Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:29
ShittyNL schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:45:
Ik heb me later verleiden en de Yi 4k+ aangeschaft inclusief originele accessoires bij geekbuying voor 271 dollar. Prima prijs denk ik zo. De accessoires waar ook alles bij zit gekocht bij aliexpress voor 76 dollar. Kan niet wachten totdat alles er is. Ik ben benieuwd en de 4k+ is een goede upgrade t.o.v. de 4k.
Heb je een linke met de camera en accessoires? Want ik kom bij Geekbuying alleen voor de camera al op 299$ uit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12
RubenWwijk schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Heb je een linke met de camera en accessoires? Want ik kom bij Geekbuying alleen voor de camera al op 299$ uit. :-(
Camera hier vandaan. http://www.geekbuying.com...30.html?source=ShareAsale
Google Geekbuying yi4k+ coupon code voor 30 dollar eraf.

En de accessoires https://nl.aliexpress.com...KkgnF77g-2R8Z8aAtNe8P8HAQ

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Als je camera uit het buitenland komt moet je ook nog invoerenrechten betalen. Dus helaas krijg je nog een naheffing van de douane.

Ik heb zojuist de yi 4k besteld met levering uit het Duitse warehouse om dat te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
R.van.M schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:03:
Als je camera uit het buitenland komt moet je ook nog invoerenrechten betalen. Dus helaas krijg je nog een naheffing van de douane.

Ik heb zojuist de yi 4k besteld met levering uit het Duitse warehouse om dat te voorkomen
Ik heb al zo vaak wat besteld en het is gewoon mazzel of pech. Meestal als je via DHL laat verzenden heb je pech. Doe je de gratis versie dan gaat het er vaak gewoon doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Yi 4k+ is er nu inderdaad als pre order, op yi z'n facebook staat dat de voorraden eerst nog beperkt zijn. Amazon noemt wel een leverdatum namelijk 11 April als het goed is, en je kunt er voor niet al te veel geld meteen een 4 jarig accidential pakket bij nemen. Standaard zit in de doos wat lijkt op een nieuwere versie van de waterdichte behuizing, dus misschien dat die meteen robuuster is. Dat het afbreken van de gopro mount tot het verleden behoort, dan kun je meteen de behuizing weggooien en op zoek naar een nieuwe. In het touchsreen menu zit ook een optie als die in die housing zit gevolgd door nog een optie voot een externe mic kun je gewoon bedraad een mic van $5 erop aansluiten. Check het laatste youtube filmpje maar op het kanaal van Sammy Luo. Ohja standaard hebben ze het over een levertijd van 8 weken, of je het dan in Mei niet of wel hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pentiummania op 30-03-2017 00:42 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafichias
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 17:16
Gisteren op Aliexpress de 4k+ besteld en zag vanmorgen dat ik een bericht had van de verkoper met daarin dat er problemen zouden zijn met de eerste batch.
Hierdoor zou het verzenden twee tot drie weken langer zou gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Earl Grey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-02 09:09

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Na een jaartje de originele Xiaomi Yi te hebben gebruikt heb ik de knoop doorgehakt en mezelf de Yi 4K+ kado gedaan. Via Aliexpress gekocht van de YI Official store voor €266 tijdens de sale.

Ik kreeg vandaag het bericht dat het door de sale redelijk druk was en dat ik het pakketje binnen 25-30 dagen zeker zou ontvangen. Ik ben benieuwd :9~

13" MacBook Pro | iPhone Xr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:01
Ben er benieuwd naar jullie ervaringen met de 4k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik heb besteld bij gearbest voor 270 dollar maar ook nog niets ontvangen. Zal wel met bovenstaande problemen te maken hebben. Ik ben echt heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Ondersteunt de 4k+ ook HDR10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Interesante hack. Verhogen van de bitrate
YouTube: Yi4K Custom Bitrate Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dat is niet de 4k+. Let daar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

En dan? Waar is dit precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
ShittyNL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:35:
[...]

Dat is niet de 4k+. Let daar op!
Volgens mij is er een hack voor beide. Ik heb zelf de 4K
ApC_IcE schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:49:
[...]

En dan? Waar is dit precies voor?
Ik moet me er nog wat verder in verdiepen maar zoals ik het nu begrijp zijn er 3 zaken die de kwaliteit van beelden bepalen:
- Resolution (1080p, 4k etc)
- Frame rate (30fps, 60fps etc)
- Bit rate

Resolutie en frame rate zijn denk ik duidelijk. De bit rate is echter met hoeveel data de gefilmde informatie wordt opgeslagen. Stel dat je dus 4k met 60fps filmt maar een lage bitrate hebt dan slaat de camera dus niet alle informatie op, waardoor je kwaliteitsverlies krijgt.

Het is dus mogelijk met deze hack om de camera met een hogere bitrate informatie op te laten slaan. Hierbij is het echter wel nodig om een U3 SD kaart te hebben omdat er aardig wat data weggeschreven moet worden.

Mocht iemand het nog verder kunnen verduidelijken dan hoor ik het graag, want ik ben mij er ook pas sinds deze week in aan het verdiepen.

[ Voor 69% gewijzigd door R.van.M op 13-04-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

R.van.M schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:07:
[...]

Volgens mij is er een hack voor beide. Ik heb zelf de 4K

[...]

Ik moet me er nog wat verder in verdiepen maar zoals ik het nu begrijp zijn er 3 zaken die de kwaliteit van beelden bepalen:
- Resolution (1080p, 4k etc)
- Frame rate (30fps, 60fps etc)
- Bit rate

Resolutie en frame rate zijn denk ik duidelijk. De bit rate is echter met hoeveel data de gefilmde informatie wordt opgeslagen. Stel dat je dus 4k met 60fps filmt maar een lage bitrate hebt dan slaat de camera dus niet alle informatie op, waardoor je kwaliteitsverlies krijgt.

Het is dus mogelijk met deze hack om de camera met een hogere bitrate informatie op te laten slaan. Hierbij is het echter wel nodig om een U3 SD kaart te hebben omdat er aardig wat data weggeschreven moet worden.

Mocht iemand het nog verder kunnen verduidelijken dan hoor ik het graag, want ik ben mij er ook pas sinds deze week in aan het verdiepen.
thanx _/-\o_ ik ben dus aan het rommelen gegaan.

Ik heb dus dat autoexec.ash gedownload en dan bewerkt in notepad.
Niet de tekst kopieeren en dan in een txt plakken en hernoemen dat werkte bij mij niet. (staat ook op de site)

Ik heb:
Xiaomi yi 4k (niet de +)
64gb Samsung Evo u1 kaart (niet heel snel)
32gb Samsung evo u3 (niet getest

En dit is mijn autoexec.ash
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#Yi 4k bitrate mod
#For firmware 1.4.14
#70mbs high quality, 60mbs medium
#1080p 60fps 70mbps
writew 0xA06315CE 0x4284
#4k 30p 80mbps
writew 0xA06312FE 0x4298
writew 0xA063130E 0x4270
#1080 120p 70mbps
writew 0xA0631EFE 0x4284
writew 0xA0631F0E 0x4270
#720 240p 70mbps
writew 0xA0631F8E 0x4284
writew 0xA0631F9E 0x4270

Zoals je ziet gebruik ik niet 90mbps of hoger.

4k:
Bij 100 krijg ik slow sd card bij 4k dus die heb ik op 80 gezet (90 gaf flikkeringen in het beeld)

1080p 60fps met EIS
Deze heb ik zelfs op 70mbps gezet anders lelijk beeld (onrustig) en ik gebruik deze het meest omdat hier Electronic Image Stabilisator aan kan (snowboard filmpjes)

1080p 60fps zonder EIS
Bij deze modus is bij mij 80mbps de max

De rest van de modus gebruik ik zelden tot nooit dus die heb ik als failsafe maar op 70 gezet.

Misschien ligt het aan mij maar ik zie wezenlijk verschil in kwaliteit.

ik heb voor de zekerheid de git maar gedownload:
https://github.com/irunge...Camera/archive/master.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
ApC_IcE schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:25:
[...]

Misschien ligt het aan mij maar ik zie wezenlijk verschil in kwaliteit.
Je ziet verschil? Of je bedoelde je ziet geen verschil :9

Wat ik lees dat het vooral een voordeel is wanneer je in post production dingen ermee gaat doen. Omdat er meer beeldmateriaal beschikbaar is waardoor de kwaliteit beter blijft na bewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkie00
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 10:33
Juist van Aliexpress seller een shipdate gekregen voor de 4K+ : 18 april.
Begin april met kortingsbonnen en ALI birthday besteld voor 237 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

R.van.M schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:40:
[...]

Je ziet verschil? Of je bedoelde je ziet geen verschil :9

Wat ik lees dat het vooral een voordeel is wanneer je in post production dingen ermee gaat doen. Omdat er meer beeldmateriaal beschikbaar is waardoor de kwaliteit beter blijft na bewerking
Ja ik heb testfilmpjes gemaakt zoals ik schreef.
En de filmpjes met te hoge bitrate worden schokkerig en eis werkt niet meer goed. Maar met 70mbps lijkt het beeld rustiger zeg maar. Vergeleken de originele instelling lijkt het alsof de filmpjes net effe wat fijner zijn. Misschien zit het tussen me oren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Earl Grey

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

stekkie00 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:09:
Juist van Aliexpress seller een shipdate gekregen voor de 4K+ : 18 april.
Begin april met kortingsbonnen en ALI birthday besteld voor 237 euro.
Bericht van welke seller? Yi Official Store? Ik heb al twee keer het bericht gekregen dat de logistics overloaded zijn en krijg maar geen shipping date... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkie00
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 10:33
Ja het was de Yi Official Store. Had enkele keren een standaard antwoord gekregen en vroeg achter een echte update. Daar vertelde ze mij dat ze vanaf 18 april de bestelling gingen opsturen.
Sir Earl Grey schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:17:
[...]

Bericht van welke seller? Yi Official Store? Ik heb al twee keer het bericht gekregen dat de logistics overloaded zijn en krijg maar geen shipping date... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 01:45
Original YI II International Version WiFi 4K Sports Action Camera 155 Degrees Wide Angle
Color:BLACK
€188.95

http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_360137.html

Sinds ik niet direct aan 4k ga doen lijkt me dit toch een tof aanbod. Die nieuwe zou echt overkill wezen.

[ Voor 31% gewijzigd door anessie op 18-04-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912189

Maar ik zie een prijsverschil tussen europees en chinees. Ik heb al gelezen dat je de taal wel kunt aanpassen van de chineese versie? Is er nog erges een verschil?

Dank u.
Mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand al iets meer gehoord over zijn bestelling/levering?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, ga er sowieso ook nog één aanschaffen voor de zomer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Majesty schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:45:
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, ga er sowieso ook nog één aanschaffen voor de zomer :D.
Op facebook stond vorige week dit bericht

Statement on YI 4K+ Orders on AliExpress
Dear YI Customers,
As we anticipated, we’ve fulfilled most YI 4K+ orders today. However, there are still a few outstanding orders made on AliExpress that we are working hard to resolve, so you can receive your YI 4K+ as soon as possible.
All outstanding 4K+ orders from AliExpress will be shipped from May 15th. YI Store and Amazon customers are not affected.
We sincerely apologize for any inconvenience caused, and please do not hesitate to contact us if you have any further questions.
YI

Zelf heb ik de Yi4k en ben daar nu beetje mee aan het spelen. Tot nu toe alles positief

[ Voor 4% gewijzigd door R.van.M op 03-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjee-01
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-04 16:15
Prijzen zijn ook stuk hoger dan voorheen. Jammer want ik zit al een tijdje te wachten op een voordelige prijs. Als iemand tips heeft waar ik de 4k / 4k+ ''voordelig'' kan aanschaffen, hoor ik het graag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir Earl Grey

Sir Earl Grey

Koekje erbij?

Majesty schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:45:
Mijn bestelling is nog steeds niet op de post gedaan.. Ze zijn bij Yi een beetje aan het klungelen met de leveringen via AliExpress. Via Amazon kan je blijkbaar al wel bestellen en geleverd krijgen, maar de prijs is bijna 120 euro hoger dan ik heb betaald op AE.

De nieuwe "shipping date" zal 15 Mei moeten worden. We wachten met spanning af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik heb hem bij geekbuying besteld. Gisteren geprobeerd te leveren, maar vandaag op kunnen halen bij het postkantoor.

Dat was een snelle levering via singaporepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 13:30
Heb mijn bestelling van de Yi 4K+ ook binnen via GeekBuying (was de 23e verstuurd vanuit Singapore en gisteren afgeleverd).

Vrijdag worden 2 SD kaarten (1x64GB en 1x128GB) geleverd. Eens kijken hoe de support van SD kaarten is, want het schijnt best een drama te zijn wat ik er van langs zie komen ;( .

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjee-01
Wat hebben jullie betaald, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2dekker
bobjee-01 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:40:
Wat hebben jullie betaald, als ik vragen mag?
Afgerond (en omgerekend) 256 EUR (zonder waterproof case :/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze nieuwe 4K+ ervaren. Kunnen jullie deze ervaringen eens delen?
Ik ben nog in het bezit van een Yi 1 met 1080p, maar ik vind die nieuwe (zeker nu) zo duur...
En stiekem heb ik er ook niet echt een toepassing (meer) voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
m2dekker schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:56:
Heb mijn bestelling van de Yi 4K+ ook binnen via GeekBuying (was de 23e verstuurd vanuit Singapore en gisteren afgeleverd).

Vrijdag worden 2 SD kaarten (1x64GB en 1x128GB) geleverd. Eens kijken hoe de support van SD kaarten is, want het schijnt best een drama te zijn wat ik er van langs zie komen ;( .
Laat weten hoe die sd kaarten zijn. Ik ben ook nog opzoek naar een goede en 128gb zou fijn zijn, maar die staat niet in hun supported list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Sinds vandaag voorzien van 2 SD kaarten voor de Yi 4+ en beiden werken prima. Heb nog niet de kaarten volgeschreven om te zien of het "echt" werkt.

Officieel ondersteunde SD kaart
pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC UHS-I 64GB for Action Cameras

Niet-officieel ondersteunde SD kaart
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:57
m2dekker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:58:
Sinds vandaag voorzien van 2 SD kaarten voor de Yi 4+ en beiden werken prima. Heb nog niet de kaarten volgeschreven om te zien of het "echt" werkt.

Ik had in mijn Yi 4K ook een 128Gb kaart gestopt die de eerste keer super liep, en zonder problemen 128GB wegschreef. Helaas bleef het bij die ene keer, lijkt er toch op dat hij "schoon" niet iets anders wegschrijft dan na 1e gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
m2dekker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:58:

Al wat meer bekend over die 128GB sd kaart. Anders ga ik die halen.
Ik vind 64GB net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
ShittyNL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:09:
[...]
Al wat meer bekend over die 128GB sd kaart. Anders ga ik die halen.
Ik vind 64GB net te klein.
Wat ik al schreef, de kaart werkt en wordt volledig herkend, maar heb nog niet de kans gehad om hem meerdere malen volledig vol te schrijven (zit nu na 2 dagen pas op 40GB). Ik verwacht geen problemen die Luapper, schijnbaar met zijn Yi 4K wel heeft gehad.

Zodra ik de kaart meerdere malen heb beschreven laat ik deze info hier ook nog achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
m2dekker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:52:
[...]

Wat ik al schreef, de kaart werkt en wordt volledig herkend, maar heb nog niet de kans gehad om hem meerdere malen volledig vol te schrijven (zit nu na 2 dagen pas op 40GB). Ik verwacht geen problemen die Luapper, schijnbaar met zijn Yi 4K wel heeft gehad.

Zodra ik de kaart meerdere malen heb beschreven laat ik deze info hier ook nog achter.
Top bedankt alvast voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Status Update Yi 4K+

Vandaag tot 90GB aan video volgeschreven op de 128 GB SD kaart en kan zonder problemen alles weer kopieren en beschrijven (videos waren per stuk tussen de 15GB en 20GB groot, om te kunnen checken waar het eventueel mis zou gaan).

Enige beperking die ik ben tegengekomen is dat hij op => 4K Ultra (3840*2160) @ 60 fps @ Video Quality High vind dat de "SD Card Slow" was, maar op medium is dit niet het geval. Voor mij geen probleem aangezien ik deze setting niet zal gebruiken, maar wel het melden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:20:
Status Update Yi 4K+

Vandaag tot 90GB aan video volgeschreven op de 128 GB SD kaart en kan zonder problemen alles weer kopieren en beschrijven (videos waren per stuk tussen de 15GB en 20GB groot, om te kunnen checken waar het eventueel mis zou gaan).

Enige beperking die ik ben tegengekomen is dat hij op => 4K Ultra (3840*2160) @ 60 fps @ Video Quality High vind dat de "SD Card Slow" was, maar op medium is dit niet het geval. Voor mij geen probleem aangezien ik deze setting niet zal gebruiken, maar wel het melden waard.
Thanks voor de update!
Hoeveel minuten aan materiaal was dit? Of heb je in verschillende resoluties gefilmd?

En zou erg graag wat beelden bekijken die je hebt geschoten! Liefst niet op YouTube ivm conversie. Als je geen plaats hebt om het up to loaden heb ik wel wat ruimte voor je, stuur ik een link via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
m2dekker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:20:
Status Update Yi 4K+

Top, dan moet ik die niet nemen. Bedankt voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjee-01
Ik heb zojuist de 4K + besteld. Echter wel wat duurder dan jullie. Voor circa 281 euro heb ik de camera en de waterproof case besteld. Wel uit China, dus heb ik een kans op een na rekening. Ik ben erg benieuwd hoe hij mij zal bevallen. Ik zit ook te denken om de 128 GB versie aan te schaffen. Twijfel hier nog over. ''Gelukkig'' nog even de tijd om er over na te denken, wanneer mijn camera ondertussen over zee vaart. :O

Zodra ik de camera heb ontvangen, zal ik een kleine review hier plaatsen, met een aantal shots!

Voor de mensen die benieuwd zijn waar ik hem nu heb aangeschaft, https://nl.aliexpress.com...gle-2-19/32790285231.html

EDIT, Even een hele goede tip! Gebruik www.cashbacktotaal.nl, ik was er eerst een klein beetje sceptisch over, maar heb zojuist een mail ontvangen dat ik 7% van mijn bedrag terug krijg gestort via hun. Dat betekend dat ik nogmaals een kleine 20 euro heb bespaart. Toch mooi meegenomen! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mjfp5dajqvchi.23.52.jpeg

[ Voor 20% gewijzigd door bobjee-01 op 08-05-2017 22:29 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Majesty schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:35:
[...]

Thanks voor de update!
Hoeveel minuten aan materiaal was dit? Of heb je in verschillende resoluties gefilmd?

En zou erg graag wat beelden bekijken die je hebt geschoten! Liefst niet op YouTube ivm conversie. Als je geen plaats hebt om het up to loaden heb ik wel wat ruimte voor je, stuur ik een link via DM.
Ik heb inderdaad verschillende formaten uitgeprobeerd en zijn ondertussen alweer verwijderd ;w

Ik kan ergens in de aankomende 7 dagen wel wat beelden schieten (en uploadruimte heb ik zat) die te delen zijn.

Nog speciale wens kwa instellingen?
* Welke resolutie (4K/2.7L/1440/1080/720)
* Welk aantal fps
* Welke beeldhoek (Ultra Wide/Wide/...)
* Welke kwaliteit/bitrate (High/Medium/Low)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:46:
[...]

Ik heb inderdaad verschillende formaten uitgeprobeerd en zijn ondertussen alweer verwijderd ;w

Ik kan ergens in de aankomende 7 dagen wel wat beelden schieten (en uploadruimte heb ik zat) die te delen zijn.

Nog speciale wens kwa instellingen?
* Welke resolutie (4K/2.7L/1440/1080/720)
* Welk aantal fps
* Welke beeldhoek (Ultra Wide/Wide/...)
* Welke kwaliteit/bitrate (High/Medium/Low)
Ah super! Neem je tijd :).

Voorkeur bij mij: zowel in 4k als in 1080p, 60fps, 'normale' beeldhoek (gok dat dat Wide is), high bitrate.
Denk dat ik sowieso alles in 4k ga filmen en editen, maar 1080p blijft ook interessant.

Thanks in advance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m2dekker
Heb de volgende bestanden op mijn OneDrive voor de aankomende 90 dagen voor je klaar staan
4k_60fps_wide_medium.MP4
4k_60fps_wide_high.MP4
4k_60fps_wide_low.MP4
1080_60fps_wide_high.MP4
1080_60fps_wide_medium.MP4

https://1drv.ms/f/s!Aji8gMjI8lhQhHaZQZ-XGsGaUvia

Mocht je andere beelden of specs willen, laat het dan even weten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjee-01
m2dekker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:12:
Heb de volgende bestanden op mijn OneDrive voor de aankomende 90 dagen voor je klaar staan
4k_60fps_wide_medium.MP4
4k_60fps_wide_high.MP4
4k_60fps_wide_low.MP4
1080_60fps_wide_high.MP4

Mooie beelden, Thnx for sharing, ben alleen benieuwd op welke ISO waarde je de instellingen had staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
bobjee-01 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:43:
[...]
Mooie beelden, Thnx for sharing, ben alleen benieuwd op welke ISO waarde je de instellingen had staan?
Ik zal vanavond voor je kijken.
Ik heb in ieder geval niets aan de waarden ingesteld, waardoor ik vermoed dat hij op auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:12:
4k_60fps_wide_medium.MP4
4k_60fps_wide_high.MP4
4k_60fps_wide_low.MP4
1080_60fps_wide_high.MP4

Je bent een held, thanks a lot!!
De auto's kwamen bij mij in VLC voorbij rijden alsof het een stop-motion filmpje was, maar dat lag gelukkig aan VLC, in 'Films & TV' op W10 liep het wel gewoon soepel.

Mooie beelden! Fijn vloeiend en scherp in alle hoeken ook. Ik wacht nog even een mooie deal af dan ga ik 'm ook bestellen. Nogmaals dank :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m2dekker
Ik heb voor het mooie ook deze avond (echt donker) nog even met dezelfde settings (ISO stond bij de dag videos ook op AUTO btw) vergelijkbare opnames gemaakt. 8)

night_4k_60fps_wide_medium.MP4
night_4k_60fps_wide_high.MP4
night_4k_60fps_wide_low.MP4
night_1080_60fps_wide_high.MP4
night_1080_60fps_wide_medium.MP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Yi 4K+ 1.0.18 firmware is uit (download via site of mobile app).

Change Log:
Adds 24FPS/48FPS for certain resolutions
Adds SD Card Optimization
Optimizes SD card compatibility
Fixes loading time when view album files
Fixes video playback problem
Fixes the resolution settings when in time-lapse mode

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
Ik heb een 128GB kaartje gevonden die het goed doet.

Deze kan ook probleemloos 4K 60fps filmen.

pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC 128GB + SD Adapter for Action Sports Ca...

Het is niet de goedkoopste kaart maar wil je er één die goed werkt en 128GB is dan is dit de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
ShittyNL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:07:
Ik heb een 128GB kaartje gevonden die het goed doet.

Deze kan ook probleemloos 4K 60fps filmen.

pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC 128GB + SD Adapter for Action Sports Ca...

Het is niet de goedkoopste kaart maar wil je er één die goed werkt en 128GB is dan is dit de beste optie.
Ik vroeg mij af, wellicht werken er wel meerdere 128GB SD kaarten met de nieuwe update waar @m2dekker het over had (thanks voor de test video's nog!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Volgens mij kun je beter voor de Extreme Pro gaan want die is nog geen eens 1 tientje duurder die schrijft (bijna) net zo snel weg als dat die leest, iig even snel schrijven als de niet pro kan lezen. Ik weet niet of je het echt nodig hebt of niet, maar voor 9 euro meer kan het iig geen overkill meer zijn. Ik heb zo'n kaartje ook in 32 GB.

Er is ook een Lexar kaart die doet Leessnelheid (max.) 270 MB/s Schrijfsnelheid (max.) 245 MB/s maar kost ook 155 euro voor 128 GB of je moet 64 GB kopen. Maar ik weet niet of de Yi 4k+ die interface wel ondersteund, is Aansluiting (interface) UHS-II ipv UHS-I. Op je pc of mac is het iig wel lekker snel natuurlijk.

Bij mij lopen die filmpjes allemaal vrij schokerig en ik heb een Intel Xeon processor E5-2650 v3, 32GB en GTX 970. Die test bestanden van Yi deden het wel goed maar niet in VLC moest wel MPC-HC gebruiken. Effe nogmaals downloaden https://www.yitechnology.com/upload/4K-60FPS.zip en kijken wat het verschil is! Die is wel inderdaad wat lagere bitrate, maar ik weet al wat het is.

http://imgur.com/fQiOfes

Ik het op het moment even helemaal geen 970 erin, maar een GTX 660! Die 660 is echt te langzaam.

Ohja zal dit ook misschien mede een rede zijn dat GoPro nog geen 4k@60 heeft ze komen dit jaar waarschijnlijk nog wel met een nieuwe, maar dat de meeste mensen toch nog niet een high end systeem hebben staan die het ook daadwerkelijk nog een beetje af kunnen spelen ?
En hoe is de software van Yi eigenlijk in vergelijking met de software van GoPro ?

De bitrates staan trouwens op onedrive:
High=135Mbps
Medium=100Mbps
Low=60Mbps

[ Voor 15% gewijzigd door Pentiummania op 12-05-2017 23:49 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Pentiummania schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:11:
Volgens mij kun je beter voor de Extreme Pro gaan want die is nog geen eens 1 tientje duurder die schrijft (bijna) net zo snel weg als dat die leest, iig even snel schrijven als de niet pro kan lezen. Ik weet niet of je het echt nodig hebt of niet, maar voor 9 euro meer kan het iig geen overkill meer zijn. Ik heb zo'n kaartje ook in 32 GB.

Er is ook een Lexar kaart die doet Leessnelheid (max.) 270 MB/s Schrijfsnelheid (max.) 245 MB/s maar kost ook 155 euro voor 128 GB of je moet 64 GB kopen. Maar ik weet niet of de Yi 4k+ die interface wel ondersteund, is Aansluiting (interface) UHS-II ipv UHS-I. Op je pc of mac is het iig wel lekker snel natuurlijk.

Bij mij lopen die filmpjes allemaal vrij schokerig en ik heb een Intel Xeon processor E5-2650 v3, 32GB en GTX 970. Die test bestanden van Yi deden het wel goed maar niet in VLC moest wel MPC-HC gebruiken. Effe nogmaals downloaden https://www.yitechnology.com/upload/4K-60FPS.zip en kijken wat het verschil is! Die is wel inderdaad wat lagere bitrate, maar ik weet al wat het is.

http://imgur.com/fQiOfes

Ik het op het moment even helemaal geen 970 erin, maar een GTX 660! Die 660 is echt te langzaam.

Ohja zal dit ook misschien mede een rede zijn dat GoPro nog geen 4k@60 heeft ze komen dit jaar waarschijnlijk nog wel met een nieuwe, maar dat de meeste mensen toch nog niet een high end systeem hebben staan die het ook daadwerkelijk nog een beetje af kunnen spelen ?
En hoe is de software van Yi eigenlijk in vergelijking met de software van GoPro ?

De bitrates staan trouwens op onedrive:
High=135Mbps
Medium=100Mbps
Low=60Mbps
Hier een 4k scherm / i7 6500U / 32gb / GTX965M, filmpjes draaien ook schokkerig in VLC (testvideo van Yi heb ik helemaal geen beeld), maar alles werkt wel gewoon normaal in Films & TV. Misschien ligt het aan de instellingen van VLC.

Kan best een reden zijn van GoPro inderdaad, er zijn ook nog niet bijster veel mensen met 4k schermen denk ik nee.

Ik heb zelf een 64gb Evo Plus liggen hier, maar verwacht niet dat dat voldoende zal zijn.
Ook gezien 1 minuut ongeveer gelijk staat aan 1gb met 4k/60fps, is het wel fijn om 2 uur te kunnen filmen zonder te wisselen (op vakantie). Ik zal nog eens goed rondkijken voor ik een 128gb kaartje koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjee-01
Ligt volgens mij ook aan VLC. Ik probeer het ook op een 4K scherm, met de GTX 1070. Ook erg schokkerig. Ik denk zelf dat het aan de hardware acceleratie ligt. Geen idee of deze optie in VLC te wijzigen is, zal hier van de week eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
VLC
Binnen VLC moet inderdaad GPU acceleration aanstaan (waarbij ook de GPU dit moet ondersteunen) om 4K bestanden goed af te kunnen spelen. Deze optie is te vinden onder Preferences => Input / Codecs => Hardware-accelerated decoding = Automatic

Zelf heb ik een GTX950, waarmee ik al het materiaal vloeiend kan bekijken

GoPro
GoPro die zijn action cams niet update naar de laatste technologie, heeft IMO niets te maken met de afspeelmogelijkheden van de kopers. Veel kopers maken opnames op 4K en doen uitsnedes van 1080 gebruiken om zodoende flexibeler te zijn in de montage. Naar mijn mening heeft het gebrek aan vernieuwing meer te maken met het in stand houden van winstmarge verhouding (icm zo laag mogelijke R&D kosten). :X

Software Yi
Een vergelijking tussen de software van Yi en GoPro kan ik niet maken, omdat ik alleen een Yi bezit. Ik gebruik de software alleen om video over WiFi te kopieren naar mijn mobile devices. Dit gaat over 5G met helaas maar 6MB p/s ;w. Als je dan een video van 2GB over moet halen met die snelheid ben je een kleine 6 minuten (je kunt ook een very-low resolutie video overhalen binnen 5 seconde voor een preview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:06:
VLC
Binnen VLC moet inderdaad GPU acceleration aanstaan (waarbij ook de GPU dit moet ondersteunen) om 4K bestanden goed af te kunnen spelen. Deze optie is te vinden onder Preferences => Input / Codecs => Hardware-accelerated decoding = Automatic

Zelf heb ik een GTX950, waarmee ik al het materiaal vloeiend kan bekijken

GoPro
GoPro die zijn action cams niet update naar de laatste technologie, heeft IMO niets te maken met de afspeelmogelijkheden van de kopers. Veel kopers maken opnames op 4K en doen uitsnedes van 1080 gebruiken om zodoende flexibeler te zijn in de montage. Naar mijn mening heeft het gebrek aan vernieuwing meer te maken met het in stand houden van winstmarge verhouding (icm zo laag mogelijke R&D kosten). :X

Software Yi
Een vergelijking tussen de software van Yi en GoPro kan ik niet maken, omdat ik alleen een Yi bezit. Ik gebruik de software alleen om video over WiFi te kopieren naar mijn mobile devices. Dit gaat over 5G met helaas maar 6MB p/s ;w. Als je dan een video van 2GB over moet halen met die snelheid ben je een kleine 6 minuten (je kunt ook een very-low resolutie video overhalen binnen 5 seconde voor een preview)
Die instelling maakt voor mij geen verschil helaas, de filmpjes spelen nog steeds niet of alleen schokkerig af in VLC. Laatste Nvidia drivers zijn geïnstalleerd, evenals de laatste VLC versie.

Kopiëren over 5G trouwens? Waar hang jij uit? Haha, 5ghz WiFi ga ik vanuit. Ik heb een microSD -> USB-C adapter (€1,89) gekocht om ze op m'n telefoon (met 200gb opslag) of laptop te kunnen zetten, bespaart ook weer accu van je Yi, mocht je ergens op locatie zijn zonder stroom.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 15-05-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Die instelling maakt voor mij geen verschil helaas, de filmpjes spelen nog steeds niet of alleen schokkerig af in VLC. Laatste Nvidia drivers zijn geïnstalleerd, evenals de laatste VLC versie.
Vreemd, aangezien je hardware het volgens de specs wel op die manier zou moeten ondersteunen :?
Mocht je de oplossing nog vinden, zou je het dan willen delen, want ik ben wel nieuwsgierig waarom het niet werkt...
Kopiëren over 5G trouwens? Waar hang jij uit? Haha, 5ghz WiFi ga ik vanuit. Ik heb een microSD -> USB-C adapter gekocht om ze op m'n telefoon (met 200gb opslag) of laptop te kunnen zetten, bespaart ook weer accu van je Yi, mocht je ergens op locatie zijn zonder stroom.
Haha...idd 5Ghz :+ (op de 2.4 band kreeg ik overigens net onder de 4MB p/s)
Zelf draag ik vaak alleen mobiele apparatuur mee (combi van Yi 4K, iPhone en iPad), waardoor ik persoonlijk niet veel aan zo'n adapter heb (die overigens wel erg goed geprijsd is btw). Thuis op de PC gaat hij gewoon via de bijgeleverde kabel met 40MB p/s, wat voor mij voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
m2dekker schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Vreemd, aangezien je hardware het volgens de specs wel op die manier zou moeten ondersteunen :?
Mocht je de oplossing nog vinden, zou je het dan willen delen, want ik ben wel nieuwsgierig waarom het niet werkt...

[...]

Haha...idd 5Ghz :+ (op de 2.4 band kreeg ik overigens net onder de 4MB p/s)
Zelf draag ik vaak alleen mobiele apparatuur mee (combi van Yi 4K, iPhone en iPad), waardoor ik persoonlijk niet veel aan zo'n adapter heb (die overigens wel erg goed geprijsd is btw). Thuis op de PC gaat hij gewoon via de bijgeleverde kabel met 40MB p/s, wat voor mij voldoende is.
Ga het zeker laten weten als ik heb gevonden waar het aan ligt :).

Ah, ja, voor 'even snel' een filmpje overzetten kan het handig zijn. Maar ben al lang blij dat deze Yi nu een scherm heeft in tegenstelling tot mijn oude Yi (eerste gen). Super apparaat voor de rest (zeker voor 65 euro), maar je wist nooit zeker of je alles op beeld had zonder via WiFi het beeld te streamen naar je telefoon.
Kan niet wachten tot ik de 4k+ heb :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Goed nieuws voor de Yi4K bezitters, voice control komt ook naar de Yi4K (was aan aangekondigd voor de Yi4K+). Datum nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Gek genoeg doet die het met VLC 2.1 hier wel ipv 2.2 Wel even codec op automatisch zetten! http://download.videolan....win64/vlc-2.1.5-win64.exe
Hier staan alle oudere versies http://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjee-01
Iemand enig idee of deze stabilisator ook werkt met de YI 4K (+) ? Aangezien hij toch wel redelijk in dezelfde formaten enzo heeft als de GoPro? Ik heb de reacties gelezen, maar betwijfel het!

http://www.gearbest.com/a...469399.html?lkid=10713673

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:33
bobjee-01 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:19:
Iemand enig idee of deze stabilisator ook werkt met de YI 4K (+) ?........... Ik heb de reacties gelezen, maar betwijfel het! .........
Je twijfel is terecht.
Ze adverteren niet voor niks met "Born for GoPro"
Dit gaat niet passen zonder converter specifiek voor de Xiaomi, waarvan ik me afvraag of deze er wel zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
De vakantie (29 juli) is al een beetje in zicht dus denk dat ik 'm onderhand toch maar ga bestellen.
Iemand anders recentelijk de 4k+ nog besteld?
De beste deal lijkt me nu te vinden op Geekbuying, inclusief onderwaterbehuizing, extra accu, oplaadblok en lens cover voor €312.
Ze bieden 'm ook aan uit het magazijn in Spanje, maar dan alleen met onderwaterbehuizing voor dezelfde prijs. Wat is wijsheid, beter voor Spanje gaan en de spullen er zelf bij kopen ivm invoerkosten?
Ik gok dat de accu anders is dan die van de eerste Yi sport camera, oplaadstation ook? Want die heb ik nog wel liggen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjee-01
Majesty schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:05:
De vakantie (29 juli) is al een beetje in zicht dus denk dat ik 'm onderhand toch maar ga bestellen.
Iemand anders recentelijk de 4k+ nog besteld?
De beste deal lijkt me nu te vinden op Geekbuying, inclusief onderwaterbehuizing, extra accu, oplaadblok en lens cover voor €312.
Ze bieden 'm ook aan uit het magazijn in Spanje, maar dan alleen met onderwaterbehuizing voor dezelfde prijs. Wat is wijsheid, beter voor Spanje gaan en de spullen er zelf bij kopen ivm invoerkosten?
Ik gok dat de accu anders is dan die van de eerste Yi sport camera, oplaadstation ook? Want die heb ik nog wel liggen namelijk.
Ik heb hem besteld via alie, kwam uiteindelijk op 280 euro. (iets korting via alie, ivm seller discount.) Link: https://nl.aliexpress.com.../2185141_32791236523.html

Heb hem besteld via cashbacktotaal.nl en kreeg nogmaals 20 euro korting, dus kwam ik op 260. Helaas wel een brief binnen gekregen van de douanne. Nu is het dus wachten tot ik hem binnen heb. Bestelling ging wel snel, omdat het over is genomen door postnl was die binnen 7 dagen in NL. Maar de vertraging door de douanne maakt het wel minder aantrekkelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door bobjee-01 op 30-05-2017 10:46 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
bobjee-01 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:45:
[...]

Ik heb hem besteld via alie, kwam uiteindelijk op 280 euro. (iets korting via alie, ivm seller discount.) Link: https://nl.aliexpress.com.../2185141_32791236523.html

Heb hem besteld via cashbacktotaal.nl en kreeg nogmaals 20 euro korting, dus kwam ik op 260. Helaas wel een brief binnen gekregen van de douanne. Nu is het dus wachten tot ik hem binnen heb. Bestelling ging wel snel, omdat het over is genomen door postnl was die binnen 7 dagen in NL. Maar de vertraging door de douanne maakt het wel minder aantrekkelijk.
Thanks voor de tip, maar kies denk ik toch maar de veilige weg via het Spaanse warenhuis. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2dekker
Yi 4K+ 1.1.7 firmware is uit (download via site of mobile app).

Change Log:
Added Russian language
Added Chinese language
Added fixed ISO value when in video mode
Added RAW Image capture
Added Voice Control function
Added smart battery-save function when in time-lapse mode

Fixed issues when viewing pictures and videos

Optimized red tone of the image quality and sharpness
Optimized SD card compatibility
Optimized QuickView function
Optimized stability of system upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Added Voice Control function

Volgende commando's zijn na training te gebruiken
1. Yi Action take photo
2. Yi Action begin recording
3. Yi Action turn off
4. Yi Action shoot burst
5. Yi Action stop recording

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Heb 'm inmiddels een paar dagen binnen en een beetje mee gespeeld. Jammer dat bij diverse resoluties/FPS combinaties toch enkele functies niet gebruikt kunnen worden.
Zoals:
- 4k/60FPS kan alleen in Wide modus (grootste groothoek) gefilmd worden en niet in 'Medium'. Auto Low Light functie werkt daarentegen wel in deze modus, maar Electronic Image Stabilization niet.
- 2.7k/60FPS kan wel met 'Medium' modus én EIS gefilmd worden, echter is de Auto Low Light functie weer grijs

Zo zijn er meer van dit soort dingen. Ik was van plan mijn vakantie volledig in 4k te gaan filmen, maar door het ontbreken van EIS in die modus ga ik toch maar voor 2.7k, met de hoop dat in een toekomstige update Auto Low Light wel aan kan, maar dat betwijfel ik.

Voor de rest echt een super apparaat moet ik zeggen! Toch een stuk fijner dan de eerste Yi met dat scherm ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Yi 4K+ 1.1.23 firmware is uit (download via site of mobile app).
Added 1080p and 960p resolution for time lapse video
Added language support for Chinese/Russian/Spain
Added Lapse photo DNG support

Fixed a bug which made Wi-Fi 5G inaccessible in some regions
Fixed issue of image being reddish in certain environments

Adjusted “Video+Photo” mode. Removed notifications during photo capturing

Optimized voice command algorithm and improved recognition time
Optimized user menu interface
Optimized manual white balance performance
Optimized Flatcolor mode, and it’s supports multiple AWB modes now

Improved album stability

Update succesvol uitgevoerd en er valt niet veel van de aanpassingen aan de UI te zien :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:21
Ik ben sinds een maand in het bezit van een YI 4K en sinds vorige week heb ik het probleem dat mijn camera de melding "Slow card" gaf zodra ik een filmpje wilde stoppen . Ik maak gebruik van een SanDisk Extreme 64GB die wordt aangeraden door Xiaomi. Soms krijg ik ook de melding "SD card error, record stopped" of "Camera busy". Ik heb van alles geprobeerd om de micro sd kaart werkend te krijgen, formatteren (camera, windows en macOS), optimaliseren (op de camera zelf), maar helaas geen werkende sd kaart.

Gisteren een nieuwe micro sd kaart besteld, de SanDisk Extreme Pro 64GB die weer een stuk sneller is dan de Extreme in de hoop dat het probleem verholpen zou zijn. Wederom alles geprobeerd om het werkend te krijgen maar de camera blijft de melding "Slow card" geven.

De problemen treden overigens niet op wanneer ik 1080p op 30 fps op lager film.

Iemand met hetzelfde probleem en weet hoe ik het moet verhelpen. Ik heb de camera 2e hands gekocht en functioneerde prima. Na 2 weken in de kast te hebben gelegen liep ik hier ineens tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Vraag eens aan de vorige koper of hij met de bitrate heeft lopen spelen? Zie posts eerder in dit topic. Als je een filmpje maakt (van 10sec) op 4k high. Wat voor bitrate heeft het filmpje dan?

Zijn de kaartjes echte sandisk kaartjes (check sn op website) of komen ze van een of andere rare site?

[ Voor 21% gewijzigd door ApC_IcE op 27-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Viewty schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:08:
Ik ben sinds ...blablabla lap tekst blablabla... liep ik hier ineens tegenaan.
Heb je al een factory reset van de camera geprobeerd, zodat eventuele firmware hacks gereset worden?
Nu zoek je namelijk het probleem in de kaart ipv de camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:38
Sta op het punt om van een gitup2 naar een yi 4k te gaan. Wat is de voornaamste reden dat jullie allemaal voor de yi4k+ gaan? Alleen omdat die volop in 4K kan opnemen?

Mijzelf staat de enorme batterij duur op 1080p 30/60fps wel aan.

En hoe zit het met opnemen, ik weet dat bij de gopro session als je op enige button drukt hij meteen gaat opnemen. Dus niet eerst lang indrukken om hem aan te zetten maar gewoon 1 keer drukken is opnemen. handig voor op de motor, tijdens canyoning en snorkelen. Werkt dit ook op de Yi 4K? Heb al diverse reviews bekeken en gelezen maar kan dit niet echt er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Eoghlear schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:49:
Sta op het punt om van een gitup2 naar een yi 4k te gaan. Wat is de voornaamste reden dat jullie allemaal voor de yi4k+ gaan? Alleen omdat die volop in 4K kan opnemen?
Belangrijkste dingen om tot aanschaf over te gaan waren bij mij
* nieuwe SoC
* mogelijkheid tot 4K @ 60fps
* prijs(/kwaliteit verhouding)
Mijzelf staat de enorme batterij duur op 1080p 30/60fps wel aan.
Heb geen vergelijking met andere actioncams, maar heb sowieso altijd 2 volle batterijen bij me en ben tevreden over de levensduur van 1 batterij.
En hoe zit het met opnemen, ik weet dat bij de gopro session als je op enige button drukt hij meteen gaat opnemen. Dus niet eerst lang indrukken om hem aan te zetten maar gewoon 1 keer drukken is opnemen. handig voor op de motor, tijdens canyoning en snorkelen. Werkt dit ook op de Yi 4K? Heb al diverse reviews bekeken en gelezen maar kan dit niet echt er uit halen.
Deze functie zou impliceren dat de camera OF non-stop in idle staat OF een supersnelle startup van het systeem.. De Yi 4k+ moet eerst aangezet worden en daarna nogmaals op de knop om op te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
ApC_IcE schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:48:
Vraag eens aan de vorige koper of hij met de bitrate heeft lopen spelen? Zie posts eerder in dit topic. Als je een filmpje maakt (van 10sec) op 4k high. Wat voor bitrate heeft het filmpje dan?

Zijn de kaartjes echte sandisk kaartjes (check sn op website) of komen ze van een of andere rare site?
Ik heb de kaartje van dataio.nl dus ik neem aan dat ze goed zijn. Ik zal vanavond voor de zekerheid even controleren. Ik heb toevallig gisteravond een filmpje van 6 seconden kunnen maken op 4k dus daar kom ik vanavond op terug.
m2dekker schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:16:
[...]

Heb je al een factory reset van de camera geprobeerd, zodat eventuele firmware hacks gereset worden?
Nu zoek je namelijk het probleem in de kaart ipv de camera...
Ik heb de firmware geupdate toen ik de camera gekocht had. Sindsdien nog een paar keer firmware updates gedaan, de laatste versie (1.6.1 geloof ik) staat er nu op. Zou ik de firmware ook volledig opnieuw erop kunnen zetten?

Dank voor de suggesties trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
Viewty schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:29:
[...]
Ik heb de firmware geupdate toen ik de camera gekocht had. Sindsdien nog een paar keer firmware updates gedaan, de laatste versie (1.6.1 geloof ik) staat er nu op. Zou ik de firmware ook volledig opnieuw erop kunnen zetten?
[...]
Ik kwam bij een korte zoektocht deze link tegen die aangaf, dat je oorspronkelijke kaart 60mbps schrijven niet haalt. Kans zit er in dat de 128GB kaart die je nieuw hebt deze "soms" ook niet haalt, met als resultaat dat de camera stopt. Drops in schrijfsnelheid kunnen niet ondervangen worden door caching oid.

Kom je teven op een ander issue : Xiaomi ondersteund officieel geen kaarten boven de 64GB.

Mijn advies : doe even een schrijftest op de SD kaarten om te achterhalen of ze constant minstens 60mbps kunnen schijven voor een langere periode.

ps. zelf heb ik denk ik dezelfde 64GB kaart, welke in de 4k+ geen problemen geeft met de hoogste instellingen, alleen zit daar natuurlijk weer andere handware aansturing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
m2dekker schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Ik kwam bij een korte zoektocht deze link tegen die aangaf, dat je oorspronkelijke kaart 60mbps schrijven niet haalt. Kans zit er in dat de 128GB kaart die je nieuw hebt deze "soms" ook niet haalt, met als resultaat dat de camera stopt. Drops in schrijfsnelheid kunnen niet ondervangen worden door caching oid.

Kom je teven op een ander issue : Xiaomi ondersteund officieel geen kaarten boven de 64GB.

Mijn advies : doe even een schrijftest op de SD kaarten om te achterhalen of ze constant minstens 60mbps kunnen schijven voor een langere periode.

ps. zelf heb ik denk ik dezelfde 64GB kaart, welke in de 4k+ geen problemen geeft met de hoogste instellingen, alleen zit daar natuurlijk weer andere handware aansturing in.
Ik heb geen 128GB kaart, sterker nog, ik heb precies dezelfde kaart die jij hebt. Die werkte dus niet en vervolgens heb ik de Extreme Pro (https://tweakers.net/pric...e-pro-microsdxc-64gb.html) aangeschaft. Deze gaf precies hetzelfde probleem. Ik ga morgen weer een poging doen door een lexar 64gb 1000x te bestellen.

Omdat jij geen problemen hebt met die kaart in de 4k+ moet er haast wel een probleem zijn met de camera. Vanavond even naar de bitrate kijken van een 4k filmpje dat ik gemaakt heb.

Edit:
ApC_IcE schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:48:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fF28bTT.png

Dit zijn de bitrates van een 4k 10 sec filmpje. Ik weet niet precies wat normaal is, zie jij hier iets geks aan?

De sandisk kaartjes heb ik van dataio.nl dus ik neem dat die wel prima zijn. Ik kan geen site vinden waar ik het serienummer in kan voeren om hem te controleren.

Iemand nog andere suggesties?

[ Voor 19% gewijzigd door Viewty op 28-06-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Viewty schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:17:
[...]

[...]

[afbeelding]

Dit zijn de bitrates van een 4k 10 sec filmpje. Ik weet niet precies wat normaal is, zie jij hier iets geks aan?

De sandisk kaartjes heb ik van dataio.nl dus ik neem dat die wel prima zijn. Ik kan geen site vinden waar ik het serienummer in kan voeren om hem te controleren.

Iemand nog andere suggesties?
https://dashcamtalk.com/f...ate-mod-and-telnet.28019/

Dit is de pagina om door te lezen hoe je dus de bitrate omlaag zet.
Ik heb bij mijn filmpjes op 1080p 60fps gecheckt en die is standaard op 45mbps
Ik zie bij jou 60 staan (totale mbps) en dit is dan 4k op 30fps. ik gebruik die instelling niet dus ik weet ook niet wat daar standaard voor is maar als ik mijn 1080p op 60fps zet krijg ik ook slow card op diezelfde 64gb kaart.

kortom ik weet bijna zeker dan 60mbps te hoog is voor de 4k op 30 fps.

met mijn sandisk extreme die tot 100mbps gaat kom ik boven de 90 nog goed uit.

Laat maar even weten als je de autoexec.ash file hebt gedownload en met notepad hebt ge-edit.
Dan kan ik hem even voor je controleren als dubbelcheck.
Als je de bitrate niet hoger dan 45mbps zet heb je nooit slow card meer.

60mbps zou je extreme card zeker aan moeten kunnen maar (hij kan tot 90) maar dat moet je niet willen als ie heel soms slow card aangeeft. ik zou 45mbps doen en kijken of alles dan wel werkt

nee ik ga niet een file voor je maken, op deze manier kan je dit straks zelf finetunen per setting

[ Voor 21% gewijzigd door ApC_IcE op 28-06-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
  • Laatst online: 13:18
Ik heb sinds een week ook de yi 4k.
Eerste wat ik heb gedaan is de laatste firmware (1.6.1) er opgezet.
Als ik 4K of 2.7K film dan geeft die ook de melding slow SD card.
Daarnaast lijkt die ook erg lang te doen om een foto op te slaan.

Ik gebruik onderstaande kaart, welke is aangeraden door Yi.

pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC 64GB + SD Adapter for Action Sports Cam...

Misschien iets in de laatste firmware wat niet klopt?

Ik zal van het weekend eens 1.5.6 erop zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tinnman op 29-06-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Ik heb ook vaak slow card error, en dan ook weer een tijd niet met dezelfde kaart.
Bij de oude firmware had ik hier nooit last van

[ Voor 23% gewijzigd door R.van.M op 30-06-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:57
Ja, ik heb precies hetzelfde. In Marokko heb ik op de motor een 128gb kaartje helemaal vol geknald zonder problemen, maar daarna is er altijd gezeik geweest met dat kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
ik heb firmware 1.5.6 geprobeerd.
bij 4K geeft die nog wel kort de melding dat de SD card slow is.
Bij een filmpje van 30sec geeft die 1 keer die melding maar neemt vervolgens wel gewoon op.
Als ik het filmpje stop dan moet ik weer 30 sec wachten voordat de camera klaar is met opslaan.
bij 2.7K heb ik geen melding gekregen.

Wat opvalt bij het maken van foto's is dat de camera niet meer lang bezig is met opslaan.

Ik denk dat YI dit kan fixen in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912189

Sinds enkele weken heb ik ook een yi 4k. Nu blijkt dat de buitenste plastiek ring rond de lens is gescheurd. ( een recht scheurtje door het ringentje) Is volgens mij niet echt een probleem, maar wat denken jullie ervan? Heb gezocht of ik deze kan kopen/vervangen maar zonder resultaat.

Grts Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Amazon prime sale - Yi Gimbal voor $99 (na transport in customs 122eur)
https://www.amazon.com/dp...sw_r_fa_apa_oebzzbC5R2K8E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDashwood
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-03 15:46
Net mijn 4K+ binnengekregen. Eerste indruk is erg goed, zowel 4K/60p als 1080/60p zien er geweldig uit op de hoge bitrate setting van 135 Mbps. Instellingen zijn makkelijk te veranderen en de app werkt top. Heb hem op Amazon.de kunnen krijgen voor 310 euro.

Zit nu nog te wachten op de FeiyuTech WG2 gimbal.

[ Voor 9% gewijzigd door JackDashwood op 13-07-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
JackDashwood schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:13:
Net mijn 4K+ binnengekregen. Eerste indruk is erg goed, zowel 4K/60p als 1080/60p zien er geweldig uit op de hoge bitrate setting van 135 Mbps. Instellingen zijn makkelijk te veranderen en de app werkt top. Heb hem op Amazon.de kunnen krijgen voor 310 euro.

Zit nu nog te wachten op de FeiyuTech WG2 gimbal.
Heb een beetje in forums gebladerd maar krijg toch geen eenduidig advies over de shop waar ik het best de yi 4k kan bestellen. Waar heb je die van jouw besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDashwood
TweakMore schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Heb een beetje in forums gebladerd maar krijg toch geen eenduidig advies over de shop waar ik het best de yi 4k kan bestellen. Waar heb je die van jouw besteld als ik vragen mag?
Die van mij komt van deze link: https://www.amazon.de/dp/..._=v_sp_widget_detail_page
"Sold by YI Official Store German and Fulfilled by Amazon" en ik had hem binnen 48 uur binnen.

Toen ik hem bestelde kreeg je 60 euro korting, dus ik heb 310 betaald. Op dit moment is die actie niet actief, maar krijg je korting op hun gimbal. Wellicht komt die eerdere korting op een later moment weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
TweakMore schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Die van mij komt van Geekbuying voor €315,-, uit het Spaanse magazijn dus vrij van importkosten:
http://www.geekbuying.com...MX377---Black-379853.html

Was met een week binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
Of op AliExpress de officiële Yi store uit het Duitse magazijn. Daar is nu een sale voor 175eur voor de Yi 4k. De plus versie voor 347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migie76
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 21:16
Bij Artrades verkopen ze de Yi 4K.
https://shop.strato.com/e...s/79752941/Products/00062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migie76
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 21:16
Wat zijn de beste instellingen voor de Yi 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 09:38
Iemand hier die weet of de ronde uv filter past icm de onderwaterbehuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDashwood
migie76 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:46:
Wat zijn de beste instellingen voor de Yi 4K?
Dat hangt er volledig van af wat je er mee wilt doen. Voor de beste kwaliteit moet je in ieder geval wel de bitrate op 'high' zetten of hacken naar een hogere custom bitrate: https://github.com/irungentoo/Xiaomi_Yi_4k_Camera

Als je niet per se 60fps nodig hebt, dan krijg je betere kwaliteit bij minder frames. Dan is 30fps een goede setting. Je kunt dan zowel in 1080p als 4K filmen, maar als je in 4K filmt en dan downsampled naar 1080p in je editor krijg je een leuke boost in kwaliteit t.o.v direct schieten in 1080p.

Als je verder zelf je beelden wilt graden doe je er goed aan om het kleurprofiel op 'flat' te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjee-01
Ik heb mijn camera nu enige tijd in mijn bezit, en denk dat het wel tijd is voor een kleine review.

Als eerste kreeg ik van bekenden vaak te horen: ''Voor dat geld kun je beter doorsparen voor de GoPro 5 of de 4 halen.''. Wat ben ik blij dat ik dit niet heb gedaan. Na een lange levertijd van drie weken, en betalen bij de doanne heb ik mijn camera binnen. Eerste indruk was goed. Zat in een mooi doosje, de beelden die ik kon maken met een SD-kaartje uit china, zagen er goed uit. Ik kon helaas nog niet meteen filmen in 4K 60 FPS. Dus heb ik daarna meteen een nieuwe SD-kaart besteld: Sandisk Extreme U3 V30 64GB. Deze SD-kaart werkt prima. De opneem tijd is in de 4K/60fps wel beperkt (50 minuten geloof ik?). Echter is dit tot nu toe altijd voldoende voor mij geweest, en heb ik altijd een 2e SD kaartje van Lexar 633x 16GB voor de zekerheid erbij. (Niet gekocht, had ik toevallig nog).

De camera is gekocht voor de vakantie. Ik heb hem vorige week ook pas voor het eerst goed kunnen testen. Ik heb veel accesoiressen gekocht. Waaronder vijf accu's. Dit was verre van nodig. Ik heb enkel twee accu's maximaal per dag gebruikt. Ik gok dat de opneem tijd in de buurt van de 1,5 uur tot 2 uur komt.

Een groot nadeel waarvan ik wel baalde is dat wanneer ik een foto wou maken met de timer aan. Hij geen foto maakte maar een wit scherm liet zien en fotografeerde. Als ik geen timer aan had staan, schoot hij wel een foto. Misschien is er al een update hiervoor, en draaide ik nog op een oude versie.

Om wat impressies te krijgen van de beelden die er zijn geschoten, kan je hier de video downloaden:
https://1drv.ms/v/s!ApYxHYxCc8y-ga4VPvh6h5SMcEIHow
De video is compressed en nabewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
Tinnman schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:32:
ik heb firmware 1.5.6 geprobeerd.
bij 4K geeft die nog wel kort de melding dat de SD card slow is.
Bij een filmpje van 30sec geeft die 1 keer die melding maar neemt vervolgens wel gewoon op.
Als ik het filmpje stop dan moet ik weer 30 sec wachten voordat de camera klaar is met opslaan.
bij 2.7K heb ik geen melding gekregen.

Wat opvalt bij het maken van foto's is dat de camera niet meer lang bezig is met opslaan.

Ik denk dat YI dit kan fixen in de firmware.
De bovenstaande problemen worden compleet opgelost door de nieuwe firmware (1.6.10 Dus niet 1.6.1).
Bij 4K 30fps krijg ik geen meldingen meer van slow sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-03 15:57
bobjee-01 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:18:
Ik heb mijn camera nu enige tijd in mijn bezit, en denk dat het wel tijd is voor een kleine review.

Als eerste kreeg ik van bekenden vaak te horen: ''Voor dat geld kun je beter doorsparen voor de GoPro 5 of de 4 halen.''. Wat ben ik blij dat ik dit niet heb gedaan. Na een lange levertijd van drie weken, en betalen bij de doanne heb ik mijn camera binnen. Eerste indruk was goed. Zat in een mooi doosje, de beelden die ik kon maken met een SD-kaartje uit china, zagen er goed uit. Ik kon helaas nog niet meteen filmen in 4K 60 FPS. Dus heb ik daarna meteen een nieuwe SD-kaart besteld: Sandisk Extreme U3 V30 64GB. Deze SD-kaart werkt prima. De opneem tijd is in de 4K/60fps wel beperkt (50 minuten geloof ik?). Echter is dit tot nu toe altijd voldoende voor mij geweest, en heb ik altijd een 2e SD kaartje van Lexar 633x 16GB voor de zekerheid erbij. (Niet gekocht, had ik toevallig nog).

De camera is gekocht voor de vakantie. Ik heb hem vorige week ook pas voor het eerst goed kunnen testen. Ik heb veel accesoiressen gekocht. Waaronder vijf accu's. Dit was verre van nodig. Ik heb enkel twee accu's maximaal per dag gebruikt. Ik gok dat de opneem tijd in de buurt van de 1,5 uur tot 2 uur komt.

Een groot nadeel waarvan ik wel baalde is dat wanneer ik een foto wou maken met de timer aan. Hij geen foto maakte maar een wit scherm liet zien en fotografeerde. Als ik geen timer aan had staan, schoot hij wel een foto. Misschien is er al een update hiervoor, en draaide ik nog op een oude versie.

Om wat impressies te krijgen van de beelden die er zijn geschoten, kan je hier de video downloaden:
https://1drv.ms/v/s!ApYxHYxCc8y-ga4VPvh6h5SMcEIHow
De video is compressed en nabewerkt.
Welke accessoires heb je allemaal gekocht en waar? Ben je er tevreden over? Ben me ook aan het oriënteren! Afgaande op je bericht ga ik denk ik ook maar 1 extra accu kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjee-01
derfischmeister schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Welke accessoires heb je allemaal gekocht en waar? Ben je er tevreden over? Ben me ook aan het oriënteren! Afgaande op je bericht ga ik denk ik ook maar 1 extra accu kopen :)
Ik had er een onderwater case bij zitten. Deze heb ik erg veel gebruikt. Wel wordt hij erg warm bij veel opnemen. Verder heb ik van ebay een set gekocht met allerlei producten. De kwaliteit hiervan is erg slecht, dus raad ik je niet aan. Wat ik wel gebruik is de mount voor de fiets, een mount voor bodycam on chest en een on head.

Verder heb ik sinds kort ook een hand-held gimbal. Tot mijn spijt moest ik er snel een aanschaffen, dus heb ik de Zhiyun Z1 Pround Handheld Gimbal voor GoPro gekozen omdat deze als enige snel geleverd kon worden. Deze valt mij eerlijk gezegd wat tegen omdat je er knopjes op hebt zitten, ipv ook een soort joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 11:57
Sinds gisteren ook in het bezit van een Yi 4K+ camera, gekocht via een Nederlandse webwinkel (€ 289,-).
Nu ben ik aan het rondkijken voor een stabilizer. Op internet zie ik de "Zhiyun Smooth Q" voorbij komen die ook zou dienen te werken met de Yi 4K+.

Iemand ervaring met deze stabilizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 08:11
Heb je een linkje van de webwinkel?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste