whiner schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:49:
Een serie gebaseerd op Comics en dan klagen dat het niet realistisch is, aub stop met series kijken.
...
Ooit weleens van het woordje Eer gehoord? Barry heeft iets afgesproken met Zoom en houdt zich hier ook aan, ook hoopt hij natuurlijk dat er nog een beetje goedheid in Zoom zit.
Buiten het feit dat ik vind dat je toon ietsje vriendelijker mag, heeft NMe absoluut een punt. Als je veel series kijkt, begint het op te vallen hoe schrijvers een personage schrijven....Net zoals dat Oliver na 4 seizoenen nog steeds dezelfde fouten maakt en dus 0,0 leert van zijn vrienden (alhoewel dat nu een beetje beter lijkt te gaan), zo stom is het dat Barry "voor niks" zijn speed gewoon zomaar afgeeft terwijl er op dát moment niks op het spel stond; zoom kan immers altijd gewoon binnenwippen en iemand kidnappen, ookal is Barry the Flash.
Als je belangrijke plotlines ophangt aan stomme fouten die out-of-character zijn voor het personage, dan is dat gewoon lazy writing als je het mij vraagt.
Een ander goed voorbeeld is als een plot ophangt aan de zogenaamde "secret-keeping trope"; het schijnt altijd belangrijker te zijn voor de schrijvers om een geheim 10 afleveringen lang te laten bewaren, dan om die persoon met zijn geliefde/partner/vrienden gewoon een gesprek te laten voeren hierover (iets wat je in de echte wereld ook zou doen).
Supernatural is er ook vreselijk goed in: eeuwige geheimhouding van een bepaald issue van de broers terwijl ze nu op een dreadful season 11 zitten....0,0 character growth. Daar is het vaak nog erger; ze bouwen (met slechts enkele rode-draad-afleveringen) op naar een climax, en ineens is er een bepaalde manier of een bepaald wapen voorhanden die dé uitkomst is van het plot, oftewel deus-ex-machina....Als er één serie is van wie ik het schrijversteam ontzettend arrogant vind, dan is het Supernatural...De schrijvers van Arrow (en dus The Flash) moeten hier ook voor waken; ze zitten immers bij Arrow al op seizoen 5 en The Flash gaat naar seizoen 3...Bij Arrow was het vanaf seizoen 4 al aan het zakken qua schrijversniveau, en The Flash had wat mij betreft zijn eerste punt al bereikt met die aflevering dat hij zijn powers zomaar afgeeft en in de tussentijd nog even een metahuman zo aan het lijntje houdt door em niet eens proberen te redden.
Weer een ander voorbeeld, maar dat heeft dan niks direct met plotlines te maken, is dat een telefoontje opnemen midden in een belangrijk/emotioneel gesprek altijd een stuk belangrijker is dan het gesprek afmaken....geeft je al bijna een saved-by-the-bell gevoel, terwijl in veel series de boel dan daarna ook niet uitgesproken wordt...Als je geluk hebt in de volgende aflevering.
En dat zijn dingen waar je dan over gaat nadenken en daarom kwam weer bij me aan het licht in die bewuste aflevering van The Flash dat het de schrijvers van Arrow waren.
[
Voor 21% gewijzigd door
Deathchant op 12-05-2016 17:00
]