Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• smallblock
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15-12 17:22

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Bedankt voor de tips. Helaas had ik de daar besproken methoden al geprobeerd.Tot nu toe zonder resultaat

Leuke lamp, overigens !!

• epandi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13-12 22:27
quote:
elinx schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:55:
[...]

Als opnieuw flashen niet meer lukt kan dit misschien een oplossing bieden.
Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee.
Ik heb hier ervaring mee en het werkt. Hoewel de yi niet compleet bricked was op voorhand. Bij werd het autoexec.ash bestand niet tijdens starten geladen. Na de recovery met die ELF files werkte alles als een tierelier. Wel even goed opletten dat je de juiste files gebruikt. Zijn aparte ELF files voor de Z22 en Z23 uit mijn hoofd.

• me_mrtn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:40
quote:
PetrCech_3 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:48:
[...]

Dat is het vervelende... Ik heb niet de originele selfiestick maar een andere (zat in zo'n acc.pakket). Ik ga die remote dus nooit op mijn selfiestick bevestigd krijgen. De enige manier is namelijk degene die ik op de foto zie, of niet? (Met zo'n rubber/elastisch-achtige aansluiting)

Edit:
http://www.ebay.com/itm/N...c8729d:g:x0oAAOSw9r1V8VjM (Selfiestick)
http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982397.html (Monopod).
Ben ik nog weer §4/5 goedkoper uit als ik ze los bestel en niet in ťťn keer bij Banggood.
Bedankt, even de selfiestick besteld. Had de remote al. Overigens iemand nog een brandend lampje voor een goed harnas?

• Bexxerz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 17:58
quote:
3E3A37 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:01:
[...]
Wat voor kaart heb je, merk/type?
[...]
Ik heb een SanDisk Ultra 64 GB MicroSD XC1.

Precies type kan ik niet zeggen helaas.
Deze zou eigenlijk toch moeten voldoen (XC1 = 10mbps write?)

Tuurlijk... Ik moet het filmpje importeren op een computer, en daar draait het wel vloeiend!, had ik zelf ook wel kunnen weten.

Komende twee weken komen al mijn accessoires (Gearbest en BangGood) binnen. Ben benieuwd!!

Bexxerz wijzigde deze reactie 13-12-2015 13:13 (27%)

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
quote:
Reynouts schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:22:
Gisteren maar eens de lijm rondom de lens los gehaald. Duurde wat langer dan gehoopt, maar het is gelukt.
Binnenkort de lensfocus beter afstellen (Z23L). Ik twijfel nog over de methode.

Gewoon aansluiten op de TV of via deze manier. Ik denk dat de tweede manier een beter resultaat zal geven. Wel wat tijdsintensiever.
Vandaag maar aan de slag gegaan met de lens fix. Ik heb uiteindelijk de tweede manier gebruikt, aangezien het met de TV niet echt goed te doen is.

Het resultaat:

Onder is hoe het uit de fabriek kwam, boven na lens "fix". De focus stond veel te dichtbij <30cm.

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
Ik heb even gezocht maar het zo snel niet kunnen vinden in dit topic.
Wanneer ik gebruik maak van de 1080p 60fps functie stopt hij na 2GB om het volgende file aan te maken. Maar soms maakt hij nog een klein bestandje van een paar seconden (15mb) aan om vervolgens weer een 2GB file aan te maken.

Dit is het kaartje welke ik gebruik. Als ik het zo lees moet dit voldoende zijn.
https://www.dataio.nl/mic...tra-class-10-uhs-i-48mbs/

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:37
quote:
Headshot_NL schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:26:......Maar soms maakt hij nog een klein bestandje van een paar seconden (15mb) aan om vervolgens weer een 2GB file aan te maken.....
De 2GB is de maximale bestandsgrootte die de Yi aankan. het kleine bestandje is volgens mij een laag resolutie preview bestandje om op je telefoon te laten zien. Het verzenden van 2GB zou nl nogal wat tijd in beslag kunnen nemen.

• HaNS1443
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:57
quote:
Tomvanschayk schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:35:
[...]

Ik heb hem zelf nog niet maar al geprobeerd om hem opnieuw te laten pairen met de camera of de batterij er een keer uithalen?
Geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem. Iemand hier ook last van of weet een oplossing?

KISTRADIO

• error 404
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 03-07-2017

error 404

Gebruiker niet gevonden

Weet iemand of je een externe microfoon op de Yi kan aansluiten?
Anders zou dat wel handig zijn voor vlogs ;)

• 3E3A37
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 26-09 06:16
quote:
error 404 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:50:
Weet iemand of je een externe microfoon op de Yi kan aansluiten?
Anders zou dat wel handig zijn voor vlogs ;)
Misschien heb je hier iets aan.
Oeps, heb het filmpje net zelf ook even bekeken, maar waarschijnlijk iets te technisch. ;)

3E3A37 wijzigde deze reactie 17-12-2015 18:48 (13%)
Reden: Url

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag mijn Witte Yi binnengekregen. Zag dat ik gepost had op 5 decemebr dat ik hem besteld had dus heeft ongeveer 2 weken geduurd bij Gearbest vandaan :)

Verwacht eigenlijk ook de rest van de accesoires wel, die zijn apart besteld ook bij gearbest. Het is overigens ook een Z23L.

Nu nog een steadicam en microSD bestellen voor ik wat leuks kan gaan doen :)

GabriŽl Ryzen

• smallblock

smallblock

Vandaag is mijn 2e Yi bezorgd. De eerste is voor reserve onderdelen nadat ik die verkloot heb met een mislukte firmware update.
Ik zal nog wel de focus moeten bijstellen. Die staat zoals bij zovelen veel te dichtbij.

Verbinding maken via WiFi met m'n Nexus 7 tablet wilde in eerste instantie niet lukken. Nu draaide daar een custom 6.0MM rom op met nog wat probleempjes. Ik ben maar teruggegaan naar een 4.4.4KK rom en nou werkt de verbinding probleemloos. Geen idee of dat door de rom versie kwam of niet. Boeit niet, het werkt nu.

Dan nou maar wachten tot de kerstman de benodigde accessoires uit China bezorgt, zodat de Yi als dashcam gebruikt kan gaan worden.

Leuke lamp, overigens !!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik bedacht me net dat ik dus nog geen case besteld had 8)7

Dacht dan bestel ik die toch even, serieus dat daar zoveel soorten in zijn, maakt dat nog veel uit ? Puur voor bescherming, zal er geen diepe duiktochten mee gaan maken als ik al eens zal duiken er mee...

GabriŽl Ryzen

• 3E3A37
quote:
sapphire schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:40:
Ik bedacht me net dat ik dus nog geen case besteld had 8)7

Dacht dan bestel ik die toch even, serieus dat daar zoveel soorten in zijn, maakt dat nog veel uit ? Puur voor bescherming, zal er geen diepe duiktochten mee gaan maken als ik al eens zal duiken er mee...
Bouwkwaliteit kun je helaas niet van een afbeelding afzien, het grootste verschil zit hem in het aantal meters onder water, bijvoorbeeld 40m of 60m (maar je geeft aan dat dit voor jou niet heel belangrijk is), verder of het aluminium of plastic 'drukknopjes' heeft (waarbij mijn voorkeur naar het eerste gaat) en het belangrijkste, er zit best wel een groter verschil in het 'vignetting' effect (interessant artikel).
Persoonlijk zou ik voor een ronde lens opening gaan.
quote:
sapphire schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:05:
..microSD bestellen voor ik wat leuks kan gaan doen :)
Mocht je deze nog niet hebben aangeschaft. Op Amazon.de staat nu een hele dikke aanbieding (enkel vandaag). Samsung EVO+ microSDXC 64GB voor § 14,99, goedkoopste prijs elders § 25,-. Je kunt er een boek van bijvoorbeeld § 0,99 bij bestellen (en eventueel later annuleren) voor gratis verzending. 80MB/s read en 20MB/s write. Dus ruim voldoende.

3E3A37 wijzigde deze reactie 20-12-2015 12:22 (5%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Bedankt voor de tip, had helaas al kaartjes besteld.

Overigens vandaag eens de eerste fotos bij daglicht gemaakt, nou dat was ook gelijk om te huilen :'(
Dus gelijk de lens fix maar gedaan, was flink pielen want het waren drie aardige klodders lijm! Yi op een statief gezet, was ook een heel gedoe want de thread voor de schroef is te ondiep, daardoor past hij nergens strak op, dubbelgevouwen papiertje loste het iig op.
Buiten alles neergezet, de eerste foto was default, de laatste heb ik gemaakt voor er vrienden langskwamen dus ga morgen wel verder. Verschil is behoorlijk...

De bladeren zijn op ongeveer 50cm en het bord op 4~5m afstand. Bizar dat ze de camera zo durven te leveren |:(
Het plaatje is een uitsnede van 100% crop

GabriŽl Ryzen

• smallblock

smallblock

Gisteren ook maar eens de lijmklodders van de lensfixatie verwijderd. Wel een beetje overdreven om dat op 4 punten te doen. Maar goed het is na flink pielen gelukt en het beeld is nu acceptabel.

Leuke lamp, overigens !!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja zekerheid voor alles moeten ze bij Xiaomi gedacht hebben :?

Zelfs zonder lijm draait die lens niet zomaar en moet ik er moeite voor doen dus twijfel of ik er weer lijm op ga doen? aan de andere kant dan zit het iig wel weer goed vast, nu nog even kijken hoe.....

GabriŽl Ryzen

• smallblock

smallblock

Ik heb 'm niet meer gefixeerd. Zeker als het frontje er weer opzit is het heel lastig om 'm zelfs bewust te draaien. Bij de mijne moest ik de lens met de klok mee draaien om de focus goed te krijgen en hij wil ook niet eens verder meer.

Leuke lamp, overigens !!

• 3E3A37
Afgelopen week ook mijn Yi ontvangen. Ik heb lang gewacht in de hoop dat er een nieuwe/verbeterende versie zou uitkomen, omdat ik niet zelf de lens fix wilde uitvoeren. Ik heb hem uiteindelijk besteld via AliExpress voor § 69,31. Ongeveer § 10,- meer dan bij bijvoorbeeld Banggood of Gearbest, maar hierbij was ik er wel zeker van dat ik niet zelf de lens fix uit hoefde te voeren aangezien zij iedere camera van te voren testen. Het is de laatste revisie, versie Z23L en geleverd binnen 13 dagen.

De waterproof case heb ik ook direct bij hun besteld (er zijn verschillende pakket opties) en de rest van de accessoires had ik al. Eerder had ik helaas een fake 'original waterproof case' van § 15,40 via AliExpress. Deze was slordig afgewerkt, waardoor ik al mijn twijfels had en vervolgens ook niet waterdicht.

Gisteren (vrije dag) de camera voor het eerst overdag kunnen testen, hoewel ik de foto kwaliteit zwaar vind tegenvallen, ben ik wel zeer te spreken over de videokwaliteit, zeker wanneer ik deze op mijn 50" plasma bekijk. Ik had gefilmd in 1080p 30fps. Ik las (ben de bron kwijt) dat de kwaliteit beter is met 30fps dan met 60fps.

Ik ben erg benieuwd welke video settings jullie gebruiken. Sowieso NTSC of PAL en dan 60/50 of 30/20 frames. En zijn er mensen die enkel in 2k filmen? Is het kwaliteit verschil erg groot?

Verder nog een tip, ik heb er direct een extra back cover set van § 1,89 bij besteld. Ik ben namelijk erg bang dat ik het klepje van de usb/hdmi/microsd kwijtraak op reis.

• Unicron
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:42
Ik heb een kingma waterproof case besteld en ben benieuwd wat de afmetingen zijn van het lensgedeelte. Ik zou namelijk graag een diving filter bestellen, bijv: http://nl.aliexpress.com/...0_62_81,searchweb201560_5

Sommige verkopers melden naast Gopro 3+/4 ook de Xiaomi Yi. Weet iemand of dit gaat passen? Zijn zegmaar duikfilters voor de gopro 3+/4 compatible met de Kingma Xiaomi case?
Kan iemand de breedte en hoogte van het kingma lensgedeelte opmeten?

Edit: Ik heb ondertussen gevonden dat de GoPro 3+/4 case lens de volgende afmetingen heeft: 36x33,5x6mm. Zou iemand de kingma case kunnen opmeten?

Unicron wijzigde deze reactie 25-12-2015 21:37 (10%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Een diving filter is zo te zien gewoon een goedkoop pola filtertje, vraag me af of je nou echt blij wordt van een slecht filter.

@3E3A37, tja wat had je verwacht? Het blijft een erg kleine sensor in een cameraatje van een paar tientjes. Sowieso vind ik de Yi het beter doen dan bv een Gopro Hero die dubbel zo duur is :)

Mijn case is nog onderweg maar mijn schermpje en steadicam smoothee zijn er al wel, daarom de camera maar geducktaped erop :+
Echt super lastig nog op het beeld echt smooth te laten zijn, blijft gewoon zichtbaar dat ik loop :(

Mocht iemand nog zo'n goedkope case hebben en niet gebruiken omdat hij niet waterdicht is....ik houd me aanbevolen want dan kan m'n Yi iig op de smoothee zoals het hoort :)

GabriŽl Ryzen

• Unicron
quote:
sapphire schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:07:
Een diving filter is zo te zien gewoon een goedkoop pola filtertje, vraag me af of je nou echt blij wordt van een slecht filter.
Het was maar een voorbeeld van een gopro filter. Er zijn er vele te krijgen van goedkoop tot erg duur. Mij gaat het er nu vooral om of de duikfilters voor de GoPro passen op een Xiaomi Kingma waterproof case? Als iemand die dus zo'n kingma waterproof case even de schuifmaat erop kan zetten dan weet ik dus in iedergeval of GoPro filters een optie zijn?

• Tomvanschayk
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:56
quote:
Unicron schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:17:
[...]

Het was maar een voorbeeld van een gopro filter. Er zijn er vele te krijgen van goedkoop tot erg duur. Mij gaat het er nu vooral om of de duikfilters voor de GoPro passen op een Xiaomi Kingma waterproof case? Als iemand die dus zo'n kingma waterproof case even de schuifmaat erop kan zetten dan weet ik dus in iedergeval of GoPro filters een optie zijn?
Ik heb de Kingma case. Ik zal straks als ik thuis ben even meten voor je

• Unicron
quote:
Tomvanschayk schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:21:
[...]

Ik heb de Kingma case. Ik zal straks als ik thuis ben even meten voor je
Thanks! Ben benieuwd

• Tomvanschayk
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:56
quote:
Ik kom uit op 35,5 mm breed, 33 mm lang en 7,3 mm diep. Dat gaat om het lensgedeelte overigens maar ik neem aan dat je die bedoelde. Ik weet niet hoe zo'n lens vast moet blijven zitten maar er zit geen rand in de case om iets op vast te klikken.

Ik heb trouwens deze case (schijnbaar zijn er verschillende van Kingma):

http://www.dx.com/p/kingm...white-393201#.VoLaGKDO-rU

• Unicron
quote:
Tomvanschayk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:09:
[...]

Ik kom uit op 35,5 mm breed, 33 mm lang en 7,3 mm diep. Dat gaat om het lensgedeelte overigens maar ik neem aan dat je die bedoelde. Ik weet niet hoe zo'n lens vast moet blijven zitten maar er zit geen rand in de case om iets op vast te klikken.

Ik heb trouwens deze case (schijnbaar zijn er verschillende van Kingma):

http://www.dx.com/p/kingm...white-393201#.VoLaGKDO-rU
Thanks! Mijn case is nog onderweg, maar wil eigenlijk niet te lang wachten met het bestellen van een duikfilter waar ik dan ook weer op moet wachten.

De maten die je noemt zijn in ieder geval bijna hetzelfde als die van een gopro, want die zijn 36x33,5x6mm als ik het internet mag geloven. Met jouw meting heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat passen. Hoe het precies vast zit is mij ook niet helemaal duidelijk, maar ik denk bijna dat de filters klemmen. En zo niet dan gebruik ik wel wat ducttape ofzo :P

• Bexxerz
Ik heb de Xiaomi Yi vanaf Banggood besteld (z23 versie). Nu vraag ik mij of een Lens fix altijd nodig is?
Het ziet er wel redelijk scherp uit, maar weet niet of ik het risico moet nemen om het lijm te knippen terwijl het achteraf niet nodig blijkt te zien.

Anderzijds hoop ik niet straks erachter te komen dat de camera straks niet optimaal gebruik maak van de camera..

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde. Lens lijkt aardig goed scherp gesteld, maar na een meter of 20-30 wordt het wat minder. Ik zou het iets kunnen aanpassen, maar misschien wordt dan juist de voorgrond weer onscherp. Ik ga 'm eerst een keer mee op wintersport nemen, om daarna te besluiten of de fix wel of niet nodig is.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:26
Zoveel werk is het niet. Ja, de lijm lospeuteren kan wat irritant zijn maar verder is het doodsimpel.
Zet anders even met een pen/stift een streep op zowel de lens als de behuizing zodat je altijd de lens kunt terugdraaien zoals die was.

Overigens heb ik na de fix de lens niet weer vastgelijmd; het gaat vrij stroef dus ik verwacht niet dat die gaat draaien.

Piet91 wijzigde deze reactie 02-01-2016 18:20 (20%)

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:37
quote:
VantageR schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:56:
.....Lens lijkt aardig goed scherp gesteld, maar na een meter of 20-30 wordt het wat minder. ...
Als je dat nu al ziet, is de lens waarschijnlijk niet goed ingesteld.

• Valandil
  • Laatst online: 15-12 23:53
Tot hoeveel meter is het handig om hem scherp te stellen.
Jullie tips?

Je gebruikt hem meestal voor wat actieve filmpjes, daarbij is scherpte over 20 a 30 meter wat minder belangrijk toch?

wijze woorden

• VantageR
  • Niet online
quote:
elinx schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:16:
[...]
Als je dat nu al ziet, is de lens waarschijnlijk niet goed ingesteld.
Je ziet het alleen op foto's. Bij video is het nauwelijks zichtbaar door de lagere resolutie.

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-11 20:12
Ik heb een vraag over de Yi icm met de app.
Zelf heb ik een windows phone en dus geen xiaomi app. Dus gebruik ik nu altijd de app op mijn ipad of onderweg met de telefoon van de persoon met wie ik ben. Niet ideaal maar wel te doen. Mijn volgende telefoon wordt sowieso geen windows phone dus dan is het probleem opgelost. Maar nu ga ik in februari op wintersport en dan is het gebruik van de app natuurlijk wel weer ideaal. Maar nu heb ik nog een oude iphone 3gs liggen. Daar kan ik nog wel de xiaomi app op installeren.
Maar werkt dat ook wanneer ik daar geen simkaart in heb om dan gewoon via wifi verbinding te maken met de camera?

• Piet91
quote:
stansfield schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:11:
Zelf heb ik een windows phone en dus geen xiaomi app. Dus gebruik ik nu altijd de app op mijn ipad of onderweg met de telefoon van de persoon met wie ik ben. Niet ideaal maar wel te doen. Mijn volgende telefoon wordt sowieso geen windows phone dus dan is het probleem opgelost. Maar nu ga ik in februari op wintersport en dan is het gebruik van de app natuurlijk wel weer ideaal. Maar nu heb ik nog een oude iphone 3gs liggen. Daar kan ik nog wel de xiaomi app op installeren.
Maar werkt dat ook wanneer ik daar geen simkaart in heb om dan gewoon via wifi verbinding te maken met de camera?
Ja.

• stansfield
quote:
Tnx. Dat is ideaal.

• me_mrtn
quote:
Volgens mij, maar daar ben ik niet zeker van, kun je op een 3GS geen live beeld krijgen. Dus check dat even van te voren. Heeft iemand wel eens gemeld in dit topic.

• stansfield
quote:
me_mrtn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:10:
[...]

Volgens mij, maar daar ben ik niet zeker van, kun je op een 3GS geen live beeld krijgen. Dus check dat even van te voren. Heeft iemand wel eens gemeld in dit topic.
Ok. Vanavond even proberen of dat allemaal werkt.

• Bexxerz
quote:
Je kan de app 'Yi Action Camera' kunnen gebruiken.
Zal niet alle opties hebben zoals ios/android (tenzij betaald).

• stansfield
quote:
Bexxerz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:37:
[...]

Je kan de app 'Yi Action Camera' kunnen gebruiken.
Zal niet alle opties hebben zoals ios/android (tenzij betaald).
Ik zie dat die betaald zijn. Dan probeer ik het als echte hollander toch met mijn oude.

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-12 13:10

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ga over een tijdje backpacken door zuid-oost AziŽ (clichť, i know) en heb ook maar eens een Yi besteld met selfiestick + BT remote, de onderwaterbehuizing (alu knopjes/ronde lens) en zo'n drijvend handvatje voor de zekerheid. Daarnaast nog een lader met 2 extra accu's, 64GB micro SD had ik al.

Alles bij elkaar voor 160,- bij banggood besteld, het meeste via postNL laten bezorgen, de rest via priority, dus ik hoop de hele zwik binnen twee weken binnen te hebben.

Na lang wikken en wegen toch voor deze unit gekozen omdat ik niet het geld over had voor een GoPro en ik te veel problemen las met de SJCAM units. Ook heb ik al meerdere producten van Xiaomi (powerbank en de Mi Band) en daar ben ik ook over te spreken, zeker voor het geld wat je er voor betaald.

Ik ben benieuwd :)

Į\_(ツ)_/Į

• Bexxerz
Na wat te testen met mijn nieuwe Xiaomi Yi blijkt dat ik ook een lens fix nodig heb. De focus staat te dichtbij.

Nu zie ik op internet iedereen makkelijk de lijm weghalen. Ik heb echter 4 lijmbolletjes achter de lens. Op welke manier hebben jullie dit weg gehaald. met een Mes lijkt het me namelijk lastig omdat het echt lijm bolletjes zijn.

• stansfield
Iemand nog een tip voor een selfie stick met afstandsbediening (in de stok) voor tijdens het snowboarden. Dus hoeft geen mega lange stok te zijn maar wel een beetje een stevige.

Zie wel die van Xiaomi zelf die wel ok is volgens mij. Maar kun je daar ook met case je yi op bevestigen?

stansfield wijzigde deze reactie 10-01-2016 15:25 (23%)

• 3E3A37
quote:
Bexxerz schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:29:
Na wat te testen met mijn nieuwe Xiaomi Yi blijkt dat ik ook een lens fix nodig heb. De focus staat te dichtbij.
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik de lens fix ook nodig heb. Merk jij ook iets tijdens het filmen, of enkel bij foto's? Mijn filmpjes zijn haarscherp.

• Bexxerz
quote:
3E3A37 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:11:
[...]

Ik begin steeds meer te twijfelen of ik de lens fix ook nodig heb. Merk jij ook iets tijdens het filmen, of enkel bij foto's? Mijn filmpjes zijn haarscherp.
Ik had even buiten gefilmd, en merkte dat dichtbij alles top was, maar op afstand (6+ meter) niet meer. Ik kon bijv. het kenteken niet duidelijk zien van een auto op die afstand. vandaar dat ik overweeg om de lens fix te doen. Het zijn echter 4 lijm bolletjes die ik dan moet losweken. Heb dit bij 1 geprobeerd maar dat ging niet echt... vlot.

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:15

HellBeast

Oh My GoT!

Gewoon beetje voor beetje wegwrikken met een aardappelschilmesje. Wel met beleid natuurlijk en dan gaat het prima.

Beauty is in the eye of the beerholder

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik moet zeggen dat ik de lijm loshalen ook vond tegenvallen, op internet zag het er makkelijker uit dan irl. De lijm was serieus hard en heb het losgewrikt met een scherp pincet. Ben niet bang aangelegd qua knutselen aan elektronica maar met de kracht die ik moest zetten was dat wel even :X

Ondertussen ook mijn case binen, witte, alu knopjes en ronde lens van Gearbest. verscheept via priority voor $1 nog wat extra vanuit EU warenhuis. 2e kerstdag besteld en vlak na oud en nieuw binnen :)
Waterdicht :) Getest door een uurtje in een maatbeker te hangen met en kopje er bovenop en keukenpapier erin (en af en toe wat op de knoppen drukken). Totaal was het ongeveer $10.

Steadicam curve die ik heb is wat minder relaxed, krijg het niet voor elkaar om daar echt mooi vloeiend beeld uit te halen als ik loop. Wel wat beter dan zonder maar toch :(

sapphire wijzigde deze reactie 10-01-2016 20:23 (49%)

GabriŽl Ryzen

• Reynouts
  • Niet online
quote:
Bexxerz schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:29:

Nu zie ik op internet iedereen makkelijk de lijm weghalen. Ik heb echter 4 lijmbolletjes achter de lens. Op welke manier hebben jullie dit weg gehaald. met een Mes lijkt het me namelijk lastig omdat het echt lijm bolletjes zijn.
Ik vond het ook best lastig om de lijm eraf te krijgen.

Uiteindelijk heb ik een plat schroevendraaiertje verhit met een kaarsje, dat steeds op de lijmboilletjes gehouden zodat die zachter werden. Daarna kon ik het er makkelijker af krijgen.

• smallblock

smallblock

Ja die lijm valt best tegen. Het is een heel gedoe om die zooi eraf te krijgen maar het is de moeite waard. Dat wel.

Leuke lamp, overigens !!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Iemand nog een tip voor een sd card van 64GB of is elke class 10 in principe goed/snel genoeg?

Į\_(ツ)_/Į

• 3E3A37
quote:
beschuitfluiter schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:18:
Iemand nog een tip voor een sd card van 64GB of is elke class 10 in principe goed/snel genoeg?
Zelf gebruik ik Samsung EVO+ microSDXC 64GB. 80MB/s read en 20MB/s write, dus ruim voldoende.

• Vinzz
  • Laatst online: 19:28
Kun je rechtstreeks naar een clouddienst uploaden of moet dat via een omweg? Onedrive bv.

• Bexxerz
quote:
Reynouts schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:51:
[...]

Ik vond het ook best lastig om de lijm eraf te krijgen.

Uiteindelijk heb ik een plat schroevendraaiertje verhit met een kaarsje, dat steeds op de lijmboilletjes gehouden zodat die zachter werden. Daarna kon ik het er makkelijker af krijgen.
dankje voor de tip. Het is gelukt! morgen eens kijken of ik de focus goed kan vinden.
Ik weet weinig over de focus goed plaatsen. Is het nu belangrijk dat ik een object dichtbij focus (50cm) of veraf focus (2+m?)

• Herr Flicker
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-12 10:02
quote:
Bexxerz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:21:
[...]

dankje voor de tip. Het is gelukt! morgen eens kijken of ik de focus goed kan vinden.
Ik weet weinig over de focus goed plaatsen. Is het nu belangrijk dat ik een object dichtbij focus (50cm) of veraf focus (2+m?)
Ik zou zelf een beetje kijken wat jij handig vindt, en wat je vooral gaat doen met de camera. Voor bijv. je drone zou ik de focus wat verder leggen. Voor het huis-tuin en action gebruik zou ik 50-60cm doen.

• Reynouts
  • Niet online
quote:
Bexxerz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:21:
[...]

Het is inderdaad wel afhankelijk van wat je er mee wilt doen. Voor close-up skateboarden/snowboarden/.. is die out-of-the-box misschien wel prima. Maar er is wel een sweetspot te vinden, waar je een groot depth of field hebt en dat is meestal niet hoe die uit de fabriek komt.

Ik heb het uiteindelijk op deze manier gedaan. Zo kan je echt vergelijken wat het verschil is tussen kleine tussenstapjes. Kost wel wat tijd.

In deze tutorial staat wat meer informatie over de afstand waarop je de objecten het beste kan zetten.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

quote:
3E3A37 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:41:
[...]

Zelf gebruik ik Samsung EVO+ microSDXC 64GB. 80MB/s read en 20MB/s write, dus ruim voldoende.
Oooo dan moet deze zeker voldoende zijn toch? Die zit nu in mijn tablet namelijk :)
pricewatch: Kingston microSDHC/SDXC Class 10 UHS-I 64GB

Į\_(ツ)_/Į

• Kiswum
  • Registratie: november 2004

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Nieuwtje, binnenkort komt de Xiaoyi (Xiaomi) Car uit. Het concept is bijna hetzelfde als deze sportcamera, maar dan volledig voorbereid voor in de auto. Tevens zit er een soort lane assist bij en een schermpje. De accu is matig en daardoor niet geheel geschikt als actie camera.

Site is te vertalen met Google Chrome:
http://www.xiaoyi.com/yicarcam/yicarcam.html

Het filmpje van Xiaomi global is sinds enkele dagen online:
YouTube: Xiaomi Yi (XiaoYi) Car Camera

Pre-order kosten bij diverse webshops zo rond de §79,-

Reviews en blogs zijn te vinden op mijn site: Kiswum.com.
Check hier de grootste NL Xiaomi fanpagina op Facebook.

• Bexxerz
quote:
Kiswum schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:02:
Nieuwtje, binnenkort komt de Xiaoyi (Xiaomi) Car uit. Het concept is bijna hetzelfde als deze sportcamera, maar dan volledig voorbereid voor in de auto. Tevens zit er een soort lane assist bij en een schermpje. De accu is matig en daardoor niet geheel geschikt als actie camera.

Hier een betere site met informatie:
http://elproducente.com/xiaomi-yi-dashboard-camera/

• Kiswum
  • Registratie: november 2004

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
quote:
Ja dat klopt, die zag ik gisteren ook voorbij komen, bedankt voor de aanvulling!

Reviews en blogs zijn te vinden op mijn site: Kiswum.com.
Check hier de grootste NL Xiaomi fanpagina op Facebook.

• Vinzz
  • Laatst online: 19:28
Had je geen douane kosten bij Aliexpress?
quote:
3E3A37 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:42:
Afgelopen week ook mijn Yi ontvangen. Ik heb lang gewacht in de hoop dat er een nieuwe/verbeterende versie zou uitkomen, omdat ik niet zelf de lens fix wilde uitvoeren. Ik heb hem uiteindelijk besteld via AliExpress voor § 69,31. Ongeveer § 10,- meer dan bij bijvoorbeeld Banggood of Gearbest, maar hierbij was ik er wel zeker van dat ik niet zelf de lens fix uit hoefde te voeren aangezien zij iedere camera van te voren testen. Het is de laatste revisie, versie Z23L en geleverd binnen 13 dagen.

De waterproof case heb ik ook direct bij hun besteld (er zijn verschillende pakket opties) en de rest van de accessoires had ik al. Eerder had ik helaas een fake 'original waterproof case' van § 15,40 via AliExpress. Deze was slordig afgewerkt, waardoor ik al mijn twijfels had en vervolgens ook niet waterdicht.

Gisteren (vrije dag) de camera voor het eerst overdag kunnen testen, hoewel ik de foto kwaliteit zwaar vind tegenvallen, ben ik wel zeer te spreken over de videokwaliteit, zeker wanneer ik deze op mijn 50" plasma bekijk. Ik had gefilmd in 1080p 30fps. Ik las (ben de bron kwijt) dat de kwaliteit beter is met 30fps dan met 60fps.

Ik ben erg benieuwd welke video settings jullie gebruiken. Sowieso NTSC of PAL en dan 60/50 of 30/20 frames. En zijn er mensen die enkel in 2k filmen? Is het kwaliteit verschil erg groot?

Verder nog een tip, ik heb er direct een extra back cover set van § 1,89 bij besteld. Ik ben namelijk erg bang dat ik het klepje van de usb/hdmi/microsd kwijtraak op reis.

• Camacha
  • Registratie: april 2006

Camacha

Herder of bits.

quote:
3E3A37 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:41:
Let er wel op dat eigenlijk alle goedkope kaartjes TLC-geheugen gebruiken. Dat is wat minder slijtvast en snel, al heb je doorgaans wel grotere maten en een lagere prijs.

Helaas geven maar erg weinig fabrikanten informatie over wat een kaartje nou eigenlijk aan techniek aan boord heeft. Zo weigert Sandisk ronduit informatie te verstrekken. Zelfs als je het standpunt aanhangt dat het resultaat telt, heeft iets dergelijks waarschijnlijk een impact die relevant is of kan zijn. Eťn van de weinige merken met betrekkelijk expliciete informatie is Samsung: de Pro-serie is MLC.

In het geval van een dashcam telt het overigens helemaal, gezien die kaartjes qua schrijven behoorlijk op hun falie krijgen.

Camacha wijzigde deze reactie 12-01-2016 09:35 (5%)

Persuader of bytes.

• me_mrtn
quote:
Vinzz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:47:
Kun je rechtstreeks naar een clouddienst uploaden of moet dat via een omweg? Onedrive bv.
Nee, je kan alleen via je telefoon een verbinding opzetten. Downloaded naar je telefoon en dan naar een cloudservice uploaded kan natuurlijk wel.

• 3E3A37
quote:
Vinzz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:30:
Had je geen douane kosten bij Aliexpress?

[...]
Nee, ik had geen douanekosten, de kans hierop is ook erg klein. Maar kan natuurlijk altijd.

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:05

Chocoball

瞧好吧!

Inmiddels heb ik mijn Xiaomi Yi Sports camera met wat originele Yi accessoires uitgebreid die ik bij Gearbest had gekocht.

Originele Yi waterproof case updated edition) (niet meer te koop bij Gearbest maar normaal $25-$30)
De 1e generatie bleek wat probleempjes te hebben en dit is de verbeterde versie. Deze transparante case heeft een witte klem en een wit rubber. De afwerking is in orde en de sluiting ziet er redelijk uit maar toch forceer ik niks met open maken. 5 minuten onder water in een wasbak leverde in ieder geval geen lekkage op.

Originele Yi floating grip $10.03
Voor onder water deze floating grip gekocht. Afwerking is goed en het schuimrubber voelt dik aan. en heeft als extra zekerheid een polsbandje. Monteren gaat eenvoudig met de meegeleverde schroef.

Originele Yi 960mAh accu - $9.61
Aangezien de accu redelijk kort meegaat deze orginele accu gekocht.Komt netjes in een opbergdoosje maar gek genoeg is de accu die bij de camera geleverd wordt een 3,7V 1010mAh en deze een 3,6V 960mAh.Ook de opdruk is iets anders maar mijn camera is nog de 1e revisie mogelijk dat de accu inmiddels ook gewijzigd is?

Originele Yi opbergtas - $15.22
Opbergtas met 2 ritsen en een handgreep. De buitenkant is mooi stevig, binnenin zit schuimrubber al voorbehandeld en zijn de uitsparingen al aanwezig. Daarnaast nog een extra opbergvak met rits. Stevige tas en goed afgewerkt.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15-12 23:52
quote:
Kiswum schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:02:

offtopic:
Ik moet me wel heel erg vergissen als ze die muziek niet rechtstreeks bij Two Steps from Hell vandaan hebben geript

Die camera heb ik ook interesse in. Hoop alleen wel dat ze een waterdichte case gaan uitbrengen, anders moet ik zelf aan de knutsel gaan voor op de motor en zo handig ben ik nou ook weer niet :$

Nog een vraagje;
Zover ik heb kunnen vinden (ik ga er van uit dat de camera op dezelfde manier met de app zal communiceren) kun je via WiFi connecten en via http de video files downloaden. Weet iemand of het ook mogelijk is om dit te doen wanneer de camera staat op te nemen? Dan bedoel ik niet persť het downloaden van het bestand dat op dat moment geschreven wordt, maar is het mogelijk om de rest te downloaden via WiFi?

• roeldiek
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-11 20:17
quote:
Joolee schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:19:
[...]
Weet iemand of het ook mogelijk is om dit te doen wanneer de camera staat op te nemen? Dan bedoel ik niet persť het downloaden van het bestand dat op dat moment geschreven wordt, maar is het mogelijk om de rest te downloaden via WiFi?
Ik heb het net geprobeerd, maar dit is niet mogelijk. Je krijgt gewoon het overzicht, van alle bestanden op jouw camera, niet te zien en kunt dus ook niets downloaden.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15-12 23:52
quote:
roeldiek schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:45:
[...]

Ik heb het net geprobeerd, maar dit is niet mogelijk. Je krijgt gewoon het overzicht, van alle bestanden op jouw camera, niet te zien en kunt dus ook niets downloaden.
Ai, dat is jammer. Dan moet ik een andere oplossing vinden om de data eraf te krijgen. ”f pas gaan syncen wanneer de camera is gestopt, of de beelden proberen direct vanaf de camera te versturen naar m'n wifi netwerk. Daar zal ik dan wel een wifi antenne voor moeten gaan solderen.
Hoopte eigenlijk tijdens het rijden alles naar een pi zero te kunnen syncen zodat ik er nog wat status ledjes en knopjes (bijv. knopje voor "komende en afgelopen 5 minuten MOET bewaard worden") aan kon toevoegen en hij op accustroom lekker low-power met thuis kon gaan syncen.

Doel is dat de camera als vaste dashcam aan/in m'n motor zit verstopt en ik niet met sdkaartjes hoef te gaan zeulen :P

Worst case kan ik waarschijnlijk iig het zeulen wat makkelijker maken: http://www.aliexpress.com...,searchweb1451318400_6151

Joolee wijzigde deze reactie 17-01-2016 20:31 (15%)

• rhamstra
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-12-2017
Ook ik heb de Yi met een set aan accessoires besteld, volgens mij helemaal in orde. Alleen bij het testen van de onderwater case ging het niet helemaal goed. In water liggen was geen probleem, maar bij het eruit halen heb ik waarschijnlijk een van de knopjes aangeraakt en vervolgens was er vocht binnen. Lijkt mij niet de bedoeling, toch?

• me_mrtn
quote:
rhamstra schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:31:
Ook ik heb de Yi met een set aan accessoires besteld, volgens mij helemaal in orde. Alleen bij het testen van de onderwater case ging het niet helemaal goed. In water liggen was geen probleem, maar bij het eruit halen heb ik waarschijnlijk een van de knopjes aangeraakt en vervolgens was er vocht binnen. Lijkt mij niet de bedoeling, toch?
Nee, maar welke case heb je gebruikt?

• rhamstra

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Dat is volgens mij een ripoff van de Xiaomi waar we het in dit topic over hebben... ik lees daar steeds Yiaoyi namelijk... :X

Į\_(ツ)_/Į

• Piet91
quote:
beschuitfluiter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:56:
Dat is volgens mij een ripoff van de Xiaomi waar we het in dit topic over hebben... ik lees daar steeds Yiaoyi namelijk... :X
Xiaoyi is de fabrikant van de action cam.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
beschuitfluiter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:56:
Xiaoyi bouwt de camera's onder licentie. Xiaomi bouwt ze volgens mij helemaal niet zelf. Om het makkelijk te houden :+

Camacha wijzigde deze reactie 19-01-2016 11:27 (6%)

Persuader of bytes.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

China is raar :')

Į\_(ツ)_/Į

• me_mrtn
quote:
Wat dus niet de officiŽle case is. Denk dat daar het probleem ligt. Je moet met thirdparty cases net geluk hebben.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
China is wat dat betreft absoluut geen vreemde eend in de bijt. Je moest eens weten welke uitgebreide licentie- en afdrachtconstructies ook in het Westen gangbaar zijn.

Persuader of bytes.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Heb mijn bestelling ook binnen; prima unit!

Mocht je problemen hebben met connecten onder android 6; even dataroaming uitzetten, dan doet hij wet wel.
Zal vŠst wel een keer gefixed worden met nieuwe firmware, maar tot die tijd is dat dus de workaround (iig voor mijn nexus 5)

Į\_(ツ)_/Į

• rhamstra
quote:
me_mrtn schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:37:
[...]

Wat dus niet de officiŽle case is. Denk dat daar het probleem ligt. Je moet met thirdparty cases net geluk hebben.
Ja zie het nu ook, contact opgenomen met verkoper en wordt een nieuwe toegestuurd. Hopelijk is deze wel goed!

• GermanPivo
  • Nu online
quote:
beschuitfluiter schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:31:

Mocht je problemen hebben met connecten onder android 6; even dataroaming uitzetten, dan doet hij wet wel.
Zal vŠst wel een keer gefixed worden met nieuwe firmware, maar tot die tijd is dat dus de workaround (iig voor mijn nexus 5)
Thanks voor de tip. Had er op m'n Nexus 6P ook last van. }:|

• VantageR
  • Niet online
Vorig weekend teruggekomen van de wintersport en hele mooie beelden kunnen maken met de Yi. Wat me opviel is dat er af en toe flikkering in de video zit. Als je het frame per frame bekijkt, is telkens 1 frame iets lichter. Het lijkt erop dat het gebeurt wanneer de camera zich aanpast op de lichtsterkte van de omgeving. Ik kan nergens iets vinden over dit probleem, maar misschien herkent iemand hier het ook? Hopelijk is er een oplossing voor, want het doet wel afbreuk aan je filmpjes.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:59

Mystikal

It never hurts to help

quote:
beschuitfluiter schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:31:

Tnx voor de tip!

Basement Bios ---- Exo-S

• alinevv
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18-03-2016
Hallo Allen,

Ik heb met veel plezier veel op dit topic en andere reviews gelezen over de camera, maar het wordt tijd dat ik hem eens ga bestellen. Ik ga in april een maandje reizen en wil deze camera graag meenemen. Maar door al dat 'ge-research', waar ik het beste kan bestellen en welke versie enzo zie ik door de bomen het bos niet meer. HELP!! :/ Is er een groot verschil tussen de verschillende versies qua kwaliteit of prijs? Zijn die verkopers op buitenlandse sites wel allemaal te vertrouwen? Ik vind het erg lastig. Hopelijk kan iemand mij even helpen. _/-\o_

Ik ben dus op zoek naar deze action cam, in het wit. Daarnaast wil ik graag een underwater case en een selfiestick die ik van afstand kan bedienen (ik hoef niet op de camera te drukken om op te nemen). Ik zoek ook verschillende mounts voor op je hoofd (head wrap) en op je hand, chest en eventueel fiets. Heeft er iemand directe links van deze dingen, van waar je het zelf hebt besteld en goede ervaringen mee hebt. Ik kijk op banggood, maar er is zoveel dat ik het gewoon niet weet. Hebben jullie nog adviezen voor andere accessoires voor een maandje reizen (zoals bijvoorbeeld zo`n bewaarkoffertje) of is dat onnodig? Ik hoor graag jullie adviezen en tips. Daarnaast zou ik hem graag snel geleverd willen hebben zodat ik hem nog even kan testen voordat ik wegga.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

quote:
alinevv schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:48:
Hallo Allen,

Ik heb met veel plezier veel op dit topic en andere reviews gelezen over de camera, maar het wordt tijd dat ik hem eens ga bestellen. Ik ga in april een maandje reizen en wil deze camera graag meenemen. Maar door al dat 'ge-research', waar ik het beste kan bestellen en welke versie enzo zie ik door de bomen het bos niet meer. HELP!! :/ Is er een groot verschil tussen de verschillende versies qua kwaliteit of prijs? Zijn die verkopers op buitenlandse sites wel allemaal te vertrouwen? Ik vind het erg lastig. Hopelijk kan iemand mij even helpen. _/-\o_

Ik ben dus op zoek naar deze action cam, in het wit. Daarnaast wil ik graag een underwater case en een selfiestick die ik van afstand kan bedienen (ik hoef niet op de camera te drukken om op te nemen). Ik zoek ook verschillende mounts voor op je hoofd (head wrap) en op je hand, chest en eventueel fiets. Heeft er iemand directe links van deze dingen, van waar je het zelf hebt besteld en goede ervaringen mee hebt. Ik kijk op banggood, maar er is zoveel dat ik het gewoon niet weet. Hebben jullie nog adviezen voor andere accessoires voor een maandje reizen (zoals bijvoorbeeld zo`n bewaarkoffertje) of is dat onnodig? Ik hoor graag jullie adviezen en tips. Daarnaast zou ik hem graag snel geleverd willen hebben zodat ik hem nog even kan testen voordat ik wegga.
Ik heb de mijne via banggood.com besteld; snelle levering, goede communicatie/tracking info, officiŽle producten gekregen ook

Case:
http://www.banggood.com/O...rsion-White-p-986931.html

selfiestick met remote:
http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982396.html

en de cam zelf:
http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-969228.html

Ik heb er zelf ook nog extra lader/accu's bij besteld:
http://www.banggood.com/2...orts-Camera-p-987696.html

En een drijvende grip voor in het water;
http://www.banggood.com/F...ion-Camera-p-1008986.html

Wel zo veilig ;)

beschuitfluiter wijzigde deze reactie 02-02-2016 08:53 (19%)

Į\_(ツ)_/Į

• alinevv
Hartelijk bedankt voor je hulp! :D
quote:
beschuitfluiter schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Ik heb de mijne via banggood.com besteld; snelle levering, goede communicatie/tracking info, officiŽle producten gekregen ook

Case:

selfiestick met remote:

en de cam zelf:

Wel zo veilig ;)

• alinevv
Ik heb ook net een bestelling gedaan bij gearbest. Hoe lang duurde het voordat je het binnen had? en moest je nog douanekosten betalen?

het komt bij mij wel uit china warehouse geloof ik.
quote:
Chocoball schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:20:
Inmiddels heb ik mijn Xiaomi Yi Sports camera met wat originele Yi accessoires uitgebreid die ik bij Gearbest had gekocht.

Originele Yi waterproof case updated edition) (niet meer te koop bij Gearbest maar normaal $25-$30)
De 1e generatie bleek wat probleempjes te hebben en dit is de verbeterde versie. Deze transparante case heeft een witte klem en een wit rubber. De afwerking is in orde en de sluiting ziet er redelijk uit maar toch forceer ik niks met open maken. 5 minuten onder water in een wasbak leverde in ieder geval geen lekkage op.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Originele Yi floating grip $10.03
Voor onder water deze floating grip gekocht. Afwerking is goed en het schuimrubber voelt dik aan. en heeft als extra zekerheid een polsbandje. Monteren gaat eenvoudig met de meegeleverde schroef.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Originele Yi 960mAh accu - $9.61
Aangezien de accu redelijk kort meegaat deze orginele accu gekocht.Komt netjes in een opbergdoosje maar gek genoeg is de accu die bij de camera geleverd wordt een 3,7V 1010mAh en deze een 3,6V 960mAh.Ook de opdruk is iets anders maar mijn camera is nog de 1e revisie mogelijk dat de accu inmiddels ook gewijzigd is?
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Originele Yi opbergtas - $15.22
Opbergtas met 2 ritsen en een handgreep. De buitenkant is mooi stevig, binnenin zit schuimrubber al voorbehandeld en zijn de uitsparingen al aanwezig. Daarnaast nog een extra opbergvak met rits. Stevige tas en goed afgewerkt.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

• Chocoball
  • Laatst online: 16:05

Chocoball

瞧好吧!

quote:
alinevv schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:45:
Ik heb ook net een bestelling gedaan bij gearbest. Hoe lang duurde het voordat je het binnen had? en moest je nog douanekosten betalen?

het komt bij mij wel uit china warehouse geloof ik.

[...]
Ik heb geen douanekosten hoeven te betalen aangezien de grip, accu en tas onder de 22 Euro zitten. De originele onderwater case is inmiddels niet meer verkrijgbaar.

Met 3-4 weken had ik alles binnen. Het ligt er aan wanneer je bestelt hebt want de logistieke afdeling bij Gearbest in China is van vanwege Chinees Nieuwjaar gesloten tussen 6 en 13 februari.

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-12 21:19
Vorige week en de week daarvoor op wintersport geweest en natuurlijk wat filmpjes en foto's gemaakt.
Ik heb de Yi begin januari via eBay gekocht bij iemand uit Duitsland. Dus geen douanekosten enzo. Het ging om een bundel met accesoires voor §130 incl verzending. Hoofdband, watercase, chestmount, fietsstuurmount, floating hand grip, 2 accu's en de camera zelf natuurlijk.

Het verbinden met de app gaat niet altijd even snel, dat is jammer om snel even wat instellingen te veranderen bijvoorbeeld. De camera heb ik met de knopjes op de camera zelf bedient tijdens het skiŽn. Duidelijk geluid/knipperende lampjes als de Yi start met filmen en weer stopt. Alles heb ik op 1080p50 gefilmd. Ik vind het een mooi beeld geven voor het geld. Een vriend heeft een Sony sportscam, we hebben de beelden vergeleken en de Yi filmt wel wat gelig. Dat is makkelijk op te lossen door de kleur in een videobewerkings programma bij te stellen.

Ik ben tevreden met de Yi en voor dat geld krijg je geen betere kwaliteit denk ik. Weer een goed product van Xiaomi :).

PM_Petrol wijzigde deze reactie 04-02-2016 16:45 (4%)

LG Nexus 5X 32GB || Asus Notebook Intel i7 4710HQ @ 2.5 GHz

• Valandil
  • Laatst online: 15-12 23:53
Wellicht dat jullie het weten.
Ik heb deze case bij de camera gekocht:

Oftewel deze: http://www.banggood.com/O...rsion-White-p-986931.html

Nu zoek ik nog een mogelijke filter voor onder water.
Welke past hiervoor? De meeste die ik zie zijn voor de case met een vierkante lens.

wijze woorden

• MeltedForest
  • Laatst online: 13:35
Vandaag besteld via Banggood voor US$73.14. Alleen nog de cam, moet nog even kijken welke en waar ik de onderwater behuizing en selfie stick ga kopen.

• Herr Flicker
quote:
MeltedForest schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:02:
Vandaag besteld via Banggood voor US$73.14. Alleen nog de cam, moet nog even kijken welke en waar ik de onderwater behuizing en selfie stick ga kopen.
De selfie stick van de Xiaomi Yi cam zelf is erg fijn. Klein, handzaam, stevig en er is ruimte voor de bluetooth shutter. Die shutter is echt extreem handig!

Herr Flicker wijzigde deze reactie 10-02-2016 06:52 (10%)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

quote:
Herr Flicker schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 06:49:
[...]

De selfie stick van de Xiaomi Yi cam zelf is erg fijn. Klein, handzaam, stevig en er is ruimte voor de bluetooth shutter. Die shutter is echt extreem handig!
[afbeelding]
Kan die stick eigenlijk onder water gebruikt worden als je die BT remote er af haalt?

Į\_(ツ)_/Į

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12-12 05:43
quote:
beschuitfluiter schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Case:

selfiestick met remote:

en de cam zelf:

Wel zo veilig ;)
Is deze case ook geschikt voor een skihelm?

• Herr Flicker
quote:
beschuitfluiter schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Kan die stick eigenlijk onder water gebruikt worden als je die BT remote er af haalt?
Nog niet geprobeerd, maar het ziet er wel zo naar uit.
Onder water heb ik altijd de dobber (gele stick) gebruikt. Zo kan je makkelijk de camera overgooien zonder dat hij gaat zinken, met de dobber blijft hij lekker drijven.

@ Paul.tjuh1986
Die case is ook voor je skihelm geschikt. Je moet alleen een andere mount monteren onderaan de case. De mount die bij de case standaard wordt geleverd is met draad (voor op je selfie stick of tripod).

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17:15
Ik dacht onze yi cam eindelijk eens goed te gaan gebruiken op onze reis door Zuid-Afrika. Paar dagen de camera gebruikt en toen de batterij opgeladen met een externe lader.

Helaas kan hij nu niks meer met de accu. Ook een tweede batterij wordt niet herkend als het ware. Enkel dmv externe stroom krijg ik de camera aan de praat. Heb de contactpuntjes al 'goed' gezet, maar zonder resultaat.

Enige manier om hem nu te gebruiken is met een powerbank, maar onderwater filmen is er nu dus niet bij :-(

Iemand nog tips of ideetjes?

• VantageR
  • Niet online
Welke externe lader heb je gebruikt?

• Steefmeister
quote:
VantageR schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:12:
Welke externe lader heb je gebruikt?
Dat was een lader van Kingma.

• me_mrtn
De Yi wil nog wel wat problemen hebben in de kou met de wifi. Na een paar uur op de piste is het onmogelijk om verbinding te maken. Maar ben alleen al reuze tevreden over de kwaliteit van de beelden.

• jaspernts
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-12 08:25
quote:
me_mrtn schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:58:
De Yi wil nog wel wat problemen hebben in de kou met de wifi. Na een paar uur op de piste is het onmogelijk om verbinding te maken. Maar ben alleen al reuze tevreden over de kwaliteit van de beelden.
Hmm.. Heb ik toch geen last van gehad. Meteen vanaf de piste in een berghut beelden gedownload naar m'n telefoon.
Maar ben ook zeker tevreden over de kwaliteit van de beelden! Echt veel waard voor je geld.

• VantageR
  • Niet online
quote:
Steefmeister schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Dat was een lader van Kingma.
Hmm, de enige manier om het uit te sluiten is denk ik toch een nieuwe originele accu aanschaffen, of misschien van iemand lenen. Als je de camera met accu aan de stroom hangt, gaat de rode led aan de voorkant dan wel branden?

• Steefmeister
quote:
VantageR schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Hmm, de enige manier om het uit te sluiten is denk ik toch een nieuwe originele accu aanschaffen, of misschien van iemand lenen. Als je de camera met accu aan de stroom hangt, gaat de rode led aan de voorkant dan wel branden?
Nee die brand niet. Enkel natuurlijk als hij aan de stroom zit en ik zet hem aan. 2e accu doet ook niets. Ik moet van banggood een filmpje maken van het probleem. Zal ik zsm even doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sledgehampster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 28-07 14:15
Iemand een idee of de headstrapmount/selfiestick/chestmount van de go pro compatible zijn met de xiaomi yi?
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True