Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:11
Sinds gisteren een Macbook 12" in gebruik (M3). Aangeschaft om lichte taken op uit te voeren (internet, mail, netflix).

werkt perfect! Toetsenbord is prima, moet alleen nog wennen aan de relatief grote toeten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mr2rqVJl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:22
Volkan1984 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:54:
[...]

Doen ze niet. Ze vervangen het toetsenbord alleen voor hetzelfde type.
Dat doen ze met een redenen. Als je van bijvoorbeeld een US naar Nederlands toetsenbord wilt, of vica versa, kan dat niet zonder ook de unibody topcase te vervangen; de fysieke layout van de toetsen is dan immers anders, en past gewoon niet.

Ik heb er zelf een enorme hekel aan dat de Nederlandse en UK keyboard layout bij Apple een "staande return" hebben, en kies daardoor altijd explicit voor US of Internationaal (al blijkt dat het internationale toetsenbord soms ook een staande return heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
ThomasG schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:43:
[...]
Dat doen ze met een redenen. Als je van bijvoorbeeld een US naar Nederlands toetsenbord wilt, of vica versa, kan dat niet zonder ook de unibody topcase te vervangen; de fysieke layout van de toetsen is dan immers anders, en past gewoon niet.

Ik heb er zelf een enorme hekel aan dat de Nederlandse en UK keyboard layout bij Apple een "staande return" hebben, en kies daardoor altijd explicit voor US of Internationaal (al blijkt dat het internationale toetsenbord soms ook een staande return heeft).
Ok anders geformuleerd. Ze passen een MacBook niet zo aan dat ze een ander toetsenbord kunnen monteren. Dan dien je een nieuwe aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
vanWalsum schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:20:
Afgelopen middag heb ik een Macbook 12" gekocht, de instapper, wel van de 2016 uitgave. Bevalt tot nu toe erg goed. Kom van een 11" Macbook Air van 2013 af. Qua snelheid voelt de nieuwe macbook iets minder aan, echter is het scherm fantastisch. Net iets meer "real estate". Het toetsenbord bevalt me verder uitstekend!
Na een aantal dagen gebruik toch wat minder tevreden. De macbook voelt een stuk minder "snappy" aan dan mijn oude macbook air van 2013. Vooral het laden en scrollen op internet, wat vaak toch de ultieme mac ervaring moet zijn, gaan lang niet zo vlot. Toch jammer voor 1500 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

vanWalsum schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:17:
Na een aantal dagen gebruik toch wat minder tevreden. De macbook voelt een stuk minder "snappy" aan dan mijn oude macbook air van 2013. Vooral het laden en scrollen op internet, wat vaak toch de ultieme mac ervaring moet zijn, gaan lang niet zo vlot. Toch jammer voor 1500 euro!
Dit nieuws: Gebruikers OS X-versie 10.11.4 kampen met crashes zou heel goed wel eens mede een oorzaak kunnen zijn. Even op de update 10.11.5 wachten alhoewel op MacRumors een aantal personen nog steeds freezes melden met bèta 4, zij het minder.

Ondanks dat je mogelijk nog geen freezes hebt kan de webkit (zoals WhatsappHack ook meld) wel eens goed hier debet aan zijn.

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
vanWalsum schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:17:
[...]

Breng je hem toch terug! Je hebt 14 dagen retourrecht bij Apple.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik heb sinds twee weken ook de 2016 MacBook en I love it! _/-\o_
Ik had hiervoor een 2013 MacBook Pro Retina.

Wat ziet deze laptop er mooi uit! (Heb de Rose Gold versie). Zo licht en klein. Fantastisch scherm.
Ik vind dit het chillste toetsenbord waar ik ooit op getyped heb. Ik heb het evengechecken met een speedtyping site en ik kan hier echt los op. Ik ging kort terug naar de MacBook Pro om deze leeg te halen ed. en dan voelen de toetsen aan alsof ze als een malle heen en weer schommelen als je typed.
Alles laadt en loopt snappy hier, Safari is vlot, Photos app met 26.000 foto's in iCloud laadt instant. Pixelmator, Ulysses, mail, alles werkt top. Ik doe geen loodzware bewerkingen maar heb tot nu toe nog niets gevonden wat de MacBook traag maakt.
Dit wellicht de fijnste Mac die ik so far ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Impstoker schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:15:

Wat ziet deze laptop er mooi uit! (Heb de Rose Gold versie). Zo licht en klein. Fantastisch scherm.
Ik vind dit het chillste toetsenbord waar ik ooit op getyped heb. Ik heb het evengechecken met een speedtyping site en ik kan hier echt los op. Ik ging kort terug naar de MacBook Pro om deze leeg te halen ed. en dan voelen de toetsen aan alsof ze als een malle heen en weer schommelen als je typed.
Alles laadt en loopt snappy hier, Safari is vlot, Photos app met 26.000 foto's in iCloud laadt instant. Pixelmator, Ulysses, mail, alles werkt top. Ik doe geen loodzware bewerkingen maar heb tot nu toe nog niets gevonden wat de MacBook traag maakt.
Hoe groot zijn je fotobestanden ongeveer? En in hoeverre gebruik je Pixelmator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Laatst online: 12:58
D-Ed schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:24:
[...]

Hoe groot zijn je fotobestanden ongeveer? En in hoeverre gebruik je Pixelmator?
Redelijk lichte dingen allemaal. Als je een mooi grote file hebt met een idee wat je ermee zou willen doen qua bewerking wil ik dat wel voor je proberen om te kijken hoe goed dat werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Impstoker op 17-05-2016 11:15 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Impstoker schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Redelijk lichte dingen allemaal. Als je een mooi grote file hebt met een idee wat je ermee zou willen doen qua bewerking wil ik dat wel voor je proberen om te kijken hoe goed dat werkt.
No worries, was gewoon benieuwd en ben mijzelf een beetje aan het inlezen op de Macbook omdat. Mijn MBPr 2013 is voor de zaak afgeschreven dus kan weer iets nieuws aanschaffen maar heb geen haast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Impstoker schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:15:

Had je een late 2013 versie? Ik vroeg me af of het te merken is qua snelheid?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 18:11
Na een week gebruik ben ik meer dan tevreden. De eerste paar dagen moest ik erg wennen aan de minimale travel van het toetsenbord, maar nu typ ik er heerlijk snel op weg.

Klein, licht, kan 2 of 3 avonden gebruiken zonder op te laden, goede speakers, fantistisch scherm. Helemaal top.

[ Voor 3% gewijzigd door Mrk87 op 20-05-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
Zijn er hier veel eigenaren van de Macbook 12" die een andere toetsenbordindeling hebben genomen?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik koop m'n Mac's altijd met US indeling, voornamelijk vanwege de liggende entertoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Tom schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:54:
Ik koop m'n Mac's altijd met US indeling, voornamelijk vanwege de liggende entertoets.
Inderdaad. Het is niet alleen de liggende entertoets, maar ook de linker shift. Bij de toetenborden met de staande entertoets, is de shifttoets korter dan de tab toets, en zit er een extra toets tussen. Nu ligt het er natuurlijk aan wat je gewend bent, maar ik kan daar gewoon niet op typen. Ik geeft de voorkeur aan een US indeling puur voor de enter en de linker shift, en omdat ik daar altijd op typ en moeiteloos blind alle toetsen en shift-combinaties weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En voor wie veel met de UNIX-laag werkt zit het hem dan weer vooral in de tilde toets.
Aangezien het merendeel van de toetsenborden hier in Nederland die US layout hebben is het ook gewoon handiger om die voor je Mac te kiezen. Scheelt in de tikfouten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Laatst online: 09-09 10:35
Vandaag is mijn MacBookje toegekomen.
Doet deugd om na een jaar zonder MacBook/laptop weer ene te hebben.
Straks alles instellen en zoeken welke apps/programma's zeker ni mogen ontbreken :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
effe een vraagske:

is het normaal dat bij mijn splinternieuwe macbook Mackeeper tussen de programma staat?

ik lees overal dat dit meer kwaad doet dan goed?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Snakefoodjah schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:13:
effe een vraagde:

is het normaal dat bij mijn splinternieuwe macbook Mankeeper tussen de programma staat?

ik lees overal dat dit meer kwaad doet dan goed?
Loopt zelfs terecht een rechtszaak tegen. Weg ermee. Maar waar heb je de MacBook aangeschaft met die bloatware?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManKeeper of MacKeeper? :p

Lijkt me dat je dit zelf hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
GerardVanAfoort schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:19:
[...]

Loopt zelfs terecht een rechtszaak tegen. Weg ermee. Maar waar heb je de MacBook aangeschaft met die bloatware?
Heb deze bij Apple gekocht.
Vandaag geleverd en deze stond standaard tussen de applicaties.
Nog niks anders geïnstalleerd :-s.

Apple maar eens contacteren

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:19:
ManKeeper of MacKeeper? :p

Lijkt me dat je dit zelf hebt geïnstalleerd?
Had helemaal nog niets geïnstalleerd.

Apple zou toch ni zo slordig zijn om misschien een geretourneerde MacBook te verkopen met dit er dan nog op?

Morgen is verder kijken en Apple contacteren

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Na enig zoekwerk toch maar de vraag hier droppen:

Is er al iets bekend voor een grotere MacBook Retina variant? Bijvoorbeeld 13"? Ik vind 12" namelijk net wat aan de kleine kant terwijl het lichte en mobiele aspect me enorm aanspreekt.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dit nieuws: Gerucht: Apple vervangt functietoetsen MacBook Pro door oledscherm en op 9to5Mac en MacRumors zijn vrij nieuwe speculaties van Ming Ching Kuo van KGI Securities

Zoals geschreven Pro's mogelijk pas leverbaar in Q4. Air en rMB 13" staat er nog niet bij. Wellicht tijdens het WWDC op 13 juni meer info.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Sinds vandaag ook eigenaar van een Macbook 12 inch basismodel, early 2016.
Dit is mijn eerste OS X ervaring, wel al apple gebruiker van zowel iPads als iPhones.

nu toch wat kleinigheden die mij opvallen:

heb mijn macbook nu nog 0 keer opgeladen en bij de eerste opstart gaf mijn macbook 2 cycli aan, dit kan ik begrijpen als hij bvb vanuit apple zelf als test voor verkoop zo geseald naar de winkel gaat.
alleen nu dus na nog steeds niet geladen te hebben, maar het systeem via App Store naar de laatste update 10.11.5 the hebben gebracht geeft de mac aan dat hij nu 3 cycli heeft meegemaakt, dit vind ik wat vreemd wat is hier de reden van?

Ook net mij eerste gratis game gedownload Paradise Cove, deze werkt dus gelijk al niet, terwijl dit best een simpele game is die wij ook op de iPad gebruiken, op zich geen ramp weet dat dit geen game systeem is, maar bij opstart van deze app gelijk maar crash report naar apple gestuurd, iemand een oplossing voor deze game, misschien iets met resolutie te maken? al heb ik dat zelf wel al geprobeerd via de basis instellingen ivm mijn matige kennis nog met OS X.

Tenslotte nog een korte vraag heb nu nog 10% batterij duur, kan ik hem voor de eerste keer nu vol laden of netjes even wachten tot hij uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:02:
Goedendag,

Sinds vandaag ook eigenaar van een Macbook 12 inch basismodel, early 2016.
Dit is mijn eerste OS X ervaring, wel al apple gebruiker van zowel iPads als iPhones.

nu toch wat kleinigheden die mij opvallen:

heb mijn macbook nu nog 0 keer opgeladen en bij de eerste opstart gaf mijn macbook 2 cycli aan, dit kan ik begrijpen als hij bvb vanuit apple zelf als test voor verkoop zo geseald naar de winkel gaat.
alleen nu dus na nog steeds niet geladen te hebben, maar het systeem via App Store naar de laatste update 10.11.5 the hebben gebracht geeft de mac aan dat hij nu 3 cycli heeft meegemaakt, dit vind ik wat vreemd wat is hier de reden van?

Ook net mij eerste gratis game gedownload Paradise Cove, deze werkt dus gelijk al niet, terwijl dit best een simpele game is die wij ook op de iPad gebruiken, op zich geen ramp weet dat dit geen game systeem is, maar bij opstart van deze app gelijk maar crash report naar apple gestuurd, iemand een oplossing voor deze game, misschien iets met resolutie te maken? al heb ik dat zelf wel al geprobeerd via de basis instellingen ivm mijn matige kennis nog met OS X.

Tenslotte nog een korte vraag heb nu nog 10% batterij duur, kan ik hem voor de eerste keer nu vol laden of netjes even wachten tot hij uitvalt.
Batterij leeghalen is allang achterhaald. Je kan hem dus (altijd) opladen. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Kan aan mij liggen maar ik zie dit staan bij die game in de appstore Compatibility: Requires iOS 6.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
DrumandBass schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:51:
Kan aan mij liggen maar ik zie dit staan bij die game in de appstore Compatibility: Requires iOS 6.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.
Dat ligt aan jou. Dan heb jij dat waarschijnlijk op Google ingetypt, en dan kom je bij de web pagina van de App Store voor iOS. Het spel staat gewoon in de App Store voor OS X met compatibility: OS X 10.7 or later, 64-bit processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Duidelijk, wel krom dat je niet direct OsX apps kunt zien in de App store.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top voor jullie reacties, maar moet ik er dan vanuit gaan dat deze relatief lichte game niet werkt op mijn macbook? en hoe kan ik makkelijk achterhalen als ik bvb de game Doom 3 voor 10,- koop ik deze eventueel wel kan spelen?
Wil niet een game betalen en niet kunnen spelen :)

Bedankt voor de response op de accu gewoon op laden wanneer ik maar wil en kan dus.
Iemand nog een uitleg eventueel over de cycli of is dit maar een beetje random en kan ik daar dus niet echt van uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:55:
Bedankt voor de response op de accu gewoon op laden wanneer ik maar wil en kan dus.
Iemand nog een uitleg eventueel over de cycli of is dit maar een beetje random en kan ik daar dus niet echt van uit gaan?
De laad cycli is niets meer dan een teller hoe vaak de batterij (relatief gezien) van 0 naar 100% geladen is, waarbij 1x 0 naar 100%, 2x 50 naar 100% of 4x 75 naar 100%, ed. allemaal als 1 cycli tellen. Ik denk dat je het patroon wel snapt. Je hoeft je daar verder geen zorgen om te maken. Volgens Apple zijn de batterijen van o.a. de 12" MacBook zo ontworpen dat ze 1000 laad cycli halen voordat ze "op" zijn. Ondanks dat je zelf de batterij niet kan vervangen, kan Apple dat wel. Maar dan moet je het echt heel bont maken om daar aan toe te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoe zijn de ervaringen met bootcamp op de macbook 12" ? Is de accuduur heel veel korter en hoe is de algehele performance?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Fietsbel schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:22:
Hoe zijn de ervaringen met bootcamp op de macbook 12" ? Is de accuduur heel veel korter en hoe is de algehele performance?
Algehele performance is prima, beter dan onder OSX zelfs. Alleen het touchpad werkt mooier onder osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:45
Heeft er iemand ooit Rekordbox gebruikt op zijn 12"? Zit er nog een beetje gang in de analyse? Zeg max 50 nummers per keer dat ik Rekordbox gebruik. 1x per week.

Heb nu een MBP 13" Early 2015, maar deze gebruik ik niet zo intensief meer als voorheen. Zit er daarom dan ook over te denken om deze om te wisselen voor een MacBook vanwege de draagbaarheid.

[ Voor 6% gewijzigd door firecaps30 op 31-05-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Top voor jullie reacties, maar moet ik er dan vanuit gaan dat deze relatief lichte game niet werkt op mijn macbook? en hoe kan ik makkelijk achterhalen als ik bvb de game Doom 3 voor 10,- koop ik deze eventueel wel kan spelen?
Wil niet een game betalen en niet kunnen spelen :)
Ik zou niet 1.2.3 de Hardware de schuld geven als een game crashed na het starten.

Kan net zo goed een combinatie zijn van verschillende factoren, osx versie, crappy coding, resolutie, enz.

Ik speel er ook regelmatig een game op en dat gaat eigenlijk best prima, Prison Architect, Remastered Settlers 2 (Inc retina resolutie), Parkitect, Hotline Miami 2. Draaien allemaal prima.

Doom was toen zijn tijd best vooruit dacht ik, dat zo ik niet echt goed draaien, je kan hem kopen en je geld terug claimen natuurlijk maar ik zou er niet aan beginnen.
Gewoon lekker lak aan hebben. Dat cycli gezever is gelul binnen de marge.

Je geniet niet echt van het product als je je zorgen gaat maken om elke procent welke zogenaamd van je batterij leven afgaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 01-06-2016 22:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 17:13
Aangezien de MacBook maar één poort heeft ga ik er vanuit dat meerderen van jullie adapterjes o.i.d. gebruiken om jullie ding te kunnen doen. Zijn er ook mensen die de Microsoft display Dock gebruiken?
Wat zijn jullie ervaringen met het Dock als je kijkt naar de tijd die het duurt om via het Dock op te laden? Daarnaast zegt Microsoft dat de maximale uitvoerresolutie 1920x1080 is, ik kan mij voorstellen dat de Lumia 950 niet veel hogere resoluties ondersteund, maar aangezien de MacBook een veel krachtiger apparaat is vroeg ik mij af of mensen dit Dock op een 2560x1440 scherm geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
dennissimeau schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:58:
Aangezien de MacBook maar één poort heeft ga ik er vanuit dat meerderen van jullie adapterjes o.i.d. gebruiken om jullie ding te kunnen doen. Zijn er ook mensen die de Microsoft display Dock gebruiken?
Wat zijn jullie ervaringen met het Dock als je kijkt naar de tijd die het duurt om via het Dock op te laden? Daarnaast zegt Microsoft dat de maximale uitvoerresolutie 1920x1080 is, ik kan mij voorstellen dat de Lumia 950 niet veel hogere resoluties ondersteund, maar aangezien de MacBook een veel krachtiger apparaat is vroeg ik mij af of mensen dit Dock op een 2560x1440 scherm geprobeerd hebben.
De 12" MacBook wordt geleverd met een 29W adapter. De Microsoft Display Dock levert maximaal 10W (5V, 2000 mA). Je kunt dus wel raden dat met slechts 1/3e van het vermogen het opladen een stuk langzamer gaat. Volgens de site van Microsoft ondersteunt het maximaal 1920x1200. Daarbij is de Microsoft Display Dock specifiek ontworpen voor de Lumia telefoons, en wordt ook als dusdanig geadverteerd. Dat betekend niet dat het niet werkt met andere apparaten - zoals een 12" MacBook, het is er niet voor gemaakt en er wordt ook geen rekening mee gehouden. Wat je terug ziet in het laadvermogen en resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 17:13
ThomasG schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:26:
[...]
De 12" MacBook wordt geleverd met een 29W adapter. De Microsoft Display Dock levert maximaal 10W (5V, 2000 mA). Je kunt dus wel raden dat met slechts 1/3e van het vermogen het opladen een stuk langzamer gaat. Volgens de site van Microsoft ondersteunt het maximaal 1920x1200. Daarbij is de Microsoft Display Dock specifiek ontworpen voor de Lumia telefoons, en wordt ook als dusdanig geadverteerd. Dat betekend niet dat het niet werkt met andere apparaten - zoals een 12" MacBook, het is er niet voor gemaakt en er wordt ook geen rekening mee gehouden. Wat je terug ziet in het laadvermogen en resolutie.
Thomas, bedankt voor je opheldering! wat betreft de laadcapaciteiten van het dock is dat inderdaad niet veel soeps.
Wat betreft de resolutie vroeg ik me eigenlijk meer af of het dock daarin hardwarematig gelimiteerd is, of dat dat door de telefoon komt.

Wat gebruik jijzelf om spullen aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Als bezitter van een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013) denk ik er over na over te stappen op een MacBook (Retina, 12-inch, Early 2016). Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen nog maar op de bank en kan prima weg met een kleiner scherm. Wat me zo stoort is dat ze nog altijd een 480p FaceTime-camera leveren. Erg jammer met Skype, Facetime. Eigenlijk de reden dat ik misschien toch nog maar even met mijn Pro blijf zitten.....

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Daarover gesproken ik heb 2x de Dell UH2713HM met een resolutie van 2560x1440. Hoe kan ik dit het beste aansluiten op de 12" Macbook?

Ik dacht aan de officiele hdmi adapter (http://www.apple.com/nl/s...ltipoort-adapter?fnode=8b), en een usb naar displayport adapter (pricewatch: Club 3D SenseVision USB 3.0 to DisplayPort 1600p Graphics Adapter).

Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Eiríkr schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:47:
Als bezitter van een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013) denk ik er over na over te stappen op een MacBook (Retina, 12-inch, Early 2016). Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen nog maar op de bank en kan prima weg met een kleiner scherm. Wat me zo stoort is dat ze nog altijd een 480p FaceTime-camera leveren. Erg jammer met Skype, Facetime. Eigenlijk de reden dat ik misschien toch nog maar even met mijn Pro blijf zitten.....
Want? Dan ziet degene aan de andere kant je hoofd niet scherp genoeg?
Boeien....?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
matthijst schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Boeien....?
Tja, ik geef om kwaliteit. Zeker met mijn knappe kop.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Boeien....?
Zoveel mensen, zoveel wensen. I don't care, ik zal dat ding nooit gebruiken. Maar andere mensen willen dat ding wel gebruiken en mogen dan in mijn ogen ook terecht klagen over de slechte kwaliteit.

Ieder z'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De webcam klacht lees ik online wel vaker. Gek genoeg spreek ik echter nooit iemand in real life welke er echt last van heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 04-06-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Eiríkr schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:52:
[...]

Tja, ik geef om kwaliteit. Zeker met mijn knappe kop.
Waarom dan een webcam gebruiken? Geen enkele serieuze vlogger die daar gebruik van maakt. Die zitten allang aan de 4K mirrorless. Kun je tenminste fatsoenlijk je scherptediepte mee instellen...

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 04-06-2016 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb mijn MacBook(m5) al zo een drie weken in bezit en moet zeggen dat het gewoon een heerlijke computer is. Ik ben best wel een heavy user/prosumer maar gebrek aan ports is voor mij helemaal geen probleem. Deze computer is 2x zo krachtig, 3x lichter en stiller dan mijn oude MacBook Pro uit 2008. Ongelofelijk dat een computer zonder fans(grote plus want je kan het overal gebruiken) zoveel sneller kan zijn dan een Pro met fans uit 2008.

Voor wanneer ik wel eens in de zoveel tijd een port nodig heb, heb ik de MINIX UBC-C Multiport HDMI adapter gekocht voor ongeveer 100 euro. Ook die bevalt me heel erg goed vooral door de mooie afwerking die past bij de MacBook en geeft het gigabit ethernet met mogelijkheid voor passthrough opladen en twee extra USB 3.0 ports.

Als hoes heb ik de Incase ICON sleeve met magnetische flap voor makkelijk in en uit halen. Wel een prijzige sleeve maar de convenience die het oplevert is het geld absoluut waard.

De MacBook is net zo capabel als andere computers naar mijn mening. Voor alle de taken die ik doe is het een computer die mij absoluut kan bijhouden. Ook de accuduur is prima in orde. Ik had vorige week 5 uren op gewerkt en mijn accu was nog op pas op 70%.

Een tip die ik mee kan geven is niet te veel programma's installeren die daemons, opstart launchers en andere achtergrondprocessen installeren. Beschouw deze MacBook als een iPad met OS X, zonder touchscreen. Als je dat doet krijg je het beste uit deze machine op het gebied van accuduur.
Probeer ook zoveel ingebouwde apps te gebruike(geen Google Chrome maar Safari, geen Dropbox maar iCloud Drive, geen 3rd mail client maar Mail.app). Probeer zoveel mogelijk apps uitsluitend via de Mac App Store te installeren.

Dat laatste sluit aan op het volgende: het is raadzaam alles op deze computer te doen via de cloud; niets lokaal opslaan. In essentie moet je de thuismap nooit gebruiken maar alleen iCloud Drive. Dit is handig voor wanneer hij gestolen wordt of de HDD beschadigd raakt bij een ongeluk bijvoorbeeld. Daarbij hoort ook dat je iCloud Photo en Music Library aan moet hebben.

"Embrace the cloud and wireless living" ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GeforceAA op 05-06-2016 17:26 . Reden: spelling, extra info en uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 15:38

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik zit er ook sterk aan te denken om deze Mac te kopen! Heb een pro 2011 die door het hele gezin gebruikt wordt en deze wordt dan voor papa, haha!!

Ik wacht nog wel even het Apple event af, wie weet gebeurt er nog wat met de prijzen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
pdavie2311 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:21:
Ik zit er ook sterk aan te denken om deze Mac te kopen! Heb een pro 2011 die door het hele gezin gebruikt wordt en deze wordt dan voor papa, haha!!

Ik wacht nog wel even het Apple event af, wie weet gebeurt er nog wat met de prijzen?
De MacBook is pas uit dus die gaat voor komende jaar niet in prijs zakken geloof ik. Nieuwe MacBook Pros worden volgens de laatste geruchten pas eind van het jaar aangekondigd. Deze WWDC gaat puur op software focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

GeforceAA schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:26:
[...]

De MacBook is pas uit dus die gaat voor komende jaar niet in prijs zakken geloof ik. Nieuwe MacBook Pros worden volgens de laatste geruchten pas eind van het jaar aangekondigd. Deze WWDC gaat puur op software focussen.
Dus ik kan hem al kopen bedoel je? :) Het blijft een smak geld, maar ben nu eenmaal Apple fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wacht gewoon die week extra :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Inderdaad. In het verleden is het vaker voorgekomen dat op de WWDC nieuwe hardware is aangekondigd dan dat het niet is gebeurd. Gezien de geruchten en de foto's van de case van een nieuwe MBP is het niet ondenkbaar dat er ook nu weer wat aangekondigd wordt maar een garantie is het nooit. Buiten dat...wat zijn 8 dagen nou? Zo voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

GeforceAA schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:06:
Een tip die ik mee kan geven is niet te veel programma's installeren die daemons, opstart launchers en andere achtergrondprocessen installeren. Beschouw deze MacBook als een iPad met OS X, zonder touchscreen. Als je dat doet krijg je het beste uit deze machine op het gebied van accuduur.
Probeer ook zoveel ingebouwde apps te gebruike(geen Google Chrome maar Safari, geen Dropbox maar iCloud Drive, geen 3rd mail client maar Mail.app). Probeer zoveel mogelijk apps uitsluitend via de Mac App Store te installeren.

Dat laatste sluit aan op het volgende: het is raadzaam alles op deze computer te doen via de cloud; niets lokaal opslaan. In essentie moet je de thuismap nooit gebruiken maar alleen iCloud Drive. Dit is handig voor wanneer hij gestolen wordt of de HDD beschadigd raakt bij een ongeluk bijvoorbeeld. Daarbij hoort ook dat je iCloud Photo en Music Library aan moet hebben.

Haha ik ben net zo tevreden als jij met de MacBook alleen verschillen we compleet wat betreft het gebruik.
Ik gebruik iCloud Drive niet, wel Safari en iTunes. Apps installeer ik alleen via de App Store als het echt niet anders kan en ik probeer de Store zo veel mogelijk te vermijden. Apps als Sketch, Skype, Pixelmator en 1Password heb ik allemaal via de dmg geïnstalleerd.

In mijn home folder staat de volledige inhoud van mijn OneDrive folders (zakelijk en privé) en bij het opstarten worden heel wat achtergrondprocessen actief. Backups gaan via een Time Capsule en mijn iTunes Library staat ook nog op cd in de kast.

Voor iPad-taken heb ik al een iPad, dus ik zie de MacBook echt als een ander apparaat met een ander gebruiksdoel. In mijn geval is dat internet, foto's bekijken en een beetje bewerken (Lightroom en de MacPhun apps), mijn muziekcollectie bijhouden en soms wat ontwerpen in Sketch of InDesign. Geen zware dingen dus. De iPad wordt hier gebruikt voor boeken, tijdschriften en kranten en simpele spelletjes.

Ik let nooit op de batterijduur, maar vijf uur red ik er waarschijnlijk niet mee. Vind ik ook niet belangrijk want ik gebruik de MacBook bijna altijd met de lader aangesloten. Af en toe zit ik een avond met de MacBook op schoot voor de tv en dan is hij tegen het eind van de avond wel leeg. Dat doe ik echt alleen om de batterij een beetje in conditie te houden, voor als ik de MacBook weer zou willen verkopen.

Mijn MacBook komt bijna nooit buitenshuis dus ik heb geen sleeve. Omdat mijn bureau van ruw hout is heb ik wel een Moshi iGlaze shell (http://www.moshi.com/igla...e-for-macbook#translucent) waar ik helemaal tevreden over ben. Duur voor twee stukjes plastic maar heel sterk en stevig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarom zou je een "iGlaze" om je macbook moeten doen als je hem wil gebruiken op "ruw" hout?

Ik gebruik hem veel op "ruw" hout (bureau en eettafel) en gebruik hem gewoon naakt, zie niet in waarom ik er een (lelijke) case omheen zou gebruiken, zeker niet als je hem zoals jij altijd binnenhuis gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:06
YouTube: The Dream Desk 3 - Retro Edition

Check dit, vooral op het einde. Want dan volgt dit : http://www.colorware.com/p-644-colorware-macbook-retro.aspx

Hands down naar de video, prachtig gemaakt. _/-\o_
Maar die limited edition .. $2999,00. Oh god, oh god. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46

hmr

Aangezien er net een refresh van de Macbook is geweest lijkt het mij dat daardoor de tweede hands prijzen ook iets zouden moeten zakken. Wat zouden jullie reëel vinden om nu te betalen voor een 2015 Macbook met de base specs?

Ben erg aan twijfelen tussen een Macbook 12" en een Razer Blade Stealth!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
hmr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:01:
Aangezien er net een refresh van de Macbook is geweest lijkt het mij dat daardoor de tweede hands prijzen ook iets zouden moeten zakken. Wat zouden jullie reëel vinden om nu te betalen voor een 2015 Macbook met de base specs?

Dit zijn 2 totaal verschillende laptops. De Razer zal het qua specs op bijna alle fronten winnen. Maar dan zit je wel met een Windows laptop met een batterijduur van een kleine 4 uur (zonder concessies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46

hmr

wes- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Dit zijn 2 totaal verschillende laptops. De Razer zal het qua specs op bijna alle fronten winnen. Maar dan zit je wel met een Windows laptop met een batterijduur van een kleine 4 uur (zonder concessies)
Dat klopt.. Het is voor mij dan ook meer een afweging tussen de functionaliteit, het design, de batterijduur en de verkrijgbaarheid in Europa...

Specs wint de Razer, de rest wat mij betreft de Macbook. De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor on-the-go kantoorwerk, netflix, browsen en wat simpele andere programma's. Thuis een enorme gamerig staan voor het zwaardere werk.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
hmr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Dat klopt.. Het is voor mij dan ook meer een afweging tussen de functionaliteit, het design, de batterijduur en de verkrijgbaarheid in Europa...

Specs wint de Razer, de rest wat mij betreft de Macbook. De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor on-the-go kantoorwerk, netflix, browsen en wat simpele andere programma's. Thuis een enorme gamerig staan voor het zwaardere werk.
Macbook wint het vooral met z'n batterijduur (en OS ;) ). Voor de taken die jij aangeeft voldoen beide. Gamen op een laptop (behalve simpele spelletjes) heb ik nooit begrepen.
Maar, als ik jou was zou ik eventjes wachten op de keynote van Apple volgende week. Tenminste dat is wat ik doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Donstil schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:58:
Waarom zou je een "iGlaze" om je macbook moeten doen als je hem wil gebruiken op "ruw" hout?

Ik gebruik hem veel op "ruw" hout (bureau en eettafel) en gebruik hem gewoon naakt, zie niet in waarom ik er een (lelijke) case omheen zou gebruiken, zeker niet als je hem zoals jij altijd binnenhuis gebruikt.
Dit is niet mijn eerste MacBook en ik vond cases altijd erg lelijk en mensen die hun MacBook in een case stopten een beetje sneu. Maar bij voorgaande MacBooks kwamen na verloop van tijd toch krassen aan de onderkant, door het schuiven over een tafel of bureau. Ik verkoop m'n MacBooks na gemiddeld anderhalf jaar weer en dan is het wel zo fijn als ze nog zo goed als nieuw zijn.

In eerste instantie was ik van plan alleen de onderkant van de case te gebruiken, maar vanaf het begin zitten beide delen er aan. Ik vind het prima zo.

Bovendien hoef ik nu geen sleeve als ik hem ergens mee naartoe neem; ik stop de MacBook gewoon in mijn tas. Zelfs in een handtas met rondslingerende sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Ik ben me sinds 2 maanden aan het oriënteren voor een nieuwe computer. Ik heb nu een iMac late 2009. Op zich werkt deze nog prima maar met programma's zoals MSOffice merk je wel dat het niet meer de snelste is (opstarten van Word duurt hier bv. 2/3 minuten). Tevens zitten mijn kinderen op de middelbare school en wordt er steeds meer een beroep op MSOffice gedaan.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een laptop omdat er ook behoefte bestaat op mobiliteit binnenshuis en vindt ik het prettiger om zoon of dochter wat MSOffice zaken uit te leggen op de bank dan achter een bureau waar de iMac op staat.

Nu twijfel ik tussen een Macbook en de Macbook Pro, de twijfel is tweeledig. Ten eerste wil ik graag een stille computer, mijn iMac hoor ik b.v. al bijna niet, maar stiller is altijd welkom. De Macbook is geruisloos door de fanloosheid maar doordat deze een processor heeft van de M klasse twijfel ik ook weer over de levensduur van deze laptop, loopt OSX over 5 jaar nog wel soepeltjes? Ik ga ervan uit dat dit op de Macbook Pro wel het geval zal zijn alleen zit hier dan weer een fan in die lawaai produceert, ik weet alleen niet hoeveel.

Wat denken jullie, loopt OSX over 5 jaar nog soepeltjes op een Macbook 2016 M5?
Is er toevallig iemand in het bezit van een Macbook Pro en een iMac en hoeveel geluid produceert dan de Pro als de fan aanslaat t.o.v. de iMac?

Ik ben overigens geen zware gebruiker, hoofdzakelijk browser, hier en daar een foto'tje bewerken en MSOffice dan. Ik wil gewoon graag weer een Apple product aanschaffen waar ik weer een 5/6 jaar mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een MacBook Pro is niet luidruchtiger dan een iMac, is mijn ervaring. De fan van een MacBook Pro gaat alleen hoorbaar draaien bij zware grafische toepassingen (games, videobewerking) en bij websites met veel Flash.

Voor een MacBook Pro kun je beter even wachten op de nieuwe versie, de huidige kan nog prima maar er komt een nieuwe generatie aan die nog zuiniger en waarschijnlijk ook stiller is. Ook heeft Apple aan het einde van de zomer vaak kortingsacties ("Back to School").

Voor een MacBook 12" is het nu de goede tijd om te kopen, hij is onlangs vernieuwd. Maar ik denk dat je meer aan de voordelen van de MacBook Pro hebt: een groter scherm en meer kracht voor als je kinderen tussendoor een spelletje willen spelen of een vlog produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Fijn om te lezen dat een Macbook Pro bij normaal gebruik niet luidruchtiger is als een iMac. Sowieso dan nog even wachten op de nieuwe Macbook Pro en zal hierna een beslissing nemen. Heb gelukkig geen haast. Mijn iMac doet het nog steeds :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Sinds deze week in bezit van een rMB, erg onder de indruk van het apparaatje. Alleen merk ik dat het display een stukje losser in de scharnieren zit dan bij mijn rMBP. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GeforceAA schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:06:

We bieden de 2016 Macbook zakelijk intussen ook aan bij mijn werkgever, echter daar is Onedrive, Office 2016 en Skype for Business wel een must-have, gezien de verhouding Windows/Macs op dit moment nog 9:1 is.

Maar Microsoft gaat de goede kant op m.b.t. het aanhouden van Apple's guidelines voor Apps, dus de performance valt hier heel erg mee. Binnenkort komt de 64-bits versie van Office 2016 ook beschikbaar en met name de nieuwe Skype for Business Preview draait hier als een zonnetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
kazuka schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:44:
[...]

We bieden de 2016 Macbook zakelijk intussen ook aan bij mijn werkgever, echter daar is Onedrive, Office 2016 en Skype for Business wel een must-have, gezien de verhouding Windows/Macs op dit moment nog 9:1 is.

Maar Microsoft gaat de goede kant op m.b.t. het aanhouden van Apple's guidelines voor Apps, dus de performance valt hier heel erg mee. Binnenkort komt de 64-bits versie van Office 2016 ook beschikbaar en met name de nieuwe Skype for Business Preview draait hier als een zonnetje op.
Ik gebruik bijna nooit MS producten maar wanneer ik het wel doe, gebruik ik ze via Safari. De webapps bieden voor mij voldoende functionaliteit voor basis lezen en editen. Maar ik zou niet zoveel bezwaar hebben met Office en Skype want die draaien niet constant op de achtergrond. OneDrive is sowieso een no-go want die gaat natuurlijk constant CPU-cycles gebruiken bovenop iCloud Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
Crawl NL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:11:
Ik ben me sinds 2 maanden aan het oriënteren voor een nieuwe computer. Ik heb nu een iMac late 2009. Op zich werkt deze nog prima maar met programma's zoals MSOffice merk je wel dat het niet meer de snelste is (opstarten van Word duurt hier bv. 2/3 minuten). Tevens zitten mijn kinderen op de middelbare school en wordt er steeds meer een beroep op MSOffice gedaan.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een laptop omdat er ook behoefte bestaat op mobiliteit binnenshuis en vindt ik het prettiger om zoon of dochter wat MSOffice zaken uit te leggen op de bank dan achter een bureau waar de iMac op staat.

Nu twijfel ik tussen een Macbook en de Macbook Pro, de twijfel is tweeledig. Ten eerste wil ik graag een stille computer, mijn iMac hoor ik b.v. al bijna niet, maar stiller is altijd welkom. De Macbook is geruisloos door de fanloosheid maar doordat deze een processor heeft van de M klasse twijfel ik ook weer over de levensduur van deze laptop, loopt OSX over 5 jaar nog wel soepeltjes? Ik ga ervan uit dat dit op de Macbook Pro wel het geval zal zijn alleen zit hier dan weer een fan in die lawaai produceert, ik weet alleen niet hoeveel.

Wat denken jullie, loopt OSX over 5 jaar nog soepeltjes op een Macbook 2016 M5?
Is er toevallig iemand in het bezit van een Macbook Pro en een iMac en hoeveel geluid produceert dan de Pro als de fan aanslaat t.o.v. de iMac?

Ik ben overigens geen zware gebruiker, hoofdzakelijk browser, hier en daar een foto'tje bewerken en MSOffice dan. Ik wil gewoon graag weer een Apple product aanschaffen waar ik weer een 5/6 jaar mee vooruit kan.
Deze MacBook gaat prima 5 jaar mee vooraal door zijn snelle SSD en dat macOS de komende jaren niet zwaarder zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ben vandaag deze Macbook 12 inch wezen bekijken bij de iCentre. Verkoper praatte mij toch meer naar de Mac Pro toe. Deze kost net zoveel, maar meer poorten, krachtiger etc…Ik heb nu een Mac Pro 2011 en deze laat ik even weer up to date maken voor het gezin, maar ik wil een Mac voor mijzelf..Beetje surfen, iTunes, muziek, foto's van onze kids echt geen zwaar werk.

Alleen heeft deze Mac 12 inch maar 1 poort, ook gelijk de laadpoort zag ik. Moet er weer een verloopje bij. Verkoper gaf aan dat de 12 inch meer voor onderweg is etc. Ik gebruik de Mac juist 98% thuis en af en toe gaat hij mee op vakantie. Is de 12 inch dan wel de juiste voor mij? Ik vind het design zo mooi en ook de kleur SG vind ik super staan.

Ik wil gewoon geen spijt, van te weinig poorten etc…Ook zei de verkoper dat batterij van de pro beter is, 12 inch ongeveer 7 uur?

Kortom, ik dacht al vol voor de 12 inch te kunnen gaan, maar ik weet het ff niet meer….En ja..Ik wacht a,s maandag even af, haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
GeforceAA schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:55:
[...]

en dat macOS de komende jaren niet zwaarder zal worden.
Ik ben heel benieuwd waar jij deze wijsheid vandaan haalt
pdavie2311 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:04:
Ben vandaag deze Macbook 12 inch wezen bekijken bij de iCentre. Verkoper praatte mij toch meer naar de Mac Pro toe. Deze kost net zoveel, maar meer poorten, krachtiger etc…Ik heb nu een Mac Pro 2011 en deze laat ik even weer up to date maken voor het gezin, maar ik wil een Mac voor mijzelf..Beetje surfen, iTunes, muziek, foto's van onze kids echt geen zwaar werk.

Alleen heeft deze Mac 12 inch maar 1 poort, ook gelijk de laadpoort zag ik. Moet er weer een verloopje bij. Verkoper gaf aan dat de 12 inch meer voor onderweg is etc. Ik gebruik de Mac juist 98% thuis en af en toe gaat hij mee op vakantie. Is de 12 inch dan wel de juiste voor mij? Ik vind het design zo mooi en ook de kleur SG vind ik super staan.

Ik wil gewoon geen spijt, van te weinig poorten etc…Ook zei de verkoper dat batterij van de pro beter is, 12 inch ongeveer 7 uur?

Kortom, ik dacht al vol voor de 12 inch te kunnen gaan, maar ik weet het ff niet meer….En ja..Ik wacht a,s maandag even af, haha...
Hij is erg mooi en voor wat jij ermee wilt doen is ie prima. Je hoeft er niet per se mee in de trein te zitten hoor :)
De verkoper zal de beste bedoelingen hebben maar ik zou nu sowieso even niks kopen maar even aankomende keynote afwachten. Misschien kondigen ze nieuwe macbook pro's aan. Zo niet kun je alsnog de knoop zelf doorhakken :)

Edit: zie nu pas dat je nog even maandag afwacht :)

[ Voor 76% gewijzigd door wes- op 10-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

wes- schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:14:
[...]

[...]

Hij is erg mooi en voor wat jij ermee wilt doen is ie prima. Je hoeft er niet per se mee in de trein te zitten hoor :)
De verkoper zal de beste bedoelingen hebben maar ik zou nu sowieso even niks kopen maar even aankomende keynote afwachten. Misschien kondigen ze nieuwe macbook pro's aan. Zo niet kun je alsnog de knoop zelf doorhakken :)
Zo denk ik ook! Ik vind het design 10x mooier dan de pro! Kleine bezels, toetsenbord mooi tot aan de rand, kleur super! Ik ben wel fan ja, haha! Ik heb mijn pro in een hardcase, maar de 12 inch gaat dan in een mooie sleeve, zodat ik hem naakt kan gebruiken...

Maandag even afwachten en anders gewoon de 12 inch halen..via icentre 3 jaar garantie begreep ik? Ik wou hem bij Apple kopen, maar 3 jaar is ook wel fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
wes- schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:14:
[...]

[...]

Edit: zie nu pas dat je nog even maandag afwacht :)
Met ale optimalisaties die El Capitan met zich meebracht denk ik niet dat Apple macOS zoveel meer bloated zal maken. In iedere geval de komende 5 jaar moet de m5 icm 8GB RAM het prima uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:04:

Als ik het zo lees lijkt het me niet dat je spijt gaat krijgen van de MacBook. Hoe belangrijk is accuduur als je hem toch vooral thuis gebruikt? Heb je meer poorten wel nodig? Met dat verloopje gaat het prima, kost je wel 90 eu. Dat het meer voor onderweg is is onzin, ligt gewoon aan de gebruiker.

Zelf van 13" retina mbp naar deze 12" gegaan en kan me na een week al niet meer voorstellen dat ik ooit met een zwaardere laptop ga lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
JSt1983 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:21:
[...]

Als ik het zo lees lijkt het me niet dat je spijt gaat krijgen van de MacBook. Hoe belangrijk is accuduur als je hem toch vooral thuis gebruikt? Heb je meer poorten wel nodig? Met dat verloopje gaat het prima, kost je wel 90 eu. Dat het meer voor onderweg is is onzin, ligt gewoon aan de gebruiker.

Zelf van 13" retina mbp naar deze 12" gegaan en kan me na een week al niet meer voorstellen dat ik ooit met een zwaardere laptop ga lopen
Een 12" MacBook heeft natuurlijk een geheel andere doelgroep dan een 13" of 15" MacBook Pro. Voor veel mensen is een MacBook Pro gewoon overkill als je kijkt wat ze er nu eigenlijk mee doen. Het nadeel van de 12" MacBook is dat hij in vergelijking heel erg duur is. Als je hem alleen thuis gebruikt kun je dan net zo goed een 13" MacBook Pro nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Ok! Accuduur vind ik gewoon fijn, dat hij "slaapt" als ik hem weg leg en hem dan zo weer kan pakken en doorgaan. Dit was bij mijn MacPro in het begin ook zo. Extra poorten nodig? Niet echt. Sporadisch koppel ik de Mac aan mijn Plasma om een film te kijken en af en toe een USB erin. Dat kan allemaal met dat verloopje?

128GB is ook wel wat weinig, maar ik doe veel met iCloud en ben van plan om een Externe schijf te kopen.

Kortom, ik denk wel dat de 12 inch mij kan bekoren ja..Nog even maandag afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

ThomasG schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:29:
[...]
Een 12" MacBook heeft natuurlijk een geheel andere doelgroep dan een 13" of 15" MacBook Pro. Voor veel mensen is een MacBook Pro gewoon overkill als je kijkt wat ze er nu eigenlijk mee doen. Het nadeel van de 12" MacBook is dat hij in vergelijking heel erg duur is. Als je hem alleen thuis gebruikt kun je dan net zo goed een 13" MacBook Pro nemen.
Dat gaf ik ook aan..De 13 inch MacPro kost net zoveel. Alleen vind ik het design van de 12 inch veel mooier en ook de kleur. Zijn moeilijke concessies, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
ThomasG schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:29:
[...]
Doelgroep is zeker verschillend, maar een laptop op ipadformaat, wat een superpopulair thuisgebruikproduct is, lijkt mij een form factor die niet alleen selling point is voor on the go gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik heb de MacBook 12" Early 2012, en ben op zoek naar een goed passende hoes.
Dus geen snap-on case of zo.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
pdavie2311 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:31:
[...]

Ok! Accuduur vind ik gewoon fijn, dat hij "slaapt" als ik hem weg leg en hem dan zo weer kan pakken en doorgaan. Dit was bij mijn MacPro in het begin ook zo. Extra poorten nodig? Niet echt. Sporadisch koppel ik de Mac aan mijn Plasma om een film te kijken en af en toe een USB erin. Dat kan allemaal met dat verloopje?

128GB is ook wel wat weinig, maar ik doe veel met iCloud en ben van plan om een Externe schijf te kopen.

Kortom, ik denk wel dat de 12 inch mij kan bekoren ja..Nog even maandag afwachten.
Ik ben heel benieuwd of je nu voor de 12" gaat of nog blijft wachten.
Ik heb besloten om mij 2013 11" air vooralsnog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang nadenken en diverse reviews door te spitten evenals deze discussie doorgelezen te hebben gaat mijn macbook 13 (late 2013) eruit en de macbook 12 als "mobiele" laptop (voor thuis en onderweg/vergaderingen) naast de Imac functioneren.

Ik heb vandaag mijn macbook 12 gekocht de M5 early 2016 in Apple store Amsterdam.
Top aanbieding nu met studentenkorting krijg je de Beats by Dre solo 2 wireless er gratis bij.
Apparaat idd iets langzamer dan ik gewend ben van de macbook 13 pro (late 2013) ben nu alle programma's aan het installeren en de updates aan het draaien en dan zie je wel het verschil maar is totaal geen showstopper voor mij als gebruiker. Gebruik em zakelijk met bijna alles in de cloud.
Qua software draai ik:
-Chrome (min 10 tabs voor Branchpakketten, mail, drive etc)
- Evernote
- Todoist
- Airfoil
- 1password
- Drive
- Dropbox
- Extern bureaublad
- Swift publisher
en nog wat kleine apps dus geen poweruser zoals jullie zien en apparaat draait Top

Toetsenbord is super, hoef eigenlijk niet eens te wennen, typ dit nu met de nieuwe macbook.
Wat een pracht apparaat! ben benieuwd of hij ook na de eerste kick van WOW gaat bevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wes- schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:32:
[...]

Ik ben heel benieuwd of je nu voor de 12" gaat of nog blijft wachten.
Ik heb besloten om mij 2013 11" air vooralsnog te houden.
Nou ik heb de 12 dus vandaag gekocht, ik kan em je echt aanraden, is een top apparaat! 11 air ook gehad (eerste versie zonder backlight) maar het verschil is ongekend, scherm, toetsenbord eigenlijk de hele belevind is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb nu dezelfde keuze gemaakt, echt een top apparaat, qua snelheid zul je met jouw wensen niets merken en is de Pro een overkill. ga je gamen en zware grafische eisen stellen, dan is deze laptop geen goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:24:
[...]

Nou ik heb de 12 dus vandaag gekocht, ik kan em je echt aanraden, is een top apparaat! 11 air ook gehad (eerste versie zonder backlight) maar het verschil is ongekend, scherm, toetsenbord eigenlijk de hele belevind is beter
Nice!
Welke versie heb je gekocht? m3/m5/m7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wes- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:00:
[...]

Nice!
Welke versie heb je gekocht? m3/m5/m7?

m5 dus :)
jup de m5. top apparaat, heb de rMBP ernaast staan. Is echt qua bouw een mega verschil, veel compacter en makkelijk in de omgang qua design, heb er helemaal geen spijt van! zoals ik al eerder schreef, als je geen heavy user bent is dit echt de beste optie. natuurlijk prijstechnisch niet goedkoop maar ja voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. blijf jij voorlopig bij de mac 11 air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:08:
[...]

jup de m5. top apparaat, heb de rMBP ernaast staan. Is echt qua bouw een mega verschil, veel compacter en makkelijk in de omgang qua design, heb er helemaal geen spijt van! zoals ik al eerder schreef, als je geen heavy user bent is dit echt de beste optie. natuurlijk prijstechnisch niet goedkoop maar ja voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. blijf jij voorlopig bij de mac 11 air?
Mooi om te lezen :)
Ik blijf nog even bij m'n air ja, aankomende maand zit ik eventjes in NYC, misschien dat ik hem dan als impuls aankoop meeneem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wes- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:11:
[...]

Mooi om te lezen :)
Ik blijf nog even bij m'n air ja, aankomende maand zit ik eventjes in NYC, misschien dat ik hem dan als impuls aankoop meeneem :)
haha lol. zeker doen :) is de prijs niet hoger ivm dollar in de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:12:
[...]

haha lol. zeker doen :) is de prijs niet hoger ivm dollar in de VS?
m5:
in NYC 1541 euro ongeveer incl tax
in NL betaal ik 1691 euro

Scheelt nog wel iets, maar inderdaad of het de moeite waard is ivm garantie denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wes- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:17:
[...]

m5:

Scheelt nog wel iets, maar inderdaad of het de moeite waard is ivm garantie denk ik niet.
garantie tot aan de deur voor 150 euro........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:28:
[...]

garantie tot aan de deur voor 150 euro........
Je hebt gewoon 1 jaar garantie, wereldwijd.
In Europa is dat 2 jaar (of de verwachte levensduur van het product als je in NL koopt en op je strepen gaat staan)

Maar voor 150 euro ga ik idd geen extra risico lopen. Is het gezeur niet waard.

[ Voor 11% gewijzigd door wes- op 18-06-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wes- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Je hebt gewoon 1 jaar garantie, wereldwijd.
In Europa is dat 2 jaar (of de verwachte levensduur van het product als je in NL koopt en op je strepen gaat staan)

Maar voor 150 euro ga ik idd geen extra risico lopen. Is het gezeur niet waard.
ohhhh ok thnx! ook zakelijk? gast in apple store zei maar 1 jaar omdat je em zakelijk koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Hoe zit t eigenlijk met die 12", welke games kun je daar nou nog op spelen of is het gewoon echt geen doen?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wes- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:17:
[...]

m5:

Denk je wel om de mogelijke invoerrechten wanneer je weer in Nederland aankomt, Schiphol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 15:09

S2K

Zo gisteren ook een Macbook 12 m5/8GB/512GB Rosegoud aangeschaft ter vervanging van Mbp 15 i7/16GB/512GB Feb 2016. Reden ik heb iemand bij aangenomen en hij had laptop nodig. Hij gaat de Mbp gebruiken. Ik reis veel voor werk (minstens 80 vluchten per jaar) en had altijd problemen om Mbp in vliegtuig te gebruiken zelfs business class vliegen is vaak niet ruim genoeg voor de 15" Mbp. Meteen de hdmi en vga converters erbij. Prima ding, toetsenbord is nog wel even wennen. Wilde de m7 processor maar die zijn niet op voorraad dus de m5 maar genomen, kan nooit wachten als ik keuze heb gemaakt. Jammer dat er geen 16GB is, maar met 1 virtuele machine is het prima te doen. Nu hopen dat het gebruik in vliegtuig goed te doen is. Nog even wachten op de 3M privacy scherm dan helemaal klaar. Voor thuis nog een oude Mbp 15 2012 waarvan de accu nog maar half uurtje werkt afgestoft en als desktop gebruiken. Ben weer klaar voor paar jaar hoop ik. Achter af had ik dit afgelopen februari al moeten doen ipv de Mbp, maar ja komt nu goed uit.
Conclusie voor mijn gebruik: Office, browser, Evernote, Todoist en virtuele machine met Linux is perfect te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2K schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:53:
Zo gisteren ook een Macbook 12 m5/8GB/512GB Rosegoud aangeschaft ter vervanging van Mbp 15 i7/16GB/512GB Feb 2016. Reden ik heb iemand bij aangenomen en hij had laptop nodig. Hij gaat de Mbp gebruiken. Ik reis veel voor werk (minstens 80 vluchten per jaar) en had altijd problemen om Mbp in vliegtuig te gebruiken zelfs business class vliegen is vaak niet ruim genoeg voor de 15" Mbp. Meteen de hdmi en vga converters erbij. Prima ding, toetsenbord is nog wel even wennen. Wilde de m7 processor maar die zijn niet op voorraad dus de m5 maar genomen, kan nooit wachten als ik keuze heb gemaakt. Jammer dat er geen 16GB is, maar met 1 virtuele machine is het prima te doen. Nu hopen dat het gebruik in vliegtuig goed te doen is. Nog even wachten op de 3M privacy scherm dan helemaal klaar. Voor thuis nog een oude Mbp 15 2012 waarvan de accu nog maar half uurtje werkt afgestoft en als desktop gebruiken. Ben weer klaar voor paar jaar hoop ik. Achter af had ik dit afgelopen februari al moeten doen ipv de Mbp, maar ja komt nu goed uit.
Conclusie voor mijn gebruik: Office, browser, Evernote, Todoist en virtuele machine met Linux is perfect te doen.
Heel veel succes met je nieuwe aankoop! 15 rMBP is idd erg groot zeker voor reizen. Ik heb kort de 15 gehad maar snel weer weggedaan! voor thuis heb ik ook nog een oude mpb 2009 staan en een Imac, voldoet prima voor het betere knutselwerk, de 12 (zelfe specs) bevalt super, toetsenbord is helemaal geweldig, specs voldoen prima!
Heel veel plezier ermee, hoe bevalt hij jou verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:06
Ik vind het zo'n prachtig ding .. Maar voor webdevelopment twijfel ik een beetje qua kracht. Misschien beter afwachten op de nieuwe MBP's .. Want die kleuren zijn erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

voor mij is het nogal moeilijk , werk zeer veel met Premiere pro en op shoots is de 15inch toch echt wel een must voor de kracht en het scherm.

maar ik betrap mezelf ook op het kijken naar een 12inch MB. Maar die mist weer de power en SD kaart aansluiting.
het scherm is echter prachtig en het formaat super handig.
De 15inch is inderdaad wat onhandig.
hopelijk komt er een 13inch air met het scherm van de Macbook.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
hmr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:01:

Ik twijfelde tussen de macbook en een dell xps 13. Doorslag gaf uiteindelijk het feit dat ik de xps 13 tweedehands voorbijna de helft van een macbook kon kopen (i5 broadwell versie). Anders was het zomaar de macbook geworden ondanks de mindere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NiteFly schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:20:
[...]

Ik twijfelde tussen de macbook en een dell xps 13. Doorslag gaf uiteindelijk het feit dat ik de xps 13 tweedehands voorbijna de helft van een macbook kon kopen (i5 broadwell versie). Anders was het zomaar de macbook geworden ondanks de mindere specs.
Nou de XPS13 is wel een mooie machine ook vind ik persoonlijk.
Het jammer eraan alleen is de behuizing, die vind ik persoonlijk wat goedkoop ogen voor een dergelijke machine, en het feit dat het "instap" model maar een full HD panel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 15:09

S2K

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Heel veel succes met je nieuwe aankoop! 15 rMBP is idd erg groot zeker voor reizen. Ik heb kort de 15 gehad maar snel weer weggedaan! voor thuis heb ik ook nog een oude mpb 2009 staan en een Imac, voldoet prima voor het betere knutselwerk, de 12 (zelfe specs) bevalt super, toetsenbord is helemaal geweldig, specs voldoen prima!
Heel veel plezier ermee, hoe bevalt hij jou verder?
Dank je. Hij doet het prima, alleen vind ik het toetsenbord nog wel erg wennen. Deze week geen reis gepland, voor mij is de acid test het gebruik in vliegtuig. Kleinere scherm is ook wel wat wennen, maar komt ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
Donstil schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Nou de XPS13 is wel een mooie machine ook vind ik persoonlijk.
Het jammer eraan alleen is de behuizing, die vind ik persoonlijk wat goedkoop ogen voor een dergelijke machine, en het feit dat het "instap" model maar een full HD panel heeft.
Behuizing is persoonlijk, maar het scherm van 1080p is juist heerlijk, vooral in windows. Meer dan 1080p op 13 inch is wat mij betreft te klein zonder schaling. Schaling in windows is nog steeds een drama. Daarnaast betekent een hogere resolutie een kortere batterijduur. Dus ik zie eerlijk gezegd geen enkel voordeel van een scherm met hogere resolutie op een 13 inch windows laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2K schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Dank je. Hij doet het prima, alleen vind ik het toetsenbord nog wel erg wennen. Deze week geen reis gepland, voor mij is de acid test het gebruik in vliegtuig. Kleinere scherm is ook wel wat wennen, maar komt ook wel goed.
Ben benieuwd hoe het gaat in het vliegtuig, ik gebruikte de ipad air 2 met toetsenbord van belkin in het vliegtuig, werkte prima, kon ook relaxed typen, scherm is 9,7 inch dus nog kleiner als de mac.

Ik zou je adviseren echt een langere tijd het toetsenbord te gebruiken, werkt bij mij, maar moet zeggen dat ik er erg snel aan gewend was.
Qua scherm vind ik een klein scherm als ik met 1 ding bezig ben heerlijk. Voor multitasken heb ik de Imac, die heb je dan ook wel nodig.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Ben benieuwd hoe het gaat in het vliegtuig, ik gebruikte de ipad air 2 met toetsenbord van belkin in het vliegtuig, werkte prima, kon ook relaxed typen, scherm is 9,7 inch dus nog kleiner als de mac.

Ik zou je adviseren echt een langere tijd het toetsenbord te gebruiken, werkt bij mij, maar moet zeggen dat ik er erg snel aan gewend was.
Qua scherm vind ik een klein scherm als ik met 1 ding bezig ben heerlijk. Voor multitasken heb ik de Imac, die heb je dan ook wel nodig.

Veel plezier ermee!
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste