ben vandaag in 2 winkels geweest om 43" te vergelijken W8/ X83 tegenover mijn voorkeur panasonic cx700/750/800
verkopers vonden panasonic toch minder, kleiner merk minder snel oplossen van bugs.( in topic "3d panasonic 2015" lees ik echter bijna geen bugs.dus belang???
panasonic cx700/800 vallen af. want a) geen 43"maar 40" b) beeld van pana's was minder scherp/details bij beide winkels.(alsof ik een verkeerde bril op had) Deze ervaring had ik echter vorig jaar ook al,bij de 2014 modellen; toen besloot op de nwe sonys 2015 serie te wachten.
panasonic cx 750 bij beide winkels niet te bekijken en daar ging ik eigenlijk voor ivm IPS en betere kijkhoeken, ik vond de kijkhoeken in de praktijk overigens erg meevallen bij beide merken tot 45gr geen opvallende terugval in kleur en contract .en dat is toch een behoorlijk praktijk geval in een kleinere huiskamer tot 3 mtr afstand.
de sony's:-> bij de eerste winkel vond ik de 43w809 erg tegenvallen. wazig alsof er nog een screenprotector op het scherm zat . volgens de verkoper lag dat aan het demo filmpje. daarnaast veel grijze vlekken op een witte achtergrond. (ook filmpje) na langere tijd verschoof de verkoper mijn aandacht naar de 43x83c
deze stond op een andere plaats in de winkel (wat donkerder maar egalere verlichting) dit demo filmpje zag er inderdaad veel beter/helderder/scherper uit. maar niet overdreven zoals bij vele samsungs.
w8 was 849,=/site 799,= x83 was 1199,= maar werd direct 1099,= ik had de 300,= meerprijs al voor lief genomen.
Later zag ik dat op bijna alle tv's van meerdere merken de grijze vlakken op de witte achtergronden. met name bij de randen.aanwezig was (=bleeding?) (toch demo's filmpje?)
http://www.rtings.com/tv/...y-dirty-screen-effect-dse
het beeld op de x83 was ook erg vloeiend. Op de eigenschap van schokkerige beelden had ik al veel merken en types van mijn lijst gehaald.
Dan de 2e winkel. daar stonden in 1 wand ca 25 tvs'van 40"/43" samsung/sony/philips/panasonic 630 en 700 /TLC/ LG vlak naast en boven elkaar. Op 6 mrtr afstand zag je bijna geen verschil in helderheid/contrast.
ik heb in mijn definitieve vergelijking op 3 mtr nog meegenomen de samsung JU6445;ook niet slecht; later ivm 40" af laten vallen. De 43w809 en 43x8309 stonden naast elkaar. De w8 was donkerder en doffer dan de x8. ik kon even spelen met de instellingen. de w8 wat helderder gezet en de beeldmodus stond op standaard ipv levendig.
na deze aanpassing stonden de w en x in de dezelfde beeldmodus met contrast en helderheid idem.
Ik zag bijna geen verschil meer in beeld met de in hd opgenomen beelden van national geo white HD
als ze de tvs'gereshuffeld zouden hebben weet ik niet of ik de juiste nog kon aanwijzen dus X8 in uhd niet beter beeld. Daarnaast is de bleeding of DSE in deze filmpjes bij geen een toestel opgevallen.
Door de 2e winkel is mijn keus op basis van beeldkwalteit in verhouding tot de prijs op de W8 gevallen.
Enige waar ik nu nog mee zit is de bugs die in het sony topic gemeld zijn
\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up. Inzake dts geluid naar receiver konden beide winkels geen antwoord geven...
Graag zou ik dus nu nog een vergelijking willen maken met pana CX750 omdat a) ook 43"en b) geen bugs gemeld. helderheid en contrast en kleurverzadiging zou ik dan nog moeten beoordelen en dat zou dan weer 300,= meer waard moeten zijn.
Ook heb ik in de 1e winkel nog een LG oled 3e generatie gezien.. .WOW zwart is ook zwart

als je weet waar je op letten moet .maar de 3.000,= meerprijs was het mij niet waard.
dan nog : de samsung Suhd zijn mij niet opgevallen als bijzonder beter beeld.
wachten op quantum dots??? of nano lcd??? ik niet naar aanleiding van deze dag shoppen.

..
en nu lees ik zojuist in verhaal van tristan dat panasonic ook problemen heeft met geluid. dus weer een drempel minder om alsnog voor sony te gaan waarbji het misschien niet aan de tv's/android ligt maar aan de aangekoppelde receiver. hebben de pana' gebruikers ook een delay in geluid tov beeld?
zie sony topic
\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up, waarbij ik het gevoel nu krijg dat het aan de soundbars zou kunnen liggen?