Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, je moet aangifte doen over het jaar 2014. Alle inkomsten en aftrekposten van dat jaar moet je opgeven.

Wat wel een optie zou kunnen zijn (als je sterk wisselende inkomsten per jaar hebt), om middeling toe te gaan passen,

Middeling sterk wisselende inkomens

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-08 11:36
Ooh dat is jammer dan :(
Was een leuk presentje dan geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:52
Bij het invullen van het aangifteformulier werd ik er aan herrinnerd dat ik reiskostenaftrek kan krijgen ivm reizen met OV. Nu heb ik sinds oktober gereisd op chipsaldo en zou ik dus een reisverklaring van de wekgever moeten krijgen. Nu zegt HR dat ze zo'n ding alleen verstrekken als ik een schriftelijk verzoek daarvoor van de BD kan tonen. Is dat gebruikelijk?

Nu snap ik sowieso het nut niet van die verklaring, ze weten immers waar ik woon/werk en ik kan mijn ov-historie zo overleggen. Maar ik wil achteraf geen gedonder krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:01

aex351

I am the one

Dit keer de aangiftes online ingevuld. Ging prima, al vind ik de offline applicatie makkelijker. Valkuil vond ik wel dat de geboden informatie pop-ups online beperkter leek dan offline. Heb daardoor bijna een extra heffingskorting gemist. Goed dat je nu wel online bij de ingevulde aangiftes kan, ze zouden de voorgaande jaren ook moeten aanbieden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

AMDFreak

Intel is zo..

Wij hebben in 2014 een nieuwbouwwoning gekocht..
Alleen bij de aangifte krijg ik de vraag:
(1) Aankoopprijs van de gekochte woning(en), inclusief aankoopkosten
(2) Geleend bedrag voor onderhoud of verbouwing

1 = kan ik hier de oorspronkelijke koopsom (zonder meer/minderwerk opgeven?)
2 = Kan ik dit dan 0,- houden? Of dien ik hier het volledige hypotheekbedrag van de nieuwbouwwoning op te geven?

Over de nieuwbouwwoning betalen wij nog geen eigenwoningforfait. Maar nog wel over de vorige woning (waar wij momenteel niet meer in wonen).

Ik hoor graag wat ik moet invoeren bij 1 en 2.. :) thnx alvast.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
BlueMotion schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:06:
Nu zegt HR dat ze zo'n ding alleen verstrekken als ik een schriftelijk verzoek daarvoor van de BD kan tonen. Is dat gebruikelijk?
Nee, het is andersom: jij moet die verklaring hebben liggen, en de belastingdienst kan er om vragen. Als dat twee jaar later is en jij ondertussen een andere baan hebt, wil je niet meer bij HR aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben ooit een begrafenisverzekering afgesloten voor mij. Mijn moeder betaalt de premie nog altijd trouw (zit bij haar polis in oid). Moet ik deze verzekering (waar ik dus de verzekerde ben) op mijn aangifte vermelden of mijn moeder op de hare?
De vooringevulde aangifte had al wel vooringevuld dat ik kapitaalverzekeringen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
AMD Frenk:
Vraag en vraag 2 is ja. Het EWF is natuurlijk € 0 als de vorige woning niet uw hoofdverblijf was. Klik aan: Eigenwoningforfait waarin u tijdelijk niet woonde / specificeer. Als u de periode invult komt er bij Eeigenwoningforfait € 0 te staan.

Stok: de kapitaalverzekering is bij iedere Nederlander aangevinkt. U heeft kennelijk dit bericht - fout in het online programma gemist. U kunt gewoon het vinkje weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22

inXs

known as inXs

DUX schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Voor de geïnteresseerden; ik heb hierover anderhalf uur aan de lijn gehangen met de Belastingdienst maar ik heb het verlossende antwoord: het klopt dat ik de studiefinanciering eenmalig mag opgeven als aftrekpost "studiekosten".

Men was het met mij eens dat het offline programma verwarrende terminologie gebruikt op dit onderwerp: er wordt constant gevraagd naar studiekosten, dan weer naar je studiefinanciering, en ook nog eens naar een "officieel bericht" van de IB-Groep/DUO terwijl laatstgenoemde instantie telefonisch bevestigd dat het gevraagde bericht niet bestaat of verzonden wordt. Dus op de vraag "heb je bericht gehad dat je gift definitief is omgezet naar een studieschuld" kun je feitelijk niet anders dan "nee" antwoorden, want dergelijke berichten worden nooit verzonden.

Ter zake: wanneer je studiefinanciering ontvangen hebt en stopt met de studie dien je het ontvangen geld terug te betalen. Wanneer de diplomatemijn verstrijkt - de tijd waarin je alsnog je diploma kunt behalen waarna je schuld kwijtgescholden wordt en eventuele terugbetalingen retour krijgt - zit je vast aan het restant van de schuld welke gewoon afbetaald moet worden. Bij de IB-Groep/DUO is desgewenst wel telefonisch op te vragen wanneer dat moment plaatsvindt (in mijn geval september 2014). Het jaar waarin dat gebeurt mag je inderdaad in de loonaangifte eenmalig je studiefinanciering aftrekken van de belasting omdat je in dat jaar ineens toch definitief kosten moet betalen welke je aan je studie verbonden zijn. In volgende jaren zal de schuld gewoon in Box 3 vallen, en van je vermogen afgetrokken worden. Hiervan kun je uitgaan van het schuldrestant op 1 januari van ieder jaar welke op te vragen is bij de IB-Groep/DUO.
Mmm, interessant gegeven! Dit wist ik dus ook niet. Mijn vrouw heeft haar hbo ook niet afgemaakt waardoor ze ook een groot gedeelte van de beurs terug moet betalen. Volgens zit die 10 jaar (die je hebt om een diploma te hebben) ergens in dit jaar, of volgend of een jaar geleden. Moeten we maar eens achteraan. Stel het is 2 jaar geleden, kunnen we dit dan alsnog volgend jaar aftrekken, of moeten we dan een aanpassing vragen op de aangifte van 2013?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
inXs: u kunt de aangifte gewoon nog een keer versturen. Maar dan met de vergeten aftrekpost. De aangifte wordt als bezwaarschrift behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb ook de online aangifte ingevuld... en ik moet zo'n 600 euro terug betalen... maar dit zal hem dan wel zitten in de naheffing over de 13e maand, vakantiegeld e.d. ?? Ik heb gewoon 1 baan, geen aftrekposten.... ik vind het nogal een aardig bedrag...

[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 22-03-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22

inXs

known as inXs

fisbel schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:03:
inXs: u kunt de aangifte gewoon nog een keer versturen. Maar dan met de vergeten aftrekpost. De aangifte wordt als bezwaarschrift behandeld.
Ah top, ik ga dan eerst maar eens bellen met Duo over hoe het precies zit en welk deel van haar schuld dan de oorspronkelijke "gift" was!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

inXs schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:31:
Ah top, ik ga dan eerst maar eens bellen met Duo over hoe het precies zit en welk deel van haar schuld dan de oorspronkelijke "gift" was!
DUO zal geen persoonlijke gegevens verstrekken aan derden! Laat je vrouw dus bellen om die informatie op te vragen ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:45
Je kunt toch ook de contributie voor de vakbond aftrekken? Iemand weet waar je dat kunt invullen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Cobb schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:57:
Je kunt toch ook de contributie voor de vakbond aftrekken? Iemand weet waar je dat kunt invullen?
Nee. Hoe kom je eigenlijk op het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:08:
ik heb ook de online aangifte ingevuld... en ik moet zo'n 600 euro terug betalen... maar dit zal hem dan wel zitten in de naheffing over de 13e maand, vakantiegeld e.d. ?? Ik heb gewoon 1 baan, geen aftrekposten.... ik vind het nogal een aardig bedrag...
Het is de verrekening van de inkomensafhankelijke algemene heffingskorting, dat gaat over je hele inkomen en niet specifiek over 13e maand of vakantiegeld. 13e maand en vakantiegeld worden bij de aangifte niet anders behandeld dan andere inkomsten uit een loonbetrekking. Dat het tijdens het jaar tegen bijzonder tarief wordt belast (wat mogelijk hoger is dan het tarief waar de rest van je salaris wordt belast) doet daar niets aan af.

http://www.belastingdiens...fhankelijk/tabel_ahk_2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-08 13:44

Barrycade

Through the...

Ja via je salaris bruto betalen. Maar kan volgens mij niet via je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat gaat niet via de aangifte; dat moet je bij je werkgever regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:45
Dat dacht ik dus al. Werd van de wijs gebracht door mijn vriendin.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Er kan in de CAO worden geregeld dat de vakbondscontributie kan worden ingehouden van het brutoloon. Dit is dus geen algemene regel en geen aftrekpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Aangezien ik het een beetje nutteloos vond om de andere topics te kicken met allemaal dezelfde vraag. Vandaag heb ik mijn belastingen ingevuld voor 2011,2012 en 2013. Hoe lang mag ik wachten voordat ik mijn geld krijg?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is volgens mij niets van te zeggen.
Als je iets wilt horen kun je het beste de belastingdienst bellen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Exphy,

Houd rekening met 2 tot 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:44
Ik ben het aan het invullen en kom ik bij Kapitaalverzekeringen. Wat houdt dit in? Ik heb een eigen woning met een hypotheek en wil graag hypotheek rente terug vragen omdat ik dit jaarlijks doe. Ik heb verzekeringen lopen maar welke is de kapitaalverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 15:13
Voor wie het interessant is. Ik heb mijn aangifte begin vorige maand ingevuld en het geld stond deze morgen op mijn rekening. Wat dat betreft dikke pluim voor de BD, dat is vrij rap gegaan in vergelijking met voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33
Powergrim schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:19:
Voor wie het interessant is. Ik heb mijn aangifte begin vorige maand ingevuld en het geld stond deze morgen op mijn rekening. Wat dat betreft dikke pluim voor de BD, dat is vrij rap gegaan in vergelijking met voorgaande jaren.
Begin vorige maand..? Het kon toch pas vanaf 1 maart naar mijn weten?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Sorry ik zit met mijn tijden in de war. Begin deze maand inderdaad, maar het is nu al binnen.

Nu ben ik opeens nog meer onder de indruk van de BD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33
Wow - dat is wel lekker snel ja. :) Ben benieuwd wanneer ik het ontvang. Volgens mij heb ik 't 2 weken geleden ingevuld..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 10:04
Powergrim schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:19:
Zo, da's lekker snel zeg! Weet je nog wanneer precies je het ingevuld hebt? Het liep nl. nogal storm met aangiftes op 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook op 1 maart mijn aangifte ingevuld, tevens daarna gelijk mijn toeslagen (zorg en kindgebondenbudget) van 2014 aangevraagd.

Sinds deze ochtend staat mijn zorgtoeslag van 2014 op de rekening.
De rest laat nog even op zich wachten.
Hopen dat het snel binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
celshof schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:17:
[...]
Zo, da's lekker snel zeg! Weet je nog wanneer precies je het ingevuld hebt? Het liep nl. nogal storm met aangiftes op 1 maart.
Ik heb het niet op 1 maart zelf gedaan, dat was me te druk. Ik denk dat het 3 of 4 maart is geweest toen ik heb ingevuld. Ik had een vrij simpele aangifte (1 werkgever en als aftrekpost alleen maar collegegeld voor een deeltijdstudie), misschien dat dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 16:41
Ik ben benieuwd dan. Ik heb hem 's avonds op 1 maart ingevuld. Heb wel een huis misschien dat het dat wat vertraagd.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

DJ-Promo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:11:
Ik ben het aan het invullen en kom ik bij Kapitaalverzekeringen. Wat houdt dit in? Ik heb een eigen woning met een hypotheek en wil graag hypotheek rente terug vragen omdat ik dit jaarlijks doe. Ik heb verzekeringen lopen maar welke is de kapitaalverzekering?
Heb je een polis waarin je een vermogen opbouw? Bijvoorbeeld om aan het einde van je looptijd de hypotheek af te lossen? Of om je pensioen aan te vullen? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

DJ-Promo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:11:
Schijnt een fout te zijn in de voorafingevulde meuk. Vinkje staat wel aan, maar de BD laat verder geen details zien. Kan genegeerd worden. Tenzij je er echt een hebt

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Net aangifte gedaan en ik moet €197,- terugbetalen. Voorafgaande jaren kwam ik altijd op '0' uit (dus niets betalen/ontvangen), dus is vorig jaar €197 te weinig inkomstenbelasting afgetrokken van mijn loon, want ik heb verder geen bijzonderheden (geen koopwoning, partner, andere inkomsten, toeslagen etc).

Loon is net onder de 30K p/j...vind dat dan toch een behoorlijk bedrag. Ze hadden het over gemiddeld €150,- pp, dus dacht dat ik met mijn inkomen toch niet ver boven de €100,- zou zitten. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier hetzelfde verhaal. Normaal eigenlijk nooit iets betalen nu heb ik €219,- te weinig IB betaald via m`n werkgever en mijn vriendin €207,- te weinig :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 17:24
Motrax schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:18:
[...]
Schijnt een fout te zijn in de voorafingevulde meuk. Vinkje staat wel aan, maar de BD laat verder geen details zien. Kan genegeerd worden. Tenzij je er echt een hebt
http://www.belastingdiens...g_ten_onrechte_aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:44
Bedankt nog voor de reacties. Ik had bovenstaande link gevonden.
Heb alles ingevuld en het verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn belastingadviseur (zoals ieder jaar) heeft mijn belastingaangifte gedaan. Nu bleek dus dat ik afgelopen jaar teveel IB had betaald dan ik hoorde te betalen.
Nu krijg ik dus geld terug en een aardige smak ook. Nu vraag ik me toch af of ik dit zelf nog kan na rekenen, zonder dat ik iets verstuur?

Al hoewel mijn adviseur heeft ieder jaar altijd correct gehandeld en kreeg de exacte berekening van de belastingdienst zelf. Alleen omdat dit een groot verschil is ten opzichte van vorig jaar, was ik toch wel nieuwsgierig.

Nu kan ik 2 dingen doen, of zelf na rekenen of gewoon afwachten op de blauwe brief. Aangifte is gedaan op 10 maart.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Gewoon even via de website je gegevens ophalen. Zolang je niet op verzenden drukt is er niks aan de hand. Kom je er meteen achter dat je je adviseur voor niks betaald omdat het heel simpel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Je kan zelf online/offline je aangifte invullen en berekenen zonder die te versturen. Het is vreemd dat je zomaar teveel IB hebt betaald. Maar zonder je situatie te kennen valt er weinig over te zeggen, hoeveel verdien je/aftrekposten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PolarBear schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:10:
Je kan zelf online/offline je aangifte invullen en berekenen zonder die te versturen. Het is vreemd dat je zomaar teveel IB hebt betaald. Maar zonder je situatie te kennen valt er weinig over te zeggen, hoeveel verdien je/aftrekposten etc?
Ik verdien 33k p/j en zit in BOX 1 net als vorig jaar is er absoluut niks veranderd.
Ik ben op BOX 1 een bedrag verschuldigd van 11.082euro.

Dan krijg ik de heffingskortingen:

Algemene heffingskorting: 1.915
Arbeidskorting: 2.097

Standaard heffingskorting: 4.012

Verschuldigde IB / Premie volksverzekeringen: 7.070
Ingehouden loonheffing: 9.124

Te ontvangen: 2.054

Dit is wat mijn belastingadviseur als fiscaal rapport maakte (uiteraard zitten er meer berekeningen in, had totaal 3 A4'tjes) Maar bovenste was mijn laatste blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

alwind schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:09:
Gewoon even via de website je gegevens ophalen. Zolang je niet op verzenden drukt is er niks aan de hand. Kom je er meteen achter dat je je adviseur voor niks betaald omdat het heel simpel is
Raar, waar kan ik dat vinden? Ik kan naar mijnbelastingdienst.nl gaan. Maar daar kan ik alleen aangifte online doen, iets wat ik dus niet wil.
Ik kan nergens halen, waar al door mijn belastingadviseur aangifte gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Xtr3me4me schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Raar, waar kan ik dat vinden? Ik kan naar mijnbelastingdienst.nl gaan. Maar daar kan ik alleen aangifte online doen, iets wat ik dus niet wil.
Ik kan nergens halen, waar al door mijn belastingadviseur aangifte gedaan is.
Die moet je gewoon hebben. Zoals jij niet op het einde op verzenden klikt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieSign
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 10:35
Xtr3me4me schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:15:
[...]

Ik verdien 33k p/j en zit in BOX 1 net als vorig jaar is er absoluut niks veranderd.
Ik ben op BOX 1 een bedrag verschuldigd van 11.082euro.

Dan krijg ik de heffingskortingen:

Algemene heffingskorting: 1.915
Arbeidskorting: 2.097

Standaard heffingskorting: 4.012

Verschuldigde IB / Premie volksverzekeringen: 7.070
Ingehouden loonheffing: 9.124

Te ontvangen: 2.054

Dit is wat mijn belastingadviseur als fiscaal rapport maakte (uiteraard zitten er meer berekeningen in, had totaal 3 A4'tjes) Maar bovenste was mijn laatste blad.
Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen:
Schijf 1 - € 19.645 x 36,25% = € 7.121
Schijf 2 - (€ 33.000 - € 19.645) x 42% = € 5.609
Totaal IB en PVV - € 7.121 + € 5.609 = € 12.730

Heffingskortingen:
Algemene heffingskorting - € 2.103 - 2% x (€ 33.000 - € 19.645) = € 1.836
Arbeidskorting - € 2.097
Totaal heffingskortingen - € 1.836 + € 2.097 = € 3.933

Totaal verschuldigde IB en PVV - € 12.730 - € 3.933 = € 8.797
Ingehouden loonheffing - € 9.124
Te ontvangen - € 9.124 - € 8.797 = € 327

Je ziet dat mijn berekening niet helemaal overeenkomt met wat je zelf schetste, waarschijnlijk is je inkomen uit werk en woning lager dan € 33.000 (dit door aftrekposten).

Om tot het juiste bedrag te komen kun je de berekeningen gewoon overnemen en waar € 33.000 is ingevuld je inkomen uit werk en woning invullen (als ik het goed heb is dat rond de € 29.000). Dus je hebt € 4.000 aan aftrekposten (hypotheekrente??).

Wat ook van belang is/kan zijn is een eventuele voorlopige aanslag, heb je die gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DieSign schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:39:
[...]

Heffingskortingen:
Arbeidskorting - € 2.097

Je ziet dat mijn berekening niet helemaal overeenkomt met wat je zelf schetste, waarschijnlijk is je inkomen uit werk en woning lager dan € 33.000 (dit door aftrekposten).

Om tot het juiste bedrag te komen kun je de berekeningen gewoon overnemen en waar € 33.000 is ingevuld je inkomen uit werk en woning invullen (als ik het goed heb is dat rond de € 29.000). Dus je hebt € 4.000 aan aftrekposten (hypotheekrente??).

Wat ook van belang is/kan zijn is een eventuele voorlopige aanslag, heb je die gehad?
Ja klopt, zag ook een bedrag staan van rond de 29.000 euro. En de voorlopige aanslag bedoel je daarmee de hypotheek rente teruggave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
ja dat gaat via je voorlopige aanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

alwind schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
ja dat gaat via je voorlopige aanslag
Klopt inderdaad en zie dat ook meeberekend is in de aangifte. 1.752 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieSign
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 10:35
Xtr3me4me schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Klopt inderdaad en zie dat ook meeberekend is in de aangifte. 1.752 euro
Per saldo krijg je dus nog € 2.054 - € 1.752 = € 302 terug.

Als dit verschilt van voorgaande jaren zou ik de aangifte van dit jaar vergelijken met die van voorgaande jaren.

Maar op basis van wat jij hebt verstrekt aan gegevens lijkt de berekening wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39

Dido

heforshe

Xtr3me4me schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:52:
Ja klopt, zag ook een bedrag staan van rond de 29.000 euro. En de voorlopige aanslag bedoel je daarmee de hypotheek rente teruggave?
offtopic:
Het is hypotheekrenteaftrek. Jij krijgt van niemand hypotheekrente terug, maar omdat je de betaalde rente mag aftrekken van je inkomen mag je de (door je baas ingehouden) belasting die je erover hebt betaald wel terugvragen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

DieSign schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:39:
[...]

Heffingskortingen:
Arbeidskorting - € 2.097

Ik heb jouw berekening genomen en kwam tot het volgende:

Schijf 2 - (€ 29.081 - € 19.645) x 42% = € 4.004
Totaal IB en PVV - € 7.121 + € 4.004 = € 11.125

Heffingskortingen:
Algemene heffingskorting - € 2.103 - 2% x (€ 29.081 - € 19.645) = € 1.914
Arbeidskorting - € 2.097
Totaal heffingskortingen - € 1.914 + € 2.097 = € 4.011

Totaal verschuldigde IB en PVV - € 11.125 - € 4.004 = € 7.114
Ingehouden loonheffing - € 7.114
Te ontvangen - € 9.124 - € 7.114 = € 2010

Zij berekende ook met €29.081

Daardoor kwam ik ook in de buurt van haar berekening. Ik snap er zelf de ballen van en laat het ieder jaar door haar doen en kreeg altijd van de belastingdienst de exacte berekening terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 31-03-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43
Toch relaxt, zo naast je vakantiegeld nog bijna duizend euro terug krijgen van de belastingdienst :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 10:04
Xtr3me4me schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Ik heb jouw berekening genomen en kwam tot het volgende:

Schijf 2 - (€ 29.081 - € 19.645) x 42% = € 4.004
Totaal IB en PVV - € 7.121 + € 4.004 = € 11.125

Heffingskortingen:
Algemene heffingskorting - € 2.103 - 2% x (€ 29.081 - € 19.645) = € 1.914
Arbeidskorting - € 2.097
Totaal heffingskortingen - € 1.914 + € 2.097 = € 4.011

Totaal verschuldigde IB en PVV - € 11.125 - € 4.004 = € 7.114
Ingehouden loonheffing - € 7.114
Te ontvangen - € 9.124 - € 7.114 = € 2010

Zij berekende ook met €29.081

Daardoor kwam ik ook in de buurt van haar berekening. Ik snap er zelf de ballen van en laat het ieder jaar door haar doen en kreeg altijd van de belastingdienst de exacte berekening terug.
Ik mis de €1752 aan HRA in dit stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

celshof schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:40:
[...]

Ik mis de €1752 aan HRA in dit stuk.
Ja klopt, die had mijn belastingadviseur niet meegenomen. Helaas moet dat er nog af hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

op 1 maart, paar minuten nadat de applicatie beschikbaar was ingevuld maar nog steeds niks binnen. Ik ben benieuwd wanneer ik een brief ontvang.

Voorgaande jaar had ik alleen het probleem dat ze het de eerste keer niet hadden ontvangen en dus later opnieuw moest invullen en het bedrag dus ook veel later kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 05:12
NLF schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:49:

op 1 maart, paar minuten nadat de applicatie beschikbaar was ingevuld maar nog steeds niks binnen. Ik ben benieuwd wanneer ik een brief ontvang.
Tja, zoals ik het begrijp, gaat het volledig willekeurig, dus "wie het eerst komt wie het eerst maalt" gaat hier helaas niet op. Sommige mensen, die het later hebben ingevuld, hebben het al binnen. Ik heb het ook meteen ingevuld, maar ook nog steeds niks. Beste is er gewoon niet aan te denken en gewoon afwachten tot het komt, anders duren de dagen wel heel erg lang.

offtopic:
De Belastingdienst kan hun slogan beter omdraaien "Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker" want het is tegenwoordig al makkelijk met alles vooraf ingevuld, alleen zou het nog leuker zijn als je ook nog eens snel je centen kreeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 06:25:
[...]

Tja, zoals ik het begrijp, gaat het volledig willekeurig, dus "wie het eerst komt wie het eerst maalt" gaat hier helaas niet op. Sommige mensen, die het later hebben ingevuld, hebben het al binnen. Ik heb het ook meteen ingevuld, maar ook nog steeds niks. Beste is er gewoon niet aan te denken en gewoon afwachten tot het komt, anders duren de dagen wel heel erg lang.

offtopic:
De Belastingdienst kan hun slogan beter omdraaien "Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker" want het is tegenwoordig al makkelijk met alles vooraf ingevuld, alleen zou het nog leuker zijn als je ook nog eens snel je centen kreeg. :+
Is het echt random ja? Of zijn er gewoon veel variabelen? Kan me voorstellen dat mijn aangifte dit jaar wat langer gaat duren om te verwerken, aangezien ik een huis gekocht heb vorig jaar (nieuwbouw) en allerlei aftrekposten in heb gevuld, evenals het feit dat ik vorig jaar voor het eerst een fiscaal partner had. Jaren daarvoor ging het vooral om een bijbaantje of twee.

Weet iemand trouwens op welke manier de BD eventueel die aftrekposten controleert? Krijg je een brief met een verzoek om bewijs aan te leveren o.i.d.? Of kan het ook digitaal tegenwoordig? Dit laatste zou natuurlijk wel handig zijn, heb inmiddels alles ingescand en wel bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:22
finsdefis schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:02:
[...]

Is het echt random ja? Of zijn er gewoon veel variabelen? Kan me voorstellen dat mijn aangifte dit jaar wat langer gaat duren om te verwerken, aangezien ik een huis gekocht heb vorig jaar (nieuwbouw) en allerlei aftrekposten in heb gevuld, evenals het feit dat ik vorig jaar voor het eerst een fiscaal partner had. Jaren daarvoor ging het vooral om een bijbaantje of twee.

Weet iemand trouwens op welke manier de BD eventueel die aftrekposten controleert? Krijg je een brief met een verzoek om bewijs aan te leveren o.i.d.? Of kan het ook digitaal tegenwoordig? Dit laatste zou natuurlijk wel handig zijn, heb inmiddels alles ingescand en wel bewaard.
Ik vul al ruim 10 jaar belastingaangiftes in van mezelf en soms van anderen. Er is nog nooit om enig bewijs gevraagd.

Volgens mij wordt alles door de computer gehaald en (1) vreemde/grote bedragen handmatig gecontroleerd/ gevraagd voor bewijs en (2) random bedragen handmatig gecontroleerd/gevraagd voor bewijs.

Elk jaar geeft de belastingdienst aan waar ze extra op gaan controleren. Zie bijvoorbeeld http://www.consumentenbon.../2015/controlethema-2015/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
evleerdam schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:24:
[...]

Ik vul al ruim 10 jaar belastingaangiftes in van mezelf en soms van anderen. Er is nog nooit om enig bewijs gevraagd.

Volgens mij wordt alles door de computer gehaald en (1) vreemde/grote bedragen handmatig gecontroleerd/ gevraagd voor bewijs en (2) random bedragen handmatig gecontroleerd/gevraagd voor bewijs.

Elk jaar geeft de belastingdienst aan waar ze extra op gaan controleren. Zie bijvoorbeeld http://www.consumentenbon.../2015/controlethema-2015/
Ah, thanks. Heb namelijk geen idee hoe groot de steekproef is en ging er al van uit dat ik het geld gewoon zou krijgen en evt achteraf bewijs aan moet leveren (niet dat je langer op je geld moet wachten o.i.d.). Kan die ~3k euro namelijk goed gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:22
finsdefis schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:10:
[...]

Ah, thanks. Heb namelijk geen idee hoe groot de steekproef is en ging er al van uit dat ik het geld gewoon zou krijgen en evt achteraf bewijs aan moet leveren (niet dat je langer op je geld moet wachten o.i.d.). Kan die ~3k euro namelijk goed gebruiken :9
Je krijgt eerst een voorlopige aanslag. Dan krijg je dus je geld al terug. Volgens mij wordt er dan (vrijwel) niets gecontroleerd.

Een definitieve aanslag krijg je pas na een aantal maanden. Alhoewel dat zelfs een aantal jaar kan duren, maar een aantal jaar is alleen in het geval bijzondere aanslagen (bijvoorbeeld op papier, bij overlijden, bij immigeren etc. etc.). Voor de definitieve aanslag controleren ze pas, en ook dan pas zullen ze bewijs vragen.

Eigenlijk krijg je je geld dus al vrij snel, maar is het pas (veel) later definitief. Indien je niet zeker ben van je aangifte zou ik het geld dus ook niet gebruiken voor je een definitieve aanslag krijgt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Oude buren van ons hadden fouten gemaakt met hun bouwdepot; wel de rente volledig afgetrokken, maar niet de ontvangen rente over het depot verrekend.

Die mochten mooi 2500-3000 terugbetalen. Dat geld hadden ze al verbrast. Dus die zaten redelijk in de piepzak.

Belastingdienst kwam toen wel met het verzoek tot overhandigen van bewijzen.
Maar volgens mij komt dit tegenwoordig vanzelf bovendrijven door de reeds ingevulde bedragen. En als je met je overige aftrekkosten binnen bepaalde marges blijft rolt het allemaal gewoon door.

Wij hebben we zelf al een keer een steekproef van de toeslagen; moest ik contracten en uren overzichten van de opvang toe sturen. Was prima voor elkaar. Maar dat was de eerste keer dat we zo'n verzoek kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
evleerdam schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:33:
[...]

Je krijgt eerst een voorlopige aanslag. Dan krijg je dus je geld al terug. Volgens mij wordt er dan (vrijwel) niets gecontroleerd.

Een definitieve aanslag krijg je pas na een aantal maanden. Alhoewel dat zelfs een aantal jaar kan duren, maar een aantal jaar is alleen in het geval bijzondere aanslagen (bijvoorbeeld op papier, bij overlijden, bij immigeren etc. etc.). Voor de definitieve aanslag controleren ze pas, en ook dan pas zullen ze bewijs vragen.

Eigenlijk krijg je je geld dus al vrij snel, maar is het pas (veel) later definitief. Indien je niet zeker ben van je aangifte zou ik het geld dus ook niet gebruiken voor je een definitieve aanslag krijgt.
Oja, tuurlijk. Dat verschil tussen voorlopig/definitief was ik even vergeten. Overigens hebben we buffer genoeg, dus ik zet het gewoon apart. Maar toch fijn om het z.s.m. achter de hand te hebben. Weet vrijwel zeker dat enige wijzigingen echt op de tientallen euro's gaan zitten, dus daar zit weinig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn vriendin heeft in 2014 een aantal maanden gewerkt zonder loonheffingskorting te hebben toegepast (dit is ook terug te zien op haar jaaropgaaf van de desbetreffende werkgever).
Is er een eenvoudige manier om te zien dat deze loonheffingskorting alsnog is toegepast in de berekening voor de inkomstenbelasting over 2014? Dit is toch iets dat automatisch gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als er niet voldoende loonheffingskorting is toegepast krijg je het via de aangifte terug. Dus dat zou automatisch goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:35:
Als er niet voldoende loonheffingskorting is toegepast krijg je het via de aangifte terug. Dus dat zou automatisch goed moeten gaan.
Helder, automatisch verrekend dus. Maar dat zou je dan toch helder terug moeten kunnen zien in het overzicht dat je te zien krijgt voor het versturen van je aangifte?

EDIT:
Ik zie dat dit bedrag al zijn maximum heeft bereikt op basis van de korting die is toegepast bij eerdere werkgevers, als ik het goed begrijp. Je ziet hier verder geen expliciete berekening van bij staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Teleluvr op 04-04-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Vorig jaar geregistreerd partnerschap met mijn vriendin aangegaan. We hebben allebei een huis en onze eigen hypotheek. Maar we zijn dus wel fiscaal partner. Mijn huis staat te koop. Hebben we beide recht op hra? Waar moet ik nog meer op letten bij de aangifte. Vriendin werkt part time 28 uur, en ik fulltime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Er is 1 ding wat ik niet goed begrijp. Mijn vrouw verdient, in loondienst, ongeveer 11.000 bruto. Ze heeft in 2014 ongeveer 3500 bijverdiend met bijklussen (rond de 5500 inkomsten, 2000 kosten). Nu heb ik dit ingevoerd in het belastingprogramma. Wat schetst mijn verbazing, er wordt geen belasting over de 3500 gerekend. Ik weet dat je 5000 euro belastingvrij bij mag verdienen, maar gaat dit ook op in combinatie met de inkomsten uit loondienst?

Iemand die weet hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@Maniak:
Natuurlijk moet er belasting worden betaald over de inkomsten uit overig werk. Er mag ook niet € 5000 belastingvrij worden bijverdiend. U bedoelt dat over de EERSTE € 6000 aan inkomen geen belasting hoeft te worden betaald vanwege de heffingskortingen. En dat wordt weer een ander verhaal als er een voorlopige teruggaaf is geweest als niet verdienende partner. Dan wordt direct de allereerste euro belast.

Hebt u de gegevens in de online aangifte ingevuld of in de het aangifteprogramma?. Dit laatste programma is duidelijker vanwege beter overzicht en handzamer in gebruik. Dit programma is te vinden door te googelen op: belastingprogramma voor particulieren. Kijkt u eens in het overzicht van de aangifte. Dan moet duidelijk zijn waarom uw vrouw geen belasting hoeft te betalen. Klikt u eens op heffingskortingen. Heeft u misschien een kind jonger dan 12 jaar. Dan zou er teruggaaf vanwege de inkomensafhankelijke combinatiekorting kunnen zijn. Die korting kan al sowieso zo'n € 2000 bedragen. (teruggave) In combinatie met een te betalen bedrag vanwege de ROW is het dan te verklaren dat er niets bijbetaald hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
MarkHero schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:40:
Vorig jaar geregistreerd partnerschap met mijn vriendin aangegaan. We hebben allebei een huis en onze eigen hypotheek. Maar we zijn dus wel fiscaal partner. Mijn huis staat te koop. Hebben we beide recht op hra? Waar moet ik nog meer op letten bij de aangifte. Vriendin werkt part time 28 uur, en ik fulltime.
Fiscaal partnerschap en de rente van twee koopwoningen in aftrek brengen is niet toegestaan. Maar voor u geldt een uitzondering: u heeft een koopwoning + een koopwoning die leeg staat EN te koop. Dan is renteaftrek voor beide woningen voor maximaal 3 jaar + lopend jaar wél toegestaan. Leeshier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
finsdefis schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:10:
[...]

Elk jaar controleert de Belastingdienst een paar procent van de aangiften. Cijfers over fraudebestrijding, aantal ingediende aangiften per jaar (zo'n 10 miljoen), terugbetalingen e.d. zijn te vinden in de halfjaarsrapportages die elk half jaar aan de Kamers worden toegestuurd. Inmiddels is de 14e halfjaarsrapportage uitgekomen (najaar 2014) In het rapport is te lezen: De hoge teruggaven worden vanaf een bepaald drempelbedrag allemaal gecontroleerd door een leidinggevende. Kleinere bedragen worden steekproefsgewijs gecontroleerd.

Vanwege bedrijfsgeheim wordt niet vermeld hoe hoog het drempelbedrag van de teruggave moet zijn om voor controle in aanmerking te komen. Wel is duidelijk dat significant hoge bedragen zoals hoge bedragen bij aftrek ziektekosten: medicijnen, reiskosten / vervoerskosten gecontroleerd kunnen worden na uitworp door de computer. Ook 'vaste' onderwerpen zoals lijfrenteaftrek, aftrek levensonderhoud kinderen, reisaftrek openbaar vervoer zijn inmiddels stelselmatig gecontroleerde posten. Als u van cijfertjes houdt: lees hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@Xtr3me4me en anderen:
De Belastingdienst doet net alsof er nog maar 2 mogelijkheden zijn om aangifte te doen:
1. de app
2. de online aangifte

Maar natuurlijk bestaat er ook nog het gewone aangifteprogrammaa. Alleen is dit programma verstopt op de site. Niet of nauwelijks te vinden. De Belastingdienst heeft dit bewust gedaan omdat de dienst wil dat er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de online aangifte. Voordeel van de online aangifte is dat die 'in the cloud' wordt bewaard. Dus altijd oproepbaar is, ook via een andere computer / laptop. Je hoeft geen programma op je eigen computer te downloaden. Gegevens blijven bewaard.

Nadeel van het online programma is dat hetoverzicht en het inzicht verdwijntt. Je wordt aan het handje van de Belastingdienst meegenomen met behulp van ja/nee vragen. Natuurlijk is er wel wat cijferwerk te lezen in het overzicht, maar dat vraagt enig verstand van zaken.

In de helft van de tijd kan het gewone IB-programma worden ingevuld. Ook hier zijn de Vooringevulde Gegevens beschikbaar. En is het navigeren door het programma heen is stukken eenvoudiger. Het programma is te vinden en te downloaden door te googelen op: aangifteprogramma 2014 downloaden Windows (of Apple) // Of:aangifte doen als particulierr OF: http://www.belastingdiens...ruiken/aangifteprogrammas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ehm de structuur van de online aangifte en het aangifteprogramma zijn toch aan elkaar gelijk?

Ik heb weinig verschil gezien tussen de online aangifte 2014 en het aangifteprogramme over 2013...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:25
In het jaar 2014 (maart) heb ik een auto van de zaak gekregen. Hier betaal ik bijtelling over.
Op mijn jaaropgaaf staat:
Totaal eigen bijdrage: 1142
Totaal fiscale bijtelling: 987
Ik had in de inkomstenbelasting verwacht dat er zou gevraagd worden of ik een auto van de zaak heb...
Word dit gewoon bij je loon opgeteld, en op die wijze berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@mannetje19:
Er wordt al heel lang in de aangifte niet meer gevraagd naar de auto van de zaak.
De fiscale bijtelling vanwege de auto is in de jaaropgaaf inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 08:12
fisbel schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:05:
Maar natuurlijk bestaat er ook nog het gewone aangifteprogrammaa. Alleen is dit programma verstopt op de site. Niet of nauwelijks te vinden. De Belastingdienst heeft dit bewust gedaan omdat de dienst wil dat er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de online aangifte. Voordeel van de online aangifte is dat die 'in the cloud' wordt bewaard. Dus altijd oproepbaar is, ook via een andere computer / laptop. Je hoeft geen programma op je eigen computer te downloaden. Gegevens blijven bewaard.
Nou ja "natuurlijk" als je inderdaad de belastingdienst moet geloven is dat niet zo natuurlijk meer.
Maar bedankt voor de links! _/-\o_
Ik zocht me net de tandjes en was zoals de belastingdienst inderdaad wil doen geloven bang dat ie online moest ingevuld gaan worden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-08 02:16
Iemand een idee welke IP-adressen de Belastingdienst gebruikt om ingevulde aangiftes van Aangifteprogramma 2014 te ontvangen? Ik weet niet zeker of ze de mijne goed ontvangen hebben omdat ik niets kan inzien op de Belastingdienst-website en ik weet dat m'n firewall streng is.

in mijn logfiles zijn de ip-ranges gelieerd aan belastingdienst.nl ( 85.159.97.0 - 85.159.97.255, 87.213.173.176 - 87.213.173.191 en 98.159.0.0 - 98.159.15.255 ) in ieder geval niet geblockt.

Maar als iemand weet dat er nog een ander ip-adres wordt gebruikt, schroom je niet om het te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 22:41

The_Scarabial

MTB for life!

^Je krijgt gewoon een bevestiging na het ondertekenen hoor, kan je afdrukken en de pdf kan je zelfs opslaan. Heb je toch niet die ip-adressen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:11

Speedmaster

Make my day...

Log even in op je Mijn Belastingdienst, daar kan je direct zien of deze is ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren twee blauwe enveloppen gekregen, maar helaas nog niet de 'voorlopige' van 2014, maar definitieve van 2013. Nog even wachten op m'n geld dus...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-08 02:16
The_Scarabial schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:07:
^Je krijgt gewoon een bevestiging na het ondertekenen hoor, kan je afdrukken en de pdf kan je zelfs opslaan. Heb je toch niet die ip-adressen voor nodig.
Speedmaster schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:56:
Log even in op je Mijn Belastingdienst, daar kan je direct zien of deze is ontvangen.
Ik krijg wel bericht dat ze iets (digitaal) ontvangen hebben en dat ik iets heb ondertekend. Maar ik vraag me dan af of ze dezelfde gegevens ontvangen hebben als ik heb ingevuld, want dat kan ik niet nagaan met één zinnetje op die pdf.

Anders wordt het maar afwachten en hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RoestVrijStaal schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:11:
[...]

[...]

Ik krijg wel bericht dat ze iets (digitaal) ontvangen hebben en dat ik iets heb ondertekend. Maar ik vraag me dan af of ze dezelfde gegevens ontvangen hebben als ik heb ingevuld, want dat kan ik niet nagaan met één zinnetje op die pdf.

Waarom zouden ze iets anders hebben ontvangen dan jij hebt ingevuld? Je weet toch waar je je (digitale) handtekening onder gezet hebt?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Barrycade schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:59:
Oude buren van ons hadden fouten gemaakt met hun bouwdepot; wel de rente volledig afgetrokken, maar niet de ontvangen rente over het depot verrekend.

Die mochten mooi 2500-3000 terugbetalen. Dat geld hadden ze al verbrast. Dus die zaten redelijk in de piepzak.
Zoiets blijf ik toch opvallend vinden, wel een eigen huis, maar een luttel bedrag als 3000 euro niet kunnen betalen omdat het al uitgegeven is...ik vraag me echt af wat zulke lui bezielt 8)7

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 22:41

The_Scarabial

MTB for life!

RoestVrijStaal schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:11:
[...]

[...]

jah als je daar al niet meer van kan uitgaan, je krijgt over een paar maanden volgens mij ook nog wel een keer de voorlopige aanslag per post, kan je meteen zien of het klopt, als het dan niet klopt kan je de belastingdienst bellen o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

psy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:48:
[...]

Zoiets blijf ik toch opvallend vinden, wel een eigen huis, maar een luttel bedrag als 3000 euro niet kunnen betalen omdat het al uitgegeven is...ik vraag me echt af wat zulke lui bezielt 8)7
helemaal offtopic, maar ze deden bij het storten van het loon benzine geld cash in het handschoenenkastje van hun auto, omdat ze anders aan het eind van de maand geen geld meer hadden om te tanken :o
Dus geld uitgeven was hun sterkste kant zeg maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eerste keer aangifte gedaan in de US. Aangifte zelf was wat complexer dan in NL... 14 April aangifte gedaan, 22 April voorlopige teruggave op rekening. Kan snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Christoph schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:34:
Eerste keer aangifte gedaan in de US. Aangifte zelf was wat complexer dan in NL... 14 April aangifte gedaan, 22 April voorlopige teruggave op rekening. Kan snel gaan.
Als je geld terug denkt te krijgen bij je inkomstenbelasting kan je natuurlijk al gedurende het jaar voorlopige teruggaaf aanvragen. Anders wordt het over het algemeen mei/juni van het voglende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Zojuist aangifte gedaan en ik mag geld bijlappen, maar nergens een rekeningnummer of betaalinstructie te bespeuren. Belastingtelefoon heb ik na 20 minuten wachten maar opgehangen.

Is het een veilige aanname dat ik nog een rekeningetje per post ontvang ofzo?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eh, dat krijg je toch altijd vanzelf thuisgestuurd via een voorlopige aanslag. Is toch altijd zo geweest? Of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-04-2015 14:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Je krijgt gewoon een brief thuis met de definitieve aanslag. Daar staan betaalinstructies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Je hoeft je niet ongerust te maken dat de BD je niet weet te vinden als je nog moet betalen })

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zit in deze aangifte nu dat bedrag van 700 euro wet iedere werkende nederlander moest gaan betalen verwerkt of niet? (in het nieuws rond december 2014 gok ik)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:32
Niet 700 euro, maar wel een paar honderd euro ja. Krijg beduidend minder terug met mijn HRA dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 01-09 08:33
Ik moet wat documenten opnieuw aanvragen, waaronder mijn jaaropgave etc om de belastingaangifte te kunnen doen. Kan ik zonder een specifieke reden uitstel van aangifte voor die termijn van 4 maanden aanvragen?

Toch maar eens wat zorgvuldiger met mijn documentatie omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:11

Speedmaster

Make my day...

FrankoNL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:38:
Ik moet wat documenten opnieuw aanvragen, waaronder mijn jaaropgave etc om de belastingaangifte te kunnen doen. Kan ik zonder een specifieke reden uitstel van aangifte voor die termijn van 4 maanden aanvragen?

Beetje laat als je al vanaf 1 Maart aan de slag kan met je aangifte...... 8)7 Maar als je de vooraf ingevulde download dan heb je toch alle gegevens?

[ Voor 7% gewijzigd door Speedmaster op 23-04-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 01-09 08:33
Speedmaster schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:10:
[...]

Beetje laat als je al vanaf 1 Maart aan de slag kan met je aangifte...... 8)7 Maar als je de vooraf ingevulde download dan heb je toch alle gegevens?
Ja ach, ben eenmaal een uitsteller. ;)

Ik heb inderdaad de vooringevulde aangifte verstuurd. Heb wat spaargeld uit een erfenis dus dan is die schuld van de DUO nog ergens goed voor. Kan er mooi vanaf getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Speedmaster schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:10:
[...]

Maar als je de vooraf ingevulde download dan heb je toch alle gegevens?
Maar die moet je natuurlijk nog wel controleren op juistheid en evt corrigeren/aanvullen. Wordt lastig als je de originelen niet meer hebt (ook lekker snugger, jaaropgaves bewaar je toch gewoon???) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 19:59
Voor m'n vrouw ben ik de aangifte aan het invullen, jaaropgaaf erbij. 'Verrekende arbiedskorting: Eur 2106'

De belastingdienst zegt. "Computer says NO!" Het mag niet meer dan Eur 2097 zijn.

Er is maar sprake van 1 werkgever waarbij het gehele kalendaar onder 1 contract gewerkt is... Moet ik hiervoor aankloppen bij de loonadministratie van haar werkgever hoe dit kan?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

2097 euro is ook het maximum voor 2014, zie (bijvoorbeeld) http://www.oversalarisadm...4023#sthash.q3YfWb1E.dpbs :)

Lijk me een foutje van de werkgever inderdaad. Wellicht even melden. Maar of je om die 9 euro nou heel erg moeilijk moet gaan doen? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

FrankoNL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:38:

Als er geen uitbetalingen in 2015 zijn gedaan die nog voor 2014 golden (vakantiegeld bij uitdienststreding ofzo), dan kan je op basis van de laatste loonstrook van 2014 ook je belastingaangifte doen. Even controleren of de getallen overeenkomen met de voorafingevulde aangifte en klaar ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:45

TheVMaster

Moderator WOS
Wauw....de belastingdienst is snel, heb de teruggave al op de bankrekening staan...
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste