• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32
wontcachme schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:04:
[...]

Maar CW/CBS zullen ook niet happig zijn om elke keer uit te wisselen. Want er zit ook een flinke planning bij om niet een verkeerde volgorde te krijgen. Met The Flash en Arrow is het makkelijker omdat ze op dezelfde zender zitten. Het zou lullig zijn om een verkeerde volgorde te krijgen in afleveringen. Dus bv eerst deel 2 en dan deel 1. En omdat goed te houden over meerdere kanalen is nog meer plannen.

En de acteurs moeten natuurlijk geen opnames hebben voor hun eigen serie.
Die quote waar jij op reageerde ging over of het verhaal van Supergirl verbonden wordt aan The Flash/Arrow/Legends of Tomorrow, dat kan ook prima zonder cross-overs :)

Marvel doet ook ook niet aan cross-overs tussen bestaande series.
Soms komt er een film personage voor in Agents of Shield of Agent Carter, maar op serie niveau hebben ze dat nog niet gedaan. Wat ze wel doen met bijvoorbeeld Luke Cage is hem in een andere serie introduceren en dan een spinoff maken.

Dus in theorie zou heb prima mogelijk zijn om Supergirl te verbinden met het Flash/Arrow/Legends of Tomorrow universum en dat zonder cross-overs te doen.
DC kiest er alleen nadrukkelijk voor om ze gescheiden te houden, al dan niet omdat de netwerken dat willen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Net ook de laatste aflevering gezien, ik vond deze heel goed. Het stukje met Joe etc zou voor mij niet zo nodig zijn geweest, maar vooral tegen het einde vond ik het sterk: Reverb, Zoom (tot nu toe nog steeds onbekend voor mij wie het is), ...
Ik heb blijkbaar wel het stukje met Supergirl gemist, iemand die even kan aanwijzen waar dat was? (geen zin heel de ep terug te kijken daarvoor)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Yohsoog schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:10:
Ik heb blijkbaar wel het stukje met Supergirl gemist, iemand die even kan aanwijzen waar dat was? (geen zin heel de ep terug te kijken daarvoor)
Toen ze door de tunnel naar Earth 2 gingen, zag je een stel beelden voorbij flitsen, Supergirl was daar één van :)

Supergirl

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 11-02-2016 16:26 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Yohsoog
Spike_wolf schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Toen ze door de tunnel naar Earth 2 gingen, zag je een stel beelden voorbij flitsen, Supergirl was daar één van :)

[afbeelding]
Bedankt! Moet ik het zelfs niet opzoeken dan ;)
Ik had enkel het beeld gezien van de verschillende aardbollen etc. Moet ik dus even weggekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Hier alle beelden die te zien waren tijden het universe hoppen naar Earth 2: LINK

Ik had kennelijk de meeste gemist. De Legion en Jonah Hex had ik niet eens gezien, terwijl ik ook niet door had dat Arrow en Flash niet diegene zijn die nu op tv zijn.

Dit was de beste aflevering van het seizoen in mijn opinie (tot nu toe) Deadshot als iemand die niet raak kan schieten een leuk mini hoogtepuntje. :D Cisco begint een beetje mijn favoriete character te worden van de serie, ik hoop ook dat Dr. Wells gewoon op Earth 1 blijft, want de interactie tussen die twee vind ik toch wel aardig.

Zoom:
spoiler:
Het heeft er alle schijn van dat Jay dus niet Zoom is hoewel de Hunter naam reference in een eerdere aflevering, het lijkt me dat Caitlin hem niet lang genoeg alleen gelaten heeft zodat hij even naar Earth 2 kon reizen......hoewel wel raar dat de machine in zijn aanwezigheid stuk gaat, hij zou snel genoeg kunnen rennen zodat niemand hem het zag slopen.....ik weet het niet meer. Mijn volgorde van main suspects voor vandaag:

1. Jay
2. Barry's vader van Earth 2
3. Wally West (zien we hem ooit tegelijk met Zoom? Dus :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:21
Hmm zou Jay Garrick niet Jay garrick zijn soms? We zien die vast nog wel terug nu die man met de helm hem noemde

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Haha, ik dacht al de stem van Tony Todd te herkennen als Zoom. Het is 'm ook :)
Ben nu bij aflevering 8 en ik zit er weer lekker in! Dus ik ga hier nog niet te veel lezen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

OssieW schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:36:

Zoom:
spoiler:
Het heeft er alle schijn van dat Jay dus niet Zoom is hoewel de Hunter naam reference in een eerdere aflevering, het lijkt me dat Caitlin hem niet lang genoeg alleen gelaten heeft zodat hij even naar Earth 2 kon reizen......hoewel wel raar dat de machine in zijn aanwezigheid stuk gaat, hij zou snel genoeg kunnen rennen zodat niemand hem het zag slopen.....ik weet het niet meer. Mijn volgorde van main suspects voor vandaag:

1. Jay
2. Barry's vader van Earth 2
spoiler:
Ik gok nummer 2. Zijn al eerder foto's verschenen op web verschenen waar ze de ogen van beiden met elkaar hebben vergeleken.

is everything cool?

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn hypothese:

spoiler:
De man in het masker is de echte Jay Garrick. De Jay Garrick die wij kennen is eigenlijk een versie van Zoom. Er lopen dus twee Zooms rond. De oorspronkelijke Zoom heeft een soort kloon gemaakt, mogelijk een Speed Mirage of simpelweg door middel van tijdreizen. Deze twee werken dan ook naar hetzelfde doel. Doet me ergens denken aan Xehanort, van Kingdom Hearts faam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14
Er staat op imdb bij die serie gewoon een naam bij Zoom he :P Ow wacht, is hierboven ook al gezegd en is natuurlijk alleen de stem-acteur :P

Mijn gok (zonder het in spoilers te zetten, want ik ken verder de strips ook niet),als het een bekende is zou ik zeggen de vader van Barry van earth-2. Van mannelijke figuren blijven er gewoon erg weinig over die het zouden kunnen zijn, misschien de Eddie Thawne, Wally West of Eobard Thawne van earth-2. Of heeeeeel onwaarschijnlijk wat earth-2-figuren die nu in legends of tomorrow zitten (captain cold of zijn broer, martin stein).

We zullen het zien :P

spoiler:

Die van earth-1 bedoel je? Of van earth-2, die laatste hebben we helemaal nog nooit gezien toch???

En over die man in het masker in de lair:
spoiler:
Dat is waarschijnlijk Jay Garrick (die we nog niet ontmoet hebben) van earth-2, hij tapte ook zijn naam toen ze eindelijk die 'code' kraakten. Wat dus betekent dat de zogenaamde Jay Garrick die wij kennen een ander figuur is, en mogelijk een spion/handlanger van Zoom of zo??

[ Voor 37% gewijzigd door sewer op 19-02-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
sewer schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:34:

spoiler:
Dat is waarschijnlijk Jay Garrick (die we nog niet ontmoet hebben) van earth-2, hij tapte ook zijn naam toen ze eindelijk die 'code' kraakten. Wat dus betekent dat de zogenaamde Jay Garrick die wij kennen een ander figuur is, en mogelijk een spion/handlanger van Zoom of zo??
spoiler:
Of een Jay Garrick van Earth-3, of 4, of 5, of 6..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Laatst online: 11-09 23:01
sewer schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:34:
spoiler:

Die van earth-1 bedoel je? Of van earth-2, die laatste hebben we helemaal nog nooit gezien toch???

spoiler:
Die van Earth 1, meer als geintje want ik denk dat ze daar hele andere plannen mee hebben.

Man in het masker:
spoiler:
Ik had daar niet eens aan gedacht. Kan misschien wel zo zijn gezien Jay eigenlijk in de tijd van WW2 de Flash was (in de strips) en de gemaskerde man gebruikte volgens Barry een code die door prisoners of wars gebruikt werd.

Ook vind ik het toevallig dat beide Jay en Zoom last hebben van hun speed force. Een die het lijkt kwijt te zijn, en de ander die het van anderen moet stelen. Misschien dat "Jay" inderdaad een eerdere versie van Zoom is, en om zijn Speed force te herstellen deze dus van anderen jat in de toekomst als Zoom.

Misschien was die aflevering dat hij zichzelf (Earth 1 versie) zogenaamd opzocht, eigenlijk een meeting tussen de 2.

[ Voor 4% gewijzigd door OssieW op 20-02-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Dus Zoom is toch Jay, of hoe zit dit? Is het zn tweelingbroer? Of Jay van Earth-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hij zei het zelf al: "This complicates things." :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:
<knip>

Gewoon je fatsoen bewaren en een TR aanmaken.
Dankje, echt tof dit! |:(

[ Voor 50% gewijzigd door Ramzzz op 01-03-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

En nogmaals: Spoiler tags zijn niet nodig is serie topics over specifieke series wanneer de aflevering is uitgezonden.

Globale regel is dat het verstandig is om uit serie topics te blijven totdat je de laatste ep hebt bekeken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aflevering van nog geen dag oud.... Us some fucking courtesy spit if you are going to fuck me over would ya. ]

Edit: Lees nu de topic start pas door, tja, "eigen schuld idd"

ps: Thijs, voortaan door het leven als spuit 11?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

"Globale regel is dat het verstandig is om uit serie topics te blijven totdat je de laatste ep hebt bekeken."

Simpel toch?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14
mark-k schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:56:
Dus Zoom is toch Jay, of hoe zit dit? Is het zn tweelingbroer? Of Jay van Earth-3?
Even in spoilers, want het dit gaat over de strip:
spoiler:
Ken de comic zelf niet, maar als ik het goed begrijp zijn Jay en Hunter Zolomon tweelingbroers (gescheiden bij geboorte), dus er zijn al 4 met dat gezicht over de twee werelden. Ik gok dat die in het masker er ook zo uit ziet. Dan zou er eentje van earth-1 zijn en twee van earth-2. En dan heb je nog die van het park wat dan numero 4 zou zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Wie het nu is of hoe het zit weet ik ook niet (spoilers over strips lees ik liever niet, hoewel ik heel nieuwsgierig ben ;) ). Maar spannend zijn de laatste afleveringen zeker wel, goed gemaakt ook, zelfs qua emoties en drama steekt het allemaal een pak beter in mekaar dan bij Arrow.

Vraag me wel af wat ze met Wally West gaan doen, nog een speedster erbij of niet? En Caitlin, gaat ze nu wel nog krachten hebben of niet, ik geloof dat ze toch een keer heel koud werd toen ze ziek was ofzo?

Een andere vraag: Barry, is die nu aan het maximum van zijn snelheid of kan hij nog sneller blijven gaan? Ik kan het niet altijd even goed volgen met die speedforce. Is het zo dat hij hoeveelheid X heeft van de speedforce en dat gelijk staat aan snelheid Y?

Oh en waarom zijn ze nog altijd niet begonnen aan een anti-speedforce wapen tegen Zoom gebaseerd op de technologie die Wells2 gebruikte voor het aftappen van de speedforce van Barry? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Yohsoog schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:29:
Vraag me wel af wat ze met Wally West gaan doen, nog een speedster erbij of niet? En Caitlin, gaat ze nu wel nog krachten hebben of niet, ik geloof dat ze toch een keer heel koud werd toen ze ziek was ofzo?
spoiler:
En vergeet Jesse Quick niet!
De dochter van Wells wordt ook een speedster :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

It's okay to be Jay.

Het internet staat nu toch wel vol met pareltjes, gezien de hoeveelheid Jays die er zijn (en lijken te zijn). Ik wil bij deze daarom ook nog dit pareltje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Amanoo schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 05:19:
It's okay to be Jay.

Het internet staat nu toch wel vol met pareltjes, gezien de hoeveelheid Jays die er zijn (en lijken te zijn). Ik wil bij deze daarom ook nog dit pareltje posten.

[video]
Ik moest lachen 👍.
Leuk gedaan!

Ben overigens erg benieuwd naar de volgende episodes. Super toffe serie.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannibal1471
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 19:47
Ik dacht: "Vandaag even lekker de nieuwe ep van Flash kijken..." Zie ik net dat de volgende ep pas 23 maart is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Supergirl The Flash Crossover

*O*

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dus een supergirl aflevering met de flash, en geen flash aflevering met supergirl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Da's ook prima wat mij betreft. Ik vind Supergirl best te pruimen maar Flash vind ik toch net even wat beter / volwassener. Ik hoop alleen dat ze, als deze aanslaat, geen cross-over gaan maken tussen SG en Arrow. Dat zou qua universe ook prima kunnen, met Flash als verbindende factor, maar SG en Arrow passen totaal niet bij elkaar.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
mark-k schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:40:
Dus een supergirl aflevering met de flash, en geen flash aflevering met supergirl?
Tot zover zijn daar nog geen plannen om Supergirl naar The Flash of Arrow te brengen nee.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zijn ook twee verschillende netwerken die de shows maken (waar Arrow, Flash en Legends of Tomorrow door hetzelfde netwerk gemaakt worden) dus het aantal crossovers zal sowieso een stuk minder zijn. Het vergt nogal wat extra coördinatie tussen twee teams van schrijvers die elkaar verder nooit zien. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Bra-Jo schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:46:
Da's ook prima wat mij betreft. Ik vind Supergirl best te pruimen maar Flash vind ik toch net even wat beter / volwassener. Ik hoop alleen dat ze, als deze aanslaat, geen cross-over gaan maken tussen SG en Arrow. Dat zou qua universe ook prima kunnen, met Flash als verbindende factor, maar SG en Arrow passen totaal niet bij elkaar.
In principe staat het 'Arrow/Flash universum' helemaal los van het 'Supergirl universum'.
Maar omdat in 'The Flash' het de normaalste zaak van de wereld is om te tijdreizen en uitstapjes naar andere universa te maken is er de mogelijkheid om The Flash kennis te laten maken met Supergirl (in haar universum).

Het lijkt mij wel ver gezocht dat 'The Flash' gang even Supergirl uit een ander universum op gaat halen om Oliver te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Het had gekund dat ze in haar universum terecht zouden zijn gekomen in een Flash episode, was een stuk logischer geweest. In the Flash reizen ze de hele tijd door tijd/alternate universes, in Supergirl niet lijkt me (alleen de eerste aflevering gezien, was me echt te vrouwelijk), dus daar valt het wel echt helemaal uit de toon als er even een superheld uit een andere dimensie langskomt.

Voor een Flash aflevering hoeven ze echt niet Supergirl naar CC of SC te halen, ze kunnen het gewoon zo doen als met Earth2. Maar als de Flash in Supergirl komt zitten ze daar wel met het hele multiverse dilemma (terwijl ze anders hadden kunnen doen alsof het niet bestond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
mark-k schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:20:
Het had gekund dat ze in haar universum terecht zouden zijn gekomen in een Flash episode, was een stuk logischer geweest. In the Flash reizen ze de hele tijd door tijd/alternate universes, in Supergirl niet lijkt me (alleen de eerste aflevering gezien, was me echt te vrouwelijk), dus daar valt het wel echt helemaal uit de toon als er even een superheld uit een andere dimensie langskomt.

Voor een Flash aflevering hoeven ze echt niet Supergirl naar CC of SC te halen, ze kunnen het gewoon zo doen als met Earth2. Maar als de Flash in Supergirl komt zitten ze daar wel met het hele multiverse dilemma (terwijl ze anders hadden kunnen doen alsof het niet bestond).
Het niet echt "uit een andere dimensie", maar uit een parallel universum :P
In een wereld waar onverwoestbare aliens rond lopen/vliegen moet dat kunnen :+

spoiler:
Barry suddenly appears on Kara's Earth and will help her battle Siobhan Smythe, a.k.a. Silver Banshee (Italia Ricci), and returning villain Leslie Willis, a.k.a. Livewire (Brit Morgan), in exchange for Kara's help in getting him back to his universe. Apparently he took a left at Earth Two when he should have taken a right, but at least he was man enough to stop and ask for directions back home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

mark-k schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:40:
Flash heeft eigenlijk geen budget meer over voor een Supergirl aflevering. Andersom wel. Dat is eigenlijk de meest simpele reden waarom Supergirl niet langs komt in de Flash. Al zouden ze het bij de Flash willen, ze kunnen het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Leuke opmerking van Cisco over de aanwezigheid van een vrouwelijke speedster "it only took us two years" :P Het publiek schreeuwt immers al zo lang om een vrouwelijke speedster :)
Trajectory zelf viel wat tegen, leuk personage maar de motivatie en het feit dat ze gelijk al weer vernietigd is waren een beetje jammer.

Wel ga ik er van uit dat de Velocity 9 die Jesse toegediend kreeg nog verdere effecten gaat hebben.
spoiler:
Die zal na een korte afwezigheid wel terugkeren als Jesse Quick

En haar personage valt me tot nu toe ook erg tegen, ze werd eerder al (door Wells, dus misschien moeten we dat met een korreltje zout nemen :P ) beschreven als de slimste persoon op earth 2. Tot nu toe lijkt ze niet meer dan de gemiddelde niet nadenkende tiener in een horror film :/

Wat denken we trouwens van de Metahuman detector in de bar? Die ging af door Wally, niet Barry, toch?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

In eerste instantie dacht ik dat Jesse die vrouwelijke speedster was zeker omdat die speedster te voorschijn kwam toen ze dat bericht hoorde.

Over dat laaste, jep zeker weten.
Dat eerdere moment dat die detector afging, door Barry, was natuurlijk alleen maar om te laten lijken dat het elke keer Barry was.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:21
De aflevering speelt zich voor de crossover met supergirl af toch? Hij heeft hier nog niet de device om die die heeft in Supergirl voor zn speed

Jammer zeg, weer een paar weken wachten. De trailer voor de volgende ep ziet er goed uit.

spoiler:
hunter zolomon komt eraan

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ben een tijdje geleden begonnen met The Flash omdat ik ook The Arrow volg. Ik vond er echt helemaal niets aan. Elke aflevering was hetzelfde. Er was iets gebeurd, uit onderzoek bleek dat dit een superhuman was (of hoe ze ook heten). Ze proberen hem te vangen maar dit lukt niet door zijn krachten. Ze vinden iets uit waardoor het uiteindelijk toch lukt. En dat waren zo de eerste 5 afleveringen ofzo. Ik wil een verhaal zien, ontwikkeling etc (iets wat er wel bij Arrow inzit). Kon er niet warm voor worden (+ het gebrek aan vrouwelijk schoon... :+ )
Is dit een opstart probleem en wordt het beter in de andere seizoenen of is dat ongeveer de strekking van de hele serie?

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 31-03-2016 09:41 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

The.Terminator

Un boer met bier

thewizard2006 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:40:
Ben een tijdje geleden begonnen met The Flash omdat ik ook The Arrow volg. Ik vond er echt helemaal niets aan. Elke aflevering was hetzelfde. Er was iets gebeurd, uit onderzoek bleek dat dit een superhuman was (of hoe ze ook heten). Ze proberen hem te vangen maar dit lukt niet door zijn krachten. Ze vinden iets uit waardoor het uiteindelijk toch lukt. En dat waren zo de eerste 5 afleveringen ofzo. Ik wil een verhaal zien, ontwikkeling etc (iets wat er wel bij Arrow inzit). Kon er niet warm voor worden (+ het gebrek aan vrouwelijk schoon... :+ )
Is dit een opstart probleem en wordt het beter in de andere seizoenen of is dat ongeveer de strekking van de hele serie?
Daar had ik ook last van, maar nu verder in de seizoenen moet ik eigenlijk bekennen dat ik The Flash leuker vind dan Arrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
sewer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:43:
[...]

Even in spoilers, want het dit gaat over de strip:
spoiler:
Ken de comic zelf niet, maar als ik het goed begrijp zijn Jay en Hunter Zolomon tweelingbroers (gescheiden bij geboorte), dus er zijn al 4 met dat gezicht over de twee werelden. Ik gok dat die in het masker er ook zo uit ziet. Dan zou er eentje van earth-1 zijn en twee van earth-2. En dan heb je nog die van het park wat dan numero 4 zou zijn??
Waarschijnlijk is die theorie al ontkracht door de eennalaatste episode. Daar kreeg trajectory een tweede persoonlijkheid. Het is aan te nemen dat Jay Garrick die wij kende Velocity 9 heeft ingenomen, en ZOOM werd. In eerste instantie zonder dat hij het door had (tweede persoonlijkeheid). Dat kan ook verklaren waarom Jay nooit Zoom heeft kunnen stoppen. Toen zijn deze twee persoonlijkheden gesplitst door het ontstaan van dat zwarte gat o.i.d.

Jay die dood is was misschien wel een dubbelganger die voor Zoom werkte, en degene met het masker is de ECHTE jay garrick. De jay die wij gezien hebben heeft nooit zijn krachten gebruikt. Dit was alleen door het gebruik van V-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
Onlangs ook begonnen met The Flash. Best geinig, maar nog niet overtuigd.
Weet niet of het lang leuk blijft, als ze steeds met een nieuwe metahuman komen, waarbij ie op het eind 800+ miles p/hr moet rennen, wat alleen maar hoger wordt.
Legends of Tomorrow vond ik niet zo denderend en volg ik verder niet meer.
Bij Arrow moet ik kijken of ik nog verder ga met seizoen 3. Was best aardig, maar ook niet je-van-het. Kon het niet uitstaan dat hij voor z'n moeder stond en die hem niet herkende...
Gotham (ander netwerk meen ik) vind ik daarentegen een heel stuk sterker.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Flash begon een beetje als een monster-of-the-week-show en heeft eigenlijk het hele eerste seizoen nodig gehad om echt z'n draai te vinden. Vanaf seizoen 2 wordt het een stuk beter, de bad guy alleen al komt veel meer als een dreiging over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Snailerfreak schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:55:
Daar kreeg trajectory een tweede persoonlijkheid.
Trajectory was de 2e persoonlijkheid ;)
Het is aan te nemen dat Jay Garrick die wij kende Velocity 9 heeft ingenomen, en ZOOM werd.
V-9 is door Harrison Wells/Caitlin gemaakt als hulpmiddel voor Barry om Zoom te verslaan.
Oftewel; Zoom was er al voordat V-9 er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Met arrow ben ik een tijd geleden al gestopt, Flash is altijd stukken beter geweest, maar het niveau gaat de laatste tijd ook weer wat naar beneden helaas. Teveel drama, domme acties en situaties die gemakkelijk te vermijden zijn door met elkaar te praten.
Het lijkt er dus op dat de schrijvers van het Arrow team bij Flash zijn gekomen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

burgt schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:10:
Met arrow ben ik een tijd geleden al gestopt, Flash is altijd stukken beter geweest,
Wat? :P Flash was echt dramatisch slecht in het begin. Elke week een bad guy met nieuwe powers die op een vage manier gevangen genomen moest worden, amper karakterprogressie en vooral heel veel gezeur om die stiefzusterliefde. Seizoen 2 doet dat veel beter met een bad guy die gewoon écht evil overkomt. Met het drama vind ik het ook wel meevallen trouwens, dat is momenteel in Arrow veel erger dan in Flash. :P

Die crossover in Supergirl was ook wel leuk trouwens. Die serie is best matig eigenlijk en het acteerwerk van Melissa Benoist is ook niet geweldig (net zoals Grant Gustin heel erg veel moeite had/heeft om een geloofwaardige hetero-Flash neer te zetten :P) maar de crossover was best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
Wachten tot 19 april voor we een nieuwe episode kunnen zien met The Flash tegen Zoom :(
Waarom is het 'pauze'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze week vanwege een bepaald kampioenschap. De komende week weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Ik vond de crossover wel leuk, ik wist het niet dus was eens een echte verrassing toen ik haar gered zag worden door Flash.
Wel weer jammer is dat er daar geen enkele link ligt in de Flash serie zelf: dat apparaat, wat is dat? Kan hij daar gemakkelijk zomaar mee van de ene Earth naar de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Yohsoog schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:29:
Ik vond de crossover wel leuk, ik wist het niet dus was eens een echte verrassing toen ik haar gered zag worden door Flash.
Wel weer jammer is dat er daar geen enkele link ligt in de Flash serie zelf: dat apparaat, wat is dat? Kan hij daar gemakkelijk zomaar mee van de ene Earth naar de andere?
Dat krijgen we in de volgende aflevering te zien.. Door de wel/geen pauzes in uitzendschema's loopt het niet meer synchroon. :+

Overigens het tripje naar de Super Girl earth per ongeluk (stond in de episode beschrijving als ik mij niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Yohsoog schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:29:
Afbeeldingslocatie: http://static.srcdn.com/slir/w620-h320-q90-c620:320/wp-content/uploads/Flash-TV-Reverse-Flash-Theories.jpg
Lijkt op een doorontwikkelde versie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Crossover herinnerde me wel weer waarom ik Supergirl niet kijk, dat gaat echt nergens over. Nu voelde ook alles zwaar afgeraffeld, Barry regelt wel ff alles in 5 seconden, om vervolgens weer hard te falen (hij kan zo snel rennen dat hij naar een ander universum kan komen, maar even een stuk ducktape over die chick dr smoel plakken gaat m niet worden...). Dat stuk met dat die mensen opeens opkomen voor Supergirl was ook vaag, en dat die ene vijand gewoon met n straal water verslagen wordt.... Plus dat dr baas echt te vaag voor woorden is.

Kom ik meteen weer bij het enige (echte) probleem met de Flash, Barry's inconsistente snelheid. De ene keer rent hij 3x zo snel als het geluid, de andere keer is er een kerel die hem in elkaar kan slaan met gewone snelheid.

Wat betreft ding op zn borst, Supergirl crossover had eigenlijk geswitcht moeten zijn met de Flash aflevering op dinsdag vorige week. Zelfs dan is het nog niet consistent aangezien hij in de Flash dat Tachyon prototype ding nog niet heeft. Zal hij volgende keer wel gaan maken gok ik, aangezien hij nu wel alle benodigde info heeft van Eobard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat een slecht einde van de episode zeg... Ik kan er echt niet bij dat ze daar met het hele team staan, maar toch weer eens niets doen.

Eerst is het probleem dat Barry niet snel genoeg is om Zoom aan te kunnen. Is er eindelijk het punt dat hij dit wel kan, gaan ze het weer zo schrijven dat het alsnog geen moer uit maakt. Beetje teleurstellend..

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58
En niet alleen het einde. Er klopt gewoon helemaal niets van.

Jay Garrick (earth 2 flash) had een vete met Wells, wat zou moeten betekenen dat ze elkaar toch al een tijdje kende. Nu blijkt dus dat dit slechts een jongere versie van Zoom is, welke pas ten tonele kwam aan het eind van seizoen 1/begin seizoen 2.

Iedereen reageert alsof Zoom de herinneringen zou hebben van Jay Garrick, terwijl die tweede zijn dood ook geen invloed had op Zoom. Het is dus onwaarschijnlijk dat Zoom ook maar iets van de gebeurtenissen zou herinneren.

Alle routes tussen earth 1 en 2 waren en zijn gesloten, tot het moment waarop Cisco zijn ding doet. Toch krijgt Zoom het voor elkaar om zonder Cisco terug naar earth 2 te gaan. 2 keer.

Niemand weet wie Zoom is, tot het moment dat iemand "Hunter Zolomon" noemt. Dan legt Wells ineens uit hoe het zit, alsof hij het allemaal al lang wist.

Het lijkt alsof ze het verhaal gaandeweg bedenken ipv een voorbedachte rode draad te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LA-384 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:54:
En niet alleen het einde. Er klopt gewoon helemaal niets van.

Jay Garrick (earth 2 flash) had een vete met Wells, wat zou moeten betekenen dat ze elkaar toch al een tijdje kende. Nu blijkt dus dat dit slechts een jongere versie van Zoom is, welke pas ten tonele kwam aan het eind van seizoen 1/begin seizoen 2.
Dit is gewoon verklaard in de aflevering. Hunter vond het leuk om te doen alsof hij een held was, en heeft toen dus Jay Garrick en de Flash bedacht. Pas toen de breach open ging en hij niet op 2 aardes tegelijk kon zijn heeft hij een time remnant opgepikt om als Jay te dienen.

Wel vind ik het gek dat ze overlegd hadden dat hij dood moest, maar hij in die aflevering toen dat gebeurde wel zei "this is unfortunate" of zoiets, met Jay in zijn armen.

Verder eens dat de aflevering echt nergens op sloeg. Ze staan daar met 6 man sterk, 3 hebben een geweer, Barry is sneller dan Hunter, en nog gaan ze eerst vrolijk met hem kletsen en dan Barry zijn speedforce afnemen om die aan Zoom te geven. Sloeg echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58
mark-k schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:19:

Dit is gewoon verklaard in de aflevering. Hunter vond het leuk om te doen alsof hij een held was, en heeft toen dus Jay Garrick en de Flash bedacht. Pas toen de breach open ging en hij niet op 2 aardes tegelijk kon zijn heeft hij een time remnant opgepikt om als Jay te dienen.
Dat klopt idd, de reden waarom ik het toch noemde, was omdat Zoom ook aangaf dat zelfs hij niet snel genoeg voor een speed mirage. Nou weet ik niet meer of we het gezien hebben en of iemand van earth 2 het ooit heeft benoemd, maar dat zou iig betekenen dat zoom en earth 2 flash nooit tegelijk gezien konden worden. Wat ook weer vreemd is wanneer de een zogenaamd de ander bestrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
mark-k schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:19:
[...]

Wel vind ik het gek dat ze overlegd hadden dat hij dood moest, maar hij in die aflevering toen dat gebeurde wel zei "this is unfortunate" of zoiets, met Jay in zijn armen.
Hij had het toen ook niet over Jay, maar over de portals die gesloten waren. Hij had geen een manier meer om terug te gaan naar E-1. Het was door de schrijvers best geniaal bedacht.

Alleen het is inderdaad een raar einde. Barry staat daar maar niks te doen, met een heel team om zich heen. Ze zouden toch slimmer moeten zijn dan hem?

Toch geloof ik het verhaal van Jay/Hunter niet helemaal.. Had Caitlyn niet allemaal tests uitgevoerd om te uit te zoeken of Jay echt Jay was? Wat is dat dan allemaal :?

Ik denk dat the man in the iron mask stiekem de echte Jay is, en deze ziet er identiek uit als Hunter. Op een gegeven moment heeft hij Jay gevangen en was het makkelijk zijn plek in te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rule op 21-04-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LA-384 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:34:
[...]

Dat klopt idd, de reden waarom ik het toch noemde, was omdat Zoom ook aangaf dat zelfs hij niet snel genoeg voor een speed mirage. Nou weet ik niet meer of we het gezien hebben en of iemand van earth 2 het ooit heeft benoemd, maar dat zou iig betekenen dat zoom en earth 2 flash nooit tegelijk gezien konden worden. Wat ook weer vreemd is wanneer de een zogenaamd de ander bestrijdt.
Hij was niet snel genoeg om op een andere wereld een speedmirage te maken, op 1 wereld zal t m wel lukken aangezien eobard het kon en Hunter een stuk sneller is.

Wat betreft de breach, geen idee of deze gewoon open is gebleven nadat Cisco hem volledig geopend had.

Ik denk dat die kerel in het masker zn vader is. War vet, dus zou die tap code verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

spoiler:
We komen er in de finale pas achter wie "the man in the iron mask" is:

In a recent interview with Entertainment Weekly, Sears revealed that even he had not known about the identity of the mystery character—who had not yet uttered even a single word in his appearances—until he had the script for the finale episode. The actor promised that the identity of the man would be revealed, and it would surely be satisfying to fans.

"We reveal it in the finale — I had no clue last week," Sears said. "I didn't know who the guy was. I didn't even have a clue. Well, of course, now I know because we're shooting the finale and we'll get to that stuff next week. All has been revealed to me. I don't even know what to say because it's such a fun thing to me being nice and vague and untouched. I can promise that it will be revealed and it will be quite satisfying."

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
mark-k schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat die kerel in het masker zn vader is. War vet, dus zou die tap code verklaren.
Hij lijkt me niet iemand die zijn vader op zou sluiten, meer iemand die wraak zou nemen op zijn vader toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snailerfreak schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:40:
[...]

Hij lijkt me niet iemand die zijn vader op zou sluiten, meer iemand die wraak zou nemen op zijn vader toch?
Jarenlang opgesloten zitten met een masker op is geen straf wil je zeggen? Hunter moordt omdat hij het leuk vindt, maar als je echt iemand wilt pakken dan torture je m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:03
dennisk. schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:55:
Wat een slecht einde van de episode zeg... Ik kan er echt niet bij dat ze daar met het hele team staan, maar toch weer eens niets doen.

Eerst is het probleem dat Barry niet snel genoeg is om Zoom aan te kunnen. Is er eindelijk het punt dat hij dit wel kan, gaan ze het weer zo schrijven dat het alsnog geen moer uit maakt. Beetje teleurstellend..
Precies dit! Ik vraag me af ik het volgende seizoen nog wel een kans wil geven als dit zo door blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ja het gaat zo wel de Arrow-plotholes-everywhere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Frank!in schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:12:
[...]

Precies dit! Ik vraag me af ik het volgende seizoen nog wel een kans wil geven als dit zo door blijft gaan.
Aan de andere kant, de kans is wel erg groot dat de rest van alle mensen in die kamer keiharde klappen krijgen. Aangezien niemand snel genoeg is om Zoom te ontwijken behalve Barry. Hij is dan wel sneller, maar dat wil niet zeggen dat hij kan voorkomen dat Zoom nog iemand zn hart stopt of wat dan ook.

Het is nog steeds niet logisch, maar ik vertrouw de schrijvers wel dat ze hier nog wat meer detail in gooien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snailerfreak schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:27:
[...]

Aan de andere kant, de kans is wel erg groot dat de rest van alle mensen in die kamer keiharde klappen krijgen. Aangezien niemand snel genoeg is om Zoom te ontwijken behalve Barry. Hij is dan wel sneller, maar dat wil niet zeggen dat hij kan voorkomen dat Zoom nog iemand zn hart stopt of wat dan ook.

Het is nog steeds niet logisch, maar ik vertrouw de schrijvers wel dat ze hier nog wat meer detail in gooien 8)7
Ik snap nog steeds niet waarom Barry niet gewoon Zoom zn hart eruit phased ofzo. Ook zegt hij zelf dat als je te snel gaat je flitsen blauw worden, maar hij is sneller dan Zoom en blijft toch gewoon geel-rood.

En laatste aflevering ging weer nergens over, Barry zonder speed is echt niks, en de intro nog steeds "I'm the fastest man alive", nee, je bent de sloomste kerel in spandex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

mark-k schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:41:
[...]

Ook zegt hij zelf dat als je te snel gaat je flitsen blauw worden
Technisch gezien is het de combinatie van het Velocity serum en te snel gaan. Barry heeft geen Velocity in zich, en gaat dus geen blauwe bliksem krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
mark-k schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:41:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom Barry niet gewoon Zoom zn hart eruit phased ofzo. Ook zegt hij zelf dat als je te snel gaat je flitsen blauw worden, maar hij is sneller dan Zoom en blijft toch gewoon geel-rood.

En laatste aflevering ging weer nergens over, Barry zonder speed is echt niks, en de intro nog steeds "I'm the fastest man alive", nee, je bent de sloomste kerel in spandex.
Amanoo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:26:
[...]

Technisch gezien is het de combinatie van het Velocity serum en te snel gaan. Barry heeft geen Velocity in zich, en gaat dus geen blauwe bliksem krijgen,
Uit zichzelf is hij niet sneller dan Zoom, daar heeft hij die Tachyon Enhancer voor nodig en wanneer hij zo snel rent krijgt hij ook blauwe bliksemschichten om zich heen.

En die quote in de intro, tja, die intro staat voor een seizoen vast, en het is de beste manier om the Flash te introduceren, met die enkele zin weet je wat hij is, als je daar moeilijk gaat doen omdat hij soms wel, soms niet de snelste is wordt het alleen maar een ingewikkelde brij waar niemand vrolijk van wordt. En daarbij kost het de studio 'onnodig' geld om dat steeds anders te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 27-04-2016 20:34 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Spike_wolf schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:32:
[...]

[...]

Uit zichzelf is hij niet sneller dan Zoom, daar heeft hij die Tachyon Enhancer voor nodig en wanneer hij zo snel rent krijgt hij ook blauwe bliksemschichten om zich heen.

En die quote in de intro, tja, die intro staat voor een seizoen vast, en het is de beste manier om the Flash te introduceren, met die enkele zin weet je wat hij is, als je daar moeilijk gaat doen omdat hij soms wel, soms niet de snelste is wordt het alleen maar een ingewikkelde brij waar niemand vrolijk van wordt. En daarbij kost het de studio 'onnodig' geld om dat steeds anders te doen.
Ze zouden het gewoon moeten veranderen in "My name is Barry Allen, and there's always someone faster than I am", hij is nog nooit de snelste geweest volgens mij, elke keer weer een andere die m inhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mark-k schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:04:
[...]

Ze zouden het gewoon moeten veranderen in "My name is Barry Allen, and there's always someone faster than I am", hij is nog nooit de snelste geweest volgens mij, elke keer weer een andere die m inhaalt.
Daar kunnen ze nog aan toevoegen:
"And I never listen to other's people advice. I always make the wrong decisions, jeopardizing others. Basically, I'm like a obstinate child, unable to selfreflect, unable to rationalize and not capable of seeing the bigger picture..."

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Ze gaan nu wel flashpoint nadoen! Barry zijn krachten teruggeven door het experiment na te bootsen. Vervolgens rent hij misschien terug in de tijd om de zaak weer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Ow wat was die stem van killer frost toch verschrikkelijk irritant. Over acting hell. Blij dat zoom er een einde aan maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
burgt schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:57:
Ow wat was die stem van killer frost toch verschrikkelijk irritant. Over acting hell. Blij dat zoom er een einde aan maakte
_/-\o_ eindelijk iemand die het ook opvalt.

Doen alle bad guys/gals trouwens in de series van Berlanti. Heel irritant.

Snart en Heatwave hadden daar ook al zo'n last van, terwijl de acteurs in andere series wel "normaal" kunnen doen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:08
mark-k schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:04:
[...]

FunkyTrip schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:08:
[...]

"And I never listen to other's people advice. I always make the wrong decisions, jeopardizing others. Basically, I'm like a obstinate child, unable to selfreflect, unable to rationalize and not capable of seeing the bigger picture..."
Oh man, ik weet dat mijn post weinig toevoegt maar _O-

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
FunkyTrip schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:08:
[...]

Dat is wel typisch want op het begin van het seizoen zegt hij tegen iedereen dat hij Jay Garrick absoluut niet vertrouwt. Uiteindelijk komt Iris met het geweldige idee om Barry te overtuigen want niet iedereen is zo slecht als Eobard Thawne. Dus hij nam een beslissing, en vertrouwt zijn omgeving dus laat hij zich overtuigen.. Moet je zien waar ze nu zijn.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Snailerfreak schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:50:
[...]

Dat is wel typisch want op het begin van het seizoen zegt hij tegen iedereen dat hij Jay Garrick absoluut niet vertrouwt. Uiteindelijk komt Iris met het geweldige idee om Barry te overtuigen want niet iedereen is zo slecht als Eobard Thawne. Dus hij nam een beslissing, en vertrouwt zijn omgeving dus laat hij zich overtuigen.. Moet je zien waar ze nu zijn.. |:(
Aan het begin van het seizoen wisten de schrijvers zelf nog niet dat ze Jay Doom lieten worden :P

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Stukfruit schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:57:
[...]

_/-\o_ eindelijk iemand die het ook opvalt.

Doen alle bad guys/gals trouwens in de series van Berlanti. Heel irritant.

Snart en Heatwave hadden daar ook al zo'n last van, terwijl de acteurs in andere series wel "normaal" kunnen doen.
Alleen is Snart in de comics ook echt zo'n type, Miller leeft zich altijd absurd goed in voor zijn rollen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Daarom heb je dus betere schrijvers/showrunners nodig die wel inzien dat je het niet 1 op 1 kan overzetten om een geloofwaardige serie van enig niveau te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
Heftige aflevering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Einde van Barry lijkt me niet, maar nu dus wel Wally West en Jesse Quick als nieuwe speedsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
mark-k schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:48:
Einde van Barry lijkt me niet, maar nu dus wel Wally West en Jesse Quick als nieuwe speedsters.
Barry komt de volgende aflevering gewoon terug hoor. Ze hebben nog maar een paar afleveringen, en in die tijd kunnen ze wally en jessie niet zo snel trainen zoom te verslaan.

spoiler:
mogelijke spoilers
Hij zit gevangen in de speedforce, waarschijnlijk vind hij zn innerlijke kracht ofzo en komt sneller terug dan hij ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snailerfreak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Barry komt de volgende aflevering gewoon terug hoor. Ze hebben nog maar een paar afleveringen, en in die tijd kunnen ze wally en jessie niet zo snel trainen zoom te verslaan.
Kerel als je spoilertags gebruikt, doe het aub wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
mark-k schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Kerel als je spoilertags gebruikt, doe het aub wel goed.
Aangepast thanks, het is natuurlijk wel speculatie tot de nieuwe aflevering uitgezonden wordt. MAar als ze de strips aanhouden is de kans groot dat ze dat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Snailerfreak schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Aangepast thanks, het is natuurlijk wel speculatie tot de nieuwe aflevering uitgezonden wordt. MAar als ze de strips aanhouden is de kans groot dat ze dat volgen.
Ja ik had al ergens zoiets gelezen dus voor mij was het niet echt nieuw, maar denk dat sommigen dat toch niet graag zien dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Op zich vond ik dit dan wel weer een goeie aflevering...buiten het feit dat ik het nog steeds niet uit mijn hoofd kan erasen dat ze plotlines laten ophangen aan zeer stomme, onrealistische gedachtes/besluiten van personen...Maar goed, dat weggedacht vond ik het wel ok.

Dus Barry zat in die Speedforce dimensie waardoor hij nu dus terug is als the flash, maar hij lijkt er niet sneller te zijn uitgekomen. Met het verhaal wat er in die speedforce dimensie gebeurde schept het toch het gevoel dat het niet-accepteren van o.a. de dood van zijn moeder hemzelf tegenhoudt (en dat hij dus niet "meer" speedforce nodig heeft om sneller te gaan, wat bij Zoom wel zo is).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoom had het nodig om beter te worden, niet om sneller te worden. Daarnaast hoeft Barry niet sneller te worden, want hij was al sneller dan Zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
NMe schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:06:
Daarnaast hoeft Barry niet sneller te worden, want hij was al sneller dan Zoom.
Dat was met hulp van dat Tachyon ding toch? Zonder loopt/liep Zoom rondjes om Barry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maakt niet uit, sneller is sneller. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hier wordt wel behoorlijk serieus gediscussieerd over een comic serie... Wellicht is het beter voor sommigen om het gewoon als simpel vermaak te beschouwen en geen diepgang te verwachten. Het verhaal zit vol met hick-ups en onrealistische shortcuts maar die ben ik gaandeweg maar gewoon gaan slikken. Dat bevordert het kijkgenot enorm.

Ik was enorm verrast om ineens Arrow langs te zien komen in de serie. Ik had werkelijk geen idee dat deze series uit dezelfde koker komen. Arrow ben ik na seizoen 2 mee gestopt omdat het mij niet meer zo kon boeien. Door The Flash weet ik nu dat het team van Oliver weer wat groter is geworden.

De eerste aflevering van The Flash vond ik erg slecht maar uit verveling ben ik toch maar blijven kijken. Halverwege seizoen 1 ging de kwaliteit van serie flink omhoog dus ik heb er geen spijt van. Leuk tijdverdrijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ook van een serie die comics adapteert mag je best wel wat realisme verwachten hoor. Suspension of disbelief heet dat. We kijken naar een universum waarin superhelden rondrennen en zowat iedereen superkrachten heeft. Dat zijn we als geïnteresseerde kijker allemaal bereid te geloven. Maar domme keuzes van de hoofdpersonen breken dat. We willen allemaal best "geloven" dat Barry supersnel rent, maar dat hij stom genoeg is om Zoom zijn powers te geven ook nadat Wally al veilig is slaat nergens op en vernielt de serie. Waarom zou Barry, die op dat moment sneller was dan Zoom, in hemelsnaam Zoom niet vangen/verslaan zodra Wally uit het zicht was? Het is niet alsof Zoom op dat moment sneller bij Wally had kunnen zijn dan Barry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:17
Een serie gebaseerd op Comics en dan klagen dat het niet realistisch is, aub stop met series kijken.

"We willen allemaal best "geloven" dat Barry supersnel rent, maar dat hij stom genoeg is om Zoom zijn powers te geven ook nadat Wally al veilig is slaat nergens op en vernielt de serie"

Ooit weleens van het woordje Eer gehoord? Barry heeft iets afgesproken met Zoom en houdt zich hier ook aan, ook hoopt hij natuurlijk dat er nog een beetje goedheid in Zoom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies! The Flash is een klassiek verhaal over goed vs kwaad. Dat moet zo zwart-wit mogelijk neergezet worden. Goed zal nooit een stap over de grens met kwaad zetten omdat daarmee het hele fundament van het verhaal onderuit gehaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

whiner schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:49:
Een serie gebaseerd op Comics en dan klagen dat het niet realistisch is, aub stop met series kijken.
...
Ooit weleens van het woordje Eer gehoord? Barry heeft iets afgesproken met Zoom en houdt zich hier ook aan, ook hoopt hij natuurlijk dat er nog een beetje goedheid in Zoom zit.
Buiten het feit dat ik vind dat je toon ietsje vriendelijker mag, heeft NMe absoluut een punt. Als je veel series kijkt, begint het op te vallen hoe schrijvers een personage schrijven....Net zoals dat Oliver na 4 seizoenen nog steeds dezelfde fouten maakt en dus 0,0 leert van zijn vrienden (alhoewel dat nu een beetje beter lijkt te gaan), zo stom is het dat Barry "voor niks" zijn speed gewoon zomaar afgeeft terwijl er op dát moment niks op het spel stond; zoom kan immers altijd gewoon binnenwippen en iemand kidnappen, ookal is Barry the Flash.

Als je belangrijke plotlines ophangt aan stomme fouten die out-of-character zijn voor het personage, dan is dat gewoon lazy writing als je het mij vraagt.
Een ander goed voorbeeld is als een plot ophangt aan de zogenaamde "secret-keeping trope"; het schijnt altijd belangrijker te zijn voor de schrijvers om een geheim 10 afleveringen lang te laten bewaren, dan om die persoon met zijn geliefde/partner/vrienden gewoon een gesprek te laten voeren hierover (iets wat je in de echte wereld ook zou doen).

Supernatural is er ook vreselijk goed in: eeuwige geheimhouding van een bepaald issue van de broers terwijl ze nu op een dreadful season 11 zitten....0,0 character growth. Daar is het vaak nog erger; ze bouwen (met slechts enkele rode-draad-afleveringen) op naar een climax, en ineens is er een bepaalde manier of een bepaald wapen voorhanden die dé uitkomst is van het plot, oftewel deus-ex-machina....Als er één serie is van wie ik het schrijversteam ontzettend arrogant vind, dan is het Supernatural...De schrijvers van Arrow (en dus The Flash) moeten hier ook voor waken; ze zitten immers bij Arrow al op seizoen 5 en The Flash gaat naar seizoen 3...Bij Arrow was het vanaf seizoen 4 al aan het zakken qua schrijversniveau, en The Flash had wat mij betreft zijn eerste punt al bereikt met die aflevering dat hij zijn powers zomaar afgeeft en in de tussentijd nog even een metahuman zo aan het lijntje houdt door em niet eens proberen te redden.

Weer een ander voorbeeld, maar dat heeft dan niks direct met plotlines te maken, is dat een telefoontje opnemen midden in een belangrijk/emotioneel gesprek altijd een stuk belangrijker is dan het gesprek afmaken....geeft je al bijna een saved-by-the-bell gevoel, terwijl in veel series de boel dan daarna ook niet uitgesproken wordt...Als je geluk hebt in de volgende aflevering.

En dat zijn dingen waar je dan over gaat nadenken en daarom kwam weer bij me aan het licht in die bewuste aflevering van The Flash dat het de schrijvers van Arrow waren.

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 12-05-2016 17:00 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

whiner schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:49:
Ik zeg nota bene nog dat het een andere vorm van realisme is waarover ik klaag. Ik heb moeite met ongeloofwaardige karakters en ongeloofwaardige keuzes. Superkrachten zijn niet wat een karakter ongeloofwaardig maakt, want suspension of disbelief zorgt er wel voor dat ik me in die wereld kan inleven. Een superheld die supersnel rent in zijn kekke rooie pakje? Geen probleem. Diezelfde superheld die zijn stad (en de hele wereld) riskeert vanwege "eer" (als dat inderdaad de motivatie was)? Nee, dat gaat er niet in. Zombies? Geen probleem mee. Hoofdpersonen die na 6 seizoenen van The Walking Dead nog steeds verrast worden door luidruchtige, trage zombies? Nee, gaat er niet in. Sam & Dean die op demonen en ander gespuis jagen in Supernatural? Geen probleem. Dat ze na 11 seizoen nog steeds elk seizoen zelf de wereld in gevaar brengen door een random actie om tegen beter weten (en ervaringen uit het verleden) in een van hen beiden te redden? Nee, bullshit.

Ook in een fictieve wereld moet je geloofwaardige karakters neerzetten, en The CW faalt daar in hun superheldenseries best hard in. Dat geldt voor The Flash en Arrow, maar ook Legends of Tomorrow begint scheurtjes te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het goede van Barry als The Flash hurkt soms tegen het naïeve aan. Wat is daar mis mee? En nogmaals, als je dat allemaal niet zo serieus neemt dan kijkt het een stuk prettiger. Voor mij is dat niet anders dan accepteren dat er meta humans in een serie voorkomen. En dan is er nog de zogenaamde wetenschap waar je ook niet serieus over moet nadenken. Als ik Star Trek kijk dan heb ik daar bijvoorbeeld veel hogere verwachtingen bij en ook dan accepteer ik bepaalde loopholes.

Het ontbreken van realisme, soms tegen het absurde aan, is gewoon inherent aan dit soort series en ik denk dat iedere hoop op totale geloofwaardigheid, op welk vlak dan ook, ijdele hoop is. Daarvoor kun je beter kijken naar series als House of Cards, Vikings, Suits, Homeland etc. The Flash is 'dom' vermaak, niets meer niets minder, en wat mij betreft is het net zo onzinnig om het zo uitvoerig te bespreken als de opbouw van karakters in GTST.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Onzin. Er zijn genoeg series met onrealistische parameters die ondanks dat toch geloofwaardig zijn. Neem Heroes, seizoen 1, of Game of Thrones. Je kan prima een geloofwaardig verhaal neerzetten in een onrealistische wereld. Het vergt alleen meer bekwaamheid van de schrijvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:03
Ik vind van mezelf dat ik goed ben in fouten door de vingers zien in series. :P Als ik goeie series wil kijken was ik nooit aan the Flash of Arrow begonnen. Ik kijk ze dan ook puur voor vermaak.

Echter bij de Flash (Arrow ook) begint het nu echt te irriteren dat er soms hele rare keuzes worden gemaakt. Dat vind ik ook erg jammer en grote kans dat ik na dit seizoen stop met kijken.
Het moet namelijk wel leuk blijven om te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:42:
Onzin. Er zijn genoeg series met onrealistische parameters die ondanks dat toch geloofwaardig zijn. Neem Heroes, seizoen 1, of Game of Thrones. Je kan prima een geloofwaardig verhaal neerzetten in een onrealistische wereld. Het vergt alleen meer bekwaamheid van de schrijvers.
Dat zijn ook series met een (veel) groter budget en daarmee een heel andere insteek. Je verwachtingen bij The Flash zijn m.i. gewoon niet reëel.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:01:
[...]

Dat zijn ook series met een (veel) groter budget en daarmee een heel andere insteek. Je verwachtingen bij The Flash zijn m.i. gewoon niet reëel.
De verwachting niet reëel? Het was zó simpel op te lossen: Zoom had Wally niet vrij kunnen laten totdat Barry z'n speed afgegeven had. Op dat moment had Barry een goeie reden gehad om te doen wat Zoom wilde zonder ongeloofwaardig over te komen en had de serie verder exact hetzelfde pad kunnen volgen als nu. Sorry, maar mijn verwachtingen zijn helemaal niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:15:
[...]

De verwachting niet reëel? Het was zó simpel op te lossen: Zoom had Wally niet vrij kunnen laten totdat Barry z'n speed afgegeven had. Op dat moment had Barry een goeie reden gehad om te doen wat Zoom wilde zonder ongeloofwaardig over te komen en had de serie verder exact hetzelfde pad kunnen volgen als nu. Sorry, maar mijn verwachtingen zijn helemaal niet onredelijk.
Ik heb de keuze van de schrijvers daarin al expliciet ondersteund. Ik vind het verder een prima serie voor wat het is. Als je je er zo aan ergert, kijk dan een van de andere talrijke series die meer aandacht besteden aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom weer zo zwart-wit? Als ik het niet eens ben met een keuze van de schrijvers dan betekent dat niet meer dan dat ik het niet met die keuze eens ben. Het betekent niet dat ik de serie ineens totaal waardeloos vind. Niet zo gechargeerd doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Deathchant schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:50:
[...]

.De schrijvers van Arrow (en dus The Flash) moeten hier ook voor waken; ze zitten immers bij Arrow al op seizoen 5 en The Flash gaat naar seizoen 3...Bij Arrow was het vanaf seizoen 4 al aan het zakken qua schrijversniveau, en The Flash had wat mij betreft zijn eerste punt al bereikt met die aflevering dat hij zijn powers zomaar afgeeft en in de tussentijd nog even een metahuman zo aan het lijntje houdt door em niet eens proberen te redden.
Wat heb ik gemist? Arrow zit nog in seizoen 4 hoor, en de Flash in seizoen 2. Of bedoel je dat ze voor het 5e en 3e seizoen aan het schrijven zijn?

Ik verwacht cq hoop dat Arrow nog maar 1 seizoen krijgt trouwens. 5 years in Hell, 5 seizoenen om het uit te leggen. Een van de grootste redenen dat ik Arrow nog kijk is omdat ik wil weten wat er met Oliver is gebeurd voor hij thuis kwam, en zelfs dat wordt inmiddels minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mark-k schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:22:
[...]
Of bedoel je dat ze voor het 5e en 3e seizoen aan het schrijven zijn?
Dat :) Sorry verkeerd geschreven. Ik volg 12 series, dus ik weet soms de getalletjes niet meer :P
Ja ik vind Arrow echt een stuk minder geworden, maar wel nog interessant genoeg. The Flash vind ik veel beter, maar vertoont hier en daar ook dingetjes :) Ik ga t wel afkijken hoor. Het Oliver-Felicity verhaal (ja, ik ben één van die mensen die hun shipt ;)) heb ik naast me neer gelegd. De hele tijd dat gesukkel van wel-niet, wel-niet...Ik heb nog het meeste sympathie voor Diggle...en dat is trouwens ook iets wat ik de laatste tijd besef: als ik in een serie geen enkel persoon meer sympathiek vind, dan kap ik ermee.
Grimm vond ik tot seizoen 3 een van de leukste series om te volgen. In seizoen 4 helemaal kapot gemaakt. Er was nog maar 1 persoon waar ik sympathie voor had: Wu. De rest is zo enorm verpest mede door hetgeen wat NMe en ik hierboven al schreven.
Game of Thrones...ik vind werkelijk geen enkel persoon meer symphatiek, behalve Jon Snow. Maar tis niet genoeg om me geboeid te houden, uiteraard ook mede door de shock-factor-episodes waarbij weer eens iemand enorm gedetailleerd verkracht/uit elkaar gemarteld wordt...Nee, geen plezier meer in, en ik merk dat ik bij Arrow de spanning eraf vind; het maakt me niet meer zoveel uit wat er nu met Oliver gebeurt, Thea is nog wel cool, maar daar gebeurt ook niks meer mee...En die flashbacks komen nog steeds op de meest irritante momenten.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste