Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Ryan_ schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Heb je geen digitale aangifte gedaan?
Nee, ik doe die dingen zoveel mogelijk op papier. De formulieren kon je dit jaar echter pas op 1 maart aanvragen en toen duurde het nog ruim een week voordat ze geleverd worden (ze waren toen niet voldoende op voorraad dus werden nageleverd).

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Definitieve aanslag vrijdag ontvangen.
Vandaag stond het geld al op m'n rekening. Ik heb gelijk op de eerste dag (1 maart was dat toch) aangifte gedaan. Ging best snel dit jaar :). Vorig jaar kreeg ik de teruggave pas in juli.

Mijn ouders hebben ook allebei apart 3 brieven ontvangen dat hun aangifte door iemand anders is gedaan. Daar kunnen ze inderdaad op besparen, dit gaat natuurlijk nergens over. Kan ook in één brief vermeld worden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:28
19 april aangifte gedaan. Definitieve aanslag vandaag ontvangen met dagtekening 27 mei. Centjes zijn ook vandaag gestort. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan_ op 26-05-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb alvast een vraag voor 2015: :)

Ik krijg van mijn werk compensatie voor de verminderde opbouw van het pensioen. Hier betaal ik inkomstenbelasting over en wat er netto overblijft wordt belegd in box 3.
Weet iemand of ik deze bruto compensatie bij mij inkomen op moet tellen en ik dus een hoger toetsingsinkomen (lees: minder kinderopvangtoeslag) krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
PM_Petrol schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:26:
Definitieve aanslag vrijdag ontvangen.
Vandaag stond het geld al op m'n rekening. Ik heb gelijk op de eerste dag (1 maart was dat toch) aangifte gedaan. Ging best snel dit jaar :). Vorig jaar kreeg ik de teruggave pas in juli.

Mijn ouders hebben ook allebei apart 3 brieven ontvangen dat hun aangifte door iemand anders is gedaan. Daar kunnen ze inderdaad op besparen, dit gaat natuurlijk nergens over. Kan ook in één brief vermeld worden.
Same here. eerste dag aangifte, vrijdag een brief, vandaag geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Paar dagen voor einde deadline half april aangifte gedaan, vandaag geld binnen, geen brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21
Baldertt schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:25:
Ik heb alvast een vraag voor 2015: :)

Ik krijg van mijn werk compensatie voor de verminderde opbouw van het pensioen. Hier betaal ik inkomstenbelasting over en wat er netto overblijft wordt belegd in box 3.
Weet iemand of ik deze bruto compensatie bij mij inkomen op moet tellen en ik dus een hoger toetsingsinkomen (lees: minder kinderopvangtoeslag) krijg?
Ja. Is toch gewoon inkomen?

Whatever salaris, 13e maand, vakantiegeld, bonus, kleedgeld etc. etc.wordt allemaal bij elkaar opgeteld en is je inkomen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Weet niet of het salaris is, het wordt op een speciale beleggingsrekening gestort en ik het komt pas vrij als ik met pensioen ga. Ik (lees: mijn werkgever) betaal er wel inkomstenbelasting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Baldertt schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:22:
Weet niet of het salaris is, het wordt op een speciale beleggingsrekening gestort en ik het komt pas vrij als ik met pensioen ga. Ik (lees: mijn werkgever) betaal er wel inkomstenbelasting over.
Als er inkomensbelasting over betaald wordt dan is het natuurlijk gewoon onderdeel van je inkomen. Dat het in box 3 belegd wordt tot je pensioenleeftijd betekent enkel dat je geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen. Als je het geld zelf inlegt dan kan het zijn dat je de premie onder bepaalde voorwaarden kan aftrekken van je inkomen (zie link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:23:
En makkelijker. Met de app was het zo gepiept.
Al heb ik wel even ook de online versie bekeken, en die gaf precies hetzelfde aan allemaal.

Behalve dat de online versie ook daadwerkelijk dat kwijtschelden ook uitlegt.

In de app staat gewoon :

(x euro) Verschuldig - (x euro) Voorheffingen = 44 euro (dit noemen ze de aanslaggrens).
Te betalen: 0 euro.

Zonder enige uitleg waarom je die 44 euro niet hoeft te betalen
Vandaag de definitieve aanslag gehad.
Het "Bedrag van de aanslag" is "Nihil" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
finsdefis schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:27:
[...]
Als er inkomensbelasting over betaald wordt dan is het natuurlijk gewoon onderdeel van je inkomen. Dat het in box 3 belegd wordt tot je pensioenleeftijd betekent enkel dat je geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen. Als je het geld zelf inlegt dan kan het zijn dat je de premie onder bepaalde voorwaarden kan aftrekken van je inkomen (zie link).
Daar was ik al bang voor. Dat betekent dus dat mijn toetsingsinkomen inderdaad omhoog gaat :(

Hier overigens nog steeds geen geld, vorige week wel brief gehad. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Squ1zZy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:09:
[...]

Same here. eerste dag aangifte, vrijdag een brief, vandaag geld :)
Dit, maar dan 31 maart aangifte (2 pers.)

1* brief (22 mei)
1* geld bij de brief (26 mei)

Ik wacht dus nog op een 2e brief, en 2e x geld.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Weet iemand hoe dit komt:
Ik moet 360 euro bijbetalen, terwijl mijn vriending die in 2014 evenveel verdient (allebei iets van ~45k) maar 150 euro hoeft bij te betalen. Bij mijn loon zit er wel een veel grotere component overuren in en ik heb in 2014 een nabetaling van achterstallig loon 2013 gehad (zo'n 600 euro bruto). Ik vraag me af waarom ik zoveel te weinig loonheffing heb betaald gedurende het jaar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Omdat de afbouw van de heffingskorting (4%) niet is meegenomen voor het deel van je salaris boven 40.721 euro. Dus als het goed is was jouw inkomen inc. overwerk net geen 50.000 (40.721 + 360/0.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:21:
Aangifte gedaan op de eerst mogelijke dag hier.
Brief ter bevestiging gekregen.
Het geld is nog niet gestort, maar dat komt vast wel.
Krijg ik een brief binnen van de Belastingdienst, van een ander kantoor, welke vermeld dat ik helemaal niets terug krijg(nihil) terwijl het eerder vermelde bedrag wel de moeite waard is.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vorig jaar kreeg ik voor het eerst geen voorlopige aanslag, maar direct een voorlopige aanslag. Dit jaar krijg ik weer wel een voorlopige aanslag, terwijl mijn fiscaal partner direct een definitieve aanslag kreeg. Ik had niet verwacht dat dat verschillend zou zijn, juist omdat we aftrekposten samen delen.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 28-05-2015 20:12 . Reden: Thanks CeesKees ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 15:41
Dit jaar aangifte gedaan via de online app versie, 24-03 aangifte verstuurd, nog geen brief, nog geen geld.

Had het eigenlijk al wel verwacht met wat ik verder lees en hoor, maar ja, nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Baldertt schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:43:
Omdat de afbouw van de heffingskorting (4%) niet is meegenomen voor het deel van je salaris boven 40.721 euro. Dus als het goed is was jouw inkomen inc. overwerk net geen 50.000 (40.721 + 360/0.04)
Thanks. Helder. Ik zal het eens narekenen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

RemcoDelft schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:35:
Vorig jaar kreeg ik voor het eerst geen voorlopige aanslag, maar direct een definitieve aanslag. Dit jaar krijg ik weer wel een definitieve voorlopige aanslag, terwijl mijn fiscaal partner direct een definitieve aanslag kreeg. Ik had niet verwacht dat dat verschillend zou zijn, juist omdat we aftrekposten samen delen.
Fixed that

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Brief 2 met het goede nieuws dat ook ik geld terug krijg is inmiddels binnen. Geld zelf is er nog niet.

Tegelijkertijd kwam er voor mijn vriendin een nieuwe brief met de melding dat haar rekening nr onbekend (brief 1 met het goede nieuws was er vorige week). We zijn fiscale partners en het rek nr zou gewoon bekend moeten zijn. Lekker vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:51:
[...]
Krijg ik een brief binnen van de Belastingdienst, van een ander kantoor, welke vermeld dat ik helemaal niets terug krijg(nihil) terwijl het eerder vermelde bedrag wel de moeite waard is.. :/
Maar dat eerder vermeldde bedrag, was dat mogelijk nog niet verrekend met eventuele voorschotten?

En die kantoren... ik heb met zonnepanelen btw teruggaaf te maken gehad met Emmen, Leeuwarden, Apeldoorn en Heerlen. Vond het toen wel grappig, maar dat is het natuurlijk absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Baldertt schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:44:
Brief 2 met het goede nieuws dat ook ik geld terug krijg is inmiddels binnen. Geld zelf is er nog niet.

Tegelijkertijd kwam er voor mijn vriendin een nieuwe brief met de melding dat haar rekening nr onbekend (brief 1 met het goede nieuws was er vorige week). We zijn fiscale partners en het rek nr zou gewoon bekend moeten zijn. Lekker vaag.
Tja zo'n brief kreeg ik ook om te veel betaalde motorrijtuigenbelasting terug te storten, ze wisten het rekening nummer niet (terwijl automatische afschrijving van toepassing was). Soms denk je weleens of ze het expres doen

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
martinusz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:01:
Tja zo'n brief kreeg ik ook om te veel betaalde motorrijtuigenbelasting terug te storten, ze wisten het rekening nummer niet (terwijl automatische afschrijving van toepassing was). Soms denk je weleens of ze het expres doen
Sinds de fraude met het wijzigen van rekeningnummers voor uitbetalingen zijn ze daar paranoide voorzichtig mee. Mijn terugbetaling motorrijtuigenbelasting ging ook naar rekening A, terwijl ik altijd van rekening B betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn situatie is simpel, met weinig bedragen om in te vullen, dus ik heb 28 april de android-app gebruikt. Vorige week de brief binnen gekregen en afgelopen dinsdag het geld op mijn rekening binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
RemcoDelft schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:14:
[...]

Sinds de fraude met het wijzigen van rekeningnummers voor uitbetalingen zijn ze daar paranoide voorzichtig mee. Mijn terugbetaling motorrijtuigenbelasting ging ook naar rekening A, terwijl ik altijd van rekening B betaal...
Das toch niet zo gek. Je kan van willekeurig welk rekeningnummer betalen, dat maakt voor de belastingdienst niet uit. Als jij iets terugkrijgt vind je het waarschijnlijk wel leuk als het ook op jouw eigen nummer gestort wordt ;)

Dat staat overigens los van het 1 rekeningnummer-verhaal, een teruggaaf MRB kan je ook op een nummer laten uitbetalen dat niet op jouw naam staat.

Voor een teruggaaf inkomstenbelasting moet het rekeningnummer inderdaad wel op naam van de belastingplichtige staan.
Dus dat jouw nummer wel bekend is staat helemaal los van het rekeningnummer van je vriendin Baldertt ;)
Zie http://www.belastingdiens...ummer_voor_uitbetalingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Dus de belastingdienst kan wel het spaarsaldo opvragen, maar niet zien wat de betaalrekening is? Ze zouden het ook even kunnen melden bij de aangifte als er geen rek nr bekend is toch?

Mijn eigen geld is inmiddels binnen (gisteren brief, vandaag geld). Het rek nr van vriendin is doorgegeven dus de rest zal nu vast ook wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vriendin had gisteren blauwe brief binnen. Zal denk vandaag wel het geld gestort worden bij haar.

Ik moet me brief nog krijgen waarop ik hoop dat het vandaag zal zijn!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Gister brief, vandaag geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59
Gisteravond een dig. bericht via MijnOverheid. Dus ik inloggen met DigID.
Ik dacht € 354,-- terug te krijgen. Nu moet ik € 4412,-- betalen ?
En gaarne voor 18 Juli even storten.... Ga maar eens bellen met 0800-0543.
En een belastingadviseur opbellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:55:
Dan heb je wel iets heel erg fout moeten doen of heel erg scheef gekeken. Een dergelijke fout maak je niet per ongeluk lijkt mij :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21
Zou inderdaad even met je adviseur bellen.

In de komende dagen krijg je nog een brief dat je nog 4 maanden extra hebt om te betalen. De 18 juli uit je brief klopt niet.

Overigens kan je wel in bezwaar gaan of een gewijzigde aangifte sturen, maar grote kans dat je alsnog de EUR 4412 moet betalen, om dus later pas weer terug te krijgen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Baldertt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:28:
Dus de belastingdienst kan wel het spaarsaldo opvragen, maar niet zien wat de betaalrekening is? Ze zouden het ook even kunnen melden bij de aangifte als er geen rek nr bekend is toch?

Mijn eigen geld is inmiddels binnen (gisteren brief, vandaag geld). Het rek nr van vriendin is doorgegeven dus de rest zal nu vast ook wel snel komen.
Niet vreemd. Het gebeurt regelmatig dat mensen bijv. niet het beheer over een rekening hebben waarbij ze wel de eigenaar zijn. Dus van iedere rekening(houder) wordt wel het saldo doorgegeven aan de belastingdienst, maar dat wil nog niet zeggen dat ze een eventuele teruggave ook via die rekening kunnen, willen of mogen ontvangen. Denk bijv. aan mensen die onder curatele of bewind staan, of in een schuldregeling of budgetbeheer zitten. Dat aantal zal je nog verbazen :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Had een vriend van me ook, die was ineens bij de definitieve aangifte de rente vergeten, waar hij deze in de voorlopige aangifte wel had opgegeven. Even bellen dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:03

Trackerfire

BTC HODLER

Net definitieve aanslag binnengekregen met dagtekening 6 juni. Ze zijn lekker snel dit jaar :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:49

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik en mijn vrouw hebben allebei op 12 maart de gegevens ingediend.
Mijn definitieve aanslag is intussen binnen en uitbetaald, maar bij mijn vrouw duurt het toch stukken langer. Gisteren kregen we ineens bericht via mijnoverheid. Ja de definitieve aanslag is binnen. Is het de definitieve aanslag Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (ze heeft een geregistreerde KVK, vandaar) met een bedrag van 0 euro. Intussen zitten we nog steeds te wachten...

Schiet niet op zo

edit:
Klagen helpt blijkbaar. Vandaag de verlossende brief in de brievenbus digitale mailbox. Geld zal er deze week wel opstaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door arie_papa op 03-06-2015 10:30 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb nog steeds geen brief en geen geld. Terwijl mijn vriendin en ik samen op dezelfde dag hebben ingediend en zij heeft al de brief en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
Ik heb nog steeds geen brief en geen geld. Terwijl mijn vriendin en ik samen op dezelfde dag hebben ingediend en zij heeft al de brief en geld.
Ik ook nog niets. Familie die het later heeft gedaan hebben het wel; het is dan ook volstrekt willekeurig wanneer je wat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 08:22

Fordox

00101010

Ik heb het al wel binnen (dit weekend) en ik had alles in de laatste weekend ingevuld.
Waarschijnlijk komt het bij mij omdat ik helemaal niks aan speciale dingen heb. Thuiswonend, startersloon, geen vermogens bezittingen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 02-06-2015 12:03 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Enige 'bijzondere' voor mij (woning is niet echt bijzonder lijkt me) was de ouderschapsverlofkorting (leuk scrabble woord). Lijkt me ook niet echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb zelf ook geen bijzonderheden.Vreemd dat het allemaal dan zo lang duurt.
Je kan ze helaas ook niet bellen om te vragen wanneer ik de brief zou kunnen gaan ontvangen of ze mijn aangifte al behandeld hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Xtr3me4me op 02-06-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, en waarom zou je ook? Het is immers nog geen 1 juli?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 07:07
kreeg gisteren een brief dat ik tot november de tijd had om hetgeen dat ik terug moet betalen. (47 euro)...
opmerkelijk want normaal willen ze altijd zo snel mogelijk cashen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zonet via mijnoverheid.nl bericht gekregen en gelijk definitieve aanslag. Krijg mooi geld bedrag terug! Had teveel inkomsten belasting betaalt over 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 15:41
BradKing schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:27:
Dit jaar aangifte gedaan via de online app versie, 24-03 aangifte verstuurd, nog geen brief, nog geen geld.

Had het eigenlijk al wel verwacht met wat ik verder lees en hoor, maar ja, nog even geduld hebben.
29-05 Brief binnen met dagtekening 30-05, 30-05 geld binnen. Maak een bericht op Tweakers en de brief ligt zo'n beetje klaar :)

Was precies het bedrag wat uit de aangifte bleek, nog wel voorlopig dus gestald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06-2015
hoi heb ook niks gekregen gaat volgorde alfabeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:28
fenerfener schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:35:
hoi heb ook niks gekregen gaat volgorde alfabeet
Nope. Willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alfabetische volgorde heeft er natuurlijk al helemaal niks mee van doen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
13 maart ingevuld digitaal heb nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

It's called 'patience'. Het is afaik nog geen 1 juli.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
ja dat klopt krijg ik nou post of digitaal wtf digitaal veel sneller
heb al actvieert alles maar nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
wildhagen wildkeurig haha nog grappiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:26
Beste Tweakers,

Heb een vraagje mbt de belasting aangifte. In 2014 ben ik gescheiden. Wij waren toen fiscale partners, nu moet ik bij mijn belasting aangifte ook haar DigiD codes invullen, het probleem alleen is, die heb ik niet. Nu heb ik contact met haar gezocht en vriendelijk gevraagd of we dit samen kunnen oplossen, maar helaas weigert zij dit.

Heb toen naar de Belastingdienst gebeld en dit probleem voorgelegd. De Belastingdienst zei: Je moet er zelf voor zorgen dat je gegevens krijgt, ik ben ook verplicht om de belasting aangifte te doen met haar digitale handtekening.

Ik kan op geen enkele manier aan die gegevens komen. Ik had dus uitstel aangevraagd omdat ik niet op tijd aan die gegevens kon komen. Tijd begint nu toch te dringen en ben dus bang dat ik niet op tijd zal zijn wat dus nog meer ellende zal opleveren.

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Cobraa schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:15:
Beste Tweakers,

Heb een vraagje mbt de belasting aangifte. In 2014 ben ik gescheiden. Wij waren toen fiscale partners, nu moet ik bij mijn belasting aangifte ook haar DigiD codes invullen, het probleem alleen is, die heb ik niet. Nu heb ik contact met haar gezocht en vriendelijk gevraagd of we dit samen kunnen oplossen, maar helaas weigert zij dit.

Heb toen naar de Belastingdienst gebeld en dit probleem voorgelegd. De Belastingdienst zei: Je moet er zelf voor zorgen dat je gegevens krijgt, ik ben ook verplicht om de belasting aangifte te doen met haar digitale handtekening.

Ik kan op geen enkele manier aan die gegevens komen. Ik had dus uitstel aangevraagd omdat ik niet op tijd aan die gegevens kon komen. Tijd begint nu toch te dringen en ben dus bang dat ik niet op tijd zal zijn wat dus nog meer ellende zal opleveren.

Alvast bedankt
Uitgaande van de informatie op de site van de Belastingdienst kun je ook voor alleen jezelf aangifte doen, zie: http://www.belastingdiens...kaar_gaan/uit_elkaar_gaan

Onder het kopje "Fiscaal partnerschap" staat immers dat je wel een keuze hebt om samen fiscaal partner te zijn, maar dat dit niet verplicht is. Je bent gescheiden, dus in principe ben je volgens de Belastingdienst dan geen fiscaal partner meer en hoef je alleen voor jezelf aangifte te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Cobraa schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:15:
Beste Tweakers,

Alvast bedankt
Samen aangifte doen staat helemaal los van het fiscaal partnerschap. Je kan prima alleen voor jezelf aangifte doen, je hoeft dus zeker niet met haar digid in te loggen (sterker nog, dat mag helemaal niet, digid is strikt persoonlijk).

Wél zul je als je fiscaal partner bent inderdaad ook haar gegevens moeten invullen. Wil zij die gegevens niet vrijwillig verstrekken zul je een advocaat moeten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02-2023
@AZrael:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
Azrael:
U stelt dat van de fiscaal partner (voor een gedeelte van het jaar) het inkomen moet worden vermeld. Dit is niet zo. Wel moet het BSN worden vermeld en de geboortedatum. Ook dat kan een probleem zijn!
Als er apart aangifte wordt gedaan, hoeven er ook geen aftrekposten te worden verdeeld. Ieder trekt zijn eigen deel af. Bijvoorbeeld 50% van de betaalde hypotheekrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 17-09 14:26
Dat dacht ik dus ook, maar, als ik um wil ondertekenen staat er dit: Volgens onze gegevens hebt u geen geactiveerde DigiD-machtiging om de aangifte inkomstenbelasting 2014 te ondertekenen voor de persoon met BSN xxxxx.

Dan krijg ik dus 3 opties:

Het probleem is de scheiding is nog niet officieel uitgesproken. We zitten namelijk in een vechtscheiding. De aanvraag is in 2014 ingediend. Daardoor weigert ze zich dus ook uit te schrijven in "ons" huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:21
Zo hier ook de aanslag IB 2014 binnen, zelfs direct definitief. Nu nog even wachten op de terugbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Cobraa schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:51:
Dat dacht ik dus ook, maar, als ik um wil ondertekenen staat er dit: Volgens onze gegevens hebt u geen geactiveerde DigiD-machtiging om de aangifte inkomstenbelasting 2014 te ondertekenen voor de persoon met BSN xxxxx.

Dan krijg ik dus 3 opties:

Het probleem is de scheiding is nog niet officieel uitgesproken. We zitten namelijk in een vechtscheiding. De aanvraag is in 2014 ingediend. Daardoor weigert ze zich dus ook uit te schrijven in "ons" huis.
Een verzoek tot scheiding is voldoende om niet meer als fiscaal partner te worden aangemerkt. Als het goed is kun je aan het begin van de aangifte kiezen om samen aangifte te doen (of niet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
wtf

[ Voor 90% gewijzigd door fenerfener op 03-06-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Laatst online: 16-09 09:45
Wat maakt dat nou uit? Wat komt dat komt, en er is al meerdere keren aangegeven dat de volgorde van ontvangst van de aangiftes niets uitmaakt. Evenals het alfabet, of de maanstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Payton schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:13:
Wat maakt dat nou uit? Wat komt dat komt, en er is al meerdere keren aangegeven dat de volgorde van ontvangst van de aangiftes niets uitmaakt. Evenals het alfabet, of de maanstand.
Het komt bij mij wel altijd nadat ik de aangifte heb ingediend. Dus wat dat betreft zit er wel een zekere logica in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Laatst online: 16-09 09:45
Ach met wat ze vantevoren tegenwoordig allemaal al van je weten en invullen zou het me niets verbazen als dat ook nog op de schop gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Nakebod

Nope.

Hier ook de voorlopige aanslag binnen, en van mij mogen ze hem meteen even definitief maken :P
Kan mij prima vinden met het terug te krijgen bedrag.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
verjager schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:59:
[...]

Dit jaar is het precies andersom: definitieve aanslag betreffende het te ontvangen bedrag is al wel binnen, geld staat ook al op de rekening, maar de andere aanslag (hoeveel er betaald moet worden) is nog niet binnen.
En is ook ontvangen, direct definitief vastgesteld conform aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbulleke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Hier nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hier maandag bevestiging gehad maar nog geen geld binnen. Datum brief stond 6 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Zoals al eerder aangegeven, er zit geen (zichtbare) logica achter wanneer de uitbetaling plaatsvindt. Bij mij stond het 26 mei op de rekening, tegelijk met salaris en vakantiegeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
DaviddeVogel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:07:
[...]

Een verzoek tot scheiding is voldoende om niet meer als fiscaal partner te worden aangemerkt. Als het goed is kun je aan het begin van de aangifte kiezen om samen aangifte te doen (of niet...).
Wat u hier stelt is onjuist. Als er een verzoek tot echtscheiding is ingediend en men is nog ingeschreven op hetzelfde adres, is men nog steeds fiscaal partner. Men is fiscaal partner af als er een verzoek tot echtscheiding is ingediend én men is uitgeschreven bij het GBA. Lees hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
fisbel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:00:
[...]

Wat u hier stelt is onjuist. Als er een verzoek tot echtscheiding is ingediend en men is nog ingeschreven op hetzelfde adres, is men nog steeds fiscaal partner. Men is fiscaal partner af als er een verzoek tot echtscheiding is ingediend én men is uitgeschreven bij het GBA. Lees hier
Ik ben er, wellicht onterecht, van uitgegaan dat ze bij een vechtscheiding niet meer op het zelfde adres stonden ingeschreven. Maar als het huis gezamenlijk eigendom is, is het natuurlijk goed mogelijk dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
*knip grove scheldpartijen*

[ Voor 128% gewijzigd door Rukapul op 05-06-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Sorry??

[ Voor 92% gewijzigd door CeesKees op 05-06-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Arunia op 05-06-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenerfener
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 06-06-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Aangifte gedaan op 4/4/15 en voorlopige aanslag gekregen vandaag op 9/6. Nog niets ontvangen, maar verwacht dat dan ook niet al te lang op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 22:36
Even een vraagje m.b.t. de voorlopige teruggaaf voor 2015. Gezien de teruggave over 2014 mij te lang duurt heb ik gisteren de voorlopige teruggaaf voor dit jaar aangevraagd, een bedrag van ~ 5.000. Krijg ik dan de komende 6 maanden per maand € 833 (5000/6) of wordt dat gedeeld door 12 maanden gedaan, € 417.

Iemand een idee?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 23:01
Thecola schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:09:
Even een vraagje m.b.t. de voorlopige teruggaaf voor 2015. Gezien de teruggave over 2014 mij te lang duurt heb ik gisteren de voorlopige teruggaaf voor dit jaar aangevraagd, een bedrag van ~ 5.000. Krijg ik dan de komende 6 maanden per maand € 833 (5000/6) of wordt dat gedeeld door 12 maanden gedaan, € 417.

Iemand een idee?
Als ik het me goed herinner (heb hier de gegevens zo niet bij de hand) wordt dat verdeeld over de maanden die je nog te gaan hebt dit jaar dus dat zou die 833 worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 22:36
redwing schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Als ik het me goed herinner (heb hier de gegevens zo niet bij de hand) wordt dat verdeeld over de maanden die je nog te gaan hebt dit jaar dus dat zou die 833 worden.
Oké, ik wacht het wel even af. Dank voor je reactie! :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Thecola,

Een voorlopige teruggaaf ontvang je inderdaad per maand. Je mag een bedrag 833 euro verwachten.
Vergeet niet om tijdig een eventuele voorlopig teruggaaf stop te zetten als je meer gaat verdienen.
Dit geldt ook voor alle andere toeslagen (zorg, huur etc).

*spam*

[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 12-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
@bjhartog:
Hoezo voorlopige teruggaaf stopzetten als er meer wordt verdiend? De voorlopige teruggaaf zal hier een teruggave zijn vanwege hypotheekrenteaftrek. Als het inkomen stijgt, is er een kans dat de hypotheekrenteaftrek plaatsvindt in een hogere belastingschijf met een grotere teruggaaf.

Als er minder inkomen is, is er wel eens kans dat de teruggaaf minder is. Bijvoorbeeld als de renteaftrek in een lagere schijf plaatsvindt: schijf 1 ipv schijf 2, of schijf 3 ipv schijf 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
fisbel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:05:
@bjhartog:
Hoezo voorlopige teruggaaf stopzetten als er meer wordt verdiend? De voorlopige teruggaaf zal hier een teruggave zijn vanwege hypotheekrenteaftrek. Als het inkomen stijgt, is er een kans dat de hypotheekrenteaftrek plaatsvindt in een hogere belastingschijf met een grotere teruggaaf.
Idd, zo maak je wel goeie reclame voor jezelf als belastingadviseur, not :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien heeft ie het wel over andere teruggave (zoals kinderdagverblijf, zorgtoeslag). Ook deze zijn namelijk voorlopig en inkomstenafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
Azrael schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:15:
[...]

Idd, zo maak je wel goeie reclame voor jezelf als belastingadviseur, not :+
U mag me belastingadviseur noemen, maar dan als (onbetaalde) vrijwilliger voor organisaties zoals vakbond, ouderenorganisaties e.d. Nooit beroepsmatig belastingadvies gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
fisbel schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:21:
[...]

U mag me belastingadviseur noemen, maar dan als (onbetaalde) vrijwilliger voor organisaties zoals vakbond, ouderenorganisaties e.d. Nooit beroepsmatig belastingadvies gegeven.
Ik had het over bjhartog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbulleke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Binnen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
We zouden 800 terug moeten krijgen volgens de belastingdienst toeslagen (zorgtoeslag)
Maar we zijn toeslagpartner sinds april 2014. Dat heb ik bij de belastingaangifte ook gedaan omdat dat best voordelig was met aftrek belasting ivm huisaankoom in 2014.

Nu hebben ze ons dus niet als toeslagpartner gerekend in 2014?

Nu dus 700 terugbetalen waarschijnlijk. Maar geen zin eigenlijk om ze wijzer te maken dan ze zijn :( prutsers

Wat is het handigst om nu dit door te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azrael
Ten eerste: waarom ben je toeslagpartner? Als je bv. samen een huis hebt gekocht of een samenlevingscontract hebt had je dat zelf moeten doorgeven aan de Belastingdienst Toeslagen. Ten tweede: als het inderdaad niet klopt zul je bezwaar moeten maken tegen de de definitieve berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

*kickje*

Zojuist mijn belasting ingevuld (meestal standaard uitstel, ik ben een uitstellerd) en alles online ingevuld.

Nu zie ik dat ipv de gebruikelijke 3500-4000,- ineens nog maar 350 euro terugkrijg :?
Hoe kan dit nu ineens? Lees wel dat de teruggave minder kan zijn dan verwacht, maar die 4000,- is over het algemeen de hypo-aftrek van een heel jaar. Alles zitten terugchecken, maar volgens mij nergens iets vergeten in te vullen. Ik vind dit verschil wel heel groot.

Iemand enig idee wat je vergeten kan zijn om zo'n enorm verschil te krijgen?
Maandag ga ik ook even bellen met ze, maar misschien dat iemand het hier ook weet.

-EDIT-
Als ik de bedragen vergelijk met 2013, dan lijkt het alsof de ruim 9.000 betaalde rente niet afgetrokken is.
"Ïnkomsten uit werk & woning" in 2013 is ong. precies dat bedrag lager dan 2014. Met als gevolg dat ik nu 42% van 9k meer moet betalen, wat het verschil verklaart... Bugje?

[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 23-08-2015 11:59 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien er inmiddels miljoenen met woning succesvol aangifte hebben gedaan en je een van de laatsten bent, denk je niet dat het waarschijnlijker is dat je het ergens verkeerd hebt ingevuld dan dat het een bugje is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

Download even de offline versie en ga er nog eens stap voor stap doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
Bij de downloadversie aangifteprogramma 2014 is beter te zien of de hypotheekrenteaftrek in de Vooringevulde Aangifte is opgenomen. Klik hier voor de download versie. Deze is onafhankelijk van de online versie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
FunkyTrip schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:48:
*kickje*

Zojuist mijn belasting ingevuld (meestal standaard uitstel, ik ben een uitstellerd) en alles online ingevuld.

Nu zie ik dat ipv de gebruikelijke 3500-4000,- ineens nog maar 350 euro terugkrijg :?
Hoe kan dit nu ineens? Lees wel dat de teruggave minder kan zijn dan verwacht, maar die 4000,- is over het algemeen de hypo-aftrek van een heel jaar. Alles zitten terugchecken, maar volgens mij nergens iets vergeten in te vullen. Ik vind dit verschil wel heel groot.

Iemand enig idee wat je vergeten kan zijn om zo'n enorm verschil te krijgen?
Maandag ga ik ook even bellen met ze, maar misschien dat iemand het hier ook weet.

-EDIT-
Als ik de bedragen vergelijk met 2013, dan lijkt het alsof de ruim 9.000 betaalde rente niet afgetrokken is.
"Ïnkomsten uit werk & woning" in 2013 is ong. precies dat bedrag lager dan 2014. Met als gevolg dat ik nu 42% van 9k meer moet betalen, wat het verschil verklaart... Bugje?
Waarschijnlijk heb je ergens 'nee' geantwoord waar het 'ja' moest zijn. En dan vermoed ik bij 'Hebt u deze hypotheek of lening gebruikt voor aankoop, onderhoud of verbouwing van de woning' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Azrael schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:59:
[...]

Waarschijnlijk heb je ergens 'nee' geantwoord waar het 'ja' moest zijn. En dan vermoed ik bij 'Hebt u deze hypotheek of lening gebruikt voor aankoop, onderhoud of verbouwing van de woning' ;)
Exact. Ik had over het woordje 'aankoop' gelezen. Daar kwam ik vanochtend achter na een 3e controle :)
Mooi hoe 1 vinkje duizenden euro's scheelt. Kan me herinneren dat dat normaal allemaal extra vragen waren waar vrijwel altijd nee op geantwoord kan worden ('aankoop buitenland?' etc).

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 24-08-2015 11:26 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
Het oud vertrouwde aangifteprogramma was t.a.v. de Eigen Woning duidelijk:
1. Hebt u een eigen woning verkocht?
2. Hebt u een eigen woning gekocht?
3. Hebt u extra geld geleend voor onderhoud of verbouwing van een woning?
3 keer nee antwoorden en je kon verder.

Juist door de uitgebreide en gedetailleerde vragen in de online aangifte kan er verwarring ontstaan. Bijvoorbeeld of men samenwonend is of niet. Hoe zit het dan met inwonende kinderen, al of niet jonger dan 27 jaar of 27 jaar en ouder. Het lezen van de (technische) informatie onder het vraagteken biedt niet altijd uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Even een kick van dit oude topic.

Vraag over situatie van iemand anders. Accountant heeft (na uitstel) de belasting over 2014 berekend. Inkomsten zijn nabestaandenpensioen + nabestaandenuitkering, daarnaast is er een klein eenmansbedrijfje dat niet goed loopt met over 2014 €750 winst.

Accountant zegt nu dat de persoon door die winst in de 42% schaal terecht komt en al met al €1500 belasting moet betalen. Mij lijkt dat de belasting over pensioen+uitkering al voor uitbetaling verrekend is, dus dan zou het gaan om het bedrijfje plus evt correcties. Ik heb (met alle respect) wat twijfels over de accountant, die al gepensioneerd is en nog wat kleine klussen doet.

Ik snap dat dit weinig info is (ik ken de details ook niet), maar kan iemand aangeven of dit plausibel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Kan best, bijvoorbeeld als de heffingskortingen niet goed zijn toegepast bij pensioen of nabestaandenuitkering. Plus dat heel veel mensen sowieso een naheffing kregen over 2014 vanwege de late wetswijzigingen eind 2013 die niet meer in de loonheffing meegenomen konden worden. Wellicht is er ook inkomen uit box 3 (vermogen)?

Maar zonder de exacte gegevens is er inderdaad geen zinnig woord over te zeggen. Als je alle gegevens hebt kan je het zo zelf narekenen, bv. met het aangifteprogramma, dat is niet heel ingewikkeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 06-02-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisbel
Als de € 750 behoort tot de overige inkomsten zal hier 42% belasting over dit inkomen moeten worden. Daarnaast worden de andere twee inkomens opgeteld. Op deze inkomens is in schijf 1 belasting ingehouden. Opgeteld kan een deel van het inkomen in schijf 2 terechtkomen met een hoger belastingpercentage. Daarnaast is er nog de 'bijtelling' te betalen belasting omdat de bijzondere beloningen niet meer in de loonheffingsprogramma's konden worden meegenomen. Een nabetaling van € 1500 is dus niet gek, zeker niet als er op het inkomen van het nabestaandenpensioen én het inkomen van de nabestaandenuitkering de loonheffingskorting is toegepast. Loonheffingskorting mag maar op 1 inkomen worden toegepast. Meestal wordt deze korting op het hoogste inkomen toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Thanks. Ik had ernstige twijfels, maar dat lijkt dus ten onrechte. Evt narekenen, maar dan zal het bedrag zeer waarschijnlijk niet veranderen. Box 3 is beneden het heffingsvrij vermogen, dus dat is de oorzaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Dat is ook niet helemaal wat ik en fisbel zeggen ;)
Het kan kloppen, maar het kan ook niet kloppen. Zonder alle gegevens te hebben is daar gewoon niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Wie het leuk vindt, mag een topic over de aangifte van 2015 openen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste