Heb ik ook al wel eens gehad. Werkgever heeft kennelijk met verkeerde getallen gewerkt. Als je het maximum invult en daarnaast de bedragen die je hebt afgedragen zou de BD vanzelf moeten uitrekenen hoeveel je eventueel bij moet betalen.Keiichi schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:51:
Voor m'n vrouw ben ik de aangifte aan het invullen, jaaropgaaf erbij. 'Verrekende arbiedskorting: Eur 2106'
De belastingdienst zegt. "Computer says NO!" Het mag niet meer dan Eur 2097 zijn.
Er is maar sprake van 1 werkgever waarbij het gehele kalendaar onder 1 contract gewerkt is... Moet ik hiervoor aankloppen bij de loonadministratie van haar werkgever hoe dit kan?
Zul je net zien dat het DigiD van mijn fiscaal partner niet meer werkt.. ofwel, vijf werkdagen wachten op een nieuw wachtwoord..
Is het nu verstandig om uitstel te vragen, of gewoon de aangifte 2 of 3 mei versturen (aangezien ze toch eerst een herinnering versturen)?
Is het nu verstandig om uitstel te vragen, of gewoon de aangifte 2 of 3 mei versturen (aangezien ze toch eerst een herinnering versturen)?
Even de ham vragen, had je de papieren bevestiging al gehad de afgelopen week en wanneer had je de aangifte ingeschoten...?TheVMaster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:05:
Wauw....de belastingdienst is snel, heb de teruggave al op de bankrekening staan...
Nope...nog geen papieren bevestiging gehad en ik heb de aangifte ingeschoten op 1 maart om 00:45 ongeveer.Speedmaster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:24:
[...]
Even de ham vragen, had je de papieren bevestiging al gehad de afgelopen week en wanneer had je de aangifte ingeschoten...?
Kijk dan weet ik waar ik op moet letten...TheVMaster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:26:
[...]
Nope...nog geen papieren bevestiging gehad en ik heb de aangifte ingeschoten op 1 maart om 00:45 ongeveer.
/offtopic:
Speedmaster kijkt wederom naar zijn saldo op de ING app....

Heb het vaak genoeg gehoord, van de evergreen kilometer registratie bij geen prive gebruik tot zakelijk of toch niet zakelijke leningen. Maar goed voor de gemiddelde burger met 1 werkgever en 1 hypotheek valt ook niet veel te frauderen. Als je ondernemer bent (of dat nou ZZP of DGA is) of veel bijzondere posten hebt zal je sneller tegen een controle aanlopenevleerdam schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:24:
[...]
Ik vul al ruim 10 jaar belastingaangiftes in van mezelf en soms van anderen. Er is nog nooit om enig bewijs gevraagd.
Volgens mij wordt alles door de computer gehaald en (1) vreemde/grote bedragen handmatig gecontroleerd/ gevraagd voor bewijs en (2) random bedragen handmatig gecontroleerd/gevraagd voor bewijs.
Ik heb begrepen dat boven een bepaald bedrag aan teruggave sowieso een leidinggevende ernaar moet kijken. In de 4 jaar dat ik als ZZPer aangifte heb gedaan nog geen controle gehad overigens, maar dit jaar als DGA, stakende ZZPer en begin met pensioenaangiftes en daardoor een flinke teruggave ben ik er wel een beetje nerveus voor. Ik weet zo goed als zeker dat ik het goed heb gedaan, maar toch.
Overigens ergens begin april aangifte gedaan, en nog niets ontvangen op papier of in middelen.
Overigens ergens begin april aangifte gedaan, en nog niets ontvangen op papier of in middelen.
Ik zou sowieso niet al te nerveus zijn. In het ergste geval krijg je een brief die vraagt om ondersteunende documentatie, en is men tevreden met het resultaat. Dat was in ieder geval hoe het bij mij ging bij een (zakelijke-aangifte-)controle.Bonsaiboom schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:04:
Ik heb begrepen dat boven een bepaald bedrag aan teruggave sowieso een leidinggevende ernaar moet kijken. In de 4 jaar dat ik als ZZPer aangifte heb gedaan nog geen controle gehad overigens, maar dit jaar als DGA, stakende ZZPer en begin met pensioenaangiftes en daardoor een flinke teruggave ben ik er wel een beetje nerveus voor. Ik weet zo goed als zeker dat ik het goed heb gedaan, maar toch.
Bij een onjuistheid in mijn prive-aangifte kreeg ik simpelweg een brief dat ze het oneens waren met iets dat ik had ingevuld, en dat ze dit gewijzigd hadden, incl. op welke wettelijke grond. Verder geen boetes of ander gedoe. Natuurlijk was dit ongetwijfeld anders geweest als er sprake was geweest van een (schijn van) poging tot fraude.
[ Voor 22% gewijzigd door kunnen op 28-04-2015 23:31 ]
Ik heb een aantal spaarrekening naast mijn betaalrekening. Op die spaarekeningen staat in totaal een bedrag dat hoger is dan de drempel van 21.000. Door onverwachte kosten stond ik op mijn betaalrekening op 1-1-2014 een bedrag van 900 euro rood.
Nu ben ik mijn aangifte aan het invullen. Vul bij "Bank- en spaartegoeden" al mijn rekeningen in en vul mijn betaalrekening waarop ik rood stond in bij "schulden"... echter komt deze 900 euro niet boven de drempel uit.
Kan ik die 900 euro nog ergens kwijt aan de "bank- en spaartegoeden"-kant? Want mijn vermogen is daadwerkelijk 900 euro lager.
Of had ik gewoon beter op moeten letten op 31-12-2013 en nog even snel wat geld van mijn spaarekening naar mijn betaalrekening moeten schrijven en heb ik nu gewoon pech?
Nu ben ik mijn aangifte aan het invullen. Vul bij "Bank- en spaartegoeden" al mijn rekeningen in en vul mijn betaalrekening waarop ik rood stond in bij "schulden"... echter komt deze 900 euro niet boven de drempel uit.
Kan ik die 900 euro nog ergens kwijt aan de "bank- en spaartegoeden"-kant? Want mijn vermogen is daadwerkelijk 900 euro lager.
Of had ik gewoon beter op moeten letten op 31-12-2013 en nog even snel wat geld van mijn spaarekening naar mijn betaalrekening moeten schrijven en heb ik nu gewoon pech?
^^ Dat. Sowieso scheelt het je rente betalen als je vaker vrijwel maximaal rood staat.P.O. Box schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:46:
Dat is correct.P.O. Box schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:46:
Nee, je mag niet zelf bezittingen en schulden verrekenen. Voor schulden geldt een drempel.Kan ik die 900 euro nog ergens kwijt aan de "bank- en spaartegoeden"-kant? Want mijn vermogen is daadwerkelijk 900 euro lager.
situatie:
Ik heb geen verzoek om aangifte te doen van de belastingdienst. Ik werk in loondienst en heb geen eigen huis, ik heb in eerdere jaren ook weleens geen aangifte gedaan.
Helaas wordt ik dit jaar nogal hard getroffen door de naheffing op mijn vakantiegeld en 13e maand (600Euro), omdat ik nieuwsgierig was of er nog iets te halen viel. Nu ben ik in dubio
1. geen aangifte doen en wachten tot er iemand bij de belastingdienst wakker wordt en mij een verzoek tot aangifte stuurt met het risico op een boete.
2. Als brave burger 600 euro overmaken naar de staat.
Zijn er meer tweakers in deze positie? Wat doe je?
Ik heb geen verzoek om aangifte te doen van de belastingdienst. Ik werk in loondienst en heb geen eigen huis, ik heb in eerdere jaren ook weleens geen aangifte gedaan.
Helaas wordt ik dit jaar nogal hard getroffen door de naheffing op mijn vakantiegeld en 13e maand (600Euro), omdat ik nieuwsgierig was of er nog iets te halen viel. Nu ben ik in dubio
1. geen aangifte doen en wachten tot er iemand bij de belastingdienst wakker wordt en mij een verzoek tot aangifte stuurt met het risico op een boete.
Als je moet betalen weten ze je zeker te vinden, je kan dan een aanslag verwachten ergens eind 3e kwartaal met verzoek om te betalen.
De belastingdienst had zijn computersystemen niet op tijd gereed voor de door het kabinet bedachte inkomensafhankelijke heffing.redwing schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:29:
Hoezo een naheffing, dat hoort je werkgever toch al in te houden op je loon ?
Ze hebben het voor 2015 ook nog niet voor elkaar dus volgend jaar staat er een ander excuus te lezen.
Zolang ze niet meteen met een boete komen wacht ik denk ik af tot de BD actie onderneemt.Speedmaster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:29:
Als je moet betalen weten ze je zeker te vinden, je kan dan een aanslag verwachten ergens eind 3e kwartaal met verzoek om te betalen.
Als je weet dat je 45 euro of meer belasting moet betalen ben je verplicht aangifte te doen. Je zult vanzelf een brief krijgen rond September en dan wordt er rente (4%) in rekening gebracht. Ik zou het vast insturen.HEY_DUDE schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:23:
situatie:
Ik zou in ieder geval je voorlopige teruggaaf naar beneden bijstellen. Dan scheelt het volgend jaar weer, mocht e.e.a. weer zo voorkomen.HEY_DUDE schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:23:
situatie:
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik zat vorig jaar in dezelfde situatie, alleen ging het bij mij om 1600 ipv 600. Dat heb ik uiteindelijk maar gewoon betaald.HEY_DUDE schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:23:
situatie:
(...)

Hier nog niets, maar heb het ook pas 3e week van maart ingeleverd.
Dus denk dat het nog wel tot eind van de maand zal duren.
Dus denk dat het nog wel tot eind van de maand zal duren.
Hier ook nog niet , wel 1 maart al verstuurd. Wachten het rustig af
Ik zit ook al sind begin van deze maand elke dag te kijken of het er is (een keer of 5 per dag haha) 2 maart ingestuurd. Via de app, was weer eens wat anders. Alle gegevens klopte netjes dus was er zo doorheen, heb verder geen bijzondere kosten die ik mag aftrekken.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Haha zelfde hier. Ook 2 maart verstuurd, ook elke dag meerdere keren per dag als een idioot kijken, maar nog steeds niks.OmeJoyo schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:05:
Ik zit ook al sind begin van deze maand elke dag te kijken of het er is (een keer of 5 per dag haha) 2 maart ingestuurd.
Nog niets, ingezonden in eerste week van maart...Ryan_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:00:
Nog meer mensen die al geld hebben ontvangen?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Heb ook niks gehad. Eerste week van maart opgestuurd.
Geen bericht op mijnbelastingdienst.nl
Geen bericht op mijnbelastingdienst.nl
[ Voor 27% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-05-2015 13:42 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Het is toch nog geen 1 juli? Je krijgt als het goed is voor 1 juli bericht, tot die tijd hoef je niet per se te kijken.
En het boeit niet wanneer de aangifte ingediend is, je geld komt niet eerder als je je aangifte vroeg gedaan hebt hoor
En het boeit niet wanneer de aangifte ingediend is, je geld komt niet eerder als je je aangifte vroeg gedaan hebt hoor
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb zojuist een bevestigingsbrief gehad van mijn definitieve aanslag, via Mijn Overheid.
Zal het geld deze week wel op mijn rekening krijgen.
Ik heb mijn aangifte direct op de eerste dag gedaan.
Zal het geld deze week wel op mijn rekening krijgen.
Ik heb mijn aangifte direct op de eerste dag gedaan.
Kan je controleren als je inlogt op de belastingdienst.. Ik heb 'm 10 maart gestuurd maar nog niets gezien. Vorig jaar had ik het 13 mei binnen.
toettoett
Volgens mij wel. Uiteindelijk verstuur je deze alsnog digitaal. Kan je checken op: https://digid.nl/inloggenWaah schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:54:
Ook als je de oude software hebt gebruikt?
Vroeger kon dat nietRyan_ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:56:
[...]
Volgens mij wel. Uiteindelijk verstuur je deze alsnog digitaal. Kan je checken op: https://digid.nl/inloggen
thuis maar eens zoeken naar die bevestiging. Die heb ik vast als PDF dan.
Ik heb de aangiftes van mij en mijn vrouw op 12 maart ingestuurd, maar nog geen bericht terug (net nog gecheckt, geen post).
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
ja, die heb ik namelijk ook gebruiktWaah schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:54:
Ook als je de oude software hebt gebruikt?
toettoett
Ik kon hem online niet bekijken.... maar heb wel degelijk een ontvangstbevestiging op pdf.
Dus met de oude software kan je het niet bekijken blijkbaar. Nu heb ik hem dubbel verstuurd.
Dan denk ik dat de brieven deze week ook verstuurd gaan worden. Misschien dan toch volgende week cashen. ;-)Nordlys schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:48:
Ik heb op 1 maart aangifte gedaan en vandaag de definitieve aanslag gekregen via mijnoverheid.nl.
Verwijderd
Die kende ik niet, heb me aangemeld.Nordlys schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:48:
Ik heb op 1 maart aangifte gedaan en vandaag de definitieve aanslag gekregen via mijnoverheid.nl.
Krijg je nu emails als er iets nieuws voor je daar staat of moet je zelf af en toe inloggen?
Ik heb zelf alles 2 maart verstuurd. We zien wel, moet zelf betalen, maar mijn vrouw krijgt wat terug. Laat ze eerst die van mijn vrouw maar doen, die van mij mag wel wachten...
Wat een verschrikkelijk systeem. Nog weer een portal met communicatie. En uiteraard heeft aanmelden tot gevolg dat je geen papieren communicatie meer krijgt (staat in de voorwaarden) waardoor je eigen administratie incompleet raakt omdat je geen lokale kopie hebt (niemand heeft de ijzeren discipline handmatig alles te kopieren) en portals een beperkte houdbaarheid kennen (ervaring).Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:57:
[...]
Die kende ik niet, heb me aangemeld.
Krijg je nu emails als er iets nieuws voor je daar staat of moet je zelf af en toe inloggen?
Verwijderd
Voorwaarden? Geen papieren meer thuis? Chips, dat moet ik even rechtbreien, dat was niet de bedoeling.
Lijkt de duo wel, kreeg ik opeens geen acceptgiro's meer voor het terugbetalen van studieschuld. Reden: ik had 1 keer online ingelogd en dat stond in de voorwaarden die ik natuurlijk niet gelezen had.
Edit: ah gelukkig, je kan je account beeindigen en na 3 weken krijg je alles op papier weer. Doe ik dat zodra de aangifte 2014 is afgehandeld.
Lijkt de duo wel, kreeg ik opeens geen acceptgiro's meer voor het terugbetalen van studieschuld. Reden: ik had 1 keer online ingelogd en dat stond in de voorwaarden die ik natuurlijk niet gelezen had.
Edit: ah gelukkig, je kan je account beeindigen en na 3 weken krijg je alles op papier weer. Doe ik dat zodra de aangifte 2014 is afgehandeld.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 22:13 ]
Volgens mij is dat ook weer niet zo met alles. Ik moet zorgtoeslag terugbetalen, krijg na iedere betaling een brief, terwijl ik wel aangemeld ben bij mijnoverheid.
Belastingdienst is een uitzondering: daarvan krijg je nog wel gewoon papieren brieven. Staat allemaal op de site van MijnOverheid.
Alleen van bepaalde gemeenten zou je niks meer op papier krijgen. Maar dat is niet eens bij elke gemeente zo.
Belasingdienst blijft alles op papier verzenden.
Belasingdienst blijft alles op papier verzenden.
Je weet dat het duo daar een rechtzaak voor aan de broek gehad heeft omdat er in eens deurwaarders verschenen? Heb die fittie ook gehad. aangekaart via de geschillencommissie. daarbij kreeg ik te horen over die rechtzaak.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:08:
Lijkt de duo wel, kreeg ik opeens geen acceptgiro's meer voor het terugbetalen van studieschuld. Reden: ik had 1 keer online ingelogd en dat stond in de voorwaarden die ik natuurlijk niet gelezen had
Gewonnen uiteraard.
De deurwaarderskosten hoeven niet betaald te worden. is namelijk onrechtmatig.
Een oproep tot inloggen omdat er documenten klaar staan is niet wettelijk.
Ik zou juist blij zijn om alles online te krijgen. Kon dat maar
Download een scanner app voor je telefoon... zo "scan" ik ook alles in, en heb ik het altijd bij me (auto-sync met Onedrive).Viavia28 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:55:
Ik zou juist blij zijn om alles online te krijgen. Kon dat maar
En dan plan ik meteen de einddata van de contracten in, in mijn agenda
Kan je toch net zo goed een foto maken van je document?Waah schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:14:
[...]
Download een scanner app voor je telefoon... zo "scan" ik ook alles in, en heb ik het altijd bij me (auto-sync met Onedrive).
Het gaat me meer om al die nutteloze post die ik krijg, terwijl ik online al lang op de hoogte ben gesteld.Waah schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:14:
[...]
Download een scanner app voor je telefoon... zo "scan" ik ook alles in, en heb ik het altijd bij me (auto-sync met Onedrive).
Veel maatschappijen hebben tegenwoordig een goed werkende portal waar je al je gegevens in kan zien. Toch krijg je altijd een bevestiging over de post. Vind ik nogal onnodig en een verspilling. Maar dat gaat een beetje offtopic
Dat doet zo'n app ook... met als voordeel dat die er een PDF van maakt, en je het in de juiste map zet....Ryan_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:24:
[...]
Kan je toch net zo goed een foto maken van je document?
Plus dat je dus multi-pagina documenten in 1 pdf hebt, en niet allemaal losse fotootjes. Erg handig als je even de voorwaarden moet checken bijvoorbeeld
Verwijderd
Oh? Ik heb trouwens geen deurwaarder gehad. Mijn vrouw was toen ook nog aan het terugbetalen en ik kreeg wel van haar een acceptgiro en niet meer voor mijzelf, voorheen zaten er 2 in de bus. Na 2 maand maar eens gaan bellen en toen kreeg ik telefonisch de acceptgiro omschrijvingen mee die ik moest invullen en heb ik het gelijk weer aangepast. Dat hele online inloggen om een rekening te zien bevalt me helemaal niet. Helaas moet ik ook voor onze telefoonrekeningen, de internetprovider en ook de energiemaatschappij nu zelf alles online regelen. Ik heb nu in mijn begroting in Excel meldingen staan waar ik elke maand de rekeningen vandaan moet sprokkelenfvdberg schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:21:
Je weet dat het duo daar een rechtzaak voor aan de broek gehad heeft omdat er in eens deurwaarders verschenen? Heb die fittie ook gehad. aangekaart via de geschillencommissie. daarbij kreeg ik te horen over die rechtzaak.
Gewonnen uiteraard.

Als ik een mail elke keer krijg vind ik het wel prima. Maar ik heb ook weleens een rekening gemist omdat ik vergat in te loggen en ik vind het persoonlijk fijner om de vaste lasten op papier te ontvangen, dan kan ik erop schrijven als iets betaald is en het in een map stoppen. Dat printen allemaal is ook irritant omdat de inkt vaak thuis op is en ik vergeet nieuwe te kopen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 10:45 ]
Bron: http://www.nu.nl/geldzake...dag-belastingaanslag.htmlOngeveer een miljoen mensen ontvangen dinsdag hun belastingaanslag. De Belastingdienst is onlangs begonnen met het versturen van de eerste aanslagen inkomstenbelasting.
Dat meldt de fiscus dinsdag.
Iedereen die voor 15 april aangifte heeft gedaan, krijgt voor 1 juli bericht. De Belastingdienst probeert dit ook te realiseren voor iedereen die de aangifte voor 6 mei heeft verstuurd.
Sommige mensen krijgen direct een definitieve aanslag, anderen krijgen eerst een voorlopige aanslag. Vorig jaar werd kregen 5,5 miljoen mensen direct een definitief bericht. De fiscus verwacht er dit jaar meer te kunnen versturen.
Inmiddels hebben zo'n zeshonderdduizend belastingplichtigen hun digitale aanslag ontvangen via de dienst Mijnoverheid.
Het is voor het eerst dat mensen de aanslag in hun persoonlijke digitale brievenbus kunnen krijgen. Omdat het nog om een proef gaat, krijgen zij ook een papieren aanslag.
Ook mensen die hun berichtenbox nog niet hebben geactiveerd, kunnen mogelijk een digitale versie ontvangen. De fiscus raadt iedereen aan het eigen account te activeren.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb 'm ook binnen zie ik via mijnoverheid. Getekend 8 mei. Mooi, dan zal binnenkort het geld wel komen.
toettoett
22 maart opgestuurd, 8 mei definitieve aanslag ontvangen. Echter krijgt mijn partner het geld terug en daar hebben wij nog geen bericht op ontvangen
Ben ook benieuwd of ik dan deze week de brief of digitale brief ontvang! netjes voor 1 april de aangifte verstuurd dus ik wacht met smart op mijn geld
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb de definitieve aanslag gisteren ontvangen, dagtekening 12-05 en vandaag het geld al op mijn rekening staan! Lekker vlotte afhandeling. Ik heb begin maart aangifte gedaan.
Hier ook vandaag het geld ontvangen. Lekker snel dit jaar.
Wanneer heb je aangifte gedaan?Viavia28 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:40:
Ik dacht ook net dat het gekregen had, bleek het een brief te zijn dat mijn wijzigingen voor de kinderopvangtoeslag goed waren verwerkt... zucht.
(15.03 aangifte gedaan)
(15.03 aangifte gedaan)
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Het gaat duidelijk niet op volgorde van binnenkomst. Ik heb de aangifte (VIA) op 1 maart vroeg in de ochtend verstuurd en nog geen bericht (en ook geen geld).
Dat klopt, maakt niet uit of je hem op 1 maart of op 10 april hebt gedaan, ze worden niet meer zoals vroeger de papieren aangifte op volgorde van binnenkomst behandeld.coazter schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:37:
Het gaat duidelijk niet op volgorde van binnenkomst.
Daarom is het ook compleet useless om te melden wanneer iemand zijn aangifte gedaan heeft, maakt totaal niet uit voor de verwerking.
Enige uitzondering is als je hem na 15 april hebt ingediend, want dan kan het wel na 1 juli worden. Maar dat was in januari al bekend.
Virussen? Scan ze hier!
4 maart ingestuurd, nu nog steeds niets (niet via internetbankieren gespot, maar ook niet via DigiD bij de Belastingdienst zelve..)
#helemaalnietgeduldig
#helemaalnietgeduldig
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
6 maart in gediend zowel mijn vriendin als ik geen bericht nog mogen ontvangen. Wachten geduldig af.
Vrijdag brief ontvangen, nog geen geld op de rekening. Maar dat zal deze week wel komen..
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Same, ik weet niet via welke bank de belastingdienst alles over maakt?Juancho schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:12:
Vrijdag brief ontvangen, nog geen geld op de rekening. Maar dat zal deze week wel komen..
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Heb de brief woensdag ontvangen. Maar met het hemelvaartsweekend ertussen.... zal het wel deze week ergens komen. Kwa volgorde zegt de indiendatum dus niet alles, want mijn aangifte is eind maart pas gedaan.
Het gaat dit jaar sowieso erg snel...ik had (lees maar terug in het topicViavia28 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:40:
Of weinig mensen hebben op tijd hun aangifte gedaanTheVMaster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:35:
[...]
Het gaat dit jaar sowieso erg snel...ik had (lees maar terug in het topic) meer dan 3 wkn geleden m'n geld al retour.....nog nooit waren ze daar in Apeldoorn zo snel
Ik lees juist dat veel mensen (incl. mijzelf) hun aangifte begin maart hebben gedaan en nog steeds niks hebben ontvangen terwijl anderen pas ergens in april aangifte hebben gedaan en al een paar weken geleden geld hebben gehad. Belachelijk, echt compleet belachelijk! Ik vind dat het juist wél op volgorde van binnenkomst verwerkt moet worden. Wie weet komt het pas 1 juli. Mensen hebben dat geld gewoon nodig, die rekenen erop, en komen anders in de problemen.netblade schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:39:
[...]
Of weinig mensen hebben op tijd hun aangifte gedaan
Wie krijgt er trouwens een brief en wie een berichtje in z'n Mijn Overheid? Want daar zit ook nogal een verschil tussen, begrijp ik. Volgens mij gaat alles bij mij digitaal, maar nog geen berichtje (ook geen brief). En mensen die online hun aangifte hebben gedaan en al geld hebben gehad, staat dat ook in jullie Mijn Belastingdienst?
Online staat er hier alleen een bericht dat ik aangifte heb gedaan, ik had nog geen mijnoverheid.nl account toen ik de brief met de definitieve teruggave ontving, maar deze staat nu ook niet onder mijnoverheid.nl.chim0 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Ik lees juist dat veel mensen (incl. mijzelf) hun aangifte begin maart hebben gedaan en nog steeds niks hebben ontvangen terwijl anderen pas ergens in april aangifte hebben gedaan en al een paar weken geleden geld hebben gehad. Belachelijk, echt compleet belachelijk! Ik vind dat het juist wél op volgorde van binnenkomst verwerkt moet worden. Wie weet komt het pas 1 juli. Mensen hebben dat geld gewoon nodig, die rekenen erop, en komen anders in de problemen.
Wie krijgt er trouwens een brief en wie een berichtje in z'n Mijn Overheid? Want daar zit ook nogal een verschil tussen, begrijp ik. Volgens mij gaat alles bij mij digitaal, maar nog geen berichtje (ook geen brief). En mensen die online hun aangifte hebben gedaan en al geld hebben gehad, staat dat ook in jullie Mijn Belastingdienst?
Ik ben benieuwd wanneer het op mijn rekening staat, ik kan het momenteel na een zure maand ook wel goed gebruiken
Als je dat echt nodig hebt om rond te komen moet je een voorlopige teruggave aanvragen. Die is daar ten slotte voor bedoelt. Daarnaast is altijd aangegeven dat je voor 1 juli je geld terug krijgt. Je mag er dus ook niet op rekenen dat je dat eerder krijgt.chim0 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Ik lees juist dat veel mensen (incl. mijzelf) hun aangifte begin maart hebben gedaan en nog steeds niks hebben ontvangen terwijl anderen pas ergens in april aangifte hebben gedaan en al een paar weken geleden geld hebben gehad. Belachelijk, echt compleet belachelijk! Ik vind dat het juist wél op volgorde van binnenkomst verwerkt moet worden. Wie weet komt het pas 1 juli. Mensen hebben dat geld gewoon nodig, die rekenen erop, en komen anders in de problemen.
Waarom ze het niet op volgorde van binnenkomst doen weet ik ook niet, maar ik neem aan dat ze daar wel een reden voor hebben.
[removed]
Ik heb nog niet eens bevestiging gehad van mijn aangifte... zucht xD
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zie opmerking van netblade.chim0 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:48:
[...]
Bovendien, er zijn ook gewoon mensen die moeten betalen. Moet de belastingdienst bij hen juist wachten dan tot net voor 1 juli...of? Want die komen misschien anders ook niet rond.
Nee, ze hebben een datum aangegeven, als ze zich daar aan houden is er niets aan de hand (en anders had je zelf iets anders moeten doen).
Dan moeten iedereen, die het wel al heeft gehad, het ook niet krijgen. "Voor 1 juli" kan 3 maanden eerder zijn, maar ook 3 dagen dus. Dan moet je of iedereen tegelijk of niemand tegelijk, maar niet zo willekeurig. Dat is niet eerlijk, vind ik. En al helemaal niet mensen die het later hebben ingediend, het al eerder ontvangen. Dat vind ik echt belachelijk. Maar goed, het heeft geen zin om te klagen, want je kan er toch niks aan veranderen. Ook toen ik had gebeld hoe het ervoor stond, konden ze niks zien. Ook belachelijk. En bij elke vraag in de wacht, want mevrouw moest het navragen. Ben vier keer in de wacht gezet, omdat dat wijf het moest navragen en dan waren het gewoon simpele basisvragen.rube schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:57:
[...]
Nee, ze hebben een datum aangegeven, als ze zich daar aan houden is er niets aan de hand (en anders had je zelf iets anders moeten doen).
En ja, ik ben gefrustreerd en heb dat geld nodig!
Ik heb op 2 maart aangifte gedaan en nog geen bericht. Vorig jaar was ik 2 weken later met aangifte en had ik het op 6 mei al op mijn rekening staan. Lijkt echt willekeur te zijn, het zal zowiezo tussen nu en 10 werkdagen moeten, anders zijn ze te laat.... het is pas mei, ze hebben dus nog 6 weken
Heb pas op 11 mei mijn account op mijnoverheid.nl geactiveerd en had toen al een berichtje van 20 februari in de inbox met de pdf om aangifte te doen. Die brief heb ik overigens nooit op papier brief ontvangen, alleen digitaal.
Heb nu de hoop dat de teruggave met het salaris van mei en het vakantiegeld komt, gelijk een leuk bedrag ineens erbij

Heb pas op 11 mei mijn account op mijnoverheid.nl geactiveerd en had toen al een berichtje van 20 februari in de inbox met de pdf om aangifte te doen. Die brief heb ik overigens nooit op papier brief ontvangen, alleen digitaal.
Heb nu de hoop dat de teruggave met het salaris van mei en het vakantiegeld komt, gelijk een leuk bedrag ineens erbij
[ Voor 4% gewijzigd door uashy op 18-05-2015 15:26 ]
Maar voor sommige van die zaken hebben ze misschien wel hele goede redenen. Bepaalde aangiftes gaan voor, verdeling werklast, uitzoeken, statistisch onderzoek om te kijken welke aangiftes ze verder moeten onderzoeken etc.chim0 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:04:
[...]
Dan moeten iedereen, die het wel al heeft gehad, het ook niet krijgen. "Voor 1 juli" kan 3 maanden eerder zijn, maar ook 3 dagen dus. Dan moet je of iedereen tegelijk of niemand tegelijk, maar niet zo willekeurig. Dat is niet eerlijk, vind ik. En al helemaal niet mensen die het later hebben ingediend, het al eerder ontvangen. Dat vind ik echt belachelijk.
En uitbetalen zodra dat kan is toch mooi? Anders zou ik het niet eerlijk vinden voor die mensen waar hun aangite al lang is behandeld maar de belastingdienst nog ff 3 maanden wacht met uitbetalen
hehe, zoiets dacht ik al. Hopelijk betalen ze het dan snel uitEn ja, ik ben gefrustreerd en heb dat geld nodig!
Tja, maar komt dat door iets dat de belastingdienst fout heeft gedaan of hebben die er niets mee te maken ? Die hebben ten slotte aangegeven dat je voor 1 juli je geld terug krijgt en niet binnen x-weken na aangifte. Oftewel die houden zich netjes aan de regels.chim0 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:04:
[...]
En ja, ik ben gefrustreerd en heb dat geld nodig!
Ik kan me nl .genoeg redenen verzinnen waarom het sneller werkt om niet op volgorde van binnenkomst te werken. Je kunt b.v. een eerstse schifting hebben die bepaald of iets een standaard aangifte is of een die wat meer controle nodig heeft. Waarbij de eerste sneller zullen gaan dan de laatste. En zo zijn er nog wel meer redenen te verzinnen.
[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 18-05-2015 15:32 ]
[removed]
Had je eerder al voorlopige aangifte moeten doen en had je per maand al geld terug gehad.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
da kan nu niet meer?ZeRoC00L schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:01:
[...]
Had je eerder al voorlopige aangifte moeten doen en had je per maand al geld terug gehad.
Voor 2014 ben je te laat, maar 2015 kun je gewoon indienen, krijg je per maand al een deel terug.
http://www.belastingdiens...ijzigen_stoppen_aanvragen
Let wel op dat je eventueel teveel ontvangen 'voorlopige aanslag' moet terugstorten na definitieve aangifte.
http://www.belastingdiens...ijzigen_stoppen_aanvragen
Let wel op dat je eventueel teveel ontvangen 'voorlopige aanslag' moet terugstorten na definitieve aangifte.
Volg je bankbiljetten
Vreemd bij mij staat op me mijn belastingdienst "geen correspondentie" wat raar is aangezien al jaren mijn belastingadviseur het voor me doet en altijd goed is gegaan en nu staat er dat.
Heb zelf geen idee wat dat inhoud.
Heb zelf geen idee wat dat inhoud.
Verwijderd
Het is wat vaag, vanochtend opeens een brief met teruggave van mijn vrouw , maar op mijn overheid staat helemaal niks als ik daar inlog? Idem voor mijn belastingdienst.
Dagtekening trouwens 20 mei, ingestuurd op 3 maart.
Ik had gedacht dat de digitale post sneller zou zijn, maar dat is niet het geval?
Dagtekening trouwens 20 mei, ingestuurd op 3 maart.
Ik had gedacht dat de digitale post sneller zou zijn, maar dat is niet het geval?
Bij de overheid is niets logischVerwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:20:
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Ach, mij hoor je niet klagen. Mijn vrouw krijgt geld terug en die is klaar. Die van mij mogen ze mooi vergeten aangezien ik moet betalen
Voor een kennis ga ik de ib aangifte doen. Hij heeft studieschuld dat definitief is omgezet. Op de website van de belastingdienst staat dat je dit kunt opnemen in box 3. De meneer aan de lijn van belastingdienst vertelde dat dit niet daaronder valt.
Mijn boekhouder, en google verteld dat het mogelijk is
Ik neem dat ik dit mag invoeren in box 3..
Ja. Studieschuld trek je van je vermogen af (dus rente op studieschuld is niet aftrekbaar).
Vandaag ook een brief ontvangen met de definitieve aanslag, dagtekening 20 mei. Geen bericht ontvangen op mijnoverheid.nl.
Bedrag zal dan denk ik morgen of overmorgen bijgeschreven worden.
Bedrag zal dan denk ik morgen of overmorgen bijgeschreven worden.
Gisteren brief binnen gehad (dagtekening 21 mei), vandaag netjes mijn geld gestort gehad
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb gister ook een brief gehad, hierop stond "aanslag 2014" maar niet meer het gebruikelijke "definitieve" of "tijdelijke" aanslag. Is dit nu de definitieve?
De eerste zin in het blauwe vlak vermeldt bij mij "deze definitieve aanslag is vastgesteld overeenkomstig uw aangifte 2014" of iets van die strekking.
Ik moet toegeven...Voor de belastingdienst zijn ze best snel dit jaar. Ik heb denk nog nooit in mei al mijn belastingteruggaaf ontvangen!
Gaat toch wel steeds beter en makkelijker. Mag ook wel eens gezegd worden.
Gaat toch wel steeds beter en makkelijker. Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik heb eind april zowel de aangifte 2013 en 2014 voor mij en me vriendin gedaan, aangezien we fiscaal partner zijn.
Nu begrijp ik dat ik uiterlijk juli bericht terug krijg aangaande 2014?
Hoe zit dit met 2013 (aangfite 2013 in 2015 gedaan)
Ik ben benieuwd wanneer we wat horen, want krijgen best veel geld terug
Ik ben benieuwd wanneer we wat horen, want krijgen best veel geld terug
[ Voor 5% gewijzigd door PacinoAllstars op 20-05-2015 17:17 ]
^^ Ik heb in februari aangifte gedaan over een eerder jaar. Het heeft ~2.5e maand geduurd voordat ik daar bericht van terugkreeg.
Maar.. als je de posts hierboven leest lijkt er geen peil te trekken op wanneer je bericht krijgt. Mijn aangifte over 2014 heb ik 1 maart opgestuurd en daar heb ik nog steeds niks van gehoord.
Maar.. als je de posts hierboven leest lijkt er geen peil te trekken op wanneer je bericht krijgt. Mijn aangifte over 2014 heb ik 1 maart opgestuurd en daar heb ik nog steeds niks van gehoord.
Makkelijk "ezelsbruggetje"Sandeman! schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:34:
Ik heb gister ook een brief gehad, hierop stond "aanslag 2014" maar niet meer het gebruikelijke "definitieve" of "tijdelijke" aanslag. Is dit nu de definitieve?
H.46 is definitief, iedere andere code is voorlopig
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Dat klopt, maar dat heeft niks te maken met het feit dat het definitief is omgezet in een lening. Dát levert namelijk een eenmalige aftrekpost op. Die studieschuld kon die kennis in eerdere jaren ook al in box 3 opvoeren (mits dat zin had natuurlijk).MrJames schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:28:
Voor een kennis ga ik de ib aangifte doen. Hij heeft studieschuld dat definitief is omgezet. Op de website van de belastingdienst staat dat je dit kunt opnemen in box 3. De meneer aan de lijn van belastingdienst vertelde dat dit niet daaronder valt.
[...]
Ik neem dat ik dit mag invoeren in box 3..
Meestal krijg je binnen 3 maanden bericht, de wettelijke termijn voor een definitieve aanslag is 3 jaar na afloop van het belastingjaar (kan verlengd worden als er uitstel was verleend).PacinoAllstars schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:13:
Ik heb eind april zowel de aangifte 2013 en 2014 voor mij en me vriendin gedaan, aangezien we fiscaal partner zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Azrael op 21-05-2015 17:05 ]