Hoi,
ik heb een vraagje waar jullie mij vast mee kunnen helpen. Momenteel staat hier een oude LG plasma van 107cm. Mooi beeld, niks over te klagen, doet het perfect, maar we willen een nieuwe tv.
Nu heb ik me een beetje ingelezen in heel dat tv gebeuren, want ik heb daar 0 verstand van. Die plasma is in 2010 meegekomen toen mijn vriendin hier introk. Daarvoor keek ik tv op een monitor en daarvoor had ik nog een koelkastmodel tv zegmaar. Om even aan te geven hoe veel ik weet van tv's.
Anyway, ik las dat full led een stuk beter zou zijn dan edge led. Dus dan wil ik full led. Want oled is me te duur.
Hoe verhouden de hedendaagse full led tv's zich tot een plasma met bouwjaar 2007 of iets in die richting qua beeldkwaliteit? Is die oude plasma dan echt nog mooier anno 2016? Of is het een closecall voor een leek als mij?
Verder heb ik eens wat zitten zoeken in de pricewatch en kwam ik eigenlijk telkens bij de Panasonic CX800 uit. Die is redelijk geprijsd nu en volgens de reviews die ik gelezen heb een prima tv.
Een dingetje waar ik wel mee zit is dat het een 4K tv is en mijn receiver dat niet ondersteunt. Kan ik dan op een of andere manier wel iets van 4K zien (op bv netflix of youtube) en evengoed het geluid over mijn speakers laten lopen? Verder hangt er een horizon box aan van Ziggo. Het zal vast mogelijk zijn, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
Momenteel loopt er slechts 1 hdmi kabel van tv naar receiver, maar moesten dat er mee zijn dan is dat ook geen probleem. Eigenlijk is mijn vraag dus gewoon of ik wel 4K kan kijken via de netflixapp op die CX800 en het geluid over mn speakers kan laten lopen en de receiver kan gebruiken voor volume up/down?
Verder nog een laatste vraag voor de zekerheid; over 2 maanden komt ons nieuwe tv meubel; op het huidige past de tv niet heel erg goed in verband met boekenplank tannoys die dan voor het beeld staan.
Gaat de CX800 naar verwachting nog goedkoper worden tussen nu en eind september? En is die dan nog wel leverbaar ivm dat het een 2015 model betreft?
Ow en dan hoor ik ook nog graag of ik met die CX800 de juiste keuze maak, want ik was eigenlijk van plan om maar iets van 800 euro uit te geven en heb mezelf er inmiddels van kunnen overtuigen dat het een beter idee is om 1300 euro stuk te slaan
Bedankt alvast