Hallo Tweakers,
Gisteren is mijn Xiaomi yi camera binnengekomen en ben ik hem meteen gaan testen. Ik heb er een leeg klasse 10 sd kaartje met 16gb ingedaan, zonder hier verder iets aan te doen. Bij het opstarten bleef de camera blauw knipperen en piepen, eerst een piep, en dan twee piepjes, en zo maar door. Toen heb ik het kaartje geformatteerd en de juiste firmware gedownload van xiaoyi.com. Deze erop gezet, alle stappen gevolgd, maar m'n camera reageerde er verder niet op (installeerde de firmware niet). Na een avondje zoeken op internet, merkte ik dat de camera af en toe stopte met piepen en het blauwe lampje aanbleef, de eerste paar keren liet ik dit gaan en ging hij vervolgens weer terug naar het piepen. Toen hij weer stopte is het me gelukt de wifi aan te zetten en hem te verbinden met de app, waarna via de app gevraagd werd het kaartje te formatteren, wat ik toen deed, en de firmware te installeren. Beide gingen goed en m'n camera werkte zoals het hoorde. Plots verloor hij verbinding met m'n app en begon ie weer te piepen, deze keer in het rood, maar wel weer dezelfde piepjes. Ik kan hem dan ook alleen uitzetten door de accu op te tillen.
Ik heb hem op de oplader gelegd en het rode lampje verdween redelijk snel, daarna weer aangezet en nu bleef het rode lampje branden, geen piepjes of niks.
Sorry voor de onduidelijke beschrijving, maar er is simpelweg niet een probleem mee, hij lijkt constant te veranderen.
Daarnaast, toen de camera het nog wel deed en ik naar buiten ben gegaan, heb ik wat filmpjes weten te maken. De kwaliteit viel me verschrikkelijk tegen, terwijl ik vrij zeker ben dat de resolutie op hoog stond (geen HD, misschien, maar ook niet de aardappelkwaliteit die hij liet zien). Dit kan ik nu niet controleren omdat hij niet meer wil verbinden met m'n telefoon.
Iemand die hier iets van herkent?