• Robus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:45
Sjah schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:59:
@Robus Is niet zo, je moet alleen de AB de tijd geven, maar harder indrukken oid is onzin, soms moet je goed mikken vaak ook niet. Als die bij mij niet reageert, nadat ik lang wacht voordat Tv reageert, richt ik beter, maar meestal zit het geheim in rustig indrukken en dan LANG wachten.
@Sjah Ik herken wel wat je zegt, hoewel ik zou willen opmerken dat waar jij LANG zegt, wij de ervaring hebben dat het steeds lang-er is. En dat het mikken steeds nauwkeurig-er moet. Het ongemak valt extra op doordat we ook een TV met Mediabox Next (Ziggo) in huis hebben waarvan de remote control heerlijk responsief is.
We hebben onlangs ook de Disney+ app geactiveerd op onze Sony en ik ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat daarmee (aantal geinstalleerde/actieve apps) de performance van de TV (en daarmee de AB) wellicht ook onder druk komt te staan.

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:18
@Robus >> bij mij is het 2-ledig. Enerzijds heb ik het over de AB als ik kanalen intyp (via kabel direct erin kijk ik). Das niet alles nee, maar volgens mij altijd zo geweest, en de enige reden dat ik AndroidTv niet superdesuper vind. Anderzijds heb je de smartfunctie van de Sony, daar reageert bij mij de AB vrij oke, en merk ik amper iets van wat jij beschrijft (tenminste, nadat die beetje doorgeladen is, dat duurt nog wel ns een minuut)
Maar ik ben geen zware gebruiker van smartfunctie, en kan je niet antwoord geven waarom die langzamer wordt Ja een algemeenheid als dat smartphones ook langzamer worden met iedere major-versie van iOs/Android, en dat mediaboxen ook wel ns langzamer worden met Fw-updates. Als je nooit een reset hebt gedaan, begrijp ik dat volkomen, ik weiger dat ook. Helpen kan het wellicht.

• dataworm
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
@Sjah >> Herken het probleem. Het ligt volgens mij niet (alleen) aan de TV. Ik gebruik zelf de AB ook om de soundbar te bedienen. Daar merk ik ook bij dat de AB moeizaam werkt. Vooral bij geluid harder / zachter zetten duurt het even voordat de soundbar daarop reageert. Mute is dan weer geen enkel probleem.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Niet alle "nieuwe" batterijen voor de remote zijn ook echt vers, er staat een datum op.
Oplaadbare moet je ook niet gebruiken wegens een te laag voltage en als tip: bij de Ikea krijgen penlites niet de kans om oud te worden itt sommige Duracells die lokaal te verkrijgen zijn.
Wat ook nog wel eens wil helpen is om het plastic wat voor de infrarood led op de remote zit wat te polishen of een beetje te poetsen met wat autowax.
Bij slechte ontvangst van het infrarood signaal zijn vrijwel altijd matige batterijen de oorzaak.

@Robus Viel mij ook op dat sinds we hier de Netflix app gebruiken de tv het daar toch wel wat zwaar mee heeft. Youtube app werd de afgelopen jaren alleen maar gebruikt en die reageerde wat responsiever.
Kreeg zelfs een spontane reboot bij het voor het eerst instellen van Netflix, inmiddels draait het wel gewoon maar supervlot is anders.

[Voor 24% gewijzigd door PalingDrone op 13-11-2020 07:58]

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:58
Wij merken dat YouTube en Netflix nog wel prima gaan. Vooral NPO Start en Videoland draaien slechter.
Videoland loopt veel vast, de enige manier om dat op te lossen is door alle andere apps hard af te sluiten (lang Home knop en dan verwijderen) en alleen Videoland open te hebben :+

• Robus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:45
Bij Amazon deze week een tweede AB gekocht voor EUR 8,-. Zelfde type(nr) maar Sony logo ontbreekt. Voelt wat responsiever aan, maar geen wereld van verschil.
@ Viel mij ook op dat sinds we hier de Netflix app gebruiken de tv het daar toch wel wat zwaar mee heeft. Youtube app werd de afgelopen jaren alleen maar gebruikt en die reageerde wat responsiever.
Kreeg zelfs een spontane reboot bij het voor het eerst instellen van Netflix, inmiddels draait het wel gewoon maar supervlot is anders.
Netflix is bij ons inderdaad ook het traagst met de AB. Videoland gebruiken we niet. Zoals gezegd blijft het hard afsluiten van de guide ook helpen, maar die gebruiken we erg vaak dus gedoe. Nou ja, we zingen het er maar mee uit! Ondertussen blijven andere tips welkom...

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Robus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
Bij Amazon deze week een tweede AB gekocht voor EUR 8,-. Zelfde type(nr) maar Sony logo ontbreekt. Voelt wat responsiever aan, maar geen wereld van verschil.

[...]

Netflix is bij ons inderdaad ook het traagst met de AB. Videoland gebruiken we niet. Zoals gezegd blijft het hard afsluiten van de guide ook helpen, maar die gebruiken we erg vaak dus gedoe. Nou ja, we zingen het er maar mee uit! Ondertussen blijven andere tips welkom...
Zoveel mogelijk ongebruikte apps verbieden automagisch op te starten al gedaan?
Developer opties verkrijgen en ver, heel ver in dit topic terugscrollen om ergens een lijst te vinden van de apps/services die een normaal mens niet nodig heeft en zeker niet uit zichzelf moeten starten. Daarmee hou je wat resources vrij voor de apps die je wel gebruikt.
Heerlijk zo'n krappe processor met minimaal geheugen... zucht.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007

Ethirty

Who...me?

Ik heb mijn tv altijd als domme monitor gebruikt. Maar nu met samenwonen toch maar weer op de wifi gezet zodat we makkelijk Netflix kunnen casten aangezien we op dit moment allebei nog ons eigen Netflix account hebben.

Helaas, na 2u lang alles updaten blijft Netflix als enige niet werken. Iets met dat je op beide devices ingelogd moet zijn met het zelfde account. Precies dus waarom ik dus een hekel had aan Google TV.

Iemand nog suggesties om dit wel te laten werken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Geen idee, maar netflixt werkt hier prima.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ingelogd op TV? Of alleen op mobiel device?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Maarkj
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-11 16:59
Staat er toevallig ook een foutcode bij?

• Jeltel
  • Niet online
@Ethirty op de tv.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maarkj schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:12:
Staat er toevallig ook een foutcode bij?
De error lijkt op deze
Both devices must be signed in with the same Netflix account.
SSCR-S4010-2102-98-G
Alleen het nummer weet ik niet precies, maar ook op de website van Netflix staan er verschillende met dezelfde tekst.

Vindt talloze meldingen overal dat het een beperking is van Netflix. En als ik Netflix disable (verwijderen kan niet) dan werkt het helemaal niet. Ingelogd met een account werkt het inderdaad wel. Kennelijk wil Netflix niet dat bezoekers zelf ook kunnen casten.

Heb het maar opgelost door een losse Chromecast in de tv te stoppen. Kan ik via de ingebouwde Chromecast kijken en mijn vriendin via de externe, want bij een losse werkt het wel normaal. 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 16-11-2020 09:06]

#team_UTC+1

• Maarkj
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-11 16:59
Thanks, de foutcode zegt mij zo niks. Heb je een factory reset ook geprobeerd?

• trui
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-11 13:54
Ook via Amazon een AB gekocht omdat de originele al 2 jaar slecht werkt en moet zeggen dat de nieuwe gewoon werkt voelt wel een beetje goedkoop aan maar dat maakt niet uit.

(55W809c)

[Voor 21% gewijzigd door trui op 18-11-2020 12:08]

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
Iemand nog tips voor het volgende?
Ik heb een ATV 4K via HDMI naar mijn KD-65X8505C, HDMI 3
Dan KD-65X8505C HDMI 4 ARC, naar Philips Fidelio E6 HDMI ARC

De delay van de Fidelio stat al op 0 ms, maar ik kom toch iets van 40 ms 'tekort', lees; het beeld komt een fractie eerder dan het geluid. Waar kan ik het beeld ofwel vertragen, ofwel zorgen dat het geluid zonder latency doorstroomt? (tov het beeld)

• Sjah
Heb mijn Tv verplaatst, weekje terug, heb nu last van af en toe, als die aanstaat, of net weer uit, een geluid dat ik moet omschrijven als " een lekkende druppel, dat er iets valt/een tikje, zeg 1x per minuut soms veel minder vaak". Ben n00b op gebied electronica, maar kan nog wel bedenken dat het iets is dat lekt, maar nu nog wat. Zou graag willen weten wat dit is, zeg er wel bij >>> reparatie kommt nicht im Frage. 43W756c.

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 24-11-2020 21:43]

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Sjah schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:31:
Heb mijn Tv verplaatst, weekje terug, heb nu last van af en toe, als die aanstaat, of net weer uit, een geluid dat ik moet omschrijven als " een lekkende druppel, dat er iets valt/een tikje, zeg 1x per minuut soms veel minder vaak". Ben n00b op gebied electronica, maar kan nog wel bedenken dat het iets is dat lekt, maar nu nog wat. Zou graag willen weten wat dit is, zeg er wel bij >>> reparatie kommt nicht im Frage. 43W756c.
Dat is het vloeibare crystal wat er uit lekt... ;)

Whehe, maar heb je 'm warm of afgekoeld versleept?

Zou zomaar kunnen dat het het uitzetten bij "aan" of krimpen tijdens afkoelen is. Probeer eens aan de achterkant te luisteren of je dat geluid bij een schroefje kan lokaliseren. Indien het daar vandaan komt even met een schroevendraaier een minuscuul <1/4 slagje losser of strakker draaien zodat je 2 delen niet meer langs elkaar hoort krimpen/uitzetten.
Goed kans dat wanneer de tv warm was en je er mee bent gaan zeulen het plastic paneel van de achterkant een beetje verschoven is t.o.v. de rest.

Ik gok een schroefje, ff nalopen, ook die van de voet.
(Zeker niet alles knettervast aandraaien want dan zie je backlight bleeding aan de randen tijdens het kijken, in geval van bleeding op een zwart beeld in een donkere kamer moet je ze dus wat losser doen)

• Sjah
@PalingDrone
Dank, dat zal het idd zijn, was koud toen die versleept werd, maar stroomstekker zat er wel in vlak voordat die versleept werd.

Maar goed, ik ben nu aan de gang met schroefjes vaster zetten, en zenuwgedoe, want de tik blijft terugkomen. Localiseren is niet makkelijk, het zit achter en dan aan de linkerkant. Ben nog niet aan de schroefjes van het ijzer geweest; verder die ander stuk of 6 wel, verdenk vooral de voet.

edit: nou heb alles wel aangedraaid, helpt niks, nu ligt mijn verdenking, na wat gegoogle, eerder bij een capacitor.

[Voor 12% gewijzigd door Sjah op 25-11-2020 11:37]

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Sjah schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:36:
@PalingDrone
Dank, dat zal het idd zijn, was koud toen die versleept werd, maar stroomstekker zat er wel in vlak voordat die versleept werd.

Maar goed, ik ben nu aan de gang met schroefjes vaster zetten, en zenuwgedoe, want de tik blijft terugkomen. Localiseren is niet makkelijk, het zit achter en dan aan de linkerkant. Ben nog niet aan de schroefjes van het ijzer geweest; verder die ander stuk of 6 wel, verdenk vooral de voet.

edit: nou heb alles wel aangedraaid, helpt niks, nu ligt mijn verdenking, na wat gegoogle, eerder bij een capacitor.
De voet kan je wel wat steviger aandraaien trouwens.

Een condensator? Ik ken wel dat die dingen klappen of dat er corrosieve smurrie uit loopt maar dat is meer in de categorie van een "lekkende" batterij, een AA penlite heb ik ook werkelijk nog nooit druppelsgewijs leeg horen lopen ;)
Voedingsstekkertje zit er wel gewoon goed ingedrukt? Ik merk bij verplaatsen van onze tv dat dat ding nogal makkelijk half los komt.
Ik zou echt niet weten wat je tik/druppel geluid verder zou kunnen zijn.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee wat het kan zijn als we veelal gezichten met een groene waas zien op het scherm?

Heb de kleuren van ‘gebruiker’ gereset, maar blijf het zien. Met kleursetting standaard is het niet zichtbaar. Ik wil juist de kleuren enigszins naar voorkeur instellen.

Het vreemde is dat het niet in elke scène is, vaak in donkere scènes of slechte belichting.

[Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 29-11-2020 22:21]

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02-11 23:00
Even een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Sonos Arc met 2 One SL's.

Deze heb ik aangesloten op mijn tv: Sony KDL-32R430B.
Volgens mij heeft deze een HDMI-Arc en een normale HDMI aansluiting.

Nu wil ik mijn Sonos Arc aansluiten op de HDMI-Arc poort van de tv en vervolgens mijn Ziggo Mediabox Xl aangesloten op de andere HDMI poort.
Alleen nu heb ik een poort te kort voor mijn Chromecast. Nu vraag ik mij af, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Kan ik ergens iets doen met een splitter/switch? Zo ja welke splitter/switch heb je hier precies voor nodig?

• pauldaytona
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:57
THE_BASE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Bij mij deed de tv-gids tevens raar: er stond steeds een lege regel onder elke zender, op een gegeven moment liep ik vast. Toen tv gereset en nu weer oké.
Heb ik ook eens gehad, Ik heb CI kaart en Ziggo, als die met kanalen schuiven krijg je dat, was een keer opnieuw digitale kanalen zoeken en toen was het over,

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 22:16
Mijne (W75C) doet opeens raar sinds kort. Vaak bij opstarten krijg ik de Italiaanse vlag in de LED lampjes flashen. Na een tijdje gaat de TV wel weer aan na reset. Iemand een idee? Geen update uitgevoerd. Ja van allerlei apps uiteraard, maar goed...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:48
Aangezien ik wat problemen had met verlies van wifi verbinding (vooral bij vanuit standby opstarten van Netflix), kwam ik erachter dat de TV de laatste firmware niet kon ophalen online.

Via https://www.sony.nl/elect...43w809c/articles/00229299 is 5.435 wel te donwloaden voor update via USB stick.

Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan.

• rutgergron
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 12:12
Weet iemand ook of er een uitvoering van de X900H is waar geen zilveren rand aanwezig is in de bezel?

• Kevsk
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 16:41
Helaas heeft mijn 43W755C het na 4,5 jaar begeven.
Het begon met af en toe opnieuw opstarten. Dat leek verholpen te zijn met een factory reset. Maar nu een paar weken later ging het weer mis.
Eerst startte de tv nog op en viel toen uit waarna het na een aantal herstart pogingen stabiel leek te blijven werken. Maar dat was na een week ook voorbij. Nu komt het opstartlogo hooguit 1 sec in beeld waarna de tv al opnieuw start. Ook een harde factory reset werkt niet aangezien de tv dan al weer opnieuw gestart is....

Ahv https://www.avforums.com/...oard-replacement.2196408/ heb ik het met een ander moederbord geprobeerd (uit een W80 variant) dat hetzelfde typenummer zou hebben. Echter lijkt dit toch niet 1-2-3 te werken. Nu blijft er een rood ledje 2x knipperen. Dit zou duiden op een power probleem. Maar als ik het oorspronkelijke moederbord terug plaats krijg ik weer direct een bootloop.

De oorspronkelijke verkoper bestaat volgens mij niet meer en reageert al helemaal niet dus dat helpt niet echt. En via Sony zelf wordt ik inderdaad doorverwezen naar een reparatiepartner. Die kunnen natuurlijk niks zeggen zonder vooronderzoek maar qua kosten zal dat allemaal niet echt goed uitpakken als ik zo verhalen van anderen lees.

Voor dat geld kan ik dan waarschijnlijk beter een nieuwe TV aanschaffen. Wel erg jammer aangezien het scherm zelf dus nog helemaal prima is.

• Smobbo
Kixpo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:41:
Aangezien ik wat problemen had met verlies van wifi verbinding (vooral bij vanuit standby opstarten van Netflix), kwam ik erachter dat de TV de laatste firmware niet kon ophalen online.

Via https://www.sony.nl/elect...43w809c/articles/00229299 is 5.435 wel te donwloaden voor update via USB stick.

Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan.
Bedankt voor de tip! Bleek hier ook het geval.
Geen idee of de update nog iets verbeterd, maar in ieder geval is er een beveiligingsupdate van ergens in 2018 naar mei 2019 :+

• dataworm
Bij mij begint de afstandsbediening (RMT-TX100D) van de W809C ook kuren te vertonen. Specifiek wil soms het volume niet harder of zachter terwijl alle andere toetsen dan probleemloos werken. Ik zag dat inmiddels al meerdere mensen een vervangende afstandsbediening hebben aangeschaft. Iemand een linkje naar een vervangend exemplaar die goed bevalt?

• trui
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-11 13:54

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-07 22:16
Kevsk schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:58:
Helaas heeft mijn 43W755C het na 4,5 jaar begeven.
Het begon met af en toe opnieuw opstarten. Dat leek verholpen te zijn met een factory reset. Maar nu een paar weken later ging het weer mis.
Eerst startte de tv nog op en viel toen uit waarna het na een aantal herstart pogingen stabiel leek te blijven werken. Maar dat was na een week ook voorbij. Nu komt het opstartlogo hooguit 1 sec in beeld waarna de tv al opnieuw start. Ook een harde factory reset werkt niet aangezien de tv dan al weer opnieuw gestart is....

Ahv https://www.avforums.com/...oard-replacement.2196408/ heb ik het met een ander moederbord geprobeerd (uit een W80 variant) dat hetzelfde typenummer zou hebben. Echter lijkt dit toch niet 1-2-3 te werken. Nu blijft er een rood ledje 2x knipperen. Dit zou duiden op een power probleem. Maar als ik het oorspronkelijke moederbord terug plaats krijg ik weer direct een bootloop.

De oorspronkelijke verkoper bestaat volgens mij niet meer en reageert al helemaal niet dus dat helpt niet echt. En via Sony zelf wordt ik inderdaad doorverwezen naar een reparatiepartner. Die kunnen natuurlijk niks zeggen zonder vooronderzoek maar qua kosten zal dat allemaal niet echt goed uitpakken als ik zo verhalen van anderen lees.

Voor dat geld kan ik dan waarschijnlijk beter een nieuwe TV aanschaffen. Wel erg jammer aangezien het scherm zelf dus nog helemaal prima is.
Balen, jammer om te horen. Ik heb hier de 50 inch versie staan en ben er nog steeds erg tevreden mee. Mensen om me heen hebben intussen een OLED, maar die van mij is bijna net zo diepzwart als OLED met ook kleuren die van je beeld spatten dus geen reden tot vervanging voorlopig. Maar ik maak me wel wat zorgen nu na je bericht, want de laatste tijd begint het hier ook met steeds meer random restarts, zwart beeld met knipperende ledjes en ik merk dat het toestel vaak na het aanzetten begint met Sony/Android logo en dat wil zeggen dat ie niet meer standby stond en dus een complete restart heeft gemaakt. Erg vreemd. Zou het jammer vinden als die dood gaat.

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

W84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Balen, jammer om te horen. Ik heb hier de 50 inch versie staan en ben er nog steeds erg tevreden mee. Mensen om me heen hebben intussen een OLED, maar die van mij is bijna net zo diepzwart als OLED met ook kleuren die van je beeld spatten dus geen reden tot vervanging voorlopig. Maar ik maak me wel wat zorgen nu na je bericht, want de laatste tijd begint het hier ook met steeds meer random restarts, zwart beeld met knipperende ledjes en ik merk dat het toestel vaak na het aanzetten begint met Sony/Android logo en dat wil zeggen dat ie niet meer standby stond en dus een complete restart heeft gemaakt. Erg vreemd. Zou het jammer vinden als die dood gaat.
Ik vraag mij serieus af of dat soort problemen niet te maken hebben met de voeding. Dat is de plek waar mogelijk lekkende condensatoren zitten die wanneer zij slechter worden vaak vreemde opstartklachten geven. Zeker als het toestel soms wel langdurig probleemloos blijft draaien maar dat klachten vooral bij het aanzetten optreden. Je zou eigenlijk eens iemand in de omgeving moeten vinden die net zo'n toestel heeft maar geen klachten en dan de powerbrick eens een dagje ruilen. Zodra een tv (of monitor if whatever) problemen met zijn voeding heeft zie je precies dit soort vage problemen.

(Zo ga ik binnenkort maar een condensatortje in de externe voeding van mijn LG monitor proberen te vervangen omdat deze steeds lastiger opstart, de tv doet het hier, ff afkloppen, voorlopig gelukkig nog prima)

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
W84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Misschien kan ik je wat geruststellen, mijn 809C doet het nog prima. Geen gezeik gehad, ik doe denk ik 6x per jaar een restart ofzo. Verder lijkt ie soms wat trager met het opzetten van de netwerkverbinding, maar dat kan ook aan gare Ziggo verbinding van de afgelopen weken liggen.

Tot zover geen klachten dus.

I like bacon!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb een 55x8508C en die is nooit super stabiel geweest, android tv is vrij traag en eens in de maand heb ik een spontane reboot of moet ik hem zelf reboten omdat zaken niet goed werken. Aangezien mijn tv alweer 5 jaar oud is heb ik niet het idee dat deze reboots een hardware falen zijn want hij doet dit al vanaf het begin.

Ik merk dat ik voor Netflix steeds vaker de app van de ziggo box gebruik omdat die stabieler en vlotter is.

Qua beeld bevalt de tv nog prima, een OLED met full hdr geeft vast een beter beeld maar ook niet zoveel dat ik daar 1200-1400 euro voor over heb.

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2021 20:04]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Ik zou iedereen hier ook aanraden om handmatig te checken of ze echt de laatste Firmware hebben. Mijn tv gaf zelf aan te beschikken over de laatste update, maar na in deze thread te lezen dat sommige gebruikers niet de laatste versie hadden besloot ik ook om het te dubbelchecken op de website.
Bleek dus dat ik ook geen laatste versie had en heb deze gisteren handmatig geüpdatet. De update ging goed. Ik had niet echt klachten maar de tv ging 's nachts wel soms vanzelf aan de laatste tijd dus ik hoop dat dat probleem hiermee verholpen zal zijn.

• Canard
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 19:22
Jup, hier ook handmatige update gedaan. Er was geen automatische update beschikbaar.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik las zojuist dit bericht:

Is schijnbaar wel iets dat oudere tv’s krijgen omdat het de Launcher is en niet Android TV zelf.

nieuws: Android TV krijgt update met Google TV-achtige interface

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

THE_BASE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:17:

Is schijnbaar wel iets dat oudere tv’s krijgen omdat het de Launcher is en niet Android TV zelf.

Jeuj een cosmetische update -O-
Wanneer die app lichter c.q. vlotter is dan de huidige kan het misschien nog een voordeel zijn maar verder... meh

[Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 04-02-2021 06:38]

• Bundin
  • Niet online
avec_style schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:04:
Ik zou iedereen hier ook aanraden om handmatig te checken of ze echt de laatste Firmware hebben. Mijn tv gaf zelf aan te beschikken over de laatste update, maar na in deze thread te lezen dat sommige gebruikers niet de laatste versie hadden besloot ik ook om het te dubbelchecken op de website.
Bleek dus dat ik ook geen laatste versie had en heb deze gisteren handmatig geüpdatet. De update ging goed. Ik had niet echt klachten maar de tv ging 's nachts wel soms vanzelf aan de laatste tijd dus ik hoop dat dat probleem hiermee verholpen zal zijn.
Ik zit blijkbaar op 5.433. Ik vermoed dat ik een security update mis ofzo, (zit op feb 2019), maar aangezien het ding nul problemen geeft, geloof ik het wel met 5.435. Die mogen ze houden :)

I like bacon!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PalingDrone schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 06:17:
[...]

Jeuj een cosmetische update -O-
Wanneer die app lichter c.q. vlotter is dan de huidige kan het misschien nog een voordeel zijn maar verder... meh
Alsof een Android TV uit 2015 nog zo'n update krijgt. Denk dat de SoC het niet eens aan kan. Sowieso draaien we nog een stokoude Android versie.

#team_UTC+1

• Smobbo
THE_BASE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:17:

In het artikel van The Verge zie je 'oud' versus 'nieuw'.
Wij hebben een versie die nog ouder is dan de 'oud' die ze daar laten zien :+ ...

• THE_BASE
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:32:
[...]

In het artikel van The Verge zie je 'oud' versus 'nieuw'.
Wij hebben een versie die nog ouder is dan de 'oud' die ze daar laten zien :+ ...
Klopt. Denk dat Android 9 niet naar deze schild gaat. :(

• dataworm
Inmiddels aangeschaft. Je leest weleens dat dit soort vervangende afstandsbedieningen wat fragiel zijn maar dat is hier niet het geval. De afstandsbediening is stevig uitgevoerd. Wel een nadeel t.o.v. de originele is dat de toetsen vrij stug werken, wat vooral onhandig is als je door het zendermenu wilt scrollen bijv. Mogelijk dat dat nog bijtrekt in het gebruik?

• belly89
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:47
Na 4,5 jaar de Bravia KD-49X8305C met veel plezier gebruikt te hebben heb ik helaas nu het probleem dat de TV opnieuw blijft opstarten :(

De oplossing via de link in melding (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297) biedt helaas geen oplossing. Wel 100x geprobeerd :(

Het probleem is random ontstaan, zonder de TV te updaten o.i.d.

Iemand toevallig nog een oplossing naast een nieuwe TV kopen? O-)

• Guidooow
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:42
Hier helaas ook een 2015 model dat kuren begint te vertonen. Het gaat om een (nog steeds erg geliefde) KDL-50W805C. Zoals op de foto te zien is, lijkt het alsof de led diffuser er plotseling & plaatselijk geen zin meer in heeft.

Weet iemand of dit te verhelpen is?

• Guidooow
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:42
Na een half uur TV kijken ziet het er opeens heel anders uit... De TV is nooit gevallen en hangt al maanden steady aan de muur (met Sony muurbeugel).

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

belly89 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:56:
Na 4,5 jaar de Bravia KD-49X8305C met veel plezier gebruikt te hebben heb ik helaas nu het probleem dat de TV opnieuw blijft opstarten :(

De oplossing via de link in melding (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297) biedt helaas geen oplossing. Wel 100x geprobeerd :(

Het probleem is random ontstaan, zonder de TV te updaten o.i.d.

Iemand toevallig nog een oplossing naast een nieuwe TV kopen? O-)
Klinkt misschien gek maar...
Probeer je adapter/stroomblok eens een kwartiertje op een warme cv radiator te leggen en daarna nog eens inpluggen om te kijken of hij dan wel doorstart.

Ben heel benieuwd naar de uitkomst van dit experiment.

[Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 28-02-2021 04:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Na jaren plezier van de KDL-50W805C, vandaag overgestapt naar een LG OLED55BX6LA. De Sony wordt traag en dat gaat irriteren, ondanks dat het paneel nog altijd erg mooi beeld geeft.

De Sony gaat op Tweakers V&A voor wie interesse heeft. En na jaren in dit topic zeg ik tot ziens!

• belly89
PalingDrone schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Klinkt misschien gek maar...
Probeer je adapter/stroomblok eens een kwartiertje op een warme cv radiator te leggen en daarna nog eens inpluggen om te kijken of hij dan wel doorstart.

Ben heel benieuwd naar de uitkomst van dit experiment.
De TV heeft geen adapter, dus gaat niet lukken helaas.

Reparatieservice zegt een defect moederbord, reparatiekosten 500 euro :| Dat gaat hem niet worden!

• audiojunk
  • Laatst online: 26-11 13:41
belly89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Reparatieservice zegt een defect moederbord, reparatiekosten 500 euro :| Dat gaat hem niet worden!
Ik had hetzelfde met mijn 50W807C en heb op marktplaats één gekocht met een slecht scherm voor 70€. Moederbord eruit en in die van mijn gedaan en kan weer kijken.
Vraag me alleen wel af waarom je een heel nieuw moederbord bij Sony moet kopen, kunnen ze niet gewoon Android erop nieuw zetten want het lijkt mij dat het OS corrupt is.
Ik heb helaas nergens iets kunnen vinden hoe ze dit doen :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 PRO 4750G,Gigabyte Aorus B550 Pro, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Crucial P2 500GB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

belly89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Ah. jammer.
Ging er even van uit dat de 83x net als de 80x een externe adapter had.

Mocht het een condensatorprobleem zijn in de voeding, hetgeen ze vaak op sneuvelen, dan is het probleem vaak dat de tv niet goed opstart maar als alles warm is hij wel goed blijft draaien.
Simpel truukje om er achter te komen of het probleem in de voeding zit is dan de boel even verwarmen, de adapter op de kachel leggen zorgt ervoor dat iig dat gedeelte dan op bedrijfstemperatuur zit en je dus weet waar je de storing moet zoeken.

Start hij dan wel normaal op dan weet je waar het probleem ligt. Adapter vervangen en de boel werkt weer gewoon.

(Nou is een adapter verwisselen wat makkelijker dan een lading condensatoren vervangen op het voedingsdeel van het mainboard maar mocht je willen weten of dat het probleem is kan je met een haarföhn de boel ook goed op temperatuur krijgen)

@belly89 Deze al gezien? https://www.ebay.co.uk/p/11033918451
Je zou hem eens een mailtje kunnen sturen, klinkt inclusief verzenden toch wat betaalbaarder dan lomp 500 euro lappen aan je huidige reparatieboer.

[Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 08-03-2021 15:44]

• belly89
PalingDrone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Ah. jammer.
Ging er even van uit dat de 83x net als de 80x een externe adapter had.

Mocht het een condensatorprobleem zijn in de voeding, hetgeen ze vaak op sneuvelen, dan is het probleem vaak dat de tv niet goed opstart maar als alles warm is hij wel goed blijft draaien.
Simpel truukje om er achter te komen of het probleem in de voeding zit is dan de boel even verwarmen, de adapter op de kachel leggen zorgt ervoor dat iig dat gedeelte dan op bedrijfstemperatuur zit en je dus weet waar je de storing moet zoeken.

Start hij dan wel normaal op dan weet je waar het probleem ligt. Adapter vervangen en de boel werkt weer gewoon.

(Nou is een adapter verwisselen wat makkelijker dan een lading condensatoren vervangen op het voedingsdeel van het mainboard maar mocht je willen weten of dat het probleem is kan je met een haarföhn de boel ook goed op temperatuur krijgen)

Je zou hem eens een mailtje kunnen sturen, klinkt inclusief verzenden toch wat betaalbaarder dan lomp 500 euro lappen aan je huidige reparatieboer.
Ik zal hem van de week eens open schroeven en kijken of het verwarmen helpt. Bedankt voor de tip!
audiojunk schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn 50W807C en heb op marktplaats één gekocht met een slecht scherm voor 70€. Moederbord eruit en in die van mijn gedaan en kan weer kijken.
Vraag me alleen wel af waarom je een heel nieuw moederbord bij Sony moet kopen, kunnen ze niet gewoon Android erop nieuw zetten want het lijkt mij dat het OS corrupt is.
Ik heb helaas nergens iets kunnen vinden hoe ze dit doen :(
Is vervangen van het moederbord dan voldoende? m.a.w. moet er niet nog software geinstalleerd worden als ik een nieuw moederbord op de kop weet te tikken? bijvoorbeeld met de link van PalingDrone?

• audiojunk
belly89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:51:
[...]
Is vervangen van het moederbord dan voldoende? m.a.w. moet er niet nog software geinstalleerd worden als ik een nieuw moederbord op de kop weet te tikken? bijvoorbeeld met de link van PalingDrone?
Het is een gok maar in de meeste gevallen is het het moederbord wat het probleem is.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 PRO 4750G,Gigabyte Aorus B550 Pro, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Crucial P2 500GB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• belly89
PalingDrone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:34:
[...]

audiojunk schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Het is een gok maar in de meeste gevallen is het het moederbord wat het probleem is.
Ok, ik ga er eens een nachtje over slapen, heb namelijk al wel net een nieuwe gekocht O-)

Edit: Bedankt voor de hulp!! :)

• Canard
Sinds vanavond doet het beeld gek. Elke 2 seconden verspringt het beeld van normaal naar een verstoord beeld en weer terug.

Dit gedrag komt voor in het menu, bij tv kijken, Netflix en zelfs ook tijdens het booten.

Het verstoorde beeld bestaat uit een klein strookje van het goede beeld (stilstaand denk ik) en een deel, meestal groen en/of rood, fijn raster op het scherm.

Iemand enig idee wat hier het probleem is?

• Canard
Ik had een nieuwe adapter besteld in de hoop dat oude kapot was maar helaas.

Ik heb dus nu een nieuwe ACDP-100D01 (120W) adapter mocht er een liefhebber voor zijn.

Nieuwe tv kopen maar...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:46
@Canard Welke TV precies?

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Canard

• HereIsTom
Heb je ‘m al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Canard
HereIsTom schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Heb je ‘m al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Thanks, die had ik nog niet geprobeerd, nu wel...
Helaas nog hetzelfde probleem. Alhoewel het niet meer groen is, maar zwart.

[Voor 8% gewijzigd door Canard op 17-03-2021 19:40]

• HereIsTom
@Canard Staat misschien de LNA (Low Noise Amplifier) aan op je TV?
Deze wil ook nog wel eens storingen in het beeld geven.
Dus probeer deze eens uit te zetten;

https://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg

• bartve
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:00
Mijn KD-43X8309C uit 2015 ging het afgelopen jaar steeds trager reageren op alles, en de laatste twee weken waren Netflix en Prime niet vooruit te branden (beeld bleef steeds hangen, geluid liep door).
Op de website van Sony NL staat sinds 7 april een firmware update (https://www.sony.nl/electronics/support/software/00259462) die geleidelijk via de update functie in het settings menu naar TV's wordt uitgerold. Ik heb de update gisteren meteen via USB geïnstalleerd en alles loopt weer als een zonnetje!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:36
Inderdaad, er is een update... Helaas niet naar Android 8 Oreo, zoals in andere regio's. Waarom duurt dit zo lang?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:00
Goed om te horen. Mijn apparaat start soms opnieuw op als ie heel druk is. En herken ook dat enorm traag worden (bovenop de standaard traagheid :X). Af en toe vliegt ie van zichzelf ook aan met een compleet verstoord beeld. Ben behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit. Mijn oude TV deed het 10 jaar perfect en heb deze nog verkocht via Marktplaats om iemand anders mee blij te maken. Geen enkel vermoeden dat die TV het niet nog jaren vol zou houden. Al die extra logica maakt zo'n apparaat veel minder lang 'houdbaar'. Echt waardeloze duurzaamheid.

Vermoed dat het alleen op korte termijn helpt, weer even de chip 'schoon' (logs enzo weg?), want dit is de changelog:
- Oplossing voor het probleem met het zwarte scherm dat wordt veroorzaakt door het decoderen van de High efficiency Video Codering (HEVC)-indeling via de tv-tuner
- Verbetert de Wi-Fi-functie

[Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 19-04-2021 08:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Wat ik doe als de tv traag is, is lang de home knop ingedrukt houden. Dan kom in het menu terecht waar alle open apps staan. Alles behalve degene die je open wilt hebben afsluiten en dat scheelt alweer iets.

• The__Virus
Dat doe ik standaard al. Scheelt ook flink energieverbruik.

• Jassy
Ik heb de update geïnstalleerd. Beveiligingspatch is nu van 5 augustus 2019. Verder heb ik nog niks gemerkt maar ik zal hem deze week nog eens aan de tand voelen.

• HereIsTom
Jeltel schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
Wat ik doe als de tv traag is, is lang de home knop ingedrukt houden. Dan kom in het menu terecht waar alle open apps staan. Alles behalve degene die je open wilt hebben afsluiten en dat scheelt alweer iets.
Dit kun je ook bereiken door de Aan/Uitknop op de afstandsbediening net zo lang in te drukken totdat je menu op TV scherm krijgt en dan kiezen voor Herstart TV.
Android TV wordt dan net als een computer opnieuw opgestart zodat alles wordt afgesloten en het systeem weer een frisse start heeft.
Dit lost vaak een hoop problemen op.

• NeP2013
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:34
Ik heb die van mij vandaag ingeruild voor een Samsung the frame 2021 ! Moet m alleen nog even ophangen . Werd een beetje gek van die trage android interface

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

PalingDrone

Spookburger

Ik was net als dit topic ook een beetje in slaap gevallen maar zag gisteren die update voor de KDL-50W805C staan.
Net even geprobeerd of hij via de tv binnen te hengelen viel omdat ik die auto update functie wijselijk uitgezet heb maat het toestel zelf gaf bij handmatig zoeken aan dat er geen update klaar stond.
Dan vannacht maar eventjes offline updaten.
Wel belachelijk trouwens dat de security updates niet gelijk meegenomen worden en je na update nog steeds met beveiligingspatch level 2019 zit...
-edit-
Hopelijk weer wat opgefrist maar weinig schokkende update.

[Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 29-05-2021 06:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The__Virus
Volgens mij update laatst geïnstalleerd, maar eigenlijk niets veranderd.
TV begint steeds meer kuren te vertonen. Staat soms 's nachts op volledig distorted beeld. Soms zet ik tv aan, blijkt ie volledig uitgeschakeld te zijn (wat feitelijk niet kan. Dus hing vast en reset zichzelf dan?). Duurt steeds langer voordat ie soepel loopt, bok-ke-traag. Gebruik alleen maar Netflix maar tis dramatisch hoe lang dat duurt voordat je zonder haperen t kan gebruiken, minutenlang wachten. Zit te wachten totdat ie de geest geeft. Vreselijk idee. Al mijn apparatuur gaat altijd jarenlang mee, in elk geval nog waardig te verkopen via Marktplaats. Dat durf ik bij deze eerlijk gezegd niet. Wil prima een nieuwe kopen, maar niet om deze reden.

• Sjah
Probleempje met wifi, als ik hen weer aanzet (vanuit SB) dan ververst vaak wifi helemaal niet, en zeikt dat die geen verbinding heeft. Rebootje van AndroidTv helpt dan uiteraard wel. 756c.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• audiojunk
Problemen met wifi had ik ook regelmatig met mijn 50W807C, maar een kabel gelegd en geen problemen meer.

• Bundin
  • Niet online
audiojunk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:44:
Problemen met wifi had ik ook regelmatig met mijn 50W807C, maar een kabel gelegd en geen problemen meer.
Dit herken ik. Mijn 809C heeft nooit issues gehad (behalve het bekende 'amazon prime app sync issue'), bij een bekabelde aansluiting. Ook gebruik ik geen bluetooth, misschien helpt dat de redelijk zwakker SoC ook nog een beetje.

I like bacon!

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:52:
Probleempje met wifi, als ik hen weer aanzet (vanuit SB) dan ververst vaak wifi helemaal niet, en zeikt dat die geen verbinding heeft. Rebootje van AndroidTv helpt dan uiteraard wel. 756c.
Dat probleem had ik ook altijd, maar is sinds de update een tijdje terug verholpen. Ik heb de 805c trouwens.

• Sjah
@dennistd

Is dat de Android 8 update? Want ik zit nog op 7, weet niet eens of de 8 er is voor mijn model.

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 03-06-2021 13:27]

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Dat is de update van april, met versienummer v5.457

• bartve
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:00
bartve schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:10:
Mijn KD-43X8309C uit 2015 ging het afgelopen jaar steeds trager reageren op alles, en de laatste twee weken waren Netflix en Prime niet vooruit te branden (beeld bleef steeds hangen, geluid liep door).
Op de website van Sony NL staat sinds 7 april een firmware update (https://www.sony.nl/electronics/support/software/00259462) die geleidelijk via de update functie in het settings menu naar TV's wordt uitgerold. Ik heb de update gisteren meteen via USB geïnstalleerd en alles loopt weer als een zonnetje!
Dank voor alle duimpjes, maar ondertussen reboot ik de TV weer elke avond voordat ik wil gaan Netflixen / Primen ... kortdurend geluk, dus.
Waarom komt die major update die in Azië kennelijk wel mogelijk is hier niet door?

• Smobbo
Oké, de tv is dus softwarematig ‘einde levensduur’ volgens Videoland.
Kreeg een melding dat de app eind van de maand niet langer ondersteund wordt, alleen Android tv 8 of hoger. Opties: chromecast, Apple TV, ‘recente smart-tv’.

Blijkbaar is een 5 jaar oude tv ‘op’.
Ik hoop dat er bij een volgende tv meer duidelijkheid over de duur van de updates en upgrades komt. Het ingebouwde smart deel is gewoon handiger dan een los kastje, maar niet als het zo snel verouderd…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
@Smobbo

Blijkbaar zijn firmware-programmeurs duur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:08

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Smobbo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:10:
Kreeg een melding dat de app eind van de maand niet langer ondersteund wordt, alleen Android tv 8 of hoger. Opties: chromecast, Apple TV, ‘recente smart-tv’.

Ik hoop dat er bij een volgende tv meer duidelijkheid over de duur van de updates en upgrades komt. Het ingebouwde smart deel is gewoon handiger dan een los kastje, maar niet als het zo snel verouderd…
Ja, je leest het overal helaas. Je moet de TV op de overige specs kopen en er maar iets externs aanhangen zoals een Google TV of een NVidia Shield.

En hoewel deze TVs tergend traag zijn, eenmaal in de streaming apps werkt het verder prima, dus zou dat niet nodig moeten zijn.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Sjah
Nou, is er niet 1 die uitblinkt in dit opzicht? Ik noem het veel-verkochte Samsung?

• Jassy
Het idiote is dat er een Android 8 Update is in Azië en Amerika. Deze update wordt Europa echter voorbehouden tot nu toe. Waarom dit zo is weet niemand...

Ik koop daarom hierna ook geen Smart TV meer, een Chromecast uit 2013 doet de job nog steeds en was ook veel goedkoper in aanschaf. Zeer jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
Smobbo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:10:

Das niet alleen bij Sony TV’s, ligt dus niet aan de TV, maar aan Videoland oftewel RTL.
Deze zakkenvullers hebben vinden het de moeite niet om TV’s van 5 jaar of ouder te ondersteunen.
Maar goed RTL is één grote herhaal troep en met Videoland kun je nog eens betalen om terug te kijken, je mist er dus niks aan.

• Smobbo
Zelfs mijn vrouw gaf aan dat ze zich aan het ergeren was aan de traagheid van de TV, dus we gaan actie ondernemen.

Nu vind ik het beeld nog steeds goed, dus een nieuwe TV voelt nog steeds onnodig.
Ik kijk nu naar een Chromecast met GoogleTV of een Apple TV om als basis te gebruiken.

Mijn twijfel is echter het gebruiksgemak. Ik wil niet gaan hannessen met 2 afstandsbedieningen, maar kan ik bijvoorbeeld de Home knop aanpassen naar de HDMI ingang van 1 van die 2 apparaten? Dan zou je volgens mij met de originele afstandsbediening uit de voeten moeten kunnen. Ik zie dat er een app Button Mapper is, die ga ik maar eens uittesten...

Is er uberhaupt een manier om het hele smart gebeuren uit te zetten en enkel de TV (digitale ingang) en de HDMI poorten te gebruiken?

Mocht iemand wat tips hebben dan hou ik me aanbevolen, ik ga ondertussen ff puzzelen en onderzoeken ;)

• avec_style
Smobbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:33:
Zelfs mijn vrouw gaf aan dat ze zich aan het ergeren was aan de traagheid van de TV, dus we gaan actie ondernemen.

Nu vind ik het beeld nog steeds goed, dus een nieuwe TV voelt nog steeds onnodig.
Ik kijk nu naar een Chromecast met GoogleTV of een Apple TV om als basis te gebruiken.

Mijn twijfel is echter het gebruiksgemak. Ik wil niet gaan hannessen met 2 afstandsbedieningen, maar kan ik bijvoorbeeld de Home knop aanpassen naar de HDMI ingang van 1 van die 2 apparaten? Dan zou je volgens mij met de originele afstandsbediening uit de voeten moeten kunnen. Ik zie dat er een app Button Mapper is, die ga ik maar eens uittesten...

Is er uberhaupt een manier om het hele smart gebeuren uit te zetten en enkel de TV (digitale ingang) en de HDMI poorten te gebruiken?

Mocht iemand wat tips hebben dan hou ik me aanbevolen, ik ga ondertussen ff puzzelen en onderzoeken ;)
Ik weet van de chromecast met google tv, dat je genoeg hebt aan alleen de afstandsbediening van de chromecast. Je kan daarmee de tv aan en uit zetten en het volume regelen.
Ik gebruik deze dan niet met de Sony tv in de woonkamer, maar met een wat simpelere (domme) tv van Sony in de slaapkamer en daar heb ik genoeg aan alleen de afstandsbediening van de chromecast. Die van de tv zelf gebruik ik nooit.
(ik gebruik de tv dus ook niet om tv zenders via de kabel te bekijken, want dan zou ik hem wel nodig hebben)

In de woonkamer gebruik ik de Nvidia Shield. Daarmee krijg je echt de premium Android TV ervaring zoals het bedoeld is.

[Voor 129% gewijzigd door avec_style op 25-06-2021 11:14]

• Smobbo
avec_style schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:11:
[...]

(ik gebruik de tv dus ook niet om tv zenders via de kabel te bekijken, want dan zou ik hem wel nodig hebben)

In de woonkamer gebruik ik de Nvidia Shield. Daarmee krijg je echt de premium Android TV ervaring zoals het bedoeld is.
Precies het stukje 'lineaire tv' is mijn zorg ook. Dan zouden we daarvoor de gewone afstandsbediening moeten pakken. Dan gebruik ik liever alleen de gewone afstandsbediening ;) .

De Nvidia Shield is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht! Ga ik ook even bekijken (y) !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avec_style
Smobbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Precies het stukje 'lineaire tv' is mijn zorg ook. Dan zouden we daarvoor de gewone afstandsbediening moeten pakken. Dan gebruik ik liever alleen de gewone afstandsbediening ;) .

De Nvidia Shield is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht! Ga ik ook even bekijken (y) !
Met die shield kun je gewoon je Sony afstandsbediening gebruiken om de Shield te besturen. Dus dat zou wellicht een goede optie zijn.

EDIT: dit zou ook moeten werken met de nieuwe chromecast (https://www.androidauthor...mecast-tv-remote-1084856/)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
Even een kleine update, we hebben de chromecast met Google tv binnen en in gebruik (via FNAC binnen 2 dagen binnen :o ).
De oude afstandsbediening werkt net niet lekker, de Home knop gaat naar de oude Android tv omgeving terug. Geklungel met button mapper en http requests heeft niets opgeleverd.

Toen toch eens na zitten denken waarom we zo nodig de ouderwetse tv zenders willen hebben. Dat kan namelijk ook met NLZiet ofzo.

Dus voor nu een abonnement bij NLZiet genomen en kijken of dat soepel genoeg werkt.

De afstandsbediening van de chromecast is heel prettig en het hele apparaat is zo extreem veel sneller dan de normale Android tv omgeving dat zelfs mijn vrouw voor nu om is. Als het zo blijft dan gaat het lineaire tv abonnement eruit en gaan we enkel nog op HDMI poort 4 met de chromecast kijken (y) !

Edit:
Ik zie dat Sony vanaf Android 9.0 een ‘pro mode’ toegevoegd heeft. Daarmee kan je standaard starten op een specifieke HDMI poort of de functie van de Home knop aanpassen. Dat zal wel nooit meer naar onze modellen komen…
https://pro-bravia.sony.net/guides/mode/

[Voor 14% gewijzigd door Smobbo op 02-07-2021 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:50

HaTe

haat niet

Zijn er mensen die nlziet op de tv gebruiken? Werkt dat soepel?
Maanden terug geen problemen, maar nu al een tijd schokt de stream elke zoveel seconden. Na een reboot werkt het weer super.

Ik had daarom verwacht dat het een software probleem zou zijn en met een reset naar fabrieksinstellingen opgelost zou zijn, maar helaas heeft dat niet geholpen.

Specs

• AJAV
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 27-11 19:47
Het wordt stil hier, de meeste tv's uit deze serie liggen waarschijnlijk al in de milieustraat. Ik ben nog niet toe aan wat anders, tv kijken wordt minder belangrijk voor mij. Maar gezien de Ziggo melding op NPO 2 en 3 over de verouderde mediabox ben ik toch weer eens in het menu gedoken. Een mediabox gebruik ik niet, er zit een CI + module in. Maar het beeld is op de meeste zenders 576/25 hz, terwijl er toch wat beters uit moet komen. Op kanaal 960 vond ik nog wel een zender die 1080i/25hz produceerde, gisteren NPO 1, vandaag heet het 30401. De helpdesk van Ziggo gebeld, tegen beter weten in, en daar kreeg ik een vaag verhaal dat ik niks hoefde te doen, alles gaat automatisch naar HD na 7 december. Waarom ik nu SD ontvang kon hij me niet duidelijk maken, terwijl Ziggo pretendeert nagenoeg uitsluitend HD uit te zenden.
Iemand soortgelijke ervaringen, of is zowel Sony als Ziggo van dubieuze kwaliteit?

• Jassy
Ik heb deze TV nog altijd in gebruik, en deze zal ook nog wel een tijdje meegaan. Zolang de ingebouwde Chromecast nog werkt zal die zeker niet worden afgeschreven.

Ergens hoop ik nog dat die Android 8 krijgt maar misschien is dat valse hoop...

• AJAV
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 27-11 19:47
De ingebouwde chromecast hapert hier, beeld blijft ondanks RJ 45 netwerkkabel aansluiting om de 5 seconden stilstaan om te laden. NPO+ werkt weer feilloos, Youtube en Netflix meestal redelijk.

• Jassy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen last van heb. Ik heb nu wel weer gemerkt, na een fabrieksreset, dat apps zoals de Playstore en play services weer updaten naar de nieuwste versie en niet meer blijven hangen op oude versies... Raar maar waar... Heb dit wel vaker gehad.

• Sjah
Ben gek op NPO Start in de smartTv van mijn sony (756c), maar vreemd genoeg lukt stilzetten en voouruit spoelen niet. Ook niet na fabriekreset.

• Smobbo
AJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:33:
De ingebouwde chromecast hapert hier, beeld blijft ondanks RJ 45 netwerkkabel aansluiting om de 5 seconden stilstaan om te laden. NPO+ werkt weer feilloos, Youtube en Netflix meestal redelijk.
Ik heb een tijdje geleden een Chromecast met Google TV gekocht, NLZiet abonnement erbij en de TV gaat wat mij betreft nog jaren mee. Het beeld is gewoon goed, geluid voor ons prima, alleen het besturingssysteem was traag. Dat probleem hebben we dus nu niet meer (of we hebben er in ieder geval geen last van doordat de home button gewoon naar de Chromecast gaat :) ).
De ervaring met 'casten' naar de Chromecast met Google TV is ook veeeel beter dan de ingebouwde chromecast, zo'n 6 jaar oude budget SoC is gewoon te zwak...

• Rudyy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:13
HaTe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
Maanden terug geen problemen, maar nu al een tijd schokt de stream elke zoveel seconden. Na een reboot werkt het weer super.

Ik had daarom verwacht dat het een software probleem zou zijn en met een reset naar fabrieksinstellingen opgelost zou zijn, maar helaas heeft dat niet geholpen.
Niet met die app, maar wel met de Ziggo Go app.

App hapert veel, maar als ik bij elke keer dat ik de tv aanzet een volledige reboot doe, is het nog enigszins te doen (maar zeker niet perfect).

Wat een bagger eigenlijk dat een Android TV uit 2015 niet eens in staat is om zo'n 720p stream aan te kunnen.

Ik heb deze tv overigens vorige week verkocht. Nog 600 euro kunnen krijgen voor mijn 65 inch model (kostte toendertijd 1660 euro). Ben best tevreden met het bedrag, als ik na ga dat ik nu voor 700 / 800 euro een vervangende 65 inch kan kopen die weer helemaal bij de tijd is.

[Voor 15% gewijzigd door Rudyy op 26-11-2021 10:59]

• Jeltel
  • Niet online
HaTe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:

Ik gebruik ook NLziet op deze tv. En het gaat meestal goed. Wekenlang gaat het goed en dan om een of andere reden stottert de stream inderdaad regelmatig. Het komt alleen voor bij de NLziet app. Youtube, Netflix, Disney+ en DS Video werken gewoon prima.
Heb dit ook aan NLziet aangegeven, maar ze kunnen het niet reproduceren.

En als het dan weer even goed gaat, zoals nu, dan denk ik er niet meer aan.

• The__Virus
Hier juist met Netflix dat ie af en toe hapert. Opnieuw opstarten helpt dan meestal. Je merkt dat de TV echt verschrikkelijk traag is. Is bij ons al sinds 2 jaar een 'tweede' TV. Doet het gelukkig nog steeds, alhoewel er af en toe kuren zijn. Meestal helpt opnieuw opstarten en ééns in zoveel tijd een fabrieksreset. En dat voor een 5 jaar oude TV... Mijn vorige non-smart deed het absoluut beter. Chromecastje erin en hij is weer helemaal up-to-date. Maar wij kijken dan ook alleen Netflix, niets anders.

• Kuhrtje
  • Laatst online: 19:34
Onze W805c staat echt iedere dag nog zijn uren te draaien. Ook al driekwart jaar met een PS5.

In 2022 toch eens gaan kijken naar een nieuwer model om ook alles uit die PS5 te kunnen halen.

| PS5 PSN: Kuhr25

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee