Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Smobbo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:10:
Oké, de tv is dus softwarematig ‘einde levensduur’ volgens Videoland.
Kreeg een melding dat de app eind van de maand niet langer ondersteund wordt, alleen Android tv 8 of hoger. Opties: chromecast, Apple TV, ‘recente smart-tv’.

Blijkbaar is een 5 jaar oude tv ‘op’.
Ik hoop dat er bij een volgende tv meer duidelijkheid over de duur van de updates en upgrades komt. Het ingebouwde smart deel is gewoon handiger dan een los kastje, maar niet als het zo snel verouderd…
Ja, je leest het overal helaas. Je moet de TV op de overige specs kopen en er maar iets externs aanhangen zoals een Google TV of een NVidia Shield.

En hoewel deze TVs tergend traag zijn, eenmaal in de streaming apps werkt het verder prima, dus zou dat niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Nou, is er niet 1 die uitblinkt in dit opzicht? Ik noem het veel-verkochte Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Het idiote is dat er een Android 8 Update is in Azië en Amerika. Deze update wordt Europa echter voorbehouden tot nu toe. Waarom dit zo is weet niemand...

Ik koop daarom hierna ook geen Smart TV meer, een Chromecast uit 2013 doet de job nog steeds en was ook veel goedkoper in aanschaf. Zeer jammer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Smobbo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:10:
Oké, de tv is dus softwarematig ‘einde levensduur’ volgens Videoland.
Kreeg een melding dat de app eind van de maand niet langer ondersteund wordt, alleen Android tv 8 of hoger. Opties: chromecast, Apple TV, ‘recente smart-tv’.

Blijkbaar is een 5 jaar oude tv ‘op’.
Ik hoop dat er bij een volgende tv meer duidelijkheid over de duur van de updates en upgrades komt. Het ingebouwde smart deel is gewoon handiger dan een los kastje, maar niet als het zo snel verouderd…
Das niet alleen bij Sony TV’s, ligt dus niet aan de TV, maar aan Videoland oftewel RTL.
Deze zakkenvullers hebben vinden het de moeite niet om TV’s van 5 jaar of ouder te ondersteunen.
Maar goed RTL is één grote herhaal troep en met Videoland kun je nog eens betalen om terug te kijken, je mist er dus niks aan.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Zelfs mijn vrouw gaf aan dat ze zich aan het ergeren was aan de traagheid van de TV, dus we gaan actie ondernemen.

Nu vind ik het beeld nog steeds goed, dus een nieuwe TV voelt nog steeds onnodig.
Ik kijk nu naar een Chromecast met GoogleTV of een Apple TV om als basis te gebruiken.

Mijn twijfel is echter het gebruiksgemak. Ik wil niet gaan hannessen met 2 afstandsbedieningen, maar kan ik bijvoorbeeld de Home knop aanpassen naar de HDMI ingang van 1 van die 2 apparaten? Dan zou je volgens mij met de originele afstandsbediening uit de voeten moeten kunnen. Ik zie dat er een app Button Mapper is, die ga ik maar eens uittesten...

Is er uberhaupt een manier om het hele smart gebeuren uit te zetten en enkel de TV (digitale ingang) en de HDMI poorten te gebruiken?

Mocht iemand wat tips hebben dan hou ik me aanbevolen, ik ga ondertussen ff puzzelen en onderzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:35
Smobbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:33:
Zelfs mijn vrouw gaf aan dat ze zich aan het ergeren was aan de traagheid van de TV, dus we gaan actie ondernemen.

Nu vind ik het beeld nog steeds goed, dus een nieuwe TV voelt nog steeds onnodig.
Ik kijk nu naar een Chromecast met GoogleTV of een Apple TV om als basis te gebruiken.

Mijn twijfel is echter het gebruiksgemak. Ik wil niet gaan hannessen met 2 afstandsbedieningen, maar kan ik bijvoorbeeld de Home knop aanpassen naar de HDMI ingang van 1 van die 2 apparaten? Dan zou je volgens mij met de originele afstandsbediening uit de voeten moeten kunnen. Ik zie dat er een app Button Mapper is, die ga ik maar eens uittesten...

Is er uberhaupt een manier om het hele smart gebeuren uit te zetten en enkel de TV (digitale ingang) en de HDMI poorten te gebruiken?

Mocht iemand wat tips hebben dan hou ik me aanbevolen, ik ga ondertussen ff puzzelen en onderzoeken ;)
Ik weet van de chromecast met google tv, dat je genoeg hebt aan alleen de afstandsbediening van de chromecast. Je kan daarmee de tv aan en uit zetten en het volume regelen.
Ik gebruik deze dan niet met de Sony tv in de woonkamer, maar met een wat simpelere (domme) tv van Sony in de slaapkamer en daar heb ik genoeg aan alleen de afstandsbediening van de chromecast. Die van de tv zelf gebruik ik nooit.
(ik gebruik de tv dus ook niet om tv zenders via de kabel te bekijken, want dan zou ik hem wel nodig hebben)

In de woonkamer gebruik ik de Nvidia Shield. Daarmee krijg je echt de premium Android TV ervaring zoals het bedoeld is.

[ Voor 129% gewijzigd door avec_style op 25-06-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
avec_style schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:11:
[...]

(ik gebruik de tv dus ook niet om tv zenders via de kabel te bekijken, want dan zou ik hem wel nodig hebben)

In de woonkamer gebruik ik de Nvidia Shield. Daarmee krijg je echt de premium Android TV ervaring zoals het bedoeld is.
Precies het stukje 'lineaire tv' is mijn zorg ook. Dan zouden we daarvoor de gewone afstandsbediening moeten pakken. Dan gebruik ik liever alleen de gewone afstandsbediening ;) .

De Nvidia Shield is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht! Ga ik ook even bekijken (y) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:35
Smobbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Precies het stukje 'lineaire tv' is mijn zorg ook. Dan zouden we daarvoor de gewone afstandsbediening moeten pakken. Dan gebruik ik liever alleen de gewone afstandsbediening ;) .

De Nvidia Shield is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht! Ga ik ook even bekijken (y) !
Met die shield kun je gewoon je Sony afstandsbediening gebruiken om de Shield te besturen. Dus dat zou wellicht een goede optie zijn.

EDIT: dit zou ook moeten werken met de nieuwe chromecast (https://www.androidauthor...mecast-tv-remote-1084856/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Even een kleine update, we hebben de chromecast met Google tv binnen en in gebruik (via FNAC binnen 2 dagen binnen :o ).
De oude afstandsbediening werkt net niet lekker, de Home knop gaat naar de oude Android tv omgeving terug. Geklungel met button mapper en http requests heeft niets opgeleverd.

Toen toch eens na zitten denken waarom we zo nodig de ouderwetse tv zenders willen hebben. Dat kan namelijk ook met NLZiet ofzo.

Dus voor nu een abonnement bij NLZiet genomen en kijken of dat soepel genoeg werkt.

De afstandsbediening van de chromecast is heel prettig en het hele apparaat is zo extreem veel sneller dan de normale Android tv omgeving dat zelfs mijn vrouw voor nu om is. Als het zo blijft dan gaat het lineaire tv abonnement eruit en gaan we enkel nog op HDMI poort 4 met de chromecast kijken (y) !

Edit:
Ik zie dat Sony vanaf Android 9.0 een ‘pro mode’ toegevoegd heeft. Daarmee kan je standaard starten op een specifieke HDMI poort of de functie van de Home knop aanpassen. Dat zal wel nooit meer naar onze modellen komen…
https://pro-bravia.sony.net/guides/mode/

[ Voor 14% gewijzigd door Smobbo op 02-07-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:16

HaTe

haat niet

Zijn er mensen die nlziet op de tv gebruiken? Werkt dat soepel?
Maanden terug geen problemen, maar nu al een tijd schokt de stream elke zoveel seconden. Na een reboot werkt het weer super.

Ik had daarom verwacht dat het een software probleem zou zijn en met een reset naar fabrieksinstellingen opgelost zou zijn, maar helaas heeft dat niet geholpen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:50
Het wordt stil hier, de meeste tv's uit deze serie liggen waarschijnlijk al in de milieustraat. Ik ben nog niet toe aan wat anders, tv kijken wordt minder belangrijk voor mij. Maar gezien de Ziggo melding op NPO 2 en 3 over de verouderde mediabox ben ik toch weer eens in het menu gedoken. Een mediabox gebruik ik niet, er zit een CI + module in. Maar het beeld is op de meeste zenders 576/25 hz, terwijl er toch wat beters uit moet komen. Op kanaal 960 vond ik nog wel een zender die 1080i/25hz produceerde, gisteren NPO 1, vandaag heet het 30401. De helpdesk van Ziggo gebeld, tegen beter weten in, en daar kreeg ik een vaag verhaal dat ik niks hoefde te doen, alles gaat automatisch naar HD na 7 december. Waarom ik nu SD ontvang kon hij me niet duidelijk maken, terwijl Ziggo pretendeert nagenoeg uitsluitend HD uit te zenden.
Iemand soortgelijke ervaringen, of is zowel Sony als Ziggo van dubieuze kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb deze TV nog altijd in gebruik, en deze zal ook nog wel een tijdje meegaan. Zolang de ingebouwde Chromecast nog werkt zal die zeker niet worden afgeschreven.

Ergens hoop ik nog dat die Android 8 krijgt maar misschien is dat valse hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
De ingebouwde chromecast hapert hier, beeld blijft ondanks RJ 45 netwerkkabel aansluiting om de 5 seconden stilstaan om te laden. NPO+ werkt weer feilloos, Youtube en Netflix meestal redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen last van heb. Ik heb nu wel weer gemerkt, na een fabrieksreset, dat apps zoals de Playstore en play services weer updaten naar de nieuwste versie en niet meer blijven hangen op oude versies... Raar maar waar... Heb dit wel vaker gehad.

• Sjah
Ben gek op NPO Start in de smartTv van mijn sony (756c), maar vreemd genoeg lukt stilzetten en voouruit spoelen niet. Ook niet na fabriekreset.

• Smobbo
AJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:33:
De ingebouwde chromecast hapert hier, beeld blijft ondanks RJ 45 netwerkkabel aansluiting om de 5 seconden stilstaan om te laden. NPO+ werkt weer feilloos, Youtube en Netflix meestal redelijk.
Ik heb een tijdje geleden een Chromecast met Google TV gekocht, NLZiet abonnement erbij en de TV gaat wat mij betreft nog jaren mee. Het beeld is gewoon goed, geluid voor ons prima, alleen het besturingssysteem was traag. Dat probleem hebben we dus nu niet meer (of we hebben er in ieder geval geen last van doordat de home button gewoon naar de Chromecast gaat :) ).
De ervaring met 'casten' naar de Chromecast met Google TV is ook veeeel beter dan de ingebouwde chromecast, zo'n 6 jaar oude budget SoC is gewoon te zwak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 19:54
HaTe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
Maanden terug geen problemen, maar nu al een tijd schokt de stream elke zoveel seconden. Na een reboot werkt het weer super.

Ik had daarom verwacht dat het een software probleem zou zijn en met een reset naar fabrieksinstellingen opgelost zou zijn, maar helaas heeft dat niet geholpen.
Niet met die app, maar wel met de Ziggo Go app.

App hapert veel, maar als ik bij elke keer dat ik de tv aanzet een volledige reboot doe, is het nog enigszins te doen (maar zeker niet perfect).

Wat een bagger eigenlijk dat een Android TV uit 2015 niet eens in staat is om zo'n 720p stream aan te kunnen.

Ik heb deze tv overigens vorige week verkocht. Nog 600 euro kunnen krijgen voor mijn 65 inch model (kostte toendertijd 1660 euro). Ben best tevreden met het bedrag, als ik na ga dat ik nu voor 700 / 800 euro een vervangende 65 inch kan kopen die weer helemaal bij de tijd is.

[ Voor 15% gewijzigd door Rudyy op 26-11-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HaTe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:

Ik gebruik ook NLziet op deze tv. En het gaat meestal goed. Wekenlang gaat het goed en dan om een of andere reden stottert de stream inderdaad regelmatig. Het komt alleen voor bij de NLziet app. Youtube, Netflix, Disney+ en DS Video werken gewoon prima.
Heb dit ook aan NLziet aangegeven, maar ze kunnen het niet reproduceren.

En als het dan weer even goed gaat, zoals nu, dan denk ik er niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:31
Hier juist met Netflix dat ie af en toe hapert. Opnieuw opstarten helpt dan meestal. Je merkt dat de TV echt verschrikkelijk traag is. Is bij ons al sinds 2 jaar een 'tweede' TV. Doet het gelukkig nog steeds, alhoewel er af en toe kuren zijn. Meestal helpt opnieuw opstarten en ééns in zoveel tijd een fabrieksreset. En dat voor een 5 jaar oude TV... Mijn vorige non-smart deed het absoluut beter. Chromecastje erin en hij is weer helemaal up-to-date. Maar wij kijken dan ook alleen Netflix, niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Onze W805c staat echt iedere dag nog zijn uren te draaien. Ook al driekwart jaar met een PS5.

In 2022 toch eens gaan kijken naar een nieuwer model om ook alles uit die PS5 te kunnen halen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJAV
AJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:01:
Het wordt stil hier, de meeste tv's uit deze serie liggen waarschijnlijk al in de milieustraat. Ik ben nog niet toe aan wat anders, tv kijken wordt minder belangrijk voor mij. Maar gezien de Ziggo melding op NPO 2 en 3 over de verouderde mediabox ben ik toch weer eens in het menu gedoken. Een mediabox gebruik ik niet, er zit een CI + module in. Maar het beeld is op de meeste zenders 576/25 hz, terwijl er toch wat beters uit moet komen. Op kanaal 960 vond ik nog wel een zender die 1080i/25hz produceerde, gisteren NPO 1, vandaag heet het 30401. De helpdesk van Ziggo gebeld, tegen beter weten in, en daar kreeg ik een vaag verhaal dat ik niks hoefde te doen, alles gaat automatisch naar HD na 7 december. Waarom ik nu SD ontvang kon hij me niet duidelijk maken, terwijl Ziggo pretendeert nagenoeg uitsluitend HD uit te zenden.
Iemand soortgelijke ervaringen, of is zowel Sony als Ziggo van dubieuze kwaliteit?
Eindelijk iemand gevonden bij Ziggo met verstand van zaken! Via de chat, waarbij ik eerst het advies kreeg om een andere tv te kopen, maar daarna met hulp van Femke er achter kwam wat de problemen veroorzaakte. De landinstelling stond op België, dat was te zien als je bij zenderinstallatie moet kiezen voor provider. Ik kon kiezen uit Telenet of overige, en die laatste koos ik dus. Femke zei dus dat Telenet belgisch is, en de landinstellingen dus verkeerd waren sinds een update/reset. Terug naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geïnstalleerd, en ja hoor; de HD kanalen zitten nu weer vooraan. Mag de Sony nog blijven dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Rudyy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:58:
[...]

Niet met die app, maar wel met de Ziggo Go app.

App hapert veel, maar als ik bij elke keer dat ik de tv aanzet een volledige reboot doe, is het nog enigszins te doen (maar zeker niet perfect).

Wat een bagger eigenlijk dat een Android TV uit 2015 niet eens in staat is om zo'n 720p stream aan te kunnen.

Ik heb deze tv overigens vorige week verkocht. Nog 600 euro kunnen krijgen voor mijn 65 inch model (kostte toendertijd 1660 euro). Ben best tevreden met het bedrag, als ik na ga dat ik nu voor 700 / 800 euro een vervangende 65 inch kan kopen die weer helemaal bij de tijd is.
Geen problemen op onze oude Sony met de Ziggo Go app.
Net als Netflix: Draait gewoon soepel.

De TV heeft wel een kabel nodig, want wifi is altijd een drama geweest op mijn 55X8509C.
Is het snel? Nee het laden van de apps is traag, maar eenmaal in het menu gaat het prima.

Af en toe heeft de TV eens een reboot nodig.

Soms wil ik wel een nieuwe TV, maar eigenlijk doet dat ding nog wat ik wil, ook met de PS5. Die 120Hz heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:53
AJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:01:
Onze W808C uit 2015 laatst bijna vervangen door een 2021 versie. Maar still going strong. Ook wij hebben tijdelijk de SD melding (tot 7dec) in beeld gehad op 1, 2 en 3. Ik dacht dat het aan onze CAM module lag. Tot onze verbazing A tot dan toe kennelijk een hele tijd 1, 2 en 3 op SD kwaliteit gekeken en B hadden we per 8 december geen zwart beeld maar gewoon het juiste HD signaal. Niets voor hoeven doen. De belgische setting was mogelijk bij ons ook de oorzaak en ik herinner me vaag dat die setting weer een workaround was om iets anders (zendervolgorde?) werkend te krijgen een paar jaar terug. 'Slijtage' van onze TV zit hem vooral in clouding, te zien als het scherm donker/zwart is. Dit is door de jaren heen slechter geworden. Daarnaast komt het voor dat de apps geen geluid meer geven; een reboot van de TV helpt dan. Ben nog steeds tevreden met Sony én Ziggo. Het enige dat ons parten speelt zijn de afspraken en/over de interfaces tussen beide partijen. Dat is soms grijs gebied waar wij als eindgebruikers in vastlopen. In dat gebied blinkt de support van hun beide helpdesken niet echt uit en wijzen ze vaak naar elkaar...

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
Hann1BaL schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:27:
[...]

Geen problemen op onze oude Sony met de Ziggo Go app.
Net als Netflix: Draait gewoon soepel.

De TV heeft wel een kabel nodig, want wifi is altijd een drama geweest op mijn 55X8509C.
Is het snel? Nee het laden van de apps is traag, maar eenmaal in het menu gaat het prima.

Af en toe heeft de TV eens een reboot nodig.

Soms wil ik wel een nieuwe TV, maar eigenlijk doet dat ding nog wat ik wil, ook met de PS5. Die 120Hz heb ik niet nodig.
Eens, aan de andere kant als ik bij mijn ouders kom met een LG oled C8, ook niet de nieuwste tv meer, dan zie ik toch best veel verschil.

Die 4K die mis ik wellicht niet eens zo, maar dat HDR in sommige games, films en series is wel echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Kuhr89 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:56:
[...]

Eens, aan de andere kant als ik bij mijn ouders kom met een LG oled C8, ook niet de nieuwste tv meer, dan zie ik toch best veel verschil.

Die 4K die mis ik wellicht niet eens zo, maar dat HDR in sommige games, films en series is wel echt top.
Oh ja. Er is zeker veel verschil. Maar om daarvoor de TV weg te doen... Hoe meer je topics en reviews lees op bijv Tweakers, hoe meer je mee gezogen wordt met de verbeteringen en de FOMO kan er voor zorgen dat je dan toch een nieuwe TV wilt.

Maar ik denk niet dat mijn PS5 game ervaring echt anders wordt met een nieuwe TV. De HDR zal beter zijn, maar zal het mij uitmaken?

(Ik heb eerder op het punt gestaan om de TV te vervangen en dat had ik mezelf al uitgelegd als een goed idee tot ik even stil ging staan en mezelf goed ging afvragen waarom :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:21
Hier werkt de 8305C ook nog steeds zonder veel problemen.
Voor het tv gedeelte doet de Next van Ziggo het werk. Van de apps wordt eigenlijk alleen Kodi gebruikt. Tot 4K op 30 frames lukt dat nog, met 60 frames gaat het "hikken". Ik vind de grote kijkhoek van het scherm heerlijk. Wil ik meer uit Kodi gaan halen, dan koop ik wel zo'n Mi Box S of iets dergelijks. Maar dat vind ik nu nog niet noodzakelijk. Vaak is alles wat in 4K te verkrijgen is ook beschikbaar met 30 frames snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waar blijft die nieuwe Firmware??!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hann1BaL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:05:
[...]

Maar ik denk niet dat mijn PS5 game ervaring echt anders wordt met een nieuwe TV. De HDR zal beter zijn, maar zal het mij uitmaken?

(Ik heb eerder op het punt gestaan om de TV te vervangen en dat had ik mezelf al uitgelegd als een goed idee tot ik even stil ging staan en mezelf goed ging afvragen waarom :) )
Zo heeft mijn 805C Black Friday ook weer overleefd. Voor een full HD heeft ie prima beeld, zo veel game ik niet, weinig klachten over de kwaliteit. Dus niet gezwicht voor de LG C1 die vrij populair was.

De buurman kocht er wel 1, daar geconcludeerd dat ik de juiste keuze (voor mij dan toch) heb gemaakt. Zo enorm was ik niet onder de indruk.

Dus hij mag nog een jaartje, of wellicht langer. Qua apps doen Netflix, kodi en disney+ het prima :)

• Sjah
Ok, hier een vraag die al eens is langs geweest, maar waar ik toen amper acht op sloeg en niet opsloeg in mijn kop. Heb een 756c en de tijd staat nu 1 uur achter, oftewel GMT. Maar als ik in instellingen kijk, is de mogelijkheid om tijd in te stellen, uitgegrijsd...? Wat moet ik veranderen, voordat dat verandert...

• Kroonkurk
Ik heb het in het verleden opgelost door een NTP-server in mijn LAN in te zetten op "broadcast'.

Meer trucs:
Er is/was een work around met de ios app.
Video&tv side view.
Als je dan de muis optie selecteren en dan naar de tijd en datum ging.
Kon je het via de app wel instellen.
Dus op je tv naar instellingen van datum&tijd.
Dan de app gebruiken op je telefoon en met muis cursor tijd aanklikken en dan zo aanpassen.

Misschien werkt dat ook met een Android app die de remote doet, mocht je geen ios hebben.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik had dit probleem een tijd geleden ook. Als je avontuurlijk bent en adb op een pc hebt staan, kan je dit proberen:

adb connect <ip adres van tv>
adb shell settings put global auto_time 1
adb kill-server

• Jassy
tiguan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
Ik had dit probleem een tijd geleden ook. Als je avontuurlijk bent en adb op een pc hebt staan, kan je dit proberen:

adb kill-server
Wordt deze setting bewaard of valt die telkens weg als je opnieuw opstart?

• tiguan
  • Nu online
Ik heb 't nooit meer opnieuw hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
tiguan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:

adb kill-server
Ik heb dit geprobeerd maar biedt helaas geen soelaas.

In mijn geval klopt de tijd wel maar klopt de tijdzone niet. Deze optie is ook grijs. Je kan het schijnbaar oplossen door de TV te resetten en vervolgens als land België te kiezen, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Behalve dat het irritant is dat de tijd verkeerd staat werkt de TV wel naar behoren.

Ik heb ook andere trucjes gevonden om de tijdzone aan te passen via adb maar daar trekt de TV zich niks van aan. Er staat ook een optie aan om de tijdzone automatisch aan te passen maar die is uiteraard ook grijs en kan ik via adb niet aanpassen.

Al met al een klein maar heel frustrerend probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Had je wel usb debugging aan gezet op de tv? Dat was ik vergeten erbij te zetten.

Er staan nog meer oplossingen in dit draadje: https://community.sony.nl...id-tv/td-p/2152871/page/3

[ Voor 55% gewijzigd door tiguan op 25-02-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
tiguan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:11:
Had je wel usb debugging aan gezet op de tv? Dat was ik vergeten erbij te zetten.

Er staan nog meer oplossingen in dit draadje: https://community.sony.nl...id-tv/td-p/2152871/page/3
Zeker, ik heb een connectie maar wat ik ook probeer het werkt niet.

Ik ga vanavond de TV resetten en dan als land België invullen, dat is denk ik mijn enige en laatste optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jaa ga ik ook doen, Belgie invullen, de rest is mij teveel gezeik.

edit: done, makkie.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 25-02-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
En weer een post van mij: kreeg net de melding van de Npo Start app dat die voor deze versie van Android over een maand ophoudt. Daar baal ik van, er is/komt(?) geen nieuwere dan 7, en het toestel kan ik met 6 jaar oud niet "echt oud" noemen. Nu is er altijd een workaround, ik heb een mediaplayer dile heeft Android 9, die kan ik aansluiten, maar ja een extra AB, en mijn mooie Tv wordt gereduceerd tot monitor. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sjah schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:
En weer een post van mij: kreeg net de melding van de Npo Start app dat die voor deze versie van Android over een maand ophoudt. Daar baal ik van, er is/komt(?) geen nieuwere dan 7, en het toestel kan ik met 6 jaar oud niet "echt oud" noemen. Nu is er altijd een workaround, ik heb een mediaplayer dile heeft Android 9, die kan ik aansluiten, maar ja een extra AB, en mijn mooie Tv wordt gereduceerd tot monitor. |:(
De NPO app is al een draak, want zelfs op nieuwere Android versies werkt het vaker niet dan wel, maar dit is wel het resultaat ja:
Chromecasten of ander device om af te spelen, zijn de opties die je hebt :)

Voor F1TV Pro heb ik de app op de computer gedownload en gesideload op de TV en dat werkt. Nadeel is dat je bij een grote update dat opnieuw moet doen, omdat de app dus niet auto update.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 17-03-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
De hardware is ook gewoon niet krachtig genoeg in deze TV om goed mee te doen. Een 720P stream van Viaplay hapert als een malle. NPO app werkt voor geen meter en wordt dus binnenkort niet meer ondersteund.

Ik denk dat ik een Chromecast GTV koop en de TV inderdaad degradeer tot monitor. Een nieuwe TV gaat me te ver want hij functioneert nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jassy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:07:
De hardware is ook gewoon niet krachtig genoeg in deze TV om goed mee te doen. Een 720P stream van Viaplay hapert als een malle. NPO app werkt voor geen meter en wordt dus binnenkort niet meer ondersteund.

Ik denk dat ik een Chromecast GTV koop en de TV inderdaad degradeer tot monitor. Een nieuwe TV gaat me te ver want hij functioneert nog prima.
Dit is natuurlijk wel een beetje onzin, want een 4K Netflix of Disneystream werkt zonder problemen op dezelfde TV.
Ja de TV is langzaam, maar die apps werken ook gewoon en dus is er wat dat betreft geen reden dat video apps niet zouden kunnen werken, maar het begint ook gewoon bij Sony die alleen voor de US een nieuwere Android heeft uitgebracht voor de 2015 line up TVs en die is niet te installeren op een Europese TV.

En de NPO app is een draak op de CCGTV en is gewoon onbruikbaar. Dat ligt dus niet aan outdated hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 17-03-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jassy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:07:

NLziet werkt prima?

En binnenkort niet meer ondersteund? Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Hann1BaL >> bij mij werkt Npo Start, als je daarover hebt, altijd prima. Wat ervaar jij dan? Langzaam, ofzo....dat zal best, maar het werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sjah schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:19:
@Hann1BaL >> bij mij werkt Npo Start, als je daarover hebt, altijd prima. Wat ervaar jij dan? Langzaam, ofzo....dat zal best, maar het werkt hier.
Heb je de gratis versie of betaalde? Want gratis is het wel ok, maar tot je de betaalde versie hebt en overal wilt zoeken dan is het 1 groot crashfestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, ik heb de gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Wij zijn een tijdje geleden overgestapt op een chromecast met Google TV. Ideaal.
Soepele ervaring (met een kale 3rd party launcher ook super simpel in de bediening), prettige afstandsbediening die de oude vervangen heeft (dus geen 2 afstandsbedieningen tegelijk nodig).

We zijn ook gelijk qua abonnement over gegaan naar internet only samen met NLziet, nog goedkoper ook ;)
Hierdoor kan de tv wat mij betreft nog jaren mee (y) , ik ging er vanuit dat dit toch een keer ging gebeuren, al is 5 jaar na aankoop wel sneller dan gedacht…

[ Voor 10% gewijzigd door Smobbo op 17-03-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
Hier is de 805C toch echt vertrokken. Kreeg last van een licht blauwe verticale streep in het beeld en toen ook nog de soundplate het voor gezien hield maar een nieuwe aangeschaft.

Gekozen voor de KE-48A9. Een 4K OLED met een heel behoorlijk geluid.

Android is nog steeds niet foutloos, paar keer last gehad dat de TV bevroor als ik door de TV gids bladerde. En natuurlijk ook het hoge stroomverbruik in standby. 28 W maar liefst. Dus extern apparaat / renderer uitzetten. Gids bijwerken in standby uitzetten. Systeemupdate -> automatische software download uitzetten. En homekit uitzetten. Dan zit je weer op 0,5 W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Om andere redenen mijn netwerk aan het monitoren en een week niet thuis:
De TV 55x8509c verstookt tussen de 250 en 350 MB per dag terwijl de TV op standby staat! Dit is met en pihole en blokkade van diverse "phone home" opties. Het is toch niet normaal dat een TV zoveel data transfer heeft terwijl hij uit staat?

Ik vond het opmerkelijk en het posten waard. Ik hoef het verder niet op te lossen.

Ik heb de officiele F1TV pro app gesideload op de TV, maar sinds de F1 DRM heeft toegevoegd kan de TV de app niet meer bij houden en buffert deze continue. Soms werkt het wel, maar vaak niet. Toch jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
De 809c doet het nog best maar Android 7 is steeds meer een probleem. Zowel Ziggo go en NPO start willen Android 8 minimaal. Is de Amerikaanse software echt niet werkend te maken, of is hardware verschillend? Ik zie sony_tvupdate_2015_6827_naa_auth.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 23:28
Wij hebben de 50W805C en missen de afstandsbusjes die nodig zijn voor een muurbeugel. Nu zag ik deze hier te koop maar na contact opnemen blijken deze niet geschikt voor de 805C. Iemand die nog een adresje weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Weet niet of deze geschikt is.
https://www.vogels.com/nl-nl/c/adaptor-kit-sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeraldil
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 23:28
Inmiddels met medetweaker @Guidooow in gesprek die ze nog had liggen. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18

Smurf

Detri

Misschien heb ik mijne binnenkort ook wel over :/

Wij hebben hier ook al een "paar" jaar een KDL-50W807C in de kamer hangen. Tot voor kort tot tevredenheid. Nee, Android TV is niet de snelste, maar als hij eenmaal wakker is doet hij nog wel gewoon wat een TV moet doen.
Alleen sinds ongeveer een week zit er een irritante knipper in het scherm. Een witte punt in de rechter onderhoek welke elke 2 seconden ongeveer aan of uit gaat. Zie filmpje: YouTube: Sony KDL-50w807 Screen white spot blinking bottom-right corner.
Deze heb ik opgenomen tijdens een herstart, vlak nadat ik de "initial setup" weer had doorlopen.

Omdat ik absoluut geen in had in Kodi weer opnieuw configureren was de factory reset die ik nu dus gedaan heb ongeveer het laatste wat ik wilde proberen. Ik had al met de contrast instellingen gespeeld, meerdere normale reboots gedaan, de stroom er een nachtje af gehad, en ook alle aangesloten apparaten los gehad.

Google levert ook weinig resultaten op helaas. Iedere keer dat ik iets met betrekking tot een kipperend scherm vind is dat een heel ander effect dan de regelmatige aan-uit die ik hier zie.
"white light in corner" leverde ook al alleen teleurstellingen op.

Iemand dit eerder gezien, of (iets soorgelijks) gehad? Ik vrees dat er ergens iets kapot is gegaan, maar zomaar lukraak onderdelen vervangen is ook weer zo wat.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:56
Smurf schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:08:
Misschien heb ik mijne binnenkort ook wel over :/

Wij hebben hier ook al een "paar" jaar een KDL-50W807C in de kamer hangen. Tot voor kort tot tevredenheid. Nee, Android TV is niet de snelste, maar als hij eenmaal wakker is doet hij nog wel gewoon wat een TV moet doen.
Alleen sinds ongeveer een week zit er een irritante knipper in het scherm. Een witte punt in de rechter onderhoek welke elke 2 seconden ongeveer aan of uit gaat. Zie filmpje: YouTube: Sony KDL-50w807 Screen white spot blinking bottom-right corner.
Deze heb ik opgenomen tijdens een herstart, vlak nadat ik de "initial setup" weer had doorlopen.

Omdat ik absoluut geen in had in Kodi weer opnieuw configureren was de factory reset die ik nu dus gedaan heb ongeveer het laatste wat ik wilde proberen. Ik had al met de contrast instellingen gespeeld, meerdere normale reboots gedaan, de stroom er een nachtje af gehad, en ook alle aangesloten apparaten los gehad.

Google levert ook weinig resultaten op helaas. Iedere keer dat ik iets met betrekking tot een kipperend scherm vind is dat een heel ander effect dan de regelmatige aan-uit die ik hier zie.
"white light in corner" leverde ook al alleen teleurstellingen op.

Iemand dit eerder gezien, of (iets soorgelijks) gehad? Ik vrees dat er ergens iets kapot is gegaan, maar zomaar lukraak onderdelen vervangen is ook weer zo wat.
Het begin van het einde was hier ook een vlek in een hoek (linksonder), zag er wel net wat anders uit en knipperde niet zo constant. Ik heb nog nog het paneel uit elkaar gehaald om te kijken 'of ik iets kon vinden', maar er was niets te zien. Een week of 2 later werd en bleef de TV zwart. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb geen knipperende witte punt, maar wel steeds meer witte vlekken op allerlei plekken in het scherm.
Ik vrees dat daar niets aan te doen is, met 7 jaar begint de tv wel een beetje af te takelen. Software matig heb ik gelukkig niets te klagen door een chromecast met Google tv te gebruiken ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Still going strong hier.
Een nieuwe tv lonkt wel. Maar kan geen goede reden bedenken om een paar honderd aan een nieuwe tv uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:16

HaTe

haat niet

Hier ook, nog steeds mooi beeld :) OLED is mooier, maar is het geld mij nu nog niet waard.

Ik heb ook al jaren een wat lichter vlekje in het beeld, maar volgens mij is daar een keer iets tegenaan gekomen... Over het algemeen niet te zien gelukkig

[ Voor 55% gewijzigd door HaTe op 21-11-2022 23:08 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook al bijna 7 jaar in gebruik, beeld is inderdaad nog prima, hier ook wat witte vleken. Lijkt op light bleeding maar is er vanaf het begin al geweest misschien iets erger geworden maar valt alleen op in zwart beeld.

De software is wel ergelijk traag, en zolang Ziggo geen Disney+ en HBO max apps aan zijn setupbox toevoegd ben ik wel van de software van de tv afhankelijk.

Vandaag was de tv helemaal van de leg, stroom was eraf geweest, eerst kreeg de tv maar geen internet, 2x een herstart gegeven. Daarna problemen met de apps dat die geen geluid afspeelden. TV een reset gegeven door die uit te doen, powerknop tijdje ingedrukt houden en toen weer booten.

Maar bij elke reboot valt het op hoe ergelijk traag die tv dan is. Apps starten moet je de eerste 10min eigenlijk niet doen... Toch jammer dat zo'n voor de rest prima tv verknoeid is door de software.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hier geen problemen nog met de 756c 43, hij is netaan 6 jaar oud. Maarja ik zou hopen dat de nieuwe Android versie nog komt, maar ook ik weet wel hoe dat werkt, die komt niet. Ben dat van smartphones gewend, na een jaar of 7 nadat het uitkomt is het echt wel over bij smartphones, nouja 9 jaar bij Iphones dan. Bij smartTvs is het nog erger. Terwijl ik al zo een 20 jaar doe met mijn Miele wasmachine.Maarja die wasmachine heeft geen updates nodig, hooguit wil die wat liefde.....de rest wat ik noemde heeft updates nodig en blijkbaar zijn softwareschrijvers de hedendaagse gouddelvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De updates zijn ook al heelmlang gestopt, zag vandaag toevallig dat de laatste firmware uit 2019 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ook hier nog tevreden met m'n 80Xc. Het beeld is prima, 4K content is er niet enorm veel en ik kan zonder. Tot een paar weken geleden gebruikte ik de software veel, maar heb nu een shield tv pro van marktplaats geplukt en dat is toch wel een bak beter.

Hopelijk gaat ie nog een jaar of 2 mee ofzo, tegen die tijd heeft Sony hopelijk de tech net zo op orde als LG wat betreft hdr, vss, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb vorige week mijn W809C vervangen voor een LG C2 OLED. Wat een wereld van verschil, en wat is de UI snel! We hadden met de oude Sony veel problemen met de KIJK App, en ook F1TV schokte eigenlijk constant. Deze nieuwe TV is, los van het beeld wat natuurlijk een enorme vooruitgang is, zoveel sneller dan de Sony. Maar dat is na 7 jaar ook geen wonder. Ik ga het topic dus verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Ik had het liefste ook nog wat langer met deze tv gedaan.
Ik had dit filmpje ook op de Sony reddit geplaatst, maar daar helaas ook geen reacties van iemand die dit herkenden.
Hoopte dat dit verschijnsel wel te herleiden zou zijn tot een bepaald onderdeel aangezien componenten voor zover ik zag gewoon goed verkrijgbaar zijn. Maar om nou gewoon lukraak dingen te gaan uitwisselen is ook weer zo wat.

Denk dat ik hem wel nog even bewaar, mocht ik er nog eentje vinden met een gebarsten scherm ofzo. Maar gelukkig is dit geen verkeerde week om te shoppen voor een upgrade.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:31
Tja we hebben sinds 2.5 jaar een OLED in de woonkamer en de Sony 43W756 naar een kamertje boven 'verbannen'. Je merkt toch wel enorm kwaliteitsverschil. Waar ik het vroeger prima vond, merk je dat de kwaliteit van Netflix ver achter blijft omdat het slechts HD is. Daarnaast is het beeld nooit mooi uniform geweest en zijn vooral de kijkhoeken erg slecht. Allemaal verbeteringen die OLED heeft gebracht. Wel kleine aanpassing van ons gedrag gedaan om inbranding tegen te gaan (doorzichtige ondertitels, TV direct uit als je paar minuutjes pauze houdt, etc.). Op zich is het tegen inbranden goed beschermd bij normaal gebruik. Maar soms zie je wat er gebeurt als een OLED wordt gebruikt voor (semi-)statische content. Echt doodzonde dat mensen zonder kennis een TV voor dat soort doeleinden inzetten en totaal niet duurzaam. Daarom zal de Sony ook zolang deze het blijft doen gewoon op die kamer blijven staan en af en toe gebruikt worden. Je vergeeft hem zijn trage interface, het lange opstarten, het meestal verliezen van de beeldinstellingen indien je je verwachtingen bijstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Bij mij op de slaapkamer hangt de oude KDL-40EX500. Deze hebben we toen vervangen door de KDL-50W807C omdat er een paar verticale strepen in het beeld verschenen. Vervelend als primaire TV, maar goed genoeg voor de slaapkamer. Is geen android TV, maar dat was niks wat een Chromecast niet oplost.

Mocht ik het knipper probleem nog opgelost krijgen dan zal deze ook wel ergens boven eindigen. Voor de woonkamer heb ik inmiddels mijn oog laten vallen op de Philips 65OLED807. Android TV bevalt, ondanks de traagheid die we nu op deze inmiddels best oude SOC hebben gewoon goed. Op een nieuwere TV zal dat vast alleen maar beter worden. En een bekend OS telt ook mee voor de WAF. Verder lijkt Ambilight me een leuke extra.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik gebruik mijn w805c ook nog steeds. Ik heb m inmiddels 7 jaar en 2 maanden. Ik vind de tv wel wat traag. De afstandsbediening reageert ook vaak niet op inputs, terwijl die op een ander moment in bepaalde apps weer heel erg snel is. Als iemand daarvoor nog een oplossing weet zou dat fantastisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Bij ons is de W805C afgelopen juli vertrokken en vervangen door een LG G2.

Verschil is duidelijk aanwezig, voornamelijk bij series en games. Dat was ook de reden om te switchen.

Nu hangt de Sony bij mijn schoonouders die er erg tevreden over zijn.

nieuwe Chromecast aangehangen en je kunt er eigenlijk wel weer even tegenaan. Het enige dat ik opmerkte is dat de helderheid van de tv niet altijd toereikend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
AMD1800 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:48:
Ik gebruik mijn w805c ook nog steeds. Ik heb m inmiddels 7 jaar en 2 maanden. Ik vind de tv wel wat traag. De afstandsbediening reageert ook vaak niet op inputs, terwijl die op een ander moment in bepaalde apps weer heel erg snel is. Als iemand daarvoor nog een oplossing weet zou dat fantastisch zijn!
Ik heb mijn afstandsbediening laatst schoongemaakt. Op youtube staan filmpjes, maar het is niet meer dan voorzichtig openwrikken met een plat iets (er zijn geen schroefjes), rubberen matje met knoppen afwassen en de printplaat voorzichtig ontdoen van de meuk die er ongetwijfeld op zit. Bij mij leek het een vettige substantie, die er met een licht vochtig doekje met wat afwaswater makkelijk af te poetsen was. Nadrogen, teerug in elkaar, winst. Al met al een paar minuten werk en een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb mijn afstandsbediening laatst schoongemaakt. Op youtube staan filmpjes, maar het is niet meer dan voorzichtig openwrikken met een plat iets (er zijn geen schroefjes), rubberen matje met knoppen afwassen en de printplaat voorzichtig ontdoen van de meuk die er ongetwijfeld op zit. Bij mij leek het een vettige substantie, die er met een licht vochtig doekje met wat afwaswater makkelijk af te poetsen was. Nadrogen, teerug in elkaar, winst. Al met al een paar minuten werk en een grote verbetering.
+ dat ik zelf altijd de contactvlakken op de printplaat en op het rubberen matje even schoonmaak met een wattenstaafje gedrenkt in alcohol.
Gezien de zwart wordende wattenstaafjes komt er een hoop koolstof/stof van die contacten af.
Vandaag net voor de 2e keer gedaan en alles werkt weer als nieuw.

Die vettige meuk lijkt wel een soort siliconeolie o.i.d. mogelijk om het rubber soepel te houden, dunno.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 22-11-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mijn 55x8505 lijkt er na 7 jaar toch meer opgehouden te zijn :( Led onder het logo knipperde rood toen ik vanmiddag thuis kwam. Inmiddels de stekker er meerdere keren uit gehaald, ook alle inputs ontkoppeld etc maar hij gaat steeds weer rood knipperen soms vrijwel gelijk soms na 1-2 minuten.

Op internet lees ik dat volume - en power ingedrukt houden en dan de stekker in stopcontact een hard reset zou moeten doen maar dat lijkt niet te werken.

Iemand nog een heldere ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:03
Chaoss schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:23:
Mijn 55x8505 lijkt er na 7 jaar toch meer opgehouden te zijn :( Led onder het logo knipperde rood toen ik vanmiddag thuis kwam. Inmiddels de stekker er meerdere keren uit gehaald, ook alle inputs ontkoppeld etc maar hij gaat steeds weer rood knipperen soms vrijwel gelijk soms na 1-2 minuten.

Op internet lees ik dat volume - en power ingedrukt houden en dan de stekker in stopcontact een hard reset zou moeten doen maar dat lijkt niet te werken.

Iemand nog een heldere ingeving?
Ik heb toevallig een week of 4 geleden exact hetzelfde gehad en helaas ook geen oplossing gevonden. Er zijn wat meldingen van dezelfde klachten die refereren aan het moederbord of het t-con board. Heb me hier echter nog niet in verdiept. Mocht je nog wat te weten komen laat het aub. weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:42

W84

Nou, hier gaat het ook lekker met de 50" 756C. Lijkt wel een hack. Uit het niets werkt de Home-knop niet meer (het lampje op TV reageert wel), sommige settings zijn aangepast, systeemgeluiden staan uit zichzelf weer aan. Custom inputs zijn aangepast. Wat is dit dan? Na TV uit en aan kreeg ik eerst knipperend groen/amber en daarna rood. Wat is er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo34
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo.
is het mogelijk om de Sony TV te rooten en enkele niet benodigde apps te verwijderen.

De televisie is erg traag.

Dank u! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dodo34 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:05:
Hallo.
is het mogelijk om de Sony TV te rooten en enkele niet benodigde apps te verwijderen.

De televisie is erg traag.

Dank u! _/-\o_
Ik heb in het verleden deze tutorial gebruikt om apps van de tv af te halen. Je moet even kijken welke je er echt af wil hebben want sommige vond ik zelf nog wel handig om er op te laten, maar de meest irritante apps kunnen er op deze manier af worden gehaald. Verwacht trouwens niet dat het een snelheidsmonster wordt, maar hij gaat er wel degelijk beter van draaien :).

[ Voor 21% gewijzigd door daniel3 op 03-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo34
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-05-2024
@daniel3,

Bedankt voor de informatie. Ik ben heel blij nu. het bestand "sony_tv_debloater.zip" is offline. Kun je het alsjeblieft opnieuw uploaden?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
@dodo34 wellicht loont het om te investeren in een chromecast met google tv of nvidia shield (evt pro). Op eventuele tv via kabel na is je smart-maar-trage tv daarmee niet veel meer dan een dom scherm, maar het heeft voor mij het vervangen van de tv weer met een paar jaar uitgesteld. De beeldkwaliteit van mijn 800C is namelijk nog goed genoeg.

Beetje backlight bleeding hier en daar, contrast is niet top notch maar niks wat echt storend is. Geen 4K maar heel veel 4K bronnen zijn er niet (en ik game maar weinig). De kleuren zijn nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bundin schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:22:
@dodo34 wellicht loont het om te investeren in een chromecast met google tv of nvidia shield (evt pro). Op eventuele tv via kabel na is je smart-maar-trage tv daarmee niet veel meer dan een dom scherm, maar het heeft voor mij het vervangen van de tv weer met een paar jaar uitgesteld. De beeldkwaliteit van mijn 800C is namelijk nog goed genoeg.

Beetje backlight bleeding hier en daar, contrast is niet top notch maar niks wat echt storend is. Geen 4K maar heel veel 4K bronnen zijn er niet (en ik game maar weinig). De kleuren zijn nog prima.
Mee eens. Ik had een vaak herstartende TV en toen gekozen voor een Factory reset. Nu de TV niet eens meer online gezet en is het een dom scherm. Draait wel weer stabiel.

Andere apps verwijderen gaat echt weinig brengen. De SOC is echt heel oud en daar doe je gewoon niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dodo34 schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:30:
@daniel3,

Bedankt voor de informatie. Ik ben heel blij nu. het bestand "sony_tv_debloater.zip" is offline. Kun je het alsjeblieft opnieuw uploaden?

Bedankt
Ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Hann1BaL schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:27:
[...]

Mee eens. Ik had een vaak herstartende TV en toen gekozen voor een Factory reset. Nu de TV niet eens meer online gezet en is het een dom scherm. Draait wel weer stabiel.

Andere apps verwijderen gaat echt weinig brengen. De SOC is echt heel oud en daar doe je gewoon niets meer aan.
Hier ook, combinatie van Chromecast met Google TV en NLZiet werkt echt top.
De TV is gewoon een scherm, wat aan en uit gaat met het aan en uitzetten van de chromecast.
Hiermee verwacht ik nog wel een paar jaar vooruit te kunnen, totdat de witte vlekken onder in het scherm groter/irritant worden :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:43:
[...]

Hier ook, combinatie van Chromecast met Google TV en NLZiet werkt echt top.
De TV is gewoon een scherm, wat aan en uit gaat met het aan en uitzetten van de chromecast.
Hiermee verwacht ik nog wel een paar jaar vooruit te kunnen, totdat de witte vlekken onder in het scherm groter/irritant worden :o .
kan je die witte vlekken niet wegkrijgen door de schroefjes die het paneel vasthouden een fractie losser te draaien? (Ik neem aan dat ze tegen de onderrand van het paneel ontstaan ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
PalingDrone schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:29:
[...]

kan je die witte vlekken niet wegkrijgen door de schroefjes die het paneel vasthouden een fractie losser te draaien? (Ik neem aan dat ze tegen de onderrand van het paneel ontstaan ?)
Al eens geprobeerd, dat hielp niet. De vlekken zitten op ongeveer 2/5 van de onderkant af zeg maar.
Misschien nog eens proberen om aan de schroefjes te draaien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Al eens geprobeerd, dat hielp niet. De vlekken zitten op ongeveer 2/5 van de onderkant af zeg maar.
Misschien nog eens proberen om aan de schroefjes te draaien! ;)
In dat geval zou ik met de schroefjes van de voet gaan spelen, en wel het onderste paar.
Klein tikkie losser al geprobeerd? (Voordeel is dan dat je scherm niet open hoeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
PalingDrone schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:18:
[...]

In dat geval zou ik met de schroefjes van de voet gaan spelen, en wel het onderste paar.
Klein tikkie losser al geprobeerd? (Voordeel is dan dat je scherm niet open hoeft.)
We hebben hem aan de muur hangen. Aan een beugel waar hij in klikt. Hierdoor drukt of hangt hij ogenschijnlijk niet echt op de plek waar de vlekken zitten.
Het zijn een raar soort vlekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:24:
[...]

We hebben hem aan de muur hangen. Aan een beugel waar hij in klikt. Hierdoor drukt of hangt hij ogenschijnlijk niet echt op de plek waar de vlekken zitten.
Het zijn een raar soort vlekken :+
Vaag, nouja misschien toch een geval van "verkeerde" druk tegen iets achter het scherm?
Heb sinds kort hier een oude Samsung uit 2017 met ook een VA paneel staan en die had ook een vlekje in de rand zitten, blijkbaar geven die VA panelen nogal snel een vlek wanneer er iets ongelijkmatige druk op het paneel zit.
Dat was ook op te lossen door openmaken en het schroefje een fractie losdraaien, bij de Sony al sinds 2015 nergens last van behalve in het begin toen ik een schroef van de voet wat erg stevig vastgedraaid had, kwartslagje losser en de vlek verdween weer, vandaar mijn suggestie.

Als het zo in het midden of iig de onderste helft zit en het is niet vanaf het begin kan het best zijn dat er iets anders op duwt, condensatoren zitten aan de achterkant van het board dus wanneer die mogelijkerwijs op zouden zwellen kan dat ook een drukpunt en eventueel vlekken veroorzaken.
't is maar net hoe storend je het vind en of het je een hele hoop geschroef en geklooi waard is.

Toch blijft dat Sony VA scherm echt heel mooi van kleur, zeker nu hier in huis ook een 2017 midrange Samsung is verschenen zie ik het verschil echt enorm, pluspunten voor de Sony en hoewel de processor al verouderd was in 2015 wint Sony Bravia Android op alle fronten van de hel die Tizen heet op een oude Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou hier nog een steeds zeer tevreden gebruiker van een nu al 8 jaar oude 756c AndroidTV. In de 1e plaats wegens dat hij nog prima is, in de 2e plaats vanwege AndroidTv.
Wat heeft Android Tv zich bewezen zeg, ik ga het volgende keer weer nemen dat is wel zeker, ook al blijft mijn keus dan wel Sony , Philips doe ik niet.
Nu weer iTV KPN App voor Android Tv, werkt feilloos op mijn Android 7 756c. Mocht iemand weten tot wanneer Android 7 ondersteund blijft voor deze KPN iTV app? _/-\o_
Verder had ik NLziet getest, dat werkt ook als een tierelier. Alles werkt eigenlijk goed, behalve NPO Start zeurt dat die "deze versie niet meer ondersteunt" , maar werkt ondertussen wel doodleuk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Begon me de laatste weken flink te ergeren aan de TV en dan vooral aan de afstandsbediening.
Batterijen vervangen maar hielp niks, ding reageerde vrijwel nergens meer op.
Uiteindelijk de afstandsbediening opengemaakt en met 90% alcohol en een wattenstaafje de pads op de printplaat en het rubber goed schoongemaakt zodat alles weer goed contact maakt bij het indrukken van de knoppen.
De boel weer in mekaar geklikt en echt een wereld van verschil, alles wekt weer als nieuw en de TV voelt zelf, nu alles weer goed reageert op commando's vanaf de remote, gewoon weer soepel aan.
Beeld blijft prachtig en hij kan nog wel ff door nu alles weer vlot werkt.

@Sjah Idd, heerlijk dat je een adblockende YT variant kan installeren op Android, tegenwoordig echt wel nodig maar daardoor heeft dit OS een duidelijk streepje voor op concurrerende systemen.

[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 24-07-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:42

W84

PalingDrone schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:24:
Begon me de laatste weken flink te ergeren aan de TV en dan vooral aan de afstandsbediening.
Batterijen vervangen maar hielp niks, ding reageerde vrijwel nergens meer op.
Uiteindelijk de afstandsbediening opengemaakt en met 90% alcohol en een wattenstaafje de pads op de printplaat en het rubber goed schoongemaakt zodat alles weer goed contact maakt bij het indrukken van de knoppen.
De boel weer in mekaar geklikt en echt een wereld van verschil, alles wekt weer als nieuw en de TV voelt zelf, nu alles weer goed reageert op commando's vanaf de remote, gewoon weer soepel aan.
Beeld blijft prachtig en hij kan nog wel ff door nu alles weer vlot werkt.

@Sjah Idd, heerlijk dat je een adblockende YT variant kan installeren op Android, tegenwoordig echt wel nodig maar daardoor heeft dit OS een duidelijk streepje voor op concurrerende systemen.
Nice, hier was hetzelfde maar uiteindelijk een nieuwe originele afstandsbediening gekocht. Er zat hier echt een dikke olielaag tussen de print en het rubber. _O-

Welke app gebruik je nu hiervoor als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
W84 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:13:
[...]

Nice, hier was hetzelfde maar uiteindelijk een nieuwe originele afstandsbediening gekocht. Er zat hier echt een dikke olielaag tussen de print en het rubber. _O-

Welke app gebruik je nu hiervoor als ik vragen mag?
https://smarttubenext.com/
Inclusief sponsorblock, deze app wordt enorm vaak geupdate/verbeterd, echt een uitkomst.
1x sideloaden naar je TV en hij checkt vervolgens zelf voor updates.
Draai de beta variant en die is gewoon prima.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 24-07-2023 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@PalingDrone Wauw wat een tip, had jij op jouw beurt deze tip ook uit een Tweakers topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 01:42:
@PalingDrone Wauw wat een tip, had jij op jouw beurt deze tip ook uit een Tweakers topic?
Die app draait hier al een hele tijd, sinds de YT ads echt de pan uit rezen volgens mij tijdens corona of daaromtrent. (Serieuze reclamehaat hier, op ieder device heb ik wel een adblocker o.i.d. draaien waardoor die ellende op de TV extra opviel)
Geen idee waar ik 'm oorspronkelijk gevonden heb maar ging destijds op zoek naar een soort "YouTube Vanced" achtige oplossing voor AndroidTV.
Komt volgens mij ooit bij XDA vandaan, kan ook Reddit geweest zijn maar ook op Tweakers komt deze app vaak op de FP in de comments naar voren wanneer er weer eens wat wijzigt in het advertentiegedoe op YT.
Absolute musthave op elke AndroidTV (of TVbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
TV draait hier nog steeds, maar ben wel over gestapt naar een Nokia 8010 AndroidTV box. Werkt toch heel wat vlotter en apps blijven gewoon draaien.

Wel meer reclame voor tv shows van diensten waar we geen abonnement op hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jelte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:42:

Wel meer reclame voor tv shows van diensten waar we geen abonnement op hebben :(
Welke diensten moet ik dan aan denken? Ik ken naast KPN iTV app en de Taggesschau, die geen reclame hebben, maar 1 dienst met reclame en dat is YT, maar heb ik een opplossing voor nu dankzij palingdrone.

Op mijn pc werkte uBlock al prima in youtube, foutloos en geen reclame ook daar, en dat alles op een Linux OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Owh vooral Disney+ en Amazon Prime geloof ik.
Lastige vooral is dat er nog een manier is om het uit te zetten in de nieuwe Android TV versie.
Tenminste niet dat ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Welke diensten moet ik dan aan denken? Ik ken naast KPN iTV app en de Taggesschau, die geen reclame hebben, maar 1 dienst met reclame en dat is YT, maar heb ik een opplossing voor nu dankzij palingdrone.

Op mijn pc werkte uBlock al prima in youtube, foutloos en geen reclame ook daar, en dat alles op een Linux OS.
Volgens mij bedoelt @Jelte de aanbevelingen/suggesties boven in het homescreen en bedoel jij in-app ads zoals in de originele YT app zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denkdat je gelijk hebt. tJa daar heb ik me amper aan geergerd, djie reclame voor amazon series enzo, maar tis idd wel fout ja. Maar opvallend dat ik me daar niet echt aan erger, blijkbaar zlijn er mensen die dat hun wel kwalijk nemen, en waarschijnlijk terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb problemen met NPO Start op Android op een 756c. Hij gooit me, als een programma wil gaan streamen, naar de desktop, dus hij gooit me uit de AndroidTV NPOStart app.
Heb een fabrieksreset gedaan 2 weken terug, en toen opnieuw omdat het op Belgie qua locatie moest staan, wil je de goeie tijd in kunnen stellen. Ik weet niet of het sindsdien is begonnen met het gezeur met NPOStart... maarja weinig zin om opnieuw fabrieksreset te doen naar nu opnieuw locatie NL, want ja dan loopt die een uur achter (GMT die niet uit te zetten valt met NL instelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Laatst online: 12-09 23:05
Sjah schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:21:
Heb problemen met NPO Start op Android op een 756c. Hij gooit me, als een programma wil gaan streamen, naar de desktop, dus hij gooit me uit de AndroidTV NPOStart app.
Heb een fabrieksreset gedaan 2 weken terug, en toen opnieuw omdat het op Belgie qua locatie moest staan, wil je de goeie tijd in kunnen stellen. Ik weet niet of het sindsdien is begonnen met het gezeur met NPOStart... maarja weinig zin om opnieuw fabrieksreset te doen naar nu opnieuw locatie NL, want ja dan loopt die een uur achter (GMT die niet uit te zetten valt met NL instelling).
Zou een Chromecast met Google TV kopen. Heb ik zelf ook op mijn oude beestje (kd-55x8505c), en zie behalve dat ik graag een OLED zou willen hebben geen enkele reden om mijn tv te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
lilboogs schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Zou een Chromecast met Google TV kopen. Heb ik zelf ook op mijn oude beestje (kd-55x8505c), en zie behalve dat ik graag een OLED zou willen hebben geen enkele reden om mijn tv te vervangen.
Jup, hier ook.
In combinatie met een 'schone' android TV launcher kunnen we hier weer jaren vooruit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@Sjah ik heb je probleem even geherproduceerd op mijn eigen w805c. Bij mij doet hij exact het zelfde. Ik heb om dit probleem heen kunnen werken door de app van mijn provider op mijn tv te installeren. Zo kan ik toch npo terug kijken. De optie van de Chromecast die hierboven genoemd wordt lijkt mij ook een goed idee. De 4k Chromecast is vandaag nog in de aanbieding bij iBood en waarschijnlijk komt ie later deze week ook wel weer terug als aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@AMD1800 en idereen die meedenkt>> hier heb ik erom heen gewerkt, door een Plus abo op NPO te nemen. t Is dat dat de bank niet breekt, voor een tientje had ik dat absoluut niet gedaan.
Pagina: 1 ... 108 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297