Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
syltheboy schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:02:
Die Minix USB-C hub heb ik afgelopen woensdag teruggestuurd. Nu heb ik de onderstaande producten besteld. De belangrijkste poorten zitten op de Satechi USB-C hub. Voor Ethernet heb ik een aparte adapter besteld, evenals voor SD kaarten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nu maar hopen dat het allemaal naar behoren werkt.
Heb je de hub al binnen? Ben benieuwd of deze hdmi aansluiting een output in 60hz ondersteund?

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Al die hubs hebben zo'n vast stukje kabel. Zou geen probleem zijn als die kabel een bruikbare lengte had, maar dat is bijna nooit het geval.

Ik had er weinig zin in om telkens naar een PostNL-locatie te moeten om weer een pakketje uit China op te halen of retour te sturen, daarom heb ik gewoon in een keer een goede dock gekocht. Die staat standaard op mijn bureau met alle kabels weggewerkt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Die Minix USB-C hub heb ik afgelopen woensdag teruggestuurd. Nu heb ik de onderstaande producten besteld. De belangrijkste poorten zitten op de Satechi USB-C hub. Voor Ethernet heb ik een aparte adapter besteld, evenals voor SD kaarten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had je dan niet net zo goed deze kunnen kopen: https://www.amazon.de/Bqe...pell&keywords=beqeel&th=1 ?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:14
Macbook 2016 op LG 27UD68P monitor
Sitecom CN-365 V1.001 werkt maar tot 1920*1080 op mijn macbook 2016 (terwijl de adapter 4K zou supporten)
Vandaag de apple digital av multiport adapter binnen en gelijk werken op UHD resolutie, helaas maar HDMI 1.4B ipv 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Had gekund, maar ik vind het niet handig dat je niet met iDEAL kunt betalen bij Amazon. Ik wil ook niet het risico lopen dat het niet bevalt, doordat het toch niet goed werkt. Zo vaak gebruik ik ook geen Ethernet, alleen om op school mijn Raspberry Pi aan te sluiten. Kaartlezer gebruik ik ook niet zo super vaak.

Morgen krijg ik de hub als het goed is binnen. De Ethernet-adapter heb ik teruggestuurd, omdat ik een ouder model geleverd kreeg en nu heb ik eentje van Raidsonic gekocht bij Media Markt. Die beschikt over de USB 3.0 aansluiting. Hij doet het prima, en de kaartlezer doet het ook prima.

Dit kon ik vinden op de website van Satechi over HDMI:
The Type-C Multi-Port Adapter supports 4K at 30Hz.

[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 24-11-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:14
nog meer mensen last van dat geluid via apple tv stottert als je via extern usb keyboard typed dat aangesloten is op de multi av adapter en via hdmi op extern scherm kijkt met de macbook dicht geklapt?

[ Voor 12% gewijzigd door krotwijk op 25-11-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
Ik ga morgen van een MacBook pro 2015 naar een MacBook 2016.
Ik beschouw mijzelf als een lichte gebruiker: 3-4 safari tabs, word en iets voor muziek.
Wel gebruik ik voor mijn werk citrix, ik vroeg me af wat is jullie ervaring hiermee. De website van citrix geeft aan dat de nodige kracht minimaal is.
Ook vroeg ik me af wat de ervaring is met een extern beeldscherm 21-24 inch met full hd danwel 2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

foekebooij schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:25:
Ik beschouw mijzelf als een lichte gebruiker: 3-4 safari tabs, word en iets voor muziek.
Wel gebruik ik voor mijn werk citrix, ik vroeg me af wat is jullie ervaring hiermee. De website van citrix geeft aan dat de nodige kracht minimaal is.
Ook vroeg ik me af wat de ervaring is met een extern beeldscherm 21-24 inch met full hd danwel 2k
Ik sluit mijn MacBook uit 2015 zonder problemen aan op een Dell (via displayport of hdmi) met 2560 x 1440. Hij kan zelfs twee van die schermen tegelijk aansturen via displayport daisychaining maar dan laten ze wel beide hetzelfde beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
De hub van Satechi heb ik gisteravond binnengekregen en ik ben er best tevreden over. De USB-poorten herkennen de SD-kaartlezer 9 van de 10 keer niet, dus hiervoor heb ik extra USB 3.0 verlengkabeltje (15cm) besteld. Ik heb het wel van tevoren getest met een USB 2.0 verlengkabeltje en dat werkte gewoon prima.

Het voordeel van zo'n verlengkabeltje is dat je niet zit de kloten dat de kaartlezer in de weg zit als je de tweede USB-poort ook wil gebruiken. Op de een of andere manier werken mijn draadloze Logitech muizen met Nano-ontvanger niet goed icm met de hub. Ik denk dat het een firmware-probleem is.

Hier ga ik niet moeilijk om doen, want zo blijf ik bezig. Gelukkig vind ik het ingebouwde trackpad van m'n MacBook erg prettig om mee te werken, dus dat scheelt. Ik heb overigens ook nog een Magic Mouse v1 liggen, dus die zou ik ook kunnen gebruiken.

De HDMI-aansluiting van de hub werkt volgens mij wel naar behoren, evenals de oplaad-poort. Het is een lekker compact dingetje en de bouwkwaliteit is volgens mij dik in orde. Het aluminium is bijna in dezelfde kleur als m'n MacBook.

De Ethernet-adapter van Raidsonic werkt helaas niet samen met onze Linksys router, maar gelukkig ga ik deze voorlopig alleen gebruiken om met mijn Raspberry Pi te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik ben van plan om een Macbook 12" te kopen voor mijn (toekomstige) werk. Ik zal veel trainingen geven, presentaties maken/geven, korte filmpjes (bijv. instructiefilm reanimatie) tonen en verwerken en administratie/e-mail/agenda bijhouden. Maar... ik ontkom waarschijnlijk er niet aan om soms ook een Windows applicatie te moeten draaien. En stiekem wil ik in een vakantie ook wel eens een oud pc-spelletje spelen, zoals Ceasar IV of zo.

Kan de MacBook 12" m5/512GB dit aan? Volgens de site van Apple wel, maar ik hoor graag of het ook nog enigszins performt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cass Casey op 28-11-2016 16:22 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Cass Casey schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:15:
Ik ben van plan om een Macbook 12" te kopen voor mijn (toekomstige) werk. Ik zal veel trainingen geven, presentaties maken/geven, korte filmpjes (bijv. instructiefilm reanimatie) tonen en verwerken en administratie/e-mail/agenda bijhouden. Maar... ik ontkom waarschijnlijk er niet aan om soms ook een Windows applicatie te moeten draaien. En stiekem wil ik in een vakantie ook wel eens een oud pc-spelletje spelen, zoals Ceasar IV of zo.

Kan de MacBook 12" m5/512GB dit aan? Volgens de site van Apple wel, maar ik hoor graag of het ook nog enigszins performt.
Spelletje weet ik niet, de rest gaat met prima snelheden. Enige wat mij stoorde was minder vloeiende animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een USB-c HDD en deze moet Ik onderweg wel eens gebruiken terwijl de MacBook (bijna) leeg is.

Iemand toevallig een goeie tip voor een Y kabeltje/verloopje/adapter.

Liefst zo klein mogelijk. 1x USB-c naar 2x zou al voldoende zijn. Ik zoek daarom eigenlijk gene hub met HDMI, cardreader enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02

GforceNL

Out of memory....

Ik heb de laatste dagen erg veel last van het strandballetje, vooral als ik in excel bezig ben. Nu is de spreadsheet die ik open heb staan niet groot en bevat ook geen ingewikkelde formules.

Strandballetje komt zelfs als ik een regel kopieer in excel. Voorheen ging dit zonder problemen. In eerste instantie vermoedde in dat het aan office lag, maar na deze opnieuw geïnstalleerd te hebben zonder de fast ring updates is het probleem er nog steeds.

Hoe kan ik uitsluiten dat mijn macBook naar behoren werkt ?

Zowel CPU als geheugen geven geen overbelasting aan in activiteitenweergave...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Volgens mij, kan je de beter de Macbook pro houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Donstil schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:58:
Ik heb een USB-c HDD en deze moet Ik onderweg wel eens gebruiken terwijl de MacBook (bijna) leeg is.

Iemand toevallig een goeie tip voor een Y kabeltje/verloopje/adapter.

Liefst zo klein mogelijk. 1x USB-c naar 2x zou al voldoende zijn. Ik zoek daarom eigenlijk gene hub met HDMI, cardreader enz.
Zoiets? pricewatch: Belkin USB-C 4-poorts Mini Hub Voordeel dat Belkin ook MFA maakt, dus compatibiliteit mogelijk beter? Wel brak dan met 1 poort en zo'n 'lompe' hub eraan..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

GforceNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:00:
Ik heb de laatste dagen erg veel last van het strandballetje, vooral als ik in excel bezig ben. Nu is de spreadsheet die ik open heb staan niet groot en bevat ook geen ingewikkelde formules.

Strandballetje komt zelfs als ik een regel kopieer in excel. Voorheen ging dit zonder problemen. In eerste instantie vermoedde in dat het aan office lag, maar na deze opnieuw geïnstalleerd te hebben zonder de fast ring updates is het probleem er nog steeds.

De Apple hardware test uitvoeren. Maar eerst proberen zoveel mogelijk proberen te tackelen https://support.apple.com/nl-nl/HT203161

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
Zoals in mijn bericht stond, zou ik morgen overgaan, dus ben al even aan het werk op de Macbook.

Het krachtsverschil merk je wel, maar je werkt nog altijd op iets sneller wat je mee hebt dan niet en dit ding heb ik overal mee naar toe.

Kort nog even een full hd scherm gehad, maar ik zag pixels dus die is weer terug. Misschien een 2x scherm, die moet die wel aankunnen. 2k heeft bijna niet meer pixels dan het gewone scherm van de macbook.
Berlinetta schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:43:
[...]

Volgens mij, kan je de beter de Macbook pro houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje 'late to the party', maar dit werkt prima, op een Macbook 2016 that is. Het is wel een batterij slurper. Vergeet die 10 uur maar, na 2.5 uur volledig op Citrix is de batterij half leeg. Een volledige dag kan je dus wel vergeten. Maarja, dan neem je een powerbankje mee, dat lukt ook. :)

Maar ik snap niet helemaal waarom je van een 2015 Pro naar een Macbook 2016 gaat. De Macbook is serieus minder gewicht maar het toetsenbord van de Macbook Pro is veel beter. Niet dat die van de Macbook heel slecht is (ik ben inmiddels gewend aan de butterfly keys), maar de travel is wel heel summier.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:15
GforceNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:00:

Is dit toevallig met office 2016? Dit is een probleem met de laatste update van het pakket(wanneer je niet update zou het moeten werken tot er een nieuwe patch is, fast ring maakt het wel beter voor mij iig), word heeft er ook last van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koop je voor 2000 euro een macbook (pro) die er fantastisch uitziet mag je er zo een lelijke hub aan hangen. 8)7 :*) 8)7
Waar is Apple mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 22:02

GforceNL

Out of memory....

livranca schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:45:
[...]

Is dit toevallig met office 2016? Dit is een probleem met de laatste update van het pakket(wanneer je niet update zou het moeten werken tot er een nieuwe patch is, fast ring maakt het wel beter voor mij iig), word heeft er ook last van helaas.
Probleem is bij mij opgelost door "font book.app" te draaien, deze checkt op dubbele lettertypes. Draait nu weer zoals het hoort!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:01:
[...]

Koop je voor 2000 euro een macbook (pro) die er fantastisch uitziet mag je er zo een lelijke hub aan hangen. 8)7 :*) 8)7
Waar is Apple mee bezig?
Dat hoeft alleen als je vaak wisselende apparaten eraan koppelt, zoals USB sticks van klanten ofzo. Als je zelf een USB HDD hebt en die altijd gebruikt, dan hoef je daarvan alleen het kabeltje om te wisselen voor een nieuwe en ben je klaar.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn MacBook verliest ongeveer elk uur wel een keer de verbinding met internet. Ik moet dan wifi uit- en weer aanzetten en dan werkt het weer. Een complete clean install heeft niet geholpen. Met El Capitan gebeurde het ook af en toe, maar niet zo vaak als de laatste tijd.

Het ligt echt aan de MacBook, op andere apparaten komt het niet voor.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Canaria schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:57:
Mijn MacBook verliest ongeveer elk uur wel een keer de verbinding met internet. Ik moet dan wifi uit- en weer aanzetten en dan werkt het weer. Een complete clean install heeft niet geholpen. Met El Capitan gebeurde het ook af en toe, maar niet zo vaak als de laatste tijd.

Herkent iemand dit?
Ja. Heb precies hetzelfde hier. Ook uit sleep komen geeft dit probleem wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik ervaar hetzelfde probleem, maar bij mijn 15" MBP Early 2011 deed het probleem zich ook regelmatig voor.

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 20-12-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
dit toestel bijna gekocht vandaag, maar dan toch weer aan het twijfelen en maar niet gekocht. Vooral de prijs doet mij twijfelen want een MBP zonder touchbar is zelfs 100 euro goedkoper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
pina schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:53:
dit toestel bijna gekocht vandaag, maar dan toch weer aan het twijfelen en maar niet gekocht. Vooral de prijs doet mij twijfelen want een MBP zonder touchbar is zelfs 100 euro goedkoper :(
Psst. ik heb de mijne in de verkoop ivm upgrade naar MBP: V&A aangeboden: Apple MacBook 12" (2016) 1,1GHz 256GB Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb een m5 nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Je weet dat een M5 alleen onder burst load sneller is? Onder constante belasting is hij zelfs minder snel omdat hij eerder gaat trottlen. Kan me een hele mooie franstalige test herinneren (bron even kwijt) waarin dit heel mooi duidelijk werd

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2023
Hoe presteert de Macbook 12" 1.1 GHz (2015 of 2016) met SPSS? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Ik kom heel toevallig nu pas dit bericht tegen, waarschijnlijk voornamelijk omdat ik mij in het Macbook Pro topic aan het oriënteren was op een MBP. Toch ben ik blij dat ik voor deze Macbook ben gegaan en mijn spaargeld netjes heb bewaard. Toen ik op de advertentie klikte zag herkende ik je tafel en de sleeve, haha.

Bedankt! De MacBook werkt mooi :)

[ Voor 5% gewijzigd door G33st op 23-12-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
G33st schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:05:
[...]

Ik kom heel toevallig nu pas dit bericht tegen, waarschijnlijk voornamelijk omdat ik mij in het Macbook Pro topic aan het oriënteren was op een MBP. Toch ben ik blij dat ik voor deze Macbook ben gegaan en mijn spaargeld netjes heb bewaard. Toen ik op de advertentie klikte zag herkende ik je tafel en de sleeve, haha.

Bedankt! De MacBook werkt mooi :)
Goed om te horen! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Dit toestel vorige week toch aangekocht. Best wel tevreden mee :)
Ik heb momenteel een externe batterij van 10000 mAh, die ik heb gebruikt voor mijn iPhone. Kan het kwaad als ik een adapter zou kopen (lightning -> usb-c of micro usb -> usb-c) om daarmee mijn Macbook op te laden in geval van nood?

Je hebt er van 20000mAh, maar die zijn dan ook twee keer zo groot, wat dan weer het compacte design en lichte gewicht teniet doet. Op wat moet je precies letten want heb zelf weinig verstand van die technische zaken van wattage, voltage e.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42

Herkent iemand dit?
Nee, totaal niet. Zit tegenwoordig dagelijks achter het ding voor meerdere uren en totaal geen last van. Misschien toch een bepaalde combi van Macbook en type router/AP.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
pina schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:34:
Ik heb momenteel een externe batterij van 10000 mAh, die ik heb gebruikt voor mijn iPhone. Kan het kwaad als ik een adapter zou kopen (lightning -> usb-c of micro usb -> usb-c) om daarmee mijn Macbook op te laden in geval van nood?
Nee, dat kan gewoon :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bushalte op 27-12-2016 09:36 . Reden: verkeerde quote ]

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Laatst online: 20:27

Herkent iemand dit?
Ziggo Ubee router?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
heeft er iemand deze usb-c hub? Desnoods van een ander merk?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.satechi.net/media/catalog/product/cache/1/image/498x552.78/d65bd9acd7bb992e845aa1aca53ef73d/s/a/satechi_new_expansion_gunmetal_3.jpg

Ik vind ze maar nergens. Ik wil net zo'n hub in space grey :(

[ Voor 4% gewijzigd door pina op 27-12-2016 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
pina schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:55:
heeft er iemand deze usb-c hub? Desnoods van een ander merk?

[afbeelding]

Ik vind ze maar nergens. Ik wil net zo'n hub in space grey :(
Bij mobilefun is hij nog verkrijgbaar, maar ook bij kloegcom is hij nog verkrijgbaar. Zelf heb ik geen ervaring met deze hub. Ik heb wel een andere van hetzelfde merk en die bevalt op zich prima. Het gaat om deze, maar dan in het goud.

Het enige wat ik jammer vind, is dat er op die van mij geen ingebouwde kaartlezer zit. Hiervoor heb ik een losse kaartlezer aangeschaft, maar deze werkt helaas niet goed samen met de hub. Ook niet met een verlengkabel. Mijn draadloze muis van Logitech met USB receiver werkt sinds de nieuwste MacOS update weer prima icm de hub. Eerst was er niet mee te werken, doordat hij haperde.

[ Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 28-12-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
bedankt! Ik heb hem bij KloegCom besteld. Bij mobilefun gaat het om een pre order :)

Nog een andere vraag, ik heb voor mijn externe batterij, een adapter gekocht van micro usb naar usb-c. Maar als ik hem aan mijn macbook hangt, werkt hij niet. De adapter werkt dan wel bij een andere android gsm...

Het gaat om deze:

http://www.pdashop.be/pro...51#product_specifications

het is nochtans een A-merk, samsung... Hoe kan ik dat op voorhand weten of het al dan niet zou werken?

• dicespark
  • Niet online
Ik overweeg mijn Macbook Air (mid 2011) te vervangen door een Macbook (2016) standaard model. Nu ben ik benieuwd naar de snelheidswinst (als die er al is). De Geekbench cijfers zijn voor de MacBook 5004 en mijn oude MBA 4262. Vergeleken met de nieuwe Macbook Pro (7060) is dat natuurlijk een enorm verschil. Ik twijfel dus of ik er wel op vooruit ga. Het zwaarste om te draaien zal Lightroom zijn.
Iemand nuttig advies / ervaringen te delen?

Aanvulling. Ik zie nu het 2015 model van de Macbook voor een interessante prijs. Geekbench 4507. Zegt dat nog iets?

[ Voor 11% gewijzigd door dicespark op 29-12-2016 14:42 ]

• Redondo1982
dicespark schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:25:
Ik overweeg mijn Macbook Air (mid 2011) te vervangen door een Macbook (2016) standaard model. Nu ben ik benieuwd naar de snelheidswinst (als die er al is). De Geekbench cijfers zijn voor de MacBook 5004 en mijn oude MBA 4262. Vergeleken met de nieuwe Macbook Pro (7060) is dat natuurlijk een enorm verschil. Ik twijfel dus of ik er wel op vooruit ga. Het zwaarste om te draaien zal Lightroom zijn.
Iemand nuttig advies / ervaringen te delen?

Aanvulling. Ik zie nu het 2015 model van de Macbook voor een interessante prijs. Geekbench 4507. Zegt dat nog iets?
Dan zou ik voor een Pro gaan. Ik vind de Macbook niet echt een werkmachine, meer een bank-hang-machine. Ik heb hem echt als vervanger van een iPad, omdat ik beroerd werd van het beethouden van een apparaat.

Ik heb overigens het 2015 model btw.

• dicespark
  • Niet online
Thanks. Ik zie het ook meer als een bankhang-laptop (goede term). Als ik heavy shit moet doen neem ik m'n MBP van t werk wel even, zo is mijn plan. Allebei zijn zo aangesloten op m'n 23" cinema display (met connector want nog DVI).

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
Redondo1982 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:47:
[...]

Dan zou ik voor een Pro gaan. Ik vind de Macbook niet echt een werkmachine, meer een bank-hang-machine. Ik heb hem echt als vervanger van een iPad, omdat ik beroerd werd van het beethouden van een apparaat.

Ik heb overigens het 2015 model btw.
Het instap model ?

Ben ik ook naar aan het kijken om inderdaad mee op de bank te hangen

Bevalt goed ? Loopt alles lekker soepel zonder gestotter ? Ook interface

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Cardwizard schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:18:
[...]

Het instap model ?

Ben ik ook naar aan het kijken om inderdaad mee op de bank te hangen

Bevalt goed ? Loopt alles lekker soepel zonder gestotter ? Ook interface
Nee, tussen model M5 512 gb. Hij bevalt mij prima als vervanger voor de iPad en een beetje extra door het grotere scherm en toetsenbord. En het voordeel is MacOS ipv iOS. Bovendien vind ik het een plaatje om te zien. Elke dag verbaas ik mezelf over het design en het gewicht.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:43
Ik heb even de openingspost aangepast aangezien dropbox gaat stoppen met de openbare map, en kwam op het idee om daar populaire accessoires aan toe te voegen? Iemand suggesties? Denk aan docks en hoesjes etc.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Sinds vandaag eigenaar van een MacBook 2016 instapmodel als vervanger van mijn 2015 MBP. Tot nu toe bevalt hij goed en ben ik ook erg enthousiast over het formaat.

Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een hub en toen kwam ik de ARC hub tegen online voor pre-order. Zijn er anderen die deze ook overwegen of al besteld hebben?

https://www.bourgedesign.com

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/53257a2ae4b00257d6429ec5/t/57e052f32994ca0764700948/1474319094474/?format=1000w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Ik heb de ARC Hub besteld, zodra hij binnen is deel ik mijn ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Sinds vanmiddag ook de MacBook in bezit , wat een toffe machine zeg !

had toch wel wat "angst" dat deze wat sloom zou zijn , maar dat is dus absoluut niet zo , een heerlijk apparaat om mee op de bank te "surfen" en op Tweakers rond te schuimen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bigg Balls schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:02:
Ik heb de ARC Hub besteld, zodra hij binnen is deel ik mijn ervaringen.
Die Hub ziet er leuk uit, en een mini display port heb je bij de meeste andere Hubs niet. Het ronde design vind ik wel grappig.

Ik heb sinds gisteren trouwens een Samsung T3 250GB portable SSD gekocht en ik heb er virtueel Windows 10 op draaien voor school. Dat werkt volgens mij prima. Daarnaast is hij lekker compact.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000899765.jpeg

Ik zou hem volgens mij ook rechtstreeks op m'n MacBook aan kunnen sluiten dmv de USB-C to USB-C kabel waarmee ik hem normaal gesproken oplaadt. Op die manier kan ik mijn MacBook helaas niet tegelijkertijd opladen. Nu heb ik hem aangesloten op de USB-poort van mijn Hub.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 31-12-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand hier ook niet echt tevreden van de rubberen voetjes? Wanneer de macbook op mijn glazen tafel staat, dan glijdt die heel gemakkelijk, heeft heel weinig grip op de ondergrond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
syltheboy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:50:
[...]

Die Hub ziet er leuk uit, en een mini display port heb je bij de meeste andere Hubs niet. Het ronde design vind ik wel grappig.

Ik heb sinds gisteren trouwens een Samsung T3 250GB portable SSD gekocht en ik heb er virtueel Windows 10 op draaien voor school. Dat werkt volgens mij prima. Daarnaast is hij lekker compact.

[afbeelding]

Ik zou hem volgens mij ook rechtstreeks op m'n MacBook aan kunnen sluiten dmv de USB-C to USB-C kabel waarmee ik hem normaal gesproken oplaadt. Op die manier kan ik mijn MacBook helaas niet tegelijkertijd opladen. Nu heb ik hem aangesloten op de USB-poort van mijn Hub.
Ik zou hem niet aansluiten met de Apple usb kabel waarmee je hem normaal gesproken oplaad; je haalt dan 10% van de snelheid welke je haalt met een normale usb kabel en dan is Windows praktisch onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb momenteel een full spec MBP mid 2014 van mn werk met oa een 2,5Ghz i7 en overweeg een MB voor mezelf.

Op de MBP maak ik soms apps voor iOS waarbij compilen tijdrovend kan zijn (cpu meerdere minuten op 100%)
Wat voor verschil kan ik verwachten tussen die oudere i7 die ik heb en een m3 of m5 zoals in de nieuwe gewone macbooks?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Menesis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:30:
Ik heb momenteel een full spec MBP mid 2014 van mn werk met oa een 2,5Ghz i7 en overweeg een MB voor mezelf.

Op de MBP maak ik soms apps voor iOS waarbij compilen tijdrovend kan zijn (cpu meerdere minuten op 100%)
Wat voor verschil kan ik verwachten tussen die oudere i7 die ik heb en een m3 of m5 zoals in de nieuwe gewone macbooks?
Om even in mijn eigen woorden samen te vatten: De m processor is leuk voor korte sprintjes, maar faalt hard bij duurtesten. De MacBook is prima voor huis, tuin en keuken gebruik en kleine projectjes en dus een ideale partner voor onderweg. De MacBook wordt passief gekoeld. Dat heeft als voordeel dat ie lekker stil is, maar dus als nadeel dat ie slechts kort op turbo kan draaien. Op turbo snelheid zijn de verschillen tussen de m3, m5 en m7 (is het iemand al opgevallen dat Apple de m7 al een tijdje niet meer aanbiedt?) groot. Maar de turbo houdt al snel op en dan komen de m3, m5 en m7 elkaar weer tegen op respectievelijk 1.1, 1.2 en 1.3 GHz.

Ik heb ook een MBP uit 2014 met een i7 samen met een MB 2016 met m3 maar ik compile geen apps en doe verder geen vergelijkingen. Misschien dat iemand anders mij kan aanvullen en verbeteren, maar ik kan mij zo voorstellen dat waar het compilen met een i7 4 minuten duurt, dit met de m processor bijvoorbeeld 10 minuten duurt. En dan moet je jezelf afvragen of dat dan een probleem is en dan kan je de voor en nadelen tegen elkaar wegstrepen :)

Je kunt natuurlijk altijd gebruik maken van je 14 dagen zichttermijn als je via internet (en in het bijzonder Apple) bestelt mocht je uiteindelijk niet een bevredigend antwoord krijgen op de korte termijn in dit topic ;)

Edit: m7 bestaat dus nog wel :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
sww89 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:52:
[...]
(is het iemand al opgevallen dat Apple de m7 al een tijdje niet meer aanbiedt?)
Is alleen via BTO te krijgen. Net één geconfigureerd met leverdatum van 10-12 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

ronwiel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Is alleen via BTO te krijgen. Net één geconfigureerd met leverdatum van 10-12 januari.
Ow domme ik 8)7 Voorheen kreeg je drie de modellen configuraties op een rijtje gepresenteerd volgens mij en nu twee en ben ik daar mee in de war.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 02-01-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
neonite schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:28:
[...]

Ik zou hem niet aansluiten met de Apple usb kabel waarmee je hem normaal gesproken oplaad; je haalt dan 10% van de snelheid welke je haalt met een normale usb kabel en dan is Windows praktisch onwerkbaar.
Bedankt voor de tip! Eerst had ik Windows 10 op een MicroSD draaien, maar dat was te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ik wil tzt graag een externe monitor aansluiten op mijn (2015) Macbook , ik zit te denken aan de LG 27UD88 , nu weet ik dat de MacBook de 4K resolutie maar tot 30Hz aan kan , is dat wel een beetje "werkbaar" ? lijkt me alles behalve soepel draaien toch , en als ik een lagere resolutie instel is het beeld dan nog wel scherp genoeg ?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee

ps de keuze voor deze monitor is mede door de USB C aansluiting , zo kan met 1 kabel van MacBook naar monitor de MacBook opgeladen worden en geeft deze ook het beeld door naar de monitor , tevens dient de monitor als hub dan en werken alle aansluitingen op de monitor dan op de MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
pina schreef op maandag 2 januari 2017 @ 06:48:
iemand hier ook niet echt tevreden van de rubberen voetjes? Wanneer de macbook op mijn glazen tafel staat, dan glijdt die heel gemakkelijk, heeft heel weinig grip op de ondergrond :(
(Nog) niet zo'n last van en deze staat bij mij ook continu op een glazen tafel, behalve met een multiport dongle eraan. Misschien dat die rubberen voetjes uitdrogen na verloop van tijd, maar mijn MB is nog geen maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Ok, die nieuwe macbook gaat er komen, vanmiddag bestelling geplaatst. Echter bedenk ik me ineens hoe ik nu mijn 23" Apple cinema display met, jawel, DVI-aansluiting, moet gaan gebruiken!
Usb-c naar DVI, of tussen-oplossing naar Mini-displayport (zo sloot ik ook mijn macbook air aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Cardwizard schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:42:
ik wil tzt graag een externe monitor aansluiten op mijn (2015) Macbook , ik zit te denken aan de LG 27UD88 , nu weet ik dat de MacBook de 4K resolutie maar tot 30Hz aan kan , is dat wel een beetje "werkbaar" ? lijkt me alles behalve soepel draaien toch , en als ik een lagere resolutie instel is het beeld dan nog wel scherp genoeg ?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee

ps de keuze voor deze monitor is mede door de USB C aansluiting , zo kan met 1 kabel van MacBook naar monitor de MacBook opgeladen worden en geeft deze ook het beeld door naar de monitor , tevens dient de monitor als hub dan en werken alle aansluitingen op de monitor dan op de MacBook
Ik heb exact die combinatie nu voor me staan, op 4K, en heb compleet geen last van die 30hz. Ik speel dan wel geen games en doe niet aan videobewerking, maar wie doet dat op een Macbook. Over de kwaliteit van het scherm ben ik dusdanig tevreden dat ik er nog eentje heb besteld, zodat ik zowel thuis en op kantoor de usb-c kabel maar in hoef te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Stoffel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:20:
[...]

Ik heb exact die combinatie nu voor me staan, op 4K, en heb compleet geen last van die 30hz. Ik speel dan wel geen games en doe niet aan videobewerking, maar wie doet dat op een Macbook. Over de kwaliteit van het scherm ben ik dusdanig tevreden dat ik er nog eentje heb besteld, zodat ik zowel thuis en op kantoor de usb-c kabel maar in hoef te prikken.
ik lees her en der dat de 2015 MacBook wel 4K 60Hz moet kunnen maar dat dit via displayport 1.2 of zo moet .... dat heeft deze monitor weer niet en is er dus een 30Hz beperking... "ze" maken het wel makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
pina schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:27:
bedankt! Ik heb hem bij KloegCom besteld. Bij mobilefun gaat het om een pre order :)

Nog een andere vraag, ik heb voor mijn externe batterij, een adapter gekocht van micro usb naar usb-c. Maar als ik hem aan mijn macbook hangt, werkt hij niet. De adapter werkt dan wel bij een andere android gsm...

Het gaat om deze:

http://www.pdashop.be/pro...51#product_specifications

het is nochtans een A-merk, samsung... Hoe kan ik dat op voorhand weten of het al dan niet zou werken?
Heb je de hub inmiddels al binnen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Toch nog een keer een performance vraag: kan iemand toelichten hoe de 2016 m3 zich verhoudt tot de 2015 m5 MacBook? Bij Coolblue zijn beide nu voor 50€ verschil te verkrijgen. De ene nieuwe, de andere als 'tweedekansje'. Persoonlijk is het opslaggeheugen niet belangrijk. Wat zou jij kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Volgens mij zit de winst met name in de videokaart in dit geval. De 2016 MacBook heeft 1 uur meer batterij tijd en je schijnt minder kleine haperingen te hebben met de nieuwe vanwege de verbeterde GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
syltheboy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Heb je de hub inmiddels al binnen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
jep, de dag erna lag hij al in mijn bus en ben er heel tevreden over. Al was misschien een displaypoort of hdmi poort nog beter geweest :Y

Maar voor de rest is hij perfect voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand die met mij mee wil denken?

Sinds een maand of 2 een MacBook 12" 2016 m3.

Ik krijg regelmatig de melding: geheugen beperkt, sluit applicaties af. Ik had hiervoor een MacBook Air met 4GB RAM en nu dus 8GB RAM en het verbaasd mij dat deze melding steeds opkomt.

Voor de test heb ik tegelijk open gezet (wat wel vaker gebeurd): Safari, Mail, Skype, Spotify, Foto's en Screenflow voor videobewerking. Het geheugenbereik gaat al heel snel naar 7,5GB RAM.

Ik dacht nog dat er wellicht een applicatie veel vreet, maar dat lijkt het niet te zijn. Iemand een idee?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Probeer het eens zonder Skype (daar schijnt een bug in te zitten waardoor hij steeds meer geheugen vreet)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de MacBook 12" 4 maand geleden in Londen gekocht.

Nu werkt de rechterkant van de spatiebalk vaak niet goed meer, erg storend. Ik hoop dat ze me bij de Apple Store in Nederland kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
chronoz schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:33:
Ik heb de MacBook 12" 4 maand geleden in Londen gekocht.

Nu werkt de rechterkant van de spatiebalk vaak niet goed meer, erg storend. Ik hoop dat ze me bij de Apple Store in Nederland kunnen helpen.
Als je met vier vingers verspreid over de spatiebalk gelijktijdig druk zet, voelt je dan een "oneffenheid"? Ik had dat met mijn vorige MB ook, kon ik toen zelf met licht druk zetten wel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
JSt1983 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Als je met vier vingers verspreid over de spatiebalk gelijktijdig druk zet, voelt je dan een "oneffenheid"? Ik had dat met mijn vorige MB ook, kon ik toen zelf met licht druk zetten wel fixen.
Ja, de spatiebalk ligt een beetje oneffen ja. Hij heeft een hele lichte helling, rechtsonder ligt wat lager.

Op de foto is het ook nauwelijks te zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDYxvhOl.jpg

Met licht druk zetten fixen is me niet gelukt. Het is nog niet zo storend, omdat de spatie 90% van de tijd nog wel werkt, maar ik moet binnenkort naar de Apple Store, dan neem ik hem mee.

[ Voor 7% gewijzigd door chronoz op 17-01-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
cornelisprul schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:42:
Probeer het eens zonder Skype (daar schijnt een bug in te zitten waardoor hij steeds meer geheugen vreet)
Die had ik inderdaad al begrepen. Contact gehad met Skype, die raadde me een oudere versie aan maar dat was geen oplossing.

Ergens merk ik aan mijzelf dat ik lichte spijt heb: komt voornamelijk doordat mijn oude Air nooit zeurde over RAM. Daarnaast is de m3 misschien ook niet krachtig genoeg voor mijn gebruik.

Begreep dat Apple dit jaar met een upgrade van de machine komt met 16GB RAM en een i-processor. Als dat zo is, is kopen en verkopen een optie.

Afgezien van dit probleem en de processor blijft het een fijne machine namelijk!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

THE_BASE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:08:
[...]

Die had ik inderdaad al begrepen. Contact gehad met Skype, die raadde me een oudere versie aan maar dat was geen oplossing.

Ergens merk ik aan mijzelf dat ik lichte spijt heb: komt voornamelijk doordat mijn oude Air nooit zeurde over RAM. Daarnaast is de m3 misschien ook niet krachtig genoeg voor mijn gebruik.

Begreep dat Apple dit jaar met een upgrade van de machine komt met 16GB RAM en een i-processor. Als dat zo is, is kopen en verkopen een optie.

Afgezien van dit probleem en de processor blijft het een fijne machine namelijk!
Had Spotify niet hetzelfde probleem? Zat ook een bug in qua memory..

Waar heb je dat gelezen? Ergens lijkt het me sterk dat Apple een i core en 16GB RAM in deze lijn gaat invoeren... verwacht eerder een duidelijker scheiding tussen de 2 lijnen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 16:31

nexhil

BAM!

Quakie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Ergens lijkt het me sterk dat Apple een i core en 16GB RAM in deze lijn gaat invoeren... verwacht eerder een duidelijker scheiding tussen de 2 lijnen.
Het lijkt me ook niet dat de i's makkelijk passief te koelen zijn in een Macbook. 16 Gb ram wil ik nog wel geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 18-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Stond gisteren op iCulture en dergelijke. Die iCore geloof ik ook niet, 16GB zou nog kunnen en niet verkeerd zijn. Maar kan me niet voorstellen dat 8GB niet voldoende zou zijn voor normaal gebruik, aangezien ik daar 5 jaar prima mee uit de voeten kon. Alhoewel dat i.c.m. een i5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het gebruik van core i cpu's is trouwens een zekerheidje. Intel heeft er voor gekozen om de 4.5 watt CPU's die voorheen onder de core m vlag vielen, met de komst van Kaby Lake als core i in de markt te zetten.

Kortom, de naam wijzigt, de prestaties/chip/verbruik maar nauwelijks. Het zijn nog steeds ultra low power cpu's die alleen een ander naampje krijgen vanuit marketing overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
€89 pricewatch: Apple Magic Keyboard (Qwerty, NL)
Draadloos, maar geen batterij nodig, dat is raar toch?

€57 pricewatch: Apple MB110 (Qwerty NL)
Deze lijkt al wat ouder, maar veel positieve ervaringen. Deze heb ik op werk vroeger ook gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Je hebt geen batterij nodig omdat je de keyboard kan opladen door middel van een Lightning aansluiting.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
wat een rotgedoe, er lag een klein plastiek folietje vast in het scharnier van het scherm en de case. Ik kon er niet bij dus ik dacht gewoon de case te openen. Zat goed vast en trok net iets te hard waardoor 2 kabels binnenin zijn gescheurd. Die van de usb poort en die van het scherm...

kan ik nog op een andere manier aan de gegevens van de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tjoekie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:49:
Het gebruik van core i cpu's is trouwens een zekerheidje. Intel heeft er voor gekozen om de 4.5 watt CPU's die voorheen onder de core m vlag vielen, met de komst van Kaby Lake als core i in de markt te zetten.

Kortom, de naam wijzigt, de prestaties/chip/verbruik maar nauwelijks. Het zijn nog steeds ultra low power cpu's die alleen een ander naampje krijgen vanuit marketing overwegingen.
Slimme zet, voor veel mensen een doorslag om toch voor een iCore te kiezen. Echter als dit hetzelfde biedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
Beschikt dit toestel infeite over voldoende kracht om overweg te kunnen met het lichtere programmeerwerk ? Java, C#, etc ? Hoe runnen IntelliJ, Eclipse, etc...op deze toestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Rebbelx schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:40:
Beschikt dit toestel infeite over voldoende kracht om overweg te kunnen met het lichtere programmeerwerk ? Java, C#, etc ? Hoe runnen IntelliJ, Eclipse, etc...op deze toestellen ?
Ik heb ervaring met PyCharm en WebStorm. Initieel opstarten en indexeren van de code kan even duren, maar daarna kun je er prima mee overweg. Licht programmeerwerk kan wat mij betreft dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:57
Wat denken jullie? Komt er in maart een 2017 update van de 12" MB? En denken jullie dat de Touch Bar met Touch ID er ook in komt?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Vaganzza schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:31:
Wat denken jullie? Komt er in maart een 2017 update van de 12" MB? En denken jullie dat de Touch Bar met Touch ID er ook in komt?
Touch Bar in een 12"? No way, dat gaat echt niet gebeuren is totaal geen plek voor. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik heb nu een 2011 macbook air. i5 4gb. Geen klachten over de basisdingen. Ga ik genoeg hebben aan de instap macbook?

En is die met de BTW acties ergens nog goedkoop te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
jantje112 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:26:
Ik heb nu een 2011 macbook air. i5 4gb. Geen klachten over de basisdingen. Ga ik genoeg hebben aan de instap macbook?

En is die met de BTW acties ergens nog goedkoop te scoren?
Ja, absoluut. Maar verwacht er ook niet meer van. Wel een grote update met schermresolutie en looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:57
Apple producten doen niet mee aan de BTW actie van de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Wouter36 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
Formeel niet, maar ik heb de vorige 2 ook in de btw actie gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wouter36 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:47:
En in mijn BTW koopavond mail werd mij een aanbeveling gedaan voor een Apple TV, dus denk dat sommige producten wel mee doen.

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-01-2017 08:33 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Nog een vraagje.. kan de macbook 2015 of anders de 2016 ook 4k materiaal afspelen? Allicht dat de videokaart hardwarematige h265 decoding heeft?

En wanneer kan ik de early 2017 verwachten? Op zich kan ik daar nog wel even op wachten. :/

[ Voor 24% gewijzigd door jantje112 op 26-01-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
jantje112 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:43:
Nog een vraagje.. kan de macbook 2015 of anders de 2016 ook 4k materiaal afspelen? Allicht dat de videokaart hardwarematige h265 decoding heeft?

En wanneer kan ik de early 2017 verwachten? Op zich kan ik daar nog wel even op wachten. :/
Ik zou nu geen 2016 model meer aanschaffen, maar wachten op de 2017 variant. Het 2016 model kwam vorig jaar rond april uit als het goed is, dus je zou ze dit jaar ook ergens april kunnen verwachten.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jantje112 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:43:

Ja dat kunnen ze. Zie deze lijst vanaf MacBook Core M http://www.everymac.com/s...pport-dual-mirroring.html

Tot nu toe geruchten, dus wanneer er echt upgrades komen.. ?
nieuws: Gerucht: Apple verlaagt prijs MacBook Pro zonder Touch Bar
Nieuwe 12" met KabyLake en goedkopere instap Pro zonder Touch Bar.. !

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Ok, ik ga mijn 2011 nog een keer voorzien van een grotere ssd en eventueel weer een frisse accu. Dan kan ik nog wel een paar maandjes vooruit. Thanks voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
ben wel benieuwd naar de nieuwe mb. was met nieuwe mbp overgestapt, maar mis wel de form factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Heb zelf de Macbook 2015 en moet zeggen 4K speelt die moeiteloos af UHD Blu-Ray rips etc

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Het zou mij ook niet verbazen als Apple met de MacBook over gaat op eigen processoren. Ik denk niet dat veel mensen een non-pro kopen voor virtualisatie of bootcamp, en de iPad pro chip is nu al sneller dan de MB 12".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Boot Canp doet het heel goed op de MacBook. Ik zou mijn Windows werklaptop kunnen wegdoen als ik een grotere ssd had in de MacBook. Ook het openen van de Boot Camp-partitie in VMware Fusion lukt nog wel, maar in dat geval heb je meer aan extra geheugen dan aan een snellere processor. Een VM draaien kost echt weinig processorkracht op zich.

Dat de processor in mijn iPad Pro sneller is vind ik niet relevant. De enkele keer dat ik tegen de traagheid van de m-processor aan loop is bij taken wasrvoor een iPad niet geschikt is. Cd's en dvd's rippen en omzetten naar mp3 of mp4, of een inventarisatie door DaisyDisk, of inpakken en uitpakken van zips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Zelf draai ik Windows 10 vanaf een extern SSD schijfje in VMware Fusion en dat werkt prima. Persoonlijk werk ik liever met macOS, maar voor m'n opleiding is Windows soms handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik heb een toets (de mute toets, f10) die niet lekker klikt. Het lijkt alsof hij vast zit. Hij werkt nog wel, maar het niet optimaal.
Ik neem aan dat ik hiervoor gewoon weer naar de Media Markt moet om te laten fixen?
Of zou ik het zelf kunnen? Lijkt mij namelijk niet, en ik ga niet toetsen lopen los wrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik ben toe aan een nieuwe macbook, gebruik deze eigenlijk alleen voor dingen als;

netflix
series
flims
internetten
torrentjes downloaden

Ik twijfel een beetje tussen de nieuwe macbook en de 2015 macbook pro (instapmodel beide). Snap ik er nou helemaal niets van of is de 2015 pro nog steeds sneller (en daardoor toekomstvaster) dan de 2016 macbook als je kijkt naar processor? Beide hebben 8gig aan geheugen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste