"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Volgens mij zijn ze bij de BBC toch een beetje wakker aan het worden n.a.v. de aankondiging van JC en is de wedstrijd om de kijkers begonnen.
"Shillinglaw, the BBC’s former science and natural history chief, said the re-edited editions of Top Gear could be on BBC2 as early as the summer and definitely before the end of the year."
Het nu baseren op een 'technicality' om het jezelf niet zo moeilijk te maken met editeing, gebrek aan footage, etc..
“Jeremy will be back on the BBC. (...) It is serious and unfortunate what happened but there is no ban on Jeremy being on the BBC."
Ja, lekker makkelijk. JC loopt wat dat betreft wel achter op de BBC, want hij moet in dat tijdsbestek probereren eerst nog een partner te vinden + format herschrijven, opnames, editing, etc.. VS. een bestaand iets met hetzelfde team:
“We have got a great in house team that has always made it and will continue to make it,”
Tsja en de cast is natuurlijk nog niet rond. BBC zal er alles aan doen JM & RH binnen te houden, ik verwacht dat JC ze graag mee wilt hebben voor zijn schow...
Dit verhaal begint de titel van dit topic echt eer aan te doen: Jeremy Clarkson vs BBC
De druk voor JC is nog niet voorbij.. ga er maar aan staan.
[ Voor 1% gewijzigd door Alphalorne op 22-04-2015 13:27 . Reden: Typo's ]
En ach, wie zegt dat een nieuw team niet dezelfde chemie zal hebben.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Trouwens, de programma's "For the love of Cars" (soort wheeler dealers) & "Speed with Guy Martin" zijn ook best leuk om te kijken. Het is zeker geen kaliber TG, maar binnen hun eigen genre zeker een bestaansrecht.
Maar als potentiële JC opvolgers? Nee. Vooral die Guy Martin, onverstaanbaar voor veel Engelsen.
Even wat anders; Ik lees net het nieuwsitem op BBC news (2u oud ten tijde van dit schrijven) en wilde terug om wat aan deze post toe te voegen. Pats, Internal error 500. Twee min. later lijkt het artikel gewijzigd.
Ik vind het vreemd dat dit nieuws bij anderen wereldwijd gepubliceerd wordt en pas 2u geleden bij de BBC staat. Terwijl het een interview is met Shillinglaw van de BBC.. Vervolgens staat het artikel bij de BBC News online, en binnen 2,5u wordt heel het artikel veranderd. Lijkt erop dat er veel quotes zijn uitgehaald, net wat ik hier wilde toevoegen..
[ Voor 34% gewijzigd door Alphalorne op 22-04-2015 15:34 ]
Ergens denk ik ook volledig logisch, die aflevering zijn (grotendeels?) gemaakt toen hij nog gewoon onder contract stond en het incident ook nog niet had plaatsgevonden. De BBC heeft er zelf voor betaald en Top Gear is hun intellectuele eigendom... mijn leidinggevende is stomtoevallig op exact dezelfde dag ontslagen, maar dan hoeven de lopende projecten ook niet direct de prullenbak in, ik zie niet waarom dit anders zou moeten zijn... DWDDDestruction schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:22:
De BBC is van plan de laatste opnames toch uit te zenden. Dat zou dan in of na de zomer moeten gaan gebeuren, aldus de NOS
Zou zelfs zonde geld zijn wat ze dan op de plank laten liggen, want Top Gear is niet goedkoop om te produceren en leverde sowieso ook veel geld op. Plus dat deze laatste drie afleveringen wel eens een heleboel geld voor de BBC kan opleveren vanwege de huidige status van het programma en de presentatoren. Maar aan de andere kant zouden ze nu eigenlijk ook heel principieel moeten zijn, ze willen Clarkson niet meer op de buis... dan moeten ze hem ook niet meer op de buis zetten!
Overigens bespeur ik links en rechts dat de BBC hem niet helemaal heeft laten vallen, er druppelen toch steeds meer dingen naar buiten waarin hij toch nog even te zien is in de toekomst etc.
Edit: kleine aanpassing
[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 22-04-2015 16:19 ]
Mocht dit niet één mega PR stunt zijnMicGlou schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:01:
[...]
Ik heb toch nog stilletjes hoop dat het nog niet helemaal is overgewaaid en dat er nog een kans bestaat op good ol' Top Gear met de drie heren zoals we dat gewend zijn.
Ik weet dat ie een petrol head is, en voormalig eigenaar van een McLaren, maar ik geloof niet dat ie ooit zo'n soort programma heeft gemaakt. Heb echt geen idee of ie daar de juiste persoon voor is.Uncle Mel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:13:
Mocht dit niet één mega PR stunt zijnzou ik Rowan Atkinson als opvolger zéér waarderen.
Mr. Bean presents Top GearUncle Mel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:13:
Mocht dit niet één mega PR stunt zijnzou ik Rowan Atkinson als opvolger zéér waarderen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Als gast was Rowan Atkinson in ieder geval erg leuk (S17E04).downtime schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:23:
[...]
Ik weet dat ie een petrol head is, en voormalig eigenaar van een McLaren, maar ik geloof niet dat ie ooit zo'n soort programma heeft gemaakt. Heb echt geen idee of ie daar de juiste persoon voor is.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Misschien is "The Prince Regent" leuker, of is Captain Slow dat eigenlijk al en is "The Hamster" eigenlijk Baldrick, in dat geval zou het idd Blackadder moeten worden.
Anders als hij tijd heeft zou "Lord Flashheart" wel in kunnen vallen.
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 22-04-2015 23:29 ]
How do you save a random generator ?
Signatures zijn voor boomers.
Wist ik niet, net opgezocht, erg jammer.Maasluip schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:15:
Lord Flashheart heeft helaas geen tijd meer.
How do you save a random generator ?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik weet niet of hij verlegen is, hij heeft ook wel theater en musicals gedaan, maar hij staat erom bekend dat ie een totale perfectionist is en alles wat ie doet minitieus voorbereid.gambieter schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:33:
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar Rowan Atkinson schijnt nogal verlegen te zijn en niet goed voor "live" maar erg goed in "voorbereid". Dus of dat zou werken in een programma als TG?
Aangezien TG niet "live" is, lijkt me dat geen probleem? Overigens was Rowan Atkinson als gast op TG imo heel goed.gambieter schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:33:
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar Rowan Atkinson schijnt nogal verlegen te zijn en niet goed voor "live" maar erg goed in "voorbereid". Dus of dat zou werken in een programma als TG?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is niet live, maar vziw ook niet heel strak geregisseerd, dat kan namelijk een stuk moeilijker op locatie. Je hebt toch een bepaald soort improvisatie/ad rem extroverte persoonlijkheid nodig. Ik zou trouwens heel benieuwd zijn hoe hij het zou doen.CyBeR schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:13:
Aangezien TG niet "live" is, lijkt me dat geen probleem? Overigens was Rowan Atkinson als gast op TG imo heel goed.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er zijn wel wat interessante stukjes over 'm te vinden:downtime schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:49:
[...]
Ik weet niet of hij verlegen is, hij heeft ook wel theater en musicals gedaan, maar hij staat erom bekend dat ie een totale perfectionist is en alles wat ie doet minitieus voorbereid.
http://www.stutteringhelp.org/content/who-knew-mr-bean
http://www.express.co.uk/...t-the-real-Rowan-Atkinson
http://www.ibtimes.com/rowan-atkinson-retire-mr-bean-890452
Maar inderdaad, alhoewel de grappen in Top Gear veelal vooraf ingestudeerd zijn (toch?) denk ik niet dat het voor Rowan Atkinson weggelegd is, hoe geweldig ik 'm ook vind...
[ Voor 38% gewijzigd door TommyGun op 23-04-2015 00:45 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
James May wil Top Gear niet zonder Jeremy Clarkson doen

Wel irritant dat het bericht over May gaat, en je overal die kop van JC ziet. Ik snap het wel, maar beetje jammer.
Bij mij staat deze bovenaan:lanerios schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:57:
Directe link naar artikel
Wel irritant dat het bericht over May gaat, en je overal die kop van JC ziet. Ik snap het wel, maar beetje jammer.

Ze hebben wel stijl om achter elkaar te blijven staan.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat ze achter elkaar blijven staan, geweldig. Overigens geeft:
Me toch hoop dat het goed komtwe may all go back in the future. It might just be we have a break from it. I don’t know.”
Dan krijg je toch het gevoel denk ik dat je een surrogaat JC krijgt.
TG met 3 nieuwe presentatoren zou nog kunnen. Gewoon een reboot van het format met verse gezichten en ideeën.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Precies, een beetje als Top Gear US, Top Gear Australia. Ik hoop echter wel dat ze 3 presentatoren met wat meer chemie tussen elkaar vinden.DarkSide schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:15:
TG met 3 nieuwe presentatoren zou nog kunnen. Gewoon een reboot van het format met verse gezichten en ideeën.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Die chemie zal zich ook moeten ontwikkelen, de eerste afleveringen (seizoenen) met het huidige team zullen ook anders zijn geweest. Men zal het tijd moeten geven.LordSinclair schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:17:
Precies, een beetje als Top Gear US, Top Gear Australia. Ik hoop echter wel dat ze 3 presentatoren met wat meer chemie tussen elkaar vinden.
Made my dayThe presenter will return to BBC2 with a second three-part series of James May’s Cars of the People and has one or two other projects in the pipeline. His other BBC2 credits include James May’s Toy Stories, Man Lab, and Things You Need To Know.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Vanaf seizoen 2 begon leuk te worden. En mijn inziens was de chemie er wel meteen.
TG Australia ken ik niet. maar TG US vond ik dat ze te veel probeerde om de engelse personages na te doen.
Een echte chemie is er niet. Maar ik kan wel met plezier naar TG US kijken
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Toy Stories is echt awesome

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Daar was 5th gear voor en we weten allemaal hoe dat wasDarkSide schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:15:
US is ook zo'n gepushed/gemaakt geheel, of ze willen teveel op UK lijken of ze willen nog een stap verder in de 3 verschillende stereotypes met gemaakte grappen om het geheel compleet te maken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nu ik het e.e.a zo lees zou het me inderdaad niet veel verbazen als Jeremy eind dit jaar een telefoontje van de BBC krijgt met de strekking "Kunnen we er nog eens over praten", en dat ze hem dan een contract met een aantal strikte voorwaarden onder z'n neus schuiven.MrSleeves schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:37:
Juist dat de BBC toch de laatste drie afleveringen gaan uitzenden, zet de terugkeer van alle drie weer op een kier. Misschien dat de BBC ook wel doorheeft, dat het ze heel veel geld gaat kosten en wachten ze tot de storm is overgewaaid en gaan ze weer door.
Maar ik denk ook dat een TopGear met RH, JM en iemand anders geen optie is. Alleen RH en JM ook niet, dan is Clarkson te nadrukkelijk afwezig en dat zal ook niet werkbaar zijn.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Weet iemand of het interview met JM opgenomen is / te zien is?
Misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij staat die deur alweer ietsje verder open dan een kier.Shillinglaw said at a BBC2 programme launch on Tuesday that there was nothing to stop Clarkson returning to the BBC.
She confirmed Top Gear would return next year and said she would look at female presenters to front the new-look show, having been credited with putting more women on screen in her time in charge of the BBC science and natural history output.
Jeremy will be back on the BBC; said Shillinglaw.It is serious and unfortunate what happened but there is no ban on Jeremy being on the BBC. It's a big deal what happened and Jeremy, as any human being would, needs some time out.
[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 23-04-2015 13:37 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
misschien toch wat meer beginnen door te dringen?
Het toontje is nooit anders geweest dan dit, het is alleen nooit expliciet gemaakt.CaptJackSparrow schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:08:
Toontje begint al stukken genuanceerder te klinken. Zou het gemis van "around £50m a year"
misschien toch wat meer beginnen door te dringen?
Hij is niet ontslagen. Zijn contract is simpelweg niet verlengd. Niet heel raar met freelancers zoals dit trio. Nog sterker: In dit wereldje is het de normaalste zaak van de wereld en als de BBC had gewild hadden ze dit ook helemaal niet zo publiek hoeven te spelen: Stop het contract simpelweg en kijk volgend jaar opnieuw of er iets mee moet.
Uitvoerend producent Top Gear stapt op
We krijgen gewoon een Top Gear met all new cast al dan niet herzien format en Ultimate Gear of iets in die trant met the gang en wat format aanpassingen. Misschien wel het beste zo.
Bron: https://twitter.com/RichardHammond/status/591573451397328896To be clear amidst all this talk of us 'quitting' or not: there's nothing for me to 'quit'. Not about to quit my mates anyway.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ha ik wist het, leuk dat ze ons op hun eigen manieren toch op de hoogte houdenWernerL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:20:
De laatste tweet van RH doet vermoeden dat hij gewoon mee gaat ja.
[...]
Bron: https://twitter.com/RichardHammond/status/591573451397328896
TopGear zoals we het sinds 2001 kenden is kapot en komt niet meer terug.
De BBC zal een nieuw TopGear moeten ontwikkelen.
Als Clarkson en zijn mannen elders aan de slag willen en ook kunnen zullen ze ook een nieuw format moeten ontwikkelen. Het zal niet lukken om het BBC-Clarkson format mee te nemen en elders door te gaan alsof er geen vuiltje aan de lucht is.
In he gunstigste geval krijgen we dus een nieuw TopGear van de BBC dat leuk is en een nieuwe show van Clarkson die ook leuk is.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Idd, maar vergeet ook Oz and James Drink to Britain en Oz and James's Big Wine Adventure niet.lanerios schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:30:
[...]
Toy Stories is echt awesometoch maar weer opnieuw gaan kijken.
Wie weet kiest de BBC voor de veiligste weg en verkopen ze de naam en het format weer terug aan Clarkson en consorten. Ze zullen zich toch ook moeten afvragen wat de naam nog waard is zonder de mensen die het programma een succes maakten.Obelink schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:10:
Als Clarkson en zijn mannen elders aan de slag willen en ook kunnen zullen ze ook een nieuw format moeten ontwikkelen. Het zal niet lukken om het BBC-Clarkson format mee te nemen en elders door te gaan alsof er geen vuiltje aan de lucht is.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
1: De BBC maakt een nieuw TopGear, Clarkson, Hammond en May beginnen iets nieuws
2: De BBC haalt Clarkson, Hammond en May terug en ze gaan volgend seizoen verder (Clarkson onder strenge voorwaarden op contract)
3: De BBC verkoopt TopGear/licentie TopGear aan Clarkson, Hammond en May en zegt: Leef je uit.
Jeremy heeft een aantal jaar geleden net de rechten van Top Gear juist aan het BBC verkocht. Ik denk optie 1 i.c.m. een ander bedrijf zoals Netflix.Destruction schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:20:
Vanaf hier kan het 3 kanten op IMO.
1: De BBC maakt een nieuw TopGear, Clarkson, Hammond en May beginnen iets nieuws
2: De BBC haalt Clarkson, Hammond en May terug en ze gaan volgend seizoen verder (Clarkson onder strenge voorwaarden op contract)
3: De BBC verkoopt TopGear/licentie TopGear aan Clarkson, Hammond en May en zegt: Leef je uit.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
I’ve ordered the very last one — all I need is a job to pay for itJeremy Clarkson, Richard Hammond and James May were “on the brink” of renewing their contracts for Top Gear when Clarkson’s infamous “fracas” with a producer put an end to the premature celebrations.
May confirmed the scuppered plans in his Sunday Times column, revealing that he had ordered a Ferrari costing more than £200,000 before Clarkson indirectly lost him his job.
“There we were, all three of us, on the brink of a new three-year contract to make Top Gear, after which we would definitely chuck it in with dignity and hand the reins to a new generation, assuming we were still alive,” the 52-year-old presenter wrote.
“There were a few details to resolve about time frames and other mundane stuff, but the groaning draft version of this document was actually sitting on my desk. This was a great privilege and a once-in-a-lifetime event; an invitation to continue presenting the world’s biggest TV show for – let’s not be shy – a handsome salary.”
Tony Hall, BBC director general, decided against renewing Clarkson’s contract after an investigation into the incident confirmed that “a line had been crossed” and “there cannot be one rule for one and one rule for another”. Oisin Tymon had gone to A&E with a split lip following his altercation with Clarkson over the lack of hot food in a hotel.
Both May and Hammond have hinted that they will not be continuing Top Gear with a “surrogate Jeremy”, leaving the future of the hit motoring series in doubt.
“Everything in the future shattered like the mishandled Christmas bauble that the future turns out to be,” May continued. “It had all gone. All, that is, except the order for a 458 Speciale lodged in Ferrari’s factory system, with only the final details to be confirmed. Oh c**k, as I used to say when I was on telly.”
May, Clarkson and Hammond were spotted at the pub with Top Gear’s former executive producer Andy Wilman last week but May insists that nothing has been settled upon yet.
“The three of us may be reunited on screen, we may go our separate ways, or we may disappear from the television altogether and each assume a place, alone, in the corner of a pub where any unsuspecting passing drinker who strays into an exclusion zone studiously avoided by the locals will be subjected to a predictable ‘I used to be on TV’ routine,” he said, tongue-in-cheek tone evidently still intact.
Het heeft dus allemaal wel degelijk veel verderstrekkende negatieve gevolgen gehad voor allemaal mensen die er part noch deel aan hadden. Zeer slechte zaak. Wat is het toch een volstrekt onelegante 'oplossing' geweest waar de BBC tot op heden voor heeft gekozen. Hier is in de verste verte niet goed over nagedacht.
CaptJackSparrow schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:59:
Het heeft dus allemaal wel degelijk veel verderstrekkende negatieve gevolgen gehad voor allemaal mensen die er part noch deel aan hadden. Zeer slechte zaak. Wat is het toch een volstrekt onelegante 'oplossing' reactie geweest waar de BBC tot op heden Jeremy voor heeft gekozen. Hier is in de verste verte niet goed over nagedacht.

BBC vormt nieuw team Top Gear
van onze redactie
De BBC heeft naar verluidt nieuwe presentatoren gevonden voor Top Gear.
Voormalig model Jodie Kidd (36), acteur Philip Glenister (52) en motorracer/presentator Guy Martin (33) staan volgens Britse media op het punt een contract te tekenen bij de omoep.
De drie moeten Top Gear-iconen Jeremy Clarkson, James May en Richard Hammond gaan vervangen die met hun autoprogramma wekelijks zo'n 5 miljoen kijkers scoorden in Groot-Brittanië.
Jeremy werd eind maart ontslagen vanwege een uit de hand gelopen ruzie met een producer. James en Richard gaven vlak daarna te kennen niet zonder Jeremy verder te willen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De Televaag heeft zo'n hoog Albert Verlinde gehalte.
http://www.dailymail.co.u...tor-Philip-Glenister.htmlDestruction schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:44:
Ik wacht eerst even een echte bron af.
De Televaag heeft zo'n hoog Albert Verlinde gehalte.
Geen echte bron, maar ach..
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 04-05-2015 10:48 ]
EHm, wat voor oplossing had je dan in gedachten ? "Hey Jeremy, we hebben je al 10 keer gewaarschuwd en al een paar keer een laatste waarschuwing gegeven. Bij deze heb je er nog ééntje en volgende week gaan we gewoon weer verder alsof er niets gebeurt is ? "CaptJackSparrow schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:59:
Het heeft dus allemaal wel degelijk veel verderstrekkende negatieve gevolgen gehad voor allemaal mensen die er part noch deel aan hadden. Zeer slechte zaak. Wat is het toch een volstrekt onelegante 'oplossing' geweest waar de BBC tot op heden voor heeft gekozen. Hier is in de verste verte niet goed over nagedacht.
Er is echt wel degelijk over nagedacht en een andere oplossing was er gewoon niet. Als dit de eerste keer was dat er wat was gebeurt hadden ze het nog op kunnen lossen maar dit is al de zoveelste keer. Op een gegeven moment moeten ze wel stappen nemen die ze zelf liever ook niet doen.
[removed]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Met die setup gaan ze gewoon 5th gear achterna, oud coureur, bejaarde zeur en een leuk uitziende blondie. Nee, daar zit ik niet op de wachten.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
We weten ondertussen via James May dat er al een nieuw driejarig contract op de plank lag (wat me niet verbaasde want zoiets ga je natuurlijk tijdig regelen).redwing schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:47:
[...]
EHm, wat voor oplossing had je dan in gedachten ? "Hey Jeremy, we hebben je al 10 keer gewaarschuwd en al een paar keer een laatste waarschuwing gegeven. Bij deze heb je er nog ééntje en volgende week gaan we gewoon weer verder alsof er niets gebeurt is ? "![]()
Er is echt wel degelijk over nagedacht en een andere oplossing was er gewoon niet. Als dit de eerste keer was dat er wat was gebeurt hadden ze het nog op kunnen lossen maar dit is al de zoveelste keer. Op een gegeven moment moeten ze wel stappen nemen die ze zelf liever ook niet doen.
Wat de BBC had moeten doen is zeggen dat los van wat justitie evt. zou doen (wat dus uiteindelijk is geworden dat die geen verdere actie noodzakelijk vonden), de BBC vindt dat dergelijk gedrag niet zonder consequenties kan blijven. Een klassiek middel om mensen in loondienst te bestraffen is het aloude 'docking someone's pay'.
Er staat een X bedrag voor die drie jaar in zijn contract. Daar hou je als BBC dan als 'straf' een deel van in. Het equivalent van een aantal maanden wat mij betreft. Drie? Zes maanden? Met het bedrag dat JC krijgt heb je het dan echt niet over een onbenullig bedragje. OK hij krijgt dan nog steeds een zeer riant inkomen maar die 'boete' is dan toch echt geen kattenpis en mag je echt niet van de hand wijzen als een 'token slap on the wrist'. Dat zou naar mijn mening gezien mogen worden als een passende sanctie. Vooral gezien het feit dat elke andere burger die in een 'bar brawl' iemand een bloedlip slaat ook helemaal geen sanctie opgelegd krijgt van justitie.Van dat geld kan dan Oisin Tymon een redelijke compensatie krijgen. Ik gun hem desnoods het hele bedrag maar dat zal waarschijnlijk zo hoog zijn dat dat weer scheve gezichten bij zijn collega's zou kunnen veroorzaken waar hij ook niet bij gebaat is. De rest kun je dan desnoods besteden aan betere maaltijdvoorziening van de TG crew of, omdat dat dan ook weer scheve gezichten kan veroorzaken voor alle BBC crews want we hebben ook gelezen dat de BBC daar de afgelopen jaren enorm op heeft bezuinigd. Het tijdelijke effect op die maaltijdvoorziening zou kunnen maken dat de BBC dat niet zou willen doen omdat de crews dan zouden kunnen verwachten dat de BBC dat als dat geld op is uit eigen middelen permanent op dat betere niveau zal gaan vergoeden. Het kan in de 'algemene middelen' van de BBC opgaan maar er is ook de mogelijkheid om het aan een liefdadig doel te schenken. Desnoods kan men aan de kijkers vragen hoe die vinden dat het besteed zou moeten worden.
Wat heb je dan bereikt?
1. De 'dader' heeft een zeer reële 'straf' gekregen.
2. Het 'slachtoffer' heeft een passende compensatie gekregen voor zijn 'lijden'.
3. De honderden miljoenen kijkers van TG worden NIET beroofd van een van hun favoriete programma's.
4. De BBC zal GEEN financiële schade lijden en kan de komende drie jaar weer 50 miljoen pond per jaar verdienen aan de verkoop van TG. Geld dat ten goede kan komen aan het maken van andere programma's van hoge kwaliteit voor de kijkers.
5. De andere twee presentatoren verliezen hun baan en inkomen niet (James May kan zijn Ferrari betalen
6. Andy Wilman en Oisin Tymon kunnen de baan blijven uitoefenen waar ze zich erg happy in voelden, en dat zal waarschijnlijk voor het grootste deel van de crew gelden.
Kortom. Allemaal goede zaken die allemaal niet bereikt worden met de huidige 'oplossing'.
En wat denk je van de gelegenheid tot fraaie interactie tussen de presentatoren die dit zal bieden?
Bijv. aan het einde van een programma aan het einde van een maand:
May: "Well... we've come to the end of the show. Another honest day's work. We have earned our keep for this month." Tegen Hammond: "I think I'm going to treat myself to a [whatever] with the money I've earned this month. What are you going to do?"
Hammond: "I've been looking forward to getting a [whatever] for myself and the missus. Hey Jeremy... do you have any plans.... Oh wait... I forgot.... You do not actually get paid this month.... or the next.... or the next. Oops.... Sorry." (Grote grijnzen op gezichten van May en Hammond met veelbetekenende blikken in de camera - 'Howling laughter' van de kant van het publiek in de studio. - JC die een beetje schaapachtig kijkt). Als Jeremy Clarkson de man is die ik hoop dat hij is zou hij snappen dat dit gewoon veel te mooie en leuke televisie is om die kans op zo'n grap te laten lopen en dat hij bereid zou zijn om daarvoor 'the butt of the joke' te zijn.
En dat moeten we nu allemaal missen?
BBC heeft JC ook niet rechtstreeks bestraft, ze hebben er alleen voor gekozen om hem geen nieuw contract aan te bieden
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
[ Voor 41% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-05-2015 12:26 ]
Wat mij betreft totaal niet. Hij krijgt dan nog steeds dat zeer riante bedrag en hijzelf zal er dus bar weinig van merken dat er een gedeelte wordt ingehouden. Oftewel hij kan gewoon door gaan zonder dat hij er zelf last van heeft en dus is het een slechte sanctie. Niet te vergeten dat dit totaal niets doet met het feit dat hij al meerdere keren een waarschuwing heeft gehad.CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:11:
[...]
Er staat een X bedrag voor die drie jaar in zijn contract. Daar hou je als BBC dan als 'straf' een deel van in. Het equivalent van een aantal maanden wat mij betreft. Drie? Zes maanden? Met het bedrag dat JC krijgt heb je het dan echt niet over een onbenullig bedragje. OK hij krijgt dan nog steeds een zeer riant inkomen maar die 'boete' is dan toch echt geen kattenpis en mag je echt niet van de hand wijzen als een 'token slap on the wrist'. Dat zou naar mijn mening gezien mogen worden als een passende sanctie.
Als ik dat hier op het werk een paar keer doe sta ik anders ook per direct buiten. Ik weet niet bij wat voor werk jij zit maar het lijkt me sterk dat jij die een paar keer kunt herhalen zonder ontslagen te worden. Waarom zou dat nu omdat er wat meer geld mee gemoeid is anders moeten zijn ?Vooral gezien het feit dat elke andere burger die in een 'bar brawl' iemand een bloedlip slaat ook helemaal geen sanctie opgelegd krijgt van justitie.
Nope, die merkt er weinig vanWat heb je dan bereikt?
1. De 'dader' heeft een zeer reële 'straf' gekregen.
Dan zul je toch eerst moeten weten of het slachtoffer daar wel op zit te wachten.2. Het 'slachtoffer' heeft een passende compensatie gekregen voor zijn 'lijden'.
Dit mag geen rol spelen in de hele discussie. Anders krijg je dat iemand van een miljoenenprogramma eens in de zoveel tijd iemand in elkaar mag meppen, maar als je maar een klein programma presenteert mag dat niet.3. De honderden miljoenen kijkers van TG worden NIET beroofd van een van hun favoriete programma's.
Dit zorgt voor rechtsongelijkheid en dat mag/kan niet. Je moet dus naar de sitautie kijken en wat voor consequenties dat moet hebben. De gevolgschade moet je buiten beschouwing laten.
Ook dit mag geen rol spelen in de hele discussie, zie bovenstaand.4. De BBC zal GEEN financiële schade lijden en kan de komende drie jaar weer 50 miljoen pond per jaar verdienen aan de verkoop van TG. Geld dat ten goede kan komen aan het maken van andere programma's van hoge kwaliteit voor de kijkers.
5. De andere twee presentatoren verliezen hun baan en inkomen niet (James May kan zijn Ferrari betalen).
6. Andy Wilman en Oisin Tymon kunnen de baan blijven uitoefenen waar ze zich erg happy in voelden, en dat zal waarschijnlijk voor het grootste deel van de crew gelden.
Leuk al die goede zaken, maar ze gaan allemaal toch echt voorbij aan wat er gebeurt is en wat voor sancties daarop moeten staan.Kortom. Allemaal goede zaken die allemaal niet bereikt worden met de huidige 'oplossing'.
Oftewel het voornaamste waar jij naar blijft kijken is dat je het programma wilt blijven zien. En dat is nu net 1 van de dingen die niet mee mogen spelen met de beslissing wat te doen in de ontstane situatie. Als je dat nl. mee gaat nemen kan Jeremy doen wat hij wilt want de balans staat toch altijd zijn kant op. Daar heeft de BBC zich al vaker aan gebrand en het is erg goed dat ze dat dit keer dus niet doen. Ze hebben gelukkig geleerd van fouten in het verledenEn dat moeten we nu allemaal missen?
Ik vind dus gezien de situatie (iemand die voor de zoveelste keer over de streep gaat) de enig passende straf dat hij niet meer verder kan werken. Dat daar collateral schade bij ontstaat is erg jammer maar niet onderuit te komen. Ik vind het een zeer goed gebaar dat er nu eindelijk eens duidelijk gemaakt wordt dat ondanks dat je beroemd bent je niet onschendbaar bent.
[removed]
En hoeveel denk je dat hij de komende drie jaar bij Channel 4 of waar dan ook zal kunnen verdienen als hij daar samen met May en Hammond bijv. "Next Gear" gaat maken? Goeie kans dat dat net zoveel of meer is als/dan bij de BBC. Met deze constructie wéét je tenminste dat hij een financiële sanctie opgelegd krijgt.redwing schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:51:
[...]
Wat mij betreft totaal niet. Hij krijgt dan nog steeds dat zeer riante bedrag en hijzelf zal er dus bar weinig van merken dat er een gedeelte wordt ingehouden. Oftewel hij kan gewoon door gaan zonder dat hij er zelf last van heeft en dus is het een slechte sanctie. Niet te vergeten dat dit totaal niets doet met het feit dat hij al meerdere keren een waarschuwing heeft gehad.
Met de huidige constructie weet je dat je hem nog veel harder pakt omdat hij het liefste door wilde gaan met TG. Dit lijkt me vanuit de BBC een veel beter bericht geven dan zo'n zwakke financiële sanctie te geven.CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:58:
[...]
En hoeveel denk je dat hij de komende drie jaar bij Channel 4 of waar dan ook zal kunnen verdienen als hij daar samen met May en Hammond bijv. "Next Gear" gaat maken? Goeie kans dat dat net zoveel of meer is als/dan bij de BBC. Met deze constructie wéét je tenminste dat hij een financiële sanctie opgelegd krijgt.
Nogmaals het is het zoveelste incident dus ze moeten wel. Anders geven ze alleen maar aan dat iemand die een groot publiek heeft alles kan maken en daar hebben ze in het verleden al grove fouten mee gemaakt.
[removed]
Je bedoelt het zoveelste incident waarvan diverse incidenten eigenlijk helemaal geen incidenten waren?redwing schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:05:
Nogmaals het is het zoveelste incident dus ze moeten wel. Anders geven ze alleen maar aan dat iemand die een groot publiek heeft alles kan maken en daar hebben ze in het verleden al grove fouten mee gemaakt.
En wat andere mensen in het (verre) verleden hebben gedaan heeft geen enkele relatie tot wat JC nu heeft gedaan. Hoe je een criminele serieverkrachter/misbruiker als Saville kunt vergelijken met een man die in een periode met heel veel stress in zijn leven even zijn zelfbeheersing verliest en iemand een bloedlip bezorgt en dat als rechtvaardiging ziet voor het aanrichten van veel schade in de levens van zoveel onschuldige omstanders gaat mijn verstand te boven.
Yup, maar waarbij de andere incidenten wel degelijk incidenten waren.CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:14:
[...]
Je bedoelt het zoveelste incident waarvan diverse incidenten eigenlijk helemaal geen incidenten waren?
Hoe kom je er bij dat ik die 2 ook maar enigszins met elkaar vergelijkEn wat andere mensen in het (verre) verleden hebben gedaan heeft geen enkele relatie tot wat JC nu heeft gedaan.
Hoe je een criminele serieverkrachter/misbruiker als Saville kunt vergelijken met een man die in een periode met heel veel stress in zijn leven even zijn zelfbeheersing verliest en iemand een bloedlip bezorgt en dat als rechtvaardiging ziet voor het aanrichten van veel schade in de levens van zoveel onschuldige omstanders gaat mijn verstand te boven.

Ik zeg alleen dat iemand vanwege een groot publiek niet onschendbaar mag zijn. Ieder ander zou in dezelfde situatie ontslagen worden (of hun contract niet verlengd) dus moeten ze dat nu ook doen. Helaas is de impact nu wat groter alleen dat mag geen reden zijn om geen of mindere sancties op te leggen.
[removed]
Neem nu die knakker van 2,5 men, als daar maar de helft waar is van wat er verteld is (tot wit poeder aan toe), hoe kunnen ze een JC zo gigantisch afkraken maar meneer de poedersnuivert is nog steeds volksheld #23? Naja.. iets met US denk ik.CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:14:
En wat andere mensen in het (verre) verleden hebben gedaan heeft geen enkele relatie tot wat JC nu heeft gedaan. Hoe je een criminele serieverkrachter/misbruiker als Saville kunt vergelijken met een man die in een periode met heel veel stress in zijn leven even zijn zelfbeheersing verliest en iemand een bloedlip bezorgt en dat als rechtvaardiging ziet voor het aanrichten van veel schade in de levens van zoveel onschuldige omstanders gaat mijn verstand te boven.
Door de link die je tussen ze legt met het zinnetje:redwing schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:19:
Hoe kom je er bij dat ik die 2 ook maar enigszins met elkaar vergelijk![]()
"Anders geven ze alleen maar aan dat iemand die een groot publiek heeft alles kan maken en daar hebben ze in het verleden al grove fouten mee gemaakt."
JC behoort niet extra streng gestraft te worden als 'compensatie' voor daden die anderen in het verleden hebben begaan omdat die onbestraft/indertijd onvoldoende bestraft zijn gebleven.
Maar....iedereen die vind/vond dat JC ontslagen moest worden.
Geef hier eens eerlijk antwoord op....
Stel, JC was aangebleven, had een of andere straf gekregen en had zijn verontschuldigingen aangeboden aan Oisin. Kortom, iedereen (publieke opinie daargelaten) is weer tevreden en gaat aan het werk.
Had je dan evengoed nooit meer TopGear gekeken, vanwege je principiële overtuiging dat hij ontslagen had moeten worden?
Ondanks dat ik liever had gezien dat het door was gegaan (iedereen bepaalt zijn eigen regels, dus ook de BBC), snap ik beide kampen wel. Ik zeg dus dat ik lekker was blijven kijken naar diva JC e.c..
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 04-05-2015 17:52 . Reden: typo ]
Nope, daarmee zeg ik dat ze in het verleden al vaker de stap niet hebben durven zetten terwijl ze dat wel hadden moeten doen. Daarmee zeg ik totaal niet dat ik de akties ook maar op enige manier met elkaar vergelijk (want die staan tot geen verhouding met elkaar)CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:25:
[...]
Door de link die je tussen ze legt met het zinnetje:
"Anders geven ze alleen maar aan dat iemand die een groot publiek heeft alles kan maken en daar hebben ze in het verleden al grove fouten mee gemaakt."
Simpelweg moeten ze gewoon kijken of ze de gemiddelde medewerker voor zoiets zouden ontslaan. Naar mijn idee zouden ze dat inderdaad doen en dus moeten ze dat ook bij Jeremy doen. Niet erger of minder erg straffen, gewoon hetzelfde als ieder ander en de dingen er omheen niet meenemen. Precies wat ze dus gedaan hebben. Zeggen dat er niet over nagedacht is vind ik dan ook erg raar, dat hebben ze echt wel en gelukkig hebben ze echt naar de situatie zelf gekeken en niet naar de impact er omheen.JC behoort niet extra streng gestraft te worden als 'compensatie' voor daden die anderen in het verleden hebben begaan omdat die onbestraft/indertijd onvoldoende bestraft zijn gebleven.
[removed]
Echt ? Hoax ?
Guy Martin is wel een pracht figuur en 100% authentiek racegek.
And to think they once said that computers would take away jobs.
5th gear was gewoon te kort en te commercieel.SinergyX schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Met die setup gaan ze gewoon 5th gear achterna, oud coureur, bejaarde zeur en een leuk uitziende blondie. Nee, daar zit ik niet op de wachten.
(Heb het trouwens sinds het bij Channel 5 weg is niet meer gezien)
Als dat de hele basis is voor dit verhaal dan vind ik het nog wel een beetje dunnetjes. Het kan waar zijn natuurlijk maar dat horen we dan nog wel.
Dat snuiven doet (deed?) ie zichzelf aan, niet een ander, en volgens mij wordt JC nog steeds door velen als volksheld gezien. Vrij betrekkelijk natuurlijk, want het is puur egoïsme om TG maar weer terug op de buis te krijgen. Als nu zeker was dat dit sowieso niet meer zou gaan gebeuren, dan was deze hele heisa er helemaal niet geweest.SinergyX schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:20:
[...]
Neem nu die knakker van 2,5 men, als daar maar de helft waar is van wat er verteld is (tot wit poeder aan toe), hoe kunnen ze een JC zo gigantisch afkraken maar meneer de poedersnuivert is nog steeds volksheld #23? Naja.. iets met US denk ik.
Testing, one, two ...
Je baan en daarmee inkomen verliezen is een niet te onderschatten ingreep in iemands leven. Voor een 'normale' werknemer met 'normaal' salaris zal die impact juist veel groter zijn dan voor JC die al zoveel geld heeft dat hij er desnoods ook voor zou kunnen kiezen om de rest van zijn leven geen dag meer te werken. Dus een standpunt dat ze dat bij ieder ander ook gedaan zouden (moeten) hebben deel ik absoluut niet. En dus is dat dan ook geen argument waarom JC er uit zou moeten vliegen.redwing schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:34:
Simpelweg moeten ze gewoon kijken of ze de gemiddelde medewerker voor zoiets zouden ontslaan. Naar mijn idee zouden ze dat inderdaad doen en dus moeten ze dat ook bij Jeremy doen. Niet erger of minder erg straffen, gewoon hetzelfde als ieder ander en de dingen er omheen niet meenemen.
Als iemand op een BBC kantoor zijn collega een keer een bloedlip slaat en die twee praten het later uit en kunnen weer prima verder werken met elkaar wie ben je dan als werkgever om te bepalen dat die ene werknemer maar eventjes ontslagen dient te worden met potentieel wie weet wát voor gigantische impact op inkomen/relatie voor iemand met een gezin en een hypotheek? Ik beschouw ontslag absoluut niet als iets dat automatisch of vanzelfsprekend zou moeten zijn in een dergelijke situatie. Levens van mensen zijn zó complex dat je juist wel dégelijk alle er omheen meespelende factoren mee behoort te nemen in je afwegingen hoe er mee om te gaan als je zelfs maar de meest elementáire zorgvuldigheid wilt betrachten in dergelijke situaties.
Iemand met meer dan genoeg geld heeft besloten zijn baan op te zeggen, en daardoor kan hij misschien geen nieuwe Ferrari kopen? Sjonge, dat zijn inderdaad verstrekkende gevolgenCaptJackSparrow schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:59:
Top Gear trio were 'on the brink' of signing new contracts when Jeremy Clarkson scuppered their celebrations, James May reveals
[...]
I’ve ordered the very last one — all I need is a job to pay for it![]()

Oftewel iemand met een miljoenenpubliek kan veel meer maken op het werk dan iemand die minder bekend is ? Want dat is wat je dan krijgt en naar mijn idee iets dat je juist totaal niet wilt hebben.CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:55:
[...]
Ik beschouw ontslag absoluut niet als iets dat automatisch of vanzelfsprekend zou moeten zijn in een dergelijke situatie. Levens van mensen zijn zó complex dat je juist wel dégelijk alle er omheen meespelende factoren mee behoort te nemen in je afwegingen hoe er mee om te gaan als je zelfs maar de meest elementáire zorgvuldigheid wilt betrachten in dergelijke situaties.
En nogmaals het gaat hier niet om 1 incident, er zijn al meerdere waarschuwingen geweest die schijnbaar niet afdoende waren.
[removed]
Even voor de goede orde. De TV gaat bij mij al jaren niet tot nauwelijks meer aan. Ik heb in het verleden wel heel wat jaargangen TG gekeken maar heb die de laatste jaren ook niet meer gezien. Misschien dat ik ze nog eens ga bekijken maar het argument dat ik mijn standpunt zou hebben puur ten behoeve van mijn eigen kijkplezier gaat voor mij in elk geval dus absoluut niet op. Ik heb mijn standpunt op puur rationele en principiële gronden.hardware-lover schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:43:
Dat snuiven doet (deed?) ie zichzelf aan, niet een ander, en volgens mij wordt JC nog steeds door velen als volksheld gezien. Vrij betrekkelijk natuurlijk, want het is puur egoïsme om TG maar weer terug op de buis te krijgen. Als nu zeker was dat dit sowieso niet meer zou gaan gebeuren, dan was deze hele heisa er helemaal niet geweest.
Maarja, in ieder geval was dat grietje nog een redelijke racer, die botox verbouwde bek van jodie kidd.. wat moet je daar nu mee in een autoshow? Had het concept van TG op de mensen van 5G gezet, had het in de basis nog best iets kunnen zijn.DDX schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:36:
5th gear was gewoon te kort en te commercieel.
(Heb het trouwens sinds het bij Channel 5 weg is niet meer gezien)
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Tsja.... De oude cast was nou ook niet veel anders. Behalve dan dat ze twee bejaarde zeuren hadden en geen coureur.SinergyX schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:03:
Ik denk dat Philips Glenister best eens een hele goede vervanging van Clarkson zou kunnen zijn. Dezelfde droge humor, hetzelfde basaal chagrijnige gezicht. Ik twijfel alleen aan de waanzinnige grijns die Clarkson kon hebben.
Maar het zijn in ieder geval wél gewoon 3 autogekken waarbij Philip "de gewone man" heel goed representeerd.
I am the great Cornholio!
Als je je eigen posts in dit topic terug leest kun je alleen maar tot de conclusie komen dat wat jou betreft JC in geen enkel geval ontslagen had mogen worden. Toch had JC al een verleden, meerdere waarschuwingen waaronder een "final warning", moet je dan een moord plegen om ontslagen te worden? Of zou je excuus dan juist weer zijn dat de rechter hem al genoeg heeft gestraft?CaptJackSparrow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:55:
Als iemand op een BBC kantoor zijn collega een keer een bloedlip slaat en die twee praten het later uit en kunnen weer prima verder werken met elkaar wie ben je dan als werkgever om te bepalen dat die ene werknemer maar eventjes ontslagen dient te worden met potentieel wie weet wát voor gigantische impact op inkomen/relatie voor iemand met een gezin en een hypotheek? Ik beschouw ontslag absoluut niet als iets dat automatisch of vanzelfsprekend zou moeten zijn in een dergelijke situatie. Levens van mensen zijn zó complex dat je juist wel dégelijk alle er omheen meespelende factoren mee behoort te nemen in je afwegingen hoe er mee om te gaan als je zelfs maar de meest elementáire zorgvuldigheid wilt betrachten in dergelijke situaties.
Als JC aan zijn baan gehecht was dan heeft ie simpelweg de verkeerde carriere gekozen. Niks zo onzeker als een TV-loopbaan waarbij je elk moment door mooier en jonger "aanstormend talent" vervangen kunt worden. Wat dat betreft mocht hij niet klagen. Hij loopt al jaren langer mee dan de meeste mensen in die branch.
Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May hebben deze week een bespreking gehad met Peter Fincham, de baas van de commerciële televisiezender ITV.
Mirror schrijft dat het drietal, samen met Top Gear-producer Andy Wilman, werd gespot bij het huis van Fincham.
Ook Elaine Bedell, hoofd van de entertainmentproductie van ITV, was bij de vergadering aanwezig. De Britse krant schrijft dat ITV eerder heeft aangegeven niet te gaan onderhandelen met Clarkson over een mogelijk nieuw programma, maar dat lijkt nu dus toch te gebeuren.
Volgens Mirror heeft dat te maken met de keuzes van Hammond, May en Wilman om op te stappen bij de BBC. De zender kan op deze manier dus met het hele Top Gear-team in zee.
Nieuw programma
De krant meldt ook dat de mannen naast ITV ook met een streamingdienst als Netflix en Amazon om de tafel zitten. Eerder deze week leek Clarkson al te onthullen dat hij weer werkt aan een televisieprogramma.
Hij deelde een foto van een gele Chevrolet Corvette met daarachter een camerateam. Fans reageerden daarop gelijk enthousiast.
Clarkson
Eerder dit jaar werd het contract van presentator Clarkson na een ruzie niet verlengd door de BBC, zijn twee medepresentatoren besloten toen ook op te stappen.
BBC maakte daarop bekend door te willen gaan met een nieuwe team voor Top Gear, dat wereldwijd door miljoenen mensen wordt bekeken.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Told you so
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Geen coureur? Stiggy? Ook weer zo'n element van de show wat mensen bezig houdt... een geniale ingeving geweest.Croga schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:27:
[...]
Tsja.... De oude cast was nou ook niet veel anders. Behalve dan dat ze twee bejaarde zeuren hadden en geen coureur.
Ik hoop persoonlijk dat het trio terug komt met een zoveel mogelijk zelfde show, maar ik zou ook heel tevreden zijn als dit bijvoorbeeld alleen nog maar in de vorm van hun wel bekende specials gaat worden... een roadtrip show. Het is iig goed nieuws dat ze blijkbaar toch in gesprek zijn met een aantal grote partijen en zichzelf niet verkopen aan een buitenlands bedrijf... alhoewel een Netflix misschien nog wel had gekund omdat die lang niet zo conservatief zijn en zich ook veel minder aan de regelementen hoeft te houden.
PS... is men nu nog steeds aan het bakkeleien of zijn ontslag terecht was of niet? Ik begrijp ook niet helemaal dat sommigen zoveel energie steken in een discussie over iets wat ze niet eens leuk vinden/weinig interesse voor hebben. De liefhebbers zullen altijd roepen: onterecht en de mensen met minder liefde voor de show of JC specifiek zullen altijd roepen dat het terecht is geweest... dat was de status in het begin en die is nu nog exact hetzelfde

Het ging over de presentatoren... Stig is geen presentator, geen onderdeel van het trio.MicGlou schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:40:
Geen coureur? Stiggy? Ook weer zo'n element van de show wat mensen bezig houdt... een geniale ingeving geweest.
En mischien voor de fans..... Zowel een nieuwe show met de oude garde als TopGear met een andere groep presentatoren... Best of both worlds (of op z'n minst een kans om nóg een goede autoshow te krijgen, naast ClarHaMay)Ik hoop persoonlijk dat het trio terug komt met een zoveel mogelijk zelfde show, maar ik zou ook heel tevreden zijn als dit bijvoorbeeld alleen nog maar in de vorm van hun wel bekende specials gaat worden... een roadtrip show. Het is iig goed nieuws dat ze blijkbaar toch in gesprek zijn met een aantal grote partijen en zichzelf niet verkopen aan een buitenlands bedrijf... alhoewel een Netflix misschien nog wel had gekund omdat die lang niet zo conservatief zijn en zich ook veel minder aan de regelementen hoeft te houden.
en mischien nog wel interessanter; er is helemaal nooit sprake geweest van een ontslag........PS... is men nu nog steeds aan het bakkeleien of zijn ontslag terecht was of niet? Ik begrijp ook niet helemaal dat sommigen zoveel energie steken in een discussie over iets wat ze niet eens leuk vinden/weinig interesse voor hebben. De liefhebbers zullen altijd roepen: onterecht en de mensen met minder liefde voor de show of JC specifiek zullen altijd roepen dat het terecht is geweest... dat was de status in het begin en die is nu nog exact hetzelfdeZo gaat dat met meningen he... iedereen heeft er eentje
Voor mij hoort hij er gewoon bij, Stig is alleen geen 'persoon' en dat is ook de hele grap.Croga schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:43:
[...]
Het ging over de presentatoren... Stig is geen presentator, geen onderdeel van het trio.
Ik zie de noodzaak dat 1 van de presentatoren een coureur moet zijn dan ook niet helemaal. Buiten dat is JC zelf helemaal geen slechte chauffeur, dat heeft hij al meer dan eens aangetoond in challenges waar hij wat serieuzer zijn best deed... iig de beste coureur van de drie.
Ennuh... contract niet verlenged is vrijwel gelijk aan ontslag, waren ze blij met hem dan had hij nog wel werk gehad, anders was er ook niet zo'n heisa ontstaan. Maar juist dergelijk gepiemel erover is juist wat de discussies erover zo vermoeiend maken en het leidt helemaal nergens naar toe... 48 pagina's later en de discussie is nog steeds hetzelfde als in het begin...
Als Netflix aan tafel zit, kun je er wel vanuit gaan dat die de internationale dekking voor hun rekening nemen. En anders is er vast een Nederlandse zender die het gaat uitzenden. Ben maar niet bang.RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:37:
Hmm, als ze echt naar ITV gaan heeft m'n vriendin mooi pech en komt er een schotel richting Astra 28,2 om gratis naar ITV1 HD te kunnen kijken
Ze rijden alle drie niet onverdienstelijk. En ik ben het zeker met je eens dat het helemaal geen must is om een coureur daar te hebben zitten. Nog sterker; ik weet niet of ik het überhaupt een goed idee vindt. Het Trio was juist zo goed omdat ze "De Gewone Man" waren.MicGlou schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:01:
Voor mij hoort hij er gewoon bij, Stig is alleen geen 'persoon' en dat is ook de hele grap.
Ik zie de noodzaak dat 1 van de presentatoren een coureur moet zijn dan ook niet helemaal. Buiten dat is JC zelf helemaal geen slechte chauffeur, dat heeft hij al meer dan eens aangetoond in challenges waar hij wat serieuzer zijn best deed... iig de beste coureur van de drie.
Pardon, de stuurvaardigheden van Richard Hammond overstijgen naar zijn eigen mening toch echt die van een normale sterveling.MicGlou schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:01:
[...]
Voor mij hoort hij er gewoon bij, Stig is alleen geen 'persoon' en dat is ook de hele grap.
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Neem de moeite maar niet. Het wordt vast wel weer aan het buitenland verkocht, simpelweg omdat die show anders niet te betalen is voor ITV, en anders kun je aan het einde van elk seizoen ook gewoon de DVD-box kopen. Valt waarschijnlijk goedkoper uit dan die schotel.RadioAir schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:37:
Hmm, als ze echt naar ITV gaan heeft m'n vriendin mooi pech en komt er een schotel richting Astra 28,2 om gratis naar ITV1 HD te kunnen kijken
Dit topic is gesloten.