Jep. Maar als ze zich aan de theorie van alternatieve tijdlijnen houden die ze in deze aflevering ook noemen heeft niets wat ze doen invloed omdat elke keus een nieuwe tijdlijn afsplitst. En de dood van Eddie zou dan geen invloed hebben om de Eobard die wij kennen omdat hij uit een andere tijdlijn komt.Jopth schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:10:
En als Eobard nooit bestaan heeft leeft de moeder van Barry ook nog toch? [afbeelding]
Leuk he, tijdreis verhalen
De particle accelerator zou er wel zijn, of in ieder geval in aanbouw zijn, Eobard heeft de plaats van Wells ingenomen omdat hij de bouw van dat ding wilde versnellen, in zijn tijdlijn is dat ding een jaar of 10 later in werking gesteld, dus een groot gedeelte van dat complex zou al best in elkaar gezeten kunnen hebben, en zonder Eobard zou gewoon bestaan hebben.Arjan90 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:
Ik ben dus niet de enige die wat brainfucks heeft overgehouden aan deze finale. Vooral de leeftijd van Barry in de tijd van Eobard viel me gelijk op. Maar ook de particle accelerator had er dan nooit gestaan door de dood van Eddie, maar goed: dat heb je altijd met tijdreizen zoals het theoretisch is beschreven. Er zitten altijd plotholes.
Volgende keer niet meer in een TV topic komen voor je de laatste aflevering gezien hebtRicmaniac schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:38:
Oh damn, zou fijn zijn al iedereen de spoiler tag zou gebruikenfucking hard gespoiled nu hiero XD
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 20-05-2015 17:37 ]
Tenzij ze in een volgend seizoen met een ongelooflijk antwoord op alles komen is in deze afl. het helemaal een rommeltje geworden, klopt allemaal geen hout van zoSpike_wolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Klopt, dat is het probleem met tijdreizen, daar valt bijna geen kloppend verhaal uit te halen
Als Eobard nooit bestaan heeft zal Barry op een andere manier zijn krachten krijgen, op de manier waarop hij dat in de tijdlijn van Eobard deed. Waardoor Eddy hier nooit dood ging en Eobard dus weer op deze manier terug zou gaan en we basically de serie weer van voor af aan beginnen.
Iets wat in de serie niet echt aan bod komt is hoe het met Barry in de toekomst zit, Eobard word pas over 130+ jaar geboren, en is volwassen op het moment dat hij Barry's moeder wil vermoorden, we zien Future Barry ook stil staan in deze aflevering. Waarom ziet hij er over 160 jaar niet ouder uit dan nu? Niemand in de serie die zich dat afvraagt?
En waarom zou Barry de particle excelerator nodig hebben om een Wormhole te maken om terug in de tijd te gaan? Eerder dit seizoen ging hij een dag terug zonder daar iets voor nodig te hebben. Nu is het nodig dat hij Mach 2 voorbij gaat, iets wat hij nog nooit gedaan heeft, is het niet veiliger om hem zelf terug in de tijd te laten gaan? Hij ging nu zonder moeite die Mach 2 voorbij en zag verschillende tijden voorbij komen in de Speedforce, door Eobard kon hij op een specifiek punt focussen, waarom zou hij daar niet zonder geraakt te worden door een particle () naartoe kunnen?
Hoeft niet altijd zo te zijn qua tijdreizen, Terminator en Interstellar doen het mooi met een goed paradox. Deze serie is ook te inconsequent, Barry is eerder al vele malen sneller dan mach2 geweest, bliksem bv. Gaf het gevoel dat de schrijvers maar wat klooiden
is everything cool?
Dus je hebt een PC uit het jaar 2150 en je gebruikt hem niet? Oo
eigenlijk moet je het zien dat dit alles al gebeurd is, daarmee dat future barry/flash wist dat zijn jongere zelf terug zou komen om zijn moeder te redden en hem daarvan weerhield.Remy!!!! schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:19:
Maar als Eobard nooit word geboren dan zou The Flash zoals we het nu kennen toch ook niet bestaan?
de irony is dat de aartsvijand van de flash, flash juist heeft gecreeerd.
FREAKJAM schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:16:
spoiler:Ze hebben al bevestigd dat het in seizoen 2 zal draaien om meerdere universa. Cisco wordt denk ik uiteindelijk "Vibe", net als de comics. Caithlin zal denk ik ook nog Killer Frost worden.
http://media.comicbook.co.../05/img-4676-2-136457.JPG
Wat betreft 'Vibe';
"You're able to see through vibrations in the universe."
Vibe is born tonight, as Wells reveals that the particle accelerator had turned Cisco into a metahuman. "A great and honorable destiny awaits you now," he says, likely hinting at Vibe's legacy as a member of the Justice League.
ADDG schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 01:12:
spoiler:Er zitten in deze aflevering trouwens verwijzingen naar de nieuwe spin-off genaamd DC's Legends of Tomorrow bijvoorbeeld als Barry in de speedforce zit zie je een stukje dat ook in de teaser zit. Ook hawkgirl zie je in de aflevering, dat is de vrouw waar op ingezoomd wordt terwijl ze kijkt naar de singularity. Hier kan je de teaser van Legends of Tomorrow zien: YouTube: DC's Legends of Tomorrow | First Look Trailer | The CW
[ Voor 36% gewijzigd door Nnoitra op 21-05-2015 11:26 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Nnoitra schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:23:
[...]
spoiler:Caithlin als Killer Frost was zelfs al te zien
http://media.comicbook.co.../05/img-4676-2-136457.JPG
Wat betreft 'Vibe';
"You're able to see through vibrations in the universe."
Vibe is born tonight, as Wells reveals that the particle accelerator had turned Cisco into a metahuman. "A great and honorable destiny awaits you now," he says, likely hinting at Vibe's legacy as a member of the Justice League.
Ik denk dat Eddie ook Cobalt Blue zal worden. Wells adviseerde Ronnie en Cisco om Cobalt te gebruiken:
When Cisco goes to ask Wells what to do regarding the parts of the time sphere, Wells told Cisco that it could be prevented with a Cobalt resin that would prevent degradation under conditions of extreme heat.
Is het al 6 oktober?
[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 11:40 ]
is everything cool?
Maar ik bleef met zoooo veel vragen zitten. die zijn wel bijna allemaal beantwoord nu

Dat de tijdlijn niet is verandert is makkelijk the verklaren met dat geeneen van de twee echt dood is. Eerlijk gezegd zie ik diegene met een kogelgat terugkomen als de Reverse Flash van onze tijd, waardoor die van de toekomst nog zal komen te bestaan en er dus niks is verandert. Ik heb het hele seizoen al een 'evil guy' vibe bij hem.
Al in al een leuk eerste seizoen. Kan niet wachten op de 2de.
Humankind… be both.
yup can confirm, zag het deze morgen, vanavond maar eens checken.dennisk. schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:53:
The Flash is weer begonnen!
Zelf nog niet gezien, maar dacht, deel het even mee
Dat de vader weggaat vond ik wat raar. Ik snap het wel qua dat hij meer een storyline was, en niet echt een aanvulling op de cast. Maar iemand zit 14 jaar in de gevangenis, is eindelijk vrij, maar i.p.v. bij zijn zoon te blijven die hij 14 jaar heeft moeten missen, gaat hij op de trein naar niemandsland? Hmmmm.
Vond de eerste aflevering van het nieuwe seizoen trouwens niet super, maar ik verwacht dat de toekomstigen wat beter worden wanneer ze minder bezig zijn met het afhandelen van het vorige seizoen en vol op de huidige verhaallijnen zitten.
En ik heb het vermoeden dat Patty Spivot ook van Earth 2 komt.
Dat betwijfel ik, aangezien haar hele motief om in de meta-human squad te komen is dat haar vader is vermoord door iemand die later meta-human is geworden.Remy!!!! schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:47:
Leuke aflevering, een stuk beter dan aflevering 1.
En ik heb het vermoeden dat Patty Spivot ook van Earth 2 komt.
PSN: Alvanosa
Of ze moet van Zoom bevriend worden met Barry/infiltreren bij star labs.Alvanosa schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:29:
[...]
Dat betwijfel ik, aangezien haar hele motief om in de meta-human squad te komen is dat haar vader is vermoord door iemand die later meta-human is geworden.
Vader van Patty en Barry allebei vermoord door een metahuman.
Barry was ook altijd op zoek naar de moordenaar van haar vader, Patty wil ook wraak nemen op de metahumans (in hoeverre dit vergelijkbaar is).
Of is dit erg onlogisch?
Maar aan de andere kant met het idee van een Multi-verse theorie zou alles mogelijk moeten kunnen zijn. Dus ook de mogelijkheid dat op bijvoorbeeld Earth 3 er helemaal geen flash is.
Hopelijk krijgen we hier de komende afleveringen iets meer duidelijkheid over.
Als ik het goed had begrepen heeft iedere speedster zijn tegenpool, dus waarschijnlijk is Zoom de tegenpool van Earth 2 Flash. En aangezien Dr. Wells weer is geïntroduceerd zou het makkelijk mogelijk kunnen zijn dat hij Zoom is.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat deze Wells ook een evil speedster is want Wells was eigenlijk gewoon al lang dood op earth-1 want zijn identiteit was gestolen door Eobard Thawne. Ik zou het eerlijk gezegd zelfs iets te makkelijk vinden als de schrijvers er voor kiezen om deze Wells ook Zoom te laten zijn maar het zou me daar in tegen ook weer niet verbazen.Remy!!!! schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:28:
Als ik het goed had begrepen heeft iedere speedster zijn tegenpool, dus waarschijnlijk is Zoom de tegenpool van Earth 2 Flash. En aangezien Dr. Wells weer is geïntroduceerd zou het makkelijk mogelijk kunnen zijn dat hij Zoom is.
Earth 1 Wells was echter niet evil, Thawne-als-Wells was evil. Alhoewel ik zo'n vermoeden heb dat de Wells die nu geintroduceerd is zowiezo van nature nogal een eng figuur is, van de manier waarop hij "hi kids" zei kreeg ik in ieder geval de kriebels.Remy!!!! schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:28:
[ Voor 18% gewijzigd door mindcrash op 15-10-2015 18:23 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Veel betere aflevering dan de eerste, de reference naar de eerste ontmoeting in de comics tussen de 2 Flashes toen Patty naar de Flash riep en ze alle 2 naar toe gingen vond ik wel grappig.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
It's not like everything else really works that way, right..?thijsco19 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:18:
Euhm.. Licht bevriezen?....
niet nog dikker kunnen maken...?
[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 21-10-2015 23:35 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik ben benieuwd wat er gaande is met professor Stein wel.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 22-10-2015 08:39 ]
is everything cool?
Ik vermoed dat Ronnie aan de andere kant zit, daar Stein ontvlamde toen hij bij de portal stond.FREAKJAM schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:36:
spoiler:Het is volgens mij nu ook overduidelijk dat Captain Cold een van de good guys wordt. (Aangezien hij ook in Legends of Tomorrow gaat meespelen).
Ik ben benieuwd wat er gaande is met professor Stein wel.
Het is een erg vermakelijke serie! Leuk
Dat was inderdaad wel heel erg belachelijk...thijsco19 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:18:
Maar die captain cold is toch wel het zwakst geacteerde personage ooit (zelfs nog erger dan de Arrow

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Schijnt dat hij het juist perfect doet, vergeleken met hoe hij in de comics is.burgt schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:30:
[...]
Dat was inderdaad wel heel erg belachelijk...
Maar die captain cold is toch wel het zwakst geacteerde personage ooit (zelfs nog erger dan de Arrow)
Jup, dat heb ik meerdere mensen horen zeggen hier. In het begin vond ik zijn manier van acteren ook vervelend (voornamelijk ook de stem), maar blijkbaar speelt hij zijn rol precies zoals in de comics.mark-k schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:00:
[...]
Schijnt dat hij het juist perfect doet, vergeleken met hoe hij in de comics is.
Klein interview over zijn rol hier:
[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 23-10-2015 08:23 ]
is everything cool?
Ik dacht dat de elektronica het begaf vanwege de kou. En de ice tubes om die lasers waren alleen maar een (fictief uiteraard) bij-effect.thijsco19 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:18:
Wat ik storender vind is dat het pistool bij th flash niet dodelijk is, maar bij papa cold dan weer wel. En dan captian zich nu zo naar de gevangenis laat brengen...
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Captain Cold schoot dan ook een ijspegel in zijn vader ipv gewoon te bevriezen net als the Flash.Jogai schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Ik dacht dat de elektronica het begaf vanwege de kou. En de ice tubes om die lasers waren alleen maar een (fictief uiteraard) bij-effect.
Wat ik storender vind is dat het pistool bij th flash niet dodelijk is, maar bij papa cold dan weer wel. En dan captian zich nu zo naar de gevangenis laat brengen...
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Captain Cold is een beetje een 'goede' bad guy. Hij heeft nog ietswat van moraal.
Ik vind de acteur het eerlijk gezegd niet zo goed doen, alhoewel ik het wel grappig vond dat de Prison Break broertjes in deze serie ook samen zitten en werken. Ze acteren een beetje over de top, zeg maar als in de Batman films van de jaren 90(?) i.p.v. een meer 'serious' versie als zeg maar de superhero films van nu. Voor de Riddler of de Trickster enzo snap ik het wel, die zijn zo, maar Captain Cold is meer een normale man.
Ik begin er nu een beetje aan te wennen, maar ik weet dat ik hen de eerste paar keren zag dat ik me er ook aan stoorde.
[ Voor 25% gewijzigd door Lonestander op 28-10-2015 08:43 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Humankind… be both.
Oh en spoiler:
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heb het wederom met plezier gekeken
Die Tom Cavanagh is echt perfect voor de rol van Dr. Wells.
2 dingen waar ik waarschijnlijk tevergeefs op hoop:
1) dat ze de nieuwe Wells wat slimmer aanpakken (minder snel vertrouwen, iets achter de hand houden om hem tegen te werken, bespioneren,...)
2) Dat Barry eindelijk eens beseft dat hij technieken nodig heeft om zijn vijanden te verslaan. Wat meer gevechtstraining (van Arrow?), wat brainstormen met Sisco/Wells wat hij nog meer kan met zijn snelheid of zelfs met de Flash van earth2, die kan hem zeker vertellen welke 'trics' Zoom allemaal op hem toepaste.
Wat mij heel erg stoort is dat de personages, en het lijkt ook de schrijvers, de vorige Wells blijven zien als Wells, en hem vergelijken met de Earth 2 Wells.Yohsoog schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:55:
...
dat ze de nieuwe Wells wat slimmer aanpakken
...
De Wells die wij kennen heeft helemaal niets met hem te maken, dat was een heel ander persoon, uit de toekomst notabene, de enige overeenkomst is het uiterlijk dat hij overgenomen heeft en de naam die hij is gaan gebruiken. Maar Earth 2 Wells heeft net zoveel overeenkomsten met de eerdere Wells als Cisco of Barry!
Dat ze daar zo ontzettend op blijven hameren slaat helemaal nergens op

Humankind… be both.
is everything cool?
Bij de laatste aflevering ook bijvoorbeeld, helemaal moeilijk doen met die after images, terwijl hij ook gewoon een rondje had kunnen rennen en dr van achter neer had kunnen halen voordat ze hem überhaupt gezien zou hebben.
De schrijvers toch echt niet zo. Ongeveer 4 minuten in episode 5 zegt Earth 2 Harrison Wells letterlijk na een hele discussie over wie deze Wells is tussen Cisco, Cait en Barry nogal geirriteerd:Spike_wolf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:00:
[...]
Wat mij heel erg stoort is dat de personages, en het lijkt ook de schrijvers, de vorige Wells blijven zien als Wells, en hem vergelijken met de Earth 2 Wells.
Dus.Yeah, I didn't follow any of that. I'm my own man. I've got nothing to do with the murder of your mother or your friend Ricky[sic]
[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 07-11-2015 20:20 ]
Dat kan Earth 2 Wells ook zegen als Earth 1 Wells daar wel verantwoordelijk voor was geweestmindcrash schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:19:
[...]
De schrijvers toch echt niet zo. Ongeveer 4 minuten in episode 5 zegt Earth 2 Harrison Wells letterlijk na een hele discussie over wie deze Wells is tussen Cisco, Cait en Barry nogal geirriteerd:
[...]
Dus.
In die statement staat niets dat hij bedoeld dat hij niets met Eobard te maken heeft.
Humankind… be both.
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 07-11-2015 21:41 ]
is everything cool?
Verwijderd
Niet overdrijven, kogels vangen is makkelijker dan een slome klap ontvangen ..mark-k schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:42:
Het meest irritante aan de serie vind ik dat de snelheid van Barry niet consistent blijft. De ene keer is hij snel genoeg om bliksem te ontwijken, de andere keer wordt hij verrast door een klap van voren.
Bedankt hoor, toevallig was me dat nog niet zo duidelijk opgevallen, nu moet dat nog bij het lijstje van kleine ergernissen.mark-k schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:42:
Het meest irritante aan de serie vind ik dat de snelheid van Barry niet consistent blijft. De ene keer is hij snel genoeg om bliksem te ontwijken, de andere keer wordt hij verrast door een klap van voren.
Bij de laatste aflevering ook bijvoorbeeld, helemaal moeilijk doen met die after images, terwijl hij ook gewoon een rondje had kunnen rennen en dr van achter neer had kunnen halen voordat ze hem überhaupt gezien zou hebben.
En hoe kom je daar bij, of is dat een spoiler idee uit de comics? Er is toch nog niets dat op de identiteit van Zoom wijst tot nu toe of heb ik dat gemist misschien?FREAKJAM schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:40:
En wie is Zoom volgens jullie? Ik gok Henry Allen van Earth2.
is everything cool?
Ik had ook een beetje dat gevoel, ook door de bouw van dr.zoom. Zou ook niet vreemd zijn omdat ze al meerdere bekenden van Barry terug hebben laten komen als meta humans van earth-2FREAKJAM schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:38:
Ik lees geen comics, dus het is geen spoiler. Kan het niet beargumenteren eigenlijk en ook nog niet aan bod gekomen. Mijn gevoel I guess.
Dat laatste mag nu wel een beetje beperkt blijven wmb.
Er is een sneak peak op hoe zoom eruit ziet (vrij gegeven door CW):

en een theorie over wie het is (plaatje):

Humankind… be both.
Humankind… be both.
En nog een persoon die zijn geheim weet

Nu was de reden heel logisch, hij kon haar niet vragen hem volledig te vertrouwen en haar leven op het spel te zetten als hij haar niet volledig zou vertrouwen, maar kom op jongens, nu weten inmiddels 42 mensen wie de Flash is.. in nog geen 2 jaar tijd

Dat stuk waar Zoom Flash Day over deed, maar dan op een iets grimmigere manier was wel redelijk duister zeg. Ren even de hele stad door om te laten zien dat je de Flash bijna omgelegd hebt

En dat einde
Geen Hawkgirl deze week. Kom op Cisco, ga koffie halen
Op Earth 2 hadden we wel een paar leuke easter eggs en wellicht toekomstige plot points. Aan de andere kant is Oliver Queen overleden bij dat scheepswrak en is zijn vader levend aangespoeld op het eiland en als "The Hood/Green Arrow" aan de slag gegaan
En de dochter van Wells... Jesse Quick!
Ook hadden we weer een verwijzing naar Coast City, dat hebben we al vaker gehoord geloof ik, hier of in Arrow. Zouden ze dat alleen doen om het universum wat groter te maken met wat leuker herkenningspunten hier en daar, of zit de optie voor een Green Lantern show er in? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat fatsoenlijk op kunnen zetten onder een vergelijkbaar budget.
Oh, en Spivot blijft maar leuker worden
[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 11-11-2015 22:06 ]
Humankind… be both.
Spivot is net als Coulson een vreselijke on-screen-kisser by the way...pffff....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Dat we hiermee af en toe wazige dingen krijgen zoals het vastpakken van een bliksemschicht alsof het een stuk hout is (

Maar Zoom is niet de enige die kogels uit de lucht kapt, we hebben Barry dat ook al vaker zien doen.muhda schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:44:
Volgens mij komt het ook door dat "Zoom" niet echt een speedster is. Hij kan de tijd omzich heen beinvloeden.
[afbeelding]
Humankind… be both.
Ik herriner me momenteel alleen de aflevering met Captain Cold maar daarmee viel hij op de grond om het te laten lijken dat hij geraakt was.Spike_wolf schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:32:
Maar Zoom is niet de enige die kogels uit de lucht kapt, we hebben Barry dat ook al vaker zien doen.
Ook toen "Joe West" op Dr. "Harrison Wells" van earth 2 schoot, toen hij hem voor het eerst in Star Labs zag.Alvanosa schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:22:
[...]
Ik herriner me momenteel alleen de aflevering met Captain Cold maar daarmee viel hij op de grond om het te laten lijken dat hij geraakt was.
Toen greep "Barry" ook de afgevuurde kogels, alleen deed hij het wel met een raar beweging. (Misschien om het plausibel/mogelijk te laten lijken)
Maar "Zoom" die pakt gewoon een bliksemschicht en kogels makkelijk met de hand. Daarom kwam ik met het idee, dat ze in de serie misschien van "Zoom" ook geen echte speedster gaan maken, daarom kon waarschijnlijk "Zoom nog gewoon ontsnappen toen "Cisco" hem met de geweer raakte.
[ Voor 15% gewijzigd door muhda op 12-11-2015 22:43 . Reden: Extra info ]
Rare beweging? Hij grijpt ze gewoon uit de lucht en draait een rondje omdat de 2e kogel dichter bij zijn startpositie zit dan de eerste.muhda schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:37:
[...]
Ook toen "Joe West" op Dr. "Harrison Wells" van earth 2 schoot, toen hij hem voor het eerst in Star Labs zag.
Toen greep "Barry" ook de afgevuurde kogels, alleen deed hij het wel met een raar beweging. (Misschien om het plausibel/mogelijk te laten lijken)
Maar "Zoom" die pakt gewoon een bliksemschicht en kogels makkelijk met de hand. Daarom kwam ik met het idee, dat ze in de serie misschien van "Zoom" ook geen echte speedster gaan maken, daarom kon waarschijnlijk "Zoom nog gewoon ontsnappen toen "Cisco" hem met de geweer raakte.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=l1WctVaot6A]
Als je op deze manier die kogels uit de lucht trekt oefenen die zeker wel meer dan genoeg kracht op je vingers uit om er dwars doorheen te boren
Vergeet niet dat die dingen een gemiddelde snelheid van zo'n 400 meter per seconde hebben. Dat rem je niet zomaar even naar 0 af in 30 tot 50 cm.
Voor Zoom zou dat een verklaring kunnen zijn, maar Barry hoort inmiddels een paar vingers armer te zijn. En dat zou lastig zijn met het voortbewegen van een rolstoel
[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 12-11-2015 22:55 ]
Humankind… be both.
Hij trekt/sleept de eerste 2 kogels weg, de laatste is idd hands on
Ik denk dat ze "Barry" in de oude rolstoel van "Wells/Eobard Thawne" gaan zetten. Misschien dat "Zoom" de Speedforce (connectie) bij "Barry" weg heeft gehaald?Voor Zoom zou dat een verklaring kunnen zijn, maar Barry hoort inmiddels een paar vingers armer te zijn. En dat zou lastig zijn met het voortbewegen van een rolstoel
Het is allemaal relatieve snelheid/kinetische energie. Als ik jou een knikker toe gooi dan weet je die toch ook op te vangen zonder schade aan je hand en aan de knikker?Spike_wolf schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:53:
[...]
[video]
Als je op deze manier die kogels uit de lucht trekt oefenen die zeker wel meer dan genoeg kracht op je vingers uit om er dwars doorheen te boren
Vergeet niet dat die dingen een gemiddelde snelheid van zo'n 400 meter per seconde hebben. Dat rem je niet zomaar even naar 0 af in 30 tot 50 cm.
Stel dat de kogel 400 m/s gaat en Barry overduidelijk sneller (immers hij is al snel genoeg om spookbeelden van hem te creeren) dan is het voor hem geen moeite om mee te bewegen met de baan van een kogel en bijv met 5 m/s verschil de kogel langzaam af te remmen en de kinetische energie weg te laten vloeien als warmte. Op die manier heb je niet het effect wat je schetst "dat de vingers eraf geknald moeten worden door de snelheid van de kogel".
Dat brengt me wel op een ander punt van een speedster wat lastig uitgewerkt is: wrijvingswarmte.
De snelheid waarmee een speedster zich voortbeweegt is meer dan genoeg om je huid binnen een fractie van een seconde de verkolen. Er is maar zoveel warmte wat zo'n pak kan tegenhouden. Maar aan de andere kant werk de freeze-straal wel instantaan op hem, wat erg raar is aangezien de energie-overdracht van zo'n pak voor zowel warme als koude omgeving hetzelfde zou moeten zijn
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Dat is wat ik eerder ook aangaf, de kogel over een grotere afstand afremmen of in een andere baan duwen is helemaal prima, hem in een afstand van 30 cm gewoon stoppen gaat niet werken.Joarie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:42:
[...]
Het is allemaal relatieve snelheid/kinetische energie. Als ik jou een knikker toe gooi dan weet je die toch ook op te vangen zonder schade aan je hand en aan de knikker?
Stel dat de kogel 400 m/s gaat en Barry overduidelijk sneller (immers hij is al snel genoeg om spookbeelden van hem te creeren) dan is het voor hem geen moeite om mee te bewegen met de baan van een kogel en bijv met 5 m/s verschil de kogel langzaam af te remmen en de kinetische energie weg te laten vloeien als warmte. Op die manier heb je niet het effect wat je schetst "dat de vingers eraf geknald moeten worden door de snelheid van de kogel".
Humankind… be both.
Maar ik denk het het ook nog wel mogelijk is in een rechte lijn, immers de overdracht van kinetische energie is het grootst als de impacttijd het kleinst is. Stel als je de kogel vertraagt door mee te bewegen met je hand tijdens het opvangen, dan wordt de impacttijd opeens oneindig groter en daarmee is de overdracht van kinetische energie gereduceerd tot een punt waarop zijn pak het makkelijk aan kan.
Ach ja, wetenschap en comics gaat niet altijd super goed samen. Soms moet je er niet te veel over nadenken
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Denk eraan dat een kogelwerend vest dit ook gewoon in een paar cm kan, terwijl die echt de volledige impact voelt en veel minder oppervlak heeft om de energie over te verspreiden.
Snap het verder wel; hij is zo snel dat hij binnen een seconde met ducttape 100 rondjes om iemand te lopen. Dus dat verknalt elke mogelijke gevaarlijke situatie. Maar los het dan op een andere manier op. Laat light girl in haar geval een soort spinning web van laserbeams om haar heen gooien waar de flash niet goed doorheen kan en laat dan in slomo zien dat die lasers net te snel voor hem gaan.
Dit dus.
Here’s what executive producer Todd Helbing, who penned the episode featuring Letscher’s return with Aaron Helbing, would reveal: “His impossible return to Central City puts a member of the S.T.A.R. Labs team in unexpected danger, forcing Barry to make a life-changing decision.”
[ Voor 49% gewijzigd door dennisk. op 07-01-2016 14:43 ]
Jammer dat zijn rol niet heel denderend was. En Patty gaat weg
Humankind… be both.
[ Voor 40% gewijzigd door Musta op 20-01-2016 19:37 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Heb mijn post wat ge-edit om duidelijker te maken wat de spoiler is en waar het over gaat
[ Voor 54% gewijzigd door OssieW op 31-01-2016 01:26 ]
Heb ik iets gemist of heb je het over iets dat niets met de aflevering te maken heeft?OssieW schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:22:
spoiler:Jammer dat ze al aangeven wie Zoom is, had wat meer impact gehad als reveal terwijl z'n masker eraf wordt gehaald.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nogmaals, Zoom spoiler:NMe schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:24:
[...]
Heb ik iets gemist of heb je het over iets dat niets met de aflevering te maken heeft?
spoiler:Ik heb op het moment eigenlijk alleen maar een vermoeden wie Zoom is.
[ Voor 3% gewijzigd door OssieW op 31-01-2016 01:29 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Reverb
En een glimp van Supergirl

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 10-02-2016 18:13 ]
Humankind… be both.
OssieW schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:28:
[...]
Nogmaals, Zoom spoiler:
spoiler:Jay verteld dat zijn Earth 1 versie Solomon Hunter heet. Solomon Hunter is Zoom in de comics.
btw
Ja supergirl was mij ook opgevallen. Weet iemand of dat nog een beetje een tie-in heeft met de rest? Heb namelijk alleen de eerste aflevering gezien en vond het een beetje te chick-flick.Spike_wolf schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:13:
Killer afrost!
Reverb
En een glimp van Supergirl
Er is binnenkort een aflevering van supergirl en the flash samen dacht ikmark-k schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Ja supergirl was mij ook opgevallen. Weet iemand of dat nog een beetje een tie-in heeft met de rest? Heb namelijk alleen de eerste aflevering gezien en vond het een beetje te chick-flick.
mark-k schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Ja supergirl was mij ook opgevallen. Weet iemand of dat nog een beetje een tie-in heeft met de rest? Heb namelijk alleen de eerste aflevering gezien en vond het een beetje te chick-flick.
Klopt, tot dusver hadden ze de insteek dat Supergirl niets met de rest van de shows te maken had, maar ze zijn op dit moment de cross over aflevering met The Flash aan het opnemen.Musta schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:48:
[...]
Er is binnenkort een aflevering van supergirl en the flash samen dacht ik

Aangezien we in Supergirl helemaal geen referenties naar Arrow of the Flash gezien hebben en andersom ook niet en we haar in die tunnel zagen kunnen we er van uit gaan dat Supergirl zich op Earth 2, of nog waarschijnlijker in een 3e dimensie bevindt.
Humankind… be both.
Klopt.Spike_wolf schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:01:
Aangezien we in Supergirl helemaal geen referenties naar Arrow of the Flash gezien hebben en andersom ook niet en we haar in die tunnel zagen kunnen we er van uit gaan dat Supergirl zich op Earth 2, of nog waarschijnlijker in een 3e dimensie bevindt.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar in principe staat het 'Arrow/Flash universum' helemaal los van het 'Supergirl universum'.
Maar omdat in 'The Flash' het de normaalste zaak van de wereld is om te tijdreizen en uitstapjes naar andere universa te maken is er de mogelijkheid om The Flash kennis te laten maken met Supergirl.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Constantine was wel hetzelfde universum, maar speelde zich gewoon ergens anders af ofzo. Die serie is toch gecancelled dus heb je verder niks meer mee van doen.Jorgen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:57:
Hoe zit dat dan met Constantine? Ik volg die niet, maar dat heeft natuurlijk ook een andere insteek dan Arrow en The Flash. Toch waren er met die serie ook links / cross-overs zover ik weet.
Maar ik neem dus aan dat het Supergirl verhaal niet echt verbonden wordt aan The Flash/Arrow/Legends of Tomorrow zoals die 3 met elkaar verbonden zijn, en dat je dus niet alle afleveringen van Supergirl moet gaan kijken om de rest te snappen?
Lijkt mij niet. Al is het maar omdat het op verschillende kanalen is.mark-k schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:13:
Maar ik neem dus aan dat het Supergirl verhaal niet echt verbonden wordt aan The Flash/Arrow/Legends of Tomorrow zoals die 3 met elkaar verbonden zijn, en dat je dus niet alle afleveringen van Supergirl moet gaan kijken om de rest te snappen?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
* burgt Mompelt weer dat Constantine veel leuker was dan Flash en (waardeloze soap) arrow bij elkaar.. en gaat weer verder met werkenmark-k schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:13:
[...]
Constantine was wel hetzelfde universum, maar speelde zich gewoon ergens anders af ofzo. Die serie is toch gecancelled dus heb je verder niks meer mee van doen.
[...]
Dat zegt niet zo heel erg veel; het is een vooral(?) een content owner, in dit geval DC, beslissing om series en universa gescheiden te houden..wontcachme schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:16:
[...]
Al is het maar omdat het op verschillende kanalen is.
In het geval van Marvel spelen de meeste, zo niet alle, series en films zich in hetzelfde universum af.
Avengers, Agents of Shield, DareDevil, Jessica Jones, etc etc.. Verschillende formats (film/series) op verschillende zenders (ABC/Netflix).
Maar CW/CBS zullen ook niet happig zijn om elke keer uit te wisselen. Want er zit ook een flinke planning bij om niet een verkeerde volgorde te krijgen. Met The Flash en Arrow is het makkelijker omdat ze op dezelfde zender zitten. Het zou lullig zijn om een verkeerde volgorde te krijgen in afleveringen. Dus bv eerst deel 2 en dan deel 1. En omdat goed te houden over meerdere kanalen is nog meer plannen.Nnoitra schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:43:
[...]
Dat zegt niet zo heel erg veel; het is een vooral(?) een content owner, in dit geval DC, beslissing om series en universa gescheiden te houden..
In het geval van Marvel spelen de meeste, zo niet alle, series en films zich in hetzelfde universum af.
Avengers, Agents of Shield, DareDevil, Jessica Jones, etc etc.. Verschillende formats (film/series) op verschillende zenders (ABC/Netflix).
En de acteurs moeten natuurlijk geen opnames hebben voor hun eigen serie.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)