Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 02:49

Quindor

Switching the universe....

Brynnie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:25:
[...]

Welke oplossing is er om een 24 volt witte ledstrip aan een bestaande Philips Hue installatie te koppelen? Ik dacht aan zo’n Hue stopcontact, maar vroeg me af of het eenvoudiger of beter kan?

In het beste geval zou ik verschillende delen afzonderlijk willen kunnen aan/uit zetten aan de hand van een (meerdere) Philips Hue bewegingsdetector(s).
Poeh, aangezien ik vooral mijn eigen spul gebruik ben ik niet thuis in wat Philips allemaal bied of niet. Ze verkopen kits waarin LED strip zit dus vandaar dat ze controllers moeten hebben maar daarbij houd mijn kennis een beetje op. Ik zie op Aliexpress veel modules van GLEDOPTO voorbij komen, die zijn volgens mij compatible met het Philips Hue gebeuren en dat is dan misschien nog je beste optie.

Verder een geschakeld stopcontact werkt natuurlijk altijd maar is een relatief "domme" oplossing.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:25
Brynnie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:25:
[...]
verschillende delen afzonderlijk willen kunnen aan/uit zetten
D'r zijn officiële Philips hue ledstrippen.
Ook heb je drivers die hue-compatible zijn.

Maar, om "verschillende delen afzonderlijk", moet je voor elk gedeelte een aparte controller inbouwen.

Wil je een ledstrip echt 'animeren' als in elke LED afzonderlijk, dan moet je iets gaan doen met een digitale led strip en bijvoorbeeld een ESP-wifi. Maar dan ga je al snel hobbyen en zelf dingen programmeren.

• Brynnie
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
De bedoeling is om in bvb een kleerkast, de verschillende delen afzonderlijk te kunnen belichten.

Zo’n gledopto module kost meer dan 20€ op Aliexpress, dan kan ik toch net zo goed een Philips Hue stopcontact plaatsen?

Zou zo’n stopcontact ook aan de 24V kant van een transfo werken, of enkel aan de 220V kant?

• FuaZe
Brynnie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:55:
De bedoeling is om in bvb een kleerkast, de verschillende delen afzonderlijk te kunnen belichten.

Zo’n gledopto module kost meer dan 20€ op Aliexpress, dan kan ik toch net zo goed een Philips Hue stopcontact plaatsen?

Zou zo’n stopcontact ook aan de 24V kant van een transfo werken, of enkel aan de 220V kant?
In een kleerkast (met deur) heb ik het liefst gewoon een klik-sensor aan de binnenkant.

Als je iets wil dimmen (en RGB), kost het vaak wat geld.

Met een stopcontact-unit je voeding in/uit schakelen moet prima werken (het staat dan wel of helemaal aan, of helemaal uit, geen dimmen).

In het ergste geval kun je je voeding in een vast stopcontact zetten en een 230vac naar 24v relais er tussen knopen...
Maar dat zal niet de moeite waard zijn, daarnaast is het fijn om je voeding gewoon volledig uit te hebben (afhankelijk van hoe betrouwbaar deze is).

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb een ingebouwde kleerkast waar door de vorige eigenaars van het huis een audiokabel (zwart rood, 2 x 0,75mm2) naartoe gelegd is om er ooit een (surround sound) luidspreker te plaatsen (die is er nooit gekomen). Nu wil ik in deze kast led verlichting plaatsen, zodat die aangaat wanneer de deur geopend wordt.

Lengte van de audiokabel:
ca 10 meter

Specificaties LED:
60 leds per meter
7,2 watt per meter
Totale benodigde LED lengte: ca 10m
24 Volt

Er zal dus ca 3 Ampère door de kabel gaan.
(7,2w/m x 10m) / 24V = 3A

Kan ik van aan de transfo die audiokabel gebruiken om de 24 Volt naar de kleerkast te verbinden? Of zal die kabel niet sterk genoeg zijn?

Om de leds enkel te laten branden wanneer de deur geopend wordt, heb ik op AliExpress motion detectors besteld die op 12/24 volt werken. Dus deze zal voor de led aangesloten worden om zo de led enkel te activeren wanneer de beweging van de geopende deur waargenomen wordt.

[Voor 4% gewijzigd door Brynnie op 18-01-2020 13:12]

• FuaZe
Brynnie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:46:

Kan ik van aan de transfo die audiokabel gebruiken om de 24 Volt naar de kleerkast te verbinden? Of zal die kabel niet sterk genoeg zijn?
https://www.ledtuning.nl/nl/draadcalculator
Brynnie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:46:
Om de leds enkel te laten branden wanneer de deur geopend wordt, heb ik op AliExpress motion detectors besteld die op 12/24 volt werken. Dus deze zal voor de led aangesloten worden om zo de led enkel te activeren wanneer de beweging van de geopende deur waargenomen wordt.
Waarom niet gewoon zo'n klik-sensor in de rand van de deur? Als je je kleren voor de motionsensor hangt, doet ie het niet?

• Brynnie
  • Niet online
FuaZe schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:29:
[...]

https://www.ledtuning.nl/nl/draadcalculator

[...]

Waarom niet gewoon zo'n klik-sensor in de rand van de deur? Als je je kleren voor de motionsensor hangt, doet ie het niet?
Het zijn schuifdeuren en de sensor kan gehangen worden zonder dat de kledij de werking belemmert.

• ssrefuser
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 09-02-2020
Hallo!

Ik heb een aantal led strips gekocht (intotaal 20 meter)

https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik wil ze dus eigenlijk allemaal achter elkaar aansluiten maar op de site staat dat je dit niet moet doen. Wat kan er fout gaan als ik dit wel doe?

• FuaZe
ssrefuser schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:14:
Ik wil ze dus eigenlijk allemaal achter elkaar aansluiten maar op de site staat dat je dit niet moet doen. Wat kan er fout gaan als ik dit wel doe?
20 meter (analoge) RGB LED's?

Het probleem is:
1. De voeding moet dan de gehele strip kunnen voeden.
2. De driver (controller) moet al dat vermogen aankunnen.
3. Het voltage wordt minder over die afstand, het verlies in de dunne strip zorgt er voor dat ze op een keer niet meer aan gaan (in theorie, dit is bij digitale strips zo, weet niet of dat ook geldt voor analoge strips)

• RogerRoger
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-10-2020
Beste mensen,

In een net gebouwde gordijnkoof (verlaagd plafond - 4m hoog) van zo'n 22-23 meter willen we graag een RGB+CCT led strip aansluiten, en dit ook nog "smart" doen. Daarnaast willen we liefst de zaak zowel aan kunnen sturen vanaf een fysieke wandzender als met een app. Het is onderdeel van onze hoofdverlichting in de woonkamer, dus er is wel wat budget om kwalitatief goede spullen te kopen (al hoeft er natuurlijk ook geen geld over de balk ;) .

Nu zijn we eigenlijk 2 systemen tegengekomen:

- Milight (RF)
-Gledopto Plus (RF + Zigbee)

Beide merken hebben ook een in-wall touch screen (erg op elkaar lijkend) voor de bediening van de strips.

Nu begrijp ik alleen dat:
- bij Gledopto het niet mogelijk is RGB en CCT tegelijk te gebruiken (en je dus fors beperkt bent in de hoeveel te gebruiken lumens). Dit zou bij Milight wel kunnen.
- het terugdimmen bij Gledopto maar beperkt mogelijk is, en dat de strip zelfs op de laagste stand nog behoorlijk licht afgeeft.

Het eerste punt zou ik nog kunnen compenseren door naar een strip te kijken die heel veel vermogen heeft/lumens afgeeft per deel.

Het 2e zou wel echt een probleem zijn. We zijn wel op zoek naar een redelijke kwaliteit oplossing en groot bereik in dimmen hoort daar wel bij.

Iemand ervaring met Milight of Gledopto voor RGB + CCT strips? Of andere tips voor een goede kwaliteits RGB+CCT dimmer waarbij we ook een mooie in-wall touch screen kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-01 12:58

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

RogerRoger schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:24:
Nu begrijp ik alleen dat:
- bij Gledopto het niet mogelijk is RGB en CCT tegelijk te gebruiken (en je dus fors beperkt bent in de hoeveel te gebruiken lumens).
Dit is wel mogelijk met de 2ID controllers.

[Heb je nog vragen?]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RogerRoger
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-10-2020
Abomination schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Dit is wel mogelijk met de 2ID controllers.
Dankjewel! Ja, daar ben ik ondertussen ook achter, cool. Maar die kun je dan niet beide tegelijkertijd vanaf het in-ceiling touch screen besturen toch? Maar dat zou evt nog steeds goede optie zijn, hoor...

Heb jij ervaring met deze controllers? Hoe is de kwaliteit? Feedback op terug dimmen is gemixed; soms dat het niet zo best is, anderen zeggen dat het afhangt van de kwaliteit van de gebruikte strip.

Hoor graag van mensen met ervaring hiermee! The more the merrier ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:56
RogerRoger schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Hoor graag van mensen met ervaring hiermee! The more the merrier ;)
Ik heb twee Gledopto controllers (RGB-CCT) in huis gehaald om mee te gaan experimenteren maar had niet in de gaten dat ik de zgn. Plus versie nodig heb om de wall switch te kunnen gebruiken. Die heb ik net besteld, paar weken afwachten dus. Ik wil graag in keuken gebruik maken van een paar ledstrips en die met de Gledopto wall switch kunnen bedienen. In minimaal 2 zones.

Wat ik ook nog niet weet is of de wall switch (met 4 zones) ook nog een E27 lamp zou kunnen bedienen, er is weinig te vinden over de wall switch en ik heb nog niet veel kennis van e.e.a.
Ik zou eigenlijk ook nog een (liefst bijna onzichtbare) bewegingsmelder integreren maar heb dan waarschijnlijk Zigbee nodig en ik ben er nog niet uit welke hub/switch/gateway ik nodig heb.
Ik blijf meelezen in elk geval :)

• Ronnie N
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-01 21:51
Deze vraag is waarschijnlijk al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, maar ik kan het nergens terugvinden dus ik vraag het maar gewoon.

Ik ben van plan wat strips aan te schaffen en wil deze gaan bedienen met Mi-Light controllers. Die Mi-light controllers zijn overal en nergens te koop, maar bij de strips zie ik de bomen door het bos niet meer. Wat zijn nu goede strips? Is een strip die ik koop op AliExpress qua kwaliteit even goed als eentje die ik hier koop: https://www.milightwinkel.nl/?

Op wat bekende merken na zoals Philips en Osram zijn de meeste strips merkloos en kan ik niet zo heel goed zien wat de kwaliteit ervan is.

Dus als iemand mijn hiermee kan helpen of doorverwijzen naar een handige how-to zou dat zeer gewadeerd worden. _/-\o_

[Voor 23% gewijzigd door Ronnie N op 11-06-2020 20:32]

• FuaZe
Ronnie N schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:44:
Op wat bekende merken na zoals Philips en Osram zijn de meeste strips merkloos en kan ik niet zo heel goed zien wat de kwaliteit ervan is.
Tja, hoe bedoel je kwaliteit?

Als je kwaliteit wil, koop je Philips of OSRAM (flinke kans dat die alsnog in China (of dezelfde fabriek) gemaakt worden.

Als je ze gaat aansturen met MiLight, geef je niet heel veel om de "kleurechtheid"?
Dus ik denk dat het vooral gaat om, of ze stuk gaan?
Maar ja, met die Chinese heb je weinig garantie, maar kost in vergelijking ook helemaal niets. Dus ja.

Ik koop eigenlijk altijd via eBay, omdat je daar PayPal protectie hebt, welke altijd wel voor de koper kiest.

Je hebt een verschil tussen of je een zwarte of witte 'PCB' hebt en of je: geen, een plastic coating of een plastic tube hebt.

Wat mij betreft is er verder niet zo heel veel meer interessant, behalve de prijs. Merkloos = merkloos?

Misschien "ledstripkoning" die hebben een klein kroontje op de strip staan, dacht ik, dus is niet 'gewoon Chinese resell' maar, waarschijnlijk toch "Chinese relabel resell" oid.

• Ronnie N
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-01 21:51
Bedankt voor je advies, ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.
FuaZe schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:35:
[...]
Ik koop eigenlijk altijd via eBay, omdat je daar PayPal protectie hebt, welke altijd wel voor de koper kiest.
Daar ben ik nu even aan het rondsnuffelen, en het lijkt me inderdaad geen gek idee om ze daar vandaan te halen.

Ben nu alleen nog aan het twijfelen of ik de trafo ook van eBay ga halen, als er iets in de fik kan vliegen dan is het toch dat ding.

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:41
FuaZe schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:35:
[...]

Tja, hoe bedoel je kwaliteit?

Als je kwaliteit wil, koop je Philips of OSRAM (flinke kans dat die alsnog in China (of dezelfde fabriek) gemaakt worden.

Als je ze gaat aansturen met MiLight, geef je niet heel veel om de "kleurechtheid"?
Dus ik denk dat het vooral gaat om, of ze stuk gaan?
Maar ja, met die Chinese heb je weinig garantie, maar kost in vergelijking ook helemaal niets. Dus ja.

Je hebt een verschil tussen of je een zwarte of witte 'PCB' hebt en of je: geen, een plastic coating of een plastic tube hebt.

Wat mij betreft is er verder niet zo heel veel meer interessant, behalve de prijs. Merkloos = merkloos?

Misschien "ledstripkoning" die hebben een klein kroontje op de strip staan, dacht ik, dus is niet 'gewoon Chinese resell' maar, waarschijnlijk toch "Chinese relabel resell" oid.
Ik zat met hetzelfde issue.
Zelf was ik ook opzoek naar een goede led strip en dan zie je op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer.
Zelf heb ik nu een 5M 24V led strip van Aliexpress besteld.
(5 in 1 RGBCCT RGB+White+Warm White)
Hierbij heb ik nog opgelet dat alle kleuren uit 1 led module komen.
Zelf heb ik deze besteld en dan niet waterproof:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.674f4c4dssZag4
Heb het idee dat veel webshops ook alles gewoon ergens uit China bestellen.
Zelf heb ik daarvoor een Zigbee controller bij besteld omdat ik in de keuken verder al Ikea Omlopp verlichting onder de kastjes heb. Deze zou ik dan ook nog kunnen bedienen met Zigbee2MQTT

De led strip komt boven de afzuigkap waar de vorige bewoners al 5 TL armaturen voor sfeerverlichting hadden geplaatst. Opzich leuk effect maar het stond niet echt geweldig in combinatie met de nieuwe led verlichting. (Meeste TL lampen waren ook al defect >:) )

Nu alleen nog even een voeding bestellen en van die aluminium strips met afdekking.

[Voor 3% gewijzigd door thespeed op 18-06-2020 10:24]

• frans666
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 29-11-2020
.

[Voor 99% gewijzigd door frans666 op 26-08-2020 16:44. Reden: Geen reactie]

• pvpke
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 26-01 11:26
thespeed schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Zelf was ik ook opzoek naar een goede led strip en dan zie je op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer.
Zelf heb ik daarvoor een Zigbee controller bij besteld omdat ik in de keuken verder al Ikea Omlopp verlichting onder de kastjes heb. Deze zou ik dan ook nog kunnen bedienen met Zigbee2MQTT

De led strip komt boven de afzuigkap waar de vorige bewoners al 5 TL armaturen voor sfeerverlichting hadden geplaatst. Opzich leuk effect maar het stond niet echt geweldig in combinatie met de nieuwe led verlichting. (Meeste TL lampen waren ook al defect >:) )

Nu alleen nog even een voeding bestellen en van die aluminium strips met afdekking.
Ikzelf sta ook op het punt bij dezelfde webshop de LED's te gaan bestellen. Nog steeds geen problemen met de LED's?

Heb je ondertussen ook al ergens afdekking voor de LED's gekocht en zo jaar enige aanbevelingen? _/-\o_

• thespeed
pvpke schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Ikzelf sta ook op het punt bij dezelfde webshop de LED's te gaan bestellen. Nog steeds geen problemen met de LED's?

Heb je ondertussen ook al ergens afdekking voor de LED's gekocht en zo jaar enige aanbevelingen? _/-\o_
Ik heb het allemaal geïnstalleerd en het werkt.
Zelf heb ik deze profielen en eindkapjes besteld
Ik wilde eerst van die kabels met connector toepassen die je over de led strip heen klikt, maar daar had ik in deze profielen geen ruimte voor. Uiteindelijk heb ik alles op maat geknipt en deze in drie profielen geplaatst. De aansluitingen van de led strips heb ik uiteindelijk gesoldeerd op de strips.
Een klein nadeel is dat ik ze nu niet meer los van elkaar kan halen, maar dat levert bij mij zo geen problemen op.

Als controller heb ik de Gledopto controller toegepast die via de Zigbee2MQTT stick op Homeassistant werkt. Om hem aan/uit te zetten heb ik een Trafidi schakelaar gebruikt die dan de controller schakelt via Zigbee2MQTT (Homeassistant).
Wij hebben de Ikea Omlopp keuken verlichting en ik heb de verlichting nu meestal afgestemd op de kleur van deze verlichting.
De led strip werkt verder nog steeds prima.
Ik heb wat foto's voor de duidelijkheid bijgevoegd. (Beetje moeilijk te fotograferen omdat het snel overbelicht is)

Zelf had ik nog wel wat last van een schakelende voeding met een irritante hoog frequent bijgeluid. Deze heb ik uiteindelijk vervangen door een MeanWell en deze piept gelukkig niet.

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-01 10:59
thespeed schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Erg interessant, ik ben zelf ook op zoek naar deze ledstrips. Kun je het verschil in de strips uitleggen, ik kom er (ook na googlen) niet helemaal uit.

Je hebt:
4 in 1 rgbw 9 dollar
4 in 1 rgbww 9 dollar
5 in 1 rgbcct 19(!) dollar
5 colors rgbcct 9 dollar

Met name het prijsverschil in de ene duurdere strip.
En welke transformator gebruik je?
Welke lengte strip kan er dan max op 24V?

• thespeed
Kenar95 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:32:
[...]

Erg interessant, ik ben zelf ook op zoek naar deze ledstrips. Kun je het verschil in de strips uitleggen, ik kom er (ook na googlen) niet helemaal uit.

Je hebt:
4 in 1 rgbw 9 dollar
4 in 1 rgbww 9 dollar
5 in 1 rgbcct 19(!) dollar
5 colors rgbcct 9 dollar

Met name het prijsverschil in de ene duurdere strip.
En welke transformator gebruik je?
Welke lengte strip kan er dan max op 24V?
Even denken..
RGBW=RGB white
RGBWW=RGB Warm White
5 in 1 RGBCCT= alle kleuren op 1 led chip. (minder spreiding)
5 colors rgbcct= 2 led chips voor alle kleuren.

Bij een CCT kun je de wit tinten ook regelen.
Dit gebruik ik zelf om de verlilchting af te stemmen op de Ikea Led keuken verlichting.
Mocht dit niet kloppen dan laat ik me graag corrigeren.

de Trafo is een Mean Well LPV-60-24
Deze is maar 60W.
Volgens de specs heb je meer nodig maar ik heb dit toen gemeten met een zwaardere trafo en een multimeter (stroom) en toen ging ik alle kleuren bij langs. Helaas heb ik de maximum waarde niet opgeschreven. Ik heb de strip ongeveer een halve meter ingekort.

De controller is een Gledopto Zigbee led controller RGB+CCT WW/CW
De verlichting schakel ik nu via een Ikea Zigbee schakelaar via Homeassistant

[Voor 5% gewijzigd door thespeed op 03-11-2020 22:08]

• Kenar95
thespeed schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:04:
[...]

Even denken..
RGBW=RGB white
RGBWW=RGB Warm White
5 in 1 RGBCCT= alle kleuren op 1 led chip. (minder spreiding)
5 colors rgbcct= 2 led chips voor alle kleuren.

Bij een CCT kun je de wit tinten ook regelen.
Dit gebruik ik zelf om de verlilchting af te stemmen op de Ikea Led keuken verlichting.
Mocht dit niet kloppen dan laat ik me graag corrigeren.

de Trafo is een Mean Well LPV-60-24
Deze is maar 60W.
Volgens de specs heb je meer nodig maar ik heb dit toen gemeten met een zwaardere trafo en een multimeter (stroom) en toen ging ik alle kleuren bij langs. Helaas heb ik de maximum waarde niet opgeschreven. Ik heb de strip ongeveer een halve meter ingekort.

De controller is een Gledopto Zigbee led controller RGB+CCT WW/CW
Thanks voor je uitgebreide antwoord. Ik heb 2x de rgbcct 5 colors 24V ip20 besteld icm met de meanwell LPV-100-24 en een Shelly RGBW2 voor de aansturing. Ik hoop dat de trafo genoeg spanning kan leveren voor 10 meter aan strip.

• pvpke
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 26-01 11:26
thespeed schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:04:
[...]

Bedoel je dan met dit als schakelaar?
https://www.ikea.com/be/n...-in-stopcontact-20364476/

• hcmorg
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:53
@Kenar95 Ik vroeg me af hoe je de rgbcct hebt aangesloten op de Shelly RGBW2? Ik zou het namelijk ook zo willen aansluiten maar de RGBW2 heeft toch maar vier aansluitpunten ipv 5 voor de rgbcct?

• Kenar95
hcmorg schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:31:
@Kenar95 Ik vroeg me af hoe je de rgbcct hebt aangesloten op de Shelly RGBW2? Ik zou het namelijk ook zo willen aansluiten maar de RGBW2 heeft toch maar vier aansluitpunten ipv 5 voor de rgbcct?
Dat heb jij beter bekeken als ik destijds ;)
Inderdaad 1 draadje teveel, je hebt een ww en een w.
Heb nu enkel de ww aangesloten, maar daarnaast ook de rgbww besteld die enkel ww heeft.

• hcmorg
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:53
@Kenar95 Ah oké, jammer dat het niet kan. Vond Shelly wel een goede oplossing haha.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True