Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jsx3hdf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MjOS6ol.jpg

Yi 4K action camera announced for $200
Compared to the original Xiao Yi Camera, the new 4K model sees quite a price increase, but the device does ship with better hardware than the most advanced GoPro cameras.

Yi’s new 4K camera isn’t as affordable as many of you may have hoped, but considering the level of hardware, the features, and it’s nearest rival costs almost double, the 4K action camera is still a good deal.

This time around Yi have decided to deck out their latest camera with all the latest hardware and seemed to pay close attention to the specs of the Go Pro Hero 4 Black. The result is a camera with a faster chipset, newer Sony sensor, 4K video support, large battery and even a built-in Retina display.

Using a 12 mega-pixel Sony IMX377 chipset and Ambarella A9SE75S chipset, the Yi can capture 4K @ 30fps, in 1080 frame rates jump to 120 and 720 recording sees frame rates at 240. In addition to this there is a built-in slow motion video recording mode, built-in editing features (for short videos up to 30 seconds) and the large 1400mAh battery can get you through 2 hours of 2K video recording (or 8 hours in standby).

The camera comes in either black, white or pink and ships with a waterproof case, cover, UV lenses, filters, Bluetooth remove and floating ball accessories. So far the camera is only on sale in China, but expect resellers to offer them in the coming weeks.

Meer info hier.
Afbeeldingslocatie: http://image4.geekbuying.com/content_pic/201605/20160507163359222.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image4.geekbuying.com/content_pic/201605/003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fonyzciny.sk/wp-content/uploads/2016/05/xiaomi-yi-4k-action-camera-9-1024x576.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.androidheadlines.com/wp-content/uploads/2016/05/Xiaomi-Yi-4K_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ziet er goed uit, die nieuwe Yi 4k! Als de prijs nou eens naar 150 euro gaat, ben ik content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Wel mooi dat die accessoires er allemaal bij zitten. Ik wacht toch nog even tot de prijs wat zakt. Met twee Yi's momenteel zit ik nog niet erg verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Beetje aan de dure kant inderdaad maar wel topspecs natuurlijk. En je krijgt er zoals gezegd deze keer wel wat accessoires bij.

Ik kijk al uit naar de eerste echte reviews en filmpjes tegenover de Git2 en SJ5000x Elite.
Gizchina heeft een hands-on gepost maar meer dan wat door de instellingen lopen, doen ze niet.

Yi Technology zou naar Europa komen. _/-\o_
http://www.gizchina.com/2...entering-european-market/

[ Voor 15% gewijzigd door Chindi op 19-05-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
190€ bij gizchina shop, ik vraag me af welke accessoires er bij zitten.

Sowieso wacht ik wel wat reviews en youtube filmpjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Chindi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:54:
190€ bij gizchina shop, ik vraag me af welke accessoires er bij zitten.
Volgens mij zit er alleen een USB-kabel bij (net als bij de Yi1).
Sowieso wacht ik wel wat reviews en youtube filmpjes af.
Slim.

Kijken of er weer fouten zijn ingeslopen zoals lensfocus, neppe 1080p 60fps. etc.

In theorie is het een directe concurrent voor de GoPro Hero4 Black die tweemaal zoveel kost.
Nu moet alleen de Yi het nog waarmaken.

[ Voor 42% gewijzigd door Piet91 op 23-05-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:39
Piet91 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Volgens mij zit er alleen een USB-kabel bij (net als bij de Yi1).

[...]

Slim.

Kijken of er weer fouten zijn ingeslopen zoals lensfocus, neppe 1080p 60fps. etc.

In theorie is het een directe concurrent voor de GoPro Hero4 Black die tweemaal zoveel kost.
Nu moet alleen de Yi het nog waarmaken.
Dat lijkt me inderdaad slim, maaruh neppe 60 fps geldt toch alleen voor de SJCAM SJ4000?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
simon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:56:
Dat lijkt me inderdaad slim, maaruh neppe 60 fps geldt toch alleen voor de SJCAM SJ4000?
Bij de Yi1 is de resolutie bij 60fps. slechts 1536*1152 i.p.v. 1920*1080. Beeld is upscaled.
Nog altijd (iets) beter dan bij dat neppe 60fps. inderdaad wat een aantal camera's hebben wat inderdaad gewoon 30fps. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:07
Piet91 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:20:
[...]

Bij de Yi1 is de resolutie bij 60fps. slechts 1536*1152 i.p.v. 1920*1080. Beeld is upscaled.
Nog altijd (iets) beter dan bij dat neppe 60fps. inderdaad wat een aantal camera's hebben wat inderdaad gewoon 30fps. is.
Uh wat? Echt? Dit wist ik helemaal niet. Hoe ben je hier achter gekomen?

Dus de optimale film instellingen zijn 1080 en 30fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Piet91 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:20:
Bij een GoPro is de bitrate ook hetzelfde bij 30 en 60 fps, wat er op neerkomt dat de kwaliteit achteruit moet gaan als je 60 fps gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Frank!in schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:51:
Uh wat? Echt? Dit wist ik helemaal niet. Hoe ben je hier achter gekomen?
Ik ben er niet persoonlijk achter gekomen maar dit wordt op diverse fora genoemd.
Dus de optimale film instellingen zijn 1080 en 30fps?
Eigenlijk wel ja.
Anoniem: 172410 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:54:
Bij een GoPro is de bitrate ook hetzelfde bij 30 en 60 fps, wat er op neerkomt dat de kwaliteit achteruit moet gaan als je 60 fps gebruikt.
Het leuke aan de Yi is dat je scripts kunt gebruiken.

Zelf heb ik er een alternatieve firmware opgezet met hogere bitrate (35mbps) en RAW foto's:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/1/631/21501386771_f09b12b86f_b.jpgXiaomi Yi JPEG VS RAW comparison by Iemand91, on Flickr

Helaas gebruik ik 'm erg weinig dus heel veel heb ik er niet mee kunnen spelen.
Ga zelf ook nog wel een keer kijken naar alternatieve firmware voor flat picture style e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Raw is mooi, zodat je bewerken kan, zonder kwaliteitsverlies. JPEG is een kant en klare foto, die al geoptimaliseerd is (denk aan verscherping, ruisvermindering, etc). Een vergelijkinsplaatje is leuk en aardig, maar zegt echt niks verder toch?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Beetje late reactie maar...
Luxicon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:30:
Raw is mooi, zodat je bewerken kan, zonder kwaliteitsverlies. JPEG is een kant en klare foto, die al geoptimaliseerd is (denk aan verscherping, ruisvermindering, etc).

Een vergelijkinsplaatje is leuk en aardig, maar zegt echt niks verder toch?
Nou nee.

Een JPEG is praktisch het tegenovergestelde van wat je hier zegt.
Met RAW kun je de foto zo aanpassen aan je eigen wensen (shadows, highlights, contrast) en zaken als verscherping, ruisvermindering doet een PC/fotobewerkingsprogramma beter dan een cheapo camera.

En dat plaatje (is inderdaad maar even een quick-and-dirty testshot) geeft dus al het verschil aan.
Meer details in de bank, gravel, gras en bladeren, shadows en highlights beter.
madmaus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:42:
ik heb op dit moment een sj5000 maar ik loop met name aan tegen de accuduur.
Ik weet niet in welke situaties je dan bevindt, maar is een powerbank geen optie?
Desnoods met een heel korte of juist vrij lange USB-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Piet91 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58:
Beetje late reactie maar...

[...]

Nou nee.

Een JPEG is praktisch het tegenovergestelde van wat je hier zegt.
Met RAW kun je de foto zo aanpassen aan je eigen wensen (shadows, highlights, contrast) en zaken als verscherping, ruisvermindering doet een PC/fotobewerkingsprogramma beter dan een cheapo camera.

En dat plaatje (is inderdaad maar even een quick-and-dirty testshot) geeft dus al het verschil aan.
Meer details in de bank, gravel, gras en bladeren, shadows en highlights beter.

[...]

Ik weet niet in welke situaties je dan bevindt, maar is een powerbank geen optie?
Dat is wat ik zeg. Dat je RAW naar wens kan aanpassen.
'Raw is mooi, zodat je bewerken kan, zonder kwaliteitsverlies'
En daarbij geef ik aan, dat JPEG kant-en-klaar is, en een vergelijkingsplaatje niet zoveel nut heeft, omdat je met RAW alle kanten op kan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Piet91 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58:

Heb ik. Zelfs de motorcycle case met aansluiting.
Toch is dat niet ideaal als je gaat mountainbiken of bv met de mudmasters mee doet :p

ik ga alleen upgraden als het echt een verbetering is. opzich bevalt de sj5000 wifi prima (veel beter dan de + versie)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:01:
Dat is wat ik zeg. Dat je RAW naar wens kan aanpassen.
'Raw is mooi, zodat je bewerken kan, zonder kwaliteitsverlies'
En daarbij geef ik aan, dat JPEG kant-en-klaar is, en een vergelijkingsplaatje niet zoveel nut heeft, omdat je met RAW alle kanten op kan.
Ik denk dat we wat langs elkaar heen praten.

Wat ik bij de eerste post bedoelde was dat wat ik zo mooi vindt aan de Yi is dat je scripts kunt gebruiken; waaronder voor RAW foto's.
Mijn quadcopter ligt momenteel op z'n gat dus daar komt momenteel niet veel van, maar als ik de Yi eronder hang en foto's laat maken zou ik persoonlijk niet blij worden van de foto's/JPEG's die de Yi maakt.
Gebruik ik echter RAW uit de Yi; dan kan ik daar prima platen uithalen.
madmaus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:04:
Heb ik. Zelfs de motorcycle case met aansluiting.
Toch is dat niet ideaal als je gaat mountainbiken of bv met de mudmasters mee doet :p
Hmm, daar heb je gelijk in. :P
Maar het was ook alleen maar een idee.
Hoewel je ook accupacks hebt die je aan een fietsframe kunt hangen/monteren.
ik ga alleen upgraden als het echt een verbetering is. opzich bevalt de sj5000 wifi prima (veel beter dan de + versie)
De accuduur van de Yi2 ziet er veelbelovend uit, maar dat moeten ze natuurlijk nog wel in de praktijk waarmaken.
Daarnaast is de Yi2 incl. waterproof case momenteel nog zo'n ~$300; niet bepaald vergelijkbaar met de meeste China actioncams.
Al denk ik dat deze na de zomer/rond oud/nieuw wel (bijna) onder de $200 zal zaken en de case ook wel normale prijzen zal krijgen tegen die tijd.

Maar ja; dan is de zomer voorbij. ;) ;(

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 31-05-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Piet91 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat we wat langs elkaar heen praten.

Wat ik bij de eerste post bedoelde was dat wat ik zo mooi vindt aan de Yi is dat je scripts kunt gebruiken; waaronder voor RAW foto's.
Mijn quadcopter ligt momenteel op z'n gat dus daar komt momenteel niet veel van, maar als ik de Yi eronder hang en foto's laat maken zou ik persoonlijk niet blij worden van de foto's/JPEG's die de Yi maakt.
Gebruik ik echter RAW uit de Yi; dan kan ik daar prima platen uithalen.

[...]
Ja precies, RAW is super, als je gaat bewerken, en dan kun je dus alle kanten op. JPEG is zoals het eruit ziet en dat wil je niet bewerken, omdat de kwaliteit dan direct enorm achteruit gaat.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Ik ben nogal onder de indruk geraakt van de Yi2.
Op papier zelfde of betere specs dan de Hero 4 black (gyro, lcd en 120 minuten 4k accuduur).

Ik denk dat ik nog even wacht met upgraden tot de eerste echte reviews verschijnen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Had niet verwacht deze camera bij deze channel te zien:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=28k7uBDojb8"]YouTube: Yi 4K Action Cam Review - The GoPro Killer!?[/video]

Dus geen stabilisatie in 4K. Maar voor de rest; top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 23:25
Piet91 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Ik ben er niet persoonlijk achter gekomen maar dit wordt op diverse fora genoemd.

[...]

Eigenlijk wel ja.

[...]

Het leuke aan de Yi is dat je scripts kunt gebruiken.

Zelf heb ik er een alternatieve firmware opgezet met hogere bitrate (35mbps) en RAW foto's:
Hoe zit het met de temperatuur van je camera bij 35 mbps? Heb er zelf eentje besteld voor mijn vakantie deze zomer (nu maar duimen dat hij op tijd binnen is vanuit China). Ben me dus al een beetje aan het inlezen en de bitrate opschroeven lijkt me geen slecht idee, ik lees alleen de nodige verhalen dat de temperatuur bij 35 mbps behoorlijk oploopt. Welke setting gebruik je verder? 1080/30 of heb je de resolutie ook verder opgeschroefd?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MiBe schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:52:
Hoe zit het met de temperatuur van je camera bij 35 mbps? Heb er zelf eentje besteld voor mijn vakantie deze zomer (nu maar duimen dat hij op tijd binnen is vanuit China). Ben me dus al een beetje aan het inlezen en de bitrate opschroeven lijkt me geen slecht idee, ik lees alleen de nodige verhalen dat de temperatuur bij 35 mbps behoorlijk oploopt. Welke setting gebruik je verder? 1080/30 of heb je de resolutie ook verder opgeschroefd?
Temperatuur kan ik je niet veel over vertellen maar ik geloof dat 35mbps wel zo'n beetje het max. is wat je kunt betrouwbaar kunt doen.

Resolutie gebruik je aan de hand van wat je wil.
Normaal gesproken de hoogste resolutie (dus 2304x1296 30fps) maar ook bijvoorbeeld 1080p 60fps.
Bij de gebruikte firmware krijg je 35mbps bij elke resolutie als je de hoogste kwaliteit selecteert.

Je zou eventueel ook nog extra scripts kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 14:33

Zeer uitgebreide review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:42
timmert26 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:34:
.......
Zeer uitgebreide review!
De beeldstabilisatie overtuigd nog niet helemaal.
Dat zal misschien met een FW update verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 14:33
elinx schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:13:
[...]
De beeldstabilisatie overtuigd nog niet helemaal.
Dat zal misschien met een FW update verbeteren.
die is erg "wobbly" maar dat is alleen indien die niet op een goede mount zit. Zodra hij goed vast zit schijnt het niet meer zo te zijn. Over het algemeen ben ik erg enthousiast! Dat wordt zeer spoedig mijn sony as30V incl een buttload aan accesoires van de hand doen. Alle Gopro accesoires matchen wel, maar het sony spul ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te zien wordt de stabilisatie volledig op de sensor gedaan en is er geen sprake van 'tradtitionele' optische stabilisatie. De manier die Yi gebruikt kent wat beperkingen, maar is wel simpel, goedkoop en robuust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Net als SJcam en Gitup is de beeldstabilisatie van de Yi 4k via een gyro geregeld, die de bewegingen van de camera corrigeert. Vooral Gitup had dit meteen goed voor elkaar, SJcam pas na een FW update.

Alleen vraag ik me af of de distortion/fisheye correctie van de Yi hier geen invloed op heeft, want dat gewiebel lijkt niet alleen te maken te hebben met een slechte mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elinx schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:13:
Net als SJcam en Gitup is de beeldstabilisatie van de Yi 4k via een gyro geregeld, die de bewegingen van de camera corrigeert. Vooral Gitup had dit meteen goed voor elkaar, SJcam pas na een FW update.
De gyro detecteert natuurlijk alleen maar; de correctie wordt op de sensor gedaan. Zodra je ruimte over hebt door bijvoorbeeld een lagere resolutie te gebruiken, kan je gaan schuiven op de sensor. Combineer dat met je sensoren en wat slimme wiskunde en je kunt stabiliseren.

Bij traditionele stabilisatie worden lenselementen verplaatst om het beeld netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:59:
........
De gyro detecteert natuurlijk alleen maar; de correctie wordt op de sensor gedaan. Zodra je ruimte over hebt door bijvoorbeeld een lagere resolutie te gebruiken, kan je gaan schuiven op de sensor...............
Correct, het beeld wordt na stabilisatie ook ingezoomd tot een stabiele uitziende uitsnede afhankelijk van de beweging van de camera.
Veel beweging betekent een kleinere uitsnede binnen de ruimte van de beeldsensor. Weinig beweging een nagenoeg ongewijzigd beeld.
Softwarematig corrigeren met bv Mercalli of Deshaker doet dit ook, maar het analyseren van de frames is zeer tijdrovend. Als dit met een gyro sensor tijdens het filmen wordt gedaan is dat veel sneller.

Wat ik bij de review van de Yi 4k zie, is een zwabberend beeld. mi heeft het ermee te maken dat de lens rectification (fisheye correctie) eea wijzigt aan de randen. Feitelijk wordt het beeld 2x gecorrigeerd, wat mi van invloed is op het resultaat.
Let wel, dit is slechts een aanname en zou betekenen dat zonder fisheye correctie de stabilisatie ook verbeterd moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 12-07-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Op RCgroups loopt tevens een topic over de Yi 4k.
Gestart door Yi technologie. (géén Xiaomi, dat wordt regelmatig gecorrigeerd' :) )
Daar heeft een eigenaar van één van de eerste camera's ook wat originele bestanden geplaatst om te downloaden.

Ook is het wiebelen opgevallen in de eerder hier gepubliceerde uitgebreide videoreview.
Ook hier denkt men dat de fisheye correctie ermee te maken heeft. Dat is mi wel iets om rekening mee te houden als je de combinatie van beeldcorrectie wilt gebruiken.

Zitten nog wat meer mindere punten in, maar over het algemeen is alles wel positief ontvangen.
Nu de Yi 4k uitgeleverd gaat worden komen er meerdere gebruikservaringen. Ik ben benieuwd wanneer de eerste mods/scripts hier zullen verschijnen.

[ Voor 35% gewijzigd door elinx op 21-07-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:54
Zo, ik heb hem ook besteld. Was al een tijdje aan het kijken voor een action cam. Na wat reviews gelezen/gezien moest deze het worden. Kwaliteit bij weinig licht (in het bos tijdens mtb) en accuduur zijn voor mij de twee selling points geworden. Wordt gebruikt onder een drone, op de mountainbike en voor ski/zon vakanties. Als hij gearriveerd is wil ik hem wel uitgebreid reviewen. Wat ik ook goed vind is dat het bedrijf gelijk al allerlei nieuwe resoluties via een update naar buiten heeft gebracht. Ik hoop dat ze nog iets doen aan de 'warmte' van de beelden: het schijnt dat de yi 2 ten opzichte van de gopro 4 iets te warme kleuren weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:23
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt ? Ik kan op dit moment alleen maar rip-off prijzen vinden op Ebay en Amazon ( 300+ euro ) maar nog geen enkele betrouwbare Europese shop die hem op voorraad heeft ( of enkel de chinese i.p.v. de internationale versie heeft )

Ik zoek eigenlijk de bundel set met waterproof case en selfiestick met bluetooth remote maar die is echt nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:54
Gisteren bij geekbuying. China, dus dat betekent dus wel 2/3 weken wachten. Zie wel dat hij nu out of stock is, 15e weer in voorraad. Ik had 240 betaald incl originele waterproof case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 19:39
Ik heb zojuist de 4k besteld op AliExpres. Meteen de waterproof case en bluetooth remote mee besteld voor de aankomende offroad motor trip naar Marokko. Totaal was ik ~250€ kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Luapper op 09-08-2016 11:38 ]

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 15:20
Luapper schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:32:
Ik heb zojuist de 4k besteld op AliExpres. Meteen de waterproof case en bluetooth remote mee besteld voor de aankomende offroad motor trip naar Marokko. Totaal was ik ~250€ kwijt.
Zelf ben ik ook erg aan het twijfelen/kijke om ongeveer hetzelfde pakket te bestellen, weet je iets over eventuele invoerkosten die gaan komen in nederland? Ben bang dat de prijs dalijk toch nog een stuk hoger uit valt.

• Luapper
Cino schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Zelf ben ik ook erg aan het twijfelen/kijke om ongeveer hetzelfde pakket te bestellen, weet je iets over eventuele invoerkosten die gaan komen in nederland? Ben bang dat de prijs dalijk toch nog een stuk hoger uit valt.
Ik koop dat Yi zakelijk (voor o.a. mijn youtube filmpjes), dus kan de BTW terugkrijgen.

(Ik had er eigenlijk niet over na gedacht 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Luapper schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:32:
Heb je dan ook een helm mount er bij of hoe ga je deze monteren? Heb zelf nog een Ram mount op mijn remvloeistof reservoir zitten, daar zou ie ook op kunnen. En hoe zit het met de overige accessoires? Zijn die uit te wisselen met gopro/sjcam accessoires? Ik ben ook in deze cam geïnteresseerd. Heb ook nog naar de sjcam M20 en de gitup gekeken maar, besloten toch op deze te wachten.

Kwam ook nog deze mooie set tegen. Via de app nog iets goedkoper.

[ Voor 27% gewijzigd door Eoghlear op 16-08-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Eoghlear schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:24:
[...]

Heb je dan ook een helm mount er bij of hoe ga je deze monteren? Heb zelf nog een Ram mount op mijn remvloeistof reservoir zitten, daar zou ie ook op kunnen. En hoe zit het met de overige accessoires? Zijn die uit te wisselen met gopro/sjcam accessoires? Ik ben ook in deze cam geïnteresseerd. Heb ook nog naar de sjcam M20 en de gitup gekeken maar, besloten toch op deze te wachten.

Kwam ook nog deze mooie set tegen. Via de app nog iets goedkoper.
Je kunt hem combineren met gopro accessoires. Heb al een tijdje zo'n gopro plakker op m'n helm. De ram Mount is bij mij voor roadbook of navigatie.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook zojuist de 4K besteld op Aliexpress. Cam, monopod + BT, original floaty, carry case en WP case. Overal staat 100% original bij, dus ik ben benieuwd of het fakes zijn.

Voor de WP case is de doos en het voetje is anders.

Op geekbuy/nextbuy zie ik bv een [2] naast de tekst ' Waterproof case" op de doos en het voetje is zwart.
Als ik op Aliexpress kijk naar user submitted pictures, is het voetje wit (zoals op product fotos van YI) en is er geen [2] op de doos.

Iemand hier ervaring mee/ eerder opgevallen?

Ik kon geen online onderscheid maken voor de monopod + BT.

Was ongeveer ~280euro voor alles kwijt. 20 USD voor de WP case.

[ Voor 3% gewijzigd door ReseT op 18-08-2016 10:25 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ziet er zeer netjes uit, connectiviteit zit ook in orde. Probleemloos met m'n Nexus 6p op 7.0 en de bluetooth remote werkt ook perfect.

Morgen ga ik hem aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Luapper schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ziet er zeer netjes uit, connectiviteit zit ook in orde. Probleemloos met m'n Nexus 6p op 7.0 en de bluetooth remote werkt ook perfect.

Morgen ga ik hem aan de tand voelen.
Kan je al iets van je ervaringen delen? Ik vind hem nog vrij prijzig. Ik heb nu de Yi 1, en kan hier nog wel even mee vooruit, maar mis soms wel een LCD display om even snel timelapse of slomo te selecteren, en de stabilisatie (laatst op de rodelbahn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:23
Iemand al ervaringen te delen ? Ben benieuwd hoe de interface bevalt en of de waterdichte case een beetje fatsoenlijke kwaliteit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
Y-Foxy schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:34:
Iemand al ervaringen te delen ? Ben benieuwd hoe de interface bevalt en of de waterdichte case een beetje fatsoenlijke kwaliteit is.
Interface, komende van een ouder gopro model, is perfect. Alles is binnen 3 clicks te bereiken en de menus zijn intuïtief. Waterdichte case heb ik niet origineel van xiaomi, dus dat weet ik niet.

Beeldkwaliteit is super, Time Lapse funcite is ook heel tof en werkt super makkelijk.

Op de motor weet ik niet of de anti schok instelling beter is, soms komt het een beetje gemaakt over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
De Yi 4K schittert voor het eerst in een van mijn video's:

YouTube: Moroccan Rally Adventure | Soundtrack by Paul Davids | October 2016 |

Zeer tevreden met het resultaat, alleen moet je op de motor beelstabilisatie wel echt uitzetten, anders heb je hele rare quirks in je materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Luapper schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:43:
De Yi 4K schittert voor het eerst in een van mijn video's:

YouTube: Moroccan Rally Adventure | Soundtrack by Paul Davids | October 2016 |

Zeer tevreden met het resultaat, alleen moet je op de motor beelstabilisatie wel echt uitzetten, anders heb je hele rare quirks in je materiaal.
Beeldstabilisatie uitzetten? zou dat deels door het terrein komen? Maar over je trip, is dat je eigen motor of heb je die ook gehuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Eoghlear schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:43:
[...]

Beeldstabilisatie uitzetten? zou dat deels door het terrein komen? Maar over je trip, is dat je eigen motor of heb je die ook gehuurd?
Ik merkte het thuis ook. Mss werkt het voor steady shots vanuit je hand.
Die motor is van mij, die is met een vrachtwagen daar heen vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

Heb mischien een domme vraag...

Maar hoe komt het dat de Yi 4k videos opslaat in blokken van 10 minuten.
Is dat aan te passen? (en zo ja, hoe want vind het nergens terug in het optie menu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Anoniem: 387913 schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:51:
...... Maar hoe komt het dat de Yi 4k videos opslaat in blokken van 10 minuten.........
Dat heeft met de maximale bestandsgrootte te maken die het bestandssysteem aankan op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 11:52
Ik ben opzoek naar een degelijke action cam en kwam deze ook op het oog. Maar een degelijke website vinden om te bestellen ben ik nog niet tegen gekomen.
Zelfs Banggood lijkt het niet (meer) te hebben?

Iemand nog een tip voor een wat betrouwbare bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
matz schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:24:
......
Geekbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik ben opzoek naar een degelijke action cam en kwam deze ook op het oog. Maar een degelijke website vinden om te bestellen ben ik nog niet tegen gekomen.

Op AliExpress staan er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Ik zou de komende dagen even goed rondkijken want komende vrijdag is het Black Friday en de maandag erna Cyber Monday. Vooral Amazon kan dan goedkoop uitpakken; vanmorgen was de Yi 4K namelijk €223 bij Amazon.de.
Gearbest heeft 'm in de EU-warehouse nu voor €225.

(in dat soort gevallen zou ik zeker voor Amazon gaan wegens garantie/service e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

Of je neemt hem nu uit de aanbieding van de aanloop naar "black friday"
http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_360137.html?wid=11

Discount : 19% OFFPromo ends in: (grof weg op de 30ste)
Flash Sale Price €187.47

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Denk dat we inderdaad best even wachten op vrijdag zelf. Kunnen we allemaal samen proberen de beste prijs te halen ? :)

Ik zou er namelijk 2 moeten kopen tegen een mooie prijs, alleen heb ik het liever in Europa om zo douane kosten te vermijden.

• Piet91
  • Niet online
BioHzRd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:28:
Denk dat we inderdaad best even wachten op vrijdag zelf. Kunnen we allemaal samen proberen de beste prijs te halen ? :)

Ik zou er namelijk 2 moeten kopen tegen een mooie prijs, alleen heb ik het liever in Europa om zo douane kosten te vermijden.
Om te beginnen dan deze: bij Amazon.de voor €199,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Dankjewel voor de code, hij werkte perfect om 12u. Maar nu niet meer blijkbaar. Ik kon wel geen 2de korting doen voor de 2de camera. Dus kortingen zijn nog altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 14:07
Omdat hij nu redelijk in prijs is gezakt zit ik er aan te denken om hem ook te kopen. Alleen weet ik nog niet zeker of hij de video mode heeft welke ik zoek. Op internet lees ik verschillende verhalen maar ik weet dat er ook firmware updates zijn geweest die andere resoluties meegebracht hebben.

Ik wil weten of hij 1440p (2560x1440), 60fps en EIS heeft gelijktijdig.
Hij zou dit wel moeten hebben bij 1440p maar dat is de "neppe" 1440p namelijk 1920x1440.

Iemand die dit weet of deze camera al heeft en het na kan kijken?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Headshot_NL schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 07:51:
Omdat hij nu redelijk in prijs is gezakt zit ik er aan te denken om hem ook te kopen. Alleen weet ik nog niet zeker of hij de video mode heeft welke ik zoek. Op internet lees ik verschillende verhalen maar ik weet dat er ook firmware updates zijn geweest die andere resoluties meegebracht hebben.

Ik wil weten of hij 1440p (2560x1440), 60fps en EIS heeft gelijktijdig.
Hij zou dit wel moeten hebben bij 1440p maar dat is de "neppe" 1440p namelijk 1920x1440.

Iemand die dit weet of deze camera al heeft en het na kan kijken?
Op 1080p werkt de EIS.

• Piet91
  • Niet online
Xiaomi / YI (whatever de situatie nou ook weer was) komt hoogstwaarschijnlijk met de Yi 4K+:

Yi Technology's next action camera promises to capture 4K at 60fps
The Xiaomi-backed camera will bring smooth UHD footage to CES 2017.

Action cameras get more impressive with each generation, but 4K support has always been a bit shaky. So far, the best cameras on the market have only been able to shoot in UHD footage at 15-30 fps, forcing users to step down to 2.7K resolutions for a smoother experience. Next month, that could change: Xiaomi-backed GoPro competitor Yi has just announced that it will reveal a new action cam at CES 2017 that can shoot 4K video at 60 frames per second.

At a glance, the Yi 4K+ sounds like a modest upgrade of its original 4K action camera -- just with the ability to capture 4K footage at double the framerate of the original. That model included a 2.19-inch display, 2 hours of battery life and the ability to stream video over WiFi. The camera will be revealed along side the company's new Erida drone, which Yi says can reach speeds of up to 75 miles per hour for up to 40 minutes. Specifics on both products are scarce for now, but the company plans to reveal more at CES early next month.
Eind volgende week dus meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Dat zal ook wel een positief effect hebben op de prijs 'oudere' Yi II 4k.

Zijn de mensen hier nog tevreden over hun Yi? Ik ben zelf aan het kijken naar een actioncam voor volgend jaar. Ik wil ermee gaan filmen op mijn motor en verder wil ik hem op vakantie gaan gebruiken. 4k vind ik niet echt belangrijk. Ik vind het wel belangrijk dat hij ook de donkere delen goed vast kan leggen en niet teveel last heeft van filmen in direct zonlicht. Daarnaast is de audio ook een plus.

Voldoet de Yi een beetje aan bovenstaande? De reviews op Youtube zijn lovend. Zelfs LinusTech is positief.

Ik twijfel nog of ik een Yi koop of eerst iets goedkopers probeer. Ik vind de prijs toch nog aardig hoog voor een leuk hebbedingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Proqzor schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:38:
Dat zal ook wel een positief effect hebben op de prijs 'oudere' Yi II 4k..........

Ik twijfel nog of ik een Yi koop of eerst iets goedkopers probeer. Ik vind de prijs toch nog aardig hoog voor een leuk hebbedingetje.
De Yi 4K duikt hier en daar al op rond de 200 usd, wat al lager is dan de 249usd waarvoor hij tot heden meestal aangeboden wordt.

Om het eerst wat voordeliger te zoeken.
Op dit moment zijn er al enkele actioncams met een Ambarella A12s75 SoC die echt 4k30fps aan kunnen.
Deze zie op dit moment va 120 usd aangeboden. (oa de Eken H8Plus, de Thieye T5e en de Andoer C5)
Hier staat er eea over beschreven en op Youtube vind je vergelijkingen met de Yi4k en de GoPro.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 31-12-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
elinx schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:09:
[...]
De Yi 4K duikt hier en daar al op rond de 200 usd, wat al lager is dan de 249usd waarvoor hij tot heden meestal aangeboden wordt.

Om het eerst wat voordeliger te zoeken.
Op dit moment zijn er al enkele actioncams met een Ambarella A12s75 SoC die echt 4k30fps aan kunnen.
Deze zie op dit moment va 120 usd aangeboden. (oa de Eken H8Plus, de Thieye T5e en de Andoer C5)
Hier staat er eea over beschreven en op Youtube vind je vergelijkingen met de Yi4k en de GoPro.
Ja ik had de Thieye ook gezien. Is ook een mooie. Op GearBest is er nu ook een flashsale. € 105,- voor de Thieye. Ik denk dat ik even wacht tot eind februari/maart en dan nog eens kijk wat er met de prijzen is gebeurd.

Het geluid van de Thieye is trouwens een stuk duidelijker dan de Yi II https://www.youtube.com/watch?v=Po3VTggHSSs&spfreload=10. Als je de waterproof case erom doet dan denk ik dat je bij de Thieye nog wat kan horen en bij de Yi II niet meer. Vraag me alleen wel af hoeveel ruis je hebt als je dan op de motor zit. Zal nog even wat reviews zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Proqzor schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:12:...........Op GearBest is er nu ook een flashsale. € 105,- voor de Thieye. Ik denk dat ik even wacht tot eind februari/maart en dan nog eens kijk wat er met de prijzen is gebeurd..........
Een lagere prijs dan dit kan ik me op dit moment niet voorstellen, maar je weet inderdaad nooit.

De Yi4k zal misschien nog wel wat lager in prijs dalen nu er een aankondiging is verschenen van de Yi4kplus en de verschijning van de A12 4k cams

Op het filmpje waarnaar je verwees heeft trouwens de Yi4k de stabilisatie van het beeld iets beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Poeh moeilijl hoor.
Ik ga 13 feb op wintersport en wil eigenlijk een goede cam. Vond de yi 1 al goed en met deze prijzen is de yi 2 ook aantrekkelijk. Hoelang zal ik wachten ivm levertijd?
En zijn de eken of thieye of andoer echt beter dan de yi 2? Ken deze 3 amper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elinx
ApC_IcE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:05:...........
En zijn de eken of thieye of andoer echt beter dan de yi 2? Ken deze 3 amper
Als je de recensie gelezen had wist je dat ze niet beter zijn dan de Yi 4k, maar wel echt 4k 30fps video kunnen leveren.

De A9se in de Yi4k en Gopro H5 is een snellere versie van Ambarella, maar de A12s in de Eken, Thieye SJcam en Andoer is aanzienlijk voordeliger met een goede video kwaliteit.
Ga er maar vanuit dat merken als Gitup en Hawkeye later ook met een A12 versie zullen komen, of Novatek moet nog met een 4k verrassing komen als opvolger van de NT96660.
Dat je ze niet kent komt misschien omdat het hier in alle gevallen om low budget merken gaat die via Chinese webshops worden aangeboden.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 03-01-2017 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dank je hier kan ik wat mee. Ik had al wel wat vergelijkingsvideo's gevonden. Voor het snowboarden is video stabilisatie echt een must. Ik wacht de intro van de yi II plis even af en dan haal ik de yi II als de prijs nog ietsje zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ApC_IcE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:31:...... Voor het snowboarden is video stabilisatie echt een must. Ik wacht de intro van de yi II plis even af en dan haal ik de yi II als de prijs nog ietsje zakt
Het is de vraag of de prijs van de Yi4k veel meer zal zakken als de plus wordt geïntroduceerd.
Dit was ook niet het geval bij de Yi v.1. Deze was met name zo goedkoop toen iedereen hem aanbood.
De prijs daarvan is zelfs nu hoger nu hij niet meer overal te koop staat en de concurrentie er eigenlijk niet meer is. maw het blijft koffiedik kijken

Denk eraan dat stabilisatie nog niet werkt bij de 4k mode. Daarvoor is de gyro compensatie nog niet snel genoeg. Stabilisatie icm 1080p60fps bieden op dit moment alle eerder genoemde camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

elinx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:40:
[...]
Het is de vraag of de prijs van de Yi4k veel meer zal zakken als de plus wordt geïntroduceerd.
Dit was ook niet het geval bij de Yi v.1. Deze was met name zo goedkoop toen iedereen hem aanbood.
De prijs daarvan is zelfs nu hoger nu hij niet meer overal te koop staat en de concurrentie er eigenlijk niet meer is. maw het blijft koffiedik kijken

Denk eraan dat stabilisatie nog niet werkt bij de 4k mode. Daarvoor is de gyro compensatie nog niet snel genoeg. Stabilisatie icm 1080p60fps bieden op dit moment alle eerder genoemde camera's.
Ik zit constant vergelijkingsites en youtube filmpjes af te struinen.
Wat me wel opvalt is dat de stabilisatie van de yi II beter lijkt te werken dan de eerder genoemde budget varianten. Wellicht is dit de besparing ook.
150 was eigenlijk de max maar als ik dit zie is de Yi II echt voor mij veel beter
YouTube: ThiEYE T5e vs YI 4K [Geekbuying Courtesy]

Met vooral wintersport met gehakkel en gestotter is dat veel soepeler om naar te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ApC_IcE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:31:
......
Wat me wel opvalt is dat de stabilisatie van de yi II beter lijkt te werken dan de eerder genoemde budget varianten. Wellicht is dit de besparing ook.................
Dat was mij ook al opgevallen. Het heeft weinig met besparing te maken, maar met het goed afstemmen in de firmware. De Git2 (met Novatek chip) heeft dat bv wel voor elkaar. Het zou heel goed kunnen dat eea in een FW update verbeterd wordt. Garantie daarop heb je echter niet.

Helaas worden de A12 varianten pas kort aangeboden en is er nog niet zoveel gepubliceerd. De Thieye T5e is al iets langer verkrijgbaar, dus het meeste over te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 04-01-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

elinx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:36:
[...]
Dat was mij ook al opgevallen. Het heeft weinig met besparing te maken, maar met het goed afstemmen in de firmware. De Git2 (met Novatek chip) heeft dat bv wel voor elkaar. Het zou heel goed kunnen dat eea in een FW update verbeterd wordt. Garantie daarop heb je echter niet.

Helaas worden de A12 varianten pas kort aangeboden en is er nog niet zoveel gepubliceerd. De Thieye T5e is al iets langer verkrijgbaar, dus het meeste over te vinden.
Ja zegt ie.
Heb ik het net een beetje (bijna) bepaald dat het de Yi 2 misschien wordt komt deze Git2 er nog bij.
De kleuren zien er bij de Git 2 wel erg spattend uit zeg. dus erg kleurrijk.

Bedankt voor je reacties.
Het wordt er niet heel makkelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ApC_IcE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:23:.......
Heb ik het net een beetje (bijna) bepaald dat het de Yi 2 misschien wordt komt deze Git2 er nog bij.......
Ho Ho, dit is het Yi 4k topic. De Git2 noemde ik alleen om te illustreren dat een budget cam zijn zaakjes ook goed voor elkaar kan hebben,

Als je er nog niet uit bent, zal je eerst een wenslijstje samen moeten stellen met minimale eisen en je budget. Wel is het zo dat de Yi4k op alle fronten zeer goed presteert en zeker redelijk is geprijsd.
Als budget echter een flinke rol speelt komen de A12 types daar op dit moment het dichtste bij als Yi4k killer.

Gaat het alleen om 1080p60fps en een goede stabilisatie en niet om 4k30fps dan zijn er ook nog Novatek types zoals de Git2 (welke in de eerste instantie als Yi v1 killer was gepresenteerd tgv stabilisatie), maar ook nog een hele rits andere merken.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 04-01-2017 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

elinx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Ho Ho, dit is het Yi 4k topic. De Git2 noemde ik alleen om te illustreren dat een budget cam zijn zaakjes ook goed voor elkaar kan hebben,

Als je er nog niet uit bent, zal je eerst een wenslijstje samen moeten stellen met minimale eisen en je budget. Wel is het zo dat de Yi4k op alle fronten zeer goed presteert en zeker redelijk is geprijsd.
Als budget echter een flinke rol speelt komen de A12 types daar op dit moment het dichtste bij als Yi4k killer.

Gaat het alleen om 1080p60fps en een goede stabilisatie en niet om 4k30fps dan zijn er ook nog Novatek types zoals de Git2 (welke in de eerste instantie als Yi v1 killer was gepresenteerd tgv stabilisatie), maar ook nog een hele rits andere merken.
ben ik ook wel met je eens.
Al zie je de Git2 dan vergeleken de Gopro 4 is hij wel stabieler echter beeldkwaliteit absoluut minder.
Dus alleen de stabilisatie is niet alles

YouTube: GitUp Git2 vs GoPro Hero 4 Black, comparativa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik ben van mening dat de Ambarella chip beter presteert dan Novatek chip.
De laatste geeft vaak wat blauwachtig beeld en is minder bij donkere lichtomstandigheden.
Hoewel Gitup met de Git2 wel een zeer goede prestatie heeft geleverd denk ik dat de Yi v.1 (A7) en zeker de Yi 4k (A9) het beter doen.
De laatste omdat deze een snelle A9 (dual core) heeft, een uitstekende stabilisatie en gunstig geprijsd tov de Hero 5 (A9).
Hoe goed evt. de aankomende A12 (single core) budget varianten zullen presteren zal de tijd uitwijzen, maar gezien de al gepubliceerde beelden van Thieye en Eken denk ik toch ook beter dan de Novatek varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:21:
Xiaomi / YI (whatever de situatie nou ook weer was) komt hoogstwaarschijnlijk met de Yi 4K+:

Yi Technology's next action camera promises to capture 4K at 60fps

Eind volgende week dus meer duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/SFytn6g_SHaC5hkJ2qxn_cBlbkg=/770x433/2017/01/05/055a33f2-1d93-4211-9c84-a4024df1a526/yi-4k-plus-2.jpg

En hij is er; de 4K+

Verbeteringen:
- Ambarella H2 SoC (Hogere bitrate; hoe hoog is mij onduidelijk; video zegt 100Mbit/s; site 135Mbit/s.)
- 4K 60fps. (Eerste actioncam die dit kan)
- EIS (electronic image stabilization) bij 4K 30fps. (Bij de vorige was dit tot maximaal 1080p als ik het goed heb)
- RAW image support
- USB 3.0 Type-C (support voor mic-input; hoewel ze bij de Yi 4K al over een bluetooth mic hadden...)
- Voice Control
- Live streaming

Meer info hier: https://www.yitechnology.com/yi-4k-plus-action-camera

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7mN0iary2UU]

Wat zien wij daar op 3:10 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 09:32
Een handheld gimbal en een waterproof case?

Volgens de specs doet hij zelfs 4k op 120fps wanneer hij op x264 codeert... Powerfull stuff! Voor mij een instabuy aangezien superslomo's erg belangrijk zijn voor mijn werk. Hopelijk is de batterijduur even lang als de 4K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Nu maar hopen dat ie snel te koop is.
Voor mijn wintersport haal ik het niet meer denk ik. 5weken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Piet91 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Wat zien wij daar op 3:10 >:)
Een Gymball!!
Wat slecht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Dat filmpje is gemaakt door deze Youtuber: YouTube: DBT Sruh met een protype er staat ook welke gimbal die gebruikt heeft. Hier is een afspeellijst met wat tests slow motion low light en timelapse: YouTube: The World's First 4K/60FPS Action Camera: YI 4K+ Action Camera #...
Dit filmpje is ook wel mooi: YouTube: 4kp60 Flying Camera (Drone) Video Ambarella H2 SOC
Hij staat al op 2 chinese sites op notifier, alleen staat er een wat hogere prijs bij ik weet niet of dat wel klopt.
BTW Ambarella heeft ook nog een H22 soc en H3 die eerste zal ook wel in andere camera's terecht komen, die andere weet ik niet want dat is 8k-ready en 360 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pentiummania op 19-01-2017 19:15 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:07
Jeetje wat een bummer, ik dacht dat de nieuwe Yi het stabelizen zelf had gedaan. Ben wel benieuwd hoe goed ie daarmee overweg kan.

Wel hele mooie beelden van die 4k opnames met die drone zeg! Beloofd wel wat goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Maar wat gaat ie kosten en wat is de release date dat willen we weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

$299 (eind) Februari zeggen ze op facebook maar dat moet je maar met een korreltje zout nemen.
Deze prijs zit er dicht bij: https://www.beryko.cz/Xiaomi-Yi-4K-Action-Camera.html Is omgerekend iets meer als $300 en iets minder als 300 euro.
Hier is nog een stukje sample film van de camera: https://www.yitechnology.com/upload/4K-60FPS.zip speelt bij mij niet goed af met vlc maar wel met mpc-hc https://mpc-hc.org/

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OscarO
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05-2021
183 euro op Gearbest.com, verzending vanuit EU.
http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_360137.html?wid=3

[ Voor 11% gewijzigd door OscarO op 16-02-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Heb hem besteld! Thanx

Met 2 dagen binnen (zojuist opgehaald op DHL afhaalpunt).
Lag waarschijnlijk in EU warehouse 8)

[ Voor 16% gewijzigd door ApC_IcE op 23-02-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
ApC_IcE schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:01:
[...]

Heb hem besteld! Thanx

Met 2 dagen binnen (zojuist opgehaald op DHL afhaalpunt).
Lag waarschijnlijk in EU warehouse 8)
Dan heb je geluk gehad. Die van mij op dezelfde dag nesteld is nog in de UK. Maar hebben geen haast ;)

Ben nog opzoek naar een simpele bluetooth microfoon voor als hij in z'n case zit. Kan deze moeilijk vinden (allemaal semi prof spul). Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Poeh. Geen idee. ik laat hem lekker in de case en de audio strip ik er toch uit (wintersport filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dit zijn oordopjes. Toch geen microfoons?
Of mis ik iets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Lees net dat de nieuwe 4k+ versie een microfoon via usb-c ondersteund. Jammer dat de gewone 4k dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Pentiummania schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 01:23:
$299 (eind) Februari zeggen ze op facebook maar dat moet je maar met een korreltje zout nemen.
Deze prijs zit er dicht bij: https://www.beryko.cz/Xiaomi-Yi-4K-Action-Camera.html Is omgerekend iets meer als $300 en iets minder als 300 euro.
Hier is nog een stukje sample film van de camera: https://www.yitechnology.com/upload/4K-60FPS.zip speelt bij mij niet goed af met vlc maar wel met mpc-hc https://mpc-hc.org/
Ik heb mezelf weer even lekker zitten maken met allerlei filmpjes, ben toch wel van plan 'm aan te gaan schaffen voor de zomer!
Eind februari is inmiddels al voorbij O-) .

Edit: Nog een recente (1-3-2017) korte hands-on op de MWC.

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 04-03-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Zit toch ook een microfoon bij, ik dacht dat het (bijna) zo goedkoop mogelijk moest!

Ja eind februari daar had ik ook niet op durven hopen. Iemand op youtube heeft contact opgenomen met Yi, waarschijnlijk deze of volgende maand. Dus nog niet echt duidelijkheid, dus ook nog geen prijs.

YouTube: First Look: YI 4K+ Action Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Heb de Yi 4K ook nog voor de mooie prijs op Gearbest kunnen bestellen. Nu aan het kijken voor wat accessories. Hebben jullie hier al ervaringen mee in combinatie met de Yi 4K? Specifiek op zoek naar waterproof case, stick en remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Oesie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:49:
Heb de Yi 4K ook nog voor de mooie prijs op Gearbest kunnen bestellen. Nu aan het kijken voor wat accessories. Hebben jullie hier al ervaringen mee in combinatie met de Yi 4K? Specifiek op zoek naar waterproof case, stick en remote.
Waterproof case heb ik van Yi zelf, prima ding.

Ook die bluetooth remote is goed, alleen jammer dat je niet ziet of je hem aan of uit zet.

(Check ff waar ze goedkoop zijn, niet op prijzen gelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Luapper schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Waterproof case heb ik van Yi zelf, prima ding.

Ook die bluetooth remote is goed, alleen jammer dat je niet ziet of je hem aan of uit zet.

(Check ff waar ze goedkoop zijn, niet op prijzen gelet)
Thanks, er zijn nogal wat (namaak) opties beschikbaar inderdaad. Nu kijken of er een EU warehouse is aangezien ik over een paar weken de latten opga. Hopelijk nog op tijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:42
Ik zie dat de Yi 4k+ nu beschikbaar is op aliexpress.. goedkoopste voor 352 eur uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 10:05
sorry voor de bump maar ik weet niet precies of deze post hierin zou moeten in de Yi2 4K of in een andere topic, dus vandaar dat ik op deze gok :)

Ik ben door de badmintonclub eens aangesproken om uit te gaan zoeken of het middels door 2 action cams, welke op een statief of tripod gemonteerd zullen worden gericht op de banen om zo deze te gaan opnemen en waar mogelijk live te streamen.

Een voorbeeld wat de camera zou moeten gaan opnemen https://www.youtube.com/watch?v=4ZqmNaaMHiM eredivisie finaledag. En voorbeeld 2 https://www.youtube.com/watch?v=EwkH0m2r65s opgenomen met een GoPro, laat zien dat dergelijke camera's zich er prima voor lenen.

Vanuit de club zijn er niet veel eisen voor een camera. Waaruit de club de voorkeur is om het juist betaalbaar te houden zou 720p / 1080p al voldoende zijn 4K is niet echt een eis. Een mogelijkheid om de beelden live te streamen middels Facebook, Youtube of een andere site.

Als de camera op statief of tripod gemonteerd zijn zal stroom niet van stopcontact altijd toegangelijk zijn, dus meerdere batterijen of dit op te lossen door een powerbank tijdens het filmen moet ook nog aan gedacht worden. Dat de camera van deze accessoires kan worden voorzien is dan ook wel enigsinds van belang .

Nu heb ik de Xiaomi Yi of de Gitup Git2 in gedachten, waarbij de laatst genoemde wat duurder in prijs is waarbij dan beeldstabilisatie, LCD display ( geen pre ) andere video format en wellicht wat meer instapklaar zonder al te veel tweaken zoals bij de Xiaomi?

Was benieuwd of mensen hier nog wat advies of eventueel modellen kunnen aangeven welke ook het bekijken waard zijn zoals wellicht de TomTom Bandit?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

YouTube: Everything you need to know: YI 4K+ Action Camera and YI 4K Action C... Hier zeggen ze vanaf 12 minuten en 17 seconden dat ie vanaf rond de 28e leverbaar/bestelbaar word en dat ze via gearbest enzo allemaal fakes zijn of dat ze hem toch niet eerder kunnen versturen als de 28e. Kun je net zo goed wachten totdat ie officieel leverbaar word lijkt mij.
Ze hebben de buy knop nu ook verandert in coming soon https://www.yitechnology.com/yi-4k-plus-action-camera
En ik neem aan dat er ook nog wel previews en reviews online verschijnen.

Hmmm over 5 dagen is die al in de sale https://nl.aliexpress.com...98-4a7b-924c-151cb3e26a49

[ Voor 38% gewijzigd door Pentiummania op 23-03-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Salv schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:45:
sorry voor de bump maar ik weet niet precies of deze post hierin zou moeten in de Yi2 4K of in een andere topic, dus vandaar dat ik op deze gok :)

Ik ben door de badmintonclub eens aangesproken om uit te gaan zoeken of het middels door 2 action cams, welke op een statief of tripod gemonteerd zullen worden gericht op de banen om zo deze te gaan opnemen en waar mogelijk live te streamen.

Een voorbeeld wat de camera zou moeten gaan opnemen https://www.youtube.com/watch?v=4ZqmNaaMHiM eredivisie finaledag. En voorbeeld 2 https://www.youtube.com/watch?v=EwkH0m2r65s opgenomen met een GoPro, laat zien dat dergelijke camera's zich er prima voor lenen.

Vanuit de club zijn er niet veel eisen voor een camera. Waaruit de club de voorkeur is om het juist betaalbaar te houden zou 720p / 1080p al voldoende zijn 4K is niet echt een eis. Een mogelijkheid om de beelden live te streamen middels Facebook, Youtube of een andere site.

Als de camera op statief of tripod gemonteerd zijn zal stroom niet van stopcontact altijd toegangelijk zijn, dus meerdere batterijen of dit op te lossen door een powerbank tijdens het filmen moet ook nog aan gedacht worden. Dat de camera van deze accessoires kan worden voorzien is dan ook wel enigsinds van belang .

Nu heb ik de Xiaomi Yi of de Gitup Git2 in gedachten, waarbij de laatst genoemde wat duurder in prijs is waarbij dan beeldstabilisatie, LCD display ( geen pre ) andere video format en wellicht wat meer instapklaar zonder al te veel tweaken zoals bij de Xiaomi?

Was benieuwd of mensen hier nog wat advies of eventueel modellen kunnen aangeven welke ook het bekijken waard zijn zoals wellicht de TomTom Bandit?
Heb zelf de Gitup Git 2. Prima camera en werkt zonder al te veel instellingen al super!
Heb hem in 2016 gebruikt tijdens een canyoning tocht in Spanje (met een harnas op de borstkas) en begin dit jaar tijdens de Dakar in Argentinië (waar ie oa aan de buitenkant van de auto hing). Heeft in beide gevallen prima beelden afgeleverd (die ik nu in elkaar aan het zetten ben).

Wil zelf gaan upgraden naar de YI4K of een andere camera en ben me daar nu in aan het verdiepen. Beeldstabilisatie werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootlegger79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06 14:53
Heb 'm voor 183 Euro kunnen krijgen op Gearbest.

Wat me opvalt is dat de 4k kwaliteit hoger ligt dan 1080p (duhh), maar ook op een 1080p monitor is dit goed te zien.

Nadeel van de 4k functie is dat je maar op max. 30p kan schieten en de "adjust lens distortion" functie niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:33
Ik heb me later verleiden en de Yi 4k+ aangeschaft inclusief originele accessoires bij geekbuying voor 271 dollar. Prima prijs denk ik zo. De accessoires waar ook alles bij zit gekocht bij aliexpress voor 76 dollar. Kan niet wachten totdat alles er is. Ik ben benieuwd en de 4k+ is een goede upgrade t.o.v. de 4k.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1 2 3 4 Laatste