Mooi gedaan! Ik vind dat altijd mooi zo'n steenstrips.Aid schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:14:
[...]
Ik heb het een en ander verbouwd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Yeelight strip toegevoegd en verder de h6400 vervangen door de ks7000 55 inch.
Idd erg netjes gedaan!Aid schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:14:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom is links smaller dan rechts (naast de voorzet wand). De strook links lijkt dan wel weer gelijk aan de strook boven de wand. Staat er rechts een bank/stoel? of wou je het stopcontact niet achter de wand hebben?Aid schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:14:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
BedanktRobin Verbeek schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:01:
[...]
Mooi gedaan! Ik vind dat altijd mooi zo'n steenstrips.
Bedankt
Dat lijkt zo op de foto. De wand is gecentreerd en de stroken zijn beide 45 cm. De strook boven is 30 cm..guppie schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:25:
[...]
Waarom is links smaller dan rechts (naast de voorzet wand). De strook links lijkt dan wel weer gelijk aan de strook boven de wand. Staat er rechts een bank/stoel? of wou je het stopcontact niet achter de wand hebben?
Netjes! Mag ik vragen wat voor kastjes je gebruikt? Ik zoek een soortgelijke oplossing voor in mijn woonkamer.panomi schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:59:
[...]
Hierbij nog een update van de voortgang. 6 April komt de bank en dan rond ik het meubel af aangezien het nog van de muur moet. Versterker komt uiteindelijk in het midden van de kast. Snoeren worden in de kast nog weggewerkt d.m.v. een afdekschot.
[afbeelding]
Nice, maar zijn dat echt steenstrips of is het behang? Het lijkt net behang namelijk zo op de foto.Aid schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:14:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar IKEA heeft die kast ook in het zwart hé:panomi schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:59:
[...]
Ik heb de kabel aangesloten op een Yamaha RX-A2020 richting Epson TW-3200 beamer en zonder probleem 1080P. In het verleden met een Ebay kabel van 20m met dezelfde opstelling geen signaal / groen beeld gehad. Het is dus een beetje in het wilde wegschieten qua bekabeling.
Mijn overweging was een goedkope kabel proberen vs een draadloze oplossing. Gelukkig bleek dit laatste niet nodig.
Hierbij nog een update van de voortgang. 6 April komt de bank en dan rond ik het meubel af aangezien het nog van de muur moet. Versterker komt uiteindelijk in het midden van de kast. Snoeren worden in de kast nog weggewerkt d.m.v. een afdekschot.
[afbeelding]
http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S99926426/#/S69055561
Het is "3d" behang. Er zit een soort reliëf in.keepitfrosty schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:40:
[...]
Nice, maar zijn dat echt steenstrips of is het behang? Het lijkt net behang namelijk zo op de foto.
Ah ok, ik zal het eens opzoeken op de interwebs.
Waarom eigenlijk niet voor gekozen om de hele (achter) wand met dat behang te doen? Dit ziet er ook tof uit hoor, zoek zelf ook nog iets voor de muur achter de TV.Aid schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:14:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je dit hebt gehaald, lijkt me interessant om eens te kijken hoe het er in het ''echt'' uitziet.
Het zijn Metod Extra bovenkasten.naNs schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:16:
[...]
Netjes! Mag ik vragen wat voor kastjes je gebruikt? Ik zoek een soortgelijke oplossing voor in mijn woonkamer.
Waarom denk je dat ik een zwarte kast zou willen? Dat er keus is tussen verschillende kleuren, oké. Maar ik heb bewust gekozen voor wit, wat het interieur ten goede komt.Kaj. schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:58:
[...]
Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar IKEA heeft die kast ook in het zwart hé:
http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S99926426/#/S69055561
[ Voor 8% gewijzigd door panomi op 03-04-2017 17:24 ]
keepitfrosty schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:56:
Ah ok, ik zal het eens opzoeken op de interwebs.
https://www.profhome.nl/b...ts-grijs-10-65-qm/a-3042/Purehz schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:02:
[...]
Waarom eigenlijk niet voor gekozen om de hele (achter) wand met dat behang te doen? Dit ziet er ook tof uit hoor, zoek zelf ook nog iets voor de muur achter de TV.
Mag ik vragen waar je dit hebt gehaald, lijkt me interessant om eens te kijken hoe het er in het ''echt'' uitziet.
Bovenstaand de link. Je kan ook samples bestellen. Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vind het persoonlijk zo mooier. Het contrast valt zo meer op.
[ Voor 102% gewijzigd door haaymaan op 04-04-2017 20:55 . Reden: fout ]
Hallo effe weer een kleine update
65HU8500L 4k ipv 50 plasma
vsx 1131 7.2 ipv vsx 1161
ps4 pro ipv ps4
Solo 4K ipv Dreambox 8000
Extra Milight achter TV wand ,stand lamp Milight lightberry (ambilight)

wat je ziet
65hu8500l
vsx1131
Vu+solo 4k
Nvidia shield TV
Wat achter tv is echt natuursteen
wat je niet ziet is
ps4pro
Nas 214play
Raspi 2
heb nog probleem met De pioneer vsx1131 als Ik FHD bron heb en 4K bron soms flicker het TV (vooral als ik beide uitgangen gebruik op verschilden res monitor.... op main 4k TV en op Sub Fhd TV dat wil niet werken.als iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag
65HU8500L 4k ipv 50 plasma
vsx 1131 7.2 ipv vsx 1161
ps4 pro ipv ps4
Solo 4K ipv Dreambox 8000
Extra Milight achter TV wand ,stand lamp Milight lightberry (ambilight)

wat je ziet
65hu8500l
vsx1131
Vu+solo 4k
Nvidia shield TV
Wat achter tv is echt natuursteen
wat je niet ziet is
ps4pro
Nas 214play
Raspi 2
heb nog probleem met De pioneer vsx1131 als Ik FHD bron heb en 4K bron soms flicker het TV (vooral als ik beide uitgangen gebruik op verschilden res monitor.... op main 4k TV en op Sub Fhd TV dat wil niet werken.als iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag
Na bijna twee jaar in het nieuwe (huur)appartement (samenwonen) ook maar eens tijd gevonden om de HT te delen. Voorheen op een studentenkamer zag het er zo uit.
De BX2's zijn ingeruild voor Q Acoustics 2050's (de 3050's waren twee jaar geleden al wel uit maar wij vonden de 2050's beter klinken na een luistersessie. Ook vonden we ze beter klinken dan de Monitor Audio RX10's die er stonden en drie keer zo duur waren). Daarnaast is er een nieuwe router, blu-ray speler, Harmony en Hue bij gekomen. Dat staat met de andere apparatuur in/op een Besta kast.
Zelf heb ik een ombouw ontworpen om de bestaande schouw/rookafvoer heen met een inham voor LP's, DVD's, CD's etc. Anyway, foto's:

Overzicht vanaf de luisterpositie

Close up van de apparatuur

De Q Acoustics 2050i

Nu zonder stofkap, speciaal voor jullie. Standaard met stofkap.

Overzicht vanaf de rechterkant. De ombouw lijkt scheef te staan, maar is in werkelijkheid waterpas. Flatgebouw is van de jaren '60, met dus een scheve wand
Wat je ziet:
Sony KDL-42W705B
Denon AVR 2113
Q Acoustics 2050i
Sony PS4 & 2x DualShock controllers in micro-USB lader
Pioneer BDP-120 Blu-ray speler
Pioneer PL-335 oldskool platenspeler
Ubiquiti Amplifi HD router
Logitech Harmony Companion (remote en ontvanger)
Buffalo LinkStation Live LS-X 2TB NAS
Philips Hue remote
Wat je niet ziet:
Ziggo CI+ module
Ziggo modem
Phono voorversterker
Philips Hue Bridge 2.0
Edit: Het enige waar ik me aan stoor is de zwarte stroomkabel naar beneden. Nog geen goede witte kunnen vinden. Heb nu een Brennenstuhl stekkerdoos met 2x 5 stekkers die afzonderlijk van elkaar uitgezet kunnen worden.
De BX2's zijn ingeruild voor Q Acoustics 2050's (de 3050's waren twee jaar geleden al wel uit maar wij vonden de 2050's beter klinken na een luistersessie. Ook vonden we ze beter klinken dan de Monitor Audio RX10's die er stonden en drie keer zo duur waren). Daarnaast is er een nieuwe router, blu-ray speler, Harmony en Hue bij gekomen. Dat staat met de andere apparatuur in/op een Besta kast.
Zelf heb ik een ombouw ontworpen om de bestaande schouw/rookafvoer heen met een inham voor LP's, DVD's, CD's etc. Anyway, foto's:

Overzicht vanaf de luisterpositie

Close up van de apparatuur

De Q Acoustics 2050i

Nu zonder stofkap, speciaal voor jullie. Standaard met stofkap.

Overzicht vanaf de rechterkant. De ombouw lijkt scheef te staan, maar is in werkelijkheid waterpas. Flatgebouw is van de jaren '60, met dus een scheve wand

Wat je ziet:
Sony KDL-42W705B
Denon AVR 2113
Q Acoustics 2050i
Sony PS4 & 2x DualShock controllers in micro-USB lader
Pioneer BDP-120 Blu-ray speler
Pioneer PL-335 oldskool platenspeler
Ubiquiti Amplifi HD router
Logitech Harmony Companion (remote en ontvanger)
Buffalo LinkStation Live LS-X 2TB NAS
Philips Hue remote
Wat je niet ziet:
Ziggo CI+ module
Ziggo modem
Phono voorversterker
Philips Hue Bridge 2.0
Edit: Het enige waar ik me aan stoor is de zwarte stroomkabel naar beneden. Nog geen goede witte kunnen vinden. Heb nu een Brennenstuhl stekkerdoos met 2x 5 stekkers die afzonderlijk van elkaar uitgezet kunnen worden.
[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 04-04-2017 23:44 ]
Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad, om alleen het snoer te vervangen. Ik was op zoek naar een vergelijkbare stekkerdoos.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 03:31:
[...]
Dan weet ik niet goed waar je hebt gezocht, want iedere bouwmarkt moet div. lengtes wit aansluitsnoer in huis hebben, al dan niet voorzien van een aangelaste witte stekker.![]()
Conrad.nl/nl/aansluitkabels......color=wit
Het is trouwens opvallend dat je in een en dezelfde ruimte zowel geaarde als niet-geaarde contactdozen hebt, waarom heb je die niet meteen beide gelijk (=geaard) gemaakt??
Ziet er wel zo strak uit en geaarde contacten kunnen voor zowel HiFi als pc best handig zijn.
De contactdozen naar beneden verleggen tot net boven de plint zal het aanzicht zeker goed doen en als de bedrading naar deze contactdozen vanuit de vloer komt(??) dan moet deze brekerij "te overzien" zijn.
Kan in een middag gepiept zijn, een leuk en dankbaar klusje.
Voor de rest: Ga niets meer aanpassen, want huurwoning.
Mooie setuphaaymaan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:16:
Wat betreft je FHD en UHD issues, zover ik heb begrepen schakelt het signaal terug naar 1080P omdat de tv tot MAX 1080P kan. Dit wordt door de HDMI chain doorgegeven aan je versterker.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 4K projector, dan moet ik de HDMI kabel uit mijn TV (max 1080P) trekken zodat de Nvidia Shield dan 4K doorgeeft aan de projector.

Zover ik weet is de enigste oplossing om alle displays in de HDMI chain naar 4K te upgraden
Misschien kan je dit proberen, wellicht dat 't werkt.Problemtulip schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:32:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 4K projector, dan moet ik de HDMI kabel uit mijn TV (max 1080P) trekken zodat de Nvidia Shield dan 4K doorgeeft aan de projector.![]()
Zover ik weet is de enigste oplossing om alle displays in de HDMI chain naar 4K te upgraden
HdmiYo-0.1.1.msi
Nooit geschoten.... is altijd kabels uit je receiver beeldbuis trekken.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Al lange tijd aan het meelezen maar nu ook is aan het posten. Eerst even de huidige, tijdelijke situatie. We huren nu een patio woning. Verwachting is dat eind volgende maand de bouw start van ons nieuwe huis. In het huurhuis heb ik natuurlijk wel de boel aangesloten om een jaartje films en series te kunnen kijken
.

Wat je ziet:
TV: Samsung UE65HU7500
Receiver: Pioneer SC-LX72
Speakers: Teufel Theater 8 THX UltraII (+ 2e Teufel M11000 sub in maple die te koop staat
)
Remote: Logitech Harmony Elite
NAS: Synology DS412+
Mediaplayer: Foxconn NT-A3500
Blu-Ray: Pioneer BDP-333
Wat je niet ziet:
Surrounds van de Theater 8 set (7.1)
Playstation 4
Buttkicker LFE versterker + transducer
Dit jaar gaan we een nieuw huis bouwen. Impressie:

Interieur eerste ontwerp:

Zit nog erg te stoeien met speaker setup. Achter speakers zijn makkelijk, naast de gordijnen van de tuindeuren. Surround left en right twijfel ik nog over. Kan op de tunnelhaard en muur maar twijfel over de meerwaarde op deze manier t.o.v. 5.1..... Daarnaast de fronts. Die zouden of in het meubel moeten (nadeel: breedte opstelling ca. 220 cm) of op de muren (voordeel: bredere sound, maar wel in de loop...). Nog lastiger vind ik de sub. Jullie een goed idee voor de positie van de sub? Is ook niet een al te kleine. En als ik hem een keer vervang wordt het een PB-13ultra of PB-16ultra. Kleiner gaat het niet veel worden

Wat je ziet:
TV: Samsung UE65HU7500
Receiver: Pioneer SC-LX72
Speakers: Teufel Theater 8 THX UltraII (+ 2e Teufel M11000 sub in maple die te koop staat

Remote: Logitech Harmony Elite
NAS: Synology DS412+
Mediaplayer: Foxconn NT-A3500
Blu-Ray: Pioneer BDP-333
Wat je niet ziet:
Surrounds van de Theater 8 set (7.1)
Playstation 4
Buttkicker LFE versterker + transducer

Zit nog erg te stoeien met speaker setup. Achter speakers zijn makkelijk, naast de gordijnen van de tuindeuren. Surround left en right twijfel ik nog over. Kan op de tunnelhaard en muur maar twijfel over de meerwaarde op deze manier t.o.v. 5.1..... Daarnaast de fronts. Die zouden of in het meubel moeten (nadeel: breedte opstelling ca. 220 cm) of op de muren (voordeel: bredere sound, maar wel in de loop...). Nog lastiger vind ik de sub. Jullie een goed idee voor de positie van de sub? Is ook niet een al te kleine. En als ik hem een keer vervang wordt het een PB-13ultra of PB-16ultra. Kleiner gaat het niet veel worden

Beetje off-topic, maar vind de deur van toilet op heel rare plaats zitten. Als je bezoek hebt en die moeten naar toilet, dan moeten die telkens door je keuken én berging passeren. Niet echt ideaal.
Heel cool je eigen huis ontwerpen!
zover ben ik zelf helaas nog niet in me leven, maar over speaker plaatsing daarbij wel eens nagedacht.
de side surround speakers zijn in best veel huizen een crime qua plaatsing, zeker in grote mooie open leefruimtes.
wat mij een mooie oplossing lijkt;
als je een kelder/kruipruimte hebt 2 slanke speakers/stands uit de grond te laten komen! beetje zoals dit qua afwerking; YouTube: Motorised Pop Up Socket (ikea heeft dit als optie voor in de keuken) maar dan voor speaker(tjes).
zover ben ik zelf helaas nog niet in me leven, maar over speaker plaatsing daarbij wel eens nagedacht.
de side surround speakers zijn in best veel huizen een crime qua plaatsing, zeker in grote mooie open leefruimtes.
als je een kelder/kruipruimte hebt 2 slanke speakers/stands uit de grond te laten komen! beetje zoals dit qua afwerking; YouTube: Motorised Pop Up Socket (ikea heeft dit als optie voor in de keuken) maar dan voor speaker(tjes).
Thanks! Ik zal dan ook maar 1 off-topic reactie gevenlapino schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:36:
Beetje off-topic, maar vind de deur van toilet op heel rare plaats zitten. Als je bezoek hebt en die moeten naar toilet, dan moeten die telkens door je keuken én berging passeren. Niet echt ideaal.

Dat is zeker een mooie oplossing. Moet je wel van tevoren exact weten hoe of wat. En rekening houden met zaken als vloerverwarming enzo. Daarnaast zit je met sparingen in je isolatie dus direct bij de bouw kan het ook weer niet want je huis voldoet niet meer aan bouwbesluitmartijnkoevoets schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:54:
Heel cool je eigen huis ontwerpen!

@ScuzzNL nu je de mogelijkheid hebt, zorg dat je voorbereid bent op Atmos door vier plafondspeakers voor te bereiden.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Thanks voor de tip. Kwam in het bouw je eigen huis topic ook al naar voren. Zou je dit doen door een sparing te maken en loze leidingen te trekken? Die dan weer dicht stukadoren? Voor de toekomst is het zeker interessant. Ik heb nu echter nog geen atmos receiver en ook de speakers niettimovd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:58:
@ScuzzNL nu je de mogelijkheid hebt, zorg dat je voorbereid bent op Atmos door vier plafondspeakers voor te bereiden.
Het mooiste voor de akoestiek is om er een plafond met dempend materiaal te plaatsen, zoals een spanplafond. Als je Atmos zeker de moeite waard vindt, zou ik in ieder geval alvasts loze leidingen er in laten leggen en een kleine opening. Maar hoe krijg je die netjes afgewerkt als je nog geen speakers hebt hangen?
De front-top kun je eventueel nog op de divider plaatsen, zodat ze vlak boven je fronts komen te hangen.
Edit: hoe komen de kabels vanaf je hifi-meubel bij de achterste speakers? Heb je daar al loze leidingen onder de vloer gepland?
De front-top kun je eventueel nog op de divider plaatsen, zodat ze vlak boven je fronts komen te hangen.
Edit: hoe komen de kabels vanaf je hifi-meubel bij de achterste speakers? Heb je daar al loze leidingen onder de vloer gepland?
[ Voor 13% gewijzigd door timovd op 08-04-2017 09:47 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb de muren een ander kleurtje gegeven. Volgend weekend komt de radiator ombouw, dan kan de center iets naar voren zodat het scherm weer wat lager kan. Verder geen upgrades behalve een Wii U voor Zelda.
Even een snelle phone pic

De belangrijkste specs:
Onkyo TX-NR3008 receiver
Klipsch RF-62ii fronts
RC-62ii center
RB-61ii surround
RB-41ii front height & rear
BenQ W1100 beamer
SVS PB-2000 subwoofer

De belangrijkste specs:
Onkyo TX-NR3008 receiver
Klipsch RF-62ii fronts
RC-62ii center
RB-61ii surround
BenQ W1100 beamer
SVS PB-2000 subwoofer
@Mikayu Ik zou maar uit kijken, als ik jou was. Straks loopt je kat een gehoorbeschadiging op.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Die dan vervolgens stuk gaan, net als TV liften.martijnkoevoets schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:54:
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ik heb een sample besteld, maar heb het idee dat de "stenen" een beetje klein zijn, het grootste steentje is 9cm lang bij 3 hoog. Kun jij dat verifiëren?Aid schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:53:
[...]
[...]
https://www.profhome.nl/b...ts-grijs-10-65-qm/a-3042/
Bovenstaand de link. Je kan ook samples bestellen. Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vind het persoonlijk zo mooier. Het contrast valt zo meer op.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
SVS PB-2000 ziet er strak uit, ben je tevreden? en zijn je buren ook tevreden?
Wat mij opvalt is dat je rears voorin staan en ook hoog mag ik vragen waarom? (nieuwsgierig)
Wat mij opvalt is dat je rears voorin staan en ook hoog mag ik vragen waarom? (nieuwsgierig)
Mikayu schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:57:
Ik heb de muren een ander kleurtje gegeven. Volgend weekend komt de radiator ombouw, dan kan de center iets naar voren zodat het scherm weer wat lager kan. Verder geen upgrades behalve een Wii U voor Zelda.
[afbeelding]
De belangrijkste specs:
Onkyo TX-NR3008 receiver
Klipsch RF-62ii fronts
RC-62ii center
RB-61ii surround
BenQ W1100 beamer
SVS PB-2000 subwoofer
Ik vermoed Dolby Atmos. Het zijn Front Height en Rear Height; voor de x.x.4-opstelling.
Dat zijn idd de front heights. De rears hangen vanzelfsprekend aan de achterwand, bijgestaan door de grotere versies als (side) surround. Dus 9 speakers en een subwoofer die mij overigens meer dan prima bevalt. Gaat heel strak laag en misschien zelfs nog te overkill voor de kamer. De buren zijn wel wat gewend van mij, zo lang je maar niet (langdurig) asociaal hard en/of laat op de avond gaat spelen hoorde ik ze de afgelopen 10 jaar niet klagen
Klopt, hier en daar zijn sommige iets groter maar veel zal het niet schelen.Roeligan schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:19:
[...]
Ik heb een sample besteld, maar heb het idee dat de "stenen" een beetje klein zijn, het grootste steentje is 9cm lang bij 3 hoog. Kun jij dat verifiëren?
Mijn dressoir even aangepast. Een oppo 203 cinemike versie toegevoegd en morgen komt de jvc x7500 beamer :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Dat zijn dikke speakers!Masterkale1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:01:
Mijn dressoir even aangepast. Een oppo 203 cinemike versie toegevoegd en morgen komt de jvc x7500 beamer :-)
[afbeelding]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Thx voor de terugkoppelingAid schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:44:
[...]
Klopt, hier en daar zijn sommige iets groter maar veel zal het niet schelen.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
tevens een X7500 cinemike editie? erg mooie projectoren!Masterkale1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:01:
[afbeelding]
zelf in het bezit van de X5000 cinemike
Die subwoofer is enorm overdreven voor zo'n set/ruimte.
De rest ook in verhouding met zijn bureautjetimovd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:53:
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Die is op de groei gekocht, hij kan nu rustig inspelen, dat snap je toch weltimovd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:53:
Subwoofers zijn idd net als klerenguppie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:44:
[...]
Die is op de groei gekocht, hij kan nu rustig inspelen, dat snap je toch wel
En waar kijken we eigenlijk naar qua apparatuur?
Misschien dat dit niet helemaal het juiste topic is om mijn vraag te plaatsen, maar het is wel het meest voor de hand liggende topic i.v.m. expertise e.d. 
Sinda twee weken woon ik samen met mijn vriendin in ons nieuwe huis en nu ben ik mij de afgelopen dagen een beetje op de Hi-Fi gaan richten, want een degelijke home cinema mag, wat mij betreft, zeker niet ontbreken.
De situatie is nu als volgt:

Een Samsung 46UEF6500SD i.c.m. een Samsung HT-F5200. Prima combinatie, maar ik merk dat ik toe ben aan iets meer 'high fidelity' van hoogwaardige kwaliteit (geschikt voor muziek en film).
Nu zat ik zelf te denken aan een Sonos Playbar i.c.m. twee Sonos: Play 1-speakers. Ik heb namelijk al twee producten van Sonos in huis (Play: 5 + Play: 1) en ben erg te spreken over het merk. Echter, de beperkte aansluitmogelijkheden en ondersteuning van moderne codecs laten mij twijfelen over de geschiktheid van Sonos als Hi-Fi.
Dus dan ga je al snel kijken naar alternatieven, maar door alle bomen zie ik zo snel het bos niet meer. Mijn wens, gezien de ruimte is eigenlijk een goede 2.1 setup. Hoewel je met een Sonos-setup, zoals hierboven beschreven, al snel op (een gesimuleerde) 5.0 opstelling zit?
Nog meer informatie m.b.t. mijn huidige situatie:

De ruimte tussen de televisie en het meubel is zo'n 31 centimeter.
De afstand van televisie naar het bankstel is zo'n 280 centimeter.

Mijn vraag aan jullie, de experts: wat zouden jullie, gezien mijn situatie, doen?
Sinda twee weken woon ik samen met mijn vriendin in ons nieuwe huis en nu ben ik mij de afgelopen dagen een beetje op de Hi-Fi gaan richten, want een degelijke home cinema mag, wat mij betreft, zeker niet ontbreken.

Een Samsung 46UEF6500SD i.c.m. een Samsung HT-F5200. Prima combinatie, maar ik merk dat ik toe ben aan iets meer 'high fidelity' van hoogwaardige kwaliteit (geschikt voor muziek en film).
Nu zat ik zelf te denken aan een Sonos Playbar i.c.m. twee Sonos: Play 1-speakers. Ik heb namelijk al twee producten van Sonos in huis (Play: 5 + Play: 1) en ben erg te spreken over het merk. Echter, de beperkte aansluitmogelijkheden en ondersteuning van moderne codecs laten mij twijfelen over de geschiktheid van Sonos als Hi-Fi.
Dus dan ga je al snel kijken naar alternatieven, maar door alle bomen zie ik zo snel het bos niet meer. Mijn wens, gezien de ruimte is eigenlijk een goede 2.1 setup. Hoewel je met een Sonos-setup, zoals hierboven beschreven, al snel op (een gesimuleerde) 5.0 opstelling zit?

Mijn vraag aan jullie, de experts: wat zouden jullie, gezien mijn situatie, doen?
Je kan natuurlijk ook alleen met de playbar (of PlayBase, die schijnt beter te zijn) beginnen. Als je dan toch nog surround mist kan je er Play:1's bij scorenYonix schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:34:
Misschien dat dit niet helemaal het juiste topic is om mijn vraag te plaatsen, maar het is wel het meest voor de hand liggende topic i.v.m. expertise e.d.
Sinda twee weken woon in samen met mijn vriendin in ons nieuwe huis en nu ben ik mij de afgelopen dagen een beetje op de Hi-Fi gaan richten, want een degelijke home cinema mag, wat mij betreft, zeker niet ontbreken.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja ze missen alle hippe codes, maar als je tv het over optisch gewoon in 5.1 bij je Sonos device aan kan leveren is er niets aan de hand!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
@DennusB
Je kan toch met een gezond verstand, toch niet een doos aanraden die geluid kan maken ? Of ben ik dan zo'n purist?
Je kan toch met een gezond verstand, toch niet een doos aanraden die geluid kan maken ? Of ben ik dan zo'n purist?
Heh? Waar heb jij het nou weer over?Lip schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:48:
@DennusB
Over die Sonos systemen, het gesloten karakter ervan...
Hij gaf zelf al aan meerdere Sonos producten te hebben en daar nu ook over te denken. Waarom zou ik het dan afraden?Lip schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:51:
Over die Sonos systemen, het gesloten karakter ervan...
Voor de gemiddelde gebruiker klinken ze prima en het gebruikersgemak is ongekend.
Hippe codecs? DTS is er al heel wat jaren en die codec wordt naar mijn weten ook niet door Sonos ondersteunt.DennusB schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:36:
[...]
Ja ze missen alle hippe codes, maar als je tv het over optisch gewoon in 5.1 bij je Sonos device aan kan leveren is er niets aan de hand!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Klopt, maar wat maakt dat uit? Als je tv het kan decoden en in PCM door kan sturen is er geen verschil?FeaR schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:20:
[...]
Hippe codecs? DTS is er al heel wat jaren en die codec wordt naar mijn weten ook niet door Sonos ondersteunt.
Ik heb ook de luxe sonos versie gehoord en het geluid bleef toch echt in de bars, sub en losse speakertjes hangen. Echt los kwam het niet en ik ben van mening dat een goed stereo systeem er ver overheen blaast. 5.1 al helemaal.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Voor een product van deze prijsklasse maakt dat veel uit. Je wilt gewoon een kant en klaar product en niet nog eens afhankelijk zijn of je TV mogelijk iets kan decoderen. HD Audio op sound bars vind ik ook onzin en dat Sonos daar geen ondersteuning voor biedt zal je mij ook niet over horen. Maar DTS ondersteuning hoort er gewoon standaard op te zitten op dit soort producten in deze prijsklasse. Dat missen laat eigenlijk zien dat je betaalt voor de naam en niet voor de kwaliteit. Sonos wil dat je alle apparatuur op de TV aan sluit en dan alleen optisch van de TV naar de Sonos Soundbar. Dat is niet meer van deze tijd om ke TV als hub te gebruiken. Je wil, zeker voor dit geld, een hub met meer ingangen en opties.DennusB schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:21:
[...]
Klopt, maar wat maakt dat uit? Als je tv het kan decoden en in PCM door kan sturen is er geen verschil?
Edit:
Bovenstaande is mijn mening. Een mening van iemand die Sonos in het algemeen overpriced spul vindt, dus mogelijk is het een wat gekleurde mening
[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 14-04-2017 17:46 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Sonos moet gewoon blijven bij z'n leest: prima wifi speakertjes welke handig zijn in gebruik en prima geluid produceren voor in de tuin of in meerdere kamers.
Het is niet te vergelijken met echte kwaliteitsapparatuur.
Maar dan rest mij te vragen: wat zijn goede alternatieven voor hetzelfde (of iets meer) geld?StealthyPeanut schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:09:
Sonos moet gewoon blijven bij z'n leest: prima wifi speakertjes welke handig zijn in gebruik en prima geluid produceren voor in de tuin of in meerdere kamers.
Jij hebt zeker de beamer van Viktor gekocht?Problemtulip schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:43:
[...]
tevens een X7500 cinemike editie? erg mooie projectoren!![]()
![]()
zelf in het bezit van de X5000 cinemike
Misschien komt de tuning er nog op.. .serieuze centjes
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
ja klopt!Masterkale1 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:55:
[...]
Jij hebt zeker de beamer van Viktor gekocht?
Misschien komt de tuning er nog op.. .serieuze centjes
[afbeelding]
man, wat ziet die ruimte er nice uit
heb jij nog problemen gehad om 4K HDR signaal over de HDMI kabel te transporteren? nu een 3 meter kabel welke werkt, maar ik moet nog een langere kabel hebben zodat ik deze kabel weg kan werken.
heb daarvoor nu een redmere (actieve kabel) besteld, want alle overige "premium" kabels werken niet
[ Voor 26% gewijzigd door Problemtulip op 15-04-2017 12:42 ]
Thanks!Problemtulip schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:40:
[...]
ja klopt!
man, wat ziet die ruimte er nice uit![]()
heb jij nog problemen gehad om 4K HDR signaal over de HDMI kabel te transporteren? nu een 3 meter kabel welke werkt, maar ik moet nog een langere kabel hebben zodat ik deze kabel weg kan werken.
heb daarvoor nu een redmere (actieve kabel) besteld, want alle overige "premium" kabels werken niet
Ik heb een 10 meter lange kabel zonder problemen merk kabel: avinity
Ja, maar die kon ik zo niet op mijn MacBook aansluiten.Jag schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:40:
[...]
Heb je geen mic van je receiver? Die is waarschijnlijk meer geschikt. Gecalibreerd is waarschijnlijk minder belangrijk, zeker voor het laag. Maar je hebt eigenlijk wel een omnidirectionele mic nodig. [...]
Ik heb er maar een sub bij naast gezet. De SVS SB-2000.

Het klinkt al een stuk beter wanneer je er een smak geld tegenaan gegooid hebt.
Voor een aantal films is het een hele gave toevoeging. Bijvoorbeeld Rogue One, waarbij de AT-AT Walkers door de kamer stampen.
Voor muziek ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik denk dat ik nog wat moet spelen met de positionering van de sub.
Wij hebben ook zo'n kat wil altijd in beeld zijn
. mooi set trouwens
[ Voor 20% gewijzigd door ronaldme op 15-04-2017 21:17 ]
Nou mooi, sub erbij, altijd goed. Het instellen kan gewoon erg lastig zijn. Waarom het lastig is, ga je begrijpen als je metingen van de response ziet inroom, die vliegt in de regel echt alle kanten op met hele hoge Q enorme pieken en dalen. Dat is allemaal heel goed te verklaren waarom dat zo werkt, maar lastig op te lossen. Echt oplossen kan je dat met meerdere subwoofers die zorgvuldig met metingen zijn ingeregeld (daar is ook software voor). Maar simpel is dat allemaal niet. Verder kan ik als beste advies geven om de tijd te nemen om te expirmenteren met positionering en onderlinge gains.M-ThijZ schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:47:
[...]
Ja, maar die kon ik zo niet op mijn MacBook aansluiten.
Ik heb er maar een sub bij naast gezet. De SVS SB-2000.
[afbeelding]
Het klinkt al een stuk beter wanneer je er een smak geld tegenaan gegooid hebt.![]()
Voor een aantal films is het een hele gave toevoeging. Bijvoorbeeld Rogue One, waarbij de AT-AT Walkers door de kamer stampen.
Voor muziek ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik denk dat ik nog wat moet spelen met de positionering van de sub.
Hey Tom, leuk dat je ook hier bent. Voor een woonkamer heb je het gewoon erg goed voor elkaar! Ga je nog iets doen aan akoestiek? Denk dat je daarmee heel veel winst kunt boeken. Je Datasat kan natuurlijk veel compenseren, maar een ruimte die in de basis beter is, betekent minder processing wat weer een extra postief effect heeft op het eindresultaat.
Algemeen:
Ik zie hier hele mooie sets voorbij komen en wat mij opvalt is dat de speakers en subs vaak op de grond staan zonder koppeling (spikes) of ontkoppeling (demping). Hiermee komt het geluid meer los van de speaker en/of wordt het effect van de ruimte beperkt. In het geval van een sub, denk bijvoorbeeld aan een Auralex SubDude/Gramma. Je huis zal je dankbaar zijn, want er zullen aanmerkelijk minder zaken meetrillen. Voor speakers kun je denken aan SoundCare Super Spikes. Dit zijn spikes en schoteltjes ineen die ook prima op houten vloeren kunnen. Waterpas stellen (ook heel belangrijk) met deze spikes is een eitje.
Algemeen:
Ik zie hier hele mooie sets voorbij komen en wat mij opvalt is dat de speakers en subs vaak op de grond staan zonder koppeling (spikes) of ontkoppeling (demping). Hiermee komt het geluid meer los van de speaker en/of wordt het effect van de ruimte beperkt. In het geval van een sub, denk bijvoorbeeld aan een Auralex SubDude/Gramma. Je huis zal je dankbaar zijn, want er zullen aanmerkelijk minder zaken meetrillen. Voor speakers kun je denken aan SoundCare Super Spikes. Dit zijn spikes en schoteltjes ineen die ook prima op houten vloeren kunnen. Waterpas stellen (ook heel belangrijk) met deze spikes is een eitje.
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
We zwerven overal :-). Veel meer valt niet meer te doen aan de ruimte. Er hangen panelen aan het plafond en muren. Het grootste probleem is de zitpositie uiteraard die tegen de muur staat. In een woonkamer zal het altijd minder zijn dan een perfecte ruimte als bij jou. Toch is de processing op de datasat gigantisch goed. Cinemike heeft op dit vlak ook wat aanpassingen gedaanHTip schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:29:
Hey Tom, leuk dat je ook hier bent. Voor een woonkamer heb je het gewoon erg goed voor elkaar! Ga je nog iets doen aan akoestiek? Denk dat je daarmee heel veel winst kunt boeken. Je Datasat kan natuurlijk veel compenseren, maar een ruimte die in de basis beter is, betekent minder processing wat weer een extra postief effect heeft op het eindresultaat.
Algemeen:
Kleine update. Bank is gearriveerd
. Het is nog niet klaar. Moet nog steeds een blad voor het meubel gaan zoeken / aanschaffen, gordijnen en de beamer moet hoger worden geplaatst. Waarschijnlijk wordt het een ander meubel.

[ Voor 11% gewijzigd door panomi op 16-04-2017 17:27 ]
Heb je een scherm want projecteren op zo'n donkere muur werkt niet echt toch?
Ik heb wel een scherm, echter niet opgehangen. Ik ben zeer te spreken over de donkere muur aangaande de projectie. Ik ga wel nog een experiment uitvoeren met verschillende typen verf (Black widow). Het kan dus alleen nog maar beter worden ten opzichte van nu. Tab tensioned scherm gaat zo als het er nu naar uitziet de verkoop in.Bierkameel schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:35:
Heb je een scherm want projecteren op zo'n donkere muur werkt niet echt toch?
Afgelopen zaterdag, na een consult bij de lokale 'audioboer' (iEar) de knoop doorgehakt en een Sonos Playbar en een tweede Play: 1 gekocht.Yonix schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:34:
Sinda twee weken woon ik samen met mijn vriendin in ons nieuwe huis en nu ben ik mij de afgelopen dagen een beetje op de Hi-Fi gaan richten, want een degelijke home cinema mag, wat mij betreft, zeker niet ontbreken.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inmiddels hangt (en staat) het en dat levert de volgende nieuwe situatie op:

Installeren was, zoals we van Sonos gewend zijn, 'easy peasy' en daarna meteen even getuned met TruePlay om vervolgens natuurlijk een film/serie op te zetten. Wat een heerlijk geluid!
Ondanks het 'gebrek' aan een Sonos SUB is het geluid vol en rijk.
Wel één klein ding: als ik TV kijk via de Ziggo-decoder (Samsung SMT-C7140) kan ik prima het volume regelen met de afstandsbediening, maar als ik de Netflix-app gebruik via mijn Chromecast (2.0) dan geeft mijn televisie de melding dat ik 'het volume op de externe bron moet regelen' - want ik gebruik een externe speaker. Het volume moet ik dan regelen via de Sonos-app. Niet héél erg, maar vreemd dat het niet kan via de afstandsbediening. Zie ik toevallig iets over het hoofd?
/me Yonix is verder dik tevreden over zijn nieuwe Sonos-aanwinsten. One (big) happy camper!
Dat zou er mee te maken kunnen hebben dat wanneer je digitaal het volume regels je resolutie/diepte verliest en dat wil je liever pas op het laatst. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.
In ons nieuwe huis ook een nieuwe TV.. Verder nog wat oude spullen..

Wat zien we:
- LG 55OLEDB6
- Onkyo TX-SR508
- Een oud JBL SCS178 of iets
- RaspPi3
Ik ben nog niet helemaal tevreden over het geluid.. Het is alsof de TV het signaal van mn Pi3 (Kodi) niet helemaal ok doorgeeft. De Pi is nu aangesloten aan de TV ipv de receiver zoals ik het vroeger had vanwege Simplink en afstandbediening met 1 remote (magic remote van LG is toch wel fijn) maar moet eigenlijk dus nog even kijken of een optical kabeltje het oplost en of het probleem er ook is als ik mn Pi toch direct aan de Onkyo hang. Als iemand nog tips heeft is het welkom..
Er staat nog wel wat op het wensenlijstje, maar moet maar even kijken hoe en wat.. Nieuw huis is al duur zat
(Nieuwe receiver, nieuwe speakers, 4k kodi device.. etc)

Wat zien we:
- LG 55OLEDB6
- Onkyo TX-SR508
- RaspPi3
Ik ben nog niet helemaal tevreden over het geluid.. Het is alsof de TV het signaal van mn Pi3 (Kodi) niet helemaal ok doorgeeft. De Pi is nu aangesloten aan de TV ipv de receiver zoals ik het vroeger had vanwege Simplink en afstandbediening met 1 remote (magic remote van LG is toch wel fijn) maar moet eigenlijk dus nog even kijken of een optical kabeltje het oplost en of het probleem er ook is als ik mn Pi toch direct aan de Onkyo hang. Als iemand nog tips heeft is het welkom..
Er staat nog wel wat op het wensenlijstje, maar moet maar even kijken hoe en wat.. Nieuw huis is al duur zat
Hoe is het geluid als je de RPi op de receiver aansluit en de receiver het beeld laat doorsturen naar de TV?
Zet je speakers eens wat verder van de muur af op het dressoir dat zal het geluid waarschijnlijk ook ten goede komen, de sub zorgt wel voor de bas dus dat is geen reden je speakers zo dicht tegen de muur te plaatsen. En experimenteer eens met het indraaien van de speakers,voor het stereo beeld op de. luisterpositie kan dit een verademing zijn.Scr33x0r schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:04:
In ons nieuwe huis ook een nieuwe TV.. Verder nog wat oude spullen..
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zien we:
- LG 55OLEDB6
- Onkyo TX-SR508
- RaspPi3
Er staat nog wel wat op het wensenlijstje, maar moet maar even kijken hoe en wat.. Nieuw huis is al duur zat(Nieuwe receiver, nieuwe speakers, 4k kodi device.. etc)
Edit ik zie heel veel opstellingen hier waarbij de speakers stijf tegen de muur staan, geef ze eens wat 'lucht'
[ Voor 3% gewijzigd door DjaRoel op 18-04-2017 17:00 ]
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Een snel op zijn pik getrapte Braziliaan, dat zien we!Scr33x0r schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:04:
Wat zien we:
Heb de spullen binnen, nu nog aansluiten. Heb alleen de enkelvoudige (http://www.avolta.de/jung...dose-abdeckung-alpinweiss) binnengekregen omdat deze de enige was in de AS500 serie die AlpineWeiss is... Moet nu dus het gaan slopen, maar weet niet goed hoe dat te doen zonder het raamwerk te slopen. iemand tips om het tweede rondje open te maken zonder brokken te maken?panomi schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:43:
[...]
Dit is met de LS serie van Jung.
[afbeelding]
Status van vanavond.... Morgen weer verder:

[ Voor 4% gewijzigd door sweeeetje op 18-04-2017 22:54 ]
Neem een punttang en breek het vanuit het midden weg. Dit gaat gemakkelijk en laat een nette rand over. Dit is bij design.
Daarnaast goed bezig!
Daarnaast goed bezig!
[ Voor 9% gewijzigd door panomi op 19-04-2017 07:55 ]
Dat werkt, maar de upscaling van mijn receiver van 720p naar 1080p en dan mijn tv van 1080p naar 4k is enorm crap.. Dus heb nu de HDMI uit mn ARC gehaald, optical in (had kabeltje nog gelukkig) aangesloten en lijkt beter te klinken.. en dus de RPi weer direct aan de TV..timovd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:13:
Hoe is het geluid als je de RPi op de receiver aansluit en de receiver het beeld laat doorsturen naar de TV?
Maar eens kijken wat we gaan doen, voor nu werkt het prima..
De speakers staan nog niet op de definitieve plek, tv meubel wordt nog aan gewerkt, ga daarna wel wat klooien met mn speakers..DjaRoel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:59:
[...]
Zet je speakers eens wat verder van de muur af op het dressoir dat zal het geluid waarschijnlijk ook ten goede komen, de sub zorgt wel voor de bas dus dat is geen reden je speakers zo dicht tegen de muur te plaatsen. En experimenteer eens met het indraaien van de speakers,voor het stereo beeld op de. luisterpositie kan dit een verademing zijn.
Edit ik zie heel veel opstellingen hier waarbij de speakers stijf tegen de muur staan, geef ze eens wat 'lucht'
Enthousiast!
Gisteren zijn m'n SVS Prime Towers binnengekomen om m'n set om te toveren tot een daadwerkelijke 5.1 setup! Zowel beneden in de woonkamer als op zolder (m'n eigen kamer) getest, en wát een geluid! Ze klinken mooi in balans en hebben een verrassend stevige diepe bas. Geniet van de foto's!
IMG_6491
IMG_4787
IMG_1595
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Gisteren zijn m'n SVS Prime Towers binnengekomen om m'n set om te toveren tot een daadwerkelijke 5.1 setup! Zowel beneden in de woonkamer als op zolder (m'n eigen kamer) getest, en wát een geluid! Ze klinken mooi in balans en hebben een verrassend stevige diepe bas. Geniet van de foto's!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ziet er mooi uit, maar de achterspeakers zouden mij een heel beklemmend gevoel geven. Kun je ze niet iets van de bank af zetten?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
In zo'n ruimte hoort natuurlijk een beamer. Eens met @_Brake_ om de speakers wat verder weg te zetten, al neem ik wel aan dat je de speakers gecalibreerd hebt voor de ruimte. Die sub moet ook wat verder uit de hoek en wellicht wat zachte materialen in de hoek stoppen.
Wat blijft dit toch een heerlijk topic om zo af en toe eens 15 pagina's met foto's door te nemen!
Your Friendly Neighborhood Moderator
echt heJorgen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:42:
Wat blijft dit toch een heerlijk topic om zo af en toe eens 15 pagina's met foto's door te nemen!![]()
![]()
Hoe graag ik dit ook zou willen, dat gaat 'm niet worden in deze ruimte (de deur kan nog net aan open nu). Voorlopig is dit voor zo'n kleine ruimte natuurlijke zware overkill, maar zodra ik een grotere kamer heb (of allicht een woonkamer) moet het makkelijk nog beter kunnen worden. Zelf zou ik graag nog het eea willen veranderen, maar de ruimte staat het niet toe op dit moment_Brake_ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:38:
Ziet er mooi uit, maar de achterspeakers zouden mij een heel beklemmend gevoel geven. Kun je ze niet iets van de bank af zetten?
(Staat allemaal in een ruimte van nog geen 10m^2)
Ook niet als je het zaakje precies omdraait? Dan kan je de rears net even wat meer ruimte geven ipv dat ze direct in je oren staan te tetteren 
Wel een leuke set zo lijkt me. Ik heb geen ervaring met de gewone luidsprekers van svs alleen de sub (pb1000) en ben daar erg over te spreken.
Wel een leuke set zo lijkt me. Ik heb geen ervaring met de gewone luidsprekers van svs alleen de sub (pb1000) en ben daar erg over te spreken.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Lip schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:16:
Wie, kan hier chocolade van maken? Ik presenteer U, de SBIR en
Floor/Ceiling Bounce (reflection) calculator. Prettige wedstrijd!
Geen nieuwe hardware, wel een kleine aanpassing van de opstelling. Houten meubel onder de TV is weg, TV precies in het midden gehangen van de speakers, center opgehangen met een beugel en een Philips Hue Lightstrip achter de TV.

Oogt een heel stuk rustigerMartijn1990 schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:43:
Geen nieuwe hardware, wel een kleine aanpassing van de opstelling. Houten meubel onder de TV is weg, TV precies in het midden gehangen van de speakers, center opgehangen met een beugel en een Philips Hue Lightstrip achter de TV.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Hoe ervaar je het dat je tv voor een venster staat? Mis je het binnenvallende licht, of heb je er bijv. juist last van met tv kijken? Ik twijfel zelf nog over hoe ik mijn woonkamer het beste inricht en wat jij doet is niet gebruikelijk, dus ben ik nieuwsgierig naar je ervaringen.M-ThijZ schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:12:
[...]
Een welverdiende update.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
We zien hier:We zien hier niet meer.
- Panasonic 55" VT50 plasma
- Monitor Audio Silver 8 fronts
- Ikea Bestå
meubel en Norstone Suspens Plus TV-standaard
Er blij met het nieuwe meubel. Eindelijk alles uit zicht.
- PS4 Pro
- Onkyo TX-NR646
- Kat (Cedric ligt in zijn mandje)
De plaatsing van de luidsprekers blijft nog wel een dingetje. Gek genoeg ervaar ik voor mijn gevoel te weinig laag. Terwijl de luidsprekers in beide in een hoek staan, en ze voldoende laag moeten kunnen weergeven.
Met "I Feel It Coming - The Weeknd, Daft Punk" of "Vamp - Trentemøller" op een redelijk volume trilt het hele huis wel mee, maar datzelfde volumeniveau is te hoog voor relaxed naar rock of jazz te luisteren.
Op lager volume klinkt muziek (via Spotify) niet zo vol als ik zou verwachten. Misschien zit dit in de combinatie met de Onkyo, maar ik denk eerder de akoestiek van de woonkamer.
[afbeelding]
Voor alle ramen hangt vitrage zoals op de bovenste foto. Ik heb echt het idee dat ik een verdieping hoger het in verhouding meer hoor dreunen dan de ervaring is vanaf de luisterpositie.
Om dit te meten had ik al de tool Room EQ Wizard voor de Mac gevonden, morgen eens uitproberen of ik daarmee een meting kan doen.
Heb tv ook zo hangen en heb wel last van het licht dus meestal overdag de donkere gordijnen dicht. Wil er dadelijk vitrage voor want vindt het toch wel wat irritant dat men naar binnen kan kijken.Jorgen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:12:
[...]
Hoe ervaar je het dat je tv voor een venster staat? Mis je het binnenvallende licht, of heb je er bijv. juist last van met tv kijken? Ik twijfel zelf nog over hoe ik mijn woonkamer het beste inricht en wat jij doet is niet gebruikelijk, dus ben ik nieuwsgierig naar je ervaringen.
@Jeroentjuh82 Zelf woon ik op de 4e verdieping en ligt het raam waar een tv voor zou kunnen staan, pal op het noorden. Dat zal dus denk ik wel meevallen bij mij. Ik woon hier nog maar sinds februari, dus ik heb geen idee of de zon vanuit de andere kant op de kamer er bijvoorbeeld pal op schijnt over een paar maanden.
Ik heb mijn tv ook ongeveer zo staan, en bij mij zit het raam op het noorden en heb er ook nog een raam naast wat logischerwijs op het westen zit. Ik ervaar er geen hinder van in de zin dat het beeld door het licht slecht te zien is oid. Wel is het jammer dat er geen auto dim back Light op mijn tv zit, ik zet savonds de back Light wat zachter anders oogt de tv te fel. Ik heb overigens een Samsung, het exacte type weet ik even niet uit het hoofd.Jorgen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:04:
@Jeroentjuh82 Zelf woon ik op de 4e verdieping en ligt het raam waar een tv voor zou kunnen staan, pal op het noorden. Dat zal dus denk ik wel meevallen bij mij. Ik woon hier nog maar sinds februari, dus ik heb geen idee of de zon vanuit de andere kant op de kamer er bijvoorbeeld pal op schijnt over een paar maanden.
Ik zou er iig niet mijn kamer anders voor in gaan richten. Wij hebben trouwens geen verduistering maar semi lichtdoorlatend, top down bottom up luxaflexen die meestal maar een klein deel van de onderkant van de ramen afdekken voor een beetje privacy als we op de bank/stoelen liggen.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Thanks, ben er ook heel blij mee, zonder grote investering
Dit raam zit op het noordoosten, dus zoveel licht wordt er niet tegengehouden. Ook zit dit raam aan de kant van de straat, waar mensen lopen en fietsen, dus geeft het ook lekker privacy. Niet gebruikelijk, maar heb er niet veel last van.Jorgen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:12:
[...]
Hoe ervaar je het dat je tv voor een venster staat? Mis je het binnenvallende licht, of heb je er bijv. juist last van met tv kijken? Ik twijfel zelf nog over hoe ik mijn woonkamer het beste inricht en wat jij doet is niet gebruikelijk, dus ben ik nieuwsgierig naar je ervaringen.
De muur tegenover de TV is op het zuidwesten en bijna volledig van glas. Dus er is nog meer dan voldoende licht over! Dat is ook gelijk bloedirritant want overdag kan ik geen TV kijken of gamen.

Gelukkig heb ik een baan en ook in het weekend genoeg te doen, dus in de praktijk is het buiten donker als ik een film of serie kijk.
Niet ideaal, maar de indeling van de kamer is wel het mooiste zo. Ik heb wel eens wat zitten klooien in SketchUp en ook bij wat buren gekeken, maar kom toch terug op deze indeling. Ook kan ik de surround setup zo het beste kwijt.
Wat stiekem nog meespeelt is dat de vorige bewoners de opstellen ook zo hadden staan. Alle kabels (4x luidspreker, UTP, 2x COAX, Subwoofer) komen daar uit de vloer en de luidsprekerkabels lopen naar de vier hoeken waar ik nu mijn speaker heb staan. Handig gepland.
Daarna is de vloer met vloerverwarming aangelegd en kan ik het zelf niet op een andere plek zo maken. Automatische zonwering voor elk raam heb ik mijn vriendin nog niet van kunnen overtuigen.
Hoe heb je die bevestigd? Kun je eens een foto van de achterkant van de tv posten?Martijn1990 schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:43:
en een Philips Hue Lightstrip achter de TV.
@Jeroentjuh82 @DjaRoel @M-ThijZ Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik ga binnenkort, denk ik, maar eens wat schuiven, gewoon om te kijken hoe het uitkomt met de opstelling. Ik verwacht echter dat ik dan vanzelf weer terug kom bij hoe het nu staat. Dit oogt met mijn grote meubelen het meest ruimtelijk. Nadeel is dat de tv en het dressoir te ver naar rechts moeten staan t.o.v. de bank. Alleen het uiterst rechtse kussen zit dan recht voor de tv. Omwisselen; tv voor het raam, of zithoek - eethoek ruilen gaan het waarschijnlijk ook niet worden. Tja, dat heb je met muren en deuren. Daar moet je het maar mee doen.
Gewoon langs de rand van de TV geplakt en bij de hoekjes iets met een boogje. Als je echt langs de zijkant naar de tv kijken zie je wel de losse lampjes, maar bij mij stoort dat niet.Vinzzz243 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:19:
[...]
Hoe heb je die bevestigd? Kun je eens een foto van de achterkant van de tv posten?
Zie foto's:

Om dat mooi af te werken bestaan er hoek-connectoren.Martijn1990 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:35:
[...]
Gewoon langs de rand van de TV geplakt en bij de hoekjes iets met een boogje. Als je echt langs de zijkant naar de tv kijken zie je wel de losse lampjes, maar bij mij stoort dat niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Finesse op 26-04-2017 16:13 ]
Verwijderd
Smaken verschillen. Ik vind het juist het tegenovergestelde.
Vond het met meubel fraaier, netter, rustiger
Ben je met die boekenkast precies in het midden van de kamer niet bang dat er donkere hoeken gaan ontstaan? Of dat het woonkamergedeelte erg klein gaat ogen? Als ik kijk naar mijn eigen woonkamer kijk, dan kijk ik diagonaal naar de keuken. Dit is een afstand van een kleine 11 meter, waardoor de hele ruimte best groot oogt. Als ik dan bij mijn buren kijk (die tussen de kamer en de keuken zo'n bar-deel hebben), dan oogt dat allemaal heel klein. Zowel het zitgedeelte als het keukendeel lijkt hierdoor een afzonderlijke, kleinere ruimte. Ik denk dat dit effect nog sterker is met een boekenkast die tot boven ooghoogte rijkt. Ook de lichtinval kan er negatief door beïnvloed worden.ScuzzNL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
De ideale positie is zo niet te zeggen. Er zijn programmaatjes die je kunnen helpen, maar die berekenen volgens mij enkel rechthoekige of vierkante ruimtes, geen L-vormige ruimtes zoals jouw nieuwe woonkamer. De beste manier is dan om een sub-woofer-crawl uit te voeren als het zover is. Zet de sub op de bank en kruip door de kamer om te horen waar deze het beste klinkt. Dat is dan de beste plek voor de sub. Een beter resultaat kun je echter behalen door 2 subs te gebruiken en deze zelf handmatig af te stellen middels een MiniDSP. Door de reflecties van geluidsgolven en het versterkende effect wanneer deze elkaar overlappen, krijg je altijd en onvermijdelijk te maken met staande golven (bepaalde frequenties worden op een bepaalde luisterpositie versterkt (pieken), anderen verzwakt (dips), waardoor de ene frequentie je oren doet toeten en de andere frequentie niet hoorbaar is. Frequentie en positie van de staande golven varieert door de plaatsing van de subwoofer). Dit is een euvel wat maar deels op te lossen valt met de ingebouwde kamercorrectie van een receiver (pieken kunnen afgezwakt worden, maar dips blijven onhoorbaar). Door het gebruik van 2 subwoofers, kun je het geheel zo afstellen dat de pieken minder sterk zijn en dat de dips van de ene sub door de andere worden gecompenseerd. Als je er wat over opzoekt is er redelijk wat over geschreven en zijn de ervaringen overwegend positief.Nog lastiger vind ik de sub. Jullie een goed idee voor de positie van de sub? Is ook niet een al te kleine. En als ik hem een keer vervang wordt het een PB-13ultra of PB-16ultra. Kleiner gaat het niet veel worden![]()
[afbeelding]
Ik kan binnenkort uit eigen ervaring spreken, welke ik zeer waarschijnlijk ga delen in het grote subwoofer topic (ik verwacht morgen mijn minidsp en ga dit weekend een eerste poging wagen).
Het voordeel van meerdere subs, is dat je ook een zeer goed resultaat kunt krijgen door kleinere, minder dure subs te gebruiken. Veelal beter dan een enkele dure, grote sub als je kijkt naar een vlak frequentiebereik. Laagbereik (hoe diep gaat de sub vwb frequentie) blijft gelimiteerd.
Ervaring daarmee? Zouden deze voldoen? https://ledstrip-speciali...k-hoekconnector-90-gradenFinesse schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:09:
[...]
Om dat mooi af te werken bestaan er hoek-connectoren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic