Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Flex
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 18:00
Misschien hebben ze een fout gemaakt met de prijs, het lijkt me de prijs voor de 4k en niet de 4k+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:54
Dan zou ik wel mazzel hebben, hij komt als het goed is morgen binnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwColHD
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-05 13:50
ph03nix80 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:08:
Dan zou ik wel mazzel hebben, hij komt als het goed is morgen binnen. :D
Ik heb precies dezelfde, ook voor 204 euro! Vorige week binnen gekregen. Het is inderdaad de 4k+ editie en hij werkt tot nu toe perfect en niks geks gemerkt. Diezelfde editie staat er nu voor 300+ weer op. Geen idee waarom hij ineens zo laag geprijsd is, maar volgens mij hebben wij een goede deal te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Zeker goede deal.
Had nog een BOL.com bon, dus ik heb daarvan een snelle Sandisk MicroSD gekocht
Daarnaast via e-bay een case met accesoires + externe lader met reserve accu's besteld.
Ben ik voor minder dan 300 euro klaar :)

[edit] Ik heb hem binnen en het is inderdaad de 4K+ :D

[ Voor 11% gewijzigd door ph03nix80 op 09-01-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53
Vergeet niet een Firmware update te doen....

Op wintersport afgelopen week viel die bij koud weer continue uit. Na de firmware update was dat opgelost...
Verder leuk apparaatje. Al heb ik hem dus nog niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Waah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:26:
Vergeet niet een Firmware update te doen....

Op wintersport afgelopen week viel die bij koud weer continue uit. Na de firmware update was dat opgelost...
Verder leuk apparaatje. Al heb ik hem dus nog niet veel gebruikt.
Ik heb via de Yi App inderdaad een update gedaan. Is er nog een handmatige actie nodig of gaat het allemaal automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53
ph03nix80 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb via de Yi App inderdaad een update gedaan. Is er nog een handmatige actie nodig of gaat het allemaal automatisch?
Nope, downloaden via de app, en gaat de camera installeren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacockSR4
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09-2021
TwColHD schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:03:
Weet iemand toevallig het verschil tussen de EU en de US versie? Het verschil in prijs is namelijk best groot:

EU (284 euro): https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_5h9qAb8SYZJMS

US (204 euro): https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_-W8qAbS0K4W0Q
De US versie is vandaag (tijdelijk) in de aanbieding voor 225 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 19:39
PeacockSR4 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:49:
[...]

De US versie is vandaag (tijdelijk) in de aanbieding voor 225 euro.
Gek, in het duits staat er "EU Version", in het Nederlands staat er "US versie".

Maar goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-06 14:35
Vraagje:

Heeft de Yi 4k en/of Yi 4k+ EIS op 1440p, 60 fps?

Edit: zelf het antwoord gevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Joshh op 19-01-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jammer dat hier weinig activiteit meer is, zijn er nog veel Yi 4K(+) gebruikers hier?
Wat zijn jullie standaard instellingen voor het filmen?

Ik zelf film meestal op 2K + EIS + 60FPS + Auto Low Light, omdat deze combi met 4K niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 20:22
Is geen activiteit meer nodig, omdat het product wel behoorlijk uitontwikkeld is.
Gebruik zelf paar x per week 1080@UltraWide60FPS op een tripod, omdat dit mij het beste resultaat geeft.

Enige wensen/problemen die ik nog heb zijn:
* kunnen opslaan in HEVC/x265 codec voor schijfruimte (met de SoC in de 4k+ moet het kunnen)
* microfoon die barslecht is met harder omgevinggeluid

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09
Tinnman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:00:
De Yi 4k versie heeft in de laatste firmware voice controls toegevoegd gekregen.
Ik heb het getest in een stille kamer en daar werkt het tot nog toe perfect.

Ik vraag me af of het zal werken in een rumoerige omgeving of als de camera in een onderwaterbehuizing zit.
Dat zal ik later eens proberen.

De laatste firmware is hieronder te vinden
https://www.yitechnology.com/yi-4k-action-camera-firmware
Getest op wintersport. Werkte voor geen ene meter. Ding ging continue burst foto's maken terwijl hij op filmmodus stond omdat hij schijnbaar dacht dat iemand dat commando gaf. Snel weer uitgezet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:38:
Is geen activiteit meer nodig, omdat het product wel behoorlijk uitontwikkeld is.
Gebruik zelf paar x per week 1080@UltraWide60FPS op een tripod, omdat dit mij het beste resultaat geeft.

Enige wensen/problemen die ik nog heb zijn:
* kunnen opslaan in HEVC/x265 codec voor schijfruimte (met de SoC in de 4k+ moet het kunnen)
* microfoon die barslecht is met harder omgevinggeluid
Daar heb je gelijk in.

Waarom film je niet in hogere resolutie, heb je dat niet nodig of een andere reden? En op welke bitrate?
Ik film met de kleinste groothoek overigens.

Ik heb tijdens het afspelen van de filmpjes op m'n laptop helaas nog weleens problemen met stotterend beeld, wanneer ik 'm op fullscreen heb draaien. Aan m'n hardware (XPS15 - 4K display, i7 6700hq, 32gb, GTX965m, 1tb ssd) ligt het niet. VLC/Films en Video/5K player hebben er allemaal last van. Als ik het frame van de player dan kleiner maak, naar 1080p formaat bijv., draait het wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Majesty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:59:
[...]
Waarom film je niet in hogere resolutie, heb je dat niet nodig of een andere reden? En op welke bitrate?
Ik film met de kleinste groothoek overigens.
Mijn workflow (op lokatie) ziet er zo uit :
- opnames maken
- downloaden van de beelden naar smartphone via interne WiFi
- uploaden van de beelden naar YouTube over 4G verbinding
Nu is dat gemiddeld genomen 4 a 5 GB. Zou ik dit overzetten naar een hogere resolutie gaat (bij gelijke kwaliteit) ook de gemiddelde grootte omhoog en duurt mijn workflow een stuk langer dan dat ik de tijd heb om af te ronden.
Ik heb tijdens het afspelen van de filmpjes op m'n laptop helaas nog weleens problemen met stotterend beeld, wanneer ik 'm op fullscreen heb draaien. Aan m'n hardware (XPS15 - 4K display, i7 6700hq, 32gb, GTX965m, 1tb ssd) ligt het niet. VLC/Films en Video/5K player hebben er allemaal last van. Als ik het frame van de player dan kleiner maak, naar 1080p formaat bijv., draait het wel soepel.
Kijk dan even na of in je players Hardware Acceleration aanstaat. Als dat niet aanstaat en je CPU wordt ermee belast, dan is de kans bijzonder groot dat die het niet trekt, omdat die geen acceleratie heeft voor x264. De GTX965 moet dit wel met gemak kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:27:
[...]

Mijn workflow (op lokatie) ziet er zo uit :
- opnames maken
- downloaden van de beelden naar smartphone via interne WiFi
- uploaden van de beelden naar YouTube over 4G verbinding
Nu is dat gemiddeld genomen 4 a 5 GB. Zou ik dit overzetten naar een hogere resolutie gaat (bij gelijke kwaliteit) ook de gemiddelde grootte omhoog en duurt mijn workflow een stuk langer dan dat ik de tijd heb om af te ronden.

[...]

Kijk dan even na of in je players Hardware Acceleration aanstaat. Als dat niet aanstaat en je CPU wordt ermee belast, dan is de kans bijzonder groot dat die het niet trekt, omdat die geen acceleratie heeft voor x264. De GTX965 moet dit wel met gemak kunnen.
Duidelijk wat betreft je workflow inderdaad.

Hardware acceleratie had ik al naar gekeken inderdaad, maar maakte geen verschil. Misschien dat de nieuwe versie van VLC beter werkt, zal ik binnenkort eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Majesty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:36:
[...]
Misschien dat de nieuwe versie van VLC beter werkt, zal ik binnenkort eens naar kijken.
Probeer anders eens de "portable versie" van MPC-HC of MPC-BE. Met beiden spelers heb ik eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met het afspelen van high bitrate/resolution bestanden.

Als het dan niet is, zou ik het niet durven zeggen in jouw geval. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:07:
[...]

Probeer anders eens de "portable versie" van MPC-HC of MPC-BE. Met beiden spelers heb ik eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met het afspelen van high bitrate/resolution bestanden.

Als het dan niet is, zou ik het niet durven zeggen in jouw geval. :?
Ik ga er mee aan de slag. Was eerder bang dat het aan de filmbestanden zou liggen eigenlijk, een te hoge bitrate ingesteld bijvoorbeeld. Nuja, als het na het bewerken (het zijn vakantiefilms) maar opgelost is. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06 09:57

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Majesty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Duidelijk wat betreft je workflow inderdaad.

Hardware acceleratie had ik al naar gekeken inderdaad, maar maakte geen verschil. Misschien dat de nieuwe versie van VLC beter werkt, zal ik binnenkort eens naar kijken.
hoeveel procent is je processor in gebruik tijdens het stotteren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Neemt deze action cam geluid op op fullhd 120fps? ja dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door wimjongil op 27-03-2018 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Het zou heel tof zijn als een aantal van jullie die de YI 4K+ in bezit hebben een korte review/beoordeling kunnen schrijven. Dat geeft wat zichtbaarheid naar buiten toe en duidelijkheid voor mensen die niet zo vaak dingen van Chinese fabrikanten kopen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Balance op 29-03-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Balance schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:04:
Het zou heel tof zijn als een aantal van jullie die de YI 4K+ in bezit hebben een korte review/beoordeling kunnen schrijven. Dat geeft wat zichtbaarheid naar buiten toe en duidelijkheid voor mensen die niet zo vaak dingen van Chinese fabrikanten kopen :).
Denk dat men dan beter dit topic kan doorlezen en als men nog vragen heeft, deze hier stellen...

Ik gebruik mijn 4K+ vrij specifiek en benut absoluut niet alle mogelijkheden die het heeft, maar als men iets wil weten ben ik (of andere bezitters) meestal wel te porren om eea uit te proberen/toe te lichten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Net ff de Yi 4k+ besteld met de Feiyu Tech G5 V2 :D :D

Nu redelijk scherp geprijsd met de waterproof case en Italië warehouse.

Yi 4k+ voor €219,-
Feiyu Tech G5 V2 €129,-

Wel een redelijke prijs dacht ik..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
ApC_IcE schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:57:
[...]

hoeveel procent is je processor in gebruik tijdens het stotteren? O-)
Late reactie, maar om hier nog op terug te komen: van de week m'n laptop opnieuw geïnstalleerd en alles draait inmiddels als een zonnetje, zat dus toch ergens in m'n codecs misschien, of een driver.

Een andere vraag nu: iemand hier toevallig al ervaring met de Yi Action Gimbal 2? Ik ben van plan een gimbal aan te gaan schaffen voor m'n Yi 4k+ waarbij mijn oog was gevallen op de FeiyuTech WG2 en de Zhiyun Tech Smooth G, maar toen kwam ik de Action Gimbal 2 van Xiaomi zelf tegen, Die is blijkbaar op de CES januari 2018 aangekondigd en al her en der verkrijgbaar, maar ik kan er nog weinig real life tests mee vinden op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, pak zojuist mijn Yi 4k+ action cam uit de kast maar wilt niet meer opladen, e.g., andere batterij doet ook niets. Vermoed dus dat hij dood is. Mensen ideeën om dit te bevestigen of wellicht iets anders? Heb hem aan computer gehangen en in het contact via USB maar doet niets meer... Wellicht weet iemand hoe je een factory reset kunt uitvoeren?

[ Voor 14% gewijzigd door Chip. op 22-05-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Chip. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:47:
Vraagje, pak zojuist mijn Yi 4k+ action cam uit de kast maar wilt niet meer opladen, e.g., andere batterij doet ook niets. Vermoed dus dat hij dood is. Mensen ideeën om dit te bevestigen of wellicht iets anders? Heb hem aan computer gehangen en in het contact via USB maar doet niets meer... Wellicht weet iemand hoe je een factory reset kunt uitvoeren?
Kan er eigenlijk bijzonder weinig over vinden, maar zou je wel adviseren contact met Yi op te nemen :

How come the camera will not turn on?
First, put the battery in the camera and charge via USB cable, after charging the camera try rebooting.

Second, if the camera still does not turn on (make sure the battery is charged), then it could be the problem of hardware failure. Please contact support@yitechnology.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
m2dekker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Kan er eigenlijk bijzonder weinig over vinden, maar zou je wel adviseren contact met Yi op te nemen :

How come the camera will not turn on?

[...]
Yes heb ik gedaan ben al in contact. Kreeg heel snel een berichtje terug gisteravond heb daar ook direct toen weer op gereageerd maar verder dan weer geen reactie. Snap dat niet, eerst heel snel reageren en dan weer totaal niet :P maar goed geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Nou eindelijk response. Ze vragen of ik de action cam naar china wil opsturen. Volgens CheapCargo is de goedkoopste 41 euro. Duur grapje.

[ Voor 25% gewijzigd door Chip. op 30-05-2018 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Chip. schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 04:23:
Nou eindelijk response. Ze vragen of ik de action cam naar china wil opsturen. Volgens CheapCargo is de goedkoopste 41 euro. Duur grapje.
Een nieuwe is nog duurder :D. Heb je 'm al opgestuurd?
Majesty schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Late reactie, maar om hier nog op terug te komen: van de week m'n laptop opnieuw geïnstalleerd en alles draait inmiddels als een zonnetje, zat dus toch ergens in m'n codecs misschien, of een driver.

Een andere vraag nu: iemand hier toevallig al ervaring met de Yi Action Gimbal 2? Ik ben van plan een gimbal aan te gaan schaffen voor m'n Yi 4k+ waarbij mijn oog was gevallen op de FeiyuTech WG2 en de Zhiyun Tech Smooth G, maar toen kwam ik de Action Gimbal 2 van Xiaomi zelf tegen, Die is blijkbaar op de CES januari 2018 aangekondigd en al her en der verkrijgbaar, maar ik kan er nog weinig real life tests mee vinden op YouTube.
Om op mijn eigen onbeantwoorde vraag terug te komen: heb toch de Gimbal 2 van Xiaomi besteld à €171,-. Zal mijn bevindingen delen mocht daar interesse voor zijn hier, jammer dat dit topic niet zo actief is!

Daarnaast ben ik ook van plan de stock fish-eye lens te vervangen voor een non fish-eye lens, zodat ik in 4k60fps kan filmen zonder de enorme fish-eye (en zonder na correctie toe te passen in video bewerkingssoftware). Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Kwam online deze die sowieso zou moeten werken, maar altijd mooi als het nog goedkoper kan natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:42
Majesty schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:48:.....

Daarnaast ben ik ook van plan de stock fish-eye lens te vervangen voor een non fish-eye lens............Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?.....
Enkele nadelen zijn dat waterproof behuizing niet meer past, geen probleem natuurlijk als je die nimmer gebruikt.
Ander nadeel is dat EIS er niet voor afgeregeld is en minder effectief werkt. Ook dit is niet onoverkomelijk icm een gimbal.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 02-06-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Foutje: dubbel

[ Voor 141% gewijzigd door elinx op 03-06-2018 08:27 . Reden: 2x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
elinx schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Enkele nadelen zijn dat waterproof behuizing niet meer past, geen probleem natuurlijk als je die nimmer gebruikt.
Ander nadeel is dat EIS er niet voor afgeregeld is en minder effectief werkt. Ook dit is niet onoverkomelijk icm een gimbal.
Dank voor je goede tips. Die behuizing is inderdaad jammer, maar ik had al een andere behuizing gevonden die wel zou passen op de iets langere lens. EIS inderdaad geen probleem met een gimbal, die was ik sowieso al van plan uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Majesty schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Een nieuwe is nog duurder :D. Heb je 'm al opgestuurd?
True, nee nog niet want ben nu op reis. Dus heb gezegd dat ik dat iets te gortig vind ook omdat ik hem heb gekregen vanuit Duitsland. Dus mag hem nu versturen naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 14:26
In augustus ga ik op vakantie en ben aan het kijken voor een Yi 4k+ inclusief gimbal. Overal zie ik prijzen van rond de €300 voor alleen de camera. Heeft iemand ergens een aanbieding gespot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
De Yi 4k+ is nu op de aanbieding met 35% op alieexpress. € 240 euro ongeveer

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d74mKtC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 05:50
Ik heb een Feiyu Tech G5 in de aanbieding. De Yi 4k past op deze gimball.
Advertentie:
V&A aangeboden: Feiyu Tech G5 Waterproof Handheld Gimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 14:09
Is het normaal dat de batterij al leeg is na een halfuur op 2k,60 fps ?

(Wifi stond uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 14:42
iddbbi schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:13:

(Wifi stond uit)
nee.. ik haal veel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
iddbbi schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:13:

(Wifi stond uit)
Ik film (tot ik mijn gimbal + nieuwe lens heb) ook op 2k 60fps en afgelopen dagen op een vriendenweekend alles met 1 accu kunnen filmen. Daarmee is 1,5 uur film materiaal geschoten verspreid over 4 dagen.
Dus, nee dat lijkt me niet normaal. Firmware up to date?

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 18-06-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loct
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-03 19:42
pvink schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:51:
In augustus ga ik op vakantie en ben aan het kijken voor een Yi 4k+ inclusief gimbal. Overal zie ik prijzen van rond de €300 voor alleen de camera. Heeft iemand ergens een aanbieding gespot?
Je kan hem via amazon.fr
bestellen voor 200euro. Via aliexpress voor 235 incl de waterdichte behuizing verzonden vanuit Duitsland of Spanje.

Voor welke gimbal ga je? De zhiyun rider-m gaat voor 113 op aliexpress. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen de Rider-m of de Yi handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Loct schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:16:
[...]

Je kan hem via amazon.fr
bestellen voor 200euro. Via aliexpress voor 235 incl de waterdichte behuizing verzonden vanuit Duitsland of Spanje.

Voor welke gimbal ga je? De zhiyun rider-m gaat voor 113 op aliexpress. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen de Rider-m of de Yi handheld.
Ik wou mij de Yi eerste generatie pakken met een bluetooth stick erbij. De reden hiervoor is dat ik deze dan ook op diverse mounts kan monteren. Zo'n mount voor een handheld te monteren is redelijk duur.

Ik ga mij even in die van jou inlezen..het schijnt dat die een stick heeft inbegrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door pvink op 18-06-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loct
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-03 19:42
pvink schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:22:
[...]

Ik wou mij de Yi eerste generatie pakken met een bluetooth stick erbij. De reden hiervoor is dat ik deze dan ook op diverse mounts kan monteren. Zo'n mount voor een handheld te monteren is redelijk duur.

Ik ga mij even in die van jou inlezen..het schijnt dat die een stick heeft inbegrepen.
De rider-m heeft alles al inbegrepen, wordt niet echt mee geadverteerd. De gimbal heeft alleen geen remote (dezelfde verkoper op aliexpress heeft een kit voor 143 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Loct schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:40:
[...]

De rider-m heeft alles al inbegrepen, wordt niet echt mee geadverteerd. De gimbal heeft alleen geen remote (dezelfde verkoper op aliexpress heeft een kit voor 143 euro).
Voor mij is de keuze gevallen op de rider-m vanwege de extra's, mount mogelijkheden en omdat deze beter uit vergelijkingen met andere handheld gimbals komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Nou ik ben ook overstag, en dat op mijn 50e :) .

Vandaag een Yi 4k gekocht via Amazon met een 64 gb geheugen kaart erbij … komt dinsdag aan en de dag erna voor het eerst met het vliegtuig.

Dat laatste was ook de reden om hem te kopen om het opstijgen etc te filmen, timelaps etc... dus ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
even een vraagje voor mensen met ervaring, is een voorzet lens handig of echt een goed effect bij de YI 4k, en / of bescherming van de lens nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Gandalf68 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:55:
even een vraagje voor mensen met ervaring, is een voorzet lens handig of echt een goed effect bij de YI 4k, en / of bescherming van de lens nodig ?
Bescherming is wel handig voor tijdens het vervoeren van de camera. Een andere voorzet lens zoals UV of CPL filter gebruik ik niet. Er zijn wisselende resultaten daarover te vinden op het internet.

Ik heb deze week deze lens besteld, om van m'n fish-eye af te zijn (deze is 90 graden). Ik zal nog laten weten wat mijn bevindingen ermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ben nu ook serieus aan het kijken voor de yi4k+ ipv de Hero 6 als vervanger van mijn Gitup2.
Gebruiken jullie er ook een uv filter op? Om de impact van het zonlicht wat tegen te gaan? En tegen zand (ik ga in Amerika ook door stoffig gebied op de motor rijden).

En hoe is EIS met 2.7K op de Yi? Ik lees/zie toch wat verschillende reviews.

Mijn favoriete site banggood heeft hem niet meer. En bij andere moet ik ook goed zoeken/niet op voorraad is.

[ Voor 9% gewijzigd door Eoghlear op 20-07-2018 16:57 . Reden: extra tekst/typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06 21:22
Eoghlear schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:37:
Ben nu ook serieus aan het kijken voor de yi4k+ ipv de Hero 6 als vervanger van mijn Gitup2.
Gebruiken jullie er ook een uv filter op? Om de impact van het zonlicht wat tegen te gaan? En tegen zand (ik ga in Amerika ook door stoffig gebied op de motor rijden).

Mijn favoriete site banggood heeft hem niet meer. En bij andere moet ik ook goed zoeken/niet op voorraad is.
Heb je de Yi nog binnen gehaald met een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

ahhh.... lastig..... via AliEx alleen morgen de 4k versie voor 114 euro.....
Het punt is dat ik alleen twijfel tussen een 2e hands Hero 5 of de Yi 4K

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:01
Eoghlear schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:37:

Bij AliExpress is hij altijd goed op voorraad. Alleen moet je goed de prijzen in de gaten houden en bij de juiste store kopen. De officiele 'Yi Store' heeft zelfs een magazijn in Spanje met gratis verzendkosten waardoor hij binnen 1 week binnen is. Hij is inderdaad zoals gezegd vandaag in de aanbieding voor een uiterst mooie prijs van 114€ voor de YI 4K. Ben er zelf nog steeds erg over te spreken, maar wil graag een YI4K+ voor erbij want daar kun je direct een microfoon op aansluiten (Yi4K niet). Is makkelijker voor op mijn helm. (ik maak motor videos).

Op mijn kanaal heb ik tot nu toe pas 1 video die ik echt in 2.7K gefilmd heb. De andere zijn in 1080p. Maar je kunt wel de EIS beoordelen. Ik ben er goed over te spreken in ieder geval! :) Dee video is opgenomen met uv filtertje die ik bij een aliexpress pakket kreeg.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrttijn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Is er toevallig nog iemand die weet of de Yi 4k of de Yi 4k + ergens met een goede deal te bestellen zijn. Ik heb zelf al het internet afgestruind, maar kan geen interessante aanbiedingen vinden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Yi 4k+, maar op dit moment vind ik het verschil van 150 euro wel erg groot.

Daarnaast zit ik ook te kijken naar een sjcam sj8 pro voor €200,- inclusief benodigde accessoires. Zouden jullie aanraden om te kiezen voor een sjcam sj8 pro of een yi 4k? Aangezien deze twee apparaten vergelijkbaar geprijsd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Marrttijn schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:49:
Is er toevallig nog iemand die weet of de Yi 4k of de Yi 4k + ergens met een goede deal te bestellen zijn. Ik heb zelf al het internet afgestruind, maar kan geen interessante aanbiedingen vinden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Yi 4k+, maar op dit moment vind ik het verschil van 150 euro wel erg groot.

Daarnaast zit ik ook te kijken naar een sjcam sj8 pro voor €200,- inclusief benodigde accessoires. Zouden jullie aanraden om te kiezen voor een sjcam sj8 pro of een yi 4k? Aangezien deze twee apparaten vergelijkbaar geprijsd zijn.
Toevallig 1.5 week geleden een yi4k gekocht voor 112 euro via de yi store op Ali.
ding kwam uit Spanje, dus ook nog eens snel in huis. de 4k+ is natuurlijk beter in de 4k resolutie, maar toch..... de 4k voor 112 euro is goedkoop.

sjcam v.s. yi, ik ben voor de laatste gegaan om dat die consequent beter uit de reviews kwam.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ben van plan om binnenkort een Yi 4K te kopen. Nu lees ik hier dat er een tijd was dat er (super)kortingen waren enig idee waarom deze gehouden werden. Zijn er nog ergens kortingen gaande?

Staat momenteel een 189€ op amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Stefferke schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:53:
Ik ben van plan om binnenkort een Yi 4K te kopen. Nu lees ik hier dat er een tijd was dat er (super)kortingen waren enig idee waarom deze gehouden werden. Zijn er nog ergens kortingen gaande?

Staat momenteel een 189€ op amazon.de
Op aliexpress komt regelmatig kortingsactie voorbij, ik zie m nu staan voor 162eur uit Duitsland (dus geen import kosten) https://www.aliexpress.co...P-CMOS-2/32681960513.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Inderdaad goed de Aliexpress acties in de gaten houden.

Zo heb ik laatst voor iets meer dan €200 (normaal 250+) een YI 4k+ gekocht. Heb de YI4K al, maar miste de microfoon aansluiting functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03-2024
R.van.M schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:28:
[...]

Op aliexpress komt regelmatig kortingsactie voorbij, ik zie m nu staan voor 162eur uit Duitsland (dus geen import kosten) https://www.aliexpress.co...P-CMOS-2/32681960513.html
Leviathius schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:33:
Inderdaad goed de Aliexpress acties in de gaten houden.

Zo heb ik laatst voor iets meer dan €200 (normaal 250+) een YI 4k+ gekocht. Heb de YI4K al, maar miste de microfoon aansluiting functie.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb hem net besteld op Ali Kheb hem wel laten leveren vanuit Spanje ook geen import kosten maar veel lagere transport kosten :)

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Heb je misschien de link naar Ali Kheb? Ik kan deze shop niet vinden op aliexpress.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
Mensen hier die ervaringen hebben met de waterproof case? Ik lees dat het apparaat zelf niet waterproof is en dat de behuizing vrij matig is qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 17:43
Deze week een koopje gedaan en een 2dehands yi 4k+ overgekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/icGiCsH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NlsfaKe.png

het gaat om volgende extra's:
https://www.amazon.de/New...-4&keywords=yi+4k+battery

https://www.amazon.de/Nee...keywords=yi+4k+accesoires

pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 200GB + SD-...

En daar heb ik €240 inclu verzendkosten voor betaald :+

Firmware updaten en wat prullen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
Ik heb een 4k+ aangeschaft met het doel deze te laten streamen naar een Android TV box. Nu heb ik een x96 mini box met Android 7 gekocht en deze heeft denk ik geen 5ghz ondersteuning. Om toch contact te maken heb ik de camera zonder succes op 2.4ghz gezet. Hebben jullie nog tips? Het gaat om het weergeven van liveview op een TV. De camera komt in een machine te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 09:56
@razerBE Ik kon niet duidelijk uit de (duitse) omschrijving halen of er ook een waterproof case bij zit. Is dat zo? Past dat goed?
Ik ben iig op zoek naar een goede waterproof case voor de Yi 4k, maar twijfel een beetje om die bijvoorbeeld uit China te halen. Bij Amazon zou dat dan toch een stuk beter zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 17:43
Eypo schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:52:
@razerBE Ik kon niet duidelijk uit de (duitse) omschrijving halen of er ook een waterproof case bij zit. Is dat zo? Past dat goed?
Ik ben iig op zoek naar een goede waterproof case voor de Yi 4k, maar twijfel een beetje om die bijvoorbeeld uit China te halen. Bij Amazon zou dat dan toch een stuk beter zijn :) .
Of de case waterdicht is daar heb ik geen idee van.
Ik gebruik de YI niet op het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 11:31
Yi 4K+ is nu in de aanbieding bij de officiële Alieexpress store van Yi, tussen de 150-180 dollar. Nog 23 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 21:36
Yi 4k action cam, dus die met 4k/30fps, is nu 87,06 euro bij aliexpress. ...., de 4k+ ( 4k/60fps) vragen ze 138,59 euro voor (beide prijzen zonder eventuele cashbacksites ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 10:05
Gunstig! Thanks voor de melding was nog in de markt voor een 4K versie, als update van mijn huidige lite. Denk dat ik deze mooi vanuit spanje laat verschepen voor dit €88 :)

Mijn huidige attributen van mijn lite kan ik ook hier voor gebruiken, zal alleen kijken voor extra batterijen.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 16:27
Afgelopen week de Yi 4k in de kou gebruikt en deze hield het 30 sec uit, waarna deze uitviel omdat deze "leeg" was. In het restaurant werkte deze weer. Heeft iemand hier ook dezelfde ervaring mee?
Of is dit een bekend issue? Zo ja, zijn er work-arounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
DelinQ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:06:
Afgelopen week de Yi 4k in de kou gebruikt en deze hield het 30 sec uit, waarna deze uitviel omdat deze "leeg" was. In het restaurant werkte deze weer. Heeft iemand hier ook dezelfde ervaring mee?
Of is dit een bekend issue? Zo ja, zijn er work-arounds?
De kou zorgt ervoor dat een accu zijn spanning langzamer afgeeft. Daardoor krijgt de camera (of telefoon of drone) te weinig spanning en valt uit.

Je kan dus proberen de batterij warm te houden door hem in je broekzak te dragen en buiten in de duikcase te gebruiken. Afhankelijk van hoe koud het is kan dat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
Over wat voor temperaturen heb je het precies? Toch wel nuttig voor mij om te weten aangezien ik nog in de markt ben en volgende week vrijdag vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Dirrukje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:10:
Over wat voor temperaturen heb je het precies? Toch wel nuttig voor mij om te weten aangezien ik nog in de markt ben en volgende week vrijdag vertrek.
Geldt voor alle electronica, van telefoon tot drone. Het koudste wat ik geweest ben is -35 :o
Daar merkte je dat je telefoon binnen paar uur leeg was, zelfs als ie in je broekzak zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
R.van.M schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Geldt voor alle electronica, van telefoon tot drone. Het koudste wat ik geweest ben is -35 :o
Daar merkte je dat je telefoon binnen paar uur leeg was, zelfs als ie in je broekzak zat
Maar ligt dat voor alle electronica op dezelfde temperatuur of zit hier variatie in? -35 ga ik als het goed is niet redden volgende week op de wintersport ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06 09:57

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Dirrukje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Maar ligt dat voor alle electronica op dezelfde temperatuur of zit hier variatie in? -35 ga ik als het goed is niet redden volgende week op de wintersport ;)
Met de originele batt doet mijn 4K het zeker een uur per batt op wintersport.
Ik heb er 3 bij me plus een powerbank om evt op te laden.

Bij mij zat ie de hele dag in een duikcase op mijn helm in de buitenlucht met temps rond de -5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
ApC_IcE schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:16:
[...]

Met de originele batt doet mijn 4K het zeker een uur per batt op wintersport.
Ik heb er 3 bij me plus een powerbank om evt op te laden.

Bij mij zat ie de hele dag in een duikcase op mijn helm in de buitenlucht met temps rond de -5
Nice, dan zal het wel goed komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Heren, hopelijk mag ik even gebruik maken van jullie expertise. De yi 4k+ net binnen en in gebruik genomen, morgen vertrek ik naar de wintersport. En eigenlijk heb ik niet zo veel tijd om qua instellingen van alles uit te proberen, dus hoop ik een klein beetje dat jullie een vergelijkbaar traject al zijn doorgegaan met de 4k+ op wintersport. En ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie settings zijn voor foto en video in HD en UHD. Waarbij mijn uitgangspunt zal zijn dat de meeste video in HD zal zijn. Wellicht kan ik nog inhaken op jullie settings voor ik morgen vertrek. O-) *O* En anders moet ik het doen met de default zaken

[ Voor 4% gewijzigd door Dirrukje op 31-01-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-06 11:14
De 4K+ heeft i.t.t. de oudere 4K ook video stabilisatie voor 4K video's.
Dit kan de voorkeur voor 4K video mode positief beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:43
Mensen hier ervaring met goede batterijen en opladers voor de Yi 4K ? afgelopen week 1 gekocht en ben nu opzoek naar een goede 2de/3de batterij. oplader buiten de camera zou ook fijn zijn. en klopt het dat niet alle 128gb kaartjes werken en je beter gewoon 2x64gb kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Dirrukje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:58:
Heren, hopelijk mag ik even gebruik maken van jullie expertise. De yi 4k+ net binnen en in gebruik genomen, morgen vertrek ik naar de wintersport. En eigenlijk heb ik niet zo veel tijd om qua instellingen van alles uit te proberen, dus hoop ik een klein beetje dat jullie een vergelijkbaar traject al zijn doorgegaan met de 4k+ op wintersport. En ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie settings zijn voor foto en video in HD en UHD. Waarbij mijn uitgangspunt zal zijn dat de meeste video in HD zal zijn. Wellicht kan ik nog inhaken op jullie settings voor ik morgen vertrek. O-) *O* En anders moet ik het doen met de default zaken
Ben benieuwd hoe die bevalt op wintersport. Mijne valt simpelweg uit na paar minuten, had hier geen last van tijdens vakantie in midden Amerika (25+ graden) maar wintersport (-10-15 graden) vind ie geloof ik niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Chip. schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 00:40:
[...]

Ben benieuwd hoe die bevalt op wintersport. Mijne valt simpelweg uit na paar minuten, had hier geen last van tijdens vakantie in midden Amerika (25+ graden) maar wintersport (-10-15 graden) vind ie geloof ik niet leuk.
Hi! Prima bevallen eigenlijk, alhoewel ik wat minder tevreden ben over het beeld in de waterdichte case. Lijkt alsof er een waas overheen zit. Mijn broertje heeft een 5 jaar oude Sony en daar lijkt toch iets kleurrijker beeld uit te komen wat helderder is. Kan wellicht te maken hebben nog met de settings hoor, geen idee.

Qua uitvallen geen issues gehad eigenlijk, maar heb de -15 ook niet gezien in Oostenrijk vorige week. Wel is de accu zo leeg dus voor een dag wintersport moet je zeker 3 accu's erbij hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Dirrukje schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:28:
[...]

Hi! Prima bevallen eigenlijk, alhoewel ik wat minder tevreden ben over het beeld in de waterdichte case. Lijkt alsof er een waas overheen zit. Mijn broertje heeft een 5 jaar oude Sony en daar lijkt toch iets kleurrijker beeld uit te komen wat helderder is. Kan wellicht te maken hebben nog met de settings hoor, geen idee.

Qua uitvallen geen issues gehad eigenlijk, maar heb de -15 ook niet gezien in Oostenrijk vorige week. Wel is de accu zo leeg dus voor een dag wintersport moet je zeker 3 accu's erbij hebben.
Had je geen condensvorming op de lens? Ik heb in de divecase in en buiten het water gefilmt en zag eigenlijk geen verschil met en zonder de case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
R.van.M schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Had je geen condensvorming op de lens? Ik heb in de divecase in en buiten het water gefilmt en zag eigenlijk geen verschil met en zonder de case
Hmm, ja dat zou kunnen.. Eigenlijk helemaal niet opgelet realiseer ik me. De beelden ook pas na de wintersport pas echt terug gekeken natuurlijk. Volgend jaar dan maar even op letten, of als het hier weer wat kouder wordt eens kijken of er sprake is van condensvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:18
Goededag beste medetweakers,
Ik ben in de markt voor een action camera en kwam al snel uit bij YI ik heeb al eerder gehoord van met merk maar heb er nog geen ervaringen mee(wel met andere xiaomi producten), graag zou ik willen weten wat de eventuele nadelen zijn van deze camera, daarnaast heb ik wat zitten neuzen op aliexpress en heb ik er in de officiele winkel 2 gevonden, wat is nou precies het verschil tussen deze 2.
€ 114,88 36%OFF | YI 4 K Action Camera Internationale Versie Editie Ambarella A9SE Sport Mini Camera ARM 12MP CMOS 2.19 "155 Graden EIS LDC WIFI
https://s.click.aliexpress.com/e/cBVlu3mg

€ 103,39 36%OFF | YI 4 K Actie Camera Ambarella A9SE Sport Mini Camera ARM 12MP CMOS 2.19 "155 Graden EIS LDC WIFI voice Control
https://s.click.aliexpress.com/e/3xdkyva

Alvast bedankt voor jullie hulp.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
izzet3838 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:53:
Goededag beste medetweakers,
Ik ben in de markt voor een action camera en kwam al snel uit bij YI
de witte yi 4k was afgelopen week in aanbieding bij duitse amazon, 85 euro voor set met selfiestick en afstandbediening .... en dus ook sneller in huis, de mijne heb ik vrijdag al ontvangen :)

https://nl.pepper.com/aan...a-amazonde-95795#comments

https://nl.pepper.com/aan...mment=588246#comments-new

Wellicht de aanbiedingen wat meer in de gaten houden ?
Uit china bestellen is veel langer onderweg, en later eventueel garantie halen gaat lastiger / kan duurder worden ... ( Paypal betaling geeft dan beetje zekerheid ivm vergoeding retour-kosten, als dat kan bij de gekozen chinese webshop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-06 11:14
@izzet3838 De door jou genoemde 2 zijn m.i. identiek.
Er is ook de Yi 4K+. Deze heeft een snellere ambarella verwerkings-chip waarmee o.a. 4K video gestabiliseerd kan woorden. zie yitechnology voor meer info.

[ Voor 3% gewijzigd door JoStad op 18-02-2019 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:18
Ted038 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:35:
[...]

de witte yi 4k was afgelopen week in aanbieding bij duitse amazon, 85 euro voor set met selfiestick en afstandbediening .... en dus ook sneller in huis, de mijne heb ik vrijdag al ontvangen :)

https://nl.pepper.com/aan...a-amazonde-95795#comments

https://nl.pepper.com/aan...mment=588246#comments-new

Wellicht de aanbiedingen wat meer in de gaten houden ?
Uit china bestellen is veel langer onderweg, en later eventueel garantie halen gaat lastiger / kan duurder worden ... ( Paypal betaling geeft dan beetje zekerheid ivm vergoeding retour-kosten, als dat kan bij de gekozen chinese webshop)
Deze is ook uit duitslabd maar, ik zal de aanbiedingen wat beter in de gaten houden als het zoveel verschil maakt toch bedankt.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
izzet3838 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Deze is ook uit Duitsland maar, ik zal de aanbiedingen wat beter in de gaten houden als het zoveel verschil maakt toch bedankt.
verzenden uit Duitsland idd , dus hoogstwaarschijnlijk snel in huis, wel extra 11 euro nogwat aan verzendkosten, wat totale prijs 128 euro maakt....
Maar nog steeds verkocht door chinees .... : weet zo niet wat dat inhoudt bij klachten etc etc

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:55
Ik ben van plan om het aan te schaffen.

Xiaomi 4K Camera:
Op www.notebookbilliger.de kost die met verzendkosten €95,- Maar mijn grootste probleem is dat ik geen fatsoenlijke accessoires kan vinden.

Op AliExpress bijvoorbeeld heb je de Eken H9R met een kit voor €65,- maar de kwaliteit van de camera en alles is een stuk lager.

Iemand die een site weet waar ik betere kwaliteit accessoires kits kan vinden.

• Leviathius
theduke1989 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:41:

Xiaomi 4K Camera:
Op www.notebookbilliger.de kost die met verzendkosten €95,- Maar mijn grootste probleem is dat ik geen fatsoenlijke accessoires kan vinden.

Op AliExpress bijvoorbeeld heb je de Eken H9R met een kit voor €65,- maar de kwaliteit van de camera en alles is een stuk lager.

Iemand die een site weet waar ik betere kwaliteit accessoires kits kan vinden.
Wat voor soort accesoires was je naar op zoek? Ik heb alles van Ali gehaald. Je hebt namelijk alleen een behuizing nodig voor de YI specifiek. Ik heb een aluminium casing gevonden. Daaraan zit dan zo'n GoPro adapter zeg maar. Dan hoef je alleen nog maar een GoPro accesoireset te kopen bij Ali en je hebt alles wat je nodig hebt.

Deze charger met accu's heb ik: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dIcvJNg

Deze pivot arm stukjes van aluminium (plastic breekt snel): https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dIcvJNg

Deze behuizing heb ik: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dIcvJNg

En deze bundel aan accesoires: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dIcvJNg (maar er zijn meer verschillende bundels te vinden als je even zoekt)

• theduke1989
@Leviathius bedankt voor de informatie.

Ik ben op zoek naar een remote control indien mogelijk. En vooral een goede head/chest band met onderwater case. Ik en me vrouw willen volgende week op vakantie. De camera zelf kan ik snel ontvangen. maar kan niks specifiek vinden voor de 4K camera. Echt raar.

De goedkopere merken komen met complete kits.

• elinx
theduke1989 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:41:

Xiaomi 4K Camera: ........
Gaat het hier om Xiaomi of Yi?
Ik heb nl het vermoeden dat het hier gaat om een Xiaomi MiJia 4k en niet om een Yi 4k.
In het verleden was Xiaomi partner van Yi, maar zijn later uit elkaar gegaan en is het alleen Yi.
Nu heeft Xiaomi een deal met MiJia.
Ik vermoed dus dat het fout is gegaan met de zoektekst, waar je MiJia aan moet toevoegen.

edit_1: Helaas geen remote control ervoor gezien
edit_2: De Mijia kan ook via de Yi remote controller bediend worden (bron)

[ Voor 29% gewijzigd door elinx op 16-08-2019 09:00 ]

• Leviathius
Als het inderdaad geen YI is maar een MiJia dan gaat het een lastig verhaal worden inderdaad. Hoe dan ook is het ook bij de YI 4K niet mogelijk een remote control te gebruiken. Bij de YI 4K+ is dit wel mogelijk.

• theduke1989
@elinx ah bedankt,

Dat wist ik dus niet. Wat is een betere optie dan? Ik zag dat @Leviathius het over de Yi 4K+ had die wel zo'n remote heeft. Maar zag ook dat die 120,- duurder is. Nu wil ik wel weten rechtvaardigt het de prijs? Ik ben een normale vakantieganger dus zo fancy hoeft het ook niet. Dat het de mogelijkheid heeft is gewoon goed dan.

Nu ben in in de war. Ik zag ergens op een van de AliE pagina's dat de camera 2H kan opnemen. Dit is goed. Maar nu weet ik niet of het de Yi camera is of de XIAOMI camera.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 15-08-2019 13:39 ]

• elinx
@theduke1989
Ik kan natuurlijk niet voor je beslissen, maar ik denk dat de Yi lite het dichtst in de buurt komt van de MiJia.
De Yi lite kan wel bediend worden met een remote control.
Kijk op Youtube voor vergelijkingen van de kwaliteit van het beeld en belangrijk de beeldstabilisatie (eis)

NB
Of €120 hoger de prijs rechtvaardigd is moeilijk te zeggen. Ze bedienen nl een ander publiek.
De Yi 4k overtrof aanzienlijk de Gopro bij zijn introductie en ging daar overheen met de 4kplus.
Vervolgens heeft Yi geen vernieuwingen meer geintroduceerd in dat topsegment, Gopro wel.
De Yi 4k (plus) is echter nog steeds een toptoestel voor zijn prijs, maar het is natuurlijk wel de vraag of dat nodig is. 4k met beeldstabilisatie en hoge framerate heeft een snelle rekenprocessor nodig en daar hangt een prijskaartje aan.

[ Voor 66% gewijzigd door elinx op 15-08-2019 14:57 ]

• theduke1989
Ik vindt het geen probleem. Al moet ik zeggen dat bijvoorbeeld een GoPRo veel meer accessoires heeft dan de Yi 4K en de Yi 4K+ .
Ik bedoel het is niet zo dat ik het er niet voor over heb maar ik kijk altijd eerst naar prijs/kwaliteit krijg ik er echt veel voor terug.

Nu zit ik dus op google maar moet je eerlijk zeggen dat maakt me erg aan het twijfelen. Ik heb 5-7 jaar lang een Xiaomi smartphone. Dus ik weet de kwaliteit. Maar bij camera's is dar toch net wat anders.

Nu wil ik het liefst een goede waterproof case m met een goede statief waarbij als het kan ook een shutter aanwezig is voor onder water. Dat is moeilijk te vinden. Vaak van die 3de partij merken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
@theduke1989
Waar het om gaat is wat je van plan bent om te gaan doen. Als je in de eerste instantie naar een Mijia keek en aangeeft dat het niet fancy hoeft te zijn, ga ik er niet vanuit dat je naar een GoPro gaat kijken.

Je kan ook een Volkswagen Golf niet met een Porsche vergelijken, hoewel het allebei auto's zijn en de Golf beslist geen slechte auto is..
GoPro is de trendsetter en daar hangt een prijskaartje aan, maar dan heb je wel wat.
mbt accesoires voor de Yi is de waterproof case het belangrijkste.
Een remote-shutter voor onder water ben ik nog niet tegengekomen. Veel andere accesoires zoals mounts ed zijn uitwisselbaar of via een adapter te koppelen.

Wil je de GoPro kwaliteit heel dicht benaderen, maar heb je het geld er niet voor over dan komt de Yi4k+, beide behoren tot het topsegment.
Vervolgens de Yi 4k en dan alle Ambarella A12 camera's in het middensegment, die allemaal 4k 30fps leveren. Daarna komen pas de Novatek, iCatch en Allwinner in het budgetsegment.

Ik zou hier eens kijken voor een overzicht.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 16-08-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:29
Sinds ik mijn iPhone ge-update heb naar iOS 13 kan ik geen connectie meer maken met de action Cam over wifi. De app blijft zeuren dat ik niet verbonden ben met de wifi camera terwijl ik dat wel ben. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

Acradavos

Poetsfanaat

Even een bumpje. Werkt een 128GB SD kaartje nu eigenlijk wel of niet? Volgens de officiële website in ieder geval niet. Het gaat om de normale Yi 4K. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Acradavos schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:31:
....Werkt een 128GB SD kaartje nu eigenlijk wel of niet? Volgens de officiële website in ieder geval niet. ....
Officleël inderdaad niet, omdat niet alle 128GB kaartjes werken. Updaten met de laatste FW en formateren in de cam is raadzaam.

NB
mbt officieël..... hier staat wat anders mbt 128GB.

[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 13-10-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

Acradavos

Poetsfanaat

Inmiddels de 128GB van Sandisk er in en dit werkt. :)

Toch wil ik hem vervangen voor de 4+, maar zie dat Xiaomi gestopt is met het maken van actioncams. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Voor de duidelijkheid.... Xiaomi zelf heeft nimmer camera's geproduceerd, maar ging in zee met opstartende bedrijven.
Zoals mbt camera's eerst met Yi, daarna Mijia en tegenwoordig Fimi.
Blijkbaar zijn deze bedrijven niet in staat om er zelfstandig een vervolg aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Heeft iemand wellicht zo'n action cam dome geschikt voor de Yi 4k of 4k+? Die momenteel niet meer nodig heeft en wilt verkopen of uitlenen 😇?

Zijn helaas uitverkocht. En merk dat mijn dyi dome met een ballon toch niet zo lekker werkt.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1451lRXXXXXa3aXXXq6xXFXXXX/Originele-TELESIN-6-Xiaomi-Yi-4-K-4-k-Dome-Poort-Onderwater-Fotografie-Transparant-Dome-Kap.jpg_Q90.jpg_.webp

[ Voor 15% gewijzigd door Chip. op 13-08-2022 15:19 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste