Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Jazco2nd, wat @The Zep Man schrijft. Zolang jij zelf niet de voeding van het apparaat af haalt, via welke wijze dan ook, staat deze (normaal gesproken), nooit helemaal uit. Dat is niet enkel bij een Shield TV het geval, het "hoort" namelijk niet agv de Chromecast mogelijkheid.

In geval van de Shield TV 2019 Pro is dat zelfs nog wat belangrijker, want deze kan (in standby), ook als server dienen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
hardware-lover schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:51:
@Jazco2nd, wat @The Zep Man schrijft. Zolang jij zelf niet de voeding van het apparaat af haalt, via welke wijze dan ook, staat deze (normaal gesproken), nooit helemaal uit.
Via ADB kun je hem wel uitschakelen. Meen met reboot -p.
* RobertMe schakelt de Shield wel altijd netjes uit middels adb voordat de stroom er af gaat. Uiteraard geautomatiseerd in Home Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:39:
* RobertMe schakelt de Shield wel altijd netjes uit middels adb voordat de stroom er af gaat. Uiteraard geautomatiseerd in Home Assistant.
Er zijn idd ook diverse andere "oplossingen", feit blijft echter dat dit geen standaard aanwezige oplossing is. M.a.w., het is eigenlijk de bedoeling dat het apparaat in standby blijft staan. Iedere TV staat ook standaard in standby, eigenlijk elk apparaat wel wat je op afstand kunt activeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Er zijn idd ook diverse andere "oplossingen", feit blijft echter dat dit geen standaard aanwezige oplossing is. M.a.w., het is eigenlijk de bedoeling dat het apparaat in standby blijft staan. Iedere TV staat ook standaard in standby, eigenlijk elk apparaat wel wat je op afstand kunt activeren
I know, I know. TVs en videorecorders van 25 jaar terug stonden zoals je aangeeft ook altijd op standby.
Enige verschil is dat je ze nu nog steeds via het netwerk kunt benaderen i.p.v. alleen met een (IR) afstandsbediening inschakelen (waarbij intussen IR alweer is opgevolgd door RF of Bluetooth).

Nadeel van de Shield is dan ook nog eens dat die vanuit echt uit niet meer aan te zetten is zonder de stroom er af te halen. Maar dat heb ik nu allemaal leuk geautomatiseerd. Inschakelen van de stroom had ik eerst als ik de versterker op de input van de Shield zette. Maar eigenlijk was de Shield afstandsbediening de enige die ik gebruikte. Maar intussen heb ik op een handige plek een Ikea Symfonisk Gen 2 remote liggen. Daarmee kan ik de Shield aan en uit zetten (uit zowel standby als helemaal uit incl. stroom er af, aan schakelt uiteraard de stroom ook in), maar ook Spotify, Heos op de versterker, of de Shield bedienen (play/pause/stop, prev/next / rewind/fast forward (afhankelijk van "wat speelt") en volume versterker aanpassen). Dus nu nog wat eenvoudiger, voor mij / naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:23:
De shield is waarschijnlijk op standby en heeft wat kleine features nog aan staan zoals ook al aangegeven is door mijn voorganger in dit topic.

De beste oplossing is om er een slimme stekker tussen te zetten.
Althans zo doe ik dat altijd ;)
Ik zou dat niet doen, want je eMMC geheugen gaat dat niet leuk vinden...

Dit lijkt me de betere optie als je niet elke keer de Shield Remote erbij wilt pakken :
RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:39:
Waarbij ik me afvraag of je niet gewoon
# shutdown -h now

kan doen ?? :)
Jazco2nd schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:29:
Mijn punt is dat de Shield voorheen uit stond. Nu kan ik deze niet meer uitzetten. De Tube in een andere kamer (die ik al meer dan een jaar niet heb geupdate trouwens) gaat nog wel helemaal uit.
Dat klopt niet, tenzij je elke keer via het menu "Power Off" deed ?! :P
Verder ook verrast dat de UI ineens weer "clean" is.
Dat is niet direct een probleem, wel een beetje eng hoe makkelijk dat veranderd kan worden zonder dat ik daarom wordt gevraagd of geïnformeerd.
Dan moet je geen Apple/Google/Microsoft produkten gebruiken! >:) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 15:05
ik heb de shield pro 2019 nu al een paar jaar en ben er grotendeels zeer tevreden over.
Echter het 'gekl**t' met de framerate blijft me toch irriteren.

Soms lukt het om super vloeiend beeld te krijgen en dat is dan super. Soms moet ik de een aflevering van bijv discovery+ een paar keer starten en paar keer de 'frame rate' snelknop indrukken om dit goed te krijgen.

Echter lukt het me bij F1TVpro ok dit moment niet om gewoon vloeiend beeld te krijgen.
Heb de standaard instelling al op 1080P 50Hz gezet, maar dan is het nog niet goed. Ook via de framerate app krijg ik m niet zo dat het beeld niet stotterd.....

Heeft iemand nog tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darklord007 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:52:
Echter lukt het me bij F1TVpro ok dit moment niet om gewoon vloeiend beeld te krijgen.
Heb de standaard instelling al op 1080P 50Hz gezet, maar dan is het nog niet goed.
Ook via de framerate app krijg ik m niet zo dat het beeld niet stotterd.....

Wat bedoel je daarmee precies :?

Heb je een keer voor de grap de instellingen van Android TV van de Shield TV gebruikt om de boel op 1080p@50 Hz te zetten ?

Je zou eventueel ook 1080p@25 Hz kunnen proberen of juist 100 Hz :)

Verder zou ik gewoon flink klagen bij de F1 TV Pro Support afdeling en hopen dat ze ooit hun zooi fatsoenlijk voor elkaar gaan krijgen, want toen ik het ooit probeerde kreeg ik vaker geld terug dan dat ik daadwerkelijk de F1 Race had gekeken... :X :| :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:03:
Verder zou ik gewoon flink klagen bij de F1 TV Pro Support afdeling en hopen dat ze ooit hun zooi fatsoenlijk voor elkaar gaan krijgen
He? Ik heb nog nooit issues gehad met F1TV op de Shield (of ja, issues met framerate matching of zo). Klinkt dus meer dan een specifiek user issue?
want toen ik het ooit probeerde kreeg ik vaker geld terug dan dat ik daadwerkelijk de F1 Race had gekeken... :X :| :F
Dat moet dan wel echt heel lang geleden zijn. * RobertMe kijkt sinds eerste jaar of zo F1TV en afgelopen 4, 5 jaar geen issues gehad (en zeker geen geld terug meer, wel voor geannuleerde race in Imola een weekje verlenging gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 19:06
nero355 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:03:
[...]

Wat bedoel je daarmee precies :?

Verder zou ik gewoon flink klagen bij de F1 TV Pro Support afdeling en hopen dat ze ooit hun zooi fatsoenlijk voor elkaar gaan krijgen,
Sorry, maar advies van niks als je geen idee hebt waar in dit specifieke geval het probleem zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 16:14
ik heb de shield pro 2019 nu al een paar jaar en ben er grotendeels zeer tevreden over.

Soms lukt het om super vloeiend beeld te krijgen en dat is dan super. Soms moet ik de een aflevering van bijv discovery+ een paar keer starten en paar keer de 'frame rate' snelknop indrukken om dit goed te krijgen.

Heb de standaard instelling al op 1080P 50Hz gezet, maar dan is het nog niet goed. Ook via de framerate app krijg ik m niet zo dat het beeld niet stotterd.....

Ik heb het 2017 model, maar ervaar dit niet met F1TVPro. Ik weet niet wat voor merk/type TV je hebt, maar probeer eens 'alle' beeldverbeteraars van je TV uit te zetten (of de game mode).

Mocht je dit niet hebben, dan zou je ook kunnen proberen de Shield bekabeld aan te sluiten ipv de Wifi.
En als je de Plex server actief hebt, zet die eens uit.

En welke FW draai je? Waarschijnlijk de meest recente. Mocht je niet te bang zijn, dan zou je nog kunnen overwegen om terug te gaan naar de 8.x FW. Aantal posts hierboven staat site genoemd die het haarfijn uitlegt.

Persoonlijk zet ik mijn shield altijd helemaal uit (shutdown) en dan de stroom er af. Ben benieuwd of je het werkend kan krijgen, want in theorie zou het wel vloeiend moeten werken.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29

De problemen die je schetst mbt framerate heb ik ook een keer gehad. Uiteindelijk bleek een complete reset naar fabrieksinstellingen het euvel op te lossen. Heb je dat al geprobeerd?

Sindsdien (zal begin 2021 geweest zijn) werkt F1TV Pro (maar ook bijv. KODI) hier al jaren als een zonnetje op de Shield TV Pro van 2019. Never nooit problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:05:
He? Ik heb nog nooit issues gehad met F1TV op de Shield (of ja, issues met framerate matching of zo).
Klinkt dus meer dan een specifiek user issue?
Was niet eens op de Shield TV maar gewoon vanaf de PC of de browser van mijn LG WebOS TV omdat ze toen niet eens een app hadden voor de bekende TV platformen! :') _O-

"Fun Fact" :

Tegenwoordig word je zelfs geblokkeerd als je vanaf een TV/Tablet/Telefoon gebruik wil maken van hun dienst vanuit een browser, want je moet en zal de app gebruiken! LOL! 7(8)7
Dat moet dan wel echt heel lang geleden zijn. * RobertMe kijkt sinds eerste jaar of zo F1TV en afgelopen 4, 5 jaar geen issues gehad (en zeker geen geld terug meer, wel voor geannuleerde race in Imola een weekje verlenging gratis).
Ragnar9999 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:39:
Sorry, maar advies van niks als je geen idee hebt waar in dit specifieke geval het probleem zit
Het was in het eerste of tweede jaar dat die service live ging en mijn punt is dan ook meer dat het vanaf het begin een zooitje was dus als je daarmee problemen ervaart dan vind ik dat niet eens echt heel raar of zo! ;)

Om maar niet weer te beginnen over het feit dat heel veel van die streaming meuk niet eens iets simpels als een ingebouwde frame rate switching/matching functie heeft die al 10+ jaar lang een heel simpel iets is in software zoals XBMC/Kodi en een aantal andere applicaties of zelfs hardware! :X :| :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
nero355 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Was niet eens op de Shield TV maar gewoon vanaf de PC of de browser van mijn LG WebOS TV omdat ze toen niet eens een app hadden voor de bekende TV platformen! :') _O-

"Fun Fact" :

Tegenwoordig word je zelfs geblokkeerd als je vanaf een TV/Tablet/Telefoon gebruik wil maken van hun dienst vanuit een browser, want je moet en zal de app gebruiken! LOL! 7(8)7

[...]

[...]

Het was in het eerste of tweede jaar dat die service live ging en mijn punt is dan ook meer dat het vanaf het begin een zooitje was dus als je daarmee problemen ervaart dan vind ik dat niet eens echt heel raar of zo! ;)

Om maar niet weer te beginnen over het feit dat heel veel van die streaming meuk niet eens iets simpels als een ingebouwde frame rate switching/matching functie heeft die al 10+ jaar lang een heel simpel iets is in software zoals XBMC/Kodi en een aantal andere applicaties of zelfs hardware! :X :| :F
F1tv werkt gewoon in firefox?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUW1yXXshnVCDD2ji0ENSTmhSwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k4QkJM8Ar1b1OjOgxCyiQ9eO.png?f=fotoalbum_large
En verder nooit problemen ermee, of ik begrijp je rant niet?
Kijk al +2 jaar probleemloos.
wel offtopic, sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ragnar9999

"Fun Fact" :

Elk F1 weekend tegelijkertijd via de app op de shield (Live), de browser (Chrome) op een laptop (Live timing) en de app op een android (Geluid Max). Geen enkel probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:33:
[...]

F1tv werkt gewoon in firefox?
...
En verder nooit problemen ermee, of ik begrijp je rant niet?
Waarschijnlijk heb je het rode hieronder gemist :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heb afgelopen week na een hoop twijfelen besloten om de Apple TV te ditchen voor de Nvidia Shield en ik ben tot dusver dik tevreden. Heb de Shield al langer als backup maar nooit echt naar omgekeken. Uiteindelijk werden de limitaties bij Apple TV me toch te veel. Geen SmartTube. Geen adfree Twitch. Geen SponsorBlock. Geen Kodi. Geen goed functionerende Plex app (Infuse UI/UX laat veel te wensen over).

Wat me in eerste instantie tegenhield waren de homescreen ads.. Daarom besloten ATV Launcher te gebruiken met custom icons. Had ik veel eerder moeten doen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fDkcth9.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 11:33
Die launcher ziet er inderdaad clean uit. Die ga ik ook maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frank schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:35:
Uiteindelijk werden de limitaties bij Apple TV me toch te veel.
Geen SmartTube. Geen adfree Twitch. Geen SponsorBlock. Geen Kodi. Geen goed functionerende Plex app (Infuse UI/UX laat veel te wensen over).
Mocht je een LG WebOS TV hebben dan is YouTube zonder advertenties te fixen via de Developer Mode en de Homebrew Channel ;) 8) :*) :Y)

JellyFin werkt ook op die manier trouwens en is bij nieuwere TV's zelfs standaard uit de LG App Store of hoe dat ding ook heet te downloaden! :D
Wat me in eerste instantie tegenhield waren de homescreen ads.. Daarom besloten ATV Launcher te gebruiken met custom icons. Had ik veel eerder moeten doen :)

[Afbeelding]
Is dat deze : https://play.google.com/s....dstudio.atvlauncher.free :?

De reacties/Reviews zijn namelijk niet echt heel positief zo te zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Mocht je een LG WebOS TV hebben dan is YouTube zonder advertenties te fixen via de Developer Mode en de Homebrew Channel ;) 8) :*) :Y)

JellyFin werkt ook op die manier trouwens en is bij nieuwere TV's zelfs standaard uit de LG App Store of hoe dat ding ook heet te downloaden! :D
Ik heb idd een LG OLED tv maar ik heb eigenlijk nooit overwogen om de "smart" tv apps te gebruiken. Die afstandsbediening is om te janken zo slecht.
nero355 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Is dat deze : https://play.google.com/s....dstudio.atvlauncher.free :?

De reacties/Reviews zijn namelijk niet echt heel positief zo te zien...
Dat is hem idd, al heb ik vrijwel direct geüpgrade naar de Pro versie (€3 oid). Ik constateer een hoog mierenneuk gehalte in die reviews :P Ik heb gewoon de widget window dusdanig groot gemaakt dat de app row onderaan komt met app icon grootte naar keuze. Heb verder geen rare dingen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:49:
Ik heb idd een LG OLED tv maar ik heb eigenlijk nooit overwogen om de "smart" tv apps te gebruiken.
Ik gebruik de boel een beetje door elkaar, want je hoeft dan voor bijvoorbeeld YouTube weer één ding minder te doen! :)
Die afstandsbediening is om te janken zo slecht.
Mja, ik vind het allemaal redelijk "potato patato" en zou sowieso liever iets totaal anders willen zien, maar het is helaas niet anders... :-(
Dat is hem idd, al heb ik vrijwel direct geüpgrade naar de Pro versie (€3 oid).
Wat was de reden/waren de redenen voor die upgrade ?
Ik constateer een hoog mierenneuk gehalte in die reviews :P
Ik hou daar wel van! ;)

Gewoon lekker kritisch zijn en niet alleen maar roepen hoe geweldig het allemaal is terwijl er ondertussen gewoon nadelen aan vastzitten! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
Frank schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:49:

Dat is hem idd, al heb ik vrijwel direct geüpgrade naar de Pro versie (€3 oid). Ik constateer een hoog mierenneuk gehalte in die reviews :P
?

5 reviews waarvan 1 negatief, en dat gaat ook nog eens over de gratis versie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Ik gebruik de boel een beetje door elkaar, want je hoeft dan voor bijvoorbeeld YouTube weer één ding minder te doen! :)
Als je alles op 1 apparaat zoals de Shield doet is dat geen probleem ;)
Wat was de reden/waren de redenen voor die upgrade ?
Ik gebruikte in eerste instantie Wolf Launcher, wat later bleek een gecrackte offshoot van ATV Launcher Pro te zijn die redelijk outdated is. Dan is het voor mij een makkelijke keuze om een paar euro neer te tellen voor dezelfde featureset met updates :)
Ragnar9999 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:09:
[...]

?

5 reviews waarvan 1 negatief, en dat gaat ook nog eens over de gratis versie
Ik zag bovenaan een review staan over een cursor die niet default naar de eerste app in het lijstje. Dat is toch wel redelijk mierenneuken hoor :P Maar goed, ik ben zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:13
Ik heb recent een shield pro 2017 model tweedehands overgenomen.
Nu merk ik dat de beeldkwaliteit van bijv. Netflix en videoland minder goed is dan via mijn LG C9 webos.

Enig idee hoe dit kan?
De kleuren lijken een beetje uitgewassen. Ik snap t niet.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Frank schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:50:
[...]
Als je alles op 1 apparaat zoals de Shield doet is dat geen probleem ;)
De Shield ondersteunt geen HDR op YouTube. De LG app doet dat wel. Dat is voor mij een reden om die te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Frez schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:56:
Ik heb recent een shield pro 2017 model tweedehands overgenomen.
Nu merk ik dat de beeldkwaliteit van bijv. Netflix en videoland minder goed is dan via mijn LG C9 webos.

Enig idee hoe dit kan?
De kleuren lijken een beetje uitgewassen. Ik snap t niet.
Dolby Vision via de TV terwijl dat, in ieder geval voor Netflix, alleen op de 2019 beschikbaar is? (Alhoewel ik betwijl of je verschil ziet in HDR via HDR10 vs Dolby Vision)
Of aangesloten op een poort zonder deep colors?
Of aangesloten via bv een versterker die geen HDR doet? (Ook daarbij zal geen DV wel fallback geven naar HDR10 als dat wel werkt en of je daar het verschil mee ziet?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Remmer schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:02:
[...]

De Shield ondersteunt geen HDR op YouTube. De LG app doet dat wel. Dat is voor mij een reden om die te gebruiken.
Hmm dat klopt inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik op de Apple TV (4K Gen 3) met HDR YouTube ondersteuning zelden HDR video's ben tegengekomen. Voor mij gelukkig geen dealbreaker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:42
Mensen hier die ook STN draaien?
Bij mij is sinds kort abonnementen blanco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
NeutraleTeun schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:21:
Mensen hier die ook STN draaien?
Bij mij is sinds kort abonnementen blanco.
Draai STN Tube 18.15 en zie nog gewoon mijn abo's. Vorige versie bij mij was 18.13, daar werkte dat ook goed.

BTW, ondersteunt STN Tube WEL HDR op Android TV? Lukt me nl niet op de Shield Pro (2019).
Dolby Digital 5.1 lukt wel (kan met gewone YT app niet).

[ Voor 23% gewijzigd door HAWK Wizard op 11-06-2023 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:53:
Draai STN Tube 18.15 en zie nog gewoon mijn abo's. Vorige versie bij mij was 18.13, daar werkte dat ook goed.

BTW, ondersteunt STN Tube WEL HDR op Android TV? Lukt me nl niet op de Shield Pro (2019).
Dolby Digital 5.1 lukt wel (kan met gewone YT app niet).
Het is al meerdere keren voorbij gekomen, zelfs vandaag nog, je Shield kan het niet laten zien op YT, het zit er simpelweg niet in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
hardware-lover schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Het is al meerdere keren voorbij gekomen, zelfs vandaag nog, je Shield kan het niet laten zien op YT, het zit er simpelweg niet in.
Dat YT geen HDR op de Shield kan dat weet ik uiteraard. De vraag is of STN Tube dit mogelijk WEL kan? (aangezien deze app ook 5.1 kan afspelen, terwijl YT dat niet kan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
HAWK Wizard schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:22:
[...]

Dat YT geen HDR op de Shield kan dat weet ik uiteraard. De vraag is of STN Tube dit mogelijk WEL kan? (aangezien deze app ook 5.1 kan afspelen, terwijl YT dat niet kan)
IIRC gebruikt YouTube voor HDR een (/alleen een) andere codec, die niet wordt ondersteund door de Shield. Dus nee, ook STN kan dat niet. Het is hardwarematig niet mogelijk om de video af te spelen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Op andere Android TV apparaten, die YT HDR wel ondersteunen, lukt dat idd. Ik neem aan dat je daar op doelt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SmartTube kan dit volgens mij niet. In het geval van HDR is het een beperking van de hardware gecombineerd met de gebruikte codec door YouTube. Een andere speler gaat dat niet oplossen.

Als SmartTube het wel kan, dan houdt dat in dat video's zonder hardwareacceleratie afgespeeld worden. Kan waarschijnlijk prima voor lagere resoluties, maar het lijkt mij sterk dat zoiets op 4k kan.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 13-06-2023 07:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-05 21:13
Gebruikt iemand de shield nog om te gamen of enkel voor media? Heb zelf ook een PS5 en een 5 jaar oude midrange gaming pc. Na afgelopen microsoft/Xbox showcase wel weer zin in games zoals starfield, een game die mn huidige pc waarschijnlijk maximaal op medium settings kan draaien. Denk dat ik hem daarom lekker via streaming via shield ga spelen met zon abbonementje erbij. Heb ik toen voor Cyberpunk ook gedaan en het werkte (voor single player games) best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:57
Hier alleen maar voor streaming, zowel via de bekende apps en o.a. IPTV als ook lokaal met Emby.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:36:
SmartTube kan dit volgens mij niet. In het geval van HDR is het een beperking van de hardware gecombineerd met de gebruikte codec door YouTube. Een andere speler gaat dat niet oplossen.

Als SmartTube het wel kan, dan houdt dat in dat video's zonder hardwareacceleratie afgespeeld worden. Kan waarschijnlijk prima voor lagere resoluties, maar het lijkt mij sterk dat zoiets op 4k kan.
De tamelijk eenvoudige Mi box S kon het al prima met STN toen ik de Mi nog actief gebruikte, in volle 4k resolutie en zo soepel als maar mogelijk. Mijn huidige (test) boxjes, sticks en dongles eveneens.

Smarttube kan het prima en de CPU belasting stelt daarbij weinig voor, dus ga ik uit van hardwarematige ondersteuning via STN.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:26:
Smarttube kan het prima en de CPU belasting stelt daarbij weinig voor, dus ga ik uit van hardwarematige ondersteuning via STN.
Kan jij door alle Github-issues heengaan zoals deze, waarbij het tegenovergestelde wordt beweerd?

TL;DR: de Shield TV ondersteunt hardwarematig geen VP9 Profile 2 en AV1, wat nodig is voor YouTube HDR.

Hou er rekening mee dat de Shield TV hardware uit 2015 betreft en dat men toen dit nog helemaal geen punt was. De nieuwe revisie uit 2019 heeft maar minimale verbeteringen om beter te voorzien in Dolby-zaken die streamingdiensten gebruiken. In het hart is het grotendeels dezelfde hardware, met dezelfde beperkingen.

Al ben je hard afhankelijk van HDR op YouTube, dan zou ik kijken naar een andere mediaspeler. Zelf ben ik dat niet, en de Shield TV voldoet (tot zover) in mijn behoeften.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 13-06-2023 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:33:
[...]

Kan jij door alle Github-issues heengaan zoals deze, waarbij het tegenovergestelde wordt beweerd?

TL;DR: de Shield TV ondersteunt hardwarematig geen VP9 Profile 2 en AV1, wat nodig is voor YouTube HDR.
Dat schrijft @hardware-lover toch, buiten de zeer selectieve quote? STN kan prima HDR afspelen. Alleen is dat onder voorwaarde dat de hardware VP9.2 kan decoden. En dat doet de Shield niet. Op andere mediaspelers die VP9.2 wel ondersteunen speelt STN dus "gewoon" HDR af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:40:
Dat schrijft @hardware-lover toch, buiten de zeer selectieve quote?
Wat ik citeer kan geïnterpreteerd worden als "apparaten A en B kunnen het, dus ik ga ervan uit dat apparaat C het ook kan". Daar ga ik op in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:40:
Dat schrijft @hardware-lover toch, buiten de zeer selectieve quote? STN kan prima HDR afspelen. Alleen is dat onder voorwaarde dat de hardware VP9.2 kan decoden. En dat doet de Shield niet. Op andere mediaspelers die VP9.2 wel ondersteunen speelt STN dus "gewoon" HDR af.
Dit dus. Zoals ik eerder al heb aangegeven, de Shield kan het niet @The Zep Man, op geen enkele wijze.

Edit: volgens mij werd er specifiek gevraagd naar de ondersteuning voor HDR bij gebruik van STN, de Shield buiten beschouwing gelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2023 10:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:43:
[...]

Wat ik citeer kan geïnterpreteerd worden als "apparaten A en B kunnen het, dus ik ga ervan uit dat apparaat C het ook kan". Daar ga ik op in.
Je citeert zelfs "dus ga ik uit van hardwarematige ondersteuning". Dat sluit "als het op apparaat A en B kan kan het ook op C" dus uit. Want apparaat C is dus andere hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.