Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/s480x480/11232076_580337912069923_6903780500578033686_n.jpg?oh=7a1a4fcd9b24b1cc901e4b98e7461d5f&oe=55DC4DE8&__gda__=1440261326_8ef4de5072853313cb1c59a9e8ab1727

voor degene die de britse verkiezingen niet gevolgd hebben (de meerderheid hier? ;) ) dat zijn de verliezende partijleiders die ontslag genomen hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
Binnenkort op Netflix: House of Cars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:49
Zoals volgensmij ook al op één van de vorige pagina's werd gezet zou hier best wel eens een samenwerking tussen ITV en Netflix uit kunnen komen. ITV verzorgt de productie en uitzendingen binnen het Verenigd Koninkrijk en Netflix de distributie in de rest van de wereld.

Al met al ben ik heel benieuwd!

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

JC twitter: Next week, I'm doing a pilot Radio 2 breakfast show with an independent production company. We'll see how it goes.

JM twitter: I'm working on a new TV idea, with an independent production company, called TFI Thursday. We'll see how it goes.

RH twitter: Next week I'm doing a pilot of The Two Show on Fridays with an independent production company. We'll see how it goes

Ben benieuwd :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Yeah, we'll see how it goes, big time ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

"Independant production company"? Van hun drieën zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TFI Thursday?

Thank Fuck It's Thursday?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Volgens hun twitter zijn ze nu in Zuid afrika, iig James en Clarkson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Dit is een topic specifiek over Jeremy Clarkson. Daar is een topic over Top Gear, waar posts over een mogelijke reboot van Top Gear thuishoren.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mx. Alba schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:06:
[modbreak]Dit is een topic specifiek over Jeremy Clarkson. Daar is een topic over Top Gear, waar posts over een mogelijke reboot van Top Gear thuishoren.[/]
Moet dat nou weer?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[modbreak]Dit is een topic specifiek over Jeremy Clarkson. Daar is een topic over Top Gear, waar posts over een mogelijke reboot van Top Gear thuishoren.[/]
??

Ik zie de aanleiding voor deze modbreak niet.
Jeremies where-abouts zijn gerelateerd aan Jeremy.
Voor zover bekend werken Clarkson, May en Hammond niet meer voor BBC's topgear.

Ze hebben nu een radioDJ met twee nieuwe vriendjes gecast voor dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

JC heeft nu niets meer met Top Gear te maken, dus er zal dan een nieuw topic aangemaakt moeten worden over een autoshow( misschien zelfs over iets heel anders) die nog niet bekend is?

Edit: O, het is natuurlijk het TG en 5G topic, daar zou de nieuwe show ook in kunnen eventueel.

[ Voor 8% gewijzigd door Afvalzak op 17-06-2015 15:51 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heren, commentaar op de moderatie hoort niet in het topic maar in het terugkoppelingstopic.

Dat terzijde, het ging mij om de berichten aangaande een nieuwe versie van Top Gear met drie nieuwe presentatoren. Dat had dus nul komma niks met JC te maken (behalve dan dat ze drie nieuwe presentatoren nodig hebben omdat JC weg is). Die berichten heb ik verplaatst naar het Top Gear topic.

Hier mag uiteraard wel gepraat worden over de nieuwe projecten van Clarkson. Met excuses voor de verwarring...

Move along folks, nothing to see here. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Op zoek naar nieuws over Oekraïne kwam ik dit tegen;

http://www.telegraaf.nl/f...erug_voor_Top_Gear__.html
BBC vroeg Jeremy Clarkson terug voor Top Gear
De ontslagen Jeremy Clarkson is door de BBC vorige week teruggevraagd als presentator van Top Gear.
Clarkson had daarover een gesprek met een topman van de staatsomroep. "Maar ik heb geweigerd. Er is teveel gebeurd", zegt hij in The Sun. "De spotlights zouden de hele tijd op mij zijn gericht. Het zou lastig worden de show te maken die ik zou willen maken."
Niet lang na het gesprek werd Chris Evans gepresenteerd als nieuwe voorman van de Britse autoshow, die wereldwijd wordt uitgezonden. Clarkson en Evans zouden op dezelfde dag, afgelopen vrijdag, gesprekken hebben gehad met de BBC.

Nieuwe autoshow
Mocht Clarkson op het aanbod zijn ingegaan, dan zou hij het programma met zijn mede-Top Gear-boegbeelden Richard Hammond en James May hebben voortgezet. De 55-jarige enfant terrible komt wel terug op tv, met een nieuwe autoshow.
Waar die wordt uitgezonden is nog niet bekend. Naar verluidt zal het programma vóór volgend jaar maart te zien zijn, voordat een nieuw seizoen van Top Gear begint.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

^-- gaat niet gebeuren; clarkson heeft gister nog aangegeven nooit meer terug te gaan; wanneer je voor pedofiel wordt uitgemaakt ... komt dat de samenwerking/toekomst niet ten goed. neem aan dat hij mans zat is, en voet bij stuk houdt. stel clarkson komt toch terug, is het nog grootere hyocriet dan ik dacht :+ maar realistisch gezien gaan we hem niet meer terug zien bij de bbc

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tenzij degene die hem pedofiel genoemd heeft weggaan.

Maargoed, die is allang bezig met wat anders joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 16:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Zoals ik al had verwacht hebben ze 'm inderdaad weer benaderd. Maar inderdaad, iedereen weet allang dat-ie met een andere show bezig is, en dan lijkt het erop alsof de BBC een groter succes van deze nieuwe show vreest dan van TopGear met nieuwe presentatoren en daarom toch maar geprobeerd heeft Clarkson en co terug te krijgen?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Stelletje ruggengraatloze draaikonten ook daar bij de BBC. Dat krijg je als je zelf niet durft te doen wat juist en proportioneel is maar je je beleid laat bepalen door te reageren op wat er in de media door de PC maffia geroepen wordt waardoor ze ook al eerder niet verstandige standpunten hadden ingenomen m.b.t. JC.

Hier in het topic werd ook het argument aangevoerd dat de BBC door eerdere negatieve reacties o.a. m.b.t. hun falen om adequaat toezicht te houden op Saville e.d. wel 'streng' moest zijn. Ik vond dat Clarkson niet afgerekend moest worden op de misdaden van anderen die in geen enkele verhouding staan tot en geen enkele relatie hebben met het incident waar hij bij betrokken was. Dat is Clarkson blijkbaar ook in het verkeerde keelgat geschoten.

Zo zonde dat ze het zover hebben laten komen voordat ze terugkrabbelden. Mijn gok is dat de buitenlandse afnemers van TG hadden laten weten geen toezeggingen meer te doen over het aankopen van een nieuwe TG zonder het oude presentatietrio en dat de bobo's bang waren dat zij harder afgerekend zouden worden op het verlies van deze inkomsten dan op het behouden/terugnemen van JC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:22:
Zo zonde dat ze het zover hebben laten komen voordat ze terugkrabbelden. Mijn gok is dat de buitenlandse afnemers van TG hadden laten weten geen toezeggingen meer te doen over het aankopen van een nieuwe TG zonder het oude presentatietrio en dat de bobo's bang waren dat zij harder afgerekend zouden worden op het verlies van deze inkomsten dan op het behouden/terugnemen van JC.
:+

Ik denk ook dat het geldbelang nu mee begint te spelen en dat ze daarom terugkrabbelen. Maar dat hadden ze eerder moeten bedenken. Ik vind nog steeds dat ze er goed aan gedaan hebben om zijn contract niet te verlengen alleen dit terugkrabbelen vind ik wel erg dom..... Je hebt een standpunt gekozen en houd je daar dan ook aan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
De BBC ontkent overigens dat ze Clarkson een nieuw contract hebben aangeboden, volgens nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heerlijke ironie.. Clarkson wil niet samenwerken omdat hij beledigd is. Echter moest iedereen het wel van hem accepteren dat hij aan de lopende band mensen/groepen/etc beledigde.

vind hem grappig in Top Gear, maar dit laat toch wel zien wat voor mannetje het is..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:41:
Heerlijke ironie.. Clarkson wil niet samenwerken omdat hij beledigd is. Echter moest iedereen het wel van hem accepteren dat hij aan de lopende band mensen/groepen/etc beledigde.

vind hem grappig in Top Gear, maar dit laat toch wel zien wat voor mannetje het is..
Iemand een sukkel noemen vs iemand vergelijken met een kinderverkrachter is nogal een verschil lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
mark-k schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:06:
[...]

Iemand een sukkel noemen vs iemand vergelijken met een kinderverkrachter is nogal een verschil lijkt me.
Sukkel is wel het zachste wat hij heeft gebruikt. En laten we wel eerlijk blijven, als je constant tegen alles schopt, moet je ook accepteren dat het andersom kan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:19:
[...]

Sukkel is wel het zachste wat hij heeft gebruikt. En laten we wel eerlijk blijven, als je constant tegen alles schopt, moet je ook accepteren dat het andersom kan.
Heb je je username aangepast, want je klinkt precies hetzelfde (vooringenomen tégen Jeremy) als een andere user voorheen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:19:
[...]

Sukkel is wel het zachtste wat hij heeft gebruikt. En laten we wel eerlijk blijven, als je constant tegen alles schopt, moet je ook accepteren dat het andersom kan.
Ja dat klopt, maar als ze hem daardoor wegsturen moeten ze niet gek opkijken als hij hetzelfde bij hun doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Smultie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:22:
[...]

Heb je je username aangepast, want je klinkt precies hetzelfde (vooringenomen tégen Jeremy) als een andere user voorheen in dit topic.
Zelfde avatar, zelfde sig.. misschien 2 hints? 8)7

En laat ik mezelf even quoten aangezien je blijkbaar selectief leest;
Als presentator vind ik hem geweldig. Maar dat hij nu zo loopt te klagen dat hij beledigd is.. na wat hij vaak uitkraamde is natuurlijk wel ironisch.
Is de opmerking van de BBC medewerker goed te praten? Zeker niet! En dat probeer ik ook niet, maar wat hij vaak geeft gezegd/gedaan is ook niet goed te praten.

Het komt van 2 kanten, en nu ziet hij zichzelf vooral als slachtoffer hierin, wat hij in sommige opzichten zeker niet is.

En tegen hem?

Z'n boeken zijn amusant vakantie vermaak, als presentator is hij goed, maar als persoon is het echt 2 kanten:

De aardige kant (dus de kant waarin hij in zijn column/brief eerlijk aangaf waar hij fout zat etc)
De media aandacht kant (Dus dit gehele toneelstuk van "ik ben zo beledigd")

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 19-06-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Is er ergens een bron dat Clarkson heeft geweigerd 'omdat hij beledigd is' behalve het gewauwel in dit topic? Ik heb dat namelijk nog niet gevonden. Er is een contract afgelopen, een nieuw contract aan gaan wordt niet door beide partijen gesteund. Klaar toch? Ik lees nog steeds meer emotie bij de posters hier dan ik begrijp dat er bij BBC of Clarkson zelf leeft.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://www.autoblog.nl/ni...top-gear-77971#post-77971 blijkbaar is dat verhaal vandaag gebracht door verschillende Britse kranten.

Hoe geloofwaardig dat is valt te betwijfelen, gezien:
De BBC zelf ontkent overigens dat ze Clarkson een aanbod hebben gedaan om hem terug te laten keren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Orion84 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:59:
http://www.autoblog.nl/ni...top-gear-77971#post-77971 blijkbaar is dat verhaal vandaag gebracht door verschillende Britse kranten.

Hoe geloofwaardig dat is valt te betwijfelen, gezien:

[...]
Ach, de fans hebben het gelijk opgepakt omdat het oh zo geweldig zou zijn als JC weer gebeld zou zijn al bedelend of hij terug wil komen. Of het zo is? Dat weet niemand behalve Clarkson en de BBC. En die gaan daar niks over naar buiten brengen (als ze slim zijn)

Het klinkt alsof het zou kunnen kloppen, maar goed, laten we eerlijk zijn. de BBC heeft nog genoeg goede series over zonder TG. :) (let op: persoonlijke mening! die van u kan verschillen)

Mijn visie was meer gericht op het "als het klopt dat" verhaal. Mocht het niet kloppen, ow well. Geen man overboord.

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 19-06-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Clarkson, Hammond en May zouden binnen enkele weken hun nieuwe autoshow gaan aankondigen.

http://uk.businessinsider...ar-mates-2015-6?r=US?r=US

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als het klopt, en het Netflix only wordt, ga ik wel blij zijn. Alleen maar een extra reden om Netflix te houden, alleen zal het in Nederland toch wel met 8 maanden vertraging gaan zoals sommige andere series :-(

(Hoewel dit Netflix zelf zou zijn, en dat dus makkelijker zou zijn, ben ik wat pessimistisch erover.)

Ik vraag me alleen af hoeveel ze gaan doen in de TG stijl, en of ze iets totaal anders gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Netflix originals worden voor zover ik weet gewoon wereldwijd gelaunched. Orange is the new black heeft ook geen 8 maanden vertraging opgelopen toch? Dat geldt enkel voor content die door 3e partijen geleverd wordt.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Als het op TG gaat lijken, dan voel ik hem al aankomen..... langdurige juridische procedures over het format.

Vliegtuigloods, veel staand publiek (knappe chicks op voorgrond), wat gekleurde lampen, een gesloopte HiLux, podium met een achterbank en 2 voorstoelen uit een 2CV en een tafeltje ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Denk je dat ze top gear exact gaan kopieren? Ik mag toch hopen dat ze een beetje creatief gaan zijn om juridische procedures te voorkomen.

En een 2CV tafeltje? Ik verwacht toch wel een V8 als tafel
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXFbBObiq_UqrTGl6eZMRBQqWvqW4ZLlS95wTTAF4xY0p0MmvETU9tmnc
:P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
WernerL schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:44:
Netflix originals worden voor zover ik weet gewoon wereldwijd gelaunched. Orange is the new black heeft ook geen 8 maanden vertraging opgelopen toch? Dat geldt enkel voor content die door 3e partijen geleverd wordt.
True, laten we het hopen :) ik heb niet 100% vertrouwen in Netflix Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
Heb liever dat ITV het ook uit gaat zenden... Hang liever een schotel op dan dat ik weer met Netflix moet gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RadioAir schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:11:
Heb liever dat ITV het ook uit gaat zenden... Hang liever een schotel op dan dat ik weer met Netflix moet gaan klooien.
En dan om de 5 minuten reclame? nee dank je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
corset schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:11:
[...]

True, laten we het hopen :) ik heb niet 100% vertrouwen in Netflix Nederland :)
Off-topc: excuses
Heb netflix ook al lang (België dan wel) en netflix originals komen normaal overal wel gelijktijdig als je subs in het engels neemt toch.
Grote probleem vaak was met rechten die per land verschillen maar ook dubbing (dat sommige wille, kuch frankrijk kuch) en subtitles in de landstaal natuurlijk.
Je aanbod is ook anders als je dit aanpast.

On-topic:
Er zijn genoeg manieren om de show te presenteren en het leuk te houden. Zowel Hammond als May hebben al genoeg andere aanpakken gepresenteerd.
Clarkson ken ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 09:57
ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:20:
[...]

En dan om de 5 minuten reclame? nee dank je..
Dan neem je het op en kijk je het later, in HD, dezelfde kwaliteit als waarvan het van de Astra 2 kwam, gewoon terug en spoel je de reclames door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RadioAir schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:57:
[...]

Dan neem je het op en kijk je het later, in HD, dezelfde kwaliteit als waarvan het van de Astra 2 kwam, gewoon terug en spoel je de reclames door :)
Ik heb een Tivo en zo kijk ik idd programmas op de commercielen, maar heb blijft klooien met telkens doorspoelen..
Bij netflix werkt het gewoon..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 24-06-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Indien Top Gear op Netflix komt ga ik het weer aanzetten hoor, geen probleem :)

Heb het al een half jaartje gehad, maar toen was ik ook wel uitgekeken op de content.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RadioAir schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:11:
Liever een schotel hangen dan met netflix klooien 8)7

Netflix zou een veel betere keus zijn, direct een enorme userbase, met zo'n satellietje wordt 90% weer gepirate. Ze hadden toch iets van 500k viewers per aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:34:
Ze hadden toch iets van 500k viewers per aflevering?
Eerder 500M dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Ik heb een Tivo en zo kijk ik idd programmas op de commercielen, maar heb blijft klooien met telkens doorspoelen..
Bij netflix werkt het gewoon..
+1 !!

Ik kan het ook wel downloaden, maar liever gewoon via netflix, das wel zo simpel !
En "Het mag geen TG heten" is me waarschijnlijk alleen al de abbo kosten waard :)

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 24-06-2015 15:48 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Megamind schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:34:
[...]

Liever een schotel hangen dan met netflix klooien 8)7

Netflix zou een veel betere keus zijn, direct een enorme userbase, met zo'n satellietje wordt 90% weer gepirate. Ze hadden toch iets van 500k viewers per aflevering?
Ik dacht in GB alleen al 2.5 miljoen bij een normale uitzending. Maar op iTV zullen ze ook zitten met sponsoren en dat ze die niet mogen afkraken. Zal bij Netflix een stuk minder zijn vermoed ik.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DaemonAngel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:29:
[...]

Off-topc: excuses
Heb netflix ook al lang (België dan wel) en netflix originals komen normaal overal wel gelijktijdig als je subs in het engels neemt toch.
Grote probleem vaak was met rechten die per land verschillen maar ook dubbing (dat sommige wille, kuch frankrijk kuch) en subtitles in de landstaal natuurlijk.
Je aanbod is ook anders als je dit aanpast.

On-topic:
Er zijn genoeg manieren om de show te presenteren en het leuk te houden. Zowel Hammond als May hebben al genoeg andere aanpakken gepresenteerd.
Clarkson ken ik verder niet.
Netflix Originals zijn in alle landen gelijktijdig, inclusief de daar gebruikelijke lokalisering.
Dus in Nederland gewoon met Nederlandse subs maar in andere landen met na synchronisatie. Ook op release.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Donstil schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:25:
Netflix Originals zijn in alle landen gelijktijdig, inclusief de daar gebruikelijke lokalisering.
Dus in Nederland gewoon met Nederlandse subs maar in andere landen met na synchronisatie. Ook op release.
Waarom ook niet? Die programma's zijn niet live maar worden weken/maanden tevoren al opgenomen en gemonteerd. Zat tijd om subs en nasynchronisatie toe te voegen om het overal in de wereld gelijktijdig beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

wontcachme schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:06:
[...]

Ik dacht in GB alleen al 2.5 miljoen bij een normale uitzending. Maar op iTV zullen ze ook zitten met sponsoren en dat ze die niet mogen afkraken. Zal bij Netflix een stuk minder zijn vermoed ik.
Maak er maar 6 miljoen+ van.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het grote voordeel van Netflix is dat je direct alles kan zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brilsmurfffje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:40:
Het grote voordeel van Netflix is dat je direct alles kan zien :D
Tenzij ze het per aflevering releasen zoals bij better call Saul -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:46:
[...]

Is geen Netflix Originals ;)

House of Cards en Orange is the New Black etc. Stond er allemaal in 1x op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brilsmurfffje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:48:
[...]

Is geen Netflix Originals ;)

House of Cards en Orange is the New Black etc. Stond er allemaal in 1x op.
Ah, dat had ik helemaal niet door.. goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08
RadioAir schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:57:
[...]

ITV in HD is niet gratis en zonder adres in de UK krijg je geen abonnement.
Toch maar SD gaan kijken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:46:
[...]

Maar dat ligt niet aan Netflix maar aan AMC (waar het op uitgezonden wordt in de Vs)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ASS-Ware schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:54:
[...]

ITV in HD is niet gratis en zonder adres in de UK krijg je geen abonnement.
Toch maar SD gaan kijken :-(
Wil je mijn UK adres huren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08
ToolkiT schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:03:
[...]

Wil je mijn UK adres huren? ;)
Nee, we hebben al een woning in Londen :-) maar we gaan niet extra betalen om ITV op de schotel in HD te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
BBC zet Jeremy Clarkson klem

Jeremy Clarkson gaat geen autoprogramma maken voor de Britse televisiezender ITV.
De BBC heeft het de voormalig Top Gear-ster verboden om een autoshow te presenteren bij een concurrerend televisiestation. Jeremy heeft zijn handtekeking gezet onder contract waarin hij belooft dat tot 2017 niet te zullen doen.
Ook Jeremy's collega's Richard Hammond and James May hebben zo'n contract getekend, weet Daily Mail. De drie heren mogen bij concurrenten van de BBC wel tv-programma's gaan maken over andere onderwerpen.
Britse media meldden eerder al dat zender ITV het voormalig Top Gear-trio heeft benaderd voor een nieuwe autoprogramma. Ook online streamingdienst Netflix, die buiten de clausule in het contract valt, toonde interesse in de mannen.
De BBC maakte vorige maand bekend dat Chris Evans een van de nieuwe gezichten wordt van Top Gear. Chris onthulde dat tenminste één van zijn collega's een vrouw is.
Bron

Ach, Netflix mag dus wel gewoon :O

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:04
Dus ze maken met Netflix een programma.. en netflix verkoopt het aan ITV ?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Waarschijnlijk een domme vraag maar als ze nog steeds vastzitten aan dat contract dan zouden ze toch ook nog gewoon betaald moeten zijn? Want als hun contract afloopt dan worden ze niet meer betaald en als ze niet meer betaald worden moeten ze zich niet meer aan hun contract houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een concurrentiebeding kan door werken na het contract. Is in vrij veel beroepsgroepen vrij standaard.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:04
Wybo schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:20:
Een concurrentiebeding kan door werken na het contract. Is in vrij veel beroepsgroepen vrij standaard.
maar vrijwel nooit rechtsgeldig in Nederland en Belgie

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Bij normale arbeidscontracten. Ik weet niet of Clarkson daadwerkelijk als medewerker van BBC in dienst was of dat hij een contract had als zzp'er. Dan gelden weer heel andere afspraken...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wybo schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:20:
Ook bij een ontslag door de werkgever?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Jeremy is niet ontslagen; zijn contract is gewoonweg niet verlengd. Concurrentiebeding houdt dus gewoon nog stand in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Het kan ook gewoon een losse clausule zijn geweest, a la NDA ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Jeremy Clarkson kan wel programma voor andere zender maken'
De advocaten van Jeremy Clarkson hebben een mogelijkheid gevonden om ervoor te zorgen dat de presentator toch een programma kan maken voor de Britse commerciële zender ITV.

Dat meldt The Independent.

In het oude contract van de presentator bij de BBC staat dat Clarkson twee jaar lang geen autoprogramma's op televisie mag presenteren om concurrentie te voorkomen. Dat is echter niet het geval als de presentator het programma in de Verenigde Staten maakt, om het vervolgens aan andere zenders te verkopen. Daar valt ITV dus ook onder.

Clarkson, Richard Hammond en James May hadden eerder besprekingen met de commerciële televisiezender ITV voor een nieuw programma. Clarkson hintte al op een toekomst voor Top Gear bij een andere zender. "Jeremy heeft het gevoel dat hij hierin zal slagen", aldus een bron tegenover de krant.

Presentator Chris Evans neemt het presentatiestokje van Clarkson over. Het nieuwe seizoen begint in april van 2016.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ergens hoop ik dat Jeremy de nieuwe Stig wordt: "Stig's fat cousin", waarbij iedereen weet wie het is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Maar als ie het op internet laat distribueren (Netflix bv) dan moet dat toch ook geen issue zijn?
ITV zou wel jammer zijn, die hebben we hier niet :(

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 13-07-2015 12:22 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jep.. 500 miljoen kijkers per aflevering... misschien over langere tijd ja, maar niet als het wordt uitgezonden.

8.35 million viewers is een record volgens verschillende sites. Dus nee.. 500 miljoen, not even close.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

corset schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:24:
jep.. 500 miljoen kijkers per aflevering... misschien over langere tijd ja, maar niet als het wordt uitgezonden.

8.35 million viewers is een record volgens verschillende sites. Dus nee.. 500 miljoen, not even close.
Het wordt in vrijwel elk land ter wereld uitgezonden. En dan maar 8.35 miljoen kijkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Lijkt me ook wat weinig, in NL gaat het waarschijnlijk al over 1 miljoen ofzo.

Top Gear plays in 214 territories worldwide and has an estimated global audience of 350 million.

http://money.cnn.com/2015...ar-facts-jeremy-clarkson/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RemcoDelft schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:10:
Ergens hoop ik dat Jeremy de nieuwe Stig wordt: "Stig's fat cousin", waarbij iedereen weet wie het is :D
Geen idee of BBC ook eigendom is van de Stig-naam, het zit een beetje vast aan de naam TG, die ze ook niet mogen gebruiken.

Ik ben persoonlijk voor een Netflix, máár dan niet zo'n onzin van regio-uitzendingen, dat een Netflix NL pas een jaar later de serie te zien krijgt door ondertiteling en je via VPN's naar UK/US moet gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2015 15:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ach je weet hoe ze zijn, dan verzinnen ze een andere vage naam en zetten ze hem in een fel geel pak ofzo ;)

Overigens hoop ik dat de "BBC Top Gear" met de nieuwe presentatoren eerst komen met een seizoen, direct een mooie rede voor het echte trio om ze op 1 of andere manier belachelijk te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik las het ook, ik denk dat het ook best wel kan werken, maar niet als je zulke uitspraken gaat doen in de media die de BBC en elke advocaat en rechter ook kunnen lezen en bewaren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Van mij hoeven ze geen 1 op 1 kopie van Top Gear te maken. Laat de Stig lekker in de nieuwe Top Gear rijden en verzin hier wat anders.

Ze hebben de mogelijkheid wat originaliteit toe te voegen en wat dingen te doen die ze eerst niet konden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Ach voor de meeste kijkers gaat het er niet eens om dat het een autoprogramma is. Gewoon 3 droogkloten die samen onzin uithalen is wat het programma zo leuk maakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Precies, maak er een show over caravans van, kijk ik ook O-)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dude88 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:26:
Lijkt me ook wat weinig, in NL gaat het waarschijnlijk al over 1 miljoen ofzo.

Top Gear plays in 214 territories worldwide and has an estimated global audience of 350 million.

http://money.cnn.com/2015...ar-facts-jeremy-clarkson/
Ik keek alleen naar engeland.

alsnog is 350 miljoen niet eens in de buurt van 500, maar wel stuk dichter bij :)

en "estimated global audience" is niet wat er elke aflevering kijkt. Groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wybo schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:47:
Same here :)

Het hoeft geen 100% TopGear kopie te worden om mij als kijker (terug) te krijgen. Al zouden ze een soort Kopspijkers maken (kan Clarkson ook ff z'n gang gaan :+) met daarin een rubriek waarin ze een autogerelateerd onderwerp doen met challenges, grote kans dat ik daarnaar ga kijken hoor :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wybo schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:47:
Een kampeerprogramma met die drie zou inderdaad ook nog best tof zijn. Kunnen ze nog kloten met auto's (en vouwwagens, tenten, caravans)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopspijkers? het zijn geen typetjes.... Clarkson moet met een grote grijns in een auto zitten en vette slides inzetten. En dan uitstappen met een dubbele hernia, dat mag ie van mij doen in een programa onder de naam: Automatische zeventraps. Maar meer (of minder) moeten ze niet doen.

Er zit geen pattent op autoshows, want Fifth Gear is er ook, en die doen precies hetzelfde. Dus wie is er bang voor dat enige gelijkenis met de oude TG nu perse slecht zou zijn? De BBC kan toch niet zeggen nadat ze de presentatoren hebben laten gaan, dat ze geen autoshow meer mogen maken? Dat is broodroof, en trouwens, al met al heeft ook de BBC hiervan wat schade opgelopen. Dus gewoon met alles kappen en overnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:52:
Kopspijkers? het zijn geen typetjes.... Clarkson moet met een grote grijns in een auto zitten en vette slides inzetten. En dan uitstappen met een dubbele hernia, dat mag ie van mij doen in een programa onder de naam: Automatische zeventraps. Maar meer (of minder) moeten ze niet doen.

Er zit geen pattent op autoshows, want Fifth Gear is er ook, en die doen precies hetzelfde. Dus wie is er bang voor dat enige gelijkenis met de oude TG nu perse slecht zou zijn? De BBC kan toch niet zeggen nadat ze de presentatoren hebben laten gaan, dat ze geen autoshow meer mogen maken? Dat is broodroof, en trouwens, al met al heeft ook de BBC hiervan wat schade opgelopen. Dus gewoon met alles kappen en overnieuw starten.
Broodroof? Die gasten kopen voor de lol Rolls Royce's :P Ik denk niet dat dat argument gaat vliegen bij een rechtsgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus omdat je rijk bent mag je werk worden af genomen??

(trouwens wel leuk dat je dat eruit haalt, dat dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:58:
Dus omdat je rijk bent mag je werk worden af genomen??

(trouwens wel leuk dat je dat eruit haalt, dat dan weer wel)
Niet per se, maar ik denk dat ze niet zo makkelijk weg zouden komen als ze nu een show gaan maken die op TG lijkt. Wat mij betreft doen ze het, daar niet van :9 Maar zo simpel is het denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Fifth Gear mag, met drie presentatoren, in een gebouw, met aparte items voor auto reviews, een aantal rondjes op een circuit en wat powerslides, dan mogen drie voormalige presentatoren van Top Gear wel een autoshow maken die óók lijkt op Top Gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:52:
Kopspijkers? het zijn geen typetjes....
Je weet dat Kopspijkers veel meer is (was) dan typetjes? ;) Neem anders voor jezelf een willekeurig ander satirisch programma als voorbeeld. Ik zie Clarkson wel de actualiteiten ff lekker in de zeik zetten :+
Clarkson moet met een grote grijns in een auto zitten en vette slides inzetten. En dan uitstappen met een dubbele hernia, dat mag ie van mij doen in een programa onder de naam: Automatische zeventraps. Maar meer (of minder) moeten ze niet doen.
In de basis ben ik het hier zeker wel mee eens. Maar bij dit trio gaat het toch vooral om de onderlinge chemie, zolang er maar auto's en challenges bij betrokken blijven vind ik het eigenlijk prima, wat ze ook maken, ik ga het kijken.
Mee eens. Al zou ik de huidige situatie gebruiken om vooral niet exact een kopie van TG te maken, je hebt nu immers een gouden kans en de vrijheid om iets aan het format te veranderen of toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:09:
Als Fifth Gear mag, met drie presentatoren, in een gebouw, met aparte items voor auto reviews, een aantal rondjes op een circuit en wat powerslides, dan mogen drie voormalige presentatoren van Top Gear wel een autoshow maken die óók lijkt op Top Gear.
Nee, dat is namelijk een hele andere discussie. Ja, een willekeurig iemand mag een zelfde soort tv serie maken over auto's. Dat betekent echter niet dat zij dat ook mogen doen aangezien in hun contract een clausule kan zitten die ze verbied een soortgelijke serie bij een concurrent te beginnen.

De vraag is dan in hoeverre een dergelijke clausule stand houd en of er wel of niet omheen te werken is door vage of minder vage constructies. Echter is het niet zo simpel gesteld als jij beweert.
Destruction schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:31:
In de basis ben ik het hier zeker wel mee eens. Maar bij dit trio gaat het toch vooral om de onderlinge chemie, zolang er maar auto's en challenges bij betrokken blijven vind ik het eigenlijk prima, wat ze ook maken, ik ga het kijken.
Er moeten inderdaad wel auto´s bij betrokken zijn. Het was namelijk niet alleen de onderlinge chemie maar ook die passie voor auto´s die ze onderling delen. Een onderwerp waar ze niet alle drie dezelfde passie voor hebben zou denk ik toch een stuk minder goed werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2015 21:17 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tsurany schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:16:
[...]

Nee, dat is namelijk een hele andere discussie. Ja, een willekeurig iemand mag een zelfde soort tv serie maken over auto's. Dat betekent echter niet dat zij dat ook mogen doen aangezien in hun contract een clausule kan zitten die ze verbied een soortgelijke serie bij een concurrent te beginnen.

De vraag is dan in hoeverre een dergelijke clausule stand houd en of er wel of niet omheen te werken is door vage of minder vage constructies. Echter is het niet zo simpel gesteld als jij beweert.
De presentators van Fifth Gear komen ook uit Top Gear, de generatie voor Clarkson en dergelijk.

[edit]Toch niet vergelijkbaar, de BBC had het concept toen verkocht
Fifth Gear is een Engels autoprogramma. Het programma was van 2002 tot 2011 te zien op het Britse commerciële Five en vanaf 2012 op Discovery Channel. Het programma duurt 45 minuten en gaat over auto's. Fifth Gear wordt geproduceerd door North One Television. Fifth Gear begon in 2002 op basis van het format van Top Gear, waar de BBC kort daarvoor de stekker uit had getrokken. Channel Five wilde het programma voortzetten en kocht het concept. De naam Top Gear mocht Five echter niet gebruiken en zo ontstond Fifth Gear.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 13-07-2015 22:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:31:
[...]

Je weet dat Kopspijkers veel meer is (was) dan typetjes? ;) Neem anders voor jezelf een willekeurig ander satirisch programma als voorbeeld. Ik zie Clarkson wel de actualiteiten ff lekker in de zeik zetten :+
Zoals in Have I got news for you? Dat doet hij al af en toe en is wel aardig maar mist toch wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat was inderdaad een naam die ik zocht (ik dacht nog wel even kort aan Dit Was Het Nieuws van Harm Edens), heb Clarkson nog nooit in Have I Got News For You gezien, maar als dat zo is.. .Nvm dan ;) Dan moet-ie het lekker bij auto's en caravans houden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 13-07-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Destruction schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:21:
heb Clarkson nog nooit in Have I Got News For You gezien, maar als dat zo is.. .
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c43UZ8oS4gg]

De kwaliteit van het beeld is matig, maar het geeft je wel een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Marzman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:17:
[...]

De presentators van Fifth Gear komen ook uit Top Gear, de generatie voor Clarkson en dergelijk.

[edit]Toch niet vergelijkbaar, de BBC had het concept toen verkocht

[...]
Sowieso niet vergelijkbaar, want in dit specifieke geval hebben Clarkson en Co. een apart contract ondertekend (los van hun arbeidsovereenkomst) dat ze geen autoprogramma voor een (andere) britse omroep zouden gaan maken.

Dat staat dus compleet los van algemene auteursrechten / concurrentiebeding etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik vind alle pseudo advocaten hier geweldig "Ja maar fifth gear mag het, dus dan mag JC het ook!"

Even compleet negereng dat volgens de geruchten JC zelf! heeft getekend voor die afspraak. Niet zijn vrouw, niet zijn hond. Maar hij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :) Ik vind al die mensen die zeggen dat er contracten getekend zijn waar wel of niet dingen in staan nog veel leuker! We kunnen hooguit een gokje doen over de kleur (ik denk zwart op wit) maar verder weten wij toch niet welke precieze afspraak er wel of niet te omzeilen valt?

Nog even daargelaten dat ik niet denk dat ze 20 jaar geleden 1 x een contract hebben getekend. Dus er valt volgens mij nog over genoeg te fantaseren.

En dit in ogenschouw nemend is het maar goed dat dit een discussie forum is en geen commissie voor de waarheidsvinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Overigens ben ik (nu ik de bronnen nog eens lees) ook niet meer zo zeker dat het een apart contract was. Ik was om de een of andere reden in de veronderstelling dat dit een contract was dat ze hebben getekend als onderdeel van het verlaten van de BBC, maar ik begrijp nu dat dit inderdaad gewoon onderdeel was van hun oorspronkelijke contract(en), dat ze na een evt. afscheid 2 jaar niet 'mogen concurreren'.

Anyway, allemaal koffiedik kijken inderdaad. Dat ze maar gewoon snel met wat concreets komen hoe/wat/waar/wanneer ze weer iets gaan doen. Bij voorkeur niet pas over twee jaar en Netflix zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik snap het wel vanuit de BBC, twee jaar lang is prima tijd om je eigen programma te rebooten, eventueel met een nieuwe formule en een nieuwe kans te geven met nieuwe mensen zonder dat je oude ploeg dat in de weg zit op een ander kanaal. Al helemaal als ze dan op hetzelfde tijdstip zouden uitzenden. Iets met uit het oog uit het hart.

Wat ik in een van de interviews had gehoord was dat ze sowieso vuistdikke contracten hadden en dan lijkt mij een NCC/CNC voor een paar jaar wel iets standaards. Maar goed, nu maar hopen dat er genoeg gerommeld kan worden om dan via een netflix achtige constructie alsnog bezig te gaan. In het slechtste geval zie je ze inderdaad voor twee jaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

JC tweet net dat hij, Hammond en May een deal hebben met AmazonVideo.

Wel jammer, ik had op Netflix gehoopt :-(

Edit: Link naar de tweet.

[ Voor 30% gewijzigd door ETzPliskin op 30-07-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:26
Nog nooit van AmazonVideo gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:04

auto660

1991 240 GL Brick

Hogader schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:08:
Is dat niet het platform waar je 5$ per video moet betalen? ... :|

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hogader schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:08:
En nu wel! Dat betekent dat het nu al een goede deal voor ze is...
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.