Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Herr Flicker
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-12 08:52
quote:
Sledgehampster schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:25:
Iemand een idee of de headstrapmount/selfiestick/chestmount van de go pro compatible zijn met de xiaomi yi?
Zijn allemaal compatible. Mits je wel zo'n 'tripod adapter' gebruikt.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12-12 11:43
Of een onderwater case. Die hebben volgens mij dezelfde aansluiting als de gopro dingen. Also, monteer hem met die "mini tripod mount" of welke andere screw-in mount niet op een motor, dat trilt kapot waar je bij zit :P

• humpus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-12 11:44
Ik vind dat hij buitenshuis uitstekend presteert, maar onder TL licht (fluoriserend licht) gaat de witbalans precies helemaal de mist in. Hieronder een voorbeeld van een kartsessie op dezelfde dag. Vanboven een de Xiaomi Yi, vanonder een Gorpo Hero 2:

Nu gebruik ik altijd Sony Vegas om een kleurencorrectie te doen, maar helemaal correct krijg ik 'm nooit.
Iemand een idee hoe dit komt of wat eraan te doen is?

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Hoe zit het met de kwaliteit van de foto's in de verschillende modes? Kan me bijna niet voorstellen dat het verschil oplevert?

Zit namelijk te twijfelen tussen de GoPro Hero en de Xiaomi Yi omdat je bij de GoPro makkelijker de foto/video mode wijzigt. Ik heb zelf het idee dat eens ik een videoformaat geselecteerd heb ik deze niet snel zou wijzigen. Maar aangezien je niet ziet wat voor foto je maakt zou ik liever gebruik maken van de burst mode zodat er altijd wel een goeie foto bij moet zitten, maar als dit dan weer voor kwaliteitsverlies zorgt is het wellicht niet zo'n goed idee.

Ik begrijp dat een action cam niet specifiek bedoeld is voor foto's maar het is voor mij ook een onderwateruitbreiding voor waar mijn systeemcamera niet kan komen.

S-te-fan wijzigde deze reactie 11-03-2016 21:10 (2%)
Reden: typfoutjes

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

Update voor de SJcam 5000x Elite.

`The long-awaited SJCAM SJ5000x Elite v1.3 is almost here. We are still testing the firmware and will upload it to this blog shortly. Here are just some of the added features, optimizations and fixes:
SJCAM SJ5000x Elite v1.3 Firmware Quick notes
Adds:
– Bitrate Booster option
– Anti-Fish Eye Correction
– Quick Shot Record
– Double Record – Record to Phone
– Delayed Capture
– Exposure settings
– Korean

Optimizes:
– Gyro
– WDR
– New UI Icons
Fixes:
– 240fps Playback

Bron

Basement Bios ---- Exo-S

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:25
Ik heb afgelopen weekend mijn kale Yi ontvangen. Ik ben wel benieuwd welke accessoires iedereen heeft en wat ze ervan vinden.

Dus is het een idee als iedereen met accessoires iets kan zeggen over:
- Welke accessoire heb je?
- Waar is deze gekocht (prijs+link)?
- Wat vind je van de kwaliteit / is het aan te raden voor je medetweaker?

Zodat we misschien een soort van best buy guide kunnen maken voor de belangrijkste accessoires...

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

quote:
MeltedForest schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:52:
Ik heb afgelopen weekend mijn kale Yi ontvangen. Ik ben wel benieuwd welke accessoires iedereen heeft en wat ze ervan vinden.

Zodat we misschien een soort van best buy guide kunnen maken voor de belangrijkste accessoires...
Vind ik wel een goed idee inderdaad! :)

Basement Bios ---- Exo-S

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:45

Chrisjuh_15

Facta non verba

quote:
MeltedForest schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:52:

Ik lees mee! Wil dit dingetje gaan aanschaffen voor een roadtrip door de USA deze zomer. Het geldverschil met een GoPro kan ik beter steken in een avondje eten in New York of zo. Dus kom maar op met die accessoires! 😊

Chrisjuh_15 wijzigde deze reactie 16-03-2016 17:32 (3%)

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-11 20:12
Deze was top op de winterspor:
http://nl.aliexpress.com/...pro-Hero/32341106080.html

Net als die anti fog dingetjes.

• Tomvanschayk
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:16
Waterproof hardcase: http://www.banggood.com/W...-GoPro-Hero-p-947561.html - Is prima, aan de kleine kant

Floating Bobber: http://eu.banggood.com/Wh...-Camera-wp-Uk-977718.html - Nog niet getest, ziet er wel prima uit

J-hooks: http://www.banggood.com/2...-Mount-ST-20-p-82834.html - Altijd makkelijk om een paar op voorraad te hebben

Tripod mount: http://www.banggood.com/1...Jcam-Camera-p-986696.html - Nog niet getest, gebruik de Yi bijna altijd in een case

Pakket met headstrap, borstharnas en selfiestick: http://eu.banggood.com/Wh...i-SJcam-wp-Uk-982643.html - Headstrap en borstharnas werken perfect, selfiestick is matig

Oplader: http://www.banggood.com/D...orts-Camera-p-976430.html - Werkt perfect

Autohouder: http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_264362.html - Werkt voor geen meter, niet goed vast te zetten waardoor camera niet stabiel is

Waterproof case: http://www.dx.com/p/kingm...white-393201#.VumgBPnhA2w - Werkt perfect. Yi past er perfect in, knoppen goed te bedienen en compleet waterdicht

Batterijen: http://www.dx.com/p/az13-...2-pcs-383489#.VumgMvnhA2w - Hier twijfel ik nog over, lijken iets minder lang mee te gaan dan de originele batterij

Adhesiv mounts: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT - Werken goed, plakken stevig vast

Batterij/connector cover: http://www.ebay.com/itm/H...7d005d6%26pid%3D100148%26 - Besteld toen ik het klepje voor de connector kwijt was (gelukkig teruggevonden). Passen perfect

Bicycle Seatpostmount: http://www.ebay.com/itm/B...JCAM-Camera-/371514967535? - Werkt prima alleen vrij groot. In eerste instantie besteld om te gebruiken met een skistok alleen daar is hij te groot voor

5X Thumb Screw: http://www.ebay.com/itm/5...b69dbb3%26pid%3D100148%26 - Makkelijk om een aantal op voorraad te hebben

Anti-fog doekjes: http://www.ebay.com/itm/1...1a18c47%26pid%3D100148%26 - Geen idee of het iets doet eigenlijk... Zoals bij meer accesoires maar besteld omdat het goedkoop is en waarschijnlijk ook geen kwaad doet.

Dat zijn ze een heel eind volgens mij. Meeste ben ik best tevreden over. Ik zit alleen nog te twijfelen om de originele selfiestick + remote te bestellen maar die blijft vrij prijzig vind ik

• MeltedForest
Kijk daar hebben we wat aan, top beiden! _/-\o_

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12:53
Ah, dan heb ik ook nog wel een toevoeging. Link even door naar Banggood, omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb.

- Originele case. Link. Heb ook een niet-originele case geprobeerd, maar deze was totaal niet waterdicht. Deze heeft lekker grote knoppen, zodat je ook met handschoenen aan de Yi nog kunt gebruiken. En er is ruimte voor fog inserts.

- Originele selfiestick & Bluetooth remote. Link. Mocht je slechts incidenteel een selfiestick gebruiken, dan volstaat die van de Action ook, maar deze is toch wel enorm handig. Je kan namelijk de BT remote in de houder plaatsen, de grip is fijn. Enig nadeel voor mij is dat de stick niet erg ver uitschuifbaar is, maar dat hef ik dan weer op met mijn GoGoGadget lange armen. :P Oh, hij is ook nog eens erg stevig. Bijkomend voordeel is dat de BT remote ook los te gebruiken is. Mocht je die willen, die is hier los te bestellen.

- Travel case. Link. Nee, niet origineel, maar dat maakt ook weinig uit. Een hele kleine, maar fijne hardcase die je zo even in je tas mikt voor als je geen accessoires nodig hebt. Kost de wereld ook niet.

- Extra plakkers. Link. Altijd handig. Zelfs op een niet-vlak oppervlak van mijn helm heeft dit een week wintersport overleefd.

- 90º mount. Link. Altijd handig, of je moet met meerdere mounts iets voor elkaar zien te prutsen. Wel redelijk compact, dus denk aan de schroef die in het andere deel moet in combinatie met een case. Of doe er een schroefmount op.

- Threeway-arm. Link. Voor als je dus meer ruimte nodig hebt. Niet per sé voor een harnas.

- Accessoirespakket. Link. Of kijk naar zo'n compleet pakket. Ik heb er zo een bijgepakt. Meestal is de kwaliteit van de spullen niet allemaal denderen, maar voor het incidentele gebruik prima.

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:15
Thanks voor de links! Paar weken geleden de Yi eindelijk besteld (nog niet binnen, verwacht het elk moment) met wat accessoires, maar ik kan er nog veel meer gebruiken denk ik.

Deze lijstjes gaan zeker helpen!

• MeltedForest
Inderdaad! Ik hoop alleen op nog wat toevoegen van andere medetweakers, zodat we een betrouwbare lijst kunnen samenstellen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Nog even de tijd gevonden om mijn accessoires toe te voegen.

Originele waterdichte behuizing
Gelijktijdig met m'n Yi besteld. Als je op wintersport gaat is deze case onmisbaar. Heb 'm nog niet onderwater getest, maar de materialen voelen erg degelijk aan de vele positieve reviews geven me er wel vertrouwen in. Let wel op met het gebruik van anti fog inserts. Als je deze alleen aan de onderkant plaatst, bestaat de kans dat de shutter button onbedoeld wordt ingedrukt. Ik spreek uit ervaring. :)

Riem/rugzak clip
Product zelf is prima. Erg stevige veer, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij snel loslaat. Alleen heb ik er nog niet veel gebruik van gemaakt. Waarschijnlijk omdat ook een mount voor m'n helm heb en dit iets stabieler beeld geeft.

(Arm)band
Band is veel te kort en ook moeilijk te verlengen. Met een dikke jas aan krijg ik hem nauwelijks om m'n bovenarm. Het idee was ook om hem om m'n onderbeen te doen met het boarden, maar daar is het dus niet geschikt voor.

Helm mount
Wordt geleverd met VHB tape van 3M. Dat is 1 keer vastplakken en nooit meer loskrijgen. Er zat wel wat speling in het bevestigingsstukje wat je er inklikt. Had er nog een j-hook bijgekocht, zodat je de camera verder naar boven kan richten. Daarmee was de speling ook opgelost.

Fietsstuur bevestiging
Prima product, maar de behuizing schuift er wel wat lastig op. Waarschijnlijk doordat het aluminium minder doorbuigt. Jammer is dat bij een racefiets de uiteinden van je stuur in beeld komen.

Monopod
Is wat langer dan gemiddeld, wat handig is als je jezelf wilt filmen tijdens het skieen/snowboarden. Constructie is goed. Helaas kan je de camera niet ver genoeg naar voren draaien als je hem direct met de behuizing erop schroeft. Enige oplossing is een extra koppelstukje ertussen.

Autohouder met zuignap
Doet wat het moet doen. Blijft goed op de voorruit plakken.

• MeltedForest
Ik heb zojuist deze drijvende monopod besteld. Toevallig in de aanbieding dus kost nu maar ~10 euro: http://www.banggood.com/F...-4-3-SJ4000-p-977291.html

• Frank!in
Sinds een paar dagen eindelijk de Xiaomi Yi in bezit, leuk! :) Ik ben ook in het bezit van de selfiestick van Xiaomi + de bluetooth afstandbediening. Ik krijg um alleen niet gepaird. Kan iemand uitleggen hoe dat moet? O-)

Ik heb filmpjes op youtube gekeken waarin ze uitleggen dat je 2x (of 3x) achter elkaar op de wifi knop moet drukken en daarna op de afstandbediening. Alleen als ik 2x op de wifi knop druk, dan gaat er bij mij geen lampje branden op de yi terwijl dat in de filmpjes wel gebeurd.

Ik snap er niks meer van :9

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:19
quote:
Frank!in schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:33:
Sinds een paar dagen eindelijk de Xiaomi Yi in bezit, leuk! :) Ik ben ook in het bezit van de selfiestick van Xiaomi + de bluetooth afstandbediening. Ik krijg um alleen niet gepaird. Kan iemand uitleggen hoe dat moet? O-)

Ik heb filmpjes op youtube gekeken waarin ze uitleggen dat je 2x (of 3x) achter elkaar op de wifi knop moet drukken en daarna op de afstandbediening. Alleen als ik 2x op de wifi knop druk, dan gaat er bij mij geen lampje branden op de yi terwijl dat in de filmpjes wel gebeurd.

Ik snap er niks meer van :9
Ik moest eerst de firmware updaten voordat ik de remote kon koppelen. Probeer dat eens.

• Frank!in
quote:
BigSurf schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Ik moest eerst de firmware updaten voordat ik de remote kon koppelen. Probeer dat eens.
Dat ik daar niet zelf aan had gedacht.. O-) Bedankt voor de tip ieder geval, het werkt nu!

Ik vraag me ook af in welke modus jullie vooral filmen? 1080p en 60 fps? En dan met of zonder fisheye effect?

Frank!in wijzigde deze reactie 24-03-2016 21:01 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• me_mrtn
De Yi heeft een spiksplinternieuwe app gekregen voor iOS en Android. Felgroen is de nieuwe kleur en werkelijk de hele interface is (weer) op de schop gegaan. Ik heb er even tien minuten meegespeeld, maar vind het wel jammer dat je niet snel meer kunt wisselen tussen de foto- en video-modus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-12 08:52
quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:00:
De Yi heeft een spiksplinternieuwe app gekregen voor iOS en Android. Felgroen is de nieuwe kleur en werkelijk de hele interface is (weer) op de schop gegaan. Ik heb er even tien minuten meegespeeld, maar vind het wel jammer dat je niet snel meer kunt wisselen tussen de foto- en video-modus.
Ik zie het ook net. Ben er nog niet echt van onder de indruk.. Dat rood past er veel beter bij.
Echt consistent zijn ze daar niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twindels
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 28-06-2016
Ik overweeg om een Xiaomi Yi aan te schaffen.
Is deze volgens jullie nog altijd de beste in de categorie prijs/kwaliteit in het goedkope segment? Is er eigenlijk meer dan 1 model van de Yi?
Op Banggood en Gearbest bv. staat ie nu aan ¤ 68, dus op zich mooie prijs als eerste action cam neem ik aan..? (Original XiaoMi Yi 1080P Ambarella A7LS WIFI Sports Action Camera)

Ik zie hier verschillende accessoires staan, ik zou voorlopig graag een aanschaffen om op de fietshelm te monteren. Aanbevelingen/ervaringen? :)

Thx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• me_mrtn
In dit topic staan genoeg aanbevelingen voor accessoires, zelfs op de laatste pagina nog. Lees het topic door voor ervaringen en beelden. Voor ¤70 kan je geen miskoop doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-11 12:37
De Yi2 zou er blijkbaar aankomen? Ik zit er al even op te wachten, hopelijk klopt het...

https://i.imgur.com/A3OATUb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
modelstudent schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:42:
De Yi2 zou er blijkbaar aankomen? Ik zit er al even op te wachten, hopelijk klopt het...

https://i.imgur.com/A3OATUb.jpg
De Yi2 komt er inderdaad aan; her en der kom ik informatie tegen o.a. van iemand die voor het bedrijf zou werken. Maar echt iets concreets is nog niet genoemd.

Mag ook wel een nieuwe komen want de Yi heeft stevige concurrentie.
Scripts voor de Yi is wel een stevig pluspunt.
Gebruik zelf een custom firmware voor hogere bitrate (35mbps) en RAW foto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joolee
  • Laatst online: 12-12 11:43
Hmm, ik was net geïnteresseerd geraakt in de nieuwe SJCAM M20 maar een Yi 2 ziet er toch ook wel erg goed uit.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:41
Volgens mij is deze puur gericht op dashcam en geen sportscam.

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
Neefdave schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:59:
Volgens mij is deze puur gericht op dashcam en geen sportscam.
Je haalt denk ik wat camera's door elkaar. Xiaomi heeft net kortgeleden een dashcam uitgebracht (klik). De camera hierboven lijkt toch wel echt een opvolger voor de sportcamera. Als ze deze voor een scherpe prijs op de markt kunnen brengen (100 euro?), dan wordt de concurrentie erg groot voor GoPro. Wel lijkt de vorm weer anders, dus dat wordt ook opnieuw een waterdichte case kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
  • Nu online
Banggood heeft de nieuwe camera in ieder geval al staan.
Ondertussen druppelt overal nieuwe informatie binnen, hier, hier en hier.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:59
Mooi!
Dit keer met scherm en dus wat minder afhankelijk van je telefoon.
4k 30fps heb je als actioncamera niet zoveel aan, maar 1080p 120fps des te meer.
Mooi dingetje

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Laatst online: 14:45

Chrisjuh_15

Facta non verba

quote:
Piet91 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:55:
Banggood heeft de nieuwe camera in ieder geval al staan.
Ondertussen druppelt overal nieuwe informatie binnen, hier, hier en hier.
Ik stond op het punt om voor die prijs de GoPro Hero 4 Sessions te kopen maar ik wacht nu nog heel even af! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De nieuwe yi stond eerst voor 129 dollar op Banggood, nu is hij alweer 299 dollar...

Dat gaat hem dus voorlopig niet worden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Nu online
quote:
koelkast schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:08:
De nieuwe yi stond eerst voor 129 dollar op Banggood, nu is hij alweer 299 dollar...

Dat gaat hem dus voorlopig niet worden :(
Komt gewoon omdat pre-order is. Prijzen gaan dan alle kanten op.
Kan me niet voorstellen dat de Yi2 zoveel gaat kosten straks, maar met 4K 30fps. en touchscreen gaat het sowieso meer worden dan de Yi1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik ben wel benieuwd of de Yi2 voorzien is van enige stabilisatie. Want dat is iets wat ik echt mis bij de huidige Yi1.
Bij de Gitup Git2 en SJcam5000x Elite (fw v1.3) is dit het geval dmv gyro stabilisatie, wat een spectaculaire verbetering oplevert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Nu online
quote:
elinx schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:41:
Ik ben wel benieuwd of de Yi2 voorzien is van enige stabilisatie.
Laatste geruchten zeggen van wel.

Schijnbaar weten we volgende week woensdag meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Komt gewoon omdat pre-order is. Prijzen gaan dan alle kanten op.
Kan me niet voorstellen dat de Yi2 zoveel gaat kosten straks, maar met 4K 30fps. en touchscreen gaat het sowieso meer worden dan de Yi1.
In het topic bij de yi 4k op banggood lijkt het wel de prijs van 299 te gaan worden: http://m.banggood.com/ind...type=text&topic_id=167677

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
quote:
koelkast schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:31:
...............In het topic bij de yi 4k op banggood lijkt het wel de prijs van 299 te gaan worden: ..........
Lijkt........
Als argument wordt gegeven dat ze dit moeten doen van Xiaomi.
Ik ben benieuwd wat de prijs uiteindelijk echt wordt als hij daadwerkelijk in de verkoop gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-12 20:15
quote:
elinx schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:41:
Ik ben wel benieuwd of de Yi2 voorzien is van enige stabilisatie. Want dat is iets wat ik echt mis bij de huidige Yi1.
Bij de Gitup Git2 en SJcam5000x Elite (fw v1.3) is dit het geval dmv gyro stabilisatie, wat een spectaculaire verbetering oplevert
Er heeft eventjes een productpagina op yitechnology.com gestaan met alle specs en ernaast de specs van de GoPro 4. Daar stond 3 axis stabilisation op vermeld.
Jammerlijk genoeg is die pagina offline maar ik heb er nog een screenshot van gevonden http://blogimage.geekbuyi.../05/2016-05-07_150120.jpg

Ik was aan het twijfelen tussen de SJCam 5000x Elite of de Gitup Git 2 maar nu ga ik de kat nog wat uit de boom kijken. :) Ik vertrek pas eind oktober, ik heb dus nog wat tijd.

Het voordeel van zo'n SJcam en Gitup is wel dat die onmiddellijk geleverd met accessoires.Ik vrees een beetje dat de accessoires van de originele Yi niet meer zullen passen. De Yi2 lijkt me meer afgerond.

Iemand al eens zoiets besteld?

Chindi wijzigde deze reactie 08-05-2016 12:12 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
quote:
Chindi schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:05:
[...]

Er heeft eventjes een productpagina op yitechnology.com gestaan met alle specs en ernaast de specs van de GoPro 4. Daar stond 3 axis stabilisation op vermeld................

Ik was aan het twijfelen tussen de SJCam 5000x Elite of de Gitup Git 2 maar nu ga ik de kat nog wat uit de boom kijken. :) Ik vertrek pas eind oktober, ik heb dus nog wat tijd...............
Die specificaties zien er aantrekkelijk uit.
Als de prijsrange hetzelfde wordt als van de Git2 en 5000X elite dan is de Yi2 een goede keuze, maar dat is dus nog even afwachten. Tot oktober kan er nog veel gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-12 20:15
Yup, maar rekening houdend met verzending en zo, ga ik toch ten laatste midden september bestellen. Nog tijd genoeg natuurlijk :)

• Ramellose
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12-10 08:49
Hoe zwaar is die app eigenlijk? Ik heb een Windows Phone, maar een Yi zou toch wel een gaaf dingetje zijn om mee te nemen op vakantie. :) Gezien m'n Windows Phone ook nog eens 5.7 inch is, zit ik te overwegen om een Android phone van 20 euro (Vibe Shot) te kopen als "afstandsbediening" voor de Yi. Dat heeft natuurlijk helemaal geen zin als zo'n telefoontje veel te traag is om de app soepel te draaien. Bovendien heeft het dingetje 64 MB intern geheugen, wat ook niet echt gigantisch is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12-12 08:40
Mijn Yi heeft helaas maar kort geleefd doordat hij geen batterijen meer herkend. Enkel via externe voeding (powerbank) kan ik er nog wat mee. Zou mooi zijn als deze snel in prijs ging zakken. 150 zou inderdaad mooi zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-12 17:02
ik heb op dit moment een sj5000 maar ik loop met name aan tegen de accuduur.
Nu is er voor de xiaomi een bacpac beschikbaar waarbij de de accuduur naar 3-4 uur kan krijgen zonder wisselen.

Ik vroeg mij met name of er er ook een backdoor beschikbaar is waarbij je geluid doorlaat (een niet waterdichte case dus) zodat je nog met droog weer nog geluid kan opnemen maar wel beschermd ben tegen vallen.

Op gearbest koop ik voor 110 dollar de Yi incl bacpac\LCD en een waterdichte case.

maar als ik die Y2 lees moet ik daar misschien op wachten

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank!in
Afgelopen weekend de Yi voor het eerst echt intensief gebruikt en wat mij opvalt is dat sommige filmpjes geen audio hebben. Deze lijkt verdwenen. Hebben jullie daar ook weleens last van?

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:17

red bull

Keeps me awake !

quote:
Frank!in schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:58:
Afgelopen weekend de Yi voor het eerst echt intensief gebruikt en wat mij opvalt is dat sommige filmpjes geen audio hebben. Deze lijkt verdwenen. Hebben jullie daar ook weleens last van?
Bij de hoogste resolutie/ framerate instellingen heb je volgens mij geen geluid... kan vast wel iemand bevestigen....

• Frank!in
quote:
red bull schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:33:
[...]

Bij de hoogste resolutie/ framerate instellingen heb je volgens mij geen geluid... kan vast wel iemand bevestigen....
Ooh daar film ik altijd in. In 95% van de gevallen zit er ook geluid bij :P

• Rdegoede
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-12 23:11
quote:
Frank!in schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:58:
bij de 120fps filmpjes zit sowieso geen geluid, 60fps volgens mij wel, en de timelapse uiteraard ook niet.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-12 23:58
Ik heb de discussie over de Yi 4K action camera verplaatst naar een eigen topic: Yi 4K Action Camera

Universal Creations wijzigde deze reactie 21-06-2016 11:37 (21%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• koelkast
  • Niet online
Na een mooie vakantie inclusief snorkelen kom ik erachter dat er allerlei hacks zijn om de Yi aan te passen. Jammer dat ik niet beter heb gekeken van tevoren. Nouja, best aardige beelden geworden.

Nu zoek ik alleen een micro HDMI kabel / verloopstukje voor weinig, waar ik niet 3 weken op hoef te wachten als ik 'm in China bestel.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:41
quote:
koelkast schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:37:
Na een mooie vakantie inclusief snorkelen kom ik erachter dat er allerlei hacks zijn om de Yi aan te passen. Jammer dat ik niet beter heb gekeken van tevoren. Nouja, best aardige beelden geworden.

Nu zoek ik alleen een micro HDMI kabel / verloopstukje voor weinig, waar ik niet 3 weken op hoef te wachten als ik 'm in China bestel.
kabeltje.com

• Isaja
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:05
Aanstaande donderdag vertrek ik voor een half jaar naar centraal amerika (van ecuador naar cuba) en nu heb ik last minute bedacht dat een actioncam toch wel heel bruut gaat zijn.

Idee was dus om een gopro te fixen, maar ik lees hier toch ook wel hele goede dingen over de Yi.

Hey ding is echter, ik vertrek as donderdag al, dus bestellen bij banggood is waarschijnlijk geen optie meer. Daarnaast heb ik nog geen idee welke accessoires nodig zijn (waterdichte case, extra accu, stick, mount stickers?)

Dus ik ga even heel lui de vraag hier droppen; de yi of een 2ehands gopro, en welke accesoires? Wat zouden jullie doen? Mijn dank is groot! ;-)

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:23
quote:
koelkast schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:37:

Vertel, ik ga woensdag :D.

• Frank!in
Ja nu ben ik ook benieuwd waar je hebt over hebt? :D

• elinx
quote:
Frank!in schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:42:
Ja nu ben ik ook benieuwd waar je hebt over hebt? :D
Ik denk dit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:04
Waar hebben jullie de Yi besteld?

Ben op zoek naar een EU Warehouse oid?

Ik heb de Xiaomi Note 3 Pro via een tax-free order besteld via aliexpress (shopping kostte wel 20 usd)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
quote:
DaYwaLkUr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:52:
...
Ben op zoek naar een EU Warehouse oid?..........
Geekbuying heeft ze nog in Spain warehouse

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
DaYwaLkUr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:52:
Waar hebben jullie de Yi besteld?

Ben op zoek naar een EU Warehouse oid?

Ik heb de Xiaomi Note 3 Pro via een tax-free order besteld via aliexpress (shopping kostte wel 20 usd)
Ze zijn tegenwoordig ook gewoon in Nederland te koop. Heb je nog garantie ook.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
quote:
Camacha schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:11:
...........Heb je nog garantie ook.
En waarschijnlijk goedkoper ook, zie ik :)

elinx wijzigde deze reactie 10-07-2016 23:18 (5%)

• fifa4ever
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-12 12:41
Ook te koop in EU warehouse van Dealextreme:

http://eud.dx.com//produc...tooth-4-0-white-844378605

Edit: Ooh hij lijkt nu out of stock, Kan hem iig niet bestellen.

fifa4ever wijzigde deze reactie 13-07-2016 10:05 (17%)

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:05
Heeft iemand een idee waar ik versie 2.6.2 van de Yi app op een veilige manier kan krijgen? De huidige versie klaagt continu dat ik de Chinese versie heb en schakelt vervolgens over van Engels naar Mandarijn. Heb al een beetje op internet rondgekeken maar op APKmirror zie ik hem niet en die overige sites vertrouw ik niet zo.

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• elinx
quote:
fifa4ever schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:04:
Ook te koop in EU warehouse van Dealextreme:................
Edit: Ooh hij lijkt nu out of stock, Kan hem iig niet bestellen.
Maar goed ook, want Dealextreme heeft géén EU warehouse maar EU direct.
Dit betekent dat ze een postbedijf selecteren van het land waar het naar toe moet.
Ze sturen het vanuit China met PostNL naar Nederland.

EU warehouse wel bij:
Banggood
Gearbest
Tinydeal
Geekbuying

elinx wijzigde deze reactie 13-07-2016 16:02 (8%)

• fifa4ever
quote:
elinx schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:01:
[...]
Maar goed ook, want Dealextreme heeft géén EU warehouse maar EU direct.
Dit betekent dat ze een postbedijf selecteren van het land waar het naar toe moet.
Ze sturen het vanuit China met PostNL naar Nederland.

EU warehouse wel bij:
Banggood
Gearbest
Tinydeal
Geekbuying
EU Direct heeft dus niet minder kans op importkosten dan gewoon een CN warehouse?

• elinx
quote:
fifa4ever schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:37:
......
EU Direct heeft dus niet minder kans op importkosten dan gewoon een CN warehouse?
Klopt. Het is namelijk een CN warehouse.
Ik kan zelfs niet zeggen of de kans net zo groot is, omdat het direct al met PostNL wordt verzonden, dus dat het uit China komt is bekend.
Er zal waarschijnlijk ook wel een gele sticker bij je adres geplakt worden.(buiten EU)
Voordeel is dat meteen een PostNL nummer krijgt, dus de tracking van je pakket is uitstekend.

elinx wijzigde deze reactie 13-07-2016 23:18 (3%)

• MiBe
Ben me een beetje aan het verdiepen in custom scripts voor de Yi en vroeg je af of jullie nog bepaalde varianten als aanrader hebben. Ik begreep dat de 1080p60 instelling normaal gesproken niet native is maar upscaled, is er wellicht ook een script waarbij de camera wel daadwerkelijk in 1920x1080 bij 60 fps filmt? Liefst met 30/35 mbps bitrate en een minder agressieve noise reduction dan standaard om wat meer scherpte in het beeld te brengen. Kwam ook een interessante tegen met superview om de kijkhoek verder te vergroten, die voorbeeld footage zag er ook erg goed uit moet ik zeggen (zie onderstaande video). Lijkt echter vooral op drone-gebruik gericht, betwijfel of het ook echt geschikt is voor mijn vakantie beeldmateriaal deze zomer.

Edit: Bovenstaand script zojuist even uitgeprobeerd en de superview-variant was toch niet echt mijn ding. In het zip-bestand zit echter ook een non-superview versie van hetzelfde script en die zit er op het eerste oog best goed uit. Zal hem één dezer dagen is bij daglicht proberen. Was nog een beetje huiverig dat mijn relatief goedkope Samsung EVO+ SD-kaartje te traag zou zijn voor 35 mbps maar dat lijkt vooralsnog goed te gaan.

MiBe wijzigde deze reactie 18-07-2016 05:32 (20%)

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Piet91
  • Nu online
Niet zo zeer aanrader; maar opties:

- Fried's 35Mbit firmware
- Ximode

En dan heb je ook nog scripts voor noise-reduction, RAW-foto's en nog veel meer.
Dat je allerlei scripts/firmware's e.d. kunt gebruiken is het mooie van de Yi, maar ik ben ondertussen ook wel een beetje de weg kwijt geraakt.

Ik gebruik zelf momenteel alleen nog Fried's 35Mbit firmware.

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Wat voor software gebruiken jullie om van alle timelapse afbeeldingen een mooi lopend filmpje te maken? Ik had ergens gedacht dat ik gewoon een videoformaat van de Yi kon kopieren maar het zijn dus allemaal losse afbeeldingen.

Met wat zoeken kwam ik op Virtual Dub uit, maar dat programma begrijp ik nog niet zo goed. Laat ook maar een heel klein gedeelte van de foto's zien tijdens het bewerken.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-12 19:10
quote:
S-te-fan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:28:
Wat voor software gebruiken jullie om van alle timelapse afbeeldingen een mooi lopend filmpje te maken? Ik had ergens gedacht dat ik gewoon een videoformaat van de Yi kon kopieren maar het zijn dus allemaal losse afbeeldingen.

Met wat zoeken kwam ik op Virtual Dub uit, maar dat programma begrijp ik nog niet zo goed. Laat ook maar een heel klein gedeelte van de foto's zien tijdens het bewerken.
Om snel van veel beelden een filmpje te maken gebruik ik Quicktime maar om iets moois te maken kun je beter http://lrtimelapse.com/ gebruiken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MeltedForest
quote:
S-te-fan schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:28:

Ik haal gewoon mp4's van de camera die ik timelapse...

• hmr
Ik heb deze week via Tweakers ook een Xiaomi Yi camera aangeschaft voor mijn vakantie in Vietnam. Heeft iemand voor mij een aanrader voor een mini sd kaart die snel genoeg is om 1080p te schieten en ook nog een prijsvriendelijk is? Dit is de eerste keer dat ik een dergelijke camera heb...

Alvast bedankt!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• elinx
quote:
hmr schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:14:
........Heeft iemand voor mij een aanrader voor een mini sd kaart die snel genoeg is om 1080p te schieten en ook nog een prijsvriendelijk is? .............
Class 10 zou snel genoeg moeten zijn. Probeer zo een hoog mogelijke schrijfsnelheid te vinden, want dat wil per merk nog weleens verschillen.
Ikzelf heb de Samsung EVO class 10 UHS-1, maar UHS-3 is flink wat sneller.
Dit is vooral van belang als je via een script je bitrate hebt verhoogd.
Normaal gesproken zou een schrijfsnelheid van 10 MB/s voldoende zijn, maar als dit wat lager uitvalt is de marge klein.
Op pricewatch vind je een overzicht

elinx wijzigde deze reactie 19-07-2016 12:55 (30%)

• hmr
quote:
elinx schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:38:
[...]
Class 10 zou snel genoeg moeten zijn. Probeer zo een hoog mogelijke schrijfsnelheid te vinden, want dat wil per merk nog weleens verschillen.
Ikzelf heb de Samsung EVO class 10 UHS-1, maar UHS-3 is flink wat sneller.
Dit is vooral van belang als je via een script je bitrate hebt verhoogd.
Normaal gesproken zou een schrijfsnelheid van 10 MB/s voldoende zijn, maar als dit wat lager uitvalt is de marge klein.
Op pricewatch vind je een overzicht
Thanks voor de snelle reactie man! Meteen een 64gb scandiskje besteld die morgen geleverd wordt. Ik hoop er mooie beelden mee te kunnen schieten!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• MiBe
quote:
Piet91 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:14:
Niet zo zeer aanrader; maar opties:

- Fried's 35Mbit firmware
- Ximode

En dan heb je ook nog scripts voor noise-reduction, RAW-foto's en nog veel meer.
Dat je allerlei scripts/firmware's e.d. kunt gebruiken is het mooie van de Yi, maar ik ben ondertussen ook wel een beetje de weg kwijt geraakt.

Ik gebruik zelf momenteel alleen nog Fried's 35Mbit firmware.
Thanks voor de suggesties, zal komend weekend eens het één en ander uitproberen en vergelijken :)
quote:
MiBe schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:15:
Heeft iemand een idee waar ik versie 2.6.2 van de Yi app op een veilige manier kan krijgen? De huidige versie klaagt continu dat ik de Chinese versie heb en schakelt vervolgens over van Engels naar Mandarijn. Heb al een beetje op internet rondgekeken maar op APKmirror zie ik hem niet en die overige sites vertrouw ik niet zo.
Even een subtiele schop omhoog, iemand die me aan deze versie kan helpen? O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
  • Nu online
quote:
MiBe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:51:
Even een subtiele schop omhoog, iemand die me aan deze versie kan helpen? O-)
In plaats van de app te veranderen; kun je beter de camera 'veranderen'.
Het bestand waar hij het over heeft staat hier.

Merk er zelf overigens niets van.

Piet91 wijzigde deze reactie 19-07-2016 16:13 (3%)

• MiBe
Ah nice, dat werkt in ieder geval, bedankt! :) Krijg nu niet langer die melding dat het een Chinees model is en dat de taal geswitcht wordt.

Mocht iemand alsnog versie 2.6.2 hebben houd ik me aanbevolen. Dat hele social-media gebeuren uit de huidige versie staat me niet bepaald aan, het stoort me ook behoorlijk dat hij me in het welkomstscherm iedere keer vraagt om in te loggen op Facebook en ik iedere keer weer op 'skip' moet drukken.

Edit: Wat merk je niet trouwens?

MiBe wijzigde deze reactie 19-07-2016 16:48 (3%)

• elinx
quote:
Piet91 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:12:
..........Merk er zelf overigens niets van.
quote:
MiBe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:41:
...........Edit: Wat merk je niet trouwens?
Ook ik merk het niet want volgens mij is dit pas aan de orde sinds er ook een "internationale" versie is verschenen. De oudere batches waren niet als zodanig herkenbaar aan het serienummer.
Neemt niet weg dat ik de mening deel dat de nieuwste versie van de app. erg omslachtig werkt.

elinx wijzigde deze reactie 19-07-2016 21:35 (8%)

• MiBe
Ah op die manier, dat klopt inderdaad. Volgens mij worden alleen de 2016-modellen als Chinees of Internationaal/US geïdentificeerd. Het linkje van Piet91 heeft er in ieder geval voor gezorgd dat die app nu niet meer loopt te zeuren over mijn Chinese versie :P

MiBe wijzigde deze reactie 19-07-2016 19:05 (3%)

• Piet91
  • Nu online
quote:
MiBe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:41:
Edit: Wat merk je niet trouwens?
Dit:
quote:
Krijg nu niet langer die melding dat het een Chinees model is en dat de taal geswitcht wordt.
Zal wel te maken hebben dat ik inderdaad een van de eerste versies heb.

• fifa4ever
quote:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je nou moet veranderen in dat bestandje. Als ik dat bestandje open met PSPad dan staat dezelfde tekst er al? Of moet ik een ander gewenst SN nummer invullen?

Kun je mij dit uitleggen, hoe ik dit precies moet doen?

• Piet91
  • Nu online
quote:
fifa4ever schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:07:
Ik snap niet zo goed wat je nou moet veranderen in dat bestandje. Als ik dat bestandje open met PSPad dan staat dezelfde tekst er al? Of moet ik een ander gewenst SN nummer invullen?

Kun je mij dit uitleggen, hoe ik dit precies moet doen?
Ik heb het (zoals ik hierboven heb gezegd) zelf niet gebruikt omdat ik geen last heb.

Maar dat bestand hoef je niet te veranderen. Gewoon dat bestand op SD-kaart zetten en de daar genoemde stappen doorlopen.

• Piet91
  • Nu online

EDIT: eigenlijk in verkeerde topic gezet. Heb 'm ook maar in de juiste topic gezet.

Piet91 wijzigde deze reactie 30-07-2016 16:01 (44%)

• fifa4ever
Vandaag mijn Xiaomi Yi beginnen gekregen. (56 euro via Banggood EU)

Heb al een beetje gefilmd maar vinden jullie het ook zo ontzettend moeilijk om die camera goed stil te houden? (zonder selfiestick ofzo, dus gewoon camera los in hand).

Mijn filmpjes zijn namelijk heel erg bewegelijk.

• MiBe
Ik houd hem eigenlijk nooit in de hand, gebruik dit soort camera's alleen in combinatie met accessoires. Kan inderdaad een monopod zijn, maar ook een zuignap, hoofdband, statiefje, etc, etc. Helemaal steady zal het overigens nooit worden aangezien de camera niet over stabilisatie beschikt, dat heeft de Yi 2 dan weer wel.

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-11 19:01
Sinds gisteren zijn de cams op ongeveer elke website (banggood, DX, gearbest) uitverkocht. Weet iemand hier meer van, en of de cams wellicht binnenkort nog beschikbaar zijn?

Ik ga over 2 weken backpacken en zou een mini cam wel fijn vinden om mee te hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fifa4ever
quote:
EdwardK123 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:12:
Sinds gisteren zijn de cams op ongeveer elke website (banggood, DX, gearbest) uitverkocht. Weet iemand hier meer van, en of de cams wellicht binnenkort nog beschikbaar zijn?

Ik ga over 2 weken backpacken en zou een mini cam wel fijn vinden om mee te hebben :)
http://m.banggood.com/108...hite-Green-p-1067899.html

Hier is hij te koop. Er staat preorder maar ze hebben hem gewoon op voorraad. Dat heeft bg mij verteld en bij mij was hij ook de volgende dag verzonden.

BG had alleen problemen met xiaomi en de prijs vandaar dat de officiële naam ook niet in de titel staat .

2 weken is overigens wel krap. Maar met eu warehouse kan het wel. Kortingscodes voor eu warehouse 10% is 4f8f27

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 23-11 19:01
quote:
fifa4ever schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Hier is hij te koop. Er staat preorder maar ze hebben hem gewoon op voorraad. Dat heeft bg mij verteld en bij mij was hij ook de volgende dag verzonden.

BG had alleen problemen met xiaomi en de prijs vandaar dat de officiële naam ook niet in de titel staat .

2 weken is overigens wel krap. Maar met eu warehouse kan het wel. Kortingscodes voor eu warehouse 10% is 4f8f27
Thanks voor je update! Ik heb zojuist echter een SJ Cam 5000X gekocht, weet niet of ik daar nu goed aan heb gedaan nu ik zie dat deze weer in stock is.

Echter zat er bij de SJ Cam wel een heel pakket aan features erbij. Echter wel een heel stuk goedkoper, die Xiaomi..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MiBe
Kwalitatief is de Yi wel een stukje beter, tenzij je veel waarde hecht aan een schermpje. Als je nog kúnt annuleren zou ik dat in ieder geval zeker doen.

• Purejet
  • Laatst online: 12-12 07:44
quote:
fifa4ever schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Ik heb zojuist contact gehad met de chat van GB omdat ik ook eentje wil voor vakantie. Echter moest ik wachten tot 3 aug. Ik kan hem zelfs niet in het winkelmandje stoppen 8)7
Iemand nog een andere aankooplocatie tegen gekomen met EU warehouse voor deze prijs?

• My Tec Master
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-12 21:36
quote:
[...]

Thanks, ik heb mijne een paar week geleden ontvangen en die begon meteen te zeuren over een chinese versie. App was niet zo gebruiksvriendelijk meer. Hier dus maar even naar kijken

• fifa4ever
Ik heb een probleem met de iOS app van de xiaomi yi. Wanneer ik probeer de gallerij te openen met de gemaakt foto's en video's dan crasht de app. Weet iemand hoe dit komt?

• bntjah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 06-12 14:35
Het valt mij op dat de Xiaomi Yi nergens meer te bestellen is; mogelijks stock depleted /hw revision of gaat het model er van tussen voor de 4K versie?
Zou wel jammer zijn want stond net op het punt om een aan te schaffen maar merk dat ze nergens in stock zijn |:( |:(

K49 '17

• koelkast
  • Niet online
quote:
bntjah schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:51:
Het valt mij op dat de Xiaomi Yi nergens meer te bestellen is; mogelijks stock depleted /hw revision of gaat het model er van tussen voor de 4K versie?
Zou wel jammer zijn want stond net op het punt om een aan te schaffen maar merk dat ze nergens in stock zijn |:( |:(
Inderdaad is er weinig beschikbaarheid in de chinese webshops. Ik krijg de indruk dat 'ie niet meer wordt gemaakt. Die 4k vind ik vanwege de prijs (voorlopig?) geen alternatief.

• elinx
quote:
koelkast schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:17:
.......... weinig beschikbaarheid in de chinese webshops. Ik krijg de indruk dat 'ie niet meer wordt gemaakt............
Bij Geekbuying en Ebay staan nog genoeg varianten. Dat geeft me niet de indruk dat ze hem niet meer maken.

NB
Wel is het natuurlijk zo dat er nu kwalitief goede sportcams zijn in dezelfde prijsklasse met beeldstabilisatie (bv Gitup, FireFly), wat van invloed kan zijn op het aanbod in de webwinkels

elinx wijzigde deze reactie 15-09-2016 17:41 (35%)

• MeltedForest
Voor degene die geinteresserd is in wat Yi footage, ik heb geen tweaks gedaan of scripts draaien, dus een 'vanilla' Yi wat dat betreft ;)

• Piet91
  • Nu online
Heeft iemand ook wel eens problemen met vastlopende of uitvallende camera's?
Of dat als je de camera via USB aangesloten op de PC de PC kuren krijgt?

Mijn broer klaagt over deze problemen maar ik kan deze niet herproduceren.

• superiscch
  • Laatst online: 16:16
Ik ben ook op zoek naar een actiecamera en deze krijg het meeste lof dus even van dichterbij bekijken.

Ik zie dat ze ondertussen een 2 hebben, wel redelijk prijsverschil. Ik zou hem gebruiken voor duiken en tijdens trailruns, ik denk dat ik genoeg heb met de 1 maar neig toch naar de 2 wegens nieuw en goeie upgrade.

Wel 3x zo duur :-(

• jmejme
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 26-11 03:31
Waarom zetten ze op die bangood pagina een youtube video van de 4k versie ertussen

• jmejme
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 26-11 03:31
En er mag geen Xiaoyi 4k action cam topic aangemaakt worden, terwijl het een hele andere cam is dan die hier besproken wordt, maargoed.

Die image stabilisation doet btw wel goed zn werk.. alleen jammer dat het alleen werkt bij 1080p en lager beelden..

Ook mooi dat er een optie op zit om de bandbreedte bij 1080p te verhogen naar 60mbps (of iets in die richting)

• superiscch
  • Laatst online: 16:16
quote:
jmejme schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 23:07:
En er mag geen Xiaoyi 4k action cam topic aangemaakt worden, terwijl het een hele andere cam is dan die hier besproken wordt, maargoed.

Die image stabilisation doet btw wel goed zn werk.. alleen jammer dat het alleen werkt bij 1080p en lager beelden..

Ook mooi dat er een optie op zit om de bandbreedte bij 1080p te verhogen naar 60mbps (of iets in die richting)
En deze dan?

Yi 4K Action Camera
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True