Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Vinny1
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10-12 21:58
quote:
Stefan26 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:31:
Sinds gisteren ook in het bezit van een Yi 4K+ camera, gekocht via een Nederlandse webwinkel (§ 289,-).
Nu ben ik aan het rondkijken voor een stabilizer. Op internet zie ik de "Zhiyun Smooth Q" voorbij komen die ook zou dienen te werken met de Yi 4K+.

Iemand ervaring met deze stabilizer?
Heb je een linkje van de webwinkel

• Stefan26
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-12 16:20
quote:
Vinny1 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Heb je een linkje van de webwinkel
Hierbij de link.

• m2dekker
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:36
quote:
Sinds gisteren ook in het bezit van een Yi 4K+ camera, gekocht via een Nederlandse webwinkel (§ 289,-).
Nu ben ik aan het rondkijken voor een stabilizer. Op internet zie ik de "Zhiyun Smooth Q" voorbij komen die ook zou dienen te werken met de Yi 4K+.

De link van e-supply.nl wijst naar de Yi 4K en niet de 4K+-variant... -O-
Ben voor een kennis op zoek naar een NL shop waar deze (Yi 4K+) gekocht
kan worden, maar dit lijkt dus niet de juiste te zijn.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

• Stefan26
quote:
m2dekker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Typefout van mijn kant. Ik heb inderdaad de Yi 4K.

• Vinny1
quote:
Stefan26 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Typefout van mijn kant. Ik heb inderdaad de Yi 4K.
Dan heb je aanzienlijk teveel betaald

• Vinny1
quote:
m2dekker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Je kan hem op amazon.de vinden. Is beter dan een vage NL webshop die importeert uit China.

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

Mijn oog is ook op die 4k+ gevallen, maar is deze al wel beschikbaar, zie op veel sites nog coming soon staan?

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:33
quote:
The_Scarabial schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:45:
Mijn oog is ook op die 4k+ gevallen, maar is deze al wel beschikbaar, zie op veel sites nog coming soon staan?
De 4k+ is gewoon leverbaar. Mij is deze melding tenminste niet opgevallen.
Kan het zijn dat het om speciale aanbiedingen gaat, want dan is er kans dat er veel verkocht worden

• The_Scarabial
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
elinx schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:31:
[...]
De 4k+ is gewoon leverbaar. Mij is deze melding tenminste niet opgevallen.
Kan het zijn dat het om speciale aanbiedingen gaat, want dan is er kans dat er veel verkocht worden
ah ik zie het al, zat in amerika rond te neuzen omdat ik daar binnenkort heen ga :)

• derfischmeister
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08-12 16:13
quote:

Ik ben ook op zoek naar een stabilizer. Was deze Smooth Q nog niet tegen gekomen. Maar ziet er qua prijs interessant ook. Heb je 'm al? Of zijn er anderen die hier andere stabilizers hebben?

• Stefan26
quote:
derfischmeister schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een stabilizer. Was deze Smooth Q nog niet tegen gekomen. Maar ziet er qua prijs interessant ook. Heb je 'm al? Of zijn er anderen die hier andere stabilizers hebben?
Nee, ik heb hem niet. Vandaar mijn vraag hier.

• Tinnman
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-09 15:47
Er is een nieuwe firmware beschikbaar 1.7.8
Hieronder de changelog

Added Slow Motion resolution choice, supports 1920x1080 and 1280x720
Added new frame rates for certain resolutions, supports 4K/24FPS, 2.7K/24FPS, 2.7K/48FPS, 1920x1440/24FPS, 1920x1440/48FPS, 1920x1080/24FPS, 1920x1080/48FPS
Added DNG for Time Lapse Photo Mode when it is set to Continuous
Added Mode Switch, Normal Mode, Current Mode for Bluetooth Controller
Added shutter speed choice for Photo, Timer and Time Lapse Photo Mode, supports 1/500s, 1/125s, 1/30s, 1/8s, 1/2s and 1s
Added the battery percentage display

Optimized the album user experience
Optimized SD card compatibility
Optimized image effect, improved high contrast
Optimized Live Streaming feature and removed watermark

Fixed EXIF time stamp bug
Fixed the “Bluetooth pairing failure” issue

• ziconl
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 08:56
Ik heb de yi 4k+ besteld en ben op zoek naar goede accessoires. Kan iemand mij helpen met:
1. Snelle en compatible 128 gb kaart

2. Selfie stick met AB, lensbeschermer, etc?

Voorkeur voor alieexpress, zolang kwaliteit goed is. Wanneer iemand ervaring heeft, hoor ik het graag. Alvast bedankt!!

• Tinnman
quote:
ziconl schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:23:
Ik heb de yi 4k+ besteld en ben op zoek naar goede accessoires. Kan iemand mij helpen met:

Voorkeur voor alieexpress, zolang kwaliteit goed is. Wanneer iemand ervaring heeft, hoor ik het graag. Alvast bedankt!!
Ik heb zelf een 4K en ik heb via ebay de selfie stick en AB van xiaomi besteld en die werken goed.
Samen met de originele case waarin alles ook netjes in past.
Daarnaast heb ik een waterproof case met touch functie van ebay welke het goed doet.
Het is wat moeilijker om het scherm te gebruiken maar het werkt wel.

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
ziconl schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:23:

wat heb je zelf al gevonden?

• ziconl
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 08:56
Heel veel. Op AE staan complete sets met selfie stick , AB, running gear, head gear, koffers etc.. Totaal onduidelijk wat de kwaliteit is, of de koffers inclusief inhoud zijn, of er verschil is tussen selfie stick van YI store zelf, of overige merken. Ook is 't prijsverschil groot. Vandaar mijn vraag:iemand die zijn ervaringen wil delen? :)

Indien niet, ook geen probleem, dan waag ik wel een gokje.
quote:
ApC_IcE schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

wat heb je zelf al gevonden?

• The_Scarabial
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

Hier ook een Yi 4k+ besteld. Is voornamelijk bedoeld om tijdens wat mountainbike tripjes wat opnames te kunnen maken.
Ik vraag me eigenlijk nu pas 8)7 1 ding af. Kan ik de camera ook bedienen als die in de waterproof case zit? Want wil tijdens de wedstrijd wel eenvoudig een opname kunnen starten en stoppen.
Iemand een id?

• Tinnman
quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:19:
Hier ook een Yi 4k+ besteld. Is voornamelijk bedoeld om tijdens wat mountainbike tripjes wat opnames te kunnen maken.
Ik vraag me eigenlijk nu pas 8)7 1 ding af. Kan ik de camera ook bedienen als die in de waterproof case zit? Want wil tijdens de wedstrijd wel eenvoudig een opname kunnen starten en stoppen.
Iemand een id?
Je kan door op knop te drukken een video starten en stoppen.
Er is daarnaast ook nog een 1 knops bediening waarbij je kunt switchen tussen foto en video.
Maar hoe dat precies werkt weet ik even niet.

Ik heb een waterproof case van ebay waarbij de touch bediening nog steeds werkt 8)

Ik heb hem op het stuur zitten maar ben aan het denken om de zadelpen te gebruiken om een beter perspectief te geven.

Tinnman wijzigde deze reactie 02-08-2017 22:22 (7%)

• The_Scarabial
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

ah top, had wel verwacht dat het makkelijk zou moeten kunnen, maar zou wel een miskoop zijn geweest als dat niet had gekund, haha

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:18
quote:
Stefan26 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Nee, ik heb hem niet. Vandaar mijn vraag hier.
Ik heb de yi gimbal sinds een weekje. Wil er dit weekend beetje mee gaan testen als het weer mee zit

• derfischmeister
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08-12 16:13
Nu op ibood een Feiyu Tech G5 te koop voor 199 euro!
http://www.ibood.com/elec...ch-action-cam-gimbal.html

• m2dekker
iemand die een suggestie kan geven voor (of ervaringen heeft met) een "goede" externe (stereo-)microfoon voor op de Yi 4k+?

Ik ben regelmatig aan het opnemen in uitgaansgelegenheden met een behoorlijk hoog geluidsvolume en de opnames (qua geluid) hebben nu een enorm slechte kwaliteit. Ik heb al gespeeld met de instellingen in de hoop dat dit beter wordt, maar helaas... -O-

De meeste microfoons die ik tegenkom zijn meer gericht op interviews/gesprekken opnemen ipv wat ik graag wil, waardoor ik het risico voor aanschaf niet aandurf...

• vtrke
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:07
Heb onlangs de YI 4K aangeschaft...zit nu op de allerlaatste firmware versie: 1.7.8 en gebruik een 128GB geheugenkaart van Sandisk (Sandisk Extreme) zonder problemen.

1 ding stoort me echter ENORM aan de camera en dat is de werkelijk erbarmelijke geluidsopname bij de video. Die is echt beneden alle peil. Ik gebruik de camera vooral om video's op te nemen tijdens trackday's...heb eerlijk nog nooit zo slecht geluid gehad. Al mijn smartphones (iphone of android) en zelfs een 1080P cameraatje van amper 50 euro (Denver 5040W) hadden beter geluid.

Hier een voorbeeldje van afgelopen weekend, vooral vanaf minuut 7 is het amper nog geluid te noemen...

https://vimeo.com/228662498

Spijtig genoeg heb ik nu vernomen dat een bluetooth exterme microphone niet gaat ondersteund worden wat voor mij deze camera in feite waardeloos maakt...of heeft iemand nog oplossingen om het geluid te verbeteren??

• bobjee-01
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 29-10 12:20
Voor diegene die opzoek is naar een goede microfoon:

Ik maak regelmatig een aantal ''vlogs'' voor mijn werk, hierbij interview ik soms mensen. Ik neem dan de audio apart op. Ik heb deze aangeschaft bij bax:
https://www.bax-shop.nl/a...iphone-ipad-en-ipod-touch

Deze sluit ik aan op een (oud) telefoon toestel, sluit ik aan op de persoon, en ik neem hem met de app op. Het geluid zal je verbazen hoe strak het is.

Waarom ik niet voor een microfoon kies die in de YI past, omdat ik toch soms enkele meters van elkaar af wil staan. Nadeel is het nasynchroniseren. Maar als je hier geen hekel aan hebt, is dit geen enkel probleem.

• vtrke
Nasynchroniseren met welk programma en als je iemand in beeld ziet praten lijkt het me nog makkelijk maar hoe ga je trackday beelden nadien nog synchroniseren met opgenomen geluid? Lijkt me zeer moeilijk, je hebt nl geen referentiepunt...

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:30
quote:
vtrke schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:50:
Nasynchroniseren met welk programma en als je iemand in beeld ziet praten lijkt het me nog makkelijk maar hoe ga je trackday beelden nadien nog synchroniseren met opgenomen geluid? Lijkt me zeer moeilijk, je hebt nl geen referentiepunt...
Lijkt me vrij simpel. Bijvoorbeeld aan de hand van timestamps en een handklap oid.
Maar buiten kijf staat dat het erbarmelijk slecht geluid is!

• vtrke
Idd je zal ergens in beeld een geluid moeten produceren telkens je begint te filmen....wel enorm vervelend...dat nasynchroniseren zie ik dus niet zitten...teveel gedoe...

• R.van.M
Daarom hebben ze dus die klap borden bij films :)

• bobjee-01
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 29-10 12:20
Jep, het is een beetje omslachtig. Maar zoals ik zei, ik heb ook geen behoefte aan een draad die in mijn action cam zit. Is een afweging die je moet maken imo.

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:32
Ik ga eind dit jaar een maand door AustraliŽ reizen en zou daarvoor graag een action cam voor erbij kopen. Gezien de kwaliteit en prijs van deze YI 4K ivm bv vorige generatie GoPro modellen, neig ik nu enorm naar deze. Op dit moment staat er een aanbieding voor een YI 4K + waterdichte behuizing (nodig vanwege het duiken) voor een kleine §185,- op amazon.de. Gezien het feit dat ik pas over een aantal maanden ga, kan ik aanbiedingen afwachten, maar ergens vraag ik mij af of de prijs voor deze combinatie nog wel lager gaat geraken. Denken jullie dat er Łberhaupt nog een camera in deze prijsklasse voorbij gaat komen die aan de kwaliteit van deze YI 4K kan komen?

• R.van.M
quote:
Slomy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:47:
Ik ga eind dit jaar een maand door AustraliŽ reizen en zou daarvoor graag een action cam voor erbij kopen. Gezien de kwaliteit en prijs van deze YI 4K ivm bv vorige generatie GoPro modellen, neig ik nu enorm naar deze. Op dit moment staat er een aanbieding voor een YI 4K + waterdichte behuizing (nodig vanwege het duiken) voor een kleine §185,- op amazon.de. Gezien het feit dat ik pas over een aantal maanden ga, kan ik aanbiedingen afwachten, maar ergens vraag ik mij af of de prijs voor deze combinatie nog wel lager gaat geraken. Denken jullie dat er Łberhaupt nog een camera in deze prijsklasse voorbij gaat komen die aan de kwaliteit van deze YI 4K kan komen?
Voor deze prijs ga je geen camera vinden van dit caliber.
De aabieding voor de Yi4k inc behuizing is ook prima prijs.

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:55
quote:
Slomy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:47:
Ben bang dat jij de 4k bedoelt, want de 4k+ voor 185 euro lijkt me zeer onwaarschijnlijk (krijg 'm ook niet gevonden). Aha, ik had verkeerd gelezen, 4k met (+) onderwaterbehuizing dus, niet de 4k+, hehe.

Anyways, ik heb de 4k+ (incl. onderwaterbehuizing) voor §315,- aangeschaft in ieder geval, bij Geekbuying. Daar is hij nu §288 vanuit het Spaanse warenhuis, dus zonder importkosten.

Ik zou de 4k+ wel aanraden boven de 4k, omdat het gewoon zonde is om hierop te bezuinigen voor zo'n reis. Lekker in 4k 60fps (of 2k 60fps, als je met beperkte ruimte zit) filmen, zodat je in ieder geval goed materiaal hebt om te gaan bewerken. Kun je altijd nog beslissen of je de uiteindelijke film (na het bewerken) in 1080p zet, om ruimte te besparen oid (of omdat veel computers gewoon nog geen 2k of 4k vloeiend kunnen afspelen).

Majesty wijzigde deze reactie 21-08-2017 12:49 (4%)

• Slomy
quote:
Majesty schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Ben bang dat jij de 4k bedoelt, want de 4k+ voor 185 euro lijkt me zeer onwaarschijnlijk (krijg 'm ook niet gevonden). Aha, ik had verkeerd gelezen, 4k met (+) onderwaterbehuizing dus, niet de 4k+, hehe.

Anyways, ik heb de 4k+ (incl. onderwaterbehuizing) voor §315,- aangeschaft in ieder geval, bij Geekbuying. Daar is hij nu §288 vanuit het Spaanse warenhuis, dus zonder importkosten.

Ik zou de 4k+ wel aanraden boven de 4k, omdat het gewoon zonde is om hierop te bezuinigen voor zo'n reis. Lekker in 4k 60fps (of 2k 60fps, als je met beperkte ruimte zit) filmen, zodat je in ieder geval goed materiaal hebt om te gaan bewerken. Kun je altijd nog beslissen of je de uiteindelijke film (na het bewerken) in 1080p zet, om ruimte te besparen oid (of omdat veel computers gewoon nog geen 2k of 4k vloeiend kunnen afspelen).
Thanks voor je terugkoppeling. Het is natuurlijk een afweging, iets meer investeren geeft je uiteraard weer net die betere beeldkwaliteit. Ben er zelf nog niet geheel uit, wou eigenlijk de investering niet te hoog laten worden gezien het feit er al een hoop andere apparatuur mee gaat. Van de andere kant is het natuurlijk een eenmalige reis en daarom ook wel weer waard om iets betere apparatuur mee te nemen.
Ik ga nog eens wat voorbeeld filmpjes bekijken.

• Majesty
quote:
Slomy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:38:
[...]

Thanks voor je terugkoppeling. Het is natuurlijk een afweging, iets meer investeren geeft je uiteraard weer net die betere beeldkwaliteit. Ben er zelf nog niet geheel uit, wou eigenlijk de investering niet te hoog laten worden gezien het feit er al een hoop andere apparatuur mee gaat. Van de andere kant is het natuurlijk een eenmalige reis en daarom ook wel weer waard om iets betere apparatuur mee te nemen.
Ik ga nog eens wat voorbeeld filmpjes bekijken.
Dat is inderdaad altijd een lastige afweging waar ik zelf ook vaak problemen mee heb. Ben zelf toevallig net terug uit India waar ik m'n 4k+ voor gekocht had (en volgende reizen). Misschien kan ik vandaag nog wel even tijd vinden om wat materiaal online te zetten zodat je het kunt zien.

Een advies dat ik je alvast kan geven: let goed op wat voor hoesje je koopt. Ik had een siliconen hoesje van Aliexpress, een zelfde soort die ik ook had gebruikt voor m'n oude Yi. Maar helaas niet goed opgelet dat met de rechter microfoon (voor stereo geluid) geen rekening was gehouden in het hoesje. Kwam er halverwege m'n vakantie achter toen ik wat materiaal op m'n telefoon had gezet en ging terug kijken met oortjes. Toen een gat gemaakt in het hoesje, maar die eerste 1,5 week was helaas wel met geluid vanuit 1 microfoon gefilmd. Op zich geen ramp, kan het als mono gaan bewerken, maar wel zonde.

• Slomy
quote:
Majesty schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Dat is inderdaad altijd een lastige afweging waar ik zelf ook vaak problemen mee heb. Ben zelf toevallig net terug uit India waar ik m'n 4k+ voor gekocht had (en volgende reizen). Misschien kan ik vandaag nog wel even tijd vinden om wat materiaal online te zetten zodat je het kunt zien.

Een advies dat ik je alvast kan geven: let goed op wat voor hoesje je koopt. Ik had een siliconen hoesje van Aliexpress, een zelfde soort die ik ook had gebruikt voor m'n oude Yi. Maar helaas niet goed opgelet dat met de rechter microfoon (voor stereo geluid) geen rekening was gehouden in het hoesje. Kwam er halverwege m'n vakantie achter toen ik wat materiaal op m'n telefoon had gezet en ging terug kijken met oortjes. Toen een gat gemaakt in het hoesje, maar die eerste 1,5 week was helaas wel met geluid vanuit 1 microfoon gefilmd. Op zich geen ramp, kan het als mono gaan bewerken, maar wel zonde.
Dat is inderdaad wel handig om rekening mee te houden, bij de aankoop van welk hoesje dan ook (zou namelijk ook zo iets zijn wat mij zou gebeuren).
Wanneer je ergens materiaal hebt, is dat natuurlijk altijd leuk om te zien wat daarmee de mogelijkheden van de 4K+ zijn.

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10-12 10:32
quote:
Majesty schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

[s]
True. Echter ik heb de gewone 4k maar met een losse Gimbal om hem lekker stabiel te houden. Vind dit voor de uiteindelijke beeldkwaliteit een zeer goede investering. Ik weet dat er beperkte stabilisatie inzit maar dan kan je niet in max kwaliteit filmen en is ook niet super effectief.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Vraagje, weet iemand waar je de Yi 4K+ zou kunnen kopen in Nederland of in Europa van een veilige afnemer?

• elinx
quote:
Chip. schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:21:
.....Yi 4K+ zou kunnen kopen in Nederland of in Europa van een veilige afnemer?
Ik weet niet exact wat je bedoeld met "veilige afnemer", maar het meest voor de hand liggend lijkt me Amazon.de

elinx wijzigde deze reactie 23-10-2017 08:22 (24%)

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-12 17:21
Los van persoonlijke voorkeur, zou je eerder voor 4k 30fps gaan of 60fps full hd als je geen gebruik gaat maken van slomo's? Ik lees hier posts dat minder fps voor betere kwaliteit zorgt?

• dafichias
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 12:23
Nou bij de 4k+ van mij is de ring rond de lens gebroken terwijl die in de waterdichte behuizing zat. |:(
Het is gewoon een ring die erop geklikt kan worden.
Support vanuit Yi is niet bepaald super en deze ring kunnen ze niet los sturen.
Is er iemand hier die misschien weet of ik via een andere manier aan deze ring kan komen? :?

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
dafichias schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:04:
Nou bij de 4k+ van mij is de ring rond de lens gebroken terwijl die in de waterdichte behuizing zat. |:(
Het is gewoon een ring die erop geklikt kan worden.
Support vanuit Yi is niet bepaald super en deze ring kunnen ze niet los sturen.
Is er iemand hier die misschien weet of ik via een andere manier aan deze ring kan komen? :?
Iemand met een 3d printer vragen?

• Oesie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:08
Hoe zijn jullie ervaringen met een gimbal accessoire?
Zit te twijfelen om er eentje aan te schaffen (en indien ja, of er nog enorme kwaliteitsverschillen zijn).

• SCIxX
Schieten jullie flat of colour? Ik heb premier pro voor post correction maar ik las ergens dat bij de yi je alsnog beter colour kan kiezen omdat de flat niet goed is.

• ChuckSnorris
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-12 14:04
Even een kleine vraag tussendoor, ik ben van plan de Yi 4k plus + Gimball aan te schaffen voor het schieten van mooie wintersport filmpjes. Het enige wat me zorgen baart is dat de Yi 4k niet waterdicht is en de Gimball niet werkt i.c.m. een waterproof case. Nu verwacht ik dat de Yi 4k niet droog gaat blijven tijdens opnames, mede door alle spray die ski's en snowboards veroorzaken en je er toch wel dicht op wilt zitten voor dat ene mooie shot. Denken jullie dat de Yi 4K een dergelijke waterbelasting zal overleven of kan ik toch maar beter richting een Hero 6 gaan kijken aangezien die wel waterproof is? Ik vind het een lastige keuze op het moment, zeker omdat de Yi 4k Plus maar de helft kost van een Hero 6!

• Chip.
  • Niet online

Chip.

Ik heb exact die set aangeschaft. Maar de gimball werkt inderdaad niet met de waterproof case. Sowieso is de gimball zelf ook niet waterproof. Ik heb zelf een body harnas voor een action cam, daarbij heb ik een verloopje gekocht (https://www.pro-mounts.eu/pro-mounts-camera-adapter/). Dus ik wou de gimball dan op de borst dragen of op een selfie stick. Ik verwacht dat het dan wel zal meevallen. Verder heb ik ook een silicone casing gekocht om het toch enigzins een beetje te beschermen.

• sayang1991
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-12 20:31
Voor de liefhebbers, ik zie zojuist de Yi 4K+ met waterbestendige behuizing voor §251 op amazon.de staan.
Actiecode: YI241EUR
Aangezien ik in maart een maand op vakantie ga naar indonesie deze direct maar even aanschaffen.

• Sapstengel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-08 13:35

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

quote:
sayang1991 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:46:
Voor de liefhebbers, ik zie zojuist de Yi 4K+ met waterbestendige behuizing voor §251 op amazon.de staan.
Aangezien ik in maart een maand op vakantie ga naar indonesie deze direct maar even aanschaffen.
Enig idee tot wanneer deze actie geldt?
Wilde eigenlijk tot black friday wachten, maar veel goedkoper dan dit verwacht ik hem "zelfs" op vrijdag niet...

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• sayang1991
quote:
Sapstengel schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:09:
[...]

Enig idee tot wanneer deze actie geldt?
Wilde eigenlijk tot black friday wachten, maar veel goedkoper dan dit verwacht ik hem "zelfs" op vrijdag niet...
Geen idee om eerlijk te zijn, daarom nu maar gekocht aangezien ik hem dus ook niet goedkoper meer ga verwachten. Blijft natuurlijk een gok maar zolang die nog niet geleverd is de andere aanbiedingen in de gaten blijven houden.

Lees zojuist op de amazon.de site bij de leverancier van de Yi 4K+ het volgende:

Als je je bestelling annuleert en daarmee de overeenkomst ontbindt, restitueren we alle door jou betaalde kosten, inclusief verzendkosten (exclusief bijkomende kosten in aanvulling op de minst kostbare wijze van standaardlevering indien je hebt gekozen voor een speciale verzendmethode). Restitutie zal onverwijld plaatsvinden en zal, met uitzondering van de hieronder beschreven situaties, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de ontbindingsverklaring door Amazon worden verwerkt. Amazon gebruikt voor de terugbetaling dezelfde betaalmethode als door jou is gebruikt voor de oorspronkelijke betaling, tenzij anders met jou overeen gekomen. Voor restitutie worden geen kosten in rekening gebracht. Amazon kan de restitutie uitstellen totdat Amazon de goederen retour heeft ontvangen of totdat je middels een bewijs van retournering kunt aantonen dat de goederen daadwerkelijk retour zijn gezonden, naar gelang welk tijdstip als eerst valt.

sayang1991 wijzigde deze reactie 20-11-2017 23:20 (48%)

• supestw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-11 13:01
Ik heb vorige week zondag nog een 4k + gekocht bij GeekBuying inclusief gratis gift met YI Self-Timer Monopod Selfie Stick + YI Spare Battery + YI Head Mount + YI Helmet Mount + Charging Kit, totaal prijs was 329.99 USD en had nog een kortingscode wat de totaal prijs uiteindelijk 300 USD maakte wat 255 euro is volgens Google, ik heb 392 AUD (252 euro) betaald. Ik denk niet dat het nog veel goedkoper gaat worden met black Friday dus maar meteen gekocht.

Vandaag komt de cam en de meeste accessories binnen, de charging kit en spare battery komen later want ze doen hier nogal moeilijk met het transporteren van lithium batterijen.

Iemand nog een tip voor een goede memory card?

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12:41
Ook nog te combineren met §100,- korting wanneer je de Gimbal gelijk aanschaft, wat neerkomt op §360
voor 4K+ +case en gimbal
quote:
sayang1991 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:46:

• SCIxX
quote:
CuttingStorm schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:45:
Ook nog te combineren met §100,- korting wanneer je de Gimbal gelijk aanschaft, wat neerkomt op §360
voor 4K+ +case en gimbal

[...]
Gimbal werkt toch niet met de case? Of heb ik dat verkeerd gelezen.

• ChuckSnorris
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-12 14:04
Ik heb inmiddels een 2dehands Yi 4k gekocht incl 64gb kaart, waterpoof case, alu case en 3 batterijen voor 140,- euro incl. verzenden. Vandaag binnen gekregen en alles zag uit als nieuw, ook geen slechte deal dus lijkt me! :*) Daarnaast heb ik de Feiyutech G5 gimbal besteld aangezien deze wťl waterdicht is en dus piste-proof. Ik denk dat ik mijn Yi gewoon voorzie van een lenscover en verder gewoon aftape als ik de piste op ga zodat hij toch enigszins spatwaterproof is!

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
quote:
dotacom schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:32:
Een beetje offtopic maar waar kopen jullie de Yi Action Cam 4K+?
Ik ga binnenkort gaan skiŽn en hard er graag 1 aangekocht.
AliExpress ligt het meest voor de hand, Amazon.de kan tegenwoordig ook.

Balance wijzigde deze reactie 23-11-2017 09:50 (15%)

• dotacom
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10-12 11:47
quote:
Balance schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:47:
[...]

AliExpress ligt het meest voor de hand, Amazon.de kan tegenwoordig ook.
Bedankt! Welke accessoires zijn een must voor een skireis onder vrienden goed in beeld te brengen?

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 02-12 19:35
Vandaag in de aanbieding bij www.amazon.de!

• sayang1991
quote:
dotacom schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:54:
[...]

Bedankt! Welke accessoires zijn een must voor een skireis onder vrienden goed in beeld te brengen?
Geen idee of het ook voor jou van toepassing is maar ik heb het volgende op mijn lijstje staan:
  • 3 * samsung evo 64GB (~anderhalf uur filmen op 4k60 dacht ik?)
  • 2 extra accu's + triple charger (3 accu's dus totaal)
  • usb-c OTG sdcard usb hub
  • Selfie stick
  • Headband
  • Floaty
Iemand trouwens enig idee of de originele selfie stick een beetje zeewater bestendig is?
Ben van plan ermee te gaan duiken maar weet dus niet of ik beter de floaty of de selfie stick moet gebruiken.

sayang1991 wijzigde deze reactie 24-11-2017 14:16 (0%)
Reden: typo

• R.van.M
quote:
sayang1991 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:16:
[...]

Geen idee of het ook voor jou van toepassing is maar ik heb het volgende op mijn lijstje staan:
  • 3 * samsung evo 64GB (~anderhalf uur filmen op 4k60 dacht ik?)
  • 2 extra accu's + triple charger (3 accu's dus totaal)
  • usb-c OTG sdcard usb hub
  • Selfie stick
  • Headband
  • Floaty
Iemand trouwens enig idee of de originele selfie stick een beetje zeewater bestendig is?
Ben van plan ermee te gaan duiken maar weet dus niet of ik beter de floaty of de selfie stick moet gebruiken.
Als je wil gaan duiken heb je een 'normale' nodig. Zeewater maakt de beste stick zelfs kapot dus ik zou gewoon een goedkope van ali halen.

• Sapstengel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-08 13:35

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

quote:
dotacom schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:54:
[...]

Heb gisteren de Feiyu G5 v2 besteld voor 141 bij eGlobal voor de yi 4k+.

Verder bij Ali en Amazon wat filtertjes voor de kale camera en onderwaterhuis (ben van plan ermee te duiken), originele yi selfie stick incl remote, floaty stick, onderwater ledlamp, 2 x 128GB transend U3, 2 extra batterijen plus lader (voor 3 stuks tegelijk), rode videomicro en paar driepootjes vast en flexibel voor paar euro per stuk.

Nu nog een koffer met schuim ergens op de kop tikken.

Mooie van al die accessoires: mocht de camera tegenvallen, past nagenoeg alles ook op een gopro naar keuze.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• Jovialgent
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 07:40
Ik ben aan het rondkijken voor een action cam voor de kerstdagen voor mijn vriendin. Ze wilt deze graag voor de reis zelf te filmen en vooral voor onder water dus snorkelen / duiken en dergelijke? Ben ik prijs/kwaliteit beter af met deze actioncam of raden jullie mij nog andere aan ?

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-12 23:38

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien een rare vraag maar kan iemand de grootte van de lens even voor me meten. Het gaat om de buitendiameter. Wil een cpl filter kopen voor mijn Yi dashcam en dacht dat de actioncam misschien dezelfde buitendiameter heeft als de dashcam. Dat maakt het kopen van een filter+verlopen een stuk makkelijker.

• TwColHD
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 04-12 19:02
Weet iemand toevallig het verschil tussen de EU en de US versie? Het verschil in prijs is namelijk best groot:

EU (284 euro): https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_5h9qAb8SYZJMS

US (204 euro): https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_-W8qAbS0K4W0Q

TwColHD wijzigde deze reactie 27-12-2017 18:04 (3%)

• elinx
quote:
TwColHD schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:03:
Weet iemand toevallig het verschil tussen de EU en de US versie?.............
Volgens deze link alleen de menu talen. Dat was ook het geval toen er met de eerste versie van de YI, een CN en Internationale versie werd uitgebracht.
Volgens andere bronnen speelt ook de certificering een rol.
Hardwarematig maakt het dus niets uit.

elinx wijzigde deze reactie 27-12-2017 20:39 (3%)

• TwColHD
quote:
elinx schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:38:
[...]
Volgens deze link alleen de menu talen. Dat was ook het geval toen er met de eerste versie van de YI, een CN en Internationale versie werd uitgebracht.
Volgens andere bronnen speelt ook de certificering een rol.
Hardwarematig maakt het dus niets uit.
Thanks voor het antwoord! Als ik het zo zie ga ik hem meteen bestellen! Voor 204 euro is het echt een goede deal. Alleen nog even een goede waterproof case zoeken..

• Tinnman
De Yi 4k versie heeft in de laatste firmware voice controls toegevoegd gekregen.
Ik heb het getest in een stille kamer en daar werkt het tot nog toe perfect.

Ik vraag me af of het zal werken in een rumoerige omgeving of als de camera in een onderwaterbehuizing zit.
Dat zal ik later eens proberen.

De laatste firmware is hieronder te vinden
https://www.yitechnology.com/yi-4k-action-camera-firmware

• ph03nix80
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-06 14:34
Ik heb de US versie bij amazon.de besteld voor §204,- , rond 10 januari verwacht ik hem binnen te hebben.
Ik zie overigens wel dat hij nu weer voor §289,- op de site staat....

Ik ben in bezit van de 1e Yi, en ik ben met name geÔnteresseerd in de 120fps capaciteiten op 1080p voor slowmotion :)

• E-Flex
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-03 17:16
Misschien hebben ze een fout gemaakt met de prijs, het lijkt me de prijs voor de 4k en niet de 4k+.

• ph03nix80
Dan zou ik wel mazzel hebben, hij komt als het goed is morgen binnen. :D

• TwColHD
quote:
ph03nix80 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:08:
Dan zou ik wel mazzel hebben, hij komt als het goed is morgen binnen. :D
Ik heb precies dezelfde, ook voor 204 euro! Vorige week binnen gekregen. Het is inderdaad de 4k+ editie en hij werkt tot nu toe perfect en niks geks gemerkt. Diezelfde editie staat er nu voor 300+ weer op. Geen idee waarom hij ineens zo laag geprijsd is, maar volgens mij hebben wij een goede deal te pakken ;)

• ph03nix80
Zeker goede deal.
Had nog een BOL.com bon, dus ik heb daarvan een snelle Sandisk MicroSD gekocht
Daarnaast via e-bay een case met accesoires + externe lader met reserve accu's besteld.
Ben ik voor minder dan 300 euro klaar :)

[edit] Ik heb hem binnen en het is inderdaad de 4K+ :D

ph03nix80 wijzigde deze reactie 09-01-2018 20:24 (11%)

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Vergeet niet een Firmware update te doen....

Op wintersport afgelopen week viel die bij koud weer continue uit. Na de firmware update was dat opgelost...
Verder leuk apparaatje. Al heb ik hem dus nog niet veel gebruikt.

• ph03nix80
quote:
waah schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:26:
Vergeet niet een Firmware update te doen....

Op wintersport afgelopen week viel die bij koud weer continue uit. Na de firmware update was dat opgelost...
Verder leuk apparaatje. Al heb ik hem dus nog niet veel gebruikt.
Ik heb via de Yi App inderdaad een update gedaan. Is er nog een handmatige actie nodig of gaat het allemaal automatisch?

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
ph03nix80 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb via de Yi App inderdaad een update gedaan. Is er nog een handmatige actie nodig of gaat het allemaal automatisch?
Nope, downloaden via de app, en gaat de camera installeren en klaar.

• PeacockSR4
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-11 10:52
quote:
TwColHD schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:03:
Weet iemand toevallig het verschil tussen de EU en de US versie? Het verschil in prijs is namelijk best groot:

EU (284 euro): https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_5h9qAb8SYZJMS

US (204 euro): https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_-W8qAbS0K4W0Q
De US versie is vandaag (tijdelijk) in de aanbieding voor 225 euro.

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:30
quote:
PeacockSR4 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:49:
[...]

De US versie is vandaag (tijdelijk) in de aanbieding voor 225 euro.
Gek, in het duits staat er "EU Version", in het Nederlands staat er "US versie".

Maar goede prijs!

• Joshh
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 02-12 13:10
Vraagje:

Heeft de Yi 4k en/of Yi 4k+ EIS op 1440p, 60 fps?

Edit: zelf het antwoord gevonden.

Joshh wijzigde deze reactie 19-01-2018 16:39 (23%)

• Majesty
Jammer dat hier weinig activiteit meer is, zijn er nog veel Yi 4K(+) gebruikers hier?
Wat zijn jullie standaard instellingen voor het filmen?

Ik zelf film meestal op 2K + EIS + 60FPS + Auto Low Light, omdat deze combi met 4K niet mogelijk is.

• m2dekker
Is geen activiteit meer nodig, omdat het product wel behoorlijk uitontwikkeld is.
Gebruik zelf paar x per week 1080@UltraWide60FPS op een tripod, omdat dit mij het beste resultaat geeft.

Enige wensen/problemen die ik nog heb zijn:
* kunnen opslaan in HEVC/x265 codec voor schijfruimte (met de SoC in de 4k+ moet het kunnen)
* microfoon die barslecht is met harder omgevinggeluid

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:06
quote:
Tinnman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:00:
De Yi 4k versie heeft in de laatste firmware voice controls toegevoegd gekregen.
Ik heb het getest in een stille kamer en daar werkt het tot nog toe perfect.

Ik vraag me af of het zal werken in een rumoerige omgeving of als de camera in een onderwaterbehuizing zit.
Dat zal ik later eens proberen.

De laatste firmware is hieronder te vinden
https://www.yitechnology.com/yi-4k-action-camera-firmware
Getest op wintersport. Werkte voor geen ene meter. Ding ging continue burst foto's maken terwijl hij op filmmodus stond omdat hij schijnbaar dacht dat iemand dat commando gaf. Snel weer uitgezet.

PSN: Sluuz

• Majesty
quote:
m2dekker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:38:
Is geen activiteit meer nodig, omdat het product wel behoorlijk uitontwikkeld is.
Gebruik zelf paar x per week 1080@UltraWide60FPS op een tripod, omdat dit mij het beste resultaat geeft.

Enige wensen/problemen die ik nog heb zijn:
* kunnen opslaan in HEVC/x265 codec voor schijfruimte (met de SoC in de 4k+ moet het kunnen)
* microfoon die barslecht is met harder omgevinggeluid
Daar heb je gelijk in.

Waarom film je niet in hogere resolutie, heb je dat niet nodig of een andere reden? En op welke bitrate?
Ik film met de kleinste groothoek overigens.

Ik heb tijdens het afspelen van de filmpjes op m'n laptop helaas nog weleens problemen met stotterend beeld, wanneer ik 'm op fullscreen heb draaien. Aan m'n hardware (XPS15 - 4K display, i7 6700hq, 32gb, GTX965m, 1tb ssd) ligt het niet. VLC/Films en Video/5K player hebben er allemaal last van. Als ik het frame van de player dan kleiner maak, naar 1080p formaat bijv., draait het wel soepel.

• m2dekker
quote:
Majesty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:59:
[...]
Waarom film je niet in hogere resolutie, heb je dat niet nodig of een andere reden? En op welke bitrate?
Ik film met de kleinste groothoek overigens.
Mijn workflow (op lokatie) ziet er zo uit :
- opnames maken
- downloaden van de beelden naar smartphone via interne WiFi
- uploaden van de beelden naar YouTube over 4G verbinding
Nu is dat gemiddeld genomen 4 a 5 GB. Zou ik dit overzetten naar een hogere resolutie gaat (bij gelijke kwaliteit) ook de gemiddelde grootte omhoog en duurt mijn workflow een stuk langer dan dat ik de tijd heb om af te ronden.
quote:
Ik heb tijdens het afspelen van de filmpjes op m'n laptop helaas nog weleens problemen met stotterend beeld, wanneer ik 'm op fullscreen heb draaien. Aan m'n hardware (XPS15 - 4K display, i7 6700hq, 32gb, GTX965m, 1tb ssd) ligt het niet. VLC/Films en Video/5K player hebben er allemaal last van. Als ik het frame van de player dan kleiner maak, naar 1080p formaat bijv., draait het wel soepel.
Kijk dan even na of in je players Hardware Acceleration aanstaat. Als dat niet aanstaat en je CPU wordt ermee belast, dan is de kans bijzonder groot dat die het niet trekt, omdat die geen acceleratie heeft voor x264. De GTX965 moet dit wel met gemak kunnen.

• Majesty
quote:
m2dekker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:27:
[...]

Mijn workflow (op lokatie) ziet er zo uit :
- opnames maken
- downloaden van de beelden naar smartphone via interne WiFi
- uploaden van de beelden naar YouTube over 4G verbinding
Nu is dat gemiddeld genomen 4 a 5 GB. Zou ik dit overzetten naar een hogere resolutie gaat (bij gelijke kwaliteit) ook de gemiddelde grootte omhoog en duurt mijn workflow een stuk langer dan dat ik de tijd heb om af te ronden.

[...]

Kijk dan even na of in je players Hardware Acceleration aanstaat. Als dat niet aanstaat en je CPU wordt ermee belast, dan is de kans bijzonder groot dat die het niet trekt, omdat die geen acceleratie heeft voor x264. De GTX965 moet dit wel met gemak kunnen.
Duidelijk wat betreft je workflow inderdaad.

Hardware acceleratie had ik al naar gekeken inderdaad, maar maakte geen verschil. Misschien dat de nieuwe versie van VLC beter werkt, zal ik binnenkort eens naar kijken.

• m2dekker
quote:
Majesty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:36:
[...]
Misschien dat de nieuwe versie van VLC beter werkt, zal ik binnenkort eens naar kijken.
Probeer anders eens de "portable versie" van MPC-HC of MPC-BE. Met beiden spelers heb ik eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met het afspelen van high bitrate/resolution bestanden.

Als het dan niet is, zou ik het niet durven zeggen in jouw geval. :?

• Majesty
quote:
m2dekker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:07:
[...]

Probeer anders eens de "portable versie" van MPC-HC of MPC-BE. Met beiden spelers heb ik eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met het afspelen van high bitrate/resolution bestanden.

Als het dan niet is, zou ik het niet durven zeggen in jouw geval. :?
Ik ga er mee aan de slag. Was eerder bang dat het aan de filmbestanden zou liggen eigenlijk, een te hoge bitrate ingesteld bijvoorbeeld. Nuja, als het na het bewerken (het zijn vakantiefilms) maar opgelost is. Bedankt voor je hulp!

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:55

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
Majesty schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Duidelijk wat betreft je workflow inderdaad.

Hardware acceleratie had ik al naar gekeken inderdaad, maar maakte geen verschil. Misschien dat de nieuwe versie van VLC beter werkt, zal ik binnenkort eens naar kijken.
hoeveel procent is je processor in gebruik tijdens het stotteren? O-)

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Neemt deze action cam geluid op op fullhd 120fps? ja dus :)

wimjongil wijzigde deze reactie 27-03-2018 16:26 (15%)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Het zou heel tof zijn als een aantal van jullie die de YI 4K+ in bezit hebben een korte review/beoordeling kunnen schrijven. Dat geeft wat zichtbaarheid naar buiten toe en duidelijkheid voor mensen die niet zo vaak dingen van Chinese fabrikanten kopen :).

Balance wijzigde deze reactie 29-03-2018 19:05 (12%)

• m2dekker
quote:
Balance schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:04:
Het zou heel tof zijn als een aantal van jullie die de YI 4K+ in bezit hebben een korte review/beoordeling kunnen schrijven. Dat geeft wat zichtbaarheid naar buiten toe en duidelijkheid voor mensen die niet zo vaak dingen van Chinese fabrikanten kopen :).
Denk dat men dan beter dit topic kan doorlezen en als men nog vragen heeft, deze hier stellen...

Ik gebruik mijn 4K+ vrij specifiek en benut absoluut niet alle mogelijkheden die het heeft, maar als men iets wil weten ben ik (of andere bezitters) meestal wel te porren om eea uit te proberen/toe te lichten. :Y

• Liber8
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 19:45
Net ff de Yi 4k+ besteld met de Feiyu Tech G5 V2 :D :D

Nu redelijk scherp geprijsd met de waterproof case en ItaliŽ warehouse.

Yi 4k+ voor §219,-
Feiyu Tech G5 V2 §129,-

Wel een redelijke prijs dacht ik..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Majesty
quote:
ApC_IcE schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:57:
[...]

hoeveel procent is je processor in gebruik tijdens het stotteren? O-)
Late reactie, maar om hier nog op terug te komen: van de week m'n laptop opnieuw geÔnstalleerd en alles draait inmiddels als een zonnetje, zat dus toch ergens in m'n codecs misschien, of een driver.

Een andere vraag nu: iemand hier toevallig al ervaring met de Yi Action Gimbal 2? Ik ben van plan een gimbal aan te gaan schaffen voor m'n Yi 4k+ waarbij mijn oog was gevallen op de FeiyuTech WG2 en de Zhiyun Tech Smooth G, maar toen kwam ik de Action Gimbal 2 van Xiaomi zelf tegen, Die is blijkbaar op de CES januari 2018 aangekondigd en al her en der verkrijgbaar, maar ik kan er nog weinig real life tests mee vinden op YouTube.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online

Chip.

Vraagje, pak zojuist mijn Yi 4k+ action cam uit de kast maar wilt niet meer opladen, e.g., andere batterij doet ook niets. Vermoed dus dat hij dood is. Mensen ideeŽn om dit te bevestigen of wellicht iets anders? Heb hem aan computer gehangen en in het contact via USB maar doet niets meer... Wellicht weet iemand hoe je een factory reset kunt uitvoeren?

Chip. wijzigde deze reactie 22-05-2018 23:30 (14%)

• m2dekker
quote:
Chip. schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:47:
Vraagje, pak zojuist mijn Yi 4k+ action cam uit de kast maar wilt niet meer opladen, e.g., andere batterij doet ook niets. Vermoed dus dat hij dood is. Mensen ideeŽn om dit te bevestigen of wellicht iets anders? Heb hem aan computer gehangen en in het contact via USB maar doet niets meer... Wellicht weet iemand hoe je een factory reset kunt uitvoeren?
Kan er eigenlijk bijzonder weinig over vinden, maar zou je wel adviseren contact met Yi op te nemen :

How come the camera will not turn on?
quote:
First, put the battery in the camera and charge via USB cable, after charging the camera try rebooting.

Second, if the camera still does not turn on (make sure the battery is charged), then it could be the problem of hardware failure. Please contact support@yitechnology.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online

Chip.

quote:
m2dekker schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Kan er eigenlijk bijzonder weinig over vinden, maar zou je wel adviseren contact met Yi op te nemen :

How come the camera will not turn on?

[...]
Yes heb ik gedaan ben al in contact. Kreeg heel snel een berichtje terug gisteravond heb daar ook direct toen weer op gereageerd maar verder dan weer geen reactie. Snap dat niet, eerst heel snel reageren en dan weer totaal niet :P maar goed geduld is een schone zaak.

• Chip.
  • Niet online

Chip.

Nou eindelijk response. Ze vragen of ik de action cam naar china wil opsturen. Volgens CheapCargo is de goedkoopste 41 euro. Duur grapje.

Chip. wijzigde deze reactie 30-05-2018 04:26 (25%)

• Majesty
quote:
Chip. schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 04:23:
Nou eindelijk response. Ze vragen of ik de action cam naar china wil opsturen. Volgens CheapCargo is de goedkoopste 41 euro. Duur grapje.
Een nieuwe is nog duurder :D. Heb je 'm al opgestuurd?
quote:
Majesty schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Late reactie, maar om hier nog op terug te komen: van de week m'n laptop opnieuw geÔnstalleerd en alles draait inmiddels als een zonnetje, zat dus toch ergens in m'n codecs misschien, of een driver.

Een andere vraag nu: iemand hier toevallig al ervaring met de Yi Action Gimbal 2? Ik ben van plan een gimbal aan te gaan schaffen voor m'n Yi 4k+ waarbij mijn oog was gevallen op de FeiyuTech WG2 en de Zhiyun Tech Smooth G, maar toen kwam ik de Action Gimbal 2 van Xiaomi zelf tegen, Die is blijkbaar op de CES januari 2018 aangekondigd en al her en der verkrijgbaar, maar ik kan er nog weinig real life tests mee vinden op YouTube.
Om op mijn eigen onbeantwoorde vraag terug te komen: heb toch de Gimbal 2 van Xiaomi besteld ŗ §171,-. Zal mijn bevindingen delen mocht daar interesse voor zijn hier, jammer dat dit topic niet zo actief is!

Daarnaast ben ik ook van plan de stock fish-eye lens te vervangen voor een non fish-eye lens, zodat ik in 4k60fps kan filmen zonder de enorme fish-eye (en zonder na correctie toe te passen in video bewerkingssoftware). Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Kwam online deze die sowieso zou moeten werken, maar altijd mooi als het nog goedkoper kan natuurlijk :).

• elinx
quote:
Majesty schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:48:.....

Daarnaast ben ik ook van plan de stock fish-eye lens te vervangen voor een non fish-eye lens............Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?.....
Enkele nadelen zijn dat waterproof behuizing niet meer past, geen probleem natuurlijk als je die nimmer gebruikt.
Ander nadeel is dat EIS er niet voor afgeregeld is en minder effectief werkt. Ook dit is niet onoverkomelijk icm een gimbal.

elinx wijzigde deze reactie 02-06-2018 23:35 (5%)

• elinx
Foutje: dubbel

elinx wijzigde deze reactie 03-06-2018 08:27 (141%)
Reden: 2x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Majesty
quote:
elinx schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:33:
[...]

Enkele nadelen zijn dat waterproof behuizing niet meer past, geen probleem natuurlijk als je die nimmer gebruikt.
Ander nadeel is dat EIS er niet voor afgeregeld is en minder effectief werkt. Ook dit is niet onoverkomelijk icm een gimbal.
Dank voor je goede tips. Die behuizing is inderdaad jammer, maar ik had al een andere behuizing gevonden die wel zou passen op de iets langere lens. EIS inderdaad geen probleem met een gimbal, die was ik sowieso al van plan uit te zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online

Chip.

quote:
Majesty schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Een nieuwe is nog duurder :D. Heb je 'm al opgestuurd?
True, nee nog niet want ben nu op reis. Dus heb gezegd dat ik dat iets te gortig vind ook omdat ik hem heb gekregen vanuit Duitsland. Dus mag hem nu versturen naar Duitsland.

• pvink
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-12 19:38
In augustus ga ik op vakantie en ben aan het kijken voor een Yi 4k+ inclusief gimbal. Overal zie ik prijzen van rond de §300 voor alleen de camera. Heeft iemand ergens een aanbieding gespot?

• pvink
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-12 19:38
De Yi 4k+ is nu op de aanbieding met 35% op alieexpress. § 240 euro ongeveer

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d74mKtC
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True