Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
me_mrtn schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:30:
Naar aanleiding van mijn problemen met de Yi, heb ik contact gehad met Banggood en zij wilden graag foto- of videomateriaal van het probleem. Na het bekijken daarvan, wilden ze graag dat ik de Yi naar China zou opsturen. Ik heb aangegeven dat ik daar weinig zin in heb (verzendkosten en de duur), omdat ik de camera van het Engelse magazijn heb besteld. Wordt vervolgd...
Betaald met Paypal?
https://www.paypal.com/nl...turns/general-conditions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Ook al is hij misschien niet echt. Kan toch een goede case zijn (als reserve) voor die prijs.
credits to RobertNL

http://www.dx.com/p/panno...-blue-386047#.Vi-xkrcvfRY
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/slldjJM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 05:19
Bedankt voor de tip! Vind hem er alleen wat fragiel uitzien. Ik heb nu deze (http://www.aliexpress.com...o-Hero-2/32354228274.html) in bestelling. Op één van de afbeeldingen tonen ze hem ook onderwater, of dit werkt moet ik eerst nog even testen. Anders bestel ik de originele floating hand grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
3E3A37 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:10:
[...]

En? De de cam binnen? Ik ben benieuwd of je het bekende lens focus probleem hebt. Je hebt het bij Banggood.com besteld toch?
Ik heb een paar weken geleden de Z23L bij Banggood besteld (bekijk eerdere reacties van mij voor precieze datum).
Heb hem nog niet uitgebreid getest, maar in mijn eerste filmpjes lijkt ook dit exemplaar last te hebben van het lens focus probleem.

Komende dagen wat uitgebreider testen en beslissen of ik de lensaanpassing ga doen of niet.

Verder wel tevreden, de app werkt mooi. Krijg alleen de bluetooth-afstandsbediening niet direct gekoppeld aan de camera (misschien te oude firmware op de camera?). Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Reynouts schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:45:
[...]
Krijg alleen de bluetooth-afstandsbediening niet direct gekoppeld aan de camera (misschien te oude firmware op de camera?). Iemand hier ervaring mee?
Ik had ook moeite om de originele Bluetooth ab te koppelen. Na een firmware update ging dat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart95 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Ah okay, hoopte toch dat het langer zou zijn maar met mijn 1u10 is het nog lang dus
welke accu gebruik je de orginele die er bij zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
[...]
(bekijk eerdere reacties van mij voor precieze datum).
Hierin gaf je aan "nu hopelijk nog voor zaterdag binnen", vandaar mijn vraag. ;)
[...]
Krijg alleen de bluetooth-afstandsbediening niet direct gekoppeld aan de camera (misschien te oude firmware op de camera?). Iemand hier ervaring mee?
Op Banggood.com geven ze in de description wel aan: 'You must upgrade the firmware to V1.1.0 or above to use the remote.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdejee
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de aankoop van een Yi-cam of een compacte, waterdichte fotocamera. In februari ga ik namelijk voor een maand naar Azie en daar zal het nodige verblijf in/aan/op het water bij komen (beetje snorkelen, zwemmen, bootje varen, dat werk, geen duiken naar wrakken ofzo). Maar ik wil, naast een waterdichte camera, wel een camera hebben waarmee ik, naast leuke filmpjes, ook mooie foto's kan maken die er in een album of op iets van 60x40cm ook nog mooi uitzien. Gaat dat ook lukken met zo'n Yi-cam? Of is het meer om je foto's op digitale media te verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Banggood besteld en na 1,5 week keurig ontvangen met priority mail. Gelukkig geen douane kosten (met accessoires ong.140 eu) Ik ben nog steeds wat aan het testen en moet zeggen dat het na het updaten van-en met de app het weer een stuk duidelijker en beter wordt! Via de app maakt de telefoon verbinding met je camera. Soms duurt het even als je al in een wifi verbinding zit. Dan zet je telefoon deze uit om vervolgens de camera te 'zoeken'. Het verschilldende efffect van de lampjes op de camera werken naar mijn idee ook goed. (In het begin even wennen wanneer er wordt gefilmd en wanneer er een foto wordt genomen) Zelf zou ik de foto's niet goed genoeg vinden voor in een fotoboek zoals hierboven wordt gevraagd. Het blijft toch een action-camera en is toch een ander soort dan portret/ landschaps foto.
(Ik heb er te weinig mee geprobeerd om te zeggen of ik er echt onderste boven van ben. Nog niet de megascherpeturboactie reclame filmpjes die je wel eens op internet ziet ;) )

Ik heb nog een vraag: Ik ga binnenkort op vakantie en neem geen laptop mee. Zou je de accu's ook kunnen opladen dmv de USB-telefoon oplader aan te sluiten op de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 08:15

Acradavos

Poetsfanaat

3E3A37 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:10:
[...]

En? De de cam binnen? Ik ben benieuwd of je het bekende lens focus probleem hebt. Je hebt het bij Banggood.com besteld toch?
Jep! Gisteren is alles binnengekomen. Firmware gelijk geupdate, ik heb de Z23.
Boven verwachting, superscherp beeld, zowel video als foto. Geen problemen tot nu toe.
Markegiani schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:15
Ik heb nog een vraag: Ik ga binnenkort op vakantie en neem geen laptop mee. Zou je de accu's ook kunnen opladen dmv de USB-telefoon oplader aan te sluiten op de camera?
Ja, doe ik wel! Werkt prima.

[ Voor 27% gewijzigd door Acradavos op 30-10-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Hoe bepalen jullie of je wel of niet de focuscorrectie nodig hebt?

Mijn Yi foto's zijn duidelijk wat minder scherp dan mijn gopro op grotere afstand. In filmpjes kan ik het wat moeilijker beoordelen.

Wat ik me ook afvraag is als je de focus anders afstelt, of je dan van dichtbij (1 tot 2 meter) ook nog mooi scherp beeld hebt. Dit is vooral de afstand waarop ik mijn onderwerp (skateboarden) film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Reynouts schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:50:
Hoe bepalen jullie of je wel of niet de focuscorrectie nodig hebt?

Mijn Yi foto's zijn duidelijk wat minder scherp dan mijn gopro op grotere afstand. In filmpjes kan ik het wat moeilijker beoordelen.

Wat ik me ook afvraag is als je de focus anders afstelt, of je dan van dichtbij (1 tot 2 meter) ook nog mooi scherp beeld hebt. Dit is vooral de afstand waarop ik mijn onderwerp (skateboarden) film.
Welke versie heb je? De bouwkwaliteit van de Z23 is heel anders als voorgaande modellen, zoverre ik heb gelezen, is een fix dan niet nodig. Ik heb zelf nog met instellingen gespeeld, low-light geeft meer ruis in je beeld. Deze optie zal je moeten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Acradavos schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

Welke versie heb je? De bouwkwaliteit van de Z23 is heel anders als voorgaande modellen, zoverre ik heb gelezen, is een fix dan niet nodig. Ik heb zelf nog met instellingen gespeeld, low-light geeft meer ruis in je beeld. Deze optie zal je moeten uitzetten.
Thanks, ik heb de Z23. Volgens mij heb ik inderdaad low-light nog aanstaan. Dat ga ik nog even checken.
En nog de nieuwste firmware erop, nog even zoeken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Voor diegene die willen weten hoe de Z23 filmt beeld en geluid, ik heb mijn Yi op de salontafel gezet.

Het kan via de app, echter is mij dat niet gelukt.

Ik heb het via onderstaande website gedaan.
http://www.xiaoyi.com/update/sports?lang=es-es

Voor diegene die willen weten hoe de Z23 filmt beeld en geluid, ik heb mijn Yi op de salontafel gezet en een stukje Batman opgenomen. (1080p 60FPS)

Ik heb geen enkel idee of de kwaliteit goed is, ik denk van wel. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Acradavos op 30-10-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik ben klaar met die garantie van Banggood, ben hem maanden kwijt. Ik bestel wel een nieuwe bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

me_mrtn schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:33:
Ik ben klaar met die garantie van Banggood, ben hem maanden kwijt. Ik bestel wel een nieuwe bij de concurrent.
Wat is er mis met je huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

welke accu gebruik je de orginele die er bij zat
Originele 1u10m, Kingma 1u20m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Acradavos schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:01:
[...]

Wat is er mis met je huidige?
WiFi deed het opeens niet meer en kort erna kon ik ook de gewone opnameknop niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Hmm. Na een firmware update via de app geeft mijn camera geen tekenen van leven, los van het feit dat de camera constant piept en blijft piepen na het aanzetten.

Ondertussen al op het Xiaomi forum en op het dasboard forum gekeken en de unbrick.zips geprobeerd, maar tevergeefs. Iemand tips om mijn camera weer tot leven te kunnen wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
me_mrtn schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:12:
[...]

WiFi deed het opeens niet meer en kort erna kon ik ook de gewone opnameknop niet meer gebruiken.
Heb juist goede ervaringen met banggood..
Verkeerde kleur powerbank ontvangen, geld terug binnen 2 dagen en artikel mogen houden..

Je had gewoon een filmpje moeten maken en contact zoeken met de NL webcare van banggood, had je waarschijnlijk gewoon een nieuwe opgestuurd gekregen of geld terug.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Liber8 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:36:
[...]

Heb juist goede ervaringen met banggood..
Verkeerde kleur powerbank ontvangen, geld terug binnen 2 dagen en artikel mogen houden..

Je had gewoon een filmpje moeten maken en contact zoeken met de NL webcare van banggood, had je waarschijnlijk gewoon een nieuwe opgestuurd gekregen of geld terug.
Waar kan ik die NL webcare vinden dan? Daar zou je mij meer mee helpen dan op zo'n pretentieuze wijze belerend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

me_mrtn schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:04:
[...]

Waar kan ik die NL webcare vinden dan? Daar zou je mij meer mee helpen dan op zo'n pretentieuze wijze belerend zijn.
Afbeeldingslocatie: http://cf.chucklesnetwork.com/items/1/3/0/7/0/6/original/really-really.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Die is er zeker wel. Op het fok! forum is Banggood actief in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ja kom op zeg, ik geef een paar posts daarvoor aan dat ik een video heb aangeleverd. Hoef ik niet zo'n toon van "doe dat even, was het allang geregeld". :/
Herr Flicker schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:14:
Die is er zeker wel. Op het fok! forum is Banggood actief in het Nederlands.
Bedankt, ga ik even op Fok! kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liber8
  • Laatst online: 01-05 17:46
me_mrtn schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:04:
[...]

Ten eerste wees blij dat ik überhaupt antwoord :) Ik las het op mijn werk (baas/mobiel) vandaar een beknopt antwoord.

Tweakers is er niet voor de luie mensen onder ons, als je een klein beetje eigen inzet had getoond had je het vast kunnen vinden.

www.google.nl -> Webcare NL Banggoood -> Enter en voila... 1e Link..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Liber8 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Ten eerste wees blij dat ik überhaupt antwoord :) Ik las het op mijn werk (baas/mobiel) vandaar een beknopt antwoord.

Tweakers is er niet voor de luie mensen onder ons, als je een klein beetje eigen inzet had getoond had je het vast kunnen vinden.

www.google.nl -> Webcare NL Banggoood -> Enter en voila... 1e Link..
Goed, dit is het laatste wat ik er over zeg. Doe niet zo pretentieus. Had even gezegd "op Fok is Nederlandse webcare beschikbaar", dan was ik blij geweest en je baas ook want dat was korter en krachtiger. En alsjeblieft, bespaar mij even je preek over voor wie Tweakers is. Mocht je doorgaan, ik negeer het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De yi cam is onderweg, nu ben ik even aan het kijken naar een class 10 card. Maar ik twijfel over de capaciteit. In 60fps filmen is natuurlijk beter voor de slow motions, echter kost dit meer geheugen om constant op 60fps te filmen ipv 30.

Nu vroeg ik mij af hoe groot de bestanden ongeveer zijn. Zeg 10min. filmen op 60fps of 30fps. Iemand die mij kan vertellen wat dit ongeveer zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr Flicker
De 32gb kaartjes van Samsung bij Dataio zijn prima geschikt. Voor iets meer dan 13 piek ben je al klaar : https://www.dataio.nl/mic...ter-uhs-i-class-10-48mbs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Persoonlijk zou ik de volle capaciteit benutten, ofwel 64GB. Voor het dubbele bedrag van hierboven (€ 26,50) maar dus ook de dubbele capaciteit heb je de nieuwe SanDisk 64GB Ultra kaart. Het nieuwe model heeft 80 MB/s leessnelheid. https://www.dataio.nl/mic...cro-sd-ultra-uhs-i-80mbs/

Edit: Oeps, ik zie nu pas dat hij tot 128GB ondersteunt.

[ Voor 12% gewijzigd door 3E3A37 op 04-11-2015 18:10 . Reden: 128GB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat idd toch maar 64GB worden. Bedankt voor de tips

Echter komt nu het volgende probleem, vandaag heb ik de Yi ontvangen. Echter connecten met mijn telefoon lukt niet. Mijn telefoon ziet wel het wifi netwerk van de cam, echter als ik via de app verbinding probeer te maken krijg ik: Device will try searching again when wifi light flashes. Confirm that the open network access and positioning permissions.

Via de mobiel van mijn vriendin lukt het mij wel verbinding te maken.

Kan het zijn dat android 6.0 voor problemen zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:00:
Het gaat idd toch maar 64GB worden. Bedankt voor de tips

Echter komt nu het volgende probleem, vandaag heb ik de Yi ontvangen. Echter connecten met mijn telefoon lukt niet. Mijn telefoon ziet wel het wifi netwerk van de cam, echter als ik via de app verbinding probeer te maken krijg ik: Device will try searching again when wifi light flashes. Confirm that the open network access and positioning permissions.

Via de mobiel van mijn vriendin lukt het mij wel verbinding te maken.

Kan het zijn dat android 6.0 voor problemen zorgt?
Ik heb een LG G4 en ik kreeg problemen als ik de optie had aangevinkt 'automatisch overschakelen naar mobiele data wanneer internet onbeschikbaar is via Wi-Fi'. Zodra ik dat had uitgezet, werkte het als een trein. Misschien heb jij met jou telefoon hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Goed, ik heb contact gehad op Fok met Thomas van de webcare (bedankt Herr Flicker) en het komt er op neer dat je bij Banggood 90 dagen garantie hebt. Daarna moet je verzendkosten zelf betalen. Omdat redelijk snel weer gebruik wil maken van de Yi, bestel ik wel een nieuwe. Bespaart een hoop gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
me_mrtn schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:11:
Goed, ik heb contact gehad op Fok met Thomas van de webcare (bedankt Herr Flicker) en het komt er op neer dat je bij Banggood 90 dagen garantie hebt. Daarna moet je verzendkosten zelf betalen. Omdat redelijk snel weer gebruik wil maken van de Yi, bestel ik wel een nieuwe. Bespaart een hoop gedoe.
Betaald met paypal trouwens? Dan vergoeden zij voor jou de verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:40:
[...]

Ik heb een LG G4 en ik kreeg problemen als ik de optie had aangevinkt 'automatisch overschakelen naar mobiele data wanneer internet onbeschikbaar is via Wi-Fi'. Zodra ik dat had uitgezet, werkte het als een trein. Misschien heb jij met jou telefoon hetzelfde probleem
Die optie is bij mij niet zo voor de hand liggend in stock android 6.0 (nexus 5).

Na nog wat dieper op buitenlandse sites gekeken, en het is me gelukt om de cam te connecten. Echter geeft hij geen 'live beeld'. Maar ik kom nu iig wel bij de instellingen.

De oplossing was om het netwerk op je telefoon 'te vergeten' en vervolgens je locatie aan te zetten en opnieuw te connecten met je yi cam. Geen idee waarom hij met locatie services aan, het wel doet. Maar het hielp ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zojuist een testvideo gemaakt in de bossen van Tennessee. Yi op de motorkap geplakt en aangezet. Kwaliteit is wel aardig, maar zodra ik het, via de Youtube app, naar yt upload verliest het al z'n kwaliteit. 8)7 Iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
bottom line schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:11:
[...]

Betaald met paypal trouwens? Dan vergoeden zij voor jou de verzendkosten :)
Ja, dat heb ik gedaan. Ik heb wellicht een beter aanbod gekregen van mijn baas, dus alles is goed gekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Reb87 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:59:
Zojuist een testvideo gemaakt in de bossen van Tennessee. Yi op de motorkap geplakt en aangezet. Kwaliteit is wel aardig, maar zodra ik het, via de Youtube app, naar yt upload verliest het al z'n kwaliteit. 8)7 Iemand hier nog tips voor?

[video]
Gave video, leuke sfeer die je met de achtergrond muziek neerzet. Na het bekijken (op 1080p) las ik pas je opmerking, ik was al wat teleurgesteld (moet hem zelf nog kopen) over de kwaliteit, behoorlijk wat artifact. Maar dit komt dus door YouTube, ben benieuwd hoe hij er op Vimeo uitziet.

Verder wel heel erg steady, dacht even dat je hem door Microsoft Hyperlapse had gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 20:07
Mijn Z23L van Banggood binnengekregen... Zowel lens fix als wifi-sound fix nodig.. En misschien de microfoon-fix ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

koentjje schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:45:
Mijn Z23L van Banggood binnengekregen... Zowel lens fix als wifi-sound fix nodig.. En misschien de microfoon-fix ook wel.
Heb je zulk slecht beeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik heb via Gearbest dit setje besteld:
http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_246014.html

Ging mij vooral om de LCD schermpje, maar ik krijg alleen maar BLAUW beeld.
Wat ik ook doe, het lukt mij niet om beeld te krijgen...
Zitten ook geen instructies bij en online kan ik er ook niets over lezen.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
3E3A37 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:33:
[...]

Gave video, leuke sfeer die je met de achtergrond muziek neerzet. Na het bekijken (op 1080p) las ik pas je opmerking, ik was al wat teleurgesteld (moet hem zelf nog kopen) over de kwaliteit, behoorlijk wat artifact. Maar dit komt dus door YouTube, ben benieuwd hoe hij er op Vimeo uitziet.

Verder wel heel erg steady, dacht even dat je hem door Microsoft Hyperlapse had gegooid.
Haha nee, de auto fungeerde als steadycam. ;) Onderstaand een voorbeeldje gemaakt voor als je uit de losse hand filmt. Een stuk minder steady. Vimeo heeft wel iets betere compressie, maar ook dit is niet hoe het uit de camera komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
Acradavos schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:21:
[...]

Heb je zulk slecht beeld dan?
Niet dramatisch, maar je merkte direct op foto's (en video's in iets mindere mate - lastiger te vergelijken) dat de focus wel erg dichtbij lag. Na wat gepriegel met lijm verwijderen de lens nu een paar mm gedraaid. Scheelt zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
Reb87 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:16:
[...]

Haha nee, de auto fungeerde als steadycam. ;) Onderstaand een voorbeeldje gemaakt voor als je uit de losse hand filmt. Een stuk minder steady. Vimeo heeft wel iets betere compressie, maar ook dit is niet hoe het uit de camera komt.

[video]
Mmm... dit filmpje is wel heel erg onscherp vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
koentjje schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:05:
[...]

Mmm... dit filmpje is wel heel erg onscherp vind je niet?
Lees mijn laatste zin nog eens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
De kwaliteit van de Youtube versie vind ik inderdaad ook een stuk beter. Wat mij wel opvalt is dat er geen 'HD' optie in de videoplayer van je Vimeo video komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 22:39
Hallo Tweakers,

Gisteren is mijn Xiaomi yi camera binnengekomen en ben ik hem meteen gaan testen. Ik heb er een leeg klasse 10 sd kaartje met 16gb ingedaan, zonder hier verder iets aan te doen. Bij het opstarten bleef de camera blauw knipperen en piepen, eerst een piep, en dan twee piepjes, en zo maar door. Toen heb ik het kaartje geformatteerd en de juiste firmware gedownload van xiaoyi.com. Deze erop gezet, alle stappen gevolgd, maar m'n camera reageerde er verder niet op (installeerde de firmware niet). Na een avondje zoeken op internet, merkte ik dat de camera af en toe stopte met piepen en het blauwe lampje aanbleef, de eerste paar keren liet ik dit gaan en ging hij vervolgens weer terug naar het piepen. Toen hij weer stopte is het me gelukt de wifi aan te zetten en hem te verbinden met de app, waarna via de app gevraagd werd het kaartje te formatteren, wat ik toen deed, en de firmware te installeren. Beide gingen goed en m'n camera werkte zoals het hoorde. Plots verloor hij verbinding met m'n app en begon ie weer te piepen, deze keer in het rood, maar wel weer dezelfde piepjes. Ik kan hem dan ook alleen uitzetten door de accu op te tillen.

Ik heb hem op de oplader gelegd en het rode lampje verdween redelijk snel, daarna weer aangezet en nu bleef het rode lampje branden, geen piepjes of niks.

Sorry voor de onduidelijke beschrijving, maar er is simpelweg niet een probleem mee, hij lijkt constant te veranderen.

Daarnaast, toen de camera het nog wel deed en ik naar buiten ben gegaan, heb ik wat filmpjes weten te maken. De kwaliteit viel me verschrikkelijk tegen, terwijl ik vrij zeker ben dat de resolutie op hoog stond (geen HD, misschien, maar ook niet de aardappelkwaliteit die hij liet zien). Dit kan ik nu niet controleren omdat hij niet meer wil verbinden met m'n telefoon.

Iemand die hier iets van herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
3E3A37 schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:17:
De kwaliteit van de Youtube versie vind ik inderdaad ook een stuk beter. Wat mij wel opvalt is dat er geen 'HD' optie in de videoplayer van je Vimeo video komt te staan?
Vimeo heeft geen HD functie in de embedded speler. Als je HD wilt zien moet je even op het logo klikken, zodat je naar de website gaat.
lrma schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:29:
Hallo Tweakers,
...
1. Heb je de accu wel goed opgeladen?
2. Waarschijnlijk moet je bij jouw exemplaar ook de lens scherpstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
VantageR schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:51:
[...]

Vimeo heeft geen HD functie in de embedded speler. Als je HD wilt zien moet je even op het logo klikken, zodat je naar de website gaat.

[...]

1. Heb je de accu wel goed opgeladen?
2. Waarschijnlijk moet je bij jouw exemplaar ook de lens scherpstellen.
Ik heb zo'n vermoeden van niet, maar ik ging ervanuit dat, zodra het rode lampje uitgaat, de accu vol is. Of ik m'n lens moet scherpstellen twijfel ik over, omdat dat echt om een slechte focus gaat, toch? En volgens mij is dat niet het probleem namelijk.

Zo wel, weet ik niet of ik dat aandurf, aangezien m'n garantie daar natuurlijk mee verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
lrma schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:29:
Daarnaast, toen de camera het nog wel deed en ik naar buiten ben gegaan, heb ik wat filmpjes weten te maken. De kwaliteit viel me verschrikkelijk tegen, terwijl ik vrij zeker ben dat de resolutie op hoog stond (geen HD, misschien, maar ook niet de aardappelkwaliteit die hij liet zien). Dit kan ik nu niet controleren omdat hij niet meer wil verbinden met m'n telefoon.

Heb je vanuit de app een preview filmpje gekeken of heb je het gedownload? Daar zit ook een verschil in. Zet de filmpjes via het kaartje maar eens op een laptop of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrma
me_mrtn schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:08:
[...]

Heb je vanuit de app een preview filmpje gekeken of heb je het gedownload? Daar zit ook een verschil in. Zet de filmpjes via het kaartje maar eens op een laptop of pc.
Ik heb de filmpjes bekeken vanaf het kaartje, op m'n pc. Zit daar ook nog verschil in?

Edit: Inmiddels was hij constant rood aan het branden, maar dit heb ik (voor nu) opgelost met een factory reset. Morgen met daglicht even kijken hoe het beeld is.

[ Voor 18% gewijzigd door lrma op 08-11-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kx22 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:07:
Ging mij vooral om de LCD schermpje, maar ik krijg alleen maar BLAUW beeld.
Wat ik ook doe, het lukt mij niet om beeld te krijgen...
Zitten ook geen instructies bij en online kan ik er ook niets over lezen.
Iemand enig idee?
Misschien moet je de optie 'AV output' aanvinken voordat het scherm een signaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:10:
[...]

Misschien moet je de optie 'AV output' aanvinken voordat het scherm een signaal krijgt.
Ah ehm, hoe doe ie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Je hebt geen schermpje, dus je zult dit via de app moeten aanzetten. (ik dacht zelf eigenlijk ook dat dat schermpje automatisch aanging). Laat je even weten of het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:10:
[...]

Gelukt!
Doet het prima!
Jammer dat je op het schermpje geen melding krijgt dat hij aan het opnemen is.
Ook jammer dat je niet kan zien of je nu in foto of video mode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Sinds een aantal dagen heb ik de YI cam ook. Ik weet dat er problemen zijn met bepaalde camera's dat de focus niet goed werkt en het beeld dus niet zo scherp is. Ik heb een voorbeeldvideo (1080P 60fps), misschien kunnen jullie zo zien of deze hier ook last van heeft?
Het valt mij op dat bijvoorbeeld kentekens niet goed te zien zijn in beweging.
http://1drv.ms/1L6VNhN

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35
Headshot_NL schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:55:
.........Ik heb een voorbeeldvideo (1080P 60fps), misschien kunnen jullie zo zien of deze hier ook last van heeft?............
Als je de focus van de lens wilt beoordelen, kan je beter een foto maken, zodat er ingezoomd kan worden.
60 fps is bovendien van slechtere kwaliteit dan 30 fps, vanwege de ruisreductie die Xiaomi toepast.
Er is wel geexperimenteerd met diverse scripts om dit op te lossen. Dat lukt de ene keer meer dan de andere keer. Het verschil tussen lichte en donkere opnames gaat bv een rol spelen.
Mbt de lensfocus vind ik persoonlijk de video wel meevallen, de kentekens zijn leesbaar en de takken van de bomen scherp. Ik denk dat het met de lensfocus wel goed zit. Een foto geeft een beter oordeel.
zie ook

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 10-11-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Acradavos schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:48:
[...]

Inmiddels heb ik wat meer getest, maar een lens-fix denk ik toch nodig te hebben. Ook als ik het vergelijk met filmpjes van andere mensen. Binnenkort maar een middag voor uittrekken.

Daarnaast heb ik laatst de waterproof case gebruikt en deze besloeg echt heel snel. Dit was in snowworld. Even kijken welke anti-fog inserts ik daarvoor moet halen. Had niet verwacht dat dat zo snel en erg zou zijn, met mijn GoPro 2 nooit last van gehad. Iemand tips voor anti-fog inserts bij de originele waterproof case?

Hoe goed kan de Yi eigenlijk tegen water? Bijvoorbeeld met de sillicon case eromheen? Dan heb ik het niet over onderwater, maar gewoon wat druppels/beetje sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Reynouts schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:58:
[...]

Inmiddels heb ik wat meer getest, maar een lens-fix denk ik toch nodig te hebben. Ook als ik het vergelijk met filmpjes van andere mensen. Binnenkort maar een middag voor uittrekken.

Daarnaast heb ik laatst de waterproof case gebruikt en deze besloeg echt heel snel. Dit was in snowworld. Even kijken welke anti-fog inserts ik daarvoor moet halen. Had niet verwacht dat dat zo snel en erg zou zijn, met mijn GoPro 2 nooit last van gehad. Iemand tips voor anti-fog inserts bij de originele waterproof case?

Hoe goed kan de Yi eigenlijk tegen water? Bijvoorbeeld met de sillicon case eromheen? Dan heb ik het niet over onderwater, maar gewoon wat druppels/beetje sneeuw.
Ik heb ooit onderstaande besteld, maar ze waren toen een stuk goedkoper. Passen prima in de officiële case.

http://www.banggood.com/1...a-Camcorder-p-927794.html

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 10-11-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Reynouts schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:58:
[...]

Welke versie van de case heb je (oude of de nieuwe)? Met witte of aluminium knopjes.

Afbeeldingslocatie: http://0.t.imgbox.com/K6uF9dFR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Bedankt voor de tip voor de anti fog inserts.

Ik heb de nieuwe case (aluminium knopjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Helaas is mijn Xiaomi YI afgelopen zaterdag gestolen, dus voorlopig kan ik even niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Reynouts schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:32:
Bedankt voor de tip voor de anti fog inserts.
Mocht je ze nog niet hebben besteld. Ik kwam ze zojuist ook tegen op AliExpress en denk tip jou en anderen ook even. € 0,71 voor 12 stuks.

[ Voor 13% gewijzigd door 3E3A37 op 11-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
3E3A37 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:07:
[...]

Mocht je ze nog niet hebben besteld. Ik kwam ze zojuist ook tegen op AliExpress en denk tip jou en anderen ook even. € 0,71 voor 12 stuks.
Thanks, heb ze meteen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Mischien niet het goede topic, maar ik probeer het hier even.
Via Mini in the Box heb ik een Samsung Pro Evo 64GB SD kaart gekocht voor mijn Yi.
Je ziet duidelijk dat het een knock-off is. De verpakking en de oranje coating zien er niet uit als mijn andere Samsung SD card.
Via SDSPEED (mac appje) ben ik nu de snelheid en grootte aan het testen.

Writing speed 5.21 MB/s (na 4%)

Nu weet ik dat Samsung adverteert met MAX 48 MB/s adverteert en dat writing speed altijd trager is.
Is 5.21 echter snel genoeg om met de Yi filmpjes te maken? Ik weet dat de kunststof kwalteit ook minder is, maar voor dit geld vind ik niet zo gauw een andere 64gb en heb daarnaast het ook met spoed nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Als je even de bitrate opzoekt van de camera, dan weet je hier zelf ook wel antwoord op te geven. Als de bitrate in de buurt komt van 40mbit/s dan kom je in de problemen met het kaartje.
Waarom niet gewoon bij dataio een echt Samsung kaartje besteld? Nu maak je filmpjes met dit kaartje en heb je een behoorlijke kans dat het kaartje corrupt raakt. Heeft ie trouwens wel de volledige capaciteit? Want daar wordt ook vaak mee gesjoemeld.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Universal Creations schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:57:
Als je even de bitrate opzoekt van de camera, dan weet je hier zelf ook wel antwoord op te geven. Als de bitrate in de buurt komt van 40mbit/s dan kom je in de problemen met het kaartje.
Waarom niet gewoon bij dataio een echt Samsung kaartje besteld? Nu maak je filmpjes met dit kaartje en heb je een behoorlijke kans dat het kaartje corrupt raakt. Heeft ie trouwens wel de volledige capaciteit? Want daar wordt ook vaak mee gesjoemeld.
Ik weet dus helemaal niets van bitrate of andere dingen af.
Hij heeft wel volledige capaciteit. Getest sdspeed.app en er kan inderdaad zoveel op.
Ben alleen bang dat hij niet snel genoeg is en dus straks vast loopt.
Maar gezien je antwoord is dit te traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op de website van de camera staat, lijkt mij, gewoon de bitrate bij verschillende resoluties genoemd. Hier op tweakers verwachten wij dat onze users zoiets zelf wel kunnen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Gisteren ook mijn Yi camera met case binnen gekregen. Eerste indruk is erg positief. Het instellen gaat erg makkelijk via de app. (Tip voor nieuwe gebruikers: scan de qr-code uit de handleiding om de app te downloaden). De lens lijkt netjes scherp gesteld te zijn. Verder voelt alles gewoon degelijk aan en werkt het zoals het zou moeten.

Ben nog aan het twijfelen of ik de custom firmware erop zal zetten. Ik ben nu al behoorlijk tevreden over de videokwaliteit. Wel lijkt er behoorlijk wat bewerking over de foto's heen te gaan. De scherpte en ruisreductie zijn iets te overdreven. Helaas kan je daar niks aan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
VantageR schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:36:
..........
Ben nog aan het twijfelen of ik de custom firmware erop zal zetten. ......................... De scherpte en ruisreductie zijn iets te overdreven. Helaas kan je daar niks aan instellen.
mbv custom firmware is het mogelijk om de bitrate van de videoopnemen te verhogen waardoor de scherpte iets kan toenemen.
Via autoexec.ash scripts kan dat ook, maar daar kunnen ook nog andere zaken mee ingesteld worden. (oa ruisreductie) Nadeel is alleen dat dit minder flexibel is omdat het buiten de app om geregeld wordt, waardoor het vooral bij een veelgebruikte opnamemode handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Dat gaat dan puur over video? Die vind ik juist wel oke, terwijl de foto's bijna op een aquarel lijken als je ze 1:1 bekijkt. Maar ik vraag me af of ik echt zoveel foto's ermee ga maken. Daarvoor heb ik ook al een andere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
VantageR schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:10:
Dat gaat dan puur over video? Die vind ik juist wel oke, terwijl de foto's bijna op een aquarel lijken als je ze 1:1 bekijkt....................
De meeste scripts zijn inderdaad puur voor video en dan met name voor 60fps.
Het RAW en HDR script zijn er echter voor foto's, waardoor je eea achteraf kan bewerken tot het gewenste resultaat.
Info is hier en daar te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
VantageR schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:36:
Gisteren ook mijn Yi camera met case binnen gekregen. ..De lens lijkt netjes scherp gesteld te zijn..
Waar heb je hem besteld? Ik moet hem namelijk ook nog altijd bestellen, maar heb er geen haast mee. Ik wacht eigenlijk op een nieuwe revisie. En anders zit ik te twijfelen om iets meer te betalen via een verkoper op AliExpress welke aangeeft alle modellen eerst te controleren voordat hij ze verstuurd. Daar is hij nu € 69,52 i.p.v. bijvoorbeeld € 61.39 op Banggood.

Omdat je aangeeft "lijkt netjes scherp gesteld te zijn" dacht ik dat het misschien over dezelfde verkoper gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door 3E3A37 op 15-11-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@elinx: Bedankt!
3E3A37 schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:14:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik moet hem namelijk ook nog altijd bestellen, maar heb er geen haast mee. Ik wacht eigenlijk op een nieuwe revisie. En anders zit ik te twijfelen om iets meer te betalen via een verkoper op AliExpress welke aangeeft alle modellen eerst te controleren voordat hij ze verstuurd. Daar is hij nu € 69,52 i.p.v. bijvoorbeeld € 61.39 op Banggood.

Omdat je aangeeft "lijkt netjes scherp gesteld te zijn" dacht ik dat het misschien over dezelfde verkoper gaat.
Ik heb 'm bij Banggood besteld. Had gewoon de goedkoopste versie besteld, want ik kwam er later pas achter dat er ook een nieuwe versie was. Gelukkig heb ik toch de Z23L ontvangen. _/-\o_ Waarschijnlijk zijn de oude versies allemaal al verkocht. De levertijd was met 12 dagen erg vlot.

Ik bedoelde dat het netjes scherp gesteld is in de fabriek. Zelf zou ik 'm niet bij die verkoper bestellen, maar dat is meer omdat ik het niet erg vind om een beetje met elektronica te prutsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 21:42
Mijn Yi Cam heb ik ook bij Banggood besteld en heb de Z23L gekregen.
Hij is 25-10-'15 opgestuurd en heb hem 11-11-'15 ontvangen.

Eerste indrukken: veel mogelijkheden en, zeker voor de prijs, erg goed beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
jaspernts schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:23:
Mijn Yi Cam heb ik ook bij Banggood besteld en heb de Z23L gekregen.
Hij is 25-10-'15 opgestuurd en heb hem 11-11-'15 ontvangen.

Eerste indrukken: veel mogelijkheden en, zeker voor de prijs, erg goed beeld!
Geen lens fix hoeven uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
3E3A37 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:42:
[...]
Geen lens fix hoeven uitvoeren?
Nog niet met daglicht kunnen testen, zal het van het weekend eens proberen!
Je hoort nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Kan iemand mij vertellen waar je deze camera het goedkoopste kan krijgen?
Misschien niet goed dat ik het hier vraag maar er zijn zoveel websites die verschillende prijzen hebben en ik weet niet welke aanbiedingen goed zijn ivm invoerrechten & belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Applepiez schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:38:
Misschien niet goed dat ik het hier vraag maar er zijn zoveel websites die verschillende prijzen hebben en ik weet niet welke aanbiedingen goed zijn ivm invoerrechten & belasting.
Lees de laatste 100 posts eens door zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb een vraag die nog niet veel is voorgekomen in dit topic en ik twijfel dan ook om voor de xiaomi yi of de sj4000 te gaan (nee dat is niet de vraag :p )

Het gaat om het wifi bereik, ik wil de camera gaan gebruiken als een soort dashcam, maar dan als de auto stilstaat. Ik ben dan dus ook benieuwd hoever ik van de auto af kan lopen voordat het signaal kwijt is en ik dus geen beelden meer doorkrijg op mijn telefoon.

De specs geven aan 100mtr, maar ik lees ook verhalen dat dit in praktijk maar 20mtr is.

Zijn er hier ervaringen mee? Of wellicht alternatieve camera's met een groter wifi bereik? Of kun je dit signaal nog versterken met een wifi versterker op 12v of usb (want dan leg ik er gewoon een powerbank naast om zo niet de accu van mn auto leeg te trekken)

[ Voor 12% gewijzigd door freestyler2 op 05-12-2015 09:53 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik heb de Yi wel eens op de voorbumper geplakt. Tijdens het rijden verloor mn telefoon (iphone 6) regelmatig de camera. Viel me best tegen. Ook binnenshuis is het bereik niet heel groot. Hooguit een paar meter. Maja, hij kost ook niet veel, dus tsja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de camera wel eens op een racefiets gezet die op de dakdrager van de auto stond en daarmee was de verbinding prima, denk dat het voor een deel ook van de telefoon afhangt. Zelf heb ik een LG G4.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb ook een Yi besteld, bij gearbest inc schermpje. Ben benieuwd na alle verhalen en filmpjes :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb zelf ook een xiaomi (mi3) telefoon, dus je zou zeggen dat deze 2 goed met elkaar overweg moeten kunnen, maar de vraag is hoever? Heeft iemand hier op tweakers dit ooit getest?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Applepiez schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:38:
Hier een actueel overzicht:Bron: http://elproducente.com

[ Voor 4% gewijzigd door 3E3A37 op 06-12-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,
Ik heb op dit moment de Yi + een hele zooi aan accessoires. Ik merk alleen dat ik het ontzettend irritant begin te vinden dat als ik de Yi op een selfiestick zet, ik mijn telefoon in de hand moet houden om een selfie te maken. Wat is volgens jullie de beste oplossing? Bestaan er sticks waarbij de bluetooth al ingebouwd is? Of is het handiger om een los kastje te kopen? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
PetrCech_3 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:23:
Hoi,
Ik heb op dit moment de Yi + een hele zooi aan accessoires. Ik merk alleen dat ik het ontzettend irritant begin te vinden dat als ik de Yi op een selfiestick zet, ik mijn telefoon in de hand moet houden om een selfie te maken. Wat is volgens jullie de beste oplossing? Bestaan er sticks waarbij de bluetooth al ingebouwd is? Of is het handiger om een los kastje te kopen? Iemand ervaringen?
Jazeker, ik heb deze bij mijn Yi besteld:
http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982396.html
Werkt perfect!!
Volgens mij kun je die bluetooth-AB ook los bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

3E3A37 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:30:
Hier een actueel overzicht:Bron: http://elproducente.com
Veel en veel te duur...En dit heb ik in één minuut gegoogled. Het zal me niet verbazen als je ze nog goedkoper kunt krijgen :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
DexterDee schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:59:
[...]

Veel en veel te duur...En dit heb ik in één minuut gegoogled. Het zal me niet verbazen als je ze nog goedkoper kunt krijgen :)
Dat is niet de Yi Action camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
DexterDee schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:59:
[...]

Haha, volgens mij zit je in het verkeerde forum topic te kijken. Hier moet je zijn voor jou http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1656809 cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Gisteren maar eens de lijm rondom de lens los gehaald. Duurde wat langer dan gehoopt, maar het is gelukt.
Binnenkort de lensfocus beter afstellen (Z23L). Ik twijfel nog over de methode.

Gewoon aansluiten op de TV of via deze manier. Ik denk dat de tweede manier een beter resultaat zal geven. Wel wat tijdsintensiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
PetrCech_3 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:23:
Hoi,
Dit is de losse afstandsbediening.

http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982397.html

Zit er ook over te twijfelen om deze te bestellen. Voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Die remote had ik gelijk als eerste besteld. Zo simpel maar super effectief. Hij past ook mooi op de originele stick! Zelfs los uit het rubbertje te halen en is daardoor nóg kleiner. Batterij schijnt ook een jaartje mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik heb een probleem met de originele remote, De knop op te wisselen tussen foto en video werkt bij mij hetzelfde als de grote knop. Beide maken een foto of starten een video (ligt er maar net aan in welke stand de camera staat). Ik heb in de instellingen van de app gekeken en gegoogeld maar tevergeefs. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

3E3A37 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:22:
Haha, volgens mij zit je in het verkeerde forum topic te kijken. Hier moet je zijn voor jou http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1656809 cam.
Hmmm... you're right. Ik haal m'n topics door de war. Heb zelf de ants en heb daar ook gereplied :N

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
HaNS1443 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:30:
Ik heb een probleem met de originele remote, De knop op te wisselen tussen foto en video werkt bij mij hetzelfde als de grote knop. Beide maken een foto of starten een video (ligt er maar net aan in welke stand de camera staat). Ik heb in de instellingen van de app gekeken en gegoogeld maar tevergeefs. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb hem zelf nog niet maar al geprobeerd om hem opnieuw te laten pairen met de camera of de batterij er een keer uithalen?

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Herr Flicker schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:52:
Die remote had ik gelijk als eerste besteld. Zo simpel maar super effectief. Hij past ook mooi op de originele stick! Zelfs los uit het rubbertje te halen en is daardoor nóg kleiner. Batterij schijnt ook een jaartje mee te gaan.
Dat is het vervelende... Ik heb niet de originele selfiestick maar een andere (zat in zo'n acc.pakket). Ik ga die remote dus nooit op mijn selfiestick bevestigd krijgen. De enige manier is namelijk degene die ik op de foto zie, of niet? (Met zo'n rubber/elastisch-achtige aansluiting)

Edit:
http://www.ebay.com/itm/N...c8729d:g:x0oAAOSw9r1V8VjM (Selfiestick)
http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982397.html (Monopod).
Ben ik nog weer €4/5 goedkoper uit als ik ze los bestel en niet in één keer bij Banggood.

[ Voor 23% gewijzigd door PetrCech_3 op 10-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Laatst online: 14-09 11:52
Ik heb zojuist mijn Xiaomi Yi ontvangen.

Ik merkte echter dat filmpjes een framelag hadden. Betekend dit dat mijn SD kaart te langsaam is?
Wat is de minimale write snelheid die de sd kaart nodig heeft..

Ik lees wel her en der wat, maar ik durf eigenlijk geen nieuwe te kopen, tot ik zeker weet dat die voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

class 10 is voldoende volgens de specificaties.

Ik heb de mijne ook vandaag ontvangen. De fimrware update liep fout en de Yi is op het moment een onbruikbaar hoopje ellende. Gloeiende, gloeiende... :(

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
smallblock schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:50:..............De fimrware update liep fout en de Yi is op het moment een onbruikbaar hoopje ellende............
Als opnieuw flashen niet meer lukt kan dit misschien een oplossing bieden.
Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 11-12-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
Bexxerz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:49:
Betekend dit dat mijn SD kaart te langsaam is?
Wat voor kaart heb je, merk/type?
smallblock schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:50:
class 10 is voldoende volgens de specificaties.
Dit wordt bijvoorbeeld ook door GoPro geadviseerd (Cameras need a speed rating minimum of Class 10.), wat staat voor een minimum overdrachtsnelheid van 10 MB/s. Maar trage kaartjes worden toch niet aangeraden (alles onder SanDisk Extreme of Samsung Pro).

Balen van je cam! Misschien staat er tussen deze topics nog een tip.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste