Heb mijn MacBook(m5) al zo een drie weken in bezit en moet zeggen dat het gewoon een heerlijke computer is. Ik ben best wel een heavy user/prosumer maar gebrek aan ports is voor mij helemaal geen probleem. Deze computer is 2x zo krachtig, 3x lichter en stiller dan mijn oude MacBook Pro uit 2008. Ongelofelijk dat een computer zonder fans(grote plus want je kan het overal gebruiken) zoveel sneller kan zijn dan een Pro met fans uit 2008.
Voor wanneer ik wel eens in de zoveel tijd een port nodig heb, heb ik de MINIX UBC-C Multiport HDMI
adapter gekocht voor ongeveer 100 euro. Ook die bevalt me heel erg goed vooral door de mooie afwerking die past bij de MacBook en geeft het gigabit ethernet met mogelijkheid voor passthrough opladen en twee extra USB 3.0 ports.
Als hoes heb ik de Incase ICON
sleeve met magnetische flap voor makkelijk in en uit halen. Wel een prijzige sleeve maar de convenience die het oplevert is het geld absoluut waard.
De MacBook is net zo capabel als andere computers naar mijn mening. Voor alle de taken die ik doe is het een computer die mij absoluut kan bijhouden. Ook de accuduur is prima in orde. Ik had vorige week 5 uren op gewerkt en mijn accu was nog op pas op 70%.
Een tip die ik mee kan geven is niet te veel programma's installeren die daemons, opstart launchers en andere achtergrondprocessen installeren. Beschouw deze MacBook als een iPad met OS X, zonder touchscreen. Als je dat doet krijg je het beste uit deze machine op het gebied van accuduur.
Probeer ook zoveel ingebouwde apps te gebruike(geen Google Chrome maar Safari, geen Dropbox maar iCloud Drive, geen 3rd mail client maar Mail.app). Probeer zoveel mogelijk apps uitsluitend via de Mac App Store te installeren.
Dat laatste sluit aan op het volgende: het is raadzaam alles op deze computer te doen via de cloud; niets lokaal opslaan. In essentie moet je de thuismap nooit gebruiken maar alleen iCloud Drive. Dit is handig voor wanneer hij gestolen wordt of de HDD beschadigd raakt bij een ongeluk bijvoorbeeld. Daarbij hoort ook dat je iCloud Photo en Music Library aan moet hebben.
"Embrace the cloud and wireless living"
[
Voor 11% gewijzigd door
GeforceAA op 05-06-2016 17:26
. Reden: spelling, extra info en uitleg ]