Sinds afgelopen dinsdag heb ik een 12 inch MacBook Gold en ik ben erg tevreden. De eerste dag was het alleen wel even wennen, want eerst had ik een 15 inch MacBook Pro Early 2011. Het scherm is een stuk kleiner en ik heb 'dezelfde' resolutie van 1440 x 900 ingesteld. Alles is een stuk scherper en dat vind ik erg prettig. Ook vind ik de kleurweergave een stuk mooier.
Zelf kon ik de kleur niet uitkiezen, vanwege een goede aanbieding. Anders was ik voor Space Gray of Silver gegaan. Ik heb er echter geen spijt van, want persoonlijk vind ik de gouden kleur erg mooi. Het is ook eens wat anders dan zilver. Verder vind ik de snelheid dik in orde. Het opstarten gaat lekker snel, maar ook het installeren en het opstarten van programma's gaat snel.
Het toetsenbord is nog even wennen, maar op zich gaat het typen aardig. Uiteindelijk denk ik dat het typen me beter af gaat op deze MacBook dan mijn MacBook Pro die ik eerst had. Ik merk nu al dat ik minder snel fouten maak tijdens het typen. Ook de accu houdt het een stuk langer uit.
Doordat de MacBook zo licht is, vind ik het voor op schoot een stuk aangenamer. Het verschil in gewicht t.o.v. mijn MacBook Pro is enorm (grofweg 1kg vs 2,5kg). Het formaat vind ik groot genoeg.
Zowel de USB-C adapters (ook die uit China), als de hoes kwamen eerder binnen dan de MacBook zelf. Ik heb beide USB-C adapters getest en ze werken prima. De kleur van het aluminium is identiek aan de kleur van de MacBook. Althans, ik zie geen verschil.
Het is alleen wel een gepriegel om een Micro SD-kaart in de sleuf van m'n USB-C adapter te steken. Je moet hem namelijk een stukje verder duwen met je nagel, waarna hij erin vastklikt. Hij zit helemaal verzonken in de adapter.
Als je hem er permanent in laat zitten dan is dat handig, maar anders niet. De 'gewone' SD-kaart sleuf is een stuk beter te gebruiken (die gaat er maar een klein stukje in), dus ik kan er ook voor kiezen om zo'n Micro SD naar SD-adapter te gebruiken. Dat is een stuk handiger.
[
Voor 21% gewijzigd door
syltheboy op 10-11-2016 14:01
]