermoed dat het voor de BBC dan lastig onderhandelen wordt..

[ Voor 54% gewijzigd door Alphalorne op 16-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Alphalorne schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:46:
Ik zie JC hun komst rustig als voorwaarde op tafel gooien bij een commerciële zender.
Ja, dat kan ie doen. Maar stel Hammond en May hebben daar geen zin in. (en ik schat in dat ze daar inderdaad niet zo goed voor te porren zullen zijn)

Wat moet die commerciële zender dan doen? Het hoofd van een paard in hun bed leggen? Bakstenen door hun ramen gooien? Je zou zeggen: gewoon heel veel geld bieden. Nu is er vast wel een commerciële zender die Clarkson een paar miljoen wil geven, maar als Hammond en May er dan ook nog bijmoeten terwijl er een immens risico is dat het hele avontuur compleet flopt?

Clarkson kan voorwaarden op tafel gooien wat ie wil, maar je kan mensen niet dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 22:16
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Die contracten (ik neem aan dat dat algemene contracten zijn, niet specifiek voor TG) mogen dan wel aflopen, maar ik zie geen reden waarom de BBC hun contracten niet zou willen verlengen.

Dat JC en de BBC niet verder willen, dat kan natuurlijk. Maar waarom zouden Hammond en May dan samen met Clarkson naar een andere zender overlopen? Voor Clarkson is dat niet zo moeilijk, die heeft niet zoveel te verliezen.

Hammond en May zitten waarschijnlijk prima bij de BBC, in andere woorden: what's in it for them?
Die drie zien elkaar gewoon als vrienden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Joostje123 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:52:
[...]
Ja, en? Je kan ook vrienden zijn als je alle drie ergens anders werkt. Het is ook gewoon business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Joostje123 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:52:
[...]

Natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ze blind achter Clarkson aanlopen. Als vrienden is het misschien leuk om samen verder te gaan, maar als Hammond en May niet het idee hebben dat dat goed gaat werken dan lijkt het me stug dat ze dat doen. Je gaat niet je carriëre om zeep helpen "want Clarkson doet het ook".

Het is in mijn ogen zo goed als onmogelijk voor een commerciële partij om iets te presenteren waar ze zich alle drie goed bij zouden voelen. En als het alleen maar neerkomt op bergen met geld op tafel smijten, dan is de kans dat dat stand gaat houden ook nihil.

Wat betreft contracten vond ik dit wel mooi (hij is niet meer):
Over the years he received many lucrative offers to take his programme onto other networks, but rejected them because he held a 'gentlemen's agreement' with the BBC.
Voor tientallen jaren had hij niet eens een officieel contract. Die mentaliteit is iets waar NL en GB gewoon heel anders mee omgaan. Als je hier op basis van een gentlemen's agreement bij de NPO zou werken denk ik dat je eerder de eerste bent die er bij bezuinigingen zal worden uitgeknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Ja, dat kan ie doen. Maar stel Hammond en May hebben daar geen zin in. (en ik schat in dat ze daar inderdaad niet zo goed voor te porren zullen zijn)

Wat moet die commerciële zender dan doen? Het hoofd van een paard in hun bed leggen? Bakstenen door hun ramen gooien? Je zou zeggen: gewoon heel veel geld bieden. Nu is er vast wel een commerciële zender die Clarkson een paar miljoen wil geven, maar als Hammond en May er dan ook nog bijmoeten terwijl er een immens risico is dat het hele avontuur compleet flopt?

Clarkson kan voorwaarden op tafel gooien wat ie wil, maar je kan mensen niet dwingen.
May had volgens mij al eens gezegd dat als Clarkson ermee stopt dat hij er dan ook mee stopt. Hammond dan over? De minst interessante presentator? Dan kan de BBC net zo goed meteen de stekker er uit trekken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Obelink schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:16:
Ik zeg John Bishop, al is het maar voor zijn accent.

oftewel, je kan speculeren tot je een ons weegt, tis gewoon ff afwachten wat er gaat gebeuren, al dat geouwewijf in dit topic de afgelopen tig pagina's heeft de houdbaarheid wel bereikt geloof ik.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
JC vervangen is kansloos, hij is TG. Hij is samen met mede media-genie Andy de drijvende kracht achter TG en zijn larger than life persoonlijkheid is een integraal onderdeel van TG. Vergeet niet dat dit geen 13-in-een-dozijn programmaatje is waarbij een speler zo vervangen is maar eentje die door honderden miljoenen mensen wordt bekeken, daar ligt overduidelijk genialiteit aan ten grondslag.

JC eruit is TG onthoofden. De enige manier om verder te gaan is een compleet nieuw format met compleet andere presentatoren, een show die niet probeert te zijn wat TG nu is.

Ik denk dan ook helaas dat TG dood is; JC lijkt er op deze manier geen zin in te hebben. Met zo'n zwaard van Damocles boven het hoofd zou niemand er denk ik zin meer in hebben. De BBC heeft het zelf verpest door diva Clarkson niet goed te managen maar hem publiekelijk aan de schandpaal te nagelen met 'Dit was zijn laatste waarschuwing, nog eentje, on- of off-screen en het is afgelopen!'. Imo het domste wat ze konden doen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Flagg schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:31:
[...]

Ik zeg John Bishop, al is het maar voor zijn accent.
_O- _O- _O- En bijna iedereen uit zijn stad "drives a car like it's stolen. And it usually is"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:03

SomerenV

It's something!

En dat was het dan voor Top Gear :'(

Edit: ik heb niks gezegd :X

Maar goed, al met al lijkt het me niet dat Top Gear nog door gaat. Maar seriously, fucking media met hun fucking clickbait gekloot. Dat ze lekker kapotvallen }:|

[ Voor 51% gewijzigd door SomerenV op 16-03-2015 23:22 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Die column is ook voor interpretatie vatbaar.. Je kan het ook lezen dat Clarkson zichzelf als dinosaurus ziet en gewoon kapt met TV maken. Je weet het niet.

Dat Road & Track artikel lijkt me ook nogal optimistisch:
Because if you think that, say, a Rupert Murdoch won't basically offer him (and Hammond and May) roughly the GDP of Lichtenstein to take their petrolhead party over to a rival net like Sky, you are not paying attention.
Nou, ik ben benieuwd of Murdoch dat gaat doen. Want die man is ook niet gek. Het trio is wel een kijkcijferhit met TG op de BBC, maar met een ander programma (BBC heeft de rechten op het format van TG) op een reclame- of betaalzender kan het zomaar floppen. Dat weet Murdoch ook.
And no, if Clarkson bounces to another network to start another car show—with or without his current co-presenters—it wouldn't be Top Gear, either. But in that case, it's just semantics, because the BBC controls that brand. It would be the show that everyone tuned into.
Would be? Could be. Or might be.

https://twitter.com/Formulawannabe/status/577495592164802560 Leuk. :P

Save Clarkson? Save empty cardboard boxes and off-cuts of string. They're far more useful.
_o-

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
En dan nu weer gedoe over het gebruik van het woord 'pikey'. BBC in het gelijk gesteld, maar de klager gaan bij Ofcom in beroep. Zucht...

Wat zijn sommige mensen toch snel op hun teentjes getrapt. Ik rij een Peugeot, maar een paar afleveringen terug heb ik toch echt hartelijk moeten lachen.

[ Voor 36% gewijzigd door Alphalorne op 17-03-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heerlijk wat een soap dit wordt..

En Top Gear wordt minder en minder serieus te nemen, wat krijgen we binnenkort? Top Gear; the JC diaries. Starring Keanu Reeves as Clarkson.

Ze kunnen dit beter snel oplossen ipv de gigantische imago schade die ze nu oplopen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Die schade is allang gedaan. Voor de BBC maakt het nu niet echt meer uit of ze toe geven of voet bij stuk houden. En als Clarkson ook al niet terug wilt komen dan is het gewoon daar mee afgelopen. Rest alleen nog even de juridische strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Je kan inderdaad sommige grappen/uitspraken maar zo vaak herhalen voordat het minder leuk wordt. Neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat Top Gear zo ongeveer de beste autoshow ter wereld is als het aankomt in het laten zien/rijden in ontzettend nieuwe & exclusieve auto's die jij en ik waarschijnlijk nooit zullen kunnen betalen of zien.

Desondanks haal ik er persoonlijk wel een klein stukje educatie uit; ben niet dom als het aankomt op auto's en techniek maar "waarom" een mechanisch of electronisch differentieel zo reageert, dat lees je toch echt niet op Autoweek of andere bekende sites.

Top Gear heeft me de afgelopen jaren toch genoeg verteld (zeker in vergelijkende tests) waardoor ik de afgelopen jaren auto's heb kunnen kopen op basis van prijs, prestatie en techniek en niet op basis van de verkoper in de showroom.
Educatie gaat vaak ook erg goed met humor, blijft veel beter hangen en je houd je aandacht erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MAX3400 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Je kan inderdaad sommige grappen/uitspraken maar zo vaak herhalen voordat het minder leuk wordt.
Alle écht goeie grappen kan Clarkson niet meer uitspreken want daar krijgt 'ie teveel gezeik mee, omdat de mensheid in z'n algemeen niet meer snapt wat een "grap" precies inhoudt en in plaats daarvan zich op z'n teentjes getrapt voelt.

Vond toevallig net weer een nieuw voorbeeld: http://www.nu.nl/media/40...ert-grap-paul-walker.html

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 17-03-2015 10:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Tja eerst was het geslagen, toen was het geduw nu is het een klap tegen het hoofd? Ik geloof er allemaal nog maar vrij weinig van.
Op dit moment denk ik dat de producer, ongeacht wat er gebeurd is, er zoveel mogelijk aan doet om er zoveel mogelijk uit te krijgen, omdat zijn carrière als producer toch wel klaar is. Dan wordt een tik met vingers tegen de zijkant van het hoofd al snel een vuistslag tegen de kaak.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

krvabo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:41:
Tja eerst was het geslagen, toen was het geduw nu is het een klap tegen het hoofd? Ik geloof er allemaal nog maar vrij weinig van.
Op dit moment denk ik dat de producer, ongeacht wat er gebeurd is, er zoveel mogelijk aan doet om er zoveel mogelijk uit te krijgen, omdat zijn carrière als producer toch wel klaar is. Dan wordt een tik met vingers tegen de zijkant van het hoofd al snel een vuistslag tegen de kaak.
Tja, ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Vooral ook wat Hammond en May gaan verklaren. En als hij serieus heeft lopen bloeden, dan zou je verwachten dat dat ook is opgemerkt toen hij -als dat waar is- naar het ziekenhuis ging.

Het kan qua bewijslast nog een lastige zaak worden. Maarja, de geruchten hebben op zichzelf al heel veel schade gedaan, of ze nu waar zijn of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 17-03-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer ik hoop dat Fifth gear snel weer beschikbaar komt op een HD zender in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mooi hoe sommige "fans" het gelijk weer goed zitten te praten "ja maar dit en dit is er aan de hand, hij is zo zielig" :+

Ik wacht graag even af wat de feiten zijn ipv elke 3 uur weer tegensprekende geruchten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Snap ik. Vin het zelf wel interessant om de geruchten te lezen en dan achteraf te kijken wat ervan klopte. In zeker zin natuurlijk ook "bezigheidstherapie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Nee ik snap inderdaad niet hoe mensen dat goed moeten praten. Ik vind hem ook leuk op TV, maar andere mensen slaan is gewoon een teken van zwakte (en dan komen mensen mekkeren dat als je een collega op zijn gezicht slaat dat je het dan samen moet uit praten en niet gaan "huilen" bij de baas).

Nee als je met je poten argumenten op het werk moet winnen, dan heb je een andere baan nodig.

Ik snap best dat er stress of zo in het spel kan zijn, maar dan moet je dat op een andere manier ventileren. En hij heeft geld genoeg om er even rustig tussen uit te gaan, zeker als het seizoen bijna klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ja maar, hij is gescheiden, en blabla :+

compleet met je eens, als je geweld nodig hebt om je gelijk te uiten, geeft dat bij mij aan dat je misschien wat meer school moet volgen.

Jeremy Clarkson gaat (misschien) Have I got News for you presenteren

Zou doodzonde zijn, ik denk dat hij daar op totaal de verkeerde plek zal zitten :( Wat krijgen we straks? JC gaat The Big Fat Quiz of 2015 presenteren?

[ Voor 49% gewijzigd door corset op 17-03-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

Ze hebben bij HIGNFY al sinds het vertrek van Angus Deayton gastpresentatoren, en JC is er dit seizoen één van, zoals al 10x eerder is gebeurd.

Clarkson, currently suspended from BBC2’s Top Gear following an alleged fracas with a producer, has been booked to present the third episode of the new series of the comedy panel show, due to return to BBC1 next month.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
gelukkig :p zolang het niet permanent wordt. Ik zie hem liever in een documentaire serie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:23:
gelukkig :p zolang het niet permanent wordt. Ik zie hem liever in een documentaire serie oid.
Bij HIGNFY past hij helemaal hoor, documentaires vind ik meer wat voor James May, zoals hij vorig jaar ook deed met die korte serie over het ontstaan van de auto etc.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Nu weer gezeur hierom:

"In London, there are two types of [cab] driver.

"You have a chap who has just arrived from a country you’ve never heard of, whose car smells faintly of lavender oil and sick, who doesn’t know where he’s going and can’t get there anyway because he never puts more than £2 worth of fuel in the tank of his car.

"Then you have someone in a suit in a smart black Mercedes S-Class who does know where he’s going and is very polite but he charges around £7,500 a mile."

"Then there is the bus, which is full of disease and drunk people who want to stick a knife in your heart,"

Terecht of onterecht? Overigens staat dat in de maart editie van de TG Magazine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Alphalorne schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:38:
Nu weer gezeur hierom:

"You have a chap who has just arrived from a country you’ve never heard of, whose car smells faintly of lavender oil and sick, who doesn’t know where he’s going and can’t get there anyway because he never puts more than £2 worth of fuel in the tank of his car.

"Then you have someone in a suit in a smart black Mercedes S-Class who does know where he’s going and is very polite but he charges around £7,500 a mile."

"Then there is the bus, which is full of disease and drunk people who want to stick a knife in your heart,"

terecht, en onterecht

terecht als in wat een kansloze opmerking
onterecht als in, als deze situatie er niet was geweest had je er niks over gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is gewoon een type humor waar je van moet houden. Als je dat soort dingen serieus gaat nemen en serieus gaat bekijken heb je al verloren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies, lees zijn boeken eens, staat vol van dit soort humor. Ik lach me er een breuk om, maar als je het serieus gaat nemen wordt het een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Juist. Persoonlijk kan ik hier erg van genieten. Het is juist hoe hij dingen zegt (het overdrijven in dit geval) dat het leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Alphalorne schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:15:
En dan nu weer gedoe over het gebruik van het woord 'pikey'. BBC in het gelijk gesteld, maar de klager gaan bij Ofcom in beroep. Zucht...

Wat zijn sommige mensen toch snel op hun teentjes getrapt. Ik rij een Peugeot, maar een paar afleveringen terug heb ik toch echt hartelijk moeten lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Engelse pers... dat is echt uitschot. Geloof dergelijke berichten niet totdat het officieel bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Nou.. Volgens MIB komt de roddelpers juist met het echte nieuws. En dat was natuurlijk een film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
betere versie:

Pers is uberhaupt uitschot :p alles om lezers te trekken. Iets over clickbait ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:01:
betere versie:

Pers is uberhaupt uitschot :p alles om lezers te trekken.
Playboy :? :?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Offtopic
Fantastische artikelen!
/Offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39

Ethirty

Who...me?

Alphalorne schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:38:
Nu weer gezeur hierom:

Dat is de TG-humor. Als je dat niks vindt, dan snap ik wel waarom iedereen zo op zijn teentjes is getrapt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
waar eindigt humor en begint belediging?

Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als het recht om andere groepen massaal te beledigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die mensen moeten eens een schild gaan ontwikkelen voor zulke opmerkingen. Als je dit serieus gaat nemen ben je niet helemaal goed bij je hoofd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Friespeuk schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:10:

Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als het recht om andere groepen massaal te beledigen.
Met die manier van leven kan ik mijn mening nooit uiten. Want ik "beledig" daar per definitie mensen mee die het er niet mee eens zijn.
Jammer dan, dat hoort nu eenmaal bij het leven.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dat vul je zelf in...

Mensen voelen zich veel te snel aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:11:
Die mensen moeten eens een schild gaan ontwikkelen voor zulke opmerkingen. Als je dit serieus gaat nemen ben je niet helemaal goed bij je hoofd.
Helemaal mee eens. Als je al van zulke artikelen problemen maakt (wat echt overduidelijk humor is) dan wordt het misschien toch eens tijd om dat hutje op de hei op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heerlijk, "je moet alles maar accepteren, want humor". Gelukkig werkt de echte wereld zo niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:23:
Gelukkig werkt de echte wereld zo niet :)
In de echte wereld wordt je ook direct ontslagen als je op je werk iemand voor z'n muil slaat maar een hoop mensen vinden dit ook normaal, want clarkson.

Uit het recente verleden; de rel rond de Falklands-uitzending, het racistische liedje... allemaal humor dus moet het maar kunnen? echt.... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Heerlijk, "je moet alles maar accepteren, want humor". Gelukkig werkt de echte wereld zo niet :)
Waarom gelukkig? Als iemand zich aangesproken voelt door satire is het blijkbaar goede satire.
Friespeuk schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:25:
[...]

In de echte wereld wordt je ook direct ontslagen als je op je werk iemand voor z'n muil slaat maar een hoop mensen vinden dit ook normaal, want clarkson.
1) Dat valt niet onder humor
2) Het is nog steeds niet duidelijk wat er echt gebeurd is.
Uit het recente verleden; de rel rond de Falklands-uitzending, het racistische liedje... allemaal humor dus moet het maar kunnen? echt.... 8)7
1) Dat gedoe met de Falklands is echt niet opgezet, de kansen daarvoor zijn veel te klein.
2) Dat racistische liedje kwam de uitzending niet eens in, dus was al verwijderd.

[ Voor 53% gewijzigd door Afvalzak op 17-03-2015 15:29 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
De echte wereld misschien niet altijd. Maar de entertainment wereld is een ander verhaal.

Als de humor je niet bevalt zap je naar een ander kanaal, probleem opgelost!
Laat de mensen die de humor er wel van in zien lekker kijken, geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

precies mijn punt :) Maar goed, dat bedoel ik dus. JC is bijna heilig, doet nooit wat fout 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet alles, dit wel. En zo werkt de wereld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Je gaat hier wel héél kort door de bocht, er zit een gigantisch verschil tussen iemand een mep verkopen en een grap maken.

Goed artikel van de New York Times hierover (haakt hier ook op in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:27:
[...]

precies mijn punt :) Maar goed, dat bedoel ik dus. JC is bijna heilig, doet nooit wat fout 8)7 |:(
Onzin, dit gaat over humor in het algemeen niet specifiek over JC.
Ik ben groot voorstander van elke vorm van vrijheid van meningsuiting en satire is imho dé manier. Daar moet je geen grenzen aanstellen, dan hou je progressie tegen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
De meeste "rellen" die hij veroorzaakt zou hebben gaan om uitlatingen. En waren geen van alle volgens de wet strafbaar. Dat allerlei tere zieltjes zich gekwetst voelen is imo totaal irrelevant. Humor is vrij specifiek. Wat voor de een grappig is is voor een anders kwetsend dat maakt satire nou net zo krachtig.

Toegegeven nu schijnt het om een fysieke handeling te zijn gegaan dat is wel duidelijk anders maar al die zure figuren die niet gewoon hun schouders kunnen ophalen als iemand iets zegt wat ze niet bevalt maken zich druk om de verkeerde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Phyxion schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Je gaat hier wel héél kort door de bocht, er zit een gigantisch verschil tussen iemand een mep verkopen en een grap maken.

En deze quote vat het probleem goed samen
It is a sad reflection on the contemporary world that rebelliousness has, for so many, been reduced to racist slurs and schoolboy pranks.
Haal de racist slurs en schoolboy pranks weg, en JC is niks meer. En die ene quote vat precies het probleem samen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Phyxion schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Geef me dan eens antwoord op de volgende vraag;

Waarom willen die miljoen mensen die die petitie hebben getekend dan dat JC weer in ere wordt hersteld en moet de BBC een oogje dichtknijpen over dat incident? Wat denk je dat er met jou gebeurd als je op de werkvloer iemand om iets futiels voor z'n bek slaat? Dan volgt er toch ontslag op staande voet? Waarom die dubbele standaard?

Begrijp me niet verkeerd. Ik mag erg graag naar Top Gear kijken en kan er hartelijk om lachen maar iemand mishandelen is echt een brug te ver gaan. Dat kunnen we niet goedpraten omdat JC zoveel humor heeft (wat voor discussie vatbaar is). Zeker dat incident omtrent dat racistische liedje kan je niet bagatelliseren en het humor noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 17-03-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:34:
[...]

En deze quote vat het probleem goed samen

[...]

Haal de racist slurs en schoolboy pranks weg, en JC is niks meer. En die ene quote vat precies het probleem samen _/-\o_
Nee, alleen nog maar een geweldige presentator met enorm dikke humor. Wat een onzin, juist omdat je niet constant moet opletten wat je zegt blijft zo'n show leuk.

Mensen die er niet tegen kunnen kijken maar lekker niet, de 5 miljoen die elke week wel keken hoorde je ook niet janken.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
want alle 5 miljoen kijken voor JC wil je zeggen? Heb je daar precies de onderzoeks nummers voor? Ben ik zeer nieuwsgierig naar. :+

JC is een geinig karakter, maar om nou te zeggen dat iedereen voor hem kijkt, is natuurlijk speculatie. Ik, mijn ouders en vrienden kijken niet voor hem, maar voor James May. Daar gaan dus al zeker 5 a 6 mensen van de 5 miljoen.

natuurlijk zal TG zonder hem niet de oude TG zijn, maar dat is maar goed ook. Kijk naar een Doctor Who, bij elke doctor verandering werd de serie toch net anders, om gewoon de eigen stijl van de acteur te houden. Misschien is het tijd dat dit ook gaat plaatsvinden voor TG.

[ Voor 65% gewijzigd door corset op 17-03-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Friespeuk schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:35:
[...]

Geef me dan eens antwoord op de volgende vraag;

Waarom willen die miljoen mensen die die petitie hebben getekend dan dat JC weer in ere wordt hersteld en moet de BBC een oogje dichtknijpen over dat incident? Wat denk je dat er met jou gebeurd als je op de werkvloer iemand om iets futiels voor z'n bek slaat? Dan volgt er toch ontslag op staande voet? Waarom die dubbele standaard?

Begrijp me niet verkeerd. Ik mag erg graag naar Top Gear kijken en kan er hartelijk om lachen maar iemand mishandelen is echt een brug te ver gaan. Dat kunnen we niet goedpraten omdat JC zoveel humor heeft (wat voor discussie vatbaar is)
Feitelijk weten we dus nog niks. Wat je imo hiermee aangeeft is: guilty until proven innocent. Mensen zijn boos omdat de afleveringen opgeschort zijn tijdens het onderzoek. Velen vindan dat dat niet had gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:39:
want alle 5 miljoen kijken voor JC wil je zeggen? Heb je daar precies de onderzoeks nummers voor? Ben ik zeer nieuwsgierig naar. :+
Die kijken voor de formule TG incl JC ja, die doet het niet voor niets al zo lang. TG zonder JC is geen TG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 22:16
HeatWave schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:40:
[...]

Die kijken voor de formule TG incl JC ja, die doet het niet voor niets al zo lang. TG zonder JC is geen TG.
De eerste aflevering van TG werd in 1977 uitgezonden.
Clarkson had 11 jaar later maar voor het eerst iets met TG te maken.

Dus TG zonder Clarkson is geen TG. ;w

Clarkson is een passant voor TG, wel een passant die erg lang langskomt.
Maar volgend jaar zonder Clarkson kan echt wel prima hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Joostje123 op 17-03-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:44:
[...]

De eerste aflevering van TG werd in 1977 uitgezonden.
Clarkson had 11 jaar later maar voor het eerst iets met TG te maken.

Dus TG zonder Clarkson is geen TG. ;w
Joh? echt? :+

Overigens valt het me op de laatste tijd, zijn er echt zo weinig mensen die James May goed vinden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Leg een oude aflevering TG (pre JC) naast een met, zelfs een in het oude format. Stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Vroeger scheen het daadwerkelijk om auto's te gaan :+ Daarnaast is het format in 2001 veranderd en zijn ze vanaf toen begonnen met seizoen nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ieder zo zijn mening natuurlijk, maar Clarkson is wel de presentator waar de hele show eigenlijk door wordt gedragen. May en Hammond zijn als het ware "slechts" zijn "sidekicks". Vind ik.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:46:
Overigens valt het me op de laatste tijd, zijn er echt zo weinig mensen die James May goed vinden? :p
James May is uiteraard ook zeer goed, maar in vergelijking met JC is hij gewoon heel braaf. Dat maakt hem wat minder bemind denk ik dan.

Maar ik moet altijd het hardste lachen met May, zeker met zijn lach. Die "wheez" die hij er in perst is geniaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Gezien de enorme ophef vinden de meeste mensen dat idd wel ja. May en Hammond zonder Clarkson is het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
juniordiscart schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:51:
[...]

James May is uiteraard ook zeer goed, maar in vergelijking met JC is hij gewoon heel braaf. Dat maakt hem wat minder bemind denk ik dan.

Maar ik moet altijd het hardste lachen met May, zeker met zijn lach. Die "wheez" die hij er in perst is geniaal. :P
Dankzij dit topic vanavond maar weer kijken;

James May's Toy Stories

het kind in mij vind dat nog steeds een geweldige show <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:46:
[...]Overigens valt het me op de laatste tijd, zijn er echt zo weinig mensen die James May goed vinden? :p
Nee hoor, wat mij betreft alle 3 toppers op hun eigen manier, die samen nog beter overkomen.
May & Hammond zijn alleen niet degene die in de sh*t zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ik kijk ook graag naar May en Hammonds andere dingen hoor, maar juist die 3 samen maakt TG, zeker in de specials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als je het Theo Maassen zou vragen zou hij zeggen dat de vrijheid van meningsuiting absoluut is. Een producer in elkaar slaan valt daar natuurlijk niet onder.

Ik ben het daar ook wel mee eens. Er is zoveel smakeloos, maar als je dingen gaat verbieden sta je in no-time op een glijdende schaal. Dingen publiek afkeuren of negeren werkt dan beter.

Dat je niet zou mogen beledigen of kwetsen is daarbij ook te riskant. Er is altijd wel iemand of een groep die zich beledigd of gekwetst wil voelen: pech gehad. Het is zelfs maar de vraag of je racisme moet verbieden. Dat mensen je met de nek aankijken of je je baan erom verliest, dat is in mijn ogen niet zo gek. Maar bij wet verbieden, dat is eigenlijk tricky. Laat duidelijk zijn dat ik zelfs niks met racisme heb en dat je mensen ook altijd gelijk moet behandelen. Maar een verbod op een mening, hoe debiel die ook moge zijn, daar kan ik ook geen voorstander van zijn.

Racisme, zolang het bij meningen (niet fysiek) blijft en geen sprake is van onderscheid maken (discriminatie) komt neer op een ernstige vorm van pesten. En pesten keuren we over het algemeen af, maar is niet bij wet verboden.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Het blijft altijd een gevoelig onderwerp, maar als de geschiedenis iets laat zien dan is het dat het verbieden van zaken uiteindelijk niet echt werkt. Dan kan je beter de oorzaak zoeken, het negeren en/of afkeuren.

Wat betreft kwetsen trouwens, gisteren in The Walking Dead zag je een priester een bijbel verscheuren. Er zijn vast wel wat mensen gestopt met kijken, maar dat kan dus wel. Op een of andere manier heb ik het idee dat als ze datzelfde hadden gedaan met een ander boek de cast en crew hun leven niet meer zeker zouden zijn geweest. In a nutshell: kwetsen en beledigen moet kunnen. Je hoeft niemand er speciaal een podium voor te geven maar je zou er, naar mijn mening, ook niemand voor moeten vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus als ik je op straat tegen zou komen en ik zou je in je gezicht compleet verrot schelden, en je kinderen en/of vrouw/man ook? is dat compleet normaal? Want dat is immers vrijheid van meningsuiting. Ik uit mijn mening over deze personen.

Echter totaal off topic!

Vanavond maar boodschappen doen voor de Toy Stories binge sessie <3

Misschien nog maar wat oude TG toppers kijken. (De rit door Japan bijvoorbeeld)

[ Voor 27% gewijzigd door corset op 17-03-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

lanerios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:06:
Dus als ik je op straat tegen zou komen en ik zou je in je gezicht compleet verrot schelden, en je kinderen en/of vrouw/man ook? is dat compleet normaal? Want dat is immers vrijheid van meningsuiting. Ik uit mijn mening over deze personen.
Dat is zeker niet normaal, dat is volslagen debiel.

Als er geen enkele aanleiding is dan is het wat mij betreft ook een reden om de politie te bellen - alleen niet om je te vervolgen, maar om jou even psychisch te laten onderzoeken.

Dus is dat normaal, nee, het is harstikke debiel. Maar het zou niet bij wet verboden moeten zijn. (en ik betwijfel ook of je in Nederland werkelijk voor jouw voorbeeld veroordeeld zou kunnen worden. waarschijnlijk alleen als je richting bedreiging of stalking gaat. als je het publiek doet misschien smaad.)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 17-03-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Echter totaal off topic!

Vanavond maar boodschappen doen voor de Toy Stories binge sessie <3

Misschien nog maar wat oude TG toppers kijken. (De rit door Japan bijvoorbeeld)
Ja, je vergeet 1 ding; als jij op straat zo wordt uitgekafferd heb je niet speciaal om 20:30 ingeschakeld op de BBC om uitgekafferd te worden.

Als je JC beledigend vindt, prima, kijk je een uurtje geen BBC, heb je er 0 last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:04:
[...]

[...]

Als je het Theo Maassen zou vragen zou hij zeggen dat de vrijheid van meningsuiting absoluut is. Een producer in elkaar slaan valt daar natuurlijk niet onder.

Ik ben het daar ook wel mee eens. Er is zoveel smakeloos, maar als je dingen gaat verbieden sta je in no-time op een glijdende schaal. Dingen publiek afkeuren of negeren werkt dan beter.

Dat je niet zou mogen beledigen of kwetsen is daarbij ook te riskant. Er is altijd wel iemand of een groep die zich beledigd of gekwetst wil voelen: pech gehad. Het is zelfs maar de vraag of je racisme moet verbieden. Dat mensen je met de nek aankijken of je je baan erom verliest, dat is in mijn ogen niet zo gek. Maar bij wet verbieden, dat is eigenlijk tricky. Laat duidelijk zijn dat ik zelfs niks met racisme heb en dat je mensen ook altijd gelijk moet behandelen. Maar een verbod op een mening, hoe debiel die ook moge zijn, daar kan ik ook geen voorstander van zijn.
Je link met Theo Maassen kan ik niet serieus nemen; persoonlijk hou ik niet van personen die (er hun werk van maken om) (groepen van) mensen te beledigen. Respect voor een ieder. Het valt me sowieso erg op dat deze problemen nogal door veel mensen hier gebagatelliseerd lijkt te worden. Alles moet maar kunnen want er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt. Wat een verschrikkelijke dooddoeners.

Ook je opmerking dat 'racisme een ernstige vorm van belediging is' is nogal stuitend. Het is gewoon FOUT FOUT en nog eens FOUT. Hebben we nou echt niets uit het verleden geleerd? Dwing me niet om een Godwin te maken.
Racisme, zolang het bij meningen (niet fysiek) blijft en geen sprake is van onderscheid maken (discriminatie) komt neer op een ernstige vorm van pesten. En pesten keuren we over het algemeen af, maar is niet bij wet verboden.
Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815
Hoofdstuk 1. Grondrechten
Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 18-03-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zou alleen zo kijken: :') en vervolgens weer doorlopen. Je laat er alleen je eigen domheid mee zien, maar dit strafbaar stellen? Alsjeblieft niet zeg.

Maar tegenwoordig mag je een neger al geen neger meer noemen, echt, de wereld is gek aan het worden. Wat je ook zegt, altijd is er wel iemand beledigt. Als je echt alles serieus moet nemen wat iedereen zegt, dan heb je echt geen leven meer over. Ik stoor me echt enorm aan die golf van politieke correctheid die sinds een paar jaar over ons heen stroomt. Vroeger stond Europa en in het speciaal ook Nederland bekend als enorm tolerant, maar daar is echt helemaal niets meer van over. Elke uitspraak wordt onder een vergrootglas genomen en iedereen lijkt wel een recht te hebben om zich op de een of de andere manier beledigd te voelen. Waarom niet gewoon eens je schouders ophalen als een uitspraak je niet bevalt en vervolgens doorgaan met leven. Je wordt door niemand gedwongen Top Gear te kijken, dus waarom wil je dan wel elke uitspraak van Jeremy onder de loep genomen hebben? Ik stoor me ook aan roddelnicht Albert Verlinde en zijn RTL boulevard, maar guess what? Ik zap verder en kijk er verder niet naar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Friespeuk schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:54:
[...]
Je link met Theo Maassen kan ik niet serieus nemen; persoonlijk hou ik niet van personen die (er hun werk van maken om) (groepen van) mensen te beledigen. Respect voor een ieder. Het valt me sowieso erg op dat deze problemen nogal door veel mensen hier gebagatelliseerd lijkt te worden. Alles moet maar kunnen want er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt. Wat een verschrikkelijke dooddoeners.

Ook je opmerking dat 'racisme een ernstige vorm van belediging is' is nogal stuitend. Het is gewoon FOUT FOUT en nog eens FOUT. Hebben we nou echt niets uit het verleden geleerd? Dwing me niet om een Godwin te maken.

[...]

[...]
Ach, straks wordt Hans Teeuwen erbij gehaald als expert op het gebied hiervan :F ;( Maar goed, dit gaat totaal off topic.

Is er al wat meer bekend over de soap van JC? Of is het weer voorbij? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Metalfreak schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:32:
[...]
Maar tegenwoordig mag je een neger al geen neger meer noemen, echt, de wereld is gek aan het worden.
[...]
Natuurlijk mag dat wel. Door al het (Amerikaanse?) geroep over het woord 'nigger' zijn de mensen hier vergeten dat dit niet rechtstreeks vertaald naar ons woord 'neger'. Het woord wat je bedoelt is 'nikker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Dat lijkt me gewoon onder vrijheid van meningsuiting vallen? Met hetzelfde recht waarmee hij denkt mensen te mogen beledigen, generaliseren of termen gebruiken die beledigend kunnen worden opgevat, vergelijken anderen hem met Saville.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Tijdens een lopend onderzoek? Lijkt mij meer laster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
mwoah, als hij het doet is het dus normaal, maar is het richting hem, is het opeens heel erg :p

Ik snap dat het een bepaalde grens is met dit soort opmerkingen, maar als je het niet kan accepteren, maak den zelf ook niet dit soort foute grappen.

Overigens is dit weer een 3e rangs gerucht.. "de zus van de kapper van mijn broer vertelde me dat" beetje qua niveau.

[ Voor 19% gewijzigd door corset op 18-03-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
Daar hebben ze toch Clarkson voor nodig? Als ik het goed begreep zijn de opnames met publiek voor die laatste afleveringen nog niet geweest, en dat gaat toch niet zonder hem lukken. En zonder dat deel is TG toch TG niet.
Daarnaast is het uitzenden van die afleveringen niet alleen de keuze van de producers lijkt me, de BBC zal daar ook inspraak in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
lanerios schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:09:
mwoah, als hij het doet is het dus normaal, maar is het richting hem, is het opeens heel erg :p

Ik snap dat het een bepaalde grens is met dit soort opmerkingen, maar als je het niet kan accepteren, maak den zelf ook niet dit soort foute grappen.
Allereerst was het volgens mij juist bloedserieus, geen grap. Daarbij vonden de Saville slachtoffers en familie dat ook niet helemaal juist. Ik begrijp het punt wat je wilt maken maar dit is niet het juiste kruit daarvoor, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Arrne schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:09:
[...]

Daar hebben ze toch Clarkson voor nodig? Als ik het goed begreep zijn de opnames met publiek voor die laatste afleveringen nog niet geweest, en dat gaat toch niet zonder hem lukken. En zonder dat deel is TG toch TG niet.
Daarnaast is het uitzenden van die afleveringen niet alleen de keuze van de producers lijkt me, de BBC zal daar ook inspraak in hebben.
Ze hebben het programma verkocht aan andere landen en er komen DVD's en BluRays.
Dit gaat om honderden miljoenen.
Ze gaan in geen 100 miljard jaar die afleveringen niet uitzenden. :+

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 18-03-2015 09:14 . Reden: doubleure ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Melkunie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:56:
[...]

Natuurlijk mag dat wel. Door al het (Amerikaanse?) geroep over het woord 'nigger' zijn de mensen hier vergeten dat dit niet rechtstreeks vertaald naar ons woord 'neger'. Het woord wat je bedoelt is 'nikker'.
En het hele gedoe om de "negerzoen" ben je voor het gemak even vergeten? Het is echt niet zo dat je dit zo openlijk kunt zeggen in Nederland. En het taboe op nigger is ook alleen voorbehouden aan blanken, luister de gemiddelde Amerikaanse hiphop plaat maar eens, van voor tot achter wordt er nigger geroepen, maar ow wee als een blanke een keer het woord in zijn mond neemt. Is dat dan geen discriminatie?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Alphalorne schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:11:
[...]

Allereerst was het volgens mij juist bloedserieus, geen grap. Daarbij vonden de Saville slachtoffers en familie dat ook niet helemaal juist. Ik begrijp het punt wat je wilt maken maar dit is niet het juiste kruit daarvoor, sorry.
Bloedserieus?

1.) Niemand weet of het uberhaupt is gezegd
2.) Niemand weet wie het heeft gedaan
3.) Geruchten

Mooi dat als het iets is waar JC mee beledigd wordt het gelijk 100% waar is, maar als het iets is waardoor JC in een slecht daglicht komt te staan het geruchten zijn.

Zullen we even "objectief" (voor zover het kan) blijven?

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.